de hardeschijf schijnt wel slomer te zijn al seen 7200 RPM, das best logisch, maar je kan die alsnog upgraden naar een 7200RPM schijf en de caching ssd vervangen door een 128/256gbChasedB4 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:56:
Ik zie dat de HDD 5400 RPM heeft, Maakt dat nog iets uit? Ik ga over een paar weken mischien upgraden naar een ssd.
Ja oke, maar bedoel het is al een snelle laptop.coolriku schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 09:13:
[...]
de hardeschijf schijnt wel slomer te zijn al seen 7200 RPM, das best logisch, maar je kan die alsnog upgraden naar een 7200RPM schijf en de caching ssd vervangen door een 128/256gb
Valt het met die hdd dan er op
Want ik kan niet meteen upgraden
Ik ga zelf die hdd niet upgraden, ik koop alleen een mSata ssd en dan vind ik het wel welletjesChasedB4 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:28:
[...]
Ja oke, maar bedoel het is al een snelle laptop.
Valt het met die hdd dan er op
Want ik kan niet meteen upgraden
Ik zie net dat ze hem bij paradigit ook verkopen, Als ik hem daar bestel heb ik hem over-morgen al.
heeft iemand hem daar al gekocht? Hoe gaat het met de garantie dan?
Via de lenovo shop duurt het 5 dagen, bij paradigit 1/2 dagen.\
Bij lenovo hebben ze gezegd dat in de lenovo shop NL en BE alle touchpads zijn vervangen.
Nu zie ik bij paradigit dat dat ook het geval is, Maar hoe kan ik de productie datum kijken?
want alles na november 2012 was safe toch?
heeft iemand hem daar al gekocht? Hoe gaat het met de garantie dan?
Via de lenovo shop duurt het 5 dagen, bij paradigit 1/2 dagen.\
Bij lenovo hebben ze gezegd dat in de lenovo shop NL en BE alle touchpads zijn vervangen.
Nu zie ik bij paradigit dat dat ook het geval is, Maar hoe kan ik de productie datum kijken?
want alles na november 2012 was safe toch?
[ Voor 33% gewijzigd door n0ss op 01-06-2013 17:38 ]
Helaas, was het maar zo mooi. Van die functie heb ik geruime tijd gebruik gemaakt, maar het is nu wel een stapje erger dan dat. Wat er nu gebeurt is dat als ik de lader er op een willekeurig moment in doe (batterij bijna leeg, of juist helemaal vol, maakt niet uit) er helemaal niks gebeurt. Die optimized battery health zorgde er alleen voor dat je batterij niet verder dan 60% oplaadt.jooosdt schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:24:
[...]
In lenovo energy management kun je switchen tussen "maximum battery life" en "optimized battery health" vwanneer je voor de tweede kiest laad je laptop niet automatisch je accu op terwijl je de lader erin hebt- hij pakt dus direct stroom uit het stopcontact. Dit is gunstig voor de accu als je bijvoorbeeld aan het gamen bent o.i.d. Het lijkt me dan ook dat hier de setting aan staat.
Laptop aan of uit maakt ook niet uit. Ik krijg de batterij alleen weer aan het laden als ik de laptop helemaal afsluit, batterij eruit, booten op netstroom, batterij aansluiten en hij laadt "magically" weer op.
Als iemand hier ideeën over heeft, ik hoor het graag. Ik heb zowel de accu als de ac-charger drivers al verwijderd en opnieuw laten installeren, niks geholpen. Ik ben bang dat het opsturen naar lenovo wordt?
Iemand toevallig ook last van een zoemend geluid als deze een tijdje aanstaat? Heb even vlug gegoogeld maar zo niks gevonden hierover.
Net even een run gedaan in 3dMark 11 met deze OC settings (SLI, i7) op beide videokaarten:jooosdt schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 00:24:
[...]
De GPU is makkelijk over te klokken met nvidia inspector,
ikzelf maak gebruik van twee .bat files waarmee ik overclock, en underclock.
overclock:
nvidiaInspector.exe -setGpuClock:0,2,1155 -setMemoryClock:0,2,2555 -forcepstate:0,0
To reset,
nvidiaInspector.exe -setGpuClock:0,2,790 -setMemoryClock:0,2,2000 -forcepstate:0,16
Deze settings komen hier vandaan. Werkt stabiel en heb nog geen enkele crash gehad, wel wordt de GPU warmer (ong. 70c) onder load.
Heb de biosmod nooit geprobeerd, maar vind het een fijn idee dat ik altijd terug kan klokken als ik een langere accuduur nodig heb.
Default settings (geen OC) :3500 punten
OC settings: 4688 punten (toename 34% (!))
Ik ga donderdag mijn Y500 16gb sli versie ophalen bij paradigit, Nu ben ik niet erg bekend met overclocken.Quiqziz schreef op zondag 02 juni 2013 @ 14:04:
[...]
Net even een run gedaan in 3dMark 11 met deze OC settings (SLI, i7) op beide videokaarten:
Default settings (geen OC) :3500 punten
OC settings: 4688 punten (toename 34% (!))
Heeft het veel zin? En word die daar niet al te warm van?
Hij wordt daar wel een stuk warmer van, tenminste als je daarbij ook het voltage verhoogd.ChasedB4 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:42:
[...]
Ik ga donderdag mijn Y500 16gb sli versie ophalen bij paradigit, Nu ben ik niet erg bekend met overclocken.
Heeft het veel zin? En word die daar niet al te warm van?
Of het zin heeft, dat ligt aan je eisen, als de games die je wilt spelen op maximale instellingen al soepel draaien hoef je natuurlijk niet perse over te klokken. Om te kunnen overklokken moet je ook je bios unlocken, dit brengt wat risico met zich mee en ben je strikt gezien je garantie kwijt. Let dus heel goed op waar je mee bezig bent en volg instructies tot op de letter
Ik wint er toch wel wat FPS mee, ook af te lezen aan het 3dMark resultaat.Temperatuur toename viel mee bij mij, komt voor beide GPUs niet ver boven de 60 graden uit. Voltage heb ik overigens niet handmatig verhoogd.Larsie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:42:
[...]
Hij wordt daar wel een stuk warmer van, tenminste als je daarbij ook het voltage verhoogd.
Of het zin heeft, dat ligt aan je eisen, als de games die je wilt spelen op maximale instellingen al soepel draaien hoef je natuurlijk niet perse over te klokken. Om te kunnen overklokken moet je ook je bios unlocken, dit brengt wat risico met zich mee en ben je strikt gezien je garantie kwijt. Let dus heel goed op waar je mee bezig bent en volg instructies tot op de letter
Trouwens, dit alles is gedaan zonder de BIOS te modificeren. Zoals eerder aangegeven is dit te doen met nVidia Inspector (aanpassen van GPU/Memory clock), voor het handmatig aanpassen van het voltage is wel een BIOS unlock nodig.
Om de snelheid van de laptop verder te verhogen een Crucial M4 256GB SSD besteld, waarschijnlijk vanmiddag ophalen bij het postkantoor. Ga proberen de harde schijf te klonen naar de SSD, geen zin in een fresh W8 install.
[ Voor 9% gewijzigd door Quiqziz op 03-06-2013 09:07 ]
Bedankt, zal eerst maar eens even kijken donderdag. Denk dat default settings nog wel genoeg isLarsie schreef op maandag 03 juni 2013 @ 01:42:
[...]
Hij wordt daar wel een stuk warmer van, tenminste als je daarbij ook het voltage verhoogd.
Iemand al dayz geprobeerd op 650m sli?
Ik ga de laptop donderdag ophalen bij paradigit op de site stond dat ze 2013 models met synnaptics toucjpad verkopen. Ben dus benieuwd.
Yep, heb t ook gehad op t begin 2x, leek niet op een ventilatiegeluid maar nadat ik 2x achterelkaar de ventilatie heb laten schoonblazen met de lenovosoftware heb ik het nooit meer gehoord. heb mn laptop nu 1,5 maand.smallville schreef op zondag 02 juni 2013 @ 02:25:
Iemand toevallig ook last van een zoemend geluid als deze een tijdje aanstaat? Heb even vlug gegoogeld maar zo niks gevonden hierover.
Ik lees dus dat er 1 persoon aanwezig is die ervaring heeft met de refurbished y500 bij Komplett.nl
Zijn er nog meer mensen die het in bezit hebben en hun mening kunnen delen?
Zijn er nog meer mensen die het in bezit hebben en hun mening kunnen delen?
Heb contact gehad met lenovo en die hebben me verteld om een schone installatie te doen zodat alle drivers juist geinstalleerd zijn. Ben benieuwd.just88just schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:23:
[...]
Yep, heb t ook gehad op t begin 2x, leek niet op een ventilatiegeluid maar nadat ik 2x achterelkaar de ventilatie heb laten schoonblazen met de lenovosoftware heb ik het nooit meer gehoord. heb mn laptop nu 1,5 maand.
Weet iemand hoe je erachter kan komen of je een refurbished laptop heb gekocht? Ben op de een of andere manier niet 100% overtuigd dat ik een nieuwe heb gekregen.
Zojuist voor de tweede keer laptop terug van Lenovo (via Paradigit), eerst het touchpad en nu had ik ineens rare strepen op het scherm en week later zelfs soms geen beeld meer... nu hebben ze het scherm vervangen , ik zie een verschil met het scherm maar het is wel eentje voor de y500, en wat ik nou precies zie... is een raadsel .....lijkt dat er nu een beschermrandje rond het scherm loopt voor het dichtmaken.
In ieder geval is de laptop nu gelukkig binnen 2 weken terug, bijna bedankt Lenovo, maar het vertrouwen dat ik een goede laptop heb gekocht is weg.
hulde voor de Onekey Recovery die werkt goed.
In ieder geval is de laptop nu gelukkig binnen 2 weken terug, bijna bedankt Lenovo, maar het vertrouwen dat ik een goede laptop heb gekocht is weg.
hulde voor de Onekey Recovery die werkt goed.
Iemand die me nog verder kan helpen eventueel. Heb de volgende problemen met de laptop.
De HDD lijkt steeds bezig te zijn, je hoort hem een wel continue licht ratelen.
Ik heb een test met Furmark gedaan en kom op een score van 1015. Beeld lijkt erg te haperen tijdens de test.
Testscore 3d mark is 2200.
Ik kan de scores van de 650m bij beide tests niet terugvinden.
En wat ik eerder heb aangegeven is een dat ik in het begin ineens een zoemend geluid hoorde. Niet licht maar zeer duidelijk aanwezig.
Het gaat om de Y500 I7. Verders is deze standaard uitgerust.
De HDD lijkt steeds bezig te zijn, je hoort hem een wel continue licht ratelen.
Ik heb een test met Furmark gedaan en kom op een score van 1015. Beeld lijkt erg te haperen tijdens de test.
Testscore 3d mark is 2200.
Ik kan de scores van de 650m bij beide tests niet terugvinden.
En wat ik eerder heb aangegeven is een dat ik in het begin ineens een zoemend geluid hoorde. Niet licht maar zeer duidelijk aanwezig.
Het gaat om de Y500 I7. Verders is deze standaard uitgerust.
Verwijderd
Ik zou het waarderen als je een link zou kunnen geven naar deze guideArjan90 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:50:
Gisteren de Crucial M4 msata geïnstalleerd, de 256GB versie en de laptop is nu echt bloedsnel! Via de guide alles geïnstalleerd (Windows 8 ISO gedownload via nieuwsgroepen en op USB gezet). Bij mij zaten er bij de msata SSD trouwens wel twee schroefjes bij! Ik las ergens in dit topic dat iemand anders ze niet had maar bij mij zaten ze er dus wel bij. Het openmaken van de laptop was wel even irritant, volgens mij worden die achterkanten zo gemaakt dat je het gevoel krijgt dat je het plastic eraf moet breken om je harde schijf te vervangen maar met veel beleid heb ik alles er heel af gekregen.
Al met al is de ervaring super, ik heb Photoshop, Lightroom en bijv. SimCity 4 even geïnstalleerd en dat is ook echt 'even'. Zeker Photoshop duurt normaal gesproken erg lang en ik denk dat hij nu maximaal 7 minuutjes bezig is geweest. Ook het opstarten van die programma's is zo gedaan, héérlijk! Al met al is de laptop sowieso een stuk vlotter dan mijn oude laptop met een i5 520m en 4GB geheugen.
Ik ben van plan om deze week een I5 versie aan te schaffen, zelf heb ik reeds een Kingston HyperX 3K SSD welke ik op de plaats van de HDD wil aansluiten, de optical drive wil ik vervangen door een caddy met daarin een 750GB 7200 rpm schijf. Zou het wat uitmaken qua performance als ik de 500GB (5400rpm) gebruik? Aangezien Windows vanaf de SSD zal draaien..
Werken de Synaptics Touchpads van modellen die nu uitgeleverd worden goed?
Welke Windows instellingen passen jullie aan m.b.t. de SSD om de prestaties te verbeteren en een zo lang mogelijke levensduur uit de SSD te halen?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 20:43 ]
Ik ga hem donderdag aanschaffen via Paradigit, Nu staat op Paradit's website dat ze 2013 modellen verkopen met synaptics touchpad.Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:33:
[...]
Ik zou het waarderen als je een link zou kunnen geven naar deze guideIk kan hem nl. niet terugvinden in deze thread
Welke Windows 8 versie moet ik hiervoor hebben? Ik vind op nieuwsgroepen namelijk alleen maar Windows 8 Pro / VL versies..
Ik ben van plan om deze week een I5 versie aan te schaffen, zelf heb ik reeds een Kingston HyperX 3K SSD welke ik op de plaats van de HDD wil aansluiten, de optical drive wil ik vervangen door een caddy met daarin een 750GB 7200 rpm schijf. Zou het wat uitmaken qua performance als ik de 500GB (5400rpm) gebruik? Aangezien Windows vanaf de SSD zal draaien..
Werken de Synaptics Touchpads van modellen die nu uitgeleverd worden goed?
Welke Windows instellingen passen jullie aan m.b.t. de SSD om de prestaties te verbeteren en een zo lang mogelijke levensduur uit de SSD te halen?
Nu heb ik met lenovo contact opgenomen en zei hebben mij terug gemaild dat op de lenovo shop NL en BE alleen maaar goede 2013 synaptics modellen worden verkocht.
Dus ik neem aan dat die van Paradigit ook goed zijn. En anders moet je bij Lenovo bestellen maar dat duurt wel langer.
Verwijderd
Bedankt voor de snelle reactieChasedB4 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:46:
[...]
Ik ga hem donderdag aanschaffen via Paradigit, Nu staat op Paradit's website dat ze 2013 modellen verkopen met synaptics touchpad.
Nu heb ik met lenovo contact opgenomen en zei hebben mij terug gemaild dat op de lenovo shop NL en BE alleen maaar goede 2013 synaptics modellen worden verkocht.
Dus ik neem aan dat die van Paradigit ook goed zijn. En anders moet je bij Lenovo bestellen maar dat duurt wel langer.
Weer jammer dat ze in Zwolle geen filiaal hebben
Welk model ga je halen?
ik vond dat de topcase wel heel erg snel krast
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Voor de geïnteresseerden, de Y510p (de vernieuwde variant op de Y500) is ondertussen verkrijgbaar in de U.S. Verschillen met de Y500: Haswell processor, GTX750m (SLI), tot 24GB SSD naast de HDD, mat scherm, tot 5 uur batterij, iets dunner (alhoewel ik dit op de foto's niet terug kan zien). http://shop.lenovo.com/us/en/laptops/ideapad/y-series/y510p/
Graag gedaan, 16GB Ram 650m SLI versie.Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:54:
[...]
Bedankt voor de snelle reactieDan ga ik deze week maar een keer naar Paradigit in Deventer
Weer jammer dat ze in Zwolle geen filiaal hebben
Welk model ga je halen?
Dat zal wel weer lang duren voordat die in NL komt, Ik ga wel gewoon de y500 halen deze week.Jazzle schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:23:
Voor de geïnteresseerden, de Y510p (de vernieuwde variant op de Y500) is ondertussen verkrijgbaar in de U.S. Verschillen met de Y500: Haswell processor, GTX750m (SLI), tot 24GB SSD naast de HDD, mat scherm, tot 5 uur batterij, iets dunner (alhoewel ik dit op de foto's niet terug kan zien). http://shop.lenovo.com/us/en/laptops/ideapad/y-series/y510p/
Heb hem voor school nodig.
Heb vandaag m'n SLI Ultrabay binnengekregen. Valt me tegen dat niet alle games SLI ondersteunen, je kan het wel forceren maar dat levert dan vaak maar weinig op. Qua performance is het wel een redelijke verbetering, heb ze allebei overgeklokt en dan is Battlefield 3 (enige game die ik momenteel heb die SLI ondersteund
) op Ultra goed te spelen met ongeveer 40FPS. Als ik dan Anti Aliasing en Ambient Oclusion uit zet haalt ie rond de 60FPS
Eindelijk de oplossing gevonden voor het enige wat me irriteerde aan de Y500 / windows 8. Het kan soms erg lang duren voor context menu's tevoorschijn komen als je met de rechtermuisknop op bijvoorbeeld een bestand drukt. De oplossing is de Qualcomm bluetooth software verwijderen, nu verschijnen de menu's altijd meteen
Eindelijk de oplossing gevonden voor het enige wat me irriteerde aan de Y500 / windows 8. Het kan soms erg lang duren voor context menu's tevoorschijn komen als je met de rechtermuisknop op bijvoorbeeld een bestand drukt. De oplossing is de Qualcomm bluetooth software verwijderen, nu verschijnen de menu's altijd meteen
Weet iemand of de 650m ultrabay nog wel te verkrijgen is? Ik kan hem namelijk niet meer vinden op de lenovoshop. Had graag mijn laptop nog willen uitbreiden met sli nu net een maand na aanschaf van mijn y500.
Ik zie hem ook niet meer staan, had hem vorige week besteld toen hij nog op 'beperkte voorraad' stond. Blijkbaar dus echt beperkt, misschien moet je ze anders even een mailtje sturen wanneer ze weer terug verwacht worden.b4rt_NL schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:36:
Weet iemand of de 650m ultrabay nog wel te verkrijgen is? Ik kan hem namelijk niet meer vinden op de lenovoshop. Had graag mijn laptop nog willen uitbreiden met sli nu net een maand na aanschaf van mijn y500.
Heb daarnet een antwoord van Lenovo terug gekregen mbt de levering van de gt650 ultrabay:
Toch wel jammer dat de "Accesoires" zo snel al niet meer verkrijgbaar zijn.Hartelijk dank voor uw interesse in een Lenovo product.
De graphic bay voor de Y500 is momenteel helaas niet meer leverbaar. Onduidelijk is of en op welke termijn deze in Europa weer beschikbaar komen.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.
Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
[ Voor 6% gewijzigd door b4rt_NL op 05-06-2013 12:40 ]
Hoe bevalt die? ergens last van gehad? ik ga hem waarschijnlijk morgen ophalen.b4rt_NL schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 10:36:
Ik verschiet er eigenlijk van hoe weinig ik die 2e GT650 gebruik. Ik game eigenlijk ook amper op dit ding. Het is allemaal een beetje overkill voor mij. Nuja, een DVD blu ray combo gebruik ik al helemaal niet en HD ruimte heb ik ook plaats zat. Warm wordt hij verder ook niet dus eigenlijk kan ik er evengoed niets insteken
Here's to you Nicola and Bart
Volgens mij is mijn behuizing rond mijn scherm niet goed.
Zijkanten en onderkant zitten echt stevig op het scherm, echter de bovenkant kan je indrukken en zit losser. Hebben jullie dan ook? Anders goed voor reparatie.
Voor de rest is het echt een toffe laptop.
Zijkanten en onderkant zitten echt stevig op het scherm, echter de bovenkant kan je indrukken en zit losser. Hebben jullie dan ook? Anders goed voor reparatie.
Voor de rest is het echt een toffe laptop.
Jamesbond007uk
De ideapad y510p is announced
http://www.engadget.com/2...sic&utm_campaign=Engadget
Ziet er goed uit alleen had ik graag wifi AC gezien !
Maarja wanneer komt die in NL uit?BioHzRd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:23:
De ideapad y510p is announced
Ik ga vandaag de y500 ophalen en heb hem echt nodig.
Kan niet weken weer gaan wachten.
Ziet er goed uit!
Mat scherm is zeker een plus, volgens geruchten ook iets dunner, en hopelijk geen problemen meer met de touchpad.
Haswell processor is ook zeker welkom. Vraag me idd af wanneer hij in Nederland verkrijgbaar is, staat zeker op mijn verlanglijstje!
EDIT:
Dikte is volgens website van .78"/19,8mm (y500) naar .61" 15,5mm (y510p) gegaan, mocht dit kloppen???, dan is toch nog aardig wat!
Overigens heb ik gelezen dat optimus disabled is, maar aan de andere kant staat er wel dat de batterylife van 3 naar 5 uur is gegaan.
Mat scherm is zeker een plus, volgens geruchten ook iets dunner, en hopelijk geen problemen meer met de touchpad.
Haswell processor is ook zeker welkom. Vraag me idd af wanneer hij in Nederland verkrijgbaar is, staat zeker op mijn verlanglijstje!
EDIT:
Dikte is volgens website van .78"/19,8mm (y500) naar .61" 15,5mm (y510p) gegaan, mocht dit kloppen???, dan is toch nog aardig wat!
Overigens heb ik gelezen dat optimus disabled is, maar aan de andere kant staat er wel dat de batterylife van 3 naar 5 uur is gegaan.
[ Voor 34% gewijzigd door Paragon93 op 06-06-2013 13:35 ]
Trust me, I'm an engineer
Verwijderd
En? En? Hoe bevalt de laptop?ChasedB4 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:33:
[...]
Maarja wanneer komt die in NL uit?
Ik ga vandaag de y500 ophalen en heb hem echt nodig.
Kan niet weken weer gaan wachten.
Best wel goed, Heb een 2013 versie met synaptics touchpad.
Werkt verder goed. Heb alleen het idee dat links en rechts onder beetje ver indrukt.
Geen idee of dat zo hoort.
En kom van een 7200rpm hd af, heb beetje het idee dat windows beetje traag is.
Maarja daarvoor moet ik hem iets langer uit gaan proberen.
:edit laptop opnieuw opgestart en hij werkt al sneller, tot nu vind ik het een goede aankoop!
Alleen jammer dat links en rechts onderin de touchpad iets naar onder gaat wanneer je er op klikt.
maar is verder niet storend.
verder is de laptop van goede kwaliteit.
[ Voor 39% gewijzigd door n0ss op 06-06-2013 22:36 ]
Heb de Y500 i7 nu ruim een week. (fabricage 02-2013, Synaptics)
Had direct na aanschaf bij de Saturn (€748) bij Lenovo de SLI Ultrabay besteld maar werd vandaag gebeld dat die niet meer komt, jammer.
Direct na aanschaf Win7 geïnstalleerd, caching msata verwijderd.
Na Windows 7 install + drivers nog één device als unknown
Zonder Caching drive is de disk echt te traag,
ExpressCache gedownload (http://support.lenovo.com...etail.page?DocID=HT074404)
en mSata teruggeplaatst. Scheelt enorm.
Crucial M500 120GB mSata is in bestelling bij Informatique maar zij maken hun belofte over levertijd tot op heden niet waar.
Enige probleem is het touchpad: deze is echt vreselijk. Knoppen die in de touchpad geïntegreerd zitten geven in de hoeken ca. 0,5cm mee. maar ook een tap elders op de pad leidt tot een verspringende pointer.
Eerlijk gezegd moet je eigenlijk wel een muis gebruiken. Jammer, andere Ideapads zijn wel degelijk.
Het is dat ik bij de Saturn tegen deze prijs aan liep (hield de laptop en dit topic al een tijd in de gaten) anders had ik zeer ontevreden geweest. De list-prijs van €1000 is hij zeker niet waard met deze touchpad en gebrek aan leverbaarheid van SLI accessoire.
Op dit moment is de Asus N56VZ denk ik een betere koop.
Qua Lenovo adviseer ik te wachten op de Y510 en niet te kopen totdat reviews aantonen dat Lenovo het touchpad heeft gefixed.
Had direct na aanschaf bij de Saturn (€748) bij Lenovo de SLI Ultrabay besteld maar werd vandaag gebeld dat die niet meer komt, jammer.
Crucial M500 120GB mSata is in bestelling bij Informatique maar zij maken hun belofte over levertijd tot op heden niet waar.
Enige probleem is het touchpad: deze is echt vreselijk. Knoppen die in de touchpad geïntegreerd zitten geven in de hoeken ca. 0,5cm mee. maar ook een tap elders op de pad leidt tot een verspringende pointer.
Eerlijk gezegd moet je eigenlijk wel een muis gebruiken. Jammer, andere Ideapads zijn wel degelijk.
Het is dat ik bij de Saturn tegen deze prijs aan liep (hield de laptop en dit topic al een tijd in de gaten) anders had ik zeer ontevreden geweest. De list-prijs van €1000 is hij zeker niet waard met deze touchpad en gebrek aan leverbaarheid van SLI accessoire.
Qua Lenovo adviseer ik te wachten op de Y510 en niet te kopen totdat reviews aantonen dat Lenovo het touchpad heeft gefixed.
[ Voor 6% gewijzigd door LlamaLoco op 06-06-2013 23:08 ]
Dat van die sli accesoire is jammer, Ik heb sinds vandaag de i7 sli versie, en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Alleen jammer van die touchpad die in de hoekjes iets meeveert, Maar vind de touchpad goed te gebruiken.LlamaLoco schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:55:
Heb de Y500 i7 nu ruim een week. (fabricage 02-2013, Synaptics)
Er zit maar één geïntegreerde knop in het trackpad, aan de locatie van je vinger wordt bepaald of je links of rechts wilt klikken.LlamaLoco schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:55:
Ik gebruik de knop nooit, ik tap. Tip: met twee vingers tappen is rechtermuisknop
Vond het trackpad aan het begin even wennen, maar zeker na wat fine-tunen met de uitgebreide instellingen in het synaptics menu, vind ik dit het fijnste trackpad wat ik tot nog toe ben tegengekomen
Ik kwam wel deze tegen http://shop.lenovo.com/SE...60&Code=0C22235#techspecsChasedB4 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 23:15:
[...]
Dat van die sli accesoire is jammer, Ik heb sinds vandaag de i7 sli versie, en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Alleen jammer van die touchpad die in de hoekjes iets meeveert, Maar vind de touchpad goed te gebruiken.
Maar gaat die wel werken?
DaveD
Dat is hem inderdaad, maar ik ben benieuwd of die wel echt leverbaar is.DaveD1109 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 07:59:
[...]
Ik kwam wel deze tegen http://shop.lenovo.com/SE...60&Code=0C22235#techspecs
Maar gaat die wel werken?
Gisteren gelezen dat de Y510p geen trackpad issues zal hebben + de mogelijkheid om 2 x 750M in SLI te doen.
Ik ben benieuwd
Ik ben benieuwd
Dit is toch een andere? Hij is ook veel duurder!Larsie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 08:14:
[...]
Dat is hem inderdaad, maar ik ben benieuwd of die wel echt leverbaar is.
DaveD
3DMark11 score is nu in SLI rond de 5100, in vergelijking met ongeveer 3650 voor de Y500 met de 650m in SLI (beiden niet overclockt). Hoe het verschil zo groot kan zijn is voor iedereen een raadsel maar het is in ieder geval een hele goede score. Ben zelf ernstig aan het twijfelen om er eentje uit de U.S. te bestellen (via een doorstuur service).BioHzRd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:33:
Gisteren gelezen dat de Y510p geen trackpad issues zal hebben + de mogelijkheid om 2 x 750M in SLI te doen.
Ik ben benieuwd
Zou je de settings kunnen vertellen?Larsie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:48:
[...]
Er zit maar één geïntegreerde knop in het trackpad, aan de locatie van je vinger wordt bepaald of je links of rechts wilt klikken.
Ik gebruik de knop nooit, ik tap. Tip: met twee vingers tappen is rechtermuisknop
Vond het trackpad aan het begin even wennen, maar zeker na wat fine-tunen met de uitgebreide instellingen in het synaptics menu, vind ik dit het fijnste trackpad wat ik tot nog toe ben tegengekomen
Kijken of dat fijner is. Alvast bedankt!
Hij heeft hetzelfde modelnummer en partnummer als mijn SLI Ultrabay. Wel vreemd dat hij duurder is, en niet te vinden via de gewone weg.DaveD1109 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:20:
[...]
Dit is toch een andere? Hij is ook veel duurder!
De instellingen die ik onder 'Pointing' heb staan zijn als volgt:ChasedB4 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 18:57:
[...]
Zou je de settings kunnen vertellen?
Kijken of dat fijner is. Alvast bedankt!
Sensitivity
- PalmCheck op het 3e streepje
- Touch Sensitivity op het 2e streepje
EdgeMotion Perform only when dragging
- Region gewoon op default
- Speed net voor het 4e streepje
Volgens mij heb ik niet eens zo veel aangepast. Heb de algemene snelheid van de muis in windows vrij hoog staan (5e streepje van rechts)
Wat hebben jullie ingesteld met de accu? omdat die nogal vaak aan het netstroom moet. Waar vind ik die optie om hem maar tot 60% op te laden? En werkt dat?
Thanks, Zal ff kijken of ik het kan vindenLarsie schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:21:
[...]
Hij heeft hetzelfde modelnummer en partnummer als mijn SLI Ultrabay. Wel vreemd dat hij duurder is, en niet te vinden via de gewone weg.
[...]
De instellingen die ik onder 'Pointing' heb staan zijn als volgt:
SensitivityMomentum uit
- PalmCheck op het 3e streepje
- Touch Sensitivity op het 2e streepje
EdgeMotion Perform only when draggingPointing Enhancements alles uit
- Region gewoon op default
- Speed net voor het 4e streepje
Volgens mij heb ik niet eens zo veel aangepast. Heb de algemene snelheid van de muis in windows vrij hoog staan (5e streepje van rechts)
meer info nieuwe Y510 die verkocht wordt in The USA:
- http://shop.lenovo.com/us...y-series/y510p/#customize
- http://www.engadget.com/2...sic&utm_campaign=Engadget
En nu wachten wanneer en welke Y510-versies en Y410-versies in Nederland worden uitgebracht.
- http://shop.lenovo.com/us...y-series/y510p/#customize
- http://www.engadget.com/2...sic&utm_campaign=Engadget
En nu wachten wanneer en welke Y510-versies en Y410-versies in Nederland worden uitgebracht.
Verwijderd
Ik heb gisteren het I5 model van de Y500 gehaald bij de Mediamarkt, i.c.m. vakantiebonus (16%) kostte deze nog maar €671,- (!).
Tot nu toe bevalt ie prima! Is heerlijk snel vergeleken met mij oude XXODD (Intel Core 2 Duo P8700)
Wel ff wennen trouwens dat 1080p scherm,
Naar een paar uurtjes gewerkt te hebben met het gedrocht dat Windows 8 heet heb ik vanmorgen mijn Kingston HyperX 3K (120GB) ingebouwd en hierop Windows 7 geinstalleerd. Was wel ff zweten en vloeken met het loshalen van de achterplaat zeg..
Maar heb nu een heerlijk snelle nieuwe laptop :

Ik heb mijn laptop op een goedkope lapdesk staan die groeven aan de bovenkant heeft, weet niet als dit veel helpt met de koeling
Tot nu toe bevalt ie prima! Is heerlijk snel vergeleken met mij oude XXODD (Intel Core 2 Duo P8700)
Wel ff wennen trouwens dat 1080p scherm,
Naar een paar uurtjes gewerkt te hebben met het gedrocht dat Windows 8 heet heb ik vanmorgen mijn Kingston HyperX 3K (120GB) ingebouwd en hierop Windows 7 geinstalleerd. Was wel ff zweten en vloeken met het loshalen van de achterplaat zeg..
Maar heb nu een heerlijk snelle nieuwe laptop :

Ik heb mijn laptop op een goedkope lapdesk staan die groeven aan de bovenkant heeft, weet niet als dit veel helpt met de koeling
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 14:19 ]
Iemand al Dayz geprobeerd op de lenovo y500 SLI versie? Ik kan hem spelen op normaal, Heb verder nog niet met de settings gespeeld.
@Thane.
Kun jij eens nagaan welke Nvidia driverversie je gebruikt? heb je nog byzonderheden toegepast op je videosettings?
Ik heb de meest recente driver gedownload, v9.18.13.2018 maar kom in de Windows7 Rating niet verder dan 5,3 voor graphics en 6,4 voor 3D.
Kun jij eens nagaan welke Nvidia driverversie je gebruikt? heb je nog byzonderheden toegepast op je videosettings?
Ik heb de meest recente driver gedownload, v9.18.13.2018 maar kom in de Windows7 Rating niet verder dan 5,3 voor graphics en 6,4 voor 3D.
Verwijderd
Ik heb deze versie vandaag gedownload & geinstalleerd;LlamaLoco schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:58:
@Thane.
http://www.geforce.com/drivers/results/62795
Nvidia geeft aan dat het om versie 320.18 - WHQL gaat, volgens mij heb jij die ook als ik naar de laatste cijfers kijk.
Heb de driver met 'Recommended Settings' geinstalleerd, verder niks aangepast
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 17:12 ]
eerst zien , dan gelovenBioHzRd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:33:
Gisteren gelezen dat de Y510p geen trackpad issues zal hebben
Mijn y500 doet het normaal, Alleen de linkse en rechtse hoeken op de touchpad die paar milimeter inzakken wanneer je die indrukt. Maar dat maakt niet zo veel uit zou er wel gewoon bij horen.
Hallo,
Ik ben van plan om een Lenovo aan te schaffen.
Ik wil er Solidworks op gaan doen en af en toe een game (Battlefield 3).
Wat zou het verstandigst zijn:
- Y500 SLI (gt650m), 16 gb ram
of
- Wachten op de Y510P (1x gt750m), 8 gb ram & haswell
Alvast bedankt
of
Alvast bedankt
750m doet het misschien ietsjes beter dan de 650m (mits de koeling van de laptop in orde is), dus een SLI 650m is sowieso een stuk beter.Raz3r schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:57:
Hallo,
of
Alvast bedankt
Haswell geeft (bijna) geen betere performance dan Ivy (misschien max 10%), dus daarvoor hoef je het ook niet te doen.
Ik weet niet hoe het zit met Solidworks, maar als je daar met CUDA kan renderen, en je gebruik kan maken van SLI, dan heb je toch 2x zoveel CUDA cores, dat lijk me beter in jouw geval. (2x CUDA cores = 2x zoveel performance als ik me niet vergis, maar het ligt dus aan Solidworks of je dat gebruiken kan)
Bedankt!DGonlag2 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:59:
[...]
750m doet het misschien ietsjes beter dan de 650m (mits de koeling van de laptop in orde is), dus een SLI 650m is sowieso een stuk beter.
Haswell geeft (bijna) geen betere performance dan Ivy (misschien max 10%), dus daarvoor hoef je het ook niet te doen.
Ik weet niet hoe het zit met Solidworks, maar als je daar met CUDA kan renderen, en je gebruik kan maken van SLI, dan heb je toch 2x zoveel CUDA cores, dat lijk me beter in jouw geval. (2x CUDA cores = 2x zoveel performance als ik me niet vergis, maar het ligt dus aan Solidworks of je dat gebruiken kan)
Dan ga ik toch voor de y500 denk ik.
Mede doordat de SLI nu ook iets goedkoper is geworden.
ja, _jouw_ laptop deed het prima, alles wat voor 20 november was gemaakt helaas nietChasedB4 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 21:53:
[...]
Mijn y500 doet het normaal, Alleen de linkse en rechtse hoeken op de touchpad die paar milimeter inzakken wanneer je die indrukt. Maar dat maakt niet zo veel uit zou er wel gewoon bij horen.
Vergeet niet dat de Haswell lijn iets zuiniger moet zijn, dus als je hem mee wilt nemen ergens naartoe dan kan dat wel interessant zijn.Raz3r schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:16:
[...]
Bedankt!
Dan ga ik toch voor de y500 denk ik.
Mede doordat de SLI nu ook iets goedkoper is geworden.
En er lijkt met de Y510p nu toch een mogelijkheid te zijn om de iGPU te gebruiken om stroom te besparen. Ondanks dat de Intel iGPU af fabriek niks doet wordt hij wel herkend in apparaatbeheer en vraagt de Nvidia driver update bij installeren om ook de Intel driver te installeren. Zie voor meer info het notebookreview forum.DGonlag2 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:29:
[...]
Vergeet niet dat de Haswell lijn iets zuiniger moet zijn, dus als je hem mee wilt nemen ergens naartoe dan kan dat wel interessant zijn.
ja da's jammer, Ik heb bij paradigit ook gevraagd en nagekeken wanneer de productie datum was.donald_dick schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:22:
[...]
ja, _jouw_ laptop deed het prima, alles wat voor 20 november was gemaakt helaas niet
Was ergens in februari 2013
Mijn y500 laad nu alleen niet verder op dan %6 heb verder niets veranderd.
Alleen de energie naar hoge prestaties.
Hoe kan ik dit oplossen?
::EDIT
Heb hem even opnieuw ingeplugd en hij laad weer op.
Alleen de energie naar hoge prestaties.
Hoe kan ik dit oplossen?
::EDIT
Heb hem even opnieuw ingeplugd en hij laad weer op.
[ Voor 18% gewijzigd door n0ss op 10-06-2013 02:21 ]
Klopt, dit werkt echter alleen als je de 2e grafische kaart uit je sli slot gooit, niet heel handig dus als je het sli model hebt, maar het kan welJazzle schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:35:
[...]
En er lijkt met de Y510p nu toch een mogelijkheid te zijn om de iGPU te gebruiken om stroom te besparen. Ondanks dat de Intel iGPU af fabriek niks doet wordt hij wel herkend in apparaatbeheer en vraagt de Nvidia driver update bij installeren om ook de Intel driver te installeren. Zie voor meer info het notebookreview forum.
Trust me, I'm an engineer
Beste Tweakers, help!
Een flink probleem met mijn 2 weken oude Y500: Windows 8 freezes compleet na een fixed tijd van ongeveer 1 minuut na startup, altijd en ongeacht of ik mijn Windows account inlog. Ik heb daarmee in totaal zo'n 20 seconde na account login om iets uit te voeren, dus bijvoorbeeld drivers un/herinstallen gaat hem niet worden. Enkele andere eigenschappen van de freeze:
- De aanknop enkele seconde inhouden is het enige wat werkt om hem uit te krijgen.
- Muis kan ik nog wel bewegen na freeze.
- CTRL-ALT-DEL werkt niet.
- Explorer afsluiten vlak na booten helpt niet. Het is dus meer dan explorer dat vastloopt.
- Met een hard shutdown na freeze herkent het systeem niet dat het systeem niet goed is afgesloten want hij start gewoon weer op zonder de optie of ik advanded boot options (dit) wil openen. Als ik het systeem hard shutdown vóór de freeze lukt dit wel, en dit menu werkt prima zonder freeze.
Wanneer ging het fout?
- Eerste freeze tijdens installatie proces van onschuldige software (Piriform's Speccy), sterk ongerelateerd imo. Het had denk ik elk moment kunnen gebeuren. In de 2 weken dat ik de Y500 heb, heb ik hem nog niet 'normaal' gebruikt maar ben enkel bezig geweest met het installeren van software / updaten van drivers / system image gemaakt na settings naar wens te hebben gezet. Eerder op de dag enkel Google Chrome en Drive installed, verder niets gedaan.
Wat heb ik geprobeerd binnen Windows, binnen 20 seconde:
- Deleten van de Piriform's Speccy install files.
- Explorer afsluiten (mentioned earlier).
- Taakbeheer > performance bekeken. HDD valt erg op, maar is misschien normaal tijdens de opstart?

(Pic van na factory reset)
Wat heb ik geprobeerd binnen de advanced boot opties van Windows 8:
- Startup probleem checker van Win 8 zelf.
- Restore point van 12 uur eerder.
- Restore point van 2 dagen eerder.
- Geboot in Safe mode: hij geeft voor Windows start aan dat hij de C: checkt/restored of iets dergelijks, om vervolgens NIET in Safe mode te starten
.
- System image recovery vanaf mn HDD van anderhalve week geleden.
- Factory image restore.
Niets heeft geholpen! Nog steeds de freeze.
Lenovo gebeld, die zeggen opsturen. Heb echter de laptop in deze tijd hard nodig, dus liever eerst zelf proberen op te lossen, waar ik jullie hulp voor wil vragen. What to try next?
Momenteel is huisgenoot met Ultimate boot cd aan de gang om hardware checks te runnen, maar nog niks gevonden.
Edit: Het is trouwens de Y500-MBG2BMH
Een flink probleem met mijn 2 weken oude Y500: Windows 8 freezes compleet na een fixed tijd van ongeveer 1 minuut na startup, altijd en ongeacht of ik mijn Windows account inlog. Ik heb daarmee in totaal zo'n 20 seconde na account login om iets uit te voeren, dus bijvoorbeeld drivers un/herinstallen gaat hem niet worden. Enkele andere eigenschappen van de freeze:
- De aanknop enkele seconde inhouden is het enige wat werkt om hem uit te krijgen.
- Muis kan ik nog wel bewegen na freeze.
- CTRL-ALT-DEL werkt niet.
- Explorer afsluiten vlak na booten helpt niet. Het is dus meer dan explorer dat vastloopt.
- Met een hard shutdown na freeze herkent het systeem niet dat het systeem niet goed is afgesloten want hij start gewoon weer op zonder de optie of ik advanded boot options (dit) wil openen. Als ik het systeem hard shutdown vóór de freeze lukt dit wel, en dit menu werkt prima zonder freeze.
Wanneer ging het fout?
- Eerste freeze tijdens installatie proces van onschuldige software (Piriform's Speccy), sterk ongerelateerd imo. Het had denk ik elk moment kunnen gebeuren. In de 2 weken dat ik de Y500 heb, heb ik hem nog niet 'normaal' gebruikt maar ben enkel bezig geweest met het installeren van software / updaten van drivers / system image gemaakt na settings naar wens te hebben gezet. Eerder op de dag enkel Google Chrome en Drive installed, verder niets gedaan.
Wat heb ik geprobeerd binnen Windows, binnen 20 seconde:
- Deleten van de Piriform's Speccy install files.
- Explorer afsluiten (mentioned earlier).
- Taakbeheer > performance bekeken. HDD valt erg op, maar is misschien normaal tijdens de opstart?

(Pic van na factory reset)
Wat heb ik geprobeerd binnen de advanced boot opties van Windows 8:
- Startup probleem checker van Win 8 zelf.
- Restore point van 12 uur eerder.
- Restore point van 2 dagen eerder.
- Geboot in Safe mode: hij geeft voor Windows start aan dat hij de C: checkt/restored of iets dergelijks, om vervolgens NIET in Safe mode te starten
- System image recovery vanaf mn HDD van anderhalve week geleden.
- Factory image restore.
Niets heeft geholpen! Nog steeds de freeze.
Lenovo gebeld, die zeggen opsturen. Heb echter de laptop in deze tijd hard nodig, dus liever eerst zelf proberen op te lossen, waar ik jullie hulp voor wil vragen. What to try next?
Momenteel is huisgenoot met Ultimate boot cd aan de gang om hardware checks te runnen, maar nog niks gevonden.
Edit: Het is trouwens de Y500-MBG2BMH
Is er in de i5-versie lege ruimte voorzien voor een SSD?
[ Voor 184% gewijzigd door Joaaaa op 10-06-2013 19:50 ]
Verwijderd
Zozo, zie ik nu dat in die nieuwe Y510p's uit Amerika, allemaal de slechtste/traagste Haswell zit ingebouwd?
Processor
4th Generation Intel Core i7-4700MQ Processor (2.40GHz 1600MHz 6MB)
http://www.anandtech.com/...ile-quadcore-haswell-skus
Binnen het 47W-segment de laagst geclockte, met extra laag geclockte GPU. Ook in de duurdere laptopversie zit dezelfde CPU.
Mis ik hier iets? Worden we hier niet wat simpel weggezet?
Processor
Binnen het 47W-segment de laagst geclockte, met extra laag geclockte GPU. Ook in de duurdere laptopversie zit dezelfde CPU.
Wel een mSATA SSD; niet een standaard 2.5" SSD.Joaaaa schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:16:
Kleine update: ik heb 1 situatie gevonden waarbij het systeem niet freezed in ik alles kan doen: de 1e boot na een factory system recovery. Het system wordt hierbij uberhaupt niet rebooted (na factory reset start hij gelijk met windows) en dus hebik de vrijheid om gewoon te werk te gaan zonder freeze. Maar zodra ik ook maar 1 restart of shutdown initieer, krijg ik het probleem weer. Bij een restart blijft hij na deze factory reset zeer lang hangen op 'Restarting...' om vervolgens te restarten met het bericht dat het systeem niet repaired kon worden en volvolgens start Windows weer om na 1 minuut te freezen.Xorta schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:38:
Beste Tweakers, help!
*Probleem over het freezen van mijn laptop 1 minuut na booting*
Ik overwoog al om een 256GB mSata SSD te implementeren, maar eigenlijk niet op de korte termijn. Kan iemand mij een goede reden geven waarom dit een HDD probleem zou kunnen zijn? Dat zou mij triggeren om toch zsm een SSD aan te schaffen en hopelijk het probleem te kunnen oplossen.
Ja dit is de laagste van de i7 serie, daaronder heb je dus nog de i5 Haswell serie, de i3 Haswell serie en later ongetwijfeld ook daaronder de pentium en Celeron Haswell serie.Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:49:
Zozo, zie ik nu dat in die nieuwe Y510p's uit Amerika, allemaal de slechtste/traagste Haswell zit ingebouwd?
Processor
Het is gewoon een erg krachtige cpu, helemaal niks mis mee.
Lijkt alsof de SLI Ultrabay toch weer komen gaat.
http://www.lenovoshop.com...SLI+Graphic+Bay/455011968
Verwacht op 12.07.2013
http://www.lenovoshop.com...SLI+Graphic+Bay/455011968
Verwacht op 12.07.2013
Ik heb de vraag gesteld wanneer de y510p in de benelux zou zijn.
Nu is het wachten op een antwoord.
Ik hoop binnenkort !
Want ik wil hem zo snel mogelijk bestellen.
Nu is het wachten op een antwoord.
Ik hoop binnenkort !
Want ik wil hem zo snel mogelijk bestellen.
Microsoft support vermoedde dat het aan de set Lenovo drivers lag. Heb dus een untouched Win 8 iso op een DVD gezet en installed: de laptop werkt weer. Zorgelijk, maar ik gelukkig kan ik weer verder.Xorta schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:38:
Beste Tweakers, help!
*Probleem over het freezen van mijn laptop 1 minuut na booting*
Verwijderd
AlexMurphy schreef op maandag 10 juni 2013 @ 20:55:
[...]
Wel een mSATA SSD; niet een standaard 2.5" SSD.
Als je je zorgen maakt dat je opslag capaciteit te kort komt kun je de ODD vervangen door een hdd caddyJoaaaa schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:16:
klik
Heb ik vandaag ook gedaan, je kunt heel simpel de ODD eruit halen.
Om het uiterlijk te behouden kun je het frontje overzetten en het plastic klik-systeem van Lenovo overzetten op de caddy
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 23:34 . Reden: toevoegen tekst ]
Ik ben erg onder de indruk van deze laptop en ben.hem van plan ergens volgende week aan te schaffen. Ik.vroeg me wel een ding af. Zou de i5 versie de witcher II trekken op een kaart of moet ik per se sli draaien. Daarnaast dacht ik dat er weinig verschil voor gamen is tussen een i5 en i7. Klopt dit? Zou mooi zijn als ik deze vragen beantwoord kreeg en hoop dat ik zo snel mogelijk dit ding in mn handen heb.
Speel zelf niet de Witcher maar wel BF3 met de i5 en single 650m. Werkt prima voor mijsulie schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 02:32:
Ik ben erg onder de indruk van deze laptop en ben.hem van plan ergens volgende week aan te schaffen. Ik.vroeg me wel een ding af. Zou de i5 versie de witcher II trekken op een kaart of moet ik per se sli draaien. Daarnaast dacht ik dat er weinig verschil voor gamen is tussen een i5 en i7. Klopt dit? Zou mooi zijn als ik deze vragen beantwoord kreeg en hoop dat ik zo snel mogelijk dit ding in mn handen heb.
Ja weet ik. Alleen zou ik er later, als ik het nodig vind liever een 2de GPU insteken, en dan zou het geld van die HDD verspild zijn. Verder heeft de i5 versie niets van SSD, ook geen cache SSD. Dus als het mogelijk is, en dat is blijkbaar zo, breid ik hem liever uit met een SSDVerwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:25:
[...]
[...]
Als je je zorgen maakt dat je opslag capaciteit te kort komt kun je de ODD vervangen door een hdd caddy
klik
Om het uiterlijk te behouden kun je het frontje overzetten en het plastic klik-systeem van Lenovo overzetten op de caddy
ik merk wel dat hij dan wat langer nodig heeft om op te startenVerwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:25:
[...]
[...]
Als je je zorgen maakt dat je opslag capaciteit te kort komt kun je de ODD vervangen door een hdd caddy
klik
Mail gehad van Lenovo Belgium (zal hetzelfde zijn als voor Nederland) :
Dear,
Should be available as of B2S(August).
You can contact me end of July for more info on where it will be available.
Br,
Jelli Pirra
Account Manager
Dus het is wachten tot augustus
Dear,
Should be available as of B2S(August).
You can contact me end of July for more info on where it will be available.
Br,
Jelli Pirra
Account Manager
Dus het is wachten tot augustus
Volgens mij heb je idd een probleem te pakken:tw1light schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:40:
Vooral niet de battery calibrator van Lenovo energy management gebruiken, want daardoor wordt mijn batterij nu niet meer opgeladen als ik de lader erin doe![]()
De enige mogelijkheid om de batterij op te laden is om zonder batterij met alleen lader op te starten en dan de batterij erin te doen, dan is er op een of andere vreemde manier niks aan de hand.
https://forums.lenovo.com...TTERY/td-p/1113853/page/3
I think the advice at this point is not to run the battery reset, and if you have and you are now having trouble with proper battery charging operation to contact service.
[ Voor 5% gewijzigd door fulgore op 12-06-2013 18:54 ]
De disc lade stoort mij heel erg. Bij de lichtste aanraking gaat ie al open! Kan ik dat ergens uitzetten?
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Als ik arma II Dayz mod speel word de CPU temperatuur toch al gauw rond de begin 70 eind 70.
Is dat niet teveel? Hij blaast best wel veel dan..
De rest blijft overigens wel onder 60 graden.
Dat is niks, bij mij schiet de CPU geregeld over de 80 graden en soms tot begin 90 bij zware load.ChasedB4 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 01:14:
Als ik arma II Dayz mod speel word de CPU temperatuur toch al gauw rond de begin 70 eind 70.
Zo lang je onder de 100 graden blijft is er niks aan de hand. Zelfs dan is er nog rek, pas bij 105 graden schroeft de CPU een paar stapjes omlaag.
Lijkt mij een defect, althans ik kan me niet herinneren dat mijn dvd station te snel open gingPs3gamer91 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:03:
De disc lade stoort mij heel erg. Bij de lichtste aanraking gaat ie al open! Kan ik dat ergens uitzetten?
[ Voor 24% gewijzigd door Larsie op 13-06-2013 23:07 ]
Hoe hou je tijdens het gamen handig bij wat de temperatuur wordt?ChasedB4 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 01:14:
http://lmgtfy.com/?q=cpu+temperature+monitorLeader98 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:25:
[...]
Hoe hou je tijdens het gamen handig bij wat de temperatuur wordt?
Tooltjes zat.
http://openhardwaremonitor.org/
http://www.techpowerup.com/realtemp/
http://www.alcpu.com/CoreTemp/
Die kende ik wel maar ze hebben geen mooie overlay waardoor je in game ook kan bijhouden wat de temperatuur is...
Ik gebruik speccy, en dan alt + tab ik uit de game. en dan launch ik die.Leader98 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:25:
[...]
Hoe hou je tijdens het gamen handig bij wat de temperatuur wordt?
Dit probleem had ik ook, in het begin me er wel aardig aan geërgerd. Op dit moment is hij lang niet meer zo gevoelig, voorheen klapte hij al open als ik hem op schoot zette maar nu niet meer. Heb alleen een mSata SSD toegevoegd maar daarna deed hij nog hetzelfde (daarvoor moet de DVD drive eruit).Ps3gamer91 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:03:
Wel valt de WiFi verbinding mij enorm tegen, ik kom eigenlijk niet boven de 40mbit uit terwijl mijn oude laptop rond de 58mbit zit (ter info: ik heb 60 mbit via de kabel). Iemand hier nog een tip voor?
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
Ik weet niet als dit in jou situatie helpt, de wifi in mijn laptop viel vaak weg tijdens het internetten na het installeren van deze drivers is het probleem niet meer voorgekomen. Wellicht dat het bij jou helpt?Arjan90 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:24:
[...]
Dit probleem had ik ook, in het begin me er wel aardig aan geërgerd. Op dit moment is hij lang niet meer zo gevoelig, voorheen klapte hij al open als ik hem op schoot zette maar nu niet meer. Heb alleen een mSata SSD toegevoegd maar daarna deed hij nog hetzelfde (daarvoor moet de DVD drive eruit).
Wel valt de WiFi verbinding mij enorm tegen, ik kom eigenlijk niet boven de 40mbit uit terwijl mijn oude laptop rond de 58mbit zit (ter info: ik heb 60 mbit via de kabel). Iemand hier nog een tip voor?
Ook zit volgens mij de bluetooth adapter geintegreerd in de netwerkkaart, misschien dat als je deze uitzet je de wifi-kaart ontlast o.i.d?
Ik zou ook graag een andere wifi kaart erin proppen maar ik las dat dit bijna niet mogelijk is i.v.m. een bios whitelist
zooo, bij de BCC is de y500 i7 in de aanbieding(single 650m), 850 euro.
Nu nog me moeder over zien te halen, dat ze een deel wil voorschieten voor mij
schijnt dat dit model nu overal weggaat, en waarschijnlijk de nieuwe in de plaats komt, de y510p.
Maar wel service dat de BCC tot donderdag mij de mogelijkheid geeft om hem te komen!
Nu nog me moeder over zien te halen, dat ze een deel wil voorschieten voor mij
schijnt dat dit model nu overal weggaat, en waarschijnlijk de nieuwe in de plaats komt, de y510p.
Maar wel service dat de BCC tot donderdag mij de mogelijkheid geeft om hem te komen!
Ik heb hem nu een week en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Sinds 1-2 dagen lijkt alles wat trager te gaan, Ook met gamen enzo. Ik kan niet meer de zelfde settings gebruiken die ik eerst gebruikte.
en duurt ook wat langer om programma's op te starten, En hij word rond de eind 70 C met gamen.
en 50 wanneer ik hem niet gebruik.
Dat vind ik best hoog, heeft iemand nog tips? Ik heb het gevoel dat mijn lenovo y500 niet voluit werkt.
kan ik met een tool ofzo kijken of alle componenten wel voor 100% werken?
En bij mij duurrt het ook wel langer voordat de youtube videos gaan afspelen.
Hij is dan niet aan het bufferen maar staat dan gewoon op zwart scherm, En na een tijdje begint die pas met afspelen.
Sinds 1-2 dagen lijkt alles wat trager te gaan, Ook met gamen enzo. Ik kan niet meer de zelfde settings gebruiken die ik eerst gebruikte.
en duurt ook wat langer om programma's op te starten, En hij word rond de eind 70 C met gamen.
en 50 wanneer ik hem niet gebruik.
Dat vind ik best hoog, heeft iemand nog tips? Ik heb het gevoel dat mijn lenovo y500 niet voluit werkt.
kan ik met een tool ofzo kijken of alle componenten wel voor 100% werken?
En bij mij duurrt het ook wel langer voordat de youtube videos gaan afspelen.
Hij is dan niet aan het bufferen maar staat dan gewoon op zwart scherm, En na een tijdje begint die pas met afspelen.
[ Voor 16% gewijzigd door n0ss op 15-06-2013 20:35 ]
Ik heb deze tutorial gevolgd, kan je de overlays helemaal naar je eigen hand zettenLeader98 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 20:56:
Die kende ik wel maar ze hebben geen mooie overlay waardoor je in game ook kan bijhouden wat de temperatuur is...
De overlay zoals ik hem nu heb:

Temps zijn hier overigens nog aan de lage kant, heb de game alleen eventjes gestart voor het screenshot
Ik zie dat je gpu's ook alle twee boven de 70 zitten, Waar koel je de laptop mee?Larsie schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:29:
[...]
Ik heb deze tutorial gevolgd, kan je de overlays helemaal naar je eigen hand zetten
De overlay zoals ik hem nu heb:
[afbeelding]
Temps zijn hier overigens nog aan de lage kant, heb de game alleen eventjes gestart voor het screenshot
Alleen met de ingebouwde fans, ik zie de meerwaarde niet echt van 'coolpads' en dergelijke (misschien als je gamet met de laptop op schoot, maar dat lijkt me uberhaubt niet fijn qua houding)ChasedB4 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 14:19:
[...]
Ik zie dat je gpu's ook alle twee boven de 70 zitten, Waar koel je de laptop mee?
Maar zoals ik al vermelde heb ik dit screenshot genomen puur om de overlay te laten zien. Deze temperaturen had de laptop toen ik de game opgestart had.
Na een uurtje gamen met warm weer zitten GPU1 en de CPU op 85 tot 90 graden, en GPU2 op 90 tot 95. Let op dit is met een flinke overklok en een beetje meer voltage op de GPU's
Mijn gpu's blijven altijd netjes rond de 60.Larsie schreef op maandag 17 juni 2013 @ 20:43:
[...]
Alleen met de ingebouwde fans, ik zie de meerwaarde niet echt van 'coolpads' en dergelijke (misschien als je gamet met de laptop op schoot, maar dat lijkt me uberhaubt niet fijn qua houding)
Maar zoals ik al vermelde heb ik dit screenshot genomen puur om de overlay te laten zien. Deze temperaturen had de laptop toen ik de game opgestart had.
Na een uurtje gamen met warm weer zitten GPU1 en de CPU op 85 tot 90 graden, en GPU2 op 90 tot 95. Let op dit is met een flinke overklok en een beetje meer voltage op de GPU's
Maar mijn CPU word al met google chrome op 60, en met gaming eind 70 begin 80.
heb niet eens overclocked.