Dan heb je net pech gehad. Daar zit namelijk hetzelfde bedrijf achter en de zelfde klantenservice.Gertjan. schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:54:
[...]
Netjes! Wilde aanvankelijk ook bij Paradigit bestellen, maar kreeg het niet goed voor elkaar om een zakelijk account aangemaakt te krijgen.
Zou Komplett NL wel een voorbeeld aan kunnen nemen aan zulke service, maar men vindt het niet eens nodig om normaal op een vraag te reageren.
Weten we in ieder geval ook waar we de volgende keer sowieso geen dure aankopen meer doen...
Bij mij schakelde hij bij het eerste keer aansluiten van HDMI direct audio over HDMI.Steigert schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:55:
Op mijn vorige laptop, een 3 jaar oude Vaio, nooit een probleem mee gehad. Maar nu.... Ik krijg het maar niet voor elkaar om mn audio ook over HDMI naar mn tv te sturen....
Iemand die me kan helpen om dit voor elkaar te krijgen?? Beeld over HDMI switcht vanzelf als ik de hdmikabel in de hdmi-poort steek, maar geluid bljft via laptop lopen.
Alvast bedankt!!
In audio eigenschappen kun je standaard apparaat instellen staat die bij jou goed?
Op zich wel slecht dat ze dan verschillende normen hanteren voor hetzelfde probleem. Het probleem moet ze zeker niet onbekend zijn aangezien ze ook op de site melden dat de nieuwe leveringen het 2013 model betreft.Steigert schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:25:
[...]
Dan heb je net pech gehad. Daar zit namelijk hetzelfde bedrijf achter en de zelfde klantenservice
Zou dan toch erg fijn zijn als ze dan een lijn zouden trekken...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ja dat is het gekke; zelfs als ik het standaard apparaat instel op tv en de speakers van mn laptop uitschakel doet hij het nietpin_point schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:34:
[...]
Bij mij schakelde hij bij het eerste keer aansluiten van HDMI direct audio over HDMI.
In audio eigenschappen kun je standaard apparaat instellen staat die bij jou goed?
Maandag besteld op komplett.be en vandaag toegekomen. Laptop ziet er strak uit :-)
Ben nu benchmark van FF XIV ARR aan het afspelen, het lijkt me dat de SLI hier niet gebruikt wordt (er komt geen warm lucht uit de 2de gfx kaart). Ben nog aan het twijfelen of ik er een grote mSata SSD zou in steken. Zou het echt veel verschil maken bij het spelen van games?
Wat doen jullie ivm nvidia drivers ? Ik heb nu die van Lenovo geïnstalleerd, maar ervaring leert me dat fabrikanten zelden of toch traag hun driver updaten. Die van Lenovo waren allemaal van november 2012. Kunnen we gewoon die van de nvidia site halen?
Ben nu benchmark van FF XIV ARR aan het afspelen, het lijkt me dat de SLI hier niet gebruikt wordt (er komt geen warm lucht uit de 2de gfx kaart). Ben nog aan het twijfelen of ik er een grote mSata SSD zou in steken. Zou het echt veel verschil maken bij het spelen van games?
Wat doen jullie ivm nvidia drivers ? Ik heb nu die van Lenovo geïnstalleerd, maar ervaring leert me dat fabrikanten zelden of toch traag hun driver updaten. Die van Lenovo waren allemaal van november 2012. Kunnen we gewoon die van de nvidia site halen?
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
Verschil tussen msata en de hdd is wel te merken. Echter, als je snelheid wil, kan je toch beter investeren in een SSD.

De bovenste gegevens zijn van een Samsung 840 en de onderste van de msata die er standaard in zit.

De bovenste gegevens zijn van een Samsung 840 en de onderste van de msata die er standaard in zit.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Vandaag heb ik mijn Y500 SLI gekocht. Erg mooie laptop. Echter heb een probleem met de mousepad.
Van het midden tot onderaan is er een holle klank te horen als je de touchpad normaal aanraakt.
Er zit wat ruimte tussen. Als je zachtjes indruk tot het niet verder kan, en dan door drukt, dan hoor je de normale klik geluid wat wel goed is. Van +/- de helft en dan naar boven is het probleem niet aanwezig.
Al mijn andere laptops hebben dit niet. Is dit een rede om terug te brengen naar de winkel?
De holle klank is duidelijk en vrij luid hoorbaar.
Lenovo productie datum is van 13-02-2013.
Van het midden tot onderaan is er een holle klank te horen als je de touchpad normaal aanraakt.
Er zit wat ruimte tussen. Als je zachtjes indruk tot het niet verder kan, en dan door drukt, dan hoor je de normale klik geluid wat wel goed is. Van +/- de helft en dan naar boven is het probleem niet aanwezig.
Al mijn andere laptops hebben dit niet. Is dit een rede om terug te brengen naar de winkel?
[ Voor 3% gewijzigd door jamesbond007uk op 27-03-2013 22:08 ]
Jamesbond007uk
Boehoe, ik vandaag terug naar Paradigit ivm de touchpad, sturen ze hem gewoon op ter reparatie. Niks omruilen voor een nieuwe. Ik had hem al te lang(langer dan 7 dagen). Nu dus minimaal 3 weken wachtenMip schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:47:
Hulde voor Paradigit!
Ik was al dagen emotioneel aan het voorbereiden dat ik mn i7 minstens 2 weken kwijt zou zijn ivm touchpad-vervanging maar tot mijn verbazing krijg ik gewoon een nieuwe direct mee
Mn SSD even omgezet en nu weer aan het genieten van mn nieuwe Y500 zonder touchpad-problemen
Paradigit

Nee dit "hoort" zo...jamesbond007uk schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:07:
Vandaag heb ik mijn Y500 SLI gekocht. Erg mooie laptop. Echter heb een probleem met de mousepad.
@Steigert,
Hoe bedoel je "Hoort zo"? Geen enkele laptops met mouse pad hebben dit.
Heeft iedereen het dan op zijn Y500 dat de touchpad ruimte heeft/los zit en hol klinkt?
Heb al duizenden laptops in mijn handen gehad, maar dit nog nooit gezien.
Heeft iedereen het dan op zijn Y500 dat de touchpad ruimte heeft/los zit en hol klinkt?
Jamesbond007uk
Snap er niets van!! Mijn bluetooth vind helemaal niets! Iemand hetzelfde probleem?
DaveD
Mijn laptop is omgeruild. Nu is de touchpad een stukken beter.
Helaas is de scherm ietsje losser (wiebelt lichtjes meer). Op de vorige laptop zat scherm aardig strak.
Weer een blije Lenovo Y500 SLI gebruiker.
Helaas is de scherm ietsje losser (wiebelt lichtjes meer). Op de vorige laptop zat scherm aardig strak.
Weer een blije Lenovo Y500 SLI gebruiker.
Jamesbond007uk
Gewoon normaal, hoor. Dient als 'bevestiging' voor de linker- en rechtermuisknop. Zie je die rode streep in 't midden niet?jamesbond007uk schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 06:47:
@Steigert,
[ Voor 4% gewijzigd door AlexMurphy op 28-03-2013 18:27 ]
Gisteren via de Lenovo shop de Y500 sli bay besteld
Op zich draaide ie al prima op een enkele gt650m, maar toen ik op http://www.notebookcheck....-GT-650M-SLI.84953.0.html de benchmarks zag vond ik het wel erg interessant om er eentje bij te zetten,
Jammer dat Lenovo de sli bay ineens € 30 duurder heeft gemaakt
Hij kostte eerst € 169, maar toen stond er bij dat ie waarschijnlijk 28 maart leverbaar zou zijn.
Ik heb ze nog gemaild waarom dat zo is, het antwoord luidde dat de prijzen van hardware nu eenmaal van dag tot dag veranderen... >.>
Bestelstatus staat inmiddels op verzonden, het gaat via DPD, waarschijnlijk een grote pakketdienst maar mij onbekend.
Op zich draaide ie al prima op een enkele gt650m, maar toen ik op http://www.notebookcheck....-GT-650M-SLI.84953.0.html de benchmarks zag vond ik het wel erg interessant om er eentje bij te zetten,
Jammer dat Lenovo de sli bay ineens € 30 duurder heeft gemaakt
Ik heb ze nog gemaild waarom dat zo is, het antwoord luidde dat de prijzen van hardware nu eenmaal van dag tot dag veranderen... >.>
Bestelstatus staat inmiddels op verzonden, het gaat via DPD, waarschijnlijk een grote pakketdienst maar mij onbekend.
Ik wilde ook de SLI bay bestellen, maar ik zie dat deze helemaal niet meer op de site voorkomt ?! Heb jij nog een linkje eventueel ?lowizi schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 19:57:
Gisteren via de Lenovo shop de Y500 sli bay besteld![]()
Jammer dat Lenovo de sli bay ineens € 30 duurder heeft gemaaktHij kostte eerst € 169, maar toen stond er bij dat ie waarschijnlijk 28 maart leverbaar zou zijn.
Ja inderdaad, das raar.
Eerder vond ik hem via http://www.lenovoshop.com/nl/productNotFound
Eerder vond ik hem via http://www.lenovoshop.com/nl/productNotFound
Nou, Lenovo maar even een mail gestuurd. Ik hoop wel dat hij nog leverbaar komt, de standaard GT650M schiet afentoe net te kort.. Bah, baal er wel van
Huh. Gisteren stond ie er nog.Prosje schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:48:
Nou, Lenovo maar even een mail gestuurd. Ik hoop wel dat hij nog leverbaar komt, de standaard GT650M schiet afentoe net te kort.. Bah, baal er wel van
[ Voor 18% gewijzigd door Pasw op 29-03-2013 05:18 ]
Inderdaad, sinds vanochtend staat hij weer op de site. Heb 'm net kunnen bestellen
Nice !
200 euro voor een 2e videokaart, die in het beste geval 50% meer prestaties geeft dan wat je al hebt met een gewone GT650... Je moet het er maar voor over hebben. Heb zelf de SLI maar ik heb die dan ook meteen als optie ipv de blu ray genomen.
Verwacht er alleszins niet TE veel van. Het is sowieso sneller, maar soms is het echt maar 20% sneller en soms 50%. Oudere games kunnen zelden wel eens last hebben als je SLI aan hebt staan. Zo kreeg ik een spontane reboot bij Flatout, en dat was puur omdat SLI aanstond. (Ligt dus aan de drivers ook).
Mijn SLI staat eigenlijk ook 95% van de tijd disabled. Desalniettemin, het is het gevoel dat het beschikbaar is, dat het fijn maakt, en misschien meer futureproof...
Bij deze breek ik de SLI zeker niet af, maar 200euro vind ik way overpriced van Lenovo. Natuurlijk maken ze dat goed met de laptop die zo goedkoop is.
Verwacht er alleszins niet TE veel van. Het is sowieso sneller, maar soms is het echt maar 20% sneller en soms 50%. Oudere games kunnen zelden wel eens last hebben als je SLI aan hebt staan. Zo kreeg ik een spontane reboot bij Flatout, en dat was puur omdat SLI aanstond. (Ligt dus aan de drivers ook).
Mijn SLI staat eigenlijk ook 95% van de tijd disabled. Desalniettemin, het is het gevoel dat het beschikbaar is, dat het fijn maakt, en misschien meer futureproof...
Bij deze breek ik de SLI zeker niet af, maar 200euro vind ik way overpriced van Lenovo. Natuurlijk maken ze dat goed met de laptop die zo goedkoop is.
[ Voor 9% gewijzigd door Unrealiac op 29-03-2013 11:33 ]
Here's to you Nicola and Bart
Ik vind hem ook wel aan de prijzige kant. Zal is gaan zoeken of ik hem elders niet goedkoper kan krijgen.Unrealiac schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:09:
200 euro voor een 2e videokaart, die in het beste geval 50% meer prestaties geeft dan wat je al hebt met een gewone GT650... Je moet het er maar voor over hebben. Heb zelf de SLI maar ik heb die dan ook meteen als optie ipv de blu ray genomen.
DaveD
Gelukkig was het wel een hardware fout. Ik heb zelf duizenden laptops in mijn handen gehad....AlexMurphy schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 18:26:
[...]
Gewoon normaal, hoor. Dient als 'bevestiging' voor de linker- en rechtermuisknop. Zie je die rode streep in 't midden niet?
Ja de de rode lijn heb ik ook al zo vaak gezien en met de linker/rechter muis ermee gewerkt ;-).
Jamesbond007uk
Ben een beetje teleurgesteld dat ze in zo'n laptop geen 5Ghz ondersteuning hebben ..
MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE
Hoi,
heb de Y500 SLI uitvoering, en heb de 16GB caching SSD vervangen door een Cruzer m4 256GB.
Heb daar nu een schone windows installatie op gedaan, wil nu de partities van de 1TB HDD wat aanpassen, maar heb er per ongeluk (lette niet goed op ~_~) een dynamic disk van gemaakt. Nou wil ik hem terug veranderen maar zegt hij dat de EFI partitie verloren gaat als ik dat doe. Heb ik die echter nog wel echt nodig nu ik een schone windows installatie op die SSD heb gedaan?
heb de Y500 SLI uitvoering, en heb de 16GB caching SSD vervangen door een Cruzer m4 256GB.
Heb daar nu een schone windows installatie op gedaan, wil nu de partities van de 1TB HDD wat aanpassen, maar heb er per ongeluk (lette niet goed op ~_~) een dynamic disk van gemaakt. Nou wil ik hem terug veranderen maar zegt hij dat de EFI partitie verloren gaat als ik dat doe. Heb ik die echter nog wel echt nodig nu ik een schone windows installatie op die SSD heb gedaan?
Ik heb zojuist ook de SLI-Bay gekocht via de Lenovo website. Het is inderdaad jammer dat de prijs met €30,- omhoog is gegaan. Toch heeft de SLI review van notebookcheck.net me over de streep getrokken: http://www.notebookcheck....500-Notebook.87585.0.html. Ik had immers nog geluk dat ik met de mediamarkt actie ca. €800,- voor mijn i7 variant heb betaald.
In de review zeggen dat ze hij het grootste gedeelte van de tijd sneller is dan een GTX670M. Dan ben ik blij dat ik voor ca. €1000,- een mooi laptopje heb die (in de regel) sneller is dan 5/600 euro duurdere varianten
In de review zeggen dat ze hij het grootste gedeelte van de tijd sneller is dan een GTX670M. Dan ben ik blij dat ik voor ca. €1000,- een mooi laptopje heb die (in de regel) sneller is dan 5/600 euro duurdere varianten
Volgens notebookcheck.net is de GT650M SLI ook sneller dan de GTX675M en de GTX670MXRobiejan schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:55:
Ik heb zojuist ook de SLI-Bay gekocht via de Lenovo website. Het is inderdaad jammer dat de prijs met €30,- omhoog is gegaan. Toch heeft de SLI review van notebookcheck.net me over de streep getrokken: http://www.notebookcheck....500-Notebook.87585.0.html. Ik had immers nog geluk dat ik met de mediamarkt actie ca. €800,- voor mijn i7 variant heb betaald.
Mochten er mensen zijn die zijn graphische ultrabay in de verkoop willen doen, ik koop hem graag voor nieuwprijs over. Ik heb namelijk problemen met de aflevering, mislukt telkens, en heb op dit moment geen ander adres waar ik het op kan afleveren.
Als iemand kan helpen, let me know, I am willing to pay.
Als iemand kan helpen, let me know, I am willing to pay.
Vergeet niet, Lars1134, dat je dan ook een andere sterkere adapter nodig hebt om die 2e grafische kaart te kunnen voorzien van stroom. Lees ook:
http://www.lenovoshop.com...SLI+Graphic+Bay/455011968
Ik citeer: "Vanwege het extra vermogen wat deze Graphic Bay vereist, wordt deze geleverd met een krachtigere stroomadapter. Deze dient te worden gebruikt als u deze Graphic Bay heeft aangesloten, zonder deze stroomadapter zal uw Y500 niet correct werken."
Dus de persoon waarvan je dit overneemt, zal bij deze ook zijn adapter moeten meeleveren, of jij hebt er niets aan.
http://www.lenovoshop.com...SLI+Graphic+Bay/455011968
Ik citeer: "Vanwege het extra vermogen wat deze Graphic Bay vereist, wordt deze geleverd met een krachtigere stroomadapter. Deze dient te worden gebruikt als u deze Graphic Bay heeft aangesloten, zonder deze stroomadapter zal uw Y500 niet correct werken."
Dus de persoon waarvan je dit overneemt, zal bij deze ook zijn adapter moeten meeleveren, of jij hebt er niets aan.
Here's to you Nicola and Bart
Zojuist de SLI bay in ontvangst mogen nemen.
Echt een hele snelle levering moet ik zeggen, valt niet tegen van Medion
Nu kan ik zelfs Bioshock Infinite op ultra settings spelen, echt te gek.
De nieuwe adapter is wel wat aan de forse kant, maar dat neem ik voor lief haha.
Echt een hele snelle levering moet ik zeggen, valt niet tegen van Medion
Nu kan ik zelfs Bioshock Infinite op ultra settings spelen, echt te gek.
De nieuwe adapter is wel wat aan de forse kant, maar dat neem ik voor lief haha.
Hoe is de levering met DPD? Werkt dat ook als je overdag niet thuis bent?
Thuis eens even kijken of hij ook in mijn type past
Thuis eens even kijken of hij ook in mijn type past
[ Voor 27% gewijzigd door GrooV op 02-04-2013 13:42 ]
Vandaag de 'basis' uitvoering van de Y500 binnengekregen. Zo te zien met de juiste touchpad.
Vanavond maar eens mee rommelen.
Vanavond maar eens mee rommelen.
Laatste graphics drivers van NVidia werken goed. Vorige keer dat ik update ging de performance flink omlaag maar nu lijkt het omhoog te zijn gegaan in sommige gevallen. Nog steeds geen toegang tot de memory clock en een groot aantal andere mogelijkheden van de NVidia control panel.
[ Voor 25% gewijzigd door Wolfos op 02-04-2013 23:13 ]
Ik heb zojuist ook de SLI-bay binnengekregen, en ook de wat grote en zware adapter. Levertijd 4 werkdagen. Ik heb echter een niet europese stekker gekregen (Van stopcontact tot adapter). Hebben degene die een SLI-bay hebben besteld wél gewoon een europese stekker gekregen?
Ik hoop nu dat ik de stekker van mijn oude adapter kan vervangen.
Hetzelfde hier. Ik heb de stekker van de standaard adapter gebruikt en die niet-Europese stekker en de standaard adapter maar terug in de doos gestopt. Ga vanaf nu toch alleen de zware adapter gebruiken of sli nu aan staat of niet maakt niet uit.Robiejan schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:42:
Ik heb zojuist ook de SLI-bay binnengekregen, en ook de wat grote en zware adapter. Levertijd 4 werkdagen. Ik heb echter een niet europese stekker gekregen (Van stopcontact tot adapter). Hebben degene die een SLI-bay hebben besteld wél gewoon een europese stekker gekregen?
Hoi ik wil bij de Computerpirates ook de Lenovo bestellen. Maar ik weet niet of het de Synaptics versie is.Pasw schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:43:
Ik ben van plan de y500 te kopen. Deze versie om precies te zijn: http://computerpirates.co...l-21-21-21-59-358243.html
De winkel heb ik gecontacteerd, maar ze hadden geen bevestiging of een ontkenning erover welke versie het betreft.
Beetje vaag dus, m'n vraag is nu:
Heb je de Lenovo bij hen gehaald en weet je wat voor versie je gekregen hebt?
Volgens mij zwerven er geen oudere modellen meer rond in de distributie centra. Ik heb gisteren een omruiling gedaan bij een andere webshop en kreeg daar een 2013 model mee (fabricagedatum 13 feb 2013), uiteraard met Synaptics touchpad.chokolademan2 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 04:13:
[...]
Hoi ik wil bij de Computerpirates ook de Lenovo bestellen. Maar ik weet niet of het de Synaptics versie is.
De winkel heb ik gecontacteerd, maar ze hadden geen bevestiging of een ontkenning erover welke versie het betreft.
Beetje vaag dus, m'n vraag is nu:
Heb je de Lenovo bij hen gehaald en weet je wat voor versie je gekregen hebt?
Mocht je toch een oud model krijgen kun je hem gewoon terugsturen. De meeste webshops bieden een terugstuur mogelijkheid binnen X dagen, en anders kun je je altijd nog beroepen op de wet die geldt voor koop op afstand. Het enige risico dat je loopt is dat je dus de verzend kosten moet betalen.
Desnoods vermeld je bij de order dat je echt een 2013 model wilt hebben, leveren ze dan een 2012 model kun je misschien ook nog een restitutie van je verzendkosten krijgen...
Ik heb gisteren mijn laptop om kunnen ruilen voor een nieuwe. Het heeft wat tijd en energie gekost, maar uiteindelijk toch met de webshop kunnen onderhandelen. Ik moest een beetje bijbetalen (voor de afschrijving van de laptop omdat zij hem niet meer als nieuw kunnen verkopen), maar dat is niet meer dan redelijk. Ik heb nu een spiksplinternieuwe inclusief nieuwe garantie. Ik ben weer een blij man
Het viel mij trouwens op dat de Synaptics drivers veel uitgebreider zijn dan die van Elan...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
De nieuwe drivers en controlepanel van nvida zijn echt super! Medal of honor loopt als een zonnetje en met de xbox360 controler is gamen helemaal een genot!
DaveD
Een paar dagen geleden heb ik de Y500 besteld (de I7 + bluray uitvoering) en vandaag kreeg ik hem binnen.
Ik ben nu dingen aan het uittesten en alles lijkt te werken, behalve de webcam! Als ik het Lenovo Youcam programma'tje aanklik gaat het lampje naast de webcam branden, maar verder gebeurt er niks. Het beeld blijft zwart en als ik op "webvideo opnemen" klik krijg ik tien tellen later de melding: "Waarschuwing: YouCam kan de inhoud niet vastleggen".
Als ik via een website zoals testmycam.com de webcam wil testen gaat het lampje ook weer netjes branden, maar het beeld blijft zwart.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Ik ben nu dingen aan het uittesten en alles lijkt te werken, behalve de webcam! Als ik het Lenovo Youcam programma'tje aanklik gaat het lampje naast de webcam branden, maar verder gebeurt er niks. Het beeld blijft zwart en als ik op "webvideo opnemen" klik krijg ik tien tellen later de melding: "Waarschuwing: YouCam kan de inhoud niet vastleggen".
Als ik via een website zoals testmycam.com de webcam wil testen gaat het lampje ook weer netjes branden, maar het beeld blijft zwart.
Misschien zeg ik nu iets heel stoms maar zat er geen stikkertje voor de lens???Pasw schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:40:
Een paar dagen geleden heb ik de Y500 besteld (de I7 + bluray uitvoering) en vandaag kreeg ik hem binnen.
DaveD
Haha, nee. Die had ik er al afgehaald. Bedankt voor de tip.DaveD1109 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:53:
[...]
Misschien zeg ik nu iets heel stoms maar zat er geen stikkertje voor de lens???
Ik heb allerlei dingen geprobeerd maar niets werkte, dus ben ik uiteindelijk maar naar de Media Markt gegaan (want ik had de laptop via de Media Markt-webshop besteld).
Daar kwamen ze er, na veel gedoe, ook achter dat er niets aan te doen was: het was een hardware-probleem. Ze wilden voor mij een nieuwe bestellen maar die zijn nu uitverkocht.
Vervolgens hebben ze mijn geld maar terug gegeven. Netjes van de Media Markt, maar ik had toch graag een nieuwe laptop gehad.

Ik irriteerde me alleen maar aan het feit dat die webcam niet werkte, ook al had ik niet de behoefte om dat ding ooit te gebruiken.
Heeft iemand anders ook trage WiFi? Ik haal met mijn desktop makkelijk 80Mbit maar hier meet ik nu 20... Zelfs mijn iPhone haalt het dubbele.
Zuur, maar wel netjes dat je je geld terug hebt.Pasw schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:16:
[...]
Haha, nee. Die had ik er al afgehaald. Bedankt voor de tip.![]()
Ik heb allerlei dingen geprobeerd maar niets werkte, dus ben ik uiteindelijk maar naar de Media Markt gegaan (want ik had de laptop via de Media Markt-webshop besteld).
Daar kwamen ze er, na veel gedoe, ook achter dat er niets aan te doen was: het was een hardware-probleem. Ze wilden voor mij een nieuwe bestellen maar die zijn nu uitverkocht.![]()
Vervolgens hebben ze mijn geld maar terug gegeven. Netjes van de Media Markt, maar ik had toch graag een nieuwe laptop gehad.![]()
Ik irriteerde me alleen maar aan het feit dat die webcam niet werkte, ook al had ik niet de behoefte om dat ding ooit te gebruiken.
Wat ga je nu kopen?
Ik ben zelf nog steeds een bezitter van de i5 versie van de y500, al sinds december en nog nooit een probleem ondervonden. Maar nu vraag ik me af is er al iemand die een SLI bay heeft gekocht. en een i5 variant van de y500 bezit? blijf erg benieuwd naar de prestaties bij een dual-core en op het internet kom je alleen maar benchmarks van i7 varianten tegen.
Weer een Y500.Miezjell schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:06:
[...]
Zuur, maar wel netjes dat je je geld terug hebt.
Wat ga je nu kopen?

Ik weet alleen nog niet waar.
Hoi heb sinds deze week een y500, bij Paradigit gehaald. In hun omschrijving stond dat deze met Synaptics geleverd werd. (ben er nu op aan het typen
Das wel netjes van mediamarkt maar zijn ze ook verplicht de eerste 6 maanden!Pasw schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:16:
[...]
Haha, nee. Die had ik er al afgehaald. Bedankt voor de tip.![]()
Daar kwamen ze er, na veel gedoe, ook achter dat er niets aan te doen was: het was een hardware-probleem. Ze wilden voor mij een nieuwe bestellen maar die zijn nu uitverkocht.![]()
Vervolgens hebben ze mijn geld maar terug gegeven. Netjes van de Media Markt, maar ik had toch graag een nieuwe laptop gehad.![]()
DaveD
Hebben jullie ook veel WIFI problemen?
Ik heb veel problemen als ik grote bestanden binnen haal.
Elke 10 a 30 seconden staat het voor 10 a 20 seconden stil. Op een gegeven moment wordt de hele verbinding verbroken.
Als ik 4GB SMB netwerkverkeer van mijn server naar laptop kopieerd gaat het altijd ergens fout en wordt verbroken.
Op intel forums staan er veel problemen over 22xx /6xxx wifi kaarten die in vele laptops zitten, echter er is geen oplossing ervoor.
Kan iemand een dezelfde actie proberen uitvoeren en kijken in task manager of je ook veel 0kb's ziet staan?
Ik wordt er gek van.
Ik heb veel problemen als ik grote bestanden binnen haal.
Elke 10 a 30 seconden staat het voor 10 a 20 seconden stil. Op een gegeven moment wordt de hele verbinding verbroken.
Als ik 4GB SMB netwerkverkeer van mijn server naar laptop kopieerd gaat het altijd ergens fout en wordt verbroken.
Op intel forums staan er veel problemen over 22xx /6xxx wifi kaarten die in vele laptops zitten, echter er is geen oplossing ervoor.
Kan iemand een dezelfde actie proberen uitvoeren en kijken in task manager of je ook veel 0kb's ziet staan?
Ik wordt er gek van.
