Nu ik er meer op let, blaast die van mij ook aardig vaak (en wanneer die zachter gaat, hoor je een hoge pieptoon van de ventilator (of harde schijf?).Ook als ik de helderheid aanpas, gaat de fan blazen.Ik ga er vanuit dat dit normaal is. Die hoge pieptoon moet ik even in de gaten houden, want kan ook duiden in onbelans van de harde schijf.
Verwijderd
kleine update!
Accuduur is aardig van de Y500. Tussen de 3,5 a 4 uur, met heldercontrast naar beneden. Mijn ogen doen daarin tegen wel aardig pijn, door het full HD scherm. Mijn muziekprogramma o.a. is hier niet op voorbereid en lettertypes zijn nauwelijks tot niet te lezen.Kan wel elke keer resolutie aanpassen, maar dat is eigelijk geen optie. HIer moet ik nog iets voor verzinnen. Laptop wordt niet heet (blijft gewoon koel) als je hem intensief gebruikt.
Praktische zaken als volume aanpassen gaat gelukkig ook makkelijk, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Voor de rest is de behuizing robuust en erg netjes afgewerkt. Het scherm had iets steviger gemogen, is wat flexibel, maar niet zorgelijk. Enige minpunten bij de laptops van tegenwoordig zijn vaak de nieuwe "all in one" trackpads. Let daar dus goed bij op, als je er 1 koopt. Ik wilde in eerste instantie 1 kopen bij de site van Lenovo zelf.. Gelukkig heb ik dit niet gedaan, omdat het met ruilen stukken makkelijker gaat in een winkel.
Voor deze prijs is er geen betere optie.Je hebt o.a. de Asus N56 (met alluminium uiterlijk) of de Dell 15/17r. Asus N56 heeft veel problemen met de trackpad als zowel hardware problemen. Dell kan ik weinig over zeggen, is volgens mij ook een mooie degelijke laptop, weet alleen dat de bouwkwaliteit minder is. Succes allen!
Accuduur is aardig van de Y500. Tussen de 3,5 a 4 uur, met heldercontrast naar beneden. Mijn ogen doen daarin tegen wel aardig pijn, door het full HD scherm. Mijn muziekprogramma o.a. is hier niet op voorbereid en lettertypes zijn nauwelijks tot niet te lezen.Kan wel elke keer resolutie aanpassen, maar dat is eigelijk geen optie. HIer moet ik nog iets voor verzinnen. Laptop wordt niet heet (blijft gewoon koel) als je hem intensief gebruikt.
Praktische zaken als volume aanpassen gaat gelukkig ook makkelijk, wat ik persoonlijk erg fijn vind. Voor de rest is de behuizing robuust en erg netjes afgewerkt. Het scherm had iets steviger gemogen, is wat flexibel, maar niet zorgelijk. Enige minpunten bij de laptops van tegenwoordig zijn vaak de nieuwe "all in one" trackpads. Let daar dus goed bij op, als je er 1 koopt. Ik wilde in eerste instantie 1 kopen bij de site van Lenovo zelf.. Gelukkig heb ik dit niet gedaan, omdat het met ruilen stukken makkelijker gaat in een winkel.
Voor deze prijs is er geen betere optie.Je hebt o.a. de Asus N56 (met alluminium uiterlijk) of de Dell 15/17r. Asus N56 heeft veel problemen met de trackpad als zowel hardware problemen. Dell kan ik weinig over zeggen, is volgens mij ook een mooie degelijke laptop, weet alleen dat de bouwkwaliteit minder is. Succes allen!
Ik heb het net ook even getest en de fan gaat bij mij ook blazen. In de gebalanceerd/hoge prestatie settings is dat bij mij niet het geval.lausemaus schreef op donderdag 13 december 2012 @ 22:28:
Ik heb sinds kort ook de Y500 met de i5 erin. Ik kwam alleen wel iets geks tegen. Als ik namelijk de laptop in de energiebesparingsstand zet, begint de fan meteen te blazen, zonder dat er ook maar een programma draait. Zijn er meer mensen die dit hebben, of zou er iets kapot zijn?
Heeft iemand al Onekey Recovery al aan de praat gekregen na het installeren van Windows 8 op een nieuw geplaatste mSata SSD?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:56:
Nu ik er meer op let, blaast die van mij ook aardig vaak (en wanneer die zachter gaat, hoor je een hoge pieptoon van de ventilator (of harde schijf?).Ook als ik de helderheid aanpas, gaat de fan blazen.Ik ga er vanuit dat dit normaal is. Die hoge pieptoon moet ik even in de gaten houden, want kan ook duiden in onbelans van de harde schijf.
Bedankt voor jullie reacties. Nu weet ik dat het iig niet aan mij ligt. Hoef ik er ook niet mee terug. Moet dus gewoon de laptop niet in de energiebesparingsstand zetten.wilbert11 schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:54:
[...]
Ik heb het net ook even getest en de fan gaat bij mij ook blazen. In de gebalanceerd/hoge prestatie settings is dat bij mij niet het geval.
De prijzen zijn alweer aangepast op de Duitstalige sites.LunaTempesta schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:11:
Hier een knipseltje van de 2 vergeleken voor degene die er niet bij kunnen.
[afbeelding]
Sorry voor de groote. Maar anders wordt het wat onleesbaar.
€999,- voor de SLI uitvoering, €1099 voor de bluray uitvoering.
Ahhh, jammer. Blijf een betere deal dan in NL, maar toch wordt het nu minder interessant als je met een QWERTZ toetsenbord etc zit.
Ja en volgens mij klopt het nog steeds niet. Andersom lijkt me logischerfulgore schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:09:
[...]
De prijzen zijn alweer aangepast op de Duitstalige sites.
€999,- voor de SLI uitvoering, €1099 voor de bluray uitvoering.
heeft de i7 variant nu een 2de drive slot voor een ssd?
Gister mijn y500-i7 mogen ontvangen.
Nu is dit mijn eerste windows 8 machine dus geen idee of het normaal is maar ik kan niet scrollen met me trackpad in Mail.
Verder is het een mooie rappe machine alleen HEEL ERG vinger afdruk gevoelig.
Nu is dit mijn eerste windows 8 machine dus geen idee of het normaal is maar ik kan niet scrollen met me trackpad in Mail.
Verder is het een mooie rappe machine alleen HEEL ERG vinger afdruk gevoelig.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
En heb je het het opgelost? Ik wil namelijk ook een naast de 2,4 een 5 GHz.Toms_88 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 19:29:
Dammit, Intel Centrino Advanced-N 6230 netwerkadapter besteld en geïnstalleerd, is die niet whitelisted in de bios..Ff kijken hoe ik dat ga oplossen..
Hallo, heb net twee dagen de Y500-i7 (via de mm) en ben er erg blij mee!
Heeft iemand al zelf ervaring met dual-boot van de preinstalled Windows 8 met Ubuntu (12.10), dus niet als Windows application. Lees op het internet daar mixed berichten over.
Iemand een stap-voor-stap handleiding?
Mijn Y500 BIOS instellingen zijn op dit moment:
Secure Boot: Enabled
Boot Mode: UEFI
Zie ook:
http://www.makeuseof.com/...-on-a-windows-8-computer/
Heeft iemand al zelf ervaring met dual-boot van de preinstalled Windows 8 met Ubuntu (12.10), dus niet als Windows application. Lees op het internet daar mixed berichten over.
Iemand een stap-voor-stap handleiding?
Mijn Y500 BIOS instellingen zijn op dit moment:
Secure Boot: Enabled
Boot Mode: UEFI
Zie ook:
http://www.makeuseof.com/...-on-a-windows-8-computer/
Ik heb een manier bedacht waarbij geld verdiend kan worden en dat de tweakers een SLI in hun Y500 kunnen krijgen.
Degene bied op tweakers/marktplaats de gpu ultrabay aan voor +/- 100 euro en de blueray drive.
Zodra een koop gedaan wordt besteld hij/zij de Y500 met SLI voor 999 euro.
Beide partijen sturen de spullen op en de verkoper schroeft de blueray erin en verkoopt de laptop voor 1099 euro (of wat minder omdat het refurbished is) zonder het ooit aangedaan te hebben.
Dat is dus 200 euro winst per ultra bay en de tweakers in NL blij met hun SLI.
Degene moet wel een duits adres hebben om de Y500 te bestellen.
Degene bied op tweakers/marktplaats de gpu ultrabay aan voor +/- 100 euro en de blueray drive.
Zodra een koop gedaan wordt besteld hij/zij de Y500 met SLI voor 999 euro.
Beide partijen sturen de spullen op en de verkoper schroeft de blueray erin en verkoopt de laptop voor 1099 euro (of wat minder omdat het refurbished is) zonder het ooit aangedaan te hebben.
Dat is dus 200 euro winst per ultra bay en de tweakers in NL blij met hun SLI.
Degene moet wel een duits adres hebben om de Y500 te bestellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Wrd op 15-12-2012 14:04 ]
Zou de SLI in duitsland ook niet ergens in een Mediamarkt like winkel liggen?
(De Duitse Mediamarkt heeft hem zo te zien niet.)
(De Duitse Mediamarkt heeft hem zo te zien niet.)
[ Voor 32% gewijzigd door LunaTempesta op 15-12-2012 18:58 ]
Nee de i7 heeft alleen 1 mSata slot waar een 16 GB SSD in is geplaatst(i7). Bij de i5 is deze leeg.blinded schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 03:35:
heeft de i7 variant nu een 2de drive slot voor een ssd?
Zo ik heb de mijne nu 2 dagen en hij bevalt met goed. Vooral het toetsenbord, het enige wat ik wat jammer vindt is de dikke rand om het beeldscherm. Tis maar een heel klein dingetje. En ik moet heel erg wennen aan het touchpad, soms vind ik hem niet zo heel lekker tikken/selecteren.
Ik heb pas een Lenovo Y500 gekocht bij de media markt, het leek mij wat dat betreft qua specs en prijsverhouding een klapper. Dus had hem vol overtuiging gekocht.
Echter heb ik veel problemen met het touchpad, deze lijdt wat dat betreft een eigen leven en registreert een constante aanraking. Nu werkt het touchpad soms na een reboot wel goed en soms ook niet, echter komt het altijd op neer dat het touchpad begint te 'trippen' na ongeveer een uurtje...
Wat ik al geprobeerd heb;
ELAN drivers opnieuw installeren, (geen verbetering)
ELAN drivers verwijderen, (geen verbetering)
Opties in het ELAN programma uitschakelen, (heeft voor een uurtje gewerkt na reboot)
Vervolgens ELAN drivers opnieuw installeren, (heeft eveneens voor een uurtje gewerkt)
ELAN opties uitgeschakeld én drivers verwijderd, (werk ik nu mee ziet ernaar uit alsof het nu naar behoren werkt, voorlopig) (Gaat na een klein half uurtje in trip modus
)
Nu heb ik wel al het een en ander gezien op de Lenovo site zelf dat er een aantal mensen zijn wie hier ook problemen mee hebben echter zie of lees ik er hier niemand over?
Hebben jullie dit ook mee gemaakt en wat hebben jullie hieraan gedaan?
Ik ga vandaag verder met testen en hou het even in de gaten, maar was wel van plan morgen even contact op te nemen met Lenovo zelf, vragen of zij met het probleem bekend zijn en/of ze er wat mee gaan doen. Anders zit er denk ik niets anders op dan de Lenovo om te ruilen om te kijken of het probleem op een andere zich ook voordoet... En anders... Geld terug vragen en verder zoeken...
Ik hoor graag jullie ervaringen!
Echter heb ik veel problemen met het touchpad, deze lijdt wat dat betreft een eigen leven en registreert een constante aanraking. Nu werkt het touchpad soms na een reboot wel goed en soms ook niet, echter komt het altijd op neer dat het touchpad begint te 'trippen' na ongeveer een uurtje...
Opties in het ELAN programma uitschakelen, (heeft voor een uurtje gewerkt na reboot)
Vervolgens ELAN drivers opnieuw installeren, (heeft eveneens voor een uurtje gewerkt)
ELAN opties uitgeschakeld én drivers verwijderd, (werk ik nu mee ziet ernaar uit alsof het nu naar behoren werkt, voorlopig) (Gaat na een klein half uurtje in trip modus
Nu heb ik wel al het een en ander gezien op de Lenovo site zelf dat er een aantal mensen zijn wie hier ook problemen mee hebben echter zie of lees ik er hier niemand over?
Ik ga vandaag verder met testen en hou het even in de gaten, maar was wel van plan morgen even contact op te nemen met Lenovo zelf, vragen of zij met het probleem bekend zijn en/of ze er wat mee gaan doen. Anders zit er denk ik niets anders op dan de Lenovo om te ruilen om te kijken of het probleem op een andere zich ook voordoet... En anders... Geld terug vragen en verder zoeken...
Hoi,
Ik zit er ook aan te denken de y500 i5 versie aan te schaffen en wil hier graag een mSata ssd van minimaal 128gb in zetten.
Kan iemand mij zeggen welke msata het beste is (varianten tussen 120 - 180 GB) want ik snap geen hout van wat jullie bedoelen met sandforce en dat dat niet goed is. Als ik op de site van paradigit kijk zie ik helemaal niet welke controller er is.. ik dacht sowieso dat een controller op het mobo zat...
Verder vraag ik me af of ik de 500 of de 580 moet nemen gezien de grafische kaart (GT/GTX), is die kaart het verschil van ruim 120 Euro waard?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet gek veel games speel, maar ik wil een keertje oblivion uit proberen (heb me jaren geleden helemaal verloren in morrowind)...
Ik weet dat ik overkom als een noob, dus dat vermelden is niet nodig
Ik zit er ook aan te denken de y500 i5 versie aan te schaffen en wil hier graag een mSata ssd van minimaal 128gb in zetten.
Kan iemand mij zeggen welke msata het beste is (varianten tussen 120 - 180 GB) want ik snap geen hout van wat jullie bedoelen met sandforce en dat dat niet goed is. Als ik op de site van paradigit kijk zie ik helemaal niet welke controller er is.. ik dacht sowieso dat een controller op het mobo zat...
Verder vraag ik me af of ik de 500 of de 580 moet nemen gezien de grafische kaart (GT/GTX), is die kaart het verschil van ruim 120 Euro waard?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet gek veel games speel, maar ik wil een keertje oblivion uit proberen (heb me jaren geleden helemaal verloren in morrowind)...
Ik heb zelf de Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB en die bevalt prima en zou ik dus ook aanraden.DeDooieVent schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:35:
Hoi,
Omdat je een mede-Rotterdammer bent heb ik je een mail gestuurd naar het adres in je profiel (*@kpnplanet.nl).DeDooieVent schreef op zondag 16 december 2012 @ 16:35:
Hoi,
Ik zit er ook aardig mee in m'n maag, ik heb al jaren geen nieuwe laptop gekocht maar het tegenwoordig de trend om alles helemaal dicht te spijkeren in de bios schijnbaar. Nu zijn er handige jongens op het web ; http://www.bios-mods.com maar daar heb ik nog niks kunnen vinden helaas. Nu worden er op de consumentenmarkt sowieso bijna geen dualband kaartjes in gestopt tenzij je naar de hogere prijsklasses gaat. Jammer is het welwilbert11 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:56:
[...]
En heb je het het opgelost? Ik wil namelijk ook een naast de 2,4 een 5 GHz.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Holy moly wat 'n design zeg, vind 'm net omdat ik voor 'n vriend een laptop aan het zoeken ben...
Best een mooie device... Die toetsenbordverlichting, alleen rood of meerdere kleuren en wat voor type is het scherm? Zou bijna m'n huidige laptop in de verkoop doen, maar dat doe ik niet
Maar ziet er mooi uit zeg!
Best een mooie device... Die toetsenbordverlichting, alleen rood of meerdere kleuren en wat voor type is het scherm? Zou bijna m'n huidige laptop in de verkoop doen, maar dat doe ik niet
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb op ebay een andere Atheros netwerkadapter besteld, laat wel weten als ie binnen is en of ie 't doet.wilbert11 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:56:
[...]
:9
Weet iemand waarom in lenovoshop.nl de i7 versie pas vanaf 11 januari te verkrijgen is?
Overweeg om deze te kopen, maar het doet toch raar aan dat deze niet hier te koop is.
Verder vraag ik me af of er inmiddels iets bekend is over een oplossing voor de trackpad problemen.
Hoeveel voordeel bied de 16 GB caching SSD icm met de 1TB tov de 500gb schijf van de i5.
Ten slotte vraag ik me af of iemand uit groningen weet of de i7 bij MM of saturn is te krijgen.
Iemand al bereid zijn ervaringen te delen over de i7?
Overweeg om deze te kopen, maar het doet toch raar aan dat deze niet hier te koop is.
Verder vraag ik me af of er inmiddels iets bekend is over een oplossing voor de trackpad problemen.
Hoeveel voordeel bied de 16 GB caching SSD icm met de 1TB tov de 500gb schijf van de i5.
Ten slotte vraag ik me af of iemand uit groningen weet of de i7 bij MM of saturn is te krijgen.
De datum op de lenovoshop wijzigt iedere week. Geen idee waarom, wellicht wegens grote vraag?masterjorie schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:34:
Weet iemand waarom in lenovoshop.nl de i7 versie pas vanaf 11 januari te verkrijgen is?
Ik heb de i7 binnen maar zit nog dicht in doos. Nog geen tijd gehad om 'm uit te pakken en te testen
Ik heb de mijn y500 gekocht bij de MyCom. Maar het valt me op dat er maar weinig shops Lenovo hebben. En als ze Lenovo hebben dan zijn et maar en stuk of 2 modellen
Verwijderd
Ik heb nu de i7 versie een weekendje en hij bevalt super. Het eerste wat ik heb gedaan is de caching ssd vervangen voor een 128gb Crucial m4 en windows 7 erop geinstalleerd. Werkt heerlijk snel, was wel even zoeken naar de juiste drivers aangezien er geen officiele drivers van lenovo voor windows 7 zijn(!)
Verder nog geen tijd gehad om te gamen of stresstesten maar ik ga er vanuit dat die gewoon prima presteert. De koeling is in ieder geval dik in orde.
Verder nog geen tijd gehad om te gamen of stresstesten maar ik ga er vanuit dat die gewoon prima presteert. De koeling is in ieder geval dik in orde.
Die datum heeft bij Lenovoshop lang op 21 december gestaan. Ik vermoed dat ze eerst winkels bevooraden, want hij was na lange tijd weer op voorraad bij webwinkels terwijl de datum bij Lenovo op die 21 december bleef staan.masterjorie schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:34:
Hij is nog steeds te koop bij Saturn.nl. Ik heb daar ook de i7 online gekocht, en hem af laten leveren in de winkel. In de winkel zelf hadden ze hem niet op voorraad.
Behalve wat oppervlakkige zaken, kan ik nog weinig zeggen over deze laptop: de behuizing is prachtig vormgegeven, maar vlekt snel. Het geluid uit de speakers is erg goed. De ventilator hoor ik niet. Als je de knoppen op de touchpad niet in de uiterste hoeken raakt, reageert hij als een rechter-muis-klik. Dat is vervelend, maar ik gebruik sowieso liever een muis.
Verwijderd
Zou iemand eens aljeblieft zeggen waar je deze pc in belgie in de winkel kunt kopen. Ik heb overal gezocht maar ik vind hem nergens de y500.
De i5 is hier te krijgen: http://www.komplett.be/Ko...0m_8gb_500gb/details.aspx
De i7 hadden ze daar gisteren nog op voorraad, maar nu blijkbaar niet meer.
De i7 hadden ze daar gisteren nog op voorraad, maar nu blijkbaar niet meer.
Voor de 3dmark11 benchmark lukt het me nog steeds niet om de "combined test" en de "demo test" te draaien (de 4 "graphic tests" en de "physics test" doen het wel prima). Ik krijg dan de error:
"3DMark 11 has lost exclusive access to display and/or keyboard, benchmark run has been aborted. This can be caused by third-party applications running in the background. Please close any potentially interfering applications and restart benchmark."
Deze error krijg ik ook met de bijgeleverde display drivers. Ook heb ik met bijvoorbeeld gamebooster alle processen/applicaties gekilled. Nog steeds krijg ik dezelfde error. Hebben mede tweakers ook deze ervaring? (Ik heb zelf de Y500 met de i5.) De 3dmark06 benchmark doet overigens wel prima.
Wel heb ik nog een tip. Net de nieuwste drivers van de nvidia site geïnstalleerd (versie 3.10.70) en hiermee draait Far Cry 3 een stuk soepeler op 1920x1080. De nieuwe drivers ondersteunen niet de scherm dim toetsen.
"3DMark 11 has lost exclusive access to display and/or keyboard, benchmark run has been aborted. This can be caused by third-party applications running in the background. Please close any potentially interfering applications and restart benchmark."
Deze error krijg ik ook met de bijgeleverde display drivers. Ook heb ik met bijvoorbeeld gamebooster alle processen/applicaties gekilled. Nog steeds krijg ik dezelfde error. Hebben mede tweakers ook deze ervaring? (Ik heb zelf de Y500 met de i5.) De 3dmark06 benchmark doet overigens wel prima.
Wel heb ik nog een tip. Net de nieuwste drivers van de nvidia site geïnstalleerd (versie 3.10.70) en hiermee draait Far Cry 3 een stuk soepeler op 1920x1080. De nieuwe drivers ondersteunen niet de scherm dim toetsen.
[ Voor 3% gewijzigd door wilbert11 op 18-12-2012 18:32 ]
Oke ik voel me nu een beetje dom, ik zei dat ik persé een 5ghz netwerk nodig had omdat mijn 2,4ghz niet boven de 4á5 Mbit uit kwam, Bleek dat mijn intelkaart nog stond op 20mhz bij de 2,4ghz.Niet erg handig, het probleem van de wifi is dus de lucht uit en de 5Ghz heeft dus niks met mijn snelheid of de drukte te maken in mijn appartementencomplex schijnbaar. Nu wordt het een best for buck tussen deze notebook en de Dell R15 SE, heb zojuist met een test Win8 cdtje op mijn netbook ook het gevalletje midi controller getest en daar zie ik ook geen problemen meer mee in. Dus nog maar even goed nadenken of ik voor een voor mij vertrouwd merk ga of lenovo een keer probeer
Nou, een andere Atheros netwerkkaart van Ebay is ook al niet whitelisted in de bios.. dammit Lenovo. Ik geef het opwilbert11 schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 12:56:
[...]
Oh fraai, ondertussen zijn ook 2 van die kliksteuntjes afgebroken aan de binnenkant van de onderkant, die ervoor zorgen dat de onderkant er niet afvalt als de schroefjes er niet in zouden zitten.. Wat moet ik daar nu mee, groot succes tot nu toe..
[ Voor 27% gewijzigd door Toms_88 op 18-12-2012 16:30 ]
Ik zie dat op de Lenovo site in Duitsland de data weer is verandert. Het was eerste de 15de, die we al voorbij zijn. Staat nu op de 27ste. Kerst met een Sli kunnen we wel vergeten. Jammer dat het allemaal gepushed wordt tot ~2013. 2013 brengt weer teveel nieuws in de laptop markt, maar wachten wil je eigenlijk ook niet.
Ik heb met 3dmark06 een benchmark gedaan (met de i5 versie).
totale score 10606 (stock) en 13388 (met overclocken).
Hoe je de GT650M moet overclocken kan je vinden op de volgende link.
totale score 10606 (stock) en 13388 (met overclocken).
Hoe je de GT650M moet overclocken kan je vinden op de volgende link.
Ik ben er net achter gekomen dat je alleen kan gamen met normale prestaties als de notebook aan het stroom zit. Ik wist niet dat het zo werkte, maar het is ook niet echt een wereldprobleem. Of zijn er nog ergens instellingen te vinden waar ik dit kan veranderen?
Tenzij je je compleet wilt gaan verdiepen in gecompliceerde en garantie-opheffende BIOS-aanpassingspraktijken, helaas, nee.tw1light schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:58:
Ik ben er net achter gekomen dat je alleen kan gamen met normale prestaties als de notebook aan het stroom zit. Ik wist niet dat het zo werkte, maar het is ook niet echt een wereldprobleem. Of zijn er nog ergens instellingen te vinden waar ik dit kan veranderen?
Oke dan weet ik genoegOmni schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:03:
[...]
Tenzij je je compleet wilt gaan verdiepen in gecompliceerde en garantie-opheffende BIOS-aanpassingspraktijken, helaas, nee.
Je kunt er vanuit gaan dat dit bij iedere power-hungry gamelaptop zo werkt.tw1light schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 20:08:
[...]
Oke dan weet ik genoegIs dat bij alle laptops zo dan?
Zie ook:
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=368969
Ah bedankt voor de verheldering, die GT650m is inderdaad krachtiger dan ik had verwacht.
Daar is V&A voor, niet het forum.
[ Voor 86% gewijzigd door Bolletje op 19-12-2012 13:13 ]
Ik was net overtuigd de t530 aan te gaan schaffen toen ik deze y500 zag.. dat geld voor deze specs is toch wel erg verleidelijk... ik zie alleen overal opduiken dat er problemen zijn met het touchpad.. flippen na een tijdje met de laptop werken enzo. Heeft iedereen dit probleem? Ben best vaak mobiel en wil toch wel een uurtje of 2 a 3 gewoon kunnen 'word'en' enzo.. Dan is de touchpad best van belang..
Kortom ik wil de gok niet nemen dat het touchpad prut is.. advies?
Als je echt werk wilt gaan verzetten en voor een goede prijs aan een zakelijke lijn laptop kan komen, schaf dan die aan. Zoek je echt consumentenfeatures, dan vind ik de Y580 een tikkie beter dan de Y500.kuchuk schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:28:
Ik was net overtuigd de t530 aan te gaan schaffen toen ik deze y500 zag.. dat geld voor deze specs is toch wel erg verleidelijk... ik zie alleen overal opduiken dat er problemen zijn met het touchpad.. flippen na een tijdje met de laptop werken enzo. Heeft iedereen dit probleem? Ben best vaak mobiel en wil toch wel een uurtje of 2 a 3 gewoon kunnen 'word'en' enzo.. Dan is de touchpad best van belang..
Als ervaringsdeskundige ermee kan ik zeggen dat het touchpad daarvan geen issues heeft, hoogstens gewenning vraagt. Nogmaals zou ik echter opteren voor een T530 mits je daar niet al te diep voor in de buidel hoeft te tasten.
Let wel ik heb er ongeveer 1000 euro voor over.. dwz de goedkoopste t530 met een lage resolutie scherm.. want voor 1600x900 betaal je 200 euro meer.Omni schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 23:35:
[...]
Als je echt werk wilt gaan verzetten en voor een goede prijs aan een zakelijke lijn laptop kan komen, schaf dan die aan. Zoek je echt consumentenfeatures, dan vind ik de Y580 een tikkie beter dan de Y500.
Als ervaringsdeskundige ermee kan ik zeggen dat het touchpad daarvan geen issues heeft, hoogstens gewenning vraagt. Nogmaals zou ik echter opteren voor een T530 mits je daar niet al te diep voor in de buidel hoeft te tasten.
Wat is in uw ogen beter aan de y580?
Want ik dacht voor 999 heb je de i7 en 1tb geheugen in het geval van de y500 en bij de y580 is alleen de videokaart iets beter, maar heb je in het 1000 euro geval alleen de i5 en 500 gb.
Ik heb beide in gebruik. Een T530 is vele malen beter, niets in specs maar wel in afwerking en degelijkheid. Touchpad van de 530 werkt beter en 'natuurlijker', die van de y500 is weer groter. De 530 wordt geleverd met Think-software voor o.a.(w)lan, powermanagement en driverupdates. De y500 moet het doen met standaard windows-instellingen. Nu zijn driverupdates niet zo belangrijk voor een tweaker, maar de powermanager biedt aan aantal opties die je niet in windows terugvindt. Met 'powersource optimized' red ik 7-8 uur op een batterij(9cell 94wh). De connectionmanager zorgt voor naadloze overgang van lan naar wlan en weer terug. Ook kan je verschillende profiles opslaan om makkelijk te wisselen tussen dhcp en voorgeconfigureerde adressen. Handig als je regelmatig zonder dhcp met allerlei apparaten moet communiceren.
met de y500 red ik 4-5 uur op een batterij in 'powersaver' config. Te wijten aan de mindere accu (72wh) en gemis van optimus, je werkt altijd met de gt650m.
Externe afwerking is ook in het voordeel van de 530. Je kan deze op elke manier oppakken en de enige plek waar de laptop indeukt is het rooster boven de speakers.
Scharnier van scherm is zo stevig dat je de laptop met twee handen open moet maken. De y500 is een stuk minder stevig en kan je op verschillende plekken indeuken. Schermrand voelt niet stevig aan (ik durf er de laptop niet aan op te tillen). Verder heb ik moeite met de rj45, stekkers gaan er niet zonder stevige overtuiging in.
Als je dan naar de prijs kijkt is de 500 in het voordeel. Voor 600.- minder dan de 530 krijg je een laptop met dezelfde specs. Aan jou de keus of de extra features en bouwkwaliteit de meerprijs waard is.
Iemand als eens contact gehad met de support voor de ideapad series?
De y500 wilde ik terugsturen vanwege hardwareproblemen bij aankomst (besteld in de lenovoshop). In de doos zit een A4 met daarop contactgegevens van beide partijen, incl een stappenplan voor het terugsturen van de laptop bij een defect of andere reden.
Dus ik bel het nummer op dit papier en kom bij Medion terecht. Medion doet de distributie van de ideapad. Na aanhoren van een standaar bandje en het invoeren van klantnummer (en een wachtmuziekje) krijg ik een medewerker aan de lijn. Die vertelt mij dat ik bij Medion aan het verkeerde adres ben en Lenovo moet bellen.
Waarom er dan een RMA formulier van Medion in de doos zat was niet bekend.
Na een zoektocht op de website van lenovo vond ik een Nederlands nummer voor de ideapad serie (andere nummers zijn alleen voor de thinkpad series). Wanneer ik dit nummer bel krijg ik hetzelfde bandje als de Medion servicedesk te horen waarna je ook hier een klantnummer in moet voeren. Weer even wachten en er komt iemand aan de lijn. Helaas werkt het computersysteem niet waardoor gegevens opgeschreven worden zodat later alsnog een omruil aangevraagd kan worden. Ik ga via email een bardcode krijg en als ik die op de doos plak gaat het goed komen.
Twee dagen later bel ik nogmaals om te vragen wanneer ik de email met barcode kan verwachten. Volgens de medewerker kan dit niet via email, maar alleen via de post.
Email kan alleen bij reparatie, niet bij omruil. Volgens de medewerker was twee dagen voor een barcode via post nogal krap en moest ik nog even wachten. Weer twee dagen later bel ik het Lenovo nummer om uit te zoeken waar de post naar toe is gestuurd. (zowel op post- als factuur-adres nog niets in de brievenbus)
De medewerker kon dit niet zien omdat er voor deze Lenovo-producten van de Medion servicedesk-software gebruik wordt gemaakt. Waarom kon de medewerker van het eerste telefoontje mij niet helpen als men toch met dezelfde software werkt?
Deze medewerker ging proberen nog eens een barcode te versturen, maar kon niet garanderen dat dit ging werken. Ook bevestigde hij dat een omruil-barcode alleen via de post kon en niet via email.
De volgende dag had ik een barcode, zowel in de post als pdf per email.
Dat apparaten bij aankomst stuk zijn kan een fabrikant niets aan doen, maar een kloppende serviceprocedure zou wel fijn zijn.
met de y500 red ik 4-5 uur op een batterij in 'powersaver' config. Te wijten aan de mindere accu (72wh) en gemis van optimus, je werkt altijd met de gt650m.
Externe afwerking is ook in het voordeel van de 530. Je kan deze op elke manier oppakken en de enige plek waar de laptop indeukt is het rooster boven de speakers.
Als je dan naar de prijs kijkt is de 500 in het voordeel. Voor 600.- minder dan de 530 krijg je een laptop met dezelfde specs. Aan jou de keus of de extra features en bouwkwaliteit de meerprijs waard is.
Voor 1000.- koop je geen t530 gelijkwaardig aan de y500, koop dan maar de y500. De y500 heeft dan een beter scherm(1920x1080), betere processor(i7qm) en betere videokaart (gt650m).kuchuk schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:03:
[...]
Let wel ik heb er ongeveer 1000 euro voor over.. dwz de goedkoopste t530 met een lage resolutie scherm.. want voor 1600x900 betaal je 200 euro meer.
Want ik dacht voor 999 heb je de i7 en 1tb geheugen in het geval van de y500 en bij de y580 is alleen de videokaart iets beter, maar heb je in het 1000 euro geval alleen de i5 en 500 gb.
Iemand als eens contact gehad met de support voor de ideapad series?
De y500 wilde ik terugsturen vanwege hardwareproblemen bij aankomst (besteld in de lenovoshop). In de doos zit een A4 met daarop contactgegevens van beide partijen, incl een stappenplan voor het terugsturen van de laptop bij een defect of andere reden.
Dus ik bel het nummer op dit papier en kom bij Medion terecht. Medion doet de distributie van de ideapad. Na aanhoren van een standaar bandje en het invoeren van klantnummer (en een wachtmuziekje) krijg ik een medewerker aan de lijn. Die vertelt mij dat ik bij Medion aan het verkeerde adres ben en Lenovo moet bellen.
Na een zoektocht op de website van lenovo vond ik een Nederlands nummer voor de ideapad serie (andere nummers zijn alleen voor de thinkpad series). Wanneer ik dit nummer bel krijg ik hetzelfde bandje als de Medion servicedesk te horen waarna je ook hier een klantnummer in moet voeren. Weer even wachten en er komt iemand aan de lijn. Helaas werkt het computersysteem niet waardoor gegevens opgeschreven worden zodat later alsnog een omruil aangevraagd kan worden. Ik ga via email een bardcode krijg en als ik die op de doos plak gaat het goed komen.
Twee dagen later bel ik nogmaals om te vragen wanneer ik de email met barcode kan verwachten. Volgens de medewerker kan dit niet via email, maar alleen via de post.

De medewerker kon dit niet zien omdat er voor deze Lenovo-producten van de Medion servicedesk-software gebruik wordt gemaakt. Waarom kon de medewerker van het eerste telefoontje mij niet helpen als men toch met dezelfde software werkt?
Deze medewerker ging proberen nog eens een barcode te versturen, maar kon niet garanderen dat dit ging werken. Ook bevestigde hij dat een omruil-barcode alleen via de post kon en niet via email.
De volgende dag had ik een barcode, zowel in de post als pdf per email.

Dat apparaten bij aankomst stuk zijn kan een fabrikant niets aan doen, maar een kloppende serviceprocedure zou wel fijn zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door jadjong op 19-12-2012 00:29 ]
De Y580 heeft zich al bewezen in mijn ogen. Ik heb het overigens over het Y580 model met Windows 7, niet met Windows 8. Die laatste is wat mij betreft te duur.kuchuk schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:03:
[...]
Let wel ik heb er ongeveer 1000 euro voor over.. dwz de goedkoopste t530 met een lage resolutie scherm.. want voor 1600x900 betaal je 200 euro meer.
Beste mensen,
op zoek naar de Lenovo Ideapad Y-500 (MBG2BMH), zie ik dat ze niet zomaar op voorraad zijn. Bij Komplett stond de voorraad eerst op verwacht binnen 2 dagen en nu inmiddels staat er niks meer.
Computerland schijnt er nog één op voorraad te hebben, nou vraag ik me alleen af of dit wel een nl-model is, en eigenlijk weet ik niet zeker hoe dit te controleren aangezien de art. nummers niet overeenkomen? Iemand een handige tip?
PS: ik lees hier van de steeds verschuivende einddatum van Lenovo maar de laptop die nu te koop is, is toch dezelfde als diegenen die op 11-1-2013 op de markt gaat komen?
op zoek naar de Lenovo Ideapad Y-500 (MBG2BMH), zie ik dat ze niet zomaar op voorraad zijn. Bij Komplett stond de voorraad eerst op verwacht binnen 2 dagen en nu inmiddels staat er niks meer.
Computerland schijnt er nog één op voorraad te hebben, nou vraag ik me alleen af of dit wel een nl-model is, en eigenlijk weet ik niet zeker hoe dit te controleren aangezien de art. nummers niet overeenkomen? Iemand een handige tip?
PS: ik lees hier van de steeds verschuivende einddatum van Lenovo maar de laptop die nu te koop is, is toch dezelfde als diegenen die op 11-1-2013 op de markt gaat komen?
Heb je al een belletje gedaan naar je dichtsbijzijnde mediamarkt. Daar waren ze tot voor kort nog goed op voorraad. Tevens is hij online bij de mediamarkt gewoon verkrijgbaar.svgeldere schreef op donderdag 20 december 2012 @ 10:36:
Beste mensen,
[ Voor 8% gewijzigd door MrvdB op 20-12-2012 12:51 ]
Paradigit heeft ze ook nog in 19 winkels op voorraad. Check de site.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat alles vastloopt (geen reactie cursor, ctrl alt del doet niks, geen standby als ik hem dichtklap, en het geluid blijft 'hangen') en dat ik genoodzaakt ben de power-knop ingedrukt te houden om de boel opnieuw op te starten. Vooral tijdens games gebeurt het. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Zelfde tripperij hier, vaak hangende keys die je via de touchpad kan triggeren (zoals PgUp, PgDown of het context menu, te fixen door de bewuste key te gebruiken om een keyup te genereren)DJP777 schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:15:
ELAN opties uitgeschakeld én drivers verwijderd, (werk ik nu mee ziet ernaar uit alsof het nu naar behoren werkt, voorlopig) (Gaat na een klein half uurtje in trip modus)
Dacht eerst matige support van Ubuntu maar heb dat ook gewoon in Windows 7 met de officiële drivers (van de Chinese Lenovo site
Ik ga nu proberen window 7 opzetten met werkend drivers.
Maar chinese lenovo is mega traag met downloaden 50KB/s van drivers
Ps: touchpad registreert ook random bij me
dus maar muis gebruiken.
Maar chinese lenovo is mega traag met downloaden 50KB/s van drivers
Ps: touchpad registreert ook random bij me
[ Voor 22% gewijzigd door royalt123 op 20-12-2012 16:37 ]
ik heb de Y500 (i5 versie) nu 2 weken, maar heeft een ander bezitter hier, ook zo n last van de dvd-drive die verschrikkelijk gevoelig is? bij minst of geringste contact schiet het laatje open. is dit de ultrabay of de laptop zelf? voor de rest werkt hij prima! heerlijk om bijv BF3 te spelen met (30-60 fps) op medium/high 1900x1080
tnx we hebben inderdaad ook nog gewoon winkels ... hahaha ik heb hem!fulgore schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:22:
Paradigit heeft ze ook nog in 19 winkels op voorraad. Check de site.
Ik heb een GoPro HD HERO2 liggen die alles in 720p 60fps kan schieten alleen me laptop die ik nu heb kan dat niet eens afspelen. Ik wil ook een beetje gaan video bewerken. Niet al te gek hoor. Ben ook nog maar een beginner en filmpjes van 5-6 minuten vind ik al lang zat. Dus zo'n bak beest hoeft het niet te zijn. Alleen nu vraag ik me af is het nu voor mij die €200,- meer waard? Ik ben wel bereid om het uit te geven alleen als h niet per se hoeft dan niet natuurlijk. Is het echt veel beter om de i7 te hebben en een caching SSD ipv de i5 zonder caching SSD voor videobewerken?
Ik ben zelf onder andere vanwege het videobewerken voor de i7 gegaan. Dat is echter een persoonlijke keuze geweest niet wetende of het daadwerkelijke veel uit zou maken. Op de lange duur denk ik meer aan de i7 te hebben dan aan de i5. Op dit moment zal het echter met de huidige software niet uitmaken welke van de 2 je hebt.SlideR NL schreef op donderdag 20 december 2012 @ 22:44:
Ik heb een GoPro HD HERO2 liggen die alles in 720p 60fps kan schieten alleen me laptop die ik nu heb kan dat niet eens afspelen. Ik wil ook een beetje gaan video bewerken. Niet al te gek hoor. Ben ook nog maar een beginner en filmpjes van 5-6 minuten vind ik al lang zat. Dus zo'n bak beest hoeft het niet te zijn. Alleen nu vraag ik me af is het nu voor mij die €200,- meer waard? Ik ben wel bereid om het uit te geven alleen als h niet per se hoeft dan niet natuurlijk. Is het echt veel beter om de i7 te hebben en een caching SSD ipv de i5 zonder caching SSD voor videobewerken?
Hmm.. ik vind de speakers eerlijk gezegd ook niet zo geweldig. Geluid klinkt hol en de speakers kraken al snel wanneer het geluid wat harder gaat.
Ik heb window 7 geinstalleerd zonder problemen met drivers behalve 1 onbekende device waarvan ik nog niet onderlijdt aangezien alles werkt tot nu toe.
Algemeen ben ik zeker tevereden, goed scherm,toetsenbord,geluid.
Wel moet je weten dat ssd cache ongeveer 1 tot 1.5 gb ram in beslag neemt.
Korte review komt nog later.
welke drivers moet je dan nog zelf downloaden ?royalt123 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 14:56:
Ik heb window 7 geinstalleerd zonder problemen met drivers behalve 1 onbekende device waarvan ik nog niet onderlijdt aangezien alles werkt tot nu toe.
Ik heb drivers van window 8 en window 7 (lenovo site china) en deed eerst intel driver van intel site zelf dan window 7 drivers van lenovo (camera,touchpad,energiebeheer,..) daarna driver van 8 (upgraden) ofwel mislukt.
1 nadeel is als je nvidia driver haalt van nvidia zelf wekt brightness niet meer.(staat op maximum vast)
1 nadeel is als je nvidia driver haalt van nvidia zelf wekt brightness niet meer.(staat op maximum vast)
lani100 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 15:15:
[...]
welke drivers moet je dan nog zelf downloaden ?
Verwijderd
In de driver map staat een mapje hotfix, daarin zit een bestandje Brightness.reg. Geen idee of dit dat probleem oplost maar je kan het altijd proberen lijkt me zo?
Ik was vandaag in de MM in groningen, op het showmodel werkte de touchpad heel erg brak, maar ik weet nog van mijn broertjes asus ux31 dat dit ook het geval op zijn laptop was tot de driverupdate was geinstalleerd. Weet iemand of deze al te vinden is?
Verder voelde het ook allemaal niet echt smooth, lag dit aan het showmodel of hebben jullie daar ook last van?
Verder voelde het ook allemaal niet echt smooth, lag dit aan het showmodel of hebben jullie daar ook last van?
Is het mogelijk om de SLI Ultrabay apart te bestellen, en zo ja, hoe duur ongeveer?
De SLI module is tot dusver nog niet te verkrijger in de US en in de EU. In Azië zijn er wel een aantal opgedoken, maar hoe, en voor welke prijs is mij onduidelijk.
Je kunt wel aannemen dat Lenovo deze Ultrabays niet binnen al te korte tijd te koop aan zal bieden.
Je kunt wel aannemen dat Lenovo deze Ultrabays niet binnen al te korte tijd te koop aan zal bieden.
[ Voor 3% gewijzigd door M3nn0M3nn0 op 23-12-2012 17:32 ]
Er is juist geen reden om dit aan te nemen na de berichten van Lenovo aan de redactie van tweakers.net.M3nn0M3nn0 schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:29:
Je kunt wel aannemen dat Lenovo deze Ultrabays binnen niet al te lange tijd te koop aan zal bieden.
Ik zal je dus even verbeteren:
Je kunt wel aannemen dat Lenovo de ultrabay(s) (voorlopig) niet op de Nederlandse markt zal brengen.
[ Voor 8% gewijzigd door Omni op 22-12-2012 00:06 ]
Verwijderd
Van hangende keys nog niet last van gehad, maar van een trippende touchpad wel. Wat blijkbaar bij mij voor een tijdje helpt is de laptop gewoon voor een paar seconde dicht te doen en weer open te doen. Maar blijkbaar werkt dat ook voor prox ~ half uurtje.Ethikka schreef op donderdag 20 december 2012 @ 14:51:
[...]
Zelfde tripperij hier, vaak hangende keys die je via de touchpad kan triggeren (zoals PgUp, PgDown of het context menu, te fixen door de bewuste key te gebruiken om een keyup te genereren)
Dacht eerst matige support van Ubuntu maar heb dat ook gewoon in Windows 7 met de officiële drivers (van de Chinese Lenovo site) of een wandering mouse cursor (touchpad uit en aan via Fn-F6 om t tijdelijk te fixen) Houd de Lenovo site in ieder geval goed in de gaten voor fixes.
http://forum.notebookrevi...-y500-touchpad-issue.html
Wat volgens dat topic schijnt te helpen is om de driver te verwijderen en de standaard Microsoft driver te gebruiken. ( Dit zelf nog niet uitgeprobeerd)
In dit topic staan een paar links naar drivers: http://forums.lenovo.com/...chpad-problem/td-p/945173
Ook schijnt het bij sommigen te helpen om de driver die op de D schijf staat opnieuw te installeren.
Ga vandaag mijn y500 i7 kopen, dus ben benieuwd
Ook schijnt het bij sommigen te helpen om de driver die op de D schijf staat opnieuw te installeren.
Ga vandaag mijn y500 i7 kopen, dus ben benieuwd
En de GPU drivers worden wel gewoon door NVidia geleverd of moeten die door Lenovo? Zit namelijk niet te wachten op drivers die je niet kan updaten.
Vanmiddag in de winkel zien staan. Ik had hem groter en lomper verwacht, het valt eigenlijk allemaal wel heel erg mee. En wat ziet hij er mooi uit! Alleen een beetje zonde van de grote lijst om het scherm heen. Vooral aan de bovenkant.
iemand al een oplossing voor de brighness instelling? de mijne blijft op 100 procent staan...
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Over Brightness probleem blijkt vrij bekend en zou worden gefixt in toekomstige nvidia driver had ik nog gelezen, ben link(nvidia forum) kwijt. Ik ben al blij dat niet op 0 procent stond

Heb ik op mijn huidige laptop ook. Een tijdelijke oplossing is om de driver te disablen en dan de brightness omlaag te zetten, daarna kan je gewoon de driver weer enablen. Zeer irritant.royalt123 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 19:31:
Over Brightness probleem blijkt vrij bekend en zou worden gefixt in toekomstige nvidia driver had ik nog gelezen, ben link(nvidia forum) kwijt. Ik ben al blij dat niet op 0 procent stond
Ben erg benieuwt of t spookgedrag hetzelfs is als met de Y560 (YouTube: Lenovo Ideapad Y560 Keyboard Issue/Problem/Malfunction - And Its Solution!) namelijk statische opbouw in de ribbon van t keyboard naar t mobo. Momenteel met een extern toetsenbord en so far so good.
Heb na lang wikken en wegen toch de y500 i7 gekocht. En nog niet echt problemen met het toucpad, enige wat mij opvalt is dat hij slecht twee of meer vingers herkent, ik moet ongeveer 1 vingertop ruimte tussen mijn vingertoppen laten om hem 2 vingertoppen apart te laten herkennen voor multitouch. Verder heb ik hem slechts enkele uren, maar bevalt hij mij prima. Inmiddels via bluetooth mijn muis + keyboard aangesloten en dat ging ook simpel en werk toch wel lekker. Zal later nog een uitgebreidere review schrijven. Als jullie vragen hebben, dan hoor ik het wel.
Verwijderd
De Y500 i7-versie heb ik nu 24 uur in bezit en kan het volgende over de touchpad zeggen. Eerste uren geen enkel probleem mee gehad, tot een paar uur geleden. Alle oplossingen die op internet en fora worden genoemd heb ik geprobeerd. Niets werkt, behalve het apparaat in slaapstand te zetten en daarna te wekken. Touchpad werkt vooralsnog (20min) weer zonder problemen. Ik verwacht echter wel dat dit een tijdelijke oplossing is en dat de touchpad over een paar uurtjes weer zal flippen. Dat wil zeggen random bewegen en constant een aanraking registreren Je ziet dat in het icoontje in de taakbalk die een blauwe stip in het midden weergeeft. Door deze issues wordt de touchpad volledig onbruikbaar. Verschrikkelijk irritant.
Verder is het echt een super degelijk apparaat en heerlijk snel. Ben alleen niet tevreden over de kleurweergave van het scherm. Ga binnenkort een Spyder4 kopen om het scherm te kalibreren. Hopelijk komt het dan meer in de buurt van de 'werkelijkheid'. Is natuurlijk geen IPS wide gamut scherm, maar wil wel enigszins kleur-echt foto's en video's bewerken als ik niet thuis ben.
EDIT: Touchpad gaat inderdaad weer moeilijk doen...
en dus
en weer wakker maken...
Verder is het echt een super degelijk apparaat en heerlijk snel. Ben alleen niet tevreden over de kleurweergave van het scherm. Ga binnenkort een Spyder4 kopen om het scherm te kalibreren. Hopelijk komt het dan meer in de buurt van de 'werkelijkheid'. Is natuurlijk geen IPS wide gamut scherm, maar wil wel enigszins kleur-echt foto's en video's bewerken als ik niet thuis ben.
EDIT: Touchpad gaat inderdaad weer moeilijk doen...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2012 00:50 ]
De touchpad problemen komen die op de i7 en i5 modellen voor ?
en als je windows 7 hebt geinstalleerd bestaat het probleem dan nog ?
Verwijderd
Bij mij op de i7 Win8lani100 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:59:
De touchpad problemen komen die op de i7 en i5 modellen voor ?
Heeft iedereen die problemen met het touchpad (het flippen etc)? Beetje karig voor een apparaat van 1000 euro.
Qua specs is deze notebook nog steeds mijn eerste keus, maar gezien de problematiek met het touchpad weet ik het nu ook helemaal niet meer. Wil gewoon een apparaat zonder issues
Qua specs is deze notebook nog steeds mijn eerste keus, maar gezien de problematiek met het touchpad weet ik het nu ook helemaal niet meer. Wil gewoon een apparaat zonder issues
[ Voor 44% gewijzigd door netblade op 23-12-2012 04:56 ]
Was de Y580 nu nog maar normaal leverbaar voor een redelijke prijs...netblade schreef op zondag 23 december 2012 @ 04:54:
Heeft iedereen die problemen met het touchpad (het flippen etc)? Beetje karig voor een apparaat van 1000 euro.
De Y580 ís leverbaar tegen een redelijke prijs, alleen dan bij Amazon.de. Ik zou niet weten waarom het verschil met bijv. Nederland zo groot is.
Je hebt dan al een Y580 i7 versie voor 882 euro.
De i5 versie van de y580 gaat daar al weg voor 750 euro.
Veel plezier met het QWERTZ-toetsenbord, het niet-Full HD scherm en garantie-afhandeling met een Duitse winkel.M3nn0M3nn0 schreef op zondag 23 december 2012 @ 11:50:
De Y580 ís leverbaar tegen een redelijke prijs, alleen dan bij Amazon.de. Ik zou niet weten waarom het verschil met bijv. Nederland zo groot is.
Leg even uit hoe je driver kan eventje uitzetten (zonder opnieuw starten hoop ik)
Wolfos schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 19:48:
[...]
Heb ik op mijn huidige laptop ook. Een tijdelijke oplossing is om de driver te disablen en dan de brightness omlaag te zetten, daarna kan je gewoon de driver weer enablen. Zeer irritant.
Y-500 i7 nou een tijdje in gebruik gelukkig nog geen problemen, maar vind jammer dat win8 niet op de ssd geïnstalleerd is. Dat was eigenlijk mijn gedachte en de hdd voor de data.
Als ik dit wil veranderen heb ik de productkey nodig van win8 denk ik? Maar waar vind ik die in vredesnaam?voordat ik straks opnieuw aan het installeren ben geen key heb.
zie niks onderop de laptop behalve het logo van win8. Zat ook geen disc in de doos?
Als ik dit wil veranderen heb ik de productkey nodig van win8 denk ik? Maar waar vind ik die in vredesnaam?voordat ik straks opnieuw aan het installeren ben geen key heb.
zie niks onderop de laptop behalve het logo van win8. Zat ook geen disc in de doos?
Was al eerder gepost in dit topic...svgeldere schreef op zondag 23 december 2012 @ 14:38:
Belarc Advisor downloaden.
[ Voor 17% gewijzigd door fulgore op 23-12-2012 14:47 ]
Toen ik Window 8 opnieuw op een ander geplaatste SSD installeerde werd er niet om een key gevraagd. De Windows installatie op de HDD staat er ook nog gewoon, dus misschien dat ie gewoon die key heeft overgenomen ofzo.
De Windows 8 key zit tegenwoordig in je BIOS.
Verwijderd
Vreemd genoeg werkt de touchpad vandaag zonder problemen. Ben heel benieuwd hoe dit verder verloopt...
oeps ja het was al beschreven! ik heb het gevonden met belarc.
nu zal ik eens zoeken hoe ik window's op de ssd ga krijgen! tnx
Volgens mij is het een SSD cache, dus dan zal Windows sowieso op de SSD staan.
Daarnaast wil je Windows niet op een SSD van 16GB gaan zetten, want dan kan je op een gegeven moment niet meer updaten (na een paar updates zal je installatie rond de 20GB gaan zitten, do the math).
Daarnaast wil je Windows niet op een SSD van 16GB gaan zetten, want dan kan je op een gegeven moment niet meer updaten (na een paar updates zal je installatie rond de 20GB gaan zitten, do the math).
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van de y500 i5 en heb ook een mSata M4 128GB aangeschaft.
Met behulp van dit topic en deze guide: http://www.ssdfreaks.com/...h-windows-7s-own-software,
heb ik een recovery dvd gemaakt en een image op een USB-schijf met alle partities waaronder de geschrinkte c-schijf.
Laptop opengeschroefd, HDD eruit, mSata SSD erin.
Bios de BOOT MODE naar [Legacy Support], BOOR PRIORITY naar [UFEI First]
En dan de Boot Device Priority naar ODD, HDD, USB.
Nu kan ik opstarten vanaf DVD (duurt langer dan prettig, maargoed), de USB-disk aanwijzen als image, in de lijst met de te excluden disks staat de M4. Alleen dan krijg ik de foutmelding dat geen van de aangewezen schijven gebruikt kan worden om de image terug te zetten.
Wat doe ik verkeerd?
Moet de SSD eerst geformatteerd worden?
Kan deze werkwijze niet met Win8?
Iets anders?
Met behulp van dit topic en deze guide: http://www.ssdfreaks.com/...h-windows-7s-own-software,
heb ik een recovery dvd gemaakt en een image op een USB-schijf met alle partities waaronder de geschrinkte c-schijf.
Laptop opengeschroefd, HDD eruit, mSata SSD erin.
Bios de BOOT MODE naar [Legacy Support], BOOR PRIORITY naar [UFEI First]
En dan de Boot Device Priority naar ODD, HDD, USB.
Nu kan ik opstarten vanaf DVD (duurt langer dan prettig, maargoed), de USB-disk aanwijzen als image, in de lijst met de te excluden disks staat de M4. Alleen dan krijg ik de foutmelding dat geen van de aangewezen schijven gebruikt kan worden om de image terug te zetten.
Wat doe ik verkeerd?
Moet de SSD eerst geformatteerd worden?
Kan deze werkwijze niet met Win8?
Iets anders?
Zou je denken he maar het staat toch echt op de hdd en de virusscanner staat op de ssd. Wat daar de gedachte achter is ??? is dan ook een tegenvaller want zo makkelijk ben ik er niet mee maar als goed is komt 2de kerst dag iemand helpen met wat meer ervaring.Wolfos schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:36:
Volgens mij is het een SSD cache, dus dan zal Windows sowieso op de SSD staan.
Maarruh win8 naar 20GB ??? lijkt me erg overdreven. En zo wel dan zal ik hem tijdig moeten vervangen. Of toch terug naar windows 7.
Wat voor ssd heb je? één die je zelf hebt gekocht of heb je de Y500 met I7 en caching SSD. Als je die namelijk hebt hoef je niet te doen. Dan regelt de hardware alles.svgeldere schreef op zondag 23 december 2012 @ 17:49:
niks overdreven aan hoor. Overigens ook bij Windows 7. Die is op mijn laptop op dit moment 20.3 GBsvgeldere schreef op maandag 24 december 2012 @ 09:03:
[...]
Zou je denken he maar het staat toch echt op de hdd en de virusscanner staat op de ssd. Wat daar de gedachte achter is ??? is dan ook een tegenvaller want zo makkelijk ben ik er niet mee maar als goed is komt 2de kerst dag iemand helpen met wat meer ervaring.
Maarruh win8 naar 20GB ??? lijkt me erg overdreven. En zo wel dan zal ik hem tijdig moeten vervangen. Of toch terug naar windows 7.
Verwijderd
Helluuw tweakers 
Als mijn info klopt die ik van de kerstman gekregen heb zou ik deze laptop moeten vinden onder de boom straks
Nu staat er niet win8 pro maarja hoe heet het eigenlijk win8 home edition ofz ? Anyhoe is het iemand al gelukt om hier win8 pro op te draaien ? Zoja hoe kan ik dit het beste aanpakken met de cd key enz.
Als mijn info klopt die ik van de kerstman gekregen heb zou ik deze laptop moeten vinden onder de boom straks
Nu staat er niet win8 pro maarja hoe heet het eigenlijk win8 home edition ofz ? Anyhoe is het iemand al gelukt om hier win8 pro op te draaien ? Zoja hoe kan ik dit het beste aanpakken met de cd key enz.
De y500 draait de standaard 64-bit versie van Windows 8 dat gewoon Windows 8 x64 heet. Niks bijzonders dus. Als je pro wilt zal je de upgrade versie moeten kopen en dan naar control panel te gaan in windows 8, vervolgens (en bij mij in het engels) Add features to windows 8. Dit kun je onder andere vinden bij Windows updates.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:06:
Helluuw tweakers
Verder een opmerking, lenovo heeft het i5 model van de website afgehaald en ik kan hem ook niet meer vinden. Wat zal de reden zijn? Wel blij dat ik de mijne nog vrijdag (De 21e jaja...) nog het i5 model kon aanschaffen. Wauw wat is ie retesnel en games draait dit prachtding probleemloos. Het geluid is niet zo goed als zij adverteren maar het is zeker velen malen beter dan wat je vindt in een normale gaming laptop zoals die van MSI en nog wel voor een zacht prijsje van 799.
[ Voor 16% gewijzigd door Phntm op 24-12-2012 11:16 ]
Verwijderd
Phntm schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:14:
[...]
De y500 draait de standaard 64-bit versie van Windows 8 dat gewoon Windows 8 x64 heet. Niks bijzonders dus. Als je pro wilt zal je de upgrade versie moeten kopen en dan naar control panel te gaan in windows 8, vervolgens (en bij mij in het engels) Add features to windows 8. Dit kun je onder andere vinden bij Windows updates.
Verder een opmerking, lenovo heeft het i5 model van de website afgehaald en ik kan hem ook niet meer vinden. Wat zal de reden zijn? Wel blij dat ik de mijne nog vrijdag (De 21e jaja...) nog het i5 model kon aanschaffen. Wauw wat is ie retesnel en games draait dit prachtding probleemloos. Het geluid is niet zo goed als zij adverteren maar het is zeker velen malen beter dan wat je vindt in een normale gaming laptop zoals die van MSI en nog wel voor een zacht prijsje van 799.
Maar oke, die upgrade is dan no problemo alleen heb ik natuurlijk alle crap(bload)ware erbij he ?
Yeppers. Veel lenovo gedoe en de eerste keer dat je inlogt zal je ook een tile group zien met de naam Lenovo apps.Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:25:
[...]
Als de i5 versie al retesnel is ben ik nu al helemaal benieuwd naar mn i7 model
![]()
Maar oke, die upgrade is dan no problemo alleen heb ik natuurlijk alle crap(bload)ware erbij he ?
Verwijderd
Dan ga ik het toch proberen met n clean install van win8 proPhntm schreef op maandag 24 december 2012 @ 11:27:
[...]
Yeppers. Veel lenovo gedoe en de eerste keer dat je inlogt zal je ook een tile group zien met de naam Lenovo apps.