Coördinator van de Waze Belux Community
Een van mijn portals werd aangevallen, en ik was er nu op tijd bij om de resterende 4 resonators te blijven opladen. Telkens ging er een beetje vanaf, en ik maar rechargen
Na een paar minuten helaas alsnog de portal verloren, maar het heeft die groene rotzak wel een stuk meer gekost dan de bedoeling was
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Het meeste is tussen 30 maart en 3 april toegevoegd. Maar er zijn er ook die al op 15 maart zijn toegevoegd en nu pas online kwamen terwijl anderen op 3 april zijn toegevoegd en al eind april online stonden (zonder notificatie dan nog, een speler die mijn gebruikersnaam opmerkte had mij op de hoogte gebracht).J2pc schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:11:
Cumulus, wanneer heb je ze zo'n beetje aangemeld?
Ik heb er vorige week > 20 aangemeld, dus ben benieuwd wat zo'n beetje de doorlooptijd gaat zijn (40-60 dagen las ik ergens?)
Er zit dus een enorme willekeur in. Twee op vijf portalen worden geweigerd en soms worden objecten van hetzelfde type geweigerd én geaccepteerd zoals een schuilhut in het bos (zijn drie hutten in dat bos die extact hetzelfde uitzien en dezelfde functie hebben, en toch zijn er twee geaccepteerd en één geweigerd). Mijn kantoor is dan weer geweigerd, andere kantoren zijn geaccepteerd. Ik heb wel een vermoeden dat ze de wereldkaart onder een grid hebben gelegd en dat aan elk vakje van die grid een bepaalde persoon is toegewezen door Niantic terwijl iedere persoon andere normen handhaaft om portalen goed te keuren. Zo'n grid zou ook kunnen verklaren waarom bepaalde portalen meteen online komen en andere tien meter verderop pas weken later (verschillend werktempo bij de toegewezen werknemers onderling).
[ Voor 7% gewijzigd door Cumulus op 24-05-2013 12:21 ]
De grote willekeur was mij ook al duidelijk. Maar uiteindelijk zijn al mijn gesubmitte portals behandeld en toegewezen of afgewezen. Reden van afwijzen en moment waarop je de toewijsmail krijgt klopt meestal niet. Soms zit b.v. de portal al door een andere submit in-game, en dan krijg je te horen dat er een andere foto is gekozen en/of hij niet aan de criteria voldoet.Cumulus schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:18:
[...]
Het meeste is tussen 30 maart en 3 april toegevoegd. Maar er zijn er ook die al op 15 maart zijn toegevoegd en nu pas online kwamen terwijl anderen op 3 april zijn toegevoegd en al eind april online stonden (zonder notificatie dan nog, een speler die mijn gebruikersnaam opmerkte had mij op de hoogte gebracht).
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Het is ook zo, als een portal afgewezen is, stuur 'm nog maar eens in..
Heeft mij al een aantal keer een positief resultaat bezorgd.
Een paar collega's van mij hebben een megafield in Belgie gezet.
https://plus.google.com/1...2485167/posts/MJSkfCEQ8Pf
[ Voor 77% gewijzigd door BioHzRd op 27-05-2013 10:56 ]
Not anymoreBioHzRd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:56:
Voor mensen die het nog niet gezien hebben.
Een paar collega's van mij hebben een megafield in Belgie gezet.
Ze hebben 'm nog steeds "gezet" hoor
Nee tuurlijk zou nogal erg zijn van jullie om die te laten staan.
Hij heeft wel 3uur lang up geweest wat toch wel een prestatie is.
Is altijd al zo geweest.. Dat het potentieel opnieuw te gebruiken storage zou zijn was een gerucht eerder.Morphs schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:47:
Gisteren m'n eerste powercube gevonden. Blijkbaar is de werking veranderd sinds de aankondiging, ik dacht dat het een xm-storage was. Dus ik probeer hem te even 'usen', issie gelijk wegVond er later nog twee dus de volgende keer gaat het goed!
Ik vond het al straf dat 'm weer weg was ...BioHzRd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:51:
[...]
Nee tuurlijk zou nogal erg zijn van jullie om die te laten staan.
Hij heeft wel 3uur lang up geweest wat toch wel een prestatie is.
Ik spring persoonlijk niet meteen in mijn auto als ik dat zie hoor ...
Why so sour ?DieterVDW schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:50:
[...]
Ik vond het al straf dat 'm weer weg was ...
Ik spring persoonlijk niet meteen in mijn auto als ik dat zie hoor ...
Sour? Nee hoor.
Maar ik ben gewoon niet zo fanatiek, als het mij goed uitkomt of ik heb wat vrije tijd zou ik wel eens een ommetje maken om beetje te hacken/linken/etc ...
Ik vind het wel heel straf dat sommige mensen meteen effectief in hun auto springen en naar de andere kant van het land rijden om een field weer neer te halen. Respect!
Ik ben echt helemaal vrij van een competitief gevoel in Ingress, het kan mij echt heel weinig schelen als de stad nu blauw of groen is ... Het maakt mijn inziens ook niks uit aangezien er geen hoger doel is? Vroeg of laat verandert het wel weer eens van kleur, so what's the point of rushing?
Dat is inderdaad het probleem van Ingress. Het is niks anders dan over en weer touwtrekken met velden maken. Het spel gaat verder nergens heen. Maar goed daardoor mis je ook weinig als je een tijdje niet gespeeld hebt, dat is dan wel weer fijn.DieterVDW schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:08:
Het maakt mijn inziens ook niks uit aangezien er geen hoger doel is? Vroeg of laat verandert het wel weer eens van kleur, so what's the point of rushing?
Aan de andere kant is dit het eerste spel in z'n soort. Ik zie in de toekomst wel meer varianten verschijnen waarbij spelers onderling meer interactie hebben.
Was er niet zo'n systeem in de maak waarbij mensen "missions" konden creëren? Dat zou evt. wel een stimulans kunnen zijn.Morphs schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:28:
[...]
Dat is inderdaad het probleem van Ingress. Het is niks anders dan over en weer touwtrekken met velden maken. Het spel gaat verder nergens heen. Maar goed daardoor mis je ook weinig als je een tijdje niet gespeeld hebt, dat is dan wel weer fijn.
BTW dit spel + google glass is wel echt natte-droom stuff...
Alleen jammer dat je met google glass geen augmented reality overlay kunt leggen over je zicht. Hoe cool zou dat niet zijn om een brilletje op te zetten en dan gewoon de portals/links/fields/XM te kunnen zien dmv. augmented reality
Zoiets zou vet zijn. Zelf dacht ik aan de mogelijkheid om elkaar aan te vallen ofzo. En om uitlog-misbruik te voorkomen blijft je positie nog een minuut vaststaan als je uitlogt. Dan zijn er opeens ook "VIP-missies" mogelijk enzo.DieterVDW schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:32:
Was er niet zo'n systeem in de maak waarbij mensen "missions" konden creëren? Dat zou evt. wel een stimulans kunnen zijn.
Hehe inderdaad. Heb zelf al wel wat van dat soort apps geprobeerd (zojuist een slenderman app, wel geinig). Met ingress zou het wel moeten kunnen zolang de positiebepaling goed werkt.augmented reality
Als je nu Ingress eens zodanig maakt dat er ook mobs enzo aanwezig zijn en je in een field van je eigen kleur een verhoogde kans hebt op drops van epic weapons ofzo, zou het spel al een veel beter doel hebben en meer spanning om te spelen. Zou me ook niet verwonderen dat dit er op een dag komt omdat er in de kleine letters staat dat je akkoord gaat dat jouw locatie zichtbaar kan worden voor andere spelers (dus mogelijk als aanvalbare toon).
Deze week:
- OPERATION EURAFRICA
- SARITA HAYS' TIPS & TRICKS (L4)
- OPERATION NEPTUNE: @LacedUp
- SCANNER UPDATE: VECTOR TO NEAREST PORTAL
- HINT WATER GOES NATIONAL
- RELEASE OF "THE NIANTIC PROJECT: INGRESS"
- CROSS PLAINS, TX ANOMALY
Op G+ werdt een droprate van 0.001 genoemd (1 op duizend), dus ze zullen erg zeldzaam zijn.Ingress @ingress
Currently Disclosable Information: ADA Refactor and JARVIS Virus weapons now obtainable from Portal hacks.
[ Voor 30% gewijzigd door StarLite op 31-05-2013 15:27 ]
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Anyway food for thought: ENL vs. RES maar als RES nou flink de overhand krijgt, dan zijn ENL dus de RES
Heb trouwens nog invites over ...
De Resistance komt voort uit Niantic. Zij horen dus feitelijk bij de gevestigde orde. De strikte hiërarchische organisatie die vreest voor de Shaper invloed en die XM en de daaraan gekoppelde technologie voor eigen doeleinden wil aanwenden.Kabouterplop01 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:09:
Anyway food for thought: ENL vs. RES maar als RES nou flink de overhand krijgt, dan zijn ENL dus de RES
De Enlightened zijn juist de rebellen die met de Niantic technologie aan de haal gaan en er hun eigen variant op maken (Jarvis virus), om de mensheid te bevrijden van de controle en bemoeizucht van de NIA organisatie.
Als je het in Star Wars termen wilt vergelijken, dan zijn de Resistance analoog aan de Galactic Empire die proberen alles onder controle te houden, de status-quo vast te houden en te overheersen, terwijl de Enlightened analoog zijn aan de Rebel Alliance die juist vrijheid willen, en kijken naar de toekomst.
Vet he! Leuk bedacht concept... Ik las het vlak voordat ik mijn invite ging aanvragen in December vorig jaarHaay schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:34:
[...]
De Resistance komt voort uit Niantic. Zij horen dus feitelijk bij de gevestigde orde. De strikte hiërarchische organisatie die vreest voor de Shaper invloed en die XM en de daaraan gekoppelde technologie voor eigen doeleinden wil aanwenden.
De Enlightened zijn juist de rebellen die met de Niantic technologie aan de haal gaan en er hun eigen variant op maken (Jarvis virus), om de mensheid te bevrijden van de controle en bemoeizucht van de NIA organisatie.
Als je het in Star Wars termen wilt vergelijken, dan zijn de Resistance analoog aan de Galactic Empire die proberen alles onder controle te houden, de status-quo vast te houden en te overheersen, terwijl de Enlightened analoog zijn aan de Rebel Alliance die juist vrijheid willen, en kijken naar de toekomst.
Het is heel gaaf te zien hoe men het laat evolueren!
Maar zoals het er staat dan is de ENL dus feitelijk de resistance. (per militaire definitie ben je altijd het verzet tegen een gevestigde orde)
In NL delven we qua spelercount het onderspit t.o.v. RES. Op sommige plekken zijn ze echt heel sterk en kunnen ze elke dag P8 hebben staan.
http://www.ingress.com/intel?ll=51.553434,5.091734&z=14
Ik las dat jij gisteren was betrapt toen je met een account speelde dat niet je primaire account is, terwijl je maar met één account mag spelen. Ben wel benieuwd naar jouw kant van het verhaal
Stuur hem even een DM. Ik weet dat je dat niet zo bedoelt direct, want je vraagt het wel netjes, maar ik word moe van hoe bepaalde mensen de laatste tijd om gaan met elkaar in het spel. Ik ben voor sportieve vijandigheid.. dat maakt het spel juist zo leuk, maar sommige mensen gaan echt te ver.Ken. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:59:
[...]
Ik las dat jij gisteren was betrapt toen je met een account speelde dat niet je primaire account is, terwijl je maar met één account mag spelen. Ben wel benieuwd naar jouw kant van het verhaal
Ik vind uberhaupt dat de laatste tijd teveel beschuldigingen komen van alle kanten. Zo kwam ik ergens langs waar ik opeens een teamgenoot actief zag volgens de COMM, ik zag hem niet, dus ik vroeg waar hij stond. Uiteindelijk niet afgesproken want wilde naar huis. Zag direct een bericht in de chat van de tegenstanders van: "Hey X (teamgenoot die ook in de buurt actief was), nou Y (ik dus) zal je vast wel verteld hebben over mij en dat ik een L X portal @ werk heb. Nou, hij moet niet zeuren hij heeft zelf een L X+1 portal @ werk." (maar dan op een nog vijandigere toon)
Dit terwijl ik dus totaal niet met hem heb gesproken uiteindelijk. Nog een leuke vond ik dat een teamgenoot onlangs een semi-groot veld alleen heeft getrokken samen met zijn L1 broertje. Zijn broertje mocht het afmaken (zij het om hem te motiveren van kijk, dat kan je dus allemaal voor elkaar krijgen). Werd hij direct beschuldigd van dubbel accounts.
En hij was team X een Y farm aan het farmen en daarna neerhalen. Werd direct uitgescholden voor leecher en nog een paar anderen dingen, terwijl voor zover ik weet dat tactiek is. Ik las onlangs dat juist portals van de tegenstanders meer XMP's gaan droppen. Dus het is zelfs door Niantec de bedoeling om dit te doen, zodat je farms wat makkelijker kan neerhalen mocht een heel stad X kleur zijn (wat in dit geval ook aan de gang was).
Ook werd iemand beschuldigd van spoofen, want hij was te snel van locatie X naar Y gegaan. Hij uitleggen, nou ben met de auto. Werd gezegd, zelfs dan niet! Hij zijn hele route uitgelegd, antwoord, oh ja dan kan het. Sorry!
Wat ik bedoel is, kijk er zullen vast wel mensen zijn die cheaten, maar geef ze het voordeel van de twijfel zoals Ken. nu wel netjes doet imo. Als ze het niet kunnen verklaren, dan vind ik het een ander verhaal. Wees openminded, speel het spel sportief. Heb lol.
Dat wilde ik even aanhalen.
Ik zag gisteravond dat twee portals vlak bij mijn huis door de andere kant overgenomen was. Ik zei tegen mijn vrouw: ik ga nog ff naar buiten die twee weer terug pakken. Toen vroeg ze mij: "Wil je het met mijn telefoon doen, dan is de AP voor mij.". Zij speelt namelijk zelf ook, maar veel minder 'fanatiek'Ken. schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:59:
Bij de tweede portal kwam ik de twee spelers van de andere partij tegen. Heb er met ze over gesproken en ze gaven aan dat ze dit niet acceptabel vinden. Ben toen weer naar huis gegaan en heb aangegeven dat het niet meer zal gebeuren.
Daarmee is wat mij betreft de kous af.
Amen to thatserhat schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:06:
[...]
Wat ik bedoel is, kijk er zullen vast wel mensen zijn die cheaten, maar geef ze het voordeel van de twijfel zoals Ken. nu wel netjes doet imo. Als ze het niet kunnen verklaren, dan vind ik het een ander verhaal. Wees openminded, speel het spel sportief. Heb lol.![]()
Dat wilde ik even aanhalen.
Zeikerds.Haay schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:35:
Bij de tweede portal kwam ik de twee spelers van de andere partij tegen. Heb er met ze over gesproken en ze gaven aan dat ze dit niet acceptabel vinden.
HET IS EEN SPELLETJE!

NB. Ik doel niet op Haay
Het lastige is altijd het 'grijze gebied'. Bijvoorbeeld het dubbel-hacken, wat feitelijk misbruik maken van client-server lag is. Dit werkt via de ene mobiele provider beter dan via de andere. Dus spelers die bij een trage provider zitten hebben meer kans op dubbel/triple hacks dan spelers die bij een snelle provider zitten. Is het dan misbruik maken van de situatie als je bij zo'n trage provider zit door vaak dubbel/triple hacks te scoren, of heb je dan gewoon mazzel?
En zo kun je nog wel meer voorbeelden bedenken van situaties die net wel / net niet over het randje zijn, waar sommigen dat als acceptabel beschouwen terwijl anderen die de regels heel strikt hanteren het als cheaten bestempelen.
Ja, ik ook hoor. In december was het nog eerder regel dan uitzondering dat je dubbelhacks kon maken. Maar met verbeterde netwerkcode is het steeds zeldzamer geworden. Ikzelf zit bij Simyo (KPN) en daar is het heel erg zeldzaam.Ken. schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:20:
Dat dubbel hacken schaar ik zelf onder de noemer "mazzel". Heb het weleens geprobeerd, maar mij lukt het in ieder geval niet.
Recentelijk was ik op een P8 event, en toen we met 17 man/vrouw redelijk op een kluitje rondliepen om portals te hacken lukte het me ineens wel weer om meerdere keren dubbelhacks te krijgen.
Als iemand anders een portal gaat attacken, ziet een andere speler dat dan ook op zijn scanner?
Maw. kun je "live" portals gaan reloaden als verdediging?
Vanochtend nog gedaan, vanaf thuis (dus met portal key) terwijl iemand twee km verderop een portal aan het aanvallen was. Uiteindelijk de aanval hiermee afgeslagenDieterVDW schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:53:
Maw. kun je "live" portals gaan reloaden als verdediging?
Het is inderdaad niet realtime, maar snel genoeg...
Inderdaad, dat kan perfect. Het is enkel de staat van de portals op de servers van Ingress die telt.
De notificaties van Ingress kunnen helpen, maar ze zijn bij mij toch vaak te laat om nog iets te doen.
Dan ben ik dus een cheater, aangezien mijn GPS soms drift of locatie via wifi wordt bepaald, waardoor ik op plekken XM pak waar ik helemaal niet ben. Heb zo ook wel es een portal kunnen hacken.Haay schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:04:
Dingen zoals GPS spoofen om in-game ergens anders te zijn dan je daadwerkelijk bent
Ik heb een portal wel es 5x achter elkaar kunnen hacken, geen idee hoe dat kon.
[ Voor 15% gewijzigd door jelmervos op 06-06-2013 15:42 ]
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verschil is alleen dat het je overkwam en je het niet bewust en met opzet deed om er voordeel uit te halen.jelmervos schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:41:
Dan ben ik dus een cheater, aangezien mijn GPS soms drift of locatie via wifi wordt bepaald, waardoor ik op plekken XM pak waar ik helemaal niet ben. Heb zo ook wel es een portal kunnen hacken.
Iedereen heeft wel eens gehad dat je ineens enorm last van drift had. Als je dan langzaam over een portal drift die misschien wel een halve kilometer van je vandaan is zou je die kunnen hacken, of als je snel bent er een burster op gooien. En de XM er van opslurpen... Tja, dat noem ik geen cheaten.
GPS drift is wat anders dan handmatig met een app een andere lokatie laten doorgeven... Dat is gewoon bug van het spel zelf en in mijn ogen dan ook niet strafbaar...jelmervos schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:41:
[...]
Dan ben ik dus een cheater, aangezien mijn GPS soms drift of locatie via wifi wordt bepaald, waardoor ik op plekken XM pak waar ik helemaal niet ben. Heb zo ook wel es een portal kunnen hacken.
Zelf heb ik vlak bij mijn huis 4 portals (woon op een 100 jaar oude dorpstraat tussen kerken en oude panden, en een museum), en daar leg ik gewoon mijn telefoon naast me neer op de bank en slinger ik mooi langs al die portals, alle XM weg en af en toe een hackje waar ik eigenlijk niet bij hoor te komen
Cheaten is het niet maar (soort van) misbruik maken van de fouten/bugs in de game wel...
Multi-hacks werken beter als je met meer bent, alsof die server het dan moeilijker heeft oid, ik heb met groepsuitjes regelmatig 2 , 3 of 4 hacks (soms ook de eerste 3 hacks no items aquired en dan de laatse ineens wel)...
PS hoi Haay, denk dat je aan me lokatiebeschrijving wel kan raden wie ik ben
[ Voor 10% gewijzigd door watercoolertje op 06-06-2013 15:59 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
watercoolertje schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:50:
PS hoi Haay, denk dat je aan me lokatiebeschrijving wel kan raden wie ik benEn anders aan mijn avatar wel die ik ook gebruik voor mijn ingress (hulp) app
Welke ik overigens van Google aan moet passen...
Inhoud:
- MEMORIAL DAY LINKS ACROSS AMERICA
- SARITA HAYS' TIPS & TRICKS (L5)
- NEW MODs
- JARVIS VIRUS/ADA REFACTOR GLOBAL USAGE
- MORE ON CROSS PLAINS, TX ANOMALY
Dit zijn de nieuwe MODs: Force Amplifier, Heat Sink, Link Amplifier, Multi-Hack en Turret.
[ Voor 14% gewijzigd door Glodenox op 06-06-2013 18:03 ]
Nu vind de strategie vooral buiten de game plaats, met deze mods zul je hopelijk meer moeten gaan nadenken over het opbouwen van een portal
It's always DNS...
Version 1.28.1
+ Vectoring to nearest Portal(s) when none found in Scanner map view.
+ Support for Link Amp, Heat Sink, Multi-hack, Force Amp, and Turret MODs.
+ Bug fixes and performance upgrades.
- En de scanner circle is nu aangepast naar je faction toe. bij ENL is het nu dus groen.
- Recyclen van items geeft nu een confirmation of je het zeker weet, bij bursters en dergelijke niet zodat je die nog snel kan recyclen. Ik had eigenlijk ook verwacht dat je bij een powercube recyclen (omdat je te klikgraag bent) ook zo'n confirmation zou krijgen, maar dat is dus niet het geval. Misschien in de volgende versie.
- 'bug': Vroeger kon je de tab resonators pakken, helemaal naar het eind scrollen en dan naar je keys, zat je direct op het eind van je keys. Scrol locatie werd dus onthouden. Nu wordt het elke keer gereset, waardoor je daardoor minder snel keys kan zoeken. Jammer!
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Phew, gelukkig is't zo'n opplak-tattoo.
Anders zou ik bang zijn om nog portals in te nemen, voor je het weet staat er een fanatiekeling klaar met een knokploeg ...

Dieptriest..
En wat is de aanleiding daarvoor?Ken. schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:59:
Funny you should mention that.. Las vanmorgen nog dat mensen bezig zijn met dreigmails en -briefjes aan het adres van laef. In zijn brievenbus, onder de ruitenwisser van zijn auto en in zijn mailbox
Dieptriest..
Vind het idd wel freaky hoe obsessief sommige mensen daarin opgaan hoor. Brr..
En dan vind ik het spel nog behoorlijk oninteressant. Stel je voor dat Google erin slaagt om je echt heel sterk te betrekken in het spel, wat zal dat dan niet geven ...
- GLOBAL RESISTANCE MU TOPS 200 MILLION
- SCANNER CLIENT V1.28.1
- CROSS PLAINS OUTCOME
- AGENT INTEL - LEVEL 6
I stand corrected... Djiezes...Rann schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:15:
[...]
Dit is dus wel een echte tattoo he.. ;-)
https://www.facebook.com/lexy.rochelle.9
Vind dit echt beangstigend hoor.
of het immer populaire:
"Het staat voor een bepaalde periode uit mijn leven.."
Gaan de kikkers nog wat doen in Amsterdam en Haarlem? Dit begint wat saai te worden zeg maar
* MetZyZteM klikt op 'Vind ik leuk'.Ken. schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:48:
"Dan heb je de herinnering in ieder geval nog."
of het immer populaire:
"Het staat voor een bepaalde periode uit mijn leven.."
Ik weet niet hoor, jij was wat aan het doen in Amsterdam vandaag maar dat deed niet echt pijn zeg maarKen. schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:48:
Gaan de kikkers nog wat doen in Amsterdam? Dit begint wat saai te worden zeg maar
Deze kikker heeft de zaken nog redelijk voor elkaar in de wijk
Daily driver; MB R171 SLK280
Ik vind het spijtig dat het op deze manier lijkt te evolueren en de 'goede' spelers hierdoor stoppen met het spel.Ken. schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:59:
Funny you should mention that.. Las vanmorgen nog dat mensen bezig zijn met dreigmails en -briefjes aan het adres van laef. In zijn brievenbus, onder de ruitenwisser van zijn auto en in zijn mailbox
Dieptriest..
Ik vond Ingress de ideale gelegenheid om in het echt mensen te ontmoeten die nog eens tijd willen vrijmaken voor spel en vermaak met vrienden in een maatschappij waar iedereen 'druk-druk-druk' is (ben die woorden zo moe gehoord en ik vraag me af of mensen eigenlijk nog wel buitenkomen behalve dan in een ijzeren kooi waarin ze zich koning van de weg wanen)
Gelukkig gaat het er hier in de omgeving van Londerzeel nog wel aangenaam aan toe, ik zie zelf weinig agressieve taal voorbijkomen (radius voor berichten staat op 20 kilometer) met een vleugje humor ertussen zorgen ik en anderen voor wat 'ambiance' onder het spel en toen ik een paar weken terug probeerde terug te vechten toen ze mijn portalen overnamen was de reactie positief 'finally we've got some gaming going on <smiley>' Wel merk ik dat velen nog aarzelen om samen iets te ondernemen dus er lijkt nog wel een soort van schrik om met echte mensen om te gaan die ze niet eerder kenden.
Bij deze een oproep om het spel niet op te geven wegens agressief gedrag en gevaar door spelers die te fanatiek zijn. Hier in België eventjes aarzelen voor een groen licht of andere onbenulligheden is vaak voldoende om met ijzeren staven of een kettingzaag bewerkt te worden dus het extra risico dat het spel met zich meebrengt is verwaarloosbaar.
Ik ben ook van plan om lokale politie autoriteiten van het bestaan van Ingress op de hoogte te brengen omdat er blijkbaar ook regelmatig interventies zijn bij mensen die door het spel op ongewone plaatsen en tijdstippen met smartphones bezig zijn en sommigen zelfs tegenspelers bij de politie aangeven om het hen moeilijker te maken.
Ik ben ook al een paar keer aangesproken op vals spelen
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Haha, ik vuurde een bommetje af toen ik langsreed in de auto (boodschappen doen).mir4dor schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:27:
[...]
Ik weet niet hoor, jij was wat aan het doen in Amsterdam vandaag maar dat deed niet echt pijn zeg maar
Deze kikker heeft de zaken nog redelijk voor elkaar in de wijk
Was meer een "hallo mir4dor!
Wat zou het doen? Er voor zorgen dat je een portal niet kunt linken o.i.d.?New item: Portal Disruptor
We got report from Mexico that they got new item from the hack… Portal Disruptor!
Portal Disruptor
If you got this item and figure what it do, please let us know so we can add it to our knowledge base, and we are very eager to know what this Portal Disruptor item do.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Zou leuk zijn als je daarmee portals voor X tijd (week?) kan 'disablen'. Handig voor home-portals van sommige erg actieve spelers.
[ Voor 43% gewijzigd door serhat op 17-06-2013 10:31 ]
Met deze mods is het wel erg makkelijk om spelers aan te moedigen om veel te spelen.
Ja, mijn collega is niet zo actief en pas level 3.Krypt schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:46:
Jammer van die Rare Heat Sink; neem aan dat je wel langer op je werk zit dan 1,5 uur? En daarbij jammer dat het maar een P4 is ;P
De laatste tijd kom ik niet verder als werk en thuis portals. Hier een mooie quote van Decode Ingress over game balance en domination van een van de fracties (zoals in Eindhoven
The reason is that the game at the moment has one huge positive-feedback loop: a faction dominating the city always has better inventory (which they cannot use due to lack of targets, btw), while the dominated faction has no way of getting the xmps they need to claim the city back. Moreover, massively linked portals get even stronger after the last update and destroying and rebuilding requires now a much larger effort, due to the xm drain upon firing/deploying.....
On the other hand, any situation of absolute domination kills the game. The dominated faction has no means of recovering in any short time. In most cases it loses all motivation. The dominant faction is left unchallenged, and most players will agree that this is terribly boring.
Dat is ook logisch. Als een bepaalde kleur de overhand heeft dan wordt het spelen wat saai en druipen er spelers af, terwijl ondertussen een heel legertje tegenstanders langzaam maar zeker sterker wordt. Op een gegeven moment heb je een turning point waarbij kleur omzwaait. En dan begint het feestje weer opnieuw.
Dat was in eindhoven ook het geval. Toen ik begon (en eindhoven nog maar enkele portals had) was het voornamelijk groen. Half/eind december werd het steeds blauwer en pas sinds mei of wat begint groen weer wat terrein terug te snoepen. Wees gerust; de balans zwaait snel weer de andere kant uit; dat zie je ook wel aan 't aantal nieuwe resistance spelers.
Toen ik begon en maanden daarna was Noord Holland een groen bolwerk, had groen het overwicht in Amsterdam, was Rotterdam een ondoordringbaar blauw bolwerk, en was Lelystad een sterk blauw bolwerk.
Imiddels is er een sterke blauwe oppositie in Alkmaar, zijn er sterke blauwe buurten in Amsterdam, heeft Rotterdam een groen centrum en is Lelystad ook behoorlijk groen.
Maar dit zal ook wel weer veranderen. Zodra een partij de overhand heeft wordt het voor nieuwe recruiten alleen maar interessanter om juist de andere kant te kiezen. En op termijn gaan zij de balans weer hun kant op gooien.
Zodra Enlightenment de restanten van de blauwe portals te pakken heeft genomen, dan is het weer 'all out war' :-)
Binnenkort komen de Duitsers toch wel?MetZyZteM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:05:
Hmm, op Ameland is alles al weken blauw. Wel leuk, maar ook wel weer saai. Nu hebben we als doel zoveel mogelijk keys te verzamelen van portals waar je lastig bij kunt, ook een uitdaging
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Er is een report gemeld bij niantic voor de desbetreffende users maar als het spelen zo wordt

Oost west, 127.0.0.1 best!
Zag het voorbij komen op G+ idd. Heel erg jammer dit soort dingen.Humma Kavula schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:59:
Hmm, vandaag dit tegengekomen..
[afbeelding]
Er is een report gemeld bij niantic voor de desbetreffende users maar als het spelen zo wordt
[Signature]
Daar is inderdaad het wachten op. De laatste spelers hier van groen was met de pinkster, laatste duitsers vorige week waren blauw.
Wat wel een probleem is is dat er blijkbaar afspraken worden gemaakt zoals 'als jij stad x met rust laat, zal ik stad y met rust laten' en op die manier verdwijnt de actie uit het spel. En als iemand van zo'n regelingen niet op de hoogte is en stad x of y aanvalt krijgt hij niet alleen de tegengestelde factie maar ook zijn eigen bondgenoten tegen zich en is het spel voor die speler helemaal om zeep.
Dit soort treaties draagt helemaal niks bij aan het spel en maakt het minder leuk, dus hopelijk wordt dit door een of ander soort update ontmoedigd.
[ Voor 5% gewijzigd door serhat op 21-06-2013 13:34 ]
Deze week:
- LINKS BETWEEN XM ANOMALIES AND GLYPHS
- GERMAN FEMALE AGENT GOES L1 TO L8 IN 18 HOURS
- THE GIRL WITH THE INGRESS TATTOO
- 5 RECRUITMENT CODES TO ALL AGENTS
- COMMUNITY REACTS TO NEW MODS
Als je met je Abarth overal heen scheurt om elke groene verovering binnen een half uur weer blauw te maken dan blijft het wel blauwMetZyZteM schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:05:
Hmm, op Ameland is alles al weken blauw. Wel leuk, maar ook wel weer saai. Nu hebben we als doel zoveel mogelijk keys te verzamelen van portals waar je lastig bij kunt, ook een uitdaging
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Eerst het dichtstbijzijnde portal van de andere factie verkend. Lastig dat je steeds een beetje, en steeds langer, zinloos rond moet hangen om de portal te laten 'afkoelen' voordat je opnieuw kunt hacken. Dat is geloof ik een meer recente ontwikkeling, klopt dat?
Het portal had maar 1 resonator en had een sterkte van 800. Ik geloof dat ik er twee bursters uit gescoord had maar die gebruiken op datzelfde portal had bar weinig effect op die sterkte.
Toen naar het iets verdere portal (met 'neutraal' gekleurd kader om de foto) gefietst. Daar lag hemelsbreed iets verder nog een andere portal van de eigen factie waar ik op de intel map een foto van had gezien en die kwam ik door de fietsroute nog net even eerder tegen. Die even gehackt en verder gegaan naar mijn getargete portal, om daar tot de ontdekking te komen dat daar nog drie andere portals vlak bij elkaar lagen die (nog) niet op de intel map stonden, allemaal ongeclaimd! Dat was een meevaller
Ik ben nu dus de 'trotse bezitter' van vier portals met elk 3-4 resonators.
L1 resonator: 11x
L2 resonator: 1x
L1 Xmp Burster: 9x
L2 Xmp Burster: 2x
Portal Shield (groen - common): 2x
Portal Shield (paars - rare): 1x
En natuurlijk wat L1 filmpjes.
Portal Keys: Van 3 van de 4 portals.
4025 AP
Dat eerste Smurfenportal heeft maar 1 resonator die nog maar een oranje streepje lading heeft dus volgens mij zou daar wel wat eer te behalen moeten zijn met wat ik nu in huis heb. Toch?
Het weer is alleen wat minder aantrekkelijk de komende tijd.

Vandaag 30k binnengehaald. (Ik ben level 5)
Straks vriendin naar het centrum brengen. Kan ik nog mooi even een rondje maken
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
welkom.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:52:
Juist. Ik ben nu dan ook eindelijk officieel toegetreden tot de gelederen van 'actieve' spelers.
-Met lvl 1 busters & 2 buster begin je niet zoveel. Wil je toch dat ze enig effect hebben zorg dan dat op een resonator staat. Pas bij lvl > 6 is het handiger om in het centrum te staan.
-Gooi liever 8 resonators op 1 portal dan 4 op 2. De laatste resonator geeft een paar extra AP punten. en met 8 resonators kun je linken als je keys hebt. (of 1 reosnator, de eerste geeft ook wat extra punten)
-Resonators sparen op laag nivo? tenzij je plannen kun je ze beter op portals zetten
-Leg zo snel mogelijk contact met factiegenoten in de buurt.
enne, 300 second coolddown na een hack zit er al lang in.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Passcodes zijn encrypted codes die Niantic verstopt op allerlei manieren. Wanneer ze gevonden worden gaan mensen die dit leuk vinden en die er goed in zijn dit decoderen. Zodra de oplossing gevonden is kan de gedecodeerde passcode in de app ingevuld worden. Dan krijg je daar items enzo voor (AP, XM, resonators, bursters, shields...)Possible schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 11:18:
Trouwens, als je bij Ops kijkt in het menu, dan kun je daar passcodes invullen. Wat kun je daar precies mee? En hoe kom je daar aan?
Kijk hier maar eens. Dit is de passcodes decoding Community op Google+:
https://plus.google.com/communities/114606795989653285746
Thanks.. Helder!Haay schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:14:
[...]
Passcodes zijn encrypted codes die Niantic verstopt op allerlei manieren. Wanneer ze gevonden worden gaan mensen die dit leuk vinden en die er goed in zijn dit decoderen. Zodra de oplossing gevonden is kan de gedecodeerde passcode in de app ingevuld worden. Dan krijg je daar items enzo voor (AP, XM, resonators, bursters, shields...)
Kijk hier maar eens. Dit is de passcodes decoding Community op Google+:
https://plus.google.com/communities/114606795989653285746
Als er mensen zijn die in Leeuwarden en omstreken spelen, check het ''Bos van ypey''
ALLE 21 portals daar zijn Level 8

[ Voor 4% gewijzigd door Possible op 22-06-2013 18:56 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'