Ja, weer een 'ik zoek een laptop' topic. 
Ik weet wat ik wil hebben, maar volgens mij is zoiets niet meer te koop. Heb sinds jaren een high-end (toch?) Sony laptop uit de F serie, maar die hele serie is vreemd genoeg verdwenen uit het assortiment.
Momenteel heb ik deze (ruim twee jaar oud): deze
Die moet als backup moet gaan fungeren, daar mijn backup laptop is overleden (de voorloper van bovenstaande).
De specs (het liefst een Sony, want daar ben ik toch wel tevreden over, maar dat wordt moeilijk denk ik dus dat is geen absolute eis) en moet redelijk snel leverbaar zijn, dus niet eerst via een website configureren en dan maar hopen dat hij over 4 weken klaar is. Zelf sleutelen/inelkaar zetten is geen optie.
• Nieuwe generatie Intel CPU (dus ook voor games, is dat de i7-3630QM?) al hoeft het geen echte gaming laptop te zijn
• Full HD (premium) scherm
• 8GB Ram
• Minstens 700 GB HD (het liefst een hybride SSD voor OS en de rest 'normaal')
• Flinke videokaart (liefst dedicated)
• 16.4" breedbeeld scherm (mag iets kleiner als het moet, maar niet veel, minimaal 15.5)
• Toetsenbordverlichting
• Redelijk draagbaar < 2.5 kilo
• Batterij-duur niet zo heel belangrijk
• USB 3.0 aansluitingen
• Ethernet aansluiting
• Numeriek toetsenbord
• Redelijk geluid (al is dat moeilijk voor een laptop, weet ik)
• DVD lezer/schrijver (Blu Ray is ook goed)
• HDMI & VGA uitgang
• Stevig (ik reis nogal veel)
• Windows 7 (al heb ik nog een Windows 7 retail pakket liggen voor een eventuele downgrade)
Mijn budget ligt rond de 2000 euro, maar mocht er nou een fantastisch model zijn dat iets meer kost is dat geen probleem. Volgens mij komt de Asus N56 serie aardig in de buurt, maar die heeft niet alle specificaties en schijnt redelijk moeilijk te leveren te zijn.
Vooral het hybride verhaal lijkt ook moeilijk te zijn.
Wens ik te veel?
Ik weet wat ik wil hebben, maar volgens mij is zoiets niet meer te koop. Heb sinds jaren een high-end (toch?) Sony laptop uit de F serie, maar die hele serie is vreemd genoeg verdwenen uit het assortiment.
Momenteel heb ik deze (ruim twee jaar oud): deze
Die moet als backup moet gaan fungeren, daar mijn backup laptop is overleden (de voorloper van bovenstaande).
De specs (het liefst een Sony, want daar ben ik toch wel tevreden over, maar dat wordt moeilijk denk ik dus dat is geen absolute eis) en moet redelijk snel leverbaar zijn, dus niet eerst via een website configureren en dan maar hopen dat hij over 4 weken klaar is. Zelf sleutelen/inelkaar zetten is geen optie.
• Nieuwe generatie Intel CPU (dus ook voor games, is dat de i7-3630QM?) al hoeft het geen echte gaming laptop te zijn
• Full HD (premium) scherm
• 8GB Ram
• Minstens 700 GB HD (het liefst een hybride SSD voor OS en de rest 'normaal')
• Flinke videokaart (liefst dedicated)
• 16.4" breedbeeld scherm (mag iets kleiner als het moet, maar niet veel, minimaal 15.5)
• Toetsenbordverlichting
• Redelijk draagbaar < 2.5 kilo
• Batterij-duur niet zo heel belangrijk
• USB 3.0 aansluitingen
• Ethernet aansluiting
• Numeriek toetsenbord
• Redelijk geluid (al is dat moeilijk voor een laptop, weet ik)
• DVD lezer/schrijver (Blu Ray is ook goed)
• HDMI & VGA uitgang
• Stevig (ik reis nogal veel)
• Windows 7 (al heb ik nog een Windows 7 retail pakket liggen voor een eventuele downgrade)
Mijn budget ligt rond de 2000 euro, maar mocht er nou een fantastisch model zijn dat iets meer kost is dat geen probleem. Volgens mij komt de Asus N56 serie aardig in de buurt, maar die heeft niet alle specificaties en schijnt redelijk moeilijk te leveren te zijn.
Vooral het hybride verhaal lijkt ook moeilijk te zijn.
Wens ik te veel?