Jiayu G3 levertijden en prijzen![]() De eerste G3's beginnen Nederland binnen te komen. Uiteraard is het spannend welke verkopers het snelst leveren en wat de (verzend)kosten zijn: deze plek is bedoeld om het daarover te hebben. Voor inhoudelijke discussie over de G3 is er: [JiaYu G3] Ervaringen en Discussie Het bedrijf JiaYu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in april 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid. Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productielijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig. Gebruikte verkopers
Levertijd, verzendkosten en inklaringDat varieert. In augustus was in een Samenkopen/GoT/Fok-actie voor een beperkte tijd een coupon te krijgen zodat je voor $165,77 -ofwel €133- een Jiayu G3 kon bestellen bij Lightake. Tot op heden heeft Lightake geen exemplaar kunnen leveren en heeft menigeen maar besloten de bestelling te annuleren.Voor de rest schommelt het om en nabij de $200 bij menig verkoper, dat is omgerekend grofweg €160. Als je dan ook nog eens je Jiayu G3 snel wil hebben en voor DHL-verzending kiest, mag je $35 bijbetalen. Dus dan ben je €184 kwijt, met bovendien een hoger risico op eventuele inklaringskosten + BTW. Daarom kiezen sommigen er voor om de Jiayu G3 via registered Singapore airmail te versturen. Daardoor heb je hem niet binnen een week in huis, maar variërend van twee tot zes weken. Ook hier loop je het risico dat de douane jouw pakketje er tussen uit haalt en je dus inklaringskosten + BTW moet afrekenen. Maar dit wordt steekproefgewijs gedaan, de ervaring leert dat je via deze verzendingsmethode een kleinere kans hebt op het moeten bijbetalen. |
[ Voor 73% gewijzigd door Nextron op 09-11-2012 15:29 ]
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.