Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:59

Nakebod

Nope.

Ik verwacht na de countdown idd een final versie, maar wel een beetje karige countdown, eventuele nieuwe gebruikers kunnen nu totaal geen info verkrijgen via die site. Of de beta downloaden. Weird.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:54
Zou zomaar de Luna final kunnen zijn :) Denk dat de mensen die de beta willen proberen dat al lang doen, of wel andere manieren weten om em te downloaden. Dit wekt natuurlijk juist ook nieuwsgierigheid op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:37
Thedr schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:47:
Zou zomaar de Luna final kunnen zijn :) Denk dat de mensen die de beta willen proberen dat al lang doen, of wel andere manieren weten om em te downloaden. Dit wekt natuurlijk juist ook nieuwsgierigheid op :D
Dat zeker, waarschijnlijk willen ze niet dat de beta nog gaan installeren, als ze bijna een stable versie uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Maar info, screenshots etc, die voorheen op de website stonden zijn nu ook allemaal niet meer te bekijken.
Terwijl dat toch ook een vorm je reclamebord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:37
Ja eens, dat is inderdaad wel een beetje strange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Plaatjes updaten omdat ze niet meer overeenkomen met wat het was misschien. En dat updaten kan eventjes duren?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Hero of Time schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:11:
Plaatjes updaten omdat ze niet meer overeenkomen met wat het was misschien. En dat updaten kan eventjes duren?
Is een mogelijkheid, maar Daniel Foré is flink aan het spammen op twitter. We zien het over een kleine 2 dagen vanzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nog 12 uur! :+
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-7hWaWn4uuug/UgUsuYnJyaI/AAAAAAAADoc/SXDcY8-O4EQ/w967-h365-no/eos.png
Timeline zou betekenen, luna-rc1, of iets tussen luna-beta2 en luna-rc1 in.. een nieuwe website ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Nakebod schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:32:
Nog 12 uur! :+
[afbeelding]
Timeline zou betekenen, luna-rc1, of iets tussen luna-beta2 en luna-rc1 in.. een nieuwe website ofzo? :P
Reminds me, volgens mij waren de meeste screenshots op de website nog van Jupiter. Goeie kans dat ze de hele boel nu om aan het gooien zijn naar Luna :)

edit:

Er komen langzaamaan allerlei verhalen naar boven op de facebook pagina van elementary. Ook op twitter is Daniel Foré flink aan het 'spammen'. Begin zo langzamerhand erg nieuwsgierig te worden wat ze over een paar uurtjes voor ons in petto hebben :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Thedr op 10-08-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:49
Op facebook staat dat ze over zijn naar GTK3 en dat de programmeer taal Python is geworden.
Dit betekend dat er apps herschreven en/of geschrapt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandO
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Twee regels verder staat dat ze uiteindelijk bij Vala terecht zijn gekomen (https://www.facebook.com/elementaryos/posts/619089958122837).

Ze zijn bezig de geschiedenis van elementary OS neer te pennen in een aantal opeenvolgende posts. Gezien dat lijkt het me erg onwaarschinlijk dat de onthulling vanavond iets anders is dan de final release van luna (eventueel icm een vernieuwde website). Alleen een nieuwe website of enkel beta3 of rc1 zou niet zo'n inleiding krijgen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Nice! Luna stable gereleased :D Heb natuurlijk een linktip ingestuurd naar de redactie, hoop dat ze er wat mee doen. Vind het nog steeds erg gaaf wat de heren achter eOS doen, zeker gezien de meesten van hen pas +-20 jaar op deze aardkloot rondlopen :o Belooft wat mij betreft veel voor de toekomst!

Ik draai ondertussen ook Luna stable na een dist-upgrade :)

Zo gauw ik afgestudeerd ben/aan het werk (goeie 1/1.5 maand als het goed is) komen er hier een Tshirt en wat stickers hier in huis :Y

[ Voor 15% gewijzigd door Thedr op 11-08-2013 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik vind het wel een beetje opdringerig dat ze iets te geforceerd een donatie willen krijgen.
De standaard downloadknop gaat uit van een 10 dollar donatie, en een kleiner tekstlinkje voor de niet-donatie download.
Zou mij als nieuwe user wel een beetje afschrikken. Prima dat ze een donatie willen, maar imho niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Nakebod schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 09:19:
Ik vind het wel een beetje opdringerig dat ze iets te geforceerd een donatie willen krijgen.
De standaard downloadknop gaat uit van een 10 dollar donatie, en een kleiner tekstlinkje voor de niet-donatie download.
Zou mij als nieuwe user wel een beetje afschrikken. Prima dat ze een donatie willen, maar imho niet op deze manier.
Volgens mij doet ubuntu precies het zelfde. Ik vind het wel kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ach, dat soort praktijken zie je wel vaker. Ook als je iets wilt downloaden zie ik regelmatig een gigantische DOWNLOAD NOW!! knop wat een banner blijkt te zijn. De werkelijke download link is dan tussen banners in met normale tekst geschreven. Ok, dat is met bepaalde torrents het geval :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb nu even een USB stick gemaakt met Elementary OS. De looks zijn echt briljant, heerlijk fris! :D

Alleen een paar dingen vallen mij op, ik heb voor Nederlands gekozen en veel dingen zijn half Engels-Nederlands. Scrollen met touchpad werkt niet en Bluetooth is aan maar als je instellingen opent is Bluetooth disabled.

Verder echt briljant OS. Vraag me af of het ook net zo snel opstart als Ubuntu 12.04 eenmaal op vaste schijf geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hero of Time schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:51:
Ach, dat soort praktijken zie je wel vaker. Ook als je iets wilt downloaden zie ik regelmatig een gigantische DOWNLOAD NOW!! knop wat een banner blijkt te zijn. De werkelijke download link is dan tussen banners in met normale tekst geschreven. Ok, dat is met bepaalde torrents het geval :X
Hmm dat is ook op de standaard downloadsites van softpedia en cnet etc. waar je wel eens terecht komt als je een freeware tooltje wilt downloaden. Niet alleen bij torrents iig :+

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
xabre16v schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:05:
Ik heb nu even een USB stick gemaakt met Elementary OS. De looks zijn echt briljant, heerlijk fris! :D

Alleen een paar dingen vallen mij op, ik heb voor Nederlands gekozen en veel dingen zijn half Engels-Nederlands. Scrollen met touchpad werkt niet en Bluetooth is aan maar als je instellingen opent is Bluetooth disabled.

Verder echt briljant OS. Vraag me af of het ook net zo snel opstart als Ubuntu 12.04 eenmaal op vaste schijf geinstalleerd.
Vertaling is inderdaad nog niet overal even goed en consistent. Ik gebruik zelf Engels als interface keuze met Dutch locale settings. Zie hier bijvoorbeeld tijd bovenin als 'zo 11 aug 21:52'. Nederlands dus. Verder zoeken ze natuurlijk altijd naar vrijwilligers die vertalingen kunnen/willen doen, dus schroom je niet :)

Dat probleem met Bluetooth is volgens mij een meer algemeen Ubuntu probleem dan specifiek van eOS (heb het zelf ook bij Gnome en Unity). Het treedt op als je je pc afsluit terwijl BT uit staat en dan opnieuw opstart en weer aan probeert te zetten. Dan geeft de indicator aan dat BT aanstaat, maar kan geen devices vinden. Bij de instellingen blijft BT dan uit staan. Als je dan BT aanzet (dus bij de indicator) en weer reboot zouden de instellingen zichtbaar moeten zijn en BT gewoon moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Thedr op 11-08-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mezelf quoten van FP
Murdy
11 augustus 2013 23:14
Draai hier nu even met de ' live cd' op een asus eeepc en het loopt nadat ik flinke ruzie met de keyboard lay-out had sneller dan de windows, die er nu nog op staat .
Wilde toch al een linux variant op al mijn machines zetten.
Zoals het nu uitziet voor mijn netboek een blijvertje.
[Reactie gewijzigd door Murdy op 11 augustus 2013 23:16]
En ja, ik ben nu een aantal uurtjes verder en ga zeker weten als ik het op schijf (of is het toch een soort van SSD met dit ding) heb gezet, ik helemaal blij ga zijn.
Helaas gaat dat nu niet direct lukken want ik moet de brut wat nog op schijf staat veilig stellen.
Als in; de schijf helemaal back-uppen en dan installeren.
Verder las ik iets als een browser die wel eens een glitch heeft, maar dan zou FF een goede keuze zijn?(gebruik ik toch al)
Net even mijn scanner eraan gehangen, hij ziet hem met naam en toenaam maar na een beetje gepruttel stopt ie en zegt dat er iets fout mogelijk omdat ik nu nog met de live cd draai.
Immers het beestje heeft maar twee GiB.
Hoe dan ook, voor mijn netbook ben ik om. :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:54

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zo Mint 15 Cinnamon eraf gebonjoured en ben nu Luna aan het testen op mijn Linux laptop.
(i3 2,1 GHz CPU, Intel HD 3000 Graphics, 4 gb RAM).

Installatie verliep vlot en de hardware werd keurig gedetecteerd en geinstalleerd :)

Ben nu druk bezig met software te installeren. Tot nu reageert het systeem lekker vlot en het ziet er ook erg strak uit :)

Enige minpunt waar ik wel tegen aanloop is dat vensters geen minimaliseer knop hebben. Zo groot is mijn "screen estate" nou ook niet. Maar goed je kan op het dock klikken om een programma te minimaliseren. Kwestie van wennen denk ik.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 20:23
Mij lukt het niet om Luna te installeren.

Bij het opstarten van de live-cd(of usb) loopt het steeds fout. Laatste regel die ik zie zegt het volgende:

[223] terminated by signal 9 (killed)

Ik probeer te installeren op Samsung RF711: Intel® Core™ i7-processor 2630QM met Intel/Nvidia (Optimus).

Voorlopig nog geen oplossing kunnen Googelen. Ik zoek nog even verder.

Edit:

Ik downloadde ondertussen de ISO opnieuw om zeker te zijn dat er daar niets fout loopt, maar het probleem blijft hetzelfde.

[ Voor 15% gewijzigd door Aegir81 op 12-08-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
SandsOfArrakis schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:54:
[...]
Enige minpunt waar ik wel tegen aanloop is dat vensters geen minimaliseer knop hebben. Zo groot is mijn "screen estate" nou ook niet. Maar goed je kan op het dock klikken om een programma te minimaliseren. Kwestie van wennen denk ik.
Dat hebben ze expres gedaan, zie onder andere dit artikel op elementaryos.org. Het is de bedoeling dat je altijd de afsluitknop gebruikt, en dat wanneer applicaties nog met iets bezig zijn ze in de achtergrond doorgaan (zoals de muziekspeler). Het is een design-keuze en het zorgt in ieder geval voor een lekker opgeruimd bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Ik draai het nu vanaf een usb stick, het ziet er rap uit alleen ik zie het dock niet meer. Net na het booten vanaf de USB dan zie ik het gewoon, maar daarna is het weg.

Als ik met de muis onderin het scherm ga staan dan zie ik wel de beschrijving van de apps die er staan 8)7

En ja ik had hier al gekeken System Settings → Desktop → Dock maar ik zie het dock niet 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Pierre op 12-08-2013 14:24 . Reden: Extra info ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHzRd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-04 09:41
geen idee, normaal gezien zou die perfect aanwezig moeten zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door BioHzRd op 12-08-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een bug in de aansturing van transparantie voor het dock, of het automatisch verbergen wat niet helemaal lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Heb nog even gezocht en kwam deze post tegen op een forum klik lijkt er op dat het al een poosje speelt

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Aegir81 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 12:07:
Mij lukt het niet om Luna te installeren.

Bij het opstarten van de live-cd(of usb) loopt het steeds fout. Laatste regel die ik zie zegt het volgende:

\[223] terminated by signal 9 (killed)

Ik probeer te installeren op Samsung RF711: Intel® Core™ i7-processor 2630QM met Intel/Nvidia (Optimus).

Voorlopig nog geen oplossing kunnen Googelen. Ik zoek nog even verder.

Edit:

Ik downloadde ondertussen de ISO opnieuw om zeker te zijn dat er daar niets fout loopt, maar het probleem blijft hetzelfde.
Bekend probleem :D Komt omdat lightdm crashed ivm nvidia/optimus gezeur. Even vanaf het punt waar ie blijft hangen switchen naar tty1 (ctrl-alt-f1) en van daaruit bumblebee installeren. Daarna rebooten en dan zou het goed moeten komen :)

Voor mensen die graag de minimize knop terugwillen; dat is erg eenvoudig te regelen met elementary tweak tool. Daarnaast is het natuurlijk ook een kwestie van wennen, wellicht ook om de extra workspaces te leren gebruiken om zo extra screen real estate te creëren :)

Wellicht ten overvloede, maar toch even een schaamteloze copy uit mijn post op de FP (wellicht ook handig voor in de TS?):
Blog over eOS met veel tips, tweaks, themes en howto's: http://www.elementaryupdate.com/
Elementary Tweak Tool om makkelijk themes/lettertypes/plank locatie/close_min_max buttons/enz. te veranderen: http://www.elementaryupda...ly-elementary-tweaks.html
Handige keyboard shortcuts voor de windowmanager: http://elementaryos.org/j...d-shortcuts-luna-beta-one

Gaaf trouwens dat er zoveel nieuwe gebruikers bij gekomen zijn en ook de (wat mij betreft) superpositieve ontvangst en reacties op het artikel op de frontpage. Paar zeurkousen/apple fanboys die menen dat alles gejat is van OSX houd je altijd, die negeer ik gewoon :+

[ Voor 40% gewijzigd door Thedr op 12-08-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 07:28
Blije gebruiker van eOS sinds gister hier, hij is aan het draaien op mijn zes jaar oude laptop, gaat als een trein :). Niet erg veel voorgeïnstalleerd, wat zowel een pre als een min kan zijn. Het enige dat ik jammer vind is dat je het dock niet op een willekeurige rand van je scherm kan zetten, ik had hem graag bovenin of links gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Struikrover schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:54:
Blije gebruiker van eOS sinds gister hier, hij is aan het draaien op mijn zes jaar oude laptop, gaat als een trein :). Niet erg veel voorgeïnstalleerd, wat zowel een pre als een min kan zijn. Het enige dat ik jammer vind is dat je het dock niet op een willekeurige rand van je scherm kan zetten, ik had hem graag bovenin of links gehad
Even elementary tweak tool (zie post hierboven) installeren; daarmee kan je o.a. het dock naar links of rechts verplaatsen. Bovenin wordt door etweak niet ondersteund ivm top panel, maar het kan wel handmatig:
- open ~./.config/plank/dock1/settings
- verander de waarde van Position naar 2 en save de file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
Awesome, had ik over het hoofd gezien. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Weet iemand of de problemen met betrekking tot wine(64bit) opgelost is. Een paar maanden geleden werkte dit nog niet.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Top wat betreft de tweak tool. Mag eigenlijk wel standaard met Elementary meegeleverd worden. Noem me ouderwets, maar ik gebruik de minimaliseer toets al sinds mensenheugenis :D
Kridri schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:06:
Weet iemand of de problemen met betrekking tot wine(64bit) opgelost is. Een paar maanden geleden werkte dit nog niet.
Ik heb Wine vanuit het Software Center geinstalleerd, en het werkt hier prima. Net al een paar potjes Bejeweled 3 lopen spelen :) Alleen denk ik wel dat ik de 32-bits versie heb. Werkt overigens prima op mijn 64-bits OS.

[ Voor 57% gewijzigd door SandsOfArrakis op 12-08-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
SandsOfArrakis schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:09:
Top wat betreft de tweak tool. Mag eigenlijk wel standaard met Elementary meegeleverd worden. Noem me ouderwets, maar ik gebruik de minimaliseer toets al sinds mensenheugenis :D
Ja die miste ik ook al :D

Wat me trouwens opvalt is dat de sneltoets die er staat voor minimaliseren (Ctrl + Alt + 0) als je het contextmenu opent op een venster het niet doet. De sneltoets van Ubuntu voor maximaliseren doet het ook niet (Alt + F10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Chris7 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 13:21:
[...]
Dat hebben ze expres gedaan, zie onder andere dit artikel op elementaryos.org. Het is de bedoeling dat je altijd de afsluitknop gebruikt, en dat wanneer applicaties nog met iets bezig zijn ze in de achtergrond doorgaan (zoals de muziekspeler). Het is een design-keuze en het zorgt in ieder geval voor een lekker opgeruimd bureaublad.
Ondanks dat ik Elementary nu al een paar maanden draai, en ik mij an sich prima in die filosofie kan vinden, werkt het in de praktijk nog niet.
Zelfs hun eigen Terminal niet bijvoorbeeld, als je een process hebt draaien, in mijn geval vaak irssi, kan je de terminal niet sluiten, want dan kill je je connectie/app. Wel onthoud hij het aantal geopende tabbladen, maar je geschiedenis per tabblad ben je kwijt.
En 3th party apps werken ook niet, als ik Chrome sluit, dan ben ik mijn tabbladen gewoon kwijt.

Dus tja... Ik heb voorlopig/vooralsnog gewoon een minimize button, anders kan ik blijven verbinden met irssi, tabbladen openen in Chrome, etc...

@ hierboven:
Check eens System Settings > Keyboard, daar heb je de mogelijkheid om zelf sneltoetsen aan te passen, ook Maximize.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
SandsOfArrakis schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:09:

[...]

Ik heb Wine vanuit het Software Center geinstalleerd, en het werkt hier prima. Net al een paar potjes Bejeweled 3 lopen spelen :) Alleen denk ik wel dat ik de 32-bits versie heb. Werkt overigens prima op mijn 64-bits OS.
Dan zal het opgelost zijn, morgen terug installeren.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kridri schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:06:
Als je geen sloot aan lib32 packages erbij krijgt, moet je eerst multi-arch activeren, dan een apt-get update doen om dan weer wine proberen te installeren. Een pure 64 bit Wine draait weinig tot niets, omdat er heel weinig native 64 bit programma's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 12:04
Thedr schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:21:
[...]

Hoe bedoel je dat je geen bookmarks aan kan maken? Waar? In Pantheon-Files kan je een map naar de zijbalk slepen, lukt alleen helaas niet met netwerkmappen (misschien wel als je ze mount?)
Ik had je reactie wel al gezien, maar ik heb over deze vraag heen gelezen... Het was inderdaad in de file manager. Het gaat inderdaad om netwerkshares, dus ik zou er omheen kunnen werken door ze apart te mounten. Ik kijk het nog wel even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Visitor.q schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:26:
[...]

Ik had je reactie wel al gezien, maar ik heb over deze vraag heen gelezen... Het was inderdaad in de file manager. Het gaat inderdaad om netwerkshares, dus ik zou er omheen kunnen werken door ze apart te mounten. Ik kijk het nog wel even aan :)
Dat heb ik in Debian met Thunar (Xfce4 file manager) ook gehad. Kon 'm wel bookmarken, maar na een reboot (of logout en login) wassie weer weg. Ergens gaat er iets niet helemaal lekker als je een GVFS adres wil bookmarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 15:01
De nieuwe update ziet er weer erg goed uit! Het enige wat voor mij toch echt een deal-breaker is, is het ontbreken van een panel met geopende windows, kan deze niet gewoon bovenin de balk, hier is zeeen van ruimte over. Het liefst heb ik die balk bovenin gewoon precies zoals Gnome 2 en dan ben ik helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
Thedr schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 17:51:
[...]

Bekend probleem :D Komt omdat lightdm crashed ivm nvidia/optimus gezeur. Even vanaf het punt waar ie blijft hangen switchen naar tty1 (ctrl-alt-f1) en van daaruit bumblebee installeren. Daarna rebooten en dan zou het goed moeten komen :)
Great! Thanks! Ik kon de Bumblebeeldrivers installeren en alles werkt naar behoren. TIjd voor het testen nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Gisteren avond even de final als duel boot op me windows laptop gezet (SSD).
En werkt perfect na de Bumblebee installatie. Voor het eerste geen problemen tegen gekomen.
Helaas ga ik van het wekend op vakantie dus ik kan pas als ik terug ben echt een ervaring plaatsen.
Ik ga namelijk elementary gebruiken als mijn ontwikkel omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zo na een dag testen ben ik aardig te spreken over Luna. Nog wel een paar puntjes tegengekomen. Zullen wel glad gestreken worden sinds Luna met versie 0.2 aangeduid wordt.

De filemanager liet het hier een paar keer goed afweten. Maar het kan ook in Samba zitten. De filemanager crashte een paar keer tijdens kopieren van files vanaf mijn Windows 7 laptop via wifi. En de ene keer kon ik wel op mijn Windows 7 shares komen. Een andere keer zag Luna alleen mijn Windows laptop. Maar verder geen shares.

De Music app is ook nog niet geheel volwassen. Importeren van muziek gaat tergend traag, en laat de app geregeld crashen. Blijft ook steeds op 6000 tracks geimporteerd staan, en crasht daar continu. Om te testen Banshee geinstalleerd. En die werkt probleemloos en net zo goed en snel als onder Mint 15.

Voor de rest heb ik eigenlijk geen op- of aanmerkingen. Luna blijft mooi op mijn Linux laptop staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb het op een Lattitude 2110 draaien, een supercheap netbookje dat standaard met Ubuntu netbook remix werd geleverd.
Van Ubuntu en zelfs Mint was ik nooit fan, maar Elementary bevalt me erg goed moet ik zeggen, draait ook lekker snel op dit trage netbookje.
Ik had wel graag wat meer opties gezien in het control panel maar dat komt misschien nog.

Zelfs Chrome werkt 100 keer beter onder EOS, als ik met top kijk gebruikt die maar 4% CPU terwijl Ubuntu al snel op 100% zat op flash pagina's

Ah na wat onderzoek kwam ik uit bij Elementary Tweaks hiermee kon ik wel makkelijk de opacity en animaties aanpassen, handig tooltje :)
Was hierboven al genoemd maar geen om het hele topic door te lezen :P

[ Voor 39% gewijzigd door Bierkameel op 13-08-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
geinstalleerd op een aspire one netbookje, gisteravond scherm dichtgeklapt (ingesteld om niks te doen), volgende dag bij openen van laptop: alle programma's die in Luna zitten waren allemaal spontaan geopend (sommige meerdere keren). Vervolgens onderin Plank de iconen rechts aangeklikt en gekozen voor Close All; zijn vervolgens al mn dock iconen weg in plaats van dat de programma's enkel gesloten worden :( Na een reboot kon ik vervolgens mn touchpad haast niet gebruiken, vloog alle kanten op... toch maar weer terug naar crunchbang nu, probeer Elementary OS misschien later nog wel eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
ido schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:06:
geinstalleerd op een aspire one netbookje, gisteravond scherm dichtgeklapt (ingesteld om niks te doen), volgende dag bij openen van laptop: alle programma's die in Luna zitten waren allemaal spontaan geopend (sommige meerdere keren). Vervolgens onderin Plank de iconen rechts aangeklikt en gekozen voor Close All; zijn vervolgens al mn dock iconen weg in plaats van dat de programma's enkel gesloten worden :( Na een reboot kon ik vervolgens mn touchpad haast niet gebruiken, vloog alle kanten op... toch maar weer terug naar crunchbang nu, probeer Elementary OS misschien later nog wel eens
Klinkt alsof hij niet in de slaapstand is gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ryatzu schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:25:
[...]

Klinkt alsof hij niet in de slaapstand is gegaan?
Dat was ook z'n bedoeling:
gisteravond scherm dichtgeklapt (ingesteld om niks te doen)
Oftewel, het scherm heeft blijkbaar heel wat vreemde dingen gedaan met het touchpad door aan te blijven, ipv netjes uit te gaan zodat 't geen stroom gebruikt en warmte genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Om de zoveel tijd probeer ik Linux weer eens om te kijken of ik er aan kan wennen, Als sinds Suse 5.1 ben ik Linux bezig maar altijd na een poosje kom ik tot de conclusie dat Linux nog niet mijn desktop kan zijn. Zeker de laatste Ubuntu versie vind ik bagger,

Nu echter een paar dagen met dit OS bezig en ik ben zwaar onder de indruk. Snel, licht, het werkt, heb nog niet hoeven googlen hoe ze de gui bedoelen, wijst zich allemaal vanzelf. Daarom ook eens wat meer tijd besteed aan mijn applicaties en behalve Lightroom heb ik overal een goed alternatief voor gevonden.

Beetje OSX achtig maar dat heeft zich kwa userfriendly dan ook bewezen.
Ik

Draai nu nog in een VM, maar dat ga ik vanavond nog aanpassen naar installatie op HD.

EDIT
Te vroeg gejuicht, toch minder simpel dan gedacht.
Na 30 Gb vrijgemaakt te hebben op mijn SSD weigert de install van elementary mijn Windows 8.1 partitie te zien. Wil de hele schijf leegmaken. Booten van usb in uefi mode werkt niet, dan boot elementary niet door. Nog even uitvogelen

[ Voor 17% gewijzigd door [Roland] op 13-08-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Aftershot Pro misschien als alternatief voor Lightroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 17:27

hostler

Yeahhh dude!

Als Adobe nou eindelijk eens een Photoshop versie voor Linux zou maken/porten dan zou ik volledig overgaan op eOS. Ik blijf nu steeds switchen tussen Windows en eOS en dan betrap ik me er op dat ik een beetje in Windows blijf hangen en toch steeds weer daar heen boot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eOS een paar maanden geleden eens geprobeerd en het zag er toen al veelbelovend uit. Een paar dagen geleden Luna geïnstalleerd en het werkt echt goed en snel. Wat mij betreft een van de weinige distributies die er out-of-the-box al gelikt uit ziet en gewoon lekker werkt. Het is wel de moeite waard om de shortcuts door te nemen en zelf gebruik ik ook Easystroke Gesture Recognition om bijvoorbeeld met een snelle muisklik een aantal nieuwssites te openen als ik die even wil checken.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 20:53 . Reden: Lunda moest zijn Luna ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:25
Na ruim 10 jaar Windows te gebruiken als besturingssysteem, besloot ik vandaag om Linux te proberen (je moet toch wat doen op je vakantie als junior Tweaker :p). Omdat ik een redelijk ervaren Android-gebruiker ben, vind ik dat de tijd rijp is voor Linux.

Mijn oog viel op dit gelikt ogende Open Elementary OS. De installatie vanaf de usb stick ging prima, maar na de eerste boot houdt de touchpad van mijn laptop op met werken (terwij dit tijdens de installatie wel werkte ).

Op Google gezocht, maar ik word er niet bepaald wijzer van. Ik heb zelfs geprobeerd om Ubuntu 13.04 te installeren. Daar had ik wat meer succes, want touchpad bleef werken na de eerste boot, maar na een tweede boot opeens weer niet en alle opeenvolgende booten daarna ook niet.

Als ik Windows 8 selecteer werkt alles wel naar behoren, dus het is zeker een software kwestie. Ik hoop dat ik dit werkend krijg, want Luna zag er mooi en fris uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

@baba420 Ik had een vergelijkbaar probleem. Nadat ik kernel 3.10.6 had geinstalleerd was het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Moet zeggen dat dat nog wel één van de dingen is die ik mis in Linux: fatsoenlijke ondersteuning voor multitouch gestures. Zou me ideaal lijken om bijvoorbeeld door de workspaces te scrollen door met twee vingers vanaf de zijkant te swipen, Expose te activeren door met drie vingers verticaal te swipen, enz. Heb al van alles geprobeerd maar vooralsnog zonder succes :( Terwijl de hardware het wel aan moet kunnen volgens mij; kan in windows iig van allerlei gestures instellen bij de synaptics software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ze hebben net een mooi artikel vrijgegeven om beginnelingen op weg te helpen:
http://www.elementaryupda...fter-installing-luna.html

Ik hoop dat ze al die dingen uit Elementary Tweakers standaard gaan opnemen, die bevallen me erg goed, ik heb nu ook de slim Wingpanel en de zoekknop toegevoegd, superhandig op een laptop met een niet te hoge resolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Thedr schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 22:07:
Moet zeggen dat dat nog wel één van de dingen is die ik mis in Linux: fatsoenlijke ondersteuning voor multitouch gestures. Zou me ideaal lijken om bijvoorbeeld door de workspaces te scrollen door met twee vingers vanaf de zijkant te swipen, Expose te activeren door met drie vingers verticaal te swipen, enz. Heb al van alles geprobeerd maar vooralsnog zonder succes :( Terwijl de hardware het wel aan moet kunnen volgens mij; kan in windows iig van allerlei gestures instellen bij de synaptics software.
Dit mis ik ook. Ik heb touchegg geprobeerd maar dat krijg ik niet aan het werk. Blijft telkens crashen...

Iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand een idee hoe ik video(beeld) in midori als ik aan het youtube zit kan hebben?
Geluid is er al, dus Klaus Schulze klinkt verder wel goed, maar dat beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Klinkt als een missende gstreamer plugin voor HTML5 support. Als je flash hebt, zou je 'm daarheen kunnen forceren. Als je wel de 'placeholder' hebt voor video is het ook nog mogelijk dat dit door compositie niet zichtbaar is, al heb ik dat zelden meegemaakt en niet met flash gezien. Sterker nog, juist het omgekeerde, dat de video altijd zichtbaar was, zelfs als het venster geminimaliseerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga ik misschien wat duidelijker moeten zijn.
Sommige dingen wil youtube dat ik flashplayer intalleer, wat niet lukt. En dan heb ik niks.
Maar veel dingen (klaus Schulze), wel geluid.(geen flashplayer)
Heb de diverse draadjes al doorgelezen en kom er niet mee verder.
Kijk ik bij midora op de site dan wordt er een link getoond naar flashplayer maar daar kom ik ook niet verder als in ik kom terecht bij adobe die mij verteld dat ik chrome heb geinstalleerd en dan keuze uit een aantal opties, ben ze allemaal bij langs gelopen maar krijg het niet aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:45:
Dan ga ik misschien wat duidelijker moeten zijn.
Sommige dingen wil youtube dat ik flashplayer intalleer, wat niet lukt. En dan heb ik niks.
Maar veel dingen (klaus Schulze), wel geluid.(geen flashplayer)
Heb de diverse draadjes al doorgelezen en kom er niet mee verder.
Kijk ik bij midora op de site dan wordt er een link getoond naar flashplayer maar daar kom ik ook niet verder als in ik kom terecht bij adobe die mij verteld dat ik chrome heb geinstalleerd en dan keuze uit een aantal opties, ben ze allemaal bij langs gelopen maar krijg het niet aan de gang.
Ik heb Firefox geinstalleerd samen met de Flash plugin. Beiden vind je in Software Center. Hiermee werkt Youtube prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik met je eens dat dat wel gaat werken, maar ik wou het proberen met de meegeleverde browser.
Dat gekke ding laadt pagina's toch sneller dan FF.
En ja, FF is een mooi iets, op mijn andere machines wordt het ook gebruikt dus als het echt niet anders kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

MIDORI AND FLASH
eOS comes with the awesome lightweight browser Midori (pronounce it “midoɺi”, with a Spanish/ Japanese “r”). To get Flash working for it, you'll need to install ndiswrapper and do some tweaking, but don't fret, it's easier than it sounds. Just open up your Terminal (CTRL + ALT + T) and type in:

sudo apt-get install flashplugin-installer nspluginwrapper
sudo nspluginwrapper -i /usr/lib/flashplugin-installer/libflashplayer.so
nspluginwrapper -v -a -n -i

That's it, Midori should run Flash now!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel, je bent _geweldig_ hij doet het! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Meteen maar even het hele artikel op elementaryupdate.com hier plempen (lijkt me ook een goede voor de TS):
http://www.elementaryupda...fter-installing-luna.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:10

Zjemm

...

ik ben ook wel benieuwd naar touchpad gestures... alleen al voor het scrollen zou dat prettig zijn

als ik wingpanel slim aan zet mis ik de applications knop klopt dat?, hoe werken jullie er dan mee?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 20:12
ik heb een probleem met grub en eOS+Win8.

Ik heb de Install next to Windows 8 optie aangevinkt. Had een harde schijf met wat ruimte over en had daar al 100gb vrije ruimte gereserveerd voor de eOS installatie.

Alles gaat goed tot de eerste reboot.
Dan krijg ik
"> error: no such device: ...
grub rescue>"

Wat ik dan doe is de livecd starten, een dir aanmaken en mounten en dan die als root dir aanduiden zodat ik weer kan booten.
Daarna werkt de grub bootloader weer normaal.
Ik kan booten, grub fixen in mijn eOS omgeving.
Maar als ik dan weer herstart krijg ik opnieuw hetzelfde probleem.

> error: no such device:
grub rescue>

Ik wordt er knettergek van.

Mss dat uefi er iets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
dotslasher schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:55:
ik heb een probleem met grub en eOS+Win8.

Ik heb de Install next to Windows 8 optie aangevinkt. Had een harde schijf met wat ruimte over en had daar al 100gb vrije ruimte gereserveerd voor de eOS installatie.

Alles gaat goed tot de eerste reboot.
Dan krijg ik
"> error: no such device: ...
grub rescue>"

Wat ik dan doe is de livecd starten, een dir aanmaken en mounten en dan die als root dir aanduiden zodat ik weer kan booten.
Daarna werkt de grub bootloader weer normaal.
Ik kan booten, grub fixen in mijn eOS omgeving.
Maar als ik dan weer herstart krijg ik opnieuw hetzelfde probleem.

> error: no such device:
grub rescue>

Ik wordt er knettergek van.

Mss dat uefi er iets mee te maken heeft?
Had ik ook volgens mij. Had het zelf opgelost door handmatig steeds in de bios Secure Boot aan/uit te zetten. Aan als je naar W8 wilt, uit als je naar eOS wilt.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierkameel schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:58:
MIDORI AND FLASH
eOS comes with the awesome lightweight browser Midori (pronounce it “midoɺi”, with a Spanish/ Japanese “r”). To get Flash working for it, you'll need to install ndiswrapper and do some tweaking, but don't fret, it's easier than it sounds. Just open up your Terminal (CTRL + ALT + T) and type in:

https://gist.github.com/lewisgoddard/6223985
Deze scriptje werkt ook op 64bit systemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bierkameel schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 00:58:
MIDORI AND FLASH

Het is goed dat ze in de commando's nspluginwrapper noemen, want Flash via ndiswrapper, de wrapper voor Windows netwerk drivers, is het laatste wat je nodig hebt om Flash te laten werken. :+

Klein detail voor de Midori browser, het betekend letterlijk "groen", vertaald uit het Japans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zjemm schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:40:
als ik wingpanel slim aan zet mis ik de applications knop klopt dat?, hoe werken jullie er dan mee?
Met een keyboard shortcut: Super (Windows Toets) + Spatie.

Zie: http://elementaryos.org/j...d-shortcuts-luna-beta-one

Wellicht ook wat voor in de topicstart? Edit: staat er al in 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-v op 14-08-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
Zjemm schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:40:
ik ben ook wel benieuwd naar touchpad gestures... alleen al voor het scrollen zou dat prettig zijn

Of je configureert een hot-corner om het app-menu te laten zien. Via Spotlight is overigens ook een prima methode, die staat ook in je wingpanel als ie geinstalleerd is. Kan je bovendien gelijk door je files zoeken :) Eigenlijk zouden ze spotlight moeten integreren in het appmenu, dus wat meer richting Unity Dash...
* Thedr rent weg na het noemen van dat laatste woord :+

• Struikrover
Niks mis met Unity dash IMO. Ik gebruik onder Ubuntu de window manager toch minimaal eigenlijk, behalve bij het opstarten van de programma's na booten, maar als ik dan iets moet vinden doe ik Super + begin ik te typen, wat vrij goed werkt. Zou top zijn als men dit (eventueel optioneel) naar eOS vertaalt

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vziw was Windows de eerste met zo'n concept en Mint heeft dat naar Linux vertaald. Ubuntu heeft het vervolgens in het dash verwerkt. Daarentegen had je altijd al Alt+F2 om snel een programma te starten en de huidige implementatie van die launchers is dat 't voor je zoekt in de programma lijst. Geen documenten, wat je wellicht wel wilt.

Verwijderd

Inmiddels een paar dagen verder en eOS draait als een zonnetje. Werkte eerst met Windows 8 en dit gaat gewoon veel sneller. Office en email doe ik via een Terminal Server, maar dat vind ik prima. Ik heb verschillende programma's open verspreid over meerdere workspaces en het blijft snel. Switchen tussen workspaces gaat ook erg makkelijk.

• Aegir81
Ik heb er nu al even mee gespeeld, alles werkt prima voorlopig. Geary Mail heb ik wel al vervangen door Thunderbird. De mogelijkheden van Geary waren wel zeer gering.

Ik heb ook de Tweak Tools geïnstalleerd om de interface nog lichtjes aan te passen.

Verder best tevreden, werkt zeer vloeiend allemaal.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Geary bleef hier hangen bij het instellen van mijn Ziggo e-mail account. Ging verifieren, en vervolgens gebeurde er 10 minuten niets. Er maar afgegooid. Thunderbird werkt prima. Maar goed, dat stond ook bij Geary op de website. Nieuw programma. Eigenlijk alleen nog maar getest met Gmail en twee andere diensten. IMAP mail staat nogal in de kinderschoenen en er zitten nogal veel haken en ogen aan.

Op zich wel leuk dat eOS Geary meelevert. Maar een programma wat voor veel mensen niet blijkt te werken is niet al te handig om eerlijk te zijn. Helemaal niet omdat eOS zelf ook nog een nieuwe distributie is.

Verder erg tevreden met eOS. Heb naast mijn Linux laptop eOS ook op mijn normale laptop gezet als dualboot met Windows 7. Hoewel ik nu eigenlijk toch wel 99% van de tijd in eOS zit.

Nu alleen nog even bij AMD kijken voor een fatsoenlijke driver voor mijn Radeon videokaart. Want Open GL en screenshots maken werkt niet. Krijg een zwart beeld te zien. Heb al andere drivers geprobeerd die via System Settings -> Aditional Drivers werden aageboden. Maar dat leverde artifacten op in Open GL en normale programma's werden vertraagd weergegeven.

Ik had hier volgens mij met Mint 15 ook last van. Probleem was toen opgelost om een Linux driver bij AMD weg te halen. :)

Maar hoe het ook zij. eOS blijft lekker draaien en voor een 0.2 versie zijn ze goed bezig. Hot Corners in de Desktop instellingen vind ik ook een uitkomst. Ik heb voor mijn scherm linksonder gekozen voor Workspace Overview. Makkelijk tussen de desktops bladeren. En rechtsonder Show All Windows. Expose stijl a la Mac. En films worden er zelfs realtime in weergegeven. Top 8)

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik blijf het idee houden van een onafgewerkt OS. Dit is waar 'ze' zelf ook bang voor waren en daarvoor de release (van Luna) steeds verder opschoven. Misschien zijn 'we' wel veel te veel verwent door de mooie screenshots op deviantART. Anyway, de basis is nu gelegd en hier moet nu op worden verder gebouwd. :)

Waar ik erg naar uitkijk is de manier van werken in de toekomst. De ontwikkelaars hebben namelijk gedurfde ideeen zoals het weglaten van window-buttons, fullscreen-apps, etc. Dit zou er nog weleens voor een verassing kunnen zorgen - de positieve kant. :)

Hopelijk worden de screenshots die nu op dA te vinden zijn ooit eens werkelijk. Ik hoop namelijk dat de window-borders en het uiterlijk nog mooier kunnen worden gemaakt. De window-borders blijven voor mijn gevoel net wat te 'hoekig'/gekarteld.

Verder hoop ik dat de Elementary website wordt uitgebreid met een Wiki. Op dit moment is het vooral door de verschillende news-posts heen scrollen.

• RoelandO
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 08:47:
Vziw was Windows de eerste met zo'n concept en Mint heeft dat naar Linux vertaald. Ubuntu heeft het vervolgens in het dash verwerkt. Daarentegen had je altijd al Alt+F2 om snel een programma te starten en de huidige implementatie van die launchers is dat 't voor je zoekt in de programma lijst. Geen documenten, wat je wellicht wel wilt.
Als dat inderdaad is wat je wilt, kun je naar indicator-synapse kijken. Biedt meer functionaliteit -waaronder documenten- dan de Slingshot launcher en is ook gewoon op te roepen met één toetsencombinatie. Die combinatie kun je overigens instellen in Elementary Tweak.

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
RoelandO schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 14:48:
[...]

Als dat inderdaad is wat je wilt, kun je naar indicator-synapse kijken. Biedt meer functionaliteit -waaronder documenten- dan de Slingshot launcher en is ook gewoon op te roepen met één toetsencombinatie. Die combinatie kun je overigens instellen in Elementary Tweak.
Bedankt voor de tip. Helaas staat er wel bij dat de toekomst onzeker is voor deze add-on. Enig nieuws daarover? (Sinds synapse niet meer wordt update..)

Hopelijk forken de eOS developers dit en integreren ze deze in hun panel.

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:42

Step

step@tweakers.net#

Erg mooi en vlot OS, op de Dell laptop van mijn werk geprobeerd en dat gaat echt snel. Helaas werkt het niet op mijn Retina MacBook Pro. Ik denk dat ie problemen heeft met het zien van de schijf zelf door EFI. :|

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Al eens rEFIt/rEFInd geinstalleerd als alternatieve bootloader voor de macbook?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• RoelandO
  • Niet online
HollowGamer schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:51:
[...]

Bedankt voor de tip. Helaas staat er wel bij dat de toekomst onzeker is voor deze add-on. Enig nieuws daarover? (Sinds synapse niet meer wordt update..)

Hopelijk forken de eOS developers dit en integreren ze deze in hun panel.
Ik heb zelf geen idee, maar ik vermoed dat het in Luna gewoon gaat blijven werken. Voor Luna+1 zie ik dan wel weer (dat gaat toch wel 2 jaar duren gok ik?), wie weet bakken de developers dit soort functionaliteit wel in Slingshot. Er staan op Launchpad wel twee blueprints voor dit idee, maar daar is nog geen verdere activiteit te bespeuren.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MaximusTG schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:09:
Al eens rEFIt/rEFInd geinstalleerd als alternatieve bootloader voor de macbook?
Dat is niets meer dan een schil om de bestaande BIOS emulatie mogelijkheden in de Mac EFI. Het is eigenlijk nergens voor nodig, het enige wat je moet doen is een of meerdere partities als MBR markeren met gptsync. Je werkt dan met een hybrid MBR/GPT indeling.
En hoewel Linux prima zal werken, is het met bepaalde hardware erin een iets ander verhaal door de Apple aanpassingen. Dual-video zoals Optimus en de ATi variant zijn anders uitgevoerd en er is ook geen normale video BIOS waar de driver naar kijkt.

Btdt, BIOS emulatie is dan de betere keus en kan voor wat hoofdpijn zorgen, maar het is gelukkig heel eenvoudig met Linux om te wisselen van EFI naar BIOS mode.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:40
Het is wel een stable release die Debian nooit maar dan ook nooit stable zou noemen volgens mij, maar het is dan ook Debian niet :P

Mijn Muziek-app (noise toch? In NL gewoon 'muziek') is al iets van 10 keer zomaar gesloten, en nu is plotseling de 'taakbalk' (bovenste zwarte balk met o.a. de application launcher en de tijd ed) verdwenen. Dat is wat ik al na twee dagen testen van een live versie (waar ik nu ook op zit) ondervonden heb.

Voor de rest zijn er trouwens heel veel dingen die ik wel mooi en goed vind. Net als Windows 7 eigenlijk, een op zich heel mooi product, maar soms van die vage dingen die na een restart weg zijn :P

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

marcop23 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 20:14:
Het is wel een stable release die Debian nooit maar dan ook nooit stable zou noemen volgens mij, maar het is dan ook Debian niet :P

Mijn Muziek-app (noise toch? In NL gewoon 'muziek') is al iets van 10 keer zomaar gesloten, en nu is plotseling de 'taakbalk' (bovenste zwarte balk met o.a. de application launcher en de tijd ed) verdwenen. Dat is wat ik al na twee dagen testen van een live versie (waar ik nu ook op zit) ondervonden heb.

Voor de rest zijn er trouwens heel veel dingen die ik wel mooi en goed vind. Net als Windows 7 eigenlijk, een op zich heel mooi product, maar soms van die vage dingen die na een restart weg zijn :P
Ik heb nog niet meegemaakt dat dingen na een reboot spontaan verdwenen zijn. Wel dat de muziek app continu vastloopt. Gebruik nu, net als met Mint, Banshee. :)

• Thedr
Music blijft inderdaad nog even een zorgenkindje. Werkt ook hier niet soepel met 7k+ nummers. Gelukkig zijn er alternatieven genoeg. Gebruik zelf meestal MPD/Rhytmbox/Sayonara. Moet zeggen dat Music er wel goed uitziet en op de genoemde problemen na lekker werkt.

Verwijderd

Heb zelf nog geen problemen gehad met standaard music(hoewel ik inmiddels standaard amarok gebruik zoals ik gewend was op KDE+Arch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Thedr schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:56:
Music blijft inderdaad nog even een zorgenkindje. Werkt ook hier niet soepel met 7k+ nummers. Gelukkig zijn er alternatieven genoeg. Gebruik zelf meestal MPD/Rhytmbox/Sayonara. Moet zeggen dat Music er wel goed uitziet en op de genoemde problemen na lekker werkt.
Hier bleef Music continu hangen na 6k nummers geimporteerd te hebben.

Hmm nog nooit van Sayonara gehoord. Net even binnengetrokken is nu mijn library aan het importeren. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik ben hier al een paar dagen bezig met eOS (EEEPC901), en de browser voelt sneller aan als de quadcore naast de bank, (heb meerdere machines).
Ergens moet nog een CD liggen van mijn netwerkprinter waar linux drivers opstaan en dan zou het helemaal goed moeten komen.
De flash player gaat nog wel eens mist in, dan moet ik even de console induiken om dingen recht te zetten, reboot, en hij doet het weer.
Nou moet ik er eerlijkheidshalve bijzeggen dat ik er een andere kernel in heb gezet.
Mijn taak to do: ik ga morgen vroeg wakker worden (aanname), en ga de hele brut maar even opnieuw instaleren.
Heb zo het idee dat ik sommige dingen toch wel een beetje heb vernaggeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm, heb weer een oude bug die ik in Ubuntu een tijd geleden ook regelmatig had, nooit echt een oplossing voor gevonden..
In het algemeen werkt WIFI prima, maar zoals vandaag weer blijft hij bezig met verbinden, en vraagt ineens om het wachtwoord. Gisteravond was hij nog verbonden zonder problemen.
Soms is het voldoende om ipv mijn 2.4GHz netwerk te verbinden met mijn 5GHz netwerk (Ander SSID, zelfde router), maar vandaag had ook dat geen effect. Enige (makkelijke) wat helpt is een reboot.
En als hij het niet doet, ziet hij prima alle netwerken in de omgeving, inclusief mijn eigen netwerken.

Ben alweer volop aan het zoeken geslagen naar Ubuntu problemen, maar wederom niet iets gevonden wat van toepassing is op mijn situatie :+

[ Voor 7% gewijzigd door Nakebod op 16-08-2013 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

na 3 dagen testen en tweaken definitief de switch gemaakt vanuit windows 7 (okay, met dual boot, maar toch ;)). Holy crap, wat een prachtig OS! In vergelijking met de snelheid en wendbaarheid van Luna lijkt mijn Win7 install echt een oversized slagschip & qua design is de consistentie en mate van detail is het tot in de puntjes verzorgd.

Zeker als je veel webapps gebruikt is de switch vrijwel zorgeloos (eigenlijk gebruik ik alleen phpstorm, fotoshop & chrome, waarvan ik er maar 1 hoefde te vervangen..)

Nooit gedacht dat ik ooit nog een linux-distro op m'n pc zou zetten... maar ik zie mezelf eigenlijk niet meer teruggaan vanuit elementaryOS. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Dentist op 16-08-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Ik heb net geprobeerd definitief Elementary OS te installeren, alleen is het even heel anders dan de Live versie, duidelijk niet zoals het bedoeld is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dYny2zaJBgdulGZI8mTWmc2i/medium.png

Ik denk dat het komt door die repositories die blijkbaar niet werken, maar ik kan er niets over vinden op het internet. Ik heb ook het 'Updates downloaden tijdens installatie' oid aangezet maar nooit vernomen dat hij wat heeft geprobeerd te downloaden. In het screenshot zie je dan ook het resultaat van een 'sudo apt-get update'

Heeft iemand een idee, of kan dit beter naar een apart topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
- is dat de beta iso of de final?
- je hebt wel een internetverbinding?
- probeer de iso nog eens te downloaden en te installeren

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met de installatie is niets mis, maar er staat mogelijk een typo in z'n sources.list. Of net ten tijde van z'n update poging ligt de LP PPA server er uit. Zo te zien heb je namelijk wel gewoon internet, dus blader eens naar de PPA van eOS op LaunchPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Internet lijkt mij verbonden, want de browser werkt. Of ze moeten dat lokaal cachen, maar dat lijkt mij raar om te doen.
Maar zo te zien is de repo niet compleet, ik kom niet in de luna map @ http://ppa.launchpad.net/.../os-patches/ubuntu/dists/ gezien die er niet is. Tenzij je sources.list niet klopt en het een andere URL moet zijn.

Geen idee of dat de reden is waarom je ook geen videodrivers hebt, of wat er dan ook ontbreekt waardoor het er niet uit ziet.
Zou zeggen dat dat standalone ook prima moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
MaximusTG schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:58:
- is dat de beta iso of de final?
- je hebt wel een internetverbinding?
- probeer de iso nog eens te downloaden en te installeren
Het is de final (ik heb hem eergisteren gedownload vanaf de homepage van eOS), ik heb wel een internetverbinding, dat is ook wel te zien aangezien alle Ubuntu sources wel mooi laden, en de ISO opnieuw downloaden en installeren ga ik pas op het laatst proberen. Het zou zo mooi op te lossen kunnen zijn in Linux :P

Ik ga nu eerst maar proberen de nodige packages die het zo mooi maken te installeren met apt-cdrom direct uit de iso. Ik heb het nog niet echt werkend maar ik denk dat het wel een mooie oplossing is tot de repositories werken.

Owh, mijn /etc/apt/sources.list is de standaardversie waar ik (nog) niet aan heb geknutseld). Het is een vrij lange, dus is het handig als ik die hier post? Verder, als ik die URL in mijn browser open krijg ik ook gewoon een 404.

[ Voor 12% gewijzigd door marcop23 op 16-08-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Die repository die ie niet kan downloaden staan niet in sources.list, die staan in /etc/apt/sources.list.d/patches.list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

De sources.list kan je even als linkje plaatsen, bijvoorbeeld op pastebin.com
Maar als het een standaard installatie/sources.list is, heb ik waarschijnlijk dezelfde :) Kan alleen even niet controleren gezien ik nu niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Okay, hier staan beide files, mocht dat handig zijn:
http://pastebin.com/Sbiu7YHZ

Nu probeer ik nog een .iso file of usb stick in mijn repositories te krijgen om zo eerst die packages te krijgen, maar dat lukt nog niet echt. Apt-cdrom lijkt echt alleen maar een cdrom te willen, en deze methode wil niet lukken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Das toch wel maf... Bij jou is patches.list:

code:
1
2
deb http://ppa.launchpad.net/elementary-os/os-patches/ubuntu luna main
deb-src http://ppa.launchpad.net/elementary-os/os-patches/ubuntu luna main

en bij mij:

code:
1
2
deb http://ppa.launchpad.net/elementary-os/os-patches/ubuntu precise main
deb-src http://ppa.launchpad.net/elementary-os/os-patches/ubuntu precise main

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Ik heb zostraks jouw precise gebruikt in plaats van luna, en toen kreeg ik dus geen errors meer en bij een apt-get upgrade gingen er direct een aantal packages downloaden, Echter, het zag er nog steeds zo uit als in het screenshot. Alle leuke effectjes werken trouwens wel.

Ik dacht net, ik geef het op, en heb eOS opnieuw geinstalleerd, maar het thema is nog steeds niet zoals het moet zijn. Misschien kan dat ook komen doordat ik mijn /home op een aparte partitie heb staan en daar misschien dingen onthouden worden waarvan ik dat in dit geval niet wil. Ik moet nog maar dingen door blijven proberen... Ik denk toch dat Luna iets te vroeg als stable is verklaard.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste