[PC] The War Z

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

[PC] The War Z

Intro

Introductie

It's been five years since the outbreak; leaving in its wake a post-apocalyptic nightmare with ninety-five percent of the human population gone. In order to stay alive, you will need food, weapons, and other supplies. Some of you will be able to scavenge as you navigate the terrain, others will be forced to fight for survival as you encounter zombies and other players. Every decision will have an impact on whether you live or how quickly you die.

Prijzen en data

Beta gaat vanaf 31 oktober van start Pioneer kan je direct spelen (niet echt meer nodig dus)

Prijzen zijn:
Survivor: $24,99
Pioneer: $39,99
zie https://account.thewarz.com/buy/buy.html

Impressie

Plaatjes
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bRjdPfpuRvi9x3UpfvGeJ0JO/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0VrEUg5EuccVdMIkC52p0w0h/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GAMUj1GWZ3dZGh6NYrK0ziZe/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WG1yiW6hqv4T9rXiEOOCT6WI/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sI9i8W23Y1EPCXTyRn3Huz6t/full.jpg

Filmpjes

Impressie map Colorado

Gameplay

Bouwen en klimmen

Speelbare maps

Voorlopig is er nog 1 map beschikbaar die na 31oktober vrijwel helemaal speelbaar zal zijn. In de toekomst zullen er meer maps uitkomen.

Map Colorado
Deze bevat 3 steden. Onderstaand screenshot tot de bergen schijnt zo'n 13km te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VxCVHbYBNfdlEZDAsqbBFNVH/full.jpg

Vragen en antwoorden

General
The War Z - is it an MMORPG or shooter?
It's little of both and sort of neither of either ;) The War Z is first and foremost a "sandbox" survival game. We're creating an open world for players to live in, explore and ultimately create their own experience. There are no character levels or unrealistic stats, skills or abilities to learn and new players just joining the game will be on almost the same level playing field as a player that has been playing for a month.

Do you have storyline or quests in a game?
There is a back story to the game, but as far as there being a storyline that players need to follow within the game - the answer is no. The gameplay is designed to be open world sandbox so that players really have the opportunity to create their own, unique experience. We don't define any quests that you have to complete in order to obtain items in the game. However, players will be able to create their own quests and missions for other players and then post rewards for completing those missions. Once again - we just provide the tools and the players create the experience.

What are system requirements?
If your computer has at least 2GB of RAM, has video card that supports Shader Model 3.0 - then you should be able to play The War Z.

GAME ECONOMY - HOW MUCH THINGS COST
Is the game free to play or is there a subscription model?

Neither. The game will be available at launch as a single-purchase download with no payments required to play after that. No subscriptions or hidden fees. You'll be able to spend money in the game for items of convenience or to rent game servers.

You mentioned that there will be a store or marketplace in the game. Is it micro-transaction based?
As you explore the game world, you'll find two types of currency - Dollars and Gold Coins. Both can be used for barter between players if you want or to purchase certain consumables (food, medicine, ammo) at the General Store in one of the safe settlements and in the Marketplace in the frontend. Not all items that you find in the world will be purchasable, and by no means do you need to use the store at all - everything can be found in the game world.

I want PAY FOR WIN! I have lots of money to spend![
Sorry pal, but this is the wrong game. Like in a real-world, post apocalyptic scenario, your money will mean much less than your natural survival skills, training and wits.

GAME SERVERS
Who's hosting the game servers?
We're handling hosting and management of all game servers. We're not relying on players to buy and install and host game servers in order to connect to and enjoy the game.

Will I be able to host or rent my own private server?
Yes, not only that - you'll be able to rent a game server from inside the user interface without leaving the game. You will be able to choose server settings, configure things like public or private, password protection, allocate certain number of slots for your friends and clan members, etc.

What is limit of players per server?
When renting a server you'll be able to choose between a predefined number of player slots. The lowest amount of players per server is 70 and the maximum is 250.

What's about lag?

We feel really confident about the issue of lag since War Inc. Battle Zone uses the same engine and is able to host a very fast-paced, precise action shooting game, with up to 64 players per map and only three datacenter locations - East Coast USA, Netherlands and Russia. That and the fact that players from Australia have been dominating the leaderboards. We've also improved the network code to produce even better results.

Meer info

Website
Forum

[ Voor 4% gewijzigd door Paniohitus op 30-10-2012 20:42 ]

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Was zover nog geen topic over, ben er nog mee bezig het wat op te vrolijken. Vanaf morgen dus speelbaar voor beta-klanten! Ik heb er wel zin in!

[ Voor 31% gewijzigd door Paniohitus op 30-10-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480250

DayZ, maar dan zombie survival?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Ik heb DayZ ook een paar maanden gespeeld. Was eerst wat sceptisch, maar de reacties zijn toch best veelbelovend en ben wel benieuwd. Er zijn veel DayZ aanhangers die WarZl een kopie vinden, kan... geen idee, maar de actie gaat lekker vloeiend, het ligt op de plank en werkt wat je over de huidige status van DayZ niet kan zeggen. Er zitten zaken in die wat meer arcade zijn, zoals een market waar je kunt traden dacht ik. Hoe dat uitpakt moet nog bekeken worden uiteraard, maar hoeft niet verkeerd te zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Paniohitus op 30-10-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Lang gameplay filmpie en uitleg ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 381416

Preddie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:28:
Ik heb DayZ ook een paar maanden gespeeld. Was eerst wat sceptisch, maar de reacties zijn toch best veelbelovend en ben wel benieuwd. Er zijn veel DayZ aanhangers die WarZl een kopie vinden, kan... geen idee, maar de actie gaat lekker vloeiend, het ligt op de plank en werkt wat je over de huidige status van DayZ niet kan zeggen. Er zitten zaken in die wat meer arcade zijn, zoals een market waar je kunt traden dacht ik. Hoe dat uitpakt moet nog bekeken worden uiteraard, maar hoeft niet verkeerd te zijn.
Warz bestaat al sinds 2011 en Dayz is begonnen in Januari dit jaar. Dat veel aanhangers van Dayz beweren dat Warz is een kopie is, is niet gegrond.
Nadeel dat Dayz heeft is dat het een mod is waarbij het altijd de restricties zal hebben van Arma terwijl Warz een opzichzelf staande game is die veel verder kan ontwikkelen. Dit zie je nu al terug wanneer je de twee games naast elkaar houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-07 19:55
ff voor de goede orde, dit is de stand alone van de day-z mod voor arma 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464471

Denniz0229 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:51:
ff voor de goede orde, dit is de stand alone van de day-z mod voor arma 2?
Nee, deze game is van een geheel andere studio. De makers van de Arma 2 mod zijn momenteel nog bezig met de Dayz stand-alone. Deze wordt eind van dit jaar verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Anoniem: 464471 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:54:
[...]

Nee, deze game is van een geheel andere studio. De makers van de Arma 2 mod zijn momenteel nog bezig met de Dayz stand-alone. Deze wordt eind van dit jaar verwacht.
beter goed gejat als slecht gestolen dan maar he :+

ik wacht wel tot de day-z mod stand alone word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Ik zie het wel zitten deze War Z. Alleen begrijp ik nog niet precies hoe het zit met betalen ? Zoals ze zeggen betaal je dus 1x, en alles wat er nog aan maps etc uitkomt krijg je dan gratis ? Je hebt n unlimited accountt ofzoiets ? Want op hun site lijkt dat weer niet zo, kom er niet helemaal uit. Maar deze game lijkt me wel vet om te spelen. Engine is niet state of the art, maar mooie genoeg en als de gameplay maar in orde zit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denniz0229 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:56:
[...]

beter goed gejat als slecht gestolen dan maar he :+

ik wacht wel tot de day-z mod stand alone word.
Ik wil Warz verder niet verdedigen maar zoals ik al eerder zei. Warz bestaat al langer dan Dayz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464471

Zoals al eerder is aangegeven is de game War Z al eerder ontwikkeld dan de mod DayZ, de makers van War Z hebben in een aantal interviews (bron zo even niet bij de hand) aangegeven dat er een aantal onderdelen van DayZ zijn overgenomen en toegevoegd aan hun game.

1 van de onderdelen welke ze hebben gewijzigd nadat DayZ populair en bekend werd is het feit dat de map nu compleet toegankelijk is. De eerste opzet van War Z was dat je bepaalde gebieden kon vrij spelen nadat je ingame vorderde. En zo zijn er nog een aantal dingen beinvloed.

Ik wacht de reviews eerst rustig af, bij Dayz sprak mij de sfeer dusdanig aan dat ik Arma2 + bijbehorende uitbereidingen had aangeschaft. Na vele ingame-beelden bekeken te hebben, hebben mij deze (nog) niet kunnen overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist een nieuwe patch uitgekomen voor de Alpha versie.

Patch Notes 10/31/12

Map size increased
New Zombies!
Special Halloween Zombies
New Halloween helmet in the marketplace.
Zombie attack distance reduced slightly
Zombie damage reduced
Increased the pick up range for items to fix an issue with items on top shelves
Fixed bug with showing undefined in options when switching to custom settings
Melee detection radius lowered.
Text now informs you if you were killed by a Zombie or Player
Fixed zombie ragdoll affects.
Optimized grass on low quality settings

Ben net gelijk even wezen kijken in de grote stad. Met 5 man op de server en natuurlijk kom ik weer een bandit tegen. Buiten dat was er weinig te beleven. Later vandaag maar een kijkje nemen op het vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik heb dit spel ook gepreordered en moet zeggen dat ik me er erg mee kan vermaken. Het is echt een spel waar overleven een kwestie is en waar niemand is te vertrouwen.
De ene keer kom je een groep tegen die tot de tanden bewapend zijn, geweer in de hand op je af lopen, om je ineens gratis voedsel, water en verband te geven. De andere keer kom je een persoon tegen die ongevaarlijk lijkt, met je mee op pad gaat en je in je rug steekt (nou ja slaat met een hamer) om zo je chocolade reep te stelen.

De engine spreekt mij overgens wel erg aan, ziet er naar mijn standaarden prima uit en je kunt makkelijk zombies, spelers etc. van ver af spotten. Ook loopt het spel in mijn ervaring erg stabiel, nog geen enkele crash meegemaakt. En dit voor een Alpha/Beta versie.

Waar ik zelf op loop te wachten is de toevoeging van voertuigen zoals de devs beloofd hebben, het quest systeem (quests gemaakt door andere spelers) en de mogelijkheid servers te huren.

Ook handig is te weten dat je spullen die je vind veilig kan opslaan in een shared storage voor al je karakters. Je doet dit door naar een safe zone te gaan (rood gemarkeerd op je map), uit te loggen en dan in character screen naar je inventory te gaan. Deze items kun je sharen met al je karakters.

Leuk kenmerk is de 2 verschillende soorten servers die je kan huren:

- Stronghold: Een kleinere map met een stronghold (boerderij, villa, etc.) waar je kan roleplayen, leven, groente verbouwen, wapens en voedsel opslaan etc. etc. Tevens volgens de devs te beveiligingen met een server password.
- Normale server Private/Public: Een wereld map (groter dan stronghold) om het normale spel op te kunnen spelen.

Als mensen een keer met mij rond willen lopen door The WarZ mag je mij altijd een PM sturen, ook voor vragen kun je altijd bij me terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 09:19
Na een tijdje DayZ gespeeld te hebben deze ook maar gekocht en wat een verademing. De engine loopt een stuk soepeler en de gameplay is dat ook. Voor een alpha voelt het echt al meer als een beta!
Gister voor het eerst gespeeld, en ik irriteerde me al snel aan het feit dat je niet net als bij DayZ met rechts kon zoomen zonder wapen. En wat denk je? Vandaag is dat al gepatched :D

Net met 2 friendlies wat trailer parks geloot, grotere backpack, pickaxe en een handgun gevonden. Na een half uurtje begin ik langzaam mijn twee medesurvivors te vertrouwen, wanneer een van de twee ons voorsteld aan een vierde speler. Na die kennismaking werd ik natuurlijk meteen gekilled door deze vierde persoon met de mededeling "backpack upgrade..." :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Anoniem: 381416 schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 11:55:
[...]

Ik wil Warz verder niet verdedigen maar zoals ik al eerder zei. Warz bestaat al langer dan Dayz
En heb je daar enig bewijs voor? De enige die ik dat zie claimen zijn de devs, die bekend staan om hun leugens en waardeloze games.

http://dayzmod.com/forum/...t-liar-in-gaming-history/

Kwam laatst nog een veel uitgebreidere reddit oid tegen waar ze ook wat dieper ingaan op die Sergey Titov.

Ook leuk:
http://i.imgur.com/EBOr7.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door unfor op 03-11-2012 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
Vind het grappig die 2 links die je post, WarZ is namelijk gebouwt op de War Inc engine en komt net zoals hun game War Inc ook op steam waarschijnlijk.
Ze wilden WarZ eerst bouwen op UE3 engine maar zijn daar al snel vanaf gestapt. De devs geven ook eerlijk toe dat ze veel elementen uit DayZ hebben over genomen omdat die elementen ook goed werken.

Persoonlijk vind ik de War Inc engine voor dit soort spellen soepeler spelen dan de Arma II engine, dus WarZ heeft mijn voorkeur.

Ik raad je ook aan deze post te lezen, daarin geeft de dev toe dingen uit DayZ over genomen te hebben.

http://forums.thewarz.com...ommunity-assembled-Quotes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Voor degene die guest keys hebben even een heads up. De 48-uurs periode gaat in vanaf het moment dat je de key registreert, niet vanaf het moment dat je het spel voor het eerst speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:04
d33n schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:03:
Na een tijdje DayZ gespeeld te hebben deze ook maar gekocht en wat een verademing. De engine loopt een stuk soepeler en de gameplay is dat ook. Voor een alpha voelt het echt al meer als een beta!
Dit spreekt mij al heel erg aan, heb zelf ook geruimte tijd Dayz gespeeld maar de lol was er alvrij snel af met al die bugs.

Als ik dus Pioneer order kan ik gelijk spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeadKnight schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:18:
[...]

Dit spreekt mij al heel erg aan, heb zelf ook geruimte tijd Dayz gespeeld maar de lol was er alvrij snel af met al die bugs.

Als ik dus Pioneer order kan ik gelijk spelen?
Je kan als pioneer gelijk spelen ja. Ik meen zelfs dat je nu ook als survivor gelijk kan spelen. Eerder had een Pioneer als voordeel dat je dan early alpha acces had. Maar deze early acces is op 31 Oktober afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

Als ik dus die survivor koop, kun je gewoon altijd spelen toch ? Die andere versies zijn puur uitgebreidere versies ? Survivor is gewoon al de volledige game waar ik dus ook alle patches/updates/nieuwe maps etc gratis bij krijg ? Of begrijp ik het verkeerd ? Ik en een maat van me zouden hem heel graag willen spelen namelijk, en voor die 25 dollar ofzo is dat goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JediUberknaft schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:52:
Als ik dus die survivor koop, kun je gewoon altijd spelen toch ? Die andere versies zijn puur uitgebreidere versies ? Survivor is gewoon al de volledige game waar ik dus ook alle patches/updates/nieuwe maps etc gratis bij krijg ? Of begrijp ik het verkeerd ? Ik en een maat van me zouden hem heel graag willen spelen namelijk, en voor die 25 dollar ofzo is dat goed te doen.
Dat klopt inderdaad. Pioneer en Legend geven je alleen extras zoals ingame money en 1 tot 6 maanden toegang tot een private stronghold server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft

JediUberknaft

ok, thanks voor de info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Ik vind het lekker spelen. Heb alleen te weinig voedsel. Water kan ik overal vinden, maar blikjes zijn behoorlijk schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
unfor schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:06:
[...]

En heb je daar enig bewijs voor? De enige die ik dat zie claimen zijn de devs, die bekend staan om hun leugens en waardeloze games.

http://dayzmod.com/forum/...t-liar-in-gaming-history/

Kwam laatst nog een veel uitgebreidere reddit oid tegen waar ze ook wat dieper ingaan op die Sergey Titov.

Ook leuk:
http://i.imgur.com/EBOr7.jpg
Wat ze hebben gedaan:
-ze hebben hun spel War inc. gepakt.
-ze hebben geroken dat ze geld konden verdienen door War inc om te modden tot Day-z kloon, War-z.
-ze hebben mensen War-z laten pre-orderen.
en toen geclaimd dat het hele zombie surival concept HUN IDEE was en ze al jaren met development bezig waren. }:|

Ik vind developers die zo iets flikken gewoon oplichters en ik zal er nooit een cent aan uitgeven, maakt niet uit hoe fantastisch die MOD uiteindelijk word.

YouTube: WarZ SCAM - RHINOCRUNCH was right
http://www.se7enpoints.or...-secret-dayz-rip-off.html

Lijkt mij duidelijk. Dit spel is nauwelijks een topic waard op GOT, wat die developers aan het flikken zijn daarintegen... Daar wil ik best een discussie over volgen :P

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
En voor degenen die nog enige hoop hebben, dit spel is ook door Sergey Titov gemaakt:

Maar blijf vooral denken dat dit spel goed word. :z :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 12:51
Het ziet er inderdaad redelijk "louche" uit wat die WarZ developers doen. Het feit alleen al dat ze hun game durven 'WarZ' noemen, toont gewoon dat ze azen op de mensen die DayZ leuk vinden.
Het is inderdaad een redelijk cheape stunt, maar langs de andere kant:

- Is wat competitie niet beter? Ik ben blij dat er nu meerdere zombie survival games komen. Daarnaast is er ook nog The Dead Linger die sinds enkele dagen in zeer vroege Alpha is: http://www.thedeadlinger.com/archives/1099 en video:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GvBkm8AiSXE]

Dit is een Kickstarter game en als ik het mij goed herinner, was deze Kickstarter gestart vooraleer de hype rond DayZ ontstaan was. De Alpha zal om de 2 weken geupdated worden. Deze is nu reeds te spelen als je pre-ordered.

- In welke mate kan je aantonen dat iets gestolen is of niet? Ik bedoel: kijk naar First Person Shooters: daar zie je ook telkens dezelfde elementen in alle concurrerende franchises terugkeren.
Hier in die Zombie Survivals is het hetzelfde: iedereen heeft een backpack, iedereen moet eten en drinken, etc. Het zal net leuk zijn om te zien waarin de games (DayZ, WarZ, The Dead Linger) zich onderscheiden!

Ikzelf wil al lang DayZ kopen maar het is er nog steeds niet van gekomen, omdat ik nog tal van andere games uit te spelen heb in mijn beperkte vrije tijd...
Ik heb nu gehoord van die DayZ stand-alone maar eerlijk gezegd ben ik teleurgesteld dat de game nog steeds op de Arma 2 engine zal draaien. Of eerder: een branch van die Arma 2 engine. Veel liever had ik de Arma 3 engine gezien want de gameplay trailers daarvan zien er echt subliem uit. :9~

Als ik merk dat WarZ er over het algemeen beter uit ziet dan DayZ, dan is dit toch al een groot pluspunt voor mij... True, graphics betekent niet alles, maar graphics vind ik toch belangrijk om meer immersion, meer inleving te hebben.
Maar het is gewoon afwachten: ik kan bijvoorbeeld WarZ wel mooi vinden, maar daarnaast ook té kleurrijk in vgl met DayZ standalone en dan wordt het toch die laatste. >:)

Ik zou zeggen: sit back and relax, everone! En voor de rest: blijf maar gameplay posten, van beide games :P (The Dead Linger is nog in een te vroeg stadium om al oordelen te vellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
DAT het gekopieerd is maakt me echt niet uit, een idee kopieren mag... concurrentie is alleen maar goed.
Maar het liegen over de ontwikkeling van een spel en zeggen dat het JOUW idee was. DAT vind ik echt niet kunnen.

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

unfor schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:46:
En voor degenen die nog enige hoop hebben, dit spel is ook door Sergey Titov gemaakt:

[video]

Maar blijf vooral denken dat dit spel goed word. :z :w
Beetje flauw om er een game bij te halen van tig jaar geleden. Buiten mij zijn er genoeg spelers die het spel nu al op waarde schatten en er veel plezier mee hebben.

Warz is zijn vroege stadium (alpha) al een stuk stabieler en buglozer als Dayz. Ik ben overgestapt van Dayz naar the Warz omdat het laatstgenoemde toch een stuk meer potentie heeft. Het wordt met de dag beter door alle patches en bigfixxes. Eindelijk een game waar ik het gevoel heb dat er is geluisterd wordt naar de communitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Anoniem: 381416 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:12:
[...]
Beetje flauw om er een game bij te halen van tig jaar geleden.
Het zegt wel wat over de developer.
Ik wil best een recenter voorbeeld erbij pakken, kijk naar War Inc. (het spel waar WarZ een mod van is)

Ik snap best dat er mensen zijn die zoiets leuk vinden, maar ik speel liever wat kwalitatief hoogwaardigere games.
Alles wat je in War Inc ziet is hergebruikt in WarZ.

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 03-11-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Mensen, lekker boeiend. Het is een spel dat je kan spelen, maakt mij het nu uit dat ideeen gejat zijn of niet of welke kwaliteit de vorige games hadden. Je speelt een spel, je vind het wel of niet leuk en dat is het. Hier zie ik principekwesties, mensen die uit vanuit deze reden een spel afkraken. Prima, maar ga dan niet in dit topic klagen over iets waar je zelf geen last van hebt aangezien je het spel toch niet speelt.

En als je hier wel problemen mee hebt, begin een rechtzaak tegen de makers van War-Z, maar val mij hier niet mee lastig.

[ Voor 12% gewijzigd door Paniohitus op 03-11-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Preddie schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:25:
Mensen, lekker boeiend. Het is een spel dat je kan spelen, maakt mij het nu uit dat ideeen gejat zijn of niet of welke kwaliteit de vorige games hadden. Je speelt een spel, je vind het wel of niet leuk en dat is het. Hier zie ik principekwesties, mensen die uit vanuit deze reden een spel afkraken. Prima, maar ga dan niet in dit topic klagen over iets waar je zelf geen last van hebt aangezien je het spel toch niet speelt.

En als je hier wel problemen mee hebt, begin een rechtzaak tegen de makers van War-Z.
Ik vind het gewoon triest dat mensen zo een poot worden uitgedraaid.
Graag behoed ik mijn medemens voor een miskoop, iedereen mag best weten wie deze devs zijn en wat ze in het verleden maakten.
(Wou dat iemand dat ook bij mij deed toen ik vorig jaar Brink voor 50 euro pre-orderde :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
unfor schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:29:
[...]

Graag behoed ik mijn medemens voor een miskoop, iedereen mag best weten wie deze devs zijn en wat ze in het verleden maakten.
(Wou dat iemand dat ook bij mij deed toen ik vorig jaar Brink voor 50 euro pre-orderde :D)
Waarom heb jij als missie mensen te behoeden voor een miskoop? Als je mij op deze manier had behoed had ik gebaald, want ik vind het een supervette game. Dus laat mensen gerust zelf besluiten of ze er geld voor over hebben of niet, jij hoeft die vaderrol niet op je te nemen. En dat de makers in het verleden schijnbaar een slechte game hebben gebouwd heeft ze nu schijnbaar de ervaring gegeven het goed aan te pakken, want de game steekt goed in elkaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Paniohitus op 03-11-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
Ik zelf had van WarZ gehoord via een vriend waar ik veel Killing Floor mee speel op steam en die had zowel DayZ als WarZ alpha gespeeld.
Hij en ik zijn het er beide over eens dat de engine van WarZ (War Inc) toch net wat soepeler speelt.
Dus ik denk dat het erg veel op smaak aan komt, de een is een DayZ fan, de ander WarZ.

En er mag best een forum stukje zijn over WarZ wat net als DayZ een spel is waar mensen zich mee kunnen vermaken in hun vrije tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Anoniem: 381416 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:12:
[...]
Warz is zijn vroege stadium (alpha) al een stuk stabieler en buglozer als Dayz. Ik ben overgestapt van Dayz naar the Warz omdat het laatstgenoemde toch een stuk meer potentie heeft. Het wordt met de dag beter door alle patches en bigfixxes. Eindelijk een game waar ik het gevoel heb dat er is geluisterd wordt naar de communitie.
Je moet niet vergeten dat de DayZ mod het kindje van één persoon is en pas na een paar maanden enkele andere developers heeft gekregen. Daarbij zal nu 95% van de aandacht gaan naar de standalone, niet meer naar de mod. Achter The WarZ schuilt vanaf het begin een heel developersteam. Ik merk dat dat vaak vergeten wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
Beetje flauw van de mensen die zeggen dat het gejat is en wel unreal tournament of call of duty op hun pc hebben staan.

Als het beter speelt als dayz en dat zal het al vlug doen.... Wat is er dan mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
Het speelt al beter dan DayZ. Heb er een eigen server gehad op DayZ en ben minimaal 5 keer geplaatst in Arena's door hackers. Tenten zakte weg in bergen, auto's reden ziczelf kapot op de raarste moment en werd gelanceerd, een hele tijd grafische problemen bij bijv. Berenzino/ tenten die niet goed saven/ je stond plots in een debug bos etc etc tec. Ok, allemaal door 1 persoon gemaakt, heel knap, maar dan is WarZ kwalitatief (zoals het er nu voorstaat) stukken beter.

Heb nog steeds het gevoel dat de nieuwe versie van DayZ niet enorm prof. wordt aangepakt en ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn. Hoe dan ook is het iets om in de gaten te houden, maar voor nu is WarZ echt een beter alternatief als je dit soort games leuk vindt. Door alleen maar standvastig te ontkennen dat WarZ leuk zou zijn, doordat het gejat is/ vorige game is slecht etc. heb je alleen jezelf maar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

unfor schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:29:
[...]

Toch zijn het voor mij de best bestede euros dit jaar. Krijg met deze game eindelijk the thrill terug die ik jaren gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:42
WarZ is minstens net zo spannend als Dayz, niet vanwege de zombies maar vanwege de andere players. En daarbij loopt het stukken beter dan DayZ en veel meer vloeiend qua movement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158292

Ziet er erg goed uit. (heb wat filmpjes gecheckt).
Ben me nog aan het beraden of ik hem moet kopen of niet. Zijn er genoeg mensen ingame of loop je minuten alleen rond zonder iemand tegen te komen?

Is de game alleen via de website te kopen van de makers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dit moment kan je maximaal met 40 spelers in een server zitten. Dit wouden ze langzaam opbouwen naar 200 spelers toe. Naar mijn inziens is dit een beetje teveel van het goede. Met 40 spelers kom je al om de zoveel tijd iemand tegen. De spelers focussen zich toch meer op dorpjes en steden waar veel loot te vinden is.

De game is inderdaad nu alleen via de website te koop. Ik las dat ze na de release het ook aan willen bieden op steam. Dit zal de game zeker een boost geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158292

Anoniem: 381416 schreef op zondag 04 november 2012 @ 15:03:
Op dit moment kan je maximaal met 40 spelers in een server zitten. Dit wouden ze langzaam opbouwen naar 200 spelers toe. Naar mijn inziens is dit een beetje teveel van het goede. Met 40 spelers kom je al om de zoveel tijd iemand tegen. De spelers focussen zich toch meer op dorpjes en steden waar veel loot te vinden is.

De game is inderdaad nu alleen via de website te koop. Ik las dat ze na de release het ook aan willen bieden op steam. Dit zal de game zeker een boost geven.
Thx voor de info! :)
Hopen dat het spel binnenkort ook via steam te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:57

BioHazard

*\o/*

De test die nu draait, is dat voor vast? Of eindigt die binnenkort bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De alpha en beta gaan net zo lang lopen tot het volwaardige spel uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-07 16:26
ArnoAG schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 16:01:
[...]

Wat ze hebben gedaan:
-ze hebben hun spel War inc. gepakt.
-ze hebben geroken dat ze geld konden verdienen door War inc om te modden tot Day-z kloon, War-z.
-ze hebben mensen War-z laten pre-orderen.
en toen geclaimd dat het hele zombie surival concept HUN IDEE was en ze al jaren met development bezig waren. }:|

Ik vind developers die zo iets flikken gewoon oplichters en ik zal er nooit een cent aan uitgeven, maakt niet uit hoe fantastisch die MOD uiteindelijk word.

YouTube: WarZ SCAM - RHINOCRUNCH was right
http://www.se7enpoints.or...-secret-dayz-rip-off.html

Lijkt mij duidelijk. Dit spel is nauwelijks een topic waard op GOT, wat die developers aan het flikken zijn daarintegen... Daar wil ik best een discussie over volgen :P
Ondanks dit alles, levert dit spel mij genoeg plezier op, meer zelfs dan Day-Z om eerlijk te zijn.

Het spel heeft echt genoeg spanning, je weet nooit wat of wie je tegen het lijf aan loopt.
Ik speel liever in een groep, meer ogen is beter. Toch?

Heb al redelijk wat uur in dit spel zitten. En genoeg mensen horen zeiken over hoe ze het een lelijk spel vinden, dat het maar een DayZ Rip-off is.

Dat is dan jammer voor hen. Vraag je geld terug en ga lekker DayZ spelen.
Ieder speelt de spellen die hij of zij leuk vinden. Als je alleen maar iets komt afzeiken, kan je net zo goed gewoon weg blijven.

Uiteraard ga ik ook de DayZ Stand-alone proberen! Hopenlijk is de besturing en dergelijken versimpeld, persoonlijk houd ik niet van dat realistische gedoe :X

unfor schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:02:
[...]
ik speel liever wat kwalitatief hoogwaardigere games.
Alles wat je in War Inc ziet is hergebruikt in WarZ.
Wat is voor jou "kwalitatief hoogwaardig", ik vindt dat WarZ de juiste inhoud heeft voor een Zombie MMO. De besturing voelt goed en solide aan, het inventory systeem werkt naar behoren en is gemakkelijk te bedienen (sleur en pleur).

In tegen stelling tot DayZ, vindt ik die besturing maar raar en moeilijk. Zal wel enige tijd in beslag nemen om hier aan gewend te raken. Maar dat licht denk ik bij mij persoonlijk.

En nu over het spel zelf.
Ik ben hooked. Mijn 4 beste maten zijn dat ook, eigen TS3 server. Bij elkaar geraken en looten die steden!

Wij liepen ergens rond whitestone mountain (de onderste), in de chat waren wat belgen die vroegen of wij een team waren, dus wij druk bezig ze toe te voegen op Teamspeak. En ineens roept een maat: 2 man hier! met zwarte helmen! Aangezien wij geen zwarte helmen hadden, gelijk het vuur geopend (ze waren vol bewapend). het was een grote chaos! Maar gelukkig niemand dood aan onze kant.

Wat bleek nou, die twee Belgen die we aan het toevoegen waren op Teamspeak, waren die twee die we hadden af geknald! Wat een toeval! we hebben elkaar gevonden, en we hebben hun Loot terug gegeven. Zo eerlijk zijn we dan ook wel weer O-)

Gisteren nadat de meeste gasten van Teamspeak offline waren, ging ik mijn loot nog veiligstellen. Bij Blue Ridge Safe zone. Toen ik in de chat op merkte dat er mensen daar in de buurt liepen, ben ik ze gaan "misleiden" en gezegt dat er een camper aan de westelijke zijde zat, ik zat (tegen over gestelde richting) ergens in de bosjes met een b92 en een AA-12 met een Verrekijker de omgeving in de gaten te houden.

En ja hoor, 2 man gespot die richting de safe zone liepen en mijn kant pakte om zo de "verzonnen" camper te ontlopen. De eerste ontliep mij, toen zag ik een tweede in een richel liggen tussen de rotsen. Deze zat naar benede te turen en al gauw zag ik een 3e mannetje met een m16 lopen.
Deze liep aardig dichtbij en ik zag mijn kans. magazijn leeg geschoten, zeker de helft raak. Hij was in paniek en zat rond te kijken. Ik reloadde mijn b92 en gaf hem een 2e laag kogels. Dood. Mijn hart ging tekeer! nog nooit zo'n spanning gevoelt in een spel!

Ik wachtte en keek of die tweede speler niet in de buurt was, en ging de dode speler looten.
M16, Blazer sniper (nog nooit gezien), Sig Sauer, Large backpack, 16 water, 20 bandages en nog wat blikjes drinken.

Snel naar de safe zone gelopen en alles veilig gesteld in mijn GI en uitgelogd.

Wat een avond. Ik heb mij prima vermaakt!

Ondanks de kritiek, goed topic! Laat ze lekker praten.

[ Voor 72% gewijzigd door Noctonix op 05-11-2012 09:09 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Noctonix schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:16:
[...]

Ondanks dit alles, levert dit spel mij genoeg plezier op, meer zelfs dan Day-Z om eerlijk te zijn.

Het spel heeft echt genoeg spanning, je weet nooit wat of wie je tegen het lijf aan loopt.
Ik speel liever in een groep, meer ogen is beter. Toch?

Heb al redelijk wat uur in dit spel zitten. En genoeg mensen horen zeiken over hoe ze het een lelijk spel vinden, dat het maar een DayZ Rip-off is.

Dat is dan jammer voor hen. Vraag je geld terug en ga lekker DayZ spelen.
Ieder speelt de spellen die hij of zij leuk vinden. Als je alleen maar iets komt afzeiken, kan je net zo goed gewoon weg blijven.

Uiteraard ga ik ook de DayZ Stand-alone proberen! Hopenlijk is de besturing en dergelijken versimpeld, persoonlijk houd ik niet van dat realistische gedoe :X

[...]

Wat is voor jou "kwalitatief hoogwaardig", ik vindt dat WarZ de juiste inhoud heeft voor een Zombie MMO. De besturing voelt goed en solide aan, het inventory systeem werkt naar behoren en is gemakkelijk te bedienen (sleur en pleur).

In tegen stelling tot DayZ, vindt ik die besturing maar raar en moeilijk. Zal wel enige tijd in beslag nemen om hier aan gewend te raken. Maar dat licht denk ik bij mij persoonlijk.

En nu over het spel zelf.
Ik ben hooked. Mijn 4 beste maten zijn dat ook, eigen TS3 server. Bij elkaar geraken en looten die steden!
We hebben al redelijk goeie loot gehad, en mijn GI stikt van de wapens.

Gisteren nadat de meeste van mijn maten offline waren, ging ik mijn loot nog veiligstellen. Bij Blue Ridge Safe zone. Toen ik in de chat op merkte dat er mensen daar in de buurt liepen, ben ik ze gaan "misleiden" en gezegt dat er een camper aan de westelijke zijde zat, ik zat (tegen over gestelde richting) ergens in de bosjes met een b92 en een AA-12 met een Verrekijker de omgeving in de gaten te houden.

En ja hoor, 2 man gespot die richting de safe zone liepen en mijn kant pakte om zo de "verzonnen" camper te ontlopen. De eerste ontliep mij, toen zag ik een tweede in een richel liggen tussen de rotsen. Deze zat naar benede te turen en al gauw zag ik een 3e mannetje met een m16 lopen.
Deze liep aardig dichtbij en ik zag mijn kans. magazijn leeg geschoten, zeker de helft raak. Hij was in paniek en zat rond te kijken. Ik reloadde mijn b92 en gaf hem een 2e laag kogels. Dood. Mijn hart ging tekeer! nog nooit zo'n spanning gevoelt in een spel!

Ik wachtte en keek of die tweede speler niet in de buurt was, en ging de dode speler looten.
M16, Blazer sniper (nog nooit gezien), Sig Sauer, Large backpack, 16 water, 20 bandages en nog wat blikjes drinken.

Snel naar de safe zone gelopen en alles veilig gesteld in mijn GI en uitgelogd.

Wat een avond. Ik heb mij prima vermaakt!

Ondanks de kritiek, goed topic! Laat ze lekker praten.
Ook ik was een DayZ speler, maar dit spel heeft nu al veel meer polish en minstens net zoveel spanning en speelplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
BioHazard schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:04:
[...]

Ook ik was een DayZ speler, maar dit spel heeft nu al veel meer polish en minstens net zoveel spanning en speelplezier.
Ik betrap mijzelf nog altijd op het schrikken van de harde muziek die uit het niets aan slaat (die harde klap met violen geloof ik).

Het is gewoon spannend, en het grappige is dat als je met een team van meer dan 4 gaat, je snel mensen uit het oog verliest en ineens elkaar als vijand ziet 8)7

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Wij hebben gisteren allemaal skull masks gevonden, daarmee konden we elkaar snel identificeren. Gisteren spawnden we allemaal in Campos city na een server switch. We liepen 2 minuten toen er vlakbij een massaal vuurgevecht uitbrak. Die geluiden :D Man man, helemaal paranoia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
BioHazard schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:13:
Wij hebben gisteren allemaal skull masks gevonden, daarmee konden we elkaar snel identificeren. Gisteren spawnden we allemaal in Campos city na een server switch. We liepen 2 minuten toen er vlakbij een massaal vuurgevecht uitbrak. Die geluiden :D Man man, helemaal paranoia.
Ja we doen meestal dezelfde gear aan (masker of army helm).
Maar het voelt echt tof om in een groep te lopen, wetend dat iemand je rug heeft.

Jammer genoeg al 4x cheaters tegen het lijf gelopen wat mij heel wat goeie loot heeft gekost.
Persoonlijk vindt ik dat de spawn rate van drinken en maskers/hoeden wel wat om laag mag en van het eten wel wat hoger ;)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:19

D4NG3R

kiwi

:)

Hmmm ik lees als DayZ speler de laatste tijd steeds meer en meer over WarZ. Wat zijn jullie meningen? Wat ik begrepen had is dat WarZ eigelijk het zelfde is als DayZ, maar dan wat toegankelijker voor 'mainstream' spelers? Imho ziet WarZ er beter uitgewerkt uit als DayZ, maar dit heeft er meer mee te maken dat een van de twee een mod is die 95% > van een al bestaand spel gebruikt.

Is het trouwens de crytek (2) engine waarop WarZ draait? In filmpjes zie ik _exact_ het zelfde scherm als je de configuratie van je wapen(s) wilt veranderen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

D4NG3R schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:40:
Hmmm ik lees als DayZ speler de laatste tijd steeds meer en meer over WarZ. Wat zijn jullie meningen? Wat ik begrepen had is dat WarZ eigelijk het zelfde is als DayZ, maar dan wat toegankelijker voor 'mainstream' spelers? Imho ziet WarZ er beter uitgewerkt uit als DayZ, maar dit heeft er meer mee te maken dat een van de twee een mod is die 95% > van een al bestaand spel gebruikt.

Is het trouwens de crytek (2) engine waarop WarZ draait? In filmpjes zie ik _exact_ het zelfde scherm als je de configuratie van je wapen(s) wilt veranderen.
Waar de huidige DayZ echt een mod is voor ARMA2, is WarZ veel meer een finished product (al dan niet in alpha/beta fase). De standalone van DayZ zal dat misschien ook meer zijn, maar daar is nu nog niks over te zeggen. DayZ had bijvoorbeeld de geavanceerde simulatie engine, waardoor schieten met een sniper een aardige uitdaging was soms. Bij WarZ is dit wat simpeler uitgewerkt, maar alsnog niet al te makkelijk van een afstand.

Ook The WarZ is overigens nog niet perfect, de geluiden/animaties bijvoorbeeld moeten nog aardig ge-finetuned worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
D4NG3R schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:40:

WarZ kan je zien als een spel voor de mainstream gamer. lekker makkelijk in gebruik.
Qua gameplay is het redelijk het zelfde. Je hebt een grote open wereld met zombies en spelers, en je mag je eigen dagboek schrijven ;)

WarZ vindt ik er persoonlijk ook goed uitzien, en nee deze draait niet op de engine van Crytek, maar op de "VOID Production Eclipse Engine" (zelfde als War INC).

Het attachment systeem ziet er inderdaad het zelfde uit als bij Crysis, persoonlijk heb ik dit nog niet gebruikt.

Verder raad ik je aan het spel te proberen, de instap kosten (Survivor) kost maar iets van 24,99 USD (ongeveer 19,00 - 20,00 euro).

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 09:27
Iemand toevallig nog een guestpass over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ik dacht dat die guestpasses alleen dit weekend geldig waren (Weekend with friends).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225842

Hoe zit het met servers? Kun je kiezen uit een lijstje? Of is het gewoon EU kiezen en op een random server uitkomen? Ik weet dat er alleen official servers zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 225842 op 05-11-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
BioHazard schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:43:
Ik dacht dat die guestpasses alleen dit weekend geldig waren (Weekend with friends).
Oh serieus? Balen. Ik dacht dat je vanaf 31 oktober gewoon 48 uur in de alpha kreeg. Jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Anoniem: 225842 schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:58:
Hoe zit het met servers? Kun je kiezen uit een lijstje? Of is het gewoon EU kiezen en op een random server uitkomen? Ik weet dat er alleen official servers zijn.
Je hebt een server browser (US en EU) en hier staat helaas alles wel door elkaar.. Hoop dat dit overigens wel gefixed wordt.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Labbers schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:00:
[...]

Oh serieus? Balen. Ik dacht dat je vanaf 31 oktober gewoon 48 uur in de alpha kreeg. Jammer....
Ik heb het pakket zonder passes, anders had je het van mij wel mogen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225842

Noctonix schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:03:
[...]

Je hebt een server browser (US en EU) en hier staat helaas alles wel door elkaar.. Hoop dat dit overigens wel gefixed wordt.
Is het net zoals bij DayZ dat alles gesynced is over servers (crossserver?) If so, dan wil voor 20euro wel eens een gokje wagen :) Het idee van DayZ wel goed, maar uitwerking vond ik zelf minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Anoniem: 225842 schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:09:
[...]

Is het net zoals bij DayZ dat alles gesynced is over servers (crossserver?) If so, dan wil voor 20euro wel eens een gokje wagen :) Het idee van DayZ wel goed, maar uitwerking vond ik zelf minder.
Jup, alles staat gesynced.

Als ik in EU 234 uitlog, heb ik alels nog op EU 210 (voorbeeld), weet niet hoe het zit tussen EU en US servers, maar volgens mij is dit allemaal gesynced.

Dat dacht ik dus ook. Voor 20,- euro zo'n spel is niet mis!
Ik raad aan met een team te spelen die je kent, verbeterd het spel plezier vindt ik :)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Anoniem: 225842 schreef op maandag 05 november 2012 @ 16:09:
[...]

Ja, je characters staan op een master server. Leuk detail, in WarZ kan je niet meer heel snel serverhoppen en ghosten. Je moet namelijk sowieso 10 seconden wachten voordat je character echt uitgelogt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
ok heb hem ook maar gekocht.

voor die 20 euro kan het bijna geen miskoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BioHazard schreef op maandag 05 november 2012 @ 15:43:
Guestpasses kan je op elk moment activeren en zijn goed voor 48 uur. Ik was ook een beetje in de war gebracht en dacht dat ik ze alleen afgelopen weekend kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremmie
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb hier nog 3 guestpassen. Als iemand interesse heeft, pm me maar :)

Alle 3 de guestpassen zijn al weggeven

[ Voor 39% gewijzigd door Kremmie op 06-11-2012 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19

Christiano007

Ich bin der champion

Kremmie schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:05:
Ik heb hier nog 1 guestpass. Als iemand interesse heeft, pm me maar :)
PM :)

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Laatst online: 17-06 10:37
I want PAY FOR WIN! I have lots of money to spend![
Sorry pal, but this is the wrong game. Like in a real-world, post apocalyptic scenario, your money will mean much less than your natural survival skills, training and wits.
Je kunt gewoon wapens kopen (met echt geld) voordat je uberhoupt gespeeld hebt. Wat een kansloze game. Geen GoT thread waard in mijn ogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Schnoop op 06-11-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Schnoop schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:18:
[...]

Je kunt gewoon wapens kopen (met echt geld) voordat je uberhoupt gespeeld hebt. Wat een kansloze game. Geen GoT thread waard in mijn ogen.
Je kunt geen wapens kopen (alleen melee). Ik neem aan dat je het nog niet gespeeld hebt?

En als je alleen maar negatieve dingen kunt brengen, ga dan lekker een ander topic bevuilen.
Persoonlijk vindt ik DayZ ook bagger, maar dan ga ik toch ook niet op het Dayz thread lopen zanniken dat DayZ een eigen thread heeft.

Het spel is in alpha/beta, mensen trekken te snel een opini. Wacht gewoon tot het product af is en geef er dan nog eens een nieuwe kijk op.

[ Voor 20% gewijzigd door Noctonix op 06-11-2012 08:26 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Schnoop schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:18:
[...]

met dit soort reacties toon je meer aan dat jij geen GoT account waardig bent, maar dat terzijde...

gister voor het slapen even snel een uur rondgedwaald.
het is wel echt even wennen, heb sowieso al 1 jaar geen shooter meer gespeeld.
ziet er wel erg mooi en uitgebreid uit.

even 2 vraagjes:
waar de fock kan ik een wapen vinden? kan er echt nergens eentje vinden :+
en hoe zet ik me chat op global ipv hele tijd op proximity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Denniz0229 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:48:
[...]

met dit soort reacties toon je meer aan dat jij geen GoT account waardig bent, maar dat terzijde...

gister voor het slapen even snel een uur rondgedwaald.
het is wel echt even wennen, heb sowieso al 1 jaar geen shooter meer gespeeld.
ziet er wel erg mooi en uitgebreid uit.

even 2 vraagjes:
waar de fock kan ik een wapen vinden? kan er echt nergens eentje vinden :+
en hoe zet ik me chat op global ipv hele tijd op proximity?
Wapens liggen her en der verspreid. In steden, huisjes, farms, leger basissen..
Maar je moet uitkijken, want bij de stadjes is het altijd wel druk en kun je altijd iemand tegen het lijf lopen.

De Global chat is een chat waar iedereen op praat, en dat iedereen ziet. De Proximity is een chat voor mensen vlakbij, zie je in het groen Proximity, dan is er iemand vlak bij jou ;)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Noctonix schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:23:
[...]

Je kunt geen wapens kopen (alleen melee).
En dat zijn geen wapens?

En nee ik heb niet gespeeld maar dat heeft meer met de geluiden vanuit de community te maken dan wat anders. Ik heb me zeer vroeg ingeschreven om mee te doen aan de beta omdat ik graag objectief naar een game kijk maar als ik daarna ineens 20 euro (of wat het ook is) moet betalen om aan een beta mee te doen waar ik nog niet eens degelijke fotage van krijg te zien dan houdt het op.

Daarnaast heb ik genoeg verhalen gelezen van forum threads welke verwijderd worden door admins. Admins welke spawnkillers killen en admins welke cheaten om hunzelf en maten van gear te voorzien.

Afgezien daarvan wordt er bijvoorbeeld door de Admins vanaf dag een gezegddat hun game geen hackers zal kennen, en vervolgens blijkt op dat een van release dat war inc cheats gewoon werken in warz....

Kijk bijvoorbeeld hier eens hoe professioneel de makers van Warz omgaan met critiek.

Of hun legal....lol

Als mensen deze game willen spelen, prima hoor. Het zou best een super game kunnen zijn/worden. Ik waarschuw hun alleen dat ze niet te hoge verwachtingen moeten hebben want uit alles wat ik tot nu toe mee heb gekregen blijkt dat de makers achter de game een stel kleine kinderen zijn welke geld hebben geroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Schnoop schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:53:
[...]

En dat zijn geen wapens?

En nee ik heb niet gespeeld maar dat heeft meer met de geluiden vanuit de community te maken dan wat anders. Ik heb me zeer vroeg ingeschreven om mee te doen aan de beta omdat ik graag objectief naar een game kijk maar als ik daarna ineens 20 euro (of wat het ook is) moet betalen om aan een beta mee te doen waar ik nog niet eens degelijke fotage van krijg te zien dan houdt het op.

Daarnaast heb ik genoeg verhalen gelezen van forum threads welke verwijderd worden door admins. Admins welke spawnkillers killen en admins welke cheaten om hunzelf en maten van gear te voorzien.

Afgezien daarvan wordt er bijvoorbeeld door de Admins vanaf dag een gezegddat hun game geen hackers zal kennen, en vervolgens blijkt op dat een van release dat war inc cheats gewoon werken in warz....

Kijk bijvoorbeeld hier eens hoe professioneel de makers van Warz omgaan met critiek.

Of hun legal....lol

Als mensen deze game willen spelen, prima hoor. Het zou best een super game kunnen zijn/worden. Ik waarschuw hun alleen dat ze niet te hoge verwachtingen moeten hebben want uit alles wat ik tot nu toe mee heb gekregen blijkt dat de makers achter de game een stel kleine kinderen is welke geld hebben geroken.
Ik zeg niet dat het geen wapens zijn.

En het ligt aan de gene die het spel kopen hoeveel ze uitgeven, ik heb de survivor package gekocht, 20,- euro. Meer heb ik er niet aan uit gegeven en ga ik er ook niet aan uitgeven (op z'n Hollands). Ik vermaak mij prima in het spel zonder al die extra's.

Los daarvan. Je zij dat dit geen thread verdient. Terwijl DayZ dat wel heeft. En daar stikt het (wat ik hoor van de community) ook van de hackers.. En om nu gelijk te gaan zeggen dat WarZ geen thread verdient omdat JIJ de game slecht vindt, vindt ik een beetje absurd.

Tuurlijk, ook ik vindt dat de Dev''s een beetje apart omgaan met alle aandacht (die voorwaarden blindelings overnemen van LoL was niet slim).

Laten we a.u.b gewoon ophouden met dit gedoe.
Ik zie liever verhalen van mede survivors, hoe zij het spel beleven en wat ze hebben gedaan in plaats van dit gezanik over hoe kut de Dev's zijn en hoe slecht dit spel wel niet is.

[ Voor 4% gewijzigd door Noctonix op 06-11-2012 09:23 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
Noctonix schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:13:
Los daarvan. Je zij dat dit geen thread verdient. Terwijl DayZ dat wel heeft. En daar stikt het (wat ik hoor van de community) ook van de hackers.. En om nu gelijk te gaan zeggen dat WarZ geen thread verdient omdat JIJ de game slecht vindt, vindt ik een beetje absurd.
1. Ik noem nergens Dayz dus waar die vergelijking vanaf komt geen idee.
2. Ik bekritiseer niet dat de game hackers heeft, maar het feit dat de makers vanaf dag 1 schreeuwen dat hun game geen hackers zal kennen (om maar kopers te krijgen) terwijl dit gewoon grote onzin is.
3. "In mijn ogen verdient deze game geen thread". Dit is mijn mening, geen wet. Deze thread heeft dus wel gewoon bestaansrecht...

Maar ik zal ophouden met het uiten van mijn kritiekpunten want dit wordt geloof ik net als op de warz forums hier niet gewardeerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Noctonix schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 08:53:
[...]

Wapens liggen her en der verspreid. In steden, huisjes, farms, leger basissen..
Maar je moet uitkijken, want bij de stadjes is het altijd wel druk en kun je altijd iemand tegen het lijf lopen.

De Global chat is een chat waar iedereen op praat, en dat iedereen ziet. De Proximity is een chat voor mensen vlakbij, zie je in het groen Proximity, dan is er iemand vlak bij jou ;)
ja heb meerdere stadjes bezocht, maar vind alleen hamers en wat eten :P

en ik snap de chat wel, maar het lukt me niet om te kunnen praten in global.
dus ik moet zegmaar de command weten om op het global channel te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Denniz0229 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:46:
[...]

ja heb meerdere stadjes bezocht, maar vind alleen hamers en wat eten :P

en ik snap de chat wel, maar het lukt me niet om te kunnen praten in global.
dus ik moet zegmaar de command weten om op het global channel te komen.
Wapens vindt ik meestal bij supermarkten en in auto's (vooral hand guns).

Je switcht tussen Global en Proximity door F1/F2 te drukken, dit was ik vergeten te melden 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Noctonix op 06-11-2012 09:51 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Noctonix schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:50:
[...]

Wapens vindt ik meestal bij supermarkten en in auto's (vooral hand guns).

Je switcht tussen Global en Proximity door F1/F2 te drukken, dit was ik vergeten te melden 8)7
ja ik heb echt elk hoekje afgezocht, maar goed zal wel pech zijn geweest.

en bedankt, kan ik tenminste slap meelullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Denniz0229 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:54:
[...]

ja ik heb echt elk hoekje afgezocht, maar goed zal wel pech zijn geweest.

en bedankt, kan ik tenminste slap meelullen :+
Ik vindt de meeste wapens bij Camp Splinter, Oak Mountain rest stop, clearview, Curious junction en nog wat kleine dorpjes. Maar dat is altijd in teamverband met 2 tot 4 vrienden.

[ Voor 7% gewijzigd door Noctonix op 06-11-2012 10:00 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Noctonix schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:59:
[...]

Ik vindt de meeste wapens bij Camp Splinter, Oak Mountain rest stop, clearview, Curious junction en nog wat kleine dorpjes. Maar dat is altijd in teamverband met 2 tot 4 vrienden.
ik heb geen idee wat waar is nog :9
heb gewoon een uurtje solo gewandeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 10:59
Erg interessant deze game. Dus als ik het goed begrijp blijft je loot bij je, ongeacht op welke server je inlogt?
En je kan dus ook gewoon loot in je storage houden? (niet dat je elke keer alles bij je hebt)

En hoe werken die Strongholds eigenlijk?

[ Voor 23% gewijzigd door Gman op 06-11-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Gman schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:33:
Erg interessant deze game. Dus als ik het goed begrijp blijft je loot bij je, ongeacht op welke server je inlogt?

En hoe werken die Strongholds eigenlijk?
Je loot houd je idd bij je ongeacht welke server je bent.

Strongholds zitten er helaas nog niet in, ben wel erg benieuwd hoe dit gaat werken!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Het lijkt me wel gaaf om een eigen hideout te maken met wat jacht trofeeën hier en daar en een eigen voorraad enzo.
Als iemand een guest pass over heeft dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
Ik ben overstag gegaan en heb hem gekocht. Nu nog even een paar mensen zoeken om mee samen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ik denk dat samen echt heel veel leuker is, ik ben net aan Skyrim begonnen maar denk dat ik desondanks niet lang kan wachten tot ik deze koop, dit is precies wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izamito
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 16:10
Ik heb hem gister ook gekocht (na het aandringen van een aantal vrienden voor o.a. livestreamen). En gisteren een avondje goed gespeeld.

Erg leuk allemaal :D Bij de grote steden hadden er wel wat gebouwen open mogen zijn naar mijn ogen, maar des al niet te min spannend. Zeker als je met een groepje van vijf langzaam een voor een neer gesniped wordt.

"Tja, als je Lego niet meer leuk vindt, dan ben je pas echt oud."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Labbers schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:43:
Ik ben overstag gegaan en heb hem gekocht. Nu nog even een paar mensen zoeken om mee samen te spelen.
Nice! Ik speel met een groep van 3 vaste vrienden, een van hen heeft een eigen TS3 server en we hebben nu in totaal 4 Belgen en 7 Hollanders.
Als je met een groep bent houd je het meestal langer vol ;)
Izamito schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:47:
Ik heb hem gister ook gekocht (na het aandringen van een aantal vrienden voor o.a. livestreamen). En gisteren een avondje goed gespeeld.

Erg leuk allemaal :D Bij de grote steden hadden er wel wat gebouwen open mogen zijn naar mijn ogen, maar des al niet te min spannend. Zeker als je met een groepje van vijf langzaam een voor een neer gesniped wordt.
Zodra er iemand neer word gehaald is iedereen in paniek :9
Heb zelf al paar keer 2 maatjes neer geknald omdat ik dacht dat hun de vijanden waren :F

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Laatst online: 19-06 11:33

anu

Ik speel het nu ook ongeveer een weekje, en het kan inderdaad redelijk spannend zijn :) vooral als je in het donker in je eentje in een dorpje rondloopt, en opeens een eindje verderop een zaklamp ziet schijnen, geen reactie op proximity chat uiteraard, en de zaklamp gaat opeens uit...

Het feit dat je geen nametags ziet of border of zo om andere spelers ziet vind ik ook juist vet, kun je je wat makkelijker verstoppen, ik werd een keer beschoten op de brug bij de nieuwe stad, ik ben toen het bos ingesprint en omdat het donker was ben ik achter een boom blijven staan, en het groepje van 4 schutters rende me zo voorbij, even gewacht om geen geluid te maken en toen de andere kant op gevlucht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izamito
Ik heb ook gisteren gehad dat ik een tijdje met 2 vreemden samenwerkte. Maar na een tijdje had ik zoiets van ik zal hun status is checken (neutral/bandit). Degene met de meeste gear (maar geen vuurwapen) onder ons was dus gekwalificeerd als bandit.

Nou, dan heb je toch een stuk minder vertrouwen in hem!

Na een periode van vrolijk meelopen kwamen we een andere speler met zombies achter zich aan tegen, waar hij (samen met het andere teamgenootje) gelijk op ging. :P En hoe vies het ook was, hij met zijn bandieten status vertrouwde ik echt niet; dus maakte ik hem van achteren af net toen die nieuwe speler afgemaakt was.

Het teamgenootje dat over bleef nam de benen, en ik pakte snel de loot. Survival of the fittest zal ik het maar noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Izamito schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:10:
Ik heb ook gisteren gehad dat ik een tijdje met 2 vreemden samenwerkte. Maar na een tijdje had ik zoiets van ik zal hun status is checken (neutral/bandit). Degene met de meeste gear (maar geen vuurwapen) onder ons was dus gekwalificeerd als bandit.

Nou, dan heb je toch een stuk minder vertrouwen in hem!

Na een periode van vrolijk meelopen kwamen we een andere speler met zombies achter zich aan tegen, waar hij (samen met het andere teamgenootje) gelijk op ging. :P En hoe vies het ook was, hij met zijn bandieten status vertrouwde ik echt niet; dus maakte ik hem van achteren af net toen die nieuwe speler afgemaakt was.

Het teamgenootje dat over bleef nam de benen, en ik pakte snel de loot. Survival of the fittest zal ik het maar noemen?
Goede keuze gemaakt haha, hij had misschien het zelfde kunnen denken :P

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ik liep eergisteren op het airfield toen ik mensen aan zag komen, die hadden me nog niet gezien.

Ik ging dus liggen in wat bosjes. Die mensen scouten de boel met hun shotguns, en ineens draait er een om. En ik zie hem twijfelen, ligt daar nou een survivor? Ik lig daar echt in spanning, veel gear, alleen geen geweer. En hij komt iets dichterbij, en ik trip m haast, neeeeee!

En toen, boom... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izamito
Noctonix schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:19:
[...]

Goede keuze gemaakt haha, hij had misschien het zelfde kunnen denken :P
Het duurde een half uur tot het juist moment, maar uiteindelijk was het daar. :P

Ben heel erg te spreken over War Z. Het heeft een fijne user interface en de graphics ondersteunen de sfeer lekker goed (wat ik in Day Z toch niet zo vond). Geweren zijn redelijk zeldzaam naar mijn ervaring, of ik heb gewoon pech. En het is heel vet om achter een boompje te schuilen om vervolgens een gast die je achterna zat met een geweer neer te slaan. :p

Kan dan ook eigenlijk ook niet wachten tot alle leuke nieuwe functies in de game zitten.
BioHazard schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:23:
Ik liep eergisteren op het airfield toen ik mensen aan zag komen, die hadden me nog niet gezien.

Ik ging dus liggen in wat bosjes. Die mensen scouten de boel met hun shotguns, en ineens draait er een om. En ik zie hem twijfelen, ligt daar nou een survivor? Ik lig daar echt in spanning, veel gear, alleen geen geweer. En hij komt iets dichterbij, en ik trip m haast, neeeeee!

En toen, boom... :(
Dat is zo balen he, dat je veel voedsel en medicijnen bij je hebt maar geen geweer. Airfield is ook wel dik suicidaal zonder geweer heb ik gemerkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Izamito op 06-11-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Izamito schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:24:

Het duurde een half uur tot het juist moment, maar uiteindelijk was het daar. :P

Ben heel erg te spreken over War Z. Het heeft een fijne user interface en de graphics ondersteunen de sfeer lekker goed (wat ik in Day Z toch niet zo vond). Geweren zijn redelijk zeldzaam naar mijn ervaring, of ik heb gewoon pech. En het is heel vet om achter een boompje te schuilen om vervolgens een gast die je achterna zat met een geweer neer te slaan. :p

Kan dan ook eigenlijk ook niet wachten tot alle leuke nieuwe functies in de game zitten.
Vindt ik dus ook, lekker makkelijk, niet omslachtig. Graphics vindt ik prima zo. Van mij hoeft het echt geen Crysis 3 graphics te hebben. Het gaat uiteindelijk toch om de gameplay, niet de looks.

Hopelijk vanavond na m'n werk nog ff uurtje spelen :)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
ZIjn er nog mensen die vanavond gaan spelen en zin hebben om samen even wat loot te verzamelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
Ok ik ben om, ik heb 'm alvast gekocht en ga straks thuis gelijk aan de bak.
Labbers ik heb al met 4~5 lui afgesproken (o.a. Izamito) anders had je een deal, andere keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Labbers schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:47:
ZIjn er nog mensen die vanavond gaan spelen en zin hebben om samen even wat loot te verzamelen?
Wellicht kunnen we wel meeten. Maar weet niet zeker of ik op tijd thuis ben (moet in de avond werken) dus kan zijn dat ik pas rond 10:00 / 10:15 uur thuis ben..

Als je Skype hebt is dat altijd handig :P

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labbers
Bedenk me net dat m'n headset een tijdje terug is overleden dus die zal ik nog moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Izamito
Ik, Gman en 4 anderen spelen momenteel allemaal samen :P Als je nog niet weet of het wat voor je is kom maar even langs. http://nl.twitch.tv/izamito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19

Christiano007

Ich bin der champion

Net begonnen, lastig zonder wapen :) Waar / Hoe herken ik een GoT server?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 09:19
Izamito schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:36:
Ik, Gman en 4 anderen spelen momenteel allemaal samen :P Als je nog niet weet of het wat voor je is kom maar even langs. http://nl.twitch.tv/izamito
Als je die zombies nu op hun hoofd slaat met een hamer, heb je ze in 10 meppen wel dood..... in de stream duurt het minuten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anu
  • Laatst online: 19-06 11:33

anu

Der zijn nog geen private / rental servers, dus er is geen exclusieve GoT server denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:02
Als groot DayZ fan was ik erg benieuwd naar The WarZ en heb de ontwikkeling waar dat mogelijk was ook erg in de gaten gehouden. Van de screenshots was ik niet echt onder de indruk, eigenlijk houd ik meer van de wat meer realistische shooters zoals DayZ dat aanpakt, maar na het zien van een paar filmpjes besloot ik toch om de 'middenversie van $30' te kopen.

Gelukkig heb ik daar nog geen moment spijt van gehad. Ja, DayZ was beter, realistischer, maar ook totaal onvergeeflijk. Als je een keer goede items had moest je met veel moeite een tent vinden die dan weer bijna nergens te plaatsen was. De controls heb ik nooit soepel gevonden. Altijd heb ik het gevoel gehad dat het niet als natuurlijk speelde. Ook de bugs stonden me op een gegeven moment tegen, je voelde je nooit helemaal veilig omdat er vanalles mis kon gaan wanneer je ergens langs/in/over liep. Zelfs het over een hekje springen heeft me ooit het leven gekost, om het over de betrouwbaarheid van de voertuigen maar niet te hebben.

Begrijp me niet verkeerd, DayZ was en is eigenlijk geweldig. Ik heb er honderden uren speeltijd in zitten en me er zeer mee vermaakt, maar het was nooit een mooi gepolijst spel. Bij WarZ had ik in de alpha al een vertrouwder gevoel. Het besturen was soepel, weinig tot geen bugs en het spel liep ook gewoon goed. Tevens ziet het er aardig uit. Niet helemaal van deze tijd, maar soit, dat is DayZ ook niet en staat de gameplay helemaal niet in de weg naar mijn mening.

Ik heb me ondertussen ook al de nodige uurtjes met WarZ vermaakt en zal dat in de nabije toekomst zeker nog meer gaan doen. Wat wel fijn is, is dat wanneer je dood gaat je nog even op wat loot uit je global inventory kunt vertrouwen. Het is misschien minder hardcore, maar het geeft mij iets meer rust. Ik maak me er dan ook verder niet zo druk om dat er ideeën gejat zijn van DayZ en dat het eigenlijk een mod is van War Inc. Dit spel verdient zeker een topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07 18:50

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Izamito schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:36:
Handig Micky, worden we geraped door een mede tweaker XD
Pagina: 1 2 3 4 Laatste