Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Toms_88 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 18:28:
[...]

Ja touchpad doet nog steeds een beetje vreemd lijkt het.. Speakers zijn wel goed en ook met hdd geen probleem. Temps zijn ongeveer hetzelfde.
Hoe ziet jou touchpad eruit? Mijn vervangen touchpad heeft allemaal verticale strepen. Alsof er nog een plastic beschermlaagje opzit wat eraf gehaald moet worden.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen waarschijnlijk Langs hoofddorp die laptop ophalen, is deze laptop nou refurbished of niet, het maakt mij niet heel veel uit maar wil niet voor verrassingen komen te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 18:43
Sorry voor de Noob vraag, ik heb al heel wat gegoogled en de eerte 20 pagina's van dit topic doorgelezen...
Inmiddels is mijn Y500 binnen en wil ik graag de Crucial SSD & 7200RPM 1TB hd installeren met een verse win8.
Ik wil niet die Lenovo meuk dus ben ik opzoek naar een verse windows 8, is er echt geen legale manier om deze te downloaden? Ik heb al even bij vrienden nagevraagd maar niemand heeft een win8 dvd liggen :(
Het is toch van de zotte om nu win8 te moeten gaan kopen |:( En ene restore maken met al die Lenovo apps wil ik niet 8)7

Extra vraag: Kan ik elke 120w auto voeding gebruiken indien ik hem ook in mijn auto wil kunnen opladen? Of moet ik specifiek een Lenovo kopen?

[ Voor 11% gewijzigd door Wild pigeon op 04-05-2013 13:22 . Reden: Extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Wild pigeon schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:21:
Sorry voor de Noob vraag, ik heb al heel wat gegoogled en de eerte 20 pagina's van dit topic doorgelezen...
Inmiddels is mijn Y500 binnen en wil ik graag de Crucial SSD & 7200RPM 1TB hd installeren met een verse win8.
Ik wil niet die Lenovo meuk dus ben ik opzoek naar een verse windows 8, is er echt geen legale manier om deze te downloaden? Ik heb al even bij vrienden nagevraagd maar niemand heeft een win8 dvd liggen :(
Het is toch van de zotte om nu win8 te moeten gaan kopen |:( En ene restore maken met al die Lenovo apps wil ik niet 8)7
Misschien niet helemaal de correcte manier, maar er zijn her en der Checksums te vinden van de originele Windows 8 DVD's. Er is vast wel ergens een download te vinden, die valideer je tegen de checksums en je kunt checken of je een goede versie te pakken hebt.

Voor zover ik weet is er maar 1 DVD van Windows 8, want tegenwoordig worden alle edities meegeleverd op 1 disc.

Of dit een "goede" actie is weet ik niet, je hebt een licentie, dus volgens mij maakt het niet uit waar je het installatie medium vandaan plukt.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
.Gertjan. schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:35:
[...]

Misschien niet helemaal de correcte manier, maar er zijn her en der Checksums te vinden van de originele Windows 8 DVD's. Er is vast wel ergens een download te vinden, die valideer je tegen de checksums en je kunt checken of je een goede versie te pakken hebt.

Voor zover ik weet is er maar 1 DVD van Windows 8, want tegenwoordig worden alle edities meegeleverd op 1 disc.

Of dit een "goede" actie is weet ik niet, je hebt een licentie, dus volgens mij maakt het niet uit waar je het installatie medium vandaan plukt.
Zojuist maar begonnen met een ISO van het net te plukken...beetje vaag, maar het zal vast lukken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij in bcc van hoofddorp geweest helaas was de laptop uitverkocht. Hij was nog wel beschikbaar bij andere filialen maar dan moest ik opeens 995 euro neerleggen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
Alles is binnen, Crucial M4, nieuw ram geheugen en de 7200RPM hd.

Maar nu schroef ik de boel open en zie ik dat de 16GB chaching HD veeeel kleiner is dan de M4 en een andere aansluiting heeft?
Ben ik nu echt heel dom geweest?

Afbeeldingslocatie: http://www.digitaleexpressie.nl/wp-content/uploads/IMG_06322-e1367685138566.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Wild pigeon op 04-05-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
search search search.... verkeerde besteld dus..... dom dom dom!
Nu maar hopen dat ze vriendelijk zijn bij het omruilen bij de mycom... GRRR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wild pigeon schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:53:
search search search.... verkeerde besteld dus..... dom dom dom!
Nu maar hopen dat ze vriendelijk zijn bij het omruilen bij de mycom... GRRR!
Je hebt een Msata nodig. Beter kan je deze ssd op de plek van de dvd speler plaatsen dmv een caddy. De Msata is sata 300 terwijl de dvd speler sata 600 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Na mijn laptop, Y500, voor een tweede keer opgestuurd te hebben voor reparatie heb ik hem nu weer terug sinds vrijdag. Eerste keer was het touchpad defect en de tweede keer kreeg ik hem terug met een defecte blu ray speler.

Volgens de reparatie bon hebben ze de Module / functionele unit vervangen ( DVD-sectie), helaas blijkt de blu ray speler nog steeds of weer defect te zijn. Als ik mijn (legale) office 2010 dvd erin stop duurt het 4 minuten of langer voordat het setup menu tevoorschijn komt. Daarbij lijkt het wel of er een vliegtuig opstijgt en daarnaast maakt hij constant zoek geluiden (althans zo noem ik het, weet niet precies wat het is).

Ik weet zeker dat deze office cd/dvd de eerste keer goed werkte (en ik berg mijn cd's netjes op in een map), helaas doet deze het nu ook zeer slecht op mijn desktop pc. Ik heb het daarom ook gecontroleerd met een office media content dvd en die doet het goed op mijn desktop, maar geeft op de laptop de zelfde problemen als de office 2010 dvd.

Ik ben nu 4 maanden eigenaar van de laptop, maar ben hem al iets van 5/6 weken kwijt geweest voor reparatie. En ik zal hem nu dus weer op moeten sturen voor reparatie vrees ik.

Nu heb ik een paar vragen:
1. Heeft iemand een advies hoe ik hier mee moet omgaan naar Lenovo toe? Kan ik bepaalde dingen eisen, zoals een nieuwe laptop ipv reparatie of geld terug of compensatie? Kan ik bij een onafhankelijke partij een klacht indienen? Of moet ik gewoon mijn rechtsbijstand verzekering er op zetten?

2. Is het mogelijk dat de dvd/cd defect is geraakt door de defecte dvd speler?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
brilsmurfffje schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:05:
[...]

Je hebt een Msata nodig. Beter kan je deze ssd op de plek van de dvd speler plaatsen dmv een caddy. De Msata is sata 300 terwijl de dvd speler sata 600 is
zover ik mij kan herinneren van mijn tijd als technische dienst, als de laptop 3x defect is aan hetzelfde onderdeel heb je recht op een nieuwe. Of dat nu nog zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de y500 (i7) eindelijk binnen. De M4 Crucial 128 GB zit erin en werkt prima. Ik heb de Paragon software gekocht en dat werkte prima met de Windows 8 die standaard bij de laptop zit inbegrepen. Verder geen enkele problemen. Windows 8 is wel eventjes wennen, maar ik heb het nu wel door. De computer opstarten duurt maar een paar tellen, dat is echt fijn. Ik heb de temperatuur gemeten bij BF3 op redelijk hoge settings met de hoogste resolutie. Die kwam uit op maximaal 77 graden. Dat lijkt me aan de hoge kant. Ik vraag me dus af hoe ik die temperatuur een beetje lager kan zetten want meestal gebruik ik niet zoveel programma's tegelijkertijd. En ik game zelf niet eens, m'n broertje speelt er soms op. De gemiddelde temperatuur terwijl ik aan het browsen ben, zit op ongeveer 43 graden. Hebben jullie daar nog ervaringen mee in Windows 8? Ik dacht dat ik ergens een programma'tje zag staan, maar die kan ik nu niet meer vinden. En ik heb overigens geen problemen met m'n Touchpad. Ik ben hartstikke tevreden met m'n aankoop, echt een aanrader. Ik heb ook een Windows Prestatie-index check gedaan. Dit was de uitslag:

Processor 7,8
Geheugen 8,0
Grafisch 7,1
Grafische weergave voor spellen 7,1
Primaire harde schijf: 8,1

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcjambi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-08 13:11
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 15:32:
Ik heb de temperatuur gemeten bij BF3 op redelijk hoge settings met de hoogste resolutie. Die kwam uit op maximaal 77 graden. Dat lijkt me aan de hoge kant. Ik vraag me dus af hoe ik die temperatuur een beetje lager kan zetten want meestal gebruik ik niet zoveel programma's tegelijkertijd. En ik game zelf niet eens, m'n broertje speelt er soms op. De gemiddelde temperatuur terwijl ik aan het browsen ben, zit op ongeveer 43 graden.
Ik denk dat 77 graden voor een laptop met zo'n high end game wel oke is. die van mij zit rond 38-40 graden bij normaal browsen (i5)

Is hier iemand die ervaring heeft met harde schijven in raid zetten? Zou het mogelijk zijn om een 256gb msata, en 2x 256 SSD (1 in de hdd plek en 1 in de ultrabay) te zetten en deze in raid0 te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-09 16:03
Ik denk dat RAID0 geen optie daar je:
- 2 identiek dezelfde schijven nodig hebt. Dat is bij het mSATA en de SATA600 niet het geval.
- De chipset die Lenovo in de y500 gebruikt geen RAID ondersteunt, namelijk de HM76. De HM77 heeft hier wel ondersteuning voor

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:10

ydr

Ik heb gisteren een crucial m4 128gb msata geplaatst en de data van mijn HDD overgezet met paragon software, hierna alles in legacy gezet en de m4 als eerste in de bootlijst.
Wanneer ik zo probeer op te starter krijg ik de volgende melding;
PXE-MOF: Exiting INTEL PXE ROM; No Bootable device -- Insert Boot disk and press and key

Uiteraard opgezocht wat het is; schijnbaar probeert de laptop op te starten vanaf een netwerklocatie. Dit zou op te lossen te moeten zijn door networkboot uit te schakelen, deze optie kan ik echter niet vinden?

Iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing weet? Ik kom er even niet meer uit..

Het gaat trouwens om de i5 versie, mocht dat van belang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ydr schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:50:
Ik heb gisteren een crucial m4 128gb msata geplaatst en de data van mijn HDD overgezet met paragon software, hierna alles in legacy gezet en de m4 als eerste in de bootlijst.
Wanneer ik zo probeer op te starter krijg ik de volgende melding;
PXE-MOF: Exiting INTEL PXE ROM; No Bootable device -- Insert Boot disk and press and key

Uiteraard opgezocht wat het is; schijnbaar probeert de laptop op te starten vanaf een netwerklocatie. Dit zou op te lossen te moeten zijn door networkboot uit te schakelen, deze optie kan ik echter niet vinden?

Iemand die hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing weet? Ik kom er even niet meer uit..

Het gaat trouwens om de i5 versie, mocht dat van belang zijn.
Volgens mij moet je hem juist niet op legacy zetten. Bij legacy gedraagt het boot-proces zich anders. Aangezien je een kopie hebt gemaakt met paragon is je harddisk nog in de veronderstelling dat je via UEFI aan het booten gaat. De legacy mode kan niet omgaan met die nieuwe indeling en zal de schijf niet herkennen als een bootable disk en vervolgens doorgaan met de andere items in de bootlist (en eindigen op network boot).
Ik neem aan dat de "oude" schijf er ook nog in zit, die wil ook niet booten zo te zien. Dus je kunt eigenlijk snel concluderen dat de data op de schijf gewoon weigert te werken in de legacy mode.

Volgens mij kun je de boot volgorde ook aanpassen in de non-legacy mode. Dus probeer legacy uit te zetten en probeer het nog een keertje :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr

ydr

Ah inderdaad, start nu wel gewoon op.
Al blijft hij de msata overslaan, wat ik ook probeer, hij staat bovenaan de bootlijst maar er blijft geboot worden met de HDD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ydr schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:54:
Ah inderdaad, start nu wel gewoon op.
Al blijft hij de msata overslaan, wat ik ook probeer, hij staat bovenaan de bootlijst maar er blijft geboot worden met de HDD..
Trek je oude HDD er eens uit? Dat wil soms ook wel eens helpen :) Mogelijk is de kopie niet helemaal goed gelukt. Booten met 2 bootable disks gaat niet altijd even lekker.

Ik vraag mij eigenlijk af of paragon wel netjes de boot partities meeneemt bij het klonen van de schijf... Dat weet ik niet helemaal zeker eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr

ydr

.Gertjan. schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:01:
[...]

Trek je oude HDD er eens uit? Dat wil soms ook wel eens helpen :) Mogelijk is de kopie niet helemaal goed gelukt. Booten met 2 bootable disks gaat niet altijd even lekker.

Ik vraag mij eigenlijk af of paragon wel netjes de boot partities meeneemt bij het klonen van de schijf... Dat weet ik niet helemaal zeker eigenlijk...
Al geprobeerd, dan kom ik helemaal nergens. Grote kans dus dat de boot bestanden niet zijn overgenomen, of niet compleet.

Ook even een clean install geprobeerd, alles werd netjes geinstalleerd op de msata en heb hem ook even draaiende gehad, na een reboot deed deze weer moeilijk en begon met een systeemherstel..

Hierna moest ik weg dus heb nog niet kunnen kijken of deze erna wel met de msata bootte. Wordt vervolgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Y500 SLI GRAPHIC BAY is in de aanbieding op lenovoshop.com van 199 voor 169

http://www.lenovoshop.com..._cc1=1_1&wt_cc3=DO%20DEAL

ik dacht ik laat het hier ff weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 14:03:
De Y500 SLI GRAPHIC BAY is in de aanbieding op lenovoshop.com van 199 voor 169

http://www.lenovoshop.com..._cc1=1_1&wt_cc3=DO%20DEAL

ik dacht ik laat het hier ff weten
Kijk dat is nog is informatie!!! _/-\o_

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-09 23:12
is er al meer nieuws over de Y500(/400) modellen met een gtx750M erin? komen die binnenkort ook naar Nederland?
Ik ga een Y500 kopen voor mijn vervolgopleiding, alleen lijkt het mij natuurlijk mooi als ik een 750m erin heb ipv een 650m.

PS: Misschien heeft de korting op de graphic bay iets te maken met de komt van de nieuwere Y500 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:50
coolriku schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:25:
is er al meer nieuws over de Y500(/400) modellen met een gtx750M erin? komen die binnenkort ook naar Nederland?
Ik ga een Y500 kopen voor mijn vervolgopleiding, alleen lijkt het mij natuurlijk mooi als ik een 750m erin heb ipv een 650m.

PS: Misschien heeft de korting op de graphic bay iets te maken met de komt van de nieuwere Y500 series?
Goeie vraag, ik heb de zelfde vraag zojuist naar het contact van de lenovo shop gestuurd.
Ik wilde ook de laptop halen totdat ik reviews tegen kwam met die 750M erin.
Die dus ook stukken sneller blijkt te zijn.

Kan iemand mij vertellen of de performance veel uit maakt als je een i5 of i7 versie neemt?

[ Voor 6% gewijzigd door Ryatzu op 15-05-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
Ryatzu schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:48:
[...]

Goeie vraag, ik heb de zelfde vraag zojuist naar het contact van de lenovo shop gestuurd.
Ik wilde ook de laptop halen totdat ik reviews tegen kwam met die 750M erin.
Die dus ook stukken sneller blijkt te zijn.

Kan iemand mij vertellen of de performance veel uit maakt als je een i5 of i7 versie neemt?
Ik had gelezen dat de 750M rond de 30% beter scoort als een 650M dus dat is sowieso het wachten waard.
en dit zijn de presatie verschillen tussen de i5 en i7, het is een benchmark dus ik weet nie of je het in praktijk ook merkt:
CPU mark:
i5 = 3824 http://www.cpubenchmark.n...Core+i5-3210M+%40+2.50GHz
i7 = 7784 http://www.cpubenchmark.n...ore+i7-3630QM+%40+2.40GHz

Ik zou kiezen voor een i7 :) dat scheelt een hoop en als je gaat gamen is dat misschien ook wel een vereiste.

forum topic met alle versies van de lenovo y400/500: https://forum.lowyat.net/topic/2491914/all

Laat de reactie maar weten die lenovo geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Ik heb zelf de i5 met 650M en het werkt gewoon prima voor mij. Virtuele machines, bf3, etc zijn geen probleem. De 750m is een rebrand van de 650m. De 750m met GDDR3 is langzamer, met GDDR5 iets sneller. Maar met een lichte overklok is de 650m net zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just88just
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 14:31
http://nl.giveawayoftheda...-ssd-3-0-special-edition/

Kwam dit tegen; gratis Paragon Migrate OS to SSD zonder WinPE bootable media
alleen vandaag en morgen

Leuke dagen zo met ook nog die korting op de SLI bay. Ik ga maar eens een SSD en die SLI bay halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Helaas nog geen reactie van Lenovo, nog even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Geachte heer/mevrouw ***,

Hartelijk dank voor uw interesse in een Lenovo Y500 notebook.

Vooralsnog is de Y500 met de GT750m chip niet leverbaar in de Benelux. Helaas kunnnen wij niet aangeven of en wanneer deze beschikbaar gaat komen. Het assortiment kan per land verschillend zijn.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Lenovo Service Center
Heel leuk, het kan dus zijn dat de geupdate versie helemaal niet naar Nederland komt.
Heeft denk ook te maken met de sales van de huidige versie die misschien niet zo goed loopt?
Ik ga daarop niet wachten en ga gewoon de i7 versie bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ryatzu op 16-05-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LlamaLoco
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08 11:21
Ryatzu schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:43:
[...]

Heel leuk, het kan dus zijn dat de geupdate versie helemaal niet naar Nederland komt.
Heeft denk ook te maken met de sales van de huidige versie die misschien niet zo goed loopt?
Ik ga daarop niet wachten en ga gewoon de i7 versie bestellen.
Je hebt een standaard email gekregen die helemaal nul informatie geeft. Kan zijn dat hij niet komt, kan net zo goed dat hij morgen beschikbaar is.
Ik heb al besloten de huidige versie niet te kopen en te wachten op de vernieuwde, met name vanwege het anti-glare scherm. Mocht het te lang duren komt er vanzelf iets anders om de hoek, Lenovo of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
LlamaLoco schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:04:
[...]

Je hebt een standaard email gekregen die helemaal nul informatie geeft. Kan zijn dat hij niet komt, kan net zo goed dat hij morgen beschikbaar is.
Ik heb al besloten de huidige versie niet te kopen en te wachten op de vernieuwde, met name vanwege het anti-glare scherm. Mocht het te lang duren komt er vanzelf iets anders om de hoek, Lenovo of niet.
Bron dat er een anti-glare op komt?
Dit heb ik nergens kunnen vinden.

Heb iets kunnen vinden:
http://forum.notebookrevi...o-y500-bad-timing-21.html
Canada has glare screens, US has anti-glare (from Lenovo's site)
En:
Don't get your hopes up. My "anti-glare" screen is glossy and still has glare

[ Voor 22% gewijzigd door Ryatzu op 16-05-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Lenovo y500 uit de Outlet van Komplett.nl binnengekregen (http://www.komplett.nl/ko...y500_mbg2bmh/details.aspx). typ er nu op en ben zeer tevreden, ook geen problemen met bezorging, gister half 9 besteld vandaag in huis. Alle beschermfolie zat er nog op en hij ziet er dus als nieuw uit, je merkt niet dat hij gerefurbished is. Touchpad is ook na deze refurbish niet echt geweldig ( Drukt iets van 3,5 mm in) maar ik gebruik toch altijd een muis dus last heb ik er niet van. Ik ga nog vele jaren plezier hebben van deze laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:34
Hebben alle Y500 modellen de mogelijkheid om een tweede GT650M kaart via de Ultrabay aan te sluiten?

Ik zat te kijken naar deze aanbieding bij de Mediamarkt (15,6 inch LED • Intel Core i5-3210M • 8 GB • 500 GB HDD • NVIDIA GeForce GT 650 (2 GB)) voor 679 euro
Zie http://www.mediamarkt.nl/...net&product_code=62208711

Het is ook de vraag of deze machine met zij I5 processor en single 650M kaart wel overweg kan met Battlefield 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
Leader98 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:24:
Hebben alle Y500 modellen de mogelijkheid om een tweede GT650M kaart via de Ultrabay aan te sluiten?

Ik zat te kijken naar deze aanbieding bij de Mediamarkt (15,6 inch LED • Intel Core i5-3210M • 8 GB • 500 GB HDD • NVIDIA GeForce GT 650 (2 GB)) voor 679 euro
Zie http://www.mediamarkt.nl/...net&product_code=62208711

Het is ook de vraag of deze machine met zij I5 processor en single 650M kaart wel overweg kan met Battlefield 3...
mmmm zo 1,2,3 kan ik geen youtube video vinden met de i5, wel met de i7, dan haal je met medium settings rond de 40 fps, denk dat de i5 hetzelfde presteert.
YouTube: Lenovo Y500 - Battlefield 3 - Mid Settings Mostly

En ja, alle y500 modellen hebben een ultabay dus daar kan je ook een extra 650m instoppen ;)
(jammer is wel dat die nu niet meer in de aanbieding is, vorige week was die met €30 korting)

[ Voor 8% gewijzigd door coolriku op 22-05-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Is die extra GT650M alleen bij de Lenovoshop verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Mijn Y500 is voor reparatie. Touchpad, speakers en HDD worden vervangen. Volgens hun gaat het 4 weken duren omdat er geen speaker meer op voorraad zijn en worden besteld.

...
ze hebben mij de optie gegeven om hem DOA te doen omdat hij minder dan 2 maanden oud is en de reparatie langer gaat duren dan 3 weken...

zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Oude touchpad?
Wat was er mis met de speakers en de HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
Leader98 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:34:
Oude touchpad?
Wat was er mis met de speakers en de HDD?
sommige y500 laptops hebben last van een touchpad da alle kant op wilt, de modellen die nu worden gemaakt hebben dat nie meer, maar je zou maar zo'n oude krijgen.
da_PSI schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:29:
Mijn Y500 is voor reparatie. Touchpad, speakers en HDD worden vervangen. Volgens hun gaat het 4 weken duren omdat er geen speaker meer op voorraad zijn en worden besteld.

...
ze hebben mij de optie gegeven om hem DOA te doen omdat hij minder dan 2 maanden oud is en de reparatie langer gaat duren dan 3 weken...

zucht.
en ja, wat is er met de hdd, en speakers??

ps, welk fabricage datum had je y500? en welke winkel heb je m gekocht?

[ Voor 32% gewijzigd door coolriku op 22-05-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxicunderGroov
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 00:33
Weet iemand wat de fabricage datum/touchpad c.q. keyboard van de y500's zijn die op dit moment bij de mediamarkt in de aanbieding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
In Ede heeft het demo model de Synaptics pad maar de shipping datum is wel 12-2012...
In de webshop is het aanbiedingsmodel nu uitverkocht... In de winkel in Ede lagen er nog een dozijn.

Wat me tegenviel was het spiegelende scherm... Nu zit ik meestal niet in een winkel onder hard licht te gamen maar ik ben toch bang dat ik spijt krijg van de aankoop van zo'n spiegelend scherm.
Dat was bij de Asus N76-V2G-T1241H wel een stuk mooier. Die had een mat scherm (maar mist 2GB geheugen en de Ultrabay...).

[ Voor 71% gewijzigd door Leader98 op 22-05-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
coolriku schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:41:
[...]

sommige y500 laptops hebben last van een touchpad da alle kant op wilt, de modellen die nu worden gemaakt hebben dat nie meer, maar je zou maar zo'n oude krijgen.

[...]

en ja, wat is er met de hdd, en speakers??

ps, welk fabricage datum had je y500? en welke winkel heb je m gekocht?
Speakers werkte niet, kraakte en vielen uit. HDD had bad sectors, er was een Synaptics in mijn y500 maar die had ook problemen.
Fabrikage datum was 11-12-2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
Ik heb met iemand van Coolblue gesproken, omdat ik geïnteresseerd was in de Lenovo Ideapad Y500 MBG3DMH (http://www.laptopshop.be/...ideapad-y500-mbg3dmh.html), en gevraagd waarom deze niet meer leverbaar is.

Zij zeiden: "Bedankt voor je interesse! Dit type is niet meer leverbaar omdat er andere types op de markt zijn/gaan komen. De productie hiervan is verminderd en zal stoppen (misschien al gebeurd). Hierdoor kunnen wij er niet meer aan komen."

Welke andere modellen kon hij niet zeggen. Zou het gaan om de GT750M-versie of om een volledig nieuw, onaangekondigd, model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 01:19
Lang getwijfeld of ik de y500 zou aanschaffen of niet. De aanbieding van de media markt heeft met toch overtuigd. Daar heb ik vandaag de y500 MBG2AMH gekocht.

Tijdens de eerste x opstarten vond ik hem toch niet zo snel reageren als ik zou willen. Maar dacht dat dat misschien kwam door alle nieuwe instellingen. Vervolgens alle windows updates geïnstalleerd. Maar het ging nog steeds niet echt snel. Even bij taakbeheer gekeken en daar zag ik dat de harde schijf bijna continu op 100% actief staat. Dat lijkt me toch niet kloppen.

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/954/diskj.png

Via google kwam ik onder meer dit programma tegen om de HDD te checken met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/8653/diskcheck.png

Via google heb ik nog niet een oplossing kunnen vinden. Inmiddels meerdere dingen geprobeerd waaronder AVG anti virus er af halen, het commando "chkdsk /b /f /v /scan c:"

Het lijkt iets minder te zijn geworden, maar hebben jullie misschien nog tips? Of ervaringen over het HDD gebruik van jullie y500? Af en toe een uitschieter naar de 100% kan ik me nog wel voorstellen maar de hele tijd lijkt mij niet gewoon.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Het lijkt iets minder te zijn geworden, maar hebben jullie misschien nog tips? Of ervaringen over het HDD gebruik van jullie y500? Af en toe een uitschieter naar de 100% kan ik me nog wel voorstellen maar de hele tijd lijkt mij niet gewoon.

Alvast bedankt voor de reacties!
Hippiepaci, wat voor performance cijfer geeft Windows index bij jou?

Eerst had ik windows 8 eropstaan en dat liep heel erg snel (dankzij ssd cache disk).
Vervolgens heb ik er zelf windows 7 opgezet. Alles moest ik even herinstalleren en de cache opnieuw instellen.
Nu zag ik laatst dat de windows performance rating van m'n harde schijf op 5 of iets dergelijks staat. Bij andere mensen heb ik echter gezien dat dat eigenlijk richting 7 of 8 moet komen als ie goed ingesteld is.

Eigenlijk geen antwoord op je vraag, maar wel benieuwd naar je performance cijfer van je schijf onder win8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hippiepaci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 01:19
@chokolademan2 net even gedraaid. Geeft een 5,9 voor de primaire harde schijf (ook de enigste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
Flying Hawkic schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:18:
Ik heb met iemand van Coolblue gesproken, omdat ik geïnteresseerd was in de Lenovo Ideapad Y500 MBG3DMH (http://www.laptopshop.be/...ideapad-y500-mbg3dmh.html), en gevraagd waarom deze niet meer leverbaar is.

Zij zeiden: "Bedankt voor je interesse! Dit type is niet meer leverbaar omdat er andere types op de markt zijn/gaan komen. De productie hiervan is verminderd en zal stoppen (misschien al gebeurd). Hierdoor kunnen wij er niet meer aan komen."

Welke andere modellen kon hij niet zeggen. Zou het gaan om de GT750M-versie of om een volledig nieuw, onaangekondigd, model?
Das goed nieuws!!!! ik zit sterk te denken om een y500 te kopen alleen wil dr wel graag een met een 750 en nu lees ik dit en dit klinkt toch wel als muziek in me oren, laten we hopen dat ze snel leverbaar zijn :) want over 1,5 maand ga ik m wss kopen :)

EDIT: in de nederlandse webshop van coolblue is die nog wel op voorraad? ik hoop dat die snel ook uitverkocht is :)

[ Voor 5% gewijzigd door coolriku op 23-05-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Nee hoor, het gaat om de MBG3DMH (http://www.laptopshop.nl/...ideapad-y500-mbg3dmh.html), niet om de MBG2BMH die er inderdaad wel nog is ;).

Het verschil tussen beide is het RAM-geheugen en de eerste bevat ook twee videokaarten.

Ik zou hem ook zeker binnen 1,5 maand willen kopen, dus ik wacht voorlopig nog op informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
Flying Hawkic schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:34:
Nee hoor, het gaat om de MBG3DMH (http://www.laptopshop.nl/...ideapad-y500-mbg3dmh.html), niet om de MBG2BMH die er inderdaad wel nog is ;).

Het verschil tussen beide is het RAM-geheugen en de eerste bevat ook twee videokaarten.

Ik zou hem ook zeker binnen 1,5 maand willen kopen, dus ik wacht voorlopig nog op informatie.
meer fans voor de y500!! :D
jaa ik wacht ook op informatie, je kan m importeren dan heb je m wel me 750m maar dan zit je met importkosten en garantie? ivm touchpad enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Inderdaad, importeren uit Amerika zie ik niet zitten...

Wat ik mij afvraag is of het om een nieuw model gaat, of gewoon om een andere videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
Flying Hawkic schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:34:
Inderdaad, importeren uit Amerika zie ik niet zitten...

Wat ik mij afvraag is of het om een nieuw model gaat, of gewoon om een andere videokaart.
Denk alleen nieuwe videokaart, de rest is nog wel up to date denk, alleen de hdd kan wel van 5400 naar 7200 gaan, da scheelt een hoop! maarja dan zal de prijs ook weer omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
+ Ik twijfel nog over het merk Lenovo... Heb eigenlijk altijd Asus gehad. Ben niet zeker of Lenovo wel te vertrouwen is :)

En ik vraag me af of je het touchscreen niet mist met Windows 8, of zijn de swipes ook goed te maken met het touchpad?

En dan vraag ik me ook nog af of je de DVD drive mist... ik speel namelijk nog soms klassiekers zoals RCT 8-) die nog niet digitaal waren. Of kan ik dat ook via USB doen? Of dan twijfel ik of ik zou opteren voor de versie met één videokaart, maar kan je dan wel bijvoorbeeld Sim City op hoogste graphics spelen :)?

[ Voor 64% gewijzigd door Flying Hawkic op 23-05-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
Flying Hawkic schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:35:
+ Ik twijfel nog over het merk Lenovo... Heb eigenlijk altijd Asus gehad. Ben niet zeker of Lenovo wel te vertrouwen is :)

En ik vraag me af of je het touchscreen niet mist met Windows 8, of zijn de swipes ook goed te maken met het touchpad?

En dan vraag ik me ook nog af of je de DVD drive mist... ik speel namelijk nog soms klassiekers zoals RCT 8-) die nog niet digitaal waren. Of kan ik dat ook via USB doen? Of dan twijfel ik of ik zou opteren voor de versie met één videokaart, maar kan je dan wel bijvoorbeeld Sim City op hoogste graphics spelen :)?
Ik denk dat je Lenovo wel kan vertrouwen hoor, het staat bekent om zijn 'Thinkpads' en het is het nieuwe IBM.
Maar je kan toch een externe dvd brander kopen, voor 30-40 euro heb je er een?
En ik denk dat je niet op max settings sim city echt vloeiend kan spelen, op gemiddelde settings moet het wel lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 12:13
Wild pigeon schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:21:
...

...
Voor 'gewone' consumenten inderdaad niet, IT professionals en studenten kunnen verse installaties van Microsoft Technet afhalen.

Daarnaast kun je ook gewoon een Windows 8 downloaden en de key die onder de laptop geplakt staat gebruiken om hem te activeren :) Wel zorgen dat je dezelfde editie installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Dylan93 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:21:
[...]

Voor 'gewone' consumenten inderdaad niet, IT professionals en studenten kunnen verse installaties van Microsoft Technet afhalen.

Daarnaast kun je ook gewoon een Windows 8 downloaden en de key die onder de laptop geplakt staat gebruiken om hem te activeren :) Wel zorgen dat je dezelfde editie installeert.
_welke_ key zit er bij jouw onderop? Windows 8 keys zitten tegenwoordig in de bios....

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al wat het termijn is dat de Lenovo Y500 met de 750m in nederland verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:12:
Weet iemand al wat het termijn is dat de Lenovo Y500 met de 750m in nederland verkrijgbaar is?
Nee, ik had het al nagevraagd. Het is uberhaupt de vraag of ze wel in Nederland uitkomen. Ze kunnen hier geen antwoord op geven omdat ze er niets over weten of ze wel of niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L212212
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-07 10:00
Ik heb de i5 versie gekocht bij mediamarkt voor 679 euro en ben er erg tevreden over! Gelijk mijn samsung 830 SSD van 128 GB er in gedaan en alles van de harde schijf er op gecloned (verse windows installatie lukte me niet met een iso).
Nu is wel de SSD bijna gelijk vol.. Weet iemand of er een mogelijkheid is om all die onnodige software er af te halen en een clean windows 8 over te houden? of moet je dan echt een verse installatie doen?

Verder echt een super laptop! start in 5 seconden op met de ssd, echt ongelofelijk. Kom van een HP G62 waar ik alleen maar problemen mee had.. maar deze laptop is gewoon genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:12:
Wil ik ook graag weten... Anders wacht ik daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flying Hawkic schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:06:
[...]

Wil ik ook graag weten... Anders wacht ik daar op.
Ja idd zou zonde zijn om nu een met 650 te kopen en over een maand zien dat voor dezelfde prijs ze met 750 worden geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:01:
[...]

Ja idd zou zonde zijn om nu een met 650 te kopen en over een maand zien dat voor dezelfde prijs ze met 750 worden geleverd.
Er is sowieso dan een overgangsperiode waar de 750m wel iets duurder is als de 650m denk, kijk maar in de US store van lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
L212212 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:06:
Ik heb de i5 versie gekocht bij mediamarkt voor 679 euro en ben er erg tevreden over!
Synaptics of Elean touchpad?
Zie dat Saturn (=Mediamarkt) 'm nu aanbiedt voor 660,30 net uitverkocht...

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goof. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:54:
[...]

8) Dan was ik net op tijd! Ik zat gisteravond (en vanacht) te twijfelen of ik toch niet in de winkel moest kijken of het wel een juiste versie was....
Vanmorgen heb ik toch maar besloten om het erop te wagen.
Nu maar hopen dat het er inderdaad eentje is uit de nieuwe batch en niet eentje die al een tijd onderop de pallet lag...... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L212212
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-07 10:00
goof. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Ja bij mediamarkt was hij ook al meteen uitverkocht. ik heb de Synaptics versie, maar gebruik altijd een muis dus dat maakt voor mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
Lenovo laat weten "Hartelijk dank voor uw interesse in een Lenovo Y500 notebook.

Naar alle waarschijnlijkheid komt er in de Benelux geen Y500 met een ander type grafische kaart op de markt. De verwachting is dat er een opvolgend model notebook komt. Specificaties zijn hiervan momenteel nog niet bekend. Wij adviseren u om de Lenovoshop in de gaten te houden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen."

Gezien teruglopende beschikbaarheid en de acties van de Mediamarkt lijkt mij een aankondiging van een nieuw model niet lang meer uit te blijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Flying Hawkic op 27-05-2013 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
De laptop is nu toch klaar....

Vanavond maar eens uitproberen. Ik laat het jullie weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een lenovo Y500 (i5) bij de Saturn in Rotterdam gehaald. Er was er nog maar één, dat was het winkelmodel. Toch maar gedaan ivm de korting die ze hadden.

Ik kom thuis en wil hem aanzetten via de normale knop: er gebeurt niks... Toen aangezet via de recovery knop aan de zijkant. Omdat het dus een winkelmodel was wilde ik de laptop eerst meteen resetten. Maar toen hij bij tien procent was begon hij weer opnieuw, en vervolgens nog een keer! Ik kreeg een foutmelding dat het niet was gelukt en de laptop ging uit. Ik kreeg hem nog steeds niet aan via de normale aan-knop maar wel via de recovery knop. Ik wilde hem weer normaal booten maar de laptop moest zich herstellen, en dat ging niet!
Ik krijg nu continu een foutmelding bij alles. Heb ook een system recovery proberen uit te voeren (via de recovery knop) maar dat ging na een tijdje ook fout (er mist een bestand...). En hij valt ook nog is af en toe spontaan uit.. Leuk zo'n nieuwe laptop, één groot feest..

Ik ga nu proberen windows 8 via usb te installeren, maar mocht dat werken dan zal dat ook niks gaan veranderen aan m'n power-button denk ik..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:38:
Net een lenovo Y500 (i5) bij de Saturn in Rotterdam gehaald. Er was er nog maar één, dat was het winkelmodel. Toch maar gedaan ivm de korting die ze hadden.

....

Ik ga nu proberen windows 8 via usb te installeren, maar mocht dat werken dan zal dat ook niks gaan veranderen aan m'n power-button denk ik..?
Het lijkt me dat de powerbutton niets te maken heeft met Win8. Bij het opstarten weet de computer immers nog niet welk OS geladen zal worden.
Ik hoop dat je ondanks het showmodel wel gewoon de volledige garantie hebt?

Kun je wel in de BIOS komen? Heb je de accu al een keer verwijderd en weer teruggeplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03
Zo, ik meld mij hier ook! Net bij de Saturn een Y500 opgehaald. Maar man wat ging dat snel, er lagen er in totaal nog 4 inclusief demo. Ik wilde er even over nadenken omdat ik eigenlijk mijn zinnen had gezet op de Asus N56VZ, maar die was er niet. En ik twijfelde nog over een ultrabook: het ging mij vooral om het scherm. De Y500 vond ik niet heel mooi op plaatjes maar in het echt een stuk beter!

Al goed, ik ging een half uur later kijken en er waren er al 2 weg!! Dus snel de derde weggepakt terwijl ik nog zat te dubben, uiteindelijk meegenomen en net aangezet. Fijn apparaat hoor! Wel heel gek met het opstarten, hij gaf aan dat er geen boot device aanwezig was. Ik moest dus eerst het BIOS in om de instellingen aan te passen naar UEFI ipv standaard, daarna startte hij gewoon door richting de Windows 8 installer. Ik ga ook nog even kijken hoe ik Windows 8 opnieuw kan installeren, maar er komt waarschijnlijk toch eerst een SSD in. Die waren bij Saturn nét even wat te duur (200 euro ipv 150 euro voor bijv. de Samsung 840).

Wat een mooi scherm!!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:54:
[...]

Het lijkt me dat de powerbutton niets te maken heeft met Win8. Bij het opstarten weet de computer immers nog niet welk OS geladen zal worden.
Ik hoop dat je ondanks het showmodel wel gewoon de volledige garantie hebt?

Kun je wel in de BIOS komen? Heb je de accu al een keer verwijderd en weer teruggeplaatst?
Dat dacht ik dus ook al! Dan heeft het geen zin meer om windows proberen te installeren via usb en moet ik er sowieso mee terug.. Ik heb gelukkig wel gewoon garantie ja!

Ik kan wel in de bios komen via de recovery-knop, en ik heb ook al de accu verwijdert en teruggeplaatst.
Mocht niet baten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:44:
[...]

Dat dacht ik dus ook al! Dan heeft het geen zin meer om windows proberen te installeren via usb en moet ik er sowieso mee terug.. Ik heb gelukkig wel gewoon garantie ja!

Ik kan wel in de bios komen via de recovery-knop, en ik heb ook al de accu verwijdert en teruggeplaatst.
Mocht niet baten!
Er is inderdaad altijd een risico bij het aanschaffen van een showmodel. Blijkbaar heeft er iemand als een idioot op de powerknop lopen drukken... 8)7 ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:14
Arjan90 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:41:
maar er komt waarschijnlijk toch eerst een SSD in. Die waren bij Saturn nét even wat te duur (200 euro ipv 150 euro voor bijv. de Samsung 840).

Wat een mooi scherm!!
Kijk ook eens naar een msata SSD qua prijs scheelt het niet extreem veel te schelen t.o.v. een 2.5" SSD
Bijkomend voordeel is dat je boot van je SSD en (afhankelijk welke versie je hebt) 500 of 1TB opslagruimte

Instructie om win8 icm uefi te installeren staat een pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:31
Gisteren ook het i5 model gehaald bij de Saturn, voor 666 euro kon ik het niet laten. Maar even tijdelijk m'n normale crucial m4 uit m'n oude laptop overgezet. Erg fijne overstap, van een 5 jaar oud model (Sony vaio FW41e), alles blijft nu lekker soepel en vloeiend draaien. Binnenkort maar even een msata ssd halen dan kan er weer een hdd bij en de extra gt650m :9

Productie datum: november 2012. Synaptics trackpad, geen problemen mee. Alleen last van random letters tijdens het typen op het toetsenbord. Merk het pas eigenlijk sinds ik dit bericht aan het typen ben, en dan alleen de eerste paar regels. Ik geloof dat er trucjes voor waren om dat eenvoudig op te lossen, eventjes weer dit forum doorspitten. Anders gaat deze maar terug als DOA :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
pin_point schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:34:
[...]

Kijk ook eens naar een msata SSD qua prijs scheelt het niet extreem veel te schelen t.o.v. een 2.5" SSD
Bijkomend voordeel is dat je boot van je SSD en (afhankelijk welke versie je hebt) 500 of 1TB opslagruimte

Instructie om win8 icm uefi te installeren staat een pagina's terug.
Toevallig zat ik hier vandaag naar te kijken omdat ik wist dat er een cache SSD in kon, ik had je bericht dus nog niet gelezen maar inmiddels staat er al een Crucial M4 mSATA schijf ingepakt bij Coolblue ;) Morgen binnen dus dan kan ik de laptop echt installeren!

Ik zal de instructie nog even doornemen. Bij mij zit er trouwens ook een Synaptics op volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 28-05-2013 13:26 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolriku
Flying Hawkic schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:15:
Lenovo laat weten "Hartelijk dank voor uw interesse in een Lenovo Y500 notebook.

Naar alle waarschijnlijkheid komt er in de Benelux geen Y500 met een ander type grafische kaart op de markt. De verwachting is dat er een opvolgend model notebook komt. Specificaties zijn hiervan momenteel nog niet bekend. Wij adviseren u om de Lenovoshop in de gaten te houden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen."

Gezien teruglopende beschikbaarheid en de acties van de Mediamarkt lijkt mij een aankondiging van een nieuw model niet lang meer uit te blijven.
hopen dat dit waar is, en dat die laptop er over een maand komt :) (voor me opleiding!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
Larsie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:25:
Gisteren ook het i5 model gehaald bij de Saturn, voor 666 euro kon ik het niet laten. Maar even tijdelijk m'n normale crucial m4 uit m'n oude laptop overgezet. Erg fijne overstap, van een 5 jaar oud model (Sony vaio FW41e), alles blijft nu lekker soepel en vloeiend draaien. Binnenkort maar even een msata ssd halen dan kan er weer een hdd bij en de extra gt650m :9

Productie datum: november 2012. Synaptics trackpad, geen problemen mee. Alleen last van random letters tijdens het typen op het toetsenbord. Merk het pas eigenlijk sinds ik dit bericht aan het typen ben, en dan alleen de eerste paar regels. Ik geloof dat er trucjes voor waren om dat eenvoudig op te lossen, eventjes weer dit forum doorspitten. Anders gaat deze maar terug als DOA :-(
Random letters typen heb ik een tijd geleden ook gehad. Bleek veroorzaakt te worden doordat de Always On USB functie aanstond in de bios. Toen ik dat weer uitzette was het probleem van de random letters ook weer weg maar klopt natuurlijk niet helemaal. Je kan het in elk geval proberen, ik heb sindsdien eigenlijk niet meer geprobeerd die functie nog eens aan te zetten (omdanks dat de laptop tussendoor weg is geweest voor reparatie (touchpad)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
Een vraag aan alle mede Y500 bezitters hier op tweakers. Ik heb sinds begin deze week deze laptop gehaald, i5 versie met synaptics touchpad. touchpad doet wel eens raar maar is te overzien. Ik probeerde de videokaart te overklokken via MSI Afterburner, echter kan ik alleen memory clock omhoog werken, de core clock is gelocked in de bios. Via google zoeken ben ik op het forum van Techinferno uitgekomen, waar een moderator genaamd svl7 druk bezig is geweest met het maken van allerlei BIOS roms met unlockte opties (waaronder ram/cpu/gpu overclocks).

Deze files zijn te krijgen via dit forum, echter moet je een donatie doen in dollars.... ik heb geen creditcard en wil dit eigenlijk ook niet. Zijn er mensen die deze files ergens hebben staan of zien staan waar ze vrij te downloaden zijn?

Alvast bedankt eventuele reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Laptop terug na 4 weken....
Nieuw touchpad, nieuwe speakers en een nieuwe HDD.
Touchpad werkt nu wel beter dan hiervoor, echter het lijkt er we op dat als je te zacht tipt op het touchpad dat de muis somt wat trilt.

Het is maar een 500GB 5400RPM, maar wat een verschil dan hiervoor. Nu komt in tenminste rond de 110MB ipv de 60 bij de vorige harde schijf. De speakers zijn gelukkig weer werkende zodat ik toch muziek kan luisteren.

Maar helaas zijn er ook minder geode dingen aan de reparative, hij is terug gestuurd zonder enige kras. Nu zit er een kras op de onderkant van 9cm, niet enorm diep maar je kunt het wel zien. Ook de scharnieren zitten nu kleine krasjes. Zouden jullie dat accepteren?

Heb even een vraagje over SimCity en BF3, wie spelen dit en op welke resolutie & settings? (heb de i5 versie)

@ Tarz, ik heb hun halve forum doorgelezen. Was er zelf ook wel nieuwsgierig naar. Voor mij is het probleem de garantie. Stel dat er wat misgaat, volgens mij kun je de bios niet meer terug flashen... En dus je laptop wegknikkeren...

Voor mij is de functie dat je kan switchen tussen de intel & NVidia VGA interessant om zo een beetje batterij te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 19:32
Tarz schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:22:
Een vraag aan alle mede Y500 bezitters hier op tweakers. Ik heb sinds begin deze week deze laptop gehaald, i5 versie met synaptics touchpad. touchpad doet wel eens raar maar is te overzien. Ik probeerde de videokaart te overklokken via MSI Afterburner, echter kan ik alleen memory clock omhoog werken, de core clock is gelocked in de bios. Via google zoeken ben ik op het forum van Techinferno uitgekomen, waar een moderator genaamd svl7 druk bezig is geweest met het maken van allerlei BIOS roms met unlockte opties (waaronder ram/cpu/gpu overclocks).

Deze files zijn te krijgen via dit forum, echter moet je een donatie doen in dollars.... ik heb geen creditcard en wil dit eigenlijk ook niet. Zijn er mensen die deze files ergens hebben staan of zien staan waar ze vrij te downloaden zijn?

svl7 heeft er behoorlijk wat tijd ingestoken, dus lijkt me niet meer dan logisch dat je daar een kleine bijdrage aan levert. Je kan trouwens ook met PayPal betalen (linken aan je bankrekening indien geen creditcard) of 5 nuttige posts plaatsen. Het is dus niet alleen halen, maar ook inbrengen (in de vorm van dollars of kennis/vragen). De biosmod werkt trouwens super (je kan de GPU clock max 540MHz overclocken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 19:32
da_PSI schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:45:

Voor mij is de functie dat je kan switchen tussen de intel & NVidia VGA interessant om zo een beetje batterij te besparen.
Switchen tussen integrated intel HD4000 en Nvidia Gforce is niet mogelijk. Dus daarvoor zou ik niet flashen.
Wel kan je bijvoorbeeld de Nvidia Gforce underclocken of een 5GHz WiFi kaartje erin stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
wilbert11 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:57:
[...]

Switchen tussen integrated intel HD4000 en Nvidia Gforce is niet mogelijk. Dus daarvoor zou ik niet flashen.
Wel kan je bijvoorbeeld de Nvidia Gforce underclocken of een 5GHz WiFi kaartje erin stoppen.
Volgens mij was dat wel mogelijk met de modded bios. Zal eens ff zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:16
De Y500 heeft geen HD4000 optie volgens mij, als het forum daar moet geloven. Heb mezelf er niet in verdiept. Het gaat mij ook niet om dat ik niet wil betalen maar ik heb geen paypal creditcard of whatever. Ik wil best 5 euro overmaken maar gaat gewoon niet handig. En hiervoor neem ik geen paypal, sorry.

@wilbert11 Ik begrijp echter je standpunt, en ben het er ook mee eens. Was ook maar een vraag of iemand hier kon helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:16

tw1light

I'm alive

Vooral niet de battery calibrator van Lenovo energy management gebruiken, want daardoor wordt mijn batterij nu niet meer opgeladen als ik de lader erin doe :(
De enige mogelijkheid om de batterij op te laden is om zonder batterij met alleen lader op te starten en dan de batterij erin te doen, dan is er op een of andere vreemde manier niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
Quiqziz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:28:
[...]

Random letters typen heb ik een tijd geleden ook gehad. Bleek veroorzaakt te worden doordat de Always On USB functie aanstond in de bios. Toen ik dat weer uitzette was het probleem van de random letters ook weer weg maar klopt natuurlijk niet helemaal. Je kan het in elk geval proberen, ik heb sindsdien eigenlijk niet meer geprobeerd die functie nog eens aan te zetten (omdanks dat de laptop tussendoor weg is geweest voor reparatie (touchpad)).
Dankje!
Het probleem is bij mij spontaan verdwenen, heb het 2 keer vlak achter elkaar gehad en sindsdien niet meer. Ik heb inderdaad wel de always on usb functie aangezet toen ik door de BIOS instellingen aan het neuzen was. Zal deze voor de zekerheid maar weer uitzetten dan. :)
da_PSI schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:45:

Heb even een vraagje over SimCity en BF3, wie spelen dit en op welke resolutie & settings? (heb de i5 versie)
Heb sinds maandag ook de i5 versie. Met name gekocht omdat Simcity op m'n oude laptop amper speelbaar was. Ik heb in Simcity alles op max, behalve 'belichting' die staat op normaal als m'n stad niet al te druk is, anders op laag voor soepelere framerates. Ben benieuwd, er is een sli-ultrabay naar me onderweg, dan zou alles op maximum moeten kunnen :)

BF3 heb ik van EA gekregen ivm. de problemen bij aanvang met Simcity, nog niet echt veel gespeeld. Gek genoeg blijft hij altijd op 30fps, ongeacht welke instellingen ik gebruik, zolang AA maar uitstaat :? Blijkbaar zit er een keiharde framelimitter in

[ Voor 33% gewijzigd door Larsie op 29-05-2013 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamibal88
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 09:52
Hoi,
Ik heb ook een lenovo y500 in mijn bezit sinds een weekje, en vroeg me af hoe ik kan zien of de bass/subwoofer aan de onderkant werkt, want heb het idee dat er alleen geluid uit de speakers komt bij het scherm. Zou dit eventueel te hebben kunnen maken met verouderde drivers? Of is het speakertje aan de onderkant slechts ter ventilatie?

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
bamibal88 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:39:
Hoi,
Ik heb ook een lenovo y500 in mijn bezit sinds een weekje, en vroeg me af hoe ik kan zien of de bass/subwoofer aan de onderkant werkt, want heb het idee dat er alleen geluid uit de speakers komt bij het scherm. Zou dit eventueel te hebben kunnen maken met verouderde drivers? Of is het speakertje aan de onderkant slechts ter ventilatie?

b.v.d.
Aan de onderkant zit inderdaad geen subwoofer, dat is puur en alleen voor ventilatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamibal88
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 09:52
Aaah oke, ik dacht namelijk dat er best wel wat bass uit de laptop zou komen maar vind ik toch een beetje tegenvallen als je het vergelijkt met het geluid van de Dell XPS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Gisteren de Crucial M4 msata geïnstalleerd, de 256GB versie en de laptop is nu echt bloedsnel! Via de guide alles geïnstalleerd (Windows 8 ISO gedownload via nieuwsgroepen en op USB gezet). Bij mij zaten er bij de msata SSD trouwens wel twee schroefjes bij! Ik las ergens in dit topic dat iemand anders ze niet had maar bij mij zaten ze er dus wel bij. Het openmaken van de laptop was wel even irritant, volgens mij worden die achterkanten zo gemaakt dat je het gevoel krijgt dat je het plastic eraf moet breken om je harde schijf te vervangen maar met veel beleid heb ik alles er heel af gekregen.

Al met al is de ervaring super, ik heb Photoshop, Lightroom en bijv. SimCity 4 even geïnstalleerd en dat is ook echt 'even'. Zeker Photoshop duurt normaal gesproken erg lang en ik denk dat hij nu maximaal 7 minuutjes bezig is geweest. Ook het opstarten van die programma's is zo gedaan, héérlijk! Al met al is de laptop sowieso een stuk vlotter dan mijn oude laptop met een i5 520m en 4GB geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 30-05-2013 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Larsie schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:49:
[...]
Dankje!
Het probleem is bij mij spontaan verdwenen, heb het 2 keer vlak achter elkaar gehad en sindsdien niet meer. Ik heb inderdaad wel de always on usb functie aangezet toen ik door de BIOS instellingen aan het neuzen was. Zal deze voor de zekerheid maar weer uitzetten dan. :)
Toch zit er ergens iets niet lekker in de laptop (mogelijk een oververhitting of iets wat contact maakt). De touchpad en keyboard issues kwamen bij redelijk wat gebruikers tegelijk voor. Maar nu ik lees dat Saturn het november model verkoopt laat ik die mooi liggen, ik zocht nog een laptop voor een collega, maar ik wil geen november model welke is opgelapt aangezien dat de problemen dus niet altijd verhelpt.

Ben ook blij dat ik dus geen reparatie heb laten doen maar met de webshop een deal heb gesloten om de laptop om te wisselen voor een nieuwe (tegen bijbetaling). Hoewel ik de laptop niet fijn vind om te werken op de bank (te scherpe randjes en touchpad is te stroef) is het wel fijn dat ik geen ronddansende muis meer heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
.Gertjan. schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:47:
[...]

Toch zit er ergens iets niet lekker in de laptop (mogelijk een oververhitting of iets wat contact maakt). De touchpad en keyboard issues kwamen bij redelijk wat gebruikers tegelijk voor. Maar nu ik lees dat Saturn het november model verkoopt laat ik die mooi liggen, ik zocht nog een laptop voor een collega, maar ik wil geen november model welke is opgelapt aangezien dat de problemen dus niet altijd verhelpt.

Ben ook blij dat ik dus geen reparatie heb laten doen maar met de webshop een deal heb gesloten om de laptop om te wisselen voor een nieuwe (tegen bijbetaling). Hoewel ik de laptop niet fijn vind om te werken op de bank (te scherpe randjes en touchpad is te stroef) is het wel fijn dat ik geen ronddansende muis meer heb :P
Ik denk dat het toch met die Always On USB optie te maken heeft. Ik kom die tip na wat rondspitten eigenlijk op een heleboel forums tegen.

Ik ben super tevreden met het november model. Ik vind het Synaptics trackpad in de Y500 eigenlijk wel het fijnste trackpad wat ik ooit gebruikt heb, terwijl ik me van tevoren vanwege de beruchte problemen op het ergste had voorbereid.

Ik heb de BIOS unlock van svl7 uitgevoerd, heb betaald voor 1 maand lidmaatschap op het forum. Maar je krijgt ook toegang tot de downloads als je 5 posts maakt.

Heb overklokken heb ik nog niet heel uitgebreid geprobeerd, heb de gpu clock opgeschroefd tot 990MHz zonder problemen, zorgt voor toch aardig wat meer frames per seconde. Heb nog niet geprobeerd wat het maximum is.

Wat ik ook fijn vind aan de unlock van het BIOS is dat je veel meer opties hebt. Zo heb ik VT-support aangezet en 'Lenovo fastboot'. Het Lenovo logo flitst bij het opstarten nu even voorbij en start dan gelijk door :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LlamaLoco
In de Duitse Lenovoshop is inmiddels een Y500 i5 met GT750M opgedoken:
http://www.lenovoshop.com...Pad%C2%AE+Y500/55013010A1

Op het eerste gezicht zijn er 3 veranderingen:
i5-3230M ipv. i5-3210M, een iets vlottere CPU dus.
NVidia GT750M ipv GT650M
Explicite vermelding van NVidia Optimus technologie. Hetgeen impliceert dat GPU-switching wel standaard ondersteund wordt. Wellicht dat WiDi dan ook ingeschakeld is.

Qua beeldscherm hebben ze het nog steeds over "glänzende Oberfläche (glare)". Een mat scherm kunnen we vergeten.

Het is mij onbekend of de prijs van €799 een verandering is t.o.v. het vorige model i5.

[ Voor 7% gewijzigd door LlamaLoco op 30-05-2013 12:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Dat valt dan heel erg mee qua verschillen voor mij persoonlijk, blij dat ik de oude bij Saturn op de kop heb getikt. De grafische kaart is voor mij veel minder belangrijk en het verschil met de CPU is verwaarloosbaar. Voor 50 euro meer (op de totaalprijs van de nieuwe versie) heb ik er een snelle SSD in, doe mij die maar :)

Ik ben benieuwd of Optimus de boel ook echt zuiniger maakt, gaan wel wat discussies over op internet of het echt zuiniger is. Ach, hij doet het nu ook prima.

Nog een verschil: een 1TB HDD ipv 500GB. Dat scheelt dus wel aanzienlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 30-05-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Larsie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:03:
[...]
Wat ik ook fijn vind aan de unlock van het BIOS is dat je veel meer opties hebt. Zo heb ik VT-support aangezet en 'Lenovo fastboot'. Het Lenovo logo flitst bij het opstarten nu even voorbij en start dan gelijk door :*)
VT-support zit al in het standaard bios. Ik heb hem ook aan staan.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Als ik tijd kan vrijmaken wil ik binnenkort nog even een kleine review schrijven maar wat we vooral opvalt is de batterijduur. Deze is veel getest met de i7 maar met de i5 vind ik deze echt wel prima (in tegenstelling tot wat ze in de reviews zeggen).

Ik zit momenteel op 62% na één uur en drie kwartier internetten (en een klein beetje Photoshop gedurende 10 minuutjes) op de op twee na hoogste helderheid (dat is al vrij helder, maar uiteraard niet voor in de zon). Dit is mijn eerste echt gebruikte acculading. Op dit tempo moet drie en een half uur dus goed haalbaar zijn wat veel beter is dan mijn oude Medion die met een processor met hetzelfde TDP max. tweeënhalf uur haalde met de helderheid op het laagst (en dan was het een stuk minder dan op deze laptop op de derde stand). Vermoedelijk ligt dit aan de GPU, de Medion had een 460M die volgens mij niet underclockte en dat doet de 650M als het goed is wel. De computer geeft nu zelfs nog 2 uur en 45 minuten aan maar dat is wel erg optimistisch (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LlamaLoco
Wilde eigenlijk wachten op het nieuwe model, maar...

Was net toevallig bij de Saturn in Amsterdam en zag op een plank een viertal Y500 i7 liggen.
geen showmodel, geen prijskaartje, alleen vier dozen. Productie 02-2013
Een snelle rekensom vertelde mij dat ik voor Eur825 dat ding kon meenemen, leek me wel de moeite. Navraag bij de kassa leerde dat het EUR900 - BTW zou zijn.
ik ben voor Eur748 eigenaar van het ding, niet slecht lijkt me.

[ Voor 6% gewijzigd door LlamaLoco op 31-05-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

Ik wil graag de Lenovo y500 SLI kopen, Weet iemand waar ik die optic drives los kan kopen? Anders moet ik de Lenovo y500 met optic drive kopen + Graphic bay en extra ram (Heb ik wel nodig, Renderen/video editing/c4d/Vmware)
Was vanmiddag in de mediamarkt waar de i7 versie lag met optic drive en 650M, Nu heb ik die voor 5 minuten uit geprobeerd en alles leek goed te gaan?

Heeft iemand al de laptop via lenovo webshop gekocht? Ik heb namelijk nagevraagd en volgends lenovo zelf heeft lenovo Nederland en belgie alleen de touchpads met synaptics.

Dus ben ik veilig om een te bestellen via lenovo zelf?

Hier is de email die ik van hun kreeg:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VWVTBoy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
ChasedB4 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 20:59:
Ik wil graag de Lenovo y500 SLI kopen, Weet iemand waar ik die optic drives los kan kopen? Anders moet ik de Lenovo y500 met optic drive kopen + Graphic bay en extra ram (Heb ik wel nodig, Renderen/video editing/c4d/Vmware)
Was vanmiddag in de mediamarkt waar de i7 versie lag met optic drive en 650M, Nu heb ik die voor 5 minuten uit geprobeerd en alles leek goed te gaan?

Heeft iemand al de laptop via lenovo webshop gekocht? Ik heb namelijk nagevraagd en volgends lenovo zelf heeft lenovo Nederland en belgie alleen de touchpads met synaptics.

Dus ben ik veilig om een te bestellen via lenovo zelf?

Hier is de email die ik van hun kreeg:

[afbeelding]
Waarom neem je niet gewoon een extern dvd station? Veel goedkopere oplossing met als voordeel dat je hem op ieder moment kan aankoppelen. De ultrabay is namelijk niet hot-swappable ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Larsie schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:54:
[...]

Waarom neem je niet gewoon een extern dvd station? Veel goedkopere oplossing met als voordeel dat je hem op ieder moment kan aankoppelen. De ultrabay is namelijk niet hot-swappable ;)
Maken die niet veel lawaai dan? Anders schaf ik er wel een aan, Heeft iemand al eens van lenovo webshop besteld? hoelang duurt het voordat de laptop aankomt?
Welke dvd drive suggest je?

[ Voor 30% gewijzigd door n0ss op 31-05-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
ChasedB4 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:13:
[...]

Maken die niet veel lawaai dan? Anders schaf ik er wel een aan, Heeft iemand al eens van lenovo webshop besteld? hoelang duurt het voordat de laptop aankomt?
Welke dvd drive suggest je?
Het lawaai zal weinig schelen met de interne.
Ik heb zelf dit model: http://tweakers.net/price...msung-se-208db-zwart.html

Momenteel wacht ik nog op mijn graphics bay, die ik afgelopen woensdag in de lenovoshop heb besteld. Lenovo gaf zelf tijdens bestellen aan dat de levering via DPD binnen 5 werkdagen bij mij moet arriveren (dat is als hij dus in voorraad is). Het kan natuurlijk wel zo zijn dat laptops via een ander traject verlopen dan de accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Larsie schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:02:
[...]

Het lawaai zal weinig schelen met de interne.
Ik heb zelf dit model: http://tweakers.net/price...msung-se-208db-zwart.html

Momenteel wacht ik nog op mijn graphics bay, die ik afgelopen woensdag in de lenovoshop heb besteld. Lenovo gaf zelf tijdens bestellen aan dat de levering via DPD binnen 5 werkdagen bij mij moet arriveren (dat is als hij dus in voorraad is). Het kan natuurlijk wel zo zijn dat laptops via een ander traject verlopen dan de accessoires
Bedankt dan ga ik toch voor de SLI + externe optic drive.
Heb hem niet zo heel vaak nodig, mischien voor wat films/games en heel af en toe voor school.
Kan je trouwens wel goed films en games er mee spelen?
Ik gebruik steam, maar heb bijv san andreas nog op een disk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooosdt
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik probeerde de videokaart te overklokken via MSI Afterburner, echter kan ik alleen memory clock omhoog werken, de core clock is gelocked in de bios.
De GPU is makkelijk over te klokken met nvidia inspector,
ikzelf maak gebruik van twee .bat files waarmee ik overclock, en underclock.

overclock:
nvidiaInspector.exe -setGpuClock:0,2,1155 -setMemoryClock:0,2,2555 -forcepstate:0,0

To reset,
nvidiaInspector.exe -setGpuClock:0,2,790 -setMemoryClock:0,2,2000 -forcepstate:0,16

Deze settings komen hier vandaan. Werkt stabiel en heb nog geen enkele crash gehad, wel wordt de GPU warmer (ong. 70c) onder load.

Heb de biosmod nooit geprobeerd, maar vind het een fijn idee dat ik altijd terug kan klokken als ik een langere accuduur nodig heb.
tw1light schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:40:
Vooral niet de battery calibrator van Lenovo energy management gebruiken, want daardoor wordt mijn batterij nu niet meer opgeladen als ik de lader erin doe :(
De enige mogelijkheid om de batterij op te laden is om zonder batterij met alleen lader op te starten en dan de batterij erin te doen, dan is er op een of andere vreemde manier niks aan de hand.
In lenovo energy management kun je switchen tussen "maximum battery life" en "optimized battery health" vwanneer je voor de tweede kiest laad je laptop niet automatisch je accu op terwijl je de lader erin hebt- hij pakt dus direct stroom uit het stopcontact. Dit is gunstig voor de accu als je bijvoorbeeld aan het gamen bent o.i.d. Het lijkt me dan ook dat hier de setting aan staat.

[ Voor 11% gewijzigd door jooosdt op 01-06-2013 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Ik zie dat de HDD 5400 RPM heeft, Maakt dat nog iets uit? Ik ga over een paar weken mischien upgraden naar een ssd.
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste