Vervanging van Sony Vaio VPC-F13Z1E/B, met wish list.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ja, weer een 'ik zoek een laptop' topic. :+

Ik weet wat ik wil hebben, maar volgens mij is zoiets niet meer te koop. Heb sinds jaren een high-end (toch?) Sony laptop uit de F serie, maar die hele serie is vreemd genoeg verdwenen uit het assortiment.

Momenteel heb ik deze (ruim twee jaar oud): deze

Die moet als backup moet gaan fungeren, daar mijn backup laptop is overleden (de voorloper van bovenstaande).

De specs (het liefst een Sony, want daar ben ik toch wel tevreden over, maar dat wordt moeilijk denk ik dus dat is geen absolute eis) en moet redelijk snel leverbaar zijn, dus niet eerst via een website configureren en dan maar hopen dat hij over 4 weken klaar is. Zelf sleutelen/inelkaar zetten is geen optie. :)

• Nieuwe generatie Intel CPU (dus ook voor games, is dat de i7-3630QM?) al hoeft het geen echte gaming laptop te zijn
• Full HD (premium) scherm
• 8GB Ram
• Minstens 700 GB HD (het liefst een hybride SSD voor OS en de rest 'normaal')
• Flinke videokaart (liefst dedicated)
• 16.4" breedbeeld scherm (mag iets kleiner als het moet, maar niet veel, minimaal 15.5)
• Toetsenbordverlichting
• Redelijk draagbaar < 2.5 kilo
• Batterij-duur niet zo heel belangrijk
• USB 3.0 aansluitingen
• Ethernet aansluiting
• Numeriek toetsenbord
• Redelijk geluid (al is dat moeilijk voor een laptop, weet ik)
• DVD lezer/schrijver (Blu Ray is ook goed)
• HDMI & VGA uitgang
• Stevig (ik reis nogal veel)
• Windows 7 (al heb ik nog een Windows 7 retail pakket liggen voor een eventuele downgrade)

Mijn budget ligt rond de 2000 euro, maar mocht er nou een fantastisch model zijn dat iets meer kost is dat geen probleem. Volgens mij komt de Asus N56 serie aardig in de buurt, maar die heeft niet alle specificaties en schijnt redelijk moeilijk te leveren te zijn.

Vooral het hybride verhaal lijkt ook moeilijk te zijn.

Wens ik te veel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is er maar 1 laptop die in de buurt komt van je eisen, namelijk de sony S15.

Die is erg licht, heeft het beste scherm, en voldoet aan al je eisen met uitzindering van 2: redelijk geluid, en stevig. De S15 is meer flexibel dan stevig. De hybride HDD eis kan je oplossen door de optical te vervangen door een harde schijf, of er simpelweg zelf een hybride in te zetten. Je kan hem simpel uitbreiden tot 12GB RAM. Het selling point van deze laptop is het gewicht van 1.89kg in combinatie met een IPS scherm.

Een andere optie is de asus N56. Die heeft dezelfde videokaart (onder een andere naam). Betere speakers, aardig scherm. Veel zwaarder, en dezelfde videokaart onder een andere naam.

In het 17" segment is weinig te krijgen. Praktisch de enige laptop met een goede prijs/kwaliteitverhouding is de alienware M17x, en die wil je vast niet.

Verder heb je ook nog de minder bekende opties, zoals een latitude E6530 of thinkpad T530/W530. Maar die gaan met redelijke grafische kaart over je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Is die S15 niet stevig? Hoe bedoel je dat precies? Ik heb een S13 en die kraakt nooit als je hem oppakt e.d., dus lijkt me sterk dat de S15 daar meer last van heeft?

Lijkt me overigens de beste keuze voor ts.

[ Voor 12% gewijzigd door Cobiwan op 07-01-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van horen zeggen flext de S15 een beetje als je hem oppakt. Wat overigens geen maatstaaf voor bouwkwaliteit is. Maar misschien ben ik gewoon verwend met mijn latitude, die meteen 1200gr meer weegt.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Dus toch een Sony of Asus. Volgens mij moet je die Sony zelf configureren op de website, maar heeft die ook een back lit toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danieldg
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-09 18:52
Je kan hem ook bij retailers kopen (pricewatch: Sony SVS1512V1ES), ik heb hem nu zo'n 3 weken in mijn bezit en ik moet zeggen dat ik er erg positief over ben. Hij heeft standaard een back lit toetsenbord en qua bouwkwaliteit heb ik weinig te klagen hij voelt goed aan en ik zou hem zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Zijn daar nog Windows 7 drivers voor te vinden? Heb gelezen dat een downgrade (naja) niet zo makkelijk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 20:21
Heeft te maken met secure boot, zie ook hier: reviews: Windows 8: ook voor zakelijke gebruikers

Maar waarom zou je weer terug willen naar WIndows 7?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Pagina: 1