Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
Unrealiac schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 10:49:
Ja, Crysis 3 dan toch!

Alles opengooien is not done. Heb wel 1920x1080, en dan bijna alles op het hoogste (behalve AA en AF e.d.) Bepaalde kamers hebben serieuze framedrops, maar had gelezen dat dat bij verscheidene configuraties ook voorkomt.

Maar dan, eenmaal in New York, tussen het plantenleven heb ik veel last van glitches in het gras. Ik vermoed dat dit echter door drivers komt, maar heb nog niet de moeite gedaan nieuwe drivers te installeren.

De koelers in de laptop begonnen wel serieus te draaien :p
Ziet het er dan wel beter uit dan op de PS3?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:03
Ik heb de PS3 versie zelf nooit gespeeld, maar je kan er vanuit gaan dat het op een y500 er beter zal uitzien met acceptabele framerate. Zeker voor de SLI versie. En om SLI te hebben moet je een aparte ultrabay bij Lenovo bestellen ;-)

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Unrealiac schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:19:
Ik heb de PS3 versie zelf nooit gespeeld, maar je kan er vanuit gaan dat het op een y500 er beter zal uitzien met acceptabele framerate. Zeker voor de SLI versie. En om SLI te hebben moet je een aparte ultrabay bij Lenovo bestellen ;-)
Ok! Dus dat SLi staat gewoon voor die extra grafischekaart die ik erin kan steken! Mooi dat ik dat weet!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
DaveD1109 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:16:
[...]

Ok! Dus dat SLi staat gewoon voor die extra grafischekaart die ik erin kan steken! Mooi dat ik dat weet!
Idd, maar dat gaat ten koste van je Blu Ray speler die erin zit... Verwacht natuurlijk geen wonderen van de y500, maar het is voor zijn prijs een meer dan degelijke laptop. En het moet gezegd zijn, nog altijd geen problemen met het exemplaar uit Duitsland. Die doomsday verhalen zijn gelukkig bij mij niet van toepassing. Maar ik houd het wel een beetje in het oog want andere gebruikers melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 08:44
Joepie, mijn Y500 is vandaag afgeleverd na reparatie. Scherm deed het niet meer en ik had last van touchpad perikelen. Nu superstrakke touchpad. Ik heb wel even de Synaptics drivers moeten installeren om de gestures aan de praat te krijgen.
22 feb: afgegeven bij postNL voor verzending
4 maart: melding binnenkomst Lenovo/Medion (ding heeft dus 10 dagen ergens bij een postNL distributiecentrum gelegen)
11 maart: ding gerepareerd weer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Unrealiac schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:57:
[...]

Idd, maar dat gaat ten koste van je Blu Ray speler die erin zit... Verwacht natuurlijk geen wonderen van de y500, maar het is voor zijn prijs een meer dan degelijke laptop. En het moet gezegd zijn, nog altijd geen problemen met het exemplaar uit Duitsland. Die doomsday verhalen zijn gelukkig bij mij niet van toepassing. Maar ik houd het wel een beetje in het oog want andere gebruikers melden.
Ik heb het goedkoopste model met dvd ipv blu-ray. Gekocht bij de mediamarkt. Kan wel de ultrabay wisselen als ik het filmpje moet geloven welke op mijn laptop als scherm beveiliging staat. :)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
xopsterx schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:35:
Joepie, mijn Y500 is vandaag afgeleverd na reparatie. Scherm deed het niet meer en ik had last van touchpad perikelen. Nu superstrakke touchpad. Ik heb wel even de Synaptics drivers moeten installeren om de gestures aan de praat te krijgen.
4 maart: melding binnenkomst Lenovo/Medion (ding heeft dus 10 dagen ergens bij een postNL distributiecentrum gelegen)
Nou, ze hebben dus gewoon gewacht tot ze een batch met onderdelen binnen hebben gekregen, want ik kreeg pas op 8 maart te horen dat er onderdelen waren terwijl ik hem op 7 februari de melding had gekregen dat hij aangekomen was.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Is het mogelijk om de Ultrabay te vervangen voor een generieke HDD bay die te vinden is op Ebay? De DVD Ultrabay is 9mm hoog. De aansluiting is denk ik wel uit elkaar te schroeven en op een generieke te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Ik zag dat Komplett.nl de Y500 nu binnen heeft vanuit 2013 productie ( Staat op de site).

Gaat om de 999 i7 en ze hebben ook de SLI versie voor 1199 op voorraad.. allemaal met synaptics touchpad ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadox
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Ah... De Y500 i7 SLI (16GB RAM) heb ik toevallig, 2 weken geleden voor €1019,-, bij Saturn besteld... d:)b
Een hele nette prijs voor wat je er voor terug krijgt.

Verwacht wordt dat het 4 tot 6 weken gaat duren, kan niet wachten :9~

Hiervoor heb ik verschillende mogelijkheden overwogen. Voor een tower met ongeveer dezelfde kracht zou ik zo'n €1700,- kwijt zijn. Denk hierbij aan bv een i5 3570K, GTX 670, SSD van 256 GB etc. Dit is nog exclusief randapparatuur... 7(8)7

Alienware en BTO hebben de revu gepasseerd op het gebied van laptop samenstelling. Met tevens een fiks prijskaartje van ruim €1800,-. De overige merken heb ik ook vergeleken, echter geen enkele komt in de buurt van de Y500 die ik besteld heb. :*)

[ Voor 53% gewijzigd door Zhadox op 12-03-2013 22:50 . Reden: Alternatieven toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
xopsterx schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:35:
Wat bedoel je met superstrakke touchpad? Is de elan bol gevormd dan?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 08:44
DaveD1109 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 07:38:
[...]

Wat bedoel je met superstrakke touchpad? Is de elan bol gevormd dan?
Nee, ik bedoel dat de mousepointer niet meer bibbert of compleet op hol slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas had ik ook problemen met het touchpad. Contact opgenomen met Lenovo. Probleem werd meteen erkend en kon worden opgelost met nieuw touchpad. Laptop opgestuurd, had hem na 8 werkdagen terug, inderdaad met nieuw Synaptics touchpad. Juiste drivers waren nog niet geinstalleerd, nadat ik dit had gedaan werkte touchpad wel beter maar nog steeds niet meer helemaal lekker. Op advies van Lenovo recovery gedaan naar fabrieksinstellingen, laatste Synaptics drivers geinstalleerd (van de Lenovo site) en mijn Y500 doet het nu super!!!

Ondanks de problemen met het originele touchpad heb ik absoluut geen spijt van mijn aankoop. Contact met Lenovo verliep goed en ik had mijn laptop snel terug. Super blij met deze laptop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de nieuwe batch aangekomen, want er zijn nu drie varianten leverbaar via de officiële lenovoshop! Ik neem aan dat eventuele problemen met het touchpad hierbij zijn opgelost, maar dat zal nog moeten blijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:44:
Volgens mij is de nieuwe batch aangekomen, want er zijn nu drie varianten leverbaar via de officiële lenovoshop! Ik neem aan dat eventuele problemen met het touchpad hierbij zijn opgelost, maar dat zal nog moeten blijken :)
Dat zei ik gister toch al. Komplett heeft ze ook met synaptics touchpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cinemaskoop schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:09:
[...]

Dat zei ik gister toch al. Komplett heeft ze ook met synaptics touchpad
Niet gezien, overheen gelezen denk ik. Hopen dat deze batch geen zelfde grote problemen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Lol, duurt het eerst 10 werkdagen om onderdelen te bestellen, komen er na 5 werkdagen erachter dat ze toch nog onderdelen missen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:28
Is het mogelijk om in het LenovoY500 MBG2AMH model een SSD te zetten?
Bij dit model, i.t.t. de €999 en €1199 modellen, staat namelijk bij de specificaties niet genoemd dat er een SSD in zit (standaard).

Binnenkort wil ik de Y500 aanschaffen, maar wil erg graag een SSD erin zetten om vervolgens het OS op te installeren. Ben dus benieuwd of dit bij het goedkoopste model een mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
1nevitable schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 12:57:
Is het mogelijk om in het LenovoY500 MBG2AMH model een SSD te zetten?
Bij dit model, i.t.t. de €999 en €1199 modellen, staat namelijk bij de specificaties niet genoemd dat er een SSD in zit (standaard).

Binnenkort wil ik de Y500 aanschaffen, maar wil erg graag een SSD erin zetten om vervolgens het OS op te installeren. Ben dus benieuwd of dit bij het goedkoopste model een mogelijkheid is.
tuurlijk kan dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Traxas
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-04-2021
Heeft iemand al de SLI versie icm Linux geprobeerd? Niet dat ik er geen Windows op zou zetten om op te gamen, maar het zou toch mooi zijn als het ook onder Linux werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcjambi
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-08 13:11
Dit wil ik ook graag doen, maar heb ik dan ook de mogelijkheid om de standaard hard disk ernaast te gebruiken? of heb ik daarnaast nog iets speciaals nodig? Heb het begin van de topic gelezen en het is allemaal een beetje verwarrend voor mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:49
mcjambi schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:21:
[...]

Dit wil ik ook graag doen, maar heb ik dan ook de mogelijkheid om de standaard hard disk ernaast te gebruiken? of heb ik daarnaast nog iets speciaals nodig? Heb het begin van de topic gelezen en het is allemaal een beetje verwarrend voor mij :(
In het geval van I7 model is het de standaard caching SSD verwijderen en de nieuwe SSD op die plek neer te zetten.
Ik heb mijn Windows 8 opnieuw geïnstalleerd gewoon met UEFI en hij (re)boot met de SSD in ~20 sec

In het I5 model zit geen caching SSD en kun 'm dus direct inzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door pin_point op 15-03-2013 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ook een ELAN-touchpad, heb aangekaart bij de winkel waar ik gekocht heb (Paradigit). Kreeg zonder op te sturen een compleet nieuwe laptop mee (over service gesproken).

Nu ben ik de koning te rijk met zo'n mooi Synaptics-pad... awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:31:
Had ook een ELAN-touchpad, heb aangekaart bij de winkel waar ik gekocht heb (Paradigit). Kreeg zonder op te sturen een compleet nieuwe laptop mee (over service gesproken).

Wanneer had jij hem gekocht? Zit er nu ook aan te denken om de touchpad om te ruilen.
Niet dat ik er veel last van heb maar als hij zo omgeruild wordt voor een nieuwe ... 8)

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:31:

goede zaak van paradigit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Ik had mijn Y500 opgestuurd en na 2 weken was deze klaar. De touchpad is vervangen en deze werkt nu goed.

Echter blijkt nu de blu-ray speler niet meer goed te functioneren, lijkt erop dat ze deze bij Lenovo of tijdens het transport kapot is gegaan. Als ik er een dvd in stop lijkt hij wel op te stijgen en het laden en installeren gaat enorm traag.

Daarnaast heb ik het idee dat de laptop ook trager is dan toen ik hem net had, terwijl er helemaal nog niet veel op staat. Eigenlijk alleen nog office en bitdefender. Dat hij trager is heb ik overigens geen objectieve metingen van. Kan dus ook gewoon gevoelsmatig zijn.

Maar ik heb dus contact opgenomen met Lenovo over de defecte blu-ray speler en gezegd dat ik niet opnieuw mijn laptop 2 weken kwijt wil en dat ik verwacht dat ze een nieuwe opsturen en dat ik daarna wel de defecte opstuur. Dat doen ze uiteraard niet.

Maar moet ik dit zomaar pikken, of heb ik hierin nog bepaalde rechten?

Ik heb dat ding nu sinds 27 december en ben hem als ik hem weer opstuur straks 4 weken kwijt in totaal. Dat is toch niet normaal voor z'n ding van 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcjambi
pin_point schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:08:
[...]

In het geval van I7 model is het de standaard caching SSD verwijderen en de nieuwe SSD op die plek neer te zetten.
Ik heb mijn Windows 8 opnieuw geïnstalleerd gewoon met UEFI en hij (re)boot met de SSD in ~20 sec

In het I5 model zit geen caching SSD en kun 'm dus direct inzetten.
Wat is het maximale aantal geheugen dat ie ondersteunt? en het is een mSata ssd toch? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Ow, Lenovo wordt wakker, na 5 weken reparatietijd gaan ze toch maar een nieuwe opsturen. Het zou mij benieuwen of dit goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

donald_dick schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:32:
Ow, Lenovo wordt wakker, na 5 weken reparatietijd gaan ze toch maar een nieuwe opsturen. Het zou mij benieuwen of dit goed gaat...
Een nieuwe? Dat is toch niet puur vanwege de touchpad? Was jij de persoon met de problemen met het scherm?

Afgelopen week een aantal keer gehad dat de touchpad mij in de steek liet wanneer ik het niet kon gebruiken... :'( Met een externe muis op de bank werken is geen pretje. Vandaag besloten eens contact te leggen met de webshop waar de laptop is gekocht met de vraag of we niet een deal kunnen maken. Ik ga geen 5 weken op mijn laptop wachten omdat Lenovo terwijl ze van de fout wisten besloten de laptops niet terug te trekken. Ik wil gerust wat extra betalen voor een nieuwe, ik kan gewoon niet langdurig zonder laptop gaan zitten.

Het schandalige gedrag om de consument dan maar op te laten draaien voor langdurige reparaties op een dergelijke apparaat is wat mij betreft gewoon onacceptabel...
Wat overigens apart is is dat Lenovo de laptop op laat sturen, ik heb voor mijn vrouw een budget model van Toshiba gekocht, en daar zit pickup and return bij... Dat is mijn inziens ook wat vriendelijker. Zal wel komen omdat Lenovo ook een zakelijke afdeling heeft en daarom vertikt fatsoenlijke service te verlenen aan consumenten...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
.Gertjan. schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:38:
[...]

Een nieuwe? Dat is toch niet puur vanwege de touchpad? Was jij de persoon met de problemen met het scherm?

Afgelopen week een aantal keer gehad dat de touchpad mij in de steek liet wanneer ik het niet kon gebruiken... :'( Met een externe muis op de bank werken is geen pretje. Vandaag besloten eens contact te leggen met de webshop waar de laptop is gekocht met de vraag of we niet een deal kunnen maken. Ik ga geen 5 weken op mijn laptop wachten omdat Lenovo terwijl ze van de fout wisten besloten de laptops niet terug te trekken. Ik wil gerust wat extra betalen voor een nieuwe, ik kan gewoon niet langdurig zonder laptop gaan zitten.

Het schandalige gedrag om de consument dan maar op te laten draaien voor langdurige reparaties op een dergelijke apparaat is wat mij betreft gewoon onacceptabel...
Wat overigens apart is is dat Lenovo de laptop op laat sturen, ik heb voor mijn vrouw een budget model van Toshiba gekocht, en daar zit pickup and return bij... Dat is mijn inziens ook wat vriendelijker. Zal wel komen omdat Lenovo ook een zakelijke afdeling heeft en daarom vertikt fatsoenlijke service te verlenen aan consumenten...
Nee, ik had geen problemen met mijn scherm. Volgens hun was er waterschade en mechanische inwerking geweest en wilde ze de gehele binnenkant vervangen. Het touchpadprobleem lijken ze snel te kunnen oplossen, maar andere onderdelen lijken ze dus niet op voorraad te hebben. Deze bestellen ze dan, wat bij 10 werkdagen duurde en ze er pas na 5! werkdagen erachter kwamen dat ze nog onderdelen misten. Hiervan wordt je als klant niet op de hoogte gehouden, je moet er zelf achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 23:23
Ook mijn Y500 i5 is nog steeds in reparatie, waarover ik eerder schreef in dit topic.
Communicatie is niet het sterkste punt lijkt het van de service-afdeling, want je wordt totaal niet op de hoogte gehouden hoe ver reparatie is. Daar moet je dus zelf over opbellen zoals ook al eerder hier wordt opgemerkt.
Vergeet niet dat Lenovo in NL gerunt wordt door Medion en je dus feitelijk je laptop ter reparatie aanbiedt bij Medion (als je linea recta direct contact opneemt met Lenovo, weet niet hoe dat gaat via de winkel).

Bij mij moest de DVD Eject-knopje gerepareerd worden, kwam er een offerte binnen (zoals hier ook al verteld) over reparatiekosten. Na een e-mail met aankoopbon is dit rechtgezet, maar was gewoon productiefout dus had nooit volgens hun een offerte gestuurd moeten worden. Dus dat was wel netjes.
Maar ze bleven wel proberen mijn toetsenbord te repareren, die daar niks mee te maken heeft. Ook op de eerdere mail reageerden ze niet (terwijl ze zeggen, bij vragen reageer op deze mail).
Ook is het taalgebruik in de offerte en in de mail niet echt lekker Nederlands. Misschien komt dat omdat de reparatie-afdeling in Limburg zit of omdat er Polen werken (stond Poolse naam op offerte met krom NL's). Dat is dus iets minder.
Volgens hun moet hij na het weekend terugkomen. Heeft bij mekaar 4 weken geduurd. Hopelijk is alles geregeld en hebben ze niet het toetsenbord gerepareerd maar wel het goede onderdeel.
Laat de uitkomst wel weer even weten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
mcjambi schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:21:
[...]

Wat is het maximale aantal geheugen dat ie ondersteunt? en het is een mSata ssd toch? Alvast bedankt.
Geheugen is max 16GB wat de laptop ondersteund.
Ja het is inderdaad een msata SSD, de grootste is momenteel 256GB maar in de loop van dit jaar komt er een nieuwe serie van Crucial welke voor msata welke tot 500GB gaan ofzo.

Ikzelf heb er een 128GB M4 in gedaan en gebruik de 1TB HDD als opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:56:
[...]

[...]

Bedankt voor de tips!

Maar uitzetten van de bios? kan dat geen risico voor de computer geven? Verder geeft het driver-app/programma aan dat mijn drivers up to date zijn of klopt dat dus niet helemaal?

[...]

Bedankt, zal het proberen. Tot zover geen problemen maar heb het maar kort kunnen gebruiken nog.
hmm, heb batterij settings op maximum performance gezet maar hij blijft soms vastlopen en ook geregeld contact met wifi verliezen (wordt limited). event log geeft aan:

Your computer was not assigned an address from the network (by the DHCP Server) for the Network Card with network address 0x12689DF4ADD9. The following error occurred: 0x79. Your computer will continue to try and obtain an address on its own from the network address (DHCP) server.

Ik ga het maar eens resetten. kijken of er dan verbetering zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
William_H schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 20:26:
Ook mijn Y500 i5 is nog steeds in reparatie, waarover ik eerder schreef in dit topic.
Communicatie is niet het sterkste punt lijkt het van de service-afdeling, want je wordt totaal niet op de hoogte gehouden hoe ver reparatie is. Daar moet je dus zelf over opbellen zoals ook al eerder hier wordt opgemerkt.
Vergeet niet dat Lenovo in NL gerunt wordt door Medion en je dus feitelijk je laptop ter reparatie aanbiedt bij Medion (als je linea recta direct contact opneemt met Lenovo, weet niet hoe dat gaat via de winkel).

Bij mij moest de DVD Eject-knopje gerepareerd worden, kwam er een offerte binnen (zoals hier ook al verteld) over reparatiekosten. Na een e-mail met aankoopbon is dit rechtgezet, maar was gewoon productiefout dus had nooit volgens hun een offerte gestuurd moeten worden. Dus dat was wel netjes.
Maar ze bleven wel proberen mijn toetsenbord te repareren, die daar niks mee te maken heeft. Ook op de eerdere mail reageerden ze niet (terwijl ze zeggen, bij vragen reageer op deze mail).
Ook is het taalgebruik in de offerte en in de mail niet echt lekker Nederlands. Misschien komt dat omdat de reparatie-afdeling in Limburg zit of omdat er Polen werken (stond Poolse naam op offerte met krom NL's). Dat is dus iets minder.
Volgens hun moet hij na het weekend terugkomen. Heeft bij mekaar 4 weken geduurd. Hopelijk is alles geregeld en hebben ze niet het toetsenbord gerepareerd maar wel het goede onderdeel.
Laat de uitkomst wel weer even weten hier.
Ze zijn heel erg van "hij komt volgende week". Tot twee keer aan toe. Helaas kunnen ze nooit concreet een datum melden. De eerstelijns support kan je doorzetten naar een andere afdeling, maar die lezen volgens mij ook alleen maar de statusrapports wat het reparatiecentrum doorgeeft.

Maar kon je niet de dvd drive opsturen? Ik moest ook alles opsturen, behalve de sroomkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcjambi
pin_point schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:42:
[...]

Geheugen is max 16GB wat de laptop ondersteund.
Ja het is inderdaad een msata SSD, de grootste is momenteel 256GB maar in de loop van dit jaar komt er een nieuwe serie van Crucial welke voor msata welke tot 500GB gaan ofzo.

Ikzelf heb er een 128GB M4 in gedaan en gebruik de 1TB HDD als opslag
Dus de laptop ondersteund max 16gb, wat gebeurd er met de rest dan als je er 128+gb in doet, ik heb zelf al wel een 256gb msata van crucial in mijn intel nuc zitten dus zou ik die als main kunnen gebruiken met os, programma's en games erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb alleen een Samsung 840 SSD erin zitten van 500GB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

mcjambi schreef op zondag 17 maart 2013 @ 09:45:
[...]

Dus de laptop ondersteund max 16gb, wat gebeurd er met de rest dan als je er 128+gb in doet, ik heb zelf al wel een 256gb msata van crucial in mijn intel nuc zitten dus zou ik die als main kunnen gebruiken met os, programma's en games erop ?
Hij heeft het over geheugen. Dus je RAM. Aan hardeschijf ruimte is er in principe geen limiet (tenminste niet een limiet die je snel zult bereiken ;) ). Een schijf van 128GB erin kan prima, zelf heb ik een 256GB SSD erin gezet en het werkt prima :) Het maakt niet uit of je de grote schijf vervangt of dat je de mSATA gebruikt, beiden zijn qua werking gelijk. Ik heb de trouwens de 1TB eruit gehaald en vervangen voor een Samsung 830

No offense, maar als je dit soort dingen moet vragen is het dan wel verstandig een schroevendraaier in je laptop te zetten en op eigen houtje aan de slag te gaan?

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eindelijk (na heel veel geduld hebben) een nieuwe laptop opgehaald. Moest hem wel snel reserveren bij Paradigit Haarlem. Hij heeft fabricage datum 13/02/03, dus 3 februari 2013. Het gaat om een SLI model, MBG3DMH. Ik dacht het meteen maar in een keer goed te doen. SLI is wel bijzonder.
Op de site van Paradigit stond er ook expliciet vermeld dat hij voorzien is van een synaptics touchpad. ;)
Meteen wel een losse bay met een optical drive besteld. Vind ik toch wel handig, hoewel ik verwacht het niet heel veel nodig te hebben.

Nu ga ik mijn SSD, msata van crucial weer inbouwen. Zie mijn eerdere berichtjes in dit topic. Hij lag ruim 2 maanden werkloos in de la.......
Ik hoop een hele tijd weer te kunnen genieten van deze laptop net als mijn oudere Dell Inspiron 6400 die het nog steeds doet en nu ruim 6,5 jaar oud is.

Als de msata er weer inzit meld ik het hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 09:39
Ik heb ook de Y500, I7 uitvopering, bij Paradigit gekocht.
Bij deze batch is het touchpad ook al veranderd naar een Synaptics.

Maar er vielen me 2 dingen op. Kleine beschadigingen rondom het toetsenbord, misschien als gevolg van het veranderen van de touchpad? En de bezel van het scherm rondom de webcam lijkt erg los te zitten.
Komt dit andere Y500 eigenaren bekend voor?

Op zich is het niet zo'n punt en heb ik liever dit soort kleine probleempjes dan bv vaste pixels enz.
Ik weet ook neit of ik ermee terug moet gaan naar Paradigit.
Maar toch, voor een laptop van €1000,- was ik hierdoor een beetje teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
@donald_dick Nee, ik heb expliciet gevraagd of ik alleen de DVD-drive kon opsturen. Dat kon niet, omdat de hele laptop als geheel onder de garantie valt volgens hen. En dus kun je niet appart een onderdeel opsturen. Moest hem ook opsturen zonder stroomkabel. Dat laatste vind ik dan weer een aparte instructie, maar goed.
Ik vind het overigens slecht dat ze niet met een ticket systeem werken waarbij je op de hoogte wordt gehouden van de reparatie. Volgens de tel. helpdesk was hij gereed en was er ook al vooraangemeld bij DPD. Heb zelfs al een Track&Trace nr. ontvangen telefonisch, maar of ik dat nr. per mail zou ontvangen kon hij mij niet melden.

Als ik de ervaringen zo lees zouden ze bij Lenovo (in A'dam Zuid-oost) eens moeten gaan overdenken of ze wel door willen gaan met die partnerschap met Medion. Vind de service toch niet geweldig als ik ook de andere verhalen lees. Straalt toch af op je merk lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
William_H schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:12:
@donald_dick Nee, ik heb expliciet gevraagd of ik alleen de DVD-drive kon opsturen. Dat kon niet, omdat de hele laptop als geheel onder de garantie valt volgens hen. En dus kun je niet appart een onderdeel opsturen. Moest hem ook opsturen zonder stroomkabel. Dat laatste vind ik dan weer een aparte instructie, maar goed.
Ik vind het overigens slecht dat ze niet met een ticket systeem werken waarbij je op de hoogte wordt gehouden van de reparatie. Volgens de tel. helpdesk was hij gereed en was er ook al vooraangemeld bij DPD. Heb zelfs al een Track&Trace nr. ontvangen telefonisch, maar of ik dat nr. per mail zou ontvangen kon hij mij niet melden.

Als ik de ervaringen zo lees zouden ze bij Lenovo (in A'dam Zuid-oost) eens moeten gaan overdenken of ze wel door willen gaan met die partnerschap met Medion. Vind de service toch niet geweldig als ik ook de andere verhalen lees. Straalt toch af op je merk lijkt mij.
Je belt niet met Zuid-Oost, dat is hun zakelijke afdeling. Je belt voor de Idealijn ergens naar zuid-limburg, waar je ook je laptop hebt heen gestuurd.

En dat van Medion: Ze hebben Medion juist opgekocht om voet te krijgen in Europa. Ze gaan niet zo hun dochterbedrijf verkopen :P Ik word morgen opgebeld over mijn aangekochte extra garantie. De mevrouw van Medion wist niet dat er extra garantie op zat en of zij deze kon overzetten naar een nieuwe laptop. Dus dat wordt nog spannend morgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
donald_dick schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:25:
[...]

Je belt niet met Zuid-Oost, dat is hun zakelijke afdeling. Je belt voor de Idealijn ergens naar zuid-limburg, waar je ook je laptop hebt heen gestuurd.

En dat van Medion: Ze hebben Medion juist opgekocht om voet te krijgen in Europa. Ze gaan niet zo hun dochterbedrijf verkopen :P Ik word morgen opgebeld over mijn aangekochte extra garantie. De mevrouw van Medion wist niet dat er extra garantie op zat en of zij deze kon overzetten naar een nieuwe laptop. Dus dat wordt nog spannend morgen :P
Hun service zit in Limburg, hun algemeen kantoor/winkel in A'dam. En er staat duidelijk op de website dat Medion 'namens' Lenovo in NL handelt. Dus het dan geen dochter, maar gewoon een verkoopkanaal of hoe dat ook al weer heet. En al was het een dochter, dan kun je alsnog de zaak in eigen hand nemen, dat is niet zo moeilijk hoor. Gewoon mannetje van Lenovo droppen vanuit China om de boel op de rails te zetten, gebeurt bij bedrijven zo vaak.

Overigens baal ik juist van die garantieperikelen. Ze weten niks bij die service over garantie. Sturen gewoon een offerte met hoge reparatiekosten terwijl ze zelf konden zien dat ik garantie had. Ze proberen het gewoon en als je moeilijk gaat doen komen er ineens excuses, maar met in mijn ogen toch een beetje moeite en vervelend corporate taalgebruik. Niet echt servicegericht in mijn ogen. En ook lees je hier te vaak dat ze nog niks weten over nieuwe producten die ergens anders (buitenland) al wel gepresenteerd zijn en dat er beschadigingen bij de reparatie zijn.
Ik kwam erachter dat ze mijn toetsenbord perse wilden repareren terwijl dit niks met het probleem te maken had en dat daar (lees forum) vaak beschadigingen mee gepaard gaan. Dus ik weer mail sturen, reageren ze weer niet op. Dat soort zaken leiden tot irritatie en verlaging van de waardering van het merk Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowizi schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:53:
Ik heb ook de Y500, I7 uitvopering, bij Paradigit gekocht.
Bij deze batch is het touchpad ook al veranderd naar een Synaptics.

Maar er vielen me 2 dingen op. Kleine beschadigingen rondom het toetsenbord, misschien als gevolg van het veranderen van de touchpad? En de bezel van het scherm rondom de webcam lijkt erg los te zitten.
Komt dit andere Y500 eigenaren bekend voor?

Op zich is het niet zo'n punt en heb ik liever dit soort kleine probleempjes dan bv vaste pixels enz.
Ik weet ook neit of ik ermee terug moet gaan naar Paradigit.
Maar toch, voor een laptop van €1000,- was ik hierdoor een beetje teleurgesteld.
Ik herken dit niet!
Hier lijkt alles pico bello. Wat me opvalt is dat er een tijdelijk doorzichtig velletje rondom alle toetsen zit. Dat had ik niet bij de vorge twee laptops gezien. Ik last het lekker nog ff zitten.

Net de SSD msata ingebouwd en ik had nog win8 van een van de vorige laptops erop staan. Biosvolgorde aangepast en draaien maar. Retesnel weer! Ik start zonder password op in enkele seconden.... 8)

Nu moet ik eigenlijk de win8 op de HD wissen en de serial overnemen (Berlac) en opnieuw invoeren op de msata. Zou lullig zijn als iemand een van die vorige laptops krijgt.... of zou dat geen problemen geven. 2 laptops met dezelfde serial :?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:09:
Nu moet ik eigenlijk de win8 op de HD wissen en de serial overnemen (Berlac) en opnieuw invoeren op de msata. Zou lullig zijn als iemand een van die vorige laptops krijgt.... of zou dat geen problemen geven. 2 laptops met dezelfde serial :?

Iemand een idee?
Ja, Windows 8 installeren met UEFI aan, dan neemt hij direct de windows 8 versie / taal over en activeert hij 'm ook direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:09:
[...]

Iemand een idee?
Volgens mij zijn het 'bulk' keys. Alle laptops zijn geactiveerd met dezelfde sleutel. Volgens mij wordt dit gedaan samen met een bios check. Toen ik W8 er opnieuw op gooide hoefde ik geen key in te geven en werd W8 automatisch geactiveerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
.Gertjan. schreef op maandag 18 maart 2013 @ 06:57:
[...]

Volgens mij zijn het 'bulk' keys. Alle laptops zijn geactiveerd met dezelfde sleutel. Volgens mij wordt dit gedaan samen met een bios check. Toen ik W8 er opnieuw op gooide hoefde ik geen key in te geven en werd W8 automatisch geactiveerd. :)
Nee, dat heeft dus te maken met UEFI. Waar de key in het 'BIOS' zit voorgeprogrammeert. Dat is geen standaard of bulk key, maar de eigen key van die speciefieke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Voor wie het interesseert betreffende reparaties. Daar heb ik wat nieuwe informatie over.
Iedereen weet nu inmiddels wel dat Medion namens Lenovo in Nederland handelt.
Wat jullie misschien niet weten is waar de laptops gerepareerd worden. Daar kwam ik toevallig achter na het traceren van mijn pakket via de Track&Trace code die ik heb gekregen na contact op te nemen met het service center in Panningen (Limburg).
In de offerte viel mij al op dat de laptop was behandeld door een medewerker met een Poolse naam. Nu bevinden er zich tegenwoordig ook veel Polen in Limburg dus niks verbaasd mij nog.
Maar toen ik dus mijn pakket traceerde zag ik dat hij ingeklaard werd in de buurt van Dresden. Oost-Duitsland. Nu bevindt hij zich op een tussenstation in Dusseldorf.
In Oost-Duitsland werken natuurlijk veel Polen, waarschijnlijk voor Medion.
Dit is misschien een verklaring voor velen waarom de reparatie zolang duurt en waarom de communicatie met de klanten af en toe wat klunnelig is en/of er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micael74
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Goedemorgen allemaal,

Volgens de Lenovoshop is de Lenovo® Y500 IdeaPad® laptop (MBG2AMH) weer voorradig sinds enkele dagen.
Echter is het tot nu toe alleen deze webshop die dit model nog weer heeft binnen gekregen.

Zullen dit misschien nog een aantal gerepareerde notebooks zijn die weer retour uit de fabriek zijn gekomen en weer als nieuw worden verkocht.

Na alle berichten te hebben gelezen hier zou het me niet verbazen, maar misschien zit ik er ook wel naast.

Wat denken jullie?

Gr. Micael

Leeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Voor de liefhebber van een laptop zonder OS, bij Computerpirates verkopen ze de i5 in SLI uitvoering zonder OS.

edit: Beetje vreemde superdeal trouwens want ze verkopen de i7 SLI met W8 en 4GB meer dan de i5 voor €76,- extra :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik las een artikel over 3Dmark scores en besloot hierbij zelf eens aan de slag te gaan. Ik had nog drivers van ergens begin februari geinstalleerd en besloot ze eerst hierop te runnen. Het betreft 3dmark2013, de nieuwste dus!

Even wat info: Ik heb de i7 SLI versie uit Duitsland gekocht. Windows 7 SP1 met alle updates...

Resultaten met drivers van Februari (SLI geactiveerd en physx op Auto select)
Icestorm: 70128 (Graphics: 87148 physics: 41655)
Cloud Gate: 8324 (Graphics: 11006 physics: 4493)
Fire Strike: 1159 (Graphics: 1310 physics: 6834 combined: 373)

Ik vond deze scores wat laag vergeleken met de scores op de website van andere grafische kaarten en besloot de nieuwste drivers te installeren. De scores kwamen overeen met een Single GT640 kaart. Dus vandaar mijn verbijstering van de lage score!

Resultaten met drivers vandaag gedownload (SLI geactiveerd en physx op auto select)
Icestorm: 84288 (Graphics: 120660 physics: 41016)
Cloud Gate: 11307 (Graphics: 18797 physics: 4722)
Fire Strike: 1034 (Graphics: 1126 physics: 8472 combined: 353)

Wat opvalt is dat Fire Strike minder is geworden (Zo'n 10% toch wel) en de rest een flinke boost krijgt. Lijkt mij niet meteen normaal?

Vandaar mijn vraag of andere mensen hun resultaat eens willen posten. Of doorsturen via een DM of deze thread niet in een verzadiging van scores te laten uitlopen.

Ook een vergelijking met een i5 of een single GT650 zijn welkom. Ik vind mijn scores persoonlijk nog altijd wat laag.

EDIT:

Graphics Card
NVIDIA GeForce GT 650M
Vendor
Unknown
# of cards
2
SLI / CrossFire
On
Memory
2,048 MB
Core clock
405 MHz
Memory clock
2,000 MHz
Driver name
NVIDIA GeForce GT 650M
Driver version
9.18.13.1407
Driver status
FM Approved

Die core clock van 405mhz lijkt mij toch laag?

[ Voor 10% gewijzigd door Unrealiac op 19-03-2013 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
William_H schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:05:
[...]

Hun service zit in Limburg, hun algemeen kantoor/winkel in A'dam. En er staat duidelijk op de website dat Medion 'namens' Lenovo in NL handelt. Dus het dan geen dochter, maar gewoon een verkoopkanaal of hoe dat ook al weer heet. En al was het een dochter, dan kun je alsnog de zaak in eigen hand nemen, dat is niet zo moeilijk hoor. Gewoon mannetje van Lenovo droppen vanuit China om de boel op de rails te zetten, gebeurt bij bedrijven zo vaak.

Overigens baal ik juist van die garantieperikelen. Ze weten niks bij die service over garantie. Sturen gewoon een offerte met hoge reparatiekosten terwijl ze zelf konden zien dat ik garantie had. Ze proberen het gewoon en als je moeilijk gaat doen komen er ineens excuses, maar met in mijn ogen toch een beetje moeite en vervelend corporate taalgebruik. Niet echt servicegericht in mijn ogen. En ook lees je hier te vaak dat ze nog niks weten over nieuwe producten die ergens anders (buitenland) al wel gepresenteerd zijn en dat er beschadigingen bij de reparatie zijn.
Ik kwam erachter dat ze mijn toetsenbord perse wilden repareren terwijl dit niks met het probleem te maken had en dat daar (lees forum) vaak beschadigingen mee gepaard gaan. Dus ik weer mail sturen, reageren ze weer niet op. Dat soort zaken leiden tot irritatie en verlaging van de waardering van het merk Lenovo.
Lenovo heeft in 2011 Medion opgekocht, dus dan is het toch echt een dochtermaatschappij :P
maar ik vind het zo gek dat ze bij jouw ook het toetsenbord hebben vervangen. Zij hadden mij ook een offerte gestuurd die was opgesteld in slecht Nederlands wat meer op Duits leek. Tevens hebben ze nooit aangetoond dat er waterschade was en de term mechanische inwerking konden zij mij niet uitleggen.

Gelukkig zijn ze horendol van mij geworden en hebben ze verlede week besloten om maar een nieuwe op te sturen. Eerst zien, dan geloven. En als ze een refurbished opsturen dan zijn ze nog niet klaar met mij. Zowiezo zijn ze dat nog niet, want ze moeten nog uitvinden hoe ze mijn extra garantie gaan overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasw
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-03 14:26
Ik ben van plan de y500 te kopen. Deze versie om precies te zijn: http://computerpirates.co...l-21-21-21-59-358243.html

Vervolgens wil ik daar een 120GB msata SSD inzetten en Windows 8 overzetten. Als ik het goed begrijp is dit niet heel ingewikkeld.
- Schroefjes uit de laptop halen
- SSD erin zetten (hopelijk zit er een schroefje bij om het vast te zetten, anders moet ik die zoeken)
- HDD Clonen met bijvoorbeeld Paragon Migrate OS (http://www.paragon-software.com/nl/home/migrate-OS-to-SSD/)
- BIOS op Legacy mode zetten en SSD instellen als boot drive
- HDD formatteren

of i.p.v. het clonen
- Windows 8 ISO op een USB stick zetten
- Back Up van de Lenovo drivers maken
- USB als 1e boot drive instellen in de BIOS, daarna SSD, daarna HDD
- Windows installeren
- Drivers installeren
- HDD formatteren

Klopt dat zo ongeveer? Het lijkt heel makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Pasw schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:43:
Ik ben van plan de y500 te kopen. Deze versie om precies te zijn: http://computerpirates.co...l-21-21-21-59-358243.html

Vervolgens wil ik daar een 120GB msata SSD inzetten en Windows 8 overzetten. Als ik het goed begrijp is dit niet heel ingewikkeld.
- Schroefjes uit de laptop halen
- SSD erin zetten (hopelijk zit er een schroefje bij om het vast te zetten, anders moet ik die zoeken)
- HDD Clonen met bijvoorbeeld Paragon Migrate OS (http://www.paragon-software.com/nl/home/migrate-OS-to-SSD/)
- BIOS op Legacy mode zetten en SSD instellen als boot drive
- HDD formatteren

of i.p.v. het clonen
- Windows 8 ISO op een USB stick zetten
- Back Up van de Lenovo drivers maken
- USB als 1e boot drive instellen in de BIOS, daarna SSD, daarna HDD
- Windows installeren
- Drivers installeren
- HDD formatteren

Klopt dat zo ongeveer? Het lijkt heel makkelijk...
Nog makkelijker;
- Backup maken van driver partitie (evt. volledige clone originele disk)
- UEFI windows 8 USB stick maken (zie eerdere post van mij)
- Windows installeren
- Drivers installeren
Klaar en Windows is zelfs al geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

donald_dick schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:39:
[...]
Gelukkig zijn ze horendol van mij geworden en hebben ze verlede week besloten om maar een nieuwe op te sturen. Eerst zien, dan geloven. En als ze een refurbished opsturen dan zijn ze nog niet klaar met mij. Zowiezo zijn ze dat nog niet, want ze moeten nog uitvinden hoe ze mijn extra garantie gaan overzetten.
Goed dat je aanhaalt dat ze ook nieuwe versturen, dan trek ik eventjes mijn SSD eruit mocht ik hem opsturen :/

Ik heb afgelopen week geprobeerd om met de webshop waar de laptop gekocht is een goede oplossing te verzinnen voor het touchpad (omdat de laptop min of meer onmisbaar is en ik weinig zin heb op te moeten draaien voor fouten van Lenovo), maar helaas voelde men zich niet geroepen om op enige manier tegemoet te komen (zelfs niet tegen betaling) en ze wilden ook niet echt kijken of ze met Lenovo iets konden regelen. Ze namen het standpunt in dat ik hem maar naar hen moest opsturen en dat zij wel zouden kijken of ze het gefixt krijgen...
En aangezien ze in de mail mij aanschreven met een achternaam die niet eens lijkt op mijn eigen naam heb ik mijn bedenkingen bij de nauwkeurigheid van de betreffende shop...

Dit is dus de laatste Lenovo en tevens de laatste prijzige aankoop in de betreffende webshop. Ik stel gewoon voor om te betalen (ik betaal zonder problemen 200~300 euro extra om direct een nieuwe (en goede) te hebben), maar schijnbaar vonden ze het niet nodig om een beetje tegemoet te komen... Beetje jammer..
Maar wel op de site melden dat de huidige serie zonder touchpad problemen is en je dus gewoon zorgeloos kunt kopen

Ik neem aan dat het verstandiger is om direct met Lenovo te onderhandelen over de eventuele reparatie? Dat scheelt weer een extra schakel waardoor de wachttijd misschien mee valt. Ik ga eens uitzoeken of ik mijn SSD met OS gewoon in een andere laptop kan zetten en kan booten, dan zou ik nog een alternatief hebben als ik de laptop op zou sturen...

Disclaimer: mogelijk verwacht ik teveel van de leverancier en webshop, maar ik heb gewoon een beetje het nare idee genaaid te zijn. Ik koop mijn laptop nadat de problemen bekend waren bij Lenovo (in december zijn ze gestopt met de Elan) en toch krijg ik een brak model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 23:15
Gisteren Y500 toegekregen van Komplett.Fabricatie datum op de doos is begin februari.
Alles ziet er ok uit. Nu nog de msata erin plaatsen, en clean install van win8 doen. Hoe halen jullie die win8 dvd van de MSDN site? Key van de laptop werkt niet, alsook die universele key die op het Net kan vinden. Nog eens win8 kopen lijkt me toch wat overdreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Eddy_BE schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:33:
Gisteren Y500 toegekregen van Komplett.Fabricatie datum op de doos is begin februari.
Alles ziet er ok uit. Nu nog de msata erin plaatsen, en clean install van win8 doen. Hoe halen jullie die win8 dvd van de MSDN site? Key van de laptop werkt niet, alsook die universele key die op het Net kan vinden. Nog eens win8 kopen lijkt me toch wat overdreven...
Key is niet nodig die komt als het goed is vanuit de UEFI. Daarnast is volgens mij sinds Windows 8 geen onderscheid meer tussen de retail en OEM cd's van Windows (vroeger moest je ook nog een speciaal type disk hebben).

Ik heb een W8 Pro gedownload van MSDN (heb een developer-account) en met die DVD werd gewoon netjes geïnstalleerd en geactiveerd zonder dat ik een code hoefde in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 14:52
pin_point schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:48:
[...]

Nog makkelijker;
- Backup maken van driver partitie (evt. volledige clone originele disk)
- UEFI windows 8 USB stick maken (zie eerdere post van mij)
- Windows installeren
- Drivers installeren
Klaar en Windows is zelfs al geactiveerd
Ik wil ook een SSD in mijn y500 i5 editie gaan plaatsen maar wordt de SSD dan wel herkend in UEFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Mitx schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:27:
Ik wil ook een SSD in mijn y500 i5 editie gaan plaatsen maar wordt de SSD dan wel herkend in UEFI?
Zolang het bootmedia maar door UEFI herkend wordt de SSD in windows setup gewoon herkend, let wel even op dat je de hardeschijf even alle partities verwijderd anders neemt windows setup deze namelijk over als crash dump / Page file etc.

De Windows 8 DVD wordt volgens mij ook herkend door UEFI (niet getest)
UEFI USB stick werkt goed (link naar mijn instructie: klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddy_BE
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 23:15
.Gertjan. schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:39:
[...]

Key is niet nodig die komt als het goed is vanuit de UEFI. Daarnast is volgens mij sinds Windows 8 geen onderscheid meer tussen de retail en OEM cd's van Windows (vroeger moest je ook nog een speciaal type disk hebben).

Ik heb een W8 Pro gedownload van MSDN (heb een developer-account) en met die DVD werd gewoon netjes geïnstalleerd en geactiveerd zonder dat ik een code hoefde in te vullen.
Bedankt Gertjan. Inderdaad, een key is niet nodig bij installatie. Maar je hebt wel een valid product key nodig om die win8 iso van de MSDN site te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
[...]

En te vroeg gejuigt. OF DPD heeft het adres niet goed op de labels geprint of Medion / Lenovo heeft niet de straatnaam goed doorgegeven. Pakketje is dus retour naar de loods gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

donald_dick schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:05:
[...]

En te vroeg gejuigt. OF DPD heeft het adres niet goed op de labels geprint of Medion / Lenovo heeft niet de straatnaam goed doorgegeven. Pakketje is dus retour naar de loods gestuurd.
Wat een drama scenario wordt dit zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
fulgore schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:12:
[...]

Wat een drama scenario wordt dit zeg 8)7
ik wacht gelukkig pas 7 weken op mijn laptop, dus dit kan er ook nog wel bij :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitx
pin_point schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:37:
[...]

Zolang het bootmedia maar door UEFI herkend wordt de SSD in windows setup gewoon herkend, let wel even op dat je de hardeschijf even alle partities verwijderd anders neemt windows setup deze namelijk over als crash dump / Page file etc.

De Windows 8 DVD wordt volgens mij ook herkend door UEFI (niet getest)
UEFI USB stick werkt goed (link naar mijn instructie: klik)
Okay, thanks, ga ik van de week even proberen als ik me SSD binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Nou, omdat ik toch een paar kilometer van het DPD depot in de buurt werk, heb ik hem maar opgehaald.
Medion had dus de doos al opengemaakt om een een factuur erin te stoppen. Maar waarom medion de laptopdoos niet heeft ingepakt maar zo open en bloot heeft verstuurd is mij een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
Net van komplett een model uit november 2012 gekregen terwijl ze op de site adverteren met 2013 modellen met Synaptics. Echt hoe achterlijk kan je zijn :(. Nu is de voorraad ook spontaan 0 geworden..en in de pricewatch zijn er opeens nog maar 4 winkels die de laptop verkopen wtf :O

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Venxir schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:14:
Net van komplett een model uit november 2012 gekregen terwijl ze op de site adverteren met 2013 modellen met Synaptics. Echt hoe achterlijk kan je zijn :(. Nu is de voorraad ook spontaan 0 geworden..en in de pricewatch zijn er opeens nog maar 4 winkels die de laptop verkopen wtf :O
Moet zeggen dat ik ook niet echt (of beter: echt niet) te spreken ben over de afhandeling van Komplett bij deze laptop. Ze weigeren ook gewoon te reageren op mijn mailtje over een eventuele garantie-afhandeling.

Schijnbaar hecht Komplett weinig waarde aan klantbinding. Ze zullen mij daar in ieder geval niet snel meer terug zien voor dure aankopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Venxir schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:14:
Heb je de doos al geopend? Anders zou ik hem linea recta terugsturen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:12
donald_dick schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:03:
[...]

Ja had zelfs windows 8 al geïnstalleerd en toen viel het mij op. Ik vertrouwde dat het goed was er ben gewon lekker begonnen ermee, pas toen de problemen kwamen ging ik toch die datum maar eens controleren.

Hij gaat nu als DOA terug, maar de vraag is hoelang het duurt voordat ze een nieuwe sturen...

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

donald_dick schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:03:
[...]

Als consument kun je volgens mij gewoon onder de de regels die gelden voor koop op afstand dat ding terug sturen omdat hij niet voldoet. Dan hoef je geen DOA te maken maar stuur je hem gewoon terug, je hoeft voor zover ik weet niet eens een reden op te geven voor je retour.

Enige regel is dat je het binnen een x aantal dagen moet terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXZ
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:02

SXZ

Hoe weet je eigenlijk of je een 2012 of 2013-model met Synaptics touchpad koopt, staat dat op de doos of zie je dat pas wanneer je de laptop checkt op hardware? Bij de mediamarkt zijn ze namelijk weer te koop en ik ben benieuwd of dat de goeie zijn of de refurbished modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
SXZ schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:51:
Hoe weet je eigenlijk of je een 2012 of 2013-model met Synaptics touchpad koopt, staat dat op de doos of zie je dat pas wanneer je de laptop checkt op hardware? Bij de mediamarkt zijn ze namelijk weer te koop en ik ben benieuwd of dat de goeie zijn of de refurbished modellen.
refurbished? Anyhow, de shipmentdatum staat op de doos, de productiedatum (die meestal binnen 2 weken na shipment is) staat onder de batterij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitx
Zo heb gisteren de Crucial m4 64gb SSD ingebouwd en kom er eigenlijk achter dat dat wel een beetje weinig is. Maarach heb er nog die 0.5 TB schijf ernaast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 07:36

Mip

Maandag ga ik mijn Y500 i7 terugbrengen ivm touchpad-problemen
Hoop dat ik em snel terug krijg :'(

Is het aan te raden dat ik mn ingebouwde SSD er uit haal?
Of blijven ze daar van af?
Krijg ik daar garantie problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Mip schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 17:50:
Maandag ga ik mijn Y500 i7 terugbrengen ivm touchpad-problemen
Hoop dat ik em snel terug krijg :'(

Is het aan te raden dat ik mn ingebouwde SSD er uit haal?
Of blijven ze daar van af?
Krijg ik daar garantie problemen mee?
eruit halen, want hoewel de hdd user replacable is, weet je nooit wat die polen ermee gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
Beetje jammer dat de SLI Ultrabay opeens voor 30 euro meer op de Lenovoshop site staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
SXZ schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:51:
Door hem aan te zetten weet je het zeker! Ik heb er zelf een uit november 2012 en die heeft gewoon een synaptic erin. _/-\o_

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb zojuist een Y500 gekocht (de I5/800 euro variant). Hierbij ben ik nog een beetje fobisch ivm slechte eerdere ervaringen met Windows laptops (kom van een MacBook). Zijn er bepaalde zaken waarop ik moet letten die misschien defect/gaar kunnen zijn? Volgens mij heb ik in ieder geval een Synaptic touchpad, dus dat is in ieder geval al een goed begin.

Wat mij opviel is dat bij de eerste opstart het scherm er heel gaar uit zag. Na wat heen en weer bewegen doet hij het prima en nu op de desktop lijk ik het niet meer te kunnen reproduceren. Kwam dat toevallig door het installatieproces, of is het iets waar ik me al zorgen om moet maken? ;)

-edit-

En kan ik Windows er helemaal afhalen om hem overnieuw te installeren? Of kan ik bepaalde drivers dan nooit meer vinden? ;) Er staat namelijk wel aardig wat troep op zeg.. :/

[ Voor 12% gewijzigd door Reb87 op 23-03-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Reb87 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:26:
Ik heb zojuist een Y500 gekocht (de I5/800 euro variant). Hierbij ben ik nog een beetje fobisch ivm slechte eerdere ervaringen met Windows laptops (kom van een MacBook). Zijn er bepaalde zaken waarop ik moet letten die misschien defect/gaar kunnen zijn? Volgens mij heb ik in ieder geval een Synaptic touchpad, dus dat is in ieder geval al een goed begin.

Wat mij opviel is dat bij de eerste opstart het scherm er heel gaar uit zag. Na wat heen en weer bewegen doet hij het prima en nu op de desktop lijk ik het niet meer te kunnen reproduceren. Kwam dat toevallig door het installatieproces, of is het iets waar ik me al zorgen om moet maken? ;)

-edit-

En kan ik Windows er helemaal afhalen om hem overnieuw te installeren? Of kan ik bepaalde drivers dan nooit meer vinden? ;) Er staat namelijk wel aardig wat troep op zeg.. :/
je hebt de drivers toch op je recovery partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Wow, inderdaad gewoon losse drivers. Dat is fijn! En hoe zit het dan met de Windows versie. Ik zie nergens namelijk een sticker met serial op de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
Hoe doen jullie dat met de accu als je gaat gamen?
Om de gt650m te gebruiken moet ie aan het stopcontact, maar ik vraag me af of het niet slecht is voor de accu om hem uren langer te laten opladen als ie al vol is.
Is het misschien beter om de accu eruit te halen als je gaat gamen en dan gewoon direct op netstroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitx
Reb87 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:15:
Wow, inderdaad gewoon losse drivers. Dat is fijn! En hoe zit het dan met de Windows versie. Ik zie nergens namelijk een sticker met serial op de laptop.
De serial is als goed is voorgeprogrammeerd in de UEFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Ik ben van plan deze laptop te bestellen. De SLI met 16Gb editie. Alleen vind ik geen Bluray optische drive als ultrabay, komt deze nog ? Ik kan ook de Bluray editie + SLI bay nemen, maar dan heb je maar 8Gb ram, niet dat dit veel gaat uitmaken, denk ik, maar toch :P

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
lowizi schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:03:
Hoe doen jullie dat met de accu als je gaat gamen?
Om de gt650m te gebruiken moet ie aan het stopcontact, maar ik vraag me af of het niet slecht is voor de accu om hem uren langer te laten opladen als ie al vol is.
Is het misschien beter om de accu eruit te halen als je gaat gamen en dan gewoon direct op netstroom?
Vergeef me deze licht narcistische post door mijzelf te quoten LOL
Maar ik heb een heel nuttig antwoord gevonden!

Wanneer je je Y500 veel thuis gebruikt (aan de netstroom om bv te gamen) dan kun je in Lenovo Energy Management een superhandige optie aanvinken.
Ga naar Lenovo Energy management en klik op het batterij icoontje rechtsonderin (batterij instellingen).
Vervolgens kies je batterij beschermingsmodus en hij zal niet verder opladen dan 60%.
Zo blijft je batterij goed ook al hang je hem heel de dag aan het stopcontact.

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/15nabkm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2mhu9tk.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Lowizi op 28-03-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
lowizi schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:13:
[...]

Wanneer je je Y500 veel thuis gebruikt (aan de netstroom om bv te gamen) dan kun je in Lenovo Energy Management een superhandige optie aanvinken.
Ga naar Lenovo Energy management en klik op het batterij icoontje rechtsonderin (batterij instellingen).
Vervolgens kies je batterij beschermingsmodus en hij zal niet verder opladen dan 60%.
Cool!! Weet je dit zeker?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Iemand een link naar een m4 sATA waar zeker weten dat schroefje bij zit?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
DaveD1109 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:54:
Iemand een link naar een m4 sATA waar zeker weten dat schroefje bij zit?
Crucial M4 128GB, ik had alleen de schroefjes niet nodig omdat ik het schroefje van de caching SSD kon gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowizi
DaveD1109 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:50:
[...]

Cool!! Weet je dit zeker?
Jazeker, het is er speciaal voor ontworpen. Echt cool idd, zorgeloos gamen nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:55

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Wat vinden jullie van het scherm ivm stevigheid op de laptop? Wiebelt het erg of valt het reuze mee als je de laptop op je schoot hebt?

Bedankt.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Het is acceptabel @Jamesbond007uk. Ik heb beter gezien, maar dat was bij kleinere en veeeeel duurdere laptops. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:55

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

@Reb87 dank je wel. Hopelijk gaat het mij niet storen. Ga vanavond de I7 + SLI bestellen :)

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Weet iemand welke Windows 8 iso ik exact moet hebben om de laptop helemaal opnieuw te kunnen installeren? Het wil me nog niet echt lukken om er achter te komen welke versie er nu exact op staat namelijk. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Reb87 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:52:
Weet iemand welke Windows 8 iso ik exact moet hebben om de laptop helemaal opnieuw te kunnen installeren? Het wil me nog niet echt lukken om er achter te komen welke versie er nu exact op staat namelijk. :'(
windows 8 standaard (MLT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel tevreden met mijn lapotop. Na twee keer een misser (elantech touchpad) en vervolgens een week of 7 geduld gehad recent een nieuwe gehaald. Zie ook vorige berichtjes. Nu we met SLI en een crucial msata is hij retesnel en hij bevalt dus goed. Van de week ook de Lenovo dvd bay binnengekregen. Voor de zekerheid maar gekocht. Kan ik ook dvd/cd van wat spellen ed. spelen.

Met progje Berlac kun je de serial/Key vinden.
Met Paragon Migrate OS to SSD 3.0 kun je heel simpel je HD klonen. (kost je 19 euro), geloof me of niet maar dat is het zeker waard! Vlekkeloos toegepast zowel heen als terug toen ik de ssd er uithaalde en de eerdere laptops weer terug bracht ivm het touchpad probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
lowizi schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:13:
[...]

Klopt, kom ik ook gisteren pas achter toen ik ging kijken welke progs opstarten. Maar welke van de twee instellingen moet je dan gebruiken?
Ik vind de naar het Nederlands vertaalde opties een beetje verwarrend (kan aan mij liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
[...]

Lenovo heeft in 2011 Medion opgekocht, dus dan is het toch echt een dochtermaatschappij :P
maar ik vind het zo gek dat ze bij jouw ook het toetsenbord hebben vervangen. Zij hadden mij ook een offerte gestuurd die was opgesteld in slecht Nederlands wat meer op Duits leek. Tevens hebben ze nooit aangetoond dat er waterschade was en de term mechanische inwerking konden zij mij niet uitleggen.

OK, dan geldt dus mijn opmerking dat je daar bedrijfsintern wat aan kan doen.

Overigens wil ik dus even melden dat afgelopen week mijn laptop terug is gekomen. Zo te zien hebben ze gelukkig niet mijn toetsenbord gerepareerd, maar wel keurig mijn DVD-drive-frontje-Eject-knop-probleem. Hij doet het als een tierelier. Was dus een DOA van dat onderdeel. En nu maar op dat knopje drukken steeds :P .

Overigens moet ik dus nu maar even een 'final verdict' geven over de klantenservice.
De telefonische is goed naar mijn oordeel. Daar kreeg ik de hele tijd goede adviezen en daar dus ook mijn Track & Trace code info.
Daarnaast is mijn laptop goed en stevig ingepakt teruggekomen.
Maar per e-mail / brieven is het werkelijk een drama. Slecht Nederlands wat lijkt alsof een Duitser/Duits sprekende Pool het heeft opgesteld. Ook kreeg ik helemaal geen reactie op een mail waarvan ze zeiden dat je daar op mocht reageren mocht er nog iets te melden vallen of vragen waren.
Ook het feit dat ze je niet vertellen dat je product door half Europa wordt gestuurd had wel gezegd mogen worden. Ik stuur iets op naar een adres in Limburg, dan verwacht ik ook dat daar mijn laptop zich bevindt ter reparatie. En niet in Oost-Duitsland!
Verder ben ik dus uiteindelijk wel tevreden, maar sommige communicatie behoeft wel enige verbetering bij Lenovo/Medion Nederland.

De reacties hier te lezen over ervaringen met (e-)winkels leert toch wel om op je strepen te gaan staan aangaande garantie. Doe je dat niet dan proberen ze je gewoon een poot uit te draaien qua garantievoorwaarden en termijn. In de trant van "Ach, kijken of ze er genoegen mee nemen en anders zijn we ineens toegevelijk". Terwijl ze zich hier gewoon aan horen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Laatst online: 10-09 23:05
Kreeg vorige week ook touchpadproblemen voor het eerst. Dacht toen, ik laat hem door de winkel waar ik hem heb gekocht (100m van mijn huis) wel opsturen ergens komende weken. Toen gebruikte ik echter de accucalibrator in lenovo energymanagement en ik weet wel dat ik dat nooit meer ga doen, want vervolgens herkende de laptop het niet meer als de lader aangesloten was, om hem nog op te laden was de enige mogelijkheid om een truukje uit te halen. Eerst de accu eruit, vervolgens 30-45 seconden de powerknop indrukken, vervolgens de lader erin en dan herkende hij weer de lader en starte die weer op, echter als je vervolgens de lader er uit haalde en weer erin, dan moest je eerst het truukje weer herhalen, dus verschrikkelijk irritant. Redelijk wat dingen geprobeerd, maar uiteindelijk maar er voor gekozen om beide problemen in 1 keer te laten oplossen door lenovo en meteen maar een dubbele backup gemaakt, foto's van de (niet van nieuw te onderscheiden) staat van de laptop en weggebracht. Gelukkig heb ik mijn oude acer travelmate die het al 4 jaar geweldig volhoud nog, maar het zou ongeveer 2 tot 3 week duren voor ik hem terugkreeg volgens NoRRoD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Net de SLI versie besteld op Komplett.be. Ik hoop dat hun bewering van Synaptics touchpad en US Internation keyboard kloppen :-)

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 07:36

Mip

Hulde voor Paradigit!
Ik was al dagen emotioneel aan het voorbereiden dat ik mn i7 minstens 2 weken kwijt zou zijn ivm touchpad-vervanging maar tot mijn verbazing krijg ik gewoon een nieuwe direct mee :D
Mn SSD even omgezet en nu weer aan het genieten van mn nieuwe Y500 zonder touchpad-problemen

Paradigit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mip schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:47:
Hulde voor Paradigit!
Ik was al dagen emotioneel aan het voorbereiden dat ik mn i7 minstens 2 weken kwijt zou zijn ivm touchpad-vervanging maar tot mijn verbazing krijg ik gewoon een nieuwe direct mee :D
Mn SSD even omgezet en nu weer aan het genieten van mn nieuwe Y500 zonder touchpad-problemen

Paradigit _/-\o_
Netjes! Wilde aanvankelijk ook bij Paradigit bestellen, maar kreeg het niet goed voor elkaar om een zakelijk account aangemaakt te krijgen.

Zou Komplett NL wel een voorbeeld aan kunnen nemen aan zulke service, maar men vindt het niet eens nodig om normaal op een vraag te reageren.

Weten we in ieder geval ook waar we de volgende keer sowieso geen dure aankopen meer doen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steigert
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-01-2023
Op mijn vorige laptop, een 3 jaar oude Vaio, nooit een probleem mee gehad. Maar nu.... Ik krijg het maar niet voor elkaar om mn audio ook over HDMI naar mn tv te sturen....

Iemand die me kan helpen om dit voor elkaar te krijgen?? Beeld over HDMI switcht vanzelf als ik de hdmikabel in de hdmi-poort steek, maar geluid bljft via laptop lopen.

Alvast bedankt!!
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste