Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand bevestigen dat de Y500 met i7 die ze bij Mediamarkt/Saturn verkopen (voor 999 euro) met 16Gb SSD is, en met GeForce GT650M?

Op hun site noemen ze geen SSD, en GT550... "Speciaal" Mediamarkt modelletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:22:
Kan iemand bevestigen dat de Y500 met i7 die ze bij Mediamarkt/Saturn verkopen (voor 999 euro) met 16Gb SSD is, en met GeForce GT650M?

Op hun site noemen ze geen SSD, en GT550... "Speciaal" Mediamarkt modelletje?
Ja dat is 'm

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, dank je. Wel apart dat ze online adverteren met geforce 550 ipv 650... Je zou er bijna paranoia van worden (wie, ik? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
AlexMurphy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:18:
Weet iemand wat de Fn sneltoets is om de rode toetsenbord verlichting aan/uit te zetten? 't Betreft een y500 i5 model.
Probeer eens Fn + Spatiebalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 13:08
Omni schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 00:34:
[...]

Probeer eens Fn + Spatiebalk.
Bedankt!

Korte mening over de laptop zelf; heb 'm al een paar dagen in bezit echter pas sinds vandaag écht in gebruik genomen omdat ik aan 't wachten was op mijn mSATA SSD van Crucial (128 GB). Alles werkt erg snel (Windows 8 start op in +/- 10 seconden) en alle programma's starten (tot dusver) moeiteloos op.

Enige twee minpunten tot dusver zijn 't touchpad (alhoewel ik standaard een muis gebruik dus dit is geen probleem) en 't ontbreken van een Optical Out; waardoor ik hem niet aan m'n receiver kan aansluiten voor digitaal geluid. Erg jammer, gezien ik niet graag muziek luister via koptelefoon of interne speakers (ondanks dat de geluidskwaliteit van de JBL speakers behoorlijk zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
AlexMurphy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 02:35:
[...]

Bedankt!

Korte mening over de laptop zelf; heb 'm al een paar dagen in bezit echter pas sinds vandaag écht in gebruik genomen omdat ik aan 't wachten was op mijn mSATA SSD van Crucial (128 GB). Alles werkt erg snel (Windows 8 start op in +/- 10 seconden) en alle programma's starten (tot dusver) moeiteloos op.

Enige twee minpunten tot dusver zijn 't touchpad (alhoewel ik standaard een muis gebruik dus dit is geen probleem) en 't ontbreken van een Optical Out; waardoor ik hem niet aan m'n receiver kan aansluiten voor digitaal geluid. Erg jammer, gezien ik niet graag muziek luister via koptelefoon of interne speakers (ondanks dat de geluidskwaliteit van de JBL speakers behoorlijk zijn).
Mag ik vragen hoe u windows op deze nieuwe Msata heeft geinstaleerd :-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 08:44
Mede n.a.v. de reacties hier gisteravond meteen een Y500 i7 gescoord bij MM Ehv.
Ik ben onder de indruk van het ding. prachtig scherm, lekker toetsenbord, supersnel opstarten.
Alleen dat dekselse Win8. Ik had er nog geen ervaring mee, maar dit is wel heel erg wennen.. Op dit moment vervloek ik het nog..

Weet iemand hoe je kan zien of de caching SSD daadwerkelijk gebruikt wordt? Die Intel software draait en ziet de SSD ook, maar er lijken alleen meegeleverde drivers op die schijf te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 14:04
xopsterx schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:27:
Weet iemand hoe je kan zien of de caching SSD daadwerkelijk gebruikt wordt? Die Intel software draait en ziet de SSD ook, maar er lijken alleen meegeleverde drivers op die schijf te staan.
De ruimte waar de drivers op zijn geslagen is niet je caching SSD. Bij mij was die ruimte volgens mij 24GB. De caching SSD zelf is maar 16GB en is zover ik weet niet terug te zien in "Mijn Computer". Die caching SSD wordt als buffer gebruikt tussen je HDD en processor. Veel gebruikte bestanden worden dan tijdelijk op de SSD geplaatst zodat deze sneller toegangkelijk zijn dan dat de harde schijf doorgezocht hoeft te worden naar hetzelfde bestandje.

Althans dat is wat ik er tot zover van heb begrepen. Er zijn vast meer mensen die het beter uit kunnen leggen.

[ Voor 7% gewijzigd door MrvdB op 11-12-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen nieuws over de y400 en problemen met touchpad op de y500. Denk dat ik toch maar voor acer ga. Hoor slechte verhalen over kwalliteit maar als lenovo ook geen kwaliteit levert, waarom dan meer betalen? Acer V3-571G-53216G75Makk-3rd i5-32. Is dat een goed alternatief? geen Nvidia 650m maar een 630m Maar wel weer een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik snap persoonlijk de negatieve berichten over de touchpad niet.
Voor mij was het even wennen aan een multitouch-touchpad (voorheen alleen maar ouderwetse gehad) maar hij doet perfect z'n werkt voor mij.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet alleen het touchpad, maar ook de prijs is boven mijn budget. Vandaar dat ik de y400 wel interesant vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
Renquin schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:42:
Ik snap persoonlijk de negatieve berichten over de touchpad niet.
Voor mij was het even wennen aan een multitouch-touchpad (voorheen alleen maar ouderwetse gehad) maar hij doet perfect z'n werkt voor mij.
Op het moment dat hij het deed werkte hij best oke, wel even wat instellingen aangepast. Bijvoorbeeld hij het scrollen het "omkeren" uitgezet. Echter zoals ik in mijn eerdere post aangaf had ik gisteren een hele tijd dat het touchpad continu een aanraking registreerde terwijl deze er niet was. Hierna de laptop uitgezet en ga vanavond kijken of hij het blijft doen of dat dat euvel nu over is en ook niet meer terug komt.

Met de instellingen die je zelf aan kan passen is hij overigens wel goed naar wens in te stellen, de gevoeligheid, handpalmherkenning etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 18:24
Even een vraag over de Y500-MBG2BMH: heeft -ie nou wel of niet een BluRay speler?
Volgens de Lenovoshop (en OP) wel, maar als ik de specs van de verschillende on-line winkels bekijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
Downloads schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 08:11:
[...]

