[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 29 Laatste
Acties:
  • 144.088 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
AmbroosV schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:31:
http://www.xperiablog.net...-and-hspa-c6602-versions/

– model number C6603 will support LTE (bands 1, 3, 5, 7, 8, 20), HSPA+ & GSM
– model number C6602 will support HSPA+ & GSM bands only

Nederland (Coolblue toch) krijgt de C6603.
Bron over Coolblue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 14:21
CLB schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:32:
TS is aangepast, op- of aanmerkingen horen we graag :)
Netjes, ziet er echt goed uit!

De meegeleverde oortjes zijn http://www.sonymobile.com...tereo-headset-mh-ex300ap/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-02 12:38
omg net dat filmpje van paar postst hierboven gezien!,op het einde zie je em in het paars, vind ik toch wel heel vet,ben ik nou gay?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Headset is fixed... Alleen de 'soort behuizing' is lastig...
Waar zijn de Z en ZL van gemaakt... Dragontail glas, metaal, polycarbonaat...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
roflexx schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:39:
omg net dat filmpje van paar postst hierboven gezien!,op het einde zie je em in het paars, vind ik toch wel heel vet,ben ik nou gay?:P
Nee, is eens wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
alwaysleft schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:49:
[...]

Coolblue belgie, vraag eens aan NL ;)
Dat is NL, handsets komen van Sony Mobile NL. In België is Sony daar soms wat boos om omdat België dus minder goed lijkt te verkopen :P (net even gechecked via Twitter, zowel voor NL als BE heeft Coolblue de C6603 mét LTE).

[ Voor 12% gewijzigd door AmbroosV op 08-01-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Laatst online: 19-02 12:38
de paarse uitvoering is nog nergens te pre-orderen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick1988
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:07
Wooow, zeer nette telefoon! Wat ik persoonlijk wel een plus punt vind is dat je toch een Sd-kaart kan toevoegen en dat water resistant is ook wel heel gaaf! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 10:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

AmbroosV schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:14:
[...]

Sony heeft ook nog heel wat interessant op de planning staan voor MWC ;)
De kans is trouwens groot dat de M7 nog altijd groter is dan de Z (en zeker dan de ZL), ondanks het kleinere scherm.
Zoals wat bijvoorbeeld Ambroos? Kan je al een tipje van de sluier oplichten?

Hoe waterproof is de Sony Z eigenlijk als je de oordopjes of oplader gebruikt?

Ik vind de Z echt prachtig. Ik weet niet hoe het met de bouwkwaliteit van de Arc-lijn zit, want daar ben ik qua uiterlijk ook zeer van gecharmeerd, maar wauw... deze Z is gewoon heel mooi zeg.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De verschillen tussen de Z en ZL:
- ZL heeft Infrarood en is niet waterdicht, Z heeft geen infrarood en is wel waterdicht
- ZL heeft polycarbonaat achterkant, de Z bestaat geheel uit Dragontrail glas
- ZL weegt 151 gram, Z weegt 146 gram
- ZL is 131.6 x 69.3 x 9.8 mm, Z is 139.0 x 71.0 x 7.9 mm
- ZL heeft een cameraknop en de Z niet
- ZL batterij is 2370mAh, Z batterij is 2330mAh
- ZL notificatieledje, onderaan het toestel - streepje, ZL notificatieledje rechtsbovenaan - rondje
Afbeeldingslocatie: http://cdn0.mos.techradar.futurecdn.net//art/mobile_phones/Sony/XperiaZL/HandsOn/XperiaZL-HandsOn-03-580-90.JPG

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:00:
De verschillen tussen de Z en ZL:
- ZL notificatieledje, onderaan het toestel - streepje, Z notificatieledje rechtsbovenaan - rondje
[afbeelding]
Wel jammer overigens, het streepje vind ik mooier dan 't puntje. :P
Jorgen schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:57:
[...]
Aansluitingen zitten niet voor niets achter klepjes, dus de aansluitingen die in gebruik hebt komen op dat moment niet zo graag in aanraking met water. :+

[ Voor 40% gewijzigd door S_Chief op 08-01-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
[...]

Ik vind de Z echt prachtig. Ik weet niet hoe het met de bouwkwaliteit van de Arc-lijn zit, want daar ben ik qua uiterlijk ook zeer van gecharmeerd, maar wauw... deze Z is gewoon heel mooi zeg.
Waterproof is enkel geldig wanneer alle klepjes dicht zijn. Als je een USB-oplader of standaard jack-oordopjes gebruikt is hij dus niet meer waterdicht. De oplossingen daarvoor zijn het laaddock waarvoor je geen klepjes moet opendoen en de Stereo Bluetooth Headset (waar je je eigen oortjes op kan aansluiten). Wanneer je die dingen gebruikt moet je eigenlijk nooit nog een klepje opendoen op je telefoon. Syncen can over WiFi (en in de buurt van je computer wil je toch geen water).

Ik weet niet hoe ze eruit gaan zien, maar er staan een reeks kleinere telefoons op het programma (4,3" onder andere) met S4 dualcores. Kleinere Xperia T's in principe. De APQ8064 in kleinere telefoons moet je niet verwachten.

Voor de rest weet ik nog niet veel meer, maar de komende paar weken zal er wel weer vanalles uitlekken. Wat ik wel denk is dat Sony terug helemaal naar Qualcomm gaat overstappen en dat ze gaan proberen wat minder verschillende chipsets te gebruiken. Ze zijn ook enorm veel softwaremensen aan het aannemen om de updates sneller te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Trouwens, in een mailtje dat ik van Sony kreeg:
Vanaf begin maart is de Xperia™ Z in Nederland beschikbaar. Als je volledig op de hoogte wilt blijven, klik je hier. En als je je al hebt geregistreerd en één van de eerste 200 geluksvogels bent die een Xperia™ Z koopt, krijg je van ons een gratis* Sony Wireless Speaker SRS BTV5.
*Aanbieding geldt zolang de voorraad strekt. Alleen van toepassing op de witte SRS-BTV5. Alleen beschikbaar voor de eerste 200 die online een Xperia™ Z van Sony Mobile kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Ambroos, geld te veel? :P
Ik hoop dat T-mobile mij belt met een hele mooie aanbieding maar ik vrees dat dit een duurdere grap gaat worden dan bij de S. ( had de Z ook graag in donkerbruin gezien, ook paars ziet er zeer behoorlijk uit maar ik ga denk toch voor het veilige zwart ).

Ze mogen die filmpjes trouwens 1:1 op tv uitzenden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Anoniem: 114616 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 23:33:
Ambroos, geld te veel? :P
Ik hoop dat T-mobile mij belt met een hele mooie aanbieding maar ik vrees dat dit een duurdere grap gaat worden dan bij de S. ( had de Z ook graag in donkerbruin gezien, ook paars ziet er zeer behoorlijk uit maar ik ga denk toch voor het veilige zwart ).

Ze mogen die filmpjes trouwens 1:1 op tv uitzenden hier.
Ik heb een paar maandjes geleden een T gewonnen die ik kan verkopen, dat in combinatie met de restwaarde van m'n Xperia S brengt me al best wel dicht bij de Xperia Z hoor :P

Sommige mensen kopen auto's, andere mensen gamecomputers, ik hou het op telefoons. Uiteindelijk geef ik er helemaal niet zo veel geld aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Just like me :p
Wat zijn jouw beweegredenen om voor de Z gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
CLB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:13:
Just like me :p
Wat zijn jouw beweegredenen om voor de Z gaan?
De Z gaat dit jaar gewoon dé referentie zijn op de hele Androidmarkt. Alleen al doordat hij waterdicht is is de lat voor alle competitie véél hoger gelegd. De materiaalkeuze is geweldig en het is de eerste handset van Sony die écht als een premiumtoestel aanvoelt (vandaar ook de hoge prijs waarschijnlijk).

De kans is erg klein dat de competitie erin slaagt om een telefoon uit te brengen die features heeft die tegen alles van de Z opwegen. De competitie zal ofwel dikker zijn, minder afgewerkt design, minder compact voor het schermformaat, minder goede camera, minder open softwarebeleid, minder (niet) waterdicht, ... Ik kan niet direct aan een feature denken die opweegt tegen het verlies van eender welke van deze features. Doordat Sony deze smartphone op de markt brengt nog voor de meeste andere toestellen aangekondigd gaan worden (MWC of later) verliezen alle andere smartphones hoogstwaarschijnlijk hun unique selling point, en dat maakt marketing een hel voor de competitie.

Sony is er (ook door de vele leaks) deze keer echt in geslaagd om een hype te creëren. Nog niet op het niveau Galaxy S2/S3, maar veel meer dan alle handsets van HTC en veel meer dan alle vroegere handsets van Sony. Voor de eerste keer heeft Sony ook echt terug een visie die ze in hun hele productlijn kunnen doortrekken. Seamless sharing met NFC is de toekomst, handmatig pairen en configureren is verleden tijd, en het ziet er allemaal heerlijk uit!

Ik denk dat ze met deze telefoon zeker in Europa een winner hebben. In de VS gaat het niet lukken omwille van het gebrek aan CDMA, maar Sony wil eerst een stevige brok marktaandeel hebben in Europa en Japan voor ze keihard voor de VS gaan.

Maar waarom ik de telefoon wil blijft toch vooral neerkomen op het feit dat ik een zwak heb voor alles van Sony (Vaio Z13 (2011), Walkman A en X, Alpha A200, oude Cybershot, ...) - en de Xperia Z is gewoon enorm, enorm sexy.

Het is een wat incoherent verhaal, maar het is laat, zit in de examens en ben best wel heel moe en dan is het allemaal wat chatisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, idem hier...ongeveer alles van Sony tegenwoordig :P En dat gaat niet veranderen.
Welke kleur heb je eigenlijk genomen?

Slim om je oude toestellen niet te verkopen,dat doe ik eigenlijk nooit en de S blijft ook in bezit denk ik. Geld levert het me niet op maar wel een leuke verzameling Ericsson, SE en Sony telefoons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Anoniem: 114616 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:33:
Haha, idem hier...ongeveer alles van Sony tegenwoordig :P En dat gaat niet veranderen.
Welke kleur heb je eigenlijk genomen?

Slim om je oude toestellen niet te verkopen,dat doe ik eigenlijk nooit en de S blijft ook in bezit denk ik. Geld levert het me niet op maar wel een leuke verzameling Ericsson, SE en Sony telefoons :)
Zwart. Ben geen grote fan van witte telefoons, voor de rest kan alles me wel bekoren. De Xperia S(L) in 't zilver is best knap, net als de zilveren (alu) P. De Z hadden ze voor mijn part ook wel in een diep nachtblauw mogen maken, een beetje zoals de Neo.

Ik verkoop mijn oude toestellen wel als ik ze niet meer ga gebruiken. M'n Arc S heb ik verkocht, m'n Neo heb ik weggegeven aan een vriend (en hij gebruikt die nog altijd met een berg custom roms), m'n T heb ik net ook verkocht, maar sommige dingen hou ik liever bij. Ik heb mijn K320i, G705 en Elm wel nog!

[ Voor 14% gewijzigd door AmbroosV op 09-01-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Heh shit. Was er eindelijk uit om van Android af te stappen en een Lumia 920 te halen, verschijnt dit kreng :+
Dat wordt nog even 3 maandjes wachten met mijn bejaarde SGS1...

Ben wel erg benieuwd naar de camera reviews van deze telefoon!

Edit:
In de TS staat nog een foutje onder Specificaties:
Flash geheugen Wel mogelijkheid -> Mogelijk
En onder bijzonderheden kan ook Stofdicht geschreven worden bij de Z.
Ook meldt GSMarena dat de ZL 720p kan recorden met de FFC, terwijl de Z 1080p aankan.

[ Voor 37% gewijzigd door SOEFuture op 09-01-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allrighty! Op veel punten ben ik het met je eens, maar premium...
Tientallen smudges en vingerafdrukken vind ik toch niet echt premium.. But that's me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
CLB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:45:
Allrighty! Op veel punten ben ik het met je eens, maar premium...
Tientallen smudges en vingerafdrukken vind ik toch niet echt premium.. But that's me :)
Dat heb je wel ongeveer met alle telefoons die een glanzend oppervlak hebben, toch? Gewoon al het gevoel van glas en het speciale materiaal in de rand (waarvan ik de naam blijf vergeten) zou genoeg moeten zijn om deze telefoon écht premium te laten aanvoelen. Door de materialen gaat hij ook erg solide zijn, je gaat er geen enkel kraakgeluidje uit krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Laatst online: 11-05 09:04
Premium is super subjectief natuurlijk en ook afhankelijk van hoe het product gepositioneerd wordt.

Maar wat een beest is de Z. Enige minpuntje: geen hardware camera knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 12:03
Je eisen veranderen ook ;)
Vroeger met de K750 en K810 vond ik de slide to unlock van de camera ideaal, maar dat zou tegenwoordig misplaatst zijn door de dikte. Hoewel een cameraknop handig is, is het voor mij geen dealbreaker meer. Het niet draadloos kunnen opladen vind ik wel jammer, dat zou mooi passen in het concept van een waterdicht toestel, hoewel ik nog nooit een telefoon kapot heb gehad met waterschade in 15 jaar mobieltjes. Het irritante zijn wel klepjes en rubbertjes die na verloop van tijd toch niet helemaal meer afsluiten of afbreken. Ook het niet kunnen vervangen van de accu vind ik altijd wel jammer.

Ik ben benieuwd hoe heftig de prijzen zijn i.c.m. abonnementen. Daar gebeuren ook nog weleens rare dingen.

Verder wil ik gewoon mijn telefoon op mijn klokwekker kunnen leggen om op te laden. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wat een slechte handson van nu.nl. Alsof Android 4.2 zoveel meer brengt! http://mobiel.nu.nl/tech/...5-inch-sony-xperia-z.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:07
Ik vraag me af hoe efficient draadloos laden is. Een leuke gemmick is t wel.

Ik mis nu wel een notificatieled, blij dat t op de z zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:11:
Wat een slechte handson van nu.nl. Alsof Android 4.2 zoveel meer brengt!
Dat misschien niet, maar met Sony's updatebeleid zal het nog wel een tijdje duren eer 4.2 er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
alwaysleft schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:11:
Wat een slechte handson van nu.nl. Alsof Android 4.2 zoveel meer brengt! http://mobiel.nu.nl/tech/...5-inch-sony-xperia-z.html
Nu.nl :') Niet serieus nemen die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CLB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:20:
[...]

Dat misschien niet, maar met Sony's updatebeleid zal het nog wel een tijdje duren eer 4.2 er is.
Ligt een algemene user er wakker van? Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SChief schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:26:
[...]

Nu.nl :') Niet serieus nemen die lui.
Nu.nl zit qua nivo van techreviews tegenwoordig op hetzelfde nivo als de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

CLB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:20:
[...]

4.1 -> 4.2 voegt ook vrijwel niks toe. Dat nieuwe settings menu heb ik nog nooit gebruikt, daar heb je quick toggles voor. Daarnaast kan ik geen andere bruikbare feature opnoemen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de updates bij Sony te traag zijn. Gelukkig supporten ze de developers van CM goed en mag je binnen enkele weken een werkende CM versie verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:27:
Ligt een algemene user er wakker van? Nope
Klopt, maar als ik een highend device koop, wil ik dat ook qua software.
Android 4.1.X is best, werkt goed maar ja 4.2 is er al wel natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Half mei is Google I/O en dan zal 5.0 gereleased worden, dus je loopt dan al gauw 2 versies achter bij de release van 4.2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
418O2 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:30:
[...]

Nu.nl zit qua nivo van techreviews tegenwoordig op hetzelfde nivo als de consumentenbond.
Het is niveau :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
offtopic:
Beide zijn mogelijk. Het is informeel, maar je kan 't gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
418O2 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:36:
Half mei is Google I/O en dan zal 5.0 gereleased worden, dus je loopt dan al gauw 2 versies achter bij de release van 4.2...
Ja, maar dat is half mei pas en ook dan pas kan Sony daaraan beginnen werken.

Nieuwe firmware bouwen is een proces dat lang duurt. Bij Sony werken ze in iteraties en bepaalde releases staan op de planning voor bepaalde periodes met bepaalde extra's. Ze kunnen niet gewoon alles laten vallen en opnieuw beginnen omdat Google weeral met een update voor Android komt (die uiteindelijk helemaal niet veel extra aan boord heeft, zoals 4.2).

Wil je écht altijd de allernieuwste Android-versie zal je een Nexus moeten aanschaffen.

Telefoon blijft er elke keer verrassend dun uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://mobile-review.com/review/image/sony/xperia-z/pic/02.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 09-01-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 12:53
Daarnaast zijn volgens mij de grote veranderingen wel uit Android. Ik hoop in ieder geval dat ze deze design guidelines even gaan vasthouden en qua functies is het ook erg compleet. Dan heb je nog project butter wat je wel wilt hebben, maar dat zit dan al in 4.1. Ook Google Now zit al in 4.1 en de andere opties zijn leuk, maar veelal in Sony telefoons aanwezig.

Met 5.0 komen er ongetwijfeld weer functies bij die ik zo snel mogelijk wil, maar de echte groei is wel een beetje uit Android denk ik. Het is nu tweaken en fine tunen.

Zelf heb ik ook lang nagedacht over de N4 tot de Z was aangekondigd, de N4 is voor mij nog wel een optie, maar heeft ook aantal kleine nadelen:
-Geen goed geluid over 3.5 mm jack
-Geen goede camera
-Belabberde batterij
-Geen LTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb toch wel echt het idee dat 4.2 soepeler draait dan 4.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:04
418O2 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:14:
Ik heb toch wel echt het idee dat 4.2 soepeler draait dan 4.1...
Ja, maar gevoel is gevaarlijk :D

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Met het verschil dat ik geen achterlijke amerikaan ben en wel degelijk weet waar ik het over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Laatst online: 11-09-2024
AmbroosV schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 00:35:
Ik verkoop mijn oude toestellen wel als ik ze niet meer ga gebruiken. M'n Arc S heb ik verkocht, m'n Neo heb ik weggegeven aan een vriend (en hij gebruikt die nog altijd met een berg custom roms), m'n T heb ik net ook verkocht, maar sommige dingen hou ik liever bij. Ik heb mijn K320i, G705 en Elm wel nog!
Mijn Xperia S ga ik ook wel verkopen, maar de T610, K750, K800 en Xperia X1 heb ik allemaal nog liggen. Ik neem tegenwoordig ook altijd een 1-jarig abo, zodat ik snel kan wisselen van toestel en dan brengt het oude toestel ook nog redelijk wat op :)
Na de X1, wat ik vooral vanwege WM en de algemene bouwkwaliteit het slechtste toestel vind dat ik ooit gehad heb, ben ik overgestapt op de Galaxy S1. Dit vind ik dan weer het beste toestel dat ik tot nu toe gehad heb.
De Xperia S heeft een paar minpunten zoals het ontbreken van een fysieke home-knop en de kleine puntjes als menu-knoppen werken ook niet altijd even goed.

Desondanks vind ik dat Sony met de Xperia Z wel weer op het niveau begint te komen als destijds met de K750 en de K800. Dat waren voor mij gewoon de toestellen die ik moest hebben en waar geen enkel ander toestel aan kon tippen. Grote kans dus dat dit mijn volgende toestel gaat worden.
Persoonlijk vind ik het verschil in bouwkwaliteit tussen de SIII en de Z behoorlijk groot, dus ik ben benieuwd wat Samsung tegenover de Z gaat brengen. De One X vind ik ook een stuk mooier afgewerkt als de SIII.

[ Voor 14% gewijzigd door SToRM666 op 09-01-2013 12:40 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
SToRM666 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:33:
[...]

Mijn Xperia S ga ik ook wel verkopen, maar de T610, K750, K800 en Xperia X1 heb ik allemaal nog liggen. Ik neem tegenwoordig ook altijd een 1-jarig abo, zodat ik snel kan wisselen van toestel en dan brengt het oude toestel ook nog redelijk wat op :)
Na de X1, wat ik vooral vanwege WM en de algemene bouwkwaliteit het slechtste toestel vind dat ik ooit gehad heb, ben ik overgestapt op de Galaxy S1. Dit vind ik dan weer het beste toestel dat ik tot nu toe gehad heb.
De Xperia S heeft een paar minpunten zoals het ontbreken van een fysieke home-knop en de kleine puntjes als menu-knoppen werken ook niet altijd even goed.

Desondanks vind ik dat Sony met de Xperia Z wel weer op het niveau begint te komen als destijds met de K750 en de K800. Dat waren voor mij gewoon de toestellen die ik moest hebben en waar geen enkel ander toestel aan kon tippen.
Jongens, we moeten nu ook niet net doen alsof Sony een wereldwonder gaat uitbrengen over 2 maandjes. Buiten het betere scherm en uiterlijk heeft hij qua specs niks beter dan bijvoorbeeld een Nexus 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:43
Ben wel benieuwd naar de accuduur van de Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
alwaysleft schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:38:
[...]

Jongens, we moeten nu ook niet net doen alsof Sony een wereldwonder gaat uitbrengen over 2 maandjes. Buiten het betere scherm en uiterlijk heeft hij qua specs niks beter dan bijvoorbeeld een Nexus 4 ;)
Nee, maar op heel veel meer punten kan je met een highendtelefoon je ook niet onderscheiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nog even terug op de slechte view angles, het scherm schijnt ook best veel reflectie te hebben. Gsmarena schrijft er het volgende over:

Images are rendered beautifully (with Sony's Mobile Bravia Engine 2 bringing a noticeable boost), though we do have some complaints. The viewing angles could've been better and the glass covering the screen is quite reflective too. Still, it's easily one of the best screens we've seen.

Die laatste zin geeft dan weer hoop, is veel reflectie van het toestel echt een min punt? Heb er nog nooit last van gehad in een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ligt ook aan de omgeving (beurs met veel lichten overal en nergens). Daar sta je niet dagelijks met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:22:
[...]

Telefoon blijft er elke keer verrassend dun uitzien:
[afbeelding]
Pff, die zwarte en paarse zijn echt :9~ . Die witte doet een beetje afbreuk aan het ontwerp door het ontbreken van die prachtige reflecties die de andere kleuren wel hebben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:36
Vanaf maart kan ik mijn abbo verlengen bij tmobile.
Deze staat nu toch zeker bovenaan mijn lijstje voor mijn nieuwe telefoon.
Alles ziet er top uit.
Nu hopen dat ie begin maart al te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323506

Bij The PhoneHouse kun je ´m al pre-orederen!

http://www.phonehouse.nl/verwachte-telefoons/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik vind persoonlijk dat ze vanaf de X1 toch wat in een dip leken te zitten, terwijl ze in de periode van de K750 en K800 toch altijd voorop liepen of in ieder geval bij de beste toestellen behoorden. Nu met de Z ziet het er toch weer naar uit dat ze weer serieus meedoen qua specs en design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
[...]

Sony komt in Q2 nog met 2 toestellen, één van 4,3 inch zoals Ambroos al zei en één van 4,6 inch.

4,3 inch - codenaam: Huashan - opvolger van Xperia P
4,6 inch - codenaam: Dogo - opvolger van Xperia S

En waarschijnlijk later in het jaar een phablet van rond de 6 inch.

[ Voor 8% gewijzigd door J.Gronkjaer op 09-01-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Die 4,3 inch zou voor mij wel interessant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:41

Morenoo91

Flexible Mexican

Iemand een idee of de Xperia telefoons geroot kunnen worden?
't ziet er fantastisch uit maar als ik geen custom ROM's kan draaien word dit hem toch niet

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Morenoo91 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 15:08:
Iemand een idee of de Xperia telefoons geroot kunnen worden?
't ziet er fantastisch uit maar als ik geen custom ROM's kan draaien word dit hem toch niet
Yep! Sony is heel open, je kan gewoon via de site van Sony de bootloader unlocken en dan via een custom kernel rooten. Bij andere Xperia's ging dat al een paar dagen na de release. Bij een bootloader unlock verlies je wel een deel van de garantie.

Aangezien dit de eerste telefoon in 2013 met dit soort specs gaat zijn (en dus vrij populair) + het dezelfde SoC is als de Nexus 4 gaan custom ROM's ook snel op gang komen.
J.Gronkjaer schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:49:
[...]
Sony komt in Q2 nog met 2 toestellen, één van 4,3 inch zoals Ambroos al zei en één van 4,6 inch.

4,6 inch - codenaam: Dogo - opvolger van Xperia S

En waarschijnlijk later in het jaar een phablet van rond de 6 inch.
Dat zijn ze inderdaad (was de naam Dogo even kwijt), maar er zijn er waarschijnlijk meer die nog niet gelekt zijn die ook op MWC gaan komen.

[ Voor 28% gewijzigd door AmbroosV op 09-01-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog meer verschillen tussen de Z en ZL:
- ZL heeft Infrarood en is niet waterdicht, Z heeft geen infrarood en is wel waterdicht
- ZL heeft polycarbonaat achterkant, de Z bestaat geheel uit Dragontrail glas
- ZL weegt 151 gram, Z weegt 146 gram
- ZL is 131.6 x 69.3 x 9.8 mm, Z is 139.0 x 71.0 x 7.9 mm
- ZL heeft een cameraknop en de Z niet
- ZL batterij is 2370mAh, Z batterij is 2330mAh
- ZL notificatieledje, onderaan het toestel - streepje, ZL notificatieledje rechtsbovenaan - rondje
- ZL wordt niet gereleased in Europa, Z wel
- ZL werkt niet met Nederlandse LTE-banden, Z wel

En toch vraag ik me nog steeds af, waarom de Z tot 32GB kaartjes aan kan via de site, en de ZL tot 64GB...
Is de ZL MicroSDXC compatible en de Z niet ofzo? Geloof ik niet, maar dat zou toch wat zijn zeg, max 32GB.

Via GSMinsider zie ik trouwens dat de Z 550 uur standby-tijd heeft en 11 uur talk time, de ZL 500 uur om 10...
Ik kan geen reden bedenken waarom de ZL met z'n 40mAh grotere batterij 50 uur korter standby zou kunnen?

[ Voor 28% gewijzigd door CLB op 09-01-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 22:31

spacer

SAP nerd

Jammer van die ontbrekende cameraknop, iets wat ik op m'n Arc S heel veel gebruik.
Voor de rest een fantastisch toestel _/-\o_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Uhm, in die Xperia Z komt zoiezo niet de allersnelste chip meer. In mei juni komt er een 8 core Exynos 5 chip in de Galaxy S4. 2 keer zo snel als de Xperia Z ( S4 chip). Wow!! http://www.theverge.com/2...s-5-octa-mobile-processor

[ Voor 8% gewijzigd door alwaysleft op 09-01-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Achja, je hebt ook nog de nVidia Tegra 4, ben ook benieuwd naar die benchmarks, nieuwe Qualcomms :)
Als de Xperia Z op de markt is, zullen deze andere CPU's er nog niet zijn, of ze moeten gek doen op de MWC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
CLB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:55:
Achja, je hebt ook nog de nVidia Tegra 4, ben ook benieuwd naar die benchmarks, nieuwe Qualcomms :)
Als de Xperia Z op de markt is, zullen deze andere CPU's er nog niet zijn, of ze moeten gek doen op de MWC.
3 maanden na de Xperia Z is de Galaxy S4 er. Wacht toch nog even af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
alwaysleft schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:56:
[...]

3 maanden na de Xperia Z is de Galaxy S4 er. Wacht toch nog even af ;)
Veel sneller zal 'm niet zijn (of hij zal een heatsink hebben voor de Exynos 5 onder load). En voor de rest is er niet zo heel erg veel waarin Samsung het beter kan doen dan de Z. Ze gaan in ieder geval niet de combinatie van specs/materialen/waterdicht kunnen leveren.

[ Voor 10% gewijzigd door AmbroosV op 09-01-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
AmbroosV schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:02:
[...]

Veel sneller zal 'm niet zijn (of hij zal een heatsink hebben voor de Exynos 5 onder load). En voor de rest is er niet zo heel erg veel waarin Samsung het beter kan doen dan de Z. Ze gaan in ieder geval niet de combinatie van specs/materialen/waterdicht kunnen leveren.
De Qualcomm S4 krijgt een opvolger in de 800 serie die 2 keer zo snel zou moeten zijn. De exynos 5 8 core zou die prestaties moeten evenaren. Dus de pure CPU kracht van de Galaxy S4 gaat echt een stuk beter zijn dan dan de 2012 chip die de S4 is en wat in de Xperia Z zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Laatst online: 09-09-2018
[...]

Waar kan ik dan mijn micro SD kwijt in de Nexus 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
alwaysleft schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:05:
[...]
De Qualcomm S4 krijgt een opvolger in de 800 serie die 2 keer zo snel zou moeten zijn. De exynos 5 8 core zou die prestaties moeten evenaren. Dus de pure CPU kracht van de Galaxy S4 gaat echt een stuk beter zijn dan dan de 2012 chip die de S4 is en wat in de Xperia Z zit.
Die 800-serie komt pas ten vroegste in de tweede helft van het jaar in telefoons, waarschijnlijk zelfs pas tegen het einde van het jaar.

De Exynos 5 zal misschien inderdaad wat sneller zijn, maar ik twijfel eraan of die echt op volle snelheid gaat kunnen gebruikt worden in een telefoon: nieuws: Anandtech: Exynos 5 Dual-soc niet zuinig genoeg voor smartphones

8-core is ook niet echt het juiste woord. Wanneer er weinig power nodig is gebruikt hij gewoon vier A7-cores, en die zijn helemaal niet zo snel. Wanneer er wel power nodig is gaat die A15 quadcore ofwel héél hard omlaag geklokt moeten worden of moet er op een of andere manier een enorme hoeveelheid koeling voorzien worden. Geen van beide oplossingen is interessant. A15 is snel per clock maar niet geweldig efficiënt.

En dan nog, ik betwijfel ook of nog meer power op dit moment aan de orde is. Android op een APQ8064 is al extreem snel. Het verschil zal in de praktijk niet of nauwelijks voelbaar zijn.

En opnieuw, ik betwijfel of Samsung erin zal slagen een telefoon uit te brengen die voor een keer niet helemaal van goedkoop plastic gemaakt is en die dan ook nog waterdicht zal zijn. Samsung heeft daar erg weinig ervaring mee in vergelijking met Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
AmbroosV schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 19:27:
[...]

Die 800-serie komt pas ten vroegste in de tweede helft van het jaar in telefoons, waarschijnlijk zelfs pas tegen het einde van het jaar.

De Exynos 5 zal misschien inderdaad wat sneller zijn, maar ik twijfel eraan of die echt op volle snelheid gaat kunnen gebruikt worden in een telefoon: nieuws: Anandtech: Exynos 5 Dual-soc niet zuinig genoeg voor smartphones

8-core is ook niet echt het juiste woord. Wanneer er weinig power nodig is gebruikt hij gewoon vier A7-cores, en die zijn helemaal niet zo snel. Wanneer er wel power nodig is gaat die A15 quadcore ofwel héél hard omlaag geklokt moeten worden of moet er op een of andere manier een enorme hoeveelheid koeling voorzien worden. Geen van beide oplossingen is interessant. A15 is snel per clock maar niet geweldig efficiënt.

En dan nog, ik betwijfel ook of nog meer power op dit moment aan de orde is. Android op een APQ8064 is al extreem snel. Het verschil zal in de praktijk niet of nauwelijks voelbaar zijn.

En opnieuw, ik betwijfel of Samsung erin zal slagen een telefoon uit te brengen die voor een keer niet helemaal van goedkoop plastic gemaakt is en die dan ook nog waterdicht zal zijn. Samsung heeft daar erg weinig ervaring mee in vergelijking met Sony.
Ik wacht de S4 af. Ben eens benieuwd. En dan kies ik tussen deze 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsung O-) Haha ik draag Samsung niet echt 'n warm hart toe, wat 'n plasticness joh, telefoons, televisies, Super AMOLED schermen waarbij de kleuren oversaturated as hell zijn... Die moeten echt goed hun best doen.

Voor mij is het een Xperia ZL of 'n HTC (M7) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat plasticness vind ik wel meevallen. daardoor zijn ze wel licht en sterk.

Amoled heeft ook voordelen, zwart is zwart en ze zijn in de zon beter afleesbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 460994

De telefoons van Samsung vind ik eigelijk een design voor vrouwen hebben, dat is voor mij al de reden om geen samsung te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

In sommige filmpjes lijkt het alsof het scherm een waas over zich heeft. Dit is echter optische illusie, dit komt namelijk door het glas zelf.. De reflectie en niet de kijkhoek of slecht contrast. Het ligt eraan in welke omgeving je zit. Het zwart is veel zwarter in bijvoorbeeld donkere omgevingen. Wanneer je juist in die situaties een waas krijgt wanneer het contrast slecht is.

@Hierboven over het Design. Ik heb zelf de SGS2 en vind de voorkant super mooi en de achterkant met de geribbelde kant ook zeer mooi. Echter stapte Samsung af van het Design en de SGS3 samen met de Note 2 hebben gewoon een lelijk design. Te rond?!? De Note 1 en SGS2 hebben mooi vierkant ontwerp met ribbel achterkant. Glanzende plastic is lelijk en gevoelig voor krassen. En ik kan het weten, een deel van mijn SGS2 is namelijk glanzend plastic en een deel geribbeld. Het geribbelde gedeelte voelt premium aan en krijgt geen krassen. Het glanzende plastic voelt goedkoop aan en krijgt veel krassen. En Samsung is juist verder gegaan met die goedkope look waarop snel krassen kopen. (niks ten nadelen van Plastic hoor! Top spul, maar het is maar net hoe je het toepast...)

De Xperia ZL heeft het bijvoorbeeld en net als mijn Nexus 7 goed toegepast. Plastic gebruiken wat niet snel krast en een premium look geeft. Echter val ik voor het waterdicht concept van de Z en het design. Ik vind de iPhone 4 ook mooi maar het OS staat me helaas niet aan.

De Xperia Z is lekker vierkant en strak. Daar hou ik van.. samen met de rest van de super specs is dit de telefoon die ik wil. :9

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 09-01-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Gronkjaer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-07-2024
alwaysleft schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:41:
Uhm, in die Xperia Z komt zoiezo niet de allersnelste chip meer. In mei juni komt er een 8 core Exynos 5 chip in de Galaxy S4. 2 keer zo snel als de Xperia Z ( S4 chip). Wow!! http://www.theverge.com/2...s-5-octa-mobile-processor
Ach wat heb je eraan, 9 van de 10 mensen gebruikt een smartphone om mee te appen, internetten, bellen, foto's te maken etc. Is ook allemaal makkelijk mogelijk op een dual-core processor.
Is puur een marketing truc van de fabrikanten, want die weten ook dat 9/10 consumenten denkt dat meer altijd maar beter is.

Xperia Z gaat de komende 2 jaar alles (wat ik hierboven noem) moeiteloos kunnen draaien. En bovendien met de techniek van tegenwoordig weet je bij de aankoop van je mobiel dat je na een half jaar toch alweer achter loopt.

Accu's, nieuwe besturingssystemen alla Ubuntu etc. dat zijn dingen die voor mij belangrijker zijn.
De Xperia Z is waterdicht, beschikt over LTE, heeft een top design en een zeer solide bouwkwaliteit.
Dat is iets wat ik de andere fabrikanten de komende tijd niet zie na doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eens met hierboven over de S2. Het plastic van het batterijklepje geeft een goede grip en er zit na anderhalf jaar nog geen krasje op. Mijn vrouw heeft een witte en die heeft weer een gevoelige gladde achterkant.
De Z heeft voor mij 4 nadelen.
1. Gladde achterkant welke kan krassen, uit je hand kan glijden en een fingerprint magnet is.
2. Geen draadloos laden.
3. Geen amoled. Met een zwart toestel is dat echt veel mooier. Je ziet nauwelijks de overgang tussen scherm en rand. Ook de kijkhoek is lekker groot. Kleurechtheid boeit me minder op telefoons.
4. Geen mogelijkheid de accu te wisselen.
Als de S4 doorborduurt op de S2 is het een makkelijkere keuze, de stijl van de S3 ligt me minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 09-01-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Laatst online: 10:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wat de kijkhoeken betreft; ik ben vandaag even in een telefoonwinkel geweest. Als je een Xperia S of T neemt en het scherm alle kanten op beweegt, blijft het voor mij gewoon helder/mooi/duidelijk genoeg. Als de Z een nog beter scherm heeft, dan kan het toch niet verkeerd zijn. Of zie ik hierbij iets over het hoofd?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cirflexx
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 11:15
Jorgen schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:12:
Wat de kijkhoeken betreft; ik ben vandaag even in een telefoonwinkel geweest. Als je een Xperia S of T neemt en het scherm alle kanten op beweegt, blijft het voor mij gewoon helder/mooi/duidelijk genoeg. Als de Z een nog beter scherm heeft, dan kan het toch niet verkeerd zijn. Of zie ik hierbij iets over het hoofd?
Idd, ik heb een SE Xperia Arc en zelfs vanaf de zijkant ziet elke kleur en nog goed uit. Stel de kleuren zijn slecht als je hem een klein beetje kantelt, dan zou het erg zijn en storend. Maar als je hem vanaf bijna de zijkant bekijkt? niemand kijkt toch zo naar een scherm? daarom vindt ik het gewoon onzin dat reviewers er zo naar kijken, en zeker in zo'n licht rijk gebied als die show hall bij de CES.

Of heeft het een reden dat ze hem vanaf bijna de zijkant bekijken en beoordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ben ik net van Android naar WP8 (Lumia 920) overgestapt komt dit ding uit. Op eennof andere manier spreekt hij me erg aan en vind ik hem erg fraai, vooral het scherm lijkt echt geweldig op de foto's die er nu van,zijn.

Ben benieuwd naar de reviews en de camera.

Kan binnenkort verlengen en dan neem ik hem zeker mee, jammer dat het opladen nog via een kabel gaat en je dat klepje dus steeds moet openen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Donstil schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:42:
Ben ik net van Android naar WP8 (Lumia 920) overgestapt komt dit ding uit. Op eennof andere manier spreekt hij me erg aan en vind ik hem erg fraai, vooral het scherm lijkt echt geweldig op de foto's die er nu van,zijn.

Ben benieuwd naar de reviews en de camera.

Kan binnenkort verlengen en dan neem ik hem zeker mee, jammer dat het opladen nog via een kabel gaat en je dat klepje dus steeds moet openen.
Daar is een dock voor dat gewoon zo werkt, zonder klepjes!
http://www.sonymobile.com...ories/charging-dock-dk26/

Kans is groot dat in België iedereen 't dock bij z'n telefoon krijgt - bij Vanden Borre toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
AmbroosV schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:49:
[...]

Kans is groot dat in België iedereen 't dock bij z'n telefoon krijgt - bij Vanden Borre toch.
Ja dat is waar, opzich we fraai maar gewoon via de QI standaard had mooier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-05 21:57

GS88

π raat

Die lijkt me wel interessant, hoop dat het een compact model is, aangezien de Xperia S en V even groot zijn als de T, dat zou dus compacter moeten kunnen.
;( Die ZL vind ik zo fantastisch mooi. Het is echt jammer dat er geen release voor Europa komt, had hem hier graag gezien.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
GS88 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:07:
[...]

Die lijkt me wel interessant, hoop dat het een compact model is, aangezien de Xperia S en V even groot zijn als de T, dat zou dus compacter moeten kunnen.
On that topic: Sony @ MWC 2013 - de geruchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry voor m'n proZL-geblaat, dat zeg ik bij voorbaat al...
Wil gewoon even van me afschrijven waarom het voor mij geen Z wordt :p

Misschien moet ik niet in dit topic zijn, maar toch vind ik het persoonlijk erg zonde, dat zowel de witte als de paarse (naja paarse *blegh) niet volledig in die kleur gestyled zijn... Een witte achterkant en witte zijkanten, maar wel weer 'n zwarte bezel aan de voorkant... Terwijl de ZL gewoon helemaal wit is, prach-tig vind ik dat!

Zelf zou ik dan dus voor zwart gaan, maar dat is 'n fingerprintmagnet as hell... Weet niet hoe het zit met 'n iPhone 4 / 4S of 5, maar die heb ik regelmatig in m'n handen (meisje = Apple fanaat) maar echt geen / weinig smudges. Leuk hoor dat glas, zal vast en zeker mooi zijn, maar mij persoonlijk trekt het dus echt niet.

Dan waterresistant... Dat zal me gestolen kunnen worden eerlijk gezegd, loop al tig jaar met dure telefoontjes in m'n zak, bel tijdens het regenen en nog nooit problemen mee gehad. Daar komt bij dat alle poorten pas toegankelijk zijn na het openen van 'n klepje / schuifje (nog niet echt gecheckt wat het is) en ik nu al weet dat ik me daar aan ga ergeren. Vriend van me heeft een Samsung Galaxy ofzo, met 'n schuifklepje voor z'n Micro-USB poort, uhm nee dat is niks. Als ik dan muziek wil luisteren, moet ik elke keer 'n klepje weg doen om m'n hoofdtelefoon aan te sluiten, nee dat is ook niks. Ben benieuwd hoe die mechanismes over een half jaartje werken, lam, of gewoon nog steeds even robuust. Er bestaat 'n dock ja, dat is leuk, kost geld, niet altijd handig

Dan de grootte: 139.0 x 71.0 x 7.9mm, waarbij de dikte van het toestel erg mooi is, heb 'n Motorola Razr gehad die voor het grootste gedeelte slechts 7.2mm was. Ansich heel mooi, maar ook heel dun, hield niet goed vast (was ook erg breed) dusja... M'n huidige HTC One X+ meet 134,4 x 69,9 x 8,9 mm. De Xperia Z is weer 5mm langer, mm breder (nou okee) en dus 1mm dunner... Het kan, ja het kan, maar het zit wel aan z'n maximum voor CLB. De Xperia ZL daarentegen meet 131.6 x 69.3 x 9.8 mm, is 1mm dikker maar voor de rest... nice!

Voor de rest het design, mwahja, het is wel mooi, maar ik vind de materialen niet echt hmmjaa premium...
De kleurstelling dus niks en dat is bij de ZL wel dik in orde, geen klepjes, een losse camera-button is altijd mooi, een prachtig verwerkt notificatieledje... Ja zulke dingetjes doen het hem bij mij gewoon echt :P
Enige 2 jammerlijkheden zijn het niet 1,2,3 verkrijgbaar zijn in Nederland / Europa... En de LTE-banden...
Importeren (dan maar uit Amerika) is een optie, maar ik wacht op de prijzen... Dat hij geen Nederlandse LTE aankan vind ik natuurlijk jammer, maar daar valt ook wel overheen te stappen. Zo 1,2,3 heb ik nog geen LTE-abonnement, is de provider waar ik al jaren klant ben nog niet echt bezig met landelijke LTE-dekking en ik geloof ook niet dat ik onbeperkt LTE kan gebruiken bij een abonnementsprijs die ik nu betaal: €25,00 :+

Desalniettemin wil ik best 'n Xperia Z testen, bekijken en bevoelen Sony, sent me one *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mooi. :P

De voorkant is zwart voor t contrast met t scherm gok ik.

De zl vind ik niet mooi, althans, niet speciaal. De Z vind ik echt verschrikkelijk mooi

De grootte boeit me niet, heb nu een note en dat is ook geen probleem.

Maargoed, ieder zijn smaak he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmbroosV schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:49:
[...]

Dat dock is super handig natuurlijk maar dat mensen zich ergeren aan een klepje voor het opladen geloof ik niet helemaal, gaat tot nu toe elke keer goed bij mijn S en erger me daar ook totaal niet aan ( wel wordt dit klepje lam dus ik hoop dat Sony een ander mechanisme gebruikt nu. )

Z / ZL, de keuze is lastig als ze beide leverbaar in Nederland waren en daarvoor zou ik ze toch echt beide in mijn handen moeten hebben. Gelukkig maakt Sony het niet moeilijk voor mij en ligt er hopelijk 1 april een mooi pakketje op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 114616 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:01:
[...]

Dat dock is super handig natuurlijk maar dat mensen zich ergeren aan een klepje voor het opladen geloof ik niet helemaal, gaat tot nu toe elke keer goed bij mijn S en erger me daar ook totaal niet aan ( wel wordt dit klepje lam dus ik hoop dat Sony een ander mechanisme gebruikt nu. )

Z / ZL, de keuze is lastig als ze beide leverbaar in Nederland waren en daarvoor zou ik ze toch echt beide in mijn handen moeten hebben. Gelukkig maakt Sony het niet moeilijk voor mij en ligt er hopelijk 1 april een mooi pakketje op de mat.
Precies waarom mensen zich dus ergeren aan een klepje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:18:
[...]

Precies waarom mensen zich dus ergeren aan een klepje :)
Ja kan, ik lees vaak dat mensen zich ergeren van het telkens openen van het klepje :P Hoewel ik de oplossing met dat dock ook beter vind, kan die meteen als klok dienen en gemakkelijker muziek erop afspelen.

Draadloos laden mis ik daarnaast totaal niet hier omdat dat totaal niet efficient is nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dock is leuk, maar dan heb je geen "usb"-verbinding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
418O2 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:37:
Dock is leuk, maar dan heb je geen "usb"-verbinding toch?
Er zit wel een usb aansluting op de achterkant van het dock, al denk ik dat deze alleen voor het laden is. Misschien iemand die een V heeft die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ding heet 'charging dock', dus ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Je kunt natuurlijk wel de over WIFI gesimuleerde USB verbinding gebruiken ;)
Misschien dat dat 100% kan doen wat jij graag zou willen. Je moet er alleen maar even net aan denken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nou, zou er dan wel 1 op t werk willen en dat ik dan data over kan zetten als dat nodig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dock is alleen laden zo te zien. Nadeel van je klepjes is weer dat het ruk werkt in combinatie met docks enzo. Er was dacht ik ook een fabrikant die de waterdichtheid achter de USB poort regelde i.p.v. ervoor. Zo konden ze zonder klepjes werken. Ik meen hier iets over de FP gelezen te hebben. Je hebt dan alleen wat meer problemen met stofdichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik koppel een GSM eigenlijk nooit aan behalve om te laden, email/contacten gaat via Google, muziek via Spotify oid en foto's gaan naar Dropbox of Skydrive.

Daarom is voor mij persoonlijk een laad dock wel handig genoeg, jammer alleen dat je die waarschijnlijk weer voor een aantal tientjes moet kopen.

Edit: Zeker omdat ik al QI laders heb liggen, dat had voor mij persoonlijk dus handiger geweest.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 10-01-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Senor Sjon schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:56:
Dock is alleen laden zo te zien. Nadeel van je klepjes is weer dat het ruk werkt in combinatie met docks enzo. Er was dacht ik ook een fabrikant die de waterdichtheid achter de USB poort regelde i.p.v. ervoor. Zo konden ze zonder klepjes werken. Ik meen hier iets over de FP gelezen te hebben. Je hebt dan alleen wat meer problemen met stofdichting.
En dat je connectors in de poort zelf gaan oxideren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar hadden ze ook wat op bedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij komt langzamerhand in de systemen terecht dus... Sony Xperia Z - Levertijden en prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Donstil schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 10:16:
Ik koppel een GSM eigenlijk nooit aan behalve om te laden, email/contacten gaat via Google, muziek via Spotify oid en foto's gaan naar Dropbox of Skydrive.

Daarom is voor mij persoonlijk een laad dock wel handig genoeg, jammer alleen dat je die waarschijnlijk weer voor een aantal tientjes moet kopen.

Edit: Zeker omdat ik al QI laders heb liggen, dat had voor mij persoonlijk dus handiger geweest.
Draadloos laden lijkt mij ook super fijn, maar op zich met zo'n dock maakt het ook een mooie vervanger voor mijn wekkerradio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan sla je te hard en is je toestel beschadigd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mag toch lijen dat men tegenwoordig wel uit reflexed swiped om de snooze te triggeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het strakke en goed afgewerkte ontwerp spreekt ons aan. Het enige minpuntje is de aan/uit-knop die rond is en een beetje uitsteekt.
aldus nu.nl :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 20:53

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

CLB schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:20:
Sorry voor m'n proZL-geblaat, dat zeg ik bij voorbaat al...
Wil gewoon even van me afschrijven waarom het voor mij geen Z wordt :p

Misschien moet ik niet in dit topic zijn, maar toch vind ik het persoonlijk erg zonde, dat zowel de witte als de paarse (naja paarse *blegh) niet volledig in die kleur gestyled zijn... Een witte achterkant en witte zijkanten, maar wel weer 'n zwarte bezel aan de voorkant... Terwijl de ZL gewoon helemaal wit is, prach-tig vind ik dat!

Dan waterresistant... Dat zal me gestolen kunnen worden eerlijk gezegd, loop al tig jaar met dure telefoontjes in m'n zak, bel tijdens het regenen en nog nooit problemen mee gehad. Daar komt bij dat alle poorten pas toegankelijk zijn na het openen van 'n klepje / schuifje (nog niet echt gecheckt wat het is) en ik nu al weet dat ik me daar aan ga ergeren. Vriend van me heeft een Samsung Galaxy ofzo, met 'n schuifklepje voor z'n Micro-USB poort, uhm nee dat is niks. Als ik dan muziek wil luisteren, moet ik elke keer 'n klepje weg doen om m'n hoofdtelefoon aan te sluiten, nee dat is ook niks. Ben benieuwd hoe die mechanismes over een half jaartje werken, lam, of gewoon nog steeds even robuust. Er bestaat 'n dock ja, dat is leuk, kost geld, niet altijd handig

Dan de grootte: 139.0 x 71.0 x 7.9mm, waarbij de dikte van het toestel erg mooi is, heb 'n Motorola Razr gehad die voor het grootste gedeelte slechts 7.2mm was. Ansich heel mooi, maar ook heel dun, hield niet goed vast (was ook erg breed) dusja... M'n huidige HTC One X+ meet 134,4 x 69,9 x 8,9 mm. De Xperia Z is weer 5mm langer, mm breder (nou okee) en dus 1mm dunner... Het kan, ja het kan, maar het zit wel aan z'n maximum voor CLB. De Xperia ZL daarentegen meet 131.6 x 69.3 x 9.8 mm, is 1mm dikker maar voor de rest... nice!

Voor de rest het design, mwahja, het is wel mooi, maar ik vind de materialen niet echt hmmjaa premium...
De kleurstelling dus niks en dat is bij de ZL wel dik in orde, geen klepjes, een losse camera-button is altijd mooi, een prachtig verwerkt notificatieledje... Ja zulke dingetjes doen het hem bij mij gewoon echt :P
Enige 2 jammerlijkheden zijn het niet 1,2,3 verkrijgbaar zijn in Nederland / Europa... En de LTE-banden...
Importeren (dan maar uit Amerika) is een optie, maar ik wacht op de prijzen... Dat hij geen Nederlandse LTE aankan vind ik natuurlijk jammer, maar daar valt ook wel overheen te stappen. Zo 1,2,3 heb ik nog geen LTE-abonnement, is de provider waar ik al jaren klant ben nog niet echt bezig met landelijke LTE-dekking en ik geloof ook niet dat ik onbeperkt LTE kan gebruiken bij een abonnementsprijs die ik nu betaal: €25,00 :+
Precies mijn gedachten!

Daarom geen Xperia voor mijn, echt een domper. Wilde eerst de Nexus 4 halen, maar LG besloot om die niet uit te brengen in Nederland, exit LG Nexus 4. Sony onthuld 2 dagen geleden 2 top toestellen, waarvan ik de ZL veel mooier en praktischer vind (geen zin in kleppen en glazen achterkant). Nu komt de ZL niet naar Nederland, exit Sony Xperia ZL.

Nou, dan maar hopen dat HTC wat moois gaat brengen met mijn M7.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1 ... 3 ... 29 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles over winkels, prijzen, levertijden en andere niet-technische dingen mogen in DIT topic.

Alles over accessoires voor de Xperia Z hoort in Accessoires voor de Sony Xperia Z.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.