Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:20:
[...]

En om op de verzendkosten te besparen kan je ze ook bundelen met mede tweakers.
Je bent vast niet de enige die zo'n kaart wil hebben.
Goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Bij wie komt het nog meer voor dat onze laptops de grootste stof verzamelaars in de wereld zijn? Ik wordt echt moe van telkens schoon vegen met een microfiber doekje. Ik denk dat ik het maar opgeef. Het nadeel is dat ik wel wat allergisch ben tegen stof en dus de boel zo schoon mogelijk wil houden.

Iemand enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 13:58
Phntm schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:47:
Bij wie komt het nog meer voor dat onze laptops de grootste stof verzamelaars in de wereld zijn? Ik wordt echt moe van telkens schoon vegen met een microfiber doekje. Ik denk dat ik het maar opgeef. Het nadeel is dat ik wel wat allergisch ben tegen stof en dus de boel zo schoon mogelijk wil houden.

Iemand enige tips?
Stof zal je beter zien op zwart, ik weet niet of de hoeveelheid ook aanzienlijk verschilt met andere laptops. Qua vingerafdrukken zal ik het opgeven, houd je nog een mooi kunstwerk op de achterkant van over ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:47:

Iemand enige tips?
Denk ook dat t door de statische lading ( op netstroom althans ) verergert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lossie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik zit er ook aan te denken de Lenovo IdeaPad y500-MBG2BMH te kopen, maar ik hoor dus veel dat er problemen zijn met het touchpad.

Kan dit verholpen worden of zal ik verder kijken naar een andere laptop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Muis eraan hangen :3

Persoonlijk denk ik wel dat het verholpen wordt. Of je hebt het geluk dat je een model krijgt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Hoe zit het met jullie cpu temperaturen idle en tijdens gamen?
Ik zit idle rond de 50 (na gamen) en tijdens metro/gw2 op 75-80. Zit dat goed zo? Ik had wel 10 graden lager verwacht bij beiden, maar ik heb nog nooit een game laptop gehad. Gpu temp lijkt me super, 60-65 tijdens gamen.

En hoe zit het met die vent aan de onderkant, ik voel niet veel gebeuren daar. Is dat voor de fan van de gpu, dan die schone lucht naar binnen kan zuigen?

[ Voor 5% gewijzigd door Ainu88 op 08-01-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Volgensmij moet 80*C geen problemen opleveren voor de CPU. Die dingen zijn er wel voor gemaakt om een beetje goed heet te worden. En Metro&GW2 zijn overigens ook wel zware games, dus dan is het helemaal knap dat hij op die temp blijft.

Overigens hoe loopt gw2 op de y500? Is het al goed te spelen met 1GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
LunaTempesta schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:42:
Volgensmij moet 80*C geen problemen opleveren voor de CPU. Die dingen zijn er wel voor gemaakt om een beetje goed heet te worden. En Metro&GW2 zijn overigens ook wel zware games, dus dan is het helemaal knap dat hij op die temp blijft.

Overigens hoe loopt gw2 op de y500? Is het al goed te spelen met 1GPU?
Hangt van de settings af. Alles op full hd: op best appearance zit het rond de 20 fps, maar dan is alles automatisch op z'n hoogst. Best performance, alles op z'n laagst is rond de 80 met uitschieters boven de 100 in caves etc. En Auto detect is rond de 50/60, met een mix van low en normal. Je kan alles nog iets opschroeven na auto-detect totdat je rond de 30/40 uitkomt, dan zit je waarschijnlijk op een normal/high mix.
Ik heb gister WvWvW even geprobeerd met best performance en met een redelijke battle (15 vs 15) bleef hij boven de 30 fps hangen, dus daar ben ik wel tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breezz schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:02:
Ik had ergens gelezen dat de y500 een update krijgt in januari ? wat weten we hier precies van ?

en weet er iemand waar je de y500 kan bezichtigen in belgie ? ik zou zo graag eens willen kijken hoe groot/zwaar hij werkelijk is.. kan maar niet kiezen tussen de y500 en s15, vanwegen de mobiliteit
Geen idee waar je de Lenovo Y500 in België kan bezichtigen, je kan eventueel de lokale mediamarkt bezoeken. Winkels in mijn buurt hebben hem helemaal niet en hij komt ook niet binnen.

Voor zover ik weet kan je de Y500 in België dan ook alleen maar kopen via de lenovoshop zelf.
Link: http://www.lenovoshop.com/be/cat/Laptops/laptop

Het is mij vooralsnog niet duidelijk of deze ook effectief een azerty toetsenbord bevat.

Kan iemand mij ook vertellen welk beeldscherm er gebruikt wordt voor de Y500 (I5 versie). Hardware ID van het beeldscherm zou handig zijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware ID van het scherm is LGD01E9. Ik weet niet of dit voor alle modellen opgaat, maar neem aan van wel (aangezien er ook verschillende touchpads in kunnen zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Crucial m4 msata 256 GB besteld. Ik wil de harddisk als data schijf in de laptop houden.
Dus zodra deze msata binnen is ga ik de HD clonen en de OS plaatsen op de ssd. Ik had eerst de 840 pro van samsung gekocht in veronderstelling dat deze ook msata was. Helaas was dat niet het geval en moest ik de hdd als het ware opgeven. Dat lijkt me zonde. Dus helaas lever ik qua prestaties nu wat in.

Heb ik natuurlijk nu wel een 16 ssd over ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 18:32:
Ik heb de Crucial m4 msata 256 GB besteld. Ik wil de harddisk als data schijf in de laptop houden.
Dus zodra deze msata binnen is ga ik de HD clonen en de OS plaatsen op de ssd. Ik had eerst de 840 pro van samsung gekocht in veronderstelling dat deze ook msata was. Helaas was dat niet het geval en moest ik de hdd als het ware opgeven. Dat lijkt me zonde. Dus helaas lever ik qua prestaties nu wat in.

Heb ik natuurlijk nu wel een 16 ssd over ;-))
Wat voor programma gebruik je voor het clonen? Is het noobproof of moet je echt verstand van zaken hebben?

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Het kan wel maar je moet achteraf nog wat tweaks toepassen om de SSD optimaal te laten functioneren..

Kijk hier maar eens:

http://computertotaal.nl/...s-overstappen-op-ssd.html

De voorkeur geniet toch een schone installatie, ik heb dit ook overwogen maar ben toch naar een schone install gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Eindelijk via onze Duitse buren een Y500 kunnen aanschaffen.
De Duitse Lenovo store heeft de Y500 met SLI nog steeds op 31-01-2013 staan. Maar gezien Lenovo hun site nogal slecht bijhoud en de Laptop op de Nederlandse site ook lang niet verkrijgbaar was had ik het een beetje in de gaten gehouden. Toevallig kwam ik afgelopen week een website tegen die net de Y500 SLI binnenkreeg. Alleen inplaats van 8gb ram wordt deze met 16gb geleverd. Kan geen kwaad dacht ik zo.
Dus snel besteld voordat hij weer uitverkocht was.
Met een beetje geluk kan ik Zaterdag in Duitsland mijn Y500 SLI ophalen.

Ik weet alleen niet helemaal of ik een SSD erbij moet kopen. Ik wil eigenlijk wel graag wat games op een SSD zetten zodat het allemaal sneller laad. Maar het was al een redelijk bedrag, en een SSD erbij maakt het weer allemaal duurder. Hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
Hmm, weet een van jullie toevallig al iets meer over wanneer en hoe de GPU ultrabay beschikbaar is hier in Nederland (of europa for that matter)? Ik zou heel graag een sli van mijn y500 willen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P :P :P Ik heb mijn msata van Crucial binnen. Besteld bij Misco. Nu eens nagaan hoe het verder moet. Uiteraard al wat zitten lezen maar wil toch voorzichtig te werk gaan. Ze kosten nogal wat, dus kan je het beter maar in één keer goed doen. Volgens mij kan ik de msata van 16 GB eruit gewoon halen en de nieuwe 256 GB van Crucial er zo inzetten.

Zou hij zo herkent worden of moet ik naar de Bios en daar eventueel aanpassingen doen?

Overigens is de firmware 04MH (nu waren er wat issues mbt de verschillende firmware, dus ik weet niet of het een goeie is......) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een fotootje erbij....

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/685crucial_msata.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethikka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-09-2023
Trip report mbt flippende toetsenbord.

Met het monteren van een SSD dacht ik 'Goh, als ik toch al bezig ben' en heb ik het toetsenbord ook losgemaakt, de connector ribbons (2 stuks) ingepakt in antistatische plastic en ik heb geen enkel vaag gedrag meer gehad met mn toetsenbord sinds dat moment na een aantal uur gebruik.

Het was voor deze ghetto fix gemiddeld 2 keer per minuut dat mn toetsenbord iets deed wat ik niet bedoelde, ben er wel vrij gerust op dat het nu opgelost is. Kost wat moeite maar dan ben je de kinderziektes ook kwijt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.C. Munchkin
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-08 21:12
K.C. Munchkin schreef op maandag 31 december 2012 @ 02:13:
[...]

Op dit forum kwam ik de tip tegen om in de hardwarelist van de Lenovo te kijken naar de gebruikte hardware. Het idee is dat die hardware dan ook wel ondersteund zal worden door de BIOS.
De Lenovo Y400/Y500 Hardware Maintenance Manual staat in deze PDF, en daar staat de volgende hardware vermeld:
  • WiFi 2x2 BGN+BT4.0 Intel 2230 BGN+BT M PCIE HMC
  • 3*3 Intel 6300N MOW M PCIE NB HMC (LI)
  • WiFi 1x1 BGN Cbt BCM94313HMG 1x1BGN HMC
  • WiFi 1x1 BGN Liteon HB125 1x1BGN HMC
  • WiFi 2x2 ABGN+BT4.0 Cbt BCM943228HMB 2x2ABGN+BT4.0 HMC
  • WiFi 2x2 ABGN+BT4.0 Liteon WB222 2x2ABGN+BT4.0 HMC
  • WiFi 1x1 BGN+BT4.0 Cbt BCM943142HM 1x1BGN+BT4.0 HMC
  • WiFi 1x1 BGN+BT4.0 Liteon WB225 1x1BGN+BT4.0 HMC
Waarvan er dus drie 5 GHz ondersteunen, en daarvan twee ook Bluetooth 4.0 hebben.
Ik ga het uitproberen en heb een BCM943228HMB gekocht op eBay. Zodra het kaartje binnen is, laat ik weten of het werkt. (Als het verzenden te lang duurt zoek ik een ander kaartje in NL).
Ik heb inmiddels een Intel Centrino Ultimate-N 6300 en een BCM943228HMB Wi-Fi card geprobeerd in de Y500-MBG2BMH i7, en deze werden beiden niet geaccepteerd. Bij het opstarten volgde bij allebei de melding "Unauthorized Wireless network card is plugged in. Power off and remove it".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Laatst online: 13:19
K.C. Munchkin schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 00:19:
[...]

Ik heb inmiddels een Intel Centrino Ultimate-N 6300 en een BCM943228HMB Wi-Fi card geprobeerd in de Y500-MBG2BMH i7, en deze werden beiden niet geaccepteerd. Bij het opstarten volgde bij allebei de melding "Unauthorized Wireless network card is plugged in. Power off and remove it".
Bij mij werd die BCM943228HMB ook niet geaccepteerd. Het schijnt dat er ook nog een "stamp" (code) van Lenovo op moet zitten.

Kortom, als je een WiFi kaartje erin wilt zetten moet het voldoen aan de hardware (zie die FPU lijst) en daarnaast moet er een code van Lenovo op staan (dus geleverd worden door Lenovo).
Optie 2 is de BIOS wijzigen (of laten wijzigen) zodat je elk WiFi kaartje geaccepteerd wordt. Dit is bijvoorbeeld gedaan voor de Y580. link
Optie 3 is de subsystem ID van je WiFi kaartje wijzigen in die van Lenovo. Hier een voorbeeld link

[ Voor 8% gewijzigd door wilbert11 op 11-01-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 19:05

tw1light

I'm alive

Top dat jullie onderzoek doen naar de WiFi kaarten, ik hoop dat ik deze ooit ook zou kunnen vervangen, want de hele tijd de verbinding kwijt raken begint wat irritant te worden ;)

O en die rebranding ziet er nog best wel doable uit, als ik dat zo even snel doorlees

[ Voor 19% gewijzigd door tw1light op 11-01-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 22:49
En wat als je op ebay.com zoekt op "lenovo intel wifi" ?
Dan krijg je dit: http://www.ebay.com/sch/i...+wifi&_osacat=0&_from=R40
Dan krijg je bijvoorbeeld een Intel 6205 voor $ 13,99 + $ 2,99 verzendkosten.
http://www.ebay.com/itm/F...Cards&hash=item19d65913d6

[ Voor 26% gewijzigd door Gandalf op 11-01-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efe64
  • Laatst online: 01-08 10:53
Mensen die problemen ervaren met de helderheid, probeer de nieuwste nvidia drivers. (310.90)
Bij mij heeft het geholpen.

(Excuses als ik een reactie gemist heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de eerste keer opstarten loopt de laptop vast.

Hmm, de Bios ziet de SSD wel maar windows 8 op mijn Y500 niet.
In de bios staat er "AHCI" als ik dit verander naar "compatible" dan start hij dus niet meer goed op en geeft een foutmelding. Op de SSD staat nog niets maar ik wil het OS van de HDD hier naar toe schrijven met Paragon.

Een aantal hier hebben dit eerder al doorlopen, wat zou ik nu kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:34:

In de bios staat er "AHCI" als ik dit verander naar "compatible" dan start hij dus niet meer goed op en geeft een foutmelding. Op de SSD staat nog niets maar ik wil het OS van de HDD hier naar toe schrijven met Paragon.

Ik kan je niet helpen, dit was de reden dat ik een clean install heb gedaan.. Maar er zijn er vast zeker wel die met goed advies komen.. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:34:

en de bios al op legency gezet ipv EUFI ?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er uit :)
Bedankt voor de reacties!!!!

Paragon gewoon verder geinstalleerd en die zag wel direct de SSD. De instructie van het programma gevolgt. In 11 minuten is de HDD gekopieerd naar de SSD. Volgens de instructie alleen de BOOT volgorde aanpassen, F10 save en opnieuw opstarten.

En........hij start keurig op via de SSD en is werkelijk supersnel. oOo

Ik zie nu de volgende items:
Windows8_OS (C:) 160 GB van 238 GB beschikbaar
LENOVO (D:) 22,5 GB van 24,9 GB beschikbaar
Windows8_OS (F:) 795 GB van 884 GB beschikbaar

De C-schijf is dus de SSD en de D en de F-schijf de HDD.
De D-schijf heeft de drivers en applicaties, deze hou ik intact. De F-schijf kan ik volgens mij gewoon formatteren of juist leegmaken? Moet ik bij het formatteren ergens nog op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Erg bedankt, bij mij heeft het ook gefixt :)
Ik dacht zal niet downloaden aagezien in note's niet bijstond van soort fix brightness.
Efe64 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:56:
Mensen die problemen ervaren met de helderheid, probeer de nieuwste nvidia drivers. (310.90)
Bij mij heeft het geholpen.

(Excuses als ik een reactie gemist heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ok heb een paar uurtjes terug in Duitsland mijn Y500 SLI opgehaald. Snel een paar puntjes die opgevallen zijn:

De speakers zijn echt fantastisch, voor een laptop dan. Ik heb thuis een 5.1 setje op mijn desktop aangesloten, dus dat is natuurlijk veel beter. Maar dit is niet slecht en hij kan hard! niet normaal!

Geen touchpad issues so far. Ik heb ook een Synaptic erin zitten en gelukkig geen Elan.

Nvidia display driver iets doet af en toe raar waardoor het scherm omschiet en vervolgens is alles in \Chrome zwart geworden. Gek.

Voel ook dat de Laptop statisch wordt als hij aan de stroom hangt. Merk wel dat het al per stopcontact verschilt. Ongeaard was het, atleast dat zij mn pa. Maar in een andere die wss ook ongeaard is heb ik er geen last van.

Heb nog niks met games kunnen proberen. Ga morgen eens rustig kijken hoe Skyrim, GW2 en de nieuwe Need For Speed draaien. Als het goed is ondersteunen deze allemaal SLI.

Oh I love the Keyboard backlight. Ik heb overigens wel een QWERTZ toetsenbord. Maar heb deze op de US/QWERTY layout staan en gezien ik blind type heb ik hier geen last van. (Ziet er wel gek uit).

Erg mooi scherm. Oude laptop had nog een bagger schermpje dus dit is wel even wennen. Letters zijn zo klein geworden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er dan toch twee versies touchpad? Ik dacht dat dit niet zo was.
Met de muis werkt mijn touchpad redelijk. Zonder muis is het een drama. Wat moet je hier nu mee?

In eerste instantie leek het goed te gaan, maar enkele dagen is het weer minder. De muiscursor heeft zijn eigen leven, zelfs als je het touchpad niet eens aanraakt.....

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Zover ik weet kan je Lenovo (kon moet ik zeggen volgensmij worden ze vanaf nu nog alleen met Synaptic geleverd) met een Elan of een Synaptic komen. Je leest op notebook forums en de Lenovo forums dat vooral de Elan voor problemen zorgt en dat er vrijwel niemand met een Synaptic is die problemen heeft.
Ik vindt het maar gek waar ze 2 verschillende gebruiken. Waarschijnlijk kon 1 fabrikant de productie niet aan. Maar dan verwacht je wel dat Lenovo zelf goed heeft gekeken of de Elan touchpad wel degelijk is.

Er is overigens een kans dat je het zelf kan fixen. Indien je het durft. Zoals Ethikka een stukje hierboven mooi zij. Een 'Ghetto' fix. Dit persoon heeft zelf wat zitten knutselen. - Er staat een duidelijke afbeelding bij wat hij precies heeft gedaan. Er zit aan de achterkant van het touchpad een stukje tape/connectors en hij d8 dat deze tegen iets als het moederbord aankwamen als alles weer in elkaar zat. Dit zou misschien voor het 'haywire' gaan van de touchpad kunnen zorgen. Met behulp van wat tape heeft hij alles zo verplaatst en vast gemaakt in de hoop dat er geen verstoring meer is.

Misschien het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GFlater

- Wil je ook nog even aangeven welke veranderingen je in de bios exact hebt moeten doen?

- Check wel of het defragmenteren van de SSD (c schijf) uit staat, of snapt W8 vanzelf dat het nu vanaf een SSD werkt?
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:40:
Ik ben er uit :)
Bedankt voor de reacties!!!!

Paragon gewoon verder geinstalleerd en die zag wel direct de SSD. De instructie van het programma gevolgt. In 11 minuten is de HDD gekopieerd naar de SSD. Volgens de instructie alleen de BOOT volgorde aanpassen, F10 save en opnieuw opstarten.

En........hij start keurig op via de SSD en is werkelijk supersnel. oOo

Ik zie nu de volgende items:
Windows8_OS (C:) 160 GB van 238 GB beschikbaar
LENOVO (D:) 22,5 GB van 24,9 GB beschikbaar
Windows8_OS (F:) 795 GB van 884 GB beschikbaar

De C-schijf is dus de SSD en de D en de F-schijf de HDD.
De D-schijf heeft de drivers en applicaties, deze hou ik intact. De F-schijf kan ik volgens mij gewoon formatteren of juist leegmaken? Moet ik bij het formatteren ergens nog op letten?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:00
Zelf ook de Y500 i5 variant gekocht, heb wat raare problemen met het toetsenbord, reageert af en toe 5 a 10 seconden niet... wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Herbie53
praktisch niets hoeven doen dan alleen de Bootvolgorde aanpassen.
Het is verbazend hoe snel alles opstart.
In 10 sec zit ik op mijn inlogscherm. Inloggen, enter en hup W8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam het volgende tegen op de Lenovo Forumsite:
http://forums.lenovo.com/...rking/td-p/950399/page/44

Misschien al eerder door iemand gemeld, maar ik wil het jullie niet onthouden.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
datum 12-01-2013
Mark_Lenovo wrote:

All,

I wanted to share a bit on our progress on this issue..

After careful investigation, Lenovo has determined that a portion of Y500 systems with Elantech touchpads manufactured in November prior to 11/28/2012 could exhibit abnormal touchpad response characteristics. This is isolated to the Elantech touchpad assembly on these systems. Y500 systems manufactured after this date should not be affected.

Customers who experience these symptoms should contact Lenovo technical support for service to replace the touchpad assembly. This should be done after ruling out other potential causes such as incorrect drivers or conflicts with other attached pointing devices. We are in process of checking / updating service part stock to ensure that repairs would be completed with the latest level parts.

Given the speed of the discussion here so far, I thought it was important to let you know what we've found and what we are doing as quickly as we could - as I'm communicating a bit ahead of / in parallel with some of our actions, I would suggest that if you can delay contacting service until next week, we can have time to complete our internal communications and ensure a more consistent answer provided for resolution of these symptoms.

Thanks Mark

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dus maw volgens mij even afwachten op een berichtje maar dan moet je je wel melden bij zo'n
Lenovo technical support.

Netherlands contact information
http://www.lenovo.com/contact/nl/en/
Online shopping queries
Contact us - Mon-Fri 09:00 to 17:30. (CET)

General enquiries
Tel: 020-487-4700

Mailing Address
Lenovo (International) BV
The Netherlands
De Entree 250a
1101EE Amsterdam ZuidOost

Support /Technical support
Technical support contact information by product.
Before you call have the machine serial and model number available.
IdeaPad and B, C, E, G, K, N, V, Y Series Notebooks Dutch 0900-654-654-0 (0,15€/Min)
9AM - 6PM Monday - Friday

Lenovo warranty and repair service number
+31-20-514-5770

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb van de week mijn Y500 i7 besteld en kan hem deze week ophalen.

Even een korte vraag, wil er naast een mSata SSD ook nog nieuw geheugen inprikken zodat ik gelijk op 16GB zit. Nu weet ik niet precies op welke snelheid het geheugen draait dat er al inzit en wat ik er dus bij moet prikken. Kan iemand me hiermee helpen?

Daarnaast ben ik het forum doorgespit en ga ik me er aan wagen om als novice tweaker toch zelf die mSata te voorzien van Windows 8 (fingers crossed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:59
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:18:
Heb van de week mijn Y500 i7 besteld en kan hem deze week ophalen.

Even een korte vraag, wil er naast een mSata SSD ook nog nieuw geheugen inprikken zodat ik gelijk op 16GB zit. Nu weet ik niet precies op welke snelheid het geheugen draait dat er al inzit en wat ik er dus bij moet prikken. Kan iemand me hiermee helpen?

Daarnaast ben ik het forum doorgespit en ga ik me er aan wagen om als novice tweaker toch zelf die mSata te voorzien van Windows 8 (fingers crossed)
Voor zover ik weet draait het op 1600 mHz maar als je me vertelt hoe je het kan uitvinden dan wil ik het wel voor je nakijken op mijn pc (heb een Y500 i7), Met die 16gb geheugen moet je er wel rekening mee houden dat voor zover ik weet geen geheugenbank meer vrij is dus zul je allebei de geheugenreepjes moeten vervangen.

edit: net even in het taakbeheer gekeken en draait inderdaad op 1600 MHz

[ Voor 3% gewijzigd door Flaggie op 14-01-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Zojuist een Crucial r4 besteld. 128gb moet naar verwachting genoeg zijn voor de paar spelletjes die ik erop zet. Zal hem van de week eens erin zitten. (Als ik er een beetje handigheid in heb.)

Misschien wel leuk om een filmpje te maken van de boot tijd nu, en daarna.
Al moet ik zeggen dat ik hem echt al super snel vindt opstarten door de caching ssd. Zal niet veel meer dan 12 seconden duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Nou, zojuist ook een flippend touchpad mee mogen maken :( Dacht dat die van mij redelijk probleem vrij was, maar helaas is niets minder waar. Toen hij voor de zoveelste keer in een achterlijke bui een klik lanceerde op de closebutton van een venster was ik het beu en heb ik de touchpad uitgeschakeld.

Vreemde is dat de storing niet constant was, soms was het probleem weer even weg voor een paar minuten om daarna weer keihard terug te komen... :( Eigenlijk wel een beetje buikpijn van een laptop van 1000 euro die gewoon niet fatsoenlijk is te gebruiken waarvoor hij is gemaakt (namelijk op je schoot/lap er mee werken), als je allerhande apparaten er aan moet hangen om hem fatsoenlijk te gebruiken slaat dat natuurlijk nergens op...

Zit er niet op te wachten dat ik hem moet opsturen en hem een paar weken kwijt ben. Ding wordt zakelijk gebruikt en ik mag hopen dat ik niet gedupeerd raak door slechte kwaliteit van Lenovo :'( Daarnaast hangt er een SSD in dus zit ik ook neit te wachten op het in en uitbouwen van die schijf... :(

En ik was nog wel zo blij met dat ding...

Overigens zag ik tijdens de storing in het Elean icoontje een hoop "druk" spots verschijnen. Dus op de een of andere manier pakt dat ding "foute" signalen op...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 07:36

Mip

Ook ik als novice tweaker heb me gewaagd aan het inbouwen van een Crucial mSata 128GB SSD in de Y500 i7

Alles ging gladjes :)
-Drivers gebackupt van de Lenovo petitie
-Laptop opengeschroefd en de caching SSD vervangen door de Crucial
-Boot menu gestart, UEFI uitgezet en legacy support aangezet. reboot
-Boot menu openen, de boot volgorde aanpassen naar USB (voor mn bootable USB-disk waar Windows op stond om te installeren op de SSD) -SSD-HDD-ODD
-Windows geinstalleerd op de SSD
-De laatste stappen van het Computer Totaal artikel gevolgd; TRIM gecontroleerd, defrag en indexeren uitschakelen heb ik tot op heden niet kunnen vinden hoe ik dit kan instellen in Win 8, iemand een idee?
-De Lenovo partitie heb ik verwijderd en de HDD geformateerd. dit is nu mn D:/ schijf waar MP3, foto's, films ec op staan

Heerlijke snelle machine nu :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip

Mip

LunaTempesta schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:47:
Zover ik weet kan je Lenovo (kon moet ik zeggen volgensmij worden ze vanaf nu nog alleen met Synaptic geleverd) met een Elan of een Synaptic komen. Je leest op notebook forums en de Lenovo forums dat vooral de Elan voor problemen zorgt en dat er vrijwel niemand met een Synaptic is die problemen heeft.
Waar kan ik uberhaubt vinden welke van de 2 er in de mijne zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 22:49
Mip schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:32:
-De laatste stappen van het Computer Totaal artikel gevolgd; TRIM gecontroleerd, defrag en indexeren uitschakelen heb ik tot op heden niet kunnen vinden hoe ik dit kan instellen in Win 8, iemand een idee?
Defrag en indexeren hoef je niet uit teschakelen op windows 8:
http://www.tweakhound.com...ndows-8-ssd-settings-etc/
http://www.tweakhound.com/2011/09/20/bad-tweaks/

[ Voor 5% gewijzigd door Gandalf op 14-01-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Mip schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:39:
[...]

Waar kan ik uberhaubt vinden welke van de 2 er in de mijne zit?
Heel makkelijk bij device manager, en daar zie je een lijstje met mouse/muis staan. Dubbelklik en je krijgt het volgende. Windows heeft overigens tegenwoordig (windows 8) heel makkelijk de zoekfunctie verwerkt. Gewoon even naar rechts boven gaan en zoeken op Mouse in settings kom je er ook wel. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r0mKU.png
Mip schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:32:
Ook ik als novice tweaker heb me gewaagd aan het inbouwen van een Crucial mSata 128GB SSD in de Y500 i7

Alles ging gladjes :)
Heerlijke snelle machine nu :9
Thanks voor de snelle instructies ;). Zo lijkt het vrij simpel. Woensdag avond maar eens gaan sleutelen.

[ Voor 10% gewijzigd door LunaTempesta op 14-01-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip

Mip

Mooi, thanks
LunaTempesta schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:45:
[...]

Heel makkelijk bij device manager, en daar zie je een lijstje met mouse/muis staan. Dubbelklik en je krijgt het volgende. Windows heeft overigens tegenwoordig (windows 8) heel makkelijk de zoekfunctie verwerkt. Gewoon even naar rechts boven gaan en zoeken op Mouse in settings kom je er ook wel. [afbeelding]

[...]
Daar had ik het ook verwacht, echter bij mij staan onder Muizen echter HID-muis en PS/2-compatibele muis

Heb een USB muisje eraan zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Even het usb muisje eruit halen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe controleer je de Trim bij een SSD. Dat had ik nog niet gedaan. Bij mij staat alles op UEFI. Ik heb hier niets mee hoeven te doen. Is dat niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mmmm, gisteren een synaptics driver op de laptop gezet (ergens een soort generic driver gevonden). In systeembeheer wordt de touchpad nu weergeven als Synaptics :?

Het leek erop dat het verwijderen van die Elean drivers de problemen al verminderde en dat ze mogelijk helemaal weg zijn. Dat zou ook verklaren waarom de laptop voorheen geen problemen vertoonde. Ik heb de Elean drivers pas later erop gezet en niet meer getest.

Hoe weet je eigenlijk wanneer de laptop is geproduceerd, op mijn accu (stond ergens dat daar een productie datum moet staan) staat 11 2012....

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:59
.Gertjan. schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:11:

Hoe weet je eigenlijk wanneer de laptop is geproduceerd, op mijn accu (stond ergens dat daar een productie datum moet staan) staat 11 2012....
Het staat onder de batterij op de laptop, niet op de batterij. Het staat ook op de doos als je die nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
.Gertjan. schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:11:
Mmmm, gisteren een synaptics driver op de laptop gezet (ergens een soort generic driver gevonden). In systeembeheer wordt de touchpad nu weergeven als Synaptics :?

Het leek erop dat het verwijderen van die Elean drivers de problemen al verminderde en dat ze mogelijk helemaal weg zijn. Dat zou ook verklaren waarom de laptop voorheen geen problemen vertoonde. Ik heb de Elean drivers pas later erop gezet en niet meer getest.

Kan je die drivers delen met ons?

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Toms_88 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:23:
[...]

Kan je die drivers delen met ons?
http://www.synaptics.com/resources/drivers

Ik heb deze gisteren erop gezet en tot nu toe geen rare fratsen mee gemaakt. Heb overigens groot deel van de tijd op mijn wacom gewerkt, maar als ik zo nu en dan een keer met de touchpad navigeer lijkt het allemaal prima te gaan :)

Het viel mij trouwens op dat het Elean icoontje/logo erg veel op het Synaptics leek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Hier flipt ie helaas nog als een dolle.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf nu ook de Y500 met core i7, maar het intelegent touchpad werkt niet, of iniedergeval, er wordt niet gereageerd als ik op de rechter muisknop druk, weet iemand waar een instelling verkeerd staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Zo, NVidia drivers geupdate en het werkt prima. Maar hoe kom ik nou bij de advanced settings in NVidia control panel? Volgens mij kan de memory klok van de GPU namelijk wel ietsje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 18:49:
Ik heb zelf nu ook de Y500 met core i7, maar het intelegent touchpad werkt niet, of iniedergeval, er wordt niet gereageerd als ik op de rechter muisknop druk, weet iemand waar een instelling verkeerd staat?
Heb je toevallig gertjan's link gedrukt en je touchpad daarme ge-update? Want namelijk zijn dat de synaptics drivers zonder intelligent touchpad software. Je vindt alle nieuwe software voor de y500 bedoeld, en door Lenovo van tijd tot tijd zelf bijgewerkt op hun eigen website. Zoek driver & support voor de Lenovo ideapad y500 model en dan kom je er zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:18:
Zo, NVidia drivers geupdate en het werkt prima. Maar hoe kom ik nou bij de advanced settings in NVidia control panel? Volgens mij kan de memory klok van de GPU namelijk wel ietsje hoger.
Volgensmij kan dit wel met Nvidia Inspector en niet via de control panel settings, wilbert11 heeft eerder een link gepost naar dit topic. (far cry 3 ging wel op zwart bij mij tijdens het spelen met de .bat file van n1smo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Laatst online: 13:19
Voor degene die een ander WiFi kaartje erin willen doen. De bios van de Y500 is unlocked en de whitelist is verwijderd. Check link

Nu nog wachten of er iemand de SG (switchable graphics) in de bios aan wilt/durft te zetten om te testen of de HD4000 en de GT650m dmv Optimus technology kunnen samenwerken (=langere accuduur).
Door de SG stand aan te zetten zou het mogelijk kunnen zijn om WiDi te testen (tenminste als je een intel wifi kaartje in de Y500 stopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Zou me niet aan Optimus willen wagen, dat geeft altijd problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Phntm schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 01:53:
[...]

Heb je toevallig gertjan's link gedrukt en je touchpad daarme ge-update? Want namelijk zijn dat de synaptics drivers zonder intelligent touchpad software. Je vindt alle nieuwe software voor de y500 bedoeld, en door Lenovo van tijd tot tijd zelf bijgewerkt op hun eigen website. Zoek driver & support voor de Lenovo ideapad y500 model en dan kom je er zelf wel.
Ook op de synaptics driver moet volgens mij de rechterklik gewoon werken (tenminste bij het klikken op de rechtse onderkant, misschien dat dat intelligent stuk ook andere kliks toestaat). Ik heb volgens mij een ELEAN pad (op de hdd stonden de ELEAN drivers en de fabricage datum is 12/11/24), bij het installeren van de ELEAN drivers kreeg ik problemen. Met de standaard W8 drivers en nu de Synaptics driver heb ik geen issues.

Wat ik begrepen had was dat je de generic synaptic drivers gewoon kon gebruiken op ELEAN versies.
Trouwens vroeger downloade ik voor iedere laptop standaard de synaptic drivers, tot een maand geleden wist ik niet eens dat er andere fabrikanten waren :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een dom foutje van mij, ik dacht dat dit enkel aanrakken was, maar de knoppen zijn gewoon weg gewerkt. Ik drukte dus niet hard genoeg (ik drukte helemaal niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eillienroc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
is het mogelijk dat de toetsenbordverlichting automatisch uitgaat na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light

tw1light

I'm alive

eillienroc schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:56:
is het mogelijk dat de toetsenbordverlichting automatisch uitgaat na een tijdje?
Voor zover ik weet niet nee, alleen met Fn+Spatie is de felheid te regelen (2 niveaus) en de verlichting compleet uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

eillienroc schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:56:
Dat zou eigenlijk reuze handig zijn. Gewoon een timer in de software instellen dat bijvoorbeeld vanaf 8 uur in de avond de backlights aangaan en overdag gewoon uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren contact gehad met Lenovo Amsterdam.
Mijn laptop gaat terug naar Lenovo. Een voucher toegezonden gekregen. Ze gaan het Elantech touchpad vervangen voor een synaptic. Ik blijf het wel een mooie laptop vinden. Hopeleijk werkt hij dan zoals het hoort.

Ben hem dan helaas wel even 10 dagen kwijt ;w

Weet iemand hoe groot die D-partitie was? Ik breng hem even terug in originele staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 03:47

Archimond

Lopende Helpdesk

Yes ik ben nu ook member van de Lenovo Y500 laptop gebruikers. Vanaf 4 januari 2013 bij Komplett besteld.
Helaas was die al 7 uur gebruikt, ondanks dat de zegel niet verbroken was.

Momenteel heb ik een Samsung 840 Pro SSD 128GB van Komplett.
De Seagate 500GB harde schijf in de Lenovo Y500 heb ik wel nodig aangezien ik veel dingen download en weer verwijder.
MP3 van iTunes, Youtube filmpjes, Demo's van Games en Foto's van mijn camera.

Wat is denk jullie beste oplossing:
1. Samsung 840 Pro inruilen bij Norrod (zit dichtbij mij) voor Crucial M4 mSata 128GB, ik krijg misschien geen 35 euro terug voor het verschil in prijs. 500GB blijft erin.

2. Compatible HDD Ultrabay vinden van 9.5mm, want de originele is alleen bij Lenovo voor 190 dollar te bestellen.

3. 500GB in externe USB behuizing stoppen met USB 3.0.
Dat is voor mij het minst interessant, want ik heb al 1x 500GB extern 2,5inch USB 2.0 en 2TB 3,5inch Western Digital USB 2.0
Dan heb ik liever 1TB 2,5inch USB 3.0 of 3TB 3,5inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ik heb zojuist de Crucial M4 erin geinstalleerd. Piece of cake. Moeilijkste was de y500 open schroefen en vervolgens de achterklep eraf halen. Ik kan niet meteen zeggen dat ik t.o.v de 16gb caching ssd veel sneller ben geworden met opstarten. Toevallig heb ik de bootup met caching gefilmd en op youtube gezet. Kwam toen ongeveer op 14 seconden uit. Zal deze nog wel eens gaan timen morgen, volgensmij zat ik toenet op de 12 seconden.
Maar het is vooral sneller met applicaties en al die dingen. En nu heb ik natuurlijk lekker 1tb ruimte volledig vrij voor media en andere dingen.

De prestatie index van windows is misschien wat onbetrouwbaar. Had hem eerst 2 keer uitgevoerd, eerste keer zat ik op 5.9 door de primaire harde schijf, de 2de keer kwam die alweer op 6.7. Nu met crucial m4 erin zit ik op 8.1 - Hele vooruitgang dus.

@Archimond. Ik kan de Crucial dus goed aanraden. En het is vrij snel geflikd, mits je weet wat je moet doen. (Heb wat hulp gehad van de expert in het huis.) Optie 1 is de goedkoopste denk ik? En IMO, daar zit je ook wel goed mee. 2. is misschien onhandig als je later toch een gpu o.i.d in de ultrabay wilt doen, dan blijf je bezig. 3. Onhandig, loop je iedere keer een HDD mee te slepen terwijl je die met optie 1 gewoon in je laptopje hebt zitten.

Ik neem aan dat je het i5 model hebt, gezien je een 500gb HDD hebt? Je msata slot is dus leeg. Als je geld genoeg hebt kan je ook een combinatie doen :P? msata, ssd en de HDD in ultrabay ;)? Beetje overkill misschien.
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:53:
Gisteren contact gehad met Lenovo Amsterdam.
Mijn laptop gaat terug naar Lenovo. Een voucher toegezonden gekregen. Ze gaan het Elantech touchpad vervangen voor een synaptic. Ik blijf het wel een mooie laptop vinden. Hopeleijk werkt hij dan zoals het hoort.

Ben hem dan helaas wel even 10 dagen kwijt ;w

Weet iemand hoe groot die D-partitie was? Ik breng hem even terug in originele staat.
Suc6! Ik hoop dat hij probleemloos terug komt. Mijne nu bijna 1 week in gebruik zonder enige problemen gehad te hebben met het synaptic. Idd, het is een enorm mooie laptop. - Ik moet nu even gokken omdat ik de HDD helemaal heb geformateerd en nieuwe partities heb gemaakt, maar volgensmij was de 'D' partitie 25gb.

[ Voor 21% gewijzigd door LunaTempesta op 16-01-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light

tw1light

I'm alive

24,9gb om precies te zijn, maar 25gb inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ArtsOfTerror, tw1light bedankt. Ik zal die D-partitie weer even op 25 GB zetten. Map met Drivers er weer op.
Dan gaat de laptop terug zoals die was. De synaptic touchpad kennen volgens mij geen problemen. Daarentegen de Elantech's juist wel. Baal er enorm van. Maar ja, een laptop met dezelfde specs kost wel een honderd of 3 a 4 meer. Dus toch wel de moeite waard lijkt me.

Overigens is met Paragon ongeloofelijk makkelijk heen en weer te clonen. Net ff de OS van de SSD terug gecloned naar de HDD en Bootopstartvolgorde aangepast. Opnieuw opstarten en Ik zit nu weer via de windows OS 8 op de HDD te werken. Morgen de Crucial 256 SSD er nog even uit en de 16 GB er weer in. Klaar is kees. Versturen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Ben weer teruggegaan naar NVidia 306.00 (die van Lenovo) nadat ik merkte dat mijn Skyrim framerates naar 25FPS en lager waren gegaan.

Nu zijn de framerates weer als vanouds, 50FPS+ maxed out. Heb verder alleen Minecraft getest (met hevige graphics mods), en die had geen last van de nieuwe drivers. Iemand anders vergelijkbare problemen?

Ook gemerkt dat Skyrim niet erg goed draait in software rendering mode (wat je dus krijgt als je drivers installeert en dan niet reboot)...

[ Voor 44% gewijzigd door Wolfos op 16-01-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eillienroc
mijn i5 scoort maar een 5.5 op de windows score, en hij boost niet naar 3.5ghz, kan er iemand dit verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Windows score is niet erg nuttig, daarnaast is de 'turbo frequency' van die i5 3210M 3.1GHz.

Hyperthreading kan je vooral zien omdat programma's het zien als een quad core CPU (of in de i7 versie als 8 cores).

[ Voor 73% gewijzigd door Wolfos op 17-01-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eillienroc
als ik cpu-z open dan vindt ie maar 1 core 2 threads???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eillienroc
Het probleem is opgelost, ik heb windows opnieuw geinstalleerd, wss dacht windows dat hij nog in mijn oude pc zat :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
3 keer de windows tetst laten lopen en 3 keer wat anders krijgen. Zo betrouwbaar is het dus.
Mijn SLi scoort op de test lager dan een enkele 650m.
Enige wat misschien nog nuttige kan zijn is de hdd score. Met caching zat ik op de 5.9, nu met crucial zit die op de 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:13
Ik zit er ook aan te denken om de Y500 (i7 model) aan te schaffen ter vervanging van mijn desktop welke inmiddels toch echt problemen krijgt met het meekomen (zie sig.)

Alleen als ik de pricewatch bekijk dan zie ik dat bijna geen enkele partij deze laptop meer verkoopt :X
Laptop is nog niet zo heel lang uit zag ik wel erg vroeg om EOL te gaan of is het bekend dat er leveringsproblemen zijn, hier heb ik echter niets over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Heeft iemand al een generieke Ultrabay / Caddy gevonden? De originele is duur en moeilijk hier te verkrijgen.
Op deze forum: http://forums.lenovo.com/...y-Options-HDD/td-p/943431
zegt ubufugu: "I removed the dvd drive from my y500 and found that there's a plastic locking mechanism that is screwed on to it, allowing for it to be swapped easily. It looks like the mechanism can be easily removed and put on say, a 9.5mm generic hard drive caddy which would cost arount $10. Only problem is the bezel on the dvd drive seems locked on tight. I'm holding off replacing the dvd drive till I figure out how to remove that bezel. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43
Als ik dat zo hoor past een caddy van een w520 waarschijnlijk. Die heeft ook zon uitsteeksel. Ik heb de y500 niet, maar wel zo'n caddy voor een w520. Als iemand een foto met afstanden neemt van de dvd drive wil ik mijn caddy wel opmeten.

[ Voor 1% gewijzigd door wortelsoft op 20-01-2013 09:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

pin_point schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:45:
Ik zit er ook aan te denken om de Y500 (i7 model) aan te schaffen ter vervanging van mijn desktop welke inmiddels toch echt problemen krijgt met het meekomen (zie sig.)

Alleen als ik de pricewatch bekijk dan zie ik dat bijna geen enkele partij deze laptop meer verkoopt :X
Laptop is nog niet zo heel lang uit zag ik wel erg vroeg om EOL te gaan of is het bekend dat er leveringsproblemen zijn, hier heb ik echter niets over kunnen vinden.
Vreemd idd, op de NL Lenovo site is de i7 niet meer te vinden.
Er zijn nu btw wel een aantal bays verkrijgbaar. Maar die zijn totaal niet interessant voor de i7 bezitters.
http://www.lenovoshop.com/nl/searchProduct?searchTerm=y500

Edit: hij is hier o.a. nog te koop:
bij Paradigit:Paradigit
bij BCC: BCC
bij Otto: Otto

Dus even goed zoeken.

[ Voor 38% gewijzigd door fulgore op 20-01-2013 14:51 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Dank je wortelsoft en fulgore.
De harde schijf bay is incl 750GB harde schijf 89,99. Wie weet of er een 3,5inch of 2,5inch harde schijf in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

ga maar uit van een 2.5''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Laatst online: 04-02 14:18
Weet iemand hoe je in het BIOS kan komen? Esc, F1, F2, F12, Del, FN+F1 werkt allemaal niet bij mij...

edit: Uiteindelijk toch gelukt na uit/aanzetten ipv herstarten (met F1 of F2 :P).

[ Voor 29% gewijzigd door --3S-- op 20-01-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVR79
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-04 19:48
Mijn excuses als dit reeds tig keer de revu is gepasseerd maar heb het ganse topic reeds verscheidene malen doorlopen, maar helaas, het lukt me niet om Win8 te moven naar mijn SSD. Enige hulp is ten zeerste geapprecieerd.

Dit is wat ik geprobeerd heb:
Allereerst heb de windows partitie verkleind tot een 30GB. Map met drivers op een USB stick gezet, alsook een USB Recovery Stick gemaakt.
Met behulp van Paragon Migrate OS to SSD (aangekocht) dacht ik Win8 te verhuizen naar mijn SSD (Crucial M4 256GB). Paragon opgestart, OS gemigreerd, de instructies van Paragon gevolgd, boot sequence op Legacy gezet ipv UEFI (Legacy voor EFI) en SSD als eerste geplaatst, AHCI is actief. F10 en reboot.

Probleem is echter dat ik nu enkel Network boot krijg (die natuurlijk mislukt). Enkel als ik terug via UEFI boot (Win8 op HDD) komt er opnieuw leven in de brouwerij.

Ik breek mijn kop er al een paar dagen over maar ik heb geen idee wat ik fout doe.
Iemand enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Wauw de ultrabays zijn er. Hopelijk de gpu ook snel. De extra fan heeft wel een verleidelijk prijsje maar op de lenovo forums zegt een gebruiker dat hij alleen maar koude lucht steelt van de hoofdfan. Weet iemand nog positieve ervaringen te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ainu88 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:15:
Wauw de ultrabays zijn er. Hopelijk de gpu ook snel. De extra fan heeft wel een verleidelijk prijsje maar op de lenovo forums zegt een gebruiker dat hij alleen maar koude lucht steelt van de hoofdfan. Weet iemand nog positieve ervaringen te vinden?
Heb je een linkje? Kon ze zo snel niet vinden op de Lenovo site. Heb zelf wel interesse in een ultrabay voor de harddisk. Kan ik de 1 TB disk weer terugschuiven. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de prijs van zo'n ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:30
.Gertjan. schreef op zondag 20 januari 2013 @ 18:56:
Heb je een linkje? Kon ze zo snel niet vinden op de Lenovo site. Heb zelf wel interesse in een ultrabay voor de harddisk. Kan ik de 1 TB disk weer terugschuiven. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de prijs van zo'n ding :)
fulgore schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:32:
Er zijn nu btw wel een aantal bays verkrijgbaar. Maar die zijn totaal niet interessant voor de i7 bezitters.
Aantal posts boven je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

AlexMurphy schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:06:
[...]

[...]

Aantal posts boven je ;)
:$ oeps, dat is het nadeel van lezen op je mobiel. Dacht dat het allemaal wat oudere posts waren.

Vind het wel een beetje aan de prijzige kant... Bijna 90 euro voor een stukje plastic om een extra hdd erin te kunnen schuiven. Er zit dan wel een schijf in, maar die heb ik niet nodig (heb hier nog de 1TB liggen die eruit kwam :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, is er iemand die een Y500 sli heeft ? Ik wil y500 sli kopen maar ik heb alleen een sli versie in Duitsland gevonden dus met een QWERTZ toetsenbord. Ik vind het niet erg.
Weet iemand een goed plaats om een sli te kopen ? Ik woon in Belgie maar ik kan met de auto naar Aken in duistland geraken.
Ik heb twee wibsites gevonden
http://www.comtech.de/Len...otebook_detail_54935.html
http://www.notebook.de/le...7-3630qm-2x4gb-39-p-53239

Notebook.de is een lenovo partner en is 50 euro duurder. En er staat niks over de garantie.
Andere heeft pick-up and return. Is pick-up and return garantie in duitsland ook voor belgie ?
Nog enkele vragen:
Welke betalling is de beste als je online iets besteld ?
Weet iemand misschien een y500 sli te koop met qwerty of met azerty ?
En kun je lang op y500 sli werken zonder dat er problemen zijn ? Met bvb warmte ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ik heb de SLi versie ook in duitsland besteld. Bij deze shop. Hun bezorgen niet aan gewone klanten in het buitenland. Ze hebben wel een winkel in Duitsland alleen is die denk ik te ver voor jou. Ik had hem naar een collega in duitsland laten verzenden. Als je daar de mogelijkheid voor hebt zou ik die site nemen. Voor 10 besteld, volgende dag lag hij al klaar. Ruim week in gebruikt en helemaal geen problemen gehad. Qwertz keyboard is niet erg, blind typen en je hebt er eigenlijk helemaal geen last van. Let je wel op dat er andere gekke toetsen bij zitten en dat de OS in het duits komt. Language pack kan je zo downloaden, maar kleine dingentjes blijven gek genoeg duits. Inmiddels zelf een clean install gedaan dus heb daar geen last meer van.

Overigens heeft Lenovo een wereldwijde garantie. Dus je kan een duits model gewoon naar een nederlands Lenovo plek brengen.
Voor betaling hmm, ik heb via paypal gekozen, makkelijk en betrouwbaar.
Helaas hebben alleen alle oostblok landen de SLi. Deze komen allemaal met gekke QWERTZ varianten. Lenovo zal waarschijnlijk in due time wel een keyboard replacement te koop zetten. Je kan natuurlijk ook altijd je laptop naar Lenovo sturen en dan kunnen hun hem al vervangen. Momenteel zie ik daar geen nut van in, red het met QWERTZ ook prima. Gewoon de boel op US zetten en typen maar!
Mijn SLi wordt verder ook niet overdreven warm. Heb de GPU naar 2 uur gamen niet boven de 65 zien komen en de CPU niet veel boven de 75. Kwa batterij is het ook prima mits je het op energie besparing zet en lage helderheid. Heb er 4 uur uit kunnen persen.

[ Voor 32% gewijzigd door LunaTempesta op 21-01-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:09
LunaTempesta schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:15:
Ik heb de SLi versie ook in duitsland besteld. Bij deze shop. Hun bezorgen niet aan gewone klanten in het buitenland. Ze hebben wel een winkel in Duitsland alleen is die denk ik te ver voor jou. Ik had hem naar een collega in duitsland laten verzenden. Als je daar de mogelijkheid voor hebt zou ik die site nemen. Voor 10 besteld, volgende dag lag hij al klaar. Ruim week in gebruikt en helemaal geen problemen gehad. Qwertz keyboard is niet erg, blind typen en je hebt er eigenlijk helemaal geen last van. Let je wel op dat er andere gekke toetsen bij zitten en dat de OS in het duits komt. Language pack kan je zo downloaden, maar kleine dingentjes blijven gek genoeg duits. Inmiddels zelf een clean install gedaan dus heb daar geen last meer van.

Overigens heeft Lenovo een wereldwijde garantie. Dus je kan een duits model gewoon naar een nederlands Lenovo plek brengen.
Voor betaling hmm, ik heb via paypal gekozen, makkelijk en betrouwbaar.
Helaas hebben alleen alle oostblok landen de SLi. Deze komen allemaal met gekke QWERTZ varianten. Lenovo zal waarschijnlijk in due time wel een keyboard replacement te koop zetten. Je kan natuurlijk ook altijd je laptop naar Lenovo sturen en dan kunnen hun hem al vervangen. Momenteel zie ik daar geen nut van in, red het met QWERTZ ook prima. Gewoon de boel op US zetten en typen maar!
Mijn SLi wordt verder ook niet overdreven warm. Heb de GPU naar 2 uur gamen niet boven de 65 zien komen en de CPU niet veel boven de 75. Kwa batterij is het ook prima mits je het op energie besparing zet en lage helderheid. Heb er 4 uur uit kunnen persen.
Ik ga binnenkort naar München, waar ze een winkel hebben, en zou er dus eventueel eentje kunnen meenemen. Het QWERTZ toetsenbord zou me wel erg storen, spijtig dat daar geen goede oplossing voor is.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dus even goed zoeken.
Ik had de mijne gereserveerd bij Paradigit Den Haag. Zou eerst 12 januari binnenkomen, daarna heel lang niets meer gehoord. Was toevallig bij een andere vestiging en daar hadden ze hem nog liggen, :9 terwijl op de website de voorraad anders aangaf. Je kunt gewoon even proberen bij de P vestiging bij jou in de buurt, misschien heb je daar ook geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LunaTempesta schreef op maandag 21 januari 2013 @ 17:15:
Ik heb de SLi versie ook in duitsland besteld. Bij deze shop.
- Zie op de Duitse site dat de 2e GT650 al meegeleverd wordt voor €999,-. Das apart waarom wordt net over de grens de Y500i7 wel inclusief 2e GT650 geleverd en dat voor dezelfde prijs?

- Zijn er in Duitsland ook problemen (geweest) met het touchpad en het toetsenbord?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
Ja ergens terug in deze topic hadden we het daar ook over.
Voor de prijs van de i7 hier heb je de i7 daar met SLi. Heel appart.

Touchpad problemen zijn wereldwijd geweest. Maar dat lag bij de Elan touchpads die erin zaten. Synaptic heeft geen problemen, en die zit er bij mij in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:30
Komt de Y500 SLI ook nog naar nederland dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
LunaTempesta schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:35:
Ja ergens terug in deze topic hadden we het daar ook over.
Voor de prijs van de i7 hier heb je de i7 daar met SLi. Heel appart.

Touchpad problemen zijn wereldwijd geweest. Maar dat lag bij de Elan touchpads die erin zaten. Synaptic heeft geen problemen, en die zit er bij mij in.
Helaas had ik een versie met een Elan touchpad. Heb de laptop terug gestuurd naar Medion-Lenovo te NUTH. Ga er vanuit dat er een Synaptic touchpad in komt (dit kon ik niet specifiek aangeven aldus medewerker lenovo). Duurt ongeveer 2 weken voordat ik hem terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Hoe moeten deze utrlabays eigenlijk in de laptop geplaats worden, kon er nog niet veel over vinden bij lenovo.com en google.
[...]

Dus even goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 17:51
Ik zit met het volgende dilemma:

Momenteel heb ik een Dell XPS 17 L701x. Deze heeft voortaan problemen met de nieuwere spellen en ik ben de 1600x900 resolutie meer dan beu. Ik kijk al heel lang naar de Y500. Alleen met benchmarks van de haswell GT3 IGPU. Is het nog wel waard om een laptop met een GT 650m te kopen. Ik zou graag 2/3 jaar de nieuwere spellen kunnen blijven draaien. Het liefst op Full HD maar wil niet lager gaan dan medium of high. Is het waard om deze laptop nog te halen of toch beter wachten voor de haswell icm de "nieuw" gerebrandde (zucht...) GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Freeextreme, Ik heb de mijne ingepakt klaar staan voor verzending naar Nuth. Heb je hem nog aangetekend verzonden? (ondanks de voucher?)

@Gkomega, volgens mij is het zeker de moeite. Probeer er alleen eentje te scoren met een synaptics touchpad en dus niet een Elantech.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 17:51
@Gkomega, volgens mij is het zeker de moeite. Probeer er alleen eentje te scoren met een synaptics touchpad en dus niet een Elantech.
Hoe kan ik voordat ik bestel zien welke van de 2 het is? Zat te denken om bij BCC er eentje te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gkomega schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:32:
[...]

Hoe kan ik voordat ik bestel zien welke van de 2 het is? Zat te denken om bij BCC er eentje te halen.
Schijn je te kunnen zien aan de productie datum :) (na 28 november schijnt er geen Elean meer in te zitten)

Wat ik mij afvraag is of ze voor 28 november ook al Synaptics inbouwden... Nu ik de synaptic driver erop heb staan (die generic die ik gepost heb) lijk ik geen last te hebben, daarnaast identificeert Windows mijn touchpad nu als een Synaptics. Het vreemde is dat op mijn hardeschijf wel de drivers stonden voor de elean...

Toen ik die installeerde wat de laptop totaal onhandelbaar en was er weinig te beginnen met die touchpad. Nadat ik de synaptics erop had gegooid waren die problemen voorbij (zo lijkt het tenminste).

Terwijl ik dit type ben ik eens met de touchpad aan het spelen, maar echt helemaal probleemloos is het niet... :'( Maar ik zit er absoluut niet op te wachten om hem terug te sturen eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gkomega, die van mij komt van BCC (Beverwijk). Ik denk dat je dit wel zeker moet weten voordat je er een meeneemt.
De doos waar de laptop inzit heeft een grote sticker met alle gegevens incl. fabr. datum!
Dus eerst even nagaan vanaf wanneer men geen Elantech meer heeft ingebeouwd!
Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste