Op zich is het niet zo storend hoor, je hebt natuurlijk altijd liever je eigen alternatieven, maar die doe je na een tijd allemaal langzaam weg en dan heb je geen lenovo apps meer over.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:31:
[...]
Dan ga ik het toch proberen met n clean install van win8 proall die zooi er altijd op zo jammer...
Bij mij zijn de touchpadproblemen inmiddels verholpen door de bovenste van de lijst op http://www.station-drivers.com/page/elantech.htm de downloaden en installeren. Alles werkt nu top!
Enige minpuntje is dat het toetsenbord bij redelijk wat kracht op de delete knop inzakt en bij terugveren een klikgeluid maakt. Niet goed, maar als dat de nadelen zijn dan gaat er al heel veel goed.
Enige minpuntje is dat het toetsenbord bij redelijk wat kracht op de delete knop inzakt en bij terugveren een klikgeluid maakt. Niet goed, maar als dat de nadelen zijn dan gaat er al heel veel goed.
In the US lenovo store zijn inmiddels de verschillende opties voor de Ultrabay te koop. Fan, GPU, HDD en DVD. - De GPU gaat daar voor 230$ over de bank, om een idee te krijgen van de prijs. Als we dan even terug kijken naar de Duitse Lenovo site, waar de SLI y500 te koop staat voor dezelfde prijs als de 'i7' variant hier in NL. ~1000 euro, betekend het toch dat die Duitsers mooi ~175 euro goedkoper uit zijn dan ons. - Maar goed om te zien dat ze Modules al vrij snel geintroduceerd worden.
Ach, ik denk dat voor mij eerst de 650M wel genoeg zal zijn, maar het is mooi om te weten dat je later nog kunt upgraden.
Gebruikt de touchpad in deze laptop dan drivers die van elantech zijn?Rikki schreef op maandag 24 december 2012 @ 12:18:
Bij mij zijn de touchpadproblemen inmiddels verholpen door de bovenste van de lijst op http://www.station-drivers.com/page/elantech.htm de downloaden en installeren. Alles werkt nu top!
@Wolfos:
Same here. Ik heb tenslotte een goeie PC voor gamen. Maar was wel verrast toen ik op 1920x1080 probleemloos van mass effect 3 kon genieten. Het minpunt bij deze laptops blijft toch de brakke WiFi verbinding die blijft disconnecten (Ook in games!
[ Voor 26% gewijzigd door Phntm op 24-12-2012 14:55 ]
Verwijderd
Heb dus ook de i5 versie met ultrabay ( staat op t stickertje ). Er is dus mogelijkheid om een extra fan erin te bouwen of een bluray? Gaarne een antwoord via DM zodat ik het niet vergeet
Als je even door het hele topic van maar 17 paginas ging bladeren dan kwam je zelf achter het antwoord.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:29:
Heb dus ook de i5 versie met ultrabay ( staat op t stickertje ). Er is dus mogelijkheid om een extra fan erin te bouwen of een bluray? Gaarne een antwoord via DM zodat ik het niet vergeet
Elke ideapad y500 kan gebruik maken van de exchangeable ultra-bays.
Verwijderd
Heb mn antwoorden al, bedanktPhntm schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:13:
[...]
Als je even door het hele topic van maar 17 paginas ging bladeren dan kwam je zelf achter het antwoord.
Elke ideapad y500 kan gebruik maken van de exchangeable ultra-bays.
Yep, net gecheckt, te weten driver versie 11.4.5.1.Phntm schreef op maandag 24 december 2012 @ 14:53:
[...]
Gebruikt de touchpad in deze laptop dan drivers die van elantech zijn?
Verwijderd
Heeft iemand een manier gevonden om de nieuwe (310.70) video kaart drivers te installeren van Nvidia ? Helaas pakt hij de drivers van nvidia.com niet.....
Edit: Nvm... het helpt natuurlijk een hoop als ik de notebook drivers download ipv. de desktop drivers -.- Silly me
Edit: Nvm... het helpt natuurlijk een hoop als ik de notebook drivers download ipv. de desktop drivers -.- Silly me
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 00:29 ]
Sinds ik die ELAN drivers heb geïnstalleerd lijkt mijn touch pad wel een klein kind. Alle pinch-to-zoom en swipe bewegingen voeren geen reet meer uit. Ik denk niet dat het de bedoeling was dat we met de drivers stonden te klooien.
EDIT: Belangrijke info voor mensen die vinden dat de touchpad onhandig is, GEEN DRIVERS UPDATEN. Niet nodig, door in je configuratie scherm naar je muis instellingen te gaan en daarna naar apparaat instellingen kun je bij Synpatics CickPad v1.1(Verantwoordelijk voor pinch-to-zoom en alles wat met je touchpad te maken heeft.) kun je gewoon je instellingen aanpassen. Zo kun je ook de palm detect op een hoger niveau plaatsen waarmee je per ongeluk besturen wel degelijk kunt minimaliseren. Hetzelfde geldt voor scrolling speed, mouse speed en al dat reutemeteut.
Sorry voor de te grote screenshot maar ik had geen zin in het verkleinen er van
EDIT: Belangrijke info voor mensen die vinden dat de touchpad onhandig is, GEEN DRIVERS UPDATEN. Niet nodig, door in je configuratie scherm naar je muis instellingen te gaan en daarna naar apparaat instellingen kun je bij Synpatics CickPad v1.1(Verantwoordelijk voor pinch-to-zoom en alles wat met je touchpad te maken heeft.) kun je gewoon je instellingen aanpassen. Zo kun je ook de palm detect op een hoger niveau plaatsen waarmee je per ongeluk besturen wel degelijk kunt minimaliseren. Hetzelfde geldt voor scrolling speed, mouse speed en al dat reutemeteut.

[ Voor 61% gewijzigd door Phntm op 25-12-2012 00:59 ]
Je kunt beter gewoon de nieuwste drivers van de Lenovo site downloaden. Die werken voor mij prima.Phntm schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:44:
Sinds ik die ELAN drivers heb geïnstalleerd lijkt mijn touch pad wel een klein kind. Alle pinch-to-zoom en swipe bewegingen voeren geen reet meer uit. Ik denk niet dat het de bedoeling was dat we met de drivers stonden te klooien.
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Verwijderd
http://support.lenovo.com...etail.page?DocID=HT070980
Misschien is dit een oplossing voor sommigen die problemen hebben met het touchpad?
Misschien is dit een oplossing voor sommigen die problemen hebben met het touchpad?
Dus de drivers van NVidia werken gewoon? Hoeven niet apart van Lenovo te zijn?Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 23:23:
Heeft iemand een manier gevonden om de nieuwe (310.70) video kaart drivers te installeren van Nvidia ? Helaas pakt hij de drivers van nvidia.com niet.....
Ze werken maar je kan de brightness etc niet meer aanpassen via de FN knoppen.Wolfos schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 12:57:
[...]
Dus de drivers van NVidia werken gewoon? Hoeven niet apart van Lenovo te zijn?
Ja die heb ik.... vertel wat doet de hardware dan? Morgen zou het gaan gebeuren maar als het niet hoeft zou toppie zijn.wortelsoft schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:08:
[...]
Wat voor ssd heb je? één die je zelf hebt gekocht of heb je de Y500 met I7 en caching SSD. Als je die namelijk hebt hoef je niet te doen. Dan regelt de hardware alles.
Verwijderd
Ze werken inderdaad gewoon prima, het brightness probleem is bekend bij Nvidia. Ook andere modelen laptops hebben dit probleem ik las gister dat ze bezig waren met n fixPhntm schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:07:
[...]
Ze werken maar je kan de brightness etc niet meer aanpassen via de FN knoppen.
Ik zal het afwachten, ik heb gewoon alle drivers geupdate via de lenovo website heb nu ipv 305, 306.00 voor mijn GT650M. Werkt even goed en brightness doet het nog steeds. Ik denk dat we moeten wachten op lenovo approved driver updates.Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:51:
[...]
Ze werken inderdaad gewoon prima, het brightness probleem is bekend bij Nvidia. Ook andere modelen laptops hebben dit probleem ik las gister dat ze bezig waren met n fix.
Nee, is op mijn huidige MacBook Pro ook zo. Best oud probleem, hoop dat ze het nu eindelijk gaan fixen want volgens mij is het al meer dan een jaar zo. Maar, ik heb er een workaround voor.Phntm schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:07:
[...]
Ze werken maar je kan de brightness etc niet meer aanpassen via de FN knoppen.
[ Voor 4% gewijzigd door Wolfos op 26-12-2012 00:38 ]
Verwijderd
Hoi iedereen!
Ik ben alweer een maandje een trotse bezitter van de Y500 i5 versie! Alleen wil ik graag in mijn ultraybay een HDD/SSD caddy plaatsen voor een extra ssd. Ik heb een 12,7mm versie besteld via dx.com, maar die paste niet. Voor ik weer een caddy bestel, klopt het dat ik de 9,5mm caddy moet hebben?
Ik las hierboven over vastlopers, daar heb ik ook last van, nu ongeveer 4x in een maand, ik denk eerlijk gezegd dat het aan de nieuwe windows 8 drivers ligt!
Alvast bedankt en verder beantwoord ik graag jullie vragen verder over mijn ervaringen.
Ik ben alweer een maandje een trotse bezitter van de Y500 i5 versie! Alleen wil ik graag in mijn ultraybay een HDD/SSD caddy plaatsen voor een extra ssd. Ik heb een 12,7mm versie besteld via dx.com, maar die paste niet. Voor ik weer een caddy bestel, klopt het dat ik de 9,5mm caddy moet hebben?
Ik las hierboven over vastlopers, daar heb ik ook last van, nu ongeveer 4x in een maand, ik denk eerlijk gezegd dat het aan de nieuwe windows 8 drivers ligt!
Alvast bedankt en verder beantwoord ik graag jullie vragen verder over mijn ervaringen.
Een leuke gesture net gevonden. Met 3 vingers naar beneden swipen, geeft je een digitale klok.
Komt inclusief een leuke screen saver die bubbeltjes spawnt op je scherm. Leuk als je je laptop even laat staan om wat anders uit te voeren.
@Wolfos, lees mijn post boven die van jouw.
Komt inclusief een leuke screen saver die bubbeltjes spawnt op je scherm. Leuk als je je laptop even laat staan om wat anders uit te voeren.
@Wolfos, lees mijn post boven die van jouw.
[ Voor 52% gewijzigd door Phntm op 27-12-2012 00:32 ]
Ik zal mijn ervaringen met het touchpad ook even delen, omdat ik, blijkbaar als een van de weinigen, niet echt last heb van een slecht touchpad.
Ik heb vanaf het begin af aan direct de synaptics drivers gedownload, zodat ik het omgekeerd scrollen kon uitschakelen, en ik moet zeggen dat ik nooit echt last heb gehad van serieuze touchpad problemen. De eerste twee dagen dat ik de laptop had is het wel eens voorgekomen dat het touchpad enkele seconden niet reageerde, maar daarna eigenlijk nooit weer. Heel soms, met extra nadruk op heel, laat het twee-vingers scrollen het afweten in de browser, maar daar is eigenlijk ook wel alles mee gezegd.
Ik heb vanaf het begin af aan direct de synaptics drivers gedownload, zodat ik het omgekeerd scrollen kon uitschakelen, en ik moet zeggen dat ik nooit echt last heb gehad van serieuze touchpad problemen. De eerste twee dagen dat ik de laptop had is het wel eens voorgekomen dat het touchpad enkele seconden niet reageerde, maar daarna eigenlijk nooit weer. Heel soms, met extra nadruk op heel, laat het twee-vingers scrollen het afweten in de browser, maar daar is eigenlijk ook wel alles mee gezegd.
Mooie review. Net eventjes doorgenomen en kwam via de reacties terecht in dit topic
Mijn Y500 is vandaag binnengekomen en moet zeggen dat het mij niet tegenvalt
Moet wel zeggen dat het mij tegenviel om de laptop open te krijgen. Vind het sowieso niet tof om in een apparaat van 1000 euro een schroevendraaier te zetten, maar ik kreeg de onderkant niet goed los bij de Blu-ray drive. Hij trok steeds een stukje plastic extra mee naar boven. Uiteindelijk wel los gekregen, maar het voelde niet echt tof
Nadeel van een nieuwe HDD is dat ik de licentiesleutels van de DVD/bluray software kwijt raak. Wil het liefste gewoon een schone install erop zetten (heb licenties voor Win8Pro liggen, de laptop wordt zakelijk ingezet), maar tegenwoordig wordt voor de software geen DVD meer meegeleverd (dat was vroeger een van de mooie dingen van een nieuwe laptop, een hele stapel schijfjes
Ik moet wel wennen aan het feit dat de knoppen in het touchpad ingebouwd zijn, ik ben gewend dat ze buiten het aanraak gebied zitten waardoor ik probeer op de laptop zelf te drukkentw1light schreef op donderdag 27 december 2012 @ 02:02:
Ik zal mijn ervaringen met het touchpad ook even delen, omdat ik, blijkbaar als een van de weinigen, niet echt last heb van een slecht touchpad.
Anyways, blij met mijn aankoop. De wens was een full-hd scherm en 8gb geheugen. Dan kom je op een laptop uit waar je zelf ram bij moet prikken of op laptops zonder full hd scherm. Deze was wat dat betreft de meest krachtige voor een leuk budget. Met een SSD erbij zit ik op +/-1200 euro, wat voor een full-hd i7 volgens mij een mooie deal is.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
windows 8 key kan je naar boven halen met belarc advisor staat een paar posten boven je.Gertjan. schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:47:
[...]
Mooie review. Net eventjes doorgenomen en kwam via de reacties terecht in dit topic
Mijn Y500 is vandaag binnengekomen en moet zeggen dat het mij niet tegenvaltBen altijd een beetje bang voor dode pixels of fouten in het scherm, maar dat is gelukkig niet het geval. Meteen de laptop open gemaakt en een 256GB SSD erin gemikt
Een 5400RPM schijf kan echt niet meer
Hopelijk gaan ze in geval van een garantie zaak niet lopen zeuren over de vervangen HDD.
Moet wel zeggen dat het mij tegenviel om de laptop open te krijgen. Vind het sowieso niet tof om in een apparaat van 1000 euro een schroevendraaier te zetten, maar ik kreeg de onderkant niet goed los bij de Blu-ray drive. Hij trok steeds een stukje plastic extra mee naar boven. Uiteindelijk wel los gekregen, maar het voelde niet echt tof
Nadeel van een nieuwe HDD is dat ik de licentiesleutels van de DVD/bluray software kwijt raak. Wil het liefste gewoon een schone install erop zetten (heb licenties voor Win8Pro liggen, de laptop wordt zakelijk ingezet), maar tegenwoordig wordt voor de software geen DVD meer meegeleverd (dat was vroeger een van de mooie dingen van een nieuwe laptop, een hele stapel schijfjes)... Iemand enig idee hoe ik die sleutels naar boven krijg en gewoon legaal de software kan draaien?
[...]
Ik moet wel wennen aan het feit dat de knoppen in het touchpad ingebouwd zijn, ik ben gewend dat ze buiten het aanraak gebied zitten waardoor ik probeer op de laptop zelf te drukkenIk vind het niet echt prettig dat de knoppen in het aanraak gedeelte zitten aangezien je tijdens het klikken dan dus de muis kunt bewegen...
Anyways, blij met mijn aankoop. De wens was een full-hd scherm en 8gb geheugen. Dan kom je op een laptop uit waar je zelf ram bij moet prikken of op laptops zonder full hd scherm. Deze was wat dat betreft de meest krachtige voor een leuk budget. Met een SSD erbij zit ik op +/-1200 euro, wat voor een full-hd i7 volgens mij een mooie deal is.
Die is niet zo belangrijklani100 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 16:14:
[...]
windows 8 key kan je naar boven halen met belarc advisor staat een paar posten boven je
Ging mij vooral om de PowerDVD licentie.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
bijna alle licenties van software die geinstalleerd is kan belarc vinden
Zijn er ervaringen met het vervangen van de WiFI kaart? Die brakke internetverbinding die om de zoveel tijd niet meer werkt ben ik wel aardig klaar mee, maar dat schijnt bij al deze kaartjes het geval te zijn toch?
Verwijderd
- Je hebt de HDD dus vervangen door een SSD. Waarom heb je niet de SSD 16Gb cache vervangen door een SSD?.Gertjan. schreef op donderdag 27 december 2012 @ 15:47:
[...]
.......... Meteen de laptop open gemaakt en een 256GB SSD erin gemiktEen 5400RPM schijf kan echt niet meer
![]()
Nadeel van een nieuwe HDD is dat ik de licentiesleutels van de DVD/bluray software kwijt raak.
...........................
- Wat geeft de Windows prestatie index voor waarde nu bij jou?
De licenties kan je misschien vinden door vanaf de de HDD te installeren (moet je SSD er weer even uit) en dan de productcode er uit vissen? Met VLC videoLAN kan je ook alles draaien.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 17:53 ]
Ja, ik heb een Intel en Atheros kaartje erin gezet, maar beide werkten niet ivm een whitelist in de bios.tw1light schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:46:
Zijn er ervaringen met het vervangen van de WiFI kaart? Die brakke internetverbinding die om de zoveel tijd niet meer werkt ben ik wel aardig klaar mee, maar dat schijnt bij al deze kaartjes het geval te zijn toch?
:9
Verwijderd
Ik heb de 16gb cache vervangen voor een 128gb Crucial m4 mSata. Daar een verse windows 7 opgezet en de 1tb harde schijf gebruik ik nu als opslag.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:50:
[...]
- Je hebt de HDD dus vervangen door een SSD. Waarom heb je niet de SSD 16Gb cache vervangen door een SSD?

Verwijderd
Ik heb met dit nog geen enkel ervaring met dit probleem gehad. Terwijl ik alleen maar op het wifi zit.tw1light schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:46:
Ai dat is wel zeer spijtig, ik had graag een andere erin gezet, maar nu laat ik dat maar zitten. Bedankt!Toms_88 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:10:
[...]
Ja, ik heb een Intel en Atheros kaartje erin gezet, maar beide werkten niet ivm een whitelist in de bios.
Het probleem is dat na verloop van tijd soms (lees: ongeveer om de dag) op random momenten de internetverbinding wegvalt en Windows melding maakt van 'beperkte verbindingsmogelijkheden'. Even opnieuw verbinden en alles draait weer als een zonnetje, alleen is dat nou net niet mijn favoriete bezigheidVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:24:
[...]
Ik heb met dit nog geen enkel ervaring met dit probleem gehad. Terwijl ik alleen maar op het wifi zit.
Maar ik heb wel eens gelezen dat dat wel vaker voorkomt met de door lenovo gebruikte kaarten (in andere laptops)
Verwijderd
Zo dat is top zeg, een score van 7,9 op de SSD. dat zet zoden aan de dijk!Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:23:
[...]
Ik heb de 16gb cache vervangen voor een 128gb Crucial m4 mSata. Daar een verse windows 7 opgezet en de 1tb harde schijf gebruik ik nu als opslag.
[afbeelding]
Wat is de score met de 16gb cache ssd en harde schijf?Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:06:
[...]
Zo dat is top zeg, een score van 7,9 op de SSD. dat zet zoden aan de dijk!
Ik wil graag de Y500 met i7 halen, het enige wat mij nu een beetje tegenhoudt is de wifi & touchpad problemen..
Multiple pc builds in progress
Verwijderd
Score die eerder is gezien met 16Gb cache (Win8):mafiatounes schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:26:
[...]
Wat is de score met de 16gb cache ssd en harde schijf?
Ik wil graag de Y500 met i7 halen, het enige wat mij nu een beetje tegenhoudt is de wifi & touchpad problemen..
CPU 7,8
MEM 7,8
Gr DT 7.0
Gr. Games 7,0
Pr. HD 5,9.
Score van mijn i7 met win 8 (standaard config dus met 16GB SSD cache)
CPU 7,8
MEM 8,1
Gr DT 7.0
Gr. Games 7,0
Pr. HD 6,8.
CPU 7,8
MEM 8,1
Gr DT 7.0
Gr. Games 7,0
Pr. HD 6,8.
Verwijderd
Vraag me af of de zogenaamde WiFi en Touchpad problemen echt bestaan (dus dat dit aan de Y500 ligt).mafiatounes schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:26:
[...]
Wat is de score met de 16gb cache ssd en harde schijf?
Verwijderd
Dat is ook top!xopsterx schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:39:
CPU 7,8
MEM 8,1
Gr DT 7.0
Gr. Games 7,0
Pr. HD 6,8.
Dat is ook een mooie score, maar ik denk dat ik toch de 16gb door een 128gb ga swappen voor het OS en alle andere software en de 1tb schijf blijft voor filmpjes enz.xopsterx schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:39:
CPU 7,8
MEM 8,1
Gr DT 7.0
Gr. Games 7,0
Pr. HD 6,8.
@Herbie; Ik las meerdere berichten hier op Tweakers en bij Notebookreviews in de forums over deze problemen. Weet je toevallig meer?
Ik gebruik gemiddeld een laptop 2.5j en heb met mijn N61ja die periode doorstaan zonder problemen.
[ Voor 11% gewijzigd door mafiatounes op 27-12-2012 19:51 ]
Multiple pc builds in progress
Verwijderd
@Mafiatounes: Je doelt op de mogelijke WiFi en/of touchpad problemen.mafiatounes schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:48:
[...]
Dat is ook een mooie score, maar ik denk dat ik toch de 16gb door een 128gb ga swappen voor het OS en alle andere software en de 1tb schijf blijft voor filmpjes enz.
@Herbie; Ik las meerdere berichten hier op Tweakers en bij Notebookreviews in de forums over deze problemen. Weet je toevallig meer?
Ik gebruik gemiddeld een laptop 2.5j en heb met mijn N61ja die periode doorstaan zonder problemen.
Heb de Y500 - i7 nog niet zelf binnen maar wel getest in de winkel. Het mogelijke touchpad probleem, daar heb ik niets van gemerkt. lijkt me een driver issue die snel opgelost is, als het probleem al bestaat.
Het mogelijke WiFi probleem. Lees hier eea over maar kan het niet plaatsen. High End gamers willen geen connection loss. Ga dan op de vaste lijn, zou ik zeggen. Ligt dit aan de de WiFi card in de Y500? Bewijs het maar zou ik zeggen. kan net zo goed een brakke router en/of aansluitingen zijn...
Wat ik wel lees maar nog niet zelf ervaren heb, is dat het 5Ghz channel niet te gebruiken is. De WiFi card moet dit volgens de specs wel aankunnen. - Iemand ervaring hiermee?
Er zijn wel degelijk ernstige problemen met het touchpad, zo erg zelfs dat het gewoon onbruikbaar wordt. Met die Wifi kaart opzich geen problemen, maar kan idd geen 5Ghz channel aan.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:09:
[...]
@Mafiatounes: Je doelt op de mogelijke WiFi en/of touchpad problemen.
Heb de Y500 - i7 nog niet zelf binnen maar wel getest in de winkel. Het mogelijke touchpad probleem, daar heb ik niets van gemerkt. lijkt me een driver issue die snel opgelost is, als het probleem al bestaat.
Het mogelijke WiFi probleem. Lees hier eea over maar kan het niet plaatsen. High End gamers willen geen connection loss. Ga dan op de vaste lijn, zou ik zeggen. Ligt dit aan de de WiFi card in de Y500? Bewijs het maar zou ik zeggen. kan net zo goed een brakke router en/of aansluitingen zijn...
Wat ik wel lees maar nog niet zelf ervaren heb, is dat het 5Ghz channel niet te gebruiken is. De WiFi card moet dit volgens de specs wel aankunnen. - Iemand ervaring hiermee?
:9
Denk dat ik hem morgen dan maar ga bestellen. Kan in het ergste geval een externe WiFi kaart pakken voor online gaming (wat ik zelden doe).
De cache ssd is toch een 'bijzondere' schijf, ik heb gewoon een samsung 830 besteld en erin gezet. Met de 830 heb ik goede ervaringen, dus dat was een snelle keus. Toen de laptop open was kon ik de cacheschijf ook niet zo snel vindenVerwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:50:
[...]
- Je hebt de HDD dus vervangen door een SSD. Waarom heb je niet de SSD 16Gb cache vervangen door een SSD?
De licenties kan je misschien vinden door vanaf de de HDD te installeren (moet je SSD er weer even uit) en dan de productcode er uit vissen? Met VLC videoLAN kan je ook alles draaien.
De prestatie index heb ik nog niet getest, zal het binnenkort eens doen.
Verwijderd
Ik heb met zowel het touchpad als de wifikaart nog geen problemen gehad.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik 9 van de 10 keer een muis gebruik maar de touchpad werkt prima op windows 7 met elan drivers.
Wifi is hier nog geen één keer weggevallen en heb opzich prima bereik, het zelfde als mijn vorige notebook.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik 9 van de 10 keer een muis gebruik maar de touchpad werkt prima op windows 7 met elan drivers.
Wifi is hier nog geen één keer weggevallen en heb opzich prima bereik, het zelfde als mijn vorige notebook.
ik moet wel zeggen dat het touchpad behoorlijk gevoelig is. Soms heeft hij een left-click geregistreerd voordat hij de rightclick oppakt (dus dan wil jerechtsklikken maar is het pad je voor). Daarnast lijkt het alsof hij soms te snel een klik ziet waar ik enkel wil bewegen met de muis.Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:56:
Ik heb met zowel het touchpad als de wifikaart nog geen problemen gehad.
Niet extreem vervelend, maar wel wennen tov mijn oude laptop. Misschien is het gedrag wat te tweaken in de drivers...
Verwijderd
Het mSata slot met de 16Gb cache zit op deze foto http://dl.dropbox.com/u/1...ovoY400-Y500/IMAG1906.jpg rechtsonder (Sandisk).[b].Gertjan. schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:28:
Toen de laptop open was kon ik de cacheschijf ook niet zo snel vinden
Verwijderd
Heb jij met Windows 7 er op:Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:23:
[...]
Ik heb de 16gb cache vervangen voor een 128gb Crucial m4 mSata. Daar een verse windows 7 opgezet en de 1tb harde schijf gebruik ik nu als opslag.
[afbeelding]
- Geen touchpad probleem?
- Het 5Ghz kanaal wel beschikbaar?
Da's een klein ding, niet een standaard 2.5" SSD.
Ik heb weer geen last van de touchpad maar wel van een zo nu en dan weg vallende wifi. Zeer irritant. Mijn andere laptop (Acer 5930G) en mijn smartphones blijven wel verbinding houden met wifi dus een router probleem is hier niet aan de orde. Het moet wel haast aan de wifi kaart of drivers in de Lenovo laptop liggen.
ps ik draai nog met de originele Windows 8 configuratie.
ps ik draai nog met de originele Windows 8 configuratie.
Verwijderd
Wat algemene indrukken na een week of 3 gebruik (i5 uitvoering + 128gb ssd). Ik heb er een
nieuwe/schone Windows 8 op gezet, waarbij ik om onduidelijke redenen (lees: dom!!!) de map
met lenovo drivers heb verwijderd. Dat was dus toch nog even zoeken. Op de chinese website
heb ik wel alles gevonden. Ik heb de indruk dat inmiddels de drivers wel ook op de US en
europese site staan.
- Touchpad werkt bij mij prima. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ongeveer 80% van de tijd met
muis werk.
- Prettig toetsenbord, lijkt het lang vol te gaan houden.
- Luidsprekers zijn uiteraard geen hifi, maar zeker bovengemiddeld.
- Aluminium behuizing geeft voelbaar stroom door aan vingertoppen wanneer je een niet geaard
stopcontact gebruikt. Veel andere alu laptops hebben hier last van (ook mac) maar ik heb het
niet eerder zo ernstig gevoeld. Ernstig is uiteraard niet pijnlijk danwel gevaarlijk - wel irritant.
- Bouwkwaliteit valt me wat tegen als ik het vergelijk met mijn thinkpad t400. Bij bewegen van
het beeldscherm buigt er erg veel mee.
- Prestaties zijn boven (mijn!) verwachting (games/graphics).
- Koeling lijkt in orde. Bij zware toepassingen veel hete lucht uit de zijkant maar nauwelijks
hoorbaar.
- Geen last van een "gevoelige" optische drive.
- Nu alleen nog hopen dat we (net als voor de t400) binnenkort voor een paar dollar chinese ultrabays
van ebay kunnen halen.
Ik ben er tevreden mee.
nieuwe/schone Windows 8 op gezet, waarbij ik om onduidelijke redenen (lees: dom!!!) de map
met lenovo drivers heb verwijderd. Dat was dus toch nog even zoeken. Op de chinese website
heb ik wel alles gevonden. Ik heb de indruk dat inmiddels de drivers wel ook op de US en
europese site staan.
- Touchpad werkt bij mij prima. Ik moet er wel bij zeggen dat ik ongeveer 80% van de tijd met
muis werk.
- Prettig toetsenbord, lijkt het lang vol te gaan houden.
- Luidsprekers zijn uiteraard geen hifi, maar zeker bovengemiddeld.
- Aluminium behuizing geeft voelbaar stroom door aan vingertoppen wanneer je een niet geaard
stopcontact gebruikt. Veel andere alu laptops hebben hier last van (ook mac) maar ik heb het
niet eerder zo ernstig gevoeld. Ernstig is uiteraard niet pijnlijk danwel gevaarlijk - wel irritant.
- Bouwkwaliteit valt me wat tegen als ik het vergelijk met mijn thinkpad t400. Bij bewegen van
het beeldscherm buigt er erg veel mee.
- Prestaties zijn boven (mijn!) verwachting (games/graphics).
- Koeling lijkt in orde. Bij zware toepassingen veel hete lucht uit de zijkant maar nauwelijks
hoorbaar.
- Geen last van een "gevoelige" optische drive.
- Nu alleen nog hopen dat we (net als voor de t400) binnenkort voor een paar dollar chinese ultrabays
van ebay kunnen halen.
Ik ben er tevreden mee.
Verwijderd
Klopt. Is een mSata SSD.Wolfos schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:53:
Deze kost een paar tientjes op Ebay:
http://www.ebay.com/itm/M...nc&_trksid=p2047675.l2557
Een nieuwe van zo'n 128Gb kost zo'n €100,-.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 13:01 ]
pricewatch: Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB
Da's wel een mooi prijsje eigenlijk. Denk niet dat ik hem al ga vervangen, eerst maar die GPU in SLi zetten tegen de tijd dat Crysis 3 uit komt.
Standaard staat die SSD in RAID of is het een aparte schijf?
Da's wel een mooi prijsje eigenlijk. Denk niet dat ik hem al ga vervangen, eerst maar die GPU in SLi zetten tegen de tijd dat Crysis 3 uit komt.
Standaard staat die SSD in RAID of is het een aparte schijf?
Verwijderd
Ik heb geen last van het touchpad maar, zoals ik al eerder zei gebruik ik hem nauwelijks en ik heb een beetje zitten tweaken met de elan drivers(scroll snelheid enzo).Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:53:
[...]
Heb jij met Windows 7 er op:
- Geen touchpad probleem?
- Het 5Ghz kanaal wel beschikbaar?
Over het 5Ghz kanaal kan ik niks zeggen. Bij mij is alleen nog nooit wifi weggevallen ik gebruik zo'n standaard thomson router en voor zo ver ik weet werkt die niet op 5 ghz?
Was net bij de MediaMarkt maar zelfs het show model had wifi en touchpad problemen dus ik denk dat ik geen Y500 ga halen maar ik wacht nog eventjes tot januari dan kom er nieuw modelen en BTW korting
^Source/Link of iets dergelijks?
Bedoel je nieuwe Y500 opties of gewoon nieuwe Lenovo laptops?
Bedoel je nieuwe Y500 opties of gewoon nieuwe Lenovo laptops?
Als je de laptop start zonder de adapter er in lijkt de behuizing niet meer statisch geladen te worden. En het schijnt dat (niet-Lenovo) adapters dit sowieso niet veroorzaken, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:29:
Daar had mijn Samsung 830 nooit ingepastWolfos schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:53:
Ik denk dat ik gewoon een keer zo'n bay op de kop tik en de 1TB daarin gooi. Maar aan de andere kant mis ik de ruimte niet (heb nu 256). De 1TB zit nu in een USB case en kan ik mooi gebruiken als backup.
Het is een zakelijke laptop en vervangt een laptop met slechts 128GB SSD. Bij de oude had ik ook niet echt last van ruimte gebrek en nu heb ik ruimte om ook eens een VM erbij te knallen.
Verwijderd
Ik heb dit zelfde probleem.Ethikka schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:04:
[...]
Als je de laptop start zonder de adapter er in lijkt de behuizing niet meer statisch geladen te worden. En het schijnt dat (niet-Lenovo) adapters dit sowieso niet veroorzaken, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.
Als je met 1 hand aan de laptop zit voel je het heel erg. Met twee handen (bij het typen) en de handpalmen op de laptop laten rusten voel je het meteen een stuk minder.
Mijn vraag zou zijn wie heeft hier nog meer last van en hebben deze ook een slecht werkende touchpad.
Ik ben heel benieuwd.
Spanning door de behuizing is normaal bij aluminium laptops, dat beïnvloed niet hoe de touchpad werkt.
Daar ben ik niet helemaal zeker over. Ik heb tijdens de winter redelijk vaak last met touchpads doordat ik snel statisch geladen ben (tenminste ik dacht dat dat de oorzaak was).Wolfos schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 09:17:
Spanning door de behuizing is normaal bij aluminium laptops, dat beïnvloed niet hoe de touchpad werkt.
Spanning op de case komt inderdaad vaker voor en hoeft niet voor problemen te zorgen, maar het is niet uitgesloten lijkt mij.
Verwijderd
De touchpad heeft de scroll functie met 2 vingers naar boven of naar beneden.. bij mij doet die functie het niet meer en heb niks 'uitgezet' oid? ( ga sowieso wel een muis erbij halen .. )
Hmm, heb ook nogal baggere download snelheden. Zo tot de 5MB/s maximaal, terwijl ik op andere computers (ook over WiFi) hier makkelijk 10MB/s haal.
Ik heb nog nooit gemerkt van static ontlading op mijn laptop y500, En wie zit nu ook nog zonder geaard
stopcontact in 2012
stopcontact in 2012
Mensen die wonen in een huis van 30+ jaar oud?royalt123 schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 16:22:
Ik heb nog nooit gemerkt van static ontlading op mijn laptop y500, En wie zit nu ook nog zonder geaard
stopcontact in 2012
Verwijderd
Ik kwam dit net tegen. $229,99 dus omgerekend €174,-... mij net iets te duur voor n 2e video kaart
Heb ook nog nooit een schok gekregen van mijn y500, en ik heb gewoon een ongeaard stopcontact
ik had gerekend op zo n 200 euro voor SLI, dus overweeg hem wel te bestellen 
en zijn er hier anderen die de dvd drive zat zijn? , bij mij schiet hij continue open, als je er met je hand langs gaat
en zijn er hier anderen die de dvd drive zat zijn? , bij mij schiet hij continue open, als je er met je hand langs gaat
Nope. BIj mij gebeurt dat niet, je moet echt op de knop drukken voordat ie open gaat. Heb het touchpad probleem ook opgelost,
WiFi snelheid ligt niet aan de laptop, heb nu ook op de Mac getest en die krijgt momenteel ongeveer dezelfde snelheden (rond de 30Mbit, zowel up als down).
WiFi snelheid ligt niet aan de laptop, heb nu ook op de Mac getest en die krijgt momenteel ongeveer dezelfde snelheden (rond de 30Mbit, zowel up als down).
Verwijderd
Wat heb jij gedaan voor het touchpad probleem te fixe ?Wolfos schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:06:
Nope. BIj mij gebeurt dat niet, je moet echt op de knop drukken voordat ie open gaat. Heb het touchpad probleem ook opgelost,
Is het gehele probleem daar bij opgelost hoelang heb je getest met deze fix
Verwijderd
Mijn touchpad is hopeloos en mijn muis nu ook!
Raak mijn muis niet aan en ik zie de cursor van links naar rechts of omgekeerd?? Heel vreemd.
Ben benieuwd naar de fix.
Raak mijn muis niet aan en ik zie de cursor van links naar rechts of omgekeerd?? Heel vreemd.
Verwijderd
Ik ervaar niet echt een schok.. wel is het zo dat als ik de behuizing aanraak het een soort trillend gevoel geeft een klein beetje, (door de stroom ) en ook ik heb ervaring met de overgevoelige dvd. Vooral als je de laptop een beetje aan de onderkant vastpakt bij de dvd dan gaat ie open
Verwijderd
Touchpad uitzetten?Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:59:
Mijn touchpad is hopeloos en mijn muis nu ook!
Verwijderd
Ik heb alle functies uitgezet... behalve het klikken enzo.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 21:23 ]
Er is een setting bij de 'Elan' tab van mouse properties. "Disable when external USB pointing device plugged in".
Wat dat doet is dat het je touchpad uit zet zodra je een muis inplugt. Kan dat van harte aanraden.
Wat dat doet is dat het je touchpad uit zet zodra je een muis inplugt. Kan dat van harte aanraden.
Er is kennelijk maar een oplossing, tegen die dvd-drive gevoeligheid, en dat is een programmatje die de drive tijdelijk uit zet (CD-locker) maar om dit nu continue te doen... zouden ze bij de winkel, een nieuwe dvd ultrabay kunnen bestellen? (garantie)
Verwijderd
@Wolfos, tabje uitgezet. Nu maar even monitoren of het zo goed blijft gaan. eerste indruk is dat het goed gaat. Thanks.
Iemand had ergens vermeld dat Lenovo production problems heeft in China. Het gaat hierbij om de FHD anti glare (het matte scherm). Die wss ergens in 2013 komt.
dat is geen oplossing. Ik vind het beschamend dat dit gebeurd.Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 10:28:
@Wolfos, tabje uitgezet. Nu maar even monitoren of het zo goed blijft gaan. eerste indruk is dat het goed gaat. Thanks.
Ik heb behalve touchpad problemen ook een probleem dat mijn toetsenbord op tilt slaat. Dan activeert hij ineens numlock en ramt dan op willekeurige toetsen. Het enige wat ik dan kan doen is even het touchpad aan en uit zetten door middel van de sneltoets en dan is het weer even weg...
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
helaas lost een nieuwe herinstallatie van Windows 8 niets op, het toetsenbord blijft soms op tilt slaan
edit: ik zie nu in notepad dat hij soms de '/' toets gebruikt en de alt shift key, want hij print de datum en tijd!
edit: ik zie nu in notepad dat hij soms de '/' toets gebruikt en de alt shift key, want hij print de datum en tijd!
[ Voor 36% gewijzigd door donald_dick op 30-12-2012 20:21 ]
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Gewoon terugsturen, dat is een hardware probleem.donald_dick schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:05:
helaas lost een nieuwe herinstallatie van Windows 8 niets op, het toetsenbord blijft soms op tilt slaan
Op dit forum kwam ik de tip tegen om in de hardwarelist van de Lenovo te kijken naar de gebruikte hardware. Het idee is dat die hardware dan ook wel ondersteund zal worden door de BIOS.Toms_88 schreef op donderdag 27 december 2012 @ 18:10:
[...]
Ja, ik heb een Intel en Atheros kaartje erin gezet, maar beide werkten niet ivm een whitelist in de bios.
De Lenovo Y400/Y500 Hardware Maintenance Manual staat in deze PDF, en daar staat de volgende hardware vermeld:
- WiFi 2x2 BGN+BT4.0 Intel 2230 BGN+BT M PCIE HMC
- 3*3 Intel 6300N MOW M PCIE NB HMC (LI)
- WiFi 1x1 BGN Cbt BCM94313HMG 1x1BGN HMC
- WiFi 1x1 BGN Liteon HB125 1x1BGN HMC
- WiFi 2x2 ABGN+BT4.0 Cbt BCM943228HMB 2x2ABGN+BT4.0 HMC
- WiFi 2x2 ABGN+BT4.0 Liteon WB222 2x2ABGN+BT4.0 HMC
- WiFi 1x1 BGN+BT4.0 Cbt BCM943142HM 1x1BGN+BT4.0 HMC
- WiFi 1x1 BGN+BT4.0 Liteon WB225 1x1BGN+BT4.0 HMC
Ik ga het uitproberen en heb een BCM943228HMB gekocht op eBay. Zodra het kaartje binnen is, laat ik weten of het werkt. (Als het verzenden te lang duurt zoek ik een ander kaartje in NL).
Edit 03-01-2013:
Ik heb de Intel Centrino Ultimate-N 6300 geprobeerd in de Y500-MBG2BMH i7, en deze card werd niet geaccepteerd. Bij het opstarten volgde de melding "Unauthorized Wireless network card is plugged in. Power off and remove it".
Edit 11-01-2013:
Ik heb ook de BCM943228HMB geprobeerd in de Y500-MBG2BMH i7, en deze werd ook niet geaccepteerd. Bij het opstarten volgde opnieuw de melding "Unauthorized Wireless network card is plugged in. Power off and remove it".
[ Voor 19% gewijzigd door K.C. Munchkin op 11-01-2013 00:20 . Reden: BCM943228HMB uitgeprobeerd. ]
Verwijderd
Ik wil een laptop kopen en de y500-mbg2bmh is een van mijn kandidaten.
Echter wanneer ik hem bij de mediamarkt ben gaan bekijken viel het mij op dat het scherm, maar ook de rand er omheen erg schermt. In de mediamarkt is het echter erg licht.
Hoe is de reflectie in normaal huiskamergebruik van het scherm en de rand?
Ook de problemen die ik hoer lees met de wifi en touchpad baren mij nogal veel zorgen. Heeft dit model hier veel last van gehad?
En zo ja, zijn de problemen al opgelost (dmv van bios-update, nieuwere modellen, etc)?
Echter wanneer ik hem bij de mediamarkt ben gaan bekijken viel het mij op dat het scherm, maar ook de rand er omheen erg schermt. In de mediamarkt is het echter erg licht.
Hoe is de reflectie in normaal huiskamergebruik van het scherm en de rand?
Ook de problemen die ik hoer lees met de wifi en touchpad baren mij nogal veel zorgen. Heeft dit model hier veel last van gehad?
En zo ja, zijn de problemen al opgelost (dmv van bios-update, nieuwere modellen, etc)?
Binnenkort kan ik ook een Lenovo Y500 verwelkomen.
Samen met een Samsung 840 SSD.
Heeft de i5 versie Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH een mSata slot?
Merk je wel snelheidsverbeteringen met een Caching SSD bij de i7 variant?
Weet iemand of de Crucial CT128M4SSD3 ongeveer even goed is als de Samsung 830 /840?
Weet iemand of de Crucial CT128M4SSD3 ongeveer even goed is als de Samsung 830 /840?
Antwoord op je vragen:Archimond schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:58:
Binnenkort kan ik ook een Lenovo Y500 verwelkomen.
Ja
Ja
Ongeveer. SSD's tegenwoordig zitten heel erg op elkaar qua prestaties. Samsung 830 was echt wel 1 van de betere en de 840 is niet de beste verbetering ooit, maar wel ietsjes beter dan zijn voorganger.
Net even snel een mail moeten versturen en gebruik gemaakt van het touchpad die ik normaal amper gebruik. Dacht dat die van mij geen gebreken had maar toen ik naar de desktop omgeving schakelde hield hij er spontaan mee op. Toch maar weer de muis aangesloten.
Verwijderd
Nou lekker, als ik terug ga met de laptop naar de Mediamarkt word hij ten alle tijde opgestuurd voor reparatie..... Dan word het maar constant gebruiken van n bluetooth muisje
Er is hier een discussie gaande of WiDi wel enabled is/kan worden op de Y500.Mitx schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:16:
Weet iemand ook of de Y500 i5 editie ook WiDi heeft? Heb het namelijk niet echt kunnen vinden.
Verwijderd
Hoi,
Ik ben er nog steeds niet uit of er al een caddy is voor de ultrabay, ik wil namelijk mijn harde schijf die erin zit behouden, en tegelijk een crucial m4 erin zitten. Vooralsnog is dit blijkbaar nog niet mogelijk (toch)?
Ik had hem al opengemaakt, maar ik heb geen ruimte gezien om hem in de laptop zelf te plaatsen. Het is nu wel mogelijk om via de lenovo site een HDD caddy te kopen, echter, die is samen met een harde schijf erin.
Iemand die hier licht op kan schijnen? Ik heb namelijk wel aan standaard 12,7mm caddy, maar die past er helaas niet in!
Ik ben er nog steeds niet uit of er al een caddy is voor de ultrabay, ik wil namelijk mijn harde schijf die erin zit behouden, en tegelijk een crucial m4 erin zitten. Vooralsnog is dit blijkbaar nog niet mogelijk (toch)?
Ik had hem al opengemaakt, maar ik heb geen ruimte gezien om hem in de laptop zelf te plaatsen. Het is nu wel mogelijk om via de lenovo site een HDD caddy te kopen, echter, die is samen met een harde schijf erin.
Iemand die hier licht op kan schijnen? Ik heb namelijk wel aan standaard 12,7mm caddy, maar die past er helaas niet in!
Je hebt als het goed is nog een vrij msata slot voor je Crucial m4. Je hoeft de hdd er dus niet uit te halen.Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:32:
Hoi,
Of heb je een 'normale' Crucial?
Ik heb er ook 1 besteld (BCM943228HMB). Denk dat het wel moet werken aangezien ze in de whitelist staan. Ik was eerst van plan om de intel centrino 6300 te kopen maar die heeft geen geïntegreerde bluetooth (en ik heb wel een bluetooth muis).K.C. Munchkin schreef op maandag 31 december 2012 @ 02:13:
[...]
Op dit forum kwam ik de tip tegen om in de hardwarelist van de Lenovo te kijken naar de gebruikte hardware. Het idee is dat die hardware dan ook wel ondersteund zal worden door de BIOS.
De Lenovo Y400/Y500 Hardware Maintenance Manual staat in deze PDF, en daar staat de volgende hardware vermeld:Waarvan er dus drie 5 GHz ondersteunen, en daarvan twee ook Bluetooth 4.0 hebben.
- WiFi 2x2 BGN+BT4.0 Intel 2230 BGN+BT M PCIE HMC
- 3*3 Intel 6300N MOW M PCIE NB HMC (LI)
- WiFi 1x1 BGN Cbt BCM94313HMG 1x1BGN HMC
- WiFi 1x1 BGN Liteon HB125 1x1BGN HMC
- WiFi 2x2 ABGN+BT4.0 Cbt BCM943228HMB 2x2ABGN+BT4.0 HMC
- WiFi 2x2 ABGN+BT4.0 Liteon WB222 2x2ABGN+BT4.0 HMC
- WiFi 1x1 BGN+BT4.0 Cbt BCM943142HM 1x1BGN+BT4.0 HMC
- WiFi 1x1 BGN+BT4.0 Liteon WB225 1x1BGN+BT4.0 HMC
Ik ga het uitproberen en heb een BCM943228HMB gekocht op eBay. Zodra het kaartje binnen is, laat ik weten of het werkt. (Als het verzenden te lang duurt zoek ik een ander kaartje in NL).
[ Voor 4% gewijzigd door wilbert11 op 01-01-2013 11:13 ]
Verwijderd
Oh cool!fulgore schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:52:
[...]
Je hebt als het goed is nog een vrij msata slot voor je Crucial m4. Je hoeft de hdd er dus niet uit te halen.
Of heb je een 'normale' Crucial?
Ik wist niet dat die mSata's ongeveer dezelfde prijs waren als de andere, wat is het verschil? Wel vreemd dat ze dan zoveel kleiner zijn!
Verwijderd
Volgens mij zijn de problemen met het touchpad geen software problemen. Ik heb gemerkt dat wanneer ik mijn computer zonder oplader start en dus gewoon op mijn batterij werk er geen enkele probleem optreedt met het touchpad. Het touchpad werkt dan feilloos.
Problemen met de touchpad worden hoogst waarschijnlijk veroorzaakt door een statische lading. Deze statische lading wordt veroorzaakt door het niet gebruiken van een geaarde stopcontact. Een andere boosdoener kan mogelijk je oplader zijn wanneer deze te dicht in de buurt van je laptop staat.
De aluminium behuizing helpt ook niet echt mee.
Problemen met de touchpad worden hoogst waarschijnlijk veroorzaakt door een statische lading. Deze statische lading wordt veroorzaakt door het niet gebruiken van een geaarde stopcontact. Een andere boosdoener kan mogelijk je oplader zijn wanneer deze te dicht in de buurt van je laptop staat.
De aluminium behuizing helpt ook niet echt mee.
Nope. Ik heb er zo nu en dan last van en dit is ook als ik niet aan de lader zit.
Dus statische lading heeft er niets mee te maken.
Het verdwijnt na verloop van tijd ook gewoon.
Dus statische lading heeft er niets mee te maken.
Het verdwijnt na verloop van tijd ook gewoon.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik krijg steeds "55% available - not charging", terwijl hij wel gewoon ingeplugt zit. Is dit normaal?
De laptop krijgt gewoon stroom, hij laad gewoon niet verder op.
De laptop krijgt gewoon stroom, hij laad gewoon niet verder op.