Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 18:35
proest schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:28:
Ik heb laatst een SSD (Crucial M500) geïnstalleerd in mijn Y510p. Ik was in eerste instantie verbaasd dat ik 250 Read en Write haalde. Blijkt na enige inspectie het volgende;

[afbeelding]

De SSD heeft een SATA-3 poort maar communiceert via een SATA-2 poort. De schijf zit in de ultrabay, heb ik simpelweg een verkeerde caddy gekocht of heeft de laptop daar een SATA-2 poort?
Ik geloof dat de officiele caddy SATA-3 heeft. Gezien jouw caddy niet officieel is geloof ik dat deze maar SATA-2 is?

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:58
Frietsaus schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:55:
[...]

Lenovo heeft Medion destijds overgenomen. RMA loopt voor zover ik weet voor Lenovo consumentenproducten ook via Medion.
Ah, dat verklaard een hoop.
Maar als het touchpadprobleem op te lossen is met een driverupdate dan is de refurb ineens weer interessant.
Sinds gisteren heb ik helaas weer last van een verspringende cursor, met driver versie 11.4.7.1. Geen idee waarom nu opeens wel weer, wilde net update 1 van Windows 8.1 gaan installeren. Had nog even de hoop dat de problemen hierna verdwenen zouden zijn maar helaas...

Ga dit weekend speuren naar andere drivers, en Lenovo/Medion ook maar eens mailen want ik vind het vrij irritant.
Maar wellicht zijn er hier ook 1e generatie Elan bezitters die geen problemen hebben? Dan zou ik graag de driver versie willen weten!
Hoe zien die refurbs er eigenlijk uit, veel beschadigingen etc. of gewoon als nieuw?
Mijn exemplaar had een lange, niet diepe kras aan de achterkant en een korte aan de bovenkant. Verder zitten eer aan de zijkant een paar kleine deukjes in het plastic, een beetje rafelrandjes zeg maar. Alleen zichtbaar als je goed kijkt, en absoluut niet storend.

Helaas helaas is de refurbished versie ondertussen niet meer leverbaar via Bol.com, ze hebben nu de nieuwe versie voor 799 euro online staan.
En hoe zijn de accu's er aan toe?
Geen flauw idee, heb ik nog niet getest. Kan ik nog eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik kom de refurb bij deze nog tegen:
link

Gelukkig mogen ze retour als het niet bevalt, een krasje is niet zo erg maar ik zit niet zo op deuken te wachten. Jammer van het touchpad helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brukskeluuk
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:07
Maar als het touchpadprobleem op te lossen is met een driverupdate dan is de refurb ineens weer interessant. Hoe zien die refurbs er eigenlijk uit, veel beschadigingen etc. of gewoon als nieuw? En hoe zijn de accu's er aan toe?
Ik had ook een refurbished besteld, zag er eigenlijk perfect uit. Helaas wel problemen met (wat ik denk) de software, bleef continu vastlopen. Hij is inmiddels retour Lenovo voor reparatie, hopelijk is het probleem daarna verholpen en kan ik genieten van een prima laptop voor een zachte prijs!

Overigens geen problemen met touchpad, maar geen idee welke driver er op staat

[ Voor 6% gewijzigd door brukskeluuk op 10-04-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Netjes, maar het lijkt er op dat de huidige refurbs van 549 de versie met een dual-core i5 zijn, dat vind ik dan weer wat minder maar het is alsnog wel een scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:58
Ik heb ondertussen mijn Y500 terug gekregen van Lenovo. Ondanks dat er bij Diagnose staat dat het besturingssysteem instabiel is (in plaats van het verspringende cursor probleem) en bij genomen maatregelen dat de software opnieuw is geïnstalleerd is toch echt touchpad vervangen, er is nu een een Synaptics exemplaar geplaatst. Yes!! Aan Windows is niets veranderd, gek genoeg. De Elan Software was niet volledig verwijderd.

Er verspringt nu niks meer, heb de laatste Synaptics drivers van de Lenovo site gedownload. Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:05
Vandaag even een Y510p besteld, die ik snel kan testen. Al twijfel ik nog steeds flink.

Voor mijn werk ben ik vaak weg, in hotels e.d. en heb dan 's avonds niet zoveel te doen. Een console meenemen is niet echt een idee, en ik neem sowieso mijn eigen laptop mee voor skype.

Ik wil ten eerste een laptop waarmee ik enkele virtuele machines kan draaien. Dus gewoon een i5 of een i7 met minstens 8GB geheugen.

Daarnaast is gaming wel leuk voor 's avonds leek me, maar dat was wel een tweede puntje.
Shortlist van mij bestaat uit:
pricewatch: Lenovo Z510-00811
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)

Z510 is gamen niet mogelijk. Verder vind ik de kast redelijk, en verdere prestaties gewoon goed. Alleen ja, dat gaming hè... Dat gaat niet op een GT720M.. Ci7 4702MQ is iets minder dan die in de Y510p
De Thinkpad Edge e540 behuizing ken ik grotendeels, gezien mijn vriendin een e535 heeft met wat lagere specs. Best lekkere behuizing, GT740M, Ci7 4702MQ ook weer. 16GB SSD cache Alleen mis ik hier een verlicht toetsenbord, of die info ontbreekt.

En de Y510p natuurlijk. De Ci4700MQ is de beste, GT755M ook. Alleen twijfel ik een beetje over de behuizing, die ik morgen dus waarschijnlijk even ga testen. Valt hij tegen? Dan ga ik denk ik voor de e540.. Maarja, twijfels.. Ik heb ook de S540 in de shortlist gehad. :P

Ik werk zelf met een Thinkpad T430 op het werk, en ben gewoon erg tevreden over Lenovo, en ze hebben aantrekkelijke prijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 11-05-2014 23:57 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 21:02
donald_dick schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:16:
Ook leuk, volgens de website heb je maar 1 jaar garantie. Wie heeft er al voorbeeldbrieven klaar liggen om het tweede jaar te claimen? :P
[afbeelding]
Hier de eerste met het 'hij is uit garantie' gezeik willen ze dat ik eerst de kassabon opstuur en dan gaan zij beslissen of het wel of geen garantie is.
Ik heb gewoon niet eerder de tijd genomen om 'm aan te melden en terug te sturen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:05
Hebben jullie ook last van het randje waar je je polsen legt op de laptop?
Bij mij schuurt het gewoon
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/53z0rp8G3ePDgbEf9h5klf6t/full.jpg

Verder mooie binnenkant hoor :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rf2RE4iiKkg5sQeSDWaKvNkZ/full.jpg

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper80
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-06 11:17
Ik heb gisteren een GN36 (2de GT650m videokaart) en correcte adapter mogen ontvangen uit Singapore! Ik heb 'm gisteren kort getest, en hij lijkt te werken.

Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn om deze aan te schaffen, bij lenovo-battery.com hebben ze ze nog. Ik moest er wel achteraan zitten, maar als je met PayPal betaald zit je sowiezo goed. Zodra je vernoemd dat je een PayPal dispuut overweegt in je email (bijvoorbeeld omdat hij een paar dagen niet op zijn email reageert) reageert hij ineens heel snel! Het duurde zo'n 6 werkdagen vanaf verzending tot bezorging in NL. Nooit iets van douane o.i.d. gehoord.

Ik heb het ook bij mini-laptop-accesoires.com geprobeerd, alleen die verhoogde 5 dagen na de bestelling de prijs met 33%, en verzaakte toen een refund te geven. Zodra ik het PayPal dispuut startte stortte hij het meteen terug. Helaas moet je wel een maandje wachten om het dispuut correct te kunnen starten.

Al met al was deze laptop een leuk hobbyproject:
- Isoleren van de onderkant van de touchpad om de bekende problemen te verminderen;
- SSD inbouwen;
- 2de videokaart ergens vandaan zien te krijgen
- Ik wil nog een nieuwe wifi-kaart inbouwen, maar da's nogal wat werk met die whitelist in de BIOS enzo. Ook wil ik nog een msata SSD inbouwen, en dan is íe voor mijn part af. Als je 'm een beetje door hebt en de instellingen goed hebt is 't wel een best goede laptop voor die prijs.

Wel jammer dat de USB2.0 poort en de headphone jack niet meer werken nadat ik 'm een keer uit elkaar heb gehaald :( Maar dat zal m'n eigen lompigheid zijn geweest.

In ieder geval wou ik iedereen laten weten dat de 2de videokaart nog beschikbaar is. Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Jazzper80 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 13:35:
Ik heb gisteren een GN36 (2de GT650m videokaart) en correcte adapter mogen ontvangen uit Singapore! Ik heb 'm gisteren kort getest, en hij lijkt te werken.

Mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn om deze aan te schaffen, bij lenovo-battery.com hebben ze ze nog. Ik moest er wel achteraan zitten, maar als je met PayPal betaald zit je sowiezo goed. Zodra je vernoemd dat je een PayPal dispuut overweegt in je email (bijvoorbeeld omdat hij een paar dagen niet op zijn email reageert) reageert hij ineens heel snel! Het duurde zo'n 6 werkdagen vanaf verzending tot bezorging in NL. Nooit iets van douane o.i.d. gehoord.

Ik heb het ook bij mini-laptop-accesoires.com geprobeerd, alleen die verhoogde 5 dagen na de bestelling de prijs met 33%, en verzaakte toen een refund te geven. Zodra ik het PayPal dispuut startte stortte hij het meteen terug. Helaas moet je wel een maandje wachten om het dispuut correct te kunnen starten.

Al met al was deze laptop een leuk hobbyproject:
- Isoleren van de onderkant van de touchpad om de bekende problemen te verminderen;
- SSD inbouwen;
- 2de videokaart ergens vandaan zien te krijgen
- Ik wil nog een nieuwe wifi-kaart inbouwen, maar da's nogal wat werk met die whitelist in de BIOS enzo. Ook wil ik nog een msata SSD inbouwen, en dan is íe voor mijn part af. Als je 'm een beetje door hebt en de instellingen goed hebt is 't wel een best goede laptop voor die prijs.

Wel jammer dat de USB2.0 poort en de headphone jack niet meer werken nadat ik 'm een keer uit elkaar heb gehaald :( Maar dat zal m'n eigen lompigheid zijn geweest.

In ieder geval wou ik iedereen laten weten dat de 2de videokaart nog beschikbaar is. Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust!
Heb je een link? Zie namelijk alleen de GT750m. ;)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Ben je die adapter ook echt nodig of is alleen de videokaart genoeg?
Krijg je zonder die adapter dat ie leegloopt als ie met twee videokaarten aan de oplader zit ofzo?
Anders is het wel een erg nette prijs :).
En hoeveel beter lopen games nu?

[ Voor 7% gewijzigd door Remcom00 op 28-05-2014 17:31 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ik gebruik al enige tijd met plezier een IdeaPad Y500. Vooral nadat ik er volledige Samsung SSD in had gezet is het een erg rap systeem.

Enkel heb ik last van willekeurige crashes van Windows 7. Het lijkt voornamelijk te gebeuren wanneer ik grafisch zware applicaties draai, maar niet per se. Hij wordt niet bijzonder warm, hij sluit ook niet af maar Windows blijft gewoon hangen.

Iemand een idee? Ik heb de drivers wel eens geprobeerd te updaten. Als dit nog zo door blijft gaat zou ik misschien toch maar eens naar Windows 8 moeten upgraden...

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper80
Remcom00 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:31:
Ben je die adapter ook echt nodig of is alleen de videokaart genoeg?
Krijg je zonder die adapter dat ie leegloopt als ie met twee videokaarten aan de oplader zit ofzo?
Anders is het wel een erg nette prijs :).
En hoeveel beter lopen games nu?
Die adapter is wel echt nodig voor zover ik het begrepen heb. Anders haalt ie gewoon niet de volledige kracht uit de 2 kaarten. Ik denk niet dat je accu gaat leeglopen.

Ik kan nog niet echt zeggen hoeveel beter games lopen, want daar heb ik 'm te kort voor getest. Ik zie wel op http://www.notebookcheck....-GT-650M-SLI.84953.0.html dat deze setup gelijk aan een GTX670MX zou moeten zijn.
Zij testte ook FPS voor verschillende games. Farcry3 op High settings draait op 28.3FPS bij een enkele GT650m en op 42.6 FPS bij de SLI opstelling. Dus volgens deze bron een behoorlijke boost. Ik heb wel eens ergens gelezen (vergeten waar) dat 't over ongeveer +30% extra power gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 599853

Hi allemaal ,

Ik een muziekant en ben op zoek naar een laptop waar ik in de studio mee kan werken. gebruik progammas zoals FL. ( meerdere progamma's) ik sluit externe geluidskaart op midi keyboard gitaar via geluidskaart ect. Kan iemand mij vertellen of ik een goede keuze ga maken als ik Lenovo Ideapad Y500 haal. Ik heb veel dingen gezocht en bekeken en twijfel veel tussen het volgende.

Lenovo Ideapad Y500
ASUS N76VB-T4079H--------------------------> word veel aangeraden dus vandaar.
ASUS N56VB-S4062H
SONY Vaio Fit 15E SVF1521T4EB Zwart

Bedankt alvast voor jullie tijd.
Ik wil over 2 dagen er een halen.

gr robie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 11:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Anoniem: 599853 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 01:45:
Hi allemaal ,

Ik een muziekant en ben op zoek naar een laptop waar ik in de studio mee kan werken. gebruik progammas zoals FL. ( meerdere progamma's) ik sluit externe geluidskaart op midi keyboard gitaar via geluidskaart ect. Kan iemand mij vertellen of ik een goede keuze ga maken als ik Lenovo Ideapad Y500 haal. Ik heb veel dingen gezocht en bekeken en twijfel veel tussen het volgende.

Lenovo Ideapad Y500
ASUS N76VB-T4079H--------------------------> word veel aangeraden dus vandaar.
ASUS N56VB-S4062H
SONY Vaio Fit 15E SVF1521T4EB Zwart

Bedankt alvast voor jullie tijd.
Ik wil over 2 dagen er een halen.

gr robie
post je vraag ff in Laptop Aankoopadvies

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06 20:00

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Heb nu bijna een jaar deze laptop en nu wilde ik eens skypen met cam en mic.
In het begin heft dit gewerkt, heb toen alles een keer getest, maar heb het daarna nooit meer gebruikt.
Iemand enig idee hoe ik de cam aan de praat krijg?

Heb een clean install van windows 8 op msata ssd, gedaan vlak na de test (dus ook bijna een jaar terug)
Daarna eens een keer de upgrade naar 8.1 gedaan.

Ik heb de drivers van Lenovo geinstalleerd, HD sound en van de cam. Sound installeert netjes, geluid afspelen werkt ook, maar de microfoon doet niets.

Cam driver installeren lukt niet, krijg melding No Appropriate Driver to be installed.

Mis ik iets in de windows settings waarin de cam / mic kan activeren? Is er een toetscombinatie of knopje die dit misschien doet? Ik heb inmiddels ook de windows 8 drivers geprobeerd voor de cam, die geven allen compatibiliteits problemen en doen verder ook niks.
Tot slot als ik in de device manager kijk, dan heb ik 3 base system devices, en 1 unknown device met alle 4 een uitroep tekentje. geen idee wat voor devices dat zijn.

Iemand nog een idee?

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
@hierboven:
Controleer de USB drivers eens, de cam en mic zitten op de USB. Intel chipsetdrivers wellicht even bijwerken vanaf de Intel-website.

Krast bij jullie het pianolak plastic ook zo hard? Ik heb bij mijn Y500 die ik overgenomen heb van iemand een nieuwe cover en lcd bezel geplaatst (want die waren erg bekrast) maar mijn nieuwe lcd bezel is nu een paar keer schoonmaken met een superzachte microvezel doek weer bekrast. Niet zo erg verder want het valt alleen op als het licht er op staat, maar het kan blijkbaar niet veel hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Frietsaus op 21-06-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen

djlinsen

Frietsaus schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:50:
@hierboven:
Controleer de USB drivers eens, de cam en mic zitten op de USB. Intel chipsetdrivers wellicht even bijwerken vanaf de Intel-website.
Hmm ok, in iedergeval bedankt voor de hint dat de cam + mic usb zijn, ik krijg geen geode chipset drivers van de intel website gevonden, de 7 series C216 chipset is alleen een win 7 driverset te vinden bij intel.
Verder heb je dan de win8.1 set van Lenovo en de Microsoft set.

Met de set van Lenovo dan werken de usb3.0 poorten (2 usb poorten aan de linker kant) helemaal niet meer.

Enig idee waar ik een goede set drivers vandaan kan halen. of zie ik iets totaal over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb een vergissing gemaakt, de cam zit uiteraard op de usb maar de mic volgens mij niet. Volgens mij is die gewoon direct aan de geluidskaart geknoopt. Toch kan het zijn dat de mic en de webcam een relatie met elkaar hebben en dat de usb drivers op orde moeten zijn. Ik heb op mijn Y500 gewoon de 8.1 x64 chipsetdriver gebruikt die op lenovo.nl staat.

Bekijk van die unknown devices eens de Device en Vendor ID, dan kan je via Google bekijken welke apparaten dat zijn en via Lenovo de juiste drivers downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-06 21:02
Bij mij zit de camera op USB, en de mic valt onder de Realtek audio chip.

Heb je die originele map niet meer met Lenovo drivers die meegeleverd zijn? (stonden bij mij op een apparte partitie)
Als je die wil hebben kan ik 'm best delen geen probleem, maar deze drivers zouden ook gewoon op de site van Lenovo moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Houd er wel rekening mee dat sommige 8 drivers problemen geven in 8.1. Lijkt me dus beter om de originele drivers te negeren en de 8.1 drivers bij Lenovo weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:42

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wolfos schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:02:
Weet iemand waar je toetsen voor deze laptop kunt bestellen? Had bij Laptopkey 1 besteld maar ik kreeg er een voor de Y310 (die een volledig ander toetsenbord heeft dus het past niet) en alle andere Google resultaten zeggen ook dat het zowel voor de Y310 als de Y500 is (wat dus niet kan).
Ik heb een bestelling geplaatst en de juiste binnengekregen. Wellicht het probleem dat er al eerder een Lenovo Y500 typenummer is uitgegeven, en wij dus de IdeaPad Y500 nodig hebben.
Bij mij liet ineens de verflaag van één toets los, en volgens de verkoper valt het niet onder garantie want toetsenborden zijn 'verbruiksvoorwerpen' :') .

Is iemand er al in geslaagd de keyboard backlight softwarematig aan te passen? Op een andere recente Lenovo-laptop is het onder Linux te doen. Onder Windows zou ik nog niet weten welk object aangesproken moet worden om hetzelfde voor elkaar te krijgen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen

djlinsen

Frietsaus schreef op zondag 22 juni 2014 @ 11:23:
Ik heb een vergissing gemaakt, de cam zit uiteraard op de usb maar de mic volgens mij niet. Volgens mij is die gewoon direct aan de geluidskaart geknoopt. Toch kan het zijn dat de mic en de webcam een relatie met elkaar hebben en dat de usb drivers op orde moeten zijn. Ik heb op mijn Y500 gewoon de 8.1 x64 chipsetdriver gebruikt die op lenovo.nl staat.

Bekijk van die unknown devices eens de Device en Vendor ID, dan kan je via Google bekijken welke apparaten dat zijn en via Lenovo de juiste drivers downloaden.
Vergeten te melden, de unknown devices heb ik gefixed, dat waren power management dingen heb daar de drivers van Lenovo voor gebruikt.

Op internet ben ik nog tegen gekomen dat de toets combinatie fn-esc je cam kan enablen/disablen dit schijnt dan weer een relatie te hebben met het power management. Bij mij doet die toets combi helemaal niets.

Over de mic, deze staat wel bij de audio devices en als ik dan de optie terugluisteren gebruik hoor ik alleen ruis (ook als ik tegen me laptop zit te praten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
FN Escape doet hier niets in elk geval. Staat ook geen symbooltje op de ESC toets dus ik denk niet dat daar een combi op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Hebben jullie ook last van dat wanneer je de CPU via Energy Management op de laagste stand zet, de fan soms harder begint te blazen dan op de hoogste stand. Dit bij gewoon surfen of film kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ja, dit is blijkbaar zuiniger dan de fan constant te laten draaien.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweatshirt
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-02-2022
djlinsen schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:37:
Heb nu bijna een jaar deze laptop en nu wilde ik eens skypen met cam en mic.
In het begin heft dit gewerkt, heb toen alles een keer getest, maar heb het daarna nooit meer gebruikt.
Iemand enig idee hoe ik de cam aan de praat krijg?

Heb een clean install van windows 8 op msata ssd, gedaan vlak na de test (dus ook bijna een jaar terug)
Daarna eens een keer de upgrade naar 8.1 gedaan.

Ik heb de drivers van Lenovo geinstalleerd, HD sound en van de cam. Sound installeert netjes, geluid afspelen werkt ook, maar de microfoon doet niets.

Cam driver installeren lukt niet, krijg melding No Appropriate Driver to be installed.

Mis ik iets in de windows settings waarin de cam / mic kan activeren? Is er een toetscombinatie of knopje die dit misschien doet? Ik heb inmiddels ook de windows 8 drivers geprobeerd voor de cam, die geven allen compatibiliteits problemen en doen verder ook niks.
Tot slot als ik in de device manager kijk, dan heb ik 3 base system devices, en 1 unknown device met alle 4 een uitroep tekentje. geen idee wat voor devices dat zijn.

Iemand nog een idee?
Eveneens na een hele tijd dit maar weer eens oppakken.
Heb hetzelfde probleem met Y500 als hier gemeld: microfoon doet het niet. Maar ook is de Lenovo EasyCamera regelmatig verdwenen in DeviceManager. Wel zichtbaar onder hidden devices. Na reboot is de camera wel weer aanwezig en verdwijnt dan na verloop van tijd. Als de camera het doet werkt in elk geval de microfoon niet.

EasyCamera driver: Realtek; 10/17/2012; 6.2.9200.10192
Microfoon: Microsoft; 8/22/2013; 6.3.9600.16384

Drivers voor camera en audio al eens bijgewerkt / opnieuw geinstalleerd na Win8.1 upgrade.
Heeft iemand nog een idee hoe dit verder aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 14:48
Ik kan voor 160 euro een Ultrabay 655M kopen...., maar ik kan niet online vinden of dit zou werken met een 650M. Zou graag wat meer FPS willen halen.., iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozosozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-08-2020
Er is een zowaar een bios update uitgebracht door Lenovo: v2.04 (11/24/2014 )

Te vinden op:
http://support.lenovo.com/us/en/products/laptops-and-netbooks/ideapad-y-series-laptops/ideapad-y500-notebook/?tabName=Downloads

Changelog worden we niet veel wijzer van:
Changes in this release
Version 2.04
[Important updates]
N/A
[New functions or enhancements]
N/A
[Problem fixes]
- Fixed system shows black table after pressing F10 in BIOS setup menu.
[Limitation]
N/A
Note:
N/A
Kwam er bij toeval achter aangezien m'n y500 na een reboot opeens het interne scherm niet meer ziet. Dit was al vaker voorgekomen maar altijd te fixen door batterij erin-eruit, deze keer niet helaas :'(
Ga de nieuwe bios flashen zodra de backup hier klaar is en laat wel horen hoe 't allemaal afgelopen is...

(mocht iemand nog tips hebben mbt m'n black-screen probleem; graag!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper80
Voor degene die hun ELAN touchpad nog willen fixen (dit heeft bij mij in ieder geval gewerkt):

Volg alle instructies in dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=LJoYdwQozWM

op 2:02 zie je dat aan de rechterkant van de touchpad een zilverkleurig trapvormig plakkertje (is voor aarding geloof ik).
Die heb ik er altijd opgelaten terwijl ik deze fix deed, maar heb 'm er nu ook afgehaald (computer is al vaak open geweest).
Dat was gisteren, en heb tot nu toe helemaal geen problemen meer met de touchpad. Gewoon met de laatste drivers van de Lenovo website.

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-06 20:41
Heeft iemand een oplader voor z'n Lenovo Y500 besteld die werkt? Zo ja, waar? Heb er een van replacedirect besteld maar die disconnect iedere 2 minuten een seconde en dat is zeer irritant.

De website van Lenovo kan je toch niet op zoeken, zelfs Google komt er niet uit. Weet iig van welke fabrikant ik nooit meer iets koop -.-

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
90W, Delta ADP-90DD BD 20V4.5A adapter (Y400) 36001941 *
90W, Delta ADP-90DD BD 20V4.5A adapter-CCC (Y400) 36200397 *
90W, Liteon PA-1900-56LC 20V4.5A adapter (330PF) (Y400) 36001927 *
90W, Liteon PA-1900-56LC 20V4.5A adapter-CCC (Y400) 36200404 *
90W, Chicony CPA-A090 20V4.5A adapter (330PF) (Y400) 36001942 *
90W, Chicony CPA-A090 20V4.5A adapter-CCC (Y400) 36200414 *
120W, Liteon PA-1121-16 19.5V6.15A adapter 36002079 *
120W, Liteon PA-1121-16 19.5V6.15A adapter-CCC 36200403 *
120W, Delta ADP-120LH BA 19.5V6.15A adapter 36002031 *
120W, Delta ADP-120LH BA 19.5V6.15Aadapter-CCC 36200400 *
170W, Delta ADP-170BB B 20V8.5A adapter 36200232 *
170W, Delta 45N0111 20V8.5A adapter-CCC 36200401 *

Welke heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper80
Wolfos schreef op donderdag 18 december 2014 @ 11:56:
Heeft iemand een oplader voor z'n Lenovo Y500 besteld die werkt? Zo ja, waar? Heb er een van replacedirect besteld maar die disconnect iedere 2 minuten een seconde en dat is zeer irritant.

De website van Lenovo kan je toch niet op zoeken, zelfs Google komt er niet uit. Weet iig van welke fabrikant ik nooit meer iets koop -.-
Ik heb destijds een 170w adaptor en GT650m SLI Ultrabay kaart bested via www.lenovo-battery.com
Advies is wel op via PayPal o.i.d. met kopersbescherming te betalen, want ik heb vaak moeten mailen om ze een beetje scherp te houden en uberhaupt mijn packet te verzenden. Uiteindelijk wel in geode orde ontvangen.

Of Ebay vanuit Amerika: http://www.ebay.com/itm/S...ctors&hash=item43bf8e9bfd

Hier een lijstje met adaptors die compatible moeten zijn:
90W, Delta ADP-90DD BD 20V4.5A adapter 36001941 *
90W, Delta ADP-90DD BD 20V4.5A adapter-CCC 36200397 *
90W, Liteon PA-1900-56LC 20V4.5A adapter (330PF) 36001927 *
90W, Liteon PA-1900-56LC 20V4.5A adapter-CCC 36200404 *
90W, Chicony CPA-A090 20V4.5A adapter (330PF) 36001942 *
90W, Chicony CPA-A090 20V4.5A adapter-CCC 36200414 *
120W, Liteon PA-1121-16 19.5V6.15A adapter 36002079 *
120W, Liteon PA-1121-16 19.5V6.15A adapter-CCC 36200403 *
120W, Delta ADP-120LH BA 19.5V6.15A adapter 36002031 *
120W, Delta ADP-120LH BA 19.5V6.15Aadapter-CCC 36200400 *
170W, Delta ADP-170BB B 20V8.5A adapter 36200232 *
170W, Delta 45N0111 20V8.5A adapter-CCC 36200401 *
Gevonden in http://download.lenovo.co...tion_sep_2012_english.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper80
Als mensen trouwens hun Wifi-kaart willen vervangen door een beter model, of hun GPU('s) willen overclocken, kun je bij http://forum.techinferno....s-wlan-whitelist-mod.html een programmatje downloaden die je BIOS mod en de WLAN Whitelist verwijdert en de bios veel meer opties geeft.
Was wel een beetje puzzelen voor mij, en je moet 5 posts maken, of (betaald) lid worden voor een maandje (5 dollar) voor je de bestanden mag downloaden.
Maar ik heb gisteren m'n defecte Aetheros wifi kaart vervangen door een Intel Dual Band Wireless-AC 7260, en draadloos internet draait weer heerlijk soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozosozo
Follow-up:

De reden dat mijn y500 scherm niet meer aanging bleek een gebroken vga kabel. Gebruikte de laptop via extern scherm totdat het rechter scharnier opeens begon te roken (echt waar!). Paniek en gelijk stroom eraf natuurlijk, zoiets nog nooit meegemaakt.

Kon de laptop (alweer!) opsturen voor reparatie maar ben helemaal klaar met dit onding dus laat ik 't zitten verder. Hopelijk voor anderen had ik 'n maandag-morgen model maar wil iedere bezitter aanraden de kabel in het rechter scharnier regelmatig te controleren op breuken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-06 04:09
@sozosozo
Ik heb het idee dat er wat meer maandag-morgen modellen rond lopen. Hoewel een laptop altijd wat kwetsbaarder is dan een gewone computer. Vooral het feit dat alles dicht op elkaar zit en daardoor snel storing kan veroorzaken op een ander component (zoals met het Touchpad-gate bij Lenovo) veroorzaakt dat er vaak wat mis is met laptops. Ik heb zelf, ook met dit model vrij snel, al wat problemen gehad. Daarnaast moet je ook bedenken dat dit een consumentenmodel is. Als je uber degelijkheid wenst, en dat geldt voor elk laptopmerk, moet je de professionele lijn nemen. Bij Lenovo is dat de Thinkpad lijn. Maar daar betaal je dan ook gelijk naar. Beetje zoals het verschil tussen een Kia en een Toyota.
Wat alleen irriteerd is dat de service slecht is. Er wordt in Polen gerepareerd door mensen die half Nederlands begrijpen en dan maar de schuld van het defect bij jou neerleggen of dingen doen die je helemaal niet als defect hebt opgegeven (en ook geen defect kan veroorzaken op dat onderdeel).
Ik denk wel eens dat Lenovo een beetje te snel is gegroeit de afgelopen 2 jaar, waardoor hun service onder druk is komen te staan en ze daarom zulke fouten maken. Dat hebben we ook bij andere bedrijven en merken gezien. Daarnaast helpt het niet dat accesoires zo snel niet meer beschikbaar zijn of alleen via omwegen via E-bay en de USA. Verder ben ik best wel tevreden over de laptop.

[ Voor 36% gewijzigd door William_H op 31-01-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Hallo, een probleem heb ik nu met de express cache functie.
M'n windows heeft altijd relaxed snel gedraaid en zwaar tevreden erover. Totdat het opeens veel hangers en freezers kreeg.
Na wat uitprobeersels heb ik het terug kunnen herleiden richting de msata welke de cache functie verzorgt.

Bij het uitzetten van de express cache doet ie het weer, maar wil natuurlijk weer de snelheid terug en de cache weer activeren.

Heb het nu meerdere malen eraf en er weer op geinstalleerd. Nieuwe versie van express cache geprobeerd.
De msata schijf proberen te formateren en te cleanen.

Maar krijg het alleen maar werkend zonder express cache erop te hebben.

Na wat gegoogle zag ik het probleem ook door andere gebruikers gesignaleerd waarover gesproken werd op diverse sites...

M'n laatste poging zal zijn een nieuwe windows herinstallatie. Maar voordat ik dit zou willen doen nu de vraag:

Heeft iemand dit ook gehad? En hoe is het opgelost? Hoe kan ik de express cache foutloos installeren? (win7 x64)

• chokolademan2
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Geen oplossing meer gevonden voor expresscache. Als allerlaatste alles erafgegooid en windows opnieuw eropgezwengeld, richting 8.1 een versie hoger. En nog steeds dezelfde symptomen.

Softwarematig zou het helemaal fresh moeten zijn, dus nu het vermoeden dat de msata schijf niet helemaal correct meer werkt. Een hardwareprobleem denk ik dus. De msata valt ook niet te formateren of whatever meer mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Laatst online: 16-06 14:03

Mip

sozosozo schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:02:
Follow-up:

De reden dat mijn y500 scherm niet meer aanging bleek een gebroken vga kabel. Gebruikte de laptop via extern scherm totdat het rechter scharnier opeens begon te roken (echt waar!). Paniek en gelijk stroom eraf natuurlijk, zoiets nog nooit meegemaakt.

Kon de laptop (alweer!) opsturen voor reparatie maar ben helemaal klaar met dit onding dus laat ik 't zitten verder. Hopelijk voor anderen had ik 'n maandag-morgen model maar wil iedere bezitter aanraden de kabel in het rechter scharnier regelmatig te controleren op breuken!
Herken je mijn probleem hier in..?
Ik heb ook het gevoel dat het probleem diep in de BIOS zit, maar die update geeft bij mij een version compare error (heb al contact opgenomen met Lenovo, nog niks van gehoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper80
chokolademan2 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:42:
Geen oplossing meer gevonden voor expresscache. Als allerlaatste alles erafgegooid en windows opnieuw eropgezwengeld, richting 8.1 een versie hoger. En nog steeds dezelfde symptomen.

Softwarematig zou het helemaal fresh moeten zijn, dus nu het vermoeden dat de msata schijf niet helemaal correct meer werkt. Een hardwareprobleem denk ik dus. De msata valt ook niet te formateren of whatever meer mee te doen.
Als je de cache msata er nou uit gooit, een simple 120gb ssd erin zet en daar je windows installatie op zet, dan doet 'ie 't nog veel sneller, vooral qua opstarten.

Ik heb zelf er een mSATA en een SATA ssd in zitten, en dat was wel echt het beste wat ik voor deze laptop kon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sozosozo
@Mip:

Dat is heel herkenbaar ja... De 1e keer dat m'n scherm kapot ging viel het op willekeurige momenten uit. De 2e keer was het zoals bij jou; een vreemd reproduceerbaar patroon vandaar dat ik ook in eerste instantie met dat bios aan de slag ging. Maar goed je hebt gelezen hoe dat uiteindelijk afgelopen is dus zou dit zeker bij Lenovo blijven aankaarten. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip

Mip

sozosozo schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:15:
@Mip:

Dat is heel herkenbaar ja... De 1e keer dat m'n scherm kapot ging viel het op willekeurige momenten uit. De 2e keer was het zoals bij jou; een vreemd reproduceerbaar patroon vandaar dat ik ook in eerste instantie met dat bios aan de slag ging. Maar goed je hebt gelezen hoe dat uiteindelijk afgelopen is dus zou dit zeker bij Lenovo blijven aankaarten. Succes!
Bedankt voor je reactie! Opsturen naar Lenovo gaat mij te lang duren, binnenkort maar langs de lokale computerboer om de VGA-kabel te laten checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:47
Iemand toevallig in het bezig van een kapotte Y500 en de DVD speler nog aanwezig?
Mijne is gesneuveld en ben niet van plan om 70 euro voor een nieuwe te betalen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip

Mip

sozosozo schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 15:15:
@Mip:

Inmiddels staat mn Y500 al een week bij Medion repair :'( het scherm gaf geen beeld meer, met een extern beeldscherm ging wel goed
Volgens de offerte ging het mij €62,- kosten voor:
-88200000 LV AIO Labor incl. Logistic
-120 88201170 LV NB Various spare parts

Whatever that may be.. :?
Gelukkig vanmorgen een mail gehad datie klaar is en dat ze em terug gingen sturen naar mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:02
Ik het kader van sterke verhalen:
Ik heb vandaag geprobeerd mijn batterij te kalibreren, alleen daarna wilde hij niet meer opladen. Het schijnt een bekend probleem te zijn op het forum, dus ik wil iedereen aanraden om zo snel mogelijk Energy Management te de-installeren.
https://forums.lenovo.com...TERY/td-p/1113853/page/14

De enige manier om nu nog de laptop te gebruiken is om de batterij eruit te halen, de voeding aan te sluiten en daarna weer aan het lichtnet aan te sluiten en dan pas de batterij erin te doen. Zodra ik dan de voeding eruit haal en er weer instop, dan laad hij niet meer op. De enige manier is om weer de batterij eruit te halen en het hele riedeltje weer te doen.

Gelukkig heb ik nog tot eind dit jaar garantie op dat ding zitten (lang leve de extended warranty van 60 euro), maar dit is toch vrij bagger.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:06
Vorige week (veel te laat!) besloten een 256 GB msata SSD in te prikken in mijn 2.5 jaar oude Y500. Cache SSD (die voor veel hangs zorgde) eruit gehaald, nieuwe SSD erin. Bestaande 1 TB HDD erin gelaten.
Ik was een beetje bang dat het overzetten van de C schijf incl alle partities en EFI boot alleen maar mis zou kunnen gaan. Hiervoor maar het Migrate OS to SSD tool van Paragon (15 eurootjes) aangeschaft en dat ging als een trein en zonder enig probleem.

En de laptop werkt weer als een zonnetje. Eindelijk fatsoenlijke snelheid met opstarten etc! Had ik achteraf dus veeeeeeel eerder moeten doen. Zeker de investering waard, ik kan weer een tijd vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 18:26
Is bij anderen ondertussen ook een beetje van de toetsen afgeschaafd? Als backlight van het toetsenbord aanstaat ziet het er niet meer zo netjes uit, toch zonde.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Toms_88 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 18:09:
Is bij anderen ondertussen ook een beetje van de toetsen afgeschaafd? Als backlight van het toetsenbord aanstaat ziet het er niet meer zo netjes uit, toch zonde.
Een beetje?
Een dikke rotzooi hier :(.
Heb m bijna 2 jaar inmiddels.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YrCyMO6l.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Remcom00 op 30-05-2015 19:04 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-06 18:26
Remcom00 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:03:
[...]

Een beetje?
Een dikke rotzooi hier :(.
Heb m bijna 2 jaar inmiddels.
Wow, dat is wel heel ernstig ja.
Ik heb 'm 2,5 jaar nu.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1h769k.jpg

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb mijne eigenlijk 99% van de tijd gebruikt met extern toetsenbord en aan de TV gehangen. Het ding ziet er nog volledig als nieuw uit. Staat werkelijk geen enkel (zelfs geen klein) krasje op. Zou hem zelfs nog na 2,5 jaar als nieuwstaat kunnen verkopen. Ik ben eigenlijk (klopt op hout) meer dan tevreden over deze laptop. Heb de SLI versie en zelfs deze blijft bij de meeste taken geruisloos. Maar ik merk wel dat in de nieuwste games ik al veel naar medium moet zetten.. Nog een half jaartje en dan schrijf ik hem wel af geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-06 23:49
Hier ook blij met de koop nogsteeds, had alleen wel een vraag.. Ik wil snel een SSD erin zitten en hier me OS en wat games en programmas op kwijt. Nu weet ik dat de Lenovo een Msata poort vrij heeft, maar is deze net zo geschikt voor gamen en programmas als een normale SSD?

Want dat zou helemaal mooi zijn hoef ik niet me dvd drive eruit te halen voor een SSD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

dglavimans schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:53:
Hier ook blij met de koop nogsteeds, had alleen wel een vraag.. Ik wil snel een SSD erin zitten en hier me OS en wat games en programmas op kwijt. Nu weet ik dat de Lenovo een Msata poort vrij heeft, maar is deze net zo geschikt voor gamen en programmas als een normale SSD?

Want dat zou helemaal mooi zijn hoef ik niet me dvd drive eruit te halen voor een SSD :(
Ja, ik heb deze er in gezet :).
pricewatch: Crucial M550 mSATA 512GB

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Heerlijk zo snelle reactie.. :P Zat echt te twijfelen, maar voor gamen is deze net zo goed als een SSD zelf is? En weet jij dan ook gelijk of die MSATA poort in de Lenovo nou een SATA2 is of een SATA3?

Want dat zou zoveel schelen.. Niet dat ik de DVD drive nog veel gebruik maar als die erin kan blijven. :9~

Moet zeggen dat ik nogsteeds erg tevreden ben met deze laptop, al word het qua gamen toch wel iets vaker dingen terugschroeven, maar dat weet je. Hij doet het nog goed op de Shift en Ctrl toets na die een beetje versleten zijn(nog netjes als ik sommige toetsenborden zie waar de complete WASD weg is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:13
Msata werkt gewoon als een normale harde schijf, ik heb er gelijk 1 in gezet na aankoop. Eerste laptop die 2 jaar na aankoop nog echt top is, maar ik game wel minder nu. Maar hij is nog steeds snel, dus ik ben meer dan tevreden. Photoshop e.d. werken prima, puik scherm. Ik zou er zo weer 1 kunnen kopen!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Het maakt me opzich niet zo uit om die dvd eruit te slopen, maar als msata echt maar paar seconden langzamer is(of zelfs helemaal niet maar... Die msata is geen sata3 itt de HDD poort dit wel is toch?) dan is het denk ik makkelijker het zo te doen. Ook met het oog dat mocht ik OOIT nog een tweede gt750m ultrabay vinden... :p beetje onzeker dus nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

De msata port is net zo snel als de sata port in de Y500, msata ssd's hebben ook exact dezelfde specificaties als de sata tegenhangers.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Remcom00 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 21:53:
De msata port is net zo snel als de sata port in de Y500, msata ssd's hebben ook exact dezelfde specificaties als de sata tegenhangers.
Heb je daar misschien een link van naar die specificaties? Want dan haal ik gewoon een 500GB MSATA en doe ik die erin voor spellen enzovoort en laat ik de Ultrabay drive voor nu met rust :)

Sorry voor de vele vragen.. Het is vooral omdat zo SSD een aardig dure investering is voor mij en dan wil ik wel zeker zijn eigenlijk dat het niet straks op een veel langzamere poort gaat, of dat het niet goed werkt met gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

dglavimans schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:07:
[...]

Heb je daar misschien een link van naar die specificaties? Want dan haal ik gewoon een 500GB MSATA en doe ik die erin voor spellen enzovoort en laat ik de Ultrabay drive voor nu met rust :)

Sorry voor de vele vragen.. Het is vooral omdat zo SSD een aardig dure investering is voor mij en dan wil ik wel zeker zijn eigenlijk dat het niet straks op een veel langzamere poort gaat, of dat het niet goed werkt met gamen
Zoals hier te zien zijn de specificaties hetzelfde.
http://tweakers.net/price...6085;376080/Crucial+M550/
Dat zijn ook de snelheden die ik haal, heb m nu een half jaar met nog 100gb vrij.
Die Crucial drive is imo ook je beste keuze als je een 512GB Msata SSD wil.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
Remcom00 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:33:
[...]

Zoals hier te zien zijn de specificaties hetzelfde.
http://tweakers.net/price...6085;376080/Crucial+M550/
Dat zijn ook de snelheden die ik haal, heb m nu een half jaar met nog 100gb vrij.
Die Crucial drive is imo ook je beste keuze als je een 512GB Msata SSD wil.
Das geweldig :) Dat MSATA en SSD zelfde snelheden haalde wist ik inderdaad, maar dit heb je ook al gemeten met een programma? En HWinfo64 geeft ook aan dat dit een GEN3 is dan?

Dan schrap ik inderdaad de plannen voor een SSD en wordt het een MSATA. Ga dan voor: pricewatch: Samsung 850 EVO mSATA 500GB en de HDD wordt alsnog wel vervangen met de 500GB die nu in mijn PS4 zit. Gewoon de spellen lekker op die MSATA en applicaties, en toch de DVD brander houden

Dankje voor de snelle hulp :) Ik zat vooral met of dat die langzamer was of dat als je spellen vanaf die MSATA draaide dat die dan niet heel warm werd(want kleiner, dus meer warmte?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-06 08:30
Ik wil graag de caching SSD van mijn y510p vervangen met deze, om er windows op te zetten.
Kan iemand bevestigen of deze past in de M.2 slot van de Lenovo y510p?
pricewatch: Adata Premier Pro SP900 M.2 2242 128GB

Heeft iemand ook al eens windows op hun m.2 gezet? Ging het makkelijk? Als ik google lijken sommige mensen er wel moeite mee te hebben, maar anderen is het wel gelukt. Dus ik ben wel benieuwd naar ervaringen van tweakers.

[ Voor 10% gewijzigd door Hedgy op 08-06-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:06
Heeft iemand ook al eens windows op hun m.2 gezet? Ging het makkelijk? Als ik google lijken sommige mensen er wel moeite mee te hebben, maar anderen is het wel gelukt. Dus ik ben wel benieuwd naar ervaringen van tweakers.
Zie mijn reactie van laatst: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44301750

M.2 weet ik niet. ik heb een mSATA (y500)

[ Voor 21% gewijzigd door xopsterx op 09-06-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 19:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica