Lenovo heeft een hele goede en uitgebreide support site waar dit allemaal te downloaden isChasedB4 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:12:
Morgen maar eens windows 8 er opnieuw opzetten, iemand enig idee hoe ik alle nodige drivers en programma's zoals Energy managemant een backup van kan maken? En dan zo weer op een frisse windows 8 install zetten?
Verwijderd
Tevens staan alle drivers op de data partitiebrilsmurfffje schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:16:
[...]
Lenovo heeft een hele goede en uitgebreide support site waar dit allemaal te downloaden is
Hoe installeer je trouwens een cleane Windows 8? Waar kun je een iso vinden die niet aangepast is o.i.d?
Welke Windows 8 versie ben je uberhaupt nodig?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 00:11 ]
Heb een laptop voor school nodig, zou het verstandig zijn om op de Y510p te wachten of zou ik gewoon het beste de Y500 kunnen halen met wat korting (het SLI model voor €1.149)?
Ik heb sinds een dag de Y500 met I7 (single 650M) ik ben er wel tevreden mee, wel gelijk windows 7 erop gezet want werd niet goed van windows 8.-Dream schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:55:
Heb een laptop voor school nodig, zou het verstandig zijn om op de Y510p te wachten of zou ik gewoon het beste de Y500 kunnen halen met wat korting (het SLI model voor €1.149)?
de Y510p heeft wel de 4e generatie I7 maar dat scheelt 10%, en een 750m is 10-20% sneller als een 650m.
Ligt er maar net aan hoeveel geld je hebt, denk dat een y500 sli meer waar voor je geld is. maar het is afwachten wat de reviews zeggen van de y510p.
Kan ik die dan gewoon op externe hdd zetten? nieuwe win8 installeren? en dan via de setup alle drivers weer installeren?Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 00:09:
[...]
Tevens staan alle drivers op de data partitie
Hoe installeer je trouwens een cleane Windows 8? Waar kun je een iso vinden die niet aangepast is o.i.d?
Welke Windows 8 versie ben je uberhaupt nodig?
Heeft er hier iemand een Lenovo y500 met windows 7 waarvan de camera in skype werkt?
Ik heb deze laptop al 5 maand maar heb eigenlijk nog nooit de camera gebruikt. Nu wou ik dat eens testen maar ik zie gewoon niets...
Ik heb deze laptop al 5 maand maar heb eigenlijk nog nooit de camera gebruikt. Nu wou ik dat eens testen maar ik zie gewoon niets...
Here's to you Nicola and Bart
Verwijderd
Natuurlijk kan dat. Als je ze kwijt zou raken kun je ze ook gewoon van Lenovo's support-site afhalen.ChasedB4 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:19:
Kan ik die dan gewoon op externe hdd zetten? nieuwe win8 installeren? en dan via de setup alle drivers weer installeren?
Bij mij werkt de camera ook niet in Skype, heb de Windows 7 drivers verwijderd en de Windows 8 drivers geinstalleerd wat op de Lenovo forums voor sommigen mensen werkt, voor mij niet.Unrealiac schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:16:
Heeft er hier iemand een Lenovo y500 met windows 7 waarvan de camera in skype werkt?
Ik krijg wel beeld als ik naar testwebcam.com of chatroulette ga, de camera werkt dus wel. Waarschijnlijk een driver probleem ofzo
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 20:27 ]
Heb het ook eens getest met de windows8 drivers op mijn Windows7 installatie en ik krijg nu beeld bij Skype. Moet het wel nog testen in een gesprek maar er is geen ziel online in mijn kleinschalige skypelijst momenteel. Alvast bedankt voor de feedback!
Ik kan nu bevestigen dat de camera met de windows8 drivers in Windows7 wel werkt in skype!
Ik kan nu bevestigen dat de camera met de windows8 drivers in Windows7 wel werkt in skype!
[ Voor 15% gewijzigd door Unrealiac op 22-06-2013 10:29 ]
Bij deze kan ik vol trots zeggen dat ik de eigenaar ben van de y500. Alleen wachtte mij een niet zo aangename verassing toen ik de laptop opende
Ik zie opeens dat deze de ELAN touchpad heeft en niet die van synaptics. De touchpad begint ook af en toe lekker gek te doen en dit maakt het werken met die pad k*t. Nou heb ik de i7 versie met 1 tb geheugen gekocht voor 850 euro bij de bcc. Het ging hier om een aanbieding. Wat kan ik het beste doen. Wachten tot maandag en dan Lenovo bellen, aangezien zij bekend zijn met dit probleem. De bcc was niet bekend met het probleem toen ik hem kocht. Ik zei ook als hij gek doet krijg ik dan meteen een nieuwe mee. Daar kon hij geen antwoord op geven. Dus wat is mijn beste mogelijkheid, morgen naar de bcc (die een eindje van me verwijderd is) of zelf alles regelen via Lenovo, waar ik uit verhalen heb vernomen dat mensen binnen een week een nieuwe toegestuurd hebben gekregen.
Ik wil ook een nieuwe, geld terug lijkt me kut want dan kan ik dit model niet meer kopen. Wat is mijn beste zet hier.
Ik wil ook een nieuwe, geld terug lijkt me kut want dan kan ik dit model niet meer kopen. Wat is mijn beste zet hier.
[ Voor 6% gewijzigd door sulie op 22-06-2013 19:37 ]
Je hoeft niet perse te kiezen. Je kan eerst de situatie voorleggen bij BCC en kijken wat ze zeggen, gaan ze er niet in mee dan kun je altijd zelf nog direct contact opnemen met Lenovo.sulie schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:32:
Wat is mijn beste zet hier.
Maar dit valt allemaal onder de taak van de winkel, ze moeten je laptop gewoon als DOA innemen en een nieuw exemplaar meegeven (mits voorradig en de laptop niet langer dan 7 dagen geleden aangeschaft is).
Gisteren deze besteld:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2BMH
Kan iemand mij vertellen of je met deze upgrade veel prestatiewinst hebt?
http://www.lenovoshop.com...SLI+Graphic+Bay/455011968
Alvast bedankt
Edit: nog even een vraagje, als ik deze SSD koop: pricewatch: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB
Haal ik dan de snelheid die aangegeven wordt:
Lezen (sequentieel) 500MB/s
Schrijven (sequentieel) 175MB/s
Alvast bedankt
Edit: nog even een vraagje, als ik deze SSD koop: pricewatch: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB
[ Voor 30% gewijzigd door Joao op 23-06-2013 16:27 ]
Verwijderd
Ik wil mij deze laptop bestellen:
http://www.lenovoshop.com...LI%29+-+QWERTY/55010233A1
Geeft die 16GB SSD mij ongeveer dezelfde snelheid als een laptop met alleen maar SSD ?
Of is het toch beter om voor een laptop uit te kijken met enkel een SSD harde schijf ?
Geeft die 16GB SSD mij ongeveer dezelfde snelheid als een laptop met alleen maar SSD ?
Of is het toch beter om voor een laptop uit te kijken met enkel een SSD harde schijf ?
Op vraag 1: Als de games die je wilt spelen SLI ondersteunen dan kan het zo'n 30 tot 40% schelen. Ik heb exact hetzelfde model met ook die ultrabay erbij gekocht. Heb net even Far Cry 3 getest zonder en met SLI en het verschil is dan 25fps tegenover 35fps (kwaliteit op ultra) wat dus netjes neerkomt op 40% betere prestaties.Joao schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:22:
Gisteren deze besteld:
Alvast bedankt
Op vraag 2: Die snelheden zal hij halen bij sequentiële lees en schrijftijden, zo lang je meer dan 5% vrije ruimte hebt. Maar sequentieel data lezen en schrijven is niet eens zo heel interessant, het gaat vooral random data en daar is de crucial wel vrij sterk in. Zie ook de uitgebreide tweakers review)
Die caching SSD is niet heel erg bijzonder snel, ten op zichte van een HDD is het een groot verschil. Voordeel is wel dat je er niet naar om hoeft te kijken, er wordt automatisch bepaald welke bestanden het meeste profijt hebben van de SSDVerwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 16:43:
Ik wil mij deze laptop bestellen:
Maar zoals je in de reactie boven je kan zien kan je die vervangen door een echte SSD. Dat geeft meer snelheids winst, alleen zul je dan zelf moeten bepalen welke data je op de SSD zet en wat je op de HDD zet
Dat BCC er niets van af weet, klopt niet. Alle Y500's zijn een 2 maanden uit de winkels geweest en terug naar lenovo om na te kijken (Ze zeiden dat de trackpads vervangen zouden worden, maar dat is niet gebeurd.).sulie schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 19:32:
Bij deze kan ik vol trots zeggen dat ik de eigenaar ben van de y500. Alleen wachtte mij een niet zo aangename verassing toen ik de laptop opendeIk zie opeens dat deze de ELAN touchpad heeft en niet die van synaptics. De touchpad begint ook af en toe lekker gek te doen en dit maakt het werken met die pad k*t. Nou heb ik de i7 versie met 1 tb geheugen gekocht voor 850 euro bij de bcc. Het ging hier om een aanbieding. Wat kan ik het beste doen. Wachten tot maandag en dan Lenovo bellen, aangezien zij bekend zijn met dit probleem. De bcc was niet bekend met het probleem toen ik hem kocht. Ik zei ook als hij gek doet krijg ik dan meteen een nieuwe mee. Daar kon hij geen antwoord op geven. Dus wat is mijn beste mogelijkheid, morgen naar de bcc (die een eindje van me verwijderd is) of zelf alles regelen via Lenovo, waar ik uit verhalen heb vernomen dat mensen binnen een week een nieuwe toegestuurd hebben gekregen.
Ik had de mijne in januari ook bij BCC gekocht en meteen aangemeld als zijnde slecht. Hierop is het hoofdbureau verwittigd en heeft de terugroep aktie uit de winkels gedaan. Toen er weer nieuwe waren heb ik de mijne omgeruild voor een ander (een zogenaamd nagekeken exemplaar) en ook hier zat nog een Elan touchpad in. Ook deze werkte niet goed en is toen nogmaals ter reparatie naar lenovo gegaan, met het specifieke verzoek om een synaptics touchpad te plaatsen.
Na de 2e "reparatie" werkte inderdaad het touchpad goed, maar hierna deed het toetsenbord het niet meer goed. (Dubbele aanslagen en verkeerde aanslagen). Hierop de koop ontbonden en het geld teruggekregen.
Wat ik je aan raad is:
Je kan eenmaal vragen om een andere met een recente fabricage datum. Mochten ze die niet hebben, dan je geld terugvragen of van een 5 weken lange reparatie uit gaan, waarbij je geen laptop hebt en niet zeker er van bent dat ie daarna wel helemaal goed is. Kijk voor de zekerheid eens in een programma zoals Kladblok wat er gebeurd als je snel achter elkaar op de verschillende toetsen van het toetsenbord drukt (Bij mij was het het duidelijkst bij de cijfer toetsen van het numpad). Als je onverwachte aanslagen hebt dan heb je ook problemen met je toetsenbord.
De BCC vestiging waar ik 'm heb gekocht, was in alkmaar.
Verwijderd
Zijn die touchpad problemen er al uit ? Want hiermee twijfel ik toch om er 1 te bestellen.
Verwijderd
Volgens mij wel.. ik heb onlangs bij de Mediamarkt in Zwolle de Lenovo Y500 aangeschaft.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:46:
Zijn die touchpad problemen er al uit ? Want hiermee twijfel ik toch om er 1 te bestellen.
Op de doos stond een productie datum van 12-2012 en heeft een Synaptics touchpad.
Vraag gewoon er gewoon na in de winkel, of kijk op de doos wat de productie-datum is
Dank voor je advies. Heb hem inmiddels teruggebracht en het helemaal uitgelegd. De verkoopadviseur geloofde mij niet meteen en probeerde mij aan te smeren dat dat altijd zo is. Ik hield uiteraard voet bij stuk en verwees hem naar google, waarna hij zag dat het een veelvoorkomend probleem is. Hij wilde een nieuwe voor mij bestellen, aangezien er geen nieuwe meer was bij hun in het filiaal. Hij ging naar de manager en vertelde het hem en die wist meteen af van het probleem en vertelde mij dat hij afweet van het probleem en dat iemand anders dit laatst ook had. Het specifieke model (i7, 1tb, blu ray en 1x gt650m) was niet meer te krijgen bij bcc en dus verstuurde hij mijn laptop naar Lenovo die er een goed werkende touchpad in gaat zetten van synaptics. Ik had ook van te voren gebeld met Lenovo en die verzekerde mij hiervan. Ik ben tevreden met de service die BCC hier levert als ik het vergelijk met andere winkels die mij vaak je reinste onzin hebben verkocht omtrent zulke zaken en mij een factuur sturen van honderden euro's terwijl mijn laptop anderhalf jaar oud is. Uiterlijk staat er 10 kalenderdagen voor de reperatie, dus dat zou betekenen dat ik hem hopelijk binnen anderhalve week weer heb.jbbrans schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:30:
[...]
Dat BCC er niets van af weet, klopt niet. Alle Y500's zijn een 2 maanden uit de winkels geweest en terug naar lenovo om na te kijken (Ze zeiden dat de trackpads vervangen zouden worden, maar dat is niet gebeurd.).
Ik had de mijne in januari ook bij BCC gekocht en meteen aangemeld als zijnde slecht. Hierop is het hoofdbureau verwittigd en heeft de terugroep aktie uit de winkels gedaan. Toen er weer nieuwe waren heb ik de mijne omgeruild voor een ander (een zogenaamd nagekeken exemplaar) en ook hier zat nog een Elan touchpad in. Ook deze werkte niet goed en is toen nogmaals ter reparatie naar lenovo gegaan, met het specifieke verzoek om een synaptics touchpad te plaatsen.
Na de 2e "reparatie" werkte inderdaad het touchpad goed, maar hierna deed het toetsenbord het niet meer goed. (Dubbele aanslagen en verkeerde aanslagen). Hierop de koop ontbonden en het geld teruggekregen.
Wat ik je aan raad is:
Je kan eenmaal vragen om een andere met een recente fabricage datum. Mochten ze die niet hebben, dan je geld terugvragen of van een 5 weken lange reparatie uit gaan, waarbij je geen laptop hebt en niet zeker er van bent dat ie daarna wel helemaal goed is. Kijk voor de zekerheid eens in een programma zoals Kladblok wat er gebeurd als je snel achter elkaar op de verschillende toetsen van het toetsenbord drukt (Bij mij was het het duidelijkst bij de cijfer toetsen van het numpad). Als je onverwachte aanslagen hebt dan heb je ook problemen met je toetsenbord.
De BCC vestiging waar ik 'm heb gekocht, was in alkmaar.
Over de touchpads; Lenovo meldde mij dat die allemaal de nieuwe hebben. Het kan soms zijn dat er een oude Elan in zit, maar die kan je meteen terugbrengen naar de winkel, en, mits op voorraad, meteen een nieuwe meenemen. Desnoods fixen ze hem voor je of je kan je geld terugkrijgen. Hier staat 7 dagen voor geloof ik. Desondanks vond ik het een zeeeeer fijne laptop om op te werken en ook het gamen was hemels. Metro 2033 trok hij op een enkele kaart makkelijk op high en dat is toch wel een redelijk zware game.
Verwijderd
Die van mij heb ik besteld bij de Saturn en was van begin november.. Gelukkig wel met Synaptics touchpad. Overigs is die nog steeds erg gevoelig. Ik draai momenteel Ubuntu+Gnome en het is soms erg voorzichtig navigeren met de touchpad. Een muis werkt prettiger!Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:13:
[...]
Volgens mij wel.. ik heb onlangs bij de Mediamarkt in Zwolle de Lenovo Y500 aangeschaft.
Op de doos stond een productie datum van 12-2012 en heeft een Synaptics touchpad.
Vraag gewoon er gewoon na in de winkel, of kijk op de doos wat de productie-datum is
Is er een manier om de schermhelderheid aan te passen, verder dan met de knoppen op het toetsenbord? 'S avonds beginnen mijn ogen te tranen van het scherm en de brigthness kan gewoon niet laag genoeg.
Ik wil graag even een algemene ervaring plaatsen van de drie Lenovo Y500 modellen die ik binnen heb gekregen voor een bestelling van vrienden. 2 daarvan kwamen bij Mediamarkt vandaan, de derde van een webshop (kan ik even niet op komen).
Alledrie super in kwaliteit, gebruiksgemak, prestaties, en prijs. Ik ben zelf de trotse eigenaar van een BTO 17CL47 en een MSI GT70 en kan je zeggen dat de Lenovo qua degelijkheid misschien wel meer solide aanvoelt dan de high-end modellen die ik hier heb staan. De prestaties spreken voor zich, en gezien de prijs dus zeer nette laptops. Het gewicht kan je wellicht wat tegenstaan en is voor zijn kaliber misschien aan de forse kant, maar dat is een kwestie van gewenning en wat voor laptop je voor welk doeleinde gebruikt.
Alledrie super in kwaliteit, gebruiksgemak, prestaties, en prijs. Ik ben zelf de trotse eigenaar van een BTO 17CL47 en een MSI GT70 en kan je zeggen dat de Lenovo qua degelijkheid misschien wel meer solide aanvoelt dan de high-end modellen die ik hier heb staan. De prestaties spreken voor zich, en gezien de prijs dus zeer nette laptops. Het gewicht kan je wellicht wat tegenstaan en is voor zijn kaliber misschien aan de forse kant, maar dat is een kwestie van gewenning en wat voor laptop je voor welk doeleinde gebruikt.
Met een applicatie dat f.lux heet.Wolfos schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:28:
Is er een manier om de schermhelderheid aan te passen, verder dan met de knoppen op het toetsenbord? 'S avonds beginnen mijn ogen te tranen van het scherm en de brigthness kan gewoon niet laag genoeg.
Sinds ik deze applicatie draai, kan ik bij wijze van spreken (los van de vermoeidheid) 24 uur op m'n systemen werken zonder dat ik branderige of vermoeide ogen krijg
Verwijderd
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kopen van een laptop op de Amerikaanse Lenovo site? Ik kan eigenlijk niet meer wachten om de y510p te kopen namelijk! Heb je dan gewoon je garantie, of is het uberhaupt niet mogelijk om te doen? Ik ben benieuwd hoe dat zit! Volgensmij verloopt morgen al de actie met de coupons waarmee je 35% korting krijgt.
Lenovo heeft wereldwijde garantie, heb de mijne gekocht in NL en woon zelf in Cyprus en alles is gewoon netjes gerepateerd. Het kan alleen zijn dat dingen langer duren omdat het model uit de US komt.... Het is een risicoVerwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:35:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het kopen van een laptop op de Amerikaanse Lenovo site? Ik kan eigenlijk niet meer wachten om de y510p te kopen namelijk! Heb je dan gewoon je garantie, of is het uberhaupt niet mogelijk om te doen? Ik ben benieuwd hoe dat zit! Volgensmij verloopt morgen al de actie met de coupons waarmee je 35% korting krijgt.
Ja, dat heb ik al maar dat stelt de brightness niet bij. Verandert alleen de kleur.DaMarcus schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:15:
[...]
Met een applicatie dat f.lux heet.
Sinds ik deze applicatie draai, kan ik bij wijze van spreken (los van de vermoeidheid) 24 uur op m'n systemen werken zonder dat ik branderige of vermoeide ogen krijg
ik heb recentelijk de I7 Y500 gekocht en idd blijft de performance van de harddisk ondanks het gebruik van SSD cache wat achter.
Ik heb dit verbeterd door de 16 GB mSATA SSD cache te vervangen door een 64GB mSATA versie.
Na installatie van de SSD mSATA software heb ik een 32 GB SSD cache en de overgebleven 32 GB gebruik ik voor alleen de windows 8 pagefile.
Overigens als je een windows 8 pro licentie upgrade vanaf W7 hebt gekocht da kan deze licentie ook worden gebruikt om je systeem van Win 8 naar WIN 8 pro te brenengen.
Ik heb dit verbeterd door de 16 GB mSATA SSD cache te vervangen door een 64GB mSATA versie.
Na installatie van de SSD mSATA software heb ik een 32 GB SSD cache en de overgebleven 32 GB gebruik ik voor alleen de windows 8 pagefile.
Overigens als je een windows 8 pro licentie upgrade vanaf W7 hebt gekocht da kan deze licentie ook worden gebruikt om je systeem van Win 8 naar WIN 8 pro te brenengen.
Ben ik de enigste die de eerste 2 / 3 minuten 100% hard disk activity heeft? Ik moet minimaal 2/3 minuten wachten voordat ik kan werken. SSD is onderweg, maar het kan nog wel even duren voordat hij hier is...
Vandaag de Lenovo IdeaPad Y580 M7782GE besteld en komt maandag via UPS als er niets mis gaat , anders op dinsdag.
Hopelijk wordt ik de gelukkige eigenaar hiervan
Hopelijk wordt ik de gelukkige eigenaar hiervan
Een vraag aan de Y500 gebruikers:
Hebben jullie ook dat de bovenkant van scherm (waar je tegen aan kijk) waar de camera erin zit, dat je deze bijna over gehele breedte kan indrukken? Er zit bij mij ruimte tussen scherm en het boven rand.
De zijkanten en de onderkant van het rand heeft het probleem niet.
Graag spoedig reactie omdat mijn laptop net retour is van reparatie en deze is niet gerepareerd. Stond wel als klacht, echter niets op reparatie formulier
Hebben jullie ook dat de bovenkant van scherm (waar je tegen aan kijk) waar de camera erin zit, dat je deze bijna over gehele breedte kan indrukken? Er zit bij mij ruimte tussen scherm en het boven rand.
De zijkanten en de onderkant van het rand heeft het probleem niet.
Graag spoedig reactie omdat mijn laptop net retour is van reparatie en deze is niet gerepareerd. Stond wel als klacht, echter niets op reparatie formulier
Jamesbond007uk
Even gecheckt, het is niet echt indrukbaar, maar er zit inderdaad wel een minieme speling op doordat het een breder/hoger stuk is dan de zijkanten. Volgens mij is dit normaal.
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
Een vraag aan de Y500 Gamers,
standaard driver is 306.00 kan ik deze gewoon updaten naar versie 320.49? of krijg je dan op een laptop problemen? en moet ik hem over de oude driver updaten, ik heb een fobie ontwikkeld voor driver updates omdat veel games daarna haperden. iemand tips?
standaard driver is 306.00 kan ik deze gewoon updaten naar versie 320.49? of krijg je dan op een laptop problemen? en moet ik hem over de oude driver updaten, ik heb een fobie ontwikkeld voor driver updates omdat veel games daarna haperden. iemand tips?
@jamesbond007uk heb ik inderdaad ook, maar echt heel weinig. Ik heb het vooral links van de camera een beetje.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
@Arjan90, dank je wel. dus niet bijna over de hele breedte. Bij mij hoor je het ook tikken tegen het scherm.Arjan90 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:47:
@jamesbond007uk heb ik inderdaad ook, maar echt heel weinig. Ik heb het vooral links van de camera een beetje.
Jamesbond007uk
@mopster, dank je wel. Als je indrukt, hoor je dan ook het getik tegen de LCD scherm?Mopster schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:30:
Even gecheckt, het is niet echt indrukbaar, maar er zit inderdaad wel een minieme speling op doordat het een breder/hoger stuk is dan de zijkanten. Volgens mij is dit normaal.
Jamesbond007uk
Een vraagje:
De y580 heeft een 8gb ram erin en als deze wordt vervangen naar een 16gig , wordt de prestatie en de fps ietsjes hoger bij zwaardere games ?
De y580 heeft een 8gb ram erin en als deze wordt vervangen naar een 16gig , wordt de prestatie en de fps ietsjes hoger bij zwaardere games ?
Neen, de eerstkomende 2 jaar zal je geen enkel voordeel hebben met meer ram geheugen voor de games die uitkomen. Je wacht beter nog een jaar (of twee) en koopt dan heel goedkoop wat meer RAM. Tenzij je veel aan virtualisatie en ontzettend veel programmas simultaan draait, kom je met 8gb zeker toe.noerie schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 10:53:
Een vraagje:
Wil ik niet wachten . Beter nu .
Ik heb de Y580 M7782GE besteld en komt maandag laat of dinsdag . Via ebay gehaald.http://www.ebay.nl/itm/290934540385?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Misschien dat deze een duitse toetsenbord heeft maar maakt niet uit denk.
Ik heb de Y580 M7782GE besteld en komt maandag laat of dinsdag . Via ebay gehaald.http://www.ebay.nl/itm/290934540385?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Misschien dat deze een duitse toetsenbord heeft maar maakt niet uit denk.
Voordeel van 16Gb ram zou kunnen zijn dat je geen programma's meer hoeft af te sluiten als je gaat gamen. In mn desktop heb ik ook 16Gb en daar heb ik rustig 20 internet tabs, 3 word documenten, 4pdf'jes, spotify, outlook en nog wat andere zaken opstaan. Door het extra geheugen is daar ingame niets van te merkenUnrealiac schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:02:
[...]
Neen, de eerstkomende 2 jaar zal je geen enkel voordeel hebben met meer ram geheugen voor de games die uitkomen. Je wacht beter nog een jaar (of twee) en koopt dan heel goedkoop wat meer RAM. Tenzij je veel aan virtualisatie en ontzettend veel programmas simultaan draait, kom je met 8gb zeker toe.
Okey , 8gb is meer dan genoeg.
Nog iets wat ik wil toevoegen.
De y580 heeft denk ik een 1366x768 scherm.
Deze heeft ook geen blu ray schijf en ook geen ssd msata.
Het is dus de goedkoopste versie ervan van de y580.
Het verschil tussen 1920X1080 vs 1366X768 met een gtx660m 2gb tijdens gamen is denk ik niet veel te merken.
Met 1366 is meer fps denk ik
Nog iets wat ik wil toevoegen.
De y580 heeft denk ik een 1366x768 scherm.
Deze heeft ook geen blu ray schijf en ook geen ssd msata.
Het is dus de goedkoopste versie ervan van de y580.
Het verschil tussen 1920X1080 vs 1366X768 met een gtx660m 2gb tijdens gamen is denk ik niet veel te merken.
Met 1366 is meer fps denk ik
[ Voor 38% gewijzigd door noerie op 29-06-2013 17:58 ]
Daarnaast zijn veel games volgens mij gewoon nog vrolijk in 32 bit gemaakt, dus dan heb je eigenlijk weinig aan alles boven de 4 gig.Unrealiac schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:02:
[...]
Neen, de eerstkomende 2 jaar zal je geen enkel voordeel hebben met meer ram geheugen voor de games die uitkomen. Je wacht beter nog een jaar (of twee) en koopt dan heel goedkoop wat meer RAM. Tenzij je veel aan virtualisatie en ontzettend veel programmas simultaan draait, kom je met 8gb zeker toe.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Vandaag ben ik de gelukkige eigenaar van de Lenovo Y580 .
Het is de M7788GE . Deze is dus van Duitsland gekomen via de post UPS.
Met blu ray , 16gb ssd , i7 3630qm , gtx660m .
Nu het volgende:
Deze heeft windows 8 en dus de bios versie even gecheckt en heeft V8.01.
Nu las ik dat de W7 gebruikers de bios V2.07 hebben.
Het is niet gelukt van V8 naar V2 te updaten en is niet mogelijk natuurlijk.
Ik heb een Crucial M4 ssd en heb deze eringezet en Windows 7 geinstalleerd.
Is er wel een mogelijkheid om de bios te flashen naar V2.07?
Het is de M7788GE . Deze is dus van Duitsland gekomen via de post UPS.
Met blu ray , 16gb ssd , i7 3630qm , gtx660m .
Nu het volgende:
Deze heeft windows 8 en dus de bios versie even gecheckt en heeft V8.01.
Nu las ik dat de W7 gebruikers de bios V2.07 hebben.
Het is niet gelukt van V8 naar V2 te updaten en is niet mogelijk natuurlijk.
Ik heb een Crucial M4 ssd en heb deze eringezet en Windows 7 geinstalleerd.
Is er wel een mogelijkheid om de bios te flashen naar V2.07?
Hee mensen,
Ik zit ook te overwegen om een y500 aan te schaffen en wel de i5-variant omdat dat de goedkoopste is met een fatsoenlijke videokaart.
Van de i7-versie heb ik het in dit topic al gelezen, maar weet iemand van jullie of het mogelijk is om een msata-ssd toe te voegen (de i5 heeft geen caching) en die als bootdisk in te stellen? dan heb je namelijk voor 900 euro een heule vlotte laptop volgens mij.
Ik zit ook te overwegen om een y500 aan te schaffen en wel de i5-variant omdat dat de goedkoopste is met een fatsoenlijke videokaart.
Van de i7-versie heb ik het in dit topic al gelezen, maar weet iemand van jullie of het mogelijk is om een msata-ssd toe te voegen (de i5 heeft geen caching) en die als bootdisk in te stellen? dan heb je namelijk voor 900 euro een heule vlotte laptop volgens mij.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Het is wel mogelijk denk ik in de Y500 msata toe te voegen.
Of het de i5 of i7 is weet ik niet veel.
Ik heb zelf de y580 vandaag ontvangen van waar ik op \ebay heb besteld voor 870 inclusief verzending.
Heel voordelig voor deze prijs want volgens mij is deze niet makkelijk te vinden . Op Ebay is het op.
Het is de M7788GE . Wel te vinden bij andere Duitse winkels.
Intel Core i7-3630QM, 4x 2.40GHz • RAM: 8GB • Festplatte: 1016GB (1000GB + 16GB SSD Cache) • optisches Laufwerk: Blu-ray (BD-ROM) und DVD+/-RW DL • Grafik: NVIDIA GeForce GTX 660M, 2GB, HDMI • Display: 15.6", 1920x1080, glare • Anschlüsse: 2x USB 3.0, 2x USB 2.0, Gb LAN • Wireless: WLAN 802.11b/g/n, Bluetooth • Card reader: 6in1 • Webcam: 1.0 Megapixel • Betriebssystem: Windows 8 64-Bit • Akku: Li-Ionen, 6 Zellen • Gewicht: 2.80kg • Besonderheiten: Nummernblock, beleuchtete Tastatur • Herstellergarantie: 24 Monate
Of het de i5 of i7 is weet ik niet veel.
Ik heb zelf de y580 vandaag ontvangen van waar ik op \ebay heb besteld voor 870 inclusief verzending.
Heel voordelig voor deze prijs want volgens mij is deze niet makkelijk te vinden . Op Ebay is het op.
Het is de M7788GE . Wel te vinden bij andere Duitse winkels.
Intel Core i7-3630QM, 4x 2.40GHz • RAM: 8GB • Festplatte: 1016GB (1000GB + 16GB SSD Cache) • optisches Laufwerk: Blu-ray (BD-ROM) und DVD+/-RW DL • Grafik: NVIDIA GeForce GTX 660M, 2GB, HDMI • Display: 15.6", 1920x1080, glare • Anschlüsse: 2x USB 3.0, 2x USB 2.0, Gb LAN • Wireless: WLAN 802.11b/g/n, Bluetooth • Card reader: 6in1 • Webcam: 1.0 Megapixel • Betriebssystem: Windows 8 64-Bit • Akku: Li-Ionen, 6 Zellen • Gewicht: 2.80kg • Besonderheiten: Nummernblock, beleuchtete Tastatur • Herstellergarantie: 24 Monate
De i5 & de i7 modellen zijn precies hetzelfde. Er pas in allebei een mSata kaartje :-)Egocentrix1 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:21:
Hee mensen,
Verwijderd
Allen,
Inmiddels heb ik de Lenovo Y500 (i7 + blu-ray) precies twee maanden.Bij deze ook mijn ervaring:
Zojuist is de adapter stuk gegaan. Mag deze kosteloos opsturen naar Lenovo (Medion Support?) en krijg dan een nieuwe thuis. Da's dan weer netjes.
Heb de laptop voorzien van een Samsung 830 SSD (128GB, Windows 7 Pro x64 + My Documents) en Crucial m4 mSATA 256GB SSD (Software, foto's, etc). Ook heb ik de laptop voorzien van 16GB Kingston HyperX RAM. Dit alles draait Photoshop CS6 als een zonnetje, zelfs met de bestanden van meerdere GB's en tientallen lagen die ik zakelijk regelmatig voor m'n kiezen krijg.
Toch zou ik nog graag een SLI-bay toevoegen. Mocht iemand die kwijt willen, dan graag PM sturen.
Als ik toch een minpunt van de laptop moet noemen dan is dat de rand aan de voorkant waar de polsen op rusten bij het typen nogal scherp is, na langer werken gaan mijn polsen in ieder geval pijn doen van het continu wrijven over deze rand.
Verder tot nog toe dik tevreden!
Erik
Inmiddels heb ik de Lenovo Y500 (i7 + blu-ray) precies twee maanden.Bij deze ook mijn ervaring:
Zojuist is de adapter stuk gegaan. Mag deze kosteloos opsturen naar Lenovo (Medion Support?) en krijg dan een nieuwe thuis. Da's dan weer netjes.
Heb de laptop voorzien van een Samsung 830 SSD (128GB, Windows 7 Pro x64 + My Documents) en Crucial m4 mSATA 256GB SSD (Software, foto's, etc). Ook heb ik de laptop voorzien van 16GB Kingston HyperX RAM. Dit alles draait Photoshop CS6 als een zonnetje, zelfs met de bestanden van meerdere GB's en tientallen lagen die ik zakelijk regelmatig voor m'n kiezen krijg.
Toch zou ik nog graag een SLI-bay toevoegen. Mocht iemand die kwijt willen, dan graag PM sturen.
Als ik toch een minpunt van de laptop moet noemen dan is dat de rand aan de voorkant waar de polsen op rusten bij het typen nogal scherp is, na langer werken gaan mijn polsen in ieder geval pijn doen van het continu wrijven over deze rand.
Verder tot nog toe dik tevreden!
Erik
Erik, let erop dat het overnemen van een Ultrabay SLI uitbreiding van iemand die hem niet gebruikt je niet gaat helpen. Je zult dan bij Lenovo een extra voeding moeten kopen om de verhoogde vermogensvraag van SLI aan te kunnen.
Beste is om volgende week, wanneer hij weer beschikbaar is, de Ultrabay SLI incl. adapter bij Lenovo te bestellen á €199.
Van Lenovosite:
Vanwege het extra vermogen wat deze Graphic Bay vereist, wordt deze geleverd met een krachtigere stroomadapter. Deze dient te worden gebruikt als u deze Graphic Bay heeft aangesloten, zonder deze stroomadapter zal uw Y500 niet correct werken.
[ Voor 22% gewijzigd door LlamaLoco op 02-07-2013 15:55 . Reden: quote toegevoegd ]
Dank voor al jullie nuttige informatie. Zit mede hierdoor nu ook te kijken naar deze laptop. Zojuist wel een offerte opgevraagd voor shipping naar NL voor een Y510P, met de summersale in de US scheelt dat nu enorm en ben je waarschijnlijk inclusief shipping nog minder kwijt dan een nieuwe Y500 hier.
Zijn er hier gebruikers van de y580 laptop ?
Wat zijn de temperaturen van het gpu bij jullie tijden BF3 Multi ?
Bij mij= gpu gtx660m wel tot 90 graden .
Terwijl de cpu 70 75 wordt. Bij full load bf3 64 players
Wat zijn de temperaturen van het gpu bij jullie tijden BF3 Multi ?
Bij mij= gpu gtx660m wel tot 90 graden .
Terwijl de cpu 70 75 wordt. Bij full load bf3 64 players
[ Voor 35% gewijzigd door noerie op 03-07-2013 20:52 ]
Ik vertrek volgend week op vakantie, ik heb momenteel de SLI uitvoering met de 170w adapter. Ik zoek de 120w versie om mee te nemen op reis, in de veronderstelling dat deze kleiner en lichter is, maar ik vind nergens waar ze deze verkkopen. Heeft iemand enkele tips ?
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
Hallo, ik heb mijn beeldscherm in een hoek van 90 graden staan en dat gaat goed. Maar als ik mijn beeldscherm een stuk naar achter doe, dan flikkert het beeld behoorlijk en dan blijft dat zo tot ik mijn scherm weer in 90 graden zet. Hoe kan dit en is dit erg?
''And maybe where the wind blows, Its all worth waiting for''
Ik probeer mijn lenovo y500 vanaf dvd te booten, dit lukt met geen mogelijkheid, wat ik ook als boot priority aangeef hij pakt of de HDD c: of PXE netwerk boot.
Onderstaande heb ik ingesteld
Bios de BOOT MODE naar [Legacy Support], BOOT PRIORITY naar [UFEI First]
En dan de Boot Device Priority naar ODD, HDD, USB.
Wat doe ik verkeerd?
alvast bedankt!
Onderstaande heb ik ingesteld
Wat doe ik verkeerd?
alvast bedankt!
Are you following me, Are you following me?
Precies wat ik ook heb gedaan alvorens Win7 erop ging. Zeker dat je DVD in orde is?djlinsen schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:52:
de speler is in orde, ik kan de dvd lezen in windows. Ik hoor hem bij het booten niet eens op spinnen. Maar ik zal voor de zekerheid vanavond eens proberen of de dvd wel boot op een andere pc.LlamaLoco schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:15:
[...]
Precies wat ik ook heb gedaan alvorens Win7 erop ging. Zeker dat je DVD in orde is?
Verwijderd
Mijn Y500 op 27-12-12 gekocht.
Sinds vandaag (9-7-2013) gaat mijn scherm flikkeren of uit als ik deze iets meer dan 90 graden kantel.
Zag dat meer mensen hier problemen mee hebben. Moeten we onze laptop ter reparatie aanbieden?
Afgezien hiervan heb ik een overgevoelige dvd speler. Bij de geringste aanraking of beweging gaat deze automatisch open. Dit valt ook niet op te lossen door het apparaat uit te zetten binnen mijn Divice manager.
Iemand ervaringen met bovenstaande mankementen?
Sinds vandaag (9-7-2013) gaat mijn scherm flikkeren of uit als ik deze iets meer dan 90 graden kantel.
Zag dat meer mensen hier problemen mee hebben. Moeten we onze laptop ter reparatie aanbieden?
Afgezien hiervan heb ik een overgevoelige dvd speler. Bij de geringste aanraking of beweging gaat deze automatisch open. Dit valt ook niet op te lossen door het apparaat uit te zetten binnen mijn Divice manager.
Iemand ervaringen met bovenstaande mankementen?
Thanks,de dvd die er in zat was inderdaad niet bootable,dvd spint bij booten niet hoorbaar op maar de speler ziet al wel of er een bootable dvd in zit en als dat niet zo is dan skipped hij het booten vanaf dvd en gaat direct verder met de volgende in de lijst.LlamaLoco schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:15:
[...]
Precies wat ik ook heb gedaan alvorens Win7 erop ging. Zeker dat je DVD in orde is?
Ik heb een vraagje..
Als ik mijn y500 (i7) maximaal oplaad en vervolgens hem van de netspanning af haal en hem een paar dagen (2-4 dagen) laat staan zonder het te gebruiken, is de batterij / acuu compleet leeg. Dus met andere woorden ik kan de laptop dan niet opstarten.
Hebben jullie hetzelfde "probleem" of hebben jullie tips van wat ik moet instellen om het leeglopen zonder het te gebruiken tegen te gaan?
Ik draai windows 8 en heb er zelf een mSata-SSD ingezet.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Als ik mijn y500 (i7) maximaal oplaad en vervolgens hem van de netspanning af haal en hem een paar dagen (2-4 dagen) laat staan zonder het te gebruiken, is de batterij / acuu compleet leeg. Dus met andere woorden ik kan de laptop dan niet opstarten.
Hebben jullie hetzelfde "probleem" of hebben jullie tips van wat ik moet instellen om het leeglopen zonder het te gebruiken tegen te gaan?
Aangezien de mijn zowat 24/7 aan staat kan ik niet mijn ervaring delen maar ik zou bijna denken dat hij wellicht niet echt uit is maar in sleep of hibernation zit.
Mocht je zeker weten dat de laptop uit staat zou ik de volgende keer eens de accu loshalen wanneer je hem een paar dagen niet gebruikt. Dan kun je vaststellen of het aan de accu ligt of dat de laptop misschien lekspanning heeft.
In beide gevallen zal je er mee naar Lenovo moeten trouwens.
Mocht je zeker weten dat de laptop uit staat zou ik de volgende keer eens de accu loshalen wanneer je hem een paar dagen niet gebruikt. Dan kun je vaststellen of het aan de accu ligt of dat de laptop misschien lekspanning heeft.
In beide gevallen zal je er mee naar Lenovo moeten trouwens.
Klinkt idd als hibernation. Dan is de laptop dus niet echt uit maar in slaapstand, na een aantal dagen is de accu leeg. Is normaal.Freeextreme schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:34:
Ik heb een vraagje..
Maar als je ervan overtuigd bent dat de laptop echt uitgezet is heb je een probleem.
Het beeld flikkert echt? Of het lijkt zo door de stand? In het eerste geval is dat echt niet goed... een laptop scherm kan gewoon in elke houding staan zonder te flikkeren.Ps3gamer91 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:09:
Hallo, ik heb mijn beeldscherm in een hoek van 90 graden staan en dat gaat goed. Maar als ik mijn beeldscherm een stuk naar achter doe, dan flikkert het beeld behoorlijk en dan blijft dat zo tot ik mijn scherm weer in 90 graden zet. Hoe kan dit en is dit erg?
Deze week eindelijk tijd gevonden om mijn laptop op te sturen zodat het touchpad vervangen kan worden. Eerder kon hij echt niet weg, maar nu met de vakantie voor de boeg is er ruimte(en even rust).
Vraagje aan andere die hem rechtstreeks naar de Medion / Lenovo service hebben opgestuurd. Welke e-mail bevestigingen ontving je en wanneer. Met behulp van de track & trace van de postNL heb ik gezien dat de laptop gistermiddag in Nuth is aangekomen. Maar ben benieuwd of en in hoeverre je op de hoogte wordt gehouden van de werkzaamheden aan de laptop. Kan iemand die hem rechtstreeks heeft verzonden hier iets nuttigs over zeggen?
Vraagje aan andere die hem rechtstreeks naar de Medion / Lenovo service hebben opgestuurd. Welke e-mail bevestigingen ontving je en wanneer. Met behulp van de track & trace van de postNL heb ik gezien dat de laptop gistermiddag in Nuth is aangekomen. Maar ben benieuwd of en in hoeverre je op de hoogte wordt gehouden van de werkzaamheden aan de laptop. Kan iemand die hem rechtstreeks heeft verzonden hier iets nuttigs over zeggen?
Bij mij was het zo dat een paar dagen nadat hij in Nuth afgeleverd was ik een mail kreeg van Medion met een ontvangstbevestiging (waar de laptop dan in die paar dagen is, geen idee).MrvdB schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:52:
Deze week eindelijk tijd gevonden om mijn laptop op te sturen zodat het touchpad vervangen kan worden. Eerder kon hij echt niet weg, maar nu met de vakantie voor de boeg is er ruimte(en even rust).
Vervolgens hoorde ik niks meer en na een week (ongeveer) stond de pakketdienst ineens aan de deur met de gefixte laptop
Het flikker probleem klinkt hetzelfde als die van mij, lees hiervoor verder terug in het topic.
Na het flikkeren was ik ineens het hele beeldscherm kwijt nadat ik een hem had aangesloten op de tv via hdmI
dit kon ik oplossen door de laptop in slaapstand via de powerknap te zetten vervolgens het scherm in 45graden of minder te plaatsen en dan vervolgens via de spatie weer uit slaapstand... vaak kwam dan het beeld weer terug.
In de winkel hoefde ze dat niet echt te weten het werkt niet meer dus terug naar lenovo.
tot mijn verbazing had ik hem ditmaal binnen 2weken terug. Met volgens mijn een heel nieuw scherm want ik heb nu aan de onderkant van het scherm zowel links als rechts van die dingetjes zitten die op het oude scherm niet zaten.
Persoonlijk denk ik dat het oude scherm een elektrische schakelaar had om de stand van het scherm te zien/ meten en dat die stuk was.
Maar goed het begon met flikkeren vooral als je hem bewoog en nu met nieuwe scherm is alles opgelost.
Hopen dat zo blijft...
Na het flikkeren was ik ineens het hele beeldscherm kwijt nadat ik een hem had aangesloten op de tv via hdmI
dit kon ik oplossen door de laptop in slaapstand via de powerknap te zetten vervolgens het scherm in 45graden of minder te plaatsen en dan vervolgens via de spatie weer uit slaapstand... vaak kwam dan het beeld weer terug.
In de winkel hoefde ze dat niet echt te weten het werkt niet meer dus terug naar lenovo.
tot mijn verbazing had ik hem ditmaal binnen 2weken terug. Met volgens mijn een heel nieuw scherm want ik heb nu aan de onderkant van het scherm zowel links als rechts van die dingetjes zitten die op het oude scherm niet zaten.
Persoonlijk denk ik dat het oude scherm een elektrische schakelaar had om de stand van het scherm te zien/ meten en dat die stuk was.
Maar goed het begon met flikkeren vooral als je hem bewoog en nu met nieuwe scherm is alles opgelost.
Hopen dat zo blijft...
Ik heb vrijdagochtend het ding uitgezet en de stekker eruit gehaald, mijn accu is nu (zondag) nog vol (98%). ik heb het "probleem" dus niet.Freeextreme schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:34:
Ik heb een vraagje..
Heb er eveneens een mSata (Crucial M500) inzitten maar draai W7. Check het even goed zou ik zeggen en anders opsturen voor reparatie.
Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb tot op heden niets ontvangen terwijl hij toch al enkele dagen daar zou moeten zijn. Heb dus zojuist maar even een berichtje naar de servicedesk gestuurd. Wel slordig dat ze zo weinig laten weten tijdens de reparatie. Dat heb ik bij andere fabrikanten wel eens beter gezien. Maar ik wacht af, hopelijk staan ze volgende week ineens aan de deur.xopsterx schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:21:
[...]
Bij mij was het zo dat een paar dagen nadat hij in Nuth afgeleverd was ik een mail kreeg van Medion met een ontvangstbevestiging (waar de laptop dan in die paar dagen is, geen idee).
Vervolgens hoorde ik niks meer en na een week (ongeveer) stond de pakketdienst ineens aan de deur met de gefixte laptop
Bedankt voor alle reacties.
Het is vreemd, maar ik heb alle hibernation modi uitgezet. Nu heb ik soms dat het dagen uitstaat en het gewoon goed volhoud. maar ook soms dat de accu flink leeg is.
Ik ga het nog een maand in de gaten houden.. Mocht ik het nog steeds hebben, maar weer terug sturen (deze 1e keer terugsturen was om een vervelend touchpad).
Het is vreemd, maar ik heb alle hibernation modi uitgezet. Nu heb ik soms dat het dagen uitstaat en het gewoon goed volhoud. maar ook soms dat de accu flink leeg is.
Ik ga het nog een maand in de gaten houden.. Mocht ik het nog steeds hebben, maar weer terug sturen (deze 1e keer terugsturen was om een vervelend touchpad).
Ikzelf ben van plan de Y500 SLI-versie bij Notebooksbilliger.de.
Nu zie ik hier 2 verschillende versies.
1 met Windows 8 x64 en een 16GB SSD, en een versie met FreeDOS zonder SSD voor €50 minder.'
Ikzelf kan werkelijk niet overweg met een qwertz toetsenbord en ik vind het er ook niet uitzien. Stel, ik wil het toetsenbord vervangen, kan ik hem dan kosteloos bij Lenovo laten vervangen (gelezen dat dit in de US wel kon)? Zo nee, vervalt de garantie als ik het zelf doe (met bijvoorbeeld dit toetsenbord)?
Ikzelf heb nog een Win8 X64 Pro licentie. Is het dan mogelijk om de goedkopere versie te kopen en daar bijv. deze: pricewatch: Crucial m4 mSATA CT256M4SSD3 256GB in te doen, om vervolgens in 2 partities op te delen, waarvan 128GB als C: drive en 128GB als cache voor de 1000GB HDD?
Ikzelf had overigens ook interesse in de y510p, maar om nou bijna €300 extra te betalen voor 2xGT750M en een Haswell CPU, ipv 2XGT650M en een Ivy Bridge, is mij iets teveel gevraagd. Van wat ik begrepen heb, is de GT750M een overgeclockte rebrand van de GT650M, dus de meerprijs niet waard.
De Y500 met GT750M heb ik ook een aantal keren voorbij zien komen, maar nog nergens in een Nederlandse winkel gezien.
Jongens, ik zie door de bomen het bos niet meer.
* R3NC0N is een beetje warrig en gestrest, want hij hoort vandaag of hij is aangenomen voor zijn opleiding of niet...
1 met Windows 8 x64 en een 16GB SSD, en een versie met FreeDOS zonder SSD voor €50 minder.'
Ikzelf kan werkelijk niet overweg met een qwertz toetsenbord en ik vind het er ook niet uitzien. Stel, ik wil het toetsenbord vervangen, kan ik hem dan kosteloos bij Lenovo laten vervangen (gelezen dat dit in de US wel kon)? Zo nee, vervalt de garantie als ik het zelf doe (met bijvoorbeeld dit toetsenbord)?
Ikzelf heb nog een Win8 X64 Pro licentie. Is het dan mogelijk om de goedkopere versie te kopen en daar bijv. deze: pricewatch: Crucial m4 mSATA CT256M4SSD3 256GB in te doen, om vervolgens in 2 partities op te delen, waarvan 128GB als C: drive en 128GB als cache voor de 1000GB HDD?
Ikzelf had overigens ook interesse in de y510p, maar om nou bijna €300 extra te betalen voor 2xGT750M en een Haswell CPU, ipv 2XGT650M en een Ivy Bridge, is mij iets teveel gevraagd. Van wat ik begrepen heb, is de GT750M een overgeclockte rebrand van de GT650M, dus de meerprijs niet waard.
De Y500 met GT750M heb ik ook een aantal keren voorbij zien komen, maar nog nergens in een Nederlandse winkel gezien.
* R3NC0N is een beetje warrig en gestrest, want hij hoort vandaag of hij is aangenomen voor zijn opleiding of niet...
[ Voor 34% gewijzigd door R3NC0N op 16-07-2013 14:37 ]
Eh?
Beste Tweakers, Ik zou graag een Modified BIOS willen installeren en kan er enkel een vinden waarvoor ik moet betalen. Ik zou dan ook graag willen weten of iemand dit BIOS zelf geprobeerd heeft en kan bevestigen dat dit werkt. Zou namelijk graag een andere WIFI kaart willen plaatsen en mijn GT650 willen overklokken alsook de SLI kaart welke ik binnenkort wil bestellen via Lenovo.
Ik kwam vandaag deze tegen tijdens de zoektocht naar een laptop: http://www.paradigit.nl/p..._nl/59381814/default.aspx
Edit: na een vragenrondje idd 8GB maximaal.
Edit: na een vragenrondje idd 8GB maximaal.
[ Voor 40% gewijzigd door dglavimans op 17-07-2013 19:53 ]
Ik wil hem ook daar halen, en toetsenbord vervangen.R3NC0N schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 14:23:
Ikzelf ben van plan de Y500 SLI-versie bij Notebooksbilliger.de.
Is dat echt een origineel toetsenbord?
Of heb je al wat gehoord of lenovo het vervangt?
Wordt de Y510 duurder dan de Y500 dan?Derpeus schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:55:
[...]
Ik wil hem ook daar halen, en toetsenbord vervangen.
Is dat echt een origineel toetsenbord?
Of heb je al wat gehoord of lenovo het vervangt?
Naast CPU en GPU is hij ook flink dunner van 78" naar 61".
Kan iemand bevestigen dat de Y500 (00619-NL) versie, zoals bij oa. paradigit wordt verkocht, daadwerkelijk een GT750M bevat?
Ook ben ik benieuwd of er nog problemen met touchpad en/of toetsenbord bij deze versie voorkomen.
Begin van het jaar had ik een Y500 gekocht, die ik na touchpad en toetsenbord problemen heb terug gebracht.
Voor de rest vond ik het een fijne computer.
Ps. heeft deze nog steeds een aansluiting voor een msata ssd?
Ook ben ik benieuwd of er nog problemen met touchpad en/of toetsenbord bij deze versie voorkomen.
Begin van het jaar had ik een Y500 gekocht, die ik na touchpad en toetsenbord problemen heb terug gebracht.
Mijn besluit staat vast. Ik ga voor de Y510p: https://www.notebooksbill...aming+notebook?nbb=w2evf6
Ik hoop wel dat het toetsenbord makkelijk om te ruilen/te vervangen is. Ik weet niet of de Y500 exact hetzelfde toetsenbord heeft.
Achja, de prijzen in het buurland zijn al een stuk beter dan hier in Nederland, voor meer dan 100 euro voordeel ga ik wel akkoord met een afwijkend toetsenbord.
Ik hoop wel dat het toetsenbord makkelijk om te ruilen/te vervangen is. Ik weet niet of de Y500 exact hetzelfde toetsenbord heeft.
Achja, de prijzen in het buurland zijn al een stuk beter dan hier in Nederland, voor meer dan 100 euro voordeel ga ik wel akkoord met een afwijkend toetsenbord.
Eh?
Ik kan bevestigen dat er een gt750m inzit.jbbrans schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:01:
Kan iemand bevestigen dat de Y500 (00619-NL) versie, zoals bij oa. paradigit wordt verkocht, daadwerkelijk een GT750M bevat?
Heb de laptop vandaag binnen gekregen, nu is dit me eerst high end laptop, daarvoor een simpel pc'tje met 4gb ram en een AMD Phenom, damn.. Wat is die snel en mooi! Zeker heel erg tevreden tot nu toe, geluid is ook erg goed
Hoe laat je hem naar Nederland exporteren dan? Volgens mij exporteert Notebooksbilliger alleen naar Nederlandse bedrijven en niet naar particulieren.R3NC0N schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:47:
Mijn besluit staat vast. Ik ga voor de Y510p: https://m.notebooksbillig...+59367400+gaming+notebook
Volgens de paradigit site komt deze versie met het synaptics touchpad welke toch betere prestaties zou moeten geven dan die eerdere versie. Overigens kun je, als je student bent, hem bij campusshop voor een paar euries goedkoper halen. Nu gelijk geprijsd.Ook ben ik benieuwd of er nog problemen met touchpad en/of toetsenbord bij deze versie voorkomen.
Ben wel echter nog voorzichtig omdat nog niet bekend is of er ook een 750m ultrabay komt. Volgens diverse fora worden er door Lenovo tegenstrijdige berichten de wereld in geholpen dus tot daar duidelijkheid over is wacht ik nog met de aankoop.
Een kennis van mij woont in Duitsland, scheelt een hoop gedoe.CenturyStorm schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 13:05:
[...]
Hoe laat je hem naar Nederland exporteren dan? Volgens mij exporteert Notebooksbilliger alleen naar Nederlandse bedrijven en niet naar particulieren.
Ik maak me enkel zorgen om het toetsenbord. Losse toetsen met ü en dergelijke, dat ligt me totaal niet.
Eh?
Kijk ook ff op computeruniverse.net als je van plan bent uit Duitsland te bestellen, die versturen gewoon naar Nederland. Ik heb de y500 sli daar voor 899 besteld. Zaterdag besteld, dinsdag in huis. Volgens mij zag ik daar de y510 ook. Maar heb slecht internet en zit op mn werk nu
[ Voor 17% gewijzigd door Derpeus op 24-07-2013 17:49 ]
Ik heb zojuist het modified BIOS geinstalleerd tezamen met mijn Intel 6235 wifi kaart. Dit is al 10x beter als voorheen. Binnenkort zal ik ook de videokaart over klokken daar deze op de snelheden van een gtx660m zou moeten draaien. Indien dit stabiel draait ga ik de SLI bay bestellen zodat deze ook over geklokt kan worden. Ik ben op internet ook al AC wifi kaarten van Intel tegen gekomen. Heeft iemand deze al geprobeerd en hier ervaring mee? ik heb namelijk de AC66U van Asus als router en zou dit graag willen proberen.
Laptopje doet het erg goed, om de 1 of andere redden werd die vrij langzaam in het begin.. Veel bloatware verwijderd en nu is die zo snel als maar kan
Daarnaast had ik het rare dat me internet disconnecte steeds.. Heb de Bluetooth adapter uitgezet en geen disconnect meer gehad, misschien storen die twee elkaar..
Had nog wel een vraag, die JBL audio speakers, kunnen die gewoon zonder problemen op maximaal draaien zonder gevaar? Of is het slimmer tot 50% volume te gaan
Had nog wel een vraag, die JBL audio speakers, kunnen die gewoon zonder problemen op maximaal draaien zonder gevaar? Of is het slimmer tot 50% volume te gaan
Op het plaatje staat een qwerty-toetsenbord, klopt dit of heb je een qwertz gekregen?Derpeus schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:47:
Kijk ook ff op computeruniverse.net als je van plan bent uit Duitsland te bestellen, die versturen gewoon naar Nederland. Ik heb de y500 sli daar voor 899 besteld. Zaterdag besteld, dinsdag in huis. Volgens mij zag ik daar de y510 ook. Maar heb slecht internet en zit op mn werk nu
Edit: "The offered Lenovo IdeaPad Y500 MBG2JGE notebook is the German market version and only available with German QWERTZ keyboard layout."
[ Voor 12% gewijzigd door Nextron op 27-07-2013 18:59 ]
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL)
Zie ik nou goed dat er maximaal 8GB ram in kan? Of is dat een foutje van Tweakers?
Zie ik nou goed dat er maximaal 8GB ram in kan? Of is dat een foutje van Tweakers?
[ Voor 7% gewijzigd door Slashdotter op 27-07-2013 22:52 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk een foutje van Tweakers.Slashdotter schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 22:52:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL)
Volgens de Lenovo site:
"Up to 16GB DDR3 - 1600MHz (Support Dual Channel) [2 DIMM slots (1x2GB/2x2GB/1x4GB+ 1x2GB/2x4GB/2x8GB)]"
Verwijderd
Ik zou graag een andere wifi kaart installeren, waar kan ik deze 'Modified BIOS' vandaan halen?HenryvanGeffen schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:07:
Ik heb zojuist het modified BIOS geinstalleerd tezamen met mijn Intel 6235 wifi kaart. Dit is al 10x beter als voorheen. Binnenkort zal ik ook de videokaart over klokken daar deze op de snelheden van een gtx660m zou moeten draaien. Indien dit stabiel draait ga ik de SLI bay bestellen zodat deze ook over geklokt kan worden. Ik ben op internet ook al AC wifi kaarten van Intel tegen gekomen. Heeft iemand deze al geprobeerd en hier ervaring mee? ik heb namelijk de AC66U van Asus als router en zou dit graag willen proberen.
Als je de BIOS flashed blijft mijn Windows 8 licentie key dan nog geldig?
http://forum.techinferno....s-wlan-whitelist-mod.htmlVerwijderd schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:47:
[...]
Ik zou graag een andere wifi kaart installeren, waar kan ik deze 'Modified BIOS' vandaan halen?
Als je de BIOS flashed blijft mijn Windows 8 licentie key dan nog geldig?
Als je hier even lid wordt kun je via PayPal een betaling uitvoeren van 5 dollar dit is nog geen 4 euro. Dan kan je de benodigde bestanden downloaden. ik heb tevens de videokaart lekker kunnen overklokken tot een GPU snelheid van 1095 en MEM van 1200. Stock is dit 835 en 1000. Ik de kaart is hierbij na ruim een half uur testen niet boven de 72 gekomen waarbij wel de notebook op een coolermaster notepad stond. Ik heb ook vast het modified SLI BIOS gedownload zodat als de SLI kaart binnen komt ik deze meteen kan flashen en deze kaart net zo kan overklokken. Ik kan nu trouwens al BF3 op 1080p met ultra settings vloeiend draaien waar dit eerst slechts op medium tot high settings kon
Heeft iemand ervaring met of gehoord van problemen met de speakers?
Ik heb regelmatig dat het geluid opeens wegvalt en wanneer ik dan druk uitoefen op de behuizing, rechts van de aan/uit knop, het geluid weer (tijdelijk) terug is.
Zal er wel op neerkomen dat ik het ding naar Medion moet sturen. Heb hierin weinig zin aangezien ik de boel open heb gehad en een andere SSD heb geïnstalleerd. Daar gaan ze vast over zeuren. Toch?
Ik heb regelmatig dat het geluid opeens wegvalt en wanneer ik dan druk uitoefen op de behuizing, rechts van de aan/uit knop, het geluid weer (tijdelijk) terug is.
Zal er wel op neerkomen dat ik het ding naar Medion moet sturen. Heb hierin weinig zin aangezien ik de boel open heb gehad en een andere SSD heb geïnstalleerd. Daar gaan ze vast over zeuren. Toch?
SSD verwijderen, reinstall op hdd? Is wel mijn plan als er wat sneuvelt in ieder geval(bij moederbord wat lastig...)LlamaLoco schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:56:
Heeft iemand ervaring met of gehoord van problemen met de speakers?
Waarom zou je die daar kopen? Hij komt in NL ook uit en dan met 2x een GT755M DDR5 ipv een GT750M. En je hebt dan gewoon een QWERTY toetsenbord. Zou half augustus uitkomen hoorde ik toen ik er in een paradigit filiaal naar vroeg naar aanleiding van die aanbieding die ze nu hadden met die Y500 00619R3NC0N schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:47:
Mijn besluit staat vast. Ik ga voor de Y510p: https://www.notebooksbill...aming+notebook?nbb=w2evf6
Goed dat je het zegt!Cinemaskoop schreef op maandag 29 juli 2013 @ 14:14:
[...]
Waarom zou je die daar kopen? Hij komt in NL ook uit en dan met 2x een GT755M DDR5 ipv een GT750M. En je hebt dan gewoon een QWERTY toetsenbord. Zou half augustus uitkomen hoorde ik toen ik er in een paradigit filiaal naar vroeg naar aanleiding van die aanbieding die ze nu hadden met die Y500 00619
Mijn studie begint in september, dus het is wel van belang dat ik tijdig een laptop heb.
Ik wist niet dat de Y510p al zo snel in Nederland uit kwam!
Thanks voor de warning, ik zal uiteraard daarop wachten.
Hopelijk liggen de prijzen wel gelijk (of lager), want de Y500 was in Nederland nog altijd een stuk duurder dan in de buurlanden.
Eh?
Tadaa! Bij deze presenteer ik de Y510p, wel met enkele Videokaart.
http://www.paradigit.nl/p...3nl/59387643/default.aspx
Oei, flinke prijs voor een enkele videokaart. In Duitsland kun je hem voor bijna hetzelfde geld krijgen, maar dan met een GT750M in SLI (ipv enkele GT755M).
Eh?
Het scheelt in feite maar €50 met de voorganger, ware het niet dat die in de aanbieding is. Dat gezegd hebbende hoopte ik ook op een zachter prijsje, meer modellen en dacht ik dat de Y510p een mat scherm zou hebben.
Sowieso kan ik maar weinig informatie of reviews vinden. Iemand enig idee of Nvidia Optimus al werkt in niet-SLI of dat er vervangende toetsenborden te krijgen zijn?
Sowieso kan ik maar weinig informatie of reviews vinden. Iemand enig idee of Nvidia Optimus al werkt in niet-SLI of dat er vervangende toetsenborden te krijgen zijn?
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Ik dacht dat de Y510 modellen standaard een 24Gb SSD aan boord hadden. Paradigit vermeldt dit echter niet op hun website. Weet iemand of er daadwerkelijk geen SSD in zit?Rennie-M schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:03:
Tadaa! Bij deze presenteer ik de Y510p, wel met enkele Videokaart.
Via de Lenovo shop zelf zijn inmiddels 2 andere typenummers aangekondigd. Verwachte release is echter pas over een maand:
http://www.lenovoshop.com...op_y_series&wt_cc3=lnv-nl
Als ik de types vergelijk lijkt het er op dat het type dat nu bij Paradigit beschikbaar is het minste is. 50 euro duurder en geen SSD maar (daardoor?) wel 200 gram lichter. Het model van 999 euro heeft wel SSD en het model van 1199 euro heeft een tweede grafische kaart ipv een dvd speler en ook nog eens 16 GB RAM geheugen ipv 8. In dat geval wacht ik nog wel eventjes of zie ik nog meer over het hoofd?
[ Voor 41% gewijzigd door opper! op 31-07-2013 10:32 . Reden: extra info over 2 nieuwe typenummers ]
De Lenovo Y510p SLI variant is zojuist op de Paradigit website verschenen:
http://www.paradigit.nl/p...3nl/59375345/default.aspx
Ook op de Lenovo site staat de Y510p serie nu:
Verwacht: 30-08-2013
De niet-SLI versie staat overigens al bij unsorted:
pricewatch unsorted: Lenovo IdeaPad Y Series Y510P-00303NL
http://www.paradigit.nl/p...3nl/59375345/default.aspx
Ook op de Lenovo site staat de Y510p serie nu:
Verwacht: 30-08-2013
De niet-SLI versie staat overigens al bij unsorted:
pricewatch unsorted: Lenovo IdeaPad Y Series Y510P-00303NL
[ Voor 53% gewijzigd door R3NC0N op 31-07-2013 15:32 ]
Eh?
Binnenkort zal mijn Y500 er ook aan moeten geloven om teruggestuurd te worden door een touchpad / toetsenbord welke rare kuren vertoond (lees; het bekende ELAN touchpad probleem).
Is er bekend hoelang Lenovo/ Medion erover doet om mijn Y500 te repareren?
Is er bekend hoelang Lenovo/ Medion erover doet om mijn Y500 te repareren?
Verwijderd
Mijn laptop is al sinds de 9de van Juli weg, dus je kan niet zeggen dat ze echt snel zijn.. Maar mijn probleem was ook een los toetsenbord dus misschien krijg ik daar nog een rekening van of duurt het gewoon wat langer om te repareren.
Verwijderd
En hij is weer terug! Helemaal weer mooi gemaakt, alleen wel een factory reset gedaan helaas. Alles heb ik natuurlijk gebackup'd maar toch weer even werk om alles goed te krijgen.
Verwijderd
Ik ben van plan een Lenovo Y500 te kopen, de versie van ~900 euro(i7, GT750m). Ik neem aan dat deze SSD Samsung 840 series 120GB, er prima in past? Ik heb nog nooit een SSD in een laptop geplaatst. Maar ik neem aan dat dit met een beetje googelen wel moet lukken?
Als je de versie bedoelt met 2x 750M, dan zal de SSD ten koste gaan van je HDD. Het is of de SSD of de HDD.Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:40:
Ik ben van plan een Lenovo Y500 te kopen, de versie van ~900 euro(i7, GT750m). Ik neem aan dat deze SSD Samsung 840 series 120GB, er prima in past? Ik heb nog nooit een SSD in een laptop geplaatst. Maar ik neem aan dat dit met een beetje googelen wel moet lukken?
Volgens mijn weten is er geen SLI versie van de y500 met gt 750m te krijgen. Je bent beter af om de caching ssd te vervangen door een msata ssd. Daarmee kun je namelijk de ultrabay gewoon laten zitten. Volgens meerdere berichten in dit topic is dat een fluitje van een cent.Stef602 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:58:
[...]
Als je de versie bedoelt met 2x 750M, dan zal de SSD ten koste gaan van je HDD. Het is of de SSD of de HDD.
Ik zit zelf nog te twijfelen tussen de y500 met 1 gt 750m of de y510p met gt 755m in SLI configuratie. Kan jammer genoeg nog vrij weinig vinden over de gt 755m kaart.
[ Voor 21% gewijzigd door CenturyStorm op 03-08-2013 23:20 ]
Verwijderd
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL)Stef602 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:58:
[...]
Als je de versie bedoelt met 2x 750M, dan zal de SSD ten koste gaan van je HDD. Het is of de SSD of de HDD.
Deze bedoel ik. 1x 750m
Idd een msata SSD nemen. Die is heel makkelijk te plaatsen, de bodemplaat losmaken en de printplaat plaatsen, bodemplaat weer dichtmaken en het bios instellen.CenturyStorm schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:01:
[...]
Volgens mijn weten is er geen SLI versie van de y500 met gt 750m te krijgen. Je bent beter af om de caching ssd te vervangen door een msata ssd. Daarmee kun je namelijk de ultrabay gewoon laten zitten. Volgens meerdere berichten in dit topic is dat een fluitje van een cent.
Ik zit zelf nog te twijfelen tussen de y500 met 1 gt 750m of de y510p met gt 755m in SLI configuratie. Kan jammer genoeg nog vrij weinig vinden over de gt 755m kaart.