Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44

Twhomp

Stayin' Alive

ad patat schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:30:
Ben al jaren opzoek naar hoe het heette,

Het was een serie met ridders, maar wel futuristisch. Je had dan het goede en slechte kamp.
volgens mij zat er veel zwart in de pakken. Volgensmij was het nog in de tijd van foxkids en werd het op een volwassen zender uitgezonden.

weet niet meer op welke zender het was
King Arthur and the Knights of Justice
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=USUucZVnno0]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:16
Raven schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:31:
[...]

Ik ken die film en Camilla Belle O+ speelt daar geen blinde, maar een dove en mute, staat zelfs in het plot ;)
Doof, natuurlijk! Wist het wel, kwam er alleen verkeerd uit. Vandaar dat Google niks vond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-05 00:00

Het was een serie met ridders, maar wel futuristisch. Je had dan het goede en slechte kamp.
volgens mij zat er veel zwart in de pakken. Volgensmij was het nog in de tijd van foxkids en werd het op een volwassen zender uitgezonden.

Het was geen tekenfilm / anime

Het was een serie met ondertiteling

Weet er verder heel weinig van af, is zo'n 10 a 11 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Waren het dan wel ridders?

Want misschien is het wel Captain Power and the soldiers of the Future: die hebben glimmende armor-achtige pakken aan. Werd uitgezonden op Sky Channel.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=M678PVOf5F0]

Alleen of dat ondertiteld was? Vast wel.

En anders: vertel eens wat meer details/herinneringen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Twhomp schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:52:
Waren het dan wel ridders?

Want misschien is het wel Captain Power and the soldiers of the Future: die hebben glimmende armor-achtige pakken aan. Werd uitgezonden op Sky Channel.

[video]

Alleen of dat ondertiteld was? Vast wel.

En anders: vertel eens wat meer details/herinneringen ;)
Het is gespeeld met echte personen, volgens mij zat er ook een draken logo in. Was toen 7 / 8 dus weet echt heel weinig, meer weet ik eigenlijk gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Wat Google-Fu er op los gelaten met als termen "TV series dragon knights" en dan kom ik op:

Kamen Rider Dragon Knight

Draak in logo: check
Moderne ridders: check
Zwarte kleding onder metaal: check
Power Rangers-achtige good vs. evil: check

Ik zou zeggen: dat moet het zijn. En zo niet: dan toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Twhomp schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 22:35:
Wat Google-Fu er op los gelaten met als termen "TV series dragon knights" en dan kom ik op:

Kamen Rider Dragon Knight
[video]

Draak in logo: check
Moderne ridders: check
Zwarte kleding onder metaal: check
Power Rangers-achtige good vs. evil: check

Ik zou zeggen: dat moet het zijn. En zo niet: dan toch :+
Jammer is hem nog steeds niet, nu ik er aan denk had volgens mij het slechte team een zwart ridderpak aan, en het goede team iets van stoffen kleding. Ook zat er een mooie vrouw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat versta jij onder mooi? ;)

Jouw beschrijving zegt mij niet zo 1 2 3 iets, maar staat hier iets tussen?: http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/BlackKnight

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 21:19

Freakie1NL

Grote Baas

NeutraleTeun schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:56:
[...]

The Strangers?

*niet geheel vernieuwend hè :9
Thx dat is hem inderdaad. Spookt nu al ruim 1 jaar door me hoofd, heel vervelend omdat niet bij een titel te kunnen plaatsen. Weet trouwens niet waarom, was nu niet echt onder de indruk van de film.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Amerika;
slapende cellen (die wakker worden);
aanvallen;
geheime communicatie (briefen/telefoon?);
alleen iemand heeft ze door en 'herstuurt' de brieven/telefoon naar elkaar door waardoor ze op het eind van de film allemaal samen in 1 bus zitten.
Doet 'allah akbar', de anderen schrikken en boem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 21:19

Freakie1NL

Grote Baas

Eerste komt overeen met The Siege (nee niet met Steven).

Alleen laatste herken ik daar niet in.

IMDB: The Siege (1998)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

NeutraleTeun schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:33:
Amerika;
slapende cellen (die wakker worden);
aanvallen;
geheime communicatie (briefen/telefoon?);
alleen iemand heeft ze door en 'herstuurt' de brieven/telefoon naar elkaar door waardoor ze op het eind van de film allemaal samen in 1 bus zitten.
Doet 'allah akbar', de anderen schrikken en boem.
Na even nadenken en de naam vinden van die ene neger met ch in zijn naam ben ik erachter :).

IMDB: Traitor (2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-04 10:21

Deze serie keek ik vroeger op Fox Kids: www.youtube.com/watch?v=aGQY9ZJPnsg

Mystic Knight of Tir Na Nog. Niet futuristisch, maar wel ridders met magisch armor en draken;)

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Anoniem: 16328 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 02:29:
[...]

Na even nadenken en de naam vinden van die ene neger met ch in zijn naam ben ik erachter :).

IMDB: Traitor (2008)
Correct!
Net gekeken, maar toch wel jammer van de zwakke acteurs.

communicatie was btw via mail :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
jooncheez schreef op zondag 19 mei 2013 @ 02:52:
[...]

Mystic Knight of Tir Na Nog. Niet futuristisch, maar wel ridders met magisch armor en draken;)
HA dat is hem!!!

Leuk om terug te zien. Nu zie ik gelijk hoe nep het is, maar toen ik dit vroeger keek leek het net echt.

bedankt :9

[ Voor 13% gewijzigd door ad patat op 19-05-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Ik weet dat ik vroeger (20 of 25 jaar geleden) toen ik klein was een film heb gezien over een broer en zus die geen ouders hadden en volgens mij buitenaards waren.
Het was denk ik een Engelse film.
Ze hadden bijzondere krachten en een soort van speciaal handgebaar.
Volgens mij was de naam van de broer Theo maar dat weet ik niet zeker.
Ik kan er niet meer op komen hoe de film heet, iemand enig idee aan de hand van mijn enorm wazige omschrijving?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
jooncheez schreef op zondag 19 mei 2013 @ 02:52:
[...]

Ierse mythologie - vooral voor kinderen. Zie Wikipedia: Tír na nÓg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00

Visionaries?
Wikipedia: Visionaries: Knights of the Magical Light

Afbeeldingslocatie: http://www.comics2series.9k.com/vision.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ad patat
Nee is hem niet, maar heb hem al gevonden. Zie de reactie hier boven ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 20:41

Robtimus

me Robtimus no like you

Tijntje schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:00:
Ik weet dat ik vroeger (20 of 25 jaar geleden) toen ik klein was een film heb gezien over een broer en zus die geen ouders hadden en volgens mij buitenaards waren.
Het was denk ik een Engelse film.
Ze hadden bijzondere krachten en een soort van speciaal handgebaar.
Volgens mij was de naam van de broer Theo maar dat weet ik niet zeker.
Ik kan er niet meer op komen hoe de film heet, iemand enig idee aan de hand van mijn enorm wazige omschrijving?
Escape to Witch Mountain / Return from Witch Mountain?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Tijntje

Hello?!

Volgens mij zijn ze dat :) _/-\o_
Hoe krijg je dat voor elkaar met die onwijs vage en zelfs foute beschrijving van mij?

[ Voor 11% gewijzigd door Tijntje op 03-06-2013 09:41 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Omdat ik een ervan me heel vaag nog herinner.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohan2812
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik ben opzoek naar een film waarvan ik jaren geleden alleen een klein stukje van het begin heb gezien. Ik weet er dus vrij weinig van af. Ik weet nog dat het zich afspeelde in een kamer en dat er dacht ik twee volwassenen waren en een zoontje en een dochtertje. Het zoontje kon geloof ik in de toekomst kijken en zei toen dat er iets niet klopte. Toen is hij onder de tafel verstopt en kwamen er 1 of 2 personen via een trap naar boven en werden geloof ik de ouders en het zusje vermoord. Het jongetje overleefde. Meer weet ik niet toen moest ik naar bed... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mercury Rising? Daar werden de ouders (zusje weet ik zo niet) vermoord van een autistisch jochie. Al was dat volgens mij niet meteen in het begin.

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 17-06-2013 15:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 13:36
Mercury Rising gaat over een geheime NSA code toch? Volgens mij zit daar ook geen zusje in... Het plot komt me wel enigszins bekend voor maar ik heb geen idee of het van een trailer is of van een film die ik heb gezien!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rohan2812
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik heb net de trailer even bekeken, en er zitten inderdaad een aantal punten in wat me bekend voor komt. Wel anders dan ik had beschreven, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik het niet 100% zeker meer wist. Het zou dus goed kunnen dat er geen zusje was hoor. Ik ga de film bekijken! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Arjan90 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:21:
Mercury Rising gaat over een geheime NSA code toch? Volgens mij zit daar ook geen zusje in... Het plot komt me wel enigszins bekend voor maar ik heb geen idee of het van een trailer is of van een film die ik heb gezien!
Zoiets ja. Ze hadden een zeer geheime code in de vorm van een puzzel in een of ander puzzelblad geplaatst. Om op die manier erachter te komen of iemand die kon kraken. En toen kraakte een autistisch jochie het, met alle gevolgen van dien omdat die code al in gebruik was. Bruce Willis neemt daar het jochie in bescherming nadat ze een bloedbad bij hem thuis vinden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik zoek de naam van een serie die 20 a 25 jaar geleden op kindernet (op de belg) werd uitgezonden. Was een serie met echte acteurs. Ging over Aliens (die eruitzagen als skippyballen met zeewier erop oid) die kwamen binnenvallen. 2 kids (broer en zus?) hadden een soort ovalen gladde steen die oplichtte als e zich concentreerden en hem vasthielden. Een oudere man (met aan baard?) hielp hen.

Iemand..enig..idee?

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:38
Ik ben op zoek naar een film uit de jaren 80 met een scene (waarschijnlijk ergens op het einde) waar de hoofdpersoon met een aantal kleine (speelgoed?) robotjes tegen een grote robot of een andere vent vocht. Het was ik een kamer (laboratorium?) en volgens mij kwamen die robotjes uit een koffer.

Het was volgens mij een martial art film (die keek ik toen veel). Dacht dat het Jackie Chan was, maar na al zijn films te hebben gekeken, ben ik hem niet tegengekomen (of ik moet een film hebben gemist).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

vinnyb schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:03:
Ik zoek de naam van een serie die 20 a 25 jaar geleden op kindernet (op de belg) werd uitgezonden. Was een serie met echte acteurs. Ging over Aliens (die eruitzagen als skippyballen met zeewier erop oid) die kwamen binnenvallen. 2 kids (broer en zus?) hadden een soort ovalen gladde steen die oplichtte als e zich concentreerden en hem vasthielden. Een oudere man (met aan baard?) hielp hen.

Iemand..enig..idee?
De moddermonsters.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik ben op zoek naar een film die ik gezien heb als 12-jarige jongen. Helaas weet ik er niet zoveel meer van.We keken hem op vakantie in Frankrijk, aan de grens van Italie. We keken hem op een VHS-band dus het zal een oudere film zijn.

De hele film speelde zich dacht ik af in Moskou.

Er kwam een miljonair oid in voor die een energiebron zou hebben gevonden om de hele wereld van stroom te voorzien (kernfusie als ik het me goed herinner). Deze miljonair was de evil mastermind om het zo maar te zeggen.

Zijn tegenstander was een of andere geheim agent, waar ik vrijwel niks van weet. Het enige dat ik me herinner is dat hij helemaal aan het einde van de film een andere persoon verbaasd liet staan omdat hij iets geniaals had gedaan.

Er was ook een vrouw, die de geheim agent hielp. Ik kan me vaag iets herinneren van dat de geheim agent in de gracht sprong om te zorgen dat hij niet gevonden werd, en dat hij daarna met die vrouw in een flat vluchtte waar een oude vrouw ze verried in de verwachting dat ze geld kreeg, maar die oude vrouw werd daarna doodgeschoten. Dit hele stuk kan echter ook uit een andere film zijn, mn herinneringen zijn echt nogal vaag :(

Ik hoop dat jullie een idee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wikipedia: The Saint (film) ? Die speelde zich af in Moskou met een nieuwe energiebron.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnyb
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09-2024

If you let them fuck you, there will be no foreplay. Rest assured, they'll screw you complete, 'till your ass is blue and grey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 10:20
Beste mensen, ik zoek een film of een serie die ik ongeveer 20 jaar terug op tv heb gezien. Ik weet niet meer of het in kleur was of zwart wit.

Wat ik mij kan herinneren: Op een nacht vallen er soort lichtgevende kometen (cocoons) op de aarde. Mensen die naar de vallende kometen hebben gekeken worden blind. Uit deze coocons of zaden komen kwaadaardige planten die zich kunnen verplaatsen en mensen verzwelgen.

Het gaat dus over planten die de aarde binnenvallen en de mensheid bedreigen. De planten worden in de film/serie trivid of iets dergelijks genoemd maar ik kan het mis hebben aangezien het een tijdje terug was.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
IJzerlijm schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:00:
Wikipedia: The Saint (film) ? Die speelde zich af in Moskou met een nieuwe energiebron.
Dat was ook het eerste wat er in mij opkwam.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 13:33
Mandrake466 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:17:
Beste mensen, ik zoek een film of een serie die ik ongeveer 20 jaar terug op tv heb gezien. Ik weet niet meer of het in kleur was of zwart wit.

Wat ik mij kan herinneren: Op een nacht vallen er soort lichtgevende kometen (cocoons) op de aarde. Mensen die naar de vallende kometen hebben gekeken worden blind. Uit deze coocons of zaden komen kwaadaardige planten die zich kunnen verplaatsen en mensen verzwelgen.

Het gaat dus over planten die de aarde binnenvallen en de mensheid bedreigen. De planten worden in de film/serie trivid of iets dergelijks genoemd maar ik kan het mis hebben aangezien het een tijdje terug was.
IMDB: De Triffids komen (1962)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 10:20
IK HOU VAN JOU!! _/-\o_

Edit: wow ik zie dat er nog 2 remakes gemaakt zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Mandrake466 op 18-06-2013 11:35 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 13:33
Haha, heb pas een avondje met vrienden van die oude horror/sci-fi cult films zitten kijken; Attack of the 50 Foot Woman, Invasion of the Body Snatchers, en deze zat daar ook bij. Heerlijk zulke films!

Het boek schijnt een stuk beter te zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 10:30
Ik heb als kind een film gezien die ik me nog altijd herinner, maar echt nergens terug kan vinden.
Het is minimaal 20 jaar geleden.
Het ging over buitenaardse wezens, die er gewoon als mens uitzagen en op aarde kwamen. Ze konden niet tegen water, als ze nat werden ging hun 'huid' stuk en gingen ze dood.
Een paar scenes die ik me weet te herinneren:
- Op een bruiloft werden de gasten met een tuinslang bespoten (om te checken of iedereen wel 'echt' was.
- 's nachts keken een paar mannen, verscholen, naar de landing zo'n ufo. Dom citaatje dat ik me kan herinneren, terwijl ze naar de sterren keken: 'Kijk, daar is Kleine Beer'. 'Hmm, klein beertje'.
-Het einde was een soort space shuttle die in zee landde en waar een aantal mannen als helden onthaald werden door mensen aan de kade. De vrouw van één van hen kon niet wachten tot ze aan land kwamen en sprong in zee om naar ze toe te zwemmen.

Raar dat ik die details wel heb onthouden, het is echt zeker tussen de 20 en 25 jaar geleden dat ik de film zag...
Lijkt me sterk als iemand hier wat van weet te maken, maar who knows... :P

De omgeving van de mens is de medemens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Het doet me denken aan de serie V, maar daarin gingen ze niet dood door water.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
Bra-Jo schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:20:
Het doet me denken aan de serie V, maar daarin gingen ze niet dood door water.
Dat is hem niet nee... Het was geen serie, en ze zagen eruit als mensen, niet als lizards... ;)
Nu ik erover denk, ik kan me niet herinneren dat je zag hoe ze er 'echt' uit zagen...
Bedankt voor het meedenken in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Waar ze dood gingen door water was Signs (2002).

edit:
IMDB link

[ Voor 55% gewijzigd door AlexanderB op 18-06-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerocivic
AlexanderB schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:50:
Waar ze dood gingen door water was Signs (2002).

edit:
IMDB link
Alleen de film die ik heb gezien is minimaal 20 jaar oud, dus dat is hem ook niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

IJzerlijm schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:00:
Xyphoid schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:18:
[...]

Dat was ook het eerste wat er in mij opkwam.
Verrek, dat is hem. Bedankt allebei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
The Saint op RTL7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06 19:43
Ik ben op zoek naar een kung fu film van "vroeger". Deze een jaartje of 15 a 20 geleden gezien. Het ging over een kerel die bij een kung fu meester inbrak om zijn kungfu boek te stelen.
In dit boek stond alles om een kung fu meester te worden.
Enige wat ik qua personages nog weet is dat de meester wit haar en een witte baard had, maar dat hebben er zoveel helaas tegenwoordig..

Weet iemand welke film dit is toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
limefresh2011 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:06:
Ik ben op zoek naar een kung fu film van "vroeger". Deze een jaartje of 15 a 20 geleden gezien. Het ging over een kerel die bij een kung fu meester inbrak om zijn kungfu boek te stelen.
In dit boek stond alles om een kung fu meester te worden.
Enige wat ik qua personages nog weet is dat de meester wit haar en een witte baard had, maar dat hebben er zoveel helaas tegenwoordig..

Weet iemand welke film dit is toevallig?
"Spiritual Kung Fu"

IMDB: Quan jing (1978)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-06 19:43
Nee helaas is het die niet :). Het was geen Jacki Chan film. Alhoewel deze 5 ghosts film ook erg vermakelijk was vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagacitus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:25
Aerocivic schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:17:
Ik heb als kind een film gezien die ik me nog altijd herinner, maar echt nergens terug kan vinden.
Het is minimaal 20 jaar geleden.
Het ging over buitenaardse wezens, die er gewoon als mens uitzagen en op aarde kwamen. Ze konden niet tegen water, als ze nat werden ging hun 'huid' stuk en gingen ze dood.
Een paar scenes die ik me weet te herinneren:
- Op een bruiloft werden de gasten met een tuinslang bespoten (om te checken of iedereen wel 'echt' was.
- 's nachts keken een paar mannen, verscholen, naar de landing zo'n ufo. Dom citaatje dat ik me kan herinneren, terwijl ze naar de sterren keken: 'Kijk, daar is Kleine Beer'. 'Hmm, klein beertje'.
-Het einde was een soort space shuttle die in zee landde en waar een aantal mannen als helden onthaald werden door mensen aan de kade. De vrouw van één van hen kon niet wachten tot ze aan land kwamen en sprong in zee om naar ze toe te zwemmen.

Raar dat ik die details wel heb onthouden, het is echt zeker tussen de 20 en 25 jaar geleden dat ik de film zag...
Lijkt me sterk als iemand hier wat van weet te maken, maar who knows... :P
Dat moet haast wel deze zijn. Erg fout, maar kan me herinneren dat ik die als kind erg leuk vond. O-)

Le gendarme et les extra-terrestres (1979)

Kleinigheden leiden tot perfectie, maar perfectie is geen kleinigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Ik kan niet meer op de naam komen, de film is nog niet heel erg oud, rond 2010 denk ik.
Het plot is me niet meer helemaal duidelijk maar ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.

Het is een godenfilm, er zijn een aantal goden die waken over de aarde, alleen mogen ze niet ingrijpen met hun powers als er iets dreigt te gebeuren. Uiteraard gebeurt dit wel en is er een god die ingrijpt.
De reden voor het ingrijpen is volgens mij dat er bijna een leger van slechte goden word vrijgelaten.
De god die ingrijpt wordt vervolgens door een hogere god verbannen of gedood.

De film eindigt met een shot dat alle goden met slechte goden in gevecht zijn.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 20:16
bartijn2 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:23:
Ik kan niet meer op de naam komen, de film is nog niet heel erg oud, rond 2010 denk ik.
Het plot is me niet meer helemaal duidelijk maar ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk te omschrijven.

Het is een godenfilm, er zijn een aantal goden die waken over de aarde, alleen mogen ze niet ingrijpen met hun powers als er iets dreigt te gebeuren. Uiteraard gebeurt dit wel en is er een god die ingrijpt.
De reden voor het ingrijpen is volgens mij dat er bijna een leger van slechte goden word vrijgelaten.

Was het een film met een groot budget?

Thor?
IMDB: Thor (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Nee Thor is het niet, die heb ik gister nog even bekeken..

Er is een groep bad guys die opzoek gaan naar het ultieme evil army en deze vrij willen laten.
Op dat moment grijpt die ene god in..

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

bartijn2 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:23:

Legion (2010)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Helaas, Legion is het ook niet.

Trouwens leuk concept in die film, helaas matig uitgewerkt (naar mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Niet online

Reiben

Private First Class

bartijn2 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:35:
[...]

Helaas, Legion is het ook niet.

Trouwens leuk concept in die film, helaas matig uitgewerkt (naar mijn mening)
Deze dan?

Immortals (2011)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Mijn dank is groot!
Is toch iets anders dan in mijn gedachten, maar het is de film die ik bedoel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:52
bartijn2 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:47:
[...]
Mijn dank is groot!
Is toch iets anders dan in mijn gedachten, maar het is de film die ik bedoel!
Ah mooi dat dat hem is. Ik dacht zelf net aan Clash of the Titans.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Moi_in_actie schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 08:49:
[...]

Ah mooi dat dat hem is. Ik dacht zelf net aan Clash of the Titans.
Nee dat was hem niet, maar staat inmiddels ook in de watch list.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Ik zoek de naam van een (volgens mij) Nederlandse film. Het ging dacht ik over het leven van een tiener meisje dat haar haar op rood(?) had geverfd. Rood als in echt (fel) rood en niet natuurlijk rood (oranje achtig). Ik zag deze film een aantal jaar geleden maar ik kan niet op de titel komen. Hoe heet deze film???

Ik heb hier al een topic gemaakt maar tevergeefs :'( http://www.imdb.com/board/bd0000001/thread/216786772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wikipedia: Hoe overleef ik mezelf? (film) ?
Afbeeldingslocatie: http://dvd.nl/media/uploads/uploads_old_site/reviews/3646/shot4_large.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Raven op 07-07-2013 22:21 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Ja dat is 'em. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Nu ik dit topic ontdekt heb, nog maar eens een vraag dan :P
Het is een film die ik een jaar ofzo geleden zag en het gaat over een drugsdeal die fout gaat. Een amerikaanse man die ongelukkig getrouwd in een stacaravan woont, op een grote staat grenzend aan Mexico. (Texas? Mijn topografie is niet helemaal wat het geweest is.) De man in de stacaravan vind geld van de drugsdeal en neemt het mee. Daar komen mensen achter en die sturen een huurmoordenaar achter hem aan, en de rest van de film is eigenlijk een kat-en-muis spel tussen de moordenaar en de man. Wat heel apart is aan deze moordenaar is dat hij als wapen een zuurstoftank met een snel eruit schietende pin gebruikt, die ook word gebruikt om koeien te vermoorden voor het slachten. Aan het einde van de film rijd een auto in op de auto van de moordenaar, en loopt hij weg met een bot dat uit zijn arm steekt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:55
No Country for Old Men :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Verrek, nu ik het lees weet denk ik "Oh ja!" Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb rond 1985 een film o.i.d. op tv gezien waarin een "holodeck" was. Er raakten mensen in opgesloten en die maakten iets mee... Het ging om een lege grote vierkante kamer van ongeveer 7 meter x 7 meter (met een normale deur) in een woonhuis of laboratorium. Het holodeck sloeg regelmatig op hol en de deur ging niet meer open. De mensen in de kamer waren dan in groot gevaar.

Op een gegeven moment raakten twee mannen opgesloten en de kamer veranderde in een tropisch regenwoud (met tijgers?). Ik denk dat één van de twee mannen in zijn arm werd gebeten door een tijger.

In een ander fragment zat een groep van vijf mensen vast in de kamer.

Het was geen Star Trek en ook geen tekenfilm.
:)

Edit:
Het is het verhaal The Veldt van Ray Bradbury.
Waarschijnlijk heb ik de Zweedse TV-film Savannen gezien.

[ Voor 19% gewijzigd door Shmoopy op 17-12-2013 14:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven in "Hoe heet deze film?"
Raven schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:50:
Zal ook maar weer eens een lastige posten. :P

Weet nog 2 dingen van de film:

- Iets met een modelbouwhuis/maquette (oid) waarbij iemand zijn vinger beetje verbrand aan 't zolderdeurtje, stroomschok of zoiets.
- En dit: een of andere dude staat op het punt om ff "18+" bezig te zijn met een leuke meid in een schuur (oid) :P maar er vliegt ineens een een of ander beest (wesp achtig iets?) in z'n oor. Maar van wat ik me herinner zat dat beest vastgepind in zo'n doosje waar je insecten in bewaart.

Ring any bells?

Was geloof ik horror/griezel film :D
Eindelijk gevonden: IMDB: Amityville: Dollhouse (Video 1996) :D
Lisa Robin Kelly :9

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:28

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb een of twee jaar geleden een film gezien waarvan ik de naam kwijt ben, maar stom genoeg ook kwijt ben welke acteurs erin spelen. :|

De film gaat over een man, wiens vader opeens uit de kast komt. Hij heeft een veel jongere vriend, wat een beetje een apart figuur is (maar geen slechte).
Zelf ontmoet hij een vrouw op een feestje waar iedereen in kostuum is. Zij is verkleed als een mannelijk bekend figuur geloof ik; kan wel Charlie Chaplin of iets vergelijkbaars zijn geweest.
Volgens mij wordt zijn vader ook ziek en komt ie in het ziekenhuis terecht.

Ik kan de acteurs nog wel vrij aardig voor de geest halen maarja, ik kan ze niet op naam zoeken als ik zo niet weet waar ik ze nog meer van zou kennen. :+

Het is niet zo'n hele oude film. Paar jaar oud geloof ik.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 16:52
IMDB: Beginners (2010) neem ik aan?

Wat overigens de eerste hit was via https://www.google.nl/sea...official&client=firefox-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000

Cyphax

Moderator LNX
Ach, natuurlijk. Ik was wel aan het zoeken geslagen maar op de één of andere manier lukte het niet en ik had toch een andere acteur voor ogen dan McGregor om de één of andere reden. :+

Zal het hete weer wel zijn. :P
Dank je wel!

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Las vandaag dat Jeff Wadlow film Go Fast gaat maken, het gaat over snelle speedboten en durgswars. Zoiets als fast and furious op de zee.

Ik meen te herinneren dat er nog zo'n film uitkwam in jaren 90.
Ze moeten durgssmokkelaar pakken die een snelste speedboot heeft. Daardoor niet te pakken voor kustwacht. Toen hebben ze teams samenstellen, iedereen had eigen landsvlag (usa en mexico?) maar een van deze had Jolly Roger (piraatvlag).
En ik weet dat ze met 'nieuwste uitrusting' in donker kan varen op topsnelheid. Drie stuks boten?

Wie weet deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-06 21:00
Zandhaas schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 00:18:
Las vandaag dat Jeff Wadlow film Go Fast gaat maken, het gaat over snelle speedboten en durgswars. Zoiets als fast and furious op de zee.

Ik meen te herinneren dat er nog zo'n film uitkwam in jaren 90.
Ze moeten durgssmokkelaar pakken die een snelste speedboot heeft. Daardoor niet te pakken voor kustwacht. Toen hebben ze teams samenstellen, iedereen had eigen landsvlag (usa en mexico?) maar een van deze had Jolly Roger (piraatvlag).
En ik weet dat ze met 'nieuwste uitrusting' in donker kan varen op topsnelheid. Drie stuks boten?

Wie weet deze?
deze?
IMDB: Thunderboat Row (TV Movie 1989)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 00:19

bille

Don't call me Buff

Ok mijn wazige omschrijving van een film die ik zoek:

In de film draait het om een ruimteschip met 1 bemanningslid, een mannelijke kapitein. Op het ruimteschip gebeuren allerlei "rare" dingen tijdens een bezoek van een aantal gasten op het ruimteschip. Uiteindelijk blijkt dat het ruimteschip bestuurd wordt door de overleden moeder van de kapitein die allerlei zaken uithaalt om ervoor te zorgen dat haar zoon niet vertrekt.

Heeft veel weg van een combinatie tussen Event Horizon en The Forbidden Planet... Ik denk dat de film uit de jaren '70 komt.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 17:42

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

[/quote]

Is er geen beeldmaterialen? Ik zou het niet weten of deze t is.

ruimteschip film,
Vast niet Silent Running? (geen mama)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 21:10
Ik wil toch eens een poging wagen. Heel lang geleden een paar scenes gezien, het is denk ik een film uit de jaren 90.
In de scenes zijn 2 personen die door een soort van matrix achtige aansluiting in hun nek, in een soort van dromen/fantasie omgeving terecht komen. Volgens mij gebruiken ze deze wereld als een soort van vluchtweg. In de realiteit zijn ze óf op de vlucht voor iemand/organisatie óf ze zijn verslaafd aan de pracht en praal van de dromen/fantasie omgeving.

Ik ben er stellig van overtuigd dat Sandra Bullock in deze film speelt, maar als ik al haar titels op IMDB door kijk vind ik niks wat er op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06-2017
meintje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:02:
Ik wil toch eens een poging wagen. Heel lang geleden een paar scenes gezien, het is denk ik een film uit de jaren 90.
In de scenes zijn 2 personen die door een soort van matrix achtige aansluiting in hun nek, in een soort van dromen/fantasie omgeving terecht komen. Volgens mij gebruiken ze deze wereld als een soort van vluchtweg. In de realiteit zijn ze óf op de vlucht voor iemand/organisatie óf ze zijn verslaafd aan de pracht en praal van de dromen/fantasie omgeving.

Ik ben er stellig van overtuigd dat Sandra Bullock in deze film speelt, maar als ik al haar titels op IMDB door kijk vind ik niks wat er op lijkt.
eXistenZ ?
http://www.imdb.com/title/tt0120907/?ref_=sr_2
Is film o.a. met jude law

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-06 06:59

Indien het niet die van jazzVL is misschien The Thirteenth Floor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
_Johannn_ schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 09:39:
[...]

Indien het niet die van jazzVL is misschien The Thirteenth Floor
The Thirteenth Floor is het zeker niet. eXistenZ zou heel goed kunnen. Binnenkort eens proberen te kijken.
Bedankt voor de inzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-06 21:00
Zandhaas schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 01:03:
[/quote]

Is er geen beeldmaterialen? Ik zou het niet weten of deze t is.

ruimteschip film,
Vast niet Silent Running? (geen mama)
Ik kon geen beeld materiaal vinden. Het enige wat ik kon vinden was dat de titel ook de naam is van een superboot en dat het als een slechte film werd ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 21:50

Jennifer Lopez in The Cell sluit ook aan, van een afstandje.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk dat in dit geval toch echt eXistenZ wordt bedoelt. De film speelt zich af in een virtuele omgeving en ze zijn inderdaad op vlucht voor een organisatie of ze zijn iets op het spoor. Er zit een gave scène in een restaurant in.
spoiler:
Waarin de hoofdpersoon een wapen maakt van zijn maaltijd zonder dat hij het zelf bewust weet.

De ondertitel van eXistenZ is op zich ook wel grappig: "Makes The Matrix Look Like Child's Play".

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 19-07-2013 16:39 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:17
The Island dan? (film uit 2005 met Scarlett Johansson en Ewan McGregor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bij The Island was er geen sprake van Matrix stijl achtig iets, alleen een van de buitenwereld afgesloten gebouw waar de clones in leefden.

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 19-07-2013 19:00 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Zojuist eXistenZ gekeken, en hoewel het bijna niet anders kan dat dit de film is die ik zoek, ben ik toch niet volledig overtuigd. De scene die in mijn hoofd zit bevat een soort parallelle brug waarbij de vrouwelijke hoofdpersoon de mannelijke hoofdpersoon moet overtuigen om haar te volgen en vertrouwen. Aan de andere kant komen de scenes uit de 'viskwekerij' mij wel heel bekend voor.

Wel een erg vermakelijke film trouwens, met een zeer leuke vrouwelijke hoofdpersoon om naar te kijken. Nog niet volledig overtuigd dat dit is wat ik zoek, maar de andere genoemde opties zijn het zeker weten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Laatst online: 04-06 13:00

Blonde Tux

Advertentieboer

Ik zoek een film, waarin ergens in een donkere kerker een man aan het kruis in de brand wordt gestoken waarbij hij met een demonische stem een voorspelling doet.

Het is niet Angels & Demons, maar zit wel in dergelijke categorie.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

meintje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 23:25:
Zojuist eXistenZ gekeken, en hoewel het bijna niet anders kan dat dit de film is die ik zoek, ben ik toch niet volledig overtuigd. De scene die in mijn hoofd zit bevat een soort parallelle brug waarbij de vrouwelijke hoofdpersoon de mannelijke hoofdpersoon moet overtuigen om haar te volgen en vertrouwen. Aan de andere kant komen de scenes uit de 'viskwekerij' mij wel heel bekend voor.

Wel een erg vermakelijke film trouwens, met een zeer leuke vrouwelijke hoofdpersoon om naar te kijken. Nog niet volledig overtuigd dat dit is wat ik zoek, maar de andere genoemde opties zijn het zeker weten niet.
The 13th Floor? Die kwam ongeveer gelijk uit en werd nog wel eens door elkaar gehaald.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
Vrijdag schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 14:37:
The 13th Floor? Die kwam ongeveer gelijk uit en werd nog wel eens door elkaar gehaald.
meintje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:06:
The Thirteenth Floor is het zeker niet. eXistenZ zou heel goed kunnen. Binnenkort eens proberen te kijken.
Bedankt voor de inzet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Ik heb een trailer van de Thirteenth floor gekeken en die is het 100% zeker niet. Waarschijnlijk is het zo lang geleden dat ik die film heb gezien, dat eXistenZ gewoon is waar ik naar op zoek was. Maarjah, die scene in mijn hoofd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 21:50
Blonde Tux schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 03:19:
Ik zoek een film, waarin ergens in een donkere kerker een man aan het kruis in de brand wordt gestoken waarbij hij met een demonische stem een voorspelling doet.

End of Days of misschien Constantine
Specifieke scene staat me niet bij, zit volgens mij iets in End of Days dat er op lijkt.

Constantine is wat mij betreft de betere film. Als je je verveelt zou je The Ninth Gate nog kunnen proberen. Niet 100% geslaagd maar zeker apart.

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Vrijdag schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 14:37:
[...]

Inmiddels the Thirteenth floor ook gekeken, en die is het zeker weten niet. Wel een toffe film trouwens :)
Ik hou het er maar op dat eXistenZ de film is die ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 22:43

superwashandje

grofheid alom

ik weet niet meer precies hoe die gaat (al te lang geleden gezien) maar het sfeertje past volgens mij wel: IMDB: The Order (2003) ?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024

Omschrijving waar jij het overhebt "n soort van matrix achtige aansluiting in hun nek, in een soort van dromen/fantasie omgeving terecht komen" moest ik aan Sleep Dealer denken, maar dit is een film uit 2008. Sandra Bullock speelt iedergeval niet in. :9

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/fb/Sleep_dealer.jpg
Afbeeldingslocatie: http://spanishdilettante.files.wordpress.com/2009/12/my-movie-sleep-dealer-by-alex-rivera.jpg?w=500

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

meintje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:50:
[...]

Inmiddels the Thirteenth floor ook gekeken, en die is het zeker weten niet. Wel een toffe film trouwens :)
Ik hou het er maar op dat eXistenZ de film is die ik zocht.
Er werden eind jaren 90 enkele films uitgebracht die met virtual reality werkten, waaronder Existenz, Matrix en 13th Floor. Er was ook een film die ging over een computerspel waarbij de doden in het spel ook in het echt gebeurde. Misschien is dat de film die je zoekt? (als het met Existenz al niet is opgelost natuurlijk) Ik ben alleen de naam van de film kwijt, het was in elk geval niet Brainscan.

Fallen met Denzel Washington, of The Excorcist - The beginning?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Vrijdag schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:17:

Er was ook een film die ging over een computerspel waarbij de doden in het spel ook in het echt gebeurde.
Dat kan film "The Gamer"zijn, waarbij je online FPS speelt met gevangenen, soort van Battlefield / CoD MW of film Avalon.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Dutchman! schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:04:
[...]
Jennifer Lopez in The Cell sluit ook aan, van een afstandje.
Dacht ik eigenlijk ook aan. Vooral het feit dat haar personage dromen infiltreert om via die weg dingen te achterhalen. Ze moet in een bepaalde scene een jongetje overtuigen... Deed me er aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Laatst online: 03-06 21:06

Slapstick

Me, myself or I

Lord_Salo schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:22:
[...]

Dat kan film "The Gamer"zijn, waarbij je online FPS speelt met gevangenen, soort van Battlefield / CoD MW of film Avalon.
"Gamer"

Wikipedia: Gamer (film)

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Laatst online: 08:28
Ik ga het hier eens proberen. Het feit dat ik niet meer weet welke film dit is, zit me al jaren dwars. In de hoop dat één van jullie het misschien weet:

Ik kan me twee scenes uit deze film herinneren.

1) Een vrouw moet uit een rij verdachten, de juiste verdachte aanwijzen (ik dacht dat het om een moordenaar ging). Als zij de moordenaar uit de line-up heeft gepikt, springt hij door het glas en valt de vrouw aan.

2) Als de vrouw thuis komt (ik vermoed een geheel andere scene) zit de moordenaar haar op haar patio op te wachten en grijpt hij de vrouw terwijl ze probeert weg te rennen.

Ik weet, het is niet veel: maar vooral de scene waar hij door het glas springt is me bijgebleven, ik hoop bij sommige van jullie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Is dat niet één van die I know what you did last summer of Scream films? Die scene met dat springen door het 'line-up-glas' doet me daar aan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:17

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb laatst een trailer gezien, maar kan mij echter niet meer de titel herinneren. Een soort exorcisme comedy. 2 priesters die het nogal vreemd aanpakken. Volgens mij droegen ze geweren, weet ik niet zeker. Wel weet ik zeker dat ze allebei bruin haar hadden en uit het Vaticaan kwamen. Eentje die rookte...

Als iemand het weet, ben ik je zeer dankbaar :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Recente film? Want met exorcisme comedy denk ik meteen aan
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=OKu1UIlMoP0]

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 27-07-2013 10:21 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:17

SkyStreaker

Move on up!

Recente film, dit is het echt niet :) Het thema beslaat de hele film.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste