Bij deze zal ik mijn eerste ervaringen delen over de i7 variant. Ik ga proberen(als de tijd het toelaat) om een uitgebreide review te schrijven.
mSata sloten:
Er zit dus maar 1 mSata slot tbv een SSD in de laptop. Bij de i7 heb je dus
geen vrij mSata slot. Ter verduidelijking onderstaande foto.
Algemeen:
Out of the box doet hij het goed, wel veel software van lenovo erop die van mij niet hoeft. Ook McAffee hoeft er van mij niet op maar extra software meeleveren is de standaard tegenwoordig. Voor mijn gevoel stond er wel minder op geïnstalleerd dan op mijn vorige Toshiba laptop.
Eerste ervaring met het touchpad was niet zo goed, deze bleef een constante aanraking registeren. Na hem een nacht met rust te laten was alles over en niets meer van terug gezien. Het is even wennen hoe hij werkt maar uiteindelijk werkt hij best goed. De indruk is wel wat aan de diepe kant in verhouding met wat ik van andere gewend ben.
Windows 8:
Het was even wennen maar eigenlijk werkt het best goed. Je kan gemakkelijk terug naar je bureaublad en in combinatie met het touchpad zijn allerlei opties goed te doen. Zelf verwachtte ik dat het met een echte muis niet goed zou werken maar dat werkt boven verwachting goed. Het is wel even zoeken wat waar zit maar na een halve dag ermee spelen is dat inmiddels onder de knie.
Windows op SSD:
Op de dag van aanschaf van de laptop had ik ook meteen een Crucial M4 mSata besteld en deze de dag erop binnen gekregen. Nadat ik deze had ingebouwd was ik van plan om de huidige installatie van Windows over te zetten naar de SSD. Ik heb daarbij allerlei manieren geprobeerd maar geen van alle wilde werken. Uiteindelijk heb ik maar een versie installatie van Windows 8 op de SSD gedaan. Deze heeft in zijn geheel 15 tot 20 minuten geduurd(inclusief account aanmaken, wifi instellen etc.).
De oude partitie op de HDD met Windows 8 heb ik zo lang laten staan. Wel heb ik die partitie flink verkleind om zo een grote Data schijf te creëren.
Tot slot:
Tot slot de bouwkwaliteit vind ik behoorlijk goed. Kom over van een Toshiba en deze voelt wat degelijker en netter afgewerkt uit. Het is zoals eerder aangehaald van mindere kwaliteit dan een Apple maar gezien vele laptops waar ik ervaring mee heb vind ik de bouwkwaliteit behoorlijk goed.
De vingerafdrukken en vette afdrukken van handpalmen zijn wel een beetje jammer. Echter vallen ze me of steeds minder op of zit er een laag op die er langzaamaan af gaat waardoor hij minder vet aantrekt.