Mag ik vragen hoe u windows op deze nieuwe Msata heeft geinstaleerd :-)?
Met gebruik van een Windows 8 DVD; verse installatie.
Haso2000 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:41:
Even een vraag over de Y500-MBG2BMH: heeft -ie nou wel of niet een BluRay speler?
Volgens de Lenovoshop (en OP) wel, maar als ik de specs van de verschillende on-line winkels bekijk niet.
De €799,- uitvoering (i5) heeft géén Blu-ray drive. De €999,- uitvoering (i7) wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Haso2000 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:41:
Versie met i5 niet, versie met i7 (waar jij het over hebt) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexMurphy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 02:35:
[...]

Bedankt!

Sorry als/dat je jezelf moet herhalen, maar gezien de onduidelijkheid in eerdere posts over al dan niet aanwezige (en out of the box bruikbare) m-sata ports in het i5 model toch nog even voor alle duidelijkheid:

Je hebt zonder problemen een msata/ssd van 128Gb in je i5 model gezet, waar je nu je OS op draait?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2012 14:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:38:
[...]Je hebt zonder problemen een msata/ssd van 128Gb in je i5 model gezet, waar je nu je OS op draait?
Klopt helemaal, alhoewel als ik een probleem moet vermelden is dat zowel de laptop áls de apart aangeschafte Crucial SSD géén schroefje bevatte (M2x3MM) om de SSD vast te draaien. Deze heb ik echter, gratis, bij de MyCom (waar de laptop was aangeschaft) kunnen aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
AlexMurphy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:49:
[...]

Klopt helemaal, alhoewel als ik een probleem moet vermelden is dat zowel de laptop áls de apart aangeschafte Crucial SSD géén schroefje bevatte (M2x3MM) om de SSD vast te draaien. Deze heb ik echter, gratis, bij de MyCom (waar de laptop was aangeschaft) kunnen aanvragen.
Een andere optie is een van de schroefjes van de HDD-bracket gebruiken, daar zitten er meestal meer ingeschroefd dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexMurphy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:49:
[...]

Fijn! Dan heb ik de opvolger voor mijn T400 gevonden...
En ik denk toch dat het de ultrabay is die de doorslag heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
Omni schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 14:57:
[...]
Een andere optie is een van de schroefjes van de HDD-bracket gebruiken, daar zitten er meestal meer ingeschroefd dan noodzakelijk.
Dat had ik idd. ook gezien en geprobeerd; echter waren die schroefjes nét wat te dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
AlexMurphy schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:06:
[...]

Dat had ik idd. ook gezien en geprobeerd; echter waren die schroefjes nét wat te dik.
Wellicht dat er dan verschil zit tussen de schroefjes in de Y580 (die heb ik) en de Y500, want in mijn beleving waren die exact even dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
Misschien een beetje achterlijke vraag, maar is het mogelijk, zodra ik een Msata in mn Y500 (i5) heb gestopt, gewoon Windows vanaf de harde schijf op te starten. Vervolgens gewoon in Windows de hardeschijf te klonen (ctrl V/C) naar de Msata. Dan in de Bios de Msata als hoofdschijf aanvinken en booten maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
Downloads schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:22:
Misschien een beetje achterlijke vraag, maar is het mogelijk, zodra ik een Msata in mn Y500 (i5) heb gestopt, gewoon Windows vanaf de harde schijf op te starten. Vervolgens gewoon in Windows de hardeschijf te klonen (ctrl V/C) naar de Msata. Dan in de Bios de Msata als hoofdschijf aanvinken en booten maar?
Ik zou het niet weten of dat goed kan werken.
Zelf ben ik van plan deze handleiding te gebruiken die afgelopen maand in de Computer Totaal stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Downloads schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:22:
Nee. :D

Start diskmanagement en selecteer de C;\ partitie. Verklein deze zodat die op de ssd past. Start nu Windows backup en kies voor systemimage, vink alleen de C:\ en voorgaande partities aan zie diskmanagement). Helaas werkt de win8 backup alleen naar lokale schijven, je zal een usb-schijf met voldoende ruimte moeten hebben.

Als de backup klaar is start je opnieuw op en druk je op F8, dan kan je kiezen voor system recovery van windows (niet die van lenovo kiezen). Zoek de backup op usb-schijf en kies de ssd als doel. Als dit klaar is de ssd in de bios als default instellen en met een beetje mazzel heb je en werkend systeem. Vergeet niet de C:\ partitie op de ssd in diskmanagement weer groter te maken!

Je kan ook een zoeken naar een partition cloning tool, ook dat blijt knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
jadjong schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 15:59:
[...]

Nee. :D

Start diskmanagement en selecteer de C;\ partitie. Verklein deze zodat die op de ssd past. Start nu Windows backup en kies voor systemimage, vink alleen de C:\ en voorgaande partities aan zie diskmanagement). Helaas werkt de win8 backup alleen naar lokale schijven, je zal een usb-schijf met voldoende ruimte moeten hebben.

Als de backup klaar is start je opnieuw op en druk je op F8, dan kan je kiezen voor system recovery van windows (niet die van lenovo kiezen). Zoek de backup op usb-schijf en kies de ssd als doel. Als dit klaar is de ssd in de bios als default instellen en met een beetje mazzel heb je en werkend systeem. Vergeet niet de C:\ partitie op de ssd in diskmanagement weer groter te maken!

Je kan ook een zoeken naar een partition cloning tool, ook dat blijt knutselen.
Hartstikke bedankt! Nog een enkele vraag: kan ik voor deze USB-schijft gewoon een externe hardeschijf gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Downloads op 11-12-2012 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Edit: ge-ninja-edit ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Sapstengel op 11-12-2012 16:53 ]

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Pff omslachtig gedoe allemaal om huidige Windows 8 installatie op SSD te krijgen. Als ik Windows 8 van MSDN download, krijg ik dan problemen met drivers ofzo van toetsenbord, webcam, intelhardware of andere dingen? Ja power-management en andere Lenovo programma's zal ik wel kwijt zijn, maarja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
Alle essentiële drivers (VGA, WLAN, LAN, Audio etc.) voor de Lenovo y500 staan op een aparte partitie in een map genaamd 'drivers.' Als je dus van plan bent om een verse Windows installatie te doen en de standaard inbegrepen 500 GB HDD enkel als opslagruimte gebruiken naast een SSD vergeet deze bestanden dan niet te kopiëren naar een externe USB stick of dergelijk. Bespaart een hoop zoekwerk; later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 18:22
Zorg er gewoon voor dat je de drivers van je Lan en WiFi op een sticky hebt.
Dan installeer je Windows opnieuw. Installeer je de drivers.

Dan kan je gemakkelijk de rest van de drivers en software van Lenovo downloaden. Toetsenbord, muis en touchpad doen het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 08:43
net de ssd mushkin atlas 120Gb erin gezet.

De snelheden vallen een beetje tegen. Aangegeven wordt dat de ssd kan lezen en schrijven boven de 500mb/s. echter met crystaldiskmark komen de waarden iets lager uit. read 475 en write 175 (sequential)

Nu zal de laptop de bottleneck zijn. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of moet er een extra driver geinstalleerd worden. Kan niks vinden op het net ook gezocht op y580.

de laptop start wel snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Jirure1984 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:15:
net de ssd mushkin atlas 120Gb erin gezet.

De snelheden vallen een beetje tegen. Aangegeven wordt dat de ssd kan lezen en schrijven boven de 500mb/s. echter met crystaldiskmark komen de waarden iets lager uit. read 475 en write 175 (sequential)

Nu zal de laptop de bottleneck zijn. Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen of moet er een extra driver geinstalleerd worden. Kan niks vinden op het net ook gezocht op y580.

de laptop start wel snel op.
Ligt totaal niet aan de laptop, maar aan de leugens van de fabrikanten van SSD's met Sandforce-controllers waar jij in bent getrapt (ik ook 1,5 jaar geleden toen er bar weinig reviews waren, ik koop derhalve nooit meer wat van OCZ). Jouw SSD heeft er ook een. Tenzij je hem tegen sterk gereduceerd tarief of als cadeau hebt gekregen zou ik hem terugsturen en linea recta vervangen door een SSD met een Marvell/Multi Level Cell controller.

[ Voor 6% gewijzigd door Omni op 12-12-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52

netblade

Sunrise

Ik ben er bijna uit, ik denk wel dat deze het wordt. Er is alleen 1 probleem, Windows8, ik heb op werk in een VM bak deze draaien, maar ik ben er absoluut niet tevreden over. Nu is het een helse klus om er Windows7 op te krijgen (oa drivers zijn amper beschikbaar). Is er hier iemand die al een poging gewaagd heeft om er Windows 7 op te krijgen? Zoja werkt dit een beetje?
Ik heb zelf ook een DJ controller (Midi) en deze heeft driverondersteuning t/m Windows 7, gaat deze ook werken op Windows 8? (is het drivermodel nagenoeg hetzelfde?)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
netblade schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:52:
Ik ben er bijna uit, ik denk wel dat deze het wordt. Er is alleen 1 probleem, Windows8, ik heb op werk in een VM bak deze draaien, maar ik ben er absoluut niet tevreden over. Nu is het een helse klus om er Windows7 op te krijgen (oa drivers zijn amper beschikbaar). Is er hier iemand die al een poging gewaagd heeft om er Windows 7 op te krijgen? Zoja werkt dit een beetje?
Ik heb zelf ook een DJ controller (Midi) en deze heeft driverondersteuning t/m Windows 7, gaat deze ook werken op Windows 8? (is het drivermodel nagenoeg hetzelfde?)
Snap iedereen zijn problemen niet hoor met Windows 8. Gewoon de gratis startknop van iobit installeren of 1 van de vele anderen en je hebt gewoon weer het vertrouwde windows 7 gevoel. Werk er nu al een paar maanden mee en wil echt niet terug naar 7. 8 werkt voor mijn gevoel gewoon veel soepeler ook de integratie van office 2013 en met nog meer pakketen is gewoon goed en werkt lekker.

Heb een beetje het idee dat mensen te snel een oordeel klaar hebben. Voor de standaard gebruiker snap ik de problemen die 8 mee kan brengen maar we zitten hier op tweakers en die tweaken hun systeem zodat ze er wel goed mee kunnen werken.

Bovendien is de Windows 8 ondersteuning van VMWare nog niet echt lekker. Heb nu ESXi 5.1 draaien en daar gaat het enigzins lekker op. Maarja het blijft een VM.

Zit trouwens te wachten op prijzen van de SLI variant. Hoop dat die binnenkort ook hierheen komt want mag weer nieuwe laptop in januari :P

[ Voor 4% gewijzigd door Joenino op 12-12-2012 10:13 ]

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Joenino schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:12:
[...]

Snap iedereen zijn problemen niet hoor met Windows 8. Gewoon de gratis startknop van iobit installeren of 1 van de vele anderen en je hebt gewoon weer het vertrouwde windows 7 gevoel. Werk er nu al een paar maanden mee en wil echt niet terug naar 7. 8 werkt voor mijn gevoel gewoon veel soepeler ook de integratie van office 2013 en met nog meer pakketen is gewoon goed en werkt lekker.

Heb een beetje het idee dat mensen te snel een oordeel klaar hebben. Voor de standaard gebruiker snap ik de problemen die 8 mee kan brengen maar we zitten hier op tweakers en die tweaken hun systeem zodat ze er wel goed mee kunnen werken.

Bovendien is de Windows 8 ondersteuning van VMWare nog niet echt lekker. Heb nu ESXi 5.1 draaien en daar gaat het enigzins lekker op. Maarja het blijft een VM.

Zit trouwens te wachten op prijzen van de SLI variant. Hoop dat die binnenkort ook hierheen komt want mag weer nieuwe laptop in januari :P
Heb jij ervaring met de drivers onder Windows 8? Kan vast wel zo'n startknop tool vinden voor weinig (had er 1 van 5 euro gevonden) maar de goede werking van Windows7 drivers is voor mij echt van enorm belang anders kan ik m'n draaihardware niet gebruiken op m'n laptop en dat zou ik nogal vervelend vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-09 16:30

Wrd

netblade schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:30:
[...]

Heb jij ervaring met de drivers onder Windows 8? Kan vast wel zo'n startknop tool vinden voor weinig (had er 1 van 5 euro gevonden) maar de goede werking van Windows7 drivers is voor mij echt van enorm belang anders kan ik m'n draaihardware niet gebruiken op m'n laptop en dat zou ik nogal vervelend vinden.
Ik draai thuis al een tijdje windows 8 op een desktop en laptop en alle drivers voor windows 7 wordt gewoon geaccepteerd door windows 8.

Ik ben wel een aantal applicaties tegengekomen die echt checken op windows versie en windows 8 niet in de allowlist hebben, dan kom je niet door de installer heen.

Voor drivers gebruik ik zo min mogelijk de installers en prop ik de drivers handmatig erin.

Ik ben geïnteresseerd in de Y500, dus als iemand een mooie review schrijf zie ik het graag tegemoet.
De review over de Y580 heb ik al gelezen.

Als je iemand ken met windows 8 kan je het altijd proberen voordat je overgaat tot aanschaf van een windows 8 machine.

[ Voor 5% gewijzigd door Wrd op 12-12-2012 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Wrd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:50:
[...]

Ik draai thuis al een tijdje windows 8 op een desktop en laptop en alle drivers voor windows 7 wordt gewoon geaccepteerd door windows 8.

Ik ben wel een aantal applicaties tegengekomen die echt checken op windows versie en windows 8 niet in de allowlist hebben, dan kom je niet door de installer heen.

Voor drivers gebruik ik zo min mogelijk de installers en prop ik de drivers handmatig erin.

Ik ben geïnteresseerd in de Y500, dus als iemand een mooie review schrijf zie ik het graag tegemoet.
De review over de Y580 heb ik al gelezen.

Als je iemand ken met windows 8 kan je het altijd proberen voordat je overgaat tot aanschaf van een windows 8 machine.
Ik ken helaas niemand met een out of the box Windows8 machine, niemand die ik ken is er enthousiast over. Ik ben al aan het zoeken op de forums van mijn fabrikant (M-audio) maar ik kan daar bar weinig vinden. Sowieso dat deze fabrikant enkel setup programmatuur heeft en geen losse drivers, ik ben bang dat het nog een rotklus gaat worden het aan de praat te krijgen, dus vandaar dat ik liever Windows 7 heb omdat dit gewoon werkt zonder al te veel poetspas. Maar ik zie nergens drivers voor dit apparaat op Windows 7, het is een heel mooi ding maar ik wil wel dat alles werkt, en daarin zit Windows 8 me teveel in de weg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de chineese lenovo website heb ik windows 7 drivers gevonden. Ik heb ze alleen nog niet uitgeprobeerd maar ik ga er van uit dat deze gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrd

Wrd

netblade schreef op woensdag 12 december 2012 @ 12:13:
[...]

Ik ken helaas niemand met een out of the box Windows8 machine, niemand die ik ken is er enthousiast over. Ik ben al aan het zoeken op de forums van mijn fabrikant (M-audio) maar ik kan daar bar weinig vinden. Sowieso dat deze fabrikant enkel setup programmatuur heeft en geen losse drivers, ik ben bang dat het nog een rotklus gaat worden het aan de praat te krijgen, dus vandaar dat ik liever Windows 7 heb omdat dit gewoon werkt zonder al te veel poetspas. Maar ik zie nergens drivers voor dit apparaat op Windows 7, het is een heel mooi ding maar ik wil wel dat alles werkt, en daarin zit Windows 8 me teveel in de weg ;(
Je gaat er dus vanuit dat het niet werkt zonder het geprobeerd te hebben.
Doe eens een oproep of er tweakers in je buurt wonen met windows 8 die je wilt helpen. ;)

Als je een pc over heb kan je ook altijd nog een evaluatie versie van windows 8 erop zetten en dat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:21
Verduidelijking van mijn opmerking inzake bouwkwaliteit:

Het voelt veel minder solide aan dan mijn Macbook Air (misschien niet het meest faire vergelijkingsmateriaal, maargoed). Naden tussen diverse delen niet even mooi afgewerkt. Bij het oppakken aan de onderkant duw je de DVD-speler naar boven. Scherpe randen (vooral binnen het touchpad). Ook word ik gek van de vingerafdrukken op de behuizing.

Het touchpad is gewoon niet conform ik gewend ben, valt lastig uit te leggen, maar de touchpads van de Macbook's blijken gewoonweg ongeëvenaard.

Verder wel supertevreden over de laptop hoor!!! :) ...

Windows 8 is echter nog wel wennen (nieuwe sneltoetsen noodzakelijk om te beheersen, aangezien touchpad niet voldoende is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 14:18
Ik heb net de Y500 binnen gekregen en dit is m'n eerste laptop met een resolutie van 1920x1080. Laten jullie de grootte van de text en iconen gewoon op de originele grootte? Is dit vooral wennen? Want het lijkt wel erg klein allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Werkt prima toch?? Ik vind 1080p op 15" perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
netblade schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:30:
[...]

Heb tot nu toe pas 1 device gehad welke niet wilde werken onder windows 8 en dat is een Kensington Multi-display adapter. Deze kijkt keihard naar de windows versie. Voor de rest herkend windows 8 zo goed als alle hardware out of the box als we het hebben over wat oudere hardware.

Meeste apparaten waar ik geen windows 8 driver voor kon vinden, heb ik een windows 7 driver voor gepakt en werkt in 99% van de gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
Bij deze zal ik mijn eerste ervaringen delen over de i7 variant. Ik ga proberen(als de tijd het toelaat) om een uitgebreide review te schrijven.

mSata sloten:
Er zit dus maar 1 mSata slot tbv een SSD in de laptop. Bij de i7 heb je dus geen vrij mSata slot. Ter verduidelijking onderstaande foto.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16102376/Tweakers/LenovoY400-Y500/IMAG1906_klein.png

Algemeen:
Out of the box doet hij het goed, wel veel software van lenovo erop die van mij niet hoeft. Ook McAffee hoeft er van mij niet op maar extra software meeleveren is de standaard tegenwoordig. Voor mijn gevoel stond er wel minder op geïnstalleerd dan op mijn vorige Toshiba laptop.

Eerste ervaring met het touchpad was niet zo goed, deze bleef een constante aanraking registeren. Na hem een nacht met rust te laten was alles over en niets meer van terug gezien. Het is even wennen hoe hij werkt maar uiteindelijk werkt hij best goed. De indruk is wel wat aan de diepe kant in verhouding met wat ik van andere gewend ben.

Windows 8:
Het was even wennen maar eigenlijk werkt het best goed. Je kan gemakkelijk terug naar je bureaublad en in combinatie met het touchpad zijn allerlei opties goed te doen. Zelf verwachtte ik dat het met een echte muis niet goed zou werken maar dat werkt boven verwachting goed. Het is wel even zoeken wat waar zit maar na een halve dag ermee spelen is dat inmiddels onder de knie.

Windows op SSD:
Op de dag van aanschaf van de laptop had ik ook meteen een Crucial M4 mSata besteld en deze de dag erop binnen gekregen. Nadat ik deze had ingebouwd was ik van plan om de huidige installatie van Windows over te zetten naar de SSD. Ik heb daarbij allerlei manieren geprobeerd maar geen van alle wilde werken. Uiteindelijk heb ik maar een versie installatie van Windows 8 op de SSD gedaan. Deze heeft in zijn geheel 15 tot 20 minuten geduurd(inclusief account aanmaken, wifi instellen etc.).

De oude partitie op de HDD met Windows 8 heb ik zo lang laten staan. Wel heb ik die partitie flink verkleind om zo een grote Data schijf te creëren.

Tot slot:
Tot slot de bouwkwaliteit vind ik behoorlijk goed. Kom over van een Toshiba en deze voelt wat degelijker en netter afgewerkt uit. Het is zoals eerder aangehaald van mindere kwaliteit dan een Apple maar gezien vele laptops waar ik ervaring mee heb vind ik de bouwkwaliteit behoorlijk goed.
De vingerafdrukken en vette afdrukken van handpalmen zijn wel een beetje jammer. Echter vallen ze me of steeds minder op of zit er een laag op die er langzaamaan af gaat waardoor hij minder vet aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrvdB schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:06:
Op de dag van aanschaf van de laptop had ik ook meteen een Crucial M4 mSata besteld en deze de dag erop binnen gekregen. Nadat ik deze had ingebouwd was ik van plan om de huidige installatie van Windows over te zetten naar de SSD.
Heb je de caching ssd er gewoon uitgehaald en vervangen voor de Crucial of moet je hem eerst softwarematig 'loskoppelen' omdat het een caching schijf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:10:
[...]
Heb je de caching ssd er gewoon uitgehaald en vervangen voor de Crucial of moet je hem eerst softwarematig 'loskoppelen' omdat het een caching schijf is?
Ik had hem niet software matig ontkoppeld. Er zouden tools voor zijn maar deze waren schijnbaar niet beschikbaar voor de Y500. Als gevolg dat ik hem dus maar op goed geluk eruit heb gehaald. Wel de laptop helemaal afsluiten natuurlijk, geen slaap of sluimerstand gebruikt. Vervolgens de SSD vervangen en de laptop weer aangezet. De laptop deed het toen zonder slag of stoot meteen. Alleen het verplaatsen van de Windows installatie met behulp van Acronis wilde niet lukken(mogelijk dat het met eerst softwarematig loskoppelen wel werkt). Uiteindelijk dus een versie installatie gedaan en dat werkte zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ook berichten van mensen die last hadden van een locked bios en dat ze de SSD niet als boot disk konden selecteren. Maar daar heb jij geen last van gehad dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrvdB
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:28:
Ik las ook berichten van mensen die last hadden van een locked bios en dat ze de SSD niet als boot disk konden selecteren. Maar daar heb jij geen last van gehad dus?
Helemaal vergeten te vertellen inderdaad maar zeker wel belangrijk. In mijn Bios(tijdens lenovo scherm F2 induwen) bij het Boot hoofdstuk heb ik UEFI uitgezet en legacy support aangezet. Daarna komt de SSD beschikbaar als bootable media. Mijn ingestelde opstartvolgorde heb ik als volgt gemaakt. ODD - SSD - HDD - USB. Hiermee was zonder problemen Windows 8 van een DVD te starten en op een helemaal lege ongepartitioneerde SSD te installeren(partitie aanmaken kan tijdens installatie).

Na afloop heb ik uit het computer totaal artikel dat ik eerder heb geplaatst de instellingen aangepast zoals die aan het eind van de handleiding worden aangereikt. Betreft TRIM controleren, defragmentatie uit voor de SSD, indexering van SSD uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Misschien hele stomme vraag, maar kan ik ongestoord alle lenovo bloatware uninstallen??

Als ik McAfee eraf gooi, wat is dan een goede vervanger? AVG? Of is Windows Security en Defender al genoeg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
william89 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:05:
Misschien hele stomme vraag, maar kan ik ongestoord alle lenovo bloatware uninstallen??

Als ik McAfee eraf gooi, wat is dan een goede vervanger? AVG? Of is Windows Security en Defender al genoeg??
Draai hier zelf met defender waar in Windows 8 Security essentials ingebouwd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Dat is voldoende? Ik kan trouwens defender niet vinden?

Ik heb gelezen dat Defender enkel werkt als er geen ander programma is geinstalleerd. Dus waarschijnlijk moet ik eerst de proefversie van McAfee verwijderen en daarna Defender aan het werk zetten.

Als dat voldoende is vind ik dat heel mooi!!

[ Voor 69% gewijzigd door william89 op 12-12-2012 15:35 . Reden: toelichting vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:09
Ik denk erover om zometeen de i5 variant te kopen. Zijn er nog nadelen t.o.v. de Dell Inspiron 15R SE of de Asus N56VJ-S4006H?

Ook ben ik benieuwd wat de werkelijke accuduur is wanneer je alleen word en excel gebruikt en eventueel nog wat internet browsen? Is dit meer dan 4 a 5 uur?

Weet iemand de capaciteit van de accu? (Die van de Y580 is namelijk 72Wh. Over de accu capaciteit van de Y500 kan ik niks vinden (behalve 2,5 uur))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Dell heeft een mat scherm, verder geen voordeel voor de Dell t.o.v. de Y500 behoudens prijs.

Asus weet ik niet veel van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
wilbert11 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:48:
Ik denk erover om zometeen de i5 variant te kopen. Zijn er nog nadelen t.o.v. de Dell Inspiron 15R SE of de Asus N56VJ-S4006H?

Ook ben ik benieuwd wat de werkelijke accuduur is wanneer je alleen word en excel gebruikt en eventueel nog wat internet browsen? Is dit meer dan 4 a 5 uur?

Weet iemand de capaciteit van de accu? (Die van de Y580 is namelijk 72Wh. Over de accu capaciteit van de Y500 kan ik niks vinden (behalve 2,5 uur))
Zelfde batterij, zelfde capaciteit, accuduur zal nagenoeg gelijk zijn aan de Y580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xopsterx
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 08:44
wilbert11 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:48:

Nadelen t.o.v. de Dell weet ik zo niet, ik las wisselende recensies over/ervaringen met Dell. Had een beter gevoel bij de Lenovo Y500. Lenovo heeft trouwens ook standaard 2 jaar garantie (Dell 1 jaar).
T.o.v. de Asus weet ik niet, die heb ik nooit overwogen omdat ik 2 Asus laptops heb gehad en daar wel eens problemen mee heb gehad.

Capaciteit accu Y500 is 72 Wh. Zie de specs op de Lenovo site:

Accuduur kan ik nog niks over zeggen, heb 'm pas 1.5 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Ok, klinkt goed.

Nog een vraagje.

Zit er ook een geïntegreerde Intel HD4000 grafische chip in om de minder krachtige activiteiten uit te voeren?
En kan je switchen met de nvidia GT650M? Dus word, excell, internet met de geïntegreerde intel chip (lange accuduur). En games, photoshop en andere grafisch zware acties met de GT650M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
william89 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 15:20:
Dat is voldoende? Ik kan trouwens defender niet vinden?

Ik heb gelezen dat Defender enkel werkt als er geen ander programma is geinstalleerd. Dus waarschijnlijk moet ik eerst de proefversie van McAfee verwijderen en daarna Defender aan het werk zetten.

Als dat voldoende is vind ik dat heel mooi!!
Defender staat bij mij gewoon onder control panel. Misschien is die uitgeschakeld bij jouw door mcafee. Dus mcafee even uninstallen en kijken of hij erbij komt. Anders kan je hem vast wel activeren bij software> windows onderdelen in en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Joenino schreef op woensdag 12 december 2012 @ 16:20:
[...]

Defender staat bij mij gewoon onder control panel. Misschien is die uitgeschakeld bij jouw door mcafee. Dus mcafee even uninstallen en kijken of hij erbij komt. Anders kan je hem vast wel activeren bij software> windows onderdelen in en uitschakelen.
Straks thuis even testen, bedankt alvast!!! Nogmaals ter bevestiging, Defender is dan genoeg hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NazGulPRB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-06-2024
Defender / Security Essentials is door AV Test als onvoldoende veilig getest. Zou er niet op vertrouwen.
Gebruik zelf KIS 2013 op mijn Y500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
Ik heb de i5 net opgehaald en is een duidelijke verbetering vergeleken met m'n niet full HD scherm en pentium dual core.

Voor de primaire HD had ik een 5,9 (windows benchmarks), terwijl de rest 7 of hoger was. Heb dus maar gelijk een Crucial m4 mSATA 128GB besteld om dat te verbeteren. Als het dan allemaal lekker loopt ben ik voor de komende 2 jaar weer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Dammit, Intel Centrino Advanced-N 6230 netwerkadapter besteld en geïnstalleerd, is die niet whitelisted in de bios.. :') Ff kijken hoe ik dat ga oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
Zit erover te denken om m'n gesealde Samsung 830 128 GB toch maar te verkopen en een mSata te halen, net wat makkelijker;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
Na een halve dag ben ik idd al gewend aan het scherm (met kleine letters etc.).

Ik ga ook een Crucial M4 mSATA erbij halen. Ik hoop alleen wel dat het lukt om de Windows 8 partitie op de een of andere manier kan 'klonen', want ik heb geen zin om alles weer opnieuw in te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kheb een vraagje als je in de i5 variant een ssd wilt steken hoe instaleer je die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort ook de i5 halen. Zijn er dingen bekend over SLI..?
Ik koop er een mSATA bij. Laat em dr wel in zetten zelf ben ik daar niet al te handig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Over SLI is nog niks bekend en het lijkt er op dat de kaart niet los in Nl
te koop komt vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
Al 4 keer een random reboot gehad vandaag, ik hoop maar dat het inderdaad een driver probleem is...

error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
[quote][b]MrvdB schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:06:

Windows op SSD:
Op de dag van aanschaf van de laptop had ik ook meteen een Crucial M4 mSata besteld en deze de dag erop binnen gekregen. Nadat ik deze had ingebouwd was ik van plan om de huidige installatie van Windows over te zetten naar de SSD. Ik heb daarbij allerlei manieren geprobeerd maar geen van alle wilde werken. Uiteindelijk heb ik maar een versie installatie van Windows 8 op de SSD gedaan. Deze heeft in zijn geheel 15 tot 20 minuten geduurd(inclusief account aanmaken, wifi instellen etc.).

Hoe heb je de productcode van Windows 8 achterhaald? (Die staat namelijk niet meer op de sticker achterop de laptop). Ik neem aan dat je die nodig hebt om de nieuwe versie (waarschijnlijk MSDN) te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
wilbert11 schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:28:
[quote][b]MrvdB schreef op woensdag 12 december 2012 @ 14:06:

Windows op SSD:

Hoe heb je de productcode van Windows 8 achterhaald? (Die staat namelijk niet meer op de sticker achterop de laptop). Ik neem aan dat je die nodig hebt om de nieuwe versie (waarschijnlijk MSDN) te activeren?
Je kunt je code achterhalen met Belarc Advisor

• --3S--
MrvdB schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:10:
[...]

Op het moment dat hij het deed werkte hij best oke, wel even wat instellingen aangepast. Bijvoorbeeld hij het scrollen het "omkeren" uitgezet. Echter zoals ik in mijn eerdere post aangaf had ik gisteren een hele tijd dat het touchpad continu een aanraking registreerde terwijl deze er niet was. Hierna de laptop uitgezet en ga vanavond kijken of hij het blijft doen of dat dat euvel nu over is en ook niet meer terug komt.

Met de instellingen die je zelf aan kan passen is hij overigens wel goed naar wens in te stellen, de gevoeligheid, handpalmherkenning etc.
Waar heb je trouwens die instellingen aangepast? Ik kan het maar niet vinden, niet rechtsonder bij 'Synaptics Pointing Device' en ook niet bij 'Intelligent Touchsmart' van Lenovo zelf. Het gaat mij vooral om het omgekeerde scrollen.

Edit: gelukt nadat ik de drivers had geüpdatet via de site van Synaptics zelf. Ik had eerst alleen bij Lenovo gezocht :)

[ Voor 5% gewijzigd door --3S-- op 13-12-2012 01:23 ]

• MrvdB
--3S-- schreef op donderdag 13 december 2012 @ 00:44:
[...]

Waar heb je trouwens die instellingen aangepast? Ik kan het maar niet vinden, niet rechtsonder bij 'Synaptics Pointing Device' en ook niet bij 'Intelligent Touchsmart' van Lenovo zelf. Het gaat mij vooral om het omgekeerde scrollen.

Edit: gelukt nadat ik de drivers had geüpdatet via de site van Synaptics zelf. Ik had eerst alleen bij Lenovo gezocht :)
Bij mij betrof het zelf een ELAN applicatie. Mogelijk dat Synaptics en ELAN dezelfde zijn. Maar wat de toegevoegde waarde is van Lenovo Intelligent Touchsmart is mij volkomen onduidelijk. Na de herinstallatie heb ik die ook niet meer geïnstalleerd.

• thijsvc
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07-2021
De y580 i5 is weer makkelijk te vinden (https://www.lenovoshop.co...--Y-Serie/laptop_y_series) . De keuze wordt weer moeilijker...

Verwijderd

Downloads schreef op woensdag 12 december 2012 @ 22:32:
[...]

Je kunt je code achterhalen met Belarc Advisor
Of in Windows 8 -> Control Panel -> System staat onderaan de productcode vermeld.
Overigens, als je een OEM versie hebt, haalt Windows de code zelf uit je BIOS - als
alles werkt zoals het hoort (!)

EDIT: pardon, het is dus inderdaad de productcode die wordt vermeld in "system", en niet
de license code. BIOS verhaal blijft overeind.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 08:53 ]

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 18:22
--3S-- schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:50:
Al 4 keer een random reboot gehad vandaag, ik hoop maar dat het inderdaad een driver probleem is...

error: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Haal je virus scanner er vanaf. Microsoft security essentials staat standaard aan. Had ik ook last van bij windows 8 ;)

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Hmm denk ik ook maar eens naar de i7 gaan kijken.
In welke Media markts staat de laptop? Kan ik nog even spieken of hij toch niet wat aan de lompe kant is, gezien ik eigenlijk liever een ultrabook heb. Maarja specs en prijs hier is gewoon te aantrekkelijk. En dan de Ultrabay voor een eventuele upgrade later, cool.

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 08:43
Omni schreef op woensdag 12 december 2012 @ 00:30:
[...]
Ligt totaal niet aan de laptop, maar aan de leugens van de fabrikanten van SSD's met Sandforce-controllers waar jij in bent getrapt (ik ook 1,5 jaar geleden toen er bar weinig reviews waren, ik koop derhalve nooit meer wat van OCZ). Jouw SSD heeft er ook een. Tenzij je hem tegen sterk gereduceerd tarief of als cadeau hebt gekregen zou ik hem terugsturen en linea recta vervangen door een SSD met een Marvell/Multi Level Cell controller.
Als ik in de pricewatch kijk naar de max lees en schrijf snelheden van ssd 120/128Gb msata. Is de max voor een Crucial m4 met marvell controller 500/175, +/- dezelfde snelheden die ik nu ook heb met de mushkin (sandforce). Is er dan nog een andere reden om alsnog over te stappen op een Crucial ssd?
Daarnaast erg tevreden met de ssd.
  • Diablo 3 loopt stukker beter. Alles op max ligt de FPS iets hoger (non-actie 50-60, actie 30), maar de stutter en tearing is erg afgenomen. Dus plezieriger om naar te kijken.
  • En zoals gewoonlijk windows start snel net zoals alle andere programma's.
3Dmark Vantage 8700 als ik het goed onthouden heb. Dus ook een verhoging van 400 punten tov de HDD.

EDIT
De waarden die aangegeven worden van 500 read en 500 write zijn gebaseerd op compressible files.

Crucial
Mushkin

Trek je eigen conclusies. In mijn opzicht is de mushkin beter geschikt voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Jirure1984 op 13-12-2012 12:10 ]

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Mediamarkt Amsterdam en Utrecht hebben de Y500 nog niet geleverd gekregen. Net gereserveerd bij Paradigit.

Zie de meerwaarde van de Y580 niet zo als deze €200,- meer moet kosten.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• LunaTempesta
Gek trouwens dat de Y500 op de duitse Lenovo site maar 900,- euro kost. Het gaat hierbij zelfs om het SLI model dus dual graphics. - En dan is gek genoeg de Y500 met Bluray speler een stuk duurder in duitsland. Voor 1.200,- gaat die de deur uit. Deze 2 genoemde versies verschillen op de Lenovo site alleen van elkaar met de Ultrabay. Is een bluray erin zoveel duurder dan?

• Omni
  • Niet online
LunaTempesta schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:55:
Gek trouwens dat de Y500 op de duitse Lenovo site maar 900,- euro kost. Het gaat hierbij zelfs om het SLI model dus dual graphics. - En dan is gek genoeg de Y500 met Bluray speler een stuk duurder in duitsland. Voor 1.200,- gaat die de deur uit. Deze 2 genoemde versies verschillen op de Lenovo site alleen van elkaar met de Ultrabay. Is een bluray erin zoveel duurder dan?
Clou zit hem waarschijnlijk in de specs. Heb je links van dit alles?

Verwijderd

http://www.lenovoshop.com...+%28MBG2JGE%29/55009964A1

Dat is inderdaad vreemd te noemen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 12:32 ]

• LunaTempesta
Hier een knipseltje van de 2 vergeleken voor degene die er niet bij kunnen.
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/8018/vergelijking.png

Sorry voor de groote. Maar anders wordt het wat onleesbaar.

• Wrd

Wrd

Bij registreren kan geen andere land opgegeven worden dan Duitsland.
Met een Nederlands lenovoshop account kan niet ingelogd worden op de duitse lenovoshop.

Dus helaas, tenzij je iemand kent in Duitsland waar het heen gestuurd kan worden.

• MrvdB
Zo dat is wel een hele scherpe prijs voor een SLI variant van de laptop. In zweden koste de laptop omgerekend 1200 euro in exact dezelfde specificaties(incl. btw verekening). Hopelijk komt er ook snel meer duidelijkheid over de losse UltraBays.

• william89
Wat goedkoop!!! ... Hopelijk kost de losse GPU dan 150 euro in Nederland ofzo..

• MrvdB
william89 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:28:
Wat goedkoop!!! ... Hopelijk kost de losse GPU dan 150 euro in Nederland ofzo..
Dat zou zeker mooi zijn. Ben alleen bang dat hij flink duurder wordt. In china kost hij 2000 Yen wat neerkomt op een slordige 250 euro voor GPU inclusief de nieuwe adapter die je erbij krijgt.

• --3S--
Dountoun schreef op donderdag 13 december 2012 @ 08:58:
[...]

Haal je virus scanner er vanaf. Microsoft security essentials staat standaard aan. Had ik ook last van bij windows 8 ;)
Hmm, ik hoopte dat het een videokaart driver was. Ik was inderdaad ook tegengekomen dat het door Avast zou kunnen komen. Die haal ik er toch maar af dan.

Heb je in principe geen andere virusscanner nodig dan?

• LunaTempesta
Wrd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:22:
Bij registreren kan geen andere land opgegeven worden dan Duitsland.
Met een Nederlands lenovoshop account kan niet ingelogd worden op de duitse lenovoshop.

Dus helaas, tenzij je iemand kent in Duitsland waar het heen gestuurd kan worden.
Ahh werkt het zo. Dan wordt het even met de oude man hier overleggen. Collega woont in Duitsland dus dat zou wel super mooi uitkomen. ~1000euro vond ik al een redelijk mooi bedrag. Wordt wel een mooie kerst als het gaat lukken.

Bluray speler heb ik toch niet nodig. En eventueel kan ik er altijd een speler via usb eraan hangen mocht het even nodig zijn. SLI vind ik dan toch een stuk interessanter.

[ Voor 13% gewijzigd door LunaTempesta op 13-12-2012 13:48 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk krijg je dan wel een QWERTZ toetsenbord en is de software in het Duits.
Dit is softwarematig allemaal eenvoudig op te lossen maar hou er dus wel rekening mee dat je naar een QWERTZ toetsenbord blijft kijken.

• LunaTempesta
Hmm, daar heb ik eigenlijk niet aan gedacht. Azerty zou helemaal erg zijn. Denk dat ik voor de SLI en 100 euro minder wel over de Z/Y heen kan kijken. Zou je de toetsen niet los kunnen halen en omdraaien? Gaat mijn eerste 'echte' laptop worden. Altijd desktop gebruikt maar stage laat het niet meer toe :c.
Lenovo staat toch bekend om hun 'goede' laptop toetseborden?

• Wrd

Wrd

Alle laptop toetsenboorden die ik tegengekomen ben kan je gewoon toetsen verwisselen als ze even groot zijn.
Het probleem zit in de toetsen van afwijkende grootte zoals de enter toets en spatie.

Als ik google images mag geloven zijn er meer verschillen dan alleen de locatie van de z en y.
De linkershift is wat korter en zit er een toet met < ernaast.

Ook de enter toets is anders, groot boven en klein onder i.p.v. klein boven groot onder.
(Al is mijn voorkeur de enter toets die maar 1 regel in neemt)

[ Voor 0% gewijzigd door Wrd op 13-12-2012 15:37 . Reden: tik fout ]

• M3nn0M3nn0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 09:39
LunaTempesta schreef op donderdag 13 december 2012 @ 13:46:
[...]

Ahh werkt het zo. Dan wordt het even met de oude man hier overleggen. Collega woont in Duitsland dus dat zou wel super mooi uitkomen. ~1000euro vond ik al een redelijk mooi bedrag. Wordt wel een mooie kerst als het gaat lukken.

Bluray speler heb ik toch niet nodig. En eventueel kan ik er altijd een speler via usb eraan hangen mocht het even nodig zijn. SLI vind ik dan toch een stuk interessanter.
Als je dan toch iemand kent in Duitsland, doe er mij dan ook maar één ;)

Ik heb onze Lenovoshop én die van onze oosterburen inmiddels gemaild, en deze SLI versie wordt niet naar Nederland geïmporteerd of verzonden, alsdus de klantenservice van beide kanten. Op mijn vraag over de Duitse toetsenbordindeling heb ik echter geen antwoord mogen ontvangen :(

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Ik weet niet of het toetsenbord vervangen kan worden :?

[ Voor 32% gewijzigd door lani100 op 13-12-2012 19:29 ]

• LunaTempesta
Die kans zal er goed inzitten. Had toevallig al gekeken of dat mogelijk was maar op Ebay kon ik nog geen voor de y500 vinden. Logisch gezien hij 'net' uit is. Maar waarschijnlijk zal dit wel mogelijk zijn als ik zo rond lees over oudere modellen.

Verwijderd

Ik heb sinds 2 dagen de Y500 (i5 processor). Ik gebruik hem met name voor HD video editen/ muziek produkties en games. De combinatie van de i5 met de GT650M (die zeer geschikt is voor HD bewerking) is hiervoor uitermate geschikt en besloot ik die 200 euro voor de i7 in mijn eigen broekzak te stoppen. Ervaringen zijn tot nu toe erg positief. Wel moet je goed opletten of je trackpad goed is. Ik heb hem terug gebracht, omdat hij na 5/10 min begon te rammelen door de warmte, zodra die uit stond was die weer normaal. Bij Dixons was ruilen geen probleem en kreeg de volgende dag een nieuwe mee. Beeldkwaliteit is erg goed, al is het full HD scherm soms even wennen. Geluidskwaliteit is bijzonder goed (zeker met koptelefoon), meer dan ik had verwacht en ook naar mijn gevoel beter dan de ASUS N56 die ik hiervoor had (terug gebracht, omdat er een buzz geluid in zat en de linker muisknop niet werkte). Toetsenbord voelt goed en degelijk aan. Minpuntje waar ik gister van schrok was dat ik last had van schokjes door het aluminium. Dit is eenvoudig op te lossen door de stekker om te draaien in stopcontact (handige tip die ik via internet vond). Windows 8 ziet er mooi uit, maar het sluiten van apps vind ik omslachtig en onhandig. Al met al zeer positief over deze laptop. Ik vind hem stukken degelijker dan de ASUS N56, het beeldscherm is ook iets sprankelender (kleurweergave) als zowel het geluid. Backlit is leuk, maar voor mij niet noodzakelijk. Accuduur is redelijk, mits je de helderheid niet voluit zet.

• thijsvc
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-07-2021
Bedankt voor de korte review circuit83! Wat bedoel je met een "redelijke accuduur" ?

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Mijn laptop is besteld, lenovo i7 model :)
Ik heb enige twijfel over performance van hdd met caching combinatie dus ben benieuwd.

• Toms_88
Er zit nu een wireless netwerkkaart die alleen 2,4Ghz aankan van Atheros. Iemand een idee of deze wel wordt geaccepteerd in de bios?
http://www.ebay.nl/itm/At...karte&hash=item53ea0ca192

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Mediamarkt, Saturn en BCC zijn weer verdwenen uit de pricewatch...

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:35
Ik heb sinds kort ook de Y500 met de i5 erin. Ik kwam alleen wel iets geks tegen. Als ik namelijk de laptop in de energiebesparingsstand zet, begint de fan meteen te blazen, zonder dat er ook maar een programma draait. Zijn er meer mensen die dit hebben, of zou er iets kapot zijn?
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste