Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decoen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:11
beetje vreemd allemaal, net gisteren de Y510P voor 999 besteld bij komplett, zie ik dat hij bij campusshop 950 is? maar dit is nergens in de prijsvergelijkers te vinden.....
Kan iedereen gewoon bestellen bij campusshop? is volgens mij dezelfde bv als komplett.

Nu zie ik ook nog bij campusshop een model dat ook nergens te vinden is, y510p met 24 gb ssd . en de gt755m in SLI, nu vraag ik me alleen af of Optimus daar nog op werkt, dacht ergens gelezen te hebben dat SLI optimus kapot maakt, en zo ja, als ik de extra VGA eruit haal, werkt het dan weer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
decoen schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:14:
beetje vreemd allemaal, net gisteren de Y510P voor 999 besteld bij komplett, zie ik dat hij bij campusshop 950 is? maar dit is nergens in de prijsvergelijkers te vinden.....
Kan iedereen gewoon bestellen bij campusshop? is volgens mij dezelfde bv als komplett.

Nu zie ik ook nog bij campusshop een model dat ook nergens te vinden is, y510p met 24 gb ssd . en de gt755m in SLI, nu vraag ik me alleen af of Optimus daar nog op werkt, dacht ergens gelezen te hebben dat SLI optimus kapot maakt, en zo ja, als ik de extra VGA eruit haal, werkt het dan weer wel?
Je kunt enkel bij CampusShop bestellen als je een (ouder van een) (aankomend) student bent. Verder kun je de 2e GPU er ook in laten zitten maar SLI simpelweg uitschakelen in de drivers.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:28

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

SLI is dan wel softwarematig uit te schakelen, dat wil niet zeggen dat optimus dan wel werkt. Wat ik in een review heb gelezen is dat de mogelijkheid tot SLI conflicteerde met optimus, ongeacht of SLI daadwerkelijk gebruikt wordt. Op een andere forum was weer hoop op een toekomstige alternatieve/custom BIOS/UEFI die SLI uitschakelt en optimus activeert.
Na aanschaf van mijn Y500 heb ik de reviewbookmarks verwijderd, dus de bron moet ik je schuldig blijven.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decoen
Nextron schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:59:
SLI is dan wel softwarematig uit te schakelen, dat wil niet zeggen dat optimus dan wel werkt. Wat ik in een review heb gelezen is dat de mogelijkheid tot SLI conflicteerde met optimus, ongeacht of SLI daadwerkelijk gebruikt wordt. Op een andere forum was weer hoop op een toekomstige alternatieve/custom BIOS/UEFI die SLI uitschakelt en optimus activeert.
Na aanschaf van mijn Y500 heb ik de reviewbookmarks verwijderd, dus de bron moet ik je schuldig blijven.
Ok maar werkt optimus dan wel als je hem er daadwerkelijk uit haalt?
Kan de ultrabay gt755m uitbreidingskaart nergens vinden, weet iemand wat dat ding gaat kosten, en of ie uberhaupt wel leverbaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

R3NC0N schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:25:
[...]

Je kunt enkel bij CampusShop bestellen als je een (ouder van een) (aankomend) student bent. Verder kun je de 2e GPU er ook in laten zitten maar SLI simpelweg uitschakelen in de drivers.
Ik wil wel weten of jouw SINGLE gpu 510p throttled onder load. Want als dat niet zo is, dan koop ik die.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decoen
Stef602 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:54:
[...]

Ik wil wel weten of jouw SINGLE gpu 510p throttled onder load. Want als dat niet zo is, dan koop ik die.
Ik heb zojuist binnen dus kan wel ff kijken met furmark ofzo.

Weet iemand of deze op de y510p past? http://hddcaddy.nl/2013/06/16/lenovo-ideapad-y500-hdd-caddy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

decoen schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:01:
[...]

Ik heb zojuist binnen dus kan wel ff kijken met furmark ofzo.

Weet iemand of deze op de y510p past? http://hddcaddy.nl/2013/06/16/lenovo-ideapad-y500-hdd-caddy/
Please <3 _/-\o_
Misschien ook de CPU met coretemp en Intelburntest?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decoen
Stef602 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Please <3 _/-\o_
Misschien ook de CPU met coretemp en Intelburntest?
Na een half uur furmark @ 720P 0xmsaa (98% gpu load) is de gpu stabiel rond de 92 graden
gpu heeft ook een turbo die natuurlijk terugschakeld, maar hij komt niet onder de 992 mhz, terwijl hij rated is @ 980 mhz.

Cpu doe ik vanavond even, met mss wel een combo.

(weet iemand al of de hdd caddy van de y500 past?, ik zal anders de dvd er wel ff uithalen en foto posten)

[ Voor 10% gewijzigd door decoen op 28-08-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron

Nextron

decoen schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:45:
Nee, want de mogelijkheid tot SLI-functionaliteit blijft hardwarematig en in de BIOS ingeschakeld.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

decoen schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:45:
[...]

Kan de ultrabay gt755m uitbreidingskaart nergens vinden, weet iemand wat dat ding gaat kosten, en of ie uberhaupt wel leverbaar wordt?
heb dit gevraagd bij lenovo zelf (maar dan over de GT750 versie). zij gegeven aan dat hij niet in europa beschikbaar komt. via paradigit navraag laten doen bij leverancier en deze geeft aan dat het niet uitgesloten wordt maar dat er over levertijd of beschikbaarheid niks verteld kan worden en dat we de ''binnenkort verwacht'' pagina in de gaten moeten houden... oftwel we weten nog steeds niks :+

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/categ...jEAAqCW3MQKENfUDMStra0FAA

Welke van deze kan ik het best kopen voor het vervangen van de hard disk van de Y510P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:49:
http://tweakers.net/categ...jEAAqCW3MQKENfUDMStra0FAA

Welke van deze kan ik het best kopen voor het vervangen van de hard disk van de Y510P?
alle onderstaande:
http://tweakers.net/categ...crKEnOUrKKVDC0MjZRia2trAQ

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt :) Wou even zeker weten voordat ik een verkeerde type koop ofzo. Ik denk dat ik dan voor deze ga:
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB

• Nextron

Nextron

De Y500 is verdwenen van de Paradigit- en Campusshop-websites.

Wat me zojuist inhoudelijk opviel aan de laptop is dat deze maar 2-key rollover is. Dat betekent dus dat wanneer je twee toetsen ingedrukt houdt -afhankelijk van welke toetsen- een derde ingedrukte toets niet meer geregistreerd wordt.

Voor een laptop die zich ook als gamelaptop profileert vind ik dat toch tegenvallen en als fervent hotkeygebruiker ook erg teleurstellend.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Nextron schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:56:

Wat me zojuist inhoudelijk opviel aan de laptop is dat deze maar 2-key rollover is. Dat betekent dus dat wanneer je twee toetsen ingedrukt houdt -afhankelijk van welke toetsen- een derde ingedrukte toets niet meer geregistreerd wordt.

Voor een laptop die zich ook als gamelaptop profileert vind ik dat toch tegenvallen en als fervent hotkeygebruiker ook erg teleurstellend.
heb het net getest voor je.. bij mij heb ik daar geen last van hoor.. :P (ctrl + shift + esc werk gewoon bijvoorbeeld)
en ze hebben ze nog wel in de winkels.. bij de meeste zelfs nog voor 888

als iemand nog test wil zien van wat voor programma dan ook laat maar horen 8)

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 29-08-2013 16:50 ]

• Nextron

Nextron

De modificatietoetsen (windows, control, alt, shift) krijgen doorgaans een individuele aansluiting in plaats van in een matrix en vallen buiten de limitatie. Bijvoorbeeld W+D+E, CapsLock+A+S of op het numpad: Enter+4+8 werken niet tegelijk.
En ja, die combinaties gebruik ik tegelijk tijdens het gamen of als sneltoets.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Nextron schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:52:
De modificatietoetsen (windows, control, alt, shift) krijgen doorgaans een individuele aansluiting in plaats van in een matrix en vallen buiten de limitatie. Bijvoorbeeld W+D+E, CapsLock+A+S of op het numpad: Enter+4+8 werken niet tegelijk.
En ja, die combinaties gebruik ik tegelijk tijdens het gamen of als sneltoets.
ow oke.. is wel zuur idd dat dat niet wordt ondersteund? is dat bij alleen bij lenovo dan?

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-08 16:10

n0ss

⭐⭐⭐

Dankjewel derpeus, Dat heeft gewerkt.
Nu heb ik nog een vraagje, heeft iemand wel eens last van dat de laptop ineens iets trager reageerd?
heb dat sinds kort, Heb vanmiddag bij taakbeheer gekeken en zag dat de schijf op 45% stond met alleen Google chrome open. Nu vind ik het raar, Want op dit moment heb ik er geen last van.

Heeft iemand hier als eens vaker last van gehad? of heeft iemand hier een oplossing voor?

hier is een plaatje:
http://i.imgur.com/CjpsakK.png

Heb verder net sinds een paar dagen schone windows, Heb er niet zo heel veel opstaan.

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Heeft iemand wat tips op een Y500 open te krijgen? De linker onderkant (kant van de dvd caddy) zit muur vast. De rechter ging wel gewoon open.

Ik heb ook al het disassembly filmpje bekeken maar daar staat ook vrij in.

Edit: al gefixt, gewoon even met je hand er onder en dan wat wrikken, hopelijk is alles nog heel... :/

[ Voor 19% gewijzigd door Xaph op 29-08-2013 17:22 ]

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• Nextron

Nextron

spartacusNLD schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:54:
ow oke.. is wel zuur idd dat dat niet wordt ondersteund? is dat bij alleen bij lenovo dan?
Ik heb geen uitgebreide ervaring met andere laptops, dus dat durf ik niet te zeggen. Mijn losse PC-toetsenbord is in het slechtste geval ook maar 3-key rollover maar de meeste combinaties die ik gebruik op dat toetsenbord kunnen er toch meer aan dan die 3.
ChasedB4 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:03:
Nu heb ik nog een vraagje, heeft iemand wel eens last van dat de laptop ineens iets trager reageerd?
heb dat sinds kort, Heb vanmiddag bij taakbeheer gekeken en zag dat de schijf op 45% stond met alleen Google chrome open. Nu vind ik het raar, Want op dit moment heb ik er geen last van.
Wellicht virusscanner of Windows zelf met updates of anti-malware. Volgende keer dat het zich voordoet moet je Windows+R en dan "perfmon /res" invullen en uitvoeren. Dan kun je per proces zien wat de schijfbelasting is en mogelijk de boosdoener identificeren.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Nextron schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:28:
[...]
Ik heb geen uitgebreide ervaring met andere laptops, dus dat durf ik niet te zeggen. Mijn losse PC-toetsenbord is in het slechtste geval ook maar 3-key rollover maar de meeste combinaties die ik gebruik op dat toetsenbord kunnen er toch meer aan dan die 3.

[...]

Wellicht virusscanner of Windows zelf met updates of anti-malware. Volgende keer dat het zich voordoet moet je Windows+R en dan "perfmon /res" invullen en uitvoeren. Dan kun je per proces zien wat de schijfbelasting is en mogelijk de boosdoener identificeren.
Thanks, Zal het in de gaten houden, Normaal is het de System of svchost.
Virus scanner heb ik normaal nooit last van.
Maar heb dit niet altijd. Soms schiet die gewoon ineens naar de 45 procent.. En dan duren mapjes/programma's openen wel erg lang.

:edit ik had ook een of andere expresscache.exe die heb ik beeindigd en ging al gelijk naar beneden.
Nu heb ik alleen als ik een programma opstart (photoshop/word etc) dat die naar 45% schiet en blijft hangen.
En pas na een tijdje gaat zakken.

[ Voor 12% gewijzigd door n0ss op 29-08-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kooka schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 09:24:
@T53N: Heb je Ubuntu als EFI of als Legacy geinstalleerd?
Zo op het internet te zien is het lastig om een dual-boot Ubuntu-Win8 op de y500 te installeren. Ik zit met hetzelfde probleem. Een 64 GB micro-SSD, waarop ik (X)ubuntu wil zetten en windows 8 op de gewone HDD. Als alles lekker draait, eventueel een stuk van de HDD herpartioneren als /home.

Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd (als in: geen tijd om Windows weer volledig met alles erop en eraan te installeren als het mis gaat), maar kom op verschillende bronnen op internet het advies tegen om een tooltje genaamd Bootrepair te gebruiken, dat je GRUB zou repareren. Ik ben benieuwd naar je resultaten.

Linkje: https://help.ubuntu.com/community/UEFI
_/-\o_ :9
Hahaha! Het is me ein-de-lijk gelukt om een dual boot voor elkaar te krijgen. Ik heb nu Windows8 én Ubuntu in UEFI modus geïnstalleerd.
Volgens mij is de helft van de levensfuur van mijn ssd al opgebruikt door het steeds maar weer herinstalleren van Win8 en Ubuntu. Ik heb dit zo vaak gedaan, dat ik denk dat ik het niet eens meer kan (en durf) te reproduceren.
Maar, ik zal het proberen.

1. Windows 8 in UEFI modus geïnstalleerd.
2. Na installatie fastboot in windows uitgezet (ergens bij energiebeheer)
3. Ubuntu in UEFI modus opgestart
4. 'iets anders' geselecteerd bij installeren (optie Ubuntu naast windows was niet aanwezig?!)
5. Drie partities aangemaakt op zelfde disk als Windows (/, /home en swap)
6. Na installatie zag ik geen grub. Ubuntu starte direct op.
7. De file /etc/grub.d/40_custom aangepast met onderstaand script:

menuentry "Windows 8 UEFI" {
search --fs-uuid --no-floppy --set=root UIID-van-win8
chainloader (${root})/efi/Microsoft/Boot/bootmgfw.efi
}

8. voer sudo update-grub uit.
9. herstarten, Grub is nu zichtbaar, maar windows wil nog niet starten. Er staan trouwens nog meer windows8 entrys in het menu. Geen werken.
10. In BIOS zie ik dat secureboot op [Disabled] staat, maar de boot mode eronder is Secure! Hé?! Ik zet Legacy aan met UEFI first.
11. Na herstart boot Windows8 (niet mijn entry, maar een standaard aanwezige)....
11a. Ubuntu start nu ook!

Mijn gevoel is dat alle problemen te maken hebben met de Secure Boot optie in het BIOS. Voor mijn gevoel reageerd deze heel raar. Enable/Disable werkt niet standaard, de mode veranderd niet zomaar. Ik heb hier flink moeten goochelen om deze op Disable te krijgen...

Maar goed, het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:03
Ik merk dat mijn Lenovo y500 SLI uit Duitsland (Kwestie van alle details te hebben) de cooler vaak harder of zachter laat spinnen. Dit lijkt mij eigelijk niet gezond voor het motortje, of zit ik hier fout te denken? Is er geen programma waarmee ik kan zorgen dat die continu draait op 20% ofzo? Temperatuur ligt overigens nooit hoog..

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Ben van Avira naar Avast gegaan en nu gaat mijn HDD usage % steeds omhoog en omlaag.
Dan is die weer 0% dan ineens weer %40

Word of door System,service host of avast veroorrzaakt. (Volgens taakbeheer)
Iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 7% gewijzigd door n0ss op 30-08-2013 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasw
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-03 14:26
Zoals jullie weten had ik mijn laptop opgestuurd. Volgens PostNL Track&Trace ging het pakketje naar Emmen.

Precies één week later (afgelopen dinsdag) kreeg ik een mailtje van Medion/Lenovo dat het pakketje ontvangen was. Twee dagen daarna kreeg ik nog een mailtje, waarin stond dat de reparatie uitgevoerd was en de laptop teruggezonden gaat worden.

Volgens het track&trace nummer uit dat laatste mailtje wordt mijn laptop vanuit Kesselsdorf verstuurd!

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/fwbg47dmz/Naamloos.png

Als je een laptop dus voor een reparatie opstuurt komt-ie ergens in Duitsland, Tsjechië of Polen terecht... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Pasw op 31-08-2013 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

Nextron schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:56:
Inmiddels vervangen door de Y510 en die zijn daar ook het goedkoopst.

Ik wil de Y510 daar aanschaffen, maar wil er zelf een SSD en netwerkkaartje in zetten. SSD is niet zo'n punt, maar ik heb vernomen dat Lenovo voor de netwerkkaartjes (ik wil natuurlijk 5 Ghz ondersteuning) een whitelist heeft. Ik heb alleen geen flauw idee waar je die kunt vinden, iemand?

Ik wil er een Intel Centrino-N 6230 of 6235 in zetten namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Neophyte808 op 01-09-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een me SSD gecloned (Y510P) via een caddy en hem verplaats waar de HDD zat, en de HDD verplaats naar de caddy en lukt nu om Windows op te starten op de SSD. Maar ik zie me HDD niet meer (in de caddy)? Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn? Hij staat ook niet onder Disk Management..

Oh, nu zie ik hem wel :) Heb wat met de power management gedaan, zou het dat zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasw
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-03 14:26
Ik heb mijn laptop nu weer terug maar hij start nog steeds niet op. Ik krijg de melding dat er geen boot device wordt gevonden!

Op het formulier staat dat de harde schijf vervangen is... maar de harde schijf wordt niet herkend?

• kooka
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 19:01
Zo, ook ik typ dit berichtje via Ubuntu op mijn y500! Hartelijk bedankt voor de tips, T53N!
Ik heb Ubuntu (/) op mijn micro-SSD gezet, mijn /home en swap beiden op een partitie op de HDD en de SSD met GRUB als eerste bootschijf.
Ik heb de Fastboot-optie niet utgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Ik zit er al een tijdje mee, sinds ik een SSD heb en de normale HDD als tweede schijf gebruik, gaat de normale HDD na een tijdje uit en weer aan als hij gebruikt wordt. Dit is toch niet goed voor een HDD om steeds opnieuw op te starten? Ik kan nergens vinden waar ik het zo instel dat hij zichzelf niet steeds uitschakelt. Bij energiebeheer kan ik dat alleen voor de SSD bepalen..

Edit: Schijfgebruik gaat ook steeds naar 100%, las dat meer mensen daar last van hadden maar helaas geen oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door Toms_88 op 06-09-2013 22:25 ]

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R3NC0N,

De 510p sli al binnen?
Benieuwd naar je ervaringen.

Lopen de temperaturen erg op en dus hinderlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:24:
R3NC0N,

De 510p sli al binnen?
Benieuwd naar je ervaringen.

Lopen de temperaturen erg op en dus hinderlijk?
Zo, de 510p SLI is inderdaad binnen.

Mijn ervaringen tot dusver:
  • Dit ding is retesnel!
  • Hij wordt warm, maar niet hinderlijk warm. Vooral de primaire GPU uitlaat (links) is warm, de rechterkant is wat koeler. Overigens heb ik helemaal geen last van warmte boven het toestenbord.
  • SLI doet het goed, maar niet in iedere game. Slecht geporte games zoals GTA4 draaien erg beroerd met SLI. BF3 daarin tegen draait als een zonnetje (ik moet nog de juiste FPS erbij pakken).
  • De accu gaat vrij snel leeg (idle zo'n 3-4 uur met helderheid op 80%). Als je browset (YouTube, etc) dan gaat hij zo'n 2 uur mee op dezelfde helderheid.
  • WiFi doet soms een beetje vreemd. Dit kan uiteraard ook aan ons modem/router-combi liggen (standaard Cisco van UPC, doet al vaker moeilijk). Hij is dan wel verbonden, maar wil geen internet verbinding krijgen (ondanks dat alles goed ingesteld staat, static IP geprobeerd etc). Meestal is het een kwestie van de verbinding verbreken en opnieuw verbinden. Op school doet de WiFi het wel perfect.
  • Er zat aardig wat bloatware op. Veel applicaties die ze "Lenovo x-app" noemen, terwijl het eigenlijk Cyberlink is, bijvoorbeeld. Deze is echter makkelijk te verwijderen.
  • Het glossy scherm, tja, het ligt je of het ligt je niet. Ik had liever een mat scherm, maar dan was het scherm een stuk minder helder (heb ik begrepen). Verder zijn er winkels die de matte variant verkopen.
Verder ben ik errrrrg tevreden met de laptop. Hij laadt snel op, helder scherm, doet wat hij moet doen en is al om al super vlot. Opstarten van Photoshop en het zoeken van applicaties gebeurt razendsnel. Die caching SSD helpt flink mee! In mijn desktop (zie Gallery) heb ik nog geen SSD zitten, maar hij begint toch vrij mandatory te worden...

Zijn er al anderen met de Y510p? Zo ja, hebben jullie ook problemen met de WiFi?

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 14:05
Ik heb ook een Y510P (wel een non-SLI trouwens) maar geen problemen met de WiFi eigenlijk. En inderdaad, de laptop staat bomvol bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Neophyte808 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:40:
[...]

(...)ik heb vernomen dat Lenovo voor de netwerkkaartjes (ik wil natuurlijk 5 Ghz ondersteuning) een whitelist heeft. Ik heb alleen geen flauw idee waar je die kunt vinden, iemand?

Ik wil er een Intel Centrino-N 6230 of 6235 in zetten namelijk.
Vandaag bericht gekregen van PostNL dat ze het pakket af wilden leveren maar er niemand thuis was, ik kan hem morgen ophalen bij het afhaalpunt. Ik heb, i.v.m. een mogelijke bootloader whitelist met FRU nummers enzo, wel 3 verschillende mini-PCIe netwerkkaartjes besteld. De Centrino-N 6205, de 6235 Advanced en de 6300 Ultimate om precies te zijn. Dit natuurlijk i.v.m. futureproof 5 Ghz ondersteuning. Ik laat wel weten als het me gelukt is om een van deze kaartjes aan de praat te krijgen (de rest gaat natuurlijk terug onder het mom van "wet kopen op afstand"). Ik ga er dit weekend mee aan de slag.

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Hoe houden jullie het scherm en de bovenkant (als de laptop dicht is) van de y500 schoon?
Ik heb nu twee lichtere plekjes op de bovenkant en ben beniewd hoe ik die weg kan krijgen.

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb ook een IdeaPad Y510p besteld, ik heb de versie met een enkele grafische kaart besteld. Ook meteen een SSD en HDD caddy besteld. Hopelijk houdt die het langer uit dan m'n Sony Vaio Pro die binnen een uur dat ik hem had al sneuvelde :p

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

tip voor de mensen die en SSD in hun lenovo willen plaatsen: V&A aangeboden: Plextor PX-128M5M 128GB (alleen voor de Y500 versie, niet de Y500p)

heb zelf de 256GB versie, plaatsen is echt een eitje.. in 15 min gebeurd

ik ken deze persoon niet en ik verdien er ook niks aan, just trying to help

[ Voor 31% gewijzigd door spartacusNLD op 12-09-2013 00:03 ]

• Unrealiac
Bedankt voor de tip, heb er een bod op gedaan. Zit zelf nog met de 16gb die momenteel zelfs niet als cache is, maar als een 16gb schijfje. Hopelijk maak ik mijn backplate niet kapot bij het plaatsen van dat ding.

• --3S--
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 14:18
Ik heb een probleem. Sinds vanochtend start m'n laptop niet meer op. Hij blijft hangen op het Lenovo scherm tot er heel even een blauw scherm is met "Inaccessible boot device".

Nu wil ik een chkdsk en/of fixboot uitproberen, maar m'n Windows 8 CD's booten niet. Eerst lukte het helemaal niet, toen heb ik UEFI uitgezet. Hierna kreeg ik een melding met "BOOT MGR image is corrupt" oid. Nieuwe Windows 8 DVD gemaakt. Nu boot ie tot het Windows 8 logo, het loading icoontje, en daarna niks, zwart scherm. Iemand een idee wat ik nog kan uitproberen? Voor m'n werk moet de laptop het morgen weer doen...

Ik heb er trouwens een Crucial m4 mSATA (256GB) in zitten.

edit: ook met een Recovery USB Flash Drive krijg ik het Windows 8 logo + het loading icoontje en daarna een zwart scherm. Als ik heel lang wacht komt er trouwens nog even een blauw scherm en dan start ie weer opnieuw op. Ik heb nog niet kunnen zien wat er op dat scherm staat (duurt maar een halve seconde).

edit2: na ongeveer 8 minuten zwart scherm kwam het blauwe scherm (error: 0xc000021a)

[ Voor 24% gewijzigd door --3S-- op 12-09-2013 19:05 ]

• Rikkiz0r
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag ook een Y510p, eerste wat ik heb gedaan is het ding open maken en een Samsung 840 EVO SSD inbouwen, de 1tb schijf zet ik later in een caddy (die moet nog binnen komen).

Edit:

Ik krijg het niet voor elkaar om hem van een usb stick te laten booten, de usb stick komt gewoon niet tussen het lijstje te staan in het boot menu, Secure Boot staat uit en EFI modus aan, zowel met Legacy als EFI modus komt die er niet tussen te staan.

Iemand enig idee?

[ Voor 43% gewijzigd door Rikkiz0r op 12-09-2013 20:09 ]

• Unrealiac
Nou ik ben ook aan het werk geslagen mijn eerste SSD te configueren. Allereerst moet ik dus van Legacy naar UEFI en AHCI aanzetten blijkbaar. Dat komt het voordeligste uit voor de SSD. Moet ik nog een bootable USB met win8 maken (uefi bootable) want zit met een SLI systeem. Als dit allemaal maar goed loopt :p

Het probleel begint al bij de schroefjes. de 3 schroefjes aan de linkerkant krijg ik er gewoon niet uit zonder dat dat ding in 2 breekt... Hoeveel macht moet/mag je daar op plaatsen voor die los komen? lijkt me niet geheel gezond..

[ Voor 27% gewijzigd door Unrealiac op 12-09-2013 21:57 ]

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Rikkiz0r schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:34:
Ik heb sinds vandaag ook een Y510p, eerste wat ik heb gedaan is het ding open maken en een Samsung 840 EVO SSD inbouwen, de 1tb schijf zet ik later in een caddy (die moet nog binnen komen).

Edit:

Ik krijg het niet voor elkaar om hem van een usb stick te laten booten, de usb stick komt gewoon niet tussen het lijstje te staan in het boot menu, Secure Boot staat uit en EFI modus aan, zowel met Legacy als EFI modus komt die er niet tussen te staan.

Iemand enig idee?
Hoe heb je dat in godsnaam voor elkaar gekregen!? Ik krijg de case van de Y510p met geen mogelijkheid open. Ik heb disassembly video's gekeken op Youtube, maar er zijn er nog geen van de Y510P. Die van de Y500 is niet representatief omdat de Y510P meer schroefjes heeft. Links bij de optical drive, zit de onderkant vast aan de bovenkant met 2 van die plastic klemmen, die om een heel fragiel plastic balkje klemmen. Ik probeer ze eraf te duwen, maar breek dat balkje bijna in tweeën.
Unrealiac schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:33:
(...)
Het probleem begint al bij de schroefjes. de 3 schroefjes aan de linkerkant krijg ik er gewoon niet uit zonder dat dat ding in 2 breekt... Hoeveel macht moet/mag je daar op plaatsen voor die los komen? lijkt me niet geheel gezond..
Ik krijg alle schroefjes aan de onderkant van de laptop er wel uit, ik heb er 11.

EDIT:

Dus, om de laptop open te kunnen krijgen heb ik de twee plastic klemmetjes bij de optical drive maar afgebroken (de eerste ging per ongeluk dus de tweede was niet zo'n grote stap meer 8)7 ), toch stom dat er zo veel plastic weerhaakjes zijn ingebouwd en je zo veel moeite moet doen om de laptop open te krijgen |:( t.o.v. de Y500p (volgens de disassembly video op Youtube).
Neophyte808 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:17:
[...]
3 verschillende mini-PCIe netwerkkaartjes besteld. De Centrino-N 6205, de 6235 Advanced en de 6300 Ultimate om precies te zijn. Dit natuurlijk i.v.m. futureproof 5 Ghz ondersteuning. Ik laat wel weten als het me gelukt is om een van deze kaartjes aan de praat te krijgen.
Nou die drie kaartjes kan ik mooi weer retour sturen, het bericht dat je krijgt laat weinig ruimte over voor interpretatie: Bij het booten zie je het Lenovo scherm en vrijwel direct daarna krijg je een melding in zo'n trant van: "Unauthorized network card detected, power off the pc and remove the network card to continue.".

Ik had al zo'n vermoeden dat dit ging gebeuren, maar ik kan het niet laten om nog eens te benadrukken hoe stom dit is. De enige 5 Ghz kaartjes die ondersteund worden zijn van LiteOn en Broadway, beide zijn niet bij Lenovo beschikbaar (en dus ook niet van Lenovo) en zo zeldzaam dat ze alleen bij een enkeling op ebay te krijgen zijn (met mogelijk ook nog eens het verkeerde FRU #, waardoor de kaart alsnog niet werkt). Hoe heeft Lenovo hier baat bij |:( ? Ik had verwacht dat ik kon booten in Windows, waarna me werd verteld dat er netwerkdrivers misten of de netwerkkaart ontbrak in Device Manager o.i.d, maar niet dat je de complete laptop niet op mag starten omdat er zo iets triviaals als een wifi-kaartje in zit dat niet conform is. Wat een gedoe om niks :(

[ Voor 38% gewijzigd door Neophyte808 op 13-09-2013 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Ik heb inmiddels het booten van USB's voor elkaar gekregen, nu werkt het ineens wel. Echter krijg ik Ubuntu voor geen mogelijkheid aan de praat, de display server doet gewoon elke keer moeilijk en ik krijg niks anders dan een zwart scherm als ik boot. Heb verschillende nvidia drivers geprobeerd en de displayserver al een paar keer opnieuw geinstalleerd maar het wil gewoon niet werken. Dat is dus het nadeel van een laptop met 2 gpu''s.

@Neophyte
De truc is om alle schroefjes los te draaien, en dan gently met een grote platte schroeven draaier langs die klemmetjes te gaan en dan een beetje te draaien met de schroeven draaier dan ''knappen'' ze als het ware open (no worrys als je het gently doet knappen ze niet af). Let erop dat er in het midden onder het roostertje ook een paar van die clipjes zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Rikkiz0r op 13-09-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Rikkiz0r schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:55:
[...]
@Neophyte
De truc is om alle schroefjes los te draaien, en dan gently met een grote platte schroeven draaier langs die klemmetjes te gaan en dan een beetje te draaien met de schroeven draaier dan ''knappen'' ze als het ware open (no worrys als je het gently doet knappen ze niet af). Let erop dat er in het midden onder het roostertje ook een paar van die clipjes zitten.
Dat had ik ook al door, dan schieten ze uit hun "weerhaakje" maar dat gently duwen had geen zin, i.v.m. te weinig rek, te weinig grip en teveel weerstand. Uiteindelijk maakt het me niet zo veel uit dat ze afgebroken zijn, ze dragen nauwelijks bij aan de stevigheid van de laptop. Als ik er in de toekomst maar geen problemen mee krijg i.v.m. garantie vind ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Het is mij uiteindelijk ook gelukt de SSD erin te plaatsen. (Dank aan SpartacusNLD voor de verwijzingstip, ben 'm meteen gaan halen). Het was alleszins belangrijk de juiste schroevendraaier te gebruiken voor de vijsjes. Nadat die eruit waren begon het klikwerk. Vooral het stuk aan de 2e gt650m was het moeilijkste, dat leek bijna vastgelijmd. Na veel prutsen met een platte schroevendraaier is het toch gelukt. SSD inbouwen was dan een eitje. Alles terug vastklikken ging ook verrassend goed. Dan de BIOS ingesteld op UEFI en AHCI aangezet (ik kom van windows 7 waar ik alles op legacy had staan) en met een bootable UEFI usb met windows8 erop aan het installeren geslagen. De rest is normale procedure. Maar dat installeren ging ONTZETTEND snel. Vanaf de setup tot het bureaublad duurde het denk ik maar 5 minuten. En dan denk ik dat de USB stick de limiterende factor was via USB2. Nu loopt deze y500 echt als een trein! Een Maglev!

Mijn windows7 partitie staat er ook nog op maar die start natuurlijk alleen maar op als ik alles terug op legacy zet, wat ook stom is. Dit is niet onomkeerbaar?

@neophyte: Dat is vreemd, ik had 9 schroefjes. (De introvideo op pagina 1 van deze thread zegt dat er 8 schroefjes zijn, maar die video is de schroef in het midden vergeten).

Bij deze wil ik ook een bedankje doen aan iedereen in deze thread. Altijd fantastisch te lezen dat je nooit alleen bent als er een probleem is. En de oplossingen die geleverd worden helpen en motiveren mij natuurlijk om verder door te zetten. Thanks Tweakers _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Unrealiac op 13-09-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Neophyte808 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 01:01:
[...]

Dat had ik ook al door, dan schieten ze uit hun "weerhaakje" maar dat gently duwen had geen zin, i.v.m. te weinig rek, te weinig grip en teveel weerstand. Uiteindelijk maakt het me niet zo veel uit dat ze afgebroken zijn, ze dragen nauwelijks bij aan de stevigheid van de laptop. Als ik er in de toekomst maar geen problemen mee krijg i.v.m. garantie vind ik het best.
Daarom moet je het ook met een schroevendraaier doen, zonder schroevendraaier lukte het mij ook niet hoor (been there,done that).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Rikkiz0r schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:36:
[...]

Daarom moet je het ook met een schroevendraaier doen, zonder schroevendraaier lukte het mij ook niet hoor (been there,done that).
Tip: plectrum oid.
Schroevendraaier ga je bijna zeker het plastic mee beschadigen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Het is mij gelukt om het plastic niet te beschadigen, je kan bij mij alleen aan de weerhaakjes zien dat er iets spanning op heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
  • Laatst online: 26-08 13:58
Hebben jullie ook een witte vlek in het rooster gekregen bij de fans van de gpu's? Stofdeeltjes dus. Eruit zuigen vanuit de buitenkant lukt niet. 1x in de zoveel tijd los schroeven en eruit blazen vanuit de binnenkant denk ik dan. Of is dit niet zo ernstig voor de temp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de touchpad te veranderen? Ik zou graag willen scrollen op een klein stuk van het rechter gedeelte (op en neer)? Of in ieder geval het scrollen om te draaien met twee vingers (naar beneden is naar beneden scrollen en niet andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:59:
Of in ieder geval het scrollen om te draaien met twee vingers (naar beneden is naar beneden scrollen en niet andersom).
Dit kan! Als je een Elan touchpad hebt, dan kun je daar bij de instellingen vinden.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Rikkiz0r schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:36:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat ik dat zonder een schroevendraaier deed, maar met die schroevendraaier had ik juist te weinig grip.

Samsung 840 EVO inmiddels ook geïnstalleerd. Alles aan deze laptop werkt, maar het beeld lijkt heel erg uitgerekt. Ik heb de resolutie op Full HD gezet en voor zowel de intel igp als de Nvidia Gt755m de nieuwste drivers geïnstalleerd, maar dat hielp niet. Voor de duidelijkheid: het bureaublad is zo scherp als het zou moeten zijn, maar alle programma's die ik op start ogen heel wazig en nemen heel veel ruimte in beslag op het bureaublad (verkeerd geschaald ofzo).

• --3S--
Nadat m'n laptop niet meer opstartte is gebleken dat de Crucial M4 mSATA SSD (256GB) na 7(!) maanden al kapot is gegaan. Gelukkig handelt Azerty het netjes af:
We hebben uw product/producten ontvangen. Aangezien het product defect is en niet meer geleverd kan worden is besloten u 100% van de aankoopwaarde terug te geven.

Graag horen we op welk bankrekeningnummer we het bedrag ad 173,90 euro kunnen terugstorten.
Indien u een alternatief product wenst, zien we de omschrijving van dit product en/of het artikelnummer tegemoet.
Wij zullen dan berekenen of u geld terugkrijgt of dient bij te betalen.
Nu wil ik uiteraard een nieuwe SSD, desnoods met een beetje bijbetalen. Welke van deze SSD's kan ik het beste nemen?

edit: Ik zou zeggen, 1 van deze twee:
Plextor PX-256M5M 256GB
Adata XPG SX300 256GB

[ Voor 12% gewijzigd door --3S-- op 18-09-2013 21:07 ]

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop. Mijn budget bedraagt 700 euro. Nu zag ik deze aanbieding.

Zit er een adder onder het gras of is dit evht een nieuwe Lenovo Y500 met alles er op en aan??

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:22
Die prijs is alleen geldig bij de "Kein Full HD" optie. Adder dus.

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn wifi signaal weg valt ik heb de driver al geupdate en bluetooth uitgeschakeld maar het probleem blijft.

Iemand een oplossing ?

Alvast bedankt.

• n0ss

n0ss

⭐⭐⭐

Heb nu laatste tijd veel last van dat de HDD op 100% usage staat. duurt ongeveer 5 minuten naar boot up.
Dan schiet die weer naar beneden, En tussen door gaat die ook ineens vaak naar de 100% en dan weer %70 etc.

- Heb al defragmenteerd.
- Heb de PC al gescand
- Windows geeft aan dat de hdd geen errors heeft.
- Heb maar 4/5 start up tasks.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Laatst online: 11-09 23:02
Ik heb steeds dat mijn muis input helemaal wegvalt. Kan ik de muis eruit trekken maar de trackpad doet het dan ook niet meer. shutdown -r werkt dan ook niet meer, dan hangt ie op 'afsluiten'. Enige dat werkt is met de knop uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
Trouwens, mede-y510p bezitters kunnen jullie het volgende bevestigen/ontkennen:

De laptop heeft volgens Deze Computer 2 schijven. Een C schijf van 888GB en een D van 24,9GB. Ik heb het NL model (pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p (00303NL) welke geen extra (caching) SSD vermeld. Maar gaat het hier wel om een SSD schijf of is het simpelweg om een grote HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Zo te zien zit er dus wel een SSD in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
Ik vermoed dat het om een HDD schijf met een klein SSD caching schijf erbij.

Toch vind ik dat vreemd, alle modellen die daar mee geleverd worden vermelden dat expliciet bij deze stond juist enkel een HDD van 1TB.

Ik ben benieuwd of andere y510p NL hetzelfde hebben.

Overigens puur ter informatie: de non-SLI versie gaat veel langer mee dan de SLI versie. Veel verhalen over SLI versies die binnen 2 uur leeg met office taken op het internet. De non-SLI gaat bij simpele office taken (op 1/2 a 3/4 schermhelderheid) ongeveer 5 uur mee, komt onder andere omdat de non-SLI een geactiveerde Intel iGPU heeft vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56

Phntm

Tlingelingeling

proest schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:28:
Ik vermoed dat het om een HDD schijf met een klein SSD caching schijf erbij.

Toch vind ik dat vreemd, alle modellen die daar mee geleverd worden vermelden dat expliciet bij deze stond juist enkel een HDD van 1TB.

Ik ben benieuwd of andere y510p NL hetzelfde hebben.

Overigens puur ter informatie: de non-SLI versie gaat veel langer mee dan de SLI versie. Veel verhalen over SLI versies die binnen 2 uur leeg met office taken op het internet. De non-SLI gaat bij simpele office taken (op 1/2 a 3/4 schermhelderheid) ongeveer 5 uur mee, komt onder andere omdat de non-SLI een geactiveerde Intel iGPU heeft vermoed ik.
Het kost de laptop sowieso meer energie om 2 chips te voeden met energie, een aangezien de accu op een non-SLI model gemiddeld 4 uur meegaat zal het toch niet zo een verassing of nieuwe ontdekking zijn dat het eigenlijk paar 2 uur of zelfs minder vol gaat houden? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proest
Ik mag toch aannemen dat de laptop terugschakelt op een GPU wanneer je rustig aan het browsen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56

Phntm

Tlingelingeling

proest schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:56:
Ik mag toch aannemen dat de laptop terugschakelt op een GPU wanneer je rustig aan het browsen bent.
Hangt er vanaf of je PC daarmee wel akkoord gaat dat het een niet bepaalde heavy duty is om te runnen en in welke energie stand je je laptop hebt staan. Ik neem aan dat de meesten onder ons ervan houden om gewoon lekker High power te kiezen ipv balanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Is er toevallig iemand die Gentoo/Funtoo of een andere distro op de Y510P (of Y500) draait?

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn xorg.conf goed te krijgen. Krijg constant of no screens found of een zwart scherm met enkel een "_" erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Word steeds erger hier. Nu word randomly terwijl ik aan het typen ben caps-lock geactiveerd, page-up ingedrukt en CTRL+F, waarna ie iets raars typt zoals 8TY][ET. Wat een klotelaptop zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
OK hier is wat ik gedaan heb:

1. laptop uit
2. batterij eruit
3. batterij erin na enkele minuten
4. BIOS reset (zorg ervoor dat always-on USB uit is)
5. toetsenbord backlight uit

Tot zover zijn alle problemen weg, inclusief de USB die uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:19
Ik heb de y500 (i5, 1x 650M) maar ben opzoek naar de ultrabay voor een tweede 650M, maar ik kan die nergens meer vinden (op de Lenovo website kost hij 250 euro? Maar is niet meer leverbaar)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

da_PSI schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:26:
Ik heb de y500 (i5, 1x 650M) maar ben opzoek naar de ultrabay voor een tweede 650M, maar ik kan die nergens meer vinden (op de Lenovo website kost hij 250 euro? Maar is niet meer leverbaar)

Iemand een idee?
die zijn uit de handel gehaald, wat heel klote is is dat er nu voor de nieuwe lenovo's niks bekend is of er losse GPU's verkocht gaan worden (de GT750m en GT755m).. iets wat wel kan bij al deze laptops.. maar niet aangeboden wordt door lenovo om wat voor reden dan ook.. zeer jammer ;( wat ik kan nog wel wat extra FPS gebruiken bij BF4

als ik jullie was zou ik dit ook in de gaten houden: http://forums.lenovo.com/...ratly/td-p/1102919/page/8

mischien dat we hier vanuit tweakers GoT ook iets mee kunnen doen? allemaal de klanten service van nederland spammen??

[ Voor 18% gewijzigd door spartacusNLD op 01-10-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
da_PSI schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:26:

Iemand een idee?
De website is rampzalig slecht maar ik heb 'm gevonden:
http://shop.lenovo.com/SE...?GroupID=460&Code=0C22235

Hij is 'binnen 2 weken leverbaar'. Het kan de GT750M zijn maar die werkt ook samen met de 650M in SLI.

EDIT: Nee, het is een 650M, de nummers matchen met deze van de US site die WEL een goede description heeft:
http://shop.lenovo.com/us...B517832F7D2264A#techspecs

[ Voor 14% gewijzigd door Wolfos op 01-10-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Wolfos schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:08:
[...]

Hij is 'binnen 2 weken leverbaar'. Het kan de GT750M zijn maar die werkt ook samen met de 650M in SLI.

EDIT: Nee, het is een 650M, de nummers matchen met deze van de US site die WEL een goede description heeft:
Had diezelfde gevonden op de US website, maar 258 euro is me toch iets te duur voor een paar frames meer met BF4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 23:03
Wolfos schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:56:
Word steeds erger hier. Nu word randomly terwijl ik aan het typen ben caps-lock geactiveerd, page-up ingedrukt en CTRL+F, waarna ie iets raars typt zoals 8TY][ET. Wat een klotelaptop zeg.
Ik heb exact hetzelfde gehad, maar bij mij is het magisch weer verdwenen. Ik ben twee weken op vakantie geweest en daarna was het weg (no kidding). Misschien je laptop eens een dag van de accu halen en kijken wat er gebeurt? Ik heb dezelfde ellende voor ongeveer 4 weken gehad, laptop was bijna onbruikbaar op een bepaald punt en met een extern toetsenbord had ik het probleem niet. Misschien iets van vuil onder het toetsenbord, dat zou ook nog kunnen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Wolfos schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:08:
[...]

ik heb een GT750m.. kan ik daar dan ook een losse GT650m bijzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb een y500 in SLI 650m. Ik gebruik die 2e kaart echter nooit (Ik game zelden eigenlijk). Bij mij spookt dus meermaals de gedachte om die te verkopen. Maar aan de andere kant wil ik futureproof zijn en die houden voor wanneer ik hem echt nodig heb eens. In ieder geval, vergeet niet dat wanneer je een 2e GT650koopt (en misschien ook 750) je een grotere adapter nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Unrealiac schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:04:
Ik heb een y500 in SLI 650m. Ik gebruik die 2e kaart echter nooit (Ik game zelden eigenlijk). Bij mij spookt dus meermaals de gedachte om die te verkopen. Maar aan de andere kant wil ik futureproof zijn en die houden voor wanneer ik hem echt nodig heb eens. In ieder geval, vergeet niet dat wanneer je een 2e GT650koopt (en misschien ook 750) je een grotere adapter nodig hebt!
Mocht je hem & de adapter willen veropen...., ik woon zelf niet meer in Nederland maar kom de 24ste van Oktober naar NL voor een weekje.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Archimond schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:56:
Bij mij staat Lenovo Pointing device ipv Elan of Synaptics touchpad: http://sdrv.ms/WlCyfX
Geen idee welke het is, maar in het begin werkte de touchpad ook niet goed.
Gemaakt op 15 november 2012
@William_H ik heb ook 1 met 2e kleine sticker:
PO:7502114373
Line:00010
Qty: 223/700
DC:EMEA
Country:DE
P/L:A1-01
Ship Date: 2012/11/19

Synaptics driver stond er al op, maar deze laptop was al 7 uur gebruikt toen ik het kreeg. De harde schijf had ook een G-sensor data van 8. De seal was nog niet gebroken.
Hoe kun je zien of je laptop gebruikt is voordat je het krijgt? En hoe kun je de G-sensor data raadplegen?

Edit: is het mogelijk om naast mijn HDD een msata SSD te plaatsen en dualboot te bebuiken? Dus dat ik mijn huidige windows installatie op de HDD met rust laat een een compleet nieuwe windows installeer op de SSD. Bij het starten zou ik dan een keuze moeten hebben tussen de twee windows installaties. De hdd wil ik laten zoals het nu is, en ik wil een msata ssd kopen en die in de laptop stoppen.

[ Voor 52% gewijzigd door ObiTewodros op 02-10-2013 09:42 . Reden: Extra vraag toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Hoeveel mah is jullie batterij? Ik heb net een Y500 gekocht en de capaciteit van de batterij is 6080 mah. Dit valt best tegen aangezien mijn tablet met 10 inch scherm 7000 mah is. Heb ik een verkeerde batterij gekregen of is die van jullie ook zo laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

http://forums.lenovo.com/...atly/td-p/1102919/page/11

eindelijk.. de ultrabay kaarten komen beschikbaar voor de Y500 / Y500p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Ik zit te twijfelen tussen deze twee SSD's:

pricewatch: Crucial mSata M500 240GB
pricewatch: Crucial m4 mSATA CT256M4SSD3 256GB

Wat is nou precies het verschil tussen de twee behalve de 16 gig extra die de tweede biedt? Waarom hebben SSD's eigenlijk van die onconventionele grootte? 120,240 etc. Zijn beide SSD's wel geschikt voor Y500? Of kan ik beter voor een andere gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Jongens,

Wanneer ik in een stille ruimte ben, dan hoor ik de hardeschijf van mijn Y500 duidelijk. Het produceert een klikkende geluid wat mij doet herinneren aan mijn oude pc. Is dit normaal? Bij mijn vorige laptop had ik dit veel minder. Het werkt een beetje op mijn zenuwen want ik wil niet al mijn data verliezen.

Heeft jullie Lenovo(Y500) ook hier "last'' van?

Edit:
Hoe hebben jullie in hemelsnaam de laptop open gekregen zonder een paar haakjes af te breken? Ik ben zo voorzichtig als mogelijk geweest en toch heb ik het voor elkaar gekregen om een paar haakjes te breken. Hopelijk gaan ze er niet moeilijk over doen als ik het mogelijk voor reparatie onder de garantie stuur. Ik heb trouwens Crucial M500 gekocht. Het werkt prima en veel sneller dan de HDD, maar firmware kan wel beter. Bij het booten kreeg ik steeds kernel inpage data error, door fast start in windows 8 uit te zetten heb ik het verholpen.

Edit: Als ik lichtjes aan de onderkant van het scherm druk, dan komt er een groen verlichte "pixel" tevoorschijn. Het is erg opvallend. Na weer lichtjes tegen te drukken verdwijnt het weer. Is dit nou een stuck pixel?

Edit:
Voor de geinteresseerden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/X6ulGmB.png?1

HDTune geeft een melding "Critical hard disk temperature" en geeft aan dat de temp van de ssd 58 graden celcius is. Is dit een normale temperatuur voor een ssd?

[ Voor 143% gewijzigd door ObiTewodros op 10-10-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
-----------------------------------------------------------------------
CrystalDiskMark 3.0.2 Shizuku Edition x64 (C) 2007-2013 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/

Sequential Read : 501.072 MB/s
Sequential Write : 318.571 MB/s
Random Read 512KB : 372.502 MB/s
Random Write 512KB : 320.975 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 26.962 MB/s [ 6582.6 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 50.914 MB/s [ 12430.3 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 312.529 MB/s [ 76301.0 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 303.264 MB/s [ 74039.1 IOPS]

Test : 1000 MB [C: 52.8% (62.7/118.7 GB)] (x5)
Date : 2013/10/10 17:29:08

SSD is een mSata Plextor M5M van 128gb. Voor moest je willen vergelijken.

Wat betreft de laptop opendoen. Het is idd enorm moeilijk. Gewoon geduld hebben en niet willen rushen. Met een bankkaart rustig tussen de groeven wrijven 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Unrealiac op 10-10-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
Unrealiac schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:30:
CrystalDiskMark 3.0.2 Shizuku Edition x64 (C) 2007-2013 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/

Sequential Read : 501.072 MB/s
Sequential Write : 318.571 MB/s
Random Read 512KB : 372.502 MB/s
Random Write 512KB : 320.975 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 26.962 MB/s [ 6582.6 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 50.914 MB/s [ 12430.3 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 312.529 MB/s [ 76301.0 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 303.264 MB/s [ 74039.1 IOPS]

Test : 1000 MB [C: 52.8% (62.7/118.7 GB)] (x5)
Date : 2013/10/10 17:29:08

SSD is een mSata Plextor M5M van 128gb. Voor moest je willen vergelijken.

Wat betreft de laptop opendoen. Het is idd enorm moeilijk. Gewoon geduld hebben en niet willen rushen. Met een bankkaart rustig tussen de groeven wrijven 8)
hoe hoog is de temperatuur van je ssd bij normaal gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die problemen heeft met de random input van je toetsenbord; Ik kreeg hier last van op het moment dat ik de usb always on optie in de bios aan had gezet. Nadat ik deze weer heb uitgezet heb ik de 5 maanden daarna nergens meer last van gehad. Laatst nog eens geprobeerd om die optie aan te zetten maar toen trad hetzelfde probleem weer op. Kortom, ik heb zolang de usb always on functie uitstaat nergens last van.
Ik heb overigens de Y500 i7 non sli versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Mijn resultaten met crucial m500 120 gb msata

Sequential Read : 468.254 MB/s
Sequential Write : 129.598 MB/s
Random Read 512KB : 416.849 MB/s
Random Write 512KB : 128.809 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 20.565 MB/s [ 5020.8 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 54.123 MB/s [ 13213.7 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 269.644 MB/s [ 65831.1 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 130.073 MB/s [ 31756.0 IOPS]

Test : 1000 MB [C: 28.3% (31.5/111.3 GB)] (x5)
Date : 2013/10/11 14:02:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
royalt123 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:04:
Mijn resultaten met crucial m500 120 gb msata

Sequential Read : 468.254 MB/s
Sequential Write : 129.598 MB/s
Random Read 512KB : 416.849 MB/s
Random Write 512KB : 128.809 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 20.565 MB/s [ 5020.8 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 54.123 MB/s [ 13213.7 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 269.644 MB/s [ 65831.1 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 130.073 MB/s [ 31756.0 IOPS]

Test : 1000 MB [C: 28.3% (31.5/111.3 GB)] (x5)
Date : 2013/10/11 14:02:45
Wat is de idle-temp van je ssd na een paar uur aanstaan? Die van mij is rond 55-58 graden, dit vind ik echt teveel. Als jij veel lager temps hebt dan gaat het terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een Y510p met SLI opstelling, 16GB geheugen en 24GB SSD+1TB HDD. Vooralsnog bevalt hij prima, al is het jammer dat Laptopshop adverteerde met een mat scherm en het een glanzend scherm blijkt te zijn. Jaren geleden had ik dat heel vervelend gevonden, maar misschien is het de gewenning door tablets en telefoons (die er niet met een mat scherm zijn), maar ik stoor me er totaal niet aan eigenlijk. Ik gebruik hem ook uitsluitend binnenshuis, dus tsja...

Lenovo heeft momenteel een aanbieding voor garantieuitbreidingen, ik heb voor ~75 euro 3 jaar garantie + accidental damage gekocht. Nu geduldig wachten tot de NGFF ssd's beschikbaar komen :X En hopen dat ik de problemen die hier genoemd worden niet ook ga ervaren. Het toetsenbord gedraagt zich voorlopig prima en de warmteontwikkeling valt eigenlijk nog best mee. Ik doe dan ook m'n best om de vents aan de onderkant open te houden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Even een vraagje, ik wil eigenlijk de Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL) kopen maar kan hem nergens meer vinden, weet iemand hier waar deze nog te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Azerox schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:35:
Even een vraagje, ik wil eigenlijk de Lenovo IdeaPad Y500 (00619-NL) kopen maar kan hem nergens meer vinden, weet iemand hier waar deze nog te koop is?
bij sommige paradigit's staat ie nog. tijdje terug in Eindhoven nog in de ''koopjes'' hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 23:39
Bedankt ik zal ze eens een mail sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
tw1light schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:40:
Vooral niet de battery calibrator van Lenovo energy management gebruiken, want daardoor wordt mijn batterij nu niet meer opgeladen als ik de lader erin doe :(
De enige mogelijkheid om de batterij op te laden is om zonder batterij met alleen lader op te starten en dan de batterij erin te doen, dan is er op een of andere vreemde manier niks aan de hand.
Hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Hier iemand ervaring met update van windows 8.1?,
Ik krijg melding van niet werkend power managment en ik gebruik geen gedownloade drivers van lenovo.
Bij melding stond dat lenovo driver virtual power managment gebruikt wordt en is niet compitabel.
Dus is er standaard driver van lenovo in gebruik en ik heb indruk dat fan van laptop raar doet maar ik kan nog niet uitsluiten.
Oja ook nog iets staat rechts onder melding secureboot isn't configured correctly nadat ik windows 8.1 update heb uitgevoerd.

En met rest ben ik uiterst tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb 8.1 sinds gistermiddag draaien op mijn Y510p SLI en dat werkt prima. De installatie ging in eerste instantie fout omdat ik ongeduldig was toen het scherm erg lang zwart bleef. Ik heb hem toen uitgezet en aangezet en toen werd de installatie ongedaan gemaakt omdat hij incompatible zou zijn.

De tweede poging ging wel goed. Ik kan eigenlijk geen grote verschillen merken, behalve dat ik wat minder ruzie met m'n touchpad heb (hij was ultra gevoelig), maar dat kan ook mijn gewenning zijn :) De startknop doet eigenlijk precies wat je windows-toets ook al deed, dus ik vind de toegevoegde waarde minimaal. Met de rechtermuisknop krijg je wel een fijn menu tevoorschijn. Maar geen issues zoals jij beschrijft dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godfella
  • Laatst online: 13-09 13:17
Ik heb helaas wel problemen met de windows 8.1 :(
Sinds de update herkent hij de 2e gt650m niet meer.
Op de forums van lenovo blijken er meerdere mensen te zijn met dit probleem.

Ook had ik eerst een enorm wazig scherm, maar dit lag gelukkig maar aan de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

ik krijg na de update bij elke na elke reset een foutmelding, ook heb ik de melding gehad dat bepaalde bluetooth driver t niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Je moet idd je Wifi/BT-driver updaten, maar BT werkt hier prima (deed het met de driver die een "foutmelding" (eigenlijk een melding in Action Center) gaf ook prima trouwens). Ik gebruik BT om geluid/muziek te streamen naar mijn receiver (via een Logitech BT adapter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
royalt123 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 02:08:
Hier iemand ervaring met update van windows 8.1?,
Ik krijg melding van niet werkend power managment en ik gebruik geen gedownloade drivers van lenovo.
Bij melding stond dat lenovo driver virtual power managment gebruikt wordt en is niet compitabel.
Dus is er standaard driver van lenovo in gebruik en ik heb indruk dat fan van laptop raar doet maar ik kan nog niet uitsluiten.
Oja ook nog iets staat rechts onder melding secureboot isn't configured correctly nadat ik windows 8.1 update heb uitgevoerd.

En met rest ben ik uiterst tevreden :)
Die melding "SecureBoot isn't configured correctly" heb ik ook. Ik hoor het graag als je dat hebt weten op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:39

ydr

Ik had ook last van de secure boot melding, ik heb het als volgt opgelost;

Opgestart in Bios -> secure boot op enable gezet + ergens onder de secure boot optie staat iets over het resetten van de boot keys oid (weet even niet meer precies hoe het heet, was bij mij de onderste optie), deze heb ik gereset en daarna alles opgeslagen en opgestart. De melding was bij mij hierna verdwenen, hoop bij jullie ook :)

Nog even gekeken waar het precies stond;

Bios -> security tab -> Restore factory keys

[ Voor 10% gewijzigd door ydr op 20-10-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
ydr schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:22:

Opgestart in Bios -> secure boot op enable gezet + ergens onder de secure boot optie staat iets over het resetten van de boot keys oid (weet even niet meer precies hoe het heet, was bij mij de onderste optie), deze heb ik gereset en daarna alles opgeslagen en opgestart. De melding was bij mij hierna verdwenen, hoop bij jullie ook :)
Dat heb ik inderdaad vaker gelezen, ik kon echter niks over de 'boot keys' vinden. SecureBoot stond bij mij al op enabled.

Ik zal zo nog eens op zoek gaan naar die keys...

edit: stond er dus toch! Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Bedankt voor het oplossing te melden. Het heeft bij me gewerkt.
ydr schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 11:22:

Nog even gekeken waar het precies stond;

Bios -> security tab -> Restore factory keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• welvaartsbuik
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 17:29
Hallo heb even een vraagje wat ik sinds dit weekend heb. Mijn laptop heeft sinds de laatst nvidea update geen sli meer(had voorheen sli. Videokaarten zitten ernogsteeds in). Wie heeft hier nogmeer last van?

gebruik windows 8.1 gaat om driver nummer 331.40
al vast bedankt
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste