Ingress: Google's augmented reality MMOG

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 11:47
Dat sommige portals sneller worden toegevoegd dan anderen is misschien te wijten aan een voorkeur van Ingress voor centrale gebieden in grotere steden. Je ziet nu al dat je buiten de steden nauwelijks portals tegenkomt.
Hopelijk is deze hypothese verkeerd want ik heb afgelopen weekend een dertigtal portals gesubmit rond het geologische centrum van Vlaanderen (een grote eer voor wie dat als eerste weet te veroveren!) maar het zijn daar vooral kleine boerendoepjes zoals Opdorp, Buggenhout, Malderen, Steenhuffel en Lippelo.
Ik heb ook een aantal markante plaatsen in natuurgebied aangemeld zoals oriëntatietafels en kleine kapelletjes.
Of er één van die portals ooit het levenslicht zal zien wordt dus afwachten. Hopelijk willen ze wel op zijn minst de stations goedkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Zoals ik al eerder had aangegeven ga ik ook maar alles opnieuw insturen. Van de 30~40 gesubmitte portals is er maar 1 online gekomen, en 5~8 rejected berichten. Voor de rest NIETS van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wordt er ook een reden gegeven als een submit afgewezen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Dit krijg je terug bij weigering:

Thank you for your Portal submission; unfortunately, it does not meet the criteria required for approval. Please refer to the New Portal Submission article on our Help Center for further information.
- NianticOps

The world around you is not what it seems.

[ Voor 12% gewijzigd door MetZyZteM op 03-04-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-07 23:28
Die heb ik ook gehad.. van een kasteel notabele! Dus die heb ik nog een keer ingestuurd!

Heb nu 65 suggesties open staan.. ik ben benieuwd. Portals waar ik nu reactie van krijg zijn van eind januari.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
..........We will review this candidate to verify XM concentration............
En waar baseren ze dit eigenlijk op ? Het aantal mensen dat met een android device en locatieservice aan, in een gebiedje rondloopt ? Zou zo maar kunnen. Of is het puur fictief ? Zou ook zomaar kunnen ...

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:21
Ik heb idd het idee dat de XM door telefoons gegeneerd wordt, toen Serios request afgelopen jaar hier was, zag je ook enorme XM concentraties op de pleinen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Invite code voor alle spelers van Lvl 2 of hoger!

http://decodeingress.me/2...-for-all-players-level-2/
Ingress Invites for All Players Level 2+

We got some very interesting info right now. We confirmed that some low level agents got Invite code to give out. So all players that are Level 2 or higher will get invite to give out. This can bassicaly double the active player base in just a few days, and they can level up in a day or two, and than they will be able to invite… This is great scalability test for ingress!

So go to Intel or Ingress app and invite some friends to the party!

PS. L6+ agents that got 1 invite few days ago, will get another one today. So some of them have 2 invites to give out…

[ Voor 3% gewijzigd door PvT.Arj op 04-04-2013 08:32 ]

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Das goed nieuws inderdaad :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-07 22:30
Idd, de concentratie XM is niet willekeurig, zo het lijkt hier in de wijk. Of ze daarmee ook bepalen of een portal goedgekeurd wordt vraag ik me af.
MEN-O schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:17:
Ik heb idd het idee dat de XM door telefoons gegeneerd wordt, toen Serios request afgelopen jaar hier was, zag je ook enorme XM concentraties op de pleinen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 20:05
http://decodeingress.me/2013/04/04/power-cubes-are-here/

Kan heel makkelijk zijn zo af en toe!
Great new agents, we get reports that Power Cubes started to drop. And here is how they look like:

And they are storing huge quantities of XM in them, and it’s 1000 XM per Power Cube level:
L1 Power Cube = 1000 XM
L2 Power Cube = 2000 XM
L3 Power Cube = 3000 XM
L4 Power Cube = 4000 XM
L5 Power Cube = 5000 XM
L6 Power Cube = 6000 XM
L7 Power Cube = 7000 XM
L8 Power Cube = 8000 XM
This will be great tactical advantage in the field, and we can’t wait for some new ingress reports featuring use of Power Cubes to deploy some awesome strategies. I can’t say anything more than, go out and get some cubes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Canard schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:17:
Idd, de concentratie XM is niet willekeurig, zo het lijkt hier in de wijk. Of ze daarmee ook bepalen of een portal goedgekeurd wordt vraag ik me af.
[...]
In de eerste documentjes op nianticproject van P.A. Chapeau staat omschreven dat XM gegenereerd wordt op plaatsen met "commercial activities". Met andere woorden, plaatsen die op Google Maps werden geregistreerd als een zaak. Afhankelijk van de activiteit op die plaats (in google maps: check-ins, reviews, etc), komt er meer of minder XM, al is dat laatste een gissing.

Ik woon in een appartemenblok, met een aantal handelszaken rondom mij. In de buurt zweeft altijd wel wat XM rond.

Lijkt me vrij goed in te passen met Ingress' hun plannen om bedrijven te betrekken bij Ingress en er zo wat munt uit te slaan? Zoals bij dat autoverhuur bedrijf in Amerika, waar elke vestiging een portal is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Poeh, dat is flink wat XM. Ben wel benieuwd wat voor invloed dat op het spel gaat hebben, zeker als ze VERY_COMMON zijn...

Had het er gisteren met mijn vriendin over en wij gingen er wel vanuit dat je maar een beperkt aantal in je inventory kon hebben o.i.d., maar zoals het nu lijkt zal je XM met de powercubes vrijwel nooit opraken. (Al moet ik zeggen dat ik daar nu ook al vrijwel nooit last van heb, behalve bij het remote chargen van portals vanaf een locatie waar weinig XM is en ik stil blijf zitten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Coocoocachoo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:15:
[...]

Poeh, dat is flink wat XM. Ben wel benieuwd wat voor invloed dat op het spel gaat hebben, zeker als ze VERY_COMMON zijn...

Had het er gisteren met mijn vriendin over en wij gingen er wel vanuit dat je maar een beperkt aantal in je inventory kon hebben o.i.d., maar zoals het nu lijkt zal je XM met de powercubes vrijwel nooit opraken. (Al moet ik zeggen dat ik daar nu ook al vrijwel nooit last van heb, behalve bij het remote chargen van portals vanaf een locatie waar weinig XM is en ik stil blijf zitten...)
Er is een inventory cap van 2000 items in totaal. De VERY_COMMON indicatoren zijn imho waardeloos. Media items staan bij mij ook vaak als VERY_COMMON, net als keys.

In den beginne was de filisofie van Brendan Badger, dat een portal cap eigenlijk afhankelijk was van de speler met het meeste XM. Misschien gaan ze hier terug wat nadruk op leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13
Ik heb vannacht een 30-tal portals overgenomen en bij het hacken erna 2-maal een L4 Powercube ontvangen. Dus nog relatief zeldaam dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Wisey schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:22:
Ik heb vannacht een 30-tal portals overgenomen en bij het hacken erna 2-maal een L4 Powercube ontvangen. Dus nog relatief zeldaam dus..
Je kunt er alleen nog niets mee:
Warning: They will not function until the next Ingress app update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:53
Hoe zit het eigenlijk qua dataverbruik met Ingress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
xminator schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:13:
Hoe zit het eigenlijk qua dataverbruik met Ingress?
Ik heb in de maand maart totaal 150mb verbruikt met Ingress, volgens de standaard Android gebruiksmeter. Ik vind mezelf geen erg actieve speler, speel paar keer in de week, en per keer vrij kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Met alle communities, Gtalk, Intel er. Kom ik wel aan mijn limiet van 1GB ;)
Ligt er dus geheel aan wat je doet.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 11:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik kom net iets over mijn 250mb per maand bundel heen. De benodigde bandbreedte is echter zo laag dat ik gewoon door kan spelen met mijn sterk naar beneden bijgschroefde snelheid (t-mobile altijd online). Intel en community gebeuren doe ik echter gewoon op mijn computer voordat ik op pad ga.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
Alle portals twee keer hacken (heenrit en terugrit) in Merchtem (zijn er een stuk of tien dus ruim twintig hacks) en op de trein in Mechelen en Brussel twee portals meegrabbelen zorgde voor een verbruik van 11,98 mb hier. Daar zit wel ook nog een bladzijde Tweakers en vijf mailtjes en een weerbericht bij inbegrepen.

Nu is het wel zo dat ik de smartphone uitzet nadat ik een portal heb gehacked en dan verder fiets naar de volgende al blijft mijn dataconnectie wel aan (weet niet of die met een uitgeschakelde telefoon nog verder downloadt maar ik had wel die indruk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Gisteren een mooie actie in Hengelo gehad met 12 resistance spelers.Als je in meedere groepen opsplitst en gaat het heel snel met blauw verven en hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Sinds gisteren ook bezig, erg leuk :) Helaas hier in de buurt niet erg veel portals te vinden, dus heb er op hoop van zegen ook een stuk of 10 aangemeld van standbeelden e.d.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 20:05
Ik heb gisteren een begraafplaats ingediend, ik weet niet of ze daar bezwaar tegen hebben?

En een politie bureau, ook wel een typische plek om foto's te gaan staan nemen vanuit verschillende hoeken voor een mooie belichting. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
GewoonWatSpulle schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:10:
Ik heb gisteren een begraafplaats ingediend, ik weet niet of ze daar bezwaar tegen hebben?

En een politie bureau, ook wel een typische plek om foto's te gaan staan nemen vanuit verschillende hoeken voor een mooie belichting. 8)7
Besef dat, als hij geaccepteerd wordt mensen daar zich verdacht gaan ophouden. Of dat OP een begraafplaats handig is, is de vraag.

Bij een politie bureau idem, plotseling stopt iemand met draaiende motor voor het bureau... Tja, dat roept dan ook vragen op.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
leuk_he schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:26:
[...]

Besef dat, als hij geaccepteerd wordt mensen daar zich verdacht gaan ophouden. Of dat OP een begraafplaats handig is, is de vraag.

Bij een politie bureau idem, plotseling stopt iemand met draaiende motor voor het bureau... Tja, dat roept dan ook vragen op.
zeker een goed punt.
Op de een of andere manier ga je je vanzelf vreemd gedragen met ingress.

Vandaag liep ik naar een cluster van 3 portals en terwijl ik daar was kwam er zo'n smurf de portal aanvallen. Ik heb nog steeds geen idee wie het was maar je blijft toch om je heen kijken of je diegene kan vinden. Zeker nadat ik de portal ging spammen met lvl 1 resonators. Die ander moet dat door hebben en waarschijnlijk ook wel op de uitkijk staan voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Het leukste vind ik dat als je met mensen 'mee loopt', je in portal range bent dus hackt en dan 180 graden draait alsof er niks aan de hand is (dus niet van, shit, moest dat nog doen of dat ben ik vergeten.. terug!) dat ze vaak zo zitten te kijken van.. huh.. vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik heb toevallig net een portal veroverd dat een persoonlijke grafzerk bleek te zijn, dat is eigenlijk wat mij betreft niet de bedoeling. Aan de foto te zien dacht ik dat het een losstaand monument was bij de poort van de begraafplaats, maar dichterbij bleek er een naam en overlijdensdatum op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:25

geerttttt

Manisch positief

Ram0n schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:42:
Ik heb toevallig net een portal veroverd dat een persoonlijke grafzerk bleek te zijn, dat is eigenlijk wat mij betreft niet de bedoeling. Aan de foto te zien dacht ik dat het een losstaand monument was bij de poort van de begraafplaats, maar dichterbij bleek er een naam en overlijdensdatum op te staan.
tja. Wat was de titel van de portal dan? Kleine kans dat de portal aangemaakt is door iemand die persoonlijk betrokken is met de steen op de foto?

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
Het is goed te doen bij in de buurt.
Vrijdagmiddag invite gekregen, nu al level 4 ( en een half ).
Wel met hulp van een medespeler die een hoger level had, afgelopen zondag even een rondje gedaan.
Nu maar eens portals rond het huis aanvragen :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Je kan ook te krampachtig doen he ! Gewoon het spel spelen.

Hier is ook het hoofdbureau van politie een portal (A'dam) Zelfs het begeinhof is niet heilig meer. Wie kijkt er nu nog op van iemand die met zijn smartphone bezig is ... Okay, okay, ik wacht nog steeds op een buurman/vrouw die vraagt wat ik toch steeds aan het doen ben hier in de buurt ...

Wordt leuk straks in de zomer als mensen zich weer gaan begeven in de parken. Ik zet mijn fiets neer en loop rondjes over een grasveld en loop zelfs de bosjes in om bovenop een reso te kunnen staan. Gelukkig zijn er genoeg idioten hier in de stad dus ik ga er van uit dat ik niet echt opval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Laatst online: 21-05 09:45
GewoonWatSpulle schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:10:

Dat soort portals zijn wel leuk voor een keer om te cappen, maar voor de locals wordt wat vervelend als je meerdere keren per week/dag over dat kerkhof loopt of voor het politiebureau staat.

Hier in enschede is er een portal voor de ingang van een kerkhof. Das wat mij betreft niet zo'n probleem, die kun je zelfs als drive-by vanuit de auto hacken.

Inderdaad leidt Ingress wel tot "opvallend" gedrag :) Heb op die manier ook al dingen meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
mir4dor schreef op maandag 08 april 2013 @ 22:55:
Je kan ook te krampachtig doen he ! Gewoon het spel spelen.
Ik speel het spel, ik kom er langs ( met een kleine omweg ) Niks "krampachtig" 8)

-edit-
Ik was al actief echter ben ik mijn account kwijtgeraakt in januari dtc.. ( tel kwijt etc..)
Humma Kavula schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:17
En hier ook :w , tijd om wat grond terug te winnen 8)
er zijn in de tussentijd behoorlijk wat portals bij gekomen, ook in de buurt dus dan gaat het hard ;) ( ik had geluk, die portals waren net nieuw geplaatst toen ik mijn invite kreeg, 5 uur na mijn cap waren ze blauw )

[ Voor 50% gewijzigd door Humma Kavula op 08-04-2013 23:36 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik had afgelopen zaterdagnacht eindelijk weer een half uurtje om even te spelen. Sta ik dus in mijn eentje om kwart over twaalf in een donker park raar rond te lopen, zie ik opeens allemaal politiebusjes en motoren op me af komen. Keken me allemaal vreemd aan en toen ze zagen dat ik niet was, gingen ze verder met hun speurtocht. Ving op dat ze naar een man op zoek waren die dat park was ingerend. Dus ik heb vervolgens wel tijdens het slopen om de zoveel seconden achterom gekeken of die dude niet heel toevallig op me af kwam rennen :P Je moet wat over hebben voor een spelletje zeg haha :D

Elke volgende portal die ik bezocht kwam ik weer dezelfde politiebusjes tegen. Dus wat die moeten hebben gedacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Gister voor het eerst met anderen afgesproken.
Moest er toch wel even aan wennen. Had met 2 of 3 mensen afgesproken wat portals te slopen (of althans de lvl 8 zou slopen en wij vullen en AP farmen) maar ken die mensen natuurlijk helemaal niet.
Dus ik vroeg me af hoe ik ze zou herkennen.

Dat bleek dus heel gemakkelijk. Er stonden 3 mensen bij elkaar allemaal met een smartphone in hun handen :)

en inmiddels level 3. In 90 min van 13k AP naar 36K AP gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Grappig vind ik dat, zelf ook een paar keer gehad... je herkent Ingress spelers ter plekke in no-time!
En met een groepje waarbij een paar hoge level speler bij zitten, gaat het erg hard ja!

Overigens merk ik dat je vanaf level 4 een beetje fatsoenlijke damage kunt aanrichten om wat makkelijker portals over te nemen. (ben nu level 5)
Yogoi schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:09:
Gister voor het eerst met anderen afgesproken.
Moest er toch wel even aan wennen. Had met 2 of 3 mensen afgesproken wat portals te slopen (of althans de lvl 8 zou slopen en wij vullen en AP farmen) maar ken die mensen natuurlijk helemaal niet.
Dus ik vroeg me af hoe ik ze zou herkennen.

Dat bleek dus heel gemakkelijk. Er stonden 3 mensen bij elkaar allemaal met een smartphone in hun handen :)

en inmiddels level 3. In 90 min van 13k AP naar 36K AP gegaan!

[ Voor 7% gewijzigd door Canard op 09-04-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Laatst online: 14-06 20:05
Haha zo heb ik afgelopen vrijdag een mini-meet gehad met 4 man in Zwolle, leuk om gezamenlijk dingen over te nemen, beetje te kletsen en een farm op te zetten. Helaas door de beruchte 'DirtyIdea' in deze regio was de farm twee uur later alweer weg.

Volgens mij mogen ze de 'defense' nog wel iets beter uitwerken. Het is lastig om een portal te verdedigen imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hoe verdeel je de AP als je met meerdere tegelijk speelt?
Ik speel veel samen met een collega, en we hebben toch regelmatig strijd om de AP (voor neerhalen veld/links, eerste/laatste resonator, enz). Creëren van velden doen we vaak op hetzelfde moment, soms krijg je dan beide AP hiervoor.

Maar hoe doe je dit als je met een groter groepje gaat?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Niet krampachtig doen en desnoods om en om een portal vullen en/of neerhalen. Werkte bij mij en een collega prima of later als ik met andere had afgesproken.

Als het echt niet werkt, dan maar alleen op pad denk ik. Dan zijn jij en collega niet voortbestemd om samen portals neer te halen/te vullen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Nu online
Ik speel regelmatig met mijn vriendin en omdat zij wat lager is (0.5-1 level) mag zij de eerste en de laatste resonator aanvullen, dan doen we allebei 4 L1 resonators erop, dan upgraden we die van elkaar steeds tot hoe hoog we kunnen. Zo pikken we lekker veel punten mee door het upgraden en is er geen gezeur over wie welke punten krijgt.

Bij het slopen kan je niet echt veel aan doen wie wat sloopt, zolang je maar niet sneaky wacht totdat je collega de eerste 95% van de resonator sloopt en dan snel met 1 burster de punten krijgt. Soms wacht ik dan ook even als ik zie dat iets heel laag is door de ander, die mag dan die resonators slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:54

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Coocoocachoo schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:03:
Ik speel regelmatig met mijn vriendin en omdat zij wat lager is (0.5-1 level) mag zij de eerste en de laatste resonator aanvullen, dan doen we allebei 4 L1 resonators erop, dan upgraden we die van elkaar steeds tot hoe hoog we kunnen. Zo pikken we lekker veel punten mee door het upgraden en is er geen gezeur over wie welke punten krijgt.

Bij het slopen kan je niet echt veel aan doen wie wat sloopt, zolang je maar niet sneaky wacht totdat je collega de eerste 95% van de resonator sloopt en dan snel met 1 burster de punten krijgt. Soms wacht ik dan ook even als ik zie dat iets heel laag is door de ander, die mag dan die resonators slopen.
Inderdaad ik speel dan wel solo maar toevallig ken ik nog een speler ( anderhalf level lager ) in mijn buurt en dan zorg ik ervoor dat ik wat slots over laat en op een vast afgesproken plek wat keys voor de betreffende portal overlaat.

Zo krijgt hij de AP voor 3 a 4 reso slots + links + field, en ik de AP voor het slopen van links/fields/portals. Meestal geef ik hem dan ook een poke met het is tijd de hond uit te gaan laten en waar hij wat kan vinden. Beetje pay it forward achtig, veel van de hogere spelers die ik ken doen precies hetzelfde voor mij :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
#Ingress v1.23.1 has been leaked to Google Play, and is rolling out now. Xmp bursts and critical hits have been updated to reflect their true destructive nature. Lynton-Wolfe's Power Cubes are no longer wireframes, and provide an on-demand boost of XM to our Agents on the run.

What's in this version:
Version 1.23.1
+ Power cubes
+ Improved visual effects
+ Bug fixes

I noticed a new logon screen, and some visual effects on the XM ba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Woop woop, unclaimed portal gevonden.
Morgen maar eens inpikken...

Wel een overweldigende meerderheid Enlightened alhier krijg ik zo de indruk.
Nog geen Resistance portals gezien eigenlijk ...

[ Voor 49% gewijzigd door DieterVDW op 10-04-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
edit: zie 2 posts hierboven ;)

Powercubes zouden nu als het goed is gebruikt kunnen worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Wii4all op 10-04-2013 08:41 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:49
Zijn in Spijkenisse ineens heel veel portals bij gekomen, allemaal geclaimd voor mijn factie door Dionysius oid en ongelooflijk hoog level, dus niks meer mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Arunia schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:34:
Zijn in Spijkenisse ineens heel veel portals bij gekomen, allemaal geclaimd voor mijn factie door Dionysius oid en ongelooflijk hoog level, dus niks meer mee te doen.
Jawel: farmen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
De bus rijdt er alleen zo snel langs. :P haha.
Had dus weinig tijd om te kijken wat het deed. Maar heb wel al gezien dat ik gewoon de verkeerde factie heb gekozen. Alhoewel het toen nog een andere kleur was, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Probeer met een high level player aan te haken en daarmee op pad te gaan. Dat scheelt een hoop!

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-05 14:09
ik kom met de trein, bus en auto (bijrijder), vaker langs portals die ik kan doen al rijdend. (bijv Moerdijkbrug met auto en met trein bij Dordrecht bij de brug bij Zwijndrecht )

Maar ik vroeg me af of jullie achter bepaalde routes zijn gekomen (dan bedoel ik vooral bus/tram ritjes) die langs een relatief groot aantal portals komen en al rijdend te doen zijn?

Het is niet uit luiheid, veelal doe ik het lopend, maar lijkt me gewoon leuk om ook op zo'n manier de stad door te komen en de route gewoon weer retour te pakken. (ook fijne optie als het regent :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Laatst online: 28-06 08:35
Als je er tig netjes op een rijtje wil moet je eens naar Gorinchem gaan. Wel lopen dan heh, portal om de 30m dus met een auto wordt het niets. Met de fiets is het zelfs al te snel :P
Molen-tot-molen doe ik in 30 min.

Leuk stadje, 's avonds wel erg stil.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
StygMa schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:09:
ik kom met de trein, bus en auto (bijrijder), vaker langs portals die ik kan doen al rijdend. (bijv Moerdijkbrug met auto en met trein bij Dordrecht bij de brug bij Zwijndrecht )

Maar ik vroeg me af of jullie achter bepaalde routes zijn gekomen (dan bedoel ik vooral bus/tram ritjes) die langs een relatief groot aantal portals komen en al rijdend te doen zijn?

Het is niet uit luiheid, veelal doe ik het lopend, maar lijkt me gewoon leuk om ook op zo'n manier de stad door te komen en de route gewoon weer retour te pakken. (ook fijne optie als het regent :P )
Wat wil je doen dan ? Alleen hacken dus.
Je kunt geen reso's slopen en deployen als je er met 50 km/u of meer langs rijdt, farmen kan nog maar dat levert echt zo niet veel AP op.

Uiteraard kun je met de auto de portals opzoeken maar mijn ervaring leert dat je beter kunt lopen of fietsen in een gebiedje waar veel portals zijn. Je hacked portals, sloopt ze, plaatst je reso's en maakt fields. Daar verdien je AP mee.

[EDIT] @ daPet: wat is jouw Ingress name & Level als ik vragen mag ?

[ Voor 3% gewijzigd door mir4dor op 10-04-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-07 11:36

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb een invite gekregen! ^^ Zal proberen nog wat vrienden over de streep te trekken anders is de kans groot dat ik hier in het dorp alleen ben :+

Zag in ieder geval al flink wat XM dat ik voor m'n eerste quest moet gaan verzamelen! :D Het ziet er leuk uit, ben benieuwd of het een beetje te doen is allemaal en of ik er wel tijd genoeg voor heb. Is er ook een manier om een 'party' te maken met je vrienden ofzo? Of is het puur bij elkaar in de buurt zijn genoeg daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
FF afchecken wat ik tot nog toe begrijp:
- Hacken doe je voornamelijk om items te farmen?
- XMP Bursters gebruik je om vijandige portals aan te vallen?
Als je er in slaagt om alle resonators om zeep te helpen wordt de portal neutraal en kan je hem inpikken?

Pfff lijkt me wel alsof je massa's moet gaan farmen om iets zinnigs te kunnen doen. Die XMP Bursters doen niet veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-07 14:52

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Klopt allemaal. Lees anders even een paar beginner's guides :)
Dit zijn allemaal basispunten die in elke tutorial/guide die ik heb gelezen ruimschoots aan bod komen.

Maar inderdaad. Veel farmen en in het begin veel enemy portals hacken om zo langzaamaan te levelen zodat je makkelijker reso's kunt slopen en kunt overnemen zodat je uiteindelijk fields kan creëren.

[ Voor 3% gewijzigd door Ken. op 11-04-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Nu online
Vijandige portals hacken levert 100AP per keer op, dus dat werkt in het begin nog wel redelijk.

Als lage level moet je óf met een hogere level op stap, óf wachten totdat portals decayen en ze slopen als ze niet veel energie meer hebben. Overigens kan je door links te leggen en velden te maken veel punten scoren, heb je alleen portal keys nodig (die je dus met hacken krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
DieterVDW schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:46:
FF afchecken wat ik tot nog toe begrijp:
- Hacken doe je voornamelijk om items te farmen?
- XMP Bursters gebruik je om vijandige portals aan te vallen?
Als je er in slaagt om alle resonators om zeep te helpen wordt de portal neutraal en kan je hem inpikken?

Pfff lijkt me wel alsof je massa's moet gaan farmen om iets zinnigs te kunnen doen. Die XMP Bursters doen niet veel...
Afhankelijk van waar je woont zou ik vooral andere mensen/portals in de buurt in de gaten houden van dezelfde fractie. Vaak zijn er portals die je makkelijk over kan nemen of portals van je fractie waar nog extra resonators in kunnen.

Handigst is ook als je mee kan lopen/lvlen met mensen die iets hoger zijn dan jou, als je eenmaal hoger bent worden de bursters sterker en worden de lagere lvl portals ook veel makkelijker om solo te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
Het zou ongelooflijk cool zijn moest er ooit een uitbreiding komen waarbij je gps locatie als een toon wordt weergegeven die kan aanvallen en aangevallen worden door spelers van de andere factie. Je zou constant die spanning voelen dat je elk moment kan worden aangevallen, en je zou dan andere spelers van je eigen factie kunnen healen en rezzen zoals in Guild Wars2.

Als er niemand is zou je dan de keuze hebben om te rezzen door naar een portaal van je eigen factie te lopen en als die niet in de buurt is zou je ter plaatse weer kunnen rezzen maar met tijdelijke debuffs als penalty. En dan player classes kunnen kiezen zoals assasins, rogues die kunnen stealthen, guardians, shamans. Om valsspelen te voorkomen door snel uit te loggen als de vijand komt zou je toon bvb nog 60 seconden blijven staan nadat je uitgelogd bent

En dan van die grote raids doen met tientallen van iedere factie tegen elkaar :) Maar ja misschien loop ik nu teveel van stapel. Of misschien net niet want laatst kreeg ik een melding dat ik akkoord moest gaan met het feit dat je locatie door andere spelers kan worden gezien dus misschien wordt er achter de schermen wel aan zoiets gewerkt. Weet ook niet of je ergens suggesties kan indienen bij Ingress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:18

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

daPet schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:15:
Als je er tig netjes op een rijtje wil moet je eens naar Gorinchem gaan. Wel lopen dan heh, portal om de 30m dus met een auto wordt het niets. Met de fiets is het zelfs al te snel :P
Molen-tot-molen doe ik in 30 min.

Leuk stadje, 's avonds wel erg stil.
DaPet, jij ook hier :)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
mir4dor schreef op woensdag 10 april 2013 @ 23:17:
[EDIT] @ daPet: wat is jouw Ingress name & Level als ik vragen mag ?
daPet, L6 :)
Ben actief in R'dam centrum/zuid/oost en kom ook regelmatig op Schiphol.
8) Lekker groen nu in krimpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Nu online
Vandaag voor het eerst even een portal via de "nieuwe" ingame methode ingestuurd. Gaat wel een stuk soepeler dan voorheen zeg! Denkt dat dat wel helpt om even snel een foto te maken en checken of de locatie wel goed is. (En anders corrigeren.)

Toen ik eergisteren door Capelle a/d IJssel fietste om alles de goede kleur te geven zag ik heel veel potentiele portals (kunst valt me opeens een stuk meer op sinds ik Ingress speel), maar omdat ik geen zin had om er veel tijd in te stoppen heb ik ze niet aangemeld. Als ik wist dat het zo makkelijk ging om de locatie ook goed in te stellen had ik dat zeker wel gedaan.

Leuk ook om te zien dat veel nicknames die ingame vaak voorbij komen hier ook zitten. (* Coocoocachoo = CptScarecrow en voornamelijk actief in Rotterdam Noordoost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
In Spijkenisse en R'dam zie ik tussen het blauw ook vaak groene portals staan. Alleen jammer genoeg wel L6 allemaal. Maar goed, liggen op mijn route, dus kan altijd even kijken wat ik kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb op internet een lijst gevonden met alle kunst hier in de stad, binnenkort maar eens een rondje fietsen en 20 nieuwe portals submitten. Is hard nodig ook, want met maar 3 altijd blauwe-portals op fiets afstand schiet het geen ene meter op met de XP.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n

Ram0n

Bierbrouwende nerd

StarLite schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:11:
Ik heb op internet een lijst gevonden met alle kunst hier in de stad, binnenkort maar eens een rondje fietsen en 20 nieuwe portals submitten. Is hard nodig ook, want met maar 3 altijd blauwe-portals op fiets afstand schiet het geen ene meter op met de XP.
Irritant is dat he :) Ik heb hier één portal op 1,5 km afstand, daarna twee op 5 en de rest is een flink stuk verder. Vorige week dus ook maar van alles ingediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
AP of XM :P
En juist bij vijandelijke portals scoor je AP. Voor elke hack 100 AP.Zo heb ik me tot L3 gehackt, daarna beginnen de XMP's aardig schade te leveren zodat je wat meer kan aanvallen. Ik woon in smurfenland, ik heb 15 blauwe portals om me heen, ondertussen toch L6.
Je kan ook wachten tot een portal decayed is en dan claimen. Levert elke keer AP :)

Probeer ook de portal te burnen (4x hack). Meestal krijg je in die 20 minuten genoeg spul van de portal om hem zelf aardig om zeep te helpen, hoewel de laatste tijd wel veel 'no items aquired' voorkomt.

Misschien is het een idee om allemaal goede tips te verzamelen en deze in de startpost te gooien :)

[ Voor 29% gewijzigd door daPet op 13-04-2013 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Vandaag op de fiets een rondje gemaakt, alle portals bijgevuld, 2 links gemaakt en 1 portal geclaimed. In totaal zo'n 3,000 AP verdiend in 1,5 uur. Toch wel jammer dat alles hier altijd al blauw is, zo verdien ik totaal niks :(
Ook een pokke-eind gefietst naar een portal waarvan ik had gezien dat ie decayed was. Kom ik daar aan, staat ie er niet. Helaas is de intel map ondoenlijk op mijn One X, dus kon ik ook niet checken waar hij exact stond. Blijkt thuis dat ik er 2 keer vlak langs ben gefietst, maar dat de portal dus ong. een km te ver naar het zuiden staat.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
StarLite schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:39:
Helaas is de intel map ondoenlijk op mijn One X
http://www.ingress.com/intel heeft een mobiele site die op mijn HTC Desire S nog prima draait. Die gebruik ik altijd als ik op pad ben en portallocaties wil weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
StarLite schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:39:
Helaas is de intel map ondoenlijk op mijn One X ...
Op mijn HTC One S gaat deze best redelijk, maar ik gebruik 'm dan ook alleen als ik het overzicht even niet meer heb als ik onderweg ben. Ik kijk thuis altijd op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Als de intel map niet goed werkt dan moet je Ingress Intel Helper proberen. Die draait de intel map een heel stuk beter.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vanochtend maar even wat portals gehackt waaronder 1 groene R'dam Centrum (ofwel tegenover die van het Hofplein). Staat sinds kort helemaal vol met die krengen.
Heb er ook nog eentje kunnen upgraden, wat ook wel lekker is.
Maar zie nergens hoever ik ben om level 2 te worden.

Trouwens, die van het Hofplein staat in het Hilton. Dus die zou eigenlijk verplaatst moeten worden naar de fontein daar. Vraag me af of dit aan te vragen is of niet.

Maar, nu het wat voller begint te worden, merk ik op dat ik nog net dat stapje om loop om toch die ene portal te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Nu online
Arunia schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:10:
Vanochtend maar even wat portals gehackt waaronder 1 groene R'dam Centrum (ofwel tegenover die van het Hofplein). Staat sinds kort helemaal vol met die krengen.
Heb er ook nog eentje kunnen upgraden, wat ook wel lekker is.
Maar zie nergens hoever ik ben om level 2 te worden.
Linksboven zit zo'n rondje met 8 blokjes eromheen, die blokjes vullen naar mate je vordert in je Level en geven dus aan hoever je bent. Als je daar op klikt, of als je iets doet waar je AP voor krijgt, zie je ook je AP en kan je dus zien hoever je bent.
Arunia schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:10:
Trouwens, die van het Hofplein staat in het Hilton. Dus die zou eigenlijk verplaatst moeten worden naar de fontein daar. Vraag me af of dit aan te vragen is of niet.
Yep, gewoon in de Ingress app bij de portal op "more info >>>" klikken en dan rechtsboven op het driehoekje met uitroepteken. Dan kan je de titel, locatie en/of beschrijving aanpassen.
Na het doorgeven van een wijziging duurt het alleen waarschijnlijk nog wel een maandje of twee voordat het ook live is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah, thanks voor beide antwoorden. Kon het echt niet vinden (I know, slecht terwijl het zo simpel is).
Dat van de portal kwam ik toevallig net tegen. Ga ik dat vanmiddag meteen even doen, want die portal moet echt ergens anders staan. Of je er dan nog normaal bij kunt is weer een tweede, maar de plek nu is gewoon niet logisch.

Ook een andere portal genaamd Rotterdam Centrum is ook een beetje vaag, want volgens mij als je dat al wilt doen, moet je dat niet in de buurt van het Hofplein doen, maar goed. Is volgens mij gewoon een extra portal gesubmit.

Zo, portal opgestuurd om te laten wijzigen met een betere foto.

Nog even een stuk over Pompenburg gelopen naar 2 andere portals en toevallig een van die was nog unclaimed. Die maar gelijk gedaan een geupgrade. Nu maar liefst naar 2 streepjes op dat logo. Haha, duurt lekker lang zo,
Ook naar het Hofplein een link gelegd. Hebben we dat ook meteen een kunnen doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Arunia op 15-04-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
Mijn eerste veldje :)
Nog een lange weg te gaan voordat ik echt kan gaan meespelen als level 2...

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/90016227/eersteveldje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Cumulus schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:15:
Mijn eerste veldje :)
Nog een lange weg te gaan voordat ik echt kan gaan meespelen als level 2...

[afbeelding]
Haha nice! Wij hebben hier maar 2 portals, dus een veldje kunnen we niet eens maken! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
TheNephilim schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:43:
[...]

Haha nice! Wij hebben hier maar 2 portals, dus een veldje kunnen we niet eens maken! :o
Je kunt vanaf een hoog level portal een link maken op grote afstand, ook al ben je zelf geen hoog level.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

leuk_he schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:48:
[...]

Je kunt vanaf een hoog level portal een link maken op grote afstand, ook al ben je zelf geen hoog level.
Ja ik heb al een App gevonden, waarmee je afstand kunt berekenen op basis van het aantal resonators en level. Dus 4 level 2 RES en 4 level 1 RES is iets van 800 meter ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
TheNephilim schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:43:
[...]

Ik moet er helaas ook acht kilometer voor fietsen om het gebied te bereiken hoor. Maar het is wel goed voor de conditie, iedere keer rond de dertig km op de teller om een handvol ap en items binnen te rijven :)
Tegen dat volgende winter eraankomt en het slechte weer mijn actieradius doet inkrimpen hoop ik wel dat de 70 suggesties rondom mijn woonplaats goedgekeurd zijn (de helft zou ook al goed zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
Cumulus schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:13:
Tegen dat volgende winter eraankomt en het slechte weer mijn actieradius doet inkrimpen hoop ik wel dat de suggesties rondom mijn woonplaats goedgekeurd zijn (de helft zou ook al goed zijn).
Duurt over het algemeen een aantal weken (zo'n 6-8). Je krijgt vaak geen melding dat de portals geplaatst zijn, dan moet je zelf in de gaten houden.

[ Voor 19% gewijzigd door Morphs op 16-04-2013 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Cumulus schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:13:
[...]

Ik moet er helaas ook acht kilometer voor fietsen om het gebied te bereiken hoor. Maar het is wel goed voor de conditie, iedere keer rond de dertig km op de teller om een handvol ap en items binnen te rijven :)
Tegen dat volgende winter eraankomt en het slechte weer mijn actieradius doet inkrimpen hoop ik wel dat de suggesties rondom mijn woonplaats goedgekeurd zijn (de helft zou ook al goed zijn).
Nou de stad naast ons prachtige dorpje, op een kleine 15 minuten fietsen heeft ruim 30 portals waarvan nu ongeveer 27 vijandelijk. Dus AP is geen probleem, gisteren in een kleine 3 kwartier toch 3000 AP bij elkaar gesprokkeld! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
Morphs schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:15:
[...]

Duurt over het algemeen een aantal weken (zo'n 6-8). Je krijgt vaak geen melding dat de portals geplaatst zijn, dan moet je zelf in de gaten houden.
Is dat recent ook nog het geval? Sinds je vanuit je app rechtstreeks portals kan toevoegen vrees ik een beetje dat het aantal aanvragen vertwintigvoudigd is en dat ze het onmogelijk kunnen bolwerken. Of misschien hebben ze daar bij Niantic rekening mee gehouden en extra 'portaalpersoneel' aangeworven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Cumulus schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 20:30:
[...]

Is dat recent ook nog het geval? Sinds je vanuit je app rechtstreeks portals kan toevoegen vrees ik een beetje dat het aantal aanvragen vertwintigvoudigd is en dat ze het onmogelijk kunnen bolwerken. Of misschien hebben ze daar bij Niantic rekening mee gehouden en extra 'portaalpersoneel' aangeworven?
Ik denk dat dat voor een groot deel geautomatiseerd kan. Maar ik kom soms portals tegen waarvan ik zeker weet dat ze niet gecross-checked zijn. Vraag me wel eens af hoe die er dan door heen glippen.

Recent voorbeeld; Midden in mijn wijk is deze week een portal verschenen van een trap op de dijk. Die ligt >5km verder.... |:(
Ik heb hem gereport, ben benieuwd hoe snel dit hersteld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
Er zijn van mij 3 portals geaccepteerd welke ik 2 februari had ingestuurd. Duurt echt f*cking lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
MetZyZteM schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:25:
Er zijn van mij 3 portals geaccepteerd welke ik 2 februari had ingestuurd. Duurt echt f*cking lang!
Ik kreeg gisteren een mail, dat een portal van mij geaccep teerd was (8 feb).. maar die zit al 3 weken in het spel.. zelfs de mails worden niet op volgorde uitgestuurd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
leuk_he schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:48:
[...]

En dat moet je dus juist niet doen ! Ik maakte die fout in het begin ook maar dit is echt irritant.
Het ontneemt vriend en vijand de kans om velden te maken die er wel toe doen. Je verdient slechts 313 AP voor een link, beter is je portal keys op te sparen zodat je een veld kunt maken = 1250 AP + die link van 313 AP.

Zorg voor links en velden van portals die dicht op elkaar staan of verzeker jezelf ervan dat je "dat grote veld" kunt maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
mir4dor schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:03:
[...]

Het ontneemt vriend en vijand de kans om velden te maken die er wel toe doen

Zorg voor links en velden van portals die dicht op elkaar staan of verzeker jezelf ervan dat je "dat grote veld" kunt maken ;)
Dat ik know. Een hele stad blauw kleuren met 1 veld terwijl jouw factie dei stad toch owned is jammer.

Nee, ik doelde meer op het feit dat iemand slechts 2 portals in de buurt had en zo dacht als level 1-2-3 geen veld te kunnen maken. Wat ik aangeef is dat je dan wel degelijk vanaf een hogere level portal een veld naar die lokale portals (waar je veel keys van hebt kunt maken.).

Als er tzt meeer statistieken komen over velden (wie maakt ze, hoeveel mu), dan vermoed ik dat de hobbie grote velden maken populairder wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
leuk_he schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:09:
[...]

Als er tzt meeer statistieken komen over velden (wie maakt ze, hoeveel mu), dan vermoed ik dat de hobbie grote velden maken populairder wordt
Ik zit bij een G+ community en daar zijn de L8/L9 spelers al bezig met grote velden maken. Soms vraag ik me af of L8 nog wel leuk is ... Schijnt toch wel zo te wezen als ik de mensen zo eens ernaar vraag. Je gaat op een andere manier spelen, helpt lower level spelers enzo.

Zojuist L7 geworden, we gaan het zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Nu online
MetZyZteM schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:25:
Ik heb de afgelopen dagen een stroom van mailtjes gehad dat 10 van de 30 portals die ik op 27 januari heb ingestuurd goedgekeurd zijn. van 3 anderen had ik al reactie gehad (1 goedgekeurd, 2 al in het spel), op de andere 17 wacht ik ook nog, maar het lijkt nu snel te gaan (kreeg gisteren ongeveer elke 15 minuten een mailtje van goedgekeurde portals :P).

Ik ben dan alleen wel benieuwd of ze nu pas bij die portals aan zijn gekomen en het inderdaad gewoon ruim 2 maanden gaat duren, of dat ze versterking hebben gekregen die de backlog weg aan het werken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vanochtend maar even een ronde Spijkenisse gedaan. Darn, was ineens een groen veld over mijn huis heen. Zelf alleen maar gehackt, maar in R'dam stond er een nieuwe portal bij het stadhuis. Dus die maar even geclaimt en direct links gemaakt. Ben nu ondertussen level 2.
Gaat ineens lekker haha.

Volgens mij onderweg naar huis was er iemand hard in Spijkenisse bezig aangezien ik iemand op de fiets zag met zijn telefoon. Toen ik daar voorbij was, zag ik dat wat links van mij vernietigd waren.

Ook een aantal aanpassingen en een nieuwe portal opgestuurd. Toevallig het gebouw waar ik werk >_> Maar niet omdat ik er zo dichtbij zit, maar gewoon omdat dat gedeelte een monument is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glodenox
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06 09:57
Nieuwsupdate van gisteren, met deze nieuwsitems:

- Shaper Data Transmission – APRIL 21 Mega-Event
- What is Exotic Matter – Interview w/ Dr. Kureze and Dr. Brandt
- Israeli claims first L8 portal in the Middle East
- Portal Update: More Links, Better Defense
- Firing XMPs now uses XM

Dat portals sterker worden als ze meer links krijgen en dat xmp bursters xm gebruiken lijken me interessante wijzigingen en kunnen het spel volgens mij wel wat interessanter maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Glodenox op 25-04-2013 18:43 ]

Coördinator van de Waze Belux Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StygMa
Opzich goede verbeteringen, wel hebben de mensen die nu hoger zitten het wel makkelijker gehad dan qua lvlen, omdat het op deze manier wel lastiger kan gaan worden om portals neer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Dat gaat het een hele boel lastiger maken als low level om hoger level portals te pakken. Ik moet er niet aan denken hoe vaak ik moet gaan bijvullen als ik 40 XMP's nodig heb om een portal om zeep te hebben. Ik heb weinig zin om dan 6 keer bij te moeten vullen :o

Het wordt met de nieuwe changes wel lastiger om portals over te nemen, waardoor verdedigen interessanter wordt. Nu voelt het zo zinloos om een portal te reinforcen, hoe wordt toch weer snel overgenomen. Ik ben erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken :)

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:25

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

open de app en ineens me hele omgeving met groene smog.
ik op internet kijken is heel hilversum een en al 1 groot veld :P

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/2zxno2h.png

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 19-04-2013 22:09 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-style
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
Als je een portal suggestie stuurt hoelang duurt dat ongeveer dan? heb er van de week een aantal ingestuurd.

YouTube channel steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

c-style schreef op zondag 21 april 2013 @ 22:55:
Als je een portal suggestie stuurt hoelang duurt dat ongeveer dan? heb er van de week een aantal ingestuurd.
Portal van mij duurde meer dan 2 maanden voordat deze werd toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225842

Gisteren als lvl1 even op pad geweest met een lvl7(of 8 ), hij deed ze kapot maken en ik de eerste en laatste resonator erin, paar linkes en toen waren we lvl 2,5 :D Alleen is echt geen beginnen aan als lvl1, je moet echt bij een G+ communitie gaan en met mensen afspreken. Bij in de buurt waren er alleen lvl6+ portal, kom je aan als lvl1...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 225842 op 22-04-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik ben zelf in een dag level 2 geworden. Had wel het geluk dat ik twee nieuwe portals vond en een field kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-07 15:53
Ik zit bij een G+ community en daar zijn de L8/L9 spelers al bezig met grote velden maken. Soms vraag ik me af of L8 nog wel leuk is ... Schijnt toch wel zo te wezen als ik de mensen zo eens ernaar vraag. Je gaat op een andere manier spelen, helpt lower level spelers enzo.

Zojuist L7 geworden, we gaan het zien :+
L9 bestaat niet toch? :o

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
ha ha.. Vul deze reeks aan 1 2. 3 4 5 6 7 8

enne brandon badger van google deelt powercube passcodes uit

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 22-04-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Nu online
Nee dat weet ik. Agents die 2.4 mil AP hebben noemen zichzelf zo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
Na een paar maanden spelen begin ik toch steeds meer te merken dat er een aantal zaken mank lopen in het spel, die op termijn een dodelijke valkuil kunnen betekenen voor Ingress als ze niet opgelost raken. Andere dingen lopen dan weer wel goed dus sta me toe om even een tussentijdse review te geven op het spel :)

Negatieve punten:

- Portals worden veel te gemakkelijk overgenomen: een hele stad veroveren kan soms al in een kwartier ongedaan gemaakt worden en de ervaring leert dat mensen het op den duur gaan opgeven als ze het effect van al hun inspanningen op zo'n korte termijn weer zien verdwijnen.

- In een stad waar alles van jouw factie is raak je op een gegeven moment niet meer verder en uiteindelijk gaan spelers het eveneens opgeven.

- Het is ontzettend moeilijk om in de hogere levels te geraken. Zo heb ik gisteren nog 45 kilometer gefietst om er 1285 actiepunten bij te krijgen, om aan level 8 te geraken heb je er bijna 2,5 miljoen nodig...

- Het enthousiasme neemt (in mijn omgeving althans) zienderogen af. Daar waar ze een maand geleden nog stonden te springen om elkaar te helpen, kan er nu met heel veel moeite een 'succes' of 'enjoy' af als iemand aankondigt op jacht te gaan en hulp vraagt. Er is ook maar één persoon die nog reageert terwijl we vorige maand nog met vier man aan het strijden waren.

- Als een eerste ontmoeting met andere spelers irl teleurstelt geven mensen ook snel op. Zo kwam ik gisteren voor het eerst een 'bondgenoot' tegen die hetzelfde portaal aan het hacken was. Het was een jongetje van nog geen 12 jaar dat zichtbaar teleurgesteld was dat de persoon voor wie hij vroeger steeds portals met één resonator klaar zette een 'ouwe bok' van 34 jaar bleek te zijn. Ik laat me door de teleurstelling niet zo snel ontmoedigen, maar of andere mensen ook zo zijn?

- De dichtheid van portalen blijft laag ook al hebben ze het toevoegen gemakkelijker gemaakt en zijn we ondertussen al een half jaar verder. De mensen zien nauwelijks vooruitgang en geven wellicht daardoor ook op.

- Op een of andere manier ontbreekt er een gevoel van spanning, de 'adrenalinerush' als je je op het strijdveld begeeft is er niet echt. Je haalt een portal neer, zet er je eigen resonators in, en een uurtje later heeft iemand anders het portal weer overgenomen, that's it. Een simpele uitbreiding waarbij dat groene driehoekje op je radar een ventje wordt met healthbar en special attacks zou hier veel aan kunnen veranderen

- Er zit nog erg weinig variatie in het spel: special items, andere upgrades dan alleen maar shields, mogelijkheid om vallen te zetten etc zou hier aan kunnen verhelpen.

Gelukkig ervaar ik ook positieve zaken in het spel:

- Dat gevoel van twee facties te hebben in het spel vind ik gewoon geweldig, het is een beetje zoals het Horde/Alliance gevoel in WOW en je kan daar echt in opgaan.

- Als ik de trein mis weet ik nu altijd wat gedaan: een rondje portals hacken of aanvallen in het stadscentrum

- Je bent echt wel geneigd om op een andere manier naar kunst te kijken ook al liet dit je vroeger koud

- Je bent ook meer geneigd om buiten te komen en loopt steeds kans mensen te ontmoeten die het ook spelen. Ik hoop echt dat ze dit zo houden en niet dezelfde fout begaan als Parallel Kingdom en Parallel Maffia waar ze het mogelijk maakten om met Rocs en City Tickets van thuis uit te veroveren/aan te vallen wat de hele spirit van het spel om zeep hielp.

- Het wordt wereldwijd gespeeld en als je een veld weet te maken heeft dat meteen ook invloed op de score die een andere speler in Nieuw Zeeland of Japan op zijn scherm ziet staan.

- Door de website van Ingress en de YouTube filmpjes in Newsflash- stijl wordt er een leuke sfeer rond het spel gecreëerd waar je ook helemaal kan in opgaan

Het is uiteraard nog maar in betaversie en het is ook niet mijn bedoeling om er een klaagtopic van te maken. Ik ben wel benieuwd hoe andere mensen er nu tegen aankijken en hoe ze het spel ervaren nu we weer een paar maand verder zijn. Werden jullie verwachtingen ingelost, wat kan er volgens jullie beter en hoe zien jullie de toekomst van dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Nu online
Ik vraag me ook wel af wat de toekomst gaat bieden en hoe lang ik het nog leuk vind. (Tegen mijn vriendin zeg ik ook bij portal submissies vaak "zou mooi zijn als daar een portal komt, als we tegen de tijd dat die toegevoegd wordt het überhaubt nog spelen".)

Nu heb ik ook nog de uitdaging van het levelen, maar als je L8 bent heb je dat niet meer, dan zou ik waarschijnlijk nog wel een paar van "mijn" portals blijven onderhouden, maar minder snel even een stuk omrijden om AP te scoren.

Misschien moet je ook gewoon zelf het leuk maken dan, zo bedacht ik net bijvoorbeeld een soort van Capture the flag in Ingress:
2 (ongeveer even sterke) teams beginnen bij een paar portals van hun eigen fractie, het team dat als eerste een link legt van één van zijn eigen portals naar één van de portals van de tegenstander wint.

Zo krijg je denk ik een actievere dynamiek waarbij je niet weet welke portal je moet verdedigen en ondertussen moeten anderen zorgen dat ze de portals overnemen en dan zo snel mogelijk weer terug met de key om een link te leggen.
Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste