Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-07 08:13
Ik heb sinds kort een y500 met een i5 erin, zeer fijn en totaal geen last van het hele touchpad gebeuren.

Ik wil graag een ssd erin stoppen.
Klopt het dat je in preciepe een mSata erin kan stoppen en een in de ultra bay?

Waar kan je die ultrabays kopen?
Op Lenovo zelf vond ik alleen een utrabay met 750 gig er al in.

Of is het verstandiger om een mSata erin te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:49
Nikr schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:58:
Ik heb sinds kort een y500 met een i5 erin, zeer fijn en totaal geen last van het hele touchpad gebeuren.

Ik wil graag een ssd erin stoppen.
Klopt het dat je in preciepe een mSata erin kan stoppen en een in de ultra bay?

Waar kan je die ultrabays kopen?
Op Lenovo zelf vond ik alleen een utrabay met 750 gig er al in.

Of is het verstandiger om een mSata erin te doen?
msata is een apparte aansluiting in je laptop.

Je zou dus een situatie kunnen creëren 500GB (standaard bij i5 model?) + msata SSD + 750GB ultrabay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:37
pin_point schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:28:
[...]

msata is een apparte aansluiting in je laptop.

Je zou dus een situatie kunnen creëren 500GB (standaard bij i5 model?) + msata SSD + 750GB ultrabay
Die opstelling wil ik ook!! >:)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Heb net trouwens even gecheckt en mijn laptop is van 15-11-2012. Ik heb er wel een synaptic inzitten. De laptops bij de mediamarkt zijn dus ok en komen uit Duitsland.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
vinnie1 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:38:
[...]

Als je uit duitsland besteld zit je toch met het qwertz toetsenbord?
Nogmaals. SLi in duitsland halen is het QWERTZ toetsenbord meer dan waard. Als jullie denken dat een enekel 650m 2gb gddr5 al krachtig is, dan moet je eens merken wat 2x 650m doet.

Ik zou iedereen aanraden die een kennis of contact punt in duitsland heeft, om hem daar te bestellen. Ik verwacht ook dat 90% die deze laptop koopt, en eigenlijk 100% die de SLi wilt, wel blind kan typen. Dus of je nou qwertz of qwerty hebt maakt vrijwel niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 13:58
LunaTempesta schreef op zondag 17 februari 2013 @ 19:33:
[...]

Nogmaals. SLi in duitsland halen is het QWERTZ toetsenbord meer dan waard. Als jullie denken dat een enekel 650m 2gb gddr5 al krachtig is, dan moet je eens merken wat 2x 650m doet.

Ik zou iedereen aanraden die een kennis of contact punt in duitsland heeft, om hem daar te bestellen. Ik verwacht ook dat 90% die deze laptop koopt, en eigenlijk 100% die de SLi wilt, wel blind kan typen. Dus of je nou qwertz of qwerty hebt maakt vrijwel niks uit.
Denk ik ook. Maar ik vraag me nog steeds af hoe de exrra toetsen op een qwertz worden behandeld op qwerty instellingen? Bijvoorbeeld die naast de linkershift of naast de (kleinere) enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Zoals je gewend bent eigenlijkt. Toevallig heeft mijn pa een qwerty toetsenbord van logitech waar naast de linkershift ook een toets zit. De toets bij mij doet hetzelfde als die bij hem. Alleen is die eigenlijk overbodig omdat er naast de enter natuurlijk in principe dezelfde toets zit. De kleine enter is misschien even wennen als je een grote gewend bent en veel games speelt. Maar verder.. Denk eraan dat je altijd het toetsenbord kan laten vervangen, wat wss minder kost dan een extra gpu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Ik heb trouwens net de customer service gesproken en die wist mij te vertellen dat het probleem met het touchpad een bekend probleem was. Zij hadden dit doorgegeven aan hun reparatieservice, maar kennelijk is dat bij mij fout gegaan.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tw1light schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:27:
[...]

Heb beide problemen ook gehad. Bij de wifi problemen heb ik in de router wat lopen klooien met de instellingen van 11N, en toen ik hem op 20mhz heb gezet en 11N guard interval op long is wifi volgens mij nooit meer uitgevallen. Dat van die bevriezingen heb ik gek genoeg alleen de eerste week gehad, daarna nooit meer. Kan dus niet echt zeggen dat ik een oplossing voor je heb, alleen bij mij is het spontaan overgegaan
Ik heb de Macafee trialversier eraf gegooid en battery settings aangepast. Nu geen probleem meer meer internet dat de hele tijd disconnect.

Wel nog meermalen per dag dat de laptop helemaal vastloopt wanneer ik streaming programma kijk of bij sommige games. Herstartten is dan de enige oplossing maar ik zie verder geen foutmelding of log waar het misschien aan lag.

Enig idee waar ik moet zijn om in te zien wat voor het vastlopen heeft gezorgd (soort foutlog of geschiedenis?) ? Dan kan ik tenminste verder naar een oplossing zoeken. (ik ben niet zo handig met computers dus misschien stel ik een erg simpele vraag).

Zijn er verder nog gebruikers met dezelfde problemen? (regelmatig "bevriezen"/vastlopen laptop)

Vind dat toch niet echt stabiel voor een nieuwe laptop. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Ik heb mijn SLI uit Duitsland binnen via comtech. Heeft in totaal 6 dagen geduurd. 2 dagen weekend en 1 dag niet op voorraad, dus het zou in 3 dagen ook kunnen voor degene die nog interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter72
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04-2024
Zojuist krijg ik mail van komplett.nl dat hun voorraad MBG2BMH na 28 nov. is gefabriceerd. Paradigit krijgt een eerste nieuwe lading binnen op 5 maart, vermoedelijk ook na 28 nov. gemaakt. Ik twijfel nog, nu via internet bestellen of straks in de winkel kopen - met het daarbij behorende gemak van evt. terug brengen/reparaties - mocht het ergens voor nodig zijn. Hebben jullie advies?

Overigens, MediaMarket krijgt binnenkort de MBG3Dxx binnen, voor 1199,-

Thanks!!

[ Voor 9% gewijzigd door Splinter72 op 18-02-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ainu88 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:28:
Ik heb mijn SLI uit Duitsland binnen via comtech. Heeft in totaal 6 dagen geduurd. 2 dagen weekend en 1 dag niet op voorraad, dus het zou in 3 dagen ook kunnen voor degene die nog interesse hebben.
Nice. Veel plezier ermee =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Thanks. Ik heb vandaag gw2 erop gezet om even te testen. Hiervoor had ik de i5 met 1x 650m. Wat een verschil is dat. Ultra settings toen 15fps, nu minimaal 40 o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Todat je in WvWvW komt, ha ha.
Dat is het nadeel van de GW specs. Er zijn plekken waar je op ultra in PvE makkelijk 40 kan halen. Maar er zijn ook momenten waarop het gewoon naar de 20 kan droppen. Maakt het soms zo vervelend. Iedere keer alles terug zetten voor WvWvW etc. Maar damn, wat is het spel mooi als je het op Ultra hebt staan ha ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:04
LunaTempesta schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:32:
Todat je in WvWvW komt, ha ha.
Dat is het nadeel van de GW specs. Er zijn plekken waar je op ultra in PvE makkelijk 40 kan halen. Maar er zijn ook momenten waarop het gewoon naar de 20 kan droppen. Maakt het soms zo vervelend. Iedere keer alles terug zetten voor WvWvW etc. Maar damn, wat is het spel mooi als je het op Ultra hebt staan ha ha.
ik ga dus in maart ook een 2e GT650m erbij zetten, maar heb de i5 uitvoering.
En ik heb nog nergens een verhelderend antwoord gevonden over of de i5 voor sli de bottleneck gaat vormen, heeft iemand hier een antwoord op? ik word er namelijk wel enthousiast van als je ziet hoe groot de fps boost is in bijv. GW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Heerlijk zijn die bedrijven die hun afspraken niet nakomen :) Terugbellen wat natuurlijk nooit gebeurd, afdelingen die niet te bereiken zijn per post/mail en telefoon en niemand verantwoording durft te nemen. Nou stuurt Lenovo ook nog mij als klant van het kastje naar de muur en terug.
Ow en goed om te weten: Premium Care betekend bij Lenovo trouwens de afdeling voor buiten garantie gevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy--93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 22:17
Mijn laptop is zojuist voor de eerste keer uitgevallen.

Afbeeldingslocatie: http://oi49.tinypic.com/zv1yj8.jpg

Ik was gewoon bezig op internet (chrome) facebook youtube etc en ik was op skype (bureaublad versie gedownload vind in de app werken maar niks) was webcam was aan.

toen spontaan kreeg ik het scherm te zien in de afbeelding waarna de laptop opnieuw opstarte. lichtje van de webcam bleef branden en deze kon ik niet gebruiken. Zelf weer opnieuw opgestart en tot nu toe geen problemen meer gehad.

Dit is de 2e keer dat mij dit nu overkomt weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy--93 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:14:
Mijn laptop is zojuist voor de eerste keer uitgevallen.

[afbeelding]

Ik was gewoon bezig op internet (chrome) facebook youtube etc en ik was op skype (bureaublad versie gedownload vind in de app werken maar niks) was webcam was aan.

toen spontaan kreeg ik het scherm te zien in de afbeelding waarna de laptop opnieuw opstarte. lichtje van de webcam bleef branden en deze kon ik niet gebruiken. Zelf weer opnieuw opgestart en tot nu toe geen problemen meer gehad.

Dit is de 2e keer dat mij dit nu overkomt weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen ?
Kijk even in de eventlog van windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
HenriL schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 12:07:
[...]

ik ga dus in maart ook een 2e GT650m erbij zetten, maar heb de i5 uitvoering.
En ik heb nog nergens een verhelderend antwoord gevonden over of de i5 voor sli de bottleneck gaat vormen, heeft iemand hier een antwoord op? ik word er namelijk wel enthousiast van als je ziet hoe groot de fps boost is in bijv. GW :P
Hmmm nouja, games zijn natuurlijk gpu en cpu afhankelijk. Je zult vooral in games die veel op CPU berusten wel een verschil zien, maar ik kan me niet voorstellen dat er een bottleneck gaat zijn. 2 cores met tot 4 virtueel die een 2500 - 3100 MHz kloksnelheid hebben. Veel games gebruiken maar 2 tot 4 cores, dus dat zal gewoon allemaal samen moeten werken.

Ik kan me herinneren dat de Y500 SLi in polen zowat allemaal met i5 wordt geleverd. Er waren volgensmij ook wat poolse youtube vid. te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door LunaTempesta op 19-02-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 08:44
Heb nu het probleem dat het scherm het niet meer doet. Als ik een 2e scherm via HDMI aansluit, werkt deze wel al meteen vanaf het Lenovo logo bij opstarten.
In Windows zie ik dan ook geen device voor het eigen beeldscherm van de laptop. Soms, na een paar herstarts herkent ie wel weer ineens het eigen scherm, maar als ik dan daarna weer een herstart doe, werkt het scherm weer niet. Iemand een idee of dit een software probleem is?
Ik kan ook niet in Add Hardware een nieuw device vinden, hij ziet het scherm gewoon niet...

Anyway, zal wel een reperatiecall worden ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
xopsterx schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:52:
Heb nu het probleem dat het scherm het niet meer doet. Als ik een 2e scherm via HDMI aansluit, werkt deze wel al meteen vanaf het Lenovo logo bij opstarten.
In Windows zie ik dan ook geen device voor het eigen beeldscherm van de laptop. Soms, na een paar herstarts herkent ie wel weer ineens het eigen scherm, maar als ik dan daarna weer een herstart doe, werkt het scherm weer niet. Iemand een idee of dit een software probleem is?
Ik kan ook niet in Add Hardware een nieuw device vinden, hij ziet het scherm gewoon niet...

Anyway, zal wel een reperatiecall worden ben ik bang :(
Ik zou een backup maken en dan toch een windows backup terugzetten. Dat gaan zij namelijk ook voor je doen. en daarna overal goed foto's van maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

donald_dick schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:56:
[...]

Ik zou een backup maken en dan toch een windows backup terugzetten. Dat gaan zij namelijk ook voor je doen. en daarna overal goed foto's van maken :P
Eigenlijk bizar dat je die tip moet geven bij een apparaat van 1000 euro. Dat schijnbaar het reparatiecentrum waar ze aan worden toevertrouwd een belabberde service levert en apparaten weet te beschadigen :X

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Hebben anderen ook het probleem dat windows booten vanaf usb niet werkt? Zodra ik vanaf een usb stick opstart blijft ie hangen bij het Lenovo logo. Op een andere laptop doen de sticks het uitstekend.
Booten met een dos partitie op de stick werkt overigens wel.

Ik heb overigens bios versie 1.03

[ Voor 6% gewijzigd door fulgore op 20-02-2013 19:48 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
.Gertjan. schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:01:
[...]

Eigenlijk bizar dat je die tip moet geven bij een apparaat van 1000 euro. Dat schijnbaar het reparatiecentrum waar ze aan worden toevertrouwd een belabberde service levert en apparaten weet te beschadigen :X
Ik kijk nergens meer van op. Ik heb net een email gehad dat mijn garantieclaim terecht was en dat mijn reparatie spoedig en kosteloos wordt uitgevoerd. Nu maar afwachten of ze ook het daadwerkelijke probleem, mijn touchpad, ook repareren :+

[ Voor 8% gewijzigd door donald_dick op 20-02-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er ook aan te twijfelen om deze laptop te kopen en dan het model met i5 en 1x 650m.
Zag hem bij de mediamarkt namelijk liggen voor 750 en die sli bay kun je er later nog bijkopen heb ik begrepen? Is hier een beetje fatsoenlijk op te gamen? Tevens vroeg ik me af of iemand me iets kon vertellen over de warmte van het apparaat, want mijn huidige hp pavilion wordt heet genoeg om een ei op te kunnen bakken bij de WASD keys :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:27:
Zit er ook aan te twijfelen om deze laptop te kopen en dan het model met i5 en 1x 650m.
Zag hem bij de mediamarkt namelijk liggen voor 750 en die sli bay kun je er later nog bijkopen heb ik begrepen? Is hier een beetje fatsoenlijk op te gamen? Tevens vroeg ik me af of iemand me iets kon vertellen over de warmte van het apparaat, want mijn huidige hp pavilion wordt heet genoeg om een ei op te kunnen bakken bij de WASD keys :P
Op de i5 valt wel te gamen. Metro 2033 en gw2 op normal zijn goed te doen. Zelfs wvw in gw2 in grotere battles trekt hij goed op low. Op de i5 had ik 75-80c cpu en gpu in de 60 altijd met gamen. Ik heb deze wel vervangen voor de i7 sli uit DU. Ik moet wel zeggen dat het verschil in fps voor mij 200 euro zeker waard was. Interessant is dat de cpu op de i7 max 65c is, aanzienlijk koeler, mss door minder stress?

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 08:44
xopsterx schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:52:

Anyway, zal wel een reparatiecall worden ben ik bang :(
Hmm... gister na een tijdje ging het scherm ineens weer aan (na een paar keer dicht- en openklappen - dus sleepstand). Ik kon toen gewoon weer in Windows werken zonder problemen. Als ik dan een herstart doe zie ik Windows netjes shutdown doen en dan ineens gaat het scherm weer uit en gaat het niet meer aan. Hij start dan wel weer op maar het scherm blijft uit.. Misschien toen een software probleem?

Vreemde is dat als ik de laptop opstart met de OneKey knop en dus in het OneKey bootmenuutje kom (en dus nog niet in Windows zit), het scherm ook niet aan gaat. Het bootmenu kan ik dan wel op een 2e scherm (via HDMI) zien...
Iemand nog een idee want ik snap het ff niet meer..

• Silvolde
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-02-2013
Gezien mijn goede ervaringen met de Y580 heb ik voor mijn zoon tijdens de BTW dagen bij de MM een Y500 gekocht. Daags erna bleek het touchpad een eigen leven te leiden. Het bleek inderdaad om een Elan touchpad te gaan. Het vreemde is echter dat de laptop op 13-12-2012 gefabriceerd is. Omdat de i7 versie niet bij de MM op voorraad was is besloten om de laptop voor reparatie (vervanging van het Elan touchpad door een Synaptics) aan te bieden. En nu is het derhalve een kwestie van afwachten.

• LunaTempesta
Dat is een niet goedkoop cadeautje!

• donald_dick
En de kogel is door de kerk, Lenovo gaat bij mij nu ook nog eens kosteloos de Elan touchpad vervangen door de Synaptics :)

• pin_point
xopsterx schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:31:
[...]

Hmm... gister na een tijdje ging het scherm ineens weer aan (na een paar keer dicht- en openklappen - dus sleepstand). Ik kon toen gewoon weer in Windows werken zonder problemen. Als ik dan een herstart doe zie ik Windows netjes shutdown doen en dan ineens gaat het scherm weer uit en gaat het niet meer aan. Hij start dan wel weer op maar het scherm blijft uit.. Misschien toen een software probleem?

Vreemde is dat als ik de laptop opstart met de OneKey knop en dus in het OneKey bootmenuutje kom (en dus nog niet in Windows zit), het scherm ook niet aan gaat. Het bootmenu kan ik dan wel op een 2e scherm (via HDMI) zien...
Iemand nog een idee want ik snap het ff niet meer..
Scherm zou via het starten via de OneKey gewoon aan moeten gaan (doet die van mij wel iig) denk dat het een gevalletje RMA sturen wordt.
Geen artifacts wanneer je wel beeld hebt / beeld hebt op je externe monitor?

Verwijderd

Ik wacht nog steeds op de nieuwe batch........ :'(
:O :O :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een msata in mijn y500 geplaatst en daarop windows 7 geinstalleerd. Daarna HDD geformatteerd en gebruiken als opslagschijf. Draait supervlot en W7>W8 imo. Drivers staan allemaal op die aparte Lenovo partitie en daar dus geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ben van plan zo naar de Paradigit te gaan om zo'n Y500 te kopen, ondanks de problemen met het touchpad is er volgens mij weinig van dezelfde prijs/kwaliteit verhouding. Vooral die SSD zie je niet zo in deze price range.

Of heb ik het helemaal mis?

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter72
Vanaf 5-8 maart krijgt Paradigit een nieuw lading binnen, met overigens onbekende fabricage datum, maar grote kans dat het na 28 nov is (dus met 'goede' touchpad)....
Komplett zegt ze nu al te hebben....

[ Voor 10% gewijzigd door Splinter72 op 23-02-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:03
Je zegt, nieuwe lading... Maar willen ze niet eerst van die oude batch afkomen? (als die er nog is).

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56

Phntm

Tlingelingeling

TJHeuvel schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 10:25:
Ben van plan zo naar de Paradigit te gaan om zo'n Y500 te kopen, ondanks de problemen met het touchpad is er volgens mij weinig van dezelfde prijs/kwaliteit verhouding. Vooral die SSD zie je niet zo in deze price range.

Of heb ik het helemaal mis?
Ik vind eerlijk gezegd het touchpad probleem niet zo een probleem, maar dat komt ook omdat ik die van mij regelmatig update via de lenovo website. Maar wie serieus wilt werken op dit apparaat kan en zal een muis moeten kopen, die dingen zijn ook maar voor tientje te krijgen en soms minder of net iets meer. Als je toch al een vet bedrag aan de laptop uitgeeft kan volgens mijn een tientje of zelfs 2 tientjes je weinig pijn doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaliter werk ik met de touchpad. Alleen spellen mbv een muis. Updaten van een niet goed werkende Elantech touchpad zet echt geen zoden aan de dijk ;-))
Ik wacht de nieuwe batch af. Het enige waar ik over twijfel is of ik meteen voor een sli versie ga of een met de blue ray speler.

Ik zal eens bij komplett op de site kijken. De nederlandse toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Heb 'm net gekocht, op de doos staat Shipping date 2012/12/11, en in de Computer settings staat dat er een Synaptic touchpad in zit.

Hij is alsnog een beetje "flaky", maar ik ben nu m'n drivers aan het updaten. Ook ben ik dat hele multitouch nog niet echt gewend.

Phntm heeft zeker gelijk, maar het is wel handig om er enigsinds mee overweg te kunnen. Overigens tiept 'ie behoorlijk lekker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TJHeuvel schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:35:
Heb 'm net gekocht, op de doos staat Shipping date 2012/12/11, en in de Computer settings staat dat er een Synaptic touchpad in zit.

Hij is alsnog een beetje "flaky", maar ik ben nu m'n drivers aan het updaten. Ook ben ik dat hele multitouch nog niet echt gewend.

Phntm heeft zeker gelijk, maar het is wel handig om er enigsinds mee overweg te kunnen. Overigens tiept 'ie behoorlijk lekker :Y)
Dat is wel mazzel hebben, bij paradigit in a'dam stond er een show model en ook dat was er een met een elantech. De kans op een synaptic is niet heel groot. Ik heb er een stuk of wat in mijn handen gehad en geen van deze hadden een synaptic.

Net gebeld met de komplett-lijn, aardige vent gesproken maar had geen info mbt productie data.
Ik kon ook niet langs een komplett winkel gaan want het is een internet bedrijf :o Ze zijn in 2010 overgenomen door Paradigit. Daar kon ik volgens hem wel ff gaan kijken......... Ehhh, was ik 2 weken geleden al geweest 8)7

Vraag: Wie heeft er een recent besteld bij komplett en van welke productiedatum is die. Ik zou het heel
graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter72
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:01:
[...]

Vraag: Wie heeft er een recent besteld bij komplett en van welke productiedatum is die. Ik zou het heel
graag willen weten.
Ik heb gemaild met Komplett, en na enig uitzoeken kreeg ik te horen dat fabricage datum na 28-11 is. Wat betreft de nieuwe batch voor Paradigit, ik vraag in de winkel om een nieuwe, wat ze dan met de oude batch doen, nou ja, daar komen ze dan wel uit ;)

Zelf wacht ik toch op Paradigit, dat ik de datum zelf kan zien. Via Komplett zou ik 'm binnen 2 weken gratis terug kunnen brengen, maar liever in 1 keer goed. Efkes geduld nog voor mij :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:56

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:01:
[...]

Dat is wel mazzel hebben, bij paradigit in a'dam stond er een show model en ook dat was er een met een elantech. De kans op een synaptic is niet heel groot. Ik heb er een stuk of wat in mijn handen gehad en geen van deze hadden een synaptic.
Grappig, iok heb mijn ideapad ook bij de Ceintuurbaan filiaal in A'dam gekocht en guess what? Synaptic driver. Je kan dat terug zien hoe ik erachter kwam als je mij zoekt in dit topic(poster).Laptop gekocht op 21 december 2012, leuke datum he :D

offtopic:
Then again, Ik had echt geluk, de kerel achter de balie was heel erg vriendelijk en liet me de laptop gelijk zien door uit de verpakking te halen. Wat mij betreft eigenlijk Paradigit +1, geef ik ook gelijk even door. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Phntm op 23-02-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Heel frustrerend, ik heb Win8 opnieuw geinstalleerd op m'n Y500, zodat ik de Pro versie heb en ook alle Lenovo crap eraf is. Nu weer alle drivers bij elkaar zoeken, alleen de util daarvoor doet het niet (zegt dat er geen drivers beschikbaar zijn), en het is me ook best onduidelijk welk model ik nou exact heb.

Ik bedoel, ik heb gewoon deze, en overal staat Y500. Totdat je naar drivers gaat, daar zijn er veel meer opties. Heb het I7 model, weet iemand wat het type daarvan is? Alvast bedankt :)

(Edit: http://support.lenovo.com...etail.page?DocID=DS033347 dit lijkt de driver pagina te zijn voor Y500. Alsnog staan er sommige dubbel enzo, wtf)

[ Voor 12% gewijzigd door TJHeuvel op 23-02-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Je had een backupje moeten maken van alle drivers. Lenovo had ze gewoon mooi op een apparte partitie gezet.
In NL gekocht, i7, dan meot je niks geks hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de drivers nog wel ergens staan ondanks dat ik geen laptop meer heb. Als je ze wilt hebben stuur dan een pm. Gooi ik ze op WeTransfer. Wordt wel vanavond, moet namelijk zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:53:
Ik heb de drivers nog wel ergens staan ondanks dat ik geen laptop meer heb. Als je ze wilt hebben stuur dan een pm. Gooi ik ze op WeTransfer. Wordt wel vanavond, moet namelijk zo weg.
Bedankt, maar je DM staat uit :)

Ik heb ze immidels allemaal al, inclusief de laatset Geforce drivers. Achteraf was 't toch niet zo'n goed idee :p

[ Voor 24% gewijzigd door TJHeuvel op 24-02-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 18:22
Is er al iets bekend of in Nederland ook de Sli versie uit komt? Of misschien dat je apart de 2e GPU kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krimpsok
  • Laatst online: 07-07 16:44
Hij staat in de lenovshop gepland op 15 maart. GPU is op de 31ste beschikbaar

http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55010233A1

[ Voor 19% gewijzigd door krimpsok op 25-02-2013 01:01 . Reden: correcte informatie GPU ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
TJHeuvel schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:35:

Ik heb er een van dezelfde datum. Heb de instellingen van de touchpad iets aangepast qua gevoeligheid. Hij werkt nu super heerlijk! Ook een synaptic trouwens en gewoon bij mediamarkt vandaan!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na een lange rit is de status van mijn reparatie eindelijk versprongen. Hoop dat ik de laptop morgen of af kan halen bij de mediamarkt. Dan maar kijken of het touchpad ook echt gemaakt is. Vind wel dat het verschrikkelijk lang duurt. Werk nu alweer bijna 4 weken op mijn 5 jaar oude laptop, moet wel zeggen dat luxe erg snel went :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
krimpsok schreef op maandag 25 februari 2013 @ 00:29:
Hij staat in de lenovshop gepland op 15 maart. GPU is op de 31ste beschikbaar

http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55010233A1
je weet dat zij hun datums al sinds november opschuiven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 22:48
Net een reply gehad van Lenovo en die gaven aan 31mrt dat deze SLI upgrade beschikbaar moet zijn.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 23:23
Iemand ervaring met de Lenovo serviceafdeling. Ik heb mijn i5 Y500 ernaar gestuurd omdat er iets stuk was aan mijn DVD-brander, beginnen ze over reparatiekosten (die hoger zijn dan het onderdeel los nieuw kopen). Ik had hem net een een week en nog niet eerder gebruikt, dus lijkt mij een fabrieksfout.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
William_H schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:54:
Iemand ervaring met de Lenovo serviceafdeling. Ik heb mijn i5 Y500 ernaar gestuurd omdat er iets stuk was aan mijn DVD-brander, beginnen ze over reparatiekosten (die hoger zijn dan het onderdeel los nieuw kopen). Ik had hem net een een week en nog niet eerder gebruikt, dus lijkt mij een fabrieksfout.
Iemand tips?
http://www.trosradar.nl/c.../voorbeeldbrief/brief/37/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

William_H schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:54:
Iemand tips?
Om wat voor kosten gaat het dan? In dit topic op 15 februari kreeg iemand ook ineens reparatie kosten.

Heb je de laptop via de winkel waar je 'm hebt gekocht laten versturen, of ben je direkt naar lenovo gegaan?
In principe is de winkel jouw aanspreekpunt en die moeten dit allemaal regelen. Ook al is het sneller direkt te versturen.

[ Voor 18% gewijzigd door jbbrans op 25-02-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 23:23
jbbrans schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:18:
[...]

Om wat voor kosten gaat het dan? In dit topic op 15 februari kreeg iemand ook ineens reparatie kosten.

Heb je de laptop via de winkel waar je 'm hebt gekocht laten versturen, of ben je direkt naar lenovo gegaan?
In principe is de winkel jouw aanspreekpunt en die moeten dit allemaal regelen. Ook al is het sneller direkt te versturen.
@Steefph Bedankt voor de link. Zal hem (ook gewoon voor andere zaken) bewaren. Kan nog van pas komen misschien.

Ik heb dus inderdaad direct met de Lenovo contact opgenomen. Had te maken omdat ik hem bij de MM vandaan had en wel een goed touchpad had en dus dacht, niet omruilen, want dan krijg ik er straks één met een Elan touchpad. Ook hoor ik hier inderdaad dat het via de winkel af en toe super traag gaat en ik heb mijn laptop nodig.

Gaat om reparatiekosten. Wat zo raar is, is dat via de waranty check van Lenovo staat dat er maar 1 jaar garantie op de laptop zit, terwijl hier in NL 2 jaar standaard is. Had ik hem moeten registeren of heeft dit iets te maken met de MM die zijn producten via Duitsland binnen krijgt (staat op doos en op waranty check), maar is wel gewoon een NL toetsenbord.

Op dit moment is de zaak in behandeling bij Lenovo (of zal ik zeggen Medion, die handelt namens Lenovo in NL) en we wachten het even af. Zal jullie zeker laten weten hoe dit afloopt. Vooralsnog telefonisch keurig geholpen door hun servicecenter, dus heb goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:52:
Zo, na een lange rit is de status van mijn reparatie eindelijk versprongen. Hoop dat ik de laptop morgen of af kan halen bij de mediamarkt. Dan maar kijken of het touchpad ook echt gemaakt is. Vind wel dat het verschrikkelijk lang duurt. Werk nu alweer bijna 4 weken op mijn 5 jaar oude laptop, moet wel zeggen dat luxe erg snel went :+
Yippie, laptop is terug. flapdrollen hebben niet de goede drivers geïnstalleerd en heb dus als lieve tweaker dit zelf gedaan :)

edit: Nieuw touchpad van synaptics, works like a charm _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
William_H schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:59:
[...]

@Steefph Bedankt voor de link. Zal hem (ook gewoon voor andere zaken) bewaren. Kan nog van pas komen misschien.

Ik heb dus inderdaad direct met de Lenovo contact opgenomen. Had te maken omdat ik hem bij de MM vandaan had en wel een goed touchpad had en dus dacht, niet omruilen, want dan krijg ik er straks één met een Elan touchpad. Ook hoor ik hier inderdaad dat het via de winkel af en toe super traag gaat en ik heb mijn laptop nodig.

Gaat om reparatiekosten. Wat zo raar is, is dat via de waranty check van Lenovo staat dat er maar 1 jaar garantie op de laptop zit, terwijl hier in NL 2 jaar standaard is. Had ik hem moeten registeren of heeft dit iets te maken met de MM die zijn producten via Duitsland binnen krijgt (staat op doos en op waranty check), maar is wel gewoon een NL toetsenbord.

Op dit moment is de zaak in behandeling bij Lenovo (of zal ik zeggen Medion, die handelt namens Lenovo in NL) en we wachten het even af. Zal jullie zeker laten weten hoe dit afloopt. Vooralsnog telefonisch keurig geholpen door hun servicecenter, dus heb goede hoop.
Aangezien je hem gewoon in NL bij een Nederlandse winkel hebt gekocht heb je ook gewoon recht op warranty zoals dat in de Nederlandse wet in omschreven (zie alle Apple praktijken). Voor veel apparaten staat een minimum tijd waarin de koper mag vewachten dat hij het product zonder problemen moet kunnen gebruiken. Weet het niet precies maar, dit zou wel 2jr kunnen zijn voor laptops. Bedrijven hebben zich hier aan te houden.

Nu je hem zelf hebt opgestuurd naar Lenovo heb je dus eigenlijk je leverancier niet de kans gegeven hier een oplossing voor te bieden. Dit is wel weer wat lastiger. Je zou toch echt met MM contact moeten zoeken hierover. Hopelijk willen ze dan coulant zijn en de huidige kosten betalen.

Bij Tros Radar is hier veel over te vinden. Ze hebben zelfs een app uitgebracht waarbij de presentatrice alle standaard dingen in een video verteld welke je dan weer makkelijk bij de balie van de winkel kunt laten zien ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Steefph op 25-02-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
jbbrans schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:18:
[...]

Ja, dat was ik. Medion is hun reparatiecenter, die er ALTIJD vanuit gaat dat het geen garantie is. Je moet alsnog Lenovo bellen, uitleggen wat er aan de hand is en dat zij maar een een schaderapport moet opstellen en dat ze moeten aantonen dat jij het opzettelijk kapot hebt gemaakt. Lang leve consumentenbescherming. Als zij dat niet kunnen doen, dan is het aannemelijk dat het probleem er al was en dat het om een ondeugdelijk product gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxfordpelican
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:20
Ik ben van plan om de Y500 i7 te gaan kopen alleen zit ik nog met een vraag. Ik heb in mijn oude laptop een 256GB samsung 830 normale ssd zitten die ik dan wil overzetten. Maar kan dit met die 16gb mSata ssd of moet die er dan uit?
Dus ik wil de 1Tb HDD vervangen voor een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
oxfordpelican schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 13:10:
Ik ben van plan om de Y500 i7 te gaan kopen alleen zit ik nog met een vraag. Ik heb in mijn oude laptop een 256GB samsung 830 normale ssd zitten die ik dan wil overzetten. Maar kan dit met die 16gb mSata ssd of moet die er dan uit?
Dus ik wil de 1Tb HDD vervangen voor een SSD.
Ik heb de laptop momenteel besteld en ben hetzelfde van plan. Zover ik het begrijp is er een programma genaamd ExpressCache die de mSata gebruikt en neem aan dat als je deze verwijdert je de mSata gewoon als drive kunt zien. Ze raden ook af om de mSata te gebruiken icm met een normale SSD zie http://forums.lenovo.com/...he-is-working/td-p/989349

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svgeldere
  • Laatst online: 30-10-2018
Laptop is terug en ELAN is vervangen... in eerste instantie werkte de touchpad traag en de multitouch deed het niet... @#$#%
Nieuwe drivers zelf geïnstalleerd (kleine moeite voor hun denk ik zo) en het werkt heerlijk. Nou hopen dat de problemen weg blijven.... merk wel dat deze touchpad helemaal plat is terwijl de oude een soort van bolling had.

Owja het heeft wel 3weken en een paar dagen geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de random freezes:

Ik heb de eventlog bekeken en die geeft een Kernel-Power critical error aan. Wat natuurlijk komt vanwege mijn forced restart door de powerknop uit te zetten. Dus daar kom ik niet erg verder mee.

Ben ik dan de enige die last heeft dat de laptop "bevriest"?

ongeveer 1 keer per 1,5 uur tijdens kijken filmpje/serie of gamen.
Ook merk ik dat als ik het 20-30 minuten "idle" laat staan, dat hij vaak "bevriest". Niks werkt dan behalve uitzetten en weer aanzetten.

Drivers verder geupdate. Moet ik de onekeyrecovery gaan uitvoeren? Op de lenovo community site lees ik van alles van bios update tot Link Power management uitzetten, tot ram er uithalen en weer inzetten.

Weet iemand een werkende oplossing of kan ik het anders beter maar naar de mediamarkt ter reparatie geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:36:

Ik heb de eventlog bekeken en die geeft een Kernel-Power critical error aan. Wat natuurlijk komt vanwege mijn forced restart door de powerknop uit te zetten. Dus daar kom ik niet erg verder mee.

Ben ik dan de enige die last heeft dat de laptop "bevriest"?

Ook merk ik dat als ik het 20-30 minuten "idle" laat staan, dat hij vaak "bevriest". Niks werkt dan behalve uitzetten en weer aanzetten.

Drivers verder geupdate. Moet ik de onekeyrecovery gaan uitvoeren? Op de lenovo community site lees ik van alles van bios update tot Link Power management uitzetten, tot ram er uithalen en weer inzetten.

Weet iemand een werkende oplossing of kan ik het anders beter maar naar de mediamarkt ter reparatie geven?
Bij mij alleen dat de muis en programma's blijven hangen (niets wat ik in het logboek kan vinden, omdat het programma daarna weer verder gaat)

heb één keer een volledige hang van het systeem gehad maar niet dat dit vaak voorkomt.
svgeldere schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:46:
Laptop is terug en ELAN is vervangen... in eerste instantie werkte de touchpad traag en de multitouch deed het niet... @#$#%
Nieuwe drivers zelf geïnstalleerd (kleine moeite voor hun denk ik zo) en het werkt heerlijk. Nou hopen dat de problemen weg blijven.... merk wel dat deze touchpad helemaal plat is terwijl de oude een soort van bolling had.

Owja het heeft wel 3weken en een paar dagen geduurd.
Heb hier een ELAN touchpad zonder problemen en isook plat (zoals het hoort lijkt mij)

[ Voor 20% gewijzigd door pin_point op 27-02-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:36:
Heb je er nog last van nadat je alles in de BIOS had uitgezet en nieuwste drivers had geinstalleerd?

Je probleem klinkt exact hetzelfde wat mijn Sony Vaio deed.
Bij mij was de nieuwste Intel Wifi driver die niet goed werkte.

Bij geavanceerde stroombeheer opties, heb je het uitschakelen van de harde schijf op "20 of 30 minuten" staan? Zet dat op "nooit"

Het kan ook zijn dat een driver niet goed geinstalleerd is, er missen wat bitjes of er is een register fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Archimond schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 04:23:
[...]

Heb je er nog last van nadat je alles in de BIOS had uitgezet en nieuwste drivers had geinstalleerd?

Bij geavanceerde stroombeheer opties, heb je het uitschakelen van de harde schijf op "20 of 30 minuten" staan? Zet dat op "nooit"

Het kan ook zijn dat een driver niet goed geinstalleerd is, er missen wat bitjes of er is een register fout.
Dit, of probeer eens je energy beheer op maximum performance te zetten ipv adaptive in het nvidea control center, bereikbaaar tussen de pictogrammen rechtsonderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krimpsok
Na 5 weken eindelijk een belletje terug van BCC over de reparatiestatus van mijn Y500, "Het repareren gaat te lang duren dus kunt u hem omruilen in de winkel" :X

Hadden ze wel eens eerder aan mogen denken, nu maar hopen dat ze a) voorraad hebben in de winkel en b) dat het een goede productiedatum is. Vanmiddag maar eens naar BCC toe karren om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Er zijn meer mensen die last hebben van freezes: http://forums.lenovo.com/...-times-a-day/td-p/1034193

Volgens mij had ik de tip van Ainu88 dat je nvidia graphic card op maximum performance moet zetten ook ergens gelezen.
Hier dus ook mensen met andere nvidia kaarten die last hebben van freezes: http://www.sluniverse.com...freezes-nvidia-cards.html

[ Voor 23% gewijzigd door Archimond op 01-03-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

krimpsok schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:20:
Na 5 weken eindelijk een belletje terug van BCC over de reparatiestatus van mijn Y500, "Het repareren gaat te lang duren dus kunt u hem omruilen in de winkel" :X

Hadden ze wel eens eerder aan mogen denken, nu maar hopen dat ze a) voorraad hebben in de winkel en b) dat het een goede productiedatum is. Vanmiddag maar eens naar BCC toe karren om te kijken.
Ik heb al een paar weken een afspraak met de lokale BCC, dat ik de mijne kan omruilen als er weer een nieuwe lichting aangekomen is.
Vorige week even langs geweest om te vragen of er al iets bekend was, maar daar bleek dat alle modellen uit de winkels in het magazijn liggen en ook zij wachten op de nieuwe voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om welke bcc gaat het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krimpsok
In Breda was het nog maar de vraag ofdat hij nog wel terugkeerde in het assortiment, heb dus netjes mijn geld terug gekregen. Nu maar kijken wat het gaat worden, weer een Y500 of toch iets anders. De support van Lenovo viel me iig zwaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
ja, de y500 blijft een gok en aftersales is niet van IBM niveau, maar van 3de ranks medion niveau.ik zou het niet doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Bij mij gaat het om die in Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
jammer dat er op het begin zoveel fout is gegaan bij de Y500. Als lenovo dat goed had uitgepakt hadden ze een jewuultje in hun handen. Opsich is het ook wel een juweeltje, als hij het doet. Helaas is het touchpad issue te lang door gegaan voor sommigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Laatst online: 04-02 14:18
Ik heb net m'n mSATA geïnstalleerd en Windows 8 Pro erop gezet. Nu wil ik alle partities van de andere schijf verwijderen/formatteren. De partitie met het OS en die met de Lenovo drivers heb ik verwijderd, maar met 4 partities lukt me dit niet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H0jh6GT.png
Het gaat me vooral om de Recovery Partition (20 GB). Weet iemand of en hoe ik die kan verwijderen?

edit: Er is denk ik iets goed mis gegaan. Ik heb wat dingen met EaseUS geprobeerd > herstarten. En nu krijg ik dit bericht als ik probeer op te starten: "One Key Recovery partition has damaged, so do not launch the main application." Dan klik ik op ok: "Default Boot Device Missing or Boot Failed". Boot manager: Allebei de schijven niet te zien... Restart en naar BIOS: geen schijven te zien.

Voor de duidelijkheid: ik probeerde alleen de oude schijf te formatteren. Op de SSD schijf was Windows 8 al volledig geïnstalleerd. Raar dat hij nu geeneen schijf kan zien toch?

[ Voor 43% gewijzigd door --3S-- op 02-03-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:03
Heeft iemand anders problemen met een flikkerend scherm? Ik heb al door dat het door de aansluiting komt van het mobo richting het scherm, want op een extern scherm heb ik geen problemen. Verder kan ik het probleem soms verhelpen door het scherm iets naar voren te kantelen. Het lijkt dus wel of de display-kabel in de knel komt als het scherm te ver naar achter wordt gekanteld. Morgen maar naar de winkel toe. Iemand anders met hetzelfde probleem?

Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zat net even rond te kijken op de lenovo site, toen ik zag dat er een nieuw model van de Y500 is. Dit model beschikt standaard over SLI en 16gb aan Ram. Hij kost 1199,--. Dat is net wat goedkoper dan zelf een ultrabay met gt650m kopen en deze erbij.

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Laatst online: 04-02 14:18
--3S-- schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 21:39:
Ik heb net m'n mSATA geïnstalleerd en Windows 8 Pro erop gezet. Nu wil ik alle partities van de andere schijf verwijderen/formatteren. De partitie met het OS en die met de Lenovo drivers heb ik verwijderd, maar met 4 partities lukt me dit niet:
[afbeelding]
Het gaat me vooral om de Recovery Partition (20 GB). Weet iemand of en hoe ik die kan verwijderen?

edit: Er is denk ik iets goed mis gegaan. Ik heb wat dingen met EaseUS geprobeerd > herstarten. En nu krijg ik dit bericht als ik probeer op te starten: "One Key Recovery partition has damaged, so do not launch the main application." Dan klik ik op ok: "Default Boot Device Missing or Boot Failed". Boot manager: Allebei de schijven niet te zien... Restart en naar BIOS: geen schijven te zien.

Voor de duidelijkheid: ik probeerde alleen de oude schijf te formatteren. Op de SSD schijf was Windows 8 al volledig geïnstalleerd. Raar dat hij nu geeneen schijf kan zien toch?
Uiteindelijk alle partities op alle schijven maar verwijderd (via Win8 schijf>Repair>CMD>Diskpart) en Windows 8 opnieuw geïnstalleerd. Alles staat nu zoals ik het hebben wil: Windows 8 op m'n SSD en de 500GB schijf 1 grote partitie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 07:36

Mip

Net voor t eerst (sinds een maand of 2 in het bezit te zijn van een Y500 i7) een flippende touchpad meegemaakt
Is dit probleem nog steeds niet verholpen (mbv software)? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Mip schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:24:
Net voor t eerst (sinds een maand of 2 in het bezit te zijn van een Y500 i7) een flippende touchpad meegemaakt
Je kunt eens wat met de instellingen van dat touchpad spelen. Ik heb afgelopen week wisselend last ervan gehad. Heb 1x gehad dat ik de touchpad even aanraakte en het ding volledig over de zeik ging en ik hem echt moest uitschakelen. Toen ik even weg was van de laptop en ik hem weer uit standby trok was de touchpad weer geactiveerd, maar waren de problemen verdwenen. Dit was met netstroom

Verder een aantal keer gewoon op de bank met de laptop kunnen werken op de accu (1,5 ~ 2 uur) zonder ergens last van te hebben... Ik blijf me verbazen over de vaagheid van dit probleem.... :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Gisteren eindelijk mijn laptop terug. Was een week geleden bij de buren afgeleverd, die vervolgens op vakantie gingen. Erg vreemd dat een dergelijk apparaat afgeleverd wordt bij anderen.

Laptop doet het nu helemaal prima. Stonden alleen wel de verkeerde drivers op voor het touchpad. Ze hebben bij mij het touchpad en de cover vervangen en volgens de bijlage ook de bios geupdate.

Na het verwijderen van alle rommel geleverd door lenovo en het installeren van bitdefender en office heb ik een backup gemaakt. Deze is echter 24,5 GB dit is 4 GB te groot voor de gereserveerde backup partitie. Het lukt mij niet deze partitie te vergroten. Hij staat nu dus gewoon in mijn documenten, maar dat gaat niet werken lijkt mij. Heeft iemand hier een oplossing voor, behalve extern opslaan op USB bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Mip schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:24:
Nee, opsturen en hem laten vervangen is de enige oplossing die goed werkt. Maar daar wens ik je veel succes mee, aangezien Lenovo er al 3 dagen over doet om uberhaubt mijn laptop terug te sturen en ik steeds met een kluitje het riet ingestuurd wordt met smoezen als" Het duurt wel erg lang, u word morgen terug gebeld" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Archimond schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:52:
Er zijn meer mensen die last hebben van freezes: http://forums.lenovo.com/...-times-a-day/td-p/1034193

Volgens mij had ik de tip van Ainu88 dat je nvidia graphic card op maximum performance moet zetten ook ergens gelezen.
Hier dus ook mensen met andere nvidia kaarten die last hebben van freezes: http://www.sluniverse.com...freezes-nvidia-cards.html
Archimond schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 04:23:
[...]

Bedankt voor de tips!

Maar uitzetten van de bios? kan dat geen risico voor de computer geven? Verder geeft het driver-app/programma aan dat mijn drivers up to date zijn of klopt dat dus niet helemaal?
Ainu88 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:42:
[...]

Dit, of probeer eens je energy beheer op maximum performance te zetten ipv adaptive in het nvidea control center, bereikbaaar tussen de pictogrammen rechtsonderin.
Bedankt, zal het proberen. Tot zover geen problemen maar heb het maar kort kunnen gebruiken nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svgeldere
Drivers up to date via windows werkt voor geen meter.... google zoeken werkt wel... vraagje daarover nu ik mijn nieuwe touchpad heb (hallaloeia) hebben ze er geen nieuwe drivers opgezet... ik als leek direct terug naar de winkel... daar nieuwe drivers en alles werkt.
Nou heb ik ergens in het begin de nieuwste van nvdia erop laten zetten en als ik dit nu zelf bekijk heb ik de 306 versie... en op internet vind ik 314 maar daar word bij vermeld dat je GPU moet hebben en noemen ze crisis3 en battlefield3?
Dan word ik direct nerveus moet ik deze nu installeren of lekker zo laten aangezien ik hem net weer een week heb en alles nu goed functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Laatst online: 08-09 08:43
Na 3 weken de laptop terug van reparatie er is een nieuw scherm in gezet. Maar 1,5 week later (15 min geleden) treed hetzelfde probleem weer op zie link: YouTube: Screen problem Lenovo Y500

Iemand op de hoogte van dit probleem?

Verder ben ik tevreden, maar mijn geduld is nu toch wel op. Het vertrouwen is weg kan je wel zeggen.
Heb ik recht om mijn geld terug te vragen of de laptop om te ruilen voor iets anders? De laptop heb ik afgelopen december aangeschaft bij Paradigit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Laatst online: 08-09 08:43
Johannes schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:02:
Heeft iemand anders problemen met een flikkerend scherm? Ik heb al door dat het door de aansluiting komt van het mobo richting het scherm, want op een extern scherm heb ik geen problemen. Verder kan ik het probleem soms verhelpen door het scherm iets naar voren te kantelen. Het lijkt dus wel of de display-kabel in de knel komt als het scherm te ver naar achter wordt gekanteld. Morgen maar naar de winkel toe. Iemand anders met hetzelfde probleem?
ik heb hetzelfde probleem zie mijn post hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsvc
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07-2021
Het ziet er naar uit dat ik de y500 binnenkort ga kopen, helaas zijn er in België geen winkels waar je hem kan halen. Enkel webshops, en die scoren op service toch vaak minder goed vind ik. Heeft iemand ervaring met het kopen van deze laptop in BE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Jirure1984 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:27:
Na 3 weken de laptop terug van reparatie er is een nieuw scherm in gezet. Maar 1,5 week later (15 min geleden) treed hetzelfde probleem weer op zie link: YouTube: Screen problem Lenovo Y500

Verder ben ik tevreden, maar mijn geduld is nu toch wel op. Het vertrouwen is weg kan je wel zeggen.
Heb ik recht om mijn geld terug te vragen of de laptop om te ruilen voor iets anders? De laptop heb ik afgelopen december aangeschaft bij Paradigit.
Lijkt mij een gevalletje van omruilen. Ik ga morgen bij Mycom langs, kijken wat ze erover zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svgeldere
Jirure1984 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:27:

Tja ik heb daar gelukkig geen last van maar heb de laptop ook bij paradigit gekocht. Moet zeggen ze helpen je netjes (laptop netjes in sealback terug van reparatie) maar....
ze ontkenden de problemen met de laptop enigszins wel te begrijpen maar mij het gevoel geven dat ik de eerste ben die ermee teug komt gaf mij het gevoel voorgelogen te worden. Toen ik (dom van mij) direct terug ging voor het touchpad had ik mijzelf voorgenomen niet zomaar tevreden te zijn... helaas/gelukkig was het alleen de driver.
Kortom als ik nu weer een flikkerend scherm zou hebben zou ik eerst eens de verkoopvoorwaarden/ garantie eens lezen. Je hebt veel rechten maar dat zal de verkoper je niet vertellen ... en weer terug sturen?? een dikke nee zou ik zeggen je koopt een dure laptop dus je mag verwachten dat ze je een nieuwe meegeven daar is Paradigit namelijk voor verzekerd of schuiven deze kosten door naar Lenovo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes
Johannes schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:46:
[...]

Lijkt mij een gevalletje van omruilen. Ik ga morgen bij Mycom langs, kijken wat ze erover zeggen.
Gevalletje terugsturen naar Lenovo voor reparatie, zeggen ze. Dan zou ik 'm twee weken kwijt zijn, dus ik houd 'm nog even tot ik 'm een keer een tijdje niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Johannes schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:24:
[...]

Gevalletje terugsturen naar Lenovo voor reparatie, zeggen ze. Dan zou ik 'm twee weken kwijt zijn, dus ik houd 'm nog even tot ik 'm een keer een tijdje niet nodig heb.
twee weken, jij bent optimistisch. Lenovo zelf geeft al aan dat het 15 werkdagen na ontvangst duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
donald_dick schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 07:44:
[...]

twee weken, jij bent optimistisch. Lenovo zelf geeft al aan dat het 15 werkdagen na ontvangst duurt.
ik had hem binnen twee weken terug. was alleen bij de buren bezorgd die vervolgens een week op vakantie waren, daardoor 3 weken kwijt. Dus tenzij het nu ineens veel drukker is, zou je hem volgens mij binnen 2 weken terug moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
vincentc schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 19:40:
[...]

ik had hem binnen twee weken terug. was alleen bij de buren bezorgd die vervolgens een week op vakantie waren, daardoor 3 weken kwijt. Dus tenzij het nu ineens veel drukker is, zou je hem volgens mij binnen 2 weken terug moeten hebben.
de mijne is nu officieel 21 werkdagen in hun bezit en ze hebben hem nog steeds niet terug gezonden. Hij staat volgens hun al 3-4 dagen klaar voor verzenden, maar ze vertikken het :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 07:36

Mip

klinkt weinig goeds dat opsturen voor de touchpad-vervanging... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Gewoon omruilen die handel. Niemand kan in principe een laptop 2 weken + missen, als het je enige workstation is. Opsturen is daarom gewoon shit. Vraag vervanging en laat de winkel zelf maar de laptop inruilen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
donald_dick schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:30:
[...]

de mijne is nu officieel 21 werkdagen in hun bezit en ze hebben hem nog steeds niet terug gezonden. Hij staat volgens hun al 3-4 dagen klaar voor verzenden, maar ze vertikken het :-(
Ze gaan er nu weer een case aanmaken, dus dat is mooi. maar ik heb hem niet voor het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Mooi, net een telefoontje gehad van Lenovo. De onderdelen van mijn laptop zijn binnen, na 23 werkdagen :D Je zou toch van een reparatieservice verwachten dat zij deze op voorraad houden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Iemand die Crysis al heeft geprobeerd op zn SLi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:03
Ja, Crysis 3 dan toch!

Alles opengooien is not done. Heb wel 1920x1080, en dan bijna alles op het hoogste (behalve AA en AF e.d.) Bepaalde kamers hebben serieuze framedrops, maar had gelezen dat dat bij verscheidene configuraties ook voorkomt.

Maar dan, eenmaal in New York, tussen het plantenleven heb ik veel last van glitches in het gras. Ik vermoed dat dit echter door drivers komt, maar heb nog niet de moeite gedaan nieuwe drivers te installeren.

De koelers in de laptop begonnen wel serieus te draaien :p

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Betekend het dat als je je dvd-tray eruit kan halen dus ultrabay zeg maar, dat je dan een SLi versie hebt?
Sorry maar ben een beetje een leek! Ik heb een y500 i5 versie.

DaveD

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste