Jiayu G3 - Levertijden en prijzen Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:28
CheckItOut schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 14:31:
Toch maar de G3S bestellen bij mixeshop. Fastcardtech heeft niet zo'n goede trustpilot score.
Op jouw aanrade idd de trustpilot bekeken en alleen maar negatieve dingen gezien.

Ook bij Mixeshop de G3S Black gekocht. Vooraf ff gechecked of deze op voorraad was, wat geen probleem was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08 17:21
partyondude schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:19:
Ben benieuwd, houd ons op de hoogte :)
Hij is er sinds gisteren. Leuk toestel. Verschil met de G3 is natuurlijk de quad-core, maar daarnaast is hij ook al vanuit de fabriek geroot (dus kunnen lekker snel met Titanium de china sysapps kunnen verwijderen) en staat er Android 4.2.1 op.
Een raar ding vond ik wel dat je geen interne SD-kaart hebt zoals ik gewend ben bij de Samsung Galaxy S I/II. Je kan zonder SD-kaart dus ook geen foto's e.d. maken.
Verder merk je wel dat het OS soms wat gebreken heeft. De messenger app crashed bij mij af en toe en apps zoals Llama is helaas niet te gebruiken. Logisch aangezien developers natuurlijk niet elke chinaphone af kunnen gaan.
Ik vind het toestel mooi, maar hij is er erg groot!

Maar nu ontopic:
Jiayu G3S besteld op 29 mei op mixeshop.com
2 juni 22:38 shipped met DHL
4 juni 11:34 afleverpoging 1 (ik was niet thuis)
5 juni 13:25 afgeleverd

Prijs:
$183 toestel
$3 siliconen hoesje (random kleur, ik kreeg groen)
$0 screen protector (die ik heb verprutst dankzij de chinese instructies)
$26,84 shipping met DHL
Totaal via paypal conversie: €169,83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-09 15:42
Vreemd dat je geen interne SD hebt ? de oude G3 heeft dat wel ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Das netjes zo. Ik hoopte al dat hij redelijk stabiel is, maar ik kan eerlijk gezegd niet zoveel eisen zoals bij mijn oude HTC die nog wel eens crashed. Aangezien hij voor mn vriendin is, zal ze er niet zoveel problemen mee hebben. Die heeft een Samsung waar t totale geheugen kleiner is als t vrije geheugen van mn Desire HD :P

Je hebt m precies besteld zoals ik, toestel, case, screenprotector. Ik heb er nog wel een 16GB SD card bij besteld voor die 10 USD extra :)

Hopelijk ergens binnenkort in huis.

Je hebt niks hoeven bijbetalen aan Douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
Zero2Fear schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:57:
Das netjes zo. Ik hoopte al dat hij redelijk stabiel is, maar ik kan eerlijk gezegd niet zoveel eisen zoals bij mijn oude HTC die nog wel eens crashed. Aangezien hij voor mn vriendin is, zal ze er niet zoveel problemen mee hebben. Die heeft een Samsung waar t totale geheugen kleiner is als t vrije geheugen van mn Desire HD :P

Je hebt m precies besteld zoals ik, toestel, case, screenprotector. Ik heb er nog wel een 16GB SD card bij besteld voor die 10 USD extra :)

Hopelijk ergens binnenkort in huis.

Je hebt niks hoeven bijbetalen aan Douane?
Nee, mij hebben ze niet gepakt. De kans bij air mail is btw 10% en bij DHL hoger. Maar mixeshop raad wel aan heb via UPS/DHL te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Heb ook via DHL gedaan. Als ze per toeval mij eruit pakken, so be it. Anders heb ik gewoon geluk.

Makkelijkste is er gewoon vanuit te gaan dat t altijd is, word je meteen een stuk vrolijker als je niks hoeft te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:19

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Topicstarter
MEN-O schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:57:
Vreemd dat je geen interne SD hebt ? de oude G3 heeft dat wel ?!
Bedoel je de rom? Want op de reguliere G3 zeurt wanneer je zonder SD-kaart foto's probeert te maken.
2 weken geleden heb ik twee flipcovers bij Antelife besteld. Goedkoopste die ik kon vinden voor $13 per stuk met de vouw onderaan. Dag later ging de prijs omlaag naar $6. Voor een verschil van $14 stuk ik wel even een mailtje dat ik de bestelling wil annuleren of het prijsverschil retour. Enige reactie tot nu toe is dat de bestelling verstuurd is. Op het tweede mailtje heb ik ook nog niets gehoord.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:02
Jiayu G3S vanmorgen aangekomen. Tot mijn grote verbazing zie ik dat hier Lewa OS opstaat. Ik hou eigenlijk veel meer van Stock android. Alle iconen enzo zijn nu volledig anders... Kan Lewa hier eventueel van verwijderen zodat ik Stock Android heb?

Of is het een andere mogelijkheid om een andere launcher (laucherpro bvb) te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Daarnet Nova launcher geinstalleerd en dit geeft terug het "Stock Android" gevoel terug. Vind de telefoon merkbaar sneller dan een standaard G3. Heb ik geluk of niet, maar de GPS is subliem momenteel, de eerste keer na 10 seconden een Fix. Dit ondertussen al een 3-tal keer uitgetest en dit neemt telkens een 10 a 20 seconden in. Dik tevreden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
Daarnaast is de wake-lock op de rode led ook gefixed op de G3S. Lijkt alsof Jiayu een tweakers is :P

[ Voor 5% gewijzigd door CheckItOut op 12-06-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Heb je de GPS getest? Vraag mij af of ik geluk had met de G3S of als die echt beter zou zijn nu qua ontvangst.
Heb zonet nog een G3S besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Klinkt alleen maar goed dit. Maar er komt dus geen stock android op? Naja der valt altijd wel iets te veranderen hehe. Ben benieuwd, mijne ligt sinds vanochtend in Eindhoven depot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Is wel stock Android hoor. Had het in het begin fout. Er is gewoon een Jiayu Theme overgegooid (beetje te vergelijken met HTC Sense of Touchwiz) Alle icoontjes zijn er wat anders uit.

Na het installeren van een andere launcher (Nova launcher, Launcher pro) heb je het stock gevoel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
Oke, ik zal t eens gaan bekijken.

Kreeg net feedback van thuis, hij is afgeleverd zonder extra kosten. We hebben weer geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
als het over een G3S gaat, wil je even de GPS testen met GPS test of GPS status? Eens zien hoe snel/traag het bij u werkt. Hier zonder maar iets te wijzigen binnen de 15 seconden fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Mijn G3N met Android 4.1.2 (url=http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-g3n-2/]Rocky_RS ROM[/url] van needrom.com) heeft na de fix (root + fastergps) redelijk goed GPS bereik:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pGApNuRd3RTHttjFR7o1uPm8/medium.jpg

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:47
ik ook binnen via dhl zonder extra kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken terug een G3 bij mixeshop besteld. Kreeg na een paar dagen een mailtje terug dat de G3 niet meer leverbaar was, maar voor $10 extra konden ze de G3 order omzetten naar een G3S. Dat maar gedaan dus, en vandaag kwam die binnen via DHL zonder extra kosten.

Toch wel leuk die nieuwe versie android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 12:05
Vandaag 3 exemplaren binnen van de g3s met DHL. Heb uiteindlijk 40 euro moeten betalen aan btw. De waarde in inhoud van het pakket was door de verstuurder aangepast naar een lagere prijs.
Ik wil eigenlijk schonere build en al die chineze meuk eraf hebben. De launcher veranderen helpt al maar is nog steed niet top natuurlijk. Iemand een idee of er nog goede custom roms komen (of zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Aan de hand van ES file explorer kan je als root "inloggen". Dan naar de System\App of \system\data\app map gaan. Daar zal je nog enkele chinese programma's zien staan die ook tevoorschijn komen in uw app drawer.

Die kan je daar gewoon verwijderen. Heb dit ook al gedaan met een G3S en geen enkel chinees tekentje meer te bespeuren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheckItOut
argon007 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:33:
Aan de hand van ES file explorer kan je als root "inloggen". Dan naar de System\App of \system\data\app map gaan. Daar zal je nog enkele chinese programma's zien staan die ook tevoorschijn komen in uw app drawer.

Die kan je daar gewoon verwijderen. Heb dit ook al gedaan met een G3S en geen enkel chinees tekentje meer te bespeuren :-)
Ik heb met titanium backup een backup gemaakt van alle chinese apps en ze daarna verwijderd vanuit hetzelfde menu. Je kon zonder problemen al de chinese apps verwijderen zonder impact op het OS.

En owja, ik heb gemaild met de developer van Llama (had ik het eerder over in dit tread) en hij heeft een fix voor het probleem wat ik had (beta versie op zijn blog doet het perfect). Nu doet écht alles het perfect. Ik ben heel erg blij met dit toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berendhoo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-09 12:05
Werkt best prima deze telefoon. Nog even op zoek naar een passende screenprotector en hoesje. De G3s heeft dezelfde maten als de G3 als ik me niet vergis. Iemand tips over wat past?

@CheckItOut Wat had je voor bug dan?

Heeft iemand clockwork mod recovery al werkend op de g3s?

[ Voor 12% gewijzigd door Berendhoo op 22-06-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoofie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:35
Hier vandaag ook een G3s binnengekomen.
6 juni besteld bij Mixeshop, 11 juni verzonden via hongkongpost en vandaag binnen.
Heb hem een dag voordat we op vakantie gingen besteld, dus DHL oid had weinig zin...

@Liander:Ja, ik snap dat jullie een probleem hebben, en nee, dat geeft jullie niet het recht ons op een ongeoorloofde manier geld af proberen te troggelen... Dank voor het crediteren van de onterechte factuur, nu de rest van Nederland nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Berendhoo schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 14:50:
Werkt best prima deze telefoon. Nog even op zoek naar een passende screenprotector en hoesje. De G3s heeft dezelfde maten als de G3 als ik me niet vergis. Iemand tips over wat past?

@CheckItOut Wat had je voor bug dan?

Heeft iemand clockwork mod recovery al werkend op de g3s?
Moet er een screenprotector op? Deze heeft Gorilla Glass 2. Ik denk niet dat dit nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:32
G3S besteld via banggood.com, was binnen 2 weken binnen.
Helaas ga ik hem wel weer verkopen, vind hem iets te groot. Wel interessant deze Chinese smartphones, maar niet helemaal mijn ding.

Gaat dus op Marktplaats deze (en op V&A, helmaal nieuw, geen krasjes, screenprotector etc. 2 dagen getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobke1
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09-2013
:P Ik verkoop mijn nieuwe smartphone JiayuG3 kleur donkergrijs.
Interesse mail naar het volgende mailadres : robert.meisters@skynet.be

[ Voor 7% gewijzigd door bobke1 op 06-07-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Er werd een topic opgestart voor Jiayu G3S. Dit model is net iets anders dan de G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-05 14:13
Vandaag bij pandawill de G3 voor ~94 euro :) .
De site is wel heel erg traag vandaar hier een google cache link:
http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Wanneer de site weer bereikbaar is:
http://www.pandawill.com/...tock/index/cat/1/group/8/
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste