Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Kijk even bij energy management, en dan stel je de batterijwerkstand op max levensduur van de batterij.. Als je dia andere aan hebt staan, dan laadt die niet op.. Bij mij bleef die op 61% staan..

Heeft iemand een Jip en Janneke guide voor een M4SSD te installeren met windows 8.. Ik heb de I5 variant..

Mag ook per DM, maar ik denk dat er meer vraag naar is.. :)

Hoe sluit je de apps in godsnaam..?? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Frank1973 op 01-01-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:39
Frank1973 schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 19:29:

Midden bovenaan vastpakken en slepen naar (rechts) onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Kijk even bij energy management, en dan stel je de batterijwerkstand op max levensduur van de batterij.. Als je dia andere aan hebt staan, dan laadt die niet op.. Bij mij bleef die op 61% staan..

Heeft iemand een Jip en Janneke guide voor een M4SSD te installeren met windows 8.. Ik heb de I5 variant..

+1

Inderdaad meer vraag naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 13:58
http://www.bcc.nl/medion-p6816.html

Is dit reden om nu te gaan huilen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88

Apps kan je sluiten door de bovenkant van het scherm vast te pakken en naar onder te slepen. Of alt+f4 als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 08:27
geen idee,
lijkt mij niet iig, ik zou niet meer op die resolutie kunnen werken, dus het is een snelle laptop maar een ongeloofelijk brakke resolutie, zeker voor die specs. als de resolutie niet uit zou maken dan is het misschien een goede koop, hoewel ik me afvraag in hoeverre de bouwkwaliteit acceptabel is

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Wel heeeeeeeeeeeeeel goedkoop die Medion Akoya. Idd jammer van resolutie, maar ja, specs zijn voor de rest nagenoeg gelijk. En dat scherm bij de Y500 hoeft echt geen 300 euro te kosten. Worden we genept? Ja tuurlijk :P

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

power_user schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 01:22:
Wel heeeeeeeeeeeeeel goedkoop die Medion Akoya. Idd jammer van resolutie, maar ja, specs zijn voor de rest nagenoeg gelijk. En dat scherm bij de Y500 hoeft echt geen 300 euro te kosten. Worden we genept? Ja tuurlijk :P
Dat het goedkoop is staat buiten kijf, maar dat we genept worden ik weet het niet.. Ik denk in het algemeen dat Lenovo beter is qua afwerking/geluid/koeling en natuurlijk FHD scherm.. Dat is mij de 300 euro wel waard op de lamge termijn..

Ontopic: Na de Y580 i7 hebben gehad heb ik nu de Y500 i5, die is in het algemeen sneller / stiller dan de Y580 terwijl die toch betere stats heeft..Ookin de windows prestatie index hogere cijfers behalve de HDD..

Ik wil 16gb intern hebben, zou deze geschikt zijn?
pricewatch: Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10

Deze video van de Crusial website geeft aan hoe je een hdd cloned naar een ssd mbv een CD en transferkabel.. Zou dat ook kunnen werken voor een M4 msata?

link video.
YouTube: How to transfer data from an HDD to an SSD

[ Voor 28% gewijzigd door Frank1973 op 02-01-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rikki en Wolfos, hebben jullie nog problemen ondervonden na de update van de Elan touchdrivers van de volgende site? http://www.station-drivers.com/page/elantech.htm

Zelf nog niet in de gelegenheid geweest om e.e.a. te updaten maar wil dat eigenlijk zo snel mogelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch niet gewacht op de reactie maar de andere driver geïnstalleerd.
Ik had de

Elan Smart-Pad driver: ETDWare PS/2-x64 11.4.5.1_WHQL

en vervangen door de

ELAN_touchpad driver 14.1.3_alos d.d. 05-11-2012

De aanpassing werkt vooralnog prima. :) Ik blijf het monitoren zodra het problemen geeft laat ik het hier horen.

Overigens geeft win8 bij eigenschappen touchpad tabje ELAN aan dat bovenstaande driver geinstalleerd is als : 11.14.1.3_WHQL

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Frank1973 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:04:
[...]

Deze video van de Crusial website geeft aan hoe je een hdd cloned naar een ssd mbv een CD en transferkabel.. Zou dat ook kunnen werken voor een M4 msata?

link video.
YouTube: How to transfer data from an HDD to an SSD
Clonen is niet eens nodig. Ik probeerde een "schone" Windows 8 Pro op de nieuwe HDD te gooien, maar op de een of andere manier zag hij de licentie voor de "normale" Windows 8 en heeft hij die gebruikt om te installeren.

Je hebt dan niet de troep software die Lenovo erop heeft gegooid, maar wel een draaiende en legale W8. :) De drivers kun je gewoon vanuit de oude disk op een schijfje branden of op een andere manier een backup van maken.
Ik heb mijn oude disk naar een virtual disk (VHD) laten schrijven, ik heb nu dus een kopie van de schijf die ik kan vastknopen als schijf in Windows om zo de spulletjes vanaf te halen. Enige nadeel is dat deze niet te starten is via Hyper-V....

Trouwens, wat is dat scherm genieten zeg! Ik heb nu de 15" laptop naast een 22" full HD scherm staan, maar wat is die 15" scherp zeg! Zeker omdat die 22" op VGA zit (niet goed opgelet bij het aanschaffen). Ook de videokaart verbaast mij positief! Afgelopen week eventjes met Just Cause 2 gespeeld, op de hoogste settings (inclusief 4xAA) werden goede FPS gehaald! :9

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:24

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:47:
Toch niet gewacht op de reactie maar de andere driver geïnstalleerd.
Ik had de

Elan Smart-Pad driver: ETDWare PS/2-x64 11.4.5.1_WHQL

en vervangen door de

ELAN_touchpad driver 14.1.3_alos d.d. 05-11-2012

De aanpassing werkt vooralnog prima. :) Ik blijf het monitoren zodra het problemen geeft laat ik het hier horen.

Overigens geeft win8 bij eigenschappen touchpad tabje ELAN aan dat bovenstaande driver geinstalleerd is als : 11.14.1.3_WHQL
Ik wel, waarna ik daarna de drivers terug gedraaid heb en daarna gewoon via de lenovo driver pagina de drivers heb ge-update zoals het hoort. Smart pad heb je nodig wil je nog al je gestures willen gebruiken, dus jouw link is STERK af te raden. Wil je je drivers updaten, lekker via de lenovo website doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mve25
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb een vraag,

Ik heb vandaag mijn y500 i7 aangeschaft en ben nu bezig om W7 te installeren omdat ik 8 niet fijn vind.
Echter heb ik al vanalles geprobeerd maar ik krijg de error:
Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition.

Ik heb de SSD al op offline staan via diskpart. Ook is de HDD volledig geformateerd. Het is overigens wel zo dat het een redelijk oude versie van W7 is. Zou het kunnen dat de drivers voor de HDD niet aanwezig zijn?

alvast hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mve25 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:41:
Ik heb een vraag,

Ik heb vandaag mijn y500 i7 aangeschaft en ben nu bezig om W7 te installeren omdat ik 8 niet fijn vind.
Echter heb ik al vanalles geprobeerd maar ik krijg de error:
Setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition.

Ik heb de SSD al op offline staan via diskpart. Ook is de HDD volledig geformateerd. Het is overigens wel zo dat het een redelijk oude versie van W7 is. Zou het kunnen dat de drivers voor de HDD niet aanwezig zijn?

alvast hartelijk dank
Even tussendoor hoor, zelf weet ik niet wat er precies aan het handje is, maar heb je serieus je harde schijf gereformateerd? Daar stond namelijk je hele windows 8 gebeuren want die key krijg je nergens anders. Tenzij het in de bios staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mve25
klopt maar ik heb gewoon een windows 7 ultimate dus dat boeit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Phntm schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 15:50:
[...]

Even tussendoor hoor, zelf weet ik niet wat er precies aan het handje is, maar heb je serieus je harde schijf gereformateerd? Daar stond namelijk je hele windows 8 gebeuren want die key krijg je nergens anders. Tenzij het in de bios staat.
Staat in je bios, dus dat moet geen probleem zijn. :)
Tenminste met een nieuwe schijf en een windows 8 cd hoefde ik geen key in te vullen en werd automatisch het hele handeltje geformateerd. Aparter nog is dat er ook een recovery partity werd aangemaakt op mijn nieuwe schijf... :?

Volgens mij moet je overigens voor Windows 7 de bios op "klassiek" zetten. Standaard gebruikt hij volgens mij UEFI en dat vind Windows 7 denk ik niet echt leuk.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mve25
ik zal daar nog eens kijken maar dat heb ik ook gedaan volgens mij. daar heb ik in ieder geval dingen op legacy gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mve25
fixed ik had de SSD nog als 1e in de bootlijst staan. Wel vreemde error daarvoor maar jah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:34
Heb net Y500 i7 gekocht maar kan niet zo snel in dit topic en in de boekjes vinden wat nou de USB 3.0 poort is en welke de USB 2.0 poorten. Kan iemand mij dit vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SlideR NL schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:04:
Heb net Y500 i7 gekocht maar kan niet zo snel in dit topic en in de boekjes vinden wat nou de USB 3.0 poort is en welke de USB 2.0 poorten. Kan iemand mij dit vertellen?
De blauwe poorten aan de linkerkant zijn USB3 (usb3 is te herkennen aan het blauw).

De gele poort aan de rechterkant is volgens mij een ouderwetse poort. Hier staat voor zover ik heb gezien niet genoeg spanning op om een harddisk te voeden (tenminste mijn USB3 hdd case wilde op die poort niet werken), een wacom tablet, muis of toetsenbord werkt daar wel prima op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:34
.Gertjan. schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:14:
[...]

De blauwe poorten aan de linkerkant zijn USB3 (usb3 is te herkennen aan het blauw).

De gele poort aan de rechterkant is volgens mij een ouderwetse poort. Hier staat voor zover ik heb gezien niet genoeg spanning op om een harddisk te voeden (tenminste mijn USB3 hdd case wilde op die poort niet werken), een wacom tablet, muis of toetsenbord werkt daar wel prima op :)
Ah bedankt. Weet ik dat ook weer. Zag wel blauw en geel maar wist niet dat dat te maken had met USB 2.0 en 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

@Gertjan.. Werden alle drivers gevonden? of heb je die van lenovo gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Frank1973 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:46:
@Gertjan.. Werden alle drivers gevonden? of heb je die van lenovo gebruikt?
Die heb ik eerst even gebackupped en vervolgens vanaf de backup opgepakt. De enige driver die echt nodig was is die van de WLAN, die werd niet standaard gepakt door Windows 8. De rest van de drivers werd redelijk door Windows opgepakt met standaard drivers.
Er waren wel wat "niet-herkende" zaken, maar de laptop functioneerde gewoon goed, dus heb ze niet gemist ;), mis nu nog 3 "base-devices" volgens Windows, maar kan mij niet bedenken wat dat moet zijn... :/

Voor optimale prestaties is het natuurlijk beter om drivers van de hardware leveranciers te gebruiken (hoeft niet lenovo te zijn, maar mag ook direct bij de hardware leverancier), zeker voor je videokaart is dat aan te raden :)

Trouwens, wat doen de andere tweakers qua accu tijd? Ik kan het niet echt monitoren aangezien systeminfo de boottime verprutst (waarschijnlijk door UEFI). Een shutdown wordt dus niet "helemaal" uitgevoerd... Vandaag eventjes geprobeerd tijdens het ontwikkelen, hele dag muziek streamen (dus de netwerkkaart wordt gebruikt) en periodiek een klap op de processor en het geheugen, daarnaast een sloot externe apparaten eraan (tobo, muis, wacom en monitor), dit levert ongeveer 2,5 uur op. Al met al niet onredelijk lijkt mij, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 17:01:
[...]

Trouwens, wat doen de andere tweakers qua accu tijd? Ik kan het niet echt monitoren aangezien systeminfo de boottime verprutst (waarschijnlijk door UEFI). Een shutdown wordt dus niet "helemaal" uitgevoerd... Vandaag eventjes geprobeerd tijdens het ontwikkelen, hele dag muziek streamen (dus de netwerkkaart wordt gebruikt) en periodiek een klap op de processor en het geheugen, daarnaast een sloot externe apparaten eraan (tobo, muis, wacom en monitor), dit levert ongeveer 2,5 uur op. Al met al niet onredelijk lijkt mij, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen :)
Als ik wat intensiever gebruik ongeveer gelijk wat jij doet is het 2.5- 3 uur.
En als ik hem op school gebruik is het ongeveer 3.5-4.5 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 18:06
Ik had ergens gelezen dat de y500 een update krijgt in januari ? wat weten we hier precies van ?

en weet er iemand waar je de y500 kan bezichtigen in belgie ? ik zou zo graag eens willen kijken hoe groot/zwaar hij werkelijk is.. kan maar niet kiezen tussen de y500 en s15, vanwegen de mobiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Net een leuk artikel gelezen in Computer Totaal, over basis cursus harde schijf klonen naar SSD..

Dit deden ze met Paragon Migrate OS to SSD 2.0 en de andere is Acronis True Image 2013.. Ze hebben ook freeware geprobeerd maar hun gaven aan, dat deze progjes de SSD niet de juiste ''alignment'' voorzien..

Zag er heel simpel uit hoe ze het omschrijven maar zou het ook werken voor de MSATA? Iemand ervaring mee met een eventueel freeware progje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Verkeerde plek

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 13:08
... de Nvidia site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:p bericht had niet hier gemoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Breezz schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 19:02:
Ik had ergens gelezen dat de y500 een update krijgt in januari ? wat weten we hier precies van ?

en weet er iemand waar je de y500 kan bezichtigen in belgie ? ik zou zo graag eens willen kijken hoe groot/zwaar hij werkelijk is.. kan maar niet kiezen tussen de y500 en s15, vanwegen de mobiliteit
Het schijnt dat ze bezig zijn met een y500 met een mat scherm.
Deze is al te vinden op de US lenovo site. Het schijnt dat ze eerst een niet te groot verschil wilde met de y580 of zoeits dergelijks. Maar dit wordt wss pas op zijn vroegst eind februari. Je kan nagaan dat de SLI versie in Duitsland al uitgesteld is tot 31 Januari. Deze zoud al op de 15 van december beschikbaar moeten zijn geweest, is toen de 27ste geworden en nu 1 hele maand later.
Wss kan je dus nog redelijk lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Is het mogelijk om met de Windows 8 licentie (meegeleverd in je bios) mogelijk Windows schoon te installeren met een gewone (studenten) DVD op een Msata. Deze DVD wordt gewoon van een vriend geleend. Ik heb trouwens de i5 variant.

Edit: DVD is hij al verloren, is het mogelijk ergens een Windows 8 Iso te downloaden en een DVD te maken. En zoja, weet iemand waar ik dit kan downloaden?

Bedank!

[ Voor 24% gewijzigd door Downloads op 03-01-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-09 07:36

Mip

Ook hier is de i7 Y500 binnen :9
Alleen nu is het nog even wachten op de postNL-meneer die mn SSD komt brengen, dus tot die tijd doe ik er niet veel mee aangezien ik toch opnieuw Win8 ga installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je merkt wel duidelijk verschil in gamen op de accu of netstroom. Enig idee of vaak op netstroom een luie accu veroorzaakt? Of is dat al niet meer zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:52:
Je merkt wel duidelijk verschil in gamen op de accu of netstroom. Enig idee of vaak op netstroom een luie accu veroorzaakt? Of is dat al niet meer zo
Haal de accu eruit wanneer het op 100% is. Als je die laptop vooral in de buurt van netstroom zal gebruiken heb je niks aan die accu en kan je gewoon je laptop volop in high performance mode draaien. Doe ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 00:49:
[...]

Haal de accu eruit wanneer het op 100% is. Als je die laptop vooral in de buurt van netstroom zal gebruiken heb je niks aan die accu en kan je gewoon je laptop volop in high performance mode draaien. Doe ik ook.
Oke bedankt voor de tip. Overdag neem ik em gewoon mee naar school. In de avond staat ie gewoon op het bureau aan het netstroom. Ik las wel dat huidige laptops het circuit van de accu afsluiten als hij aan netstroom zit en de accu 100% is. Ik weet alleen niet hoe ik dit kan controleren of dit zo is?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 09:48:
[...]

Oke bedankt voor de tip. Overdag neem ik em gewoon mee naar school. In de avond staat ie gewoon op het bureau aan het netstroom. Ik las wel dat huidige laptops het circuit van de accu afsluiten als hij aan netstroom zit en de accu 100% is. Ik weet alleen niet hoe ik dit kan controleren of dit zo is?
Hmm het spijt me maar ik ben pas wakker dus ik kan je verkeerd begrijpen maar om te kijken of je accu op 100% is, Windows key + I en dan naar de batterij en eroverheen hoveren. Of gewoon via desktop mode natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phntm schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:42:
[...]

Hmm het spijt me maar ik ben pas wakker dus ik kan je verkeerd begrijpen maar om te kijken of je accu op 100% is, Windows key + I en dan naar de batterij en eroverheen hoveren. Of gewoon via desktop mode natuurlijk.
Goeiemorgen :P. Nee er waren verhalen dat het circuit hardware matig stroom naar de accu afsloot als deze aan netstroom was en op 100%
Ik heb wel wat veranderd nu: In Lenovo Energt Management heb ik gekozen voor optimale batterij toestand. Dan wordt de batterij tot 60% opgeladen en zorgt voor de langste levensduur aldus het programma.
Mede doordat ik heb gelezen dat batterijen tot 100% opladen slecht is heb ik dit gedaan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 11:44:
Mede doordat ik heb gelezen dat batterijen tot 100% opladen slecht is heb ik dit gedaan.....
Die is nieuw voor mij. Ik weet wel dat 100% leegtrekken erg slecht voor een accu is. Dat heeft mij al eens een accu gekost, die wilde na leegtrekken niet meer opladen (is wel een hele tijd geleden dus mogelijk nog oude techniek)..

Over het algemeen gaan accu's wel redelijk lang mee hoor. Mijn vorige laptop (een Packard Bell i3) heeft +/- 2 jaar met zijn accu gedaan (en die hing vaak aan de oplader en werd ook vaak volledig leeg getrokken). Na die 2 jaar begon hij te sukkelen en deed hij na een half jaar nog maar 20 minuten op een volle lading. Voor een paar tientjes heb ik toen een nieuwe accu erin gezet met een hogere capaciteit en nu doet deze het een uurtje of 4. Na een paar jaar een paar euro's spenderen voor een nieuwe accu lig ik persoonlijk niet wakker van. Zeker als je niet-originele accu's koopt ben je voor een paar tientjes klaar

Met een accu moet je toch geluk hebben hoor, niet voor niets geven ze slechts 1 jaar garantie (soms minder) op je accu. Afhankelijk van de kwaliteit, gebruik, maar ook geluk gaat je batterij langer of korter mee.

Trouwens, met tooltjes als HWMonitor kun je de max capacity en current charge van je accu zien. Als je accu achteruit gaat in kwaliteit kun je daar zien dat hij bij 100% laden niet meer aan zijn volle capaciteit komt.
Mijn accu geeft aan een designed capacity van 7236mWh te hebben, maar momenteel op 7444mWh zit :P

Die 60% optie lijkt mij redelijk vervelend, dan zit je altijd met een halfvolle accu als je hem meeneemt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:05:
[...]

Die is nieuw voor mij. Ik weet wel dat 100% leegtrekken erg slecht voor een accu is. Dat heeft mij al eens een accu gekost, die wilde na leegtrekken niet meer opladen (is wel een hele tijd geleden dus mogelijk nog oude techniek)..

Over het algemeen gaan accu's wel redelijk lang mee hoor. Mijn vorige laptop (een Packard Bell i3) heeft +/- 2 jaar met zijn accu gedaan (en die hing vaak aan de oplader en werd ook vaak volledig leeg getrokken). Na die 2 jaar begon hij te sukkelen en deed hij na een half jaar nog maar 20 minuten op een volle lading. Voor een paar tientjes heb ik toen een nieuwe accu erin gezet met een hogere capaciteit en nu doet deze het een uurtje of 4. Na een paar jaar een paar euro's spenderen voor een nieuwe accu lig ik persoonlijk niet wakker van. Zeker als je niet-originele accu's koopt ben je voor een paar tientjes klaar

Met een accu moet je toch geluk hebben hoor, niet voor niets geven ze slechts 1 jaar garantie (soms minder) op je accu. Afhankelijk van de kwaliteit, gebruik, maar ook geluk gaat je batterij langer of korter mee.

Trouwens, met tooltjes als HWMonitor kun je de max capacity en current charge van je accu zien. Als je accu achteruit gaat in kwaliteit kun je daar zien dat hij bij 100% laden niet meer aan zijn volle capaciteit komt.
Mijn accu geeft aan een designed capacity van 7236mWh te hebben, maar momenteel op 7444mWh zit :P

Die 60% optie lijkt mij redelijk vervelend, dan zit je altijd met een halfvolle accu als je hem meeneemt. :/
Duidelijk verhaal! Hier heb ik dat gevonden over niet geheel opladen: Wikipedia: Lithium-ion-accu
Tijdens gebruik:
Niet geheel opladen (tot bijvoorbeeld 97 %)

Zal vooral deze instelling gebruiken op netstroom dan... dan komt ie niet boven de 60% uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Vandaag een Samsung 840 250GB SSD geplaatst.. Alles liep zonder problemen met clean install..

Alle drivers van de lenovo partitie op een USB gezet en stuk voor stuk de drivers installen ..

Echter 1 probleempje, ik kan mijn Windows 8 niet activeren, ik heb de sleutel uit de BIOS gehaald.. Daar moet ik nog even achteraan..

Retesnel is die nu!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 19:19
Sinds ik mijn Samsung 840 SSD weer vervangen heb met de stock HDD zijn mijn toetsenbord en touchpad problemen ineens verholpen :?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Frank1973 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:16:
Vandaag een Samsung 840 250GB SSD geplaatst.. Alles liep zonder problemen met clean install..

Alle drivers van de lenovo partitie op een USB gezet en stuk voor stuk de drivers installen ..

Echter 1 probleempje, ik kan mijn Windows 8 niet activeren, ik heb de sleutel uit de BIOS gehaald.. Daar moet ik nog even achteraan..

Retesnel is die nu!!!
Zou je dit misschien stap voor stap uit willen schrijven? Ik krijg de mijne binnenkort ook binnen en ben heel benieuwd hoe je het aangepakt hebt. Kan dan misschien ook in de OP en helpt het heel veel mensen :)

Je zegt daarnaast dat je de sleutel wel hebt maar het activeren niet lukt. Wordt de code/sleutel niet geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Een snel stappenplan:

1. Back up gemaakt van de originele HDD / de drivers van Lenovo op USB stick geplaatst.

2. In de BIOS gekeken of alles goed stond ( F2 drukken bij boot ) alles stond al correct dus daar heb ik niks aan veranderd.

3. Daarna de HDD eruit gehaald, gaat niet heel soepel dus voorzichtigheid op zijn plaats hier. En de SSD erin geplaatst vanuit de doos, dus geen firmware update gedaan van de SSD.

4. Alles weer in elkaar gezet, W8PRO DVD geplaatst en geboot.. Ik heb alles 1 partitie gelaten binnen 12 min was alles geinstalleerd.

5. Daarna stap voor stap de drivers geïnstalleerd en toen windows update gedraaid.

6. Alles werd bij mij herkent en bij apparaatbeheer staat alles goed.

7. Mijn primaire harddrive in de windows prestatie index is van 5.9 naar 8.1 gegaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Frank1973 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:17:
Een snel stappenplan:

1. Back up gemaakt van de originele HDD / de drivers van Lenovo op USB stick geplaatst.

2. In de BIOS gekeken of alles goed stond ( F2 drukken bij boot ) alles stond al correct dus daar heb ik niks aan veranderd. Hoe zou het moeten staan? Bedoel je de bootvolgorde?

3. Daarna de HDD eruit gehaald, gaat niet heel soepel dus voorzichtigheid op zijn plaats hier. En de SSD erin geplaatst vanuit de doos, dus geen firmware update gedaan van de SSD. Je hebt de I7 variant neem ik aan? Anders had je volgens mij de HDD er in kunnen laten? Heb je dan nu een caching ssd en de 840?

4. Alles weer in elkaar gezet, W8PRO DVD geplaatst en geboot.. Ik heb alles 1 partitie gelaten binnen 12 min was alles geinstalleerd. Win8 dvd word dus meegeleverd?

5. Daarna stap voor stap de drivers geïnstalleerd en toen windows update gedraaid.

6. Alles werd bij mij herkent en bij apparaatbeheer staat alles goed.

7. Mijn primaire harddrive in de windows prestatie index is van 5.9 naar 8.1 gegaan!!
Bedankt voor je snelle stappenplan :) Heb je nog tips voor het verwijderen van de hdd en het plaatsen van de ssd? Volgens mij hoeft de hdd er niet uit bij de I5 variant toch? Daar kun je gewoon de ssd in het open slot plaatsen?

[ Voor 9% gewijzigd door power_user op 04-01-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:31:
[...]

Duidelijk verhaal! Hier heb ik dat gevonden over niet geheel opladen: Wikipedia: Lithium-ion-accu
Tijdens gebruik:
Niet geheel opladen (tot bijvoorbeeld 97 %)

Zal vooral deze instelling gebruiken op netstroom dan... dan komt ie niet boven de 60% uit
Intern in de accu zit al wat logica die ervoor zorgt dat de cellen niet boven een bepaald percentage komen.'100%' is misschien maar 80% van de daadwerkelijke maximumcapaciteit van de cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

power_user schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 21:57:
[...]

Bedankt voor je snelle stappenplan :) Heb je nog tips voor het verwijderen van de hdd en het plaatsen van de ssd? Volgens mij hoeft de hdd er niet uit bij de I5 variant toch? Daar kun je gewoon de ssd in het open slot plaatsen?
Je kunt ervoor kiezen om een Msata SSD te plaatsen, dan kun je de 500GB laten zitten en als data gebruiken, Ik heb om bewuste redenen daar niet voor gekozen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Frank1973 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 22:52:
[...]

Je kunt ervoor kiezen om een Msata SSD te plaatsen, dan kun je de 500GB laten zitten en als data gebruiken, Ik heb om bewuste redenen daar niet voor gekozen.. 8)
Dat klinkt wat vaag, wat was je bewuste reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Dat ik niet veel data gebruik, ik speel fifa13 en ik kijk af en toe een serie ( mkv ) voor de rest ben ik 40 weken van het jaar op reis en slaap ik door de week in hotels.. In het weekend ben ik thuis en daar gebruik ik de desktop/xbox.. SSD is puur voor het gemak dat alles binnen 10 sec is opgestart.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Frank1973 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:08:
Dat ik niet veel data gebruik, ik speel fifa13 en ik kijk af en toe een serie ( mkv ) voor de rest ben ik 40 weken van het jaar op reis en slaap ik door de week in hotels.. In het weekend ben ik thuis en daar gebruik ik de desktop/xbox.. SSD is puur voor het gemak dat alles binnen 10 sec is opgestart.. :)
Lol, elke post van jou roept weer een nieuwe vraag op maar ik laat je privéleven er buiten ;). Bedankt voor je toevoegingen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ik heb toch zo'n mooi leven.. :)

**ontopic** SSD is echt een musthave in deze laptop, hiervoor had ik de Y580 i7 met 64GB SSD cache maar dit is toch veel sneller.. Dan weet ik niet of het aan W8 ligt, misschien dat die ook sneller boot.. Ik heb nu een opstarttijd van 7/8 sec.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Even een vraagje. Schijnt er bij jullie ook het licht van de power button onderdoor tegen de zwarte onderkant van het scherm als je hem aan hebt staan terwijl de batterij eruit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ainu88 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:47:
Even een vraagje. Schijnt er bij jullie ook het licht van de power button onderdoor tegen de zwarte onderkant van het scherm als je hem aan hebt staan terwijl de batterij eruit is?
Bij mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Edit: nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Ainu88 op 05-01-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
Ainu88 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 12:47:
Ja, heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Ok, 1x wel en 1x niet. Zal wel zo horen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ainu88 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 19:06:
[...]

Ok, 1x wel en 1x niet. Zal wel zo horen dan.
Gebeurt bij mij wel. Er is daar namelijk een opening erboven waar de batterij hoort. Omdat het ledje wit is en de rest van de laptop zwart zal het heel erg helder lijken, maar het is niet irritant en ook geen ernstige probleem die je ervaring zal verpesten. Niks om je zorgen over te maken dus :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 23:52:
GPU gaat waarschijnlijk op lagere kloksnelheid op accu. In ieder geval beter dan de problemen die NVidia Optimus met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Wolfos schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 21:49:
[...]

GPU gaat waarschijnlijk op lagere kloksnelheid op accu. In ieder geval beter dan de problemen die NVidia Optimus met zich meebrengt.
Zoals??

**edit** Nieuwste driver van Nvidia, reeds geïnstalleerd zonder problemen.

meuk: Nvidia GeForce/Ion 310.90 WHQL

[ Voor 27% gewijzigd door Frank1973 op 06-01-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Frank1973 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 23:07:
[...]

Zoals??

**edit** Nieuwste driver van Nvidia, reeds geïnstalleerd zonder problemen.

meuk: Nvidia GeForce/Ion 310.90 WHQL
maar kan je ook nog je beeldscherm dimmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje gek. Ik heb de 1 TB HDD vervangen door een SSD die ik nog had liggen. Daarna windows 8 via usb stick geïnstalleerd(dit wilde alleen wanneer ik de bios op legacy modes zet). Alle drivers van de lenovo site gebruikt om te installeren.

Nu heb ik veel problemen met mijn laptop.

- Afsluiten duurt erg lang, scherm gaat snel op zwart maar tobo blijft nog wel 1 minuut aan staan.
- BSOD bij het uit sleep halen van de laptop
- Bij het opstarten ziet hij af en toe mijn schijf niet en probeert hij via netwerk te booten.

Heb ik iets verkeerd gedaan? Had ik de caching SSD eruit moeten halen oid? Of had ik met die caching ssd iets moeten doen bij het installeren van windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds geen Y400 leverbaar helaas. Is deze MSI een goed alternatief of moet ik toch doorsparen voor een y500? vraag me af hoeveel ik inlever op prestaties bij games. Verder wil ik er films mee bekijken en youtube en uitzendinggemist etc.
pricewatch: MSI CX61 0NE-252NL

is wel 150 euro goedkoper. Maarja ook wel mindere specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

donald_dick schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:02:
[...]

Ja bij mij werkt gewoon.. Als je bedoeld via de Fn toets - Pijltje naar beneden/boven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:52:
nog steeds geen Y400 leverbaar helaas. Is deze MSI een goed alternatief of moet ik toch doorsparen voor een y500? vraag me af hoeveel ik inlever op prestaties bij games. Verder wil ik er films mee bekijken en youtube en uitzendinggemist etc.
pricewatch: MSI CX61 0NE-252NL

is wel 150 euro goedkoper. Maarja ook wel mindere specs
Vind ik de medion p6816 voor 500 aanbieding bij bcc beter. http://www.bcc.nl/medion-p6816.html

Bijna zelfde specs als de y500, mindere resolutie en ddr3 ipv ddr5 gpu en geen mogelijkheid tot ultrabays, maar wel 300 euro cheaper. Weet niet hoe het zit met de bouwkwaliteit en koeling, maar ik had 'm domweg gehaald voor die prijs als ik het wist voordat ik de y500 kocht.

Hier een review van zijn iets betere broer: http://nl.hardware.info/r...-de-aldi-p6816-aanbieding.

[ Voor 27% gewijzigd door Ainu88 op 06-01-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er goed uit! Maar geen windows 8 helaas. Heb liever gelijk windows8 out of the box.
Het touchpad ziet er ook wel klein uit. Maar ik hou hem in mijn geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
donald_dick schreef op zondag 06 januari 2013 @ 13:02:
[...]

Heb de nieuwe drivers er ook op gezet, bij mij werkt dimmen ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockyOcky
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik wil dus graag de y500 aanschaffen. Kan helaas door bepaalde (medische) redenen niet fysiek een winkel in gaan om te checken welk touchpad de laptop heeft. Aangezien ik graag de ELAN touchpads wil vermijden, is mijn vraag of ik dit online kan checken.
Computerland geeft aan dat het fabrieksartikel nummer: 59349096 is. Nou kan ik alleen niets over de touchpad in deze versie vinden. Is het überhaupt mogelijk om dit online te checken? Zo ja, via dat artikel nummer of hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:59
Ik heb/had/heb ook problemen. De aller eerste y500 die ik binnenkreeg ontwikkelde een muis die volledig uit zichzelf bewoog en klikte, een one key recovery leek dat probleem op te lossen maar kwam toen weer terug. Dus toen maar terug gestuurd naar de winkel, duurde toen 2 weken voordat ik een nieuwe (serial nummer gecontroleerd) toegestuurd kreeg (duurde zolang door kerstmis en nieuwjaar).

Nieuwe nu 3 dagen geleden binnen gekregen leek eerst goed te gaan maar toen plotseling toch problemen. Nu bedacht ik me dat dit wellicht ligt aan het feit dat deze laptop zo verschrikkelijk vingerafdruk gevoelig is en ik zelf redelijk vettige vingers heb. Dus met een vochtig doekje het touchpad schoongemaakt en sinds dien is de continue geregistreerde aanraking weer weg en lijkt het touchpad weer okay te werken maar ja dat is dan ook pas voor 2 uurtjes.

Merk bij deze laptop wel de statische lading vrij erg. Ik heb het geprobeerd op te lossen door de stekker om te draaien (alhoewel ik niet weet hoe dat zou kunnen werken) maar dat werkte dus ook niet. Is er ondertussen al een andere oplossing voor?

@shockeyockey: beide laptops die ik heb gehad hadden allebei elan touchpads, ik denk dat deze alleen wordt geleverd met elan touchpads

@hieronder Sonnybonds: Ik zit al op een geaard stopcontact

[ Voor 7% gewijzigd door Flaggie op 06-01-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flaggie schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:58:
Merk bij deze laptop wel de statisch lading vrij erg. Ik heb het geprobeerd op te lossen door de stekker om te draaien (alhoewel ik niet weet hoe dat zou kunnen werken) maar dat werkte dus ook niet. Is er ondertussen al een andere oplossing voor?
een stuk terug in dit topic lees je dat aansluiten op een geaardstopcontact kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nieuwe nu 3 dagen geleden binnen gekregen leek eerst goed te gaan maar toen plotseling toch problemen. Nu bedacht ik me dat dit wellicht ligt aan het feit dat deze laptop zo verschrikkelijk vingerafdruk gevoelig is en ik zelf redelijk vettige vingers heb. Dus met een vochtig doekje het touchpad schoongemaakt en sinds dien is de continue geregistreerde aanraking weer weg en lijkt het touchpad weer okay te werken maar ja dat is dan ook pas voor 2 uurtjes.
Dat is ook een van de dingen die ik verdenk. Mogelijk blijft er troep op de touchpad zitten waardoor hij onterecht aanrakingen registreert. Vroeger kon je met de synaptic drivers zien waar er gedrukt werd, mogelijk dat hij gewoon te gevoelig is.

Die gevoeligheid zorgt er ook voor dat sommige laptops gek doen als je typt omdat hij de lichte aanraking van je pols/arm registreert.

Als het met drivers opgelost wordt vermoed ik dat er misschien toch een overgevoeligheid in dat ding zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockyOcky
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
@shockeyockey: beide laptops die ik heb gehad hadden allebei elan touchpads, ik denk dat deze alleen wordt geleverd met elan touchpads
Er zijn versies met een synaptics touchpad, waarbij het probleem zich niet voordoet. Zie lenovo forum.

[ Voor 5% gewijzigd door ShockyOcky op 06-01-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Bij de mediamarkt hier in de buurt zijn ze weggehaald vanwege de vele problemen :p wou er eerst zelf ook een aanschaffen maar heb dankzij de kortingsbonnen die op dit forum te vinden zijn voor iets meer dan 800 euro een alienware kunnen aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de persoon
lani100 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:20:
Bij de mediamarkt hier in de buurt zijn ze weggehaald vanwege de vele problemen :p wou er eerst zelf ook een aanschaffen maar heb dankzij de kortingsbonnen die op dit forum te vinden zijn voor iets meer dan 800 euro een alienware kunnen aanschaffen
kun je mij een link sturen van die kortingsbonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Maar voor 'iets meer dan €800' krijg je de M14x met 768p scherm, iets met die resolutie is wat mij betreft nooit aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 17:48:
Dell Waardebonnen Topic - Deel 2

Maar voor 'iets meer dan €800' krijg je de M14x met 768p scherm, iets met die resolutie is wat mij betreft nooit aan te raden.
Ben al jaren gewend om op nog slechtere schermen te werken en valt wel mee het is maar een laptop voor echt goed beeld heb ik mijn desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ik heb de gewone synaptics driver draaien v 16.2.10.5 - 16 aug 12.. Deze doet het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@frank1973 Heb je de synaptics drivers gebruikt voor het ELAN touchpaneel? Waar kun je deze versie downloaden? Bij mij gaat het wel beter met de apart gedownloade elan drivers. Zie eerder bericht van mij in dit topic. Heel af en toe doet hij nog een klein beetje raar.

Zelf had ik op een bepaald moment dat dit speelde de indruk dat hij bezig was met bepaalde updates. Ook was hij op een gegeven moment een scan van McAfee aan het uitvoeren toen de muis ook niet lekker reageerde.

McAfee er direct van afgegooid. Ik bepaal zelf wel welke viruskiller ik gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb/had/heb ook problemen. De aller eerste y500 die ik binnenkreeg ontwikkelde een muis die volledig uit zichzelf bewoog en klikte, een one key recovery leek dat probleem op te lossen maar kwam toen weer terug. Dus toen maar terug gestuurd naar de winkel, duurde toen 2 weken voordat ik een nieuwe (serial nummer gecontroleerd) toegestuurd kreeg (duurde zolang door kerstmis en nieuwjaar).

Merk bij deze laptop wel de statische lading vrij erg. Ik heb het geprobeerd op te lossen door de stekker om te draaien (alhoewel ik niet weet hoe dat zou kunnen werken) maar dat werkte dus ook niet. Is er ondertussen al een andere oplossing voor?

@hieronder Sonnybonds: Ik zit al op een geaard stopcontact
Even gekeken in het Lenovo forum, er zijn meer mensen die direct maar hun laptop terugsturen omdat het touchpad raar doet, blijkt dat "het probleem" misschien toch door een verandering van een instelling is op te lossen? Wat mij betreft hulde voor Lenovo die "gewoon" de laptops omwisseld. Forumtekst is wel Engels:

Even though I have arranged to return my computer, I still have to use it until my new one arrives. But, this morning, I realized that most of the erratic behavior involves the cursor jumping around, opening windows and (especially) zooming in to pages. Some of these (zooming) are multiple finger functions. Some are hard to combat because they move so fast.

This has mitigated things for me: Go into Control Panel and under Hardware, select Mouse. Click "pointer" and slow down the speed (about 1/2 way between fast and slow). Also, go to Elan and disable all of the multiple finger options and reduce the sensitivity (to about 1/2). This is clearly just a bandaid. But it has allowed me some time to do work! Good luck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Ik heb nu alle drivers en ook in apparaatbeheer de touchpad verwijderd. Multitouch werkt nu niet meer, maar de rest wel, zonder problemen tot nu toe. Synaptics drivers kunnen niet zomaar geïnstalleerd worden op een ELAN-pad.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Toms_88 schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:51:
Ik heb nu alle drivers en ook in apparaatbeheer de touchpad verwijderd. Multitouch werkt nu niet meer, maar de rest wel, zonder problemen tot nu toe. Synaptics drivers kunnen niet zomaar geïnstalleerd worden op een ELAN-pad.
het probleem speelt dan nog wel, je ziet alleen niet meer in je taakbalk dat er wat gebeurd.

Ik ga morgen iig Lenovo hierover bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
donald_dick schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:23:
[...]

het probleem speelt dan nog wel, je ziet alleen niet meer in je taakbalk dat er wat gebeurd.

Ik ga morgen iig Lenovo hierover bellen.
Zeker? Nouja, het is nu iig mogelijk om de touchpad zonder dat ie heen en weer flipt te gebruiken. Mis alleen het scrollen eigenlijk.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:35:
@frank1973 Heb je de synaptics drivers gebruikt voor het ELAN touchpaneel? Waar kun je deze versie downloaden?
Standaard driver wat windows 8 heeft geïnstalleerd..( schone installatie )

Doet alles wat ik wil, voor de rest gebruik ik toch de muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Misschien een stomme vraag, maar krijg je bij aankoop van een Y500 er een Windows 8 DVD-tje bij? Of moet je deze van de HDD / Site aftrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 13:08
Er zit géén Windows 8 DVD bij de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:47:
[...]

Even gekeken in het Lenovo forum, er zijn meer mensen die direct maar hun laptop terugsturen omdat het touchpad raar doet, blijkt dat "het probleem" misschien toch door een verandering van een instelling is op te lossen? Wat mij betreft hulde voor Lenovo die "gewoon" de laptops omwisseld. Forumtekst is wel Engels:
Het was niet lenovo die hem heeft omgewisseld voor mij, maar komplett (aangezien ik hem daar gekocht heb). Had eerst Lenovo opgebeld, maar die zeiden toen (19 december) dat ze nog niet van het probleem hadden gehoord en dat ik hem maar ter reparatie naar hun moest sturen, gelukkig heeft Komplett de optie om aan te geven dat de laptop Dead on Arrival is dan hoeft hij niet eerst gerepareerd te worden ze kijken of je klacht terecht is dan sturen ze je of een nieuwe of repareren ze hem voor je als ze dat zelf snel kunnen.

Maar goed nu ik hier al die klachten over het touchpad lees, ga ik morgen eerst nog eens met lenovo bellen of zij al bezig zijn met een fix of een fix hebben. En zo niet of ik via serie nummers kan zien welke een synaptics touchpad hebben, zodat ik er voor kan zorgen dat ik er zo één krijg.

(trouwens heeft het schoonmaken niet genoeg geholpen probleem is weer terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
AlexMurphy schreef op zondag 06 januari 2013 @ 23:01:
Er zit géén Windows 8 DVD bij de laptop.
Hoe voer je dan een fresh install uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

power_user schreef op maandag 07 januari 2013 @ 01:04:
[...]

Hoe voer je dan een fresh install uit?
Niet.... De tijd dat je een mooie OS-disk en schijfjes met drivers kreeg is al jaren voorbij. Voor zover ik weet levert geen van de leveranciers meer de OS schijven. En dat is best zuur, zeker als je een upgrade zou kopen (zoals bij Dell).

Zal waarschijnlijk te maken hebben met de gebundelde software, daar krijgen zij namelijk geld voor. Maar het zal ook te maken hebben met mensen die doodleuk het OS opnieuw installeren en vervolgens een onbruikbaar systeem weten te maken. Ik heb genoeg mensen meegemaakt die bij een fout de OS cd erin mikken en een verse install doen. Als ze niet weten waar ze mee bezig zijn komen ze in een Windows terecht zonder de goede drivers en raken ze hun documenten kwijt...

Tegenwoordig moet je een backup/restore DVD draaien. Die brengt je systeem terug naar de staat waarin hij zich bevond op het moment van de backup. Het is voor de huis-tuin-en-keuken gebruiker een prima oplossing, maar voor een Tweaker erg vervelend.

Je kunt natuurlijk ergens een OS cd-tje vandaan trekken of bij iemand lenen, De key uit je BIOS zou moeten worden overgenomen waardoor je een verse install zou kunnen doen. Wat ik ervaren heb is dat een W8Pro DVD op de Lenovo gewoon de standaard W8 installeerd en deze direct activeerd.

Er schijnen overigens ook legale download plekken op de site van Microsoft te zijn waar je de OS cd's kunt downloaden.

Ik ontdekte trouwens zojuist iets vreemds aan mijn Y500... Ding heeft het hele weekend uit gestaan, maar wel aan de netstroom gehangen. Ik start de laptop op om vervolgens te constateren dat de accu maar 94% gevuld was...

Nu bleek dat hij niet helemaal uit was, hij is schijnbaar in sleep/standby gegaan, want mijn Windows sessie was nog actief, maar nog is het vreemd dat hij mar 94% charge heeft.

Heb hem nu maar even van de lader gehaald om de accu weer een keertje leeg te maken, maar toch iets om even in de gaten te houden. :/

Ik ben trouwens wel blij dat Lenovo vannacht niet echt een vervanger voor de Y500 heeft gepresenteerd. Toen ik de prijzen zag voelde dat best zuur, maar toen ik las dat de IdeaPads met de schamele 1377 resolutie werden geleverd was ik toch wel blij dat ik niet even gewacht heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-09 18:39
Heb van de week even bij de Mediamarkt gekeken voor deze laptop. Ik vind hem er in het echt superstrak uitzien. Naast de Y500 (voor €999,-) stond ook nog de Y580 (i5 variant) voor (€899,-).
Ik ga de laptop vooral gebruiken voor studie (Eclipse, Word), filmpjes en af te en spelletje (FIFA13 en als het kan FarCry3). Kan ik dan beter voor de Y580 gaan met de betere GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainu88
Wat heeft Lenovo dan precies gepresenteerd Gertjan? En voor welke prijs?

@annuh zoek op google y500 vs y580 en je krijgt een berg aan resultaten met de benodigde verschillen. De 650 in SLI mode werkt iig wel beter dan een 660 maar dan betaal je ook zo'n 200 euro extra voor de 2de kaart als die al in NL komt.

[ Voor 69% gewijzigd door Ainu88 op 07-01-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
Ainu88 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:11:
ik vermoed dat het hier over gaat:
nieuws: Lenovo introduceert nieuwe ThinkPad Edge- en IdeaPad-notebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmagic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-04 13:25
hoi hoi allemaal

ik ben van plan om de Y500 te kopen.
ik ben vooral geintersseerd in de ODD vervangen kan worden.
maar ik kan deze nergens vinden. zowel de videokaart als de HDD versie.

iemand ideeën? of moet ik aan mijn pa vragen of hij in het buitenland aan kan schaffen?

groeten
jos

virus problemen? ga over op linux!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Die ja :) Ik was niet echt onder de indruk van de gepresenteerde IdeaPads.

Had het zuur gevonden om er binnen een maand achter te komen dat er een veel goedkoper alternatief op de markt komt :) Uiteindelijk zullen er betere modellen komen tegen scherpere prijzen, maar ben blij dat de Y500 niet direct gedegradeerd wordt ;)

Hecht meer waarde aan mij Full-HD scherm dan aan een touchscreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
Net contact gehad met Lenovo, volgens de man die ik aan de lijn had, was ik de eerste die hij erover hoorde. Enige oplossing die hij me kon geven was via apparaatbeheer de lenovo pointing device verwijderen en dat hielp mensen een tijdje van het probleem op te lossen. En dat heeft wel geholpen voor 5 minuten (tijdens het typen van deze reply sloeg de muis al op hol). Volgende oplossing was het uitvoeren van een one key recovery, dat heb ik met de vorige die ik had al 2 keer gedaan was ook maar zeer tijdelijke oplossing (misschien een uurtje) en dan moest ik nog maar een keertje bellen ...
Verder kon hij me niet vertellen of ze al aan een software oplossing aan het werk waren.

Heb ook nog gevraagd of er een manier was om via het serie nummer te zien of er een elan of een synaptics touchpad inzat, maar dat was helaas ook nog niet mogelijk.
(verder is het vreemd dat de klantenservice altijd vraagt naar je serienummer en zegt dat dat onderop de laptop staat terwijl dat helemaal niet het geval is, ook gevraagd waar ik het dan wel kan vinden maar dat konden ze me ook niet vertellen (gelukkig heb ik de doos nog, waar het wel op staat)

@darkmagic: tot dusver is geen van die vervanging in Nederland beschikbaar en is het ook niet bekend of ze uberhaupt ooit naar nederland komen. Dus als je vader ze in het buitenland kan vinden is dat de plek om ze te halen

@.gerjan: Wat mij verteld werd in de winkel is dat de eerste lichting van de ideapads hier in nederland het scherpst geprijst waren en dat deze generatie (y500) alweer duurder was dus de volgende zal waarschijnlijk nog minder scherp zijn. (maar ja dat is wat ze in de winkel zeiden)

Edit: had ze ook nog gevraagd naar de statische lading de gegeven oplossing was van netspanning afhalen batterij eruit, 5 keer op de aan uit knop drukken en weer aanzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Flaggie op 07-01-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Ainu88 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:11:

@annuh zoek op google y500 vs y580 en je krijgt een berg aan resultaten met de benodigde verschillen. De 650 in SLI mode werkt iig wel beter dan een 660 maar dan betaal je ook zo'n 200 euro extra voor de 2de kaart als die al in NL komt.
Je kan die kaart ook gewoon uit de US laten komen. Kost waarschijnlijk zo'n $20 aan verzendkosten, maar ben je waarschijnlijk wel goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:11:
[...]
Je kan die kaart ook gewoon uit de US laten komen. Kost waarschijnlijk zo'n $20 aan verzendkosten, maar ben je waarschijnlijk wel goedkoper uit.
En om op de verzendkosten te besparen kan je ze ook bundelen met mede tweakers.
Je bent vast niet de enige die zo'n kaart wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:20:
[...]

En om op de verzendkosten te besparen kan je ze ook bundelen met mede tweakers.
Je bent vast niet de enige die zo'n kaart wil hebben.
Wel oppassen voor de doune waar ze nog eens afkomen met BTW en andere kosten

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Laatst online: 12-09 22:09
fulgore schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:04:
[...]

Er is hier een discussie gaande of WiDi wel enabled is/kan worden op de Y500.
Ik ben ook benieuwd. Als WiDi niet aangezet kan worden (via BIOS update / hack) is dat toch wel echt een minpunt. (Ik was namelijk van plan om over een paar maanden een miracast/WiDi unit op m'n TV aan te sluiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Wolfos schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:11:
[...]

Toch niet van de US lenovo site? Lenovo doet de shipping toch alleen binne het land waar de website op staat.
Toeminste de Y500 uit duistland kan ik niet hier aan mijn deur laten bezorgen.
Maar als ik de GPU uit america kan halen, kan ik misschien toch eindelijk gaan denken om de Y500 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
Heeft iemand al de legale versie van windows 8 van de microsoft gedownload? Het moet toch mogelijk zijn ergens een legale versie te downloaden om een clean install te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Het enige wat ik heb kunnen vinden is een legale versie van een upgrade ( moet je eerst de key invullen en daarna kun je hem downloaden ) maar daar heb je niks aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeextreme
Frank1973 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 21:28:
Het enige wat ik heb kunnen vinden is een legale versie van een upgrade ( moet je eerst de key invullen en daarna kun je hem downloaden ) maar daar heb je niks aan..
Ik heb de key van de windows 8 versie die voorgeïnstalleerd is op de laptop (lenovo y500 i7). Kan je met die upgrade-versie een schone installatie doen, of moet er een vorige versie van windows op de hdd staan?
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste