Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kan ik dus beter deze nemen: pricewatch: Kingston mS200 120GB?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan beter iets nemen zonder sandforce controller. De opgegeven specificaties bij die kingston drive zijn zware leugens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De m4 is altijd een goede keuze. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik hiet gewoon een nieuwe schijf en mSATA in doen en er een nieuwe OS in doen? of moet ik daar wat meer voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik toch voor deze: pricewatch: Crucial m4 mSATA CT064M4SSD3 64GB
Het wordt me anders toch wel te duur allemaal. Of wordt je al snel beperkt door de grootte?
Als ik deze guide volg moet het lukken neem ik aan? Nog nooit zoiets gedaan nml: http://forums.lenovo.com/...oth-Hardware/td-p/1163103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:18

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik heb net een Y500 gekocht met een productiedatum van 06-2013. Toch blijkt er een Elantech touchpad in te zitten die vooralsnog geen problemen vertoont. Is Lenovo toch weer begonnen met het gebruiken van Elantechs en is dat dan een ander type dan die uit 2012?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan. Er zijn een paar punten waaruit je de fabricagedatum kunt zien. Met monitor asset manager kun je kijken in welke week van welk jaar het paneel is gefabriceerd. Met aida64 zou je de productiedatum van het moederbord kunnen zien. Als je een oud model hebt gekocht heb je ook een oude bios versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net besteld. Kan niet wachten!
Heb deze versie gekocht: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (MBG2AMH)
voor slechts 679 euro bij Norrod. Omdat die zo goedkoop was heb ik toch maar de 128gb Crucial M4 msata gekocht :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Thanks voor de tip Endorse, was er nog naar 1 op zoek, gelijk besteld!

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

D4V3 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:50:
Thanks voor de tip Endorse, was er nog naar 1 op zoek, gelijk besteld!
Hij staat er niet meer tussen nu.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Stef602 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:01:
[...]

Hij staat er niet meer tussen nu.
Via de zoekfunctie wel ;)

http://www.norrod.nl/zkb_...500gb_gt650m/details.aspx

edit: zojuist Neckermann gecontacteerd over de Y510p.
Op hun website staat dat hij een resolutie van 1366x768 pixels heeft.
Dit is incorrect, het is gewoon een FullHD scherm, met 16GB RAM:
http://www.neck.nl/produk...url=fh_secondid=156578783

[ Voor 30% gewijzigd door R3NC0N op 05-08-2013 12:03 ]

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik die M2 x 3 schroeven kan vinden die nodig zijn om de msata te installeren? Bij de karwei kon ik ze niet vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:40:
Weet iemand waar ik die M2 x 3 schroeven kan vinden die nodig zijn om de msata te installeren? Bij de karwei kon ik ze niet vinden :/
Ik heb een Y500 met 16G cache ssd en heb die gebruikt, ook mijn crucial msata drive kwam met schroefje.
Als je wil kan ik die wel opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pin_point schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:46:
[...]

Ik heb een Y500 met 16G cache ssd en heb die gebruikt, ook mijn crucial msata drive kwam met schroefje.
Als je wil kan ik die wel opsturen.
Jouw msata kwam wel met een schroefje? Dan wacht ik nog even totdat ik hem binnen heb met zoeken, bedankt voor het aanbod! Ik keek een unboxing filmpje en daar zat geen schroefje bij dus nam aan dat die er niet bij zat. Ik heb nog geprobeerd de webwinkel te bellen om te vragen of er een schroefje bij zit maar dat wist men niet :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 22:53
R3NC0N schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:29:
edit: zojuist Neckermann gecontacteerd over de Y510p.
Op hun website staat dat hij een resolutie van 1366x768 pixels heeft.
Dit is incorrect, het is gewoon een FullHD scherm, met 16GB RAM:
http://www.neck.nl/produk...url=fh_secondid=156578783
Er klopt wel meer niet aan de advertentie bij Neckermann;

- De beeldkwaliteit is ook bij snel bewegend beeld uitzonderlijk goed dankzij de nVidia GeForce GT755M grafische kaart met 2 Gb DDR3 videogeheugen (dit moet GDDR5 zijn)

- 10/100/1000 Ethernet-aansluiting voor ADSL- en kabelmodem zorgt voor dataoverdracht met een snelheid tot 100 Mbps (Really, Gbit poort vermelden en dan aangeven dat deze toch maar TOT 100Mbit doorvoert. En maar even weglaten dat je die poort ook kan gebruiken om hem aan te sluiten op routers,switches en hubs als je wilt :P)

- Dankzij zijn geringe afmeting is hij een welkome reisgezel, die je graag overal mee naar toe neemt. Dan komt zijn grote accu capaciteit van tot wel 8 uren goed van pas. ( Deze laptop is alles behalve gering qua afmetingen en 8 uur red je alleen als je de lader aansluit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
MadDonkey schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:52:
[...]

Er klopt wel meer niet aan de advertentie bij Neckermann;

- De beeldkwaliteit is ook bij snel bewegend beeld uitzonderlijk goed dankzij de nVidia GeForce GT755M grafische kaart met 2 Gb DDR3 videogeheugen (dit moet GDDR5 zijn)

- 10/100/1000 Ethernet-aansluiting voor ADSL- en kabelmodem zorgt voor dataoverdracht met een snelheid tot 100 Mbps (Really, Gbit poort vermelden en dan aangeven dat deze toch maar TOT 100Mbit doorvoert. En maar even weglaten dat je die poort ook kan gebruiken om hem aan te sluiten op routers,switches en hubs als je wilt :P)

- Dankzij zijn geringe afmeting is hij een welkome reisgezel, die je graag overal mee naar toe neemt. Dan komt zijn grote accu capaciteit van tot wel 8 uren goed van pas. ( Deze laptop is alles behalve gering qua afmetingen en 8 uur red je alleen als je de lader aansluit ;) )
lol, idd. Daar had ik niet eens naar gekeken. Wat een prutsers.
Maarja, de laptop heeft wel een nette prijs en als ze daadwerkelijk de goede laptop leveren ben ik tevreden. O+

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Als het goed is wordt mijn Y510p morgen bij Paradigit afgeleverd :) Ben benieuwd welke versie ik daar daadwerkelijk onder ogen krijg haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
MadDonkey schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:18:
Als het goed is wordt mijn Y510p morgen bij Paradigit afgeleverd :) Ben benieuwd welke versie ik daar daadwerkelijk onder ogen krijg haha.
Heb je de SLI versie besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Hé toevallig op dit topic gestoten. Heb net een Y500 via het werk verkregen, en toch wel flink gezweet om er Linux op te zetten. UEFI mode is uiteindelijk niet gelukt (heel vreemd, is me 1x gelukt om iva UEFI Linux te booten, maar na een nieuwe install nooit meer kunnen reproduceren -> slaag er niet in om een nieuwe entry aan te maken in de UEFI boot list.), maar in legacy heb ik linux nu goed draaien. GTP partitietabel en EFI ingeruild voor goed old BIOS en MSDOS partities.

Windows 8 is nu geïnstalleerd naast linux op de HDD, maar slaag er wel niet in om GRUB Windows 8 te doen herkennen, dus booten lukt me niet meer / not niet ...

Tips / ervaringen welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem binnen, werkt als een trein. Behalve dan dat ik CS:GO niet boven de 30 FPS uitkom zelfs met alles op laag met 1240x720....? Even de laatste drivers downloaden. Heeft niet gewerkt. Het is al wat verbeterd, gister kwam ik niet boven de 30FPS uit en lagde zelfs de lobby, maar nu doet de lobby het prima en heb ik gewoon normale FPS van 61 FPS(fps_max 61 gezet). Ware het niet dat ik soms een tijdelijke drop heb naar 10-30 fps. Deze drop gaat ook altijd gepaard met minder geluid van de GPU.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Op accu of netstroom??

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netstroom. Edit: Dat heeft me op het goeie spoor gebracht. Heb het power plan van balanced naar high performance gedaan en de FPS drops lijken verdwenen te zijn :)

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56

Phntm

Tlingelingeling

Ik maak nu het rare mee dat mijn laptop op WLAN rete trage internet heeft. Wij hebben namelijk 100/10 hier thuis van UPC en dat werkt normaal op alle apparaten behalve de laptop. Ik gebruik uiteraard 2.4 GHZ want onze router kan niet 2.4 en 5.0 tegelijkertijd hosten en ik krijg resultaten als 6/10 of 5/10. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasw
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-03 14:26
Ik heb een paar maanden geleden de Y500 gekocht (ik was degene die een kapotte webcam had) en tot nu toe draait alles goed.

In m'n laptop zit nog steeds de caching SSD. Ik ga gauw maar eens een Crucial M4 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Laatst online: 03-04-2024
Hallo, ik heb wat problemen met de Windows 8 apps. Het lijkt alsof de resolutie van de apps een stuk lager is. Tijdens het laden van apps komen overal 'zwarte randen' omheen. Voor de duidelijkheid heb ik wat screenshots gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/joknxbns9/windows8_probleem.png
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/jyey5qrdd/windows8_probleem1.png

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Raz3r schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:59:
Hallo, ik heb wat problemen met de Windows 8 apps. Het lijkt alsof de resolutie van de apps een stuk lager is. Tijdens het laden van apps komen overal 'zwarte randen' omheen. Voor de duidelijkheid heb ik wat screenshots gemaakt:

[afbeelding]
[afbeelding]

Dat lijkt mij op een GPU driver probleem. Heb je geprobeert de nVidia drivers te updaten? Vermijd de beta en download de 320.49, wat stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raz3r
  • Laatst online: 03-04-2024
Bedankt voor de snelle reactie! :) Momenteel draai ik al op versie 320.49 dus ik denk niet dat dat het probleem is.

edit: Probleem opgelost door de resolutie opnieuw in te stellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Raz3r op 08-08-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb msata geinstalleerd, bios gedaan etc, harde schijf gekloond. Opnieuw opgestart en Windows draait nu (volgens mij) vanaf de SSD. Maar ik kan de HDD niet formateren, en een clean command werkt ook niet dan krijg ik: "Virtual disk service error, clean is not allowed on the disk containing the current boot, system, pagefile, crashdump or hibernation volume. Dus kennelijk is de SSD niet de bootdisk -.-
Enn als ik de SSD als bootdisk instel start de laptopt niet op en wordt ik naar een scherm gestuurd vanwaar ik weer in de bios kan *O* *O* *O*

Wat ik geprobeerd heb: Legacy support aan met UEFI als prioriteit en dan in boot priority order msata ssd bovenaan gezet.(Werkt dus schijnbaar niet)
Legacy support aangezet met legacy als prioriteit-->Windows start niet op
op UEFI gelaten en bij het EFI lijstje de windows boot manager msata bovenaan gezet-->Windows start niet op. Iemand ideeën?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Ik heb de versie met enkele GPU. De verkoper had mij verteld dat er 1 reep van 8 gig in zat en ik zonder problemen kon upgraden naar 16 met 1 reep erbij. Maar helaas, 2x4 gig trof ik aan toen ik 8 gig erbij wilde prikken. Nu heb ik dus 12. En een Elan touchpad. Maar deze werkt bij mij prima. Heb nog geen problemen ondervonden.

Moet wel zeggen dat het lastig was om hem open te maken. De klemmetjes zitten stevig vast en was soms bang om iets af te breken maar het is allemaal goed gegaan.

Als er behoefte is kan ik een revriew plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
MadDonkey schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:58:
[...]

Ik heb de versie met enkele GPU. De verkoper had mij verteld dat er 1 reep van 8 gig in zat en ik zonder problemen kon upgraden naar 16 met 1 reep erbij. Maar helaas, 2x4 gig trof ik aan toen ik 8 gig erbij wilde prikken. Nu heb ik dus 12. En een Elan touchpad. Maar deze werkt bij mij prima. Heb nog geen problemen ondervonden.

Moet wel zeggen dat het lastig was om hem open te maken. De klemmetjes zitten stevig vast en was soms bang om iets af te breken maar het is allemaal goed gegaan.

Als er behoefte is kan ik een revriew plaatsen.
Ik ben wel benieuwd naar de specificaties van de gt 755m en de temperaturen van de cpu en gpu tijdens het spelen van spellen. Misschien dat je hier wat informatie over kunt geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 07:48
Ik zit eraan te denken om de Y510 te kopen, hier zit een gt755 in is deze veel sneller dan de gt750? Op internet is er nog weinig over deze GPU te vinden...

Heeft deze laptop overigens een glanzend of een mat scherm, ik dacht ergens mat gelezen te hebben maar overal staat glanzend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

micheltollenaar schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:09:
Ik zit eraan te denken om de Y510 te kopen, hier zit een gt755 in is deze veel sneller dan de gt750? Op internet is er nog weinig over deze GPU te vinden...

Heeft deze laptop overigens een glanzend of een mat scherm, ik dacht ergens mat gelezen te hebben maar overal staat glanzend?
Het is waarschijnlijk glanzend omdat mat schermen blijkbaar een lagere kleur en helderheid hebben op laptops, of zo :P. Maar de Y510 is nog niet beschikbaar, althans dat staat op de lenovo website. "Pas vanaf 30.08.2013" stond er ergens daar beneden op de shop pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GT-755M-vs-GeForce-GT-750M
Het verschil is minimaal dus.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
Die site heb ik inderdaad gevonden maar vroeg het me meer af in FPS in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvtricht
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-01-2023
weet iemand of er ruimte is om een 2,5" ssd te installeren zonder dat het ten koste gaat van de hdd en de vdv drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
tomvtricht schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:12:
weet iemand of er ruimte is om een 2,5" ssd te installeren zonder dat het ten koste gaat van de hdd en de vdv drive?
Ik geloof niet dat er ruimte is voor een 2e hdd/ssd zonder de dvd / 2e gpu op te offeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvtricht
micheltollenaar schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:23:
[...]

Ik geloof niet dat er ruimte is voor een 2e hdd/ssd zonder de dvd / 2e gpu op te offeren...
hmm dan maar een externe dvd drive kopen voor de paar keer dat je die nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

tomvtricht schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:25:
[...]

hmm dan maar een externe dvd drive kopen voor de paar keer dat je die nodig hebt.
Het makkelijkst is om een msata ssd te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvtricht
jbbrans schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:01:
[...]

uhh hoe? ik was van plan de hdd op de plek van de dvd drive te doen en de ssd om de plek van de hdd. en dan een externe dvd drive er bij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvtricht
jbbrans schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:01:
[...]

wat houd dat eigenlijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LlamaLoco
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-08 11:21
8)7 Lees misschien even iets meer in dit topic, dan kom je er achter dat deze laptops een mSata slot hebben: een aansluiting voor een kaartje zo groot als bijv. de wifi kaart wat in feite een complete SSD is. Zo kun je dus 2 Schijven hebben; één 2,5" Drive en een Msata SSD.

[ Voor 4% gewijzigd door LlamaLoco op 13-08-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:01

RyuuPro

That Damn Fly

Even voor de duidelijkheid qua aansluitingen:
Y400 & Y500: 2x 2,5" + 1x M-Sata
Y510P: 2x 2,5" + 1x M.2 45mm

Dat je dus geen M-Sata SSD haalt voor een Y510P.

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Hallo Tweakers, ik ben sinds vandaag eigenaar van een y500 i7 met 750m weet misschien iemand of er ook een 750m ultrabay komt ?

En is er iemand die zijn ideapad dolby info sticker (aan de linker onderkant) al heeft verwijderd ik vindt deze namelijk erg lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derpeus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-03-2022
lani100 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:15:
Hallo Tweakers, ik ben sinds vandaag eigenaar van een y500 i7 met 750m weet misschien iemand of er ook een 750m ultrabay komt ?

En is er iemand die zijn ideapad dolby info sticker (aan de linker onderkant) al heeft verwijderd ik vindt deze namelijk erg lelijk
Die dobly sticker zou ik er sowieso afhalen, heb ik ook gedaan op mijn y500.
Ik heb ook die intel en nvidia stickers eraf gehaald, want dat vind ik gewoon lelijk. Gaat er wel makkelijk af, en je ziet er niets van als je het doet als hij nog nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDilus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 09:57

die vraag zal ik vanmiddag wel beantwoorden ga namelijk de y510p halen
hopelijk komt er een gt755m ultrabay voor losse verkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Derpeus schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 23:44:
[...]

Die dobly sticker zou ik er sowieso afhalen, heb ik ook gedaan op mijn y500.
Ik heb ook die intel en nvidia stickers eraf gehaald, want dat vind ik gewoon lelijk. Gaat er wel makkelijk af, en je ziet er niets van als je het doet als hij nog nieuw is.
Net gedaan bedankt voor de tip ! , ging zeker makkelijk

[ Voor 11% gewijzigd door lani100 op 15-08-2013 00:09 ]

• tomvtricht
LlamaLoco schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:27:
[...]

8)7 Lees misschien even iets meer in dit topic, dan kom je er achter dat deze laptops een mSata slot hebben: een aansluiting voor een kaartje zo groot als bijv. de wifi kaart wat in feite een complete SSD is. Zo kun je dus 2 Schijven hebben; één 2,5" Drive en een Msata SSD.
hmm oke en wat is het erschil tussen de 2,5" en de M-Sata behalve de grootte? is de een sneller en kan je er meer mee ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 13:52
Mijn laptop blijft nu sinds een paar dagen ongeveer 1 minuut na het inloggen hangen. Ik kan iets op starten maar dan na 1 minuut kan ik alleen nog de muis bewegen.

Ik heb het een en het ander al geprobeerd en gegoogled maar ik kan niks vinden.

Dit gebeurd zelfs in safe mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasw
Raz3r schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:59:

[afbeelding]
[afbeelding]

Hier had ik ook last van, maar omdat ik het "app-menu" irritant vind en ik geen enkele "app" gebruik heb ik Start8 geinstalleerd zodat ik het hele menu niet meer hoef te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasw
Shit. Mijn y500 start niet meer op. Ben naar de Media Markt geweest en volgens hen is de harde schijf kapot (laptop is 4 maanden oud). Ik moet op maandag maar naar Lenovo bellen en dan zullen zij hem ophalen en binnen een week repareren.

Als dat maar goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
Vraagje, mijn intel core i7 word aardig heet als ik speel, terwijl de nvidia gt750m goed koel lijkt te blijven tijdens het gamen. De i7 word rond de 80 graden of zelfs soms eroverheen. Is dit een te hoge temperatuur?

Ik heb intel turbo boost op 99% gezet omdat schijnt dat je intel turbo boost toch niet nodig hebt en het heel veel kan schelen in temperatuur, dit klopt denk ik aardig krijg nu 70 na potje gamen maar moet hem iets langer testen voor een eindoordeel..

Eigenlijk was mijn vraag of 80 graden 'te' warm is voor de i7 en of het beter is dan turbo boost uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:44:
Hé toevallig op dit topic gestoten. Heb net een Y500 via het werk verkregen, en toch wel flink gezweet om er Linux op te zetten. UEFI mode is uiteindelijk niet gelukt (heel vreemd, is me 1x gelukt om iva UEFI Linux te booten, maar na een nieuwe install nooit meer kunnen reproduceren -> slaag er niet in om een nieuwe entry aan te maken in de UEFI boot list.), maar in legacy heb ik linux nu goed draaien. GTP partitietabel en EFI ingeruild voor goed old BIOS en MSDOS partities.

Windows 8 is nu geïnstalleerd naast linux op de HDD, maar slaag er wel niet in om GRUB Windows 8 te doen herkennen, dus booten lukt me niet meer / not niet ...

Tips / ervaringen welkom!
Ik heb daar ook erg veel moeite voor moeten doen. Linux installeren was geen probleem, maar dual-boot met Windows is een stuk lastiger.
Ik heb een SSD geplaatst, waarop ik beide besturingsystemen wilde hebben. Daarom heb ik eerst een nieuwe windows8 dvd geregeld (via werk, 15 euro). Windows 8 geïnstalleerd en toen Ubuntu-Gnome.

Dat ging niet goed, ik kreeg geen goed Grub menu. Ik gebruikte steeds de optie om manueel de partities te selecteren.
Uiteindelijk heb ik een keertje een automatische installatie gedaan van Ubuntu-Gnome. Nu staat Windows wel in het Grub menu, maar start windows er niet vanuit op.

Wat wel werkt, is via de recoveryknop de opstartpartitie van Windows te kiezen. Dan start Windows wel. Ik moet hier nog weer verder mee bezig, maar door de vakantieperiode heeft het voor mij een beetje stil gestaan.
Natuurlijk laat ik het via dit forum weten als ik een fatsoenlijke dual-boot heb! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooka
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 19:01
@T53N: Heb je Ubuntu als EFI of als Legacy geinstalleerd?
Zo op het internet te zien is het lastig om een dual-boot Ubuntu-Win8 op de y500 te installeren. Ik zit met hetzelfde probleem. Een 64 GB micro-SSD, waarop ik (X)ubuntu wil zetten en windows 8 op de gewone HDD. Als alles lekker draait, eventueel een stuk van de HDD herpartioneren als /home.

Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd (als in: geen tijd om Windows weer volledig met alles erop en eraan te installeren als het mis gaat), maar kom op verschillende bronnen op internet het advies tegen om een tooltje genaamd Bootrepair te gebruiken, dat je GRUB zou repareren. Ik ben benieuwd naar je resultaten.

Linkje: https://help.ubuntu.com/community/UEFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

is er voor deze: http://www.campusshop.nl/...500_00619_nl/details.aspx

een 2e GT750M (SLI) te krijgen?
net zoals je voor de vorige versie's een GT650m kon bestellen?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
kooka schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:24:
Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd (als in: geen tijd om Windows weer volledig met alles erop en eraan te installeren als het mis gaat), maar kom op verschillende bronnen op internet het advies tegen om een tooltje genaamd Bootrepair te gebruiken, dat je GRUB zou repareren. Ik ben benieuwd naar je resultaten.

Linkje: https://help.ubuntu.com/community/UEFI
Vreemd genoeg is het mij slechts 1x gelukt om via EFI zowel Linux als Windows in het EFI bootmenu te krijgen. Toen kon ik dual-booten.

Helaas heb ik dan nog eens wat aan mijn partities geprutst, en daarna nooit meer kunnen reproduceren (en echt heel veel geprobeerd ...) .

Nu dus gewoon in legacy mode + GRUB voor linux. Windows is nog steeds geïnstalleerd, maar krijg ik niet geboot dmv. grub :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
De Y510p stond eerst nog niet in de CampusShop (Paradigit).

Zojuist geregeld dat ze ertussen staan, zowel de SLI als de gewone variant!

http://www.campusshop.nl/...510p_00043nl/details.aspx
http://www.campusshop.nl/...510p_00303nl/details.aspx

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

R3NC0N schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:31:
De Y510p stond eerst nog niet in de CampusShop (Paradigit).

Zojuist geregeld dat ze ertussen staan, zowel de SLI als de gewone variant!

http://www.campusshop.nl/...510p_00043nl/details.aspx
http://www.campusshop.nl/...510p_00303nl/details.aspx
:) precies de gene die ik wouw (de sli) snel bestellen >:) en daarna de macbook in de v&a zetten :9

[ Voor 4% gewijzigd door spartacusNLD op 19-08-2013 17:17 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet even zeggen dat ik de tekst bij campusshop wel heel erg vind:
Lange batterijduur
Met deze Lenovo® hoeft u uw batterij niet vaak op te laden, u kunt de gehele dag gebruik maken van uw laptop zonder u zorgen te maken dat uw laptop batterij leeg raakt.
Volgens notebookcheck duurt een dag minder dan 2 uur en 18 minuten. Dat is wel erg kort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:18:

[...]

Volgens notebookcheck duurt een dag minder dan 2 uur en 18 minuten. Dat is wel erg kort...
Ja klopt, maar Lenovo zelf adverteert er ook mee. Lenovo zei eerst ook dat de laptop "dun" was. Dit hebben ze wel aangepast zo te zien, nu is het design mooi.

Maar ach, die verkooptrucjes maken mij niets uit, ik weet hoe de laptop presteert, meer heb ik niet nodig.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasw
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:18:

[...]

Zelfs als je de helderheid van het scherm heel laag zet en de 'energiebesparing'-stand aanzet in Lenovo Energy Management lukt het je niet om een dag lang de laptop aan te hebben. Dit is misleidende reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy--93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 22:17
Ik heb nu een aantal keer gehad dat mijn laptop zomaar uitviel. Ik krijg hierbij een blauw scherm te zien dat er gegevens worden verzameld en de laptop vervolgens opnieuw word opgestart.

Hieronder staat Unexpected_kernel_mode_trap

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:51
RyuuPro schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:51:
Even voor de duidelijkheid qua aansluitingen:
Y400 & Y500: 2x 2,5" + 1x M-Sata
Y510P: 2x 2,5" + 1x M.2 45mm

Dat je dus geen M-Sata SSD haalt voor een Y510P.
Dat had ik niet (eerder) door... ondanks dat SSD + HDD in caddy nog steeds een optie is, vind ik dit wel een serieuze tegenvaller eigenlijk. :(
Voordat er aftermarket SSD met M.2 formfactor beschikbaar zijn, zijn we zo weer een jaar verder. Het plaatsen van een mSata SSD gaf de Lenovo wat mij betreft meerwaarde. Nu wordt een Asus N550 toch/weer een serieuze optie.

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schottie89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik zit te denken om deze lenovo aan de schaffen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)

Alleen las ik in reviews dat de notebook soms erg heet wordt en dat het touchpad niet helemaal optimaal functioneert. Iemand hier ervaringen mee en/of kan bevestigen dat dit (niet) klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

heeft iemand van jullie een Y500 met de GT750M SLI? ervaren jullie problemen in games.. blijkbaar zouden veel games (BF3 bijf) geen SLI ondersteunen? micro stuttering problemen?

problemen zoals dit: https://forums.lenovo.com...-Please-Help/td-p/1212212

en dit: YouTube: Lenovo ideapad y510p 750m sli problems

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 21-08-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 13:58
Schottie89 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:20:
Ik zit te denken om deze lenovo aan de schaffen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL)

Alleen las ik in reviews dat de notebook soms erg heet wordt en dat het touchpad niet helemaal optimaal functioneert. Iemand hier ervaringen mee en/of kan bevestigen dat dit (niet) klopt?
Ik heb de 650m SLI en ik vind dat de koeling voor de videokaarten super. Tijdens gamen rond de 60 graden. De CPU maximaal 80. Voor zover ik weet hadden alleen de eerste y500 touchpad problemen omdat ze geen synpatic drivers hadden. Ik denk dat ze nu allemaal synpatics draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal best. Maar notebookcheck meet dat de CPU 98° wordt en terugklokt tot 800mhz en beide GPU's 97° worden en terug klokken. Bovendien kent de Y510p de hoogste oppervlaktetemperatuur die ik in lange tijd heb gezien: 30° boven ambient bij het toetsenbord.

Je mag wel wat wat meer informatie komen wat jij precies verstaat onder 'gamen' en hoe lang. Ik kan op mijn latitude ook gamen zonder dat de fan aan slaat.. age of empires 2.
spartacusNLD schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:46:
heeft iemand van jullie een Y500 met de GT750M SLI? ervaren jullie problemen in games.. blijkbaar zouden veel games (BF3 bijf) geen SLI ondersteunen? micro stuttering problemen?

Er zijn vanaf het begin al microstuttering issues met SLI. Ik ken in elk geval 2 mensen die daardoor erg ontevreden waren over deze notebook (y500, maar die bevat precies dezelfde grafische kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
spartacusNLD schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 19:46:

De enige game die microstuttering heeft bij mij is HoN. De rest doet het gewoon in SLI. Dat wil niet zeggem dat allr games meteen in SLI opstarten. In de Nvidea configuratie moet je SLI aanzetten en per game de juiste juiste instellingen wijzigen. Als een game niet met de standaard instellingen SLI draait werkt dit voor mij het beste:
If you have SLI and want to force it while we wait for a patch, you can do so with the following: Change these settings once you locate the exe. -Multidisplay/mixed-GPU acccelaration ----> Single display performance modem Power management mode -----> Prefer maximum performance -SLI rendering mode -----> Force alternate frame rendering 2 -Vertical Sync ----> OFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:39:
Dat zal best. Maar notebookcheck meet dat de CPU 98° wordt en terugklokt tot 800mhz en beide GPU's 97° worden en terug klokken. Bovendien kent de Y510p de hoogste oppervlaktetemperatuur die ik in lange tijd heb gezien: 30° boven ambient bij het toetsenbord.

Je mag wel wat wat meer informatie komen wat jij precies verstaat onder 'gamen' en hoe lang. Ik kan op mijn latitude ook gamen zonder dat de fan aan slaat.. age of empires 2.

[...]

Er zijn vanaf het begin al microstuttering issues met SLI. Ik ken in elk geval 2 mensen die daardoor erg ontevreden waren over deze notebook (y500, maar die bevat precies dezelfde grafische kaart).
Ik heb het over de y500 met 650 he. Gw2, blackops 2 op normal tot high, 2 uur per sessie? Cpu zeker weten rond de 80, mss in een gw2 grote wvw battle ooit de 82 gezien. Ultra niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh zo. De koeling op de Y500 is gek genoeg een stuk beter dan op de T510p

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ainu88 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:39:
[...]

De enige game die microstuttering heeft bij mij is HoN. De rest doet het gewoon in SLI. Dat wil niet zeggem dat allr games meteen in SLI opstarten. In de Nvidea configuratie moet je SLI aanzetten en per game de juiste juiste instellingen wijzigen. Als een game niet met de standaard instellingen SLI draait werkt dit voor mij het beste:
If you have SLI and want to force it while we wait for a patch, you can do so with the following: Change these settings once you locate the exe. -Multidisplay/mixed-GPU acccelaration ----> Single display performance modem Power management mode -----> Prefer maximum performance -SLI rendering mode -----> Force alternate frame rendering 2 -Vertical Sync ----> OFF
ik wil namelijk de Y500p aanschaffen met de GT755M SLI.. games als BF4, Watch dogs enz zouden geen probleem moeten hebben dus denk je met SLI? heeft BF3 bijv bij jullie last van microstuttering?

en zou er een reden zijn dat de ''problemen'' met microstuttering niet op de GT755m SLI voor zou moeten / kunnen voorkomen? of heb je zowiezo met SLI microstuttering ?

sorry voor mijn vragen.. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 22-08-2013 00:21 ]

• Ainu88
spartacusNLD schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:18:
[...]

ik wil namelijk de Y500p aanschaffen met de GT755M SLI.. games als BF4, Watch dogs enz zouden geen probleem moeten hebben dus denk je met SLI? heeft BF3 bijv bij jullie last van microstuttering?
Voorzover ik weet ligt het probleem niet aan microstuttering bij de meeste games maar aan het gemis aan sli profiles van Nvidea. Je moet dus zelf voor elke game SLI forceren met je eigen profile. Als ik dit doe werken de meeste games gewoon in SLI en worden beide gpu's gebruikt. In de review van notebookcheck voor de y510p zeggen ze ook dat de meeste games werken op uitzonderingen na, far cry 3 noemen hun bijv. BF3 heb ik niet, BO2 wel en die draait op SLI nadat ik de profile instel.

Ik zou nog even kijken wat andere gebruikers hierover te zeggen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Ainu88 op 22-08-2013 00:34 ]

• Pasw
Ik heb mijn y500 maar opgestuurd naar Lenovo. (Of is het nou Medion?)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Duurt het echt maximaal tien dagen zoals de man van Lenovo Customer Support me vertelde? Krijg ik een bericht van Lenovo als ze het ontvangen hebben en wanneer de reparatie klaar is, of moet ik maar gewoon wachten tot ik de laptop teruggestuurd krijg?

Ik denk dat ik hier eens gelezen heb dat iemand zijn laptop naar Medion opstuurde vanwege een touchpad-probleem, waarna de Medion allerlei dingen verving die niet kapot waren en er een rekening van €200 naar de eigenaar van de laptop gestuurd werd. Hopelijk overkomt mij dat niet...

Verwijderd

Als dat gebeurt meld je ze vriendelijk dat je ze nooit toestemming hebt gegeven om reparaties uit te voeren en het product graag ongeprepareerd retour wilt. Ze mogen pas kosten rekenen als je daarvoor toestemming hebt gegeven.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ainu88 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:28:
[...]

Voorzover ik weet ligt het probleem niet aan microstuttering bij de meeste games maar aan het gemis aan sli profiles van Nvidea. Je moet dus zelf voor elke game SLI forceren met je eigen profile. Als ik dit doe werken de meeste games gewoon in SLI en worden beide gpu's gebruikt. In de review van notebookcheck voor de y510p zeggen ze ook dat de meeste games werken op uitzonderingen na, far cry 3 noemen hun bijv. BF3 heb ik niet, BO2 wel en die draait op SLI nadat ik de profile instel.

Ik zou nog even kijken wat andere gebruikers hierover te zeggen hebben.
is het normaal dat Nvidea die SLI profiles niet uitbrengt? of komt dat omdat de kaart (GT750m / GT755m) nog te nieuw zijn? en ze dus onderweg zijn ofzo.. en wat bedoel je met ''eigen profiles''? settings in Nvidea control center? (hoe het ook mag heten)

ook zouden er problemen zijn met de turbo boost.. dat als er meer dan 1 core gebruik wordt dat ie dan niet hoger komt dan 2.4 Ghz per core.. 8)7 hoe meer ik lees hoe minder ik een lenovo wil.. :-(

ik wou juist de SLI versie gaan halen voor al het game geweld wat er aan zit te komen (BF4 enz).. jammer dit ;(

of klopt er niks van wat ik zeg en zeggen jullie halen die Y500p? :P

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 22-08-2013 11:26 ]

• Ainu88
Ik weet niet hoe het zit met die profiles, als ik in de control centre recomended (sli) aanklik werkt er maar 1 gpu bij mij. Misschien moet je die profiles per game downloaden en laden oid, moet je maar ff googlen. Ik stel die 4 instellingen die ik hierboven genoem heb gewoon in en sli werkt dan met mijn y500.

Ik had ook gelezen dat de betere cpu in de y510p geen turbo heeft waardoor hij slechter presteert dan de y500 als er meerdere kernen gebruikt worden. Je wint wel wat % met de videokaarten.
Ook staat er op notebookcheck dat de batterij minder vermogen heeft dan die van de y500.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ainu88 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:36:
Ik weet niet hoe het zit met die profiles, als ik in de control centre recomended (sli) aanklik werkt er maar 1 gpu bij mij. Misschien moet je die profiles per game downloaden en laden oid, moet je maar ff googlen. Ik stel die 4 instellingen die ik hierboven genoem heb gewoon in en sli werkt dan met mijn y500.

Ik had ook gelezen dat de betere cpu in de y510p geen turbo heeft waardoor hij slechter presteert dan de y500 als er meerdere kernen gebruikt worden. Je wint wel wat % met de videokaarten.
Ook staat er op notebookcheck dat de batterij minder vermogen heeft dan die van de y500.
hmm oke.. ben alleen bang dat als BF4 dadelijk uit is ik die niet kan draaien met de GT750m..
en GT750M vs GT755m SLI is wel wat groter verschil als een paar % toch?

heb jij de GT650m SLI?

• Ainu88
spartacusNLD schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 11:57:
[...]

hmm oke.. ben alleen bang dat als BF4 dadelijk uit is ik die niet kan draaien met de GT750m..
en GT750M vs GT755m SLI is wel wat groter verschil als een paar % toch?

heb jij de GT650m SLI?
Ja de 650 heb ik. 750 vs 650 is +22% volgens notebookcheck. 755 staat er nog niet bij.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

lani100 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:15:

heb deze vraag vandaag direct aan lenovo & aan campusshop gesteld.. de laatste heb ik gevraagd of ze de vraag willen doorspelen naar hun leverancier.. (is dit lenovo zelf wel?) hoop dat ze het kunnen beantwoorden. ik kan niets anders vinden dan losse GT650m's.. hoop idd dat er nog losse GT750m videokaarten komen..

ik ga de Y500p niet halen denk ik. reden: cpu is bagger blijkbaar en de 2 videokaarten hebben problemen. eigenlijk best slecht voor een laptop van 1000 euro > ;(

daarintegen hoor ik meer goede verhalen over de Y500 met GT750m... ga die maar halen denk ik en er een msata SSD in zetten. :Y

• Luijtjuh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 12:42
De Y500 is wat betreft koeling prima; hij klokt hier zelfs na een half uur Prime95 en Furmark niet onder. Ook de temperaturen blijven dan nog steeds op acceptabele waarden.

Eigenlijk is de Y500 op alle punten beter dan de Y510p. Uit benchmarks van Notebookcheck blijkt de 3630QM-processor zelfs sneller te zijn dan de Core i7 4700MQ vanwege de verschillende koeling.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Luijtjuh schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:04:
De Y500 is wat betreft koeling prima; hij klokt hier zelfs na een half uur Prime95 en Furmark niet onder. Ook de temperaturen blijven dan nog steeds op acceptabele waarden.

Eigenlijk is de Y500 op alle punten beter dan de Y510p. Uit benchmarks van Notebookcheck blijkt de 3630QM-processor zelfs sneller te zijn dan de Core i7 4700MQ vanwege de verschillende koeling.
op alle punten buiten de GPU neem ik aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Ja de twee 750M zijn 22% sneller dan twee 650M. Je mist dan wel de turbo functie in je i7 CPU bij de Y510p. Het meest ideaal lijkt me dan een 3630QM met twee 750M zijn op grond van de info van notebookcheck als de temperaturen even goed zijn als die met twee 650M.
spartacusNLD schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:10:
[...]

op alle punten buiten de GPU neem ik aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luijtjuh schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:04:

Volgens notebookchek klokt de CPU wel terug. Behoorlijk zelfs: hij verbruikt 25W in plaats van de gewenste 45W.

Je moet niet naar de kloksnelheden kijken, maar naar de package power. Ik kan ook een applicatie schrijven die 100% CPU usage gebruikt maar waarbij de processor in feite niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ainu88 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:56:
Ja de twee 750M zijn 22% sneller dan twee 650M. Je mist dan wel de turbo functie in je i7 CPU bij de Y510p. Het meest ideaal lijkt me dan een 3630QM met twee 750M zijn op grond van de info van notebookcheck als de temperaturen even goed zijn als die met twee 650M.
[...]
volgens mij kan je nergens een i7 3630QM + GT 750M Sli bestellen toch?
hoop dat ze de GT 750M nog los gaan leveren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
spartacusNLD schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 06:44:
[...]

volgens mij kan je nergens een i7 3630QM + GT 750M Sli bestellen toch?
hoop dat ze de GT 750M nog los gaan leveren..
Nee deze versie is alleen in de VS te krijgen volgens mijn weet. De 750m ultrabay is vooralsnog ook niet te krijgen. Onderstaande quote van een ander forum maakt dat wel duidelijk:
Firstly, I would like to bring your attention that the summary of this post can be found in bold text at the end. The reasoning as to why, will be explain from here on.

Marketing

To the users who purchased a Y500, specifically the newer model that includes the Geforce GT750M and specifically the model that did not include a dual graphics adapter already. You probably already know that you cannot purchase the graphics add-on because Lenovo is "Sold-Out" and they have absolutely NO information as to when the part will become available, and no customer service representative will be able to give any clear answer on this.

This is extremely bad marketing and is only hurting the company, but it also left people who were in fact looking for a somewhat "budget" gaming laptop, out to dry. The intent of their marketing proposal was to promote that a second graphics option would be available, when people could afford such an expense. Now that the time has come to purchase one, it is not available.

Customer Service

What is worse, is the fact that the customer service representatives give the feeling that the Ultrabay Adapter will NEVER become available, which only worsens the situation. The run around and constant vague statements are really giving a bad impression. They cannot even state as to whether this problem is being resolved or not, if they are planning to make new Ultrabay adapters for sale or not.

Saying that, it might very well be that they do not intend to release the Y500's Ultrabay Card. Or such is the impression that is being made. Other hot topics on the forums also point out the lackluster response and solidity of the customer service that Lenovo has to offer. For now we can only hope that changes and soon, for their sake and ours.

In summary. This post is intended to let Lenovo know that people want access to purchase the Ultrabay Graphics Adapter for the Y500 GT750M Model. Please click the "Also have this question too" button, as well as post a comment in this thread so that it can be lifted as a popular topic, to let Lenovo know that people want this product. Unfortunately this might be the only way to get them to give us a definitive answer to our inquiries. Hopefully Lenovo is listening and taking this into consideration, and if they are then please do something about this problem or at least give us an answer.

Thank you to everyone who read and posted a comment.
Er heerst dus grote onzekerheid over het uitkomen van een gt 750m ultrabay.

Overigens kloppen die benchmarks van notebookcheck ook niet altijd. Bij GW2 en Battlefield 3 haal ik met de y500 (enkele gt 750m) minstens het dubbele aantal fps dan staat aangegeven bij de benchmarks op ultra. De meeste spellen die ik heb gespeeld (GW2, Just Cause 2, Battlefield 3, TS2013) halen gemiddeld zo'n 20-30fps op de allerhoogste settings met resolutie 1920x1080, en zijn goed speelbaar.

De i7-3630QM klokt al wel vrij snel terug van 3.2ghz naar 2.4ghz tijdens het spelen. De temperaturen lopen dan tegen de 80 graden aan. Als ik met throttlestop de cpu forceer om op 3.2ghz te blijven draaien, lopen de temperaturen op tot een graad of 88, maar omdat ik weinig merk van die extra ghz in spellen doe ik dat normaal gesproken niet. De GPU blijft relatief koel met temperaturen rond de 75 graden onder load.

Mocht er nog een 750m ultrabay uitkomen dan zal ik overwegen die te kopen, maar als niet dat is een enkele gt 750m ook goed te doen voor een casual gamer zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

CenturyStorm schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:22:
[...]

Nee deze versie is alleen in de VS te krijgen volgens mijn weet. De 750m ultrabay is vooralsnog ook niet te krijgen. Onderstaande quote van een ander forum maakt dat wel duidelijk:

[...]

Overigens kloppen die benchmarks van notebookcheck ook niet altijd. Bij GW2 en Battlefield 3 haal ik met de y500 (enkele gt 750m) minstens het dubbele aantal fps dan staat aangegeven bij de benchmarks op ultra. De meeste spellen die ik heb gespeeld (GW2, Just Cause 2, Battlefield 3, TS2013) halen gemiddeld zo'n 20-30fps op de allerhoogste settings met resolutie 1920x1080, en zijn goed speelbaar.

De i7-3630QM klokt al wel vrij snel terug van 3.2ghz naar 2.4ghz tijdens het spelen. De temperaturen lopen dan tegen de 80 graden aan. Als ik met throttlestop de cpu forceer om op 3.2ghz te blijven draaien, lopen de temperaturen op tot een graad of 88, maar omdat ik weinig merk van die extra ghz in spellen doe ik dat normaal gesproken niet. De GPU blijft relatief koel met temperaturen rond de 75 graden onder load.

Mocht er nog een 750m ultrabay uitkomen dan zal ik overwegen die te kopen, maar als niet dat is een enkele gt 750m ook goed te doen voor een casual gamer zoals ik.
Laptops zullen altijd veel hitte produceren. Je kan eventueel zo een cooling pad kopen van ongeveer 20 euro. Die van CM Storm hebben, als ik mij niet vergis, 2x 120 mm of 3x 80 mm fans. Ik ben er niet meer zeker van maar als je even gewoon op de website van hun kijkt, mits je geïnteresseerd bent, dan kun je het gewoon bevestigen of gelijk kopen. Er zijn natuurlijk gewoon andere alternatieven beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

CenturyStorm schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:22:
[...]

[...]

ahh mooi :) 20 - 30 fps is net wat te weinig.. weet ik iig dat ik met 1 kaart op medium gewoon full hd kan draaien :D en jah idd net antwoord terug gehad van de klantenservice en ze zeggen eigenlijk het zelfde als wat jij net post.. we weten niks en we weten ook niet of hij ooit nog beschikbaar komt.. jammer voor ze had ze veel geld kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPB02
  • Laatst online: 14-08 11:16
beste mensen,

ik heb gister mijn y500 MBG2BMH gekregen, na de eerste startup was die op normale snelheid.
Nadat ik hem in slaapmodus had gezet en hem er weer uithaalde was die opeens vet traag en liep die vast na ongeveer 1/2 minuten. het blijkt dus dat mijn hdd 100% actief is de hele tijd waardoor die dus vastloopt.
Ook staat er dat mijn 16gb-ssd cache de hele tijd 0% actief is

Heeft iemand nog meer dit probleem of een oplossing hiervoor?

ik hoop van jullie te kunnen horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 15:57
JPB02 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:29:
beste mensen,

ik heb gister mijn y500 MBG2BMH gekregen, na de eerste startup was die op normale snelheid.
Nadat ik hem in slaapmodus had gezet en hem er weer uithaalde was die opeens vet traag en liep die vast na ongeveer 1/2 minuten. het blijkt dus dat mijn hdd 100% actief is de hele tijd waardoor die dus vastloopt.
Ook staat er dat mijn 16gb-ssd cache de hele tijd 0% actief is

Heeft iemand nog meer dit probleem of een oplossing hiervoor?

ik hoop van jullie te kunnen horen!
Khad dit ook in het begin... Het rare is dat ik power disk saver verdenk. Die had ik toen uitgezet in t energy management. Ook wat bloatware verwijderd en nu is die eigenlijk weer supersnel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

Net mijn lenovo y500 i7 650m sli gereformat, Nu is mijn beeldscherm wel in 1920x1080 maar de taskbar is nog veels te groot, en bijv skype ook, Heb het gevoel dat er iets niet goed is.

heb als het goed is wel alle drivers geinstalleerd.

Foto's
http://i.imgur.com/zK5j9lg.jpg
http://i.imgur.com/HC2mKfG.jpg
http://i.imgur.com/ilwzHcY.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door n0ss op 24-08-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derpeus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-03-2022
ChasedB4 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:12:
Net mijn lenovo y500 i7 650m sli gereformat, Nu is mijn beeldscherm wel in 1920x1080 maar de taskbar is nog veels te groot, en bijv skype ook, Heb het gevoel dat er iets niet goed is.

heb als het goed is wel alle drivers geinstalleerd.

Foto's
http://i.imgur.com/zK5j9lg.jpg
http://i.imgur.com/HC2mKfG.jpg
http://i.imgur.com/ilwzHcY.jpg
bij beeldscherm>schermresolutie>tekst en andere items groter of kleiner maken> kleiner(100%)
standaard zit hij op 125%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
Zojuist toch maar de Y510p besteld bij CampusShop. Ik zal al mijn ervaringen hier los laten zodra ik hem binnen heb... Ik ben toch wel benieuwd in wat voor staat de laptop is. Ook ben ik erg benieuwd naar de warmte- en geluidsproductie.
We zullen het meemaken!

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

R3NC0N schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:28:
Zojuist toch maar de Y510p besteld bij CampusShop. Ik zal al mijn ervaringen hier los laten zodra ik hem binnen heb... Ik ben toch wel benieuwd in wat voor staat de laptop is. Ook ben ik erg benieuwd naar de warmte- en geluidsproductie.
We zullen het meemaken!
wat heeft je dat doen besluiten? er zijn toch veel tweakers die aangegeven dat de Y500 (zonder p) een betere optie zou zijn.. ivm problemen die de Y500p zou hebben. denk aan: turbo boost problemen, problemen met GT755m SLI, batterij zou minder lang meegaan..

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 26-08-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nogal een noob als het gaat met specificaties over computers, dus ik heb me maar even geregistreerd in de hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik kijk nu naar de opties van Y500 en Y510. Ik wil graag een nieuwe laptop vooral voor CAD en render programma's. Als die goed met games kan omgaan is dat leuk meegnomen.

Graag wil ik een 128GB of 256GB SSD erin stoppen en de huidige 1TB ook gebruiken. Het is me een beetje onduidelijk wat het praktische daarvoor is?

http://www.campusshop.nl/...510p-00303nl/details.aspx

Is de enige mogelijk bij deze model met een HDD Caddy? Zo ja, kan ik de huidige 1TB in de HDD Caddy stoppen en een SSD in de normale slot? En hoe zit dat met de garantie? Kan het makkelijker?

http://www.campusshop.nl/...510p-00043nl/details.aspx

Kan je die cache vervangen met een grotere SSD? Of werkt dat niet zo? En is SLI aan te raden voor mij of is dat handig puur voor gaming?

En ik zie soms mensen de Y500 voorkeur geven. Is het gewoon meer waard voor je geld of zit er meer redenen achter? Klopt het dat je daar makkelijkere een SSD+1TB orignele combo kan maken? Hoe zit dat precies?

Voor dezelfde prijs kan ik ook de high end model halen van:
https://intranet.tudelft....oject/modellen-2013-2014/

Wat raden jullie aan? Is dat een mooiere deal? Ik kan qua specs niet echt heel veel verschil vinden, maar ik heb er ook niet gek veel verstand van. Ik zou graag weten hoe makkelijk ik daar een SSD kan toevoegen? Naar welke termen kan ik googlen als ik wil weten naar de aansluitingsmogelijkheden van harddisks?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:13:
Ik ben nogal een noob als het gaat met specificaties over computers, dus ik heb me maar even geregistreerd in de hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik kijk nu naar de opties van Y500 en Y510. Ik wil graag een nieuwe laptop vooral voor CAD en render programma's. Als die goed met games kan omgaan is dat leuk meegnomen.

Graag wil ik een 128GB of 256GB SSD erin stoppen en de huidige 1TB ook gebruiken. Het is me een beetje onduidelijk wat het praktische daarvoor is?

http://www.campusshop.nl/...510p-00303nl/details.aspx
De Y510p heeft een m.2 slot en geen mSATA slot, dus het wordt al een stuk lastiger om er een SSD voor te vinden
Is de enige mogelijk bij deze model met een HDD Caddy? Zo ja, kan ik de huidige 1TB in de HDD Caddy stoppen en een SSD in de normale slot? En hoe zit dat met de garantie? Kan het makkelijker?

http://www.campusshop.nl/...510p-00043nl/details.aspx
De Lenovo laptops hebben een Ultrabay, dit houdt dus in dat je er een extra videokaart, extra HDD, DVD-brander, of wat dan ook in kan doen. Dit is wel een officieel formaat, dus je bent beperkt tot de officiële accessoires van Lenovo.
Kan je die cache vervangen met een grotere SSD? Of werkt dat niet zo? En is SLI aan te raden voor mij of is dat handig puur voor gaming?
De Cache kun je niet vervangen met een grotere SSD, want de de HDD en SSD zijn Hybrid, dus ze zitten op 1 "schijf".
En ik zie soms mensen de Y500 voorkeur geven. Is het gewoon meer waard voor je geld of zit er meer redenen achter? Klopt het dat je daar makkelijkere een SSD+1TB orignele combo kan maken? Hoe zit dat precies?
Je kunt daar makkelijker een SSD+1TB combo maken aangezien er een mSATA slot in zit waar je makkelijk een SSD voor kun kopen, zoals de pricewatch: Crucial m4 mSATA CT256M4SSD3 256GB. Verder raden mensen de Y500 aan omdat deze koeler is, minder luidruchtig en minder terugklokt (ivm lagere temperaturen). Er zijn kennelijk ook problemen met SLI. Ik geloof dat nog niemand in dit topic de laptop daadwerkelijk zelf heeft, dus de problemen zijn enkel gebasseerd op een aantal klachten op het internet.

Voor de mensen die zich afvragen waarom ik toch voor de Y510p ben gegaan: ik heb hem bij CampusShop gekocht en stél er zijn problemen, dan krijg ik hem binnen 5 dagen retour. Verder zijn de specs van de GPU's een stuk beter en wil ik gewoon het gokje wagen dat ik weinig problemen heb. De accu boeit mij ook vrij weinig, aangezien ik de laptop enkel aan de netspanning houd.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnanning
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Wou ik net de Y500 bestellen (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL)), is die opeens 950e overal? Terwijl die 888e was. Dit heb ik er niet voorover omdat 888e al buiten mijn budget was. Heeft iemand alternatieven? Of weet wanneer deze weer in prijs zakt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decoen
  • Laatst online: 01:11
pnanning schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:46:
Wou ik net de Y500 bestellen (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL)), is die opeens 950e overal? Terwijl die 888e was. Dit heb ik er niet voorover omdat 888e al buiten mijn budget was. Heeft iemand alternatieven? Of weet wanneer deze weer in prijs zakt oid?
Same here, ben toch maar voor de Y510 gegaan aangezien ik op vakantie moet en een laptop nodig heb.
Ben benieuwd naar de laptop, ik hou jullie iig op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 14:05
Trouwens hoe verhoud de accuduur van de Y500 zich tot de Y510, met name met licht (word, excel etc.) gebruik (zwaar gebruik en games zal ik in praktijk toch een stopcontact opzoeken).

Op internet heb ik al ervaringen gelezen van mensen die doormiddel van het installeren van de HD4600 iGPU tot een accuduur van +5 uur kwamen met de Y510. Is dat sowieso realistisch gezien de kleinere accu? En wat haalt een Y500 in een dergelijke situatie (eventueel met werkend gekregen iGPU?

Ook hier inderdaad de twijfel tussen de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
decoen schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:57:
[...]

Same here, ben toch maar voor de Y510 gegaan aangezien ik op vakantie moet en een laptop nodig heb.
Ben benieuwd naar de laptop, ik hou jullie iig op de hoogte!
Tsja, ik vrees dat jullie te laat zijn. Het was natuurlijk te verwachten dat de y500 er vroeg of laat uit zou gaan met de introductie van de y510p. Kijk naar de y510p of naar andere laptops zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

pnanning schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:46:
idd.. is opeens veranderd.. ben naar de paradigit gegaan en had NET optijd besteld heb hem voor 888 kunnen afhalen :D in eindhoven hebben ze gewoon nog staan voor 888 en ze hebben er nog 15 liggen ofzo.
dus de prijs in de winkel is lager dan op de internet site (iig toen ik hem afhaalde) t personeel wist ook niks van een prijsverhoging af

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 28-08-2013 11:50 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste