Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Ik heb maar extra garantie erbij gekocht voor 100 euro. Dan heb je iig een extra jaar garantie

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

donald_dick schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:19:
Ik heb maar extra garantie erbij gekocht voor 100 euro. Dan heb je iig een extra jaar garantie
Er zat toch al 2 jaar garantie op? Tenminste volgens de product pagina van Tweakers...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:41:
[...]

Er zat toch al 2 jaar garantie op? Tenminste volgens de product pagina van Tweakers...
ja, en ik wil er graag drie jaar lang van gebruik maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

donald_dick schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:16:
[...]

ja, en ik wil er graag drie jaar lang van gebruik maken ;)
:) dat is je goed recht :)
Heb je die garantie via Lenovo of via de winkel aangeschaft?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:38:
[...]

:) dat is je goed recht :)
Heb je die garantie via Lenovo of via de winkel aangeschaft?
via lenovo, het duurste pakket kost net geen 100 euro en bespaart me gezeik als er toevallig wat water op mijn toetsenbord komt ofzo.

en de baas betaald toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Unrealiac schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 00:25:
@ ArtsOfTerror:

Als ik hem betaal met creditcard op mijn naam, het leveradres doe op naam van een maat van mij in Aken en studentenkorting toepas op zijn naam (hij is student). Gaat dat dan problemen geven denk je? Want zo ben ik van plan het te doen..

Alsook, ik zie dat jij een Core i7 q3632qm in jou Lenovo hebt steken, hoe ben je daaraan geraakt?
Ik heb hem zelf via Paypal bij een college in Duitsland laten bezorgen. Ik verwacht dat hetzelfde met credit card te doen is. Met studentenkorting durf ik niet te zeggen, ben ik niet aan begonnen. Misschien dat ze moeilijk gaan doen, maar ik denk niet dat ze alles zo ver gaan achterhalen.
Shipping van notebookbillers is perfect verder. UPS express gedaan en de volgende dag heb je hem eigenlijk al. 3632qm oh. Had het hele lijntje gewoon lekker gekopieerd, maar dat moet dus gewoon de 30qm zijn. Zou hem niet om willen ruilen ha ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:25
Zo, heb 'm dan maar in Duitsland besteld. Ben benieuwd, ik hoop ten zeerste dat dat qwertz me niet gaat storen.. maar normaal niet neem ik aan :p

Het is echt de SLI die me heeft overgehaald voor die prijs. Ik kon het gewoon niet laten liggen...

[ Voor 26% gewijzigd door Unrealiac op 29-01-2013 22:01 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relative
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 18:48
Het is dat ik zo een grafhekel heb aan Windows 8, anders had ik de laptop gekocht. Natuurlijk kan ik hem kopen waarna ik direct Windows 7 erop zet. Alleen dan begint het gezeik waarschijnlijk direct om alle drivers erbij te zoeken die nodig zijn om de laptop goed te laten functioneren. En dan heb ik het ook over de Lenovo drivers die alleen compatibel zijn met deze laptop, en gemaakt zijn voor Windows 8.

Iemand een tip hoe ik dit kan aanpakken? Ik zou de Y500 I5 toch graag willen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurvivalTrotter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-04 14:41
Genoemde uitgebreide Duitse test van SLI-"met extra grafische kaart"-versie bekeken http://bit.ly/WdXndk
Alternatieve laptops worden ook genoemd. Nadelen o.a. bouw, kras en vingerafdruk-gevoeligheid. Tester is ook niet tevreden over bouw van het juiste "Synaptics"-Touchpad

Vanwege de touchpad-problemen heb ik de duurdere versie maar niet bij BCC voor de actieprijs (excl BTW) van € 826,44 gekocht. Goede, met "Synaptics"-touchpad zou vanaf 28 nov 2012 moeten zijn en ze konden alleen 23 nov 2012 leveren en bovendien wist men niet of ze met een fout "Elantech"-touchpad werden geleverd. Voor 28 november kun je dus een fout of goed touchpad hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door SurvivalTrotter op 29-01-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

Coevering schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:30:
Het is dat ik zo een grafhekel heb aan Windows 8, anders had ik de laptop gekocht. Natuurlijk kan ik hem kopen waarna ik direct Windows 7 erop zet. Alleen dan begint het gezeik waarschijnlijk direct om alle drivers erbij te zoeken die nodig zijn om de laptop goed te laten functioneren. En dan heb ik het ook over de Lenovo drivers die alleen compatibel zijn met deze laptop, en gemaakt zijn voor Windows 8.

Iemand een tip hoe ik dit kan aanpakken? Ik zou de Y500 I5 toch graag willen aanschaffen.
Ik heb ook, na een dag aanmodderen, windows 7 geinstalleerd. De drivers heb ik van de chinese lenovo site http://support1.lenovo.co...=IdeaPad+Y500&from=select afgehaald.
Het ging niet snel van die site en ik heb er eentje niet goed kunnen downloaden. De bluetooth drivers, zijn 640 MB ?! groot en vielen steeds in storing.
Verder nog de harddisk opnieuw moeten partitioneren, omdat mijn windows 7 installatie geen GPT indeling wou slikken en ik terug moest naar MBR. Hierdoor ook de onekey installatie mogelijkheid kwijt, voor een mogelijke windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svgeldere
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10-2018
Quiqziz schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:16:
[...]

Heb die drivers net geprobeerd te installeren (I7 model), maar kreeg DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL fout en het systeem rebootte uit zichzelf (W8). Vervolgens werden automatisch de oude drivers weer teruggezet. Nu Synaptics drivers geinstalleerd, maar helaas nog steeds een springende cursor.
Wat ik nu tijdens het typen ook bij iedere zin heb, is dat er door het keyboard uit zichzelf tekenreeksen verzonnen worden, waarna vervolgens het keyboard enkele seconden nergens op reageert. Het enige wat ik kan doen is daarop wachten en dan kan ik weer verder. Hoogst irritant, heeft iemand anders hier ook last van? Het lijken wel steeds dezelfde bepaalde tekenreeksen te zijn...

Het wordt steeds verleidelijker om de laptop terug te sturen want niet normaal kunnen typen is gewoon niet werkbaar, echt waardeloos.

Ik heb de laptop via BCC gekocht, hoe kan ik het opsturen het beste aanpakken? Moet dit per se via BCC of kan ik ook direct naar Lenovo, en hoe?
okey heb je die van 2013 (http://www.station-drivers.com/page/elantech.htm) neem ik aan... bij mij ging installeren zonder problemen, maar het is nog steeds niet helemaal weg moet wel zeggen een stuk minder flipperij en het komt een stuk minder vaak voor. Zit er nou op te wachten maar soms duurt lang voordat hij weer flipt, hiervoor was het om de 20min. Denk dus dat het niet aan hardware ligt maar toch in de drivers.

[ Voor 7% gewijzigd door svgeldere op 30-01-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svgeldere
Heeft iemand ook problemen met de live-tegels? Sinds ik McAfee eraf gegooid heb werken ze niet meer. Ook als ik huidige AVG scanner uitschakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 23:35
svgeldere schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:56:
Heeft iemand ook problemen met de live-tegels? Sinds ik McAfee eraf gegooid heb werken ze niet meer. Ook als ik huidige AVG scanner uitschakel.
Hier nog iemand met dat probleem. Weet nog niet hoe ik het moet oplossen... Maar je bent dus niet de enige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurvivalTrotter
Paar nuttige links van "http://forum.notebookreview.com""-forums:

http://bit.ly/T9vgeI
http://bit.ly/WvDOfz

Ben benieuwd wanneer mat-scherm-versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Unrealiac schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 21:27:
Zo, heb 'm dan maar in Duitsland besteld. Ben benieuwd, ik hoop ten zeerste dat dat qwertz me niet gaat storen.. maar normaal niet neem ik aan :p

Het is echt de SLI die me heeft overgehaald voor die prijs. Ik kon het gewoon niet laten liggen...
Zal je niet teleur stellen. Mij heeft het iig niet gedaan. Skyrim lekker op het hoogst spelen, GW gaat enorm smooth en vrijwel alle andere games kunnen ook op high worden gespeeld. Ik heb nog geen een keer de resolutie omlaag moeten halen.
Misschien gek om te zeggen, maar ik speelde eerst altijd alle games op een 24' scherm v/d desktop. Nu ik op het 15' laptop schermpje speel, vind ik dit eigenlijk toch fijner. Misschien gek, misschien omdat deze betere kleuren heeft, maar het speelt fijner.
SurvivalTrotter schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 12:05:
Paar nuttige links van "http://forum.notebookreview.com""-forums:

http://bit.ly/T9vgeI
Haha die N1smo blijft een apparte. Aan de ene kant prijst hij de Lenovo voor de enorm kracht. Aan de andere kant wilt hij Lenovo helemaal afzeiken. Moest al lachen toen ik een tijdje terug die thread omhoog zag springen.
svgeldere schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 10:56:
JA! Ik heb er ook last van. Bij mij zijn alle tegels soms ineens zwart geworden. Ik moet er vervolgens met mijn muis overheen gaan om ze terug te krijgen. Heb jij hetzelfde probleem? Komt dit idd door McAfee shit?

[ Voor 38% gewijzigd door LunaTempesta op 30-01-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik ben wel van plan er bij mij gelijk Windows 7 op te zetten. Misschien dat ik later windows 8 eens probeer, maar niet met een nieuwe laptop. Wil eerst eens weten hoeveel beter het allemaal gaat in vergelijking met mijn huidige PC.

Is dit voor drivers tegenwoordig nog een probleem of raden jullie mij aan toch maar bij Windows 8 te blijven?

Ik hoop echter wel dat ik het Symantech touchpad heb, en niet het beruchte ELAN :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Unrealiac op 30-01-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goherjo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-07 08:10
Unrealiac schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:47:
Ik ben wel van plan er bij mij gelijk Windows 7 op te zetten. Misschien dat ik later windows 8 eens probeer, maar niet met een nieuwe laptop. Wil eerst eens weten hoeveel beter het allemaal gaat in vergelijking met mijn huidige PC.

Is dit voor drivers tegenwoordig nog een probleem of raden jullie mij aan toch maar bij Windows 8 te blijven?

Ik hoop echter wel dat ik het Symantech touchpad heb, en niet het beruchte ELAN :'(
Ik wil hier geen reclame maken, maar ik heb het programma Driver Genius zie link http://www.driver-soft.com/ gebruikt en ik heb alle drivers gewoon keurig binnengekregen. Kostte me maar een paar minuten.

[ Voor 0% gewijzigd door goherjo op 30-01-2013 14:55 . Reden: Typo ]

PSN: Klussertt (GTA V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
goherjo schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:54:
[...]

Ik wil hier geen reclame maken, maar ik heb het programma Driver Genius zie link http://www.driver-soft.com/ gebruikt en ik heb alle drivers gewoon keurig binnengekregen. Kostte me maar een paar minuten.
Zal het in het achterhoord houden, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Unrealiac schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:47:

Dan zul je eens zien hoeveel beter het allemaal wel niet gaat met W8.
Start scherm erbuiten is W8 toch echt een goede vooruitgang. Persoonlijk raad ik dus aan om bij W8 te blijven. Het werkt sneller, en je kan er zelf sneller mee werken dmv gestures. Ook heeft de Y500 mooi wat extra op het toetsenbord. Met de welbekende 'Fn' key kan je snel switchen tussen de W8 search, apps, instelleningen en tabladen. Dit zijn de F9,10,11 en 12 toetsen in combinatie met Fn
Overigens weet ik niet of mensen ook dit truckje kennen: Als je naar het linker hoekje gaat van je touchpad en je een halve circel maakt omhoog kan je ook switchen tussen actieve apps/desktop. De circle moet je niet te groot maken, en het vergt wat oefening, maar het is echt super handig als je ff uit je game wilt switchen of iets anders moet bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door LunaTempesta op 30-01-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 19:47
Ik zie net tot mijn grote schrik dat mijn y500 beschadigd is! Denk dat het door de rits komt van mijn laptop tas. Had ik bij mijn vorige geen last van. Hoe beschermen jullie hem? Edit: heb het bekeken en het kan niet door de tas komen. Het is ook een kras tot op het metaal! Zie ook een vlek in het kunstof van de touchpad. Morgen maar is bellen met de mediamarkt.

[ Voor 34% gewijzigd door DaveD1109 op 30-01-2013 22:57 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
LunaTempesta schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:11:
[...]

Start scherm erbuiten is W8 toch echt een goede vooruitgang. Persoonlijk raad ik dus aan om bij W8 te blijven. Het werkt sneller, en je kan er zelf sneller mee werken dmv gestures. Ook heeft de Y500 mooi wat extra op het toetsenbord. Met de welbekende 'Fn' key kan je snel switchen tussen de W8 search, apps, instelleningen en tabladen. Dit zijn de F9,10,11 en 12 toetsen in combinatie met Fn
Overigens weet ik niet of mensen ook dit truckje kennen: Als je naar het linker hoekje gaat van je touchpad en je een halve circel maakt omhoog kan je ook switchen tussen actieve apps/desktop. De circle moet je niet te groot maken, en het vergt wat oefening, maar het is echt super handig als je ff uit je game wilt switchen of iets anders moet bekijken.
Ja het probleem is wel, dat ik met een Duitse windows8 opgescheept zit. Of is die kosteloos naar NL te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Language pack downloaden, dat is makkelijk gedaan. Hier en daar zie je in een hoekje nog wat geks staan, maar 99.99% kan je zo omzetten. Language packs zijn gratis te downloaden via microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 23:23
SurvivalTrotter schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:08:
Genoemde uitgebreide Duitse test van SLI-"met extra grafische kaart"-versie bekeken http://bit.ly/WdXndk
Alternatieve laptops worden ook genoemd. Nadelen o.a. bouw, kras en vingerafdruk-gevoeligheid. Tester is ook niet tevreden over bouw van het juiste "Synaptics"-Touchpad

Vanwege de touchpad-problemen heb ik de duurdere versie maar niet bij BCC voor de actieprijs (excl BTW) van € 826,44 gekocht. Goede, met "Synaptics"-touchpad zou vanaf 28 nov 2012 moeten zijn en ze konden alleen 23 nov 2012 leveren en bovendien wist men niet of ze met een fout "Elantech"-touchpad werden geleverd. Voor 28 november kun je dus een fout of goed touchpad hebben.
Ik heb van het weekend bij de MM in Alkmaar de Y500 i5 gehaald. En de mijne heeft gewoon (gelukkig _/-\o_ ) een Synaptics-Touchpad. Het is dus niet waar dat alle voor 28 november geproduceerden een ELAN hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
LunaTempesta schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:11:
[...]

Ik zat ook eerst te denken om de mijne om te zetten naar W7 voordat ik hem kocht. Misschien had ik toch een beetje koud-watervrees voor W8 door alle verhalen. "Wat de boer niet kent..." (hoewel ik geen boer ben ;) ). Maar toch even besloten W8 zijn kans te geven en vooral ook wat jij zegt even de handigheidjes van het besturingssysteem uitgezocht (die van die cirkel kende ik nog niet, gaat ik even proberen). En moet zeggen, niks mis mee. Tuurlijk je moet ff wennen, maar dat moet je met een nieuwe auto ook. Heb dit nog altijd gedaan met alle besturingssystemen van MS. Overigens heb ik niet dagelijkse ervaring met W7 (hoewel ik er wel aardig wat van weet), maar denk op het startmenu na, dat er voor W7 mensen niet veel verschil zit tussen W7 en W8.
Overigens heb ik ervaring met het draaien van een ander OS op een laptop dan waar hij voor 'gemaakt' was. Slechte herinnering aan, met name het drivers verhaal. Was blij dat er uiteindelijk het juiste OS op kwam (studentenlaptop) via de uni. Daarna nooit meer ellende met drivers én ook minder tot geen BSOD's meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop toch maar via de winkel omgeruild. Heb een nieuwe Y500 meegekregen. Datum fabricage is 23 december 2012. Dat was mijn vorige ook! Volgens mij zit ook hier de ELANTECH touchpad in. Bij de driver in apparaatbeheer staat ELAN. Hoe kun je dit nu zeker weten? Moet ik hem open maken?

Tot nu toe nog geen probleem kunnen ontdekken. Ook niet met de statische lading. Wel als hij op een niet geaard wcd gaat. Maar gewoon erop werken gaat prima.

Ik ben hier verbaasd over. Dat klinkt misschien raar. Maar ik had verwacht dat alle ELANTECH touchpads deze problemen hadden. Blijkbaar zijn er dus ook goede uit deze periode?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:11:
Mijn laptop toch maar via de winkel omgeruild. Heb een nieuwe Y500 meegekregen. Datum fabricage is 23 december 2012. Dat was mijn vorige ook! Volgens mij zit ook hier de ELANTECH touchpad in. Bij de driver in apparaatbeheer staat ELAN. Hoe kun je dit nu zeker weten? Moet ik hem open maken?

Tot nu toe nog geen probleem kunnen ontdekken. Ook niet met de statische lading. Wel als hij op een niet geaard wcd gaat. Maar gewoon erop werken gaat prima.

Ik ben hier verbaasd over. Dat klinkt misschien raar. Maar ik had verwacht dat alle ELANTECH touchpads deze problemen hadden. Blijkbaar zijn er dus ook goede uit deze periode?????????
Die conclusie zou ik niet te snel trekken. Ik heb ook een ELAN touchpad en bij mij begon het gezeik ermee pas 1 of misschien wel 2 weken na ingebruikname van de laptop (mnf date 23-11-12 volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quiqziz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:40:
[...]

Die conclusie zou ik niet te snel trekken. Ik heb ook een ELAN touchpad en bij mij begon het gezeik ermee pas 1 of misschien wel 2 weken na ingebruikname van de laptop (mnf date 23-11-12 volgens mij).
:'( dat is dan balen.....
Wat is dan nu wijsheid. Hem toch maar terug brengen en wachten op eentje met een synaptics?
Wil die ellende niet nog een keer hebben. volgens mij mag hij nu binnen de 8 dagen termijn weer vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Ik weet niet of het iemand al is opgevallen (kon het zo niet vinden). Ik zie net dat de SLI module en HDD module voor de Ultrabay op de site staan.

LENOVO® IDEAPAD® Y500 SLI GRAPHIC BAY = €169,-
http://www.lenovoshop.com...SLI+Graphic+Bay/455011968

LENOVO® IDEAPAD® Y500 HARDE SCHIJF 750 GB = €89,95
http://www.lenovoshop.com...+schijf+750+GB/55010854A1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Nu nog een qwerty toetsenbord zodat ik hem eventueel kan vervangen :3.
Zolang dat geen 170 euro kost heb ik toch redelijk wat bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:47
LunaTempesta schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:28:
Nu nog een qwerty toetsenbord zodat ik hem eventueel kan vervangen :3.
Zolang dat geen 170 euro kost heb ik toch redelijk wat bespaard.
Voor ongeveer 2 tientjes van Ebay halen... helaas niet het goede toetsenbord, dus link verwijderd.

[ Voor 17% gewijzigd door Gandalf op 31-01-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Dat is niet de goede 'y500', anders had ik dat allang gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
LunaTempesta schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:37:
Dat is niet de goede 'y500', anders had ik dat allang gedaan.
Helaas :(
Ik had wel geluk met een paar Sony toetsenborden.
Heb je Lenovo Nederland al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ik verwacht dat ze op zijn tijd nog wel komen.
Heb geen last van het QWERTZ, en opsturen betekend meteen dat ik hem wss 1 tot 2 weken kwijt ben. Al is het wel mogelijk om hem door Lenovo zelf te laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
LunaTempesta schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:42:
Ik verwacht dat ze op zijn tijd nog wel komen.
Heb geen last van het QWERTZ, en opsturen betekend meteen dat ik hem wss 1 tot 2 weken kwijt ben. Al is het wel mogelijk om hem door Lenovo zelf te laten vervangen.
Kan je geen toetsenbord bij hen bestellen en zelf inbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb gelukkig de goede touchpad maaaaaarrrr. nu is er een ander probleem waar ik Lenovo al voor gebeld heb en waarvoor ze mij nog terug gaan bellen wegens onderzoek.

Het keyboard kan uit het niets ineens meerdere tekens per toets gaan uitvoeren waaronder CTRL-F en allerlei tekens, tevens kan hij ook zomaar de Numlock uit zetten en sluit hij nog wel eens een webbrowser.

met chrome zijn er meer problemen wegens de sneltoetsen etc..

zodra ik een telefoontje krijg met het antwoord/oplossing hou ik jullie op de hoogte !

graag hoor ik van de gene die hier ook problemen mee hebben hun ervaring om zo ook de support te vertellen over jullie ervaring.

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SurvivalTrotter
William_H schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:26:
[...]

Ik heb van het weekend bij de MM in Alkmaar de Y500 i5 gehaald. En de mijne heeft gewoon (gelukkig _/-\o_ ) een Synaptics-Touchpad. Het is dus niet waar dat alle voor 28 november geproduceerden een ELAN hebben.
Klopt William_H Zie mijn laatste zin ! Ik wens je veel plezier met de laptop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb Y500 sli uit duitsland bestelt http://www.comtech.de/Len...otebook_detail_54935.html en mijn muis is synaptics.
Dus stel maar vragen over mijn ervaring met Y500.
Ik heb ook een vraag ivm win 8, mijn ssd heeft 22,6 gb plaats van 24gb vrij.(16 gb model). Is dat genoeg om windows 8 op te zetten ?
En ik hoor soms krakkende geluiden, die zijn niet luid, niet altijd te horen en ik kan ze aan de zijde waar sli insteekt horen. Heeft iemand dat ook ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2013 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Tomtomgogo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:49:
Ik heb gelukkig de goede touchpad maaaaaarrrr. nu is er een ander probleem waar ik Lenovo al voor gebeld heb en waarvoor ze mij nog terug gaan bellen wegens onderzoek.

Het keyboard kan uit het niets ineens meerdere tekens per toets gaan uitvoeren waaronder CTRL-F en allerlei tekens, tevens kan hij ook zomaar de Numlock uit zetten en sluit hij nog wel eens een webbrowser.

met chrome zijn er meer problemen wegens de sneltoetsen etc..

zodra ik een telefoontje krijg met het antwoord/oplossing hou ik jullie op de hoogte !

graag hoor ik van de gene die hier ook problemen mee hebben hun ervaring om zo ook de support te vertellen over jullie ervaring.

Tom
Zie mijn post van 28 januari om 21.16 uur, ik heb ook last van een keyboard dat allerlei input uit zichzelf verzint. En daarnaast dus problemen met het touchpad. Misschien nog even wachten tot Lenovo een oplossing heeft voor beide problemen, en dan opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svgeldere
LunaTempesta schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:06:
[...]

JA! Ik heb er ook last van. Bij mij zijn alle tegels soms ineens zwart geworden. Ik moet er vervolgens met mijn muis overheen gaan om ze terug te krijgen. Heb jij hetzelfde probleem? Komt dit idd door McAfee shit?
bij de laatste win8 update was google indeed zwart heel irritant, maar heb die recovery in win8 gedaan. Werkte allemaal weer maar McAfee staat erweerop en de rest heeft ie gedelete...

een goed moment om hem via Paradigit terug te sturen. In de winkel kende ze de problemen niet $#@$# maar ze sturen hem terug... hopen dat lenovo de touchpad vervangt maar zo te lezen moet geen probleem zijn...
Om dit te doen moeten ze daarvoor de harddisk deleten (zal toch niet) ?
(owja het probleem met McAfee en livetegels kende ze ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 13:58
MissileHugger schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:36:
Ik weet niet of het iemand al is opgevallen (kon het zo niet vinden). Ik zie net dat de SLI module en HDD module voor de Ultrabay op de site staan.

LENOVO® IDEAPAD® Y500 SLI GRAPHIC BAY = €169,-
http://www.lenovoshop.com...SLI+Graphic+Bay/455011968

LENOVO® IDEAPAD® Y500 HARDE SCHIJF 750 GB = €89,95
http://www.lenovoshop.com...+schijf+750+GB/55010854A1
Jammer dat ze pas in maart verwacht worden.
Even ee vraag over SLI. Notebookcheck stelt de 650m sli gelijk met een670mx wat een aanzienlijke verbetering oplevert. Maar ik heb de i5 versie, zal dit een sli modus bottlenecken/ in de weg zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
I5 is op zich ook al retesnel hoor. Pas bij games die baat hebben bij Quad-core zal uw CPU een bottleneck zijn. Maar de CPU zelf is krachtig genoeg om een GT650 in SLI aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Niet online
Quiqziz schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:37:
[...]

Zie mijn post van 28 januari om 21.16 uur, ik heb ook last van een keyboard dat allerlei input uit zichzelf verzint. En daarnaast dus problemen met het touchpad. Misschien nog even wachten tot Lenovo een oplossing heeft voor beide problemen, en dan opsturen?
Oke, nou ik heb ze dus gebeld en hoor binnenkort meer. geen idee hoelang dit kan gaan duren maar zodra ik dan wat heb kun je het hier lezen. ik zal jou probleem hier in mee nemen of bel zelf nog even zodat ze een prio kunnen stellen ze waren namelijk erg geintreseerd en werd zeer goed geholpen

Groet
Tom }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 20:38:
Hallo, ik heb Y500 sli uit duitsland bestelt http://www.comtech.de/Len...otebook_detail_54935.html en mijn muis is synaptics.
Dus stel maar vragen over mijn ervaring met Y500.
Ik heb ook een vraag ivm win 8, mijn ssd heeft 22,6 gb plaats van 24gb vrij.(16 gb model). Is dat genoeg om windows 8 op te zetten ?
En ik hoor soms krakkende geluiden, die zijn niet luid, niet altijd te horen en ik kan ze aan de zijde waar sli insteekt horen. Heeft iemand dat ook ?
Ik heb een paar vragen.
Heb je dan ook zo'n qwertz toetsenbord?
Had je om een synaptics touchpad gevraagd.
Hoe moeilijk was het om het naar nederland te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:50:
[...]

Ik heb een paar vragen.
Heb je dan ook zo'n qwertz toetsenbord?
Had je om een synaptics touchpad gevraagd.
Hoe moeilijk was het om het naar nederland te krijgen?
Ja qwertz toetsenbord.
Nee, niet gevraagd. Mijn laptop is pas van vorige week beschikbaar gezet en dus later gebouwd. Synaptics is ook eigenlijk niet perfect. Die is te gevoelig bij de linkerknop.
Ik ben uit Belgie. Het heeft 2-3 werkdagen geduurd voor dat zijj geld kregen via bankoverschrijving en na 2-3 werkdagen heb ik die voormiddag bij mijn thuis ontvangen.
Maar mijn laptop maakt klikkende geluid en die geluid komt uit hardware. Dit is mijn probleem op dit moment. Ik ben van plan om lenovo te contacteren. Voor de rest zijn er geen problemen geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Tomtomgogo schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:44:
[...]

Oke, nou ik heb ze dus gebeld en hoor binnenkort meer. geen idee hoelang dit kan gaan duren maar zodra ik dan wat heb kun je het hier lezen. ik zal jou probleem hier in mee nemen of bel zelf nog even zodat ze een prio kunnen stellen ze waren namelijk erg geintreseerd en werd zeer goed geholpen

Groet
Tom }:O
Thanks, ik blijf het hier volgen of je nieuws hebt. Keyboard probleem is blijkbaar minder bekend probleem dan de touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomtomgogo
  • Niet online
Quiqziz schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 07:44:
[...]

Thanks, ik blijf het hier volgen of je nieuws hebt. Keyboard probleem is blijkbaar minder bekend probleem dan de touchpad.
Heb jij toevallig ook de USB charger aan ? dit zou ik graag willen weten om een aantal dingen kort te sluiten.

Om het te checken ga dan even de bios in middel dat kleine knopje boven de adapter aansluiting, vervolgens krijg je een menu en kijk je bij BIOS dan als je in de bios zit even naar configuratie en dan even kijken of Charge on usb aan staat. ik hoor het graag van je mocht je er niet uit komen mag je ook een PM sturen.

Groet Tom }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Ik heb na 10 dagen (8 werkdagen) mijn laptop terug. Ik had hem opgestuurd vanwege mijn slecht werkende ELAN touchpad. Het was niet mogelijk bij Lenovo(Medion) specifiek aan te geven (via mail & telefoon) dat ik er een Synaptics touchpad in wou hebben. Dit konden ze mijn niet garanderen.

Toen ik de laptop terug kreeg leek het er eerst op dat ze de touchpad hadden vervangen, maar weer voor een ELAN. Bij de touchpad-fabrikant in device manager stond nog gewoon ELAN. De touchpad was compleet niet gevoelig en multitouch werkte niet. Wat bleek is dat er WEL een Synaptics touchpad was geïnstalleerd alleen hadden ze de ELAN drivers geïnstalleerd. Na een uninstall van de ELAN driver heb ik de nieuwste drivers van de Lenovo site geïnstalleerd. Nu staat er dat ik een Synaptics touchpad heb. En voor zo ver werkt alles naar behoren.

Ze hebben wel de stickers van het toestel gehaald (dit heb ik niet specifiek aangegeven). Dit vind ik wel erg slordig aangezien ik dit niet had aangegeven (zelf ben ik wel blij dat ze eraf zijn). Ook zijn er wat lichte krasjes (niet duidelijk te zien) zichtbaar. Ik let hier altijd erg goed op, maar ik denk niet dat iedereen deze krasjes zal opvallen.

Qua snelheid ben ik wel tevreden over de service afhandeling, alleen qua voorzichtigheid vind ik het minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Tomtomgogo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:56:
[...]

Heb jij toevallig ook de USB charger aan ? dit zou ik graag willen weten om een aantal dingen kort te sluiten.

Om het te checken ga dan even de bios in middel dat kleine knopje boven de adapter aansluiting, vervolgens krijg je een menu en kijk je bij BIOS dan als je in de bios zit even naar configuratie en dan even kijken of Charge on usb aan staat. ik hoor het graag van je mocht je er niet uit komen mag je ook een PM sturen.

Ja, heb ik zelf aangezet ! Fabrieksinstelling was blijkbaar Uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Vraagje; kun je in de winkel (aan de buitenkant van de doos) zien wat de fabricagedatum is? En dus een indicatie kunt krijgen of je met een goed werkend touchpad te maken krijgt...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

estorino schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:52:
Vraagje; kun je in de winkel (aan de buitenkant van de doos) zien wat de fabricagedatum is? En dus een indicatie kunt krijgen of je met een goed werkend touchpad te maken krijgt...
Ja, staat op de zijkant van de doos. Daar zit een sticker met de inhoud van het systeem en onderaan daarop staat de fabricage datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Freeextreme schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 15:22:
Ik heb na 10 dagen (8 werkdagen) mijn laptop terug. Ik had hem opgestuurd vanwege mijn slecht werkende ELAN touchpad. Het was niet mogelijk bij Lenovo(Medion) specifiek aan te geven (via mail & telefoon) dat ik er een Synaptics touchpad in wou hebben. Dit konden ze mijn niet garanderen.

Toen ik de laptop terug kreeg leek het er eerst op dat ze de touchpad hadden vervangen, maar weer voor een ELAN. Bij de touchpad-fabrikant in device manager stond nog gewoon ELAN. De touchpad was compleet niet gevoelig en multitouch werkte niet. Wat bleek is dat er WEL een Synaptics touchpad was geïnstalleerd alleen hadden ze de ELAN drivers geïnstalleerd. Na een uninstall van de ELAN driver heb ik de nieuwste drivers van de Lenovo site geïnstalleerd. Nu staat er dat ik een Synaptics touchpad heb. En voor zo ver werkt alles naar behoren.

Ze hebben wel de stickers van het toestel gehaald (dit heb ik niet specifiek aangegeven). Dit vind ik wel erg slordig aangezien ik dit niet had aangegeven (zelf ben ik wel blij dat ze eraf zijn). Ook zijn er wat lichte krasjes (niet duidelijk te zien) zichtbaar. Ik let hier altijd erg goed op, maar ik denk niet dat iedereen deze krasjes zal opvallen.

Qua snelheid ben ik wel tevreden over de service afhandeling, alleen qua voorzichtigheid vind ik het minder.
Wow dit is wel erg slordig en gewoon belachelijk. Daarom twijfel ik ook om hem op te sturen, dat ding kost gewoon 1000 euro en werkt gelijk niet goed, zijn we daar nog een keer de sjaak..

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Toms_88 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:18:
[...]

Wow dit is wel erg slordig en gewoon belachelijk. Daarom twijfel ik ook om hem op te sturen, dat ding kost gewoon 1000 euro en werkt gelijk niet goed, zijn we daar nog een keer de sjaak..
Ik denk dat ze huist de gehele kap hebben verwijderd waar het touchpad aan vast zit. En ik denk dat ze bij reserveonderdelen geen stickertjes zitten. Van mij mogen die krengen ook eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
donald_dick schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:32:
[...]

Ik denk dat ze huist de gehele kap hebben verwijderd waar het touchpad aan vast zit. En ik denk dat ze bij reserveonderdelen geen stickertjes zitten. Van mij mogen die krengen ook eraf.
Ja, maar daar hebben zij nog steeds niks over te zeggen en nu zit je met krasjes. Hallo, 1000 euro?!

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop toch maar terug gebracht, hij was wel beter dan de vorige Y500. Maar vertrouw het voor geen cent. Straks is die terugbreng periode voorbij en zit ik met de gebakken peren. Ik wacht wel even af totdat de nieuwe lichting komt. Zo wie zo wil ik er een met een synaptics touchpad.
Ik wil toch wel nog steeds graag een Lenovo Y500, prijs ivm i7 en 650m blijft geweldig.
Toevallig even een Z500 met een titanium kleur Alu behuizing gezien in dezelfde winkel en even snel gecheckt hoe de touchpad werkte. Die werkte toch wel supergoed. Snel en accuraat. Via de eigenschappen gekeken en het bleek een ELANTECH te zijn!?!.!

Je vraagt je dan toch af hou het zo mis kan gaan bij de Y500?

Men had gewoon de batch terug moeten halen en aan moeten geven dat ze gewoon omgewisseld konden worden. Nu zijn er toch heel wat gebruikers die het merk Lenovo links laten liggen.
Ken je klant. Goede marketing mag dat straks weer proberen goed te maken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:36:
Laptop toch maar terug gebracht, hij was wel beter dan de vorige Y500. Maar vertrouw het voor geen cent. Straks is die terugbreng periode voorbij en zit ik met de gebakken peren. Ik wacht wel even af totdat de nieuwe lichting komt. Zo wie zo wil ik er een met een synaptics touchpad.
Ik wil toch wel nog steeds graag een Lenovo Y500, prijs ivm i7 en 650m blijft geweldig.
Toevallig even een Z500 met een titanium kleur Alu behuizing gezien in dezelfde winkel en even snel gecheckt hoe de touchpad werkte. Die werkte toch wel supergoed. Snel en accuraat. Via de eigenschappen gekeken en het bleek een ELANTECH te zijn!?!.!

Je vraagt je dan toch af hou het zo mis kan gaan bij de Y500?

Men had gewoon de batch terug moeten halen en aan moeten geven dat ze gewoon omgewisseld konden worden. Nu zijn er toch heel wat gebruikers die het merk Lenovo links laten liggen.
Ken je klant. Goede marketing mag dat straks weer proberen goed te maken........
Dat is inderdaad raar.
Wat opzich nog raarder is, is dat ik een 15-11 Y500 i5 heb die wel gewoon een Synaptics heeft. Maar, naar nu blijkt, komt deze uit DE (Duitsland) met wel gewoon een qwerty toetsenbord. Misschien heeft dit te maken met dat hij bij de MM vandaan komt, wat van origine een Duits bedrijf is.
Overigens hadden ze inderdaad die batch wel terug mogen halen, wat ze soms ook doen. Maar misschien wachten ze het even af hoe erg het is. Hij is tenslotte net uit. Terughaalacties is soms ook niet goed voor je merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
Heeft iemand ervaring met een ODD die DOA is? Mijn eject knopje is naar binnen geschoten, maar gaat niet open. Wel als je gebruik maakt van de Windows Eject functie van de drive, dan springt hij er wel gewoon uit.
Hopelijk hoef ik alleen de ODD op te sturen en niet de hele laptop. Is tenslotte een CRU (Customer Replaceble Unit) en is in no-time uit de Ultrabay (heb ik al ff getest).

Dus, heeft er iemand ervaring met dit mankement? Of ben ik de 'gelukkige' die dit alleen heeft?

[ Voor 0% gewijzigd door William_H op 01-02-2013 21:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
William_H schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:09:
Heeft iemand ervaring met een ODD die DOA is? Mijn eject knopje is naar binnen geschoten, maar gaat niet open. Wel als je gebruik maakt van de Windows Eject functie van de drive, dan springt hij er wel gewoon uit.
Hopelijk hoef ik alleen de ODD op te sturen en niet de hele laptop. Is tenslotte een CRU (Customer Replaceble Unit) en is in no-time uit de Ultrabay (heb ik al ff getest).

Dus, heeft er iemand ervaring met dit mankement? Of ben ik de 'gelukkige' die dit alleen heeft?
Heb ik ook gehad, kwam vanzelf weer naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Ik zit met probleempje van welke laptoptas ik wil dus vraag ik aan jullie welke laptoptas jullie gebruiken bij lenovo y500 :), aangezien nergens op deze topic erover stond :p.
En extra vraag waar zet je laptop in auto :p aangezien ik graag wil veilig goed zit.
Ik gebruik momenteel nog karton laptoptas van lenovo y500 zelf en zet bij voorstoel met gordel erover en zit vrij goed vast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ik heb een eastpack rugzak met een 15' laptop vak erin. Past perfect. Alleen zal het niet werken als je er nog een laptop hoes omheen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
royalt123 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:46:
Ik zit met probleempje van welke laptoptas ik wil dus vraag ik aan jullie welke laptoptas jullie gebruiken bij lenovo y500 :), aangezien nergens op deze topic erover stond :p.
En extra vraag waar zet je laptop in auto :p aangezien ik graag wil veilig goed zit.
Ik gebruik momenteel nog karton laptoptas van lenovo y500 zelf en zet bij voorstoel met gordel erover en zit vrij goed vast :)
Ik vind deze Targus XL wel goed qua prijs/kwaliteit. In het hoofdvak past de laptop met hoes, lader en muis precies. Verder een stevig handvat en metalen klippen voor de riem. In vergelijking met tassen rond de 20 euro biedt deze tas ook genoeg extra vakken voor andere zaken.

http://www.paradigit.nl/p...t_18_4/cn317/default.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
Allereerst, ik heb ook een Elan touchpad en tot nu toe nog geen problemen. Ook nog niet heel veel mee gewerkt, dat wel.

Maar m'n vraag is:
ik wilde een VPN-verbinding tussen m'n laptop en het netwerk van m'n universiteit opzetten. Bleek dat ik niet eens een internetverbinding op het netwerk kon krijgen! Ik vroeg waarom ik geen connectie kon maken en de medewerker vertelde me dat het netwerk nog geen Windows 8 ondersteunt (erg slecht gefaciliteerd naar mijn mening).
Ik kan dus niet eens op internet via het schoolnetwerk, en al helemaal geen VPN-verbinding opzetten. Iemand enig idee hoe ik dit oplos? Ik heb al threads hierover gevonden op het internet, waar ze het hebben over het installeren van een bepaalde driver, maar ze hebben het over verschillende drivers en ik weet niet eens welk merk netwerkkaart in de laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Bij mij staat Lenovo Pointing device ipv Elan of Synaptics touchpad: http://sdrv.ms/WlCyfX
Geen idee welke het is, maar in het begin werkte de touchpad ook niet goed.
Gemaakt op 15 november 2012
@William_H ik heb ook 1 met 2e kleine sticker:
PO:7502114373
Line:00010
Qty: 223/700
DC:EMEA
Country:DE
P/L:A1-01
Ship Date: 2012/11/19

Synaptics driver stond er al op, maar deze laptop was al 7 uur gebruikt toen ik het kreeg. De harde schijf had ook een G-sensor data van 8. De seal was nog niet gebroken.

Wat ik heb gedaan met de muisinstellingen:
- Edgemotion uit
- Edgemotion gebied uitgebreid naar de hoeken zodat je het groene gearceerde deel niet meer ziet
- Palmcheck op 3e stap van rechts gezet. Dus 1 stuk verder dan het midden
- Tikgevoeligheid 1 stap naar rechts. Vanaf de linkerkant is dat dus 2 stappen

Nu is met de touchpad goed te werken.
Ik had 1 keer dat het toetsenbord uit zichzelf opeens ging typen, hij was wel aangesloten op stroom en in een game.

Helaas vind ik de verticale kijkhoek niet zo goed als mijn oude Sony Vaio VGN-FW51MF/H, maar ik wen denk ik wel aan deze Lenovo.

@ciesouw
Dat kun je bij apparaatbeheer bekijken, bij mij staat er:
Qualcomm Atheros AR8161 Gigabit ethernet controller
Qualcomm Atheros AR9485WB-EG (Geen 5Ghz support helaas) 802.11b/g/n
Heb je deze guide al gevolgd: http://www.windows7hacker...to-set-up-vpn-connection/

Aantal vragen
CPU: 70, GPU: 68, Harde schijf: 37
- Hoe heet wordt jullie Y500 met i7 CPU?
- Bij het terugsturen moet de originele harde schijf weer erin of mag mijn 128GB ssd erin blijven?
- Moeten jullie ook verzendkosten betalen voor terugsturen naar Lenovo?
- Heeft iemand deze laptop ook bij Komplett gekocht en hoe was daar de garantie afhandeling?

[ Voor 14% gewijzigd door Archimond op 02-02-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
@ archimond:

Bedankt voor de snelle tip! Helaas kan ik pas maandagochtend weer kijken of het werkt (ben op dit moment niet op mn studentenkamer) maar die link zag er goed uit. Ik zal hier laten weten of het heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy--93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 22:17
Vanochtend werd m`n y500 i5 afgeleverd en gelukkig heb ik de synaptics-Touchpad.
Hij werd zelfs een week eerder geleverd dan ik verwachte :) lekker snelle levering van mediamarkt dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door roy--93 op 02-02-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Archimond: zijn die temps tijdens gamen of idle? Mijn i5 cis standaard 75c tijdens gamen en daarbuiten rond de 50. Kan me niet voorstellen dat de i7 20c hoger ligt in idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de mediamarkt ook i7 y500 momeneel of moet je ze bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Tomtomgogo schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:56:
[...]

De 'Always on USB' functie in de BIOS lijkt er wel degelijk wat mee te maken te hebben:
http://forums.lenovo.com/...oblems/td-p/994517/page/3

Heb die nu weer uit gezet. Probleem lijkt bij mij echter nog niet weg want kan nog altijd niet normaal typen, steeds weer krijg ik zelf verzonnen karakters en zodra dat dat gebeurt reageert het keyboard de opvolgende 10-20 seconden nergens meer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 20:31

Archimond

Lopende Helpdesk

@Ainu88: de temperaturen zijn tijdens het gamen

@Quiqziz: de gebruiker francisxavierp zegt dat hij het volgende heeft gedaan:
1. Removed the battery and plugged it in after few minutes (approx 5 min).
2. Never turned the keyboard backlit light on.
3. As everyone mentioned Always ON USB is diabled in BIOS.

Bij mij was het na een herstart ook weg.
Heb je ook problemen als je alleen op accu werkt?

Heeft iemand een link naar een 9 cell batterij voor de Lenovo Y500? Op Ebay krijg ik 14 resultaten voor wereldwijd met alleen maar 6 cell accu's.
Voordeel van 9 cell vind ik de verhoging, dat zorgt voor meer lucht. Op het bed werkt de Lenovo ook prima als ik ga browsen, maar als ik ga gamen doe ik dat liever op een tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Archimond schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:01:
@Ainu88: de temperaturen zijn tijdens het gamen

@Quiqziz: de gebruiker francisxavierp zegt dat hij het volgende heeft gedaan:
1. Removed the battery and plugged it in after few minutes (approx 5 min).
2. Never turned the keyboard backlit light on.
3. As everyone mentioned Always ON USB is diabled in BIOS.

Bij mij was het na een herstart ook weg.
Heb je ook problemen als je alleen op accu werkt?

Heeft iemand een link naar een 9 cell batterij voor de Lenovo Y500? Op Ebay krijg ik 14 resultaten voor wereldwijd met alleen maar 6 cell accu's.
Voordeel van 9 cell vind ik de verhoging, dat zorgt voor meer lucht. Op het bed werkt de Lenovo ook prima als ik ga browsen, maar als ik ga gamen doe ik dat liever op een tafel.
Ik heb dat geprobeerd, maar werkt bij mij helaas niet. Het genoemde testje met je numpad 6 toets (een reeks daarmee typen door de knop een aantal keer in te drukken (niet ingedrukt houden)) levert bij mij een reeks zessen op met af en toe een ' ertussen: 6``66666`666`6`666`66`6`.

Het maakt niet uit of ik op accu werk of niet. Always on USB heb ik dus uitgezet. Lukt het jou wel om met de numpad 6 een reeks te typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethikka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-09-2023
Quiqziz schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:16:
[...]

De 'Always on USB' functie in de BIOS lijkt er wel degelijk wat mee te maken te hebben:
http://forums.lenovo.com/...oblems/td-p/994517/page/3

Heb die nu weer uit gezet. Probleem lijkt bij mij echter nog niet weg want kan nog altijd niet normaal typen, steeds weer krijg ik zelf verzonnen karakters en zodra dat dat gebeurt reageert het keyboard de opvolgende 10-20 seconden nergens meer op...
Hier initieel ook, maar accu dr uit en van t netstroom af voor minuut of 30 leek ook nodig. Sindsdien geen enkel probleem meer. De numpad 6 is een goeie test. was 2 op de 3 keystrokes een bonus `, na always on uit te zetten nog steeds, en na accu/netstroom er af voor half uur misschien 1 op de 100 keystrokes. Te weinig om nog te spreken van problemen.

Elan touchpad lijkt ook stuk minder funky sindsdien =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
Ethikka schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:35:
[...]

Hier initieel ook, maar accu dr uit en van t netstroom af voor minuut of 30 leek ook nodig. Sindsdien geen enkel probleem meer. De numpad 6 is een goeie test. was 2 op de 3 keystrokes een bonus `, na always on uit te zetten nog steeds, en na accu/netstroom er af voor half uur misschien 1 op de 100 keystrokes. Te weinig om nog te spreken van problemen.

Elan touchpad lijkt ook stuk minder funky sindsdien =)
OK, ga ik dat eens proberen, ik rapporteer over een half uurtje het resultaat :)

Edit: nu half uurtje power en accu eraf en het lijkt nu inderdaad verholpen!
Ethikka, heb jij ook nog iets met de keyboard verlichting gedaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Quiqziz op 02-02-2013 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethikka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-09-2023
Nee, backlight lijkt echt niks uit te maken, staat sowieso aan bij opstarten en ik ben efficient (of lui, pick one :))

Heb wel nog extra isolatietape achter m'n touchpad, geen idee hoeveel dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
Ik weet dat het niet veel zegt, maar ik zou graag willen weten wat jullie windows experience index is in windows8 (64bit) i.c.m. GT650m (1x) voor de grafische prestaties. Bij mij was het na de eerste run een 6,9 en na een tweede run een 7,0. Ik heb wel de nieuwste driver van de Nvidea website gehaald en geïnstalleerd.

Ik ben benieuwd wat jullie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
6,9 met 2x een 650m, lol. Dus ja het zegt idd niet veel. Kan me herinneren dat ik andere plaatjes heb gezien met 7,0 en 1x 650m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjell!
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10-2024

Kjell!

XBL: PurportedSword5

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:08:
Heeft de mediamarkt ook i7 y500 momeneel of moet je ze bestellen?
hier in deventer hebben ze die niet meer, word ook niet meer aangeleverd, misschien kan je de webshop proberen, of vragen of andere vestigingen hem wel hebben. zodat ze die misschien naar joun dichtsbij zijnde kunnen versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn y500 vorige week opgestuurd naar de verkoper voor reparatie onder garantie. Vanaf de eerste week had ik last van de USB ports aan de linkerzijde - die zo nu en dan disconnecten wanneer mijn pols bij het typen op de kast rust.
Vorige week echter nog een defect - wanneer ik het beeldscherm verder dan 90 graden (rechtop) openklap, valt de LED verlichting van het scherm weg.
De bouwkwaliteit is in vergelijking met mijn vorige laptop (Thinkpad t400) zeer zwakjes. Helaas leidt dit bij mij dus nu al tot gebreken.
Over de prestaties, en geluids- en beeldkwaliteit was ik overigens wel zeer tevreden.

Maar ja, ik kocht toch met name een Lenovo omdat ik hoopte daar jaren probleemloos gebruik van te kunnen maken. Jammer, maar wel van geleerd: nooit een laptop kopen die je niet in levende lijve hebt bekeken en bevoeld...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 13:16 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, hoort er iemand ook zachte krakkende geluiden uit zijn Y500 ? Als ik een contact opneem met Lenovo dan kunnen ze die geluiden niet horen via een telefoon en kunnen ze me dan niet ermee helpen zeggen zij. Heeft er iemand een oplossing hiervoor ? Op internet zie ik maar 1 of 2 mensen praten over de geluiden maar weinig antwoorden of oplossingen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:19
Er is een "universele" biosmod uit. Hiermee kan je de CPU en het DDR geheugen overclocken. En een WLAN kaartje met 5GHz erin prikken. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hoeverre valt het apparaat te overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Is er eigenlijk een programma dat je toelaat elke core individueel te beheren?
Vroeger had ik voor mijn Acer laptop RMclock, wat mij toeliet het apparaat op maximum performance te zetten en de processor zo overclockte. Of op power saving en het apparaat op een specifiek zelfgemaakt profiel te zetten zodat de processor op 800mhz liep en serieus ondervolt was (minder warmte, geen cooler, minder stroom) en eigenlijk ideaal voor 's nachts te downloaden of te surfen/muziek.

Gebruikt er hier iemand zo'n programma voor zijn Y500 en zoja, welke profielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Unrealiac schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:50:
Is er eigenlijk een programma dat je toelaat elke core individueel te beheren?
Vroeger had ik voor mijn Acer laptop RMclock, wat mij toeliet het apparaat op maximum performance te zetten en de processor zo overclockte. Of op power saving en het apparaat op een specifiek zelfgemaakt profiel te zetten zodat de processor op 800mhz liep en serieus ondervolt was (minder warmte, geen cooler, minder stroom) en eigenlijk ideaal voor 's nachts te downloaden of te surfen/muziek.

Gebruikt er hier iemand zo'n programma voor zijn Y500 en zoja, welke profielen?
Control Panel > Power Options > Change plan settings > Change advanced power settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
jadjong schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:13:
[...]

Control Panel > Power Options > Change plan settings > Change advanced power settings.
Ja dat is niet wat ik bedoelde eerlijk gezegd, maar toch bedankt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje, is er al iemand geweest die zijn y500 i5 al heeft gedowngrade naar windows 7? Zo ja, gaf dit problemen met de drivers of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:33:
Klein vraagje, is er al iemand geweest die zijn y500 i5 al heeft gedowngrade naar windows 7? Zo ja, gaf dit problemen met de drivers of wat dan ook?
Dit is volgens mij al veel gedaan. Een paar posts terug haalde iemand de driver van de chinese-lenovo site. Of via een progje die dit voor je deed.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:33:
goherjo schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:54:
[...]

Vangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel! Tijd om even windows 7 te installeren.. Vind 8 maar bagger!

Dus net even upgrade advisor geinstalleerd.. Ben maar een watje als het op dit soort dingen aankomt.

Maar die site die je net aangaf(programma) is zeker dat hij alles vindt? Want advisor kan 4 dingen niet vinden waaronder :

Microsoft XPS DOCUMENT WRITER V4.

Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)

QualcommAtheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter

Synaptics SMBus Driver.

En wil niet straks in de problemen komen omdat me internet of wat dan ook het niet meer doet..

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Zo, mijn laptop zit in zijn originele verpakking en gaat terug naar het reparatiecentrum. Met extra aanwijzingen dat ik een Synaptics touchpad wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:44:
Dankjewel! Tijd om even windows 7 te installeren.. Vind 8 maar bagger!

Dus net even upgrade advisor geinstalleerd.. Ben maar een watje als het op dit soort dingen aankomt.

Maar die site die je net aangaf(programma) is zeker dat hij alles vindt? Want advisor kan 4 dingen niet vinden waaronder :

Microsoft XPS DOCUMENT WRITER V4.

Qualcomm Atheros AR8161 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)

QualcommAtheros AR9485WB-EG Wireless Network Adapter

Synaptics SMBus Driver.

En wil niet straks in de problemen komen omdat me internet of wat dan ook het niet meer doet..

Alvast bedankt _/-\o_
Ik heb het zelf niet gebruikt! Ik draai nu windows 8 + start8 (krijg je gewoon je start-knop terug) en de metro-ui wordt gewoon een optie ;)

Misschien eerst dat proberen? Of heb je windows 7 er al opstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yah naja kga em er nu afhalen heb liever het oude vertrouwde mocht het problemen leveren heb ik nog een backup laptop om evt de drivers op te downloaden en over te zetten..

Wil nog niet echt werken krijg steeds een 0x0 foutmelding dat de installatie updates niet gedownload kunnen worden. Dus nu proberen zonder alleen wilde ik me schijf verdelen en dat lukte ook niet.. |:( ga het nu vanuit boot proberen en kijken of dat werkt..

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Gewoon W8 gebruiken en zoals free hierboven vermelde een start knop app instaleren. Ik snap niet waarom zoveel mensen meteen terug willen? Het is toch vrij duidelijk dat W8 sneller en handiger is. Het heeft verder nog gewoon alle opties die W7 ook had. Metro is volkomen optioneel en dat gebruik je wss toch nauwelijks op deze laptop. Als je nou een laptop met touchscreen had, oke..
Ik zou echt niet terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Zoals ik al eerder had vermeld zat er bij mij een kras op de laptop tot op het blanke metaal! Ik dacht in eerste instantie dat het door de rits was gekomen van mijn tas maar na nader onderzoek was dit praktisch onmogelijk. Heb toen maar de mediamarkt gebeld en moest langskomen. Wat denken jullie??? Kreeg een hele nieuwe!! Top service van hen dus! Hadden ze niet hoeven doen aangezien ik niet kon bewijzen dat ik het niet zelf gedaan had. De medewerker zei zelf dat hun dat echter ook niet konden en dat de kras inderdaad leek alsof het met het in elkaar zetten van de laptop was veroorzaakt door een machine of iets dergelijks. Ik ben dus helemaal happy met mijn y500!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:19
Net de BIOS mod geflashed. Alles ging goed en m'n dual band WLAN kaartje werkt nu ook prima. Ook blijft windows 8 gewoon geactiveerd. Voor degene die dit ook willen hier (nogmaals) de link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, w7 lukt niet.. Welke start optie kan ik t beste waar en gratis downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrat
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ik weet niet of alle ultrabays zijn langs gekomen, maar anders hier toch een linkje ernaar.
De extra videokaart kost 169 euro. Deze was al gemeld in het topic.
Net zoals de harde schijf, die 89.99 kost. Maar ik dacht dat de cooling bay nog niet genoemd was. Deze kost 19,95. En is op voorraad.

http://www.lenovoshop.com...archTerm=ultrabay&x=0&y=0
http://www.lenovoshop.com...00+cooling+bay/55010855A1

Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Omdat ik nergens nog een winkel vind die de Crucial M4 msata op stock heeft (aan degelijke prijs) ben ik dit tegengekomen:

pricewatch: Mushkin Atlas 120GB

Is deze aan te raden? Ik vind er zo bitter weinig informatie over, maar de tech sheet zegt dat deze iets sneller zou zijn? En natuurlijk compatibel met de y500 :+

[ Voor 5% gewijzigd door Unrealiac op 05-02-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mushkin is een totale miskoop. Meer betalen dan de M4, maar dan wel minder GB krijgen, compleet met een onbetrouwbare controller en bij elkaar gelogen specs. Veel meer kan een product niet fout doen.

Bestel dan voor een paar euro extra de M4 als je haast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
De m4 was bij mij ook uitverkocht. Maar een weekje later was hij weer op voorraad bij azerty. Gewoon even wachten, hij is enorm gewild en zal blijven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik denk dat ik dan meteen voor de 256gb ga. Ben van plan dit ding minstens 3 jaar te gebruiken. En ik ga waarschijnlijk veel op die SSD willen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik zit aan deze ssd te denken! http://www.4allshop.nl/CT256M4SSD1CCA
Is het een beetje makkelijk te installeren? Die kit die erbij geleverd word, kan ik daar Windows mee verplaatsen naar de ssd?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
DaveD1109 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:25:
Ik zit aan deze ssd te denken! http://www.4allshop.nl/CT256M4SSD1CCA
Is het een beetje makkelijk te installeren? Die kit die erbij geleverd word, kan ik daar Windows mee verplaatsen naar de ssd?
Waarom je 1TB HDD vervangen als je ook gewoon een mSATA kan plaatsen?

Koop gewoon deze pricewatch: Crucial m4 mSATA CT256M4SSD3 256GB mocht je perse een 256GB SSD willen, dan heb je altijd nog de 1TB als extra opslag :D
Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste