Dat is echt ongelooflijk! Ik sta versteldHumma Kavula schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:59:
Hmm, vandaag dit tegengekomen..
[afbeelding]
Er is een report gemeld bij niantic voor de desbetreffende users maar als het spelen zo wordt
Wou ik even de intel map bekijken op de PC. Logde ik in.....
Pardon?Error
Over Quota
This application is temporarily over its serving quota. Please try again later.
Google Appserver heeft momenteel wat issues, daar schijnt het door te komen.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:51:
Wou ik even de intel map bekijken op de PC. Logde ik in.....
[...]
Pardon?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Niet alleen intel map heeft problemen. Ook zijn er problemen met de items.
Zo ben ik vanochtend een zooi items kwijt geraakt. waaronder 400x8 en 3 jarvis
Gaat lekker..
Gaat lekker..
Ik hoop maar dat ze een regelmatige back-up van de database maken waarin per speler de item-inventory wordt bijgehouden (dat is tenslotte server-side en niet client-side). En wanneer hun systemen weer op orde zijn dan moet onze inventory weer netjes terug geladen worden.Krypt schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:53:
Gaat lekker..
Maar voor het moment heb ik veel items in mijn inventory die ik niet kan gebruiken, omdat de server vindt dat ik ze niet heb terwijl ze wel zichtbaar zijn in mijn client (app).
Had ik gisteravond en vanochtend ook, een force sync hielp daarbij... Die was trouwens binnen 3 seconden klaar, dat heb ik wel eens langer zien duren.Haay schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:17:
[...]
Maar voor het moment heb ik veel items in mijn inventory die ik niet kan gebruiken, omdat de server vindt dat ik ze niet heb terwijl ze wel zichtbaar zijn in mijn client (app).
Bij mij zorgde resyncs en cache clear voor totaal verdwijnen van de items..
Ook ik heb nog steeds problemen met het spelen van Ingress. Sinds twee dagen krijg ik elke keer de melding Deploment Failed Item does not exist. De ''nieuwe'' resonaters en xmp bursters die ik nieuw binnenkrijg werken wel prima naar behoren...
Ik heb de sync en Cache clean al eens geprobeerd.
Weet iemand hoe je dit kan oplossen?
Ik heb de sync en Cache clean al eens geprobeerd.
Weet iemand hoe je dit kan oplossen?
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
De mensen van ENL Eindhoven voelen zich nu heel goed hier, omdat ik mijn portals niet terug pak. Heb onder tussen mijn hele xmp voorraad kwijt gemaakt. Wacht wel tot na het weekend.
Weet iemand een goede Ingress status pagina? Op google+ zie ik veel commentaar van spelers maar geen officiële reactie of melding.
Edit: Gewoon een reset van alles, iedereen terug zetten naar 0 "Project mayhem"
Weet iemand een goede Ingress status pagina? Op google+ zie ik veel commentaar van spelers maar geen officiële reactie of melding.
Edit: Gewoon een reset van alles, iedereen terug zetten naar 0 "Project mayhem"
[ Voor 13% gewijzigd door Tjeerdtq op 26-06-2013 20:18 ]
Ik heb mijn halve *bliep euro weer goed gebruikt vandaag met mijn tweede Ingress strooptocht. 
Eerst naar mijn vier eigen portals gefietst die door een ander al volgezet waren met resonators tot level 8. Flink gehackt en de laatste portalkey van de vier gevonden. Daar mijn resonators weer opgeladen en mijn eerste linkjes gelegd en een miniveldje gecreëerd met verbindingen tussen alle vier de portals in een soort van pijlpuntvorm. Ik heb ook een link gemaakt dwars door dat veld naar een portal in het midden van de tegenoverliggende zijde. Is dat eigenlijk zinvol of niet? Ik ben nu al die portalkeys weer kwijt uit mijn inventaris en had in elk geval van 1 portal een tweede key gevonden. Ik had eerst aangenomen dat je met zo'n key permanent toegang, ook op afstand, tot zo'n portal had maar nu begin ik te vermoeden dat je die verbruikt en telkens weer nieuwe moet oogsten. Klopt dat? Had ik die link door dat veld beter niet kunnen maken omdat dat me een key heeft gekost die ik beter had kunnen gebruiken?
Toen naar de eerste portal die ik ooit gehackt had die toen nog 1 bijna lege blauwe resonator had maar die nu weer helemaal ongeclaimd was. Die heb ik dus prompt geheel 'bloedeloos' ingelijfd.
Volgezet met resonators en 4 tot L2 kunnen upgraden. Ik had nog een L2 resonator uit dat portal gehaald maar die kon ik niet gebruiken om een 5e resonator te upgraden. Kun je soms alleen maar resonators gebruiken die je uit andere portals gehaald hebt en niet die je in datzelfde portal gevonden hebt?
Toen zag ik dat op zo'n 2 kilometer er nog een andere portal was. Hmm... toch nog maar even gaan verkennen.
Vond ik daar 2 ongeclaimde portals. Zelfde verhaal dus. En daar zag ik op zo'n 350m nog twee portals... waarvan ook 1 ongeclaimd en die andere van de eigen factie met 6 resonators. Daar de laatste 2 bijgezet en portalkey gevonden. Levert het volmaken tot 8 nou altijd wat extra punten op of alleen de eerste keer? Ik neem aan dat er altijd 1 resonator als eerste leeg moet zijn en zal verdwijnen en dat je dan steeds weer tot 8 kunt aanvullen.
Ik heb twee links kunnen maken tussen die niet eigen portal en een uit die eerste cluster en een tussen twee eigen portals van die laatste twee clusters maar geen veld meer. Ik heb nu alleen ook nog maar een key van dat voormalige blauwe portal.
Ondertussen L2 en 3 L1 powercubes maar het feit dat ik nu maximaal 4000XM kan opslaan i.p.v. 3000 zal wel door mijn L2 status komen neem ik aan en daar niets mee te maken hebben. Moet nog even uitzoeken hoe ik die cubes en shields nou het best kan gebruiken.
Afijn... Toch weer 4 uur onderweg geweest en iets van 17 km gefietst. Toch een beetje jammer dat je door dat afkoelen wat veel moet blijven rondhangen voordat de portals doorbranden. Ik zou liever weer op de fiets willen stappen. Tenminste op een koele dag als vandaag die prima was om te fietsen. Als het flink warmer is kunnen die pauzes misschien beter bevallen en dat ik dan ook kan afkoelen omdat ik anders doorbrand.
Eerst naar mijn vier eigen portals gefietst die door een ander al volgezet waren met resonators tot level 8. Flink gehackt en de laatste portalkey van de vier gevonden. Daar mijn resonators weer opgeladen en mijn eerste linkjes gelegd en een miniveldje gecreëerd met verbindingen tussen alle vier de portals in een soort van pijlpuntvorm. Ik heb ook een link gemaakt dwars door dat veld naar een portal in het midden van de tegenoverliggende zijde. Is dat eigenlijk zinvol of niet? Ik ben nu al die portalkeys weer kwijt uit mijn inventaris en had in elk geval van 1 portal een tweede key gevonden. Ik had eerst aangenomen dat je met zo'n key permanent toegang, ook op afstand, tot zo'n portal had maar nu begin ik te vermoeden dat je die verbruikt en telkens weer nieuwe moet oogsten. Klopt dat? Had ik die link door dat veld beter niet kunnen maken omdat dat me een key heeft gekost die ik beter had kunnen gebruiken?
Toen naar de eerste portal die ik ooit gehackt had die toen nog 1 bijna lege blauwe resonator had maar die nu weer helemaal ongeclaimd was. Die heb ik dus prompt geheel 'bloedeloos' ingelijfd.
Volgezet met resonators en 4 tot L2 kunnen upgraden. Ik had nog een L2 resonator uit dat portal gehaald maar die kon ik niet gebruiken om een 5e resonator te upgraden. Kun je soms alleen maar resonators gebruiken die je uit andere portals gehaald hebt en niet die je in datzelfde portal gevonden hebt?
Toen zag ik dat op zo'n 2 kilometer er nog een andere portal was. Hmm... toch nog maar even gaan verkennen.
Ik heb twee links kunnen maken tussen die niet eigen portal en een uit die eerste cluster en een tussen twee eigen portals van die laatste twee clusters maar geen veld meer. Ik heb nu alleen ook nog maar een key van dat voormalige blauwe portal.
Ondertussen L2 en 3 L1 powercubes maar het feit dat ik nu maximaal 4000XM kan opslaan i.p.v. 3000 zal wel door mijn L2 status komen neem ik aan en daar niets mee te maken hebben. Moet nog even uitzoeken hoe ik die cubes en shields nou het best kan gebruiken.
Afijn... Toch weer 4 uur onderweg geweest en iets van 17 km gefietst. Toch een beetje jammer dat je door dat afkoelen wat veel moet blijven rondhangen voordat de portals doorbranden. Ik zou liever weer op de fiets willen stappen. Tenminste op een koele dag als vandaag die prima was om te fietsen. Als het flink warmer is kunnen die pauzes misschien beter bevallen en dat ik dan ook kan afkoelen omdat ik anders doorbrand.
Bij remote rechargen gaat de key niet verloren, maar bij het leggen van een link wel. Ik probeer dus eigenlijk altijd alleen te linken als ik meer dan 1 key heb, zodat ik de portal daarna ook nog remote kan blijven rechargen.CaptJackSparrow schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:13:
Ik had eerst aangenomen dat je met zo'n key permanent toegang, ook op afstand, tot zo'n portal had maar nu begin ik te vermoeden dat je die verbruikt en telkens weer nieuwe moet oogsten. Klopt dat? Had ik die link door dat veld beter niet kunnen maken omdat dat me een key heeft gekost die ik beter had kunnen gebruiken?
Er is een maximum van aantal resonators wat een speler op een portal kan gooien per level van de resonator, zie http://ingressfieldguide.com/content/portals-linkingCaptJackSparrow schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:13:
Kun je soms alleen maar resonators gebruiken die je uit andere portals gehaald hebt en niet die je in datzelfde portal gevonden hebt?
Elke resonator die je op een lege plek zet levert 125 AP op. De eerste resonator op een neutrale portal levert daar nog eens 500 extra AP bij op en het opvullen van de 8e plek 250 AP.CaptJackSparrow schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:13:
Levert het volmaken tot 8 nou altijd wat extra punten op of alleen de eerste keer? Ik neem aan dat er altijd 1 resonator als eerste leeg moet zijn en zal verdwijnen en dat je dan steeds weer tot 8 kunt aanvullen.
De resonators decayen alleen wel allemaal even snel, dus als ze puur door decay verdwijnen dan zullen ze dat alle 8 tegelijkertijd doen. Als ze door rechargen of slopen ofzo wel ongelijke hoeveelheid energie hebben en 1 eerder decayed dan de anderen dan kan je die inderdaad gewoon weer opvullen met de compleet maak bonus.
Dat je meer XM hebt komt inderdaad doordat je gelevelt bent (congrats!). Op http://ingressfieldguide....action-points-ap-leveling kan je per level de hoeveelheid benodigde AP en beschikbare XM zien. En ook een overzichtje van hoeveel AP iets oplevert.CaptJackSparrow schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:13:
Powercubes helpen als je XM op is om door te gaan, wanneer je dat het liefste gebruikt is aan je zelf, maar ik gebruik ze eigenlijk alleen bij aanvallen van portals.
Nou je het zegt...ik had gisteren nog 3 soorten powercubes. L4/5/6Krypt schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 08:53:
Gaat lekker..
Zette vanochtend ingress aan en toen had ik nog maar 1 soort powercube L5.....
pfff wel klote zo.
Burp
Zijn er eigenlijk nog betere methodes om shield van portals af te blazen? Het is zo frusterend als je een lvl 7 buster gebruikt en hij geeft aan dat er 1% damage is (wat in werkelijkheid 0,01 % is? )
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Op voldoende afstand staan zodat de zap van de portal je niet raakt, en dan X5/X6 spammen tot de shields zoveel schade krijgen dat ze eraf knallen.leuk_he schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:11:
Zijn er eigenlijk nog betere methodes om shield van portals af te blazen? Het is zo frusterend als je een lvl 7 buster gebruikt en hij geeft aan dat er 1% damage is (wat in werkelijkheid 0,01 % is? )
Wat is de range van een portal zap eigenlijk? (En zijn er nog dingen die daar invloed op hebben?)
Lijkt afhankelijk van portal level te zijn.. en force amp mod helpt ook. Precieze cijfers heb ik niet.
Maak je nu gewoon een grapje? Want als je zover staat dat de zap je niet raakt, dan doe je toch ook geen damage aan kern van de portal, waar de shields staan?Haay schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:43:
[...]
Op voldoende afstand staan zodat de zap van de portal je niet raakt, en dan X5/X6 spammen tot de shields zoveel schade krijgen dat ze eraf knallen.
Ahh:
How to kill mods: If your burster hits the core of a portal, there appears to be like a 12% chance (1 inof killing a portal mod off the portal. This might be affected by mod rarity. It doesn’t appear to be affected by burster level. A popular tactic for killing heavily shielded portals is to use the “target” feature to stand just out of range of the portal (generally 80m away) and fire lots of L5 or L6 bursters until the shields go down. (L5 bursters have range 90m and can just barely reach the portal core. L4 bursters have range 72m so they won’t work for this.)
See http://catalystro.wordpre...ds-what-we-think-we-know/ for another doc about mods. I’ve borrowed some of their results to put here.
[ Voor 51% gewijzigd door leuk_he op 28-06-2013 12:20 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Video van vorige donderdag:
In deze video:
- LONDON/GREENWICH XM ANOMALY
- OPERATION ISOLATION
- AGENT INTEL LEVEL 7
- SITREP: SAN MARINO
- RUMORS OF V1.30
Details i.v.m. V1.30:
- Betere controle over het afvuren van XMP's
- Verbeteringen voor het hacken van portals
- Portal keys sorteren op afstand of alfabetisch
- Weergave van het aantal portal keys in je inventory bij het maken van een link
In deze video:
- LONDON/GREENWICH XM ANOMALY
- OPERATION ISOLATION
- AGENT INTEL LEVEL 7
- SITREP: SAN MARINO
- RUMORS OF V1.30
Details i.v.m. V1.30:
- Weergave van het aantal portal keys in je inventory bij het maken van een link
[ Voor 35% gewijzigd door Glodenox op 01-07-2013 02:48 ]
Coördinator van de Waze Belux Community
Die twee zijn huge IMO. Als je flink aan het hacken bent dan merk je dat het gedrag van de UI om onnodig veel "muisklikken" bestaat.Glodenox schreef op maandag 01 juli 2013 @ 02:42:
Details i.v.m. V1.30:
Hoe het nu is:
1) Klik portal aan
2) Klik op "hack"
3) Klik venster weg met verkregen items
4) Klik portal menu weg
Stap 4 is irritant. Je moet uitgaan van de meest uitgevoerde acties. Dus in dit geval moet het portal menu niet weer geopend worden. Het zou mooi zijn als je in het menu ook stap 3 weg kunt laten. Dus dat je alleen te horen krijgt welke items je hebt gekregen.
Hier in Enschede kun je fietsend zoveel portals hacken in het centrum, dat het echt niet boeiend is om steeds te lezen welke items je per hack krijgt.
ik wil dat ze een toggle maken voor die minimap, ik weet al de portals in de buurt wel uit mijn hoofd dus dan hoeven er echt geen plaatjes geladen te worden.
Burp
dat document is op zijn minst gedeeltelijk achterhaald. Daarnaast heb ik de indruk dat je shields er tegenwoordig wel degelijk makkelijker af blaast met hogere level bursters. Toen ik met 2 man level 5 bursters gebruikte hadden we er echt tig van nodig alvorens de shields eraf vlogen, een paar level 8 bursters afvuren staande bovenop het portal klaart het karwei ookleuk_he schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:08:
[...]
Maak je nu gewoon een grapje? Want als je zover staat dat de zap je niet raakt, dan doe je toch ook geen damage aan kern van de portal, waar de shields staan?
Ahh:
[...]
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Probleem is alleen dat X8 bursters veel meer XM kosten bij het afvuren dan X5 of X6 bursters. Plus dat een portal ook nog een Turret of Force-Amp mod kan hebben waardoor de zap flink meer XM kost. Die twee zaken samen maken dat je met 1 of 2 X8 bursters afvuren boven op de portal (zeker als er 2 of meer portals binnen range zitten) zo maar compleet leeg (met XM) kunt zijn.Schaapje_BlaaT schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:07:
dat document is op zijn minst gedeeltelijk achterhaald. Daarnaast heb ik de indruk dat je shields er tegenwoordig wel degelijk makkelijker af blaast met hogere level bursters. Toen ik met 2 man level 5 bursters gebruikte hadden we er echt tig van nodig alvorens de shields eraf vlogen, een paar level 8 bursters afvuren staande bovenop het portal klaart het karwei ook
Voor zover ik weet (getallen per 12 mei), XM kosten per afvuren van burster:
L1 XMP: 10 XM
L2 XMP: 20 XM
L3 XMP: 70 XM
L4 XMP: 140 XM
L5 XMP: 250 XM
L6 XMP: 360 XM
L7 XMP: 490 XM
L8 XMP: 640 XM
In dat soort situaties kan het dus nogal uitmaken om jezelf zodanig te positioneren dat je X6 bursters twee of drie portals raken, zonder dat die portals jou kunnen raken.
En blijkbaar wordt de update nu al uitgerold:
#Ingress v1.30.2 is now in gradual deployment to Agents. It includes new inventory sorting controls, including an option to sort Portal keys by title or by distance; improved Resonator health display on Portal keys; new Fire Xmp mode; Portal key count is now listed when linking; and new Portal hack visualizations.
If you aren't currently seeing v1.30.2, stay tuned. It will roll out to all Agents shortly, unless blocked by cosmic rays.
Die nieuwe XMP fire methode ziet er wel awesome uit.
Bij het nieuwe fancier weergeven van het hacken heb ik vooral het idee dat het meer grafische processing power kost, wat voor mij niet nodig is. (Ingress slurpt al batterij genoeg.)
Bij het nieuwe fancier weergeven van het hacken heb ik vooral het idee dat het meer grafische processing power kost, wat voor mij niet nodig is. (Ingress slurpt al batterij genoeg.)
Voor de mensen die niet willen wachten: Hier kan je hem al downloaden
Hij installeert zich over je huidige versie. Heel veel verbeteringen. Animatie bij het hacken bloedirritant. Als je veel items hebt zie je per item een animatie. Echt nutteloos. Daarentegen zie je daarna wel netjes een transparante dialog met de hacks. Dat alleen was al voldoende geweest denk ik.
Hij installeert zich over je huidige versie. Heel veel verbeteringen. Animatie bij het hacken bloedirritant. Als je veel items hebt zie je per item een animatie. Echt nutteloos. Daarentegen zie je daarna wel netjes een transparante dialog met de hacks. Dat alleen was al voldoende geweest denk ik.
Je kan ook gewoon naar Google Play: Ingress gaan ;-) Wordt hij naar je telefoon gepushed.
De hack animatie vind ik ook wat minder
De hack animatie vind ik ook wat minder
Voor zover ik weet wordt het in fases gepusht naar mensen. Vaak werkt wat jij zegt met veel updates wel, maar in dit geval bij mij, en genoeg anderen, werkte dat niet. Als dat wel werkt betekent het dat het al voor jou is vrijgegeven. Dat zal nog niet voor iedereen zo zijn.
Wat dan WEL weer een voordeel is, is dat je nu meerdere portals min of meer tegelijk kunt hacken! Wanneer je portal #1 hackt (en je ziet die animaties van items die je hackt) kun je al de volgende portal die binnen range is hacken. Je krijgt van beide portals gewoon netjes een overzicht van wat je gehackt hebt.serhat schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:51:
Oftewel, je hoeft dus niet te wachten tot de animaties klaar zijn om de volgende portal te hacken.
Dat is zeker waar.. dat viel bij mij onder 'heel veel verbeteringen'.
Heerlijk spel dit, ik fiets er graag een stukje voor om.
De laatste update was weer as usual: hacks die niks opleveren, XMP's die alles missen en keys die verdwijnen zonder dat de bijbehorende link wordt gelegd, zelfs na herhaaldelijk cache clearen en rebooten.
Wat doen jullie hieraan, of ben ik de enige?
De laatste update was weer as usual: hacks die niks opleveren, XMP's die alles missen en keys die verdwijnen zonder dat de bijbehorende link wordt gelegd, zelfs na herhaaldelijk cache clearen en rebooten.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 02-07-2013 19:45 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
ik had ook wat issues vanochtend maar dat kwam niet van de update want die heb ik pas later geinstalleerd.CodeCaster schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:36:
Heerlijk spel dit, ik fiets er graag een stukje voor om.
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Bugje dat ik vaak heb is wanneer je vanuit een rijdende trein (of wanneer de gps nog aan het positioneren is) een portaal wil herladen via je keys. Normaal zie je dan je xm balk leeglopen bij iedere herlading, maar wordt de portaal zelf niet opgeladen. na enkele seconden herkent je scanner dat het laden mislukt is en wordt je verloren xm terug aan je balkje toegevoegd. Maar als je binnen die enkele seconden per ongeluk een xm bolletje opvangt dat toevallig in de buurt rondzweeft, wordt die error gereset en wordt enkel de xm van dat bolletje weer bij je balk geteld.
Moraal van het verhaal: probeer enkel vanop afstand te herladen als er geen xm in je buurt is of je bent alle xm die je bij het herladen kwijt was effectief kwijt bij een eventuele mislukking. Of beter nog, als je ziet dat er geen groene cijfers verschijnen van het herladen en je ziet de xm uit je balk verdwijnen, stop dan onmiddellijk met herladen.
Moraal van het verhaal: probeer enkel vanop afstand te herladen als er geen xm in je buurt is of je bent alle xm die je bij het herladen kwijt was effectief kwijt bij een eventuele mislukking. Of beter nog, als je ziet dat er geen groene cijfers verschijnen van het herladen en je ziet de xm uit je balk verdwijnen, stop dan onmiddellijk met herladen.
Ah ja, rijdende treinen en Ingress gaan niet echt samenCumulus schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:14:
Bugje dat ik vaak heb is wanneer je vanuit een rijdende trein (of wanneer de gps nog aan het positioneren is) een portaal wil herladen via je keys. Normaal zie je dan je xm balk leeglopen bij iedere herlading, maar wordt de portaal zelf niet opgeladen. na enkele seconden herkent je scanner dat het laden mislukt is en wordt je verloren xm terug aan je balkje toegevoegd. Maar als je binnen die enkele seconden per ongeluk een xm bolletje opvangt dat toevallig in de buurt rondzweeft, wordt die error gereset en wordt enkel de xm van dat bolletje weer bij je balk geteld.
Als het laden faalt en je gaat terug naar de portal key overzicht dan zie je dat er dan meestal een andere key onder staat.Cumulus schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:14:
Bugje dat ik vaak heb is wanneer je vanuit een rijdende trein (of wanneer de gps nog aan het positioneren is) een portaal wil herladen via je keys.
ik schat in dat als je in 1.30 (die heb je inmiddels toch geupdated) sorteert op alphabet ipv distance, het goed gaat.
Avondje lekker gefietst. Was er weer prima weer voor. Nauwelijks wind en niet te warm. 3 ¾ uur en 22,5km volgens mijn (12 jaar oude) Garmin GPS ontvanger leverde na deze 3e tocht Level 3 (en-een-kwart
) op. Geleerd dat ik niet domweg resonators moet plaatsen want op een gegeven moment op het einde had ik geen L1 resonators meer en nog wel hopen L2 maar had er niet meer aan gedacht dat je daarmee niet een vrij portal vol kunt zetten. In het vervolg dus wat selectiever resonators zetten. Ga je trouwens minder L1 resonators vinden en meer hogere naarmate je zelf een hoger level hebt?
Ik hield vandaag als 'beleid' aan dat als ik een portal key vond dat ik dan het portal vol met resonators zette want die kan ik op afstand opladen. Veel portals hadden maar twee resonators en die volzetten vond ik anders wat veel resonators kosten. Zonder key als de portal niet vol was plantte ik één resonator zodat ik later de portals waar ik geweest was op de intel map makkelijk kon herkennen. Wel vervelend dat toen ik thuis wat met de portal keys naar de portals aan het kijken was en wat zat te experimenteren met rondkijken daar ik blijkbaar tijdens het draaien/zoomen het 'drop' knopje activeerde want zonder ook maar om bevestiging te vragen ben ik nu vrees ik weer een portal key kwijt. Buitengewoon dom dat men daar geen bevestiging voor vraagt.
In een gebied met nu eindelijk flink wat (voornamelijk groene) portals geweest. Ik schat vanavond tegen de 50 verschillende portals gehackt te hebben. Vele meerdere keren omdat ze dicht genoeg bij elkaar stonden dat je er makkelijk een aantal rondjes langs kon fietsen. Minstens zes neutrale portals (weer) ingelijfd. De externe accu (5600mAh) is telkens wel onmisbaar gebleken. Blij dat ik die indertijd in de aanbieding gekocht heb bij Action. Ingress slurpt aardig stroom.
Ik heb nu nog 1 schamele L1 resonator en 26xL2 en ook 1xL4. Een ruime(?) 116xL1 Bursters, 77xL2, 20xL3, 16 Portal Shields (common) en 3 rare. Een Multi-Hack en 2 Turrets die zeldzaam zouden zijn en waarvan ik eens moet kijken wat ik daar mee kan.
Zijn de 6xL1 en 1xL2 Powercubes eigenlijk ook verbruiksartikelen of heb je daar duurzaam wat aan?
Gaan bepaalde zaken op hogere levels ook meer punten opleveren of zal, als dat niet zo is, het levelen steeds langzamer gaan? Of ga je gewoonlijk verhoudingsgewijs meer punten scoren door het maken van velden en het neerhalen van 'vijandelijke' portals?
En oh ja... maakt het eigenlijk wat uit qua opbrengst of je dicht op een portal staat tijdens de hack of er ver vanaf?
En ik zou verwachten dat in de Device Settings de optie "dynamic" bij het kompas er voor zou zorgen dat de kaart automatisch zou draaien en ik dus een 'track-up' view zou krijgen wat het navigeren naar een onbekend portal stukken makkelijker zou maken. Ik merk echter geen enkel verschil en die instelling lijkt ook steeds spontaan weer terug te gaan naar "static". Er zit toch wel degelijk een magnetische sensor in mijn foon en anders zou het nog door verplaatsing aan de hand van de GPS locatie bepaald kunnen worden.
Werkt dit bij anderen wel? Of doet deze functie wat anders?
Ik hield vandaag als 'beleid' aan dat als ik een portal key vond dat ik dan het portal vol met resonators zette want die kan ik op afstand opladen. Veel portals hadden maar twee resonators en die volzetten vond ik anders wat veel resonators kosten. Zonder key als de portal niet vol was plantte ik één resonator zodat ik later de portals waar ik geweest was op de intel map makkelijk kon herkennen. Wel vervelend dat toen ik thuis wat met de portal keys naar de portals aan het kijken was en wat zat te experimenteren met rondkijken daar ik blijkbaar tijdens het draaien/zoomen het 'drop' knopje activeerde want zonder ook maar om bevestiging te vragen ben ik nu vrees ik weer een portal key kwijt. Buitengewoon dom dat men daar geen bevestiging voor vraagt.
In een gebied met nu eindelijk flink wat (voornamelijk groene) portals geweest. Ik schat vanavond tegen de 50 verschillende portals gehackt te hebben. Vele meerdere keren omdat ze dicht genoeg bij elkaar stonden dat je er makkelijk een aantal rondjes langs kon fietsen. Minstens zes neutrale portals (weer) ingelijfd. De externe accu (5600mAh) is telkens wel onmisbaar gebleken. Blij dat ik die indertijd in de aanbieding gekocht heb bij Action. Ingress slurpt aardig stroom.
Ik heb nu nog 1 schamele L1 resonator en 26xL2 en ook 1xL4. Een ruime(?) 116xL1 Bursters, 77xL2, 20xL3, 16 Portal Shields (common) en 3 rare. Een Multi-Hack en 2 Turrets die zeldzaam zouden zijn en waarvan ik eens moet kijken wat ik daar mee kan.
Zijn de 6xL1 en 1xL2 Powercubes eigenlijk ook verbruiksartikelen of heb je daar duurzaam wat aan?
Gaan bepaalde zaken op hogere levels ook meer punten opleveren of zal, als dat niet zo is, het levelen steeds langzamer gaan? Of ga je gewoonlijk verhoudingsgewijs meer punten scoren door het maken van velden en het neerhalen van 'vijandelijke' portals?
En oh ja... maakt het eigenlijk wat uit qua opbrengst of je dicht op een portal staat tijdens de hack of er ver vanaf?
En ik zou verwachten dat in de Device Settings de optie "dynamic" bij het kompas er voor zou zorgen dat de kaart automatisch zou draaien en ik dus een 'track-up' view zou krijgen wat het navigeren naar een onbekend portal stukken makkelijker zou maken. Ik merk echter geen enkel verschil en die instelling lijkt ook steeds spontaan weer terug te gaan naar "static". Er zit toch wel degelijk een magnetische sensor in mijn foon en anders zou het nog door verplaatsing aan de hand van de GPS locatie bepaald kunnen worden.
Werkt dit bij anderen wel? Of doet deze functie wat anders?
[ Voor 10% gewijzigd door CaptJackSparrow op 04-07-2013 01:13 ]
Ja, je gaat hogere items krijgen naarmate je lvl up gaat en hogere portals bouwt. Straks moet je alleen goed gaan samenwerken want hoger dan lvl5 kun je in je eentje niet maken. Van reso 8 en 7 kun je er maar max 1 neer zetten. 6 en 5 2x en dan heb je nog 2x reso 4 over. (als je van hoog naar laag deployed)
Het wordt steeds iets minder moeilijk en daarom wordt punten verdienen minder moeilijk. daar je burster en jij sterker worden. En nee powercubes ... zijn niet duurzaam.
Het wordt steeds iets minder moeilijk en daarom wordt punten verdienen minder moeilijk. daar je burster en jij sterker worden. En nee powercubes ... zijn niet duurzaam.
Je compas valt idd steeds terug naar static. Je hoeft niet eerst naar settings: klik op je compas om snel te switchen van dynamic naar static.
Daily driver; MB R171 SLK280
Hey.. weer terug?mir4dor schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:15:
Je compas valt idd steeds terug naar static. Je hoeft niet eerst naar settings: klik op je compas om snel te switchen van dynamic naar static.
Slaapt lekker hè, zo onder een blauwe deken
Maar wat zou dat dynamic moeten doen? Ik zie geen effect. De display draait niet met het rode pijltje automatisch naar het noorden zoals ik zou verwachten.
Als hij dynamic is dan draait de kaart met de draaiing van jouw telefoon mee (moet die dus wel een goed kompas hebben), dus in de richting van het pijltje wat jouw locatie voor moet stellen. Bij static kan je hem altijd een bepaalde kant op laten wijzen (standaard noorden boven, maar je kan het handmatig draaien en dan blijft hij zo gedraaid).
Als je trouwens per ongeluk drop klikt dan zou de item gewoon op jouw locatie op de grond moeten liggen en kan je er op klikken en hem weer oppakken met "acquire". Wat ook kan is dat je op recycle hebt geklikt waarbij je items verkoopt voor XM. Bij sommige items zit daar volgens mij een bevestigingsvraag bij, maar niet bij alle. Dus ik weet niet of dat bij keys gevraagd wordt.
Qua hackopbrengst heb ik nooit gehoord/gemerkt dat de afstand van de portal uitmaakt voor de kwaliteit/kwantiteit van de opbrengst.
Uit een portal krijg je in principe items van het level van de portal (met een soort van normaal verdeling dat je ook 1 level hoger en 1 level lager kan krijgen en heel incidenteel meer dan 1 level hoger), maar je krijgt niet veel hoger dan je eigen level. Dus als L2 krijg je voornamelijk L2 spullen uit een L8 portal, maar als L8 krijg je L2 spullen uit een L2 portal.
Als je trouwens per ongeluk drop klikt dan zou de item gewoon op jouw locatie op de grond moeten liggen en kan je er op klikken en hem weer oppakken met "acquire". Wat ook kan is dat je op recycle hebt geklikt waarbij je items verkoopt voor XM. Bij sommige items zit daar volgens mij een bevestigingsvraag bij, maar niet bij alle. Dus ik weet niet of dat bij keys gevraagd wordt.
Qua hackopbrengst heb ik nooit gehoord/gemerkt dat de afstand van de portal uitmaakt voor de kwaliteit/kwantiteit van de opbrengst.
Uit een portal krijg je in principe items van het level van de portal (met een soort van normaal verdeling dat je ook 1 level hoger en 1 level lager kan krijgen en heel incidenteel meer dan 1 level hoger), maar je krijgt niet veel hoger dan je eigen level. Dus als L2 krijg je voornamelijk L2 spullen uit een L8 portal, maar als L8 krijg je L2 spullen uit een L2 portal.
Hehe, nee hoor, nog niet terug. Wordt wel weer hard werken als ik thuis komKen. schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:17:
[...]
Hey.. weer terug?
Slaapt lekker hè, zo onder een blauwe deken
Daily driver; MB R171 SLK280
Ha! Goeie tip.
Het was me nog niet opgevallen dat de portal key gewoon bij mij zelf 'in de straat' lag. Ik ging er van uit dat je die in het portal zelf zou droppen, ook omdat ik die op dat moment op die eigen portallocatie in beeld had. Ik neem aan dat dit bedoeld is om inventaris van de ene speler naar een ander te kunnen overhevelen?
Dat die dynamic stand niet werkt moet toch echt als een bug in de app worden beschouwd. Een simpele kompas app en zelfs de kompasoptie in Google's eigen Streetview werken prima met mijn foon. En voor toestellen zonder magneetsensor kan men het via de GPS ontvanger implementeren. Mijn oude Garmin heeft ook geen kompas maar laat zodra ik ga bewegen ook mijn koers gewoon zien. Mede daarom heb ik hem mee. Zodat ik de gesproken meldingen over een getarget portal kan vertalen naar mijn eigen koers.
Dat die dynamic stand niet werkt moet toch echt als een bug in de app worden beschouwd. Een simpele kompas app en zelfs de kompasoptie in Google's eigen Streetview werken prima met mijn foon. En voor toestellen zonder magneetsensor kan men het via de GPS ontvanger implementeren. Mijn oude Garmin heeft ook geen kompas maar laat zodra ik ga bewegen ook mijn koers gewoon zien. Mede daarom heb ik hem mee. Zodat ik de gesproken meldingen over een getarget portal kan vertalen naar mijn eigen koers.
[ Voor 42% gewijzigd door CaptJackSparrow op 04-07-2013 10:35 ]
Droppen is inderdaad tegenwoordig alleen om spullen uit te wisselen. (Wat overigens een ramp is met veel spul omdat de een alles stuk voor stuk moet droppen en de ander alles stuk voor stuk moet oppakken. En dan ondertussen ook nog hopen dat niet iemand ondertussen stiekem in de buurt ook spullen mee zit te pikken.)
Vroeger kon je spullen niet inwisselen voor XM (recycle) en was toen droppen dus ook gewoon om spullen uit je inventory te gooien (vooral Media heb je vrij weinig aan, maar ook als hoge level zijn de lage bursters niet echt interessant meer en alleen maar lastig als je inventory vol loopt).
De dynamic stand werkt bij mij wel gewoon (alleen mijn kompas zit soms te trippen). Draait het driehoekje wat jou voor moet stellen wel als je je telefoon draait? En zitten er twee pijltjes om het kompas icoontje in de map? (Klik er even twee keer op om het verschil te zien.)
Vroeger kon je spullen niet inwisselen voor XM (recycle) en was toen droppen dus ook gewoon om spullen uit je inventory te gooien (vooral Media heb je vrij weinig aan, maar ook als hoge level zijn de lage bursters niet echt interessant meer en alleen maar lastig als je inventory vol loopt).
De dynamic stand werkt bij mij wel gewoon (alleen mijn kompas zit soms te trippen). Draait het driehoekje wat jou voor moet stellen wel als je je telefoon draait? En zitten er twee pijltjes om het kompas icoontje in de map? (Klik er even twee keer op om het verschil te zien.)
Probleem: Enlightenment of Resistance?
https://support.google.com/ingress/answer/2852766?hl=en
Ik heb het spel net geinstalleerd alleen ik weet niet wat ik moet kiezen
https://support.google.com/ingress/answer/2852766?hl=en
Ik heb het spel net geinstalleerd alleen ik weet niet wat ik moet kiezen
Waar woon je ReTech, omgeving?
Het is voor je zelf leuker als er wat competitie is, niet dat je bij ENL gaat als die de boel al domineren, dan is het stuk minder leuk namelijk..
Of je gaat voor het verhaal.. Resist!
Het is voor je zelf leuker als er wat competitie is, niet dat je bij ENL gaat als die de boel al domineren, dan is het stuk minder leuk namelijk..
Of je gaat voor het verhaal.. Resist!
[ Voor 83% gewijzigd door Rann op 04-07-2013 11:15 ]
In het westland (Hoek van Holland, 's-Gravenzande, Monster, Naaldwijk, De Lier, Maasdijk, etc.), er is hier namelijk niet zo veel en van wat ik heb gehoord zijn er maar een paar portals in de buurt alleen ik weet niet wat de bezetting is hier.Rann schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:14:
Waar woon je ReTech?
[ Voor 12% gewijzigd door ReTechNL op 04-07-2013 11:17 ]
Rond welke plaatsen? Westland zegt me niet zoveel..ReTechNL schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:15:
[...]
In het westland, er is hier namelijk niet zo veel en van wat ik heb gehoord zijn er maar een paar portals in de buurt alleen ik weet niet wat de bezetting is hier.

Ja exact, zo er is er 1 flink actief geweest 
Goede stap is neem ik aan groen? Enlightenment?.
Goede stap is neem ik aan groen? Enlightenment?.
Ik zie nu dat er twee kleine dwarse pijltjes weerzijds van de 'kompasnaald' komen als je er op tikt en overschakelt naar dynamic mode. Zodra je dan handmatig de kaart draait schakelt hij weer terug naar static. Op zich is dat laatste vrij normaal gedrag voor kaart/navigatie software. Het enige wat het bij mij doet is de kaart 'North-Up' draaien maar dat is nou juist wat ik niet wil. Het is zo ook lastig om al fietsend je foon in de hand te houden in een rustig gebied met veel portals. Ik heb een derde hand nodig om de kaart te kunnen draaien.
@ReTech: Heb je de Intel Map al eens bekeken? http://www.ingress.com/intel
@ReTech: Heb je de Intel Map al eens bekeken? http://www.ingress.com/intel
Nee nog niet, zoals ik zij ik ben nog zeer onbekend met dit spel.
Mijn screenshot is de Intel Map in je regio, het lijkt zo voor je eigen plezier verstandiger te zijn om voor het onkruid te gaan (de groenen ;-))ReTechNL schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:24:
Nee nog niet, zoals ik zij ik ben nog zeer onbekend met dit spel.
Tenzij je een lore-geek bent.. Dan zou ik me eerst even gaan inlezen ;-)
Ben inmiddels de Resistance gejoined en Resistance Rotterdam/WestlandRann schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:28:
[...]
Mijn screenshot is de Intel Map in je regio, het lijkt zo voor je eigen plezier verstandiger te zijn om voor het onkruid te gaan (de groenen ;-))
Tenzij je een lore-geek bent.. Dan zou ik me eerst even gaan inlezen ;-)
Wacht nog steeds op de iphone versie. dan pas zal ik erg actief zijn. zal alleen nog wel even duren.
heb gewoon niet echt zin meer om met me tablet en dan iphone als hotspot op stap te gaan.
heb gewoon niet echt zin meer om met me tablet en dan iphone als hotspot op stap te gaan.
Ik draai de iOS versie.Ricmaniac schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:38:
Wacht nog steeds op de iphone versie. dan pas zal ik erg actief zijn. zal alleen nog wel even duren.
Bron: https://github.com/alex-alex/iOS-Ingress
Download
- 1.1 (06/25/2013)
- Download ipa
- Install app via OTA (visit this link from Safari on your iDevice)
- Availabile at Cydia repo http://cydia.angelxwind.net/
Of:
http://macbuildserver.com...ss.git&build_conf=Release
Bron: http://www.iphoneclub.nl/...-ook-op-iphone-te-spelen/
[ Voor 15% gewijzigd door ReTechNL op 04-07-2013 16:11 ]
Ik zou toch met de iPhone versie uitkijken. Het is niet officieel gemaakt, je weet niet wat zo'n persoon in de code gestopt heeft. Volgens mij heeft Google ook gevraagd of ze met hun acties willen stoppen (de bouw van de iphone variant).
Hiernaast heb ik geruchten gehoord over bans van mensen die de iphone versie gebruiken.. Kzal toch maar even uitkijken.
Gelukkig heb ik gewoon een android ;-)
Hiernaast heb ik geruchten gehoord over bans van mensen die de iphone versie gebruiken.. Kzal toch maar even uitkijken.
Gelukkig heb ik gewoon een android ;-)
Dag 4. 
Eind van de middag naar bouwmarkt gefietst om wat te halen (stevige bries pal tegen) en gelijk daar in de regio mezelf omzichtig door een blauw bolwerk van L6 portals gemanoeuvreerd.
Hier en daar een dapper eenzaam vriendelijk portal aangedaan en aan de rand van het gebied zowaar een neutraal portal veilig kunnen stellen. 
Totaal 5 uur en ruim 30 km. Een tijdje had mijn oudere Garmin geen signaal in de 'urban canyon' wat mijn koers bepalen wat lastig maakte. Toch eens gaan kijken of dat kompasprobleem al bekend is bij de makers van de app.
Ik merkte wel op een gegeven moment dat mijn achterwiel wat minder stabiel draaide. Thuis even de spaken gecheckt en inderdaad 2 gebroken spaken gek genoeg aan beide kanten van het ventiel. Met twee naast elkaar voel je dat wel. Morgen maar even vervangen en de spaken weer proberen op spanning te brengen want die hield ook niet meer over voelde ik. Ach ja... dat hoort er ook bij.
Grappige is dat ik op plaatsen in de regio kom waar ik in jaren niet geweest ben (en een hoop veranderd is) of stukjes waar ik nog nooit geweest ben omdat je er nooit iets te zoeken had. Zo toch wel leuke plekjes en ook onbekende verbindingen tussen bekende gebieden ontdekt. Je ziet ook dingen die je eerder nooit opgevallen waren.
Tegen L6 portals begin ik in mijn L3 eentje natuurlijk niets. Er zal een gecoördineerde aanval nodig zijn om dat te penetreren dus ik heb me meest tevreden moeten stellen met hacken wat iets minder hard punten oplevert meen ik. Nu effe 50,5k.
En ach gut... die aardige dame van Ingress die elke keer geschrokken/bezorgd roept "You've been hit" als ik weer zo'n Smurfenportal plunder en dat even terugbijt en me heel dramatisch zapt. Ach ja meid... maar ik heb goede hoop dat ik uiteindelijk weer geheel zal herstellen.... alhoewel een beetje aandacht en goede zorg natuurlijk ook nooit kwaad kan.
Maar ze zal het wel te druk hebben. 
Wat ik overigen heb aan portal keys uit blauwe portals is me nog niet duidelijk. Heb ik daar pas wat aan als die portals op enig moment in de toekomst 'bevrijd' worden?
Eind van de middag naar bouwmarkt gefietst om wat te halen (stevige bries pal tegen) en gelijk daar in de regio mezelf omzichtig door een blauw bolwerk van L6 portals gemanoeuvreerd.
Totaal 5 uur en ruim 30 km. Een tijdje had mijn oudere Garmin geen signaal in de 'urban canyon' wat mijn koers bepalen wat lastig maakte. Toch eens gaan kijken of dat kompasprobleem al bekend is bij de makers van de app.
Ik merkte wel op een gegeven moment dat mijn achterwiel wat minder stabiel draaide. Thuis even de spaken gecheckt en inderdaad 2 gebroken spaken gek genoeg aan beide kanten van het ventiel. Met twee naast elkaar voel je dat wel. Morgen maar even vervangen en de spaken weer proberen op spanning te brengen want die hield ook niet meer over voelde ik. Ach ja... dat hoort er ook bij.
Grappige is dat ik op plaatsen in de regio kom waar ik in jaren niet geweest ben (en een hoop veranderd is) of stukjes waar ik nog nooit geweest ben omdat je er nooit iets te zoeken had. Zo toch wel leuke plekjes en ook onbekende verbindingen tussen bekende gebieden ontdekt. Je ziet ook dingen die je eerder nooit opgevallen waren.
Tegen L6 portals begin ik in mijn L3 eentje natuurlijk niets. Er zal een gecoördineerde aanval nodig zijn om dat te penetreren dus ik heb me meest tevreden moeten stellen met hacken wat iets minder hard punten oplevert meen ik. Nu effe 50,5k.
En ach gut... die aardige dame van Ingress die elke keer geschrokken/bezorgd roept "You've been hit" als ik weer zo'n Smurfenportal plunder en dat even terugbijt en me heel dramatisch zapt. Ach ja meid... maar ik heb goede hoop dat ik uiteindelijk weer geheel zal herstellen.... alhoewel een beetje aandacht en goede zorg natuurlijk ook nooit kwaad kan.
Wat ik overigen heb aan portal keys uit blauwe portals is me nog niet duidelijk. Heb ik daar pas wat aan als die portals op enig moment in de toekomst 'bevrijd' worden?
Die portal keys kun je gebruiken voor linken/fielden zodra de portals groen zijn. Lekker opsparen tot je sowieso een paar velden kan maken ipv een paar losse links, dan vliegt de AP binnenCaptJackSparrow schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:47:
Dag 4.
edit: In welke omgeving speel je trouwens? Klinkt als een blauw gebied
[ Voor 6% gewijzigd door JohnBQ op 05-07-2013 00:14 ]
Ingress report van deze week:
Deze week:
- PORTLAND #SAVEKLUE ANOMALY
- OPERATION TOMORROW: MALAYSIA AND THAILAND
- FIRST LINK BETWEEN VIETNAM AND MALAYSIA
- LEVEL 8 (SARITA HAYS AND AGENT @OGDOBBER)
Deze week:
- PORTLAND #SAVEKLUE ANOMALY
- OPERATION TOMORROW: MALAYSIA AND THAILAND
- FIRST LINK BETWEEN VIETNAM AND MALAYSIA
- LEVEL 8 (SARITA HAYS AND AGENT @OGDOBBER)
Wat is de beste methode met velden maken met onderstaande situatie?

Je moet 3 velden kunnen maken; ABD, ABC en ACD. Maar ik heb het idee dat ik die punten niet kreeg toen ik eerst AC legde en dan AB (beide keren 1563 punten per link), maar wel als ik eerst AB leg en dan AC (eerst 1563 punten, daarna 2813 punten). Heb ik nu gewoon niet goed opgelet, of vertoond Ingress inderdaad dit (in mijn ogen verkeerde) gedrag?
Volgens mij heb ik zo al aardig wat punten misgelopen door velden die niet geteld worden...
(Het nadeel van AC na AB leggen is dat het natuurlijk alleen nog maar vanuit A naar C kan en niet andersom.)

Je moet 3 velden kunnen maken; ABD, ABC en ACD. Maar ik heb het idee dat ik die punten niet kreeg toen ik eerst AC legde en dan AB (beide keren 1563 punten per link), maar wel als ik eerst AB leg en dan AC (eerst 1563 punten, daarna 2813 punten). Heb ik nu gewoon niet goed opgelet, of vertoond Ingress inderdaad dit (in mijn ogen verkeerde) gedrag?
Volgens mij heb ik zo al aardig wat punten misgelopen door velden die niet geteld worden...
(Het nadeel van AC na AB leggen is dat het natuurlijk alleen nog maar vanuit A naar C kan en niet andersom.)
1563 punten die je krijgt zijn 313 voor het maken van een link en 1250 voor het maken van een field.
2813 = 313 voor maken van een link, en 2x1250 voor het maken van 2 fields.
Zie ook: http://ingressfieldguide....action-points-ap-leveling
2813 = 313 voor maken van een link, en 2x1250 voor het maken van 2 fields.
Zie ook: http://ingressfieldguide....action-points-ap-leveling
[ Voor 17% gewijzigd door serhat op 05-07-2013 11:42 ]
Ja dat snap ik, maar het gaat er mij om dat als ik AC AB doe ik 3126 punten krijg (2 links, 2 velden), maar als ik AB AC doe ik 4376 punten krijg (2 links, 3 velden).
Maar ik weet dus niet 100% zeker of ik gewoon niet goed op heb gelet, maar volgens mij heb ik dit al meerdere keren gehad.
Oftewel als ik een veld in tweeën splits krijg ik daar dan ook de punten voor het maken van 2 velden voor, maar als ik met een link twee (of meer) velden maak die aan dezelfde kant van de link liggen ik maar de punten van 1 veld krijg.
Maar ik weet dus niet 100% zeker of ik gewoon niet goed op heb gelet, maar volgens mij heb ik dit al meerdere keren gehad.
Oftewel als ik een veld in tweeën splits krijg ik daar dan ook de punten voor het maken van 2 velden voor, maar als ik met een link twee (of meer) velden maak die aan dezelfde kant van de link liggen ik maar de punten van 1 veld krijg.
[ Voor 29% gewijzigd door Coocoocachoo op 05-07-2013 11:48 ]
Kun je eigenlijk alleen maar driehoekige velden maken of ook meerhoekige?
A---------------------B
|
|
|
|
|
|
C---------------------D
Je moet enkele links kunnen leggen dus ik neem aan dat je A-B kunt leggen en daarna ook C-D. Als je daarna A-C legt kun je dan ook direct B-D leggen of kun je vanuit B alleen maar eerst B-C leggen en daarna pas B-D?
Ik zie nl. geen rechthoekige velden zonder diagonaal erdoor. Twee driehoeken dus.
A---------------------B
|
|
|
|
|
|
C---------------------D
Je moet enkele links kunnen leggen dus ik neem aan dat je A-B kunt leggen en daarna ook C-D. Als je daarna A-C legt kun je dan ook direct B-D leggen of kun je vanuit B alleen maar eerst B-C leggen en daarna pas B-D?
Ik zie nl. geen rechthoekige velden zonder diagonaal erdoor. Twee driehoeken dus.
Je kan inderdaad alleen maar driehoekige velden maken.
Coocoo je hebt helemaal gelijk. Eerst grote veld dan dat veld splitsen in 2 extra velden.
Wat nou? Bots?
Die snappen er dus echt helemaal niets van.
Heb trouwens even getest op mijn 7" HTC Flyer of het dynamic compass daar wel werkt en daar doet het inderdaad precies wat het moet doen. Ik heb ook gevonden dat velen ditzelfde probleem hebben. Sommigen hadden het met een oudere versie niet maar bij hun is het probleem met latere versies gekomen. Het is te hopen dat men het snel fikst.
Heb even de Flyer met mijn foon als hotspot Ingress laten draaien en dat werkt prima. De Flyer heeft ook wel 3G maar mijn *bliep kaartje zit nu in mijn foon. Ook even getest of ik daarbij tegelijkertijd ook Ingress op die foon kan draaien en dat werkt ook prima. Misschien eens kijken hoe het gebruiken van de Flyer bevalt

Heb trouwens even getest op mijn 7" HTC Flyer of het dynamic compass daar wel werkt en daar doet het inderdaad precies wat het moet doen. Ik heb ook gevonden dat velen ditzelfde probleem hebben. Sommigen hadden het met een oudere versie niet maar bij hun is het probleem met latere versies gekomen. Het is te hopen dat men het snel fikst.
Heb even de Flyer met mijn foon als hotspot Ingress laten draaien en dat werkt prima. De Flyer heeft ook wel 3G maar mijn *bliep kaartje zit nu in mijn foon. Ook even getest of ik daarbij tegelijkertijd ook Ingress op die foon kan draaien en dat werkt ook prima. Misschien eens kijken hoe het gebruiken van de Flyer bevalt
Als dat werkelijk zo is, dan zou men die kunnen rapporteren. Google kan snel genoeg zien of dit waar is of niet. Soms als actieve spelers een dagje bezig zijn heb je echt een WTF moment. (of zoals iemand anders zei: how to kill somebody who has no life)CaptJackSparrow schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 00:45:
Wat nou? Bots?
Gisteren Dag 5. 
De hele avond rondgefietst. Zes uur deze keer en weer dik 30 km.
De Flyer getest mét dynamic compass en dat werkt wel even stúkken prettiger. Het is te hopen dat men het fikst. De respons lijkt tot op heden weinig adequaat te zijn met "we kunnen het niet reproduceren".
Kwam naast een neutraal portal dat wat lastig te bereiken was een redelijk zwak blauw portal tegen met een incomplete en behoorlijk lege bezetting van 3xL2 en 2xL3 resonators waarvan ik dacht: "oeh... die zou ik wel eens kunnen hebben".
Met bijna 100 L3 en ruim over de 100 L2 bursters (en nog veel meer L1) heb ik de aanval toen maar eens geopend en het geneutraliseerd. Samen met het andere portal gepopuleerd met L2 en L3 resonators en er voor de goede orde ook maar een shield bijgepoot. Ook een portal key gescoord van mijn eerste verovering maar helaas van het naastliggende portal nog niet. Nog twee segmentjes te gaan voor L4.
Lopen resonators trouwens harder leeg met zulke extra zaken als shields? En lopen resonators van verschillend level allemaal even hard leeg of verschilt dat? Vereisen hogere levels resonators méér XM om op te laden?
Het zou wel handig zijn als je ergens een overzicht zou kunnen zien van al je 'eigen' portals. Ik ben die (nog) niet tegengekomen. Klopt het dat dit niet bestaat?
De hele avond rondgefietst. Zes uur deze keer en weer dik 30 km.
De Flyer getest mét dynamic compass en dat werkt wel even stúkken prettiger. Het is te hopen dat men het fikst. De respons lijkt tot op heden weinig adequaat te zijn met "we kunnen het niet reproduceren".
Kwam naast een neutraal portal dat wat lastig te bereiken was een redelijk zwak blauw portal tegen met een incomplete en behoorlijk lege bezetting van 3xL2 en 2xL3 resonators waarvan ik dacht: "oeh... die zou ik wel eens kunnen hebben".
Lopen resonators trouwens harder leeg met zulke extra zaken als shields? En lopen resonators van verschillend level allemaal even hard leeg of verschilt dat? Vereisen hogere levels resonators méér XM om op te laden?
Het zou wel handig zijn als je ergens een overzicht zou kunnen zien van al je 'eigen' portals. Ik ben die (nog) niet tegengekomen. Klopt het dat dit niet bestaat?
Nee, 15% per dag.[b]CaptJackSparrow schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:00:[/
Hogere levels resonators kosten meer om op te laden, dus als je een portaal niet volledig bijlaad zul je rsonators met een verschillende lading zien. Om hoge portals bij te laden kost veel XM, en een hoge level farm kun je waarschijnlijk een halve dagtaak aan hebben om te onderhouden.
Schilden en schild decay is me niet duidelijk. Grof geweld is een oplossing....
Haha, zit ik even tweakers te lezen tijdens een rondje recycle - recharge - recycle - recharge, etc. en dan staat dit erleuk_he schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:54:
[...]
Om hoge portals bij te laden kost veel XM, en een hoge level farm kun je waarschijnlijk een halve dagtaak aan hebben om te onderhouden.
Op mijn galaxy tab2 wijst mijn playerpijltje altijd naar het noorden, al zeker 3 updates. Mijn broer heeft het ook op S1. Samsung bugje?
Hoi, JohnBQ! Nog bedankt voor de X8
Volgende visit Tilburg kom ik wat eerder.
Hoi, JohnBQ! Nog bedankt voor de X8
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Wat moet ik me precies voorstellen bij recycle/recharge rondjes? Heb ik daar wat aan?JohnBQ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:46:
[...]
Haha, zit ik even tweakers te lezen tijdens een rondje recycle - recharge - recycle - recharge, etc. en dan staat dit erIs zeker waar!
Voor een recharge van de resonators van een Portal heb je XM nodig; indien je deze dus niet meer hebt, kun je items recyclen voor instand XM. Mocht je keys van deze portals bezitten, dan kun je op afstand op deze manier portals rechargen, maar wanneer je deze niet hebt, dus je fysiek deze portals moeten bezoeken om ze bij te laden.
Graag gedaan! Jullie hebben je er nog best mee vermaakt zag ik. Ik zie je vast wel weer verschijnen als je in de buurt bentdaPet schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:51:
Op mijn galaxy tab2 wijst mijn playerpijltje altijd naar het noorden, al zeker 3 updates. Mijn broer heeft het ook op S1. Samsung bugje?
Hoi, JohnBQ! Nog bedankt voor de X8Volgende visit Tilburg kom ik wat eerder.
Dat is vooral handig als je van items af moet (je kunt maar 2000 items hebben) en je hebt portals om te rechargen. Je kunt dan items recyclen voor xm, en die xm gebruiken om een portal te rechargen. Als de xm weer op is begin je overnieuw. Net zolang tot je genoeg items kwijt bent of alle portals waar je keys van hebt weer vol zijnCaptJackSparrow schreef op zondag 07 juli 2013 @ 19:01:
[...]
Wat moet ik me precies voorstellen bij recycle/recharge rondjes? Heb ik daar wat aan?
Volgens mij is er een IITC plugin die je eigen portals laat zien. Maar goed of het heel handig is weet ik niet. Zeker als je nog niet L5/L6 bent kan je beter je portals laten decaden/aanvallen om ze daarna weer terug te pakken en op te bouwen. Daar pak je lekker wat AP mee wat er voor zorgt dat je sneller levelt. Als je dan L5/L6 bent kan je gaan proberen fields te slopen.CaptJackSparrow schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:00:
Als je een portal aanvalt krijg je dan een melding te zien als het door de huidige eigenaar op afstand weer bijgeladen wordt?
Ik kreeg vanmorgen de melding dat mijn recente nieuwe portals, waaronder mijn eerste verovering, onder aanval lagen. Ik heb er prompt een L1 en twee L3 powercubes tegenaan gegooid om te laten merken dat er weerstand geboden werd. Die persoon heeft in die groene cluster daar flink huis gehouden en heeft er blauw en verderf gezaaid
door meer dan 20 portals in korte tijd over te nemen. Het ging zo snel dat ik me eerlijk gezegd begon af te vragen of we hier ook bots hebben. Ik ben dus benieuwd of de aanvaller wist dat het portal op dat moment actief verdedigd werd en dat hem wellicht ontmoedigd heeft.
Er zijn wel twee resonators gesneuveld en van het andere portal 1. Mogelijk ook een shield. Kijken of ik er binnenkort weer langs ga en de schade kan herstellen.
Ik kreeg vanmorgen de melding dat mijn recente nieuwe portals, waaronder mijn eerste verovering, onder aanval lagen. Ik heb er prompt een L1 en twee L3 powercubes tegenaan gegooid om te laten merken dat er weerstand geboden werd. Die persoon heeft in die groene cluster daar flink huis gehouden en heeft er blauw en verderf gezaaid
Er zijn wel twee resonators gesneuveld en van het andere portal 1. Mogelijk ook een shield. Kijken of ik er binnenkort weer langs ga en de schade kan herstellen.
Nee, een aanvaller krijgt daar geen specifiek bericht van. Maar wanneer een portal actief wordt bijgeladen tijdens een aanval merk je daar als aanvaller wel wat van, omdat het veel meer moeite (lees: bursters) kost om de portal op de knieën te krijgen. Zeker als een portal dusdanig actief wordt bijgeladen door één of meer verdedigers dat de aanval nauwelijks effect lijkt te hebben kan het voor een aanvaller zo ontmoedigend zijn dat die het maar opgeeft.CaptJackSparrow schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:45:
Als je een portal aanvalt krijg je dan een melding te zien als het door de huidige eigenaar op afstand weer bijgeladen wordt?
Ik kreeg vanmorgen de melding dat mijn recente nieuwe portals, waaronder mijn eerste verovering, onder aanval lagen. Ik heb er prompt een L1 en twee L3 powercubes tegenaan gegooid om te laten merken dat er weerstand geboden werd. Die persoon heeft in die groene cluster daar flink huis gehouden en heeft er blauw en verderf gezaaiddoor meer dan 20 portals in korte tijd over te nemen. Het ging zo snel dat ik me eerlijk gezegd begon af te vragen of we hier ook bots hebben. Ik ben dus benieuwd of de aanvaller wist dat het portal op dat moment actief verdedigd werd en dat hem wellicht ontmoedigd heeft.
Overigens is een L8 speler zo sterk dat die gemakkelijk 20 portals in korte tijd kan overnemen wanneer die portals redelijk in de buurt van elkaar liggen en niet maximaal shielded en linked zijn met hoge level resonators er op.
Ook is je range groter met hogere lvl bursters, daarom kan het ook lijken alsof je portal wordt aangevallen, terwijl diegene eigenlijk er net eentje in de buurt aanvalt en er paar % nog neer komt op je portal.
[ Voor 4% gewijzigd door StygMa op 08-07-2013 19:04 ]
Ik viel dat portal zelf eerder ook aan om het over te nemen nadat ik het er vlak naastliggende neutrale portal al van 8 resonators had voorzien. I vroeg me toen af of ik evt. ook dat eigen portal kon beschadigen met mijn aanval omdat ze fors overlapten en maar iets van 20 meter van elkaar af liggen. Ik deed voor de zekerheid maar eerst een 'Target portal' in de hoop dat ik daarmee zonodig de aanval tot dat vreemde portal beperkte.
Die 'collateral damage' van hoge level bursters zou wel kunnen verklaren dat er naast twee resonators van dat ene portal er ook eentje van het naastliggende portal gesneuveld is maar ik denk wel dat mijn portal(s) het focus van de aanval was/waren.
Hehe... ik zie net dat een groenerd al weer bezig is geweest wat portals weer terug te nemen.
Die 'collateral damage' van hoge level bursters zou wel kunnen verklaren dat er naast twee resonators van dat ene portal er ook eentje van het naastliggende portal gesneuveld is maar ik denk wel dat mijn portal(s) het focus van de aanval was/waren.
Hehe... ik zie net dat een groenerd al weer bezig is geweest wat portals weer terug te nemen.
[ Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 08-07-2013 20:04 ]
Nee je kan je eigen portals niets aanvallen / beschadigen. Trap maar eens een burster af in de buurt van een portal van je eigen fractie. Dan krijg je heel mooi in beeld dat er niets geraakt is.CaptJackSparrow schreef op maandag 08 juli 2013 @ 20:00:
Ik viel dat portal zelf eerder ook aan om het over te nemen nadat ik het er vlak naastliggende neutrale portal al van 8 resonators had voorzien. I vroeg me toen af of ik evt. ook dat eigen portal kon beschadigen met mijn aanval omdat ze fors overlapten en maar iets van 20 meter van elkaar af liggen. Ik deed voor de zekerheid maar eerst een 'Target portal' in de hoop dat ik daarmee zonodig de aanval tot dat vreemde portal beperkte.
Je kan je eigen portals niet beschadigen, en target portal is meer een soort TomTom, dus als je naar een bepaalde portal heen wil, dan zie je duidelijk aangegeven waar hij is met de hoeveelheid meters erbij.
Overigens is het gewoon landjepik de hele tijd en gaat het vooral om punten pakken, je kan focussen op een aantal portals, maar als je in een grote stad woont wordt dit een veel lastiger verhaal als lagere lvl speler.
Overigens is het gewoon landjepik de hele tijd en gaat het vooral om punten pakken, je kan focussen op een aantal portals, maar als je in een grote stad woont wordt dit een veel lastiger verhaal als lagere lvl speler.
Ingress report van deze week:
Inhoud van de video:
- OPERATION VOYNICH - HAMBURG XM ANOMALY
- GEOMETRIC FIELD ART -- SHAPER INFLUENCE?
- SITREP: HOUSTON, TX
- PORTAL OF THE WEEK - JEWISH FIGHTER
- AGENT INTEL WITH @AGENTKELLY
Inhoud van de video:
- OPERATION VOYNICH - HAMBURG XM ANOMALY
- GEOMETRIC FIELD ART -- SHAPER INFLUENCE?
- SITREP: HOUSTON, TX
- PORTAL OF THE WEEK - JEWISH FIGHTER
- AGENT INTEL WITH @AGENTKELLY
Heeft iemand al een keer een wijziging aan een portal doorgevoerd zien worden?
Ik heb al maanden geleden een aantal naamswijzigingen doorgegeven, maar nooit zien veranderen. Ook een aantal locatieverbeteringen niets mee zien gebeuren. En portals die al regelmatig zijn gerapporteerd als niet toegankelijk bestaan staan ook nog gewoon in het spel.
Vandaag een mailtje gehad ter bevestiging dat er meerdere reports over een portal zijn geweest (locatie verbetering van 30m ofzo) en dat ze de nodige wijzigingen hebben doorgevoerd, maar ik zie nog niets...
Ik heb al maanden geleden een aantal naamswijzigingen doorgegeven, maar nooit zien veranderen. Ook een aantal locatieverbeteringen niets mee zien gebeuren. En portals die al regelmatig zijn gerapporteerd als niet toegankelijk bestaan staan ook nog gewoon in het spel.
Vandaag een mailtje gehad ter bevestiging dat er meerdere reports over een portal zijn geweest (locatie verbetering van 30m ofzo) en dat ze de nodige wijzigingen hebben doorgevoerd, maar ik zie nog niets...
Yep. Heb een wijziging aangevraagd voor een locatie van een portal. Het ging om 20 meter, maar was door water vrij irritant en het kunstwerk in kwestie stond wel erg ver van de locatie van de portal.
Is na een maand of drie eindelijk doorgevoerd.
Is na een maand of drie eindelijk doorgevoerd.
Ik heb wel een aantal portals van naam zien veranderen, die wijzigingen heb ik alleen niet zelf aangevraagd dus hoe lang ze erover gedaan hebben zou ik echt niet weten.Coocoocachoo schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:54:
Heeft iemand al een keer een wijziging aan een portal doorgevoerd zien worden?
Ik heb steeds meer de indruk dat spelers beginnen inactief te worden. Er zijn steeds meer grijze portalen in de omgeving waar ooit nog machtige blauwe of groene bolwerken hebben gestaan. Hopelijk komt dit door het grotere aantal portalen en niet door een algemene leegloop, of is het enkel maar doordat iedereen nu ergens op een zonnig strand in het zuiden van Europa ligt te bakken...
Vreemd genoeg neemt de submissie van portals wel meer tijd in beslag. Er is een tijd geweest dat alles wat ik aanvroeg de volgende dag al operationeel was maar nu duurt het weer drie of vier weken eer een nieuw portaal online is.
Vreemd genoeg neemt de submissie van portals wel meer tijd in beslag. Er is een tijd geweest dat alles wat ik aanvroeg de volgende dag al operationeel was maar nu duurt het weer drie of vier weken eer een nieuw portaal online is.
heeft ook te maken met het feit dat er veel meer portals zijn.
Sommige portals waar voorheen flink voor 'gevochten' werd decayen nu gewoon.
Misschien moeten ze een soort regel inbouwen als een portal meer als 2 weken unclaimed is dat het dan verdwijnt?
Sommige portals waar voorheen flink voor 'gevochten' werd decayen nu gewoon.
Misschien moeten ze een soort regel inbouwen als een portal meer als 2 weken unclaimed is dat het dan verdwijnt?
Burp
Ik denk dat het idd te maken heeft met de grote hoeveelheid portals. Het is haast niet te doen om ze allemaal vol te houden.
Verder mis ik toch ook nog wel een beetje een echt doel in het spel. Leuk hoor, lvlen en een hele stad van jouw kleur maken, maar dan... Wat is het uiteindelijke doel?
Verder mis ik toch ook nog wel een beetje een echt doel in het spel. Leuk hoor, lvlen en een hele stad van jouw kleur maken, maar dan... Wat is het uiteindelijke doel?
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Ja, vanochtend ook bericht gekregen dat een portal locatie wijziging die ik echt al een half jaar geleden heb aangevraagd eindelijk is goedgekeurd. En de portal staat nu dus eindelijk op de correcte plaats!
Wat de inactiviteit betreft, ik denk dat daar meerdere redenen voor zijn.
Sowieso is het vakantie tijd en zijn er gewoon minder mensen aanwezig om te vechten voor de beschikbare portals. Zeker wanneer één faction grotendeels afwezig is door vakantie is er voor de andere faction weinig te doen. Dan is het laten decayen om het vervolgens weer opnieuw te capturen zinvoller dan het maar te blijven rechargen.
Verder halen meer en meer spelers level 8. Sommigen blijven net zo fanatiek doorspelen als daarvoor, maar anderen nemen een stap terug en doen het wat rustiger aan, of stoppen zelfs helemaal met spelen omdat ze de motiverende factor (level up halen) kwijt zijn.
En als laatste is de grootste toeloop wel een beetje voorbij denk ik. Er komen nog wel nieuwe spelers bij, maar het gaat meer druppelgewijs. Waar voorheen mensen stonden te bedelen om een activatie-code hebben veel spelers nu nog meerdere invites over en kunnen ze het aan de straatstenen niet kwijt.
Wat de inactiviteit betreft, ik denk dat daar meerdere redenen voor zijn.
Sowieso is het vakantie tijd en zijn er gewoon minder mensen aanwezig om te vechten voor de beschikbare portals. Zeker wanneer één faction grotendeels afwezig is door vakantie is er voor de andere faction weinig te doen. Dan is het laten decayen om het vervolgens weer opnieuw te capturen zinvoller dan het maar te blijven rechargen.
Verder halen meer en meer spelers level 8. Sommigen blijven net zo fanatiek doorspelen als daarvoor, maar anderen nemen een stap terug en doen het wat rustiger aan, of stoppen zelfs helemaal met spelen omdat ze de motiverende factor (level up halen) kwijt zijn.
En als laatste is de grootste toeloop wel een beetje voorbij denk ik. Er komen nog wel nieuwe spelers bij, maar het gaat meer druppelgewijs. Waar voorheen mensen stonden te bedelen om een activatie-code hebben veel spelers nu nog meerdere invites over en kunnen ze het aan de straatstenen niet kwijt.
Ik woon zelf in een dorpje, en toen ik begon met spelen moesten we ook echt het dorp uit en wat verdere afstanden rijden om meer portals te hebben voor lvlen.
Nu wordt er wel heel veel goedgekeurd uiteindelijk, mijn dorp staat vol met portals dus daar hoef ik niet specifiek meer naar op zoek elders, maar ook de mensen van de andere fractie hoeven het niet ver meer te zoeken. Tegenstand is hier nauwelijks en waarbij je vroeger nog bepaalde portals in jouw buurt een bepaalde kleur wou behouden, is het nu bijna geen doen meer door de vele portals. Of je kan hem toch wel even unclaimed laten alvorens je hem weer pakt. Hiermee creëer je soort van eilandjes waarbinnen de mensen die spelen het wel redden maar eigenlijk niet heel veel van het eiland af hoeven.
Juist die wildgroei aan portals maakt het minder spannend, zelfs speeltuin onderdelen worden goedgekeurd. In de grote steden is hetzelfde aan de gang, portals worden vrij massaal ingediend, en er zijn vrij veel portals. Terwijl het portal aantal daar groeit, groeit het speler aantal niet harder naar mijn gevoel. Portals die ik nog kan aanvullen kom ik nu veel meer tegen dan toen ik begon,
Naar mijn gevoel zou er een flinke bezem door de portals moeten worden gehaald en betere selectie, als het zo door gaat en er komen over 2x zoveel portals dan er nu zijn, dan gaat de overdaad schaden.
Nu wordt er wel heel veel goedgekeurd uiteindelijk, mijn dorp staat vol met portals dus daar hoef ik niet specifiek meer naar op zoek elders, maar ook de mensen van de andere fractie hoeven het niet ver meer te zoeken. Tegenstand is hier nauwelijks en waarbij je vroeger nog bepaalde portals in jouw buurt een bepaalde kleur wou behouden, is het nu bijna geen doen meer door de vele portals. Of je kan hem toch wel even unclaimed laten alvorens je hem weer pakt. Hiermee creëer je soort van eilandjes waarbinnen de mensen die spelen het wel redden maar eigenlijk niet heel veel van het eiland af hoeven.
Juist die wildgroei aan portals maakt het minder spannend, zelfs speeltuin onderdelen worden goedgekeurd. In de grote steden is hetzelfde aan de gang, portals worden vrij massaal ingediend, en er zijn vrij veel portals. Terwijl het portal aantal daar groeit, groeit het speler aantal niet harder naar mijn gevoel. Portals die ik nog kan aanvullen kom ik nu veel meer tegen dan toen ik begon,
Naar mijn gevoel zou er een flinke bezem door de portals moeten worden gehaald en betere selectie, als het zo door gaat en er komen over 2x zoveel portals dan er nu zijn, dan gaat de overdaad schaden.
[ Voor 18% gewijzigd door StygMa op 13-07-2013 23:55 ]
In mijn dorp zijn de afgelopen tijd ook aardig wat ( 5 ) portals gekomen. Helaas komt er zo nu en dan een lvl 8 speler die alle portals overneemt en waar ik als lvl 2 nog niks tegen begin
en verder ligt er al twee weken een enorm groen veld over mijn dorp heen waardoor ik geen links en fields kan maken
Maar ach, even wachten en zo nu en dan hacken en over een paar dagen kan ik weer portals overnemen als die ze met rust laat.
Vergeleken met een half jaar terug zijn er ook flink meer actieve spelers, maar helaas is de resistance een beetje ondervertegenwoordigd hier.
Maar ach, even wachten en zo nu en dan hacken en over een paar dagen kan ik weer portals overnemen als die ze met rust laat.
Vergeleken met een half jaar terug zijn er ook flink meer actieve spelers, maar helaas is de resistance een beetje ondervertegenwoordigd hier.
i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;
Haha, tot dat stukje over een groot groen veld klonk het precies als mijn dorpvleesjus schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:23:
In mijn dorp zijn de afgelopen tijd ook aardig wat ( 5 ) portals gekomen. Helaas komt er zo nu en dan een lvl 8 speler die alle portals overneemt en waar ik als lvl 2 nog niks tegen beginen verder ligt er al twee weken een enorm groen veld over mijn dorp heen waardoor ik geen links en fields kan maken
![]()
kan raar klinken maar misschien kan het heel simpel opgelost worden door dat decayen van portals af te schaffen. Dan moeten mensen niet steeds alles uit de kast halen om die enkele portals rond hun woonplaats live te houden en gaan ze vanzelf de wijde wereld intrekken tot ze portals vn de andere factie tegenkomen. En die mensen gaan dan ook verder uitzwermen zodat ze vroeg of laat elkaar tegenkomen en er weer een hevige strijd gaat woeden.stygma schreef op zondag 14 juli 2013 @ 13:23:
edit: verkeerd bericht gequoterd
[ Voor 36% gewijzigd door Cumulus op 14-07-2013 21:44 ]
Hoezo bedoel je live houden?
Juist omdat er veel portals zijn is de need om al je portals om je heen staande te houden niet gigantisch (en dan praat ik meer over <lvl6). Als je lvl8 bent is het misschien ander verhaal, maar door de vele portals is lekker laten decayen en erna weer opnieuw pakken en linken makkelijk AP pakken. Voor farmen ligt het wel anders voor de lvl7/8 spelers, maar dan moet je sowieso meer de wereld in trekken omdat je andere mensen nodig hebt om die portals te bouwen qua resos. (en vaak betekend dit grotere steden gaan)
Het zou wel slomer mogen decayen dat wel, maar als niks decayed, hoef je ook de hogere portals niet meer te onderhouden, wat het nog makkelijker maakt.
Het zou wel slomer mogen decayen dat wel, maar als niks decayed, hoef je ook de hogere portals niet meer te onderhouden, wat het nog makkelijker maakt.
[ Voor 3% gewijzigd door StygMa op 14-07-2013 22:32 ]
Zojuist aangemeld en geïnstalleerd op mijn HTC One. Groningen en omgeving wordt voor mij het speelgebied. Zo tutorial eens doorwerken, kijken wat het allemaal exact inhoudt. Ben benieuwd!
::edit::
Tutorial doorlopen. Nog steeds is 90% me volstrekt onduidelijk. Wel een l7 portal geprobeerd te hacken. Geen idee of dat zin had. En een neutrale toren ingenomen.
Tutorial doorlopen. Nog steeds is 90% me volstrekt onduidelijk. Wel een l7 portal geprobeerd te hacken. Geen idee of dat zin had. En een neutrale toren ingenomen.
[ Voor 32% gewijzigd door murphsy op 15-07-2013 22:21 ]
Ah, zag je al voorbij komen op de intel map. Als je daar via faction chat ff laat weten wat je G+ ID is kan een admin je toevoegen aan de ingress enlightened groepenmurphsy schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:24:
Zojuist aangemeld en geïnstalleerd op mijn HTC One. Groningen en omgeving wordt voor mij het speelgebied. Zo tutorial eens doorwerken, kijken wat het allemaal exact inhoudt. Ben benieuwd!
Mocht je hulp nodig hebben zijn er altijd wel mensen te porren om samen te werken.
[Signature]
Lees vooral een zooi beginners guides door en trek op met lokale spelers voor inside info en tips/tricksmurphsy schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:24:
http://www.androidheadlin...ers-guide-to-ingress.html
http://ingressfieldguide.com/content/ingress-bootcamp
https://docs.google.com/d...AYrwt8QrSn-wztNpOkhU/edit
Als je Resistance hebt gekozen kan ik wel eens met jou op pad, ik zit ook in Groningen. Stuur dan maar een PM.murphsy schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:24:
Je kan overigens elk level portal hacken, zowel je eigen factie als de tegenstanders alleen krijg je items alsof het portal van jouw level was
Maar hogere level vijandige portals zappen wel harder...