Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robiejan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11-2023
Mede y500 bezitters,

Ik heb een vraag over het scherm. Ongeacht of ik de acculader aangesloten heb dimt het scherm na ca. 1 minuut niet gebruiken. Ik vind dit zelf erg irritant. Heb alle energiesettings al bekeken, ook die van de Lenovo software. Heb in energiebeheer scherm dimmen/uit beide op nooit gezet en toch blijft het zich voordoen. Even met de muis bewegen en het scherm springt weer aan. Heeft iemand anders dit 'probleem' ook, of weet iemand waar ik overheen kijk?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-05 09:07
Freeextreme schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:35:
[...]

Waarom je 1TB HDD vervangen als je ook gewoon een mSATA kan plaatsen?

Koop gewoon deze pricewatch: Crucial m4 mSATA CT256M4SSD3 256GB mocht je perse een 256GB SSD willen, dan heb je altijd nog de 1TB als extra opslag :D
Mijn excuses! Ik wil ook mijn gewone hdd behouden. Ik moet dus in dat geval een msata hebben? Ik heb trouwens de 500gb versie van de y500 :-) Wat kan ik zoal met de mSATA? Alle programma's erop zetten en Windows 8?

[ Voor 10% gewijzigd door DaveD1109 op 06-02-2013 11:19 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:17
Ja, dat kan. De msata werkt hetzelfde als elke andere SSD maar is alleen kleiner met een andere aansluiting. Deze moet daarom dus ook op een ander plekje erin. De mensen met het i7 model hebben een 16gb caching msata SSD op deze plek zitten, die zal jij niet hebben. Zoek dus maar naar een leeg plekje, want die zijn er niet veel ;).
Zolang je alles goed veranderd in het opstart scherm (F2 indrukken met booten) kan je de msata als opstart ssd gebruiken en verdere dingen opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
DaveD1109 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:16:
[...]

Mijn excuses! Ik wil ook mijn gewone hdd behouden. Ik moet dus in dat geval een msata hebben? Ik heb trouwens de 500gb versie van de y500 :-) Wat kan ik zoal met de mSATA? Alle programma's erop zetten en Windows 8?
Precies zoals ArtsOfTerror beschrijft. Als je de i5 versie hebt, heb je dus geen 16GB ssd (caching) er in zitten. Mocht je een mSata SSD kopen zorg er dan voor dat je er een schroefje bij hebt zitten. Ik heb wel eens gehoord dat die er soms niet bij geleverd wordt. Zonder het schroefje kan je de mSata SSD niet fixeren. Verder is het plaatsen echt super eenvoudig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Bij de Crucial zat een zakje met 2 schroefjes. Ik herinner me alleen dat deze iets korter waren dan degene die gebruikt werd voor de caching. Of het problemen oplevert durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ok! Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er aan de onderkant een klepje zat net ruimte voor een mSATA bij de i5 versie. Ben zelf nog niet zo ver gekomen om dat te checken.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:44
Ik heb de i7 versie nu zo'n 2 weken, momenteel nog met de standaard caching SSD zit nog te twijfelen of ik een 128GB of een 256GB neem.

Werd alleen wel hélemaal gek van de standaard Windows 8 installatie die meegeleverd werd, muis welke bij gewoon internet gebruik random voor een x seconden blijft hangen, framedrops in games terwijl aangesloten op het net, windows geluiden welke niet meer afgespeeld wilden worden :?

Anyhoe, nieuwe schone installatie gedaan met behoud van de UEFI boot (zag 't hier nog nergens staan kan wel een korte instructie maken hoe een EFI USB stick maken als dit nodig is :) ) en automatisch geactiveerd.

Meer mensen die deze random freezes herkennen?
En om terug te komen op de SSD keuze ... heb 't 2,5 jaar uitgehouden op een 60GB SSD

* pin_point gaat verder software installeren :)

[ Voor 3% gewijzigd door pin_point op 06-02-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 465189

Heb de I5 versie nu voor één dag, Op de doos staat dat deze samengesteld is op 15-11-12 maar ze zit wel degelijk een synaptics touchpad in dus ik zit safe. Voor de rest een prachitge laptop met een mooi scherm en schitterend geluid. Geluid evenaard mijn logitech boxen van 50€. Backlight is ook een dikke plus alleen windows 8 vind ik redelijk ongebruiksvriendelijk. Zal een review schrijven als na een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:36
Ok, ik zit dus effectief vast. Ik zit met een duitse windows 8 en zou gewoon graag naar windows 7 gaan.
Heb de CDkey al opgeslagen en voor de rest heb ik geen data op de pc staan waar ik interesse voor heb. Na het proberen installeren van Windows 7, moest ik blijkbaar eerst de UEFI afzetten en legacy support aanzetten. (wat is dat nu weer allemaal voor rommel ?) Nuja, uiteindelijk boot hij van USB stick (met windows 7 op)

Vervolgens, tot mijn grote verbazing, zag ik welliefst 8 verschillende partities.
Drive 0 (de SSD van 16gb, cachedisk)
Drive 1 waarvan er zoveel verschillende partities zijn OEM, LENOVO, RECOVERY en weet ik veel wat nog allemaal.
Ik heb dan gewoon de grootste partitie, waarop die duitse Windows 8 stond, geformateerd. Maar nu komt het probleem dat de installatie zegt dat ik niet kan installeren op die partitie: "Windows cannot be installed to the disk. The selected disk of the GPT partition style"

Hoe geraak ik hier verder door? Het liefst vanal zou ik gewoon al die partities willen verwijderen, 1 partitie maken voor OS en een andere voor data en op de OS partities Windows 7 installeren.. Maar iets zegt mij dat ik beter die andere partities laat staan?

Please help :+

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:39

jbbrans

Unrealiac schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 00:33:
Ok, ik zit dus effectief vast. Ik zit met een duitse windows 8 en zou gewoon graag naar windows 7 gaan.
Heb de CDkey al opgeslagen en voor de rest heb ik geen data op de pc staan waar ik interesse voor heb. Na het proberen installeren van Windows 7, moest ik blijkbaar eerst de UEFI afzetten en legacy support aanzetten. (wat is dat nu weer allemaal voor rommel ?) Nuja, uiteindelijk boot hij van USB stick (met windows 7 op)

Vervolgens, tot mijn grote verbazing, zag ik welliefst 8 verschillende partities.
Drive 0 (de SSD van 16gb, cachedisk)
Drive 1 waarvan er zoveel verschillende partities zijn OEM, LENOVO, RECOVERY en weet ik veel wat nog allemaal.
Ik heb dan gewoon de grootste partitie, waarop die duitse Windows 8 stond, geformateerd. Maar nu komt het probleem dat de installatie zegt dat ik niet kan installeren op die partitie: "Windows cannot be installed to the disk. The selected disk of the GPT partition style"

Hoe geraak ik hier verder door? Het liefst vanal zou ik gewoon al die partities willen verwijderen, 1 partitie maken voor OS en een andere voor data en op de OS partities Windows 7 installeren.. Maar iets zegt mij dat ik beter die andere partities laat staan?

Please help :+
Ik heb het er gewoon op gegokt en alle hdd partities gewist en 1 grote partitie aangemaakt. Ik denk dat ik via via wel aan een windows 8 schijf kan komen, mocht ik ooit terug willen naar die versie en dan zijn ook de drivers daarvoor makkelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Dus gewoon, in die windows setup, alle partities verwijderen, en dan terug 2 partities maken (1 voor OS andere voor Data) en het zou wel moeten gaan dan? Naar wat ik gelezen heb is die GPT UEFI dan weg, en heb je terug een oude master boot record?

For the record, ik heb geen behoefte om recorvery te doen, daar ik dan weer met dat Duits opgescheept zit. Dus Lenovo gaat er in de toekomst, moest er ooit een probleem zijn, niet moeilijk over doen moesten die partities verdwenen zijn?

[ Voor 32% gewijzigd door Unrealiac op 07-02-2013 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Unrealiac schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 01:24:
Dus gewoon, in die windows setup, alle partities verwijderen, en dan terug 2 partities maken (1 voor OS andere voor Data) en het zou wel moeten gaan dan? Naar wat ik gelezen heb is die GPT UEFI dan weg, en heb je terug een oude master boot record?
Ja dat zou de manier moeten zijn

Opbouw van de GPT partitie:
  • Partition 1 - Recovery
  • Partition 2 - System - The EFI System partition that contains the NTLDR, HAL, Boot.txt, and other files that are needed to boot the system, such as drivers.
  • Partition 3 - MSR - The Microsoft Reserved (MSR) partition that reserves space on each disk drive for subsequent use by operating system software.
  • Partition 4 - Primary - Where Windows is to be installed to.
For the record, ik heb geen behoefte om recorvery te doen, daar ik dan weer met dat Duits opgescheept zit. Dus Lenovo gaat er in de toekomst, moest er ooit een probleem zijn, niet moeilijk over doen moesten die partities verdwenen zijn?
't is toch jouw laptop? lijkt me vreemd als ze daarover gaan vallen* kan wel geloven dat ze moeilijk(er) gaan doen als je bijvoorbeeld de msata schijf toevoegd/ vervangt en daarmee verzend.

*(nog) geen ervaringen met de RMA procedure van Lenovo, en heb geen idee hoe ze daar mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik had eerder gepost dat ik geen verbinding met het netwerk van m'n universiteit kon maken. Nog dingen met oude drivers geprobeerd, maar dat mocht allemaal niet baten, dus ik heb maar win7 er opgezet. Daar heb ik nu echter ook een probleem mee:

Bij de installatie heb ik alle partities verwijderd en zo ingesteld dat je enkel één SSD-schijf van 16 gb en één HDD van 1 TB hebt. Op die ssd heb ik windows geinstalleerd.
Echter, nu staan alle dingen zoals users en program files op die SSD, en dus ook als ik programma's download komen die er op (dit gaat natuurlijk niet passen op 16gb).
Ik heb al in de registry de plaats van programfiles van C:\ (SSD) naar D:\ (HDD) verplaatst, maar zo simpel kwam ik er niet vanaf. Toen ik bv Chrome installeerde, en wilde openen via de snelkoppeling, zei hij: ':D\programfiles\.....\ specified path does not exist'.

Aangezien velen hier windows 7 zonder veel problemen hebben geinstalleerd, heb ik het gevoel dat ik een domme simpele fout maak, maar ik weet niet precies wat. Zoeken op google en in dit forum hebben me niet echt verder geholpen. Iemand misschien enig idee? Ik zou graag enkel Windows 7 op de SSD en alle rest op de HDD willen krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door ciesouw op 07-02-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Windows installeren op een 16gb SSD is idd een slecht idee. Ik heb windows 7 geinstalleerd op een 100gb partitie van de 1TB schijf, de andere 900gb is voor dataopslag. De programmas die ik installeer (Office, Winamp, Adobe, blabla) installeerd ik op de SSD (wat dan sneller is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
Unrealiac schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:20:
Windows installeren op een 16gb SSD is idd een slecht idee. Ik heb windows 7 geinstalleerd op een 100gb partitie van de 1TB schijf, de andere 900gb is voor dataopslag. De programmas die ik installeer (Office, Winamp, Adobe, blabla) installeerd ik op de SSD (wat dan sneller is).
Maar dan staan je program files en users etc. alsnog op een aparte partitie, levert dat geen problemen op als je bv. je documenten op die data-partitie wilt zetten? En hoe zit het met opgeslagen bestanden van die programma's op de SSD, slaan die niet ook automatisch op de SSD op, zodat je alsnog een gebrek aan ruimte krijgt uiteindelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442952

Ik benen vanochtend naar de mediamarkt geweest om te kijken of de y500's daar voor de 'veiligheidsdatum' van 24 november zijn gemaakt, maar ze zitten allemaal een week daarvoor. Derhalve heb ik er ook niet een aangeschaft, dan loop je naar mijn mening toch te veel risico.

Klein vraagje: zijn de y500's die via de officiële lenovoshop geleverd worden wel na deze datum gefabriceerd? Of bieden ook zij nog y500's met Elan-touchpads aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb er gewoon de programmas opgezet dewelke ik vaak gebruik, maar geen restbestanden hebben oid. Office, winamp, google earth, mozilla, ... tis gewoon voor de startup van die programas dat het sneller gaat. Alle documenten, muziek, etc staat op de dataschijf.

En over een paar maand zet ik er toch en 256gb msata schijf in, dan zet ik alles ineens op de SSD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy--93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-06 21:14
Robiejan schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:13:
Mede y500 bezitters,

Ik heb een vraag over het scherm. Ongeacht of ik de acculader aangesloten heb dimt het scherm na ca. 1 minuut niet gebruiken. Ik vind dit zelf erg irritant. Heb alle energiesettings al bekeken, ook die van de Lenovo software. Heb in energiebeheer scherm dimmen/uit beide op nooit gezet en toch blijft het zich voordoen. Even met de muis bewegen en het scherm springt weer aan. Heeft iemand anders dit 'probleem' ook, of weet iemand waar ik overheen kijk?

Alvast bedankt!
Iik heb dit probleem ook gehad.
Waarschijnlijk heb je de schermbeveiliging nog aanstaan (dit was bij mij het geval).

configuratiescherm - vormgeving en persoonlijke instellingen - schermbeveiliging wijzigen
als goed is kun je hem daar uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

Ik heb een Y500 van de 1e shifting met Elan touchpad maar heb geen enkel probleem. Wilde ik even gezegd hebben aangezien vooral de negatieve geluiden op internet verschijnen.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Anoniem: 320893 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:44:
Dankjewel! Tijd om even windows 7 te installeren.. Vind 8 maar bagger!

Dus net even upgrade advisor geinstalleerd.. Ben maar een watje als het op dit soort dingen aankomt.

Maar die site die je net aangaf(programma) is zeker dat hij alles vindt? Want advisor kan 4 dingen niet vinden waaronder :

Microsoft XPS DOCUMENT WRITER V4.

Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)

QualcommAtheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter

Synaptics SMBus Driver.

En wil niet straks in de problemen komen omdat me internet of wat dan ook het niet meer doet..

Alvast bedankt _/-\o_
Hier kun je de Windows 7(en 8 ) drivers downloaden mocht je ze nog nodig hebben ;) :

http://support.lenovo.com...etail.page?DocID=DS033347

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Voor de mensen die een SLI systeem hebben, waneer je windows 7 installeert, haal je best de 2e graka er even uit. Bij de installatie detecteerde hij hem niet. Zelfs niet na het installeren van de drivers. Ik had het pas in de mot nadat mijn 3dmark score zo laag was. Heb hem er uiteindelijk moeten uithalen en terug insteken. Pas toen ik de laptop dan opstarte vond hij opeens nieuwe hardware. Maar goed ook, ik dacht dat ik een DOA had :+

Verder is de performance in SLI echt wauw. Far Cry 3 alles open kunnen zetten, zelfs de MSAA op 8x, toen was het net niet meer speelbaar als FPS. Maar eens ik die MSAA wat terugschroefde was het wel vlotjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 18:08

Archimond

Lopende Helpdesk

De Lenovo Y500 van mij en een paar anderen die door bepaalde winkels uit Duitsland komen hebben andere hardware dan wat in de startpost staat.

Die van mij is de i5: Y500-MBG2AMH
Wat anders is:
Gigabit ethernet controller: Qualcomm Atheros AR8161
Wireless netwerkkaart: Qualcomm Atheros AR9485WB-EG 802.11b/g/n (geen 5Ghz 802.11a)
Touchpad bij Systeemapparaten: Synaptics SMBus Driver

Weet iemand wat de snelheid van de Sata poort is? De harde schijf geeft aan Sata II 3GB/s
Hoe snel is de mSata, net zo snel als de sata poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:05
Ik ben ook van plan om een sli te runnen op mijn i5 y500, maar ik heb op een paar forums gelezen dat dual core cpu's niet echt krachtig genieg zijn voor sli. Dit ging wel om oudere generaties. Weet iemand of de 3210m 2x een 650m zal trekken zonder bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192846

Beste Y500 eigenaren,

Ik heb via BCC mijn Lenovo y500 gekocht zonder de problemen op te zoeken.
Ook ik ben helaas slachtoffer van de ELAN touchpad.
De laptop is teruggestuurd naar Lenovo DU en ik hoop dat er ook een Synaptics touchpad in komt.

Overigens heb ik de WIFI nog niet eens kunnen testen dus hoop dat ze dat ook meteen meenemen.

Ik heb alleen nog wel even een paar vragen;

Is die 16gb cache SSD te zien in windows 8?
Kan die 16gb cache SSD vervangen worden voor een iets grotere?
Zoja, Iemand toevallig een link over hoe dat moet? :)

BVD!

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

Anoniem: 192846 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:21:
Beste Y500 eigenaren,

Ik heb via BCC mijn Lenovo y500 gekocht zonder de problemen op te zoeken.
Ook ik ben helaas slachtoffer van de ELAN touchpad.
De laptop is teruggestuurd naar Lenovo DU en ik hoop dat er ook een Synaptics touchpad in komt.

Overigens heb ik de WIFI nog niet eens kunnen testen dus hoop dat ze dat ook meteen meenemen.

Ik heb alleen nog wel even een paar vragen;

Is die 16gb cache SSD te zien in windows 8?
Kan die 16gb cache SSD vervangen worden voor een iets grotere?
Zoja, Iemand toevallig een link over hoe dat moet? :)

BVD!

gr
Als je gewoon even zoekt in dit forum op "ssd vervangen" zie je dat er op 14 januari een stappenplan is gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7287

Het is dood eenvoudig om deze te vervangen voor iets groters...
Maak wel de achterkant van de laptop beheerst open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Archimond schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:03:
De Lenovo Y500 van mij en een paar anderen die door bepaalde winkels uit Duitsland komen hebben andere hardware dan wat in de startpost staat.

Die van mij is de i5: Y500-MBG2AMH
Wat anders is:
Gigabit ethernet controller: Qualcomm Atheros AR8161
Wireless netwerkkaart: Qualcomm Atheros AR9485WB-EG 802.11b/g/n (geen 5Ghz 802.11a)
Touchpad bij Systeemapparaten: Synaptics SMBus Driver

Weet iemand wat de snelheid van de Sata poort is? De harde schijf geeft aan Sata II 3GB/s
Hoe snel is de mSata, net zo snel als de sata poort?
Toevallig bij de mediamarkt vandaan? Ik heb dezelfde hardware volgens mij! Heb de i5 500gb versie.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 18:08

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik heb die bij Komplett vandaan, die behoort ook tot de Paradigit groep met winkels zoals Norrod en Computerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241683

pin_point schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:51:

Anyhoe, nieuwe schone installatie gedaan met behoud van de UEFI boot (zag 't hier nog nergens staan kan wel een korte instructie maken hoe een EFI USB stick maken als dit nodig is :) ) en automatisch geactiveerd.

Meer mensen die deze random freezes herkennen?
En om terug te komen op de SSD keuze ... heb 't 2,5 jaar uitgehouden op een 60GB SSD

* pin_point gaat verder software installeren :)
Graag! dat zou mij erg helpen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
U vraagt wij draaien :)

(Bron: klik)
Nodig:
  • USB stick minimaal 4GB
  • 64bit Windows 8 ISO
  1. USB stick aankoppelen
  2. Open een administrative command prompt
  3. Voer het volgende in
    • diskpart
    • list disk
  4. Onthoud het nummer van de schijf welke de USB stick is (in mijn voorbeeld is het disk 2)
    Let op dat je de juiste disk selecteert anders kan het wel eens zijn dat je de verkeerde schijf leegmaakt!
  5. Voer het volgende in
    • select disk #
    • clean
    • create partition primary
    • format fs=fat32 quick
    • active
    • assign
    • list volume
    • exit
    Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ROfMEH7.png
  6. In mijn voorbeeld heeft hij drive letter H toegewezen, dit kan bij jou anders zijn
  7. Mount de Windows 8 ISO wat standaard met Windows 8 lukt dmv rechtsklik en dan te kiezen voor mount
  8. Selecteer alle bestanden uit de ISO en kopiëer deze naar de USB stick
  9. Klaar, als je nu je laptop uitzet en via de onekey recovery knop aan de zijkant aanzet kun je in het bootmenu komen :)
Voor mijn schone installatie heb ik een Windows 8 pro EN iso gebruikt, maar omdat in de bios/efi een Windows 8 standard NL code zit ingebakken heeft hij bij mij 'm in het nederlands geïnstalleerd.
Hier moet ik nog wel een kleine kanttekening bij maken, ik heb mijn installatie over de bestaande installatie geïnstalleerd.

Bovenstaande instructie zou ook moeten werken voor Windows 7 maar dit kan ik niet bevestigen, Windows 8 werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag bij Paradigit op de ceintuurbaan langs geweest. De y500 is daar op weer voorraad. Men heeft een nieuwe levering gekregen volgens de dame van het 0900 contactnummer. Ik daar opgetogen heen hebben ze inderdaad twee i7 y500 laptops. Maar beiden waren van 24-11-2012. Van problemen met het touchpad hadden ze nog niets gehoord. Ik heb de gok niet gewaagd.
Wacht dan eerst liever op de echte nieuwe batch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
Anoniem: 7287 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:35:
Vandaag bij Paradigit op de ceintuurbaan langs geweest. De y500 is daar op weer voorraad. Men heeft een nieuwe levering gekregen volgens de dame van het 0900 contactnummer. Ik daar opgetogen heen hebben ze inderdaad twee i7 y500 laptops. Maar beiden waren van 24-11-2012. Van problemen met het touchpad hadden ze nog niets gehoord. Ik heb de gok niet gewaagd.
Ik snap de angst voor het Elan touchpad, echter heb ik net als fulgore geen problemen met dit touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:58
Anoniem: 7287 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 16:35:
Ik heb ook een laptop gekocht uit die batch en ik had dus wel problemen met mijn touchpad :) maar ik ben niet daar naartoe gegaan maar direct naar lenovo.

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Volgens mij staat er bij mij 24-11-2012 op de doos. Ik zal er morgen is naar kijken. Heb die van mij bij mediamarkt gekocht en er zit een synaptic in. Hij komt trouwens uit Duitsland.

[ Voor 9% gewijzigd door DaveD1109 op 09-02-2013 21:19 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Duitsland heeft een goede batch gekregen denk ik.
Nog niemand gehoord die problemen heeft met een y500 uit Duitsland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 475337

Het is gelukkig niet voorbehouden aan Duitsland, ik heb een i5 model 15-11-2012 met een Synaptics erin!
Komt "de datum" die eerder gehanteerd werd, toch een beetje op losse schroeven te staan. Neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Even snel, hoe kom ik in de BIOS.. F8 en DEL brengt niks.. Het erge is ik ben er al in geweest maar ik weet niet meer hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Frank1973 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:03:
Even snel, hoe kom ik in de BIOS.. F8 en DEL brengt niks.. Het erge is ik ben er al in geweest maar ik weet niet meer hoe..
er zit een knop aan de linkerzijkant waarmee je in de bios kan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 17:15

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

donald_dick schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:07:
[...]

Met F2 is het ook gelukt..

Klote keyboard ik word gek van die random fuckups.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
donald_dick schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:07:
[...]

Was dat niet de quick recovery? Toeminste als je het pijltje bedoeld wat bij de power input zit.
Of is dat hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
LunaTempesta schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:37:
[...]

Was dat niet de quick recovery? Toeminste als je het pijltje bedoeld wat bij de power input zit.
als je daarmee boot is er inderdaad een optie voor onder andere quick recovery :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
LunaTempesta schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:37:
[...]

Grappig dat je zegt: "Was" :+ Nog iemand die dus alle partities van Lenovo eraf heeft gesmeten >:)

Overigens vandaag eens goed gebruikt om te gamen! Geweldig ding gewoon! Wordt ook helemaal niet zo erg warm zoals sommigen beweren? Misschien dat hij in SLI beter koelt? Wat ik wel stom vind is dat, wanneer je van SLI terug naar 1 kaart wilt (of andersom) je eerst allem openstaande programmas moet sluiten... Soms heb ik zoveel tabs openstaan e.d.

[ Voor 33% gewijzigd door Unrealiac op 12-02-2013 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Unrealiac schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 02:29:
[...]

Grappig dat je zegt: "Was" :+ Nog iemand die dus alle partities van Lenovo eraf heeft gesmeten >:)

Overigens vandaag eens goed gebruikt om te gamen! Geweldig ding gewoon! Wordt ook helemaal niet zo erg warm zoals sommigen beweren? Misschien dat hij in SLI beter koelt? Wat ik wel stom vind is dat, wanneer je van SLI terug naar 1 kaart wilt (of andersom) je eerst allem openstaande programmas moet sluiten... Soms heb ik zoveel tabs openstaan e.d.
Heb je hem ook in DU besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Unrealiac schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 02:29:
[...]

Ja, ik heb een andere SSD erin geplaatst en daar Windows op gezet. Al die onzinnige partities die Lenovo op beide schijven had staan heb ik er gewoon afgeveegd. Eerst natuurlijk de drivers gebackupped. Heb nu gewoon de SSD C:, en de 1TB HDD verdeeld in een 800gb en ~150gb deel. Niet alle apps gaan op de SSD passen, dus sommigen gooi ik op het 150gb deel.

Nee, valt best mee met de warmte die hij produceerd. De 2de grafische kaart heeft ook gewoon een apparte fan wat echt een hoop scheelt. Ja klopt, maar heb dat eigenlijk nauwelijks gebruikt. Als ik energie will besparen vind ik de energie zuinige modus goed genoeg, om nou iedere keer in het control panel van nvidia te gaan modderen, nothanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ainu88 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 07:12:
[...]

Heb je hem ook in DU besteld?
Uiteraard, SLI voor 999 euro kon ik niet laten schieten, ik heb in de 4 jaar dat ik een desktop had misschien 5 keer een CDtje gebrand. Voor mij hoefde die Blu-ray speler echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Unrealiac schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:51:
[...]

Uiteraard, SLI voor 999 euro kon ik niet laten schieten, ik heb in de 4 jaar dat ik een desktop had misschien 5 keer een CDtje gebrand. Voor mij hoefde die Blu-ray speler echt niet.
Oke, ik wil er ook misschien één uit DU bestellen. Bij de paradigit hebben ze nog zeker wel meer dan 50 i7's met een productiedatum van 24-11. Dus dat schiet ook niet op voordat zij een nieuwe batch binnenkrijgen.

Nog enkele vragen:
Heb je die van jou via comtech geleverd gekregen?
Stoort een duits toetsenbord en w8 en zoja, is dit makkelijk te verhelpen?
Ik zit eraan te denken om vorkasse als manier van betalen te doen. Is dit 'gevaarlijker' dan paypall?

Heb je verder nog tips of dingen die ik moet verzoeken voordat ik bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb die van mij laten bestellen door een Duitse vriend van mij, wonende in Aken. Heb hem 1000 EUR overgeschreven waarop hij vervolgens de laptop bestelde naar zijn huis in Aken. Alles was geregeld in 8 dagen tijd. Dus moment van overschrijving van mijn naar zijn rekening. Overschrijving van zijn rekening naar de rekening van de winkel en de levering naar zijn thuis. Ik ben deze dan ook eerstdaags gaan ophalen.

Het Duits toetsenbord stoort mij niet, ik kijk eigenlijk amper naar mijn toetsenbord en heb deze gewoon in Azerty ingesteld. (ben een Belg). Ik vermoed dat je wel een NL toetsenbord kan laten insteken maar ik acht het de meerprijs niet waardig.

De duitse windows 8 was een hel voor mij want mijn Duits is echt bagger. Ik had gelezen dat je de NL taal kon downloaden en had ook een handleiding gevonden hoe je dat kon doen, maar ik moest dan alles nog altijd in het Duits interpreteren en uiteindelijk heb ik gewoon een volledige format gedaan (en alle partities van Lenovo verwijderd) en mijn Windows 7 via USB erop geinstalleerd. Misschien dat ik in de toekomst W8 nog een keer ga proberen.

Over betaling... Tjah, met alles kan er eens een probleem zijn, meestal kies ik gewoon voor de snelste manier.. Nu in dit geval was het niet meteen mogelijk, daar ik alles via een tussenpersoon heb geregeld.

Nogmaals, Qwertz stoort niet, zolang je perfect blind kan typen (en dus ook de accenten e.d. vanbuiten weet staan). Als je echter nog regelmatig op je toetsenbord moet gaan kijken om te zoeken naar dat éne accentje, kan het wel eens storen waarschijnlijk. Maar na verloop van tijd zal je het ook allemaal wel vanbuiten leren. Ik heb liever een laptop die betrouwbaar is met een qwertz toetsenbord, dan eentje met een ELAN touchpad, of toetsenbord dat flipt of statische elektriciteit afgeeft... Het kan evenzeer zijn dat sommige NL modellen deze problemen niet hebben, maar ik riskeerde het niet. (In Belgie vond ik gewoon geen Ideapad y500).

Verder is de laptop enorm vingerafdruk gevoelig. Ik heb mij er al bij neergelegd dat ik deze om de week eens proper moet maken. Maar ik gebruik de laptop ook grotendeels als desktopvervanger op mijn TV met een extern toetsenbord (wat wel azerty is). Dus rap vuil wordt het voor mij niet. En dit elemineert meteen ook het "probleem" van qwertz, moest dat er zijn... maar is niet meteen het geval voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Je kan ook gewoon afspreken dat je hem bij een Duitse kennis/vriend laat leveren. Ik heb gewoon direct betaald met paypal alleen ander lever address gegeven. Laptop was volgende dag al in Duitsland geleverd en ik was hem weekend meteen komen ophalen.

Je moet het gewoon zien als iets bestellen zoals je gewend bent. Alleen laat je het nu bij een buurland bezorgen. Notebookbillgers zou ik gebruiken om hem te bestellen mocht je de stap maken. QWERTZ is geen rede voor twijvel, blind typen en je hebt er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
LunaTempesta schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:26:
Je kan ook gewoon afspreken dat je hem bij een Duitse kennis/vriend laat leveren. Ik heb gewoon direct betaald met paypal alleen ander lever address gegeven. Laptop was volgende dag al in Duitsland geleverd en ik was hem weekend meteen komen ophalen.

Je moet het gewoon zien als iets bestellen zoals je gewend bent. Alleen laat je het nu bij een buurland bezorgen. Notebookbillgers zou ik gebruiken om hem te bestellen mocht je de stap maken. QWERTZ is geen rede voor twijvel, blind typen en je hebt er geen last van.
Probleem is dat ik niet zulke goede kennissen in Duitsland heb die ik even wil gebruiken om een laptop af te leveren. Ik doe gewoon een directe verzending aan huis. Ik heb net even gechecked of mijn bankrekening bij mijn paypal is gevoegd en dat heb ik inderdaad een jaar geleden al gedaan.

- De webwinkel schrijft het direct van mijn rekening af met als tussenpersoon paypal toch? Ik hoef dus niet eerst geld te storten op mijn paypal account alvorens te kunnen betalen neem ik aan.

- Ik heb notebookbilligers en comtech.de als winkels gevonden. Is er nog een specifieke reden dat je de eerste aanraad?

- Is het het waard om 100 euro extra te betalen voor de 16gb versie? Meer in de trant van: is 8gb een bottleneck voor een SLI opstelling/ is 16gb een overkill.

En ten slotte, hoe zit het met garantie?
- Hebben jullie een extra waterschade etc. verzekering van rond de 100 euro erbij genomen of heeft dat weinig zin voor een Nederlander?
- Kan ik gewoon hier binnen de 2 jaar naar een lenovo punt stappen en niets meer met DU te maken hebben na aflevering?

[ Voor 5% gewijzigd door Ainu88 op 12-02-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ja, paypal gaat gewoon rechtstreek van je rekening af. Mits er genoeg geld op staat. Je hoeft dus geen geld op paypal te storten.

Notebookbilligers kwam bij mij als eerst naar voren, de enige die een aantal weken geleden de y500 Sli op voorraad had. Lenovo zelf zou hem pas aan het eind van Januari krijgen en ik had geen zin om te wachten. Verder wordt Notebookbilligers vaak vermeld op notebookcheck.net een van de betere notebook review websites. Volgensmij schrijft notebookbilligers zelf ook de duitse reviews die erop komen. Verder was de service prima. Voor 10 uur besteld volgende dag geleverd! Kwam mooi in een extra doos want we weten inmiddels dat de Lenovo doos alleen niet van ijzer is. En tja, ik heb hem helemaal zonder problemen, geen touchpad of keyboard issues of andere gekke dingen.

Heb geen extra garantie genomen. Ik heb mijn oude laptop ruim 3 jaar gehad en daar is nooit wat mee gebeurd. Gewoon voorzichtig zijn en niet teveel koffie drinken ;). iig de koffie niet te dicht erbij zitten.

Last, yup. Lenovo heeft internationale garantie van 2 jaar. Dus ookal is je laptop duits kan je hem gewoon in NL opsturen om nagekeken te worden. No problemos dus.

Maar komt de ultrabay soon ook niet in NL uit voor een prijs van 180euro? Natuurlijk wel wat duurder, maar als je echt geen QWERTZ wilt en zelf niet met een duits OS overweg kan, en niet alles wilt omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Sorry die vraag over 8gb vs 16gb heb ik er via een wijziging nog bijgedaan, daar heb je waarschijnlijk overheen gelezen.

Ja, via een losse gpu is het ook te bereiken voor iets onder de 1200 euro inderdaad. Maar met fysieke winkels die nog vol zitten met een voorraad van de Elan versie is de vraag wanneer ik een normale Nederlandse Y500 kan bemachtigen, en laat staan wanneer de extra GPU. Die staat gepland voor 31 maart in de lenovo shop. Waarschijnlijk zal die ook metteen uitverkocht zijn danwel vertraging hebben. Tegen die tijd zitten we al in april. Die moeite en bijna 200 euro besparen klinkt dan wel heel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Eeeh ik heb de 16gb versie omdat de 8gb versie toen nog niet beschiktbaar was, en ik al lang genoeg had gewacht om een nieuwe laptop te kopen. 8gb is vaak voldoende, wil je enorm veel crap gaan draaien/ remote desktop en andere virtuele omgevingen dan is ieder gb ram extra welkom. Maar heb je alleen je browser met wat tabladen, foobar/media player en je game open staan dan kom je met 8 prima vooruit.
Natuurlijk ben je met 16gb meer future proof dus het beetje extra kan nooit kwaad. Als je zelf geen problemen met sleutelen hebt kan je later altijd wat extra erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
Is het eigenlijk mogelijk als ik ooit mijn i5 niet meer krachtig genoeg vind om hem te upgraden naar een i7? gezien ik het geheugen en de videokaart wel kan "upgraden" kan ik hem over een paar jaar nog een flinke boost geven als de processor ook kan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:29

Osxy

Holy crap on a cracker

JBSDM schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:32:
Is het eigenlijk mogelijk als ik ooit mijn i5 niet meer krachtig genoeg vind om hem te upgraden naar een i7? gezien ik het geheugen en de videokaart wel kan "upgraden" kan ik hem over een paar jaar nog een flinke boost geven als de processor ook kan:)
Nee.

En kon het wel dan zou het waarschijnlijk prijstechnisch gezien niet intressant zijn.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Ze zijn wel lekker snel bij het reparatiepunt. Verlede week opgestuurd en nu ik krijg nu pas een ontvangstbewijs :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Na vandaag weer een nieuwe foute batch y500 in de winkel te hebben gezien heb ik hem maar besteld bij comtech.de. notebookbilliger levert niet aan nl particulieren. De order is verwerkt, ik laat jullie de levertijd weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laptop is al twee weken weg op reparatie. Hoop dat het niet al te lang meer gaat duren, ga namelijk over 3 week naar het buitenland :/

Tnx voor de handleiding om een USB stick te maken btw(een tijdje niet aanwezig geweest in dit forum) _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 241683 op 13-02-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
Anoniem: 241683 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:31:
Laptop is al twee weken weg op reparatie. Hoop dat het niet al te lang meer gaat duren, ga namelijk over 3 week naar het buitenland :/

Tnx voor de handleiding om een USB stick te maken btw(een tijdje niet aanwezig geweest in dit forum) _/-\o_
Waar heb je hem heen gestuurd? Ik had hem binnen 10 dagen terug! Ik kreeg wel heel laat een ontvangstbevestiging. Ik heb er wel een paar keer achteraan gebeld voor de voortgang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Anoniem: 241683 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:31:

Grappig, ze rekenen pas 15 dagen nadat hij is binnengekomen.

En het duurde bij mij 4 dagen voordat ze er aan begonnen, maar Lenovo kan niet zien wat Medion doet en ondanks dat je een Medion ticketnummer krijgt van je Lenovo Ideapad kan Medion niet je laptop opzoeken :+

• DaveD1109
Nou ik heb een synaptic maar vind het scrollen niet altijd even lekker gaan hoor, office ik iets fout? Hoe is jullie ervaring?

DaveD

• fulgore

fulgore

goud

Gisteren voor het eerst mijn laptop open geschroefd ivm het inbouwen van een SSD. In tegenstelling tot wat er in de filmpjes beweerd wordt moest ik 9 schroeven verwijderen en de cover zat daarna nog muurvast. Na wrikken en gebruik van enige kracht kreeg ik hem pas los. Er is daarbij wel een stukje plastic afgebroken. Na in elkaar zetten bleek de bovenkant van het toetsenbord(het dunne randje) er nu ietwat los op te liggen, dat wordt dus lijmen.
Zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt.
Anderen dezelfde ervaring of heb ik een apart geval?

• Unrealiac
Ben blij dat je het zegt dat ik extra hard moet oppassen dus. Moet mijn SSD nog bestellen, maar ik ben het sowieso nog van plan!

• donald_dick
fulgore schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:56:
Gisteren voor het eerst mijn laptop open geschroefd ivm het inbouwen van een SSD. In tegenstelling tot wat er in de filmpjes beweerd wordt moest ik 9 schroeven verwijderen en de cover zat daarna nog muurvast. Na wrikken en gebruik van enige kracht kreeg ik hem pas los. Er is daarbij wel een stukje plastic afgebroken. Na in elkaar zetten bleek de bovenkant van het toetsenbord(het dunne randje) er nu ietwat los op te liggen, dat wordt dus lijmen.
Zo slecht heb ik het nog nooit meegemaakt.
Anderen dezelfde ervaring of heb ik een apart geval?
de eerste keer vond ik het doodeng om hem open te maken. daarna gaat het redelijk soepel.

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
ik weet niet zeker of jullie het al wisten maar je kan vanaf 31 maart een extra GPU kopen via lenovo:
http://www.lenovoshop.com...SLI+Graphic+Bay/455011968

virus problemen? ga over op linux!

• LunaTempesta
Ja ik vond het verwijderen van de achterkant ook het engste van de hele SSD swap procedure. Het voelde gewoon alsof het hele stuk zo kon afbreken. Voorzichtig ermee zijn dus en aan allebij de kanten goed de kracht verdelen. Let erop dat alle weerhaakjes los zijn, als er ergens nog eentje vast zit breekt het misschien.

LunaTempesta schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:38:
Ja ik vond het verwijderen van de achterkant ook het engste van de hele SSD swap procedure. Het voelde gewoon alsof het hele stuk zo kon afbreken. Voorzichtig ermee zijn dus en aan allebij de kanten goed de kracht verdelen. Let erop dat alle weerhaakjes los zijn, als er ergens nog eentje vast zit breekt het misschien.
Ik had hem ook open gemaakt met het zweet in mijn handen.
Ging wel goed, wel zwaar, mag het later weer doen als ik eindelijk een nieuwe y500. Ik moet een paar weken geduld hebben. Zal eind maart worden vemoed ik.
De msata die ik heb liggen gaat er dan meteen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freeextreme schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:24:
[...]

Waar heb je hem heen gestuurd? Ik had hem binnen 10 dagen terug! Ik kreeg wel heel laat een ontvangstbevestiging. Ik heb er wel een paar keer achteraan gebeld voor de voortgang ;)
Via de mediamarkt opgestuurd. Hij ligt nu al een tijd bij lenovo. Heel vervelend. Ze zeggen dat het maximaal 21 dagen mag duren(service van mediamarkt).

Ik vind dit vrij veel. Als ik hem dan nog niet terug heb dan ga ik mijn geld terug eisen. Ik vind het ronduit belachelijk dat je het op 1 na belangrijkste punt in een laptop fout kunt doen..... :X

Ik zal er vanmiddag even achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Mijn sli van comtech is gister ochtend de deur uit gegaan en is vanochtend bij de grens aangekomen. Ik hoop dat ze 'm morgen leveren. Weet iemand of dhl de hele zaterdag levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501995

Ik heb tijdens de mediamarkt korting een Lenovo Y500 gekocht. schijnt gelukkig een synaptic touchpad in te zitten daar verder geen problemen mee.

Wel valt steeds mijn wifi internet verbinding uit naar limited connection. Disconnecten en reconnecten naar de router verhelpt het problem maar dit random uitvallen meerdere keren per dag is wel hoogst irritant. Als ik vanuit de laptop naar driver-update zoek zegt hij dat alles up to date is. Op de Lenovo forums vind ik dit problem niet terug. Al mijn andere computers/smartphones hebben geen probleem.

Ook loopt de laptop elke dag wel eens vast. Beeld en geluid "bevroren", ik kan verder niks intikken/indrukken. Alleen power uitzetten om dan maar weer op te starten.

Ben ik de enige die hiervan last heeft?? Zijn er oplossingen of kan ik de laptop beter laten vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493874

Vandaag mijn laptop terug gekregen na em 20 werkdagen kwijt te zijn geweest ! En wat denk je.... de touchpad werkt nu helemaal niet, staat niet aangegeven in apparaat beheer. Onder linux vind ik ook niks, ik heb zelf de ribbon kabel van de touchpad gecontroleerd maar die zit er goed in. Ik wil me geld terug want dit gaat me net iets te ver voor een apparaat van 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05 17:18

tw1light

I'm alive

Anoniem: 501995 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:55:
Ik heb tijdens de mediamarkt korting een Lenovo Y500 gekocht. schijnt gelukkig een synaptic touchpad in te zitten daar verder geen problemen mee.

Wel valt steeds mijn wifi internet verbinding uit naar limited connection. Disconnecten en reconnecten naar de router verhelpt het problem maar dit random uitvallen meerdere keren per dag is wel hoogst irritant. Als ik vanuit de laptop naar driver-update zoek zegt hij dat alles up to date is. Op de Lenovo forums vind ik dit problem niet terug. Al mijn andere computers/smartphones hebben geen probleem.

Ook loopt de laptop elke dag wel eens vast. Beeld en geluid "bevroren", ik kan verder niks intikken/indrukken. Alleen power uitzetten om dan maar weer op te starten.

Ben ik de enige die hiervan last heeft?? Zijn er oplossingen of kan ik de laptop beter laten vervangen?
Heb beide problemen ook gehad. Bij de wifi problemen heb ik in de router wat lopen klooien met de instellingen van 11N, en toen ik hem op 20mhz heb gezet en 11N guard interval op long is wifi volgens mij nooit meer uitgevallen. Dat van die bevriezingen heb ik gek genoeg alleen de eerste week gehad, daarna nooit meer. Kan dus niet echt zeggen dat ik een oplossing voor je heb, alleen bij mij is het spontaan overgegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
Anoniem: 501995 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:55:

Ik had ook slecht ontvangst met de Atheros WLAN kaart. Heb daarna de BIOS geflashed en er een Broadcom 43228 in gezet. Nu is de WIFI heel stabiel op 2,4GHz en 5GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
Even over de touchpad:

ik heb ook een ELAN-touchpad. Ik heb kort win8 erop gehad, wegens allerlei gezeur win7 erop gezet en toen ik dat gedaan had begonnen de bekende problemen met het touchpad.
Echter, ik heb via Driver Genius een driver voor het touchpad gedownload, sindsdien had ik af en toe nog problemen, nog eventjes wat instellingen aangepast en sindsdien werkt 'ie gewoon als een zonnetje.. Ook multitouch etc. werkt gewoon prima.
Ik ga ervan uit dat die driver gewoon de driver van de lenovo-website is, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
Anoniem: 493874 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:59:
Vandaag mijn laptop terug gekregen na em 20 werkdagen kwijt te zijn geweest ! En wat denk je.... de touchpad werkt nu helemaal niet, staat niet aangegeven in apparaat beheer. Onder linux vind ik ook niks, ik heb zelf de ribbon kabel van de touchpad gecontroleerd maar die zit er goed in. Ik wil me geld terug want dit gaat me net iets te ver voor een apparaat van 1000 euro.
Heb je al geprobeerd de driver te installeren. Nadat ik hem terug kreeg reageerde mijn touchapd heel erg slecht. Driver verwijderd (dit hoef jij dus niet te doen) en daarna opnieuw installatie gedaan. Daarna geen problemen meer.

Mocht dit ook niet werken, dan zou ik ff bellen. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
Anoniem: 241683 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:42:
[...]

Via de mediamarkt opgestuurd. Hij ligt nu al een tijd bij lenovo. Heel vervelend. Ze zeggen dat het maximaal 21 dagen mag duren(service van mediamarkt).

Ik vind dit vrij veel. Als ik hem dan nog niet terug heb dan ga ik mijn geld terug eisen. Ik vind het ronduit belachelijk dat je het op 1 na belangrijkste punt in een laptop fout kunt doen..... :X

Ik zal er vanmiddag even achteraan bellen.
Je had het beter direct met lenovo-medion kunnen regelen. Dit gaat vaak een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

ciesouw schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:57:
nog eventjes wat instellingen aangepast en sindsdien werkt 'ie gewoon als een zonnetje.. Ook multitouch etc. werkt gewoon prima.
Ik kan bevestigen dat wat spelen met de instellingen die boel wat verbeterd :) Ik heb mijn sensitivity lager gezet en heb minder last van "spook" touches op mijn touchpad. In de tijd dat het ding om de haverklap flipte zag je gewoon dat er meerdere touches werden geregistreerd op het touchpad (in de tray-icon) waardoor er dus kliks ontstonden.

Nadeel is wel dat het nu niet zo "soepel" meer voelt omdat je echt wat harder je best moet doen op het touchpad en hij soms lichte touches niet meer oppakt, maar goed beter een keer harder drukken dan dat het touchpad zijn eigen gang gaat :X Echt top is de ervaring van werken op de bank dus niet met deze laptop, maar er is nu wel wat beter mee te leven.

Toen er nog spook gestures/kliks optraden ben ik geregeld openstaande vensters kwijtgeraakt en diverse bestanden "per ongeluk" versleept... :-(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493874

Freeextreme schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:08:
[...]

Heb je al geprobeerd de driver te installeren. Nadat ik hem terug kreeg reageerde mijn touchapd heel erg slecht. Driver verwijderd (dit hoef jij dus niet te doen) en daarna opnieuw installatie gedaan. Daarna geen problemen meer.

Mocht dit ook niet werken, dan zou ik ff bellen. Succes
Ik kan niet eens de drivers installeren omdat ik dan de melding krijg dat er geen compatible hardware aangetroffen is :)

Ook ben ik net tot een nogal grappige ontdekking gekomen.

Aangezien mijn touchpad het helemaal niet werkte heb ik de laptop opengeschroeft. Gewoon om de hardeschijf in eerste instantie te verwisselen. Toen ik zag dat er nergens een void warrenty stickertje aanwezig was kwam ik op het idee om eens te kijken of de touchpad wel aangesloten was. Toen ik bij het touchpad kwam schrok ik me kapot. De ribbon cable die van het moederbord naar het touchpad loopt was vastgemaakt met ..... PLAKBAND. Plakband moest er dus voor zorgen dat de ribbon cable contact maakte met de connectors op het touchpad. Toen ik de plakband losmaakte schoot meteen de ribbon cable omhoog, conclusie het schuifje waarmee de ribbon cable normaal gezien moet worden vastgezet deed z'n werkt niet. vervolgens heeft een medewerker het idee gehad om het vast te plakken met plakband.

Ik weet 1 ding. Ik hoef NIKS meer van lenovo en dynafix zijn gewoon amateurs. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Amai wat een verhalen hier allemaal... Ik heb (houd hierbij wat hout vast) echt geen enkel probleem met mijn Lenovo y500 SLI uit Duitsland. Werkt echt verbluffend goed. Vandaag heb ik er nog een Soundblaster X-FI 5.1 USB voor gekocht om mijn logitech Z5500 volledig te kunnen gebruiken. Het touchpad kun je wel heel diep indrukken in de kant naar de gebruiker toe, maar vooralsnog geen problemen gemeld.

Enig minpuntje dat ik nu kan vinden is dat er maar 3 USB poorten zijn. Bij mij zijn ze nu allemaal in gebruik, wat weinig ruimte overlaat om iets anders aan te sluiten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Het wordt nog beter, ze hebben waterschade bij mijn laptop gevonden en Medion wil ff 200 euro vangen voor reparatie. Maar ik heb toch echt extra garantie waar waterschade gedekt zou worden.

Hun eigen voorbeelden:
Examples:
• Your system accidentally slips off the table and the LCD screen cracks.
• An electrical surge causes significant damage to your PC’s hardware during a lightning storm.
• The coffee spills on the keyboard and the extent of damage is unknown.

Maargoed, het gesprek ging dus als volgt:
DD: Waarom krijg ik een een rekening van 200 euro voorgeschoteld terwijl ik hiervoor verzekerd ben?
LN: U bent niet verzekerd, heeft u uw verzekering bij Paradigit gekocht?
DD: Neen, in de Lenovo webshop. waar ik hem ook zie staan
LN: Nee dat kan niet. Dat verkopen wij namelijk niet.
DD: Waarom krijg ik dan wel de melding dat ik nog 1037 dagen garantie heb?
LN: Owja , maar dat kan niet:
DD: Echt wel, vul maar mijn serienummer in
LN: Ow, ik zie het. Ik moet nu in conklaaf met mijn collega's, wat we hier mee doen
DD: En die 15 dagen reparatietijd dan?
LN: Die geldt niet meer zodra wij wat gevonden hebben. U hoort in de loop van de week nog van ons.

Dit is toch niet de Lenovo die wij kennen? Ik schrik hier behoorlijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2020
donald_dick schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:26:
Het wordt nog beter, ze hebben waterschade bij mijn laptop gevonden en Medion wil ff 200 euro vangen voor reparatie. Maar ik heb toch echt extra garantie waar waterschade gedekt zou worden.

Hun eigen voorbeelden:
Examples:
• Your system accidentally slips off the table and the LCD screen cracks.
• An electrical surge causes significant damage to your PC’s hardware during a lightning storm.
• The coffee spills on the keyboard and the extent of damage is unknown.

Maargoed, het gesprek ging dus als volgt:
DD: Waarom krijg ik een een rekening van 200 euro voorgeschoteld terwijl ik hiervoor verzekerd ben?
LN: U bent niet verzekerd, heeft u uw verzekering bij Paradigit gekocht?
DD: Neen, in de Lenovo webshop. waar ik hem ook zie staan
LN: Nee dat kan niet. Dat verkopen wij namelijk niet.
DD: Waarom krijg ik dan wel de melding dat ik nog 1037 dagen garantie heb?
LN: Owja , maar dat kan niet:
DD: Echt wel, vul maar mijn serienummer in
LN: Ow, ik zie het. Ik moet nu in conklaaf met mijn collega's, wat we hier mee doen
DD: En die 15 dagen reparatietijd dan?
LN: Die geldt niet meer zodra wij wat gevonden hebben. U hoort in de loop van de week nog van ons.

Dit is toch niet de Lenovo die wij kennen? Ik schrik hier behoorlijk van.
Zou nooit mogen! Je hebt sowiezo recht op 2 jr garantie... Ook al heb je waterschade... Als je daarvoor verzekerd bent , moet dat gewoon gerepareerd kunnen worden...

[ Voor 3% gewijzigd door vinnie1 op 15-02-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
vinnie1 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:47:
[...]

Zou nooit mogen! Je hebt sowiezo recht op 2 jr garantie... Ook al heb je waterschade... Als je daarvoor verzekerd bent , moet dat gewoon gerepareerd kunnen worden...
Behalve dat, ze hebben echt lopen zoeken naar iets om te kunnen repareren:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/fyj42a.png

Ik heb hem opgestuurd vanwege het hele ELAN touchpad probleem. De laptop echter werkte nog prima. :-(
Waarom ze de uppercase hebben vervangen is mij ook een raadsel, want behalve wat krasjes was hij in prima staat. En waterschade aan de casing van mijn HDD?

Na een week heeft Lenovo zijn excuses aangeboden en ik mocht de rekening verscheuren. Niet meer dan normaal lijkt mij.

[ Voor 21% gewijzigd door donald_dick op 07-03-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
Ik zou denk ik het garantiebewijs inscannen , deze vervolgens opsturen naar Lenovo via mail.
Anders klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Anoniem: 493874 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:14:
[...]

~SNIP

Ook ben ik net tot een nogal grappige ontdekking gekomen.

SNIP~
Een aantal weken terug had ik dit ook gepost hier. Er zijn een hoop mensen die niet eens even zoeken als ze ergens problemen mee hebben. Maar idd, er schijnt een kans te zijn dat er cable contact maakte met het touch gedeelte en ervoor zorge dat de touchpad haywire ging. Ben blij dat dit bij je heeft geholpen! Scheelt toch weer een hoop onnodig opsturen etc.
Unrealiac schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:23:
Amai wat een verhalen hier allemaal... Ik heb (houd hierbij wat hout vast) echt geen enkel probleem met mijn Lenovo y500 SLI uit Duitsland. Werkt echt verbluffend goed. Vandaag heb ik er nog een Soundblaster X-FI 5.1 USB voor gekocht om mijn logitech Z5500 volledig te kunnen gebruiken. Het touchpad kun je wel heel diep indrukken in de kant naar de gebruiker toe, maar vooralsnog geen problemen gemeld.

Enig minpuntje dat ik nu kan vinden is dat er maar 3 USB poorten zijn. Bij mij zijn ze nu allemaal in gebruik, wat weinig ruimte overlaat om iets anders aan te sluiten :p
Haha, echt he. Ben zelf ook blij dat ik toch maar de stap toen had genomen, en in duitsland de y500 heb gehaald. Ik zat ook met een oud 5.1 setje, maar uiteindelijk toch maar besloten om mijn Teufel concept met control station te verkopen. Ik had geen zin om nog met een 5.1 guildskaartje te gaan lopen rommelen enzo. Uiteindelijk voor 80 euro een 2.1 creative S2 wireless setje gekocht. Toch wat minder kwa geluid, maar scheelt enorm veel in ruimte. Oude subwoofer was 200w, en echt huge!

Touchpad kan je idd in de hoekjes onderaan ver indrukken, maar ik gebruikt voornamelijk een muis, en alleen op de bank of in bed ff het touchpad, en dan doe ik meestal dubbel klikken.
Van de USB poorten heb ik ook last. Vooral nu ik een bluetooth usb dongel erin moet doen voor de speakers. Een andere is voor de muis, en de laatste is vaak voor mijn mobiel. Precies genoeg, maar als ik even iets op usb wil zetten is het toch even onhandig. Gebruik tegenwoordig gelukkig veel dropbox wat het nut van usb stickjes ook weer kleiner maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
LunaTempesta schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 20:14:
[...]
Vooral nu ik een bluetooth usb dongel erin moet doen voor de speakers.
Jou laptop heeft toch ook bluetooth? Dat maakt de BT dongle overbodig lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ja, daar zat ik op het begin ook nog gek naar te kijken, maar de laptop vindt de speakers niet zonder het kleine usb dingetje. 'Zet met de meegeleverde USB Bluetooth-zender uw notebook eenvoudig om in een draadloos audio-apparaat - stuurprogramma's zijn niet nodig.'
Zodra ik hem erin doe gaat alles meteen aan.

' Het stereo Bluetooth- of A2DP-profiel maakt de draadloze transmissie van volledig stereogeluid naar andere Bluetooth-apparaten mogelijk' -> Hier zal het hem wel in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
Is het Elan touchpad probleem inmiddels opgelost?
En vanaf wanneer worden de nieuwe lading laptops naar de winkels vervoert? Met die Syanaptics touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

donald_dick schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:41:
[...]
En waterschade aan de casing van mijn HDD?
Dacht dat Dynafix dat trucje enkel uithaalde bij telefoons :X ... Echt hoe kun je waterschade bij een HDD case krijgen zonder andere problemen te hebben.... Toen ik las dat Dynafix de boel ging fixen werd mijn zin om de laptop op te sturen alleen maar kleiner... :/

Als je hem stuurt voor problemen met een trackpad en zij gaan je case onderzoeken, dan heb ik het gevoel dat ze het niet helemaal begrepen hebben... :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
donald_dick schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 18:41:
[...]

Behalve dat, ze hebben echt lopen zoeken naar iets om te kunnen repareren:
[afbeelding]

Ik heb hem opgestuurd vanwege het hele ELAN touchpad probleem. De laptop echter werkte nog prima. :-(
Waarom ze de uppercase hebben vervangen is mij ook een raadsel, want behalve wat krasjes was hij in prima staat. En waterschade aan de casing van mijn HDD?
Ik zie dat er aardig wat woord fouten in zitten....In de afbeelding dan... Dan zit ik eerder eraan te denken : Is dit bericht wel van Lenovo afkomstig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
vinnie1 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:13:
[...]

Ik zie dat er aardig wat woord fouten in zitten....In de afbeelding dan... Dan zit ik eerder eraan te denken : Is dit bericht wel van Lenovo afkomstig?
Dit is de kostenopgave die ik van Medion heb gekregen. En volgens de opgave zitten ze in Panningen :) Lenovo kan de opgave wel inzien, maar mocht ik ervoor kiezen om te betalen, dan moet ik dat overmaken naar Medion en niet naar Lenovo? Ik vraag me ook af of Medion wel weet dat ik een extra garantie erop heb :)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/r8gr45.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
heb je toevallig nog een bewijs van die verzekering die je erbij hebt? Dan zou je die in moeten scannen en via de mail sturen naar Lenovo.... Anders moet je gewoon een klacht indienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
vinnie1 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:46:
heb je toevallig nog een bewijs van die verzekering die je erbij hebt? Dan zou je die in moeten scannen en via de mail sturen naar Lenovo.... Anders moet je gewoon een klacht indienen...
tuurlijk, maar dat kunnen ze zelf ook opvragen. De extra garantie is gekoppeld aan het seriennummer van de laptop. Maar waar het mij om gaat is de gehele procedure erom heen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

donald_dick schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:22:
[...]

Dit is de kostenopgave die ik van Medion heb gekregen. En volgens de opgave zitten ze in Panningen :) Lenovo kan de opgave wel inzien, maar mocht ik ervoor kiezen om te betalen, dan moet ik dat overmaken naar Medion en niet naar Lenovo? Ik vraag me ook af of Medion wel weet dat ik een extra garantie erop heb :)
[afbeelding]
Beetje vaag dat ze het niet onder garantie willen repareren en dus een beroep op je extra garantie willen doen. Mensen die dus geen extra verzekering hebben afgesloten kunnen dus ontzettend benadeeld worden door de kunstjes van het reparatie centrum.

Nu is het in jouw geval "makkelijk" omdat je het kunt doorverwijzen naar de extra verzekering en zo de boel gerepareerd krijgt. In jouw geval heeft het dus weinig zin om in discussie te gaan of er daadwerkelijk waterschade is. Maar voor menig ander zou dit toch wel een erg vervelend verhaal kunnen worden.

Als ik Lenovo vraag om mijn touchpad te repareren hebben ze geen donder te zoeken bij mijn harddisk en hebben ze mij al helemaal niet te confronteren met zogenaamde waterschade... :X Als mijn touchpad niet werkt door waterschade aan het pad, kan ik mij iets bij voorstellen, maar komop straks gaan ze ook even je optical drive vervangen omdat ze daar iets aan "merken"... Schrik best wel van deze afhandeling als ik eerlijk ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Ook leuk, volgens de website heb je maar 1 jaar garantie. Wie heeft er al voorbeeldbrieven klaar liggen om het tweede jaar te claimen? :P
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/uvdbc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
.Gertjan. schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:08:
[...]

Beetje vaag dat ze het niet onder garantie willen repareren en dus een beroep op je extra garantie willen doen. Mensen die dus geen extra verzekering hebben afgesloten kunnen dus ontzettend benadeeld worden door de kunstjes van het reparatie centrum.

Nu is het in jouw geval "makkelijk" omdat je het kunt doorverwijzen naar de extra verzekering en zo de boel gerepareerd krijgt. In jouw geval heeft het dus weinig zin om in discussie te gaan of er daadwerkelijk waterschade is. Maar voor menig ander zou dit toch wel een erg vervelend verhaal kunnen worden.

Als ik Lenovo vraag om mijn touchpad te repareren hebben ze geen donder te zoeken bij mijn harddisk en hebben ze mij al helemaal niet te confronteren met zogenaamde waterschade... :X Als mijn touchpad niet werkt door waterschade aan het pad, kan ik mij iets bij voorstellen, maar komop straks gaan ze ook even je optical drive vervangen omdat ze daar iets aan "merken"... Schrik best wel van deze afhandeling als ik eerlijk ben...
Het is nu natuurlijk speculeren wat Medion op mijn bevinden te zeggen heeft, want er gaat natuurlijk wel een brief die deels van de Consuwijzer is afgetrokken die kant op. Want ik heb zo'n vermoeden dat Lenovo hier geen aandacht aan gaat schenken. Des te meer omdat ze de laptop zelf nog steeds niet in hun eigen shop (durven?) verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitch123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:23
ik heb de laptop nu enige tijd en ik ben er zeer tevreden over.
Ik heb hem gekocht bij de Mediamarkt tijdens de BTW actie. Slechts €836 euro voor betaalt, voor de i7 variant.
Het is een Duits exemplaar met shipdate 31/12/2012. Geen last van het slechte touchpad heb de synaptics variant.
Overal zeer blij met mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Voor de duitse sli bezitters een vraag. Ik zie dat het qwerz toetsenbord een paar toetsen extra heeft. Bijvoorbeeld de linkershift is kleiner ivm met extra toets en de enter hetzelfde. Als je nou een qwerty layout instelt als toetsenbord, hoe wordt er dan omgegaan met deze extra toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
Ik zou graag de Y500 I7 model bij mediamarkt willen halen... Maar zie op de website van mediamarkt dat ze alleen het I5 model hebben... Is er iemand die toevallig weet of mediamarkt ook de I7 modellen heeft?

Zo ja , weten jullie of het elan touchpad probleem al verholpen is?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
vinnie1 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 10:32:
Ik zou graag de Y500 I7 model bij mediamarkt willen halen... Maar zie op de website van mediamarkt dat ze alleen het I5 model hebben... Is er iemand die toevallig weet of mediamarkt ook de I7 modellen heeft?

Zo ja , weten jullie of het elan touchpad probleem al verholpen is?

Bedankt alvast!
De MM heeft ze uit de verkoop gehaald en blijft alleen de i5 aanbieden. I7 is te duur voor de mainstream consumenten. Zelfde als mycom. De weinige fysieke winkels die overblijven zijn paradigit, maar die hebben nog voor zover ik weet een foute batch. Mss moet je proberen de webshops even langs te bellen of een sli uit duitsland te bestellen voor dezelfde prijs als hier een normale i7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
Ainu88 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:31:
[...]

De MM heeft ze uit de verkoop gehaald en blijft alleen de i5 aanbieden. I7 is te duur voor de mainstream consumenten. Zelfde als mycom. De weinige fysieke winkels die overblijven zijn paradigit, maar die hebben nog voor zover ik weet een foute batch. Mss moet je proberen de webshops even langs te bellen of een sli uit duitsland te bestellen voor dezelfde prijs als hier een normale i7?
Als je uit duitsland besteld zit je toch met het qwertz toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
vinnie1 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 11:38:
[...]

Als je uit duitsland besteld zit je toch met het qwertz toetsenbord?
Dat is waar, maar je bespaart ook 180 euro en je bent zeker van een nieuwe batch.
Pagina: 1 ... 10 ... 22 Laatste