Even een hele andere use case, ik ben na een weekendje weg 1 sleutelbos verloren. Nu hoop ik dat die gewoon ergens in een tas/jas zit maar we krijgen hem niet gevonden.
Nu zat ik te denken, aan de bos zat een VW Golf (2013) en Ford Focus (2014) sleutel, beide met transponder dus. Daarbij heeft de Focus ook nog eens keyless starten (ik kan de sleutel in mijn broekzak houden en de auto starten met een knop).
Als het goed is moet(en) de auto(s) dus continu op een frequentie een signaal uitsturen wat ik zou moeten herkennen. Mijn plan is om met een RTL-SDR of een HackRF (kan ze beide lenen) op zoek te gaan naar mijn sleutelbos.
Ik heb zelf al wat zitten zoeken en lezen in dit topic en als ik het goed begrijp opereren de sleutels op de 43xMhz band. Een band waar afaik erg veel signalen op te vinden zijn. Luisteren op deze band en rondlopen met mijn antenne gaat hem dus niet worden.
Ik heb hier echter nog een 2e setje sleutels van dezelfde auto liggen. Mijn idee was om een soort sample van de signalen die deze sleutels afgeven te maken en kijken of ik eenzelfde soort patroon kan vinden.
Mijn vragen:
1) is het aannemelijk dat zoiets gaat lukken of zijn de signalen van de sleutels waars te verschillend/signaal te zwak?
2) Wat zou goede tooling zijn die mij hierbij zou kunnen ondersteunen?
3) Zend de sleutel überhaupt wel continu? Of luistert die naar een signaal van de auto
edit:
Als ik dit (
http://eprint.iacr.org/2010/332.pdf) lees dan heb ik pech. De auto begint met een wake up signaal te sturen voordat de sleutel reageert. Jammer
[
Voor 8% gewijzigd door
laurens0619 op 16-04-2015 09:05
]