Kan niet stoppen met ontploffen!
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Zelf de film niet gezien.
Foto's/plaatjes kun je trouwens makkelijk googlen met google image search, dan in de searchbalk het foto icoontje klikken en dan kun je de url van het plaatje invullen (in dit geval krijg je dit als resultaat). Ook handig om grotere versies van kleine plaatjes te vinden.
There go the goddamn brownies.
Verwijderd
Het verhaal speelt zich af in Engeland. Een bende terroriseert daar de buurt door vandalisme en brand stichtingen.
Op een dag zegt een oude man (die daar zijn hele leven lang al woont) daar iets van en volgens mij wordt hij daarna in elkaar geslagen en zijn vrouw vermoord. Daarna neemt hij het heft in eigen handen en zorgt hij ervoor dat de bende wordt weggejaagd dan wel vermoord...
Ik kan me iets met een Harry herinneren maar die naam hoor je wel vaker in Engelse films
edit: ik weet hem weer! Harry Brown zocht ik
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 19:33 ]
- Tekenfilm/serie (?)
- Piloot in een dubbeldekker vliegtuig
- Speelt zich ergens tussen 1ste en 2de wereldoorlog af in China en ze gaan 1 keer in de film/serie naar Shanghai
Meer weet ik er helaas niet meer van.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
lol wou ik net postenVerwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 19:29:
Ik ben op zoek naar een film die ik een paar jaar geleden (2011/12) gezien heb. De titel ligt op het puntje van mn tong maar ik kom er maar niet op!
Het verhaal speelt zich af in Engeland. Een bende terroriseert daar de buurt door vandalisme en brand stichtingen.
Op een dag zegt een oude man (die daar zijn hele leven lang al woont) daar iets van en volgens mij wordt hij daarna in elkaar geslagen en zijn vrouw vermoord. Daarna neemt hij het heft in eigen handen en zorgt hij ervoor dat de bende wordt weggejaagd dan wel vermoord...
Ik kan me iets met een Harry herinneren maar die naam hoor je wel vaker in Engelse filmsMisschien wel een kale uitleg maar kan er nu niet veel meer van maken.
edit: ik weet hem weer! Harry Brown zocht ik
Harry brown idd
Wist nog dat caine er in meedeed, maar moest ff de titel googlen
Wel een duistere film trouwens
IMDB: Death Wish (1974) moet dan ook even vermeld worden
[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 18-07-2014 23:48 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Een groepje mensen doet een onderzoek en ze mogen niet van hun pad af raken.
Op een geven moment gaan ze toch van het pad af en dan gebeuren allemaal onverklaarbare dingen !
[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 19-07-2014 15:10 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Iemand? Want lijkt me wel een mooie filmusefull schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:59:
Beetje vaag, maar ik probeer het toch.
Het begint met een vrouw en een man die in de woestijn of een gebied met enkel bergen landen/aankomen via tijd reizigen.
De vrouw is de duivel en hij volgt haar jaren lang om haar te stoppen.
Dan belanden ze in een normale wereld waar zij ergens bij mensen thuis komt *waar mensen op visite zitten* (mogelijk verjaardag) en zij de mannen 1 voor 1 probeert te verseren en uit eindelijk ook iedereen vermoord.
Wat ik ook nog herrinner is dat zij ook in een soort bar/eetcafe binnenkomt en daar ook mannen probeert te versieren en wellicht ook vermoord (maar dat weet ik niet meer zeker).
Het is in ieder geval een zeer oude film (videoband tijd) en zij is de duivel en hij volgt haar steeds om haar uit te schakelen. Wat ik ook nog kan herinneren is dat hij en zij ooit iets met elkaar hadden. Hij is trouwens zover ik weet mensenlijk.
Sorry meer informatie heb ik niet. Ben benieuwd of er iets uitkomt.
Verwijderd
Tijdje moeten zoeken weer:
http://www.rottentomatoes.com/m/girlfriend_from_hell/
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 18:49 ]
BedanktVerwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:21:
Nope dat is em niet. Ik ga het opzoeken heb het namelijk geweten. Ook gekeken toen ik jong was.
Een schrijver/onderzoeker wordt door een rijke man ingehuurd om de verdwijning van zijn dochter (lang geleden) te onderzoeken. Hij moet daarvoor naar een of ander landgoed, waarvan ik me kan herinneren dat het er koud was. Ik zou gokken op Denemarken of Noorwegen. Ik kan me niet herinneren of de film in het Engels of een Scandinavische taal was. De hoofdrolspeler maakt kennis met diverse familieleden, die allemaal een beetje vaag zijn. Hij krijgt bovendien hulp van een jong(ere) vrouw. Hij vindt onder meer een foto waar het meisje volgens mij bij een of andere optocht nog te zien is. Op het einde blijkt een man, in wiens huis hij stiekem op onderzoek gaat, de dader te zijn. Hij wordt door de man in een kelder/vriescel gehouden en dreigt vermoord te worden. Uiteindelijk loopt het nog goed af, als ik me niet vergis door hulp van de dame in kwestie.
Hopelijk herinner ik me dit alles goed genoeg en kunnen jullie er wat mee. Ik hoor het graag!
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Top, dank!BCC schreef op maandag 21 juli 2014 @ 21:38:
The girl with the dragon tattoo
Wikipedia gokje:Leo1010 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 20:05:
De zoektocht naar deze duurt voort. Ik heb de vraag al eens eerder gesteld maar er toen geen antwoord opgevonden.
- Tekenfilm/serie (?)
- Piloot in een dubbeldekker vliegtuig
- Speelt zich ergens tussen 1ste en 2de wereldoorlog af in China en ze gaan 1 keer in de film/serie naar Shanghai
Meer weet ik er helaas niet meer van.
Wikipedia: The Adventures of Smilin' Jack
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Een man ligt gewond in de goot na een aanrijding. Een andere man in kerstmannenpak loopt voorbij en inplaats van hulp bieden, beroofd hij de man van zijn portomonnee.
"blank"
De gewonde man wordt door ambulancebroeders op een brancard gelegd.
"blank"
De man wordt op de brancard door een gang gereden. De betegeling van deze gang is groezelig en beschadigd. (vergelijkbaar met de badkamer uit de 1e scene van SAW)
Vooral dit laatste is mij bij gebleven als iets dat je precies NIET wilt zien wanneer je gewond naar het ziekenhuis moet voor hulp.
Bij wie doet deze omschrijving een belletje rinkelen?
http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif
Verwijderd
Band of Brothers - miniserie must see!Niellz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:28:
Ik zoek mooie films over de oorlog in vietnam, of mooie oorlogsfilms. Ik heb "saving private ryan" en "black hawk down" al gezien. Alvast bedankt!
Pacific - miniserie iets minder goed maar ook best goed.
Op IMDb maar ook op andere sites, gewoon zoekactie via Google, staan vaak lijstjes met de beste films van bepaalde gebeurtenissen of bepaalde tijdperken. Daar moet je maar eens op zoeken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2014 20:50 ]
http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif
Maar 'Platoon' (Vietnamoorlog) is ook best de moeite waard om te kijken.
Edit: Band of brothers was al genoemd.

[ Voor 34% gewijzigd door Steamwitz op 31-07-2014 21:16 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
PlatoonNiellz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:28:
Ik zoek mooie films over de oorlog in vietnam, of mooie oorlogsfilms. Ik heb "saving private ryan" en "black hawk down" al gezien. Alvast bedankt!
Born on the Fourth of July
Heaven & Earth
In deze volgorde kijken. Zijn allemaal van Oliver Stone.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Schindlers List,
The Pianist,
The Great Escape,
A Bridge Too Far,
The Bridge Over The River Kwai
Your Friendly Neighborhood Moderator
Apocalypse nowNiellz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:28:
Full metal jacketNiellz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:28:
Verwijderd
Oorlog is nooit mooi. Maar begrijp wat je bedoelt:Niellz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:28:
On topic:
Apocalypse Now redux
The Boys in Company C
Hamburger Hill
The Green Berets
Go Tell the Spartans
Platoon
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Jacob's Ladder?SmauG schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:25:
Ik zoek een film, waarvan ik in mijn jeugd eens een scene heb gezien die behoorlijk indruk maakte. Weet niet precies waarom, maar de sfeer was behoorlijk grillig.
Een man ligt gewond in de goot na een aanrijding. Een andere man in kerstmannenpak loopt voorbij en inplaats van hulp bieden, beroofd hij de man van zijn portomonnee.
"blank"
De gewonde man wordt door ambulancebroeders op een brancard gelegd.
"blank"
De man wordt op de brancard door een gang gereden. De betegeling van deze gang is groezelig en beschadigd. (vergelijkbaar met de badkamer uit de 1e scene van SAW)
Vooral dit laatste is mij bij gebleven als iets dat je precies NIET wilt zien wanneer je gewond naar het ziekenhuis moet voor hulp.
Bij wie doet deze omschrijving een belletje rinkelen?
omnia mutantur, nihil interit
Ja dat is hem inderdaad. Super bedankt!!!! Terwijl de titel beetje simpel lijkt hihi.Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:21:
Nope dat is em niet. Ik ga het opzoeken heb het namelijk geweten. Ook gekeken toen ik jong was.
Perfect, just like me
BoB is (nog) beter dan The Pacific, vind ik.Niellz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:57:
Ik zal eens kijken naar de band of brothers, de pacific heb ik al gezien. Zeer goede serie.
Het is een oudje die ik als jongetje van een jaar of 8-9 vaak heb gekeken, nu ben ik veertig(!) dus dat is een jaar of 30 geleden.
Dit is wat ik me kan herinneren:
- veel auto's en vrachtwagens en een stuk of drie zwarte sedans (Mercedes?) waar de boeven in rijden.
- Het is een Japanse of Chinese film.
- De boeven dragen zwarte, strak zittende pakken en motorhelmen.
- De goodguys blazen auto's van de boeven op met radiografisch bestuurbare auto's.
En dat is het wel eigenlijk.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
[ Voor 196% gewijzigd door Daniel36 op 08-08-2014 14:06 ]
This too shall pass
Ja die film heb ik dus net 20 minuten geleden gekekenJ-M-T schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:34:
Bedoel je Captain America: The Winter Soldier? Heeft wel een beetje die setting al is hij geen scientist, eerder een probeersel.
edit: Ik herinnerde me opeens dat het ook zijn zwager was die flipte. Met die zoektermen kwam ik uit bij GI Joe. Stop maar met zoeken
[ Voor 15% gewijzigd door Sharky op 10-08-2014 22:49 ]
This too shall pass
The Dead Pool (uit 1988) YoutubeDaniel36 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:59:
Ik heb ook een film in gedachten waarvan ik ben vergeten hoe hij heet.
Het is een oudje die ik als jongetje van een jaar of 8-9 vaak heb gekeken, nu ben ik veertig(!) dus dat is een jaar of 30 geleden.
Dit is wat ik me kan herinneren:
- veel auto's en vrachtwagens en een stuk of drie zwarte sedans (Mercedes?) waar de boeven in rijden.
- Het is een Japanse of Chinese film.
- De boeven dragen zwarte, strak zittende pakken en motorhelmen.
- De goodguys blazen auto's van de boeven op met radiografisch bestuurbare auto's.
En dat is het wel eigenlijk.
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.
Mad Mission (1983) Youtube
[ Voor 9% gewijzigd door lolgast op 11-08-2014 00:30 ]
G.I.JoeSharky schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:23:
Ik zoek een bekende film van een paar jaar geleden die op het puntje van m'n tong ligt. Vrij vroeg in de film gaat de vriend van de hoofdpersoon dood tijdens een explosie in (ik geloof) Irak. Jaren later blijkt dat die vriend helemaal niet is gestorven en nu is hij een soort weird scientist en de vijand van die hoofdpersoon. Welke film is dat ook alweer?
Een paar relatief onbekende, maar zo de moeite waard:Niellz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:28:
Die Brucke
All quit on the western front
City of life and death
Stalingrad (Niet de laatste, maar een duits/russische samenwerking)
Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.
We were soldiers is nog niet genoemd zie ik. Bij deze dus.:)Niellz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:28:
Had m'n laatste post al aangepast, maar toch bedankt, is hem inderdaad
This too shall pass
Ja! Dat is hem, geweldig bedankt.lolgast schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:53:
[...]
The Dead Pool (uit 1988) Youtube
Mad Mission (1983) Youtube
Was dit niet een episode uit de the twiligt zone?ScrooLoose schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:57:
Korte synopsis;
Man en vrouw/koppel krijgen de keus om geld te verdienen en wel door op een knop te drukken maar dat betekent wel dat een willekeurig persoon ergens doodgaat.
Had het idee dat het een beetje een drama/filosofische film was.
Iemand enig idee ?
Op het laatst komt iemand die knop ophalen en zegt iets in de trant van: deze knop gaat naar iemand anders... en dat is een onbekende van u... oid?
#1: Soort horrorfilm dacht ik. Gaat over wat mensen die op de vlucht zijn voor (wat ik dacht) een virus. Ik kan me niet herinneren of ze nu opgesloten zaten in een soort laboratorium, of dat dit zo leek. Ze waren op de vlucht voor geinfecteerden. En aan het einde van de film bleek een vrouw immuun te zijn voor de ziekte omdat ze zwanger was.
#2: Weet ik me nog minder van te herinneren, dacht dat het een actie/thriller oid was. Gaat over mensen die 1 miljoen dollar geboden krijgen, het enige wat ze moeten doen is overleven. Wat er dan gebeurt is dat ze ergens worden losgelaten en dat mensen op ze kunnen jagen. Anderen op een motor zorgen ervoor dat het slachtoffer niet kan ontsnappen. Ik meen me een quote te herinnernen "Release the dogs" ofzo.
Hoop dat iemand me kan helpen.
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
resident evil en dan denk ik deel 3.Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:41:
Ik zoek de naam van twee films, het zal zo'n 15 jaar geleden zijn dat ik deze heb gezien. Wat ik me nog weet te herinneren:
#1: Soort horrorfilm dacht ik. Gaat over wat mensen die op de vlucht zijn voor (wat ik dacht) een virus. Ik kan me niet herinneren of ze nu opgesloten zaten in een soort laboratorium, of dat dit zo leek. Ze waren op de vlucht voor geinfecteerden. En aan het einde van de film bleek een vrouw immuun te zijn voor de ziekte omdat ze zwanger was.
http://www.ejumpcut.org/archive/jc49.2007/HarperResEvil/
Zoek maar op pregnant in de tekst hierboven.
[ Voor 7% gewijzigd door nexhil op 11-08-2014 10:44 ]
Yep. Maar ook een film:nexhil schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:40:
[...]
Was dit niet een episode uit de the twiligt zone?
Op het laatst komt iemand die knop ophalen en zegt iets in de trant van: deze knop gaat naar iemand anders... en dat is een onbekende van u... oid?
The Box
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Is dat niet Hard Target? Wordt ook op mensen gejaagd en met motoren worden ze een beetje opgedreven. Jean Claude van Damme speelt er in...Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:41:
#2: Weet ik me nog minder van te herinneren, dacht dat het een actie/thriller oid was. Gaat over mensen die 1 miljoen dollar geboden krijgen, het enige wat ze moeten doen is overleven. Wat er dan gebeurt is dat ze ergens worden losgelaten en dat mensen op ze kunnen jagen. Anderen op een motor zorgen ervoor dat het slachtoffer niet kan ontsnappen. Ik meen me een quote te herinnernen "Release the dogs" ofzo.
Hard Target IMDB
The Surviving Game?Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:41:
Edit: ik ga eens kijken of ik wat kan bijdragen. Leuk om mn movie kennis en Google-skills te testen
[ Voor 11% gewijzigd door Sumerechny op 11-08-2014 11:02 ]
Ik moest ook aan die film denken, kwam alleen niet op de naam. Redelijk kans dat het die film is die Ypho zoekt.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
zwanger, vluchten, infectie doet me denken aan: Children of menYpho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:41:
Ik zoek de naam van twee films, het zal zo'n 15 jaar geleden zijn dat ik deze heb gezien. Wat ik me nog weet te herinneren:
#2: The Running Man? Is als deel van een tv show.
[ Voor 10% gewijzigd door skoozie op 11-08-2014 11:13 ]
Ik weet dat we hem ooit op school hebben gezien en me een aantal dingen nog herinner. Het ging over 2 meiden en 1 jongen die gaan experimenteren met drugs. Tijdens de film zie je op het moment dat ze drugs gebruiken een pupil in beeld komen die veranderd van grootte.
Uiteindelijk loopt het zo uit de hand dat ze verslaafd zijn. Het einde is dan ook dan de jongen zijn arm/armen kwijt is door vieze naalden, 1 vrouw is dood en de andere werkt als prostituee.
Het is een nogal beperkte uitleg maar als je de film hebt gezien zijn dit zeker dingen die opgevallen zijn.
Alvast bedankt!
Ik heb de film gevonden. http://www.imdb.com/title/tt0180093/
[ Voor 8% gewijzigd door Sylvesterb op 11-08-2014 11:15 . Reden: Film gevonden ]
PSN & R* Social: Sylvesterb001
Even trailer gekeken op YT. Het lijkt qua plot een Resident Evil: Apocalypse, maar is het toch niet. Het zal meer ergens (eind) jaren '90 zijn geweest dat ik deze film heb gekeken.nexhil schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:42:
[...]
resident evil en dan denk ik deel 3.
http://www.ejumpcut.org/archive/jc49.2007/HarperResEvil/
Zoek maar op pregnant in de tekst hierboven.
Trailer gezocht en stukjes daarvan kwamen me bekend voor. Ik denk dat dit hem is.EcoR schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:57:
[...]
Is dat niet Hard Target? Wordt ook op mensen gejaagd en met motoren worden ze een beetje opgedreven. Jean Claude van Damme speelt er in...
Hard Target IMDB
Anderen hadden het over Surviving the Game. Zelfde plot-idee inderdaad, ziet er niet bekend, uit. Ik ga ze allebei maar eens zoeken en kijken
Children of Men is het helaas niet. Die film ken ik overigens welskoozie schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:06:
[...]
zwanger, vluchten, infectie doet me denken aan: Children of men
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Gezien de trailer, heel goed mogelijk.
Deze moet ik dus eens gaan kijken om die herinnering een plekje te geven

The game (edit: snel nagekeken. The Game idd) is misschien ook iets voor je dan.Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:17:
[...]
Even trailer gekeken op YT. Het lijkt qua plot een Resident Evil: Apocalypse, maar is het toch niet. Het zal meer ergens (eind) jaren '90 zijn geweest dat ik deze film heb gekeken.
[...]
Anderen hadden het over Surviving the Game. Zelfde plot-idee inderdaad, ziet er niet bekend, uit. Ik ga ze allebei maar eens zoeken en kijken
Als het niet RE is, misschien 28 days later? Momenteel geen tijd om het goed na te kijken, excuus.
Films zullen jaren 80' uiterlijk begin 90' gemaakt zijn.
Fragment uit een film 1:
Kinderen vluchten een soort boerderij in omdat er een gigantische zwerm vogels hun achtervolgd. Uiteindelijk binnen, zijn de aantallen vogels zo groot dat zicht rond het huis de vogelpoep zo hoog ophoopt dat ze er doorheen moeten zwemmen.
Fragment uit een film 2:
Een man heeft een soort parasiet in zijn mond of keel. Een soort van vlezige worm met tanden die als hij zijn mond opent eruit kan 'schieten' (zoals de binnenkaak 'alien') De persoon in probeert de parasiet in kwestie voor de buitenwereld te verbergen, maar soms is de drang zo groot dat de parasiet uit zijn mond schiet, in een andere toevallige voorbijganger, en die voorbijganger van binnenuit opeet.
Succes!
[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 11-08-2014 12:03 ]
"May our framerates be high and our temperatures low."
Haha, origineel concept. Het is het niet, maar kijk eens naar The Strain (serie).Deem schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:54:
Fragment uit een film 2:
Een man heeft een soort parasiet in zijn mond of keel. Een soort van worm die als hij zijn mond opent eruit kan 'schieten' (zoals de binnenkaak 'alien') De persoon in kwestie probeert de parasiet in kwestie voor de buitenwereld te verbergen, maar soms is de drang zo groot dat de parasiet uit zijn mond schiet, in een andere toevallige voorbijganger, en die voorbijganger van binnenuit opeet.
Succes!
Het was slechts een kort fragment maar het is me altijd bijgebleven en nu zoek ik de context. Ik hed het fragment gezien in soort docuprog van Midas Dekkers, denk ik.
Weet er niet heel veel van, heb alleen destijds (jaartje of 3-5 geleden?) de voorstukjes van gezien.
Wat ik me kan herinneren was eigenlijk alleen een luchtballon
Was wel vrij kleurrijk allemaal, en leek een soort van kermis/fair-iets.
Maar goed, kleurrijk - fantasie - luchtballon.
Zou het The Imaginarium of Doctor Parnassus zijn?
Of is er een soortgelijk iets?
Parnassus is wel fantasie, kleurrijk en heeft ook een ballon (dan wel een dali ballon) welke toch wel vrij opvalt (maar ik mij niet meer zo kan herinneren).
Oz the Great and Powerful Klopt (bijna) qua tijd, kleur en luchtballonNeutraleTeun schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:58:
Ik zoek een (ik geloof) fantasie-film.
Weet er niet heel veel van, heb alleen destijds (jaartje of 3-5 geleden?) de voorstukjes van gezien.
Wat ik me kan herinneren was eigenlijk alleen een luchtballon
Was wel vrij kleurrijk allemaal, en leek een soort van kermis/fair-iets.
Maar goed, kleurrijk - fantasie - luchtballon.
Zou het The Imaginarium of Doctor Parnassus zijn?
Of is er een soortgelijk iets?
Parnassus is wel fantasie, kleurrijk en heeft ook een ballon (dan wel een dali ballon) welke toch wel vrij opvalt (maar ik mij niet meer zo kan herinneren).
Het is (deels) kleurrijk, er komt een markt/kermis in voor en er zit een ballon in (die zit vast aan een "boot", dus een soort zeppelin met een boot er onder vastgemaakt).
Foto van de ballon/boot: http://www.imdb.com/media...55?ref_=ttmi_mi_all_sf_58
Kleine kans hoor, maar het proberen waard
Het enige dat ik nog weet is dat het een jongen en een meisje ( of alleen jongen) op een strand met een monster dat leek op zeewier (of een soort van blubber)
In welke genre ik het moet plaatsen? geen idee. Wellicht dat jullie er wat mee kunnen!
Het was in de jaren 80-90, volgens mij een serie maar dat weet ik niet zeker
[ Voor 10% gewijzigd door Robthebest op 11-08-2014 12:28 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Frog Dreaming (1986)?Robthebest schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:24:
Ik ben ook al jaren op zoek naar iets wat ik maar niet kan vinden
Het enige dat ik nog weet is dat het een jongen en een meisje ( of alleen jongen) op een strand met een monster dat leek op zeewier (of een soort van blubber)
In welke genre ik het moet plaatsen? geen idee. Wellicht dat jullie er wat mee kunnen!
Het was in de jaren 80-90, volgens mij een serie maar dat weet ik niet zeker
IMDB: Frog Dreaming (1986)
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
The Game ken ik, superfilm! 28 Days Later ook een goede film, maar is het ook nietSumerechny schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:41:
[...]
The game (edit: snel nagekeken. The Game idd) is misschien ook iets voor je dan.
Als het niet RE is, misschien 28 days later? Momenteel geen tijd om het goed na te kijken, excuus.
mezelf een keer quoten, mss door de edit gemist:Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:33:
[...]
The Game ken ik, superfilm! 28 Days Later ook een goede film, maar is het ook niet
Een groep mensen strand (met een vliegtuig op een vliegveld?) op een (zo goed als onbewoond) eiland. Vervolgens zien ze in de verte iets groots aankomen. Het is een groep van zwarte Pacmans en ze eten alles op.

Ik weet het, het slaat nergens op, maar ben toch benieuwd welke film dit is.
The Langoliers (1995)? maar het is volgens mij op een vliegveldSafaci schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:37:
Ik ben op zoek naar een oude jaren 90 B-film. Plot gaat als volgt:
Een groep mensen strand (met een vliegtuig op een vliegveld?) op een (zo goed als onbewoond) eiland. Vervolgens zien ze in de verte iets groots aankomen. Het is een groep van zwarte Pacmans en ze eten alles op.
[afbeelding]
tnx
http://movies.stackexchan...where-most-people-disappe , 1e Google hit naar zoeken op "90's movie pacman monsters"Safaci schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:37:
Ik ben op zoek naar een oude jaren 90 B-film. Plot gaat als volgt:
[afbeelding]
edit: Zie skoozie in "Hoe heet deze film? Deel 2"This is definitely a Stephen King story: The Langoliers. It was a short story in Four Past Midnight.
[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 11-08-2014 12:41 ]
Oscar Wilde
IMDB: Blood Beach (1980) dan?Robthebest schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:40:
@ Spotmatic en @ Raven, beide zijn het helaas niet
tnx
edit: Crap, had vorige bericht moeten wijzigen

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 11-08-2014 12:43 ]
Oscar Wilde
Ah bedankt. Heb inderdaad al zelf veel op Google gezocht, maar nog niet i.c.m. met pacman monstersRaven schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:41:
[...]
http://movies.stackexchan...where-most-people-disappe , 1e Google hit naar zoeken op "90's movie pacman monsters"
@skoozie bedankt!
Deze is het ook niet maar ik heb het gevonden!!Raven schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:43:
[...]
IMDB: Blood Beach (1980) dan?
edit: Crap, had vorige bericht moeten wijzigen
IMDB: Under the Mountain (TV Series 1981– )
Het blijken dus mensen te zijn die veranderen in monsters
YouTube: Under The Mountain - 1981 - Episode 8 (final) - part 2 of 3 vanaf 3:30 begint het, de tocht door de tunnel kan ik me achteraf ook goed herinneren!
Ik dacht, als ze inderdaad op pacman lijken, dan zal er vast wel iemand zijn die hetzelfde heeft gevraagd. En dat bleek het gevalSafaci schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:47:
[...]
Ah bedankt. Heb inderdaad al zelf veel op Google gezocht, maar nog niet i.c.m. met pacman monsters
@skoozie bedankt!
Ah, het was dus een serie ipv film. Maar nu je het zegt, die klinkt wel bekend.Robthebest schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:47:
[...]
Deze is het ook niet maar ik heb het gevonden!!
IMDB: Under the Mountain (TV Series 1981– )
Het blijken dus mensen te zijn die veranderen in monsters
YouTube: Under The Mountain - 1981 - Episode 8 (final) - part 2 of 3 vanaf 3:30 begint het, de tocht door de tunnel kan ik me achteraf ook goed herinneren!
[ Voor 93% gewijzigd door Raven op 11-08-2014 12:48 ]
Oscar Wilde
Tijdens het chillen als jonge gasten destijds stond vrij overbodig altijd de TV op de achtergrond aan. Op de een of andere manier was er om het jaar altijd een typische B film thriller bezig op een van de commerciële zenders. Naar deze film werd niet gekeken maar toch blijven stukjes je bij.
Nu kwam het idee om weer eens een biertje te pakken en voor de good-old-times, die film eens te zoeken en zowaar te kijken.
Probleem is echter dat na al die jaren ik mij vrij weinig kan herinneren. Het enige wat mij bijstaat gaat als volgt:
- Film van rond de jaren 90 of begin 2000.
- Vermoedelijk Thriller.
- Een man volgt te voet over straat iemand.
- Men loopt tijdens deze achtervolging door een smalle donkere tunnel.
- Uiteindelijk komt men bij het strand of water uit.
- Het strand of water bevat een hotel wat in trapvorm gebouwd is, langs de bergwand naar beneden zeg maar.
- Volgens mij wordt die persoon die gevolgd werd vervolgens vermoord door zijn achtervolger.
Erg vaag, maar meer weet ik echt niet. Alleen dat je telkens bij een gesprek over vroeger weer op die vage film uitkomt, waarvan je nog steeds niet weet waar deze in godsnaam over gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door richeh op 11-08-2014 13:01 ]
Skoozie: Oz komt veel overeen met mijn kenmerken, alleen twijfel ik nog teveel bij het zien van de trailer.
Het trekt mij nog niet echt als in 'ja, zo dacht ik het!'.
Kan de film evengoed even kijken.
Vriendin houdt wel beetje van sprookjes en Disney, en voor mij.. tja, Mila Kunis
Nu ik daar wel wat meer over nadenk...
volgens mij was er ook iets met een trap/ladder icm die luchtballon of een (circus)tent.
Weiland / gras / grote boom / ladder / luchtballon / veel kleuren ...
Maar even weer onder de aandacht brengen aangezien ik ook interesse heb in deze.Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:41:
Ik zit te denken aan een George a romero film, maar dat is het denk ik niet.
Misschien "Survivors", maar dat is een Britse serie over een groep overlevenden van een virus waarvan sommige mensen im uur waren maar een het heeft overleefd en een antivirus heeft aangemaakt.
Verder heb ik ook nog een waarvan ik me te weinig kan herinneren:
Een film over een groep tiener die rondreizen na een virus uitbraak die iedereen dood en over gedragen word via lichamelijk contact.
Halverwegen de film vinden ze op een golfbaan een villa en verblijven daar even waarna ze erachter komen dat die villa al in gebruik was, het was afgesloten met zeilen en dergelijke en goed bevoorraad.
De eigenaren komen terug en ze worden weg gejaagd.
Aan het einde van de film blijken twee van Di groep nog geïnfecteerd te zijn.
Dat is zo'n beetje alles wat ik me kan herinneren helaas, wil hem graag nog eens bekijken.
Lijkt er ook op, zet hem ook even op de watchlistskoozie schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:36:
[...]
mezelf een keer quoten, mss door de edit gemist:
Is dat misschien Carriers?stefspee schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:20:
[...]
Maar even weer onder de aandacht brengen aangezien ik ook interesse heb in deze.
Ik zit te denken aan een George a romero film, maar dat is het denk ik niet.
Misschien "Survivors", maar dat is een Britse serie over een groep overlevenden van een virus waarvan sommige mensen im uur waren maar een het heeft overleefd en een antivirus heeft aangemaakt.
Verder heb ik ook nog een waarvan ik me te weinig kan herinneren:
Een film over een groep tiener die rondreizen na een virus uitbraak die iedereen dood en over gedragen word via lichamelijk contact.
Halverwegen de film vinden ze op een golfbaan een villa en verblijven daar even waarna ze erachter komen dat die villa al in gebruik was, het was afgesloten met zeilen en dergelijke en goed bevoorraad.
De eigenaren komen terug en ze worden weg gejaagd.
Aan het einde van de film blijken twee van Di groep nog geïnfecteerd te zijn.
Dat is zo'n beetje alles wat ik me kan herinneren helaas, wil hem graag nog eens bekijken.
/edit: sorry dubbelpost
Jup, dat is hem.Ypho schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:26:
[...]
Is dat misschien Carriers?
/edit: sorry dubbelpost
Bedankt
Ik moet denken aan The Talented Mr Ripley.richeh schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:59:
Erg vaag, maar meer weet ik echt niet. Alleen dat je telkens bij een gesprek over vroeger weer op die vage film uitkomt, waarvan je nog steeds niet weet waar deze in godsnaam over gaat.
2de is een wat recentere film, enige wat ik daarvan nog weet is dat (volgens mij) vrij action-based was, en er was iets met tunnels, en een groepje mensen die iets moest bevechten. Ik weet dat het hèèl weinig is , maar ben benieuwd waar jullie mee komen
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
xXx 2 met Vin Diesel perhaps?Visgek82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:43:
2de is een wat recentere film, enige wat ik daarvan nog weet is dat (volgens mij) vrij action-based was, en er was iets met tunnels, en een groepje mensen die iets moest bevechten. Ik weet dat het hèèl weinig is , maar ben benieuwd waar jullie mee komen
Na hier wat beeldmateriaal van gekeken te hebben, nee. Ik denk wel dat de film waar ik het over heb wat ouder was ook, misschien jaren 90? Weet ook nog wel dat er een aantal tunnels centraal uitkwamen in èèn ruimte.
Wel bedankt voor je moeite!
Aliens vs Predator misschien? (geen jaren 90, maar ok...)Visgek82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:54:
[...]
Na hier wat beeldmateriaal van gekeken te hebben, nee. Ik denk wel dat de film waar ik het over heb wat ouder was ook, misschien jaren 90? Weet ook nog wel dat er een aantal tunnels centraal uitkwamen in èèn ruimte.
[ Voor 3% gewijzigd door tombola op 11-08-2014 15:14 ]
IMDB: The Running Man (1987) ?Visgek82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:54:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 11-08-2014 15:18 ]
Oscar Wilde
Pan's Labyrinth. Daar verdwijnt ze in een gat in de grond in haar slaapkamer volgens mij.Visgek82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:43:
Wat een grappig topicHeb zelf ook 2 films die ik al jaren probeer te vinden. èèn is uit mijn jeugd, echter het enige wat ik nog kan herinneren is dat een man (of kind?) op zijn/haar slaapkamer in bed ligt, en er naast het bed een man (of kind) in kleren staat , welke vervolgens verdwijnt tot er een hoopje kleding over is, en iets met een gat in de grond (of iets wat erop lijkt) waardoor het man/kind in bed, in een andere wereld beland.
Blade II. Daar vechten ze in het riool en is er een grote ruimte waar ze een bom laten ontploffen.Visgek82 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:43:
Kan ook deel 3 zijn geweest.
Fire and Ice misschien?DaDolce schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:56:
Ben ook op zoek naar een oude tekenfilm voor volwassenen / anime...Het ging over 2 machten. een van ijs en ander vuur dacht ik...meer kan ik me er niet van herinneren...Was in de jaren 90 een keer op tv dacht ik...iemand een idee?
[ Voor 26% gewijzigd door Xyphoid op 11-08-2014 15:22 ]
Mnee. dit is 'm ook niet. Dit is ook wel te oud denk ik. Bedankt though
[...]
Pan's Labyrinth. Daar verdwijnt ze in een gat in de grond in haar slaapkamer volgens mij.
[...]
Blade II. Daar vechten ze in het riool en is er een grote ruimte waar ze een bom laten ontploffen.
Kan ook deel 3 zijn geweest.
[...]
Nope en nope. Helaas, al ga ik Pan's Labyrinth wel kijken, ziet er erg goed uit
Weinig info verder, ik denk een tekenfilm..
kan het misschien zijn :
Little nemo Adventures in Slumberland
YouTube: Little Nemo Adventures In Slumberland (1989 Full Movie) HD 1080p
ook een NES spelletje van
[ Voor 50% gewijzigd door mimenl op 11-08-2014 15:33 ]
Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!
Ik zoek deze film al een tiental jaar. Maar niemand aan wie ik het vraag kent hem.
Hopelijk kan tweakers helpen.
Gran Turismo 2 Because Tetris Is Unrealistic
Gaat het niet om Repossessed met Leslie Nielsen?SkyStreaker schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:59:
Ik heb laatst een trailer gezien, maar kan mij echter niet meer de titel herinneren. Een soort exorcisme comedy. 2 priesters die het nogal vreemd aanpakken. Volgens mij droegen ze geweren, weet ik niet zeker. Wel weet ik zeker dat ze allebei bruin haar hadden en uit het Vaticaan kwamen. Eentje die rookte...
Als iemand het weet, ben ik je zeer dankbaar
IMDB: Repossessed (1990)
Sp@ceNv@der => To Boldly Crunch ... with DPC where No CoW crunched B4 ;)
Die lijkt er inderdaad wel op ja