Baiko schreef op woensdag 19 december 2012 @ 02:46:
[...]
Ik heb geen idee of het een rip is, ik heb DayZ namelijk nooit gespeeld. Ik heb wel video's gezien van DayZ en heb ook overwogen het te kopen, echter kwam ik uit op War Z video's op youtube. War Z sprak mij meer aan vanwege de (iets) betere graphics.
Ik heb zelf DayZ wel gespeeld. En ja, de games zijn bijna exact hetzelfde. De verschillen zijn dan de features als meerdere chars, global inventory, een market, en je startgear. Maar verder: het was ook schandalig donker, van plek naar plek trekken voor loot (waar de zombies zich voornamelijk ook bevinden), Bandits, zelfs de sociale "problemen" als KoS en grievers zijn aanwezig

Ik heb geen idee waarom er zoveel kritiek is op de game. Ik denk dat mensen gewoon keihard af worden geslacht en daarom huilie huilie gaan doen. Mensen leveren veel kritiek maar ik vind niet dat ze het goed onderbouwen.
edit: Zojuist even die video bekeken van TotalBiscuit, ik waardeer zijn video's meestal. Alleen is dit wel een erg grote noob in WarZ

Je kan niet zomaar een camp binnen rennen.. je moet met je flashlight afgelegen plekjes looten. Rustig zombie voor zombie pullen en dood maken.
YaaD schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:59:
[...]
Eens, hij speelt de game alsof het een FPS is ofzo

En dan boos worden als ie van een berg afklettert en health kwijt is. Het is ff een omslag hoor, de game, maar je moet niet denken dat je een FPS speelt

Dit heb ik al eerder aangehaald: ik denk dat een groot deel van de problematiek simpelweg is dat de game dusdanig "anders" is dan wat we gewend zijn qua online shooters, en mensen daar niet mee kunnen copen. Bij DayZ (waar ik een stuk meer van heb gespeeld/gelezen, maar het is allemaal erg applicable hier) begon iedereen langs de kust met een pistol. Je had dan gewoon op een server een mannetje of 10 of 20, die gewoon na spawn direct naar de grote steden renden om daar te gaan lopen schieten op alles wat beweegt. En als ze dood waren: respawn, rennen naar stad, schieten. Ook survivors die zelf vers waren gespawned (en weinig nuttigs bij zich droegen) werden doodgeschoten, want tja dat was weer een "frag".
En je ziet het wederom op het forum (net als bij DayZ): mensen willen PvE servers, mensen willen scores, mensen willen mechanics om grieven te voorkomen, mensen willen mechanics om het meer CoD te maken, etc. etc. Spelers lijken zich niet te beseffen dat het DayZ/WarZ concept geen Left for Dead is (zombies schieten met teammates) of CoD (elkaar verrot schieten), maar een "survival simulatie" in een post-apocalyptische wereld.
En dat filmpje van TotalBiscuit laat dit inderdaad deels zien, zijn klachten zitten voornamelijk in het feit dat het leeg is en dat hij dingen niet "snapt", maar goed dat doet hij ook een beetje zelf gezien de routes die hij neemt. Sowieso is dit blijkbaar zijn eerste 40 minuten ooit (hij had nog geen prone knop gevonden), dus dan vraag ik mij af in hoeverre zijn mening nu echt zo valide is. Ook zijn onbegrip in het concept is als hij rond de 31 minuten loopt te klagen dat je items kwijt raakt als je dood gaat.
En naast het feit dat ik het heerlijk vind om naar dat gerant van die video reviewers te luisteren, meestal zijn ze wel altijd OF ontzettend positief, OF ontzettend negatief. En als ze negatief zijn, zeiken ze over ALLES (zoals die korte rant over de "grave" toets). Hij geeft rond de 30 minuten aan dat hij negatief was toen hij aan de review begon, en rond de 32 minuten zegt hij dat hij expres een server heeft genomen met weinig spelers. Ik vind het nogal triest om dan te zeuren dat er te weinig gebeurt (en het "The Bore Z" noemt). Ook zijn gerant op het einde over Steam vind ik gelul, er zijn echt wel wat fouten gemaakt door Steam, maar de zaken die hij er allemaal bij haalt zijn compleet irrelevant. Het enige waar ik hem echt gelijk in moet geven is dat de game gewoon niet af is. En dan kan ik de klachten wel begrijpen.
Ik zeg ook niet dat de game perfect is, maar het was al vanaf het begin duidelijk dat:
- de game heel anders zou zijn dan andere games, zelfs andere zombie games;
- de game bijna exact hetzelfde als DayZ zou zijn.
Ik blijf er bij dat het een verwachtings-kwestie is. Als jij actie verwacht, dan snap ik dat deze game nogal tegenvalt. Maar het concept is juist "leeg" (in de steam omschrijving staat "desolate countryside", waar in een eerder gepost filmpje weer werd geklaagd dat het te vol was

), het concept is juist langzaam en ja, voor sommigen is dat saai. Punt is ook dat door de pace de game gewoon niet goed uit de verf komt met 40 minuten spelen. Hij klaagt dat het geen game is, dat hoorde je vaak op de DayZ server: inderdaad, het is niet persé een game, maar meer een survival-simulatie en sociaal experiment.
En daarom zei ik ook laatst, het duurt even voor de community settelt: er gaan mensen weg die denken dat het CoD is, en langzaam maar zeker worden de verkopen minder, is de hype weg en lijkt de game meer op hoe het hoort. Bij DayZ was dat exact zo, maar dan andersom: hoe populairder de game werd (en hoe meer Arma werd verkocht), hoe beroerder de situatie op de servers qua spelers.
edit: overigens dat van die berg heeft hij wel een beetje gelijk in, dat is nog een nare bug. Ik liep laatst gewoon van een helling af, ben ik dood
edit2: misschien is voor mij de beste omschrijving wel dat op het moment WarZ de beste implementatie is van het DayZ concept wat je kan krijgen op het moment. Dat de game verbleekt bij andere titels maakt mij niets uit, als je een DayZ achtige game wil spelen moet je WarZ hebben.
[
Voor 9% gewijzigd door
LiquidT_NL op 19-12-2012 10:11
]
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.