Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:25:
@Freeextreme, Ik heb de mijne ingepakt klaar staan voor verzending naar Nuth. Heb je hem nog aangetekend verzonden? (ondanks de voucher?)

@Gkomega, volgens mij is het zeker de moeite. Probeer er alleen eentje te scoren met een synaptics touchpad en dus niet een Elantech.
Nee dat heb ik niet gedaan. Ik ben wel vergeten 'Fragile' op de doos te zetten :S. Hopelijk gaan ze er een beetje goed mee om. Maar ik heb hem uiteraard goed verpakt!

Ik had graag online ergens de RMA-status willen volgen, maar volgens mij kan dit niet. Mocht ik het mis hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu extra karton om de oorspronkelijke doos gedaan en op dit karton stond al keurig "handle with care" en "Fragile" gedrukt. Bij de huishoudelijke Blokker om de hoek gehaald, was afvalkarton. :+

Dus dat zit wel goed.

Zijn er al ervaringen van teruggekomen laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Mijn doos leest fabrication date: 12/12/17 dus ze gebruikte wel degelijke synaptics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Y500 (MBG2BMH) met i7 CPU is weer verkrijgbaar in de NL Lenovoshop.
Helaas nog geen SLI versie zoals in Duitsland.
Problemen met het touchpad zijn in deze revisie wel helemaal opgelost (door Lenovo per email aangegeven).

http://www.lenovoshop.com...%29+Dusk+Black/55009963A1
fulgore schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:32:
[...]

Vreemd idd, op de NL Lenovo site is de i7 niet meer te vinden.
Er zijn nu btw wel een aantal bays verkrijgbaar. Maar die zijn totaal niet interessant voor de i7 bezitters.
http://www.lenovoshop.com/nl/searchProduct?searchTerm=y500

Edit: hij is hier o.a. nog te koop:
bij Paradigit:Paradigit
bij BCC: BCC
bij Otto: Otto

Dus even goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Herbie53, Waar vind ik dit emailbericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Aangezien deze laptop nu 660 euro kost bij de MM zit ik er sterk aan te denken om deze aan te schaffen. Ik vind alleen het toetsenbord erg lelijk met dat rood. Zou iemand misschien eens een paar foto's kunnen maken van het toetsenbord met de verlichting uit. Op internet staan bijna alleen maar productfoto's en die zijn vaak heel anders dan dat het apparaat op je bureau staat.

Ben al even wezen kijken bij de MM

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 23-01-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Lijkt dat de SLI kaart de optische schijf vervangt, klopt dat? Zoals je op die Duitse sites ziet, de SLI versie heeft geen optische drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:12
de I7 variant staat bij BCC voor 826 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Klopt. Je optisch station moet eruit.

Klein vraagje wat mij eigenlijk was opgevallen.
Zit bij jullie de ultrabay aan de rechterkant? Ik zag namelijk op foto's steeds de ultrabay aan de rechterkan, maar bij mijn duits model zit hij toch echt links =P.

*edit* nvm haha, net wakker.

[ Voor 6% gewijzigd door LunaTempesta op 23-01-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:56:
Lijkt dat de SLI kaart de optische schijf vervangt, klopt dat? Zoals je op die Duitse sites ziet, de SLI versie heeft geen optische drive.
Klopt, de videokaart zit in de ultra bay. Deze videokaart kan vrij vervangen worden door andere ultrabays

http://www.lenovoshop.com/nl/searchProduct?searchTerm=y500
Je kan dus nu ook een niet sli versie kopen en later de extra videokaart aanschaffen.
Echter is nog niet bekend wanneer deze beschikbaar komt en hoe duur deze word.
LunaTempesta schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:00:
Zit bij jullie de ultrabay aan de rechterkant? Ik zag namelijk op foto's steeds de ultrabay aan de rechterkan, maar bij mijn duits model zit hij toch echt links =P.
Bij mij zit de ultrabay rechts. Ik heb echter geen sli versie maar denk niet dat daar de ultrabay op een andere plek zit? Links zit namelijk de normale grafische kaart al?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
Ernemmer schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:37:
Aangezien deze laptop nu 660 euro kost bij de MM zit ik er sterk aan te denken om deze aan te schaffen. Ik vind alleen het toetsenbord erg lelijk met dat rood. Zou iemand misschien eens een paar foto's kunnen maken van het toetsenbord met de verlichting uit. Op internet staan bijna alleen maar productfoto's en die zijn vaak heel anders dan dat het apparaat op je bureau staat.
Volgens de site van MediaMarkt zit hier een NVIDIA GeForce GT 550 in. Hopelijk gaat dit om een typefoutje?
Zat er zelf ook aan te denken om deze op te halen (als de Y580 tenminste niet meer in de winkel ligt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4th
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 10:49

4th

Nu had ik het model Y500-MBG2AMH aangegeven in pricewatch om me te waarschuwen onder de prijs van 750 en wordt hij als 660 bij MM weergegeven maar na dit na te kijken lijkt het te gaan om ander model, met een GT 550m ipv de 650m die aangegeven wordt bij Y500-MBG2AMH. Weet iemand hier meer van?

Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Zal zo even lopen naar de media markt een screendump maken :)

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Foto van de laptop van dinsdag bij de MM. Als iemand nog kan inzoomen dan weten we het direct;

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadscreenshot.com/images/orig/1/2213025822-orig.jpg

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben net maar even langs de MM gegaan, en hij stond zowaar in het rek. Op zich valt het rode wel mee maar is mij toch te speels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De i7 variant gekocht met BTW korting bij BCC.nl. Een mooie prijs kwaliteit verhouding! Ik heb echter nog een laatste twijfel mbt de Haswell processor die door Intel binnenkort op de markt zal komen. Is deze veel sneller/beter dan de i7 en het is het de moeite waard om daarop te wachten? Dan heb je een nieuwe generatie proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Denk dat haswell vooral interessant wordt voor ultrabooks omdat de dedicated gpu erin op het niveau van een 650m moet gaan zitten. Maar dat zal wel duur op de markt komen met nog genoge kwalen, dus ik denk dat je zoeits beter even kan afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:24:
Ik heb nu extra karton om de oorspronkelijke doos gedaan en op dit karton stond al keurig "handle with care" en "Fragile" gedrukt. Bij de huishoudelijke Blokker om de hoek gehaald, was afvalkarton. :+

Dus dat zit wel goed.

Zijn er al ervaringen van teruggekomen laptops?
Laptop is op de reparatie afdeling binnengekomen. Je kunt de voortgang helaas nergens volgen. Je krijgt wel een mail met daarin een track&trace nummer als hij klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

jbbrans

Ik denk erover om de i5 versie te halen bij de mediamarkt, maar heb nog een vraag.
Als ik in het vrije msata slot een ssd van 32 of 64GB steek, kan deze dan als caching disk gebruikt worden en is dat dan plug en play, of moet er software matig iets aangepast worden?
Om helemaal over te gaan naar een 128GB (of grotere) ssd, voor windows en programma's, ben ik een beetje huiverig i.v.m. keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:19
jbbrans schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:25:
Ik denk erover om de i5 versie te halen bij de mediamarkt, maar heb nog een vraag.
Als ik in het vrije msata slot een ssd van 32 of 64GB steek, kan deze dan als caching disk gebruikt worden en is dat dan plug en play, of moet er software matig iets aangepast worden?
Om helemaal over te gaan naar een 128GB (of grotere) ssd, voor windows en programma's, ben ik een beetje huiverig i.v.m. keys.
Gewoon een grotere SSD erin stoppen en een verse windows 8 erop zetten (de windows key blijft gewoon in je BIOS staan). Je moet alleen even een windows 8 DVD of iso bestand lenen om de verse installatie te doen.

BTW Heb net nieuwe WiFi drivers geïnstalleerd voor de AR9485WB-EG Wifi Card (Versie 10.0.0.221). Nu werkt de WiFi kaart zoals ie zou moeten werken (dus zonder haperingen tijdens filmpjes etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Voor het WiDi gebeuren of wat?
Ben eigenlijk wel nieuwschierig naar heel dat WiDi. Heb het zelf nog nooi gebruikt.
Is het mogelijk om daarmee wireless iets af te spelen op bv de Samsung tv die bij mij in huis staat? Of moet het allebij iets met intel/you name it, van doen hebben?

Zou wel chill zijn als ik voortaan die films makkelijk wireless kan afspelen ipv een hdmi kabel eraan te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:01:
@Herbie53, Waar vind ik dit emailbericht?
In mijn emailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Laatst online: 13-09 13:19
LunaTempesta schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:43:
Voor het WiDi gebeuren of wat?
Ben eigenlijk wel nieuwschierig naar heel dat WiDi. Heb het zelf nog nooi gebruikt.
Is het mogelijk om daarmee wireless iets af te spelen op bv de Samsung tv die bij mij in huis staat? Of moet het allebij iets met intel/you name it, van doen hebben?

Zou wel chill zijn als ik voortaan die films makkelijk wireless kan afspelen ipv een hdmi kabel eraan te hangen.
WiDi staat voor Wireless Display en is min of meer een draadloze vervanger van de HDMI kabel van de laptop naar de TV. Dat betekend wel dat je TV WiDi moet ondersteunen of dat je een adapter koopt die WiDi ondersteund en aan je TV koppelt. Ook moet natuurlijk je laptop WiDi ondersteunen.

WiDi is van Intel en daar heb je de geïntegreerde Intel HD4000 voor nodig en een Intel Centrino WiFI kaartje. Aangezien er in de Y500 geen Intel Centrino wifi kaart zit en de Intel HD4000 niet geactiveerd is (in BIOS) gaat WiDi niet werken.
(Tenzij via een ge-unlockte BIOS de Switchable Graphics aangezet kunnen worden en de whitelist voor WiFi kaartjes in de BIOS verwijderd wordt. (Je moet dan natuurlijk nog wel een Intel Centrino kaartje kopen))

Wel zijn er binnenkort mogelijk andere "open source" technieken, zoals Miracast, waar je niet al die intel dingen voor nodig hebt. Ze integreren die techniek nu al in android devices (zoals de Nexus 4) en zit het standaard in WiDi v3.5>. Het schijnt redelijk eenvoudig te zijn om deze techniek in Windows drivers voor WiFi kaartjes te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:59
Voor de mensen die bij BCC willen bestellen let wel op de fabricage datum, heb gesproken met de BCC in barendrecht en die had ze staan met productie datum 24-11-2012 dus nog in de periode van de foutieve touchpads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
I see. Thanks!
Dus nog even maar bij de HDMI kabel blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-03 11:02
Had vanmiddag i7 versie bij bcc gehaald met productie datum van 24-11-2012. Het was 826 met btw korting. Er waren geen andere models aanwazig van ander productie datum, maar heb toch gekocht hopen op het goeie versie van synaptics. Helaas zat bij mij ook elan in, maar tot nu nog geen rare dingen gebeurd, dan maar hopen dat het zo blijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
Een vraagje over het model met de SSD van 16 gig erin;

hier draait windows op, maar mij lijkt me dat windows 8 zo'n 20 gb groot is, en hier niet op past. Dus zijn er dan slechts gedeeltes van windows op de SSD geinstalleerd?
En zoja, heb je er dan wel wat aan, of is opstarten van windows het enige wat sneller gaat door de SSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
ciesouw schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:19:
Een vraagje over het model met de SSD van 16 gig erin;

hier draait windows op, maar mij lijkt me dat windows 8 zo'n 20 gb groot is, en hier niet op past. Dus zijn er dan slechts gedeeltes van windows op de SSD geinstalleerd?
En zoja, heb je er dan wel wat aan, of is opstarten van windows het enige wat sneller gaat door de SSD?
De meest gebruikte bestanden worden automatisch op die ssd gezet. Dat zal dus een deel windows bestanden en een deel veel gebruikte programma's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciesouw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
wortelsoft schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:21:
[...]

De meest gebruikte bestanden worden automatisch op die ssd gezet. Dat zal dus een deel windows bestanden en een deel veel gebruikte programma's zijn.
Bedankt! Wanneer je in die hot bay een extra SSD toevoegt, wordt die vervolgens ook weer automatisch volgegooid met de meest gebruikte bestanden? Of moet je dit zelf doen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Gewoon de caching ssd vervangen door een msata. Dan heb je 1 lekker snelheid en 2 nog enorm veel ruimte voor andere shit op de hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whizler
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-09 08:53
Neodymium schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:09:
Foto van de laptop van dinsdag bij de MM. Als iemand nog kan inzoomen dan weten we het direct;

[afbeelding]
Bij welke MM is dit? Bij MM Deventer hadden ze alleen de i7 versie..
Of is er iemand die weet dat ze deze ook in Hengelo of Enschede verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc0il
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-01 11:52

mc0il

ICT'ert

LunaTempesta schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:53:
Gewoon de caching ssd vervangen door een msata. Dan heb je 1 lekker snelheid en 2 nog enorm veel ruimte voor andere shit op de hdd.
Ja? Gaat dit werken?
Ik heb al verschillende zoek pogingen gedaan (google, lenovo forum..) hierover.
Kan iemand bevestigen (het liefst met een link) dat de msata gebruikt kan worden als primary/boot schijf? (voor zowel de i5 als i7 variant van de Y500 model)

Dan zou pricewatch: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB mooi zijn als msata schijf, voldoende voor je OS en Games+veel gebruikte applicaties. En dan nog de 1TB als extra opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mc0il schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:30:
[...]Kan iemand bevestigen (het liefst met een link) dat de msata gebruikt kan worden als primary/boot schijf? (voor zowel de i5 als i7 variant van de Y500 model)

Dan zou pricewatch: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB mooi zijn als msata schijf, voldoende voor je OS en Games+veel gebruikte applicaties. En dan nog de 1TB als extra opslag.
Ik heb precies dat wat jij noemt. De mSata is bij mij gevult met de Crucial M4, hier staat een verse windows 7 installatie op en is dus mijn primary/boot schijf. De 1 TB die erin zat gebruik ik nu als opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja? Gaat dit werken?
Kan iemand bevestigen (het liefst met een link) dat de msata gebruikt kan worden als primary/boot schijf? (voor zowel de i5 als i7 variant van de Y500 model)

Ik heb deze setup. Zie mijn eerdere posts. msata van crucial 256 GB geplaatst op de plek van de caching. Vervolgens met paragon een exacte kopie van de harddisk gemaakt. Was een fluitje van een cent. Hierna bootvolgorde aangepast en opnieuw opstarten. Meer is het niet. Hierna als alles ok is de harddisk opnieuw formatteren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:46:
[...]

Ik heb deze setup. Zie mijn eerdere posts. msata van crucial 256 GB geplaatst op de plek van de caching. Vervolgens met paragon een exacte kopie van de harddisk gemaakt. Was een fluitje van een cent. Hierna bootvolgorde aangepast en opnieuw opstarten. Meer is het niet. Hierna als alles ok is de harddisk opnieuw formatteren......
Ik heb een y580 met alleen een 750GB 5400rpm schijf er in. Werkt dit voor mij ook of heb ik geen Msata slot? En wat pas je precies aan in de bios? Ik zie dingen staan als UEFI, werkelijk geen idee.

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrusherman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 14:38
Als vaste volger ( geen poster ) van dit topic zit ik op het moment erg te twijfelen. Ik had mezelf als doel gesteld geen nieuwe laptop te kopen tot dat de nieuwe generatie Haswell uit is. Tot ik vanmorgen op de site van BCC keek. Daar staat de I7 variant voor een bedrag waar amper nee tegen te zeggen is. Dus ik hoop dat ik er goed aan doe deze laptop niet te halen. En hopen dat de volgende generatie IdeaPad's een stuk interessanter is. Iemand een glazen bol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
[...]

Ja? Gaat dit werken?

Ya ik heb precies hetzelfde erin zitten.
Er is een pagina of 2 terug nog over gesproken hoe het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svgeldere
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10-2018
Na mijn heerlijke vakantie had ik hier op het forum wel een antwoord verwacht over de ELAN touchpad.
Maar helaas ... ik vind dit heel erg slecht van Lenovo. Ze horen dit allang opgelost te hebben vind ik zo. Toen ik hem kocht las ik er wel over maar dacht, dat zal nooit zolang gaan duren, een stomme conclusie van mezelf. En ook erachter komen dat dezelfde laptop met verbeterde touchpad nu 800euro (ipv 1000) kost.

WTF!! hopen dat extra verzekering bij paradigit en klantvriendelijkheid mij gaan opvrolijken. nieuw touchpad of nieuwe laptop (dan liever geen Lenovo meer want dit zou toch niet mogen kunnen? Als je een laptop bouwt dan test je hem toch langer dan 1 uur?

[ Voor 10% gewijzigd door svgeldere op 24-01-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Opsturen en Lenovo vervangt de touchpad met een Synaptics.
Probleem komt met de nieuwere modellen niet meer voor. No reason to hate on Lenovo IMO.
Misschien is een software matige update/fix wel niet mogelijk geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Dus dan is het eigenlijk geen ramp wanneer ik een versie binnenkrijg met de Elan touchpad. Zit er namelijk, met het oog op de mooie actie, over na te denken om de i7 versie bij BCC te halen. Het touchpad was een van mijn twijfelpunten. Ben niet vaak bezig met het touchpad, maar in geval van nood is het juist wat vervelender wanneer deze niet goed werkt. En hoe groot is de kans nog dat je een versie met het oude touchpad binnenkrijgt?

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

LunaTempesta schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:49:
Probleem komt met de nieuwere modellen niet meer voor. No reason to hate on Lenovo IMO.
Nou ja, no reason to hate... Ik neem aan dat niet iedereen er op zit te wachten om de boel op te moeten sturen. Meeste mensen worden een beetje nerveus als een apparaat van 1000 euro op de post gaat, daarnaast is het maar te hopen dat een reparatie centrum net zo zuinig is met je laptop als dat je zelf bent :)

Daarbij komt ook nog dat voor sommige mensen (waaronder ik) de laptop gewoon onmisbaar is. Ik heb hem ter vervanging van mijn oude werklaptop aangeschaft en 2 weken zonder laptop is gewoon een absolute no-go. Als Lenovo weet dat het mis is met de Elean's waarom hebben ze nadat ze gestopt zijn met de eleans inbouwen dan niet besloten de oude bulk terug te roepen (ze voelden aan dat er iets mis was want daarom zijn ze overgegaan naar synaptics).
Daarnaast staat op mijn laptop ook het nodig aan klant-data, dat ga ik niet zomaar naar lenovo sturen...

Het redelijk lang zwijgen van lenovo en het feit dat je een apparaat van 1000 euro gewoon een paar weken kwijt bent is voor mij absoluut geen reden om Lenovo "een fijne leverancier" te vinden... Haten is een groot woord, maar echt te spreken ben ik niet.

Iemand enig idee wat lenovo doet als je je HDD hebt vervangen? Voel er weinig voor om de oude schijf/image terug te moeten zetten. Ook zit ik er niet op te wachten dat Lenovo een wipe doet en ik mijn gegevens kwijt zou raken en weer een paar dagen zoet ben om de boel in te richten (ik ken de disclaimers van de reparatie acties namelijk)...

Ik zit heel erg in dubio wat ik er nou mee moet doen... Mijn laptop heeft af en toe last van die bug, maar dan kan het goed een halfuur later weer over zijn... Het is voor mij dan ook meer een mobiel werkstation dan een laptop, werken met wacom/muis is dan meestal geen probleem. Desalniettemin zou het gewoon moeten werken...

Het mooiste zou zijn als Lenovo aanbiedt een nieuwe te versturen en je te verzoeken de oude terug te sturen, er zijn leveranciers die dat doen, maar vrees dat dat niet zal gebeuren.....

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
Vandaag naar de bcc geweest toen ik daar vroeg of ze wisten wanneer die van hun geproduceerd waren, bleek dat ze allemaal voor 28-11 geproduceerd waren en de verkoper wilde me er eigenlijk niet één verkopen omdat vrijwel geheid ik problemen met het touchpad zou krijgen. (van de 8 die hij er verkocht had waren er al weer 2 terug)

Ik heb al 2 Y500's gehad allebei terug gestuurd vanwege touchpad problemen, wilde het nu voor een derde keer nog proberen omdat BCC well een heel goede aanbieding had, maar ja helaas. Ik heb het nu wel volledig met deze laptop gehad en totaal geen informatie verschaffing van Lenovo zelf (er is zogenaamd een keer gepost door een lenovo medewerker in het forum op lenovo maar als je kijkt is dat maar een kopie van een bericht en zelfs dan, maar 1 reactie op een 60 pagina tellend forum is not-done) Sinds december bezig geweest en zoals ik had gezegd absoluut klaar met deze laptop. Dus nu maar een laptop besteld bij xnotebooks.nl daar hebben ze nu een 15 inch model staan wat je kan configureren om zowat dezelfde hardware te hebben als de y500 en met een gamut scherm voor 950 euro, is niet de prijs van BCC, maar wel minder dan de orginele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
Heb vandaag deze laptop gekocht en lees nu pas de problemen met de touchpad! Zal zo even kijken wat voor in mijn y500 zit!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Vandaag bij de MM mijn Y500 teruggebracht. Ze hadden bij de powerdesk een hele stapel al liggen. Ik heb geen zin in gezeik, dus maar teruggebracht onder de noemer koop op afstand. Kreeg netjes mijn aankoopbedrag (minus verzendkosten) terug, al moest ik daar dan wel heel de winkel voor door, om een handtekening te krijgen. Conclusie: Koop de Y500 nog niet, of via een webshop, zodat je bij ELAN het gewoon terug kan sturen :-)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Pffff!!! Ik heb zo te zien een synaptics! :-) Athans als ik de info op de laptop zelf moet geloven. Heb die van mij bij MM vandaan in Alphen aan den Rijn. Ben er tot nu toe heel blij mee maar moet wel wennen aan w8!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Hoe is het te acherhalen wat er voor touchpad in zit. Heb de laptop (i5) in november gekocht, maar gelukkig geen touchpad problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 17:10
DaveD1109 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:52:
Pffff!!! Ik heb zo te zien een synaptics! :-) Athans als ik de info op de laptop zelf moet geloven. Heb die van mij bij MM vandaan in Alphen aan den Rijn. Ben er tot nu toe heel blij mee maar moet wel wennen aan w8!
Welke productiedatum staat er bij jou op de sticker van de doos?

Ik heb net bij BCC Arnhem een Y500 i7 gehaald met de datum 25-11-2012. De verkoper had er al stuk of 30 verkocht en nog niet één reclamatie........zei hij. Toch maar gekocht en uitproberen, uitgepakt,accu erin,netsnoer eraan,set-up poster doornemen en op aan-knopje drukken......opstarten....vrijwel meteen een scherm met de volgende melding (heb een foto van het scherm gemaakt met de foutmelding, ik probeer hem hier te plaatsen) Kan iemand helpen wat te doen?

foto lukt zo snel niet, dan maar ff typen;

Intel UNDI, PXE-2.0 (build 083)
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation

For Atheros PCIE Ethernet Controller v2.1.1.1(13/23/11)

Check cable connection!
PXE-MOF: Exiting Intel PXE ROM
No bootable device -- Insert boot disk and press any key

Net nagelnieuw en dan dit weer!! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Laatst online: 12-09 18:53
LunaTempesta schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:49:
Is dit uit persoonlijke ervaring? Ik heb vandaag bij mm arena een y500 i5 gekocht met productiedatum 15/11/12, ben wel van plan zaterdag nog langs mm cruquius te gaan om te kijken of daar wel nieuwere liggen (en evt een andere mm in de buurt van een station, heb weekend ov dus waar maakt opzich niet uit, iemand tips voor y500 i5 met datum na 28/11?), maar mocht dit niet zo zijn, dan kan ik 'm dus gewoon opsturen naar Lenovo? En heb jij dit zelf gedaan, of via de winkel waar je hem gekocht had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 23:23
Even buiten het Elean vs Synaptics touchpad verhaal.
Is het mogelijk W7 op de Y500 i5 te zetten denken jullie?
Ik zit zeer sterk te denken aan de Y500 met i5 core, maar zit eigenlijk niet zo op W8 te wachten.
Heeft er iemand ervaring met het eropzetten van W7 op de laptop en werd alle hardware ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Als ik alles een beetje goed begrijp passen deze in mSATA SSD's in de y500 als extra HDD??

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
carolien89 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:07:
[...]

Is dit uit persoonlijke ervaring? Ik heb vandaag bij mm arena een y500 i5 gekocht met productiedatum 15/11/12, ben wel van plan zaterdag nog langs mm cruquius te gaan om te kijken of daar wel nieuwere liggen (en evt een andere mm in de buurt van een station, heb weekend ov dus waar maakt opzich niet uit, iemand tips voor y500 i5 met datum na 28/11?), maar mocht dit niet zo zijn, dan kan ik 'm dus gewoon opsturen naar Lenovo? En heb jij dit zelf gedaan, of via de winkel waar je hem gekocht had?
Lenovo staat vaak bekend, vooral met de Thinkpad reeks, om de degelijkeheid. Bij iedere merk zal er altijd een uitschieter tussenzitten met problemen of iets dergelijks. Ben zelf geen die hard lenovo gebruiker, maar een hoop mensen zweren erbij. Zelf heb ik geen problemen met de touchpad, al is die van mij ook voor de genoemde productie datum, maar ik heb een SLi in germany gehaald.
Sommigen winkels sturen hem voor jou terug, dat zul je even moeten navragen. Anders wordt het zelf even kijken welk address je nodig hebt en hem terug sturen. Ik weet niet precies hoe Lenovo het doet, toevallig afgelopen week een setje speakers van Creative terug moeten sturen. Via mail eerst contact gehad en hun hebben mij uiteindelijk een RMA nummer/Soort barcode gestuurd die ik moest uitprinten en op de doos moest plakken. Hierbij zat ook al het shipping address. Na opsturen bonnetje ingescanned en gemailed, nu krijg ik een andere op gestuurd.

ps: Eindhoven en Arnhem schieten mij zo te binnen met een MM. Eindhoven is altijd goed druk dus misschien zijn hun wel al door de eerste vooraad heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goherjo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-07 08:10
William_H schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:47:
Even buiten het Elean vs Synaptics touchpad verhaal.
Is het mogelijk W7 op de Y500 i5 te zetten denken jullie?
Ik zit zeer sterk te denken aan de Y500 met i5 core, maar zit eigenlijk niet zo op W8 te wachten.
Heeft er iemand ervaring met het eropzetten van W7 op de laptop en werd alle hardware ondersteunt?
Heb sinds gister de Y500 i7.
Werd helemaal gek van windows 8 }:O
Heb er net windows 7 opgegooid,
caching-ssd aangepast naar Crucial M4 256GBSSD3
via Driver Genius alle drivers aan de praat,
zelfs mijn bluetooth Razer Orochi O-)

en ja ik heb een Elan

PSN: Klussertt (GTA V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carolien89
  • Laatst online: 12-09 18:53
Thanks voor je antwoord artsofterror! Dan had ik nog twee vraagjes.

Ik weet dat je bij veel laptops die een dedicated videokaart hebben, kan kiezen steeds met welke kaart je iets wil doen. Kan dit bij de y500 ook? Ik heb hem nl uitgezocht op de batterij en het scherm, de videokaart is voor mij vrij overbodig (game nooit). Maar ik las nu steeds dat de batterijduur maar zo'n 4 uur is bij alleen internetten, en dat halen andere (goedkopere) laptops ook nog wel.. is dit nog te verlengen als je alles met de hd4000 doet of gebruikt hij altijd de gt650m en kan je dit niet veranderen?

Daarnaast, in Windows 8, kun je daar ook twee naast pagina's naast zetten zodat ze allebei het halve scherm innemen? Bv twee internetpagina's of word documenten? Ik heb gezien dat je wel een pagina helemaal rechts op 1/4 van het scherm ofzo kan zetten, en dan op de andere 3/4 de andere pagina. Maar als ik dan in de winkel dat balkje wil verschuiven naar het midden van het scherm (want anders kan ik het helemaal niet lezen, als het op zo'n klein stukje zit) dan springt de pagina weer op volledig scherm. Kan je hier niks aan doen? Want dan is een fullHD scherm ook minder nuttig, als ik sowieso geen twee pagina's even groot op het scherm kan zetten..

[ Voor 36% gewijzigd door carolien89 op 25-01-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svgeldere
.Gertjan. schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:31:
[...]

Nou ja, no reason to hate... Ik neem aan dat niet iedereen er op zit te wachten om de boel op te moeten sturen. Meeste mensen worden een beetje nerveus als een apparaat van 1000 euro op de post gaat, daarnaast is het maar te hopen dat een reparatie centrum net zo zuinig is met je laptop als dat je zelf bent :)

Daarbij komt ook nog dat voor sommige mensen (waaronder ik) de laptop gewoon onmisbaar is. Ik heb hem ter vervanging van mijn oude werklaptop aangeschaft en 2 weken zonder laptop is gewoon een absolute no-go. Als Lenovo weet dat het mis is met de Elean's waarom hebben ze nadat ze gestopt zijn met de eleans inbouwen dan niet besloten de oude bulk terug te roepen (ze voelden aan dat er iets mis was want daarom zijn ze overgegaan naar synaptics).
Daarnaast staat op mijn laptop ook het nodig aan klant-data, dat ga ik niet zomaar naar lenovo sturen...

Het redelijk lang zwijgen van lenovo en het feit dat je een apparaat van 1000 euro gewoon een paar weken kwijt bent is voor mij absoluut geen reden om Lenovo "een fijne leverancier" te vinden... Haten is een groot woord, maar echt te spreken ben ik niet.

Iemand enig idee wat lenovo doet als je je HDD hebt vervangen? Voel er weinig voor om de oude schijf/image terug te moeten zetten. Ook zit ik er niet op te wachten dat Lenovo een wipe doet en ik mijn gegevens kwijt zou raken en weer een paar dagen zoet ben om de boel in te richten (ik ken de disclaimers van de reparatie acties namelijk)...

Ik zit heel erg in dubio wat ik er nou mee moet doen... Mijn laptop heeft af en toe last van die bug, maar dan kan het goed een halfuur later weer over zijn... Het is voor mij dan ook meer een mobiel werkstation dan een laptop, werken met wacom/muis is dan meestal geen probleem. Desalniettemin zou het gewoon moeten werken...

Het mooiste zou zijn als Lenovo aanbiedt een nieuwe te versturen en je te verzoeken de oude terug te sturen, er zijn leveranciers die dat doen, maar vrees dat dat niet zal gebeuren.....
Precies en ook ik gebruik touchpad niet zoveel maar als je hem moet gebruiken en hij flipt ben je 10min. bezig om hem te kunnen afsluiten... moet gewoon goed zijn.
Ga vandaag Paradigit maar eens bellen en volgens mij krijg ik dan een leen laptop... maar heb daar inderdaad wat (bovengenoemde) zorgen bij.
Owja hoe installeren ze de drivers van nieuwe touchpad, hebben ze dan zeker ook je microsoft inloggegevens nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Gisteren de i7 versie gehaald met ssd caching, maar ik wil er windows 7 op gaan zetten.
Kan ik, als ik de recovery partitie niet aanpas, later (over een paar jaar ofzo) weer terug naar windows 8?
Kan ik de caching ssd ook als zodanig gebruiken onder windows 7?

Net even op de lenovo site gekeken, maar daar kan ik alleen maar de windows 8 drivers vinden.
Ik ben nu bang dat ik een hoop functionaliteit ga missen, als ik terug ga naar win7. Zoals energy management, rapid start, rapid storage en de chipset drivers.

[ Voor 32% gewijzigd door jbbrans op 25-01-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
carolien89 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:57:
Thanks voor je antwoord artsofterror! Dan had ik nog twee vraagjes.

Ik weet dat je bij veel laptops die een dedicated videokaart hebben, kan kiezen steeds met welke kaart je iets wil doen. Kan dit bij de y500 ook? Ik heb hem nl uitgezocht op de batterij en het scherm, de videokaart is voor mij vrij overbodig (game nooit). Maar ik las nu steeds dat de batterijduur maar zo'n 4 uur is bij alleen internetten, en dat halen andere (goedkopere) laptops ook nog wel.. is dit nog te verlengen als je alles met de hd4000 doet of gebruikt hij altijd de gt650m en kan je dit niet veranderen?

Daarnaast, in Windows 8, kun je daar ook twee naast pagina's naast zetten zodat ze allebei het halve scherm innemen? Bv twee internetpagina's of word documenten? Ik heb gezien dat je wel een pagina helemaal rechts op 1/4 van het scherm ofzo kan zetten, en dan op de andere 3/4 de andere pagina. Maar als ik dan in de winkel dat balkje wil verschuiven naar het midden van het scherm (want anders kan ik het helemaal niet lezen, als het op zo'n klein stukje zit) dan springt de pagina weer op volledig scherm. Kan je hier niks aan doen? Want dan is een fullHD scherm ook minder nuttig, als ik sowieso geen twee pagina's even groot op het scherm kan zetten..
Helaas is de HD4000 uitgeschakeld bij de Y500. Dit betekend idd dat de batterij duur vrij kort is en hij alles met de dedicated GPU 650m gaat doen. Je kan wel een beetje tweaken met de settings van nvidia en phyxs. Toeminste zo is het bij mijn SLi model, ik weet niet in hoe verren je daaraan kan tweaken met 1 gpu.

Ja dat kan. W8 heeft gewoon de desktop omgeving die je van W7 gewend bent. Alleen is de start knop vervangen door het metro interface. Je moet heel dat nieuwe jasje gewoon zien als een fancy start knop met snelkopellingen naar je afbeeldingen, mail, en andere apps. Als je apps via de store gaat instaleren zit je meestal wel vast aan het metro systeempje, maar die apps zijn vaak alleen interessant als je een Windows tablet hebt of een laptop met touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb contact gehad met lenovo support. Ga mijn laptop terugsturen. Wordt helemaal gek van het touchpad. Ik werk vaak ook op de bank met het touchpad, dit is af en toe onmogelijk. Veel geprobeerd met settings van het touchpad, maar niets werkt(Heb een elan btw).

Wel min 10 dagen kwijt, maar hoop dat het opgelost wordt. Heb wel mijn harde schijf vervangen door een SSD. Weet niet of dit een probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 23:35
Ik heb sinds kort ook de Lenovo Y500 (i5). Nou wil ik ook graag de temperatuur in de gaten kunnen houden, maar welk programma gebruik je daar voor?
Onder Windows 7 gebruikte ik altijd "GPU Temp", maar het lukt me niet om die werkend te krijgen onder Windows 8.
Iemand een idee welke wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 13:58
Afterburner OSD (onderdeel van msi afterburner) i.c.m. hwinfo64 kan je gebruiken om zowel fps als temp van de cpu/gpu ingame te volgen. Op google zijn tutorials te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

BCC biedt de i7 aan met een zeer flinke korting:

Aanbieding

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
Vandaag weer bij BCC Arnhem geweest en mijn laptop omgeruild voor eentje zonder kuren(zie mijn laatste post) Daarvoor eerst met hun servicecentre gebeld om laptop (laatste in doos) te laten reserveren bij filiaal Arnhem. Werd daar keurig behandeld, koffie erbij en mocht de nieuwe eerst uit de doos halen en uitproberen.(Laptop stond netjes klaar in het magazijn met reserveringsmail van het eerder gebelde servicecentre). Heb wel weer eentje van 24-11-12 maar tot nu toe geen touchpadproblemen. Wel voel je "stroom" op de behuizing bij netspanning ongeaard. Bij omdraaien van de stekker wordt het minder. Bij een geaard stopcontact ,voel je niets. Is dat typisch voor een aluminium body want bij een Dell 17R SE had ik dat ook?
En volgens mij zit op deze laptop een anti-glare scherm en geen glanzende,zodat de opgegeven specificaties zich tegenspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Drifter7 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:29:
Vandaag weer bij BCC Arnhem geweest en mijn laptop omgeruild voor eentje zonder kuren(zie mijn laatste post) Daarvoor eerst met hun servicecentre gebeld om laptop (laatste in doos) te laten reserveren bij filiaal Arnhem. Werd daar keurig behandeld, koffie erbij en mocht de nieuwe eerst uit de doos halen en uitproberen.(Laptop stond netjes klaar in het magazijn met reserveringsmail van het eerder gebelde servicecentre). Heb wel weer eentje van 24-11-12 maar tot nu toe geen touchpadproblemen. Wel voel je "stroom" op de behuizing bij netspanning ongeaard. Bij omdraaien van de stekker wordt het minder. Bij een geaard stopcontact ,voel je niets. Is dat typisch voor een aluminium body want bij een Dell 17R SE had ik dat ook?
En volgens mij zit op deze laptop een anti-glare scherm en geen glanzende,zodat de opgegeven specificaties zich tegenspreken.
Ik heb dat schokken ook. Heb wel gehoord dat het bakker voorkomt. Heb trouwens geen idee of het stopcontact wat ik gebruik geaard is. Ik zal dat is even nakijken! Ik heb trouwens de i5 versie.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
sluit je lapttop eens aan op een stopcontact in de b.v. keuken, die zijn geaard. Zul je merken dat je geen "schokken" meer voelt.

Iemand een idee hoe dat zit met het beeldscherm, glans of mat? deze heeft een mat beeldscherm en zo wordt hij ook op de lenovo site beschreven. Maar in een gebruikersrevieuw hier op tweakers wordt over een glanzend scherm geschreven. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik ook een i7 met Elan touchpad. Hij flipt mij toch te vaak, ik ga deze terugsturen. Mijn vraag is via welke manier anderen dit gedaan hebben? Op de lenovo site vind ik dit niet heel duidelijk. Ik heb de laptop bij BCC gekocht maar direct terugsturen lijkt mij een stuk sneller gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Drifter7 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:54:
sluit je lapttop eens aan op een stopcontact in de b.v. keuken, die zijn geaard. Zul je merken dat je geen "schokken" meer voelt.

Iemand een idee hoe dat zit met het beeldscherm, glans of mat? deze heeft een mat beeldscherm en zo wordt hij ook op de lenovo site beschreven. Maar in een gebruikersrevieuw hier op tweakers wordt over een glanzend scherm geschreven. Iemand enig idee?
De modellen die als eerste uit zijn gekomen waren allemaal glans. Maar lenovo heeft nu mat versies in de maak en ik denkd at die binnenkort allemaal in de verkoop gaan en de glans versies gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Drifter7 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 22:54:

Bedankt voor de tip! Zal dat straks is testen. Ik heb trouwens een glanzend scherm. Maakt mij niet veel uit want gebruik hem toch altijd thuis. Ben tot nu toe echt erg tevreden over de laptop! :)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 00:24
Had er een besteld bij BCC, gister binnen gekregen maar de fan loopt aan. Er zit ook een Elan touchpad in en het scherm heeft een soort vlek als je er van links op kijkt. Lijkt alsof er iets fout gegaan is bij transport ofzo :/ (de doos was van buiten niet beschadigd)

Ga hem terugsturen maar heb net als thedukes de vraag wat de snelste manier is, direct naar Lenovo of naar BCC? Er zit hier ook een BCC in de buurt die ze niet op voorraad hebben, maar daar zeiden ze wel dat ze hem voor me kunnen opsturen. Hij wordt dan wel pas op dinsdag verstuurd.

Zit er aan te denken om hem gewoon terug te brengen naar de winkel, geld terug te vragen en een nieuwe te bestellen, is waarschijnlijk een stuk sneller dan laten repareren.

Ik heb tot nu toe nog geen problemen gevonden met het touchpad, heeft iemand een Elan gehad die wel goed werkt? Zit er aan te denken om er maar bij te zeggen dat het touchpad ook raar doet zodat ik hem niet later nog eens terug moet sturen om dat te laten vervangen. Ik heb ook niet echt goed kunnen proberen want het lijkt me niet zo goed om hem te lang met aanlopende fan te gebruiken...

[ Voor 13% gewijzigd door Enervate op 26-01-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-03 11:02
Wat is de productie datum van jouw y500. Ik heb mijne van 24-11-2013 bij bcc Arnhem gekocht. In het begin ook geen probleem met elan touchpad. Na wat langer gebruikt te hebben begint het ook te jumpen. Vooral als je finger op linker gedeelte van het touchpad legt.

Het is en blijft mooie aanbieding nu met deze prijs voor dit spec laptop. Ben zelfs van plan om nog 1 te halen voor me vrouw. Alleen de elan probleem.... wellicht toch maar even contact opnemen hoe ze dat hier in nl gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
Productiedatum is ook 24-11-2012 (althans ik neem aan dat die van jou niet pas eind van het jaar gemaakt gaat worden).

Ik ga hem terugbrengen, geld terug vragen en nieuwe bestellen. Ben er niet zeker van dat ze het scherm vervangen als ik hem laat repareren, omdat alleen als je er schuin van links op kijkt die vlek zichtbaar is. En het is sowieso veel sneller om gewoon een nieuwe te bestellen. Dat touchpad kan ik als het problemen geeft nog wel een keer zelf vervangen.

Wel nog steeds een erg mooie deal. Goede laptop ook, zolang die tenminste niet kapot is.

EDIT: Ik zie net dat thuis laten bezorgen niet meer mogelijk is bij het plaatsen ven een bestelling (bij BCC). Iemand een idee waarom? Want vandaag is de laatste dag met korting. Dan zou ik hem moeten opsturen voor reparatie :/

[ Voor 16% gewijzigd door Enervate op 26-01-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Kom net van de Media Markt in Groningen, daar hadden ze 'm niet meer. Nu wil ik 'm bij BCC bestellen (i7 versie), kan hij niet verzonden worden via de website. Beetje jammer van zo'n mooie actie. Behalve bij BCC en Media Markt hebben ze nergens deze actie, of zie ik een winkel over het hoofd.

Edit: heb geprobeerd te bellen over het bezorgen, nemen niet op. Maar email gestuurd via contactformulier. Hopen dat ze op tijd reageren voor de actie, en anders dat ik hem alsnog voor de actieprijs kan aanschaffen, als hij bezorgd kan worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Rik027 op 26-01-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rik027 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:54:
Kom net van de Media Markt in Groningen, daar hadden ze 'm niet meer. Nu wil ik 'm bij BCC bestellen (i7 versie), kan hij niet verzonden worden via de website. Beetje jammer van zo'n mooie actie. Behalve bij BCC en Media Markt hebben ze nergens deze actie, of zie ik een winkel over het hoofd.

Edit: heb geprobeerd te bellen over het bezorgen, nemen niet op. Maar email gestuurd via contactformulier. Hopen dat ze op tijd reageren voor de actie, en anders dat ik hem alsnog voor de actieprijs kan aanschaffen, als hij bezorgd kan worden.
Je kan toch gewoon de order via de site bij BCC doen en dan maandag bij het dichtsbijzijnde filiaal ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enervate
Nee, tussen filiaals versturen kan blijkbaar niet dus dan moet ik naar delft, 2 uur met de trein... Ben ik een halve dag kwijt om dat ding op te halen. Dan maar opsturen en laten repareren.

[ Voor 23% gewijzigd door Enervate op 26-01-2013 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 17:01:
[...]

Je kan toch gewoon de order via de site bij BCC doen en dan maandag bij het dichtsbijzijnde filiaal ophalen?
Niet echt een optie. Zou dan van Groningen naar Alkmaar moeten, heb de hele week school en werk. Op de website geeft BCC daarnaast aan dat ze 'gratis bezorging op het gehele assortiment' bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svgeldere
iemand al deze laatste drivers geprobeerd voor de ELAN : http://www.station-drivers.com/page/elantech.htm

zal iemand ff moeten vragen aangezien ik echt geen verstand van zulke dingen heb, en ben altijd bang dat ik dingen dubbel instal en juist van de regen in de drup kom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

svgeldere schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:06:
iemand al deze laatste drivers geprobeerd voor de ELAN : http://www.station-drivers.com/page/elantech.htm

zal iemand ff moeten vragen aangezien ik echt geen verstand van zulke dingen heb, en ben altijd bang dat ik dingen dubbel instal en juist van de regen in de drup kom....
Er werd afgeraden om deze te installeren omdat hierdoor de multitouchfunctionaliteit het niet meer doet.
Wel schijnt het touchpad prima te werken na installatie van deze drivers.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltaSoron
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:02
Interessante laptop, hier een uitgebreide review: http://www.notebookcheck....500-Notebook.87585.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rye schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:33:
[...]

Er werd afgeraden om deze te installeren omdat hierdoor de multitouchfunctionaliteit het niet meer doet.
Wel schijnt het touchpad prima te werken na installatie van deze drivers.
Als dit "officiele drivers" (ik weet niet wat stationdrivers voor een site is) zijn wil ik het wel eens proberen. Ik geef geen moer om die multitouch functies, ik wil gewoon een functionerend touchpad. Ik gebruik dat ding alleen in geval van "nood" (als ik bijvoorbeeld even op de bank iets wil opzoeken), een niet functionerend tochpad is op die momenten een groter probleem dat het missen van de multitouch.
Ik heb ook een wacom pen&touch waar dat soort dingen op kunnen, maar gebruik het eigenlijk nooit...

Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet mijn vinger achter het touchpad probleem heb gekregen. Soms zit ik uren te werken (met of zonder stroom, maakt niet uit), en als ik dan met de tochpad wat speel zijn er geen problemen. Vanochtend zat ik een half uurtje met de laptop op de bank en na +/- 20 minuten begon de touchpad achterlijk te doen (gisteren zelfde probleem na 20 minuten bank gebruik). Gelukkig zijn de problemen niet zodanig dat een aangekoppelde muis ook over de zeik raakt (sommige hebben last van dat de touchpad ook bij niet gebruik alsnog de pointer of het beeld laat schuiven of gewoon random clicks uitvoert), maar op de bank is een muis/wacom echt niet praktisch.

Aan de ene kant dient het gewoon te werken, maar aan de andere kant kan ik gewoon niet zonder de laptop. Ik las op het lenovo forum dat er een tekort aan onderdelen is en dat de wachttijd minimaal 15 werkdagen is... Vooral het feit dat lenovo wist van de problemen (en in november is overgestapt op enkel Synaptics), maar toch de laptops blijft/laat verkopen is onacceptabel. Mijn laptop is eind december gekocht en ik las ook berichten van mensen die bij lenovo in januari een laptop kochten, maar ook toen werden de brakke laptops verkocht. Het probleem bij de consument neerleggen is dan redelijk grof...

Als zakelijke gebruiker vind ik het helemaal beroerd, ik heb geen vervanger dus dat zou betekenen dat ik zonder werk laptop kom te zitten... Nu kun je zeggen dat ik dan een zakelijke lijn had moeten nemen, dat klopt, als de laptop overlijdt heb ik inderdaad een probleem omdat ik een consumenten service krijg (maar bij daadwerkelijk overlijden zorg ik zelf voor een vervanger). Echter vind ik in dit geval dat het verwijt richting Lenovo mag gaan, als mijn auto terug wordt geroepen om een fabricage fout krijg ik gewoon gedurende de reparatie periode een vervangende auto... Nu zit ik met een brak apparaat en mag ik wachten tot lenovo haar eigen fouten oplost, maar dat gaat wel ten koste van mij...

Voor een laptop van 1000 euro mag gewoon een fatsoenlijke support worden geleverd, ongeacht of je consument of zakelijke gebruiker bent... Ah well, het plezier trekt er zo wel een beetje uit...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:20
Van de week door de kortingen dankzij de MediaMarkt ook bij de BCC het i7 model besteld en de volgende dag (vrijdag) geleverd gekregen. Constateerde helaas direct het probleem met de touchpad, de laptop ook gemaakt op de 24e van november. Nog even met het BCC callcenter gebeld maar daar niet veel wijzer van geworden. Aangezien het een betaalnummer is en ik geen vast toestel heb wordt dat al gauw een duur grapje en dus maar besloten om het terug te sturen.

Ben van plan dit morgen te doen en weet niet precies wat ik ga doen. Een refund vragen of een verzoek om een model gemaakt na 28 november... voor deze prijs ga ik 'm waarschijnlijk nooit meer krijgen.

Heeft iemand de drivers hierboven al geprobeerd? Als dit werkt is dit voor mij ook een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmore schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:23:
Van de week door de kortingen dankzij de MediaMarkt ook bij de BCC het i7 model besteld en de volgende dag (vrijdag) geleverd gekregen. Constateerde helaas direct het probleem met de touchpad, de laptop ook gemaakt op de 24e van november. Nog even met het BCC callcenter gebeld maar daar niet veel wijzer van geworden. Aangezien het een betaalnummer is en ik geen vast toestel heb wordt dat al gauw een duur grapje en dus maar besloten om het terug te sturen.

Ben van plan dit morgen te doen en weet niet precies wat ik ga doen. Een refund vragen of een verzoek om een model gemaakt na 28 november... voor deze prijs ga ik 'm waarschijnlijk nooit meer krijgen.

Heeft iemand de drivers hierboven al geprobeerd? Als dit werkt is dit voor mij ook een oplossing.
Een andere optie is om contact op te nemen met Lenovo, na goedkeuring kan je hem daarheen sturen en zetten zij er een synaptic touchpad in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:20
Ik zie dat ze alleen 0900-nummers hebben voor support op de Y series en zit momenteel in een appartement zonder deurbel waardoor een postbode/koerier hier nooit iets kan afleveren. Helaas toch iets te veel problemen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svgeldere schreef op zondag 27 januari 2013 @ 10:06:

Heb niet deze drivers geinstalleerd, maar wel de laatste van de Lenovo-website. http://support.lenovo.com...etail.page?DocID=DS032565
Zit ook met een ELAN touchpad met in het begin wel veel problemen (spontane) muisbewegingen en slecht reageren.

Ik heb de settings aangepast (eerdere posts geven daar de oplossing voor) en de laatste versie van de drivers gedownload, en geinstalleerd, hierna is het vooralsnog niet meer voorgekomen (fingers crossed). Versie van software is: 16.2.18.0/11.4.7.1

Ik hou jullie op de hoogte, mocht het alsnog een flippertje worden, dan moet ik ook gaan ruilen (iets wat ik liefst niet wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:46:

Ik heb de settings aangepast (eerdere posts geven daar de oplossing voor) en de laatste versie van de drivers gedownload, en geinstalleerd, hierna is het vooralsnog niet meer voorgekomen (fingers crossed). Versie van software is: 16.2.18.0/11.4.7.1

Ik hou jullie op de hoogte, mocht het alsnog een flippertje worden, dan moet ik ook gaan ruilen (iets wat ik liefst niet wil).
Het bijzondere is dat deze files van begin november zijn... Lijkt mij dat deze dan ook al standaard zijn meegeleverd op de laptop... Toen ik de drivers van de harddisk installeerde (na een clean install) leken de problemen juist toegenomen...

Ik ga ook nog een poging wagen met deze drivers, maar dat is eigenlijk een beetje tegen beter weten in :-(
Overigens erg bijzonder dat Lenovo de Synaptics en Elan drivers bundelt in 1 download...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svgeldere
heb nu van die site driver van 21-1-2013 (11.7.8.5) laten installeren. Nu is staat er bij input device ineens Samsung...leverancier nog steeds ELAN.
en zal vandaag zonder externe muis gaan werken. Multitouch of niet ik zou het niet weten maar dat kan ik testen denk ik door te proberen intezoomen op foto's?
Zojuist met horizontale beweging met twee vingers foto in paint vergroot en verkleint? weet niet of dit multitouch is?

[ Voor 16% gewijzigd door svgeldere op 28-01-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 28 januari 2013 @ 07:33:
[...]

Het bijzondere is dat deze files van begin november zijn... Lijkt mij dat deze dan ook al standaard zijn meegeleverd op de laptop... Toen ik de drivers van de harddisk installeerde (na een clean install) leken de problemen juist toegenomen...

Ik ga ook nog een poging wagen met deze drivers, maar dat is eigenlijk een beetje tegen beter weten in :-(
Overigens erg bijzonder dat Lenovo de Synaptics en Elan drivers bundelt in 1 download...
Bij mij stonden er nóg oudere drivers op de laptop ;-) (Had even gekeken, maar zowel productiedatum als versienummer waren van eerder tijdstip).

Ja, grappig dat zowel Synaptics and ELAN erin zit, geen idee waarom eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:29:
[...]

Bij mij stonden er nóg oudere drivers op de laptop ;-) (Had even gekeken, maar zowel productiedatum als versienummer waren van eerder tijdstip).

Ja, grappig dat zowel Synaptics and ELAN erin zit, geen idee waarom eigenlijk.
Waarschijnlijk zodat de gebruiker niet zelf hoeft uit te zoeken, wat voor hardware er in zit.
De meeste gebruikers kopen niet een laptop met specifieke hardware, maar een laptop voor een bepaald budget wat de verkoper hun aan raadt en dan weten ze waarschijnlijk wel het merk en heel misschien het type van de laptop.
Probeer ook maar eens op de Lenovo site te zoeken, wat er precies aan hardware in zit. Ik heb geprobeerd om een vergelijk te krijgen tussen de Y500 en de Y580, omdat ik drivers zocht voor windows 7 (in plaats van de langzame chinese site te moeten downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zit er een ELAN in (via apparaatbeheer even gekeken).
Uurtje zonder problemen werken, soms flipperij... weet het nog niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Hij begint nu bij mij soms extreem traag te worden, dan duurt Visual Studio er bijvoorbeeld 2 minuten over om op te starten en nog langer om te compilen. Reboot verhelpt het, maar dat moet ik nu bijna iedere dag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Wolfos schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:08:
Hij begint nu bij mij soms extreem traag te worden, dan duurt Visual Studio er bijvoorbeeld 2 minuten over om op te starten en nog langer om te compilen. Reboot verhelpt het, maar dat moet ik nu bijna iedere dag doen.
Kijk eens naar je virusscanner/firewall. Ik heb er de laatste tijd ook redelijk wat last van dat wanneer de laptop uit sleep komt de firewall gaat lopen klooien. Hij trekt dan 1 core volledig plat en zorgt er voor dat er een vertraging tussen het indrukken van de knop en het verschijnen van letters in visual studio ontstaat.

Lijkt me geen issue van Lenovo maar meer iets in Windows/firewall/AV software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Na alles gelezen te hebben ben ik toch wel overtuigd deze laptop te kopen. Ik woon echter in Belgie en heb nood aan een AZERTY toetsenbord. Ik kan echter nergens deze laptop vinden? Weet er hier toevallig iemand waar hij wel te koop is (de i7 versie) ?

Hulde aan de persoon die mij een shop kan vinden !

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unrealiac schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:03:
Na alles gelezen te hebben ben ik toch wel overtuigd deze laptop te kopen. Ik woon echter in Belgie en heb nood aan een AZERTY toetsenbord. Ik kan echter nergens deze laptop vinden? Weet er hier toevallig iemand waar hij wel te koop is (de i7 versie) ?

Hulde aan de persoon die mij een shop kan vinden !
http://www.lenovoshop.com/be/cat/Laptops/laptop

Of in de Saturn en Mediamarkt aldus Lenovo, al kan je dan best even bellen welke modellen ze op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Nu online
Ja, daar staat echter Verwacht op 15.03.2013... Zolang kan ik echt niet meer wachten...
Nu, is er in nederland toevallig ook het SLI model beschikbaar? In Duitsland heb ik hem al

http://www.notebooksbilli...a2-43cd-af49-a70cc0e313d0

hier gevonden. Over het toetsenbord probleem heb ik mij al even overheen gezet, ik typ toch volledig blindelings dus het maakt mij niet meer uit eerlijk gezegd. Ook staat er in de pricewatch dat deze bij BCC aan 829euro te koop is. Als ik echter op de link klik staat er weer 999. Ben ik net te laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
svgeldere schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:01:
heb nu van die site driver van 21-1-2013 (11.7.8.5) laten installeren. Nu is staat er bij input device ineens Samsung...leverancier nog steeds ELAN.
en zal vandaag zonder externe muis gaan werken. Multitouch of niet ik zou het niet weten maar dat kan ik testen denk ik door te proberen intezoomen op foto's?
Zojuist met horizontale beweging met twee vingers foto in paint vergroot en verkleint? weet niet of dit multitouch is?
Heb die drivers net geprobeerd te installeren (I7 model), maar kreeg DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL fout en het systeem rebootte uit zichzelf (W8). Vervolgens werden automatisch de oude drivers weer teruggezet. Nu Synaptics drivers geinstalleerd, maar helaas nog steeds een springende cursor.
Wat ik nu tijdens het typen ook bij iedere zin heb, is dat er door het keyboard uit zichzelf tekenreeksen verzonnen worden, waarna vervolgens het keyboard enkele seconden nergens op reageert. Het enige wat ik kan doen is daarop wachten en dan kan ik weer verder. Hoogst irritant, heeft iemand anders hier ook last van? Het lijken wel steeds dezelfde bepaalde tekenreeksen te zijn...

Het wordt steeds verleidelijker om de laptop terug te sturen want niet normaal kunnen typen is gewoon niet werkbaar, echt waardeloos.

Ik heb de laptop via BCC gekocht, hoe kan ik het opsturen het beste aanpakken? Moet dit per se via BCC of kan ik ook direct naar Lenovo, en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Unrealiac schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:37:
Ja, daar staat echter Verwacht op 15.03.2013... Zolang kan ik echt niet meer wachten...
Nu, is er in nederland toevallig ook het SLI model beschikbaar? In Duitsland heb ik hem al

hier gevonden. Over het toetsenbord probleem heb ik mij al even overheen gezet, ik typ toch volledig blindelings dus het maakt mij niet meer uit eerlijk gezegd. Ook staat er in de pricewatch dat deze bij BCC aan 829euro te koop is. Als ik echter op de link klik staat er weer 999. Ben ik net te laat?
Gewoon daar lekker het duitse model halen.
Al dat gekloot via de officiele lenovo store schiet niet op. Gewoon lekker met qwertz halen en als je echt anders wilt opsturen naar lenovo voor een vervangings toetsenbord.
Ik gebruik nu al een aantal weken de qwertz zonder problemen. Je kan hem toch gewoon op je eigen land zetten, typen gaat dan vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Nu online
LunaTempesta schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:18:
[...]

Gewoon daar lekker het duitse model halen.
Al dat gekloot via de officiele lenovo store schiet niet op. Gewoon lekker met qwertz halen en als je echt anders wilt opsturen naar lenovo voor een vervangings toetsenbord.
Ik gebruik nu al een aantal weken de qwertz zonder problemen. Je kan hem toch gewoon op je eigen land zetten, typen gaat dan vanzelf wel.
Op die duitse site kan ik een Studentenkorting toepassen blijkbaar (scheelt ook weer 40euro) wat de prijs naar een mooie 959euro brengt, en dat voor het SLI model. Nu, mijn duits is echt bagger, leveren zij probleemloos in Belgie? Ik betaal met creditcard dus ik geloof dat het allemaal geen probleem mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
Nee die website levert helaas alleen in duitsland, er was hier eerder wel een tweaker die zei dat hij binnenkort in de buurt van hun winkel was en eventueel er wel eentje wilde meenemen voor iemand. En heb toen ik nog naar deze laptop keek contact met de winkel gehad en studentenkorting is alleen voor mensen aan duitse scholen/universiteiten, maar ik weet niet hoe ze dat controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Nu online
Tijd dat ik een Duitse vriend eens ga aanspreken die in Aken woont dus. (en toevallig ook nog op school zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Unrealiac schreef op maandag 28 januari 2013 @ 20:37:

Zou het toetsenbord niet juist een probleem zijn als je blind typt? Ik moet al wennen wanneer ik tussen een Mac en een Windows toetsenbord wissel, laat staan 1 waar alle special characters anders zitten en z en y omgewisseld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Nu online
Nou, ik heb hier een Asus EEEpc in een qwerty staan (ben zelf azerty gewoon, en vreemd genoeg typ ik op smartphone qwerty). En daar lukt blindelingstypen in azerty-mode ook gewoon perfect. Ik zie niet in wat het probleem met qwertz dan zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ik heb hem gewoon met QWERTZ besteld. Ik zie het probleem ook niet. Als je blind typt dan kijk je toch niet naar de toetsen, wat maakt het dan uit wat erop staat? Ik denk dat het verkeerd typen meer te maken heeft met het soort toetsenbord waar je naar wisseld. Voorheene gebruikte ik altijd een lekker standaar ouderweds toetsenbord waar je de toetsen nog flink in moest drukken. Vond ik fijn, gaf me meer controlen. Toen ik voor het eerst op een laptop typte met zn shallow press ging alles verkeerd. Nu geen last meer van, maar ik denk dat de soort en natuurlijk de toets grote er eerder voor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Nu online
@ ArtsOfTerror:

Als ik hem betaal met creditcard op mijn naam, het leveradres doe op naam van een maat van mij in Aken en studentenkorting toepas op zijn naam (hij is student). Gaat dat dan problemen geven denk je? Want zo ben ik van plan het te doen..

Alsook, ik zie dat jij een Core i7 q3632qm in jou Lenovo hebt steken, hoe ben je daaraan geraakt?

[ Voor 16% gewijzigd door Unrealiac op 29-01-2013 00:39 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 22 Laatste