Waar kan ik de productie datum vinden?
Staat op de doos/stikker aan de zijkant ergens.
Verwijderd
Hoi iedereen,
Het frame van mijn toetsenbord zit los. Het typt redelijk irritant, maar ik heb mijn laptop wel nodig voor mijn stage. Ik kan hem dus wel opsturen, maar ik vind het zonde omdat nu te doen... misschien weet iemand van jullie hoe je hem weer vast kan maken?
http://tinypic.com/r/16a36dx/6
Of word het toch echt opsturen..?
Het frame van mijn toetsenbord zit los. Het typt redelijk irritant, maar ik heb mijn laptop wel nodig voor mijn stage. Ik kan hem dus wel opsturen, maar ik vind het zonde omdat nu te doen... misschien weet iemand van jullie hoe je hem weer vast kan maken?
Check de demontage/assemblage video's op de 1e pagina eens, mocht je het daarna te lastig lijken is opsturen de beste optie.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:38:
Hoi iedereen,
Verwijderd
Dan heb je pech, althans als je een azerty toetsenbord wil. Een lenovo mederwerker wist me per mail te vertellen dat de Lenovo Y500 ook in de Mediamarkt verkocht wordt in België. Misschien eens langsgaan en kijken wat ze op stock hebben?
Ik belde net met de Mediamarkt in Antwerpen, die zeggen dat Mediamarkt België ze niet verkoopt
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Dat was toch niet zo toen je hem kreeg hoop ik?Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:38:
Hoi iedereen,
Zelfs nadat die van mij kijhard gevallen is vindt ik dit vreemd.
Verwijderd
Je kan ook nog Saturn proberen, al vermoed ik dat ze de Y500 daar ook niet (meer) zullen verkopen aangezien Mediamarkt ze ook niet verkoopt.thijsvc schreef op woensdag 17 april 2013 @ 16:27:
Ik belde net met de Mediamarkt in Antwerpen, die zeggen dat Mediamarkt België ze niet verkoopt
http://www.notebookcheck....-GT-750M-SLI.91280.0.html
De GT 750m SLI zal ongeveer even snel zijn als de GTX 675MX.
De GT 750m SLI zal ongeveer even snel zijn als de GTX 675MX.
Verwijderd
De GT 750m SLI versie wel te verstaan. Zonder SLI zou die tussen de GT 650m en GT 660m zitten.Karakartal schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:36:
http://www.notebookcheck....-GT-750M-SLI.91280.0.html
De GT 750m zal ongeveer even snel zijn als de GTX 675MX.
Dank je voor het delenfulgore schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:51:
[...]
Dat is spijtig, ik zie deze opties niet verschijnen. Lenovo Energy Management ziet er bij mij dan ook totaal anders uit.
Welke versie heb jij? Ik heb versie 8.0.2.5
Edit: Zie het al, in de RTFM staat:
"Optimale batterijtoestand: In deze modus wordt de oplaadcapaciteit van de batterij beperkt tot 60%. In deze modus veroudert de batterij minder snel en wordt de levensduur van de batterij verlengd."

[ Voor 16% gewijzigd door roy--93 op 17-04-2013 21:57 ]
Inderdaad. Was het vergeten om het erbij te zetten.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:42:
[...]
De GT 750m SLI versie wel te verstaan. Zonder SLI zou die tussen de GT 650m en GT 660m zitten.
Misschien een alternatief voor deze. Vervanging van Sony Vaio VPC-F13Z1E/B, met wish list.
Verwijderd
Offtopic much?Sanction schreef op woensdag 17 april 2013 @ 22:34:
Misschien een alternatief voor deze. Vervanging van Sony Vaio VPC-F13Z1E/B, met wish list.
Anyway, is er iemand hier die de uitvoering met 2 grafische kaarten heeft en mij kan vertellen of dit het extra geld waard is?
Als SLi goed geimplenteerd is in de games die je speelt dan zul je altijd minimaal een 40% hogere fps behalen. Of dit het geld waard is verschilt per persoon. In mijn geval vind ik het wel waard omdat andere applicaties (zoals CAD) ook gebruik kunnen maken van extra CUDA cores waardoor rendering sneller gaatVerwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 02:44:
[...]
Offtopic much?
Anyway, is er iemand hier die de uitvoering met 2 grafische kaarten heeft en mij kan vertellen of dit het extra geld waard is?
Fabrikage datum, 25-11-2012..... Er zit een Synaptics touchpad op.
Mijn ouders hebben hem meegenomen uit Nederland omdat ik zelf in Cyprus woon. Moet ik mij nu zorgen maken? Ik kan hem pas as dinsdag pas echt uitproberen....
Mijn ouders hebben hem meegenomen uit Nederland omdat ik zelf in Cyprus woon. Moet ik mij nu zorgen maken? Ik kan hem pas as dinsdag pas echt uitproberen....
Je zegt dat er een Synaptics touchpad inzit, dan hoef je je geen zorgen te maken.da_PSI schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:37:
Fabrikage datum, 25-11-2012..... Er zit een Synaptics touchpad op.
Ff snel asngezet & daar staan de synaptics drivers ga er vanuit dat er een synaptic inzitfulgore schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:43:
[...]
Je zegt dat er een Synaptics touchpad inzit, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Verwijderd
Ik heb sinds twee weken de i5 versie in mijn bezit. Prachtig apparaat. Producutiedatum november 2012 maar wel met synaptics touchpad. MAAR deze is nou ook niet om direct enthousiast van te worden. vaak registreert hij taps niet, of beweegt de cursor net een paar millimeter als je tapt. Ik heb met de instellingen zitten spelen, maar het probleem blijft altijd bestaan. Daarnaast is het zo dat, met name wanneer ik in de explorer zit van win8, dat de muis soms niet meer reageert, of maar gedeeltelijk (dwz: multitouch ed. werkt niet, cursor beweegt wel). En soms blijft ie helemaal hangen voor een seconde of 10 (voelt als 10 uur).
Ik heb de laatste versie van de driver geinstalleerd (16.2.18), maar de weergegeven naam van het touchpad is <Synaptics ClickPad V1.1 on SMB port>, terwijl het toen ik de update net had uitgevoerd nog V8.1 was.
zijn er meer mensen die dit scenario herkennen?
Ik heb de laatste versie van de driver geinstalleerd (16.2.18), maar de weergegeven naam van het touchpad is <Synaptics ClickPad V1.1 on SMB port>, terwijl het toen ik de update net had uitgevoerd nog V8.1 was.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 00:18 ]
Ik heb ook een november 2012 versie met synaptics en geen problemen met het touchpad. Ik heb driver 16.3.15.1 geïnstalleerd en in de device manager staat "synaptics PS/2 Port Touchpad".Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 00:14:
Ik heb sinds twee weken de i5 versie in mijn bezit. Prachtig apparaat. Producutiedatum november 2012 maar wel met synaptics touchpad. MAAR deze is nou ook niet om direct enthousiast van te worden. vaak registreert hij taps niet, of beweegt de cursor net een paar millimeter als je tapt. Ik heb met de instellingen zitten spelen, maar het probleem blijft altijd bestaan. Daarnaast is het zo dat, met name wanneer ik in de explorer zit van win8, dat de muis soms niet meer reageert, of maar gedeeltelijk (dwz: multitouch ed. werkt niet, cursor beweegt wel). En soms blijft ie helemaal hangen voor een seconde of 10 (voelt als 10 uur).
Omdat ik binnenkort een msata ssd wil aanschaffen heb ik me zitten voorbereiden op de installatie. Het plan is om, na de hardware aanpassing, een schone Windows 8 erop te gaan zetten. Echter heb ik echt nergens een legale W8 download kunnen vinden. Zelfs niet op de website van Microschoft.
Na mijn uitgebreide virtuele zoektocht heb ik Microschoft gebeld die mij vriendelijk doorverwezen naar de winkelier. Vervolgens ben ik langs Saturn, waar ik de Y500 SLI gekocht heb, gegaan. Een medewerker adviseerde, geloof het of niet, om maar een illegale versie te downloaden. Een alternatief is om er eentje te kopen...
Ik word hier echt knettergek van. Mensen doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een licentie zonder DVD of download van het besturingssysteem te hebben. Zelf kan ik nog en ultieme poging doen een paar collega's om een kopie zonder licentie-code te vragen.
Ben ik nou zo'n NOOB of heb ik iets over het hoofd gezien?

Na mijn uitgebreide virtuele zoektocht heb ik Microschoft gebeld die mij vriendelijk doorverwezen naar de winkelier. Vervolgens ben ik langs Saturn, waar ik de Y500 SLI gekocht heb, gegaan. Een medewerker adviseerde, geloof het of niet, om maar een illegale versie te downloaden. Een alternatief is om er eentje te kopen...

Ik word hier echt knettergek van. Mensen doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een licentie zonder DVD of download van het besturingssysteem te hebben. Zelf kan ik nog en ultieme poging doen een paar collega's om een kopie zonder licentie-code te vragen.

Ben ik nou zo'n NOOB of heb ik iets over het hoofd gezien?
[ Voor 3% gewijzigd door Zhadox op 19-04-2013 14:10 ]
Hey Zhadoxx,
In principe koop je geen operating systeem, je koopt enkel een licentie om een OS te gebruiken. Concreet is de licentie een 'key'. Dit geldt trouwens voor bijna alle software. Het is dus ook niet het bestand of de download die illegaal is, maar de activatie. Maar gezien er in jou y500 een key in de bios zit wordt jou Windows op een legale manier geactiveerd. Ook als je dat bestand via een torrent ofzo download.
Ik heb hetzelfde gedaan, even gezocht of ik het niet via Microsoft kon downloaden (dan weet je zeker dat er geen virussen inzitten ofzo). Maar dat bleek niet mogelijk, dus dan maar een torrent gedownload.
In principe koop je geen operating systeem, je koopt enkel een licentie om een OS te gebruiken. Concreet is de licentie een 'key'. Dit geldt trouwens voor bijna alle software. Het is dus ook niet het bestand of de download die illegaal is, maar de activatie. Maar gezien er in jou y500 een key in de bios zit wordt jou Windows op een legale manier geactiveerd. Ook als je dat bestand via een torrent ofzo download.
Ik heb hetzelfde gedaan, even gezocht of ik het niet via Microsoft kon downloaden (dan weet je zeker dat er geen virussen inzitten ofzo). Maar dat bleek niet mogelijk, dus dan maar een torrent gedownload.
Natuurlijk... die weg ken ik met mijn ogen dicht, maar je weet maar nooit wat voor narigheden (lees: trojans, virussen en de hele rambam) je er gratis bijkrijgt. Daarom wil ik het via de legale weg doen, en zeg nou zelf dit is toch te gek voor woorden. Uiteindelijk krijg je niet waar je voor betaald hebt.thijsvc schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:42:
Hey Zhadoxx,

Heb mijn laptop nu een een kleine 2 uur kunnen kietelen, en ik heb hetzelfde... best wel irritant...Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 00:14:
Ik had dit ook en heb toen de driver geupdated en de snelheid verhoogd. Loopt als een zonnetje!da_PSI schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:17:
[...]
Heb mijn laptop nu een een kleine 2 uur kunnen kietelen, en ik heb hetzelfde... best wel irritant...
DaveD
Echt waar, wordt hier zo verdrietig van. Heb de driver geupdate van het touchpad en alleen was hij niet goed "opnieuw opgestart" waardoor het niet werkte.DaveD1109 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:47:
[...]
Ik had dit ook en heb toen de driver geupdated en de snelheid verhoogd. Loopt als een zonnetje!
Heb even HDtune gedaan en ook HD sentimental,
HDtune geeft aan: reallocated event count: Current: 100 - Worst 100 - Threshold-30
Wat te doen? Ik woon namelijk niet in Nederland maar in Cyprus. Me ouders zijn er nu nog voor 2 dagen.
Ik denk eraan om hem gewoon te houden, want heb een laptop nodig maar heb eigenlijk ook geen zin om een "defecte" hdd te hebben.
De Realocated sectors zijn ervoor om de bad sectors te vervangen....,
Hallo allemaal,
Ik heb nu al een paar weken de IdeaPad Y500 in handen en het is me toch een prachtig ding, alleen ben in Windows 8 wel een beetje zat en wil ik Windows 7 er op gooien.
Dit leek allemaal goed te gaan totdat ik doodleuk de Primaire partitie (nr 6 ofzo van de 8 ) leeggegooid had en zag dat ik helemaal geen andere OS d'r op kan installeren.
Ik had met YUMI een Windows 7 installer erop gegooit en kwam dus tot het kiezen van een partitie maar ik kon deze dus niet kiezen door een error.
Iemand die ditzelfde probleem had maar toch Windows 7 heeft weten te installeren zonder al die partities zoals de OneKey Recovery te verliezen? Als het niet mogelijk zou zijn om Win8 te vervangen met Win7 zou er dan een mogelijkheid zijn om een DuelBoot ofzoiets te kunnen installeren?
Ik ben op dit gebied technisch helemaal niet bekend dus alle kleine beetjes qua hulp helpen
Ik heb nu al een paar weken de IdeaPad Y500 in handen en het is me toch een prachtig ding, alleen ben in Windows 8 wel een beetje zat en wil ik Windows 7 er op gooien.
Dit leek allemaal goed te gaan totdat ik doodleuk de Primaire partitie (nr 6 ofzo van de 8 ) leeggegooid had en zag dat ik helemaal geen andere OS d'r op kan installeren.
Ik had met YUMI een Windows 7 installer erop gegooit en kwam dus tot het kiezen van een partitie maar ik kon deze dus niet kiezen door een error.
Iemand die ditzelfde probleem had maar toch Windows 7 heeft weten te installeren zonder al die partities zoals de OneKey Recovery te verliezen? Als het niet mogelijk zou zijn om Win8 te vervangen met Win7 zou er dan een mogelijkheid zijn om een DuelBoot ofzoiets te kunnen installeren?
Ik ben op dit gebied technisch helemaal niet bekend dus alle kleine beetjes qua hulp helpen

Ik kan je niet echt verder helpen. Maar op internet /forum.notebookreview.com is volgensmij het een en andere wel te vinden. Veel mensen hadden moeite met W7 op de laptop te krijgen. Weet niet precies waarom, misschien door de W8 key die in de bios zit. Heb je geen back up zodat je even terug kan? Ik kan het niet aanraden om naar W7 te gaan. Hoe erg je het boot/Metro opstart scherm ook haat, er is genoeg te vinden om daar om heen te gaan. W8.1 zal wss ook niet lang meer duren, en dan kan je het helemaal zelf kiezen. Je gaat daarbuiten ook een hoop snelheid missen als je terug naar 7 gaat.
En no offense, maar als je op dat technisch gebied niet bekend bent, waarom ben je er dan toch aan begonnen? Als je een beetje gezoekt had had je wss gezien dat het een hoop gekloot kan zijn om W7 terug erop te krijgen.
Hier een linkje met Windows 7 search in het grote Y500 topic daar. -> http://forum.notebookreview.com/search.php?searchid=1047393
En no offense, maar als je op dat technisch gebied niet bekend bent, waarom ben je er dan toch aan begonnen? Als je een beetje gezoekt had had je wss gezien dat het een hoop gekloot kan zijn om W7 terug erop te krijgen.
Hier een linkje met Windows 7 search in het grote Y500 topic daar. -> http://forum.notebookreview.com/search.php?searchid=1047393
Nou ik heb wel vaker mijn XP en Windows 7 opnieuw moeten installeren en had al eens eerder op een Windows 7 laptop XP gezet en ik had niet verwacht dat er vanalles anders zou zijn vanaf Windows 8.
Ik ga dat forum maar eens goed doorlezen en als iemand anders ondertussen nog de oplossing hierop weet: Post!
Ik ga dat forum maar eens goed doorlezen en als iemand anders ondertussen nog de oplossing hierop weet: Post!
Volledig renoveren proberen?da_PSI schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:27:
[...]
Echt waar, wordt hier zo verdrietig van. Heb de driver geupdate van het touchpad en alleen was hij niet goed "opnieuw opgestart" waardoor het niet werkte.
Heb even HDtune gedaan en ook HD sentimental,
HDtune geeft aan: reallocated event count: Current: 100 - Worst 100 - Threshold-30
Wat te doen? Ik woon namelijk niet in Nederland maar in Cyprus. Me ouders zijn er nu nog voor 2 dagen.
Ik denk eraan om hem gewoon te houden, want heb een laptop nodig maar heb eigenlijk ook geen zin om een "defecte" hdd te hebben.
De Realocated sectors zijn ervoor om de bad sectors te vervangen....,
DaveD
Renoveren...? gewoon de tools van Seagate?
[ Voor 8% gewijzigd door da_PSI op 21-04-2013 21:29 ]
Je moet in het bios een en ander veranderen (uefi schiet me zo even te binnen en nog een paar dingen.MrJesse schreef op zondag 21 april 2013 @ 19:49:
Nou ik heb wel vaker mijn XP en Windows 7 opnieuw moeten installeren en had al eens eerder op een Windows 7 laptop XP gezet en ik had niet verwacht dat er vanalles anders zou zijn vanaf Windows 8.
Dan moet je alle partities verwijderen, zodat ze niet meer gbt of iets dergelijks zijn en daarna pakt ie windows 7 wel.
De precieze stappen kan ik nu niet verifieren, want mijn Y500 is ter reparatie.
Je weet 100% zeker dat de Win7 installer dan wel de schijf te pakken krijgt?jbbrans schreef op zondag 21 april 2013 @ 22:54:
[...]
Je moet in het bios een en ander veranderen (uefi schiet me zo even te binnen en nog een paar dingen.
Dan moet je alle partities verwijderen, zodat ze niet meer gbt of iets dergelijks zijn en daarna pakt ie windows 7 wel.
De precieze stappen kan ik nu niet verifieren, want mijn Y500 is ter reparatie.
Verwijderd
Op de website van Lenovo kun je de Synaptics driver 16.2.18 downloaden [deze is voor mij nog een ramp], maar op de website van Synaptics is de 16.3.15.1 te downloaden. En dan is het alsof je van een Dacia in een Porsche stapt. Alleen sommige swipe functies van win8 werken niet met die driver, dus vandaar (denk ik) dat lenovo een oudere driver aanbiedt.DaveD1109 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:47:
[...]
Ik had dit ook en heb toen de driver geupdated en de snelheid verhoogd. Loopt als een zonnetje!
Weet iemand hoe ik de One Key Recovery intact kan houden na een verse W8 installatie?
Dit doe ik omdat ik binnenkort een msata SSD wil installeren...
Dit doe ik omdat ik binnenkort een msata SSD wil installeren...
[ Voor 75% gewijzigd door Zhadox op 22-04-2013 00:56 ]
-knip-
Kun je de schijf niet spiegelen? Of er een backup image van maken. Die op de SSD installeren en daarna een schone windows 8 install doen? Dan behoud je de OneKey Recovery en kun je alsnog een schone install doen.
Kun je de schijf niet spiegelen? Of er een backup image van maken. Die op de SSD installeren en daarna een schone windows 8 install doen? Dan behoud je de OneKey Recovery en kun je alsnog een schone install doen.
[ Voor 71% gewijzigd door Krilo_89 op 22-04-2013 14:10 ]
Heb de y500 met i7 en blu ray ook aangeschaft. Ben ook van plan een msata SSD aan te schaffen en ben dus ook zeer benieuwd wat nu de beste manier is om windows 8 op de ssd te krijgen. Ik heb de versie met blu ray dus zou eventueel ook een backup kunnen branden en dan vanaf cd/dvd kunnen draaien.
Graag hoor ik de beste oplossing!
Graag hoor ik de beste oplossing!
Hierzo windows 7 op de y500 gezet en draait als een zonnetje.
De truuk was om in het bios de settings in 'Legacy' mode te zetten waar mogelijk.
Drivers welke bijgeleverd waren had ik al overgekopieerd op een aparte schijf. Daarbij zitten ook windows 7 drivers.
Een driver voor Wireless was wel Windows 8. Dat is het enigste wat ik nog even erbij moet zoeken.
Waar ik zelf nu nog even mee puzzel:
De 16 gb cache drive heb ik geformateerd en ziet ie nu als een aparte schijf. Onder windows 8 kon ik wel erg goed het verschil merken met de 16 gb als caching functie.
Hoe kan ik deze weer onder windows 7 instellen?
De truuk was om in het bios de settings in 'Legacy' mode te zetten waar mogelijk.
Drivers welke bijgeleverd waren had ik al overgekopieerd op een aparte schijf. Daarbij zitten ook windows 7 drivers.
Een driver voor Wireless was wel Windows 8. Dat is het enigste wat ik nog even erbij moet zoeken.
De 16 gb cache drive heb ik geformateerd en ziet ie nu als een aparte schijf. Onder windows 8 kon ik wel erg goed het verschil merken met de 16 gb als caching functie.
Kijk hier http://forums.lenovo.com/...working/m-p/989349#M76334 even in het lenovo forum. Daar word uitgelegd hoe je het installeerd.chokolademan2 schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:43:
Yes Thanks! De cache functie was in een paar minuutjes gefixed met deze link !jbbrans schreef op maandag 22 april 2013 @ 16:24:
[...]
Kijk hier http://forums.lenovo.com/...working/m-p/989349#M76334 even in het lenovo forum. Daar word uitgelegd hoe je het installeerd.
Ik heb een week of 2/3 geleden ook een Y500 van een medetweaker overgenomen, en ik vind 'm heerlijk werken.
Nu is mijn vraag alleen: heeft iemand ervaring met sleeves/beschermers? Ik heb een beetje lopen googelen, en het enige dat te koop lijkt te zijn, zijn die sleeves met een rits.
Ik zoek eigenlijk een rubberen hoes die er om heen kan, a la MacBook (vb http://ecx.images-amazon....I/31EL6tWxp-L._SL500_.jpg ), maar na een half uurtje googlen heb ik nog niets gevonden.
Misschien dat iemand hier deze ervaring deelt, en mij kan verder kan helpen met iets als "Ja, dat had ik ook. Na 3 weken zoeken heb ik deze sleeve gekocht op een obscure Chinese website. Ze hadden alleen mijn BSN, bankpas nummer en pincode nodig, maar toen had ik hem binnen 2 maanden op de deurmat liggen".
Of zo iets.
Nu is mijn vraag alleen: heeft iemand ervaring met sleeves/beschermers? Ik heb een beetje lopen googelen, en het enige dat te koop lijkt te zijn, zijn die sleeves met een rits.
Ik zoek eigenlijk een rubberen hoes die er om heen kan, a la MacBook (vb http://ecx.images-amazon....I/31EL6tWxp-L._SL500_.jpg ), maar na een half uurtje googlen heb ik nog niets gevonden.
Misschien dat iemand hier deze ervaring deelt, en mij kan verder kan helpen met iets als "Ja, dat had ik ook. Na 3 weken zoeken heb ik deze sleeve gekocht op een obscure Chinese website. Ze hadden alleen mijn BSN, bankpas nummer en pincode nodig, maar toen had ik hem binnen 2 maanden op de deurmat liggen".
Of zo iets.
Bel de bergbrandweer. Die hele berg staat hártstikke in de fik.
Aangezien ik zelf Win7 wil installeren heb ik wat vragen:chokolademan2 schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:43:
1. Heb je alle partities die van Windows 8 geformateerd en later daar 1 hele partitie van gemaakt? Zoja, hoe heb je dit aangepakt?
2. Had jij een CD met alle drivers erop? Zonee, waar heb je deze drivers vandaan gehaald?
3. Aangezien ik deze laptop alleen draadloos gebruik wil ik graag weten of je een driver nog hebt gevonden zodat je wel weer draadloos internet had.
4. Ik neem aan dat de 16Gb cache een van de vele partities was?
Alvast bedankt

1. Ik heb alle partities van de harde schijf verwijderd en daar inderdaad 1 grote partitie van gemaakt. Dit heb ik door de installer laten doen van windows 7.MrJesse schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 12:53:
[...]
Aangezien ik zelf Win7 wil installeren heb ik wat vragen:
1. Heb je alle partities die van Windows 8 geformateerd en later daar 1 hele partitie van gemaakt? Zoja, hoe heb je dit aangepakt?
2. Had jij een CD met alle drivers erop? Zonee, waar heb je deze drivers vandaan gehaald?
3. Aangezien ik deze laptop alleen draadloos gebruik wil ik graag weten of je een driver nog hebt gevonden zodat je wel weer draadloos internet had.
4. Ik neem aan dat de 16Gb cache een van de vele partities was?
Alvast bedankt
2. De drivers heb ik van de Lenovo support site gehaald. Een 2 maanden geleden stonden daar nog geen windows 7 drivers, maar nu ondertussen wel. (Er staan echter meer drivers, dan dat er aan hardware in zit. Zo uit mijn hoofd: er zit geen wireless display in en de intel video wordt niet gebruikt, i.v.m. sli. En zo is er nog 1 of 2 drivers die niet gebruikt worden.) Deze drivers heb ik via een usb stick op de laptop gezet.
3. Drivers voor wireless zijn op de Lenovo en/of de Intel site te vinden.
4. De 16GB cache schijf is een van de partities en persoonlijk heb ik die ook tijdens de installatie leeg gehaald, aangemaakt en na installatie van de expresscache was die weer aangesproken. Let wel op in het bios dat je de cache SSD niet als primaire opstartschijf selecteerd, maar eerst de HDD.
Verwijderd
Hallo tweakers, ik heb een probleempje ik heb een Lenovo Ideapad Y500 (MBG2BMH).
in de laptop zit een 5400 RPM normale hdd en een 16 gb Caching ssd met windows 8,
op zich loopt het allemaal vrij soepel alleen toch wou ik voor school gebruik windows 7 hebben dus
heb ik de dvd drive vervangen door een SSD een samsung 840 Pro, alles ging foutloos tot aan de setup
eenmaal in windows setup kan ik windows 7 niet op de ssd zetten na wat zoeken en een aantal telefoontjes ben ik er achter gekomen dat heb te maken heeft met de Bios omdat het een UEFI bios is (Unified Extensible Firmware Interface) en windows 7 zou dat volgens de support desk van lenovo niet ondersteunen.
ik vroeg mij dus af of er een mogelijkheid was om windows 7 naast windows 8 te installeren ?
met vriendelijke groet
Joël
in de laptop zit een 5400 RPM normale hdd en een 16 gb Caching ssd met windows 8,
op zich loopt het allemaal vrij soepel alleen toch wou ik voor school gebruik windows 7 hebben dus
heb ik de dvd drive vervangen door een SSD een samsung 840 Pro, alles ging foutloos tot aan de setup
eenmaal in windows setup kan ik windows 7 niet op de ssd zetten na wat zoeken en een aantal telefoontjes ben ik er achter gekomen dat heb te maken heeft met de Bios omdat het een UEFI bios is (Unified Extensible Firmware Interface) en windows 7 zou dat volgens de support desk van lenovo niet ondersteunen.
ik vroeg mij dus af of er een mogelijkheid was om windows 7 naast windows 8 te installeren ?
met vriendelijke groet
Joël
Bios op Legacy zetten.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:01:
Hallo tweakers, ik heb een probleempje ik heb een Lenovo Ideapad Y500 (MBG2BMH).
met vriendelijke groet
Joël
Andere optie is Windows 7 te installeren in een Vmware omgeving oid.
Verwijderd
Ik heb een paar vragen, want ik ben geen techneut. Ik wil de i7 versie aanschaffen (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH).
1. De 16 GB caching HDD zorgt er dus voor dat de echte HDD van 1T sneller loopt ja? Dus je zet geen bestanden op die drive ofzo?
2. Als ik besluit dat de laptop niet snel genoeg loopt en ik een volledige SSD wil aanschaffen ( bijv: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB ), moet ik die dan vervangen met de HDD of de 16 GB caching? Lijkt mij de caching, want die is anders toch nutteloos he?
Bij voorbaat dank voor uw reacties.
1. De 16 GB caching HDD zorgt er dus voor dat de echte HDD van 1T sneller loopt ja? Dus je zet geen bestanden op die drive ofzo?
2. Als ik besluit dat de laptop niet snel genoeg loopt en ik een volledige SSD wil aanschaffen ( bijv: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB ), moet ik die dan vervangen met de HDD of de 16 GB caching? Lijkt mij de caching, want die is anders toch nutteloos he?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 12:52 ]
1. Die 16GB caching SSD (Het is geen HDD) is puur als caching mechanisme voor het systeem. Hier komen automatisch de meest gebruikte bestanden terecht zodat deze razendsnel opstarten.Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:40:
Ik heb een paar vragen, want ik ben geen techneut. Ik wil de i7 versie aanschaffen (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH).
2. Deze 16GB mSATA caching SSD vervang je door de Crucial m4 mSATA SSD.
Wil je de HDD vervangen heb je een andere SSD nodig. (een niet mSATA)
Verwijderd
Bedankt voor uw reactie. Het is voor mij een stuk duidelijker geworden. Mijn broertje vroeg of hij BF3 erop kan spelen. Volgens mij speelt hij nog meer spelletjes die behoorlijk zwaar draaien. Ik lees van de reacties dat het mogelijk is. Hij komt om de paar weken in het weekend bij mij logeren.fulgore schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:48:
[...]
1. Die 16GB caching SSD (Het is geen HDD) is puur als caching mechanisme voor het systeem. Hier komen automatisch de meest gebruikte bestanden terecht zodat deze razendsnel opstarten.
2. Deze 16GB mSATA caching SSD vervang je door de Crucial m4 mSATA SSD.
Wil je de HDD vervangen heb je een andere SSD nodig. (een niet mSATA)
Dus ik neem aan dat dit geen problemen gaat opleveren voor de prestaties van de laptop naar loop van tijd?
Dan moet dat spel op die Crucial M4 mSATA SSD geinstalleerd worden toch?. En dat geldt ook voor windows en andere programma's ten behoeve daarvan?
Die 1T HDD kan ik dus het beste gebruiken voor het opslaan voor m'n muziek verder?
Is het misschien niet een beetje overdreven dat ik een SSD aanschaf?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 14:03 ]
De juiste SSD aanschaffen is zeker niet overdreven, zeker niet voor de prijs die je er tegenwoordig voor betaald. De Crucial is een goede keus.Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:00:
[...]
Bedankt voor uw reactie. Het is voor mij een stuk duidelijker geworden. Mijn broertje vroeg of hij BF3 erop kan spelen. Volgens mij speelt hij nog meer spelletjes die behoorlijk zwaar draaien. Ik lees van de reacties dat het mogelijk is. Hij komt om de paar weken in het weekend bij mij logeren.
Dus ik neem aan dat dit geen problemen gaat opleveren voor de prestaties van de laptop naar loop van tijd?
Dan moet dat spel op die Crucial M4 mSATA SSD geinstalleerd worden toch?. En dat geldt ook voor windows en andere programma's ten behoeve daarvan?
Die 1T HDD kan ik dus het beste gebruiken voor het opslaan voor m'n muziek verder?
Is het misschien niet een beetje overdreven dat ik een SSD aanschaf?
Zie dit filmpje voor de vergelijking tussen BF3 op de HDD(7200 toeren) en BF3 op de SSD:
Filmpje
Verwijderd
Dat is inderdaad een groot verschil. Dan neem ik die er gelijk bij. Het kost toch maar 100 euro. Hartstikke bedankt voor uw hulp!fulgore schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:15:
[...]
De juiste SSD aanschaffen is zeker niet overdreven, zeker niet voor de prijs die je er tegenwoordig voor betaald. De Crucial is een goede keus.
Zie dit filmpje voor de vergelijking tussen BF3 op de HDD(7200 toeren) en BF3 op de SSD:
Filmpje
Zojuist een Y500 i7 blue ray besteld!
Vraagje, ik dacht aan de volgende upgrade:
Crucial m4 mSATA SSD
Hitachi Travelstar 7K1000, 1TB
Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10
De laptop zal gebruik gaan worden voor voornamelijk Premiere, vandaar dat ik beide HD's vervang en een ram upgrade doe.
Dit moet zo kunnen werken toch?
Crucial m4 mSATA SSD
De laptop zal gebruik gaan worden voor voornamelijk Premiere, vandaar dat ik beide HD's vervang en een ram upgrade doe.
[ Voor 13% gewijzigd door Wild pigeon op 26-04-2013 19:52 ]
Dit zou uitstekend moeten werken!Wild pigeon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:32:
Zojuist een Y500 i7 blue ray besteld!
Crucial m4 mSATA SSD
Thanks!
Is het trouwens mogelijk om een Samsung 840 pro te plaatsen ipv de Crucial? Ik heb hier iets betere geluiden over gehoord...
Is het trouwens mogelijk om een Samsung 840 pro te plaatsen ipv de Crucial? Ik heb hier iets betere geluiden over gehoord...
De bang-for-buck verhoudingen zullen altijd hoger liggen bij de Crucial, dus of de geluiden kloppen en of het het waard is. hmm.Wild pigeon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:10:
Thanks!
Nevermind, volgensmij praat ik onzin.. het is te laat wss

Beide zullen goed functioneren, altijd sneller dan een HDD
[ Voor 14% gewijzigd door emansom op 26-04-2013 23:18 ]
Mijn Mushkin MKNSSDAT120GB-DX was in ieder geval niet zo denderend, na een tijdje wilde Windows 8 niet meer goed opstarten en liep continu vast. Foutcontrole gaf inderdaad fouten aan maar herstelde deze niet. Teruggestuurd naar Alternate en hoop dat ze hem om willen ruilen voor de Crucial CT256M4SSD3, gelijk dubbel zoveel opslag en kwam als beste uit tests (wel extra bijbetalen natuurlijk).
Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook mijn Y500 op te sturen via de Media Markt in verband met de touchpad problemen. Na twee weken is die nu terug in het distributiecentrum, dus hopelijk dinsdag ophalen. Topaankoop van in totaal 1100 euro's dus..
Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook mijn Y500 op te sturen via de Media Markt in verband met de touchpad problemen. Na twee weken is die nu terug in het distributiecentrum, dus hopelijk dinsdag ophalen. Topaankoop van in totaal 1100 euro's dus..
:9
Mijn y500 opgestuurd nadat het touchpad kuren begon te hebben en de lader niet meer werd herkent wanneer ik deze erin stopte. Zowel het touchpad (met daarmee ongeveer de rest van de bovenkant, behalve het keyboard) en het moederbord zijn vervangen. Touchpad is vele malen responsiever.
[ Voor 38% gewijzigd door masterjorie op 28-04-2013 08:52 ]
Verwijderd
Ik krijg straks m'n y-500 i7 van 1000 euro binnen en de Crucial M4 128 GB msata. Ik zit al de hele ochtend me scheel te zoeken hoe ik dit ga aanpakken. Ik heb hier een aanpak uitgetypt nadat ik het heb uitgezocht. Alleen weet ik niet 100% zeker of het correct is.
Het gaat hier om Windows 8.
1. Achterkant verwijderen.
2. De SSD cache verwijderen en vervangen met de Crucial. HDD eruit halen.
3. Aanzetten en naar het Boot menu met F2.
4. UEFI uitzetten en Legacy aan. ODD - SSD - HDD - USB goed zetten.
5. Reboot.
6. Windows installeren.
7. Afsluiten, HDD erin en partities aanmaken.
Klopt dit? En klopt het ook dat ik niets hoef te doen met TRIM (waar ik nog nooit van had gehoord), defragmenteren en indexering omdat dit automatisch goed staat bij Windows 8?
5. Reboot.
6. Windows installeren.
Klopt dit? En klopt het ook dat ik niets hoef te doen met TRIM (waar ik nog nooit van had gehoord), defragmenteren en indexering omdat dit automatisch goed staat bij Windows 8?
De Samsung is geen mSATA formaat. Dus die kan je niet samen met de 1TB HDD plaatsen. Tenzij je die op de plek van de CD-drive plaats met een caddy van Ebay. Maar dan heb je weer geen cdWild pigeon schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:10:
Thanks!
Waarom haal je de HDD eruit?Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:49:
Ik krijg straks m'n y-500 i7 van 1000 euro binnen en de Crucial M4 128 GB msata. Ik zit al de hele ochtend me scheel te zoeken hoe ik dit ga aanpakken. Ik heb hier een aanpak uitgetypt nadat ik het heb uitgezocht. Alleen weet ik niet 100% zeker of het correct is.
5. Reboot.
6. Windows installeren.
Verwijderd
Zo'n kerel zei dat hij voor de zekerheid dat had gedaan, maar dat het misschien niet nodig was. Dan doe ik dat maar toch. Ik installeer windows tenslotte op de SSD, dus daar heb ik de HDD nog niet voor nodig lijkt mij. Toch?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 12:25 ]
Is ook wel handig. Als de nieuwe installer de 'oude' W8 nog terugvindt zit je met een dualboot setup die je dan weer cosmetisch recht moet breien. Even de HDD eruit en na volledige installatie terugzetten voorkomt dat op de makkelijkste manier.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:17:
[...]
Zo'n kerel zei dat hij voor de zekerheid dat had gedaan, maar dat het misschien niet nodig was. Dan doe ik dat maar toch. Ik installeer windows tenslotte op de SSD, dus daar heb ik de HDD nog niet voor nodig lijkt mij. Toch?
Verwijderd
Hebben jullie misschien nog verder commentaar op de stappen? En nog commentaar op de TRIM, defragmenteren en indexering? Want ik heb nog steeds grote moeite om daar iets over te vinden. Ik hou er wel van als het simpel wordt uitgelegd en de meeste sites gebruiken 100 termen die ik niet ken. En ze gaan bijna allemaal over Windows 7, terwijl ik Windows 8 er bij krijg.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 12:38 ]
Verwijderd
Als het goed is zit ie er bij, want er staat windows 8 bij de specificaties. Ik zou het nu al binnen moeten hebben maar helaas. Lekker weer die PostNL. Zodra ik het heb krijg je een antwoord.Wild pigeon schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:41:
Heb je een win8 DVD?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 13:13 ]
Je hoeft niet te wachten op dat antwoord, er zit GEEN windows 8 DVD bij.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:12:
[...]
Als het goed is zit ie er bij, want er staat windows 8 bij de specificaties. Ik zou het nu al binnen moeten hebben maar helaas. Lekker weer die PostNL. Zodra ik het heb krijg je een antwoord.
Deze zul je ergens vandaan moeten "toveren".
Verwijderd
Nou, daar ben ik lekker klaar mee. Ik dacht dat er windows 8 bij zou zitten, want het staat tenslotte bij de specificaties. Dus dan mag ik nog een versie van windows 8 aanschaffen ofzo? Of krijg ik een key en kan ik het gewoon ergens vandaan plukken en op een externe schijf zetten?fulgore schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:54:
[...]
Je hoeft niet te wachten op dat antwoord, er zit GEEN windows 8 DVD bij.
Deze zul je ergens vandaan moeten "toveren".
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 14:02 ]
Er zit toch ook Windows 8 bij? De tijden dat je een cd-tje met het OS (of drivers) erbij kreeg liggen al heeeeeel ver achter ons. Daarnaast is dit ook diverse keren in dit topic vermeld. Er staat namelijk nergens dat er een Windows 8 CD bij zou zitten.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:58:
[...]
Nou, daar ben ik lekker klaar mee. Ik dacht dat er windows 8 bij zou zitten, want het staat tenslotte bij de specificaties. Dus dan mag ik nog een versie van windows 8 aanschaffen ofzo? Of krijg ik een key en kan ik het gewoon ergens vandaan plukken en op een externe schijf zetten?
Als je een W8 dvd weet te scoren zal deze tijdens installatie automatisch de key herkennen (activatie gaat via de bios). Dus voor dat je jezelf meteen belazerd voelt, het valt best mee
Voor de echte "power-user" is er altijd wel een manier. Met een beetje zoeken en inlezen kom je een heel eind
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Ik ben geen techneut. Ik heb pas deze week geleerd wat SSD is, snap je? Het laatste wat ik heb geinstalleerd was een tijd terug, dat was Windows 7, met een CD. Maar je zegt dat Windows 8 er bij zit, maar zonder een CD. Ik snap er niks meer van. Overigens zijn ze bij PostNL lekker bezig want de zending is vertraagd naar maandag, dan ben ik er niet, dus dat wordt dinsdag..Gertjan. schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:15:
[...]
Er zit toch ook Windows 8 bij? De tijden dat je een cd-tje met het OS (of drivers) erbij kreeg liggen al heeeeeel ver achter ons. Daarnaast is dit ook diverse keren in dit topic vermeld. Er staat namelijk nergens dat er een Windows 8 CD bij zou zitten.
Als je een W8 dvd weet te scoren zal deze tijdens installatie automatisch de key herkennen (activatie gaat via de bios). Dus voor dat je jezelf meteen belazerd voelt, het valt best meeEr is naar mijn weten geen enkele laptop leverancier die cd-tjes meelevert omdat in het verleden veel gebruikers hun laptop onbruikbaar hebben gemaakt na een reinstall.
Voor de echte "power-user" is er altijd wel een manier. Met een beetje zoeken en inlezen kom je een heel eindEr zijn hier diverse gebruikers die het gelukt is de laptop van een verse Windows te voorzien, dus neem aan dat je op basis van die informatie een heel eind kunt komen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 14:50 ]
Misschien erg voor de hand liggend, maar als je er niet al te veel verstand van hebt, is het dan wel verstandig om op eigen houtje een SSD erin te gooien?Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 14:47:
[...]
Ik ben geen techneut. Ik heb pas deze week geleerd wat SSD is, snap je? Het laatste wat ik heb geinstalleerd was een tijd terug, dat was Windows 7, met een CD. Maar je zegt dat Windows 8 er bij zit, maar zonder een CD. Ik snap er niks meer van. Overigens zijn ze bij PostNL lekker bezig want de zending is vertraagd naar maandag, dan ben ik er niet, dus dat wordt dinsdag.
Er zit een Windows 8 bij, want die staat op je schijf geinstalleerd (wat is jouw definitie van "er zit windows 8 bij"?). Als jij je laptop openschroeft en er een andere schijf inzet zal Lenovo er vanuit gaan dat je ongeveer weet wat je doet. Het installeren van een nieuwe Windows zou dan ook moeten lukken in hun ogen. Een groot deel van je vragen is overigens al een keertje beantwoord in dit topic. Inmiddels staat er best wat in dit topic wat je een heel eind op weg zou kunnen helpen.
Wat je ook zou kunnen doen is een kopie/clone van de oude harde schijf naar de nieuwe trekken, daar zijn ook handleidingen voor te vinden. Dan hoef je niet opnieuw te installeren en behoud je alles wat Lenovo mee levert. Lijk mij misschien een betere optie...
Zie het niet als aanval hoor, maar als je zelf al aangeeft er niet al te veel van te weten zou ik zelf in jouw geval hier niet zomaar aan beginnen.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
We hadden waarschijnlijk een andere bewoording kunnen gebruiken, want nu is het wel duidelijk. Het zit er dus al 'in'. Ik raakte in de war omdat we het woordje 'bij' gebruikte, waardoor ik dacht dat het om een CD ging. En ik begin er ook niet zomaar aan zoals je ziet, daarom stel ik vragen. Ik heb ook het gehele topic gelezen, alleen verschillen de specificaties en daarom wil ik er zeker van zijn dat ik het goed doe. Als je me niet wilt helpen, even goede vrienden, maar laat het dan aan een ander over. Volgens mij klopt het verder dus gewoon want ik heb verder geen commentaar gelezen. Ik hoop dat ik woensdag geen problemen krijg en dan zal ik laten weten hoe de laptop draait..Gertjan. schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:07:
[...]
Misschien erg voor de hand liggend, maar als je er niet al te veel verstand van hebt, is het dan wel verstandig om op eigen houtje een SSD erin te gooien?
Er zit een Windows 8 bij, want die staat op je schijf geinstalleerd (wat is jouw definitie van "er zit windows 8 bij"?). Als jij je laptop openschroeft en er een andere schijf inzet zal Lenovo er vanuit gaan dat je ongeveer weet wat je doet. Het installeren van een nieuwe Windows zou dan ook moeten lukken in hun ogen. Een groot deel van je vragen is overigens al een keertje beantwoord in dit topic. Inmiddels staat er best wat in dit topic wat je een heel eind op weg zou kunnen helpen.
Wat je ook zou kunnen doen is een kopie/clone van de oude harde schijf naar de nieuwe trekken, daar zijn ook handleidingen voor te vinden. Dan hoef je niet opnieuw te installeren en behoud je alles wat Lenovo mee levert. Lijk mij misschien een betere optie...
Zie het niet als aanval hoor, maar als je zelf al aangeeft er niet al te veel van te weten zou ik zelf in jouw geval hier niet zomaar aan beginnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2013 18:13 ]
Helaas valt dat dus tegen. Ik vind het ook redelijk vervelend dat men geen cd's meer meelevert. Zelfs een driver cd-tje kan er niet meer vanaf (of tegen HELE belachelijke bedragen). Ik snap je verwarringVerwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 15:45:
[...]
We hadden waarschijnlijk een andere bewoording kunnen gebruiken, want nu is het wel duidelijk. Het zit er dus al 'in'. Ik raakte in de war omdat we het woordje 'bij' gebruikte, waardoor ik dacht dat het om een CD ging.
Vragen stellen is goedEn ik begin er ook niet zomaar aan zoals je ziet, daarom stel ik vragen. Ik heb ook het gehele topic gelezen, alleen verschillen de specificaties en daarom wil ik er zeker van zijn dat ik het goed doe.
Ik zeg nergens dat ik niet wil helpen, dus snap niet waarom je je "aangevallen" voelt Ik ben in mijn ogen ook echt niet bezig om zeer onbehulpzaam en belerend te zijnAls je me niet wilt helpen, even goede vrienden, maar laat het dan aan een ander over. Volgens mij klopt het verder dus gewoon want ik heb verder geen commentaar gelezen. Ik hoop dat ik dinsdag geen problemen krijg en dan zal ik laten weten hoe de laptop draait.

Een SSD is sowieso te plaatsen, als je een beetje goed rondkijkt kun je ook wel eentje vinden met software om een clone te maken van je huidige schijf. Je kunt dan direct aan de slag met de nieuwe schijf.
Afgezien van de verwarring tussen ons wens ik je wel veel plezier met je laptop en hoop ik dat je succesvol je SSD kunt plaatsen om zo nog meer plezier van de laptop te hebben.
Heb de Y500 nu een weekje, het 799 model (i5 3210M, 8GB, 650M) en ben er best tevreden mee.
Heb echter 2 kleine probleempjes, het touchpad.... Er zit een Synaptics in en heb ook het probleem ermee. Hij registreerd niet alles, bijvoorbeeld scrollen met 2 vingers og ergens naast klikken als je 1x tikt. De laatste drivers van lebovo zijn van dec 2012 en van de synaptics website zijn niet echt optimaal. De hdd heeft reallocated sectors, hebben meerdere mensen dit? (Ze blijven op 30 staan, lijkt me dus van fabrikage).
Heb echter 2 kleine probleempjes, het touchpad.... Er zit een Synaptics in en heb ook het probleem ermee. Hij registreerd niet alles, bijvoorbeeld scrollen met 2 vingers og ergens naast klikken als je 1x tikt. De laatste drivers van lebovo zijn van dec 2012 en van de synaptics website zijn niet echt optimaal. De hdd heeft reallocated sectors, hebben meerdere mensen dit? (Ze blijven op 30 staan, lijkt me dus van fabrikage).
En de drivers terug installeren. Met sommige partities verwijderen had ik wat last, sommige waren protected, maar met het juiste progje ging het.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:49:
5. Reboot.
6. Windows installeren.
Ik heb ook een vraagje. Dat Intel Rapid Storage Technology program, (heeft dat ook een driver?) , is dat nog nodig als je msata nu een grote C: SSD is?
Nee, je hebt dat niet nodig. Die is alleen nodig als je hem als caching hdd gebruiktEddy_BE schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 22:29:
[...]
En de drivers terug installeren. Met sommige partities verwijderen had ik wat last, sommige waren protected, maar met het juiste progje ging het.
Ik heb ook een vraagje. Dat Intel Rapid Storage Technology program, (heeft dat ook een driver?) , is dat nog nodig als je msata nu een grote C: SSD is?
Is het iemand opgevallen dat de Y500 (750m) met een matte scherm komt
Het is jou kennelijk opgevallen. Dus ja, het is iemand opgevallen.Karakartal schreef op zondag 28 april 2013 @ 04:22:
Is het iemand opgevallen dat de Y500 (750m) met een matte scherm komt
Bind mij er niet op vast maar als je UEFI uitzet dan hengelt de installatie de product key niet meer uit de UEFI en heb je dus geen mogelijkheid tot activeren.Verwijderd schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:49:
3. Aanzetten en naar het Boot menu met F2. (tip: onekey recovery knop aan de zijkant boot direct naar boot menu)
5. Reboot.
6. Windows installeren.
Ik zou hem gewoon aan laten staan, en voor de rest is jou stappenplan goed, ik heb het op dezelfde manier gedaan alleen dus UEFI aan laten staan.
Ik heb zo'n spijt van mijn Lenovo Y500.
Heb hem nu net 15 dagen en mijn speakers zijn kapot (Reallocated sectors op HDD en touchpad (Synaptics werkt toch niet goed). Lenovo, we komen hem ophalen en na 7 werkdagen is hij gereed.
Heb hem nu net 15 dagen en mijn speakers zijn kapot (Reallocated sectors op HDD en touchpad (Synaptics werkt toch niet goed). Lenovo, we komen hem ophalen en na 7 werkdagen is hij gereed.
Tip van flip: Zag net de Y500 met i7-3630QM, GT650M + 1TB/16GB SSD voor €777,- bij de BCC
Jongens, leef je uit!
Jongens, leef je uit!
Heb je dat in de winkel gezien? Op hun site staat ie niet, en ook niet in de folder...
Verwijderd
Ik sta net op het punt om de I5 versie te kopen maar dit klinkt veel beter, in welke bcc stond deze laptop?YKaliber schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:00:
Tip van flip: Zag net de Y500 met i7-3630QM, GT650M + 1TB/16GB SSD voor €777,- bij de BCC![]()
Jongens, leef je uit!
Ben net ff wezen kijken, ik werk vlakbij een BCC, maarre: niet voor deze prijs hoor! 977 kostte die! Ben dus ook ZEER benieuwd waar je hem voor deze prijs hebt gezien!YKaliber schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:00:
Tip van flip: Zag net de Y500 met i7-3630QM, GT650M + 1TB/16GB SSD voor €777,- bij de BCC![]()
Jongens, leef je uit!
Morgen komen ze de ze de laptop ophalen, heb alleen nog even een vraagje aan de Y500. Ik heb dus de i5 versie. Heb een vraagje over de tempraturen die jullie hebben tijdens normaal gebruik.
Ik heb hem nu 10 minuten op Energy Saving (fiets) staan, Speccy geeft de volgende tempraturen.
CPU: 47 graden
GPU: 38 graden
HDD: 37 graden.
Zouden jullie mij kunnen vertellen wat jullie temps zijn en of ook de recherkant van de spatie minder gevoelig is?
Ik heb hem nu 10 minuten op Energy Saving (fiets) staan, Speccy geeft de volgende tempraturen.
HDD: 37 graden.
Zouden jullie mij kunnen vertellen wat jullie temps zijn en of ook de recherkant van de spatie minder gevoelig is?
Tip: Kwam zojuist na het lezen van dit topic de Lenovo Y500-MBG2BMH (i7 3630QM / 8GB / 1TB/16SSD / GT650M 2GB) tegen op Komplett.nl
Het betreft hier de reworked versie waarbij de touchpad problemen dus al verholpen zijn! Wordt daar aangeboden voor € 899,- terwijl de standaard prijs € 999,- is. Best nette korting dan!
Het betreft hier de reworked versie waarbij de touchpad problemen dus al verholpen zijn! Wordt daar aangeboden voor € 899,- terwijl de standaard prijs € 999,- is. Best nette korting dan!
Reworked lijkt me refubished, of vergis ik me...Wormzz schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:19:
Tip: Kwam zojuist na het lezen van dit topic de Lenovo Y500-MBG2BMH (i7 3630QM / 8GB / 1TB/16SSD / GT650M 2GB) tegen op Komplett.nl
Assumption is the mother of all fuck-ups
Volgens mij is het ook gewoon een refurbished modelgoof. schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:29:
[...]
Reworked lijkt me refubished, of vergis ik me...
Bij BCC Hoofddorp zag ik hem afgeprijsd staan. Van €999,- voor €777,-. Weet niet of hij in alle andere filialen ook zo veel kost. Vraag het anders aan de verkoper
Dit had iemand ook al "verteld" echter is dat niet waar. Geen van de BCC geeft hem daarvoor wegYKaliber schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:31:
Bij BCC Hoofddorp zag ik hem afgeprijsd staan. Van €999,- voor €777,-. Weet niet of hij in alle andere filialen ook zo veel kost. Vraag het anders aan de verkoper
Don't shoot the messengerda_PSI schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:36:
[...]
Dit had iemand ook al "verteld" echter is dat niet waar. Geen van de BCC geeft hem daarvoor weg

Heb mijn laptop na twee weken terug, net als andere hele nieuwe kap om het toetsenbord samen met nieuwe touchpad, welke nog wat stroef is waardoor mijn vinger meer stuitert dan glijdt.. Morgen komt nieuwe SSD, nu een 256GB Crucial ipv 120GB Mushkin, hopelijk is deze wat stabieler.
Zou je mijn. vraag eens willen beantwoorden? Over de temps? Mijne gaat ook weg voor ouchpad, hdd en speakersToms_88 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 18:18:
Heb mijn laptop na twee weken terug, net als andere hele nieuwe kap om het toetsenbord samen met nieuwe touchpad, welke nog wat stroef is waardoor mijn vinger meer stuitert dan glijdt.. Morgen komt nieuwe SSD, nu een 256GB Crucial ipv 120GB Mushkin, hopelijk is deze wat stabieler.
Ja touchpad doet nog steeds een beetje vreemd lijkt het.. Speakers zijn wel goed en ook met hdd geen probleem. Temps zijn ongeveer hetzelfde.da_PSI schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 18:21:
[...]
Zou je mijn. vraag eens willen beantwoorden? Over de temps? Mijne gaat ook weg voor ouchpad, hdd en speakers
Mijn temps zijn dit in idle:Toms_88 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 18:28:
[...]
Ja touchpad doet nog steeds een beetje vreemd lijkt het.. Speakers zijn wel goed en ook met hdd geen probleem. Temps zijn ongeveer hetzelfde.
HDD: 37 graden..
I5, 3210
Een foto zegt meer dan 1000 woorden, dus bij deze:
http://i1118.photobucket....02_172915_zpsa21118a9.jpg
Het is echter de prijs van filiaal Hoofddorp, of het elders ook ze is, geen idee
http://i1118.photobucket....02_172915_zpsa21118a9.jpg
Het is echter de prijs van filiaal Hoofddorp, of het elders ook ze is, geen idee
Maar ze lijken wel gewoon volledige garantie erop te geven, dan moet het toch haast wel nieuw zijn?
da_PSI schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:53:
[...]
Volgens mij is het ook gewoon een refurbished model
Refurbished modellen hebben ook gewoon garantie hoor. Dat houdt gewoon in dat ze terug zijn gestuurd door de klant, gechecked op defecten, en door de fabrikant (in dit geval Lenovo) weer vrij zijn gegeven voor verkoop.Wormzz schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 11:05:
Maar ze lijken wel gewoon volledige garantie erop te geven, dan moet het toch haast wel nieuw zijn?
[...]