Jamesbond007uk
Externe usb dongle kan misschien een oplossing bieden? ;p
Ja dat kan, maar voor zo'n dure laptop, ga je er toch vanuit dat alles goed moet werken.
Jamesbond007uk
Helaas willen fabrikanten nog steeds zo goedkoop en snel mogelijk produceren waardoor dit soort problemen ontstaan. Ik denk dat dit probleem overigens bij alle Y500's voorkomt, dus zelfs omruilen zou waarschijnlijk geen zin hebben. De WiFI kaart vervangen en de whitelist van de BIOS voor de gek houden zou het probleem kunnen oplossen, maar dan heb je ook geen garantie meerjamesbond007uk schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:00:
Ja dat kan, maar voor zo'n dure laptop, ga je er toch vanuit dat alles goed moet werken.
Gisteren de i5 versie opgehaald bij Norrod Groningen. geweldig ding voor deze prijs. Alleen jammer dat de lenovo store geen lege hdd ultrabay hebben waar ik mijn eigen schijf in kan doen.
Ik belde Lenovo gisteren en gaven aan dat er verschillende network kaarten in dezelfde laptops zitten. "Yeah right". dus niet.emansom schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:58:
[...]
Helaas willen fabrikanten nog steeds zo goedkoop en snel mogelijk produceren waardoor dit soort problemen ontstaan. Ik denk dat dit probleem overigens bij alle Y500's voorkomt, dus zelfs omruilen zou waarschijnlijk geen zin hebben. De WiFI kaart vervangen en de whitelist van de BIOS voor de gek houden zou het probleem kunnen oplossen, maar dan heb je ook geen garantie meer
Gister avond met een oude wrt54gl router getest en alles werkt (WPA2 CCMP). Ik ga vanavond nog een paar testjes doen met TCP packet groote automatisch uitzetten, dus weer op handmatig zetten. Als ik een goede resultaat heb, dan zal ik het hier zeker paatsen.
Router met N dan krijg je de dropouts.
[ Voor 2% gewijzigd door jamesbond007uk op 10-04-2013 06:53 . Reden: typo ]
Jamesbond007uk
Een gemodde bios flashen (tegenwoordig versie 2.02) en WiFi kaart vervangen door 5GHz WiFi kaart werkt prima. Mocht er iets stuk gaan dan flash je gewoon de originele Bios terug (en heb je weer garantie). Ook is bij de gemodde bios de vbios aangepast zodat je met MSI afterburner kan overclocken. linkemansom schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:58:
[...]
Helaas willen fabrikanten nog steeds zo goedkoop en snel mogelijk produceren waardoor dit soort problemen ontstaan. Ik denk dat dit probleem overigens bij alle Y500's voorkomt, dus zelfs omruilen zou waarschijnlijk geen zin hebben. De WiFI kaart vervangen en de whitelist van de BIOS voor de gek houden zou het probleem kunnen oplossen, maar dan heb je ook geen garantie meer
Ik twijfel bij aankoop over 2 typen:
Kan iemand mij vertellen wat nog meer het verschil is tussen deze modellen: Lenovo IdeaPad Y Series Y500-MBG2BMH en Lenovo IdeaPad Y Series Y500-MBG3DMH oftewel de i7 versie met SLI en de i7 versie met Blu ray speler. De versie met Blu ray speler is €999,- ik zou hier dan de SLI bay bij willen kopen, dat zou dan op €1199,- komen. Dat is evenveel als de i7 versie waar al 2 GPU's inzitten. Alleen zit daar dan geen Blu ray drive bij. Het enige verschil dat ik zie is 8GB meer intern geheugen, wat voor mij niet interessant is en een andere voeding. Oftwel bij de versie waarbij ik de SLI bay zou kopen heb ik er ook een Blu ray speler bij.
Zie ik hier iets over het hoofd? Zijn er nog meer verschillen? Is de voeding van de versie met SLI zoveel beter? Heeft iemand beide versies of is er iemand die dit kan vergelijken?
Verder vroeg ik me af of de WIFI problemen klein of grootschalig zijn.
Alvast bedankt!
Kan iemand mij vertellen wat nog meer het verschil is tussen deze modellen: Lenovo IdeaPad Y Series Y500-MBG2BMH en Lenovo IdeaPad Y Series Y500-MBG3DMH oftewel de i7 versie met SLI en de i7 versie met Blu ray speler. De versie met Blu ray speler is €999,- ik zou hier dan de SLI bay bij willen kopen, dat zou dan op €1199,- komen. Dat is evenveel als de i7 versie waar al 2 GPU's inzitten. Alleen zit daar dan geen Blu ray drive bij. Het enige verschil dat ik zie is 8GB meer intern geheugen, wat voor mij niet interessant is en een andere voeding. Oftwel bij de versie waarbij ik de SLI bay zou kopen heb ik er ook een Blu ray speler bij.
Zie ik hier iets over het hoofd? Zijn er nog meer verschillen? Is de voeding van de versie met SLI zoveel beter? Heeft iemand beide versies of is er iemand die dit kan vergelijken?
Alvast bedankt!
kan je deze er niet gwn uitschroeven?mcjambi schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:37:
Gisteren de i5 versie opgehaald bij Norrod Groningen. geweldig ding voor deze prijs. Alleen jammer dat de lenovo store geen lege hdd ultrabay hebben waar ik mijn eigen schijf in kan doen.
virus problemen? ga over op linux!
Dat kan wel, maar dan is het zonde van de bijgeleverde schijf
Een lege bay zou ik ook erg prettig vinden, vind het een beetje zonde om te moeten bijbetalen voor een schijf die ik vervolgens niet gebruik...
weer verkopen?.Gertjan. schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:10:
[...]
Dat kan wel, maar dan is het zonde van de bijgeleverde schijf
Een lege bay zou ik ook erg prettig vinden, vind het een beetje zonde om te moeten bijbetalen voor een schijf die ik vervolgens niet gebruik...
of gwn als back-up schijf gebruiken
virus problemen? ga over op linux!
Tweedehands HDD's leveren volgens mij niets meer op, dus daar schiet je niets mee op.
Heb hier al een stapel van 5 usb-disks liggen voor mijn verschillende backups. Het zou een idee zijn, maar goed aan HDD's heb ik absoluut geen gebrekof gwn als back-up schijf gebruiken
@jamesbond007uk
Bij mij zit de Qualcomm Atheros AR9485WB-EG. Gisteren en eergisteren had ik mijn wifi constant op max belast door veel downloads. Het staat op 150Mb gaat soms overdag naar 72,2Mb.
Mijn modem/router is: Zyxel P-2812HNU-F1 van Telfort.
Die bezwijkt ook niet bij een hoog aantal verbindingen.
Ik heb wel bij Eigenschappen van de draadloze netwerkkaart het vinkje uitgezet: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.
Kijk ook bij energiebeheer of je draadloze netwerkkaat op maximale prestaties hebt staan.
Welke netwerkkaart zit in jouw Lenovo y500?jamesbond007uk schreef op woensdag 10 april 2013 @ 06:52:
[...]
Ik belde Lenovo gisteren en gaven aan dat er verschillende network kaarten in dezelfde laptops zitten. "Yeah right". dus niet.
Gister avond met een oude wrt54gl router getest en alles werkt (WPA2 CCMP). Ik ga vanavond nog een paar testjes doen met TCP packet groote automatisch uitzetten, dus weer op handmatig zetten. Als ik een goede resultaat heb, dan zal ik het hier zeker paatsen.
Router met N dan krijg je de dropouts.
Bij mij zit de Qualcomm Atheros AR9485WB-EG. Gisteren en eergisteren had ik mijn wifi constant op max belast door veel downloads. Het staat op 150Mb gaat soms overdag naar 72,2Mb.
Ik heb wel bij Eigenschappen van de draadloze netwerkkaart het vinkje uitgezet: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.
Kijk ook bij energiebeheer of je draadloze netwerkkaat op maximale prestaties hebt staan.
Je hebt alle verschillen zelf opgenoemd. Waarom de SLI versie €200,- duurder is dan de Bluray-versie, weet helemaal niemand.just88just schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:37:
Alvast bedankt!
Heren,
Voor diegene met network problemen, probeer dit eens:
I. WIndows toets+R en voer in services.msc
ii. Zoek naar Computer Browser
iii. Zet service op automatisch
Stappen om Service automatisch te starten tijdens startup computer
a. Zoek service (Computer Browser)
b. Rechterknop op service
c. Als de service is gestopt, klik op Start service.
d. Selecteer Eigenschappen
e. Zet de startup type op Automatisch
Bij mij is ie nu de laatste 10 minuten goed en heeft al 3.5GB gedownload
Voor diegene met network problemen, probeer dit eens:
I. WIndows toets+R en voer in services.msc
ii. Zoek naar Computer Browser
iii. Zet service op automatisch
Stappen om Service automatisch te starten tijdens startup computer
a. Zoek service (Computer Browser)
b. Rechterknop op service
c. Als de service is gestopt, klik op Start service.
d. Selecteer Eigenschappen
e. Zet de startup type op Automatisch
Bij mij is ie nu de laatste 10 minuten goed en heeft al 3.5GB gedownload
Jamesbond007uk
Ik heb de intel 2230 kaart. De energiebeheer / maximaal etc heeft bij mij niet geholpen. Kijk bij mijn oplossing hierboven.Archimond schreef op woensdag 10 april 2013 @ 18:37:
@jamesbond007uk
[...]
Welke netwerkkaart zit in jouw Lenovo y500?
Ben er zelf 3 dagen mee bezig geweest en Lenovo support desk wist van niets af terwijl bij intel de forum volstaat van network kaarten problemen.
Al mijn kennis heb ik uit de kast gehaald. Vele drivers, instellingen, 4x verschillende routers, 3 laptops, 3 tablets en twee telefoons gebruikt voor het testen.........
[ Voor 8% gewijzigd door jamesbond007uk op 11-04-2013 06:47 . Reden: toevoeging ]
Jamesbond007uk
Als ik de Y500 i7 met bluray wil bestellen, waar kan ik dat dan het beste doen? De Media Markt heeft hem namelijk niet meer.
Miss is het een beter idee om de SLI versie in Duitsland te kopen voor €899?Pasw schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 04:09:
Als ik de Y500 i7 met bluray wil bestellen, waar kan ik dat dan het beste doen? De Media Markt heeft hem namelijk niet meer.
De Blu-ray versie heeft een 120 Watt voeding, de SLI versie een 170 Watt. Notebookcheck.net heeft een maximaal verbruik van zo'n 104 Watt gemeten voor het SLI model. Bij zware belasting en met beide grafische kaarten actief zal met de 120 Watt adapter dus niet tegelijk de batterij kunnen worden opgeladen, ofwel heel langzaam.just88just schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:37:
Alvast bedankt!
Verder zie ik behalve het RAM ook geen verschillen.
Hallo,
Ik zit er aan te denken om deze laptop te kopen. Maar ik twijfel tussen de i5 en de i7 variant.
Ik ben van plan om er games op te spelen (bf3) en het programma SolidWorks.
Wat is beter? 200 euro besparen met de i5 variant, en daarmee een SSD kopen. Of toch de i7?
Ik zit er aan te denken om deze laptop te kopen. Maar ik twijfel tussen de i5 en de i7 variant.
Wat is beter? 200 euro besparen met de i5 variant, en daarmee een SSD kopen. Of toch de i7?
Solidworks werkt tot nu toe prima op de i5 variant. Heb nog niet echt met grote tekeningen gewerkt maar nu gaat alles vloeiend.Raz3r schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:49:
Hallo,
De y500 met gt 750m in sli is al te verkrijgen in de VS !
http://shop.lenovo.com/be.../y-series/y500/#customize
Wanneer zal hij te verkrijgen zijn in Nederland, iemand enig idee ?
Ik zie alleen enkele gt750. Maar e moeite om nog even te wachten voor mij. Tot de nieuwe i7 een 7xx series.Karakartal schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:42:
Ik zie alleen enkele gt750. Maar zit mobiel, dus wellicht zie ik het niet goed. Maar e moeite om nog even te wachten voor mij. Tot de nieuwe i7 een 7xx series.Karakartal schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:42:
Onder Accessories & Services zie je next staan. Klik erop en de sli versie zal verschijnen
Ff een vraagje over de y500. Wou eerst voor de Dell 17SE gaan, maar omdat ik hem maandag nodig heb toch maar voor de lenovo. Alleen 1 vraag. Als ik voor de ene ga van 799...., kan ik daar zelf nog een ssd (msata) bijzetten? De inkels willen geen antwoord geven. 
Volgens mij is het wel mogelijk..., maar moet het zeker weten
Volgens mij is het wel mogelijk..., maar moet het zeker weten
eh bah, misschien beter nog even gewacht met hem te kopenKarakartal schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 00:42:
Ik zie hem, jammer, kan hem niet bestellen. Wie weet komt hij binnenkort hier ook heen... Grootste nadeel vind ik de caching ssd, ik zou er graag een echte ssd inzetten, 128 of 256gb ofzo. Is dat een probleem? Ik wil de SLI gebruiken, dus ik zal geen hdd in de ultrabay steken.Karakartal schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:16:
Onder Accessories & Services zie je next staan. Klik erop en de sli versie zal verschijnen
Ook wel jammer dat er geen 5ghz kaartje inzit trouwens.
Volgens mij is de 750m een rebrand van de 650m. Alleen gpu boost en iets hoger geklopt maar met minder memory bandwidhMopster schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 21:34:
[...]
eh bah, misschien beter nog even gewacht met hem te kopenZijn de 7xx's geen rebrands van de 6xx's ? Of was dat AMD ...
Zie: http://hothardware.com/Ne...estionable-LowEnd-Models/
Kan iemand mij nog met mijn vraag helpen... Just to be sure... Het 799 model... Kan je daar gewoon een msata in zetten en mee booten? Of is het msata slot niet aanwezig?
Ja in het 799 i5 model zit gewoon een msata slot
Thanks, dan gaan we toch maar voor de Lenovo. Had liever de Dell, maar denk ook dat dit geen slechte laptop is.Archimond schreef op zondag 14 april 2013 @ 07:43:
Ja in het 799 i5 model zit gewoon een msata slot
Kan iemand mij aangeven of ik die msata caching ssd eenvoudig kan vervangen voor een echte msata ssd? Ik denk eraan om de sli versie te kopen, maar zou graag windows en wat applicaties op een ssd installeren. Ik heb wel eens wat ram en een wifi kaart vervangen bij een laptop, maar echt de boel uit elkaar trekken vind ik ook niets.
Het liefst zou ik gewoon de lenovo kopen met andere ssd en wifi...
Ja kan eenvoudig vervangen worden, kwestie van onderkant van de notebook openschroen, cache SSD eruit nieuwe SSD erinSpanky79 schreef op zondag 14 april 2013 @ 22:39:
Kan iemand mij aangeven of ik die msata caching ssd eenvoudig kan vervangen voor een echte msata ssd? Ik denk eraan om de sli versie te kopen, maar zou graag windows en wat applicaties op een ssd installeren. Ik heb wel eens wat ram en een wifi kaart vervangen bij een laptop, maar echt de boel uit elkaar trekken vind ik ook niets.
En dan nog een domme vraag, maar hoe zet ik het os op die ssd. Ik begrijp dat je geen Dvd of stick kunt krijgen met Windows erop? Ik wil het liefst direct op de ssd installeren, kan dat met dat preloaded ding op de gewone hdd? Want een iso van een torrentsite... Tsja wie weet wat daar allemaal ingebakken is..pin_point schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:28:
[...]
Ja kan eenvoudig vervangen worden, kwestie van onderkant van de notebook openschroen, cache SSD eruit nieuwe SSD erin
Heb je een win8 dvd ? maakt niet uit welke versie.Spanky79 schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:40:
[...]
En dan nog een domme vraag, maar hoe zet ik het os op die ssd. Ik begrijp dat je geen Dvd of stick kunt krijgen met Windows erop? Ik wil het liefst direct op de ssd installeren, kan dat met dat preloaded ding op de gewone hdd? Want een iso van een torrentsite... Tsja wie weet wat daar allemaal ingebakken is..
als je mijn instructie van de uefi stick pakt dan boot je daarvan, originele schijf alle partities verwijderen en dan de 2e schijf aanwijzen om te installeren
Heb al even niks meer laten horen..
Anyway, gisteren lekker slim. Laptop in mn handen, oplader en muis erbij. Loop de trap af naar de woonkamer. Deur openen.. Blijft de stroomkabel haken achter de deurklink. Zat nog in de laptop geplugged dus enorm ruk ineens.
*Input me furiously screaming and swearing my lungs out*
*Hands to my face, OH NO*
Laptop opgepakt. Opengeklapt. Vrijwel niks te zien.
Geen barst in het scerm. Alleen op het hoekje waar hij gevallen was is een kleine beschadeging te zien. De behuizing heeft geen scheuren, alleen is de rand om het scherm heen een klein beetje krom gaan staan. Voorzichtig terug gebogen nu.
Ik sta er dus echt enorm versteld van wat een geweldig sterk apparaat dit is. Had echt verwacht dat er niks meer van over zou zijn. Hij viel inmiddels op een hard houtte vloer. Nog baal ik als een stekker, maar het had veel erger gekunnen.
Anyway, gisteren lekker slim. Laptop in mn handen, oplader en muis erbij. Loop de trap af naar de woonkamer. Deur openen.. Blijft de stroomkabel haken achter de deurklink. Zat nog in de laptop geplugged dus enorm ruk ineens.
Geen barst in het scerm. Alleen op het hoekje waar hij gevallen was is een kleine beschadeging te zien. De behuizing heeft geen scheuren, alleen is de rand om het scherm heen een klein beetje krom gaan staan. Voorzichtig terug gebogen nu.
Ik sta er dus echt enorm versteld van wat een geweldig sterk apparaat dit is. Had echt verwacht dat er niks meer van over zou zijn. Hij viel inmiddels op een hard houtte vloer. Nog baal ik als een stekker, maar het had veel erger gekunnen.
Verwijderd
Is voor de Y500 de DVD bay ook nog ergens te bestellen? Kan alleen de HDD en GPU bays vinden
Ff een vraagje. Ik heb een y500 i5 editie. Nu heb ik hier een SSD van 64 gb in gedaan. Hierop staat windows 8. Daarnaast heb ik nog een HDD van 500 gb die ik gebruik voor data met de Windows 8. De HDD heb ik 50 gb geshrinkt en daarop heb ik Ubuntu geinstalleerd. Allemaal goed gegaan en ik moet alleen Ubuntu opstarten vanuit boot menu.
Maar nu heb ik op de ubuntu 3 verschillende mounted devices staan.
- De SSD
- Herstel partitie(Waarschijnlijk van de Windows
- Data(De 450gb van de HDD)
Nu hoef ik alleen de 50gb te gebruiken voor ubuntu maar kan ik deze schijfen gewoon unmounten in ubuntu? Of zijn deze dan ook niet meer bruikbaar op de windows 8?
Maar nu heb ik op de ubuntu 3 verschillende mounted devices staan.
- De SSD
- Herstel partitie(Waarschijnlijk van de Windows
- Data(De 450gb van de HDD)
Nu hoef ik alleen de 50gb te gebruiken voor ubuntu maar kan ik deze schijfen gewoon unmounten in ubuntu? Of zijn deze dan ook niet meer bruikbaar op de windows 8?
Ik heb de Y500 i7 GT650M SLI maar gekocht bij de Media Markt. Ik wil er zeker van zijn dat ik een goede service krijg als de laptop (weer) stukgaat en de Blu-ray uitvoering is alleen nog in webshops te koop waarbij je bijna altijd gezeik krijgt bij de aftersales.
Hij doet het goed. Alles werkt, ook de webcam.
Ik heb er echter nog geen games op gespeeld dus over die prestaties kan ik nog niet oordelen.
Ik ga wellicht nog een SSD erbij kopen maar voorlopig hou ik de 16GB caching SSD. De laptop kan dus nog een stuk sneller maar met wat-ie nu presteert ben ik al tevreden. Alles is beter dan de PC waar ik hiervoor mee werkte.
Hij doet het goed. Alles werkt, ook de webcam.
Ik heb er echter nog geen games op gespeeld dus over die prestaties kan ik nog niet oordelen.
Ik ga wellicht nog een SSD erbij kopen maar voorlopig hou ik de 16GB caching SSD. De laptop kan dus nog een stuk sneller maar met wat-ie nu presteert ben ik al tevreden. Alles is beter dan de PC waar ik hiervoor mee werkte.
Heb je al contact opgenomen met Lenovo Nederland? Verschil tussen 750m en 650m is verwaarloos baar. De 750m is al een overgeclockte versie, niets meer. Als je er nu een nodig heb, koop het, en overclock je bios indien gewenst en of you go.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:06:
Iemand enig idee wanneer de y500 in Nederland komt met de 750m?
Jamesbond007uk
Ik heb zelf ook maar de Lenovo Y500 bested, krijg hem vandaag binnenVerwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:06:
Iemand enig idee wanneer de y500 in Nederland komt met de 750m?
Zat zelf ook eerst te dubben van 650M of 750M... uiteindelijk toch maar gewoon voor de 650M gegaan, heb de laptop snel nodig ivm mijn oude is overleden. De 750M is just another rebrand,
http://hothardware.com/Ne...estionable-LowEnd-Models/
" The GT 730M and 735M aren't rebadged GT 600M parts, but they may actually be slower than the cards they are replacing. The GT 740M and 750M are rebadged GT 640/650 cards with higher core clocks and GPU Boost, but less memory bandwidth as well. "
[ Voor 18% gewijzigd door da_PSI op 16-04-2013 07:42 ]
Verwijderd
Beetje raar dat laptopshop de 1199 versie aanbiedt inclusief bluray/dvd combo. Lijkt mij onmogelijk maar goed...
http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison
http://www.laptopshop.nl/...tm_medium=pricecomparison
Damm!! Ik zou ook echt alles bij elkaar vloeken!LunaTempesta schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:56:
Heb al even niks meer laten horen..
DaveD
Verwijderd
Ik moet toch nog een paar weken wachten voordat ik de Lenovo kan aanschaffen, maar dan zou ik het ook niet erg vinden om nog even te wachten op de versie met de nieuwe videokaart.da_PSI schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 07:41:
[...]
Ik heb zelf ook maar de Lenovo Y500 bested, krijg hem vandaag binnen![]()
Zat zelf ook eerst te dubben van 650M of 750M... uiteindelijk toch maar gewoon voor de 650M gegaan, heb de laptop snel nodig ivm mijn oude is overleden. De 750M is just another rebrand,
http://hothardware.com/Ne...estionable-LowEnd-Models/
" The GT 730M and 735M aren't rebadged GT 600M parts, but they may actually be slower than the cards they are replacing. The GT 740M and 750M are rebadged GT 640/650 cards with higher core clocks and GPU Boost, but less memory bandwidth as well. "
Hier zie je dat de 750m minimaal 13% sneller is dan de 650m. En ik heb gister ook 3d mark score's gezien die 25% sneller waren, kan ze nu niet meer vinden
het is nog maar de vraag of hij uberhaubt wel naar Europa komtVerwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:21:
[...]
Ik moet toch nog een paar weken wachten voordat ik de Lenovo kan aanschaffen, maar dan zou ik het ook niet erg vinden om nog even te wachten op de versie met de nieuwe videokaart.
Hier zie je dat de 750m minimaal 13% sneller is dan de 650m. En ik heb gister ook 3d mark score's gezien die 25% sneller waren, kan ze nu niet meer vinden.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
gezien de enorme vertraging die de 650m had opgelopen en de nog grotere vertraging die de SLi 650m in nederland had opgelopen.. Zou ik er maar niet op rekenen dat je over een maandje of 2 een 750m sli in je handen kan hebben.
Gisteren een y500 besteld bij Laptopshop.be (Coolblue), de enige plaats waar het i7 - single 650M model in België te krijgen is. Ze konden me niet zeggen welke touchpad er in zat... Vandaag langs geweest om hem op te halen, productie datum: november 2012
. De medewerker mocht de doos niet openen voordat ik had betaald. Hij stelde voor dat ik betaalde, en dan ter plekke de laptop opstarten om te zien wat erin zat (helaas, een Elan). Hij heeft de laptop dan teruggenomen en mijn geld teruggestort. grappige procedure. Maar nu zit ik helaas nog steeds zonder y500. Misschien dan toch gewoon wat extra uitgeven en de SLi via Lenovoshop kopen...
Dat is spijtig, ik zie deze opties niet verschijnen. Lenovo Energy Management ziet er bij mij dan ook totaal anders uit.lowizi schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:13:
[...]
Vergeef me deze licht narcistische post door mijzelf te quoten LOL
Maar ik heb een heel nuttig antwoord gevonden!
Wanneer je je Y500 veel thuis gebruikt (aan de netstroom om bv te gamen) dan kun je in Lenovo Energy Management een superhandige optie aanvinken.
Ga naar Lenovo Energy management en klik op het batterij icoontje rechtsonderin (batterij instellingen).
Vervolgens kies je batterij beschermingsmodus en hij zal niet verder opladen dan 60%.
Zo blijft je batterij goed ook al hang je hem heel de dag aan het stopcontact.
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke versie heb jij? Ik heb versie 8.0.2.5
Edit: Zie het al
"Optimale batterijtoestand: In deze modus wordt de oplaadcapaciteit van de batterij beperkt tot 60%. In deze modus veroudert de batterij minder snel en wordt de levensduur van de batterij verlengd."
[ Voor 11% gewijzigd door fulgore op 16-04-2013 21:46 ]
Verwijderd
Kijk eens in de webshop van Lenovo zelf: http://www.lenovoshop.com...--Y-Serie/laptop_y_seriesthijsvc schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:26:
Gisteren een y500 besteld bij Laptopshop.be (Coolblue), de enige plaats waar het i7 - single 650M model in België te krijgen is. Ze konden me niet zeggen welke touchpad er in zat... Vandaag langs geweest om hem op te halen, productie datum: november 2012. De medewerker mocht de doos niet openen voordat ik had betaald. Hij stelde voor dat ik betaalde, en dan ter plekke de laptop opstarten om te zien wat erin zat (helaas, een Elan). Hij heeft de laptop dan teruggenomen en mijn geld teruggestort. grappige procedure. Maar nu zit ik helaas nog steeds zonder y500. Misschien dan toch gewoon wat extra uitgeven en de SLi via Lenovoshop kopen...
De i7 zonder SLi hebben ze daar dus niet...Kijk eens in de webshop van Lenovo zelf: http://www.lenovoshop.com...--Y-Serie/laptop_y_series
Ik heb de mijne op Komplett.be besteld (wel de SLI versie), here is de BluRay versie : http://www.komplett.be/ko...y500_mbg2bmh/details.aspxthijsvc schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:26:
Gisteren een y500 besteld bij Laptopshop.be (Coolblue), de enige plaats waar het i7 - single 650M model in België te krijgen is. Ze konden me niet zeggen welke touchpad er in zat... Vandaag langs geweest om hem op te halen, productie datum: november 2012. De medewerker mocht de doos niet openen voordat ik had betaald. Hij stelde voor dat ik betaalde, en dan ter plekke de laptop opstarten om te zien wat erin zat (helaas, een Elan). Hij heeft de laptop dan teruggenomen en mijn geld teruggestort. grappige procedure. Maar nu zit ik helaas nog steeds zonder y500. Misschien dan toch gewoon wat extra uitgeven en de SLi via Lenovoshop kopen...