Hoe heet deze film? Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 23:04

Twhomp

Stayin' Alive

Dat is Hell Baby.

Ziet er uit als net zo'n 'kwaliteitsfilm' als de hele Scary Movie franchise ;) :D

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Kheos

FP ProMod
Ik zoek er ook eentje:

[spoilers]
3 of 4 kerels ontdekken een vergeten rekening met een hoop geld op bij hun bedrijf maar hun afdelingshoofd komt daar ook achter. Ze huren een opa in als hitman om die baas om te brengen voor die die rekening presenteert aan het bedrijf maar terwijl die baas zijn presentatie geeft krijgt hij een hartaanval en willen die kerels die opa niet meer betalen. Daarna begint die opa hen 1 voor 1 om te brengen. De kerels die op het einde nog leven proberen nog te onderhandelen met die opa.
[/spoilers]
tis een Britse kortfilm volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 520192

Nu een makkelijke:
spoiler:
Blauw Lichaam. Grote boom.

Daar zou je het mee moeten doen. Ik zeg het je dit is echt de makkelijkste ooit

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 520192 op 11-08-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:26
Anoniem: 520192 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:34:
Nu een makkelijke:
spoiler:
Blauw Lichaam. Grote boom.

Daar zou je het mee moeten doen. Ik zeg het je dit is echt de makkelijkste ooit
Als je het weet, waarom vraag je het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 20:07

Robtimus

me Robtimus no like you

Inderdaad. Dit is geen quiz topic maar een "help ik weet het niet" topic. En natuurlijk
spoiler:

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Anoniem: 520192

Robtimus schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:24:
Inderdaad. Dit is geen quiz topic maar een "help ik weet het niet" topic. En natuurlijk
spoiler:
Je hebt me op een idee gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-07 21:02

superwashandje

grofheid alom

SkyStreaker schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:59:
Ik heb laatst een trailer gezien, maar kan mij echter niet meer de titel herinneren. Een soort exorcisme comedy. 2 priesters die het nogal vreemd aanpakken. Volgens mij droegen ze geweren, weet ik niet zeker. Wel weet ik zeker dat ze allebei bruin haar hadden en uit het Vaticaan kwamen. Eentje die rookte...

Als iemand het weet, ben ik je zeer dankbaar :)
IMDB: A Haunted House (2013) ?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:17

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Hallo,

Ik heb ooit een film gezien waarvan mij bij staat dat hij wel leuk was maar ik weet alleen het einde nog vaag.

Er is een persoon die in een auto vlucht en op het einde is de weg afgesloten door de politie. Hij rijdt met zijn auto er met volle vaart op af en pleegt in feite zo zelfmoord.

Wat me bijstaat is dat in de film er een soort achteraf dialoog is waar wordt gesuggereerd dat hij niet echt dood is maar stiekem snel uit de auto sprong voordat deze tegen de barricade optijdt. En zo mogelijk nog wat andere scenario's.

Ik dacht aan dead race 2000, maar dat is 'm niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ik denk vanishing point

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Q

Q

Bedankt, dat zou wel eens kunnen kloppen, want ik herinner mij een witte auto. Ik ga 'm kijken.

• Q

Q

Ik denk dat 't 'm niet is want dat achteraf verhaaltje zit er niet bij. Ook kan ik mij die bulldozers niet herinneren.

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07 23:22
Ik zoek een film, ik weet helaas niet heel veel details meer.
Maar het gaat om een jongen die schulden maakt, hij raakt verstrikt in een pachinko hal, volgens mij wordt hij een soort van slaaf, en kan hij vrij komen als hij het pachinko spel wint. Uiteindelijk saboteren ze de machine en wint hij...

Ik hoop dat het wat oplevert, ik weet niet 100% zeker of het een pachinko machine is, maar het lijkt er wel enorm op in mijn gedachten. Op google vind ik helaas niks wat er op lijkt.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik zoek een film, de titel zou moeten zijn "Entouchable", maar daarmee kan ik niks vinden.

Het is een Franse film, en gaat over een zwarte man die gaat werken voor een gehandicapte miljonair.
edit:
argh, je moet niet zo moeilijk denken, Ardana... 't is dus gewoon Untouchable, netjes Engels ipv Frans...

[ Voor 23% gewijzigd door Ardana op 25-09-2013 16:55 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
IMDB: Intouchables (2011)

edit: Ah je had hem zelf al gevonden :) ( Is overigens gewoon de franse titel hoor ;) )

[ Voor 38% gewijzigd door Woy op 25-09-2013 17:17 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Aantal jaar terug, schat 3 tot 5 jaar, een film over... tja...

Net schoot mij de naam "The Cave" te binnen, maar foto's herinneren mij niet aan de film die ik in gedachten had.
Die foto's waren meer helder. Ging volgens mij ook over veel water/een bron/ondergronds/grot-iets.
Toen dacht ik dat die film een waar visueel spektakel zou zijn die je perse in fullhd moest zien.
En toch ook wel veel spanning/adem inhouden-momenten.

Er was toen een reden dat ik die film niet had gehuurd (idd, huren :D) of omdat het een dagfilm was (en ik weigerde daarvoor te betalen) of omdat er geen HD versie aanwezig was (denk eerder die laatste).

Meer weet ik er helaas niet over.
Water, kleurrijk, spannend.

Google: movies cave water resulteert in 1e hit Sanctum en 2e hit The Cave.
Sanctum it is.

Een aanrader btw? Of heb ik in die paar jaar tijd niets gemist?

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-10-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Dat is inderdaad Sanctum. Destijds met veel bombarie aangekondigd door James Cameron, maar het is echt niets bijzonders.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:39
Ik denk dat ik een hele lastige heb...

Het betreft een kinderfilm die rond 1990 op tv geweest is, waarschijnlijk rond kerst. Ik denk dat het een sprookjes is dat met poppen gespeeld is (Thunderbirds, Liegebeest) of geannimeerd (Toystory), maar dat weet ik niet goed meer.

Wat ik mij nog kan herinneren van het verhaal:
Op een winterse dag vinden één of twee broers (?) een affiche die door de koning met gouden nagels aan een boom in het bos (dorp?) is gehangen. De broers nemen het affiche en de nagels mee naar huis, maar laten thuis alleen het affiche zien. De gouden nagels houden ze verborgen voor de rest van de familie. (Waarschijnlijk om het goud niet te hoeven delen.)
Op het affiche staat waarschijnlijk dat de koning zijn dochter wil uithuwelijken of iets dergelijks, want het jongere broertje van de één/twee broers besluit op reis te gaan naar de koning met een luchtschip (van zijn vader?). (Het luchtschip lijkt een beetje op het luchtschip van Teddy Ruxpin.) Iemand raadt de jongen aan om iedereen die hij onderweg tegenkomt een lift te geven. Hierdoor pikt hij diverse mensen op:
- Een houthakker/vrouw met een bundel bevroren hout op haar rug;
- Een man/vrouw met enorme eetlust;
- Een boogschutter;
- Een man die enorm ver kan kijken (wanneer zijn blinkdoek afgaat);
- Een man die heel hard kan rennen (wanneer het touw om zijn linker been wordt losgemaakt);
- En misschien nog wel meer mensen.

Eenmaal bij de koning moet de jongen diverse proeven uitvoeren samen met zijn opgepikte vrienden:
- Ze moeten een nacht in een kokend bad/soeppan overleven. (De persoon met bevroren hout 'verstopt' zich en zorgt er met het bevroren hout voor dat het vuur en dus het water niet te warm wordt.)
- Ze moeten een enorm buffet binnen bepaalde tijd opeten. (De persoon met enorme eetlust eet vrijwel alles in zijn/haar eentje op.)
- Er moet ergens ver weg iets opgehaald worden binnen een korte tijd. (De renner haalt het op, maar valt halverwege in slaap. De boogschutter schiet samen met de persoon die ver kan kijken een appel uit de boom op het hoofd van de renner, waardoor deze wakker wordt en de opdracht net op tijd volbrengt.)

Aan het einde van het verhaal zijn alle opdrachten uitgevoerd en 'krijgt/wint' de jongen 'iets'. De koning heeft vervolgens nog één wens en dat is een reis maken met het luchtschip. Dat vind de jongen goed en dan eindigt het verhaal.

Wie heeft er een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
eentje waar ik al enige tijd naar zoek: jaren geleden zag ik een flard in de bios van een animatie-film, iets met een thematische journey around the world, van een Nederlandse animator; ik dacht dat ik redelijk los was met google, maar dat levert me enkel dat misbaksel met Jackie Chan op ... anyone?

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Hoe lang geleden is "jaren geleden" ongeveer?

Misschien heb je iets aan deze link:
Wikipedia: Lijst van animatiefilms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En EN/NL?
Wellicht is deze lijst ook bruikbaar.
http://www.imdb.com/list/2Q8EDselfqs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02 22:26
Steamwitz schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:44:
Hoe lang geleden is "jaren geleden" ongeveer?

Misschien heb je iets aan deze link:
Wikipedia: Lijst van animatiefilms
kan inmiddels maar zo 10 jaar geleden zijn, maar is altijd in m'n achterhoofd blijven knagen; beslist meer een documentaire dan een fictief verhaal, maar, evenals de betere animatiefilms, zeer verrassend en creatief in uitbeelding

@ToyotaMR2: het enige dat ik me kan herinneren is dat het gemaakt is door o.a. een NL animator, dat werd er expliciet bij vermeld, en ik herinner me nog dat ik dat als uitgestelde zoek-woorden opsloeg, 'animation, journey around the world, dutch animator' -

vaag, ik weet het, en niet in beide lijsten helaas, ik zoek nog even verder :)

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagacitus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:15
Steamwitz schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:29:

Het betreft een kinderfilm die rond 1990 op tv geweest is, waarschijnlijk rond kerst. Ik denk dat het een sprookjes is dat met poppen gespeeld is (Thunderbirds, Liegebeest) of geannimeerd (Toystory), maar dat weet ik niet goed meer.

...

Wie heeft er een idee?
Dat is een of ander sprookje wat ik nog ken van de Douwe Dabbert. :)

Ik heb er nooit een film van gezien, maar als ik op IMDB kijk zou het dit wel eens kunnen zijn:

IMDB: The Fool of the World and the Flying Ship (TV Movie 1990)

Kleinigheden leiden tot perfectie, maar perfectie is geen kleinigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Op een winterse dag vinden één of twee broers (?) een affiche die door de koning met gouden nagels aan een boom in het bos (dorp?) is gehangen. De broers nemen het affiche en de nagels mee naar huis, maar laten thuis alleen het affiche zien. De gouden nagels houden ze verborgen voor de rest van de familie. (Waarschijnlijk om het goud niet te hoeven delen.)
Op het affiche staat waarschijnlijk dat de koning zijn dochter wil uithuwelijken of iets dergelijks, want het jongere broertje van de één/twee broers besluit op reis te gaan naar de koning met een luchtschip (van zijn vader?). (Het luchtschip lijkt een beetje op het luchtschip van Teddy Ruxpin.) Iemand raadt de jongen aan om iedereen die hij onderweg tegenkomt een lift te geven. Hierdoor pikt hij diverse mensen op:
- Een boogschutter;
- Een man die heel hard kan rennen (wanneer het touw om zijn linker been wordt losgemaakt);

Eenmaal bij de koning moet de jongen diverse proeven uitvoeren samen met zijn opgepikte vrienden:
- Ze moeten een nacht in een kokend bad/soeppan overleven. (De persoon met bevroren hout 'verstopt' zich en zorgt er met het bevroren hout voor dat het vuur en dus het water niet te warm wordt.)
- Ze moeten een enorm buffet binnen bepaalde tijd opeten. (De persoon met enorme eetlust eet vrijwel alles in zijn/haar eentje op.)
- Er moet ergens ver weg iets opgehaald worden binnen een korte tijd. (De renner haalt het op, maar valt halverwege in slaap. De boogschutter schiet samen met de persoon die ver kan kijken een appel uit de boom op het hoofd van de renner, waardoor deze wakker wordt en de opdracht net op tijd volbrengt.)

Aan het einde van het verhaal zijn alle opdrachten uitgevoerd en 'krijgt/wint' de jongen 'iets'. De koning heeft vervolgens nog één wens en dat is een reis maken met het luchtschip. Dat vind de jongen goed en dan eindigt het verhaal.

Wie heeft er een idee?
Geen idee welke film het precies is geweest, maar het verhaal lijkt verdacht veel op de Zes Dienaren van Grimm. Ook wel bekend als Langnek uit de Efteling. Misschien dat je daar verder mee komt?

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sagacitus schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:53:
[...]

Dat is een of ander sprookje wat ik nog ken van de Douwe Dabbert. :)

Ik heb er nooit een film van gezien, maar als ik op IMDB kijk zou het dit wel eens kunnen zijn:

IMDB: The Fool of the World and the Flying Ship (TV Movie 1990)
Die film is op youtube te bekijken:

YouTube: The Fool of the World and the Flying Ship (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steamwitz
Sagacitus heel erg bedankt! Het is inderdaad "The fool of the world and the flying ship".
Zacht en Bra-Jo bedankt voor de link en suggestie.
Ik ben helemaal gelukkig dat mijn raadsel is opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Als iemand me kan helpen, erg bedankt.

Heb echt heel lang gelden een film gezien (volgens mij alleen het begin). Het bevond zich in een futuristische wereld waarin emoties verboden waren, en iedereen een injectie (of een pil, weet het niet meer zeker) nam om ze te onderdrukken. Als iemand het weet... Thanks!

E: Oke, ik had zelf moeten zoeken. Film is Equilibrium uit 2002 :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas op 18-10-2013 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 10:26
Tegen het einde van de film die ik zoek komt de mannelijke hoofdpersoon (politieman?) een hal van een kerk of een ander soort religieus aandoend gebouw binnen. Niet realistisch, droomscene of de man is in een soort hel. Uit de muur schuiven bedden in en uit. Op de bedden zitten/liggen/kronkelende vrouwen, exen of overleden vriendinnen of bekenden, of succubussen. Zij proberen de hoofdpersoon op het bed te lokken waarna het bed terug de muur in zou moeten schuiven waarmee de hoofdpersoon in de hel zou komen, o.i.d. Voor de man is dat geen aantrekkelijk idee omdat de vrouwen in de fik staan. E.e.a. heeft een beetje een Bad Lieutenant maar ook een Clive Barker sfeertje.
Welke oh welke film?

[ Voor 5% gewijzigd door Kalief op 20-10-2013 03:16 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
The Devil's Advocate?
Jouw beschrijving lijkt een beetje op één van de laatste scenes met Keanu Reeves en Al Pacino in de film.

http://youtu.be/MLM-_7pxHG4?t=1h52m9s (heerlijk nagesynchroniseerd ;) )
:)

[ Voor 5% gewijzigd door Shmoopy op 20-10-2013 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Ooit een keer een stuk (ongeveer 30 minuten) van een actiefilm gezien uit waarschijnlijk eind jaren 80' of begin/medio jaren 90'
Ik weet niet hoe de film heet, wie er in spelen, maar wel dat het een best harde actiefilm was.

In een industriele omgeving (werkplaats/fabriek, iets met flink wat dikke pijpen, maar ook een kantoortje) zijn er 2 teams tegen elkaar aan het vechten. Een team is bewapend met pistolen en het andere met (aluminium) honkbalknuppels.
Ongeveer 15-20 man vechten er tegen elkaar. Er is een scene dat iemand over een stel dikke (60+ cm breed?) buizen loopt die laag over de vloer lopen, met een pistool. Hij wordt opgejaagd of opgewacht door iemand anders met een knuppel en wordt uiteindelijk finaal in elkaar getimmerd. In een kantoortje wordt er iemand volgens mij gegijzeld. De gruwelijke (voor iemand van 12/13) gevechtsscenes eindigen heel dramatisch met een honkbalknuppel die slow motion op een harde vloer klettert, met geluid dus van een aluminium knuppel op een betonnen vloer (valt uit de hand van gedode persoon of wordt gegooid door iemand die er net iemand mee uitschakelde)

Dit is het enige wat ik mij kan herinneren. Film heb ik ongeveer 12-13 jaar geleden gezien op 7, Yorin of Veronica volgens mij toen nog.

Iemand een enig idee hoe deze film heet of weet waar ik het over heb? Ik zou hem namelijk nog wel eens helemaal willen kijken bedacht ik me onlangs, maar ik weet niet hoe hij dus heet, wie er in spelen en van welk jaar hij is, ook kan ik nergens op YT of internet die honkbalknuppel scene vinden. Dacht ik drop het eens hier :-)

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Haha, ja dat is hem! Wel veel fouten in m'n geheugen trouwens, maar de hoofdlijnen kloppen wel :)

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Top.
Google fu:
action movie baseballs vs gun
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 10:26
Shmoopy schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 07:13:
The Devil's Advocate?
Jouw beschrijving lijkt een beetje op één van de laatste scenes met Keanu Reeves en Al Pacino in de film.
http://youtu.be/MLM-_7pxHG4?t=1h52m9s (heerlijk nagesynchroniseerd ;) )
Nee deze is het niet.
'Mijn' film was platter, niet zoveel pratende personages en zeker niet zo gesofisticeerd.
De vrouwen op de bedden waren geloof ik de exen van de hoofdpersoon, of mensen voor wiens dood de hoofdpersoon verantwoordelijk was.

Het kan zijn dat de hoofdpersoon die bedden zelf (per ongeluk) in de hens zet, maar ook dat het gaat om 'helvuur' dat zich verspreid door de ruimte.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ela, Het gaat mij nu om een oude tekenfilm serie dus niet een film. Ik weet even geen serie/tekenfilm topic te vinden dus dan maar hier.

Het gaat om een serie uit de jaren 80, vroege in een stijl zoals wij ze toen van sky channel gewend waren; aquarel old skool cartoon etc. Het ging over een meisje dat een hertje in een bos vindt. Ze verstopt het diertje omdat ze het niet mag hebben en dan gebeuren er avonturen als ik het goed herinner...

Iemand? :)

ow, wacht... Jody en het hertenjong... Toch 2 dagen zoeken gekost :$

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 10-11-2013 21:04 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jody en het hertenjong is trouwens één van de vele Japanse tekenfilmseries die in die tijd hier te bekijken waren. Zoals Alfred Jodocus Kwak; Alleen op de wereld; Nils Holgerson; De Familie Robinson; Heidi; etc. Goede herinneringen!

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Vergeet de tovenaar van Oz niet, die heb ik een tijdje geleden nog grotendeels met plezier zitten kijken.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

ik zoek de naam van een film uit circa 2010 over een aantal amerikaanse soldaten die diep afghanistan intrekken omdat het daar niet pluis is. In dit gebied schijnen anomalieën gesignaleerd te zijn. Uiteindelijk gebeuren er idd rare dingen, flikkerende kruizen op een berg, alle kompassen doen het niet meer, desoriëntatie en uiteindelijk iedereen door.

De vibe van deze film was ala: outpost, blair witch, etc.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:42

Bob Popcorn

Plop!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Yeah thanks man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Meer zo'n Oh ja vraagje.

Ik heb ooit een film gezien waarin 1 of ander persoon werd opgeleid voor legerpiloot.
Natuurlijk was hij supergoed :) tot hij moet trainen met een ander toestel waarbij je voor 1 oog zo'n beeldschermpje krijgt.

Dat blijkt hij niet te kunnen, dat trainen ze dan vervolgens door 1 oog af te plakken, waarna hij als een dolle met een jeep door een kamp oid gaat rijden.

Nogal vaag maar het blijft in me kop zitten :)
Misschien een scene uit bleu thunder ofzo :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:29
Ik zoek een iets oudere comedy (jaren 60 of 70) waarin een man een boek koopt over snel promotie maken. Hij begint als postjongen in een bedrijf en door stap voor stap het boek te volgen raakt hij zeer snel hogerop.
1 van de scenes die mij bij blijft is dat hij 's morgens vroeg op kantoor aankomt en sigarettenpeuken en koffie tassen over zijn bureau verspreid om te doen alsof hij de hele nacht gewerkt heeft.

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:42

Bob Popcorn

Plop!

IMDB: Op naar de Top (1967)

Verschrikkelijk die Nederlandse titel op IMDB :(

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:29
Bedankt, dat is hem inderdaad. :)

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07 23:45
Ik ben opzoek naar een film die ik in mijn jeugd eens heb gekeken. het gaat over een jongetje dat word ontvoerd en op zolder vast wordt gehouden. door het zolderluik krijg hij zo nu en dan eten aangereikt. het is met een voor die tijd (jaren 80, begin 90) een bekende acteur. Het jongetje krijgt het op een of andere manier voorelkaar (iets met en ballon misschien?)om aan de buitenwereld duidelijk te maken dat hij daarop zolder zit. De dader wordt uiteindelijk met een schroevendraaier in zijn borst gestoken als het jongetje gered word. op de een of andere manier dacht ik vroeger altijd dat de ''' dader'' gespeeld werd door Christopher Reeves (superman) maar kan daar niets vinden op IMDB. dus Wie o Wie kan mij helpen...

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

looin schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:47:
[...]

Bedankt, dat is hem inderdaad. :)
Enigzins offtopic :)

Maar ik ken dat verhaal als een film uit de jaren 80 met MJ FOX
http://www.imdb.com/title/tt0093936]

Blijkbaar een remake ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Laatst online: 13:14

TMV

- Een boogschutter;

Wie heeft er een idee?
Pfffff, die heb ik zeker weten ooit gezien, maar ik heb werkelijk geeeeen idee hoe die film heet 8)7 Dus bij deze, iemand nog ideeën? :) Ok, was dus al gemeld, my bad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Antwoord was toch al gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Laatst online: 13:14

TMV

Dom, overheen gelezen :X Dank :)

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 02:16
Ik zag bij MediaMarkt laatst een dvd met een getekende voorkant. En ik kan me een titel herinneren als : there's a little monster inside of us (all). Het ging over iemand die uit zijn ouderlijk huis was weggelopen. Aan de achterkant zag je een afbeelding van een geit of schaap ofzo.
Ik kan het ding nergens online vinden en ik wil graag snel de titel weten, kan nu even niet naar MediaMarkt.

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op donderdag 21 november 2013 @ 01:37:
Ik zag bij MediaMarkt laatst een dvd met een getekende voorkant. En ik kan me een titel herinneren als : there's a little monster inside of us (all). Het ging over iemand die uit zijn ouderlijk huis was weggelopen. Aan de achterkant zag je een afbeelding van een geit of schaap ofzo.
Ik kan het ding nergens online vinden en ik wil graag snel de titel weten, kan nu even niet naar MediaMarkt.
Klinkt als http://www.bol.com/nl/p/m...versity/9200000015477161/

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 02:16
Gevonden! Where the wild Thomas things are. Toch bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door Dancing_Animal op 21-11-2013 23:58 ]

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 16:51
Dancing_Animal schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:14:
Gevonden! Where the wild Thomas are. Toch bedankt.
Things? Spellingchecker alert :P

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-07 15:56
SkyStreaker schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:59:
Ik heb laatst een trailer gezien, maar kan mij echter niet meer de titel herinneren. Een soort exorcisme comedy. 2 priesters die het nogal vreemd aanpakken. Volgens mij droegen ze geweren, weet ik niet zeker. Wel weet ik zeker dat ze allebei bruin haar hadden en uit het Vaticaan kwamen. Eentje die rookte...

Als iemand het weet, ben ik je zeer dankbaar :)
Beeeeeeetje laat, maar dat is Dogma naar mijn idee. Bovengemiddeld aardige film!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Dat is Dogma niet, maar de film die ik 3 posts na zijn posts toen al noemde: Hell Baby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthale
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-03-2022
heuveltje schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:55:
Meer zo'n Oh ja vraagje.

Ik heb ooit een film gezien waarin 1 of ander persoon werd opgeleid voor legerpiloot.
Natuurlijk was hij supergoed :) tot hij moet trainen met een ander toestel waarbij je voor 1 oog zo'n beeldschermpje krijgt.

Dat blijkt hij niet te kunnen, dat trainen ze dan vervolgens door 1 oog af te plakken, waarna hij als een dolle met een jeep door een kamp oid gaat rijden.

Nogal vaag maar het blijft in me kop zitten :)
Misschien een scene uit bleu thunder ofzo :?
IMDB: Fire Bir 1458 ds (1990)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zou jullie kennis ook werken over specials (van History Channel)?

Ik zoek een special wat 2.5-3 uur duurt over de verschillende wetenschappers die de aarde, het zonnestelsel en het universum leren begrijpen (Copernicus, Galileo, Kepler Newton, Einstein, Hubble, etc). Het is volgens mij al een aantal jaar oud (als het niet al niet veel ouder is).

D'r zat o.a. 1 animatie waarin de host (dacht Brian Greene) liet zien hoe ingewikkeld de rotaties [van planeten] van een Geocentrisch naar een heel simpel Heliocentrisch model gingen. Daarnaast werden (zoals in bijna elke documentaire) wel genoeg bekendere wetenschappers aan 't woord gelaten.

De gedachte achter de special was laten zien hoe de diverse geleerden aan hun theorieën kwamen en hoe die werden gestaafd of ontkracht.

Het is ook op TV geweest (History Channel HD), maar helaas is m'n UPC box (met DVR) stuk gegaan en heb ik deze moeten omruilen.

De vinder krijgt een drankje naar keuze van mij :)

edit:

En serieus, letterlijk 10 seconden na het posten hier kom ik een zeer vergelijkbare special tegen:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EKGOytSj0Cg]

Dit is niet degene die ik zoek, maar inhoud komt grotendeels overeen.

[ Voor 14% gewijzigd door BtM909 op 01-12-2013 00:45 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:27

sjaool

Every life should have 9 cats

Als je bijna zeker weet dat Brian Greene de host was dan kun je natuurlijk altijd even op IMDB kijken of die documentaire daar bij staat. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The fabric of the cosmos? :)

The Fabric of the Cosmos," a four-hour series based on the book by renowned physicist and author Brian Greene, takes us to the frontiers of physics to see how scientists are piecing together the most complete picture yet of space, time, and the universe. With each step, audiences will discover that just beneath the surface of our everyday experience

[ Voor 86% gewijzigd door mystie op 01-12-2013 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

sjaool schreef op zondag 01 december 2013 @ 02:41:
Als je bijna zeker weet dat Brian Greene de host was dan kun je natuurlijk altijd even op IMDB kijken of die documentaire daar bij staat. ;)
En je denkt dat ik dat niet heb gedaan? :P

mystie schreef op zondag 01 december 2013 @ 03:09:
The fabric of the cosmos? :)

The Fabric of the Cosmos," a four-hour series based on the book by renowned physicist and author Brian Greene, takes us to the frontiers of physics to see how scientists are piecing together the most complete picture yet of space, time, and the universe. With each step, audiences will discover that just beneath the surface of our everyday experience
Nee (die heb ik overigens ook gezien), dat is een relatief nieuwe serie en dat bestaat uit 4 delen. De special waar ik het over had was van History (HD) en 1 aflevering maar.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ah tnx :)
Kwaliteitsfilm zo te zien :P

Misschien toch maar eens kijken, maar dan kan ik iig weer een vinkje bij een van die 100'en dingen in mijn hoofd zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee (die heb ik overigens ook gezien), dat is een relatief nieuwe serie en dat bestaat uit 4 delen. De special waar ik het over had was van History (HD) en 1 aflevering maar.
Ik vind zulke documentaires toch ook wel interessant om te kijken. Deze kende ik nog niet en degene, die jij bedoelt ook niet. Mocht je hem vinden, laat het maar even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:27

sjaool

Every life should have 9 cats

BtM909 schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:02:
[...]
En je denkt dat ik dat niet heb gedaan? :P
Tja, je weet maar nooit. Er zijn genoeg mensen die IMDB niet eens weten te vinden of goed te gebruiken. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Shmoopy schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 03:44:
Ik heb rond 1985 een film o.i.d. op tv gezien waarin een "holodeck" was. Er raakten mensen in opgesloten en die maakten iets mee... Het ging om een lege grote vierkante kamer van ongeveer 7 meter x 7 meter (met een normale deur) in een woonhuis of laboratorium. Het holodeck sloeg regelmatig op hol en de deur ging niet meer open. De mensen in de kamer waren dan in groot gevaar.

Op een gegeven moment raakten twee mannen opgesloten en de kamer veranderde in een tropisch regenwoud (met tijgers?). Ik denk dat één van de twee mannen in zijn arm werd gebeten door een tijger.

In een ander fragment zat een groep van vijf mensen vast in de kamer.

Het was geen Star Trek en ook geen tekenfilm.
Eindelijk gevonden!
Het is het verhaal The Veldt van Ray Bradbury.
Waarschijnlijk heb ik de Zweedse TV-film Savannen gezien.

Maar hoe kom ik aan de film. Ik zou het graag nog een keer willen zien.

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Een verzoek namens mijn broer:
er was vroeger een tv serie. weet neit helemaal meer de details. maar ging over een man die vroeger ontvoerd was door aliens. hij komt jaren later terug naar aarde en doet speciale dingen voor mensen

welke serie was dat?

More than meets the eye
system specs

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Klinkt als The Visitor ( IMDB: The Visitor (TV Series 1997–1998) )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Namens mijn broer, bedankt. Dat is hem namelijk :)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:18

Madstorm

Derping all the way!

Oke, hier maar een poging wagen.

Ik zoek een film die ik heb gekeken toen ik ongeveer 8 - 10 jaar was, dus ongeveer in het jaar 1998 - 2000 gekeken. Ik durf niet te zeggen of deze toen ook gemaakt is.
Het was voor mij een soort van horror film (op die leeftijd wel). Het ging over bepaalde 'monsters' die in het water leefde. Maar later in de film kwamen ze ook gewoon op het land, en konden ze daar ook langslopen.

Het enige wat ik nog duidelijk weet is dat ze vrouwen meenamen naar een 'hol' en daar werden ze bevrucht door een groot rond ding. Hierna lieten ze de vrouwen gaan, en wanneer de 'baby monsters' geboren werden gebeurde dit door de buik van de vrouw. Die 'plopte' / 'knapte' / 'scheurde' open, en hier kwam een klein monstertje uit, en sprintte vervolgens weg..

Ik heb vroeger aardig wat nachtmerries over deze film gehad. En ik wil hem nu nog eens kijken maar ik weet de naam niet :(

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik zoek een film waarin een site het onderwerp was. Daar staat een timer op en elke keer als mensen op de site kijken gaat er wat af en als de countdown bij nul is wordt er een moord gepleegd, live via de webcam. Eerst is het een kat en later een mens. Een FBI agent moet dit oplossen.
Het is in elk geval niet The Box. Het is ook een vrij recente film, ergens tussen 2007 en nu schat ik.

Of is het een serie? Ik weet het niet meer :{

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:06:
Ik zoek een film waarin een site het onderwerp was. Daar staat een timer op en elke keer als mensen op de site kijken gaat er wat af en als de countdown bij nul is wordt er een moord gepleegd, live via de webcam. Eerst is het een kat en later een mens. Een FBI agent moet dit oplossen.
Het is in elk geval niet The Box. Het is ook een vrij recente film, ergens tussen 2007 en nu schat ik.

IMDB: Untraceable (2008)
deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Minder recent, maar IMDB: Feardotcom (2002) ?

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 30-12-2013 11:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Vrijdag schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:06:

Dat is inderdaad Untracable.

En nu mijn vraag: het was een film die ik zag toen ik denk ik vijf of zes was, dus in de periode 2000-2005 ( denk ik.) Het was een film die op TV kwam als ik het me goed herinner.

Het ging volgens mij over een (rijke) man die zijn dochter laat klonen, omdat hij haar lelijk vind oid. ( Ik kan me nog een zin herinneren waarin hij schreeuwt "zeg dat mijn dochter lelijk is!") Wat ik me dan nog kan herinneren is dat er ergens op het einde iemand met een prop in haar mond in een kast zit en volgens mij dat er een bom bijna afgaat die in een kloon zit oid.

Ik weet het allemaal niet helemaal zeker meer, dus details kunnen wat anders zijn dan ze hier staan. Maar ja, het is dan ook een tijdje geleden ;) Hoop dat iemand het weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Napo, Raven en dbhuis, dat is 'm inderdaad! _O_ Kga de film meteen opzoeken! :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Madstorm schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:13:
Oke, hier maar een poging wagen.

Ik zoek een film die ik heb gekeken toen ik ongeveer 8 - 10 jaar was, dus ongeveer in het jaar 1998 - 2000 gekeken. Ik durf niet te zeggen of deze toen ook gemaakt is.
Het was voor mij een soort van horror film (op die leeftijd wel). Het ging over bepaalde 'monsters' die in het water leefde. Maar later in de film kwamen ze ook gewoon op het land, en konden ze daar ook langslopen.

Het enige wat ik nog duidelijk weet is dat ze vrouwen meenamen naar een 'hol' en daar werden ze bevrucht door een groot rond ding. Hierna lieten ze de vrouwen gaan, en wanneer de 'baby monsters' geboren werden gebeurde dit door de buik van de vrouw. Die 'plopte' / 'knapte' / 'scheurde' open, en hier kwam een klein monstertje uit, en sprintte vervolgens weg..

Ik heb vroeger aardig wat nachtmerries over deze film gehad. En ik wil hem nu nog eens kijken maar ik weet de naam niet :(
Via de post van Raven:
Wikipedia: Humanoids from the Deep

lijkt er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Het doet mij behoorlijk denken aan de Aliens-films, het enige is dat de monsters daar niet in het water leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
461943 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 11:12:
[...]

Het doet mij behoorlijk denken aan de Aliens-films, het enige is dat de monsters daar niet in het water leven.
Als, dan Aliens (2e deel). Maar, in zee? Daarna op land? Nee, niet aliens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-07 12:35
1) Als iemand hier gespecialiseerd is in Aziatische/Chinese films dan vraag ik nu om hulp!

Omdat mijn moeder Chinees is (Nederlandse vader) heb ik één jaar gewoon in Maleisië (uit mijn hoofd 1995)

Op een dag toen ik niet kon slapen was er een Chinese horror film op tv dat over een alleenstaand huis gaat (volgens mij was het huis witgekleurd)

Er was een koppel die naar het huis ging (niet 100% zeker maar het huis stond op een heuveltje).
Eenmaal binnen stond er in een lege kamer alleen een witte put/zwembad met een witte doek eroverheen gedekt (zoiets als dit http://www.azalp.com/2011/foto/normaal/12-132-0030-0.jpg)

En natuurlijk met mijn stomme kop keek ik hem verder en toen het koppel het doek erafhaalde kwam er een vrouw met lang zwart haal die een van de twee beet!

Meer weet ik helaas niet maar heb er maandenlang nachtmerries aan overgehouden :( (Ik was 4 jaar)

Als iemand me kan helpen.. graag!

2)
Vroeger (niet zo heel lang geleden) zag ik een film over een schip die werd gekaapt door activisten (man die de groep leidde van de activisten had lang haar en is een bekend acteur.. Heeft ook een verschrikkelijk iritant brits accent :) )

Ze deden alsof hun motor het begeven had van een rubberen boot waar de activisten op zaten.
Toen de crew van het gekaapte schip cadeautjes gingen uitpakken (het was dacht ik Kerst), vielen de activisten de crew aan met grote wapens.

Er was ook een klein kind bij die wist te ontsnappen met zijn kerstcadeau

Edit: acteur die ik bedoelde is Vinnie jones :+

dus film nummer 2 heet "Blast"

Nu nog de Aziatische/Chinese horror :+

[ Voor 27% gewijzigd door Knamix op 04-01-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Knamix schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 03:59:
1) Als iemand hier gespecialiseerd is in Aziatische/Chinese films dan vraag ik nu om hulp!

Omdat mijn moeder Chinees is (Nederlandse vader) heb ik één jaar gewoon in Maleisië (uit mijn hoofd 1995)

Op een dag toen ik niet kon slapen was er een Chinese horror film op tv dat over een alleenstaand huis gaat (volgens mij was het huis witgekleurd)

Er was een koppel die naar het huis ging (niet 100% zeker maar het huis stond op een heuveltje).
Eenmaal binnen stond er in een lege kamer alleen een witte put/zwembad met een witte doek eroverheen gedekt (zoiets als dit http://www.azalp.com/2011/foto/normaal/12-132-0030-0.jpg)

En natuurlijk met mijn stomme kop keek ik hem verder en toen het koppel het doek erafhaalde kwam er een vrouw met lang zwart haal die een van de twee beet!

Meer weet ik helaas niet maar heb er maandenlang nachtmerries aan overgehouden :( (Ik was 4 jaar)

Als iemand me kan helpen.. graag!

2)
Vroeger (niet zo heel lang geleden) zag ik een film over een schip die werd gekaapt door activisten (man die de groep leidde van de activisten had lang haar en is een bekend acteur.. Heeft ook een verschrikkelijk iritant brits accent :) )

Ze deden alsof hun motor het begeven had van een rubberen boot waar de activisten op zaten.
Toen de crew van het gekaapte schip cadeautjes gingen uitpakken (het was dacht ik Kerst), vielen de activisten de crew aan met grote wapens.

Er was ook een klein kind bij die wist te ontsnappen met zijn kerstcadeau
1: The Grudge? Japanse versie heette Ju-On of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-07 12:35
461943 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 21:18:
[...]

1: The Grudge? Japanse versie heette Ju-On of zoiets.
Film kwam uit de jaren 00's, 90's dus de Grudge kan het niet zijn geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wellicht dat iemand dat hier weet. Kun je bij IMDB ook zoeken op score, genre en tussen bepaalde jaren in? Ik zie alleen complete overzichten op de site maar heb nog niet gezien hoe je specifiek kunt zoeken op score, genre en periode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 17:35
Je kan wel zoeken op een bepaald jaar, door gewoon een film te pakken uit dat jaar, en vervolgens het release jaar aan te klikken. Dan krijg je de lijst met alle films die dat jaar uit zijn gekomen.
Je andere vragen heb ik geen idee van.... als het mogelijk is, ben ik er iig nog niet achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:30:
Wellicht dat iemand dat hier weet. Kun je bij IMDB ook zoeken op score, genre en tussen bepaalde jaren in? Ik zie alleen complete overzichten op de site maar heb nog niet gezien hoe je specifiek kunt zoeken op score, genre en periode
http://www.imdb.com/search/title , staan aardig wat opties tussen, o.a. rating, genre en release date.
Je moet alleen net weten hoe je op die pagina moet komen :P
IMDB index page -> rechts van zoekbalk staat een dropdown menu met onderaan "advanced search" -> op de "advanced search" pagina op "Advanced Title Search" klikken en daar is ie dan.

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 05-01-2014 13:03 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer william
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste mensen ik ben op zoek naar een wo2 film die ik maar niet kan vinden.

Ik kan me alleen een paar beelden herinneren vanuit mijn jeugd omdat hij elk jaar een keer gedraaid werd op televisie. Nog nooit heb ik het begin en einde gezien. Ik heb geprobeerd hem te vinden via een lijst met wo2 films maar geen geluk.

Wat ik me kan herinneren:
  1. Er waren een paar Engelse en Amerikaanse commando's die in één of ander winter gebied gedropt werden.
  2. Ze moesten iets in een of andere kasteel een missie uitvoeren
  3. Twee of drie van de commando's waren verraders die samen met de duisters werkten
  4. Er was één of andere vrouw van het verzet die ze hielp
Meer weet ik niet. Weet iemand welke film dit was ik wil heb graag een keertje terug zien.

sirwilliam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer william
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Jep dat is hem heel erg bedankt!

[ Voor 77% gewijzigd door meneer william op 05-01-2014 22:54 ]

sirwilliam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Raven schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:56:
[...]

http://www.imdb.com/search/title , staan aardig wat opties tussen, o.a. rating, genre en release date.
Je moet alleen net weten hoe je op die pagina moet komen :P
IMDB index page -> rechts van zoekbalk staat een dropdown menu met onderaan "advanced search" -> op de "advanced search" pagina op "Advanced Title Search" klikken en daar is ie dan.
Dankjewel! Dat is exact wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:21

Vuvuzela

My spire is forming

Ik herinner me een moord uit een film en ben benieuwd uit welke film dat was. Volgens mij vermoord een jongen zijn (stief)moeder met een (claw) hammer. Klinkt luguber maar volgens mij had het een comedy vibe :X a la serial mom. Film komt uit de 90's misschien eind 80's.. Misschien herkent iemand het.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-07 11:47

BLACKfm

o_O

Ik zoek een recente film (laatste jaren), maar weet niet meer precies hoe die gaat.

Het enige wat ik weet is dat het (begin?) een winterse setting is. De persoon zoekt volgens mij een schuilplaats en komt in een houten hut uit. Hier is vervolgens nog een ander persoon. Deze doet zich voor als een vriend, maar ze kennen elkaar volgens mij niet.

Hoe de relatie verder is weet ik niet, maar ik herrinner me dat er op een gegeven moment een raket op word afgevuurd, volgens mij vliegt er dan ook een soort drone door dat gebied die de eerste persoon probeert uit te schakelen...

Iemand enig idee?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Klinkt als de laatste Bourne film: The Bourne Legacy

Na de eerste raket gaat de hoofdrolspeler de drone neerschieten:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=C54qMw41_kI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-07 11:47

BLACKfm

o_O

Twhomp schreef op zondag 26 januari 2014 @ 23:13:
Klinkt als de laatste Bourne film: The Bourne Legacy

Na de eerste raket gaat de hoofdrolspeler de drone neerschieten:
[video]
Kan niet anders dan dat die het moet zijn :).. thanks!

Weinig indruk achter gelaten :P als ik die nu al vergeten ben :D

[ Voor 7% gewijzigd door BLACKfm op 26-01-2014 23:30 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaxHyena
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2022

DaxHyena

Morior Invictus

Ik zoek een film die ik ooit gekeken heb toen ik wat jonger was.
De film gaat over een kind van ogv 10 jaar oud ofzo die een een robot/vind of krijgt, maar iets is mis en hij gaat met zijn robot vriend op de vlucht omdat anders ze hem uit elkaar halen ofzo.
Ik denk dat de film aziatisch is van origine maar mijn geheugen is een beetje gatenkaas dus ben niet zeker.

Ik heb geen extra informatie vrees ik.

Het is niet short circuit, en de robot was redelijk afgerond.

We all make choices, but in the end, our choices make us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

IMDB: Artificial Intelligence: AI (2001) ?

Misschien staat ie hier tussen: http://www.denofgeek.com/...i-computers-in-the-movies

[ Voor 39% gewijzigd door Raven op 03-02-2014 20:45 ]

Oscar Wilde

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 18:24
Vandaag de dag moest ik denken tijdens een discussie over een film.

De film ging over een groep gekloonde mensen die vast zaten in een ruimte. Deze ruimte werd
gecontroleerd door mensen in de buitenwereld (onze wereld). Op een gegeven moment ontsnapt een
van de gekloonde mensen (hoofdpersoon) uit deze ruimte, ik geloof een grot midden in de woestijn, en begint hij eenopstand. Hij komt terug, en haalt iedereen over verder te kijken dan de wereld waarin ze leven.

Er is ook een scene waar ze door een stad lopen, en de hoofdpersoon in de echte wereld nog iemand tegenkomt van de opstandelingen (gekloonde mensen). Nu ik dit zo allemaal opschrijf schiet me te binnen
dat de gekloonde mensen worden gebruikt in de echte wereld, weet nog niet precies hoe. Iets met een restaurant..

(hatelijk dit gevoel)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:45

Acid_Burn

uhuh

The Island

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-07 18:24
Ja hoor, dat is hem. Briljante film. Ik had laatst een discussie over de simulatie-theorie van Nick Bostrom. Anyway lang verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Scarlett :9

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

In de jaren 70 werden er in Frankrijk erg goede misdaad films gemaakt.
Ik ben op zoek naar de titel van een film waarbij de hoofdrol speler (een rechercheur die rond de 60 jaar is) zelf een misdaad heeft begaan en er alles aan doet om dat te verbloemen. Hij gooit bijvoorbeeld een sterk zuur in zijn gezicht zodat hij niet herkend wordt. Mooie scene's zijn ook dat hij alle bewijsstukken met een lasbrander vernietigd. Ook oefent deze oude rechercheur dagelijks in het snel trekken van zijn dienst pistool. En dat komt hem ook van pas op een gegeven moment. Later kan hij zich revancheren van zijn foute daad door heldhaftig een boeven bende te beletten om een overval te plegen. Hij scheurt dan met zijn auto de crime-scene op en rijdt en schiet iedereen en alles overhoop (geheel geloofwaardig). Typisch Franse film uit die tijd. Maar welke?

[ Voor 9% gewijzigd door AvK op 16-02-2014 17:31 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:40

The_Bird

Meneer de Raaf

Skye Menjou schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:33:
De film gaat over een kind van ogv 10 jaar oud ofzo die een een robot/vind of krijgt, maar iets is mis en hij gaat met zijn robot vriend op de vlucht omdat anders ze hem uit elkaar halen ofzo.
Ik denk dat de film aziatisch is van origine maar mijn geheugen is een beetje gatenkaas dus ben niet zeker.

Pompy de Robodoll?

Ik zoek zelf een serie uit de jaren 90 misschien eind 80 met daar in live action versies van sprookjes van Hans Christiaan Andersen. Was dacht ik nog nederlandstalig ook.

[ Voor 12% gewijzigd door The_Bird op 17-02-2014 11:32 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
Skye Menjou schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:33:

Als het een animatiefilm is; The Iron Giant?
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste