Ik heb het spel net aangeschaft maar ik heb het precies één keer kunnen spelen. Ik krijg 9 van de 10 keer een timeout error als ik een server wil joinen. Net crashte het spel en nu kan ik niet meer inloggen omdat er al een sessie actief is
Ik las op het forum dat de laatste paar dagen meer europese spelers hier last van hebben. Iemand hier met hetzelfde probleem?
Ja ik had er gisteren ook last van, veel mensen want vele servers waren bijna leeg.soulcrusher schreef op donderdag 06 december 2012 @ 21:11:
Ik heb het spel net aangeschaft maar ik heb het precies één keer kunnen spelen. Ik krijg 9 van de 10 keer een timeout error als ik een server wil joinen. Net crashte het spel en nu kan ik niet meer inloggen omdat er al een sessie actief isIk las op het forum dat de laatste paar dagen meer europese spelers hier last van hebben. Iemand hier met hetzelfde probleem?
Als het goed is moet dit nu weer zijn opgelost!
Heel fijn, iemand 5 keer raken met een 9mm en 2 keer met een hammer... en nog blijft iemand leven. Meteen daarna weet hij nog een messteek te overleven van een ander.
Fucking bullshit.
Fucking bullshit.
Gewoon een kwestie van bandages in je quick slot zetten en gebruiken als je geraakt word.. Niks vreemds aanrgras schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 12:02:
Heel fijn, iemand 5 keer raken met een 9mm en 2 keer met een hammer... en nog blijft iemand leven. Meteen daarna weet hij nog een messteek te overleven van een ander.
Fucking bullshit.
Nee, ik kon zien dat hij constant zijn hammer vast had. Je kan het namelijk zien wanneer iemand bandages gebruikt.
En weer kan ik in geen enkele server komen
Vanmiddag werkte alles prima na een patch, maar nu weer bagger dus
Verder heb ik me wel vermaakt. Wat is het beste om te doen als ik 2 samen spelende players tegen kom? Ik ben maar snel gevlucht
1. Blijven waar je ligt, wachten tot ze weggaan.soulcrusher schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 21:32:
En weer kan ik in geen enkele server komenVanmiddag werkte alles prima na een patch, maar nu weer bagger dus
Verder heb ik me wel vermaakt. Wat is het beste om te doen als ik 2 samen spelende players tegen kom? Ik ben maar snel gevlucht
2. Blijven waar je ligt, kijken wat ze doen, en ze uitschakelen op een kwetsbaar moment.
3. Wegrennen en gezien worden.
4. Uitloggen
nooit vertrouwen dusNoctonix schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 00:54:
[...]
1. Blijven waar je ligt, wachten tot ze weggaan.
2. Blijven waar je ligt, kijken wat ze doen, en ze uitschakelen op een kwetsbaar moment.
3. Wegrennen en gezien worden.
4. Uitloggen
Ik ga dit draadje maar 'ns volgen... als Walking Dead liefhebber en als enthousiasteling op LAN met vriendjes lijkt me dit een uitermate geschikte samensmelting. Mits er vriendjes te vinden zijn in deze nogal hostile world. Wat dat aangaat, lijkt het wel erg op de verhalen die ik las in DayZ posts.
Eens kijken hoe het de ontwikkelingen de komende tijd zijn qua betalingen (want komende volgende maps idd free?) en verhalen over gameplay, servers en hackers.
Ik heb wel gemerkt bij mezelf dat ik weinig tijd heb voor gamen en ook BF3 na initieel 50 uur spelen daarna maanden stilligt. Nu het winter is, komt de zin en tijd maken weer wat terug. Maar ja, nu eerst FC3 hè.
Eens kijken hoe het de ontwikkelingen de komende tijd zijn qua betalingen (want komende volgende maps idd free?) en verhalen over gameplay, servers en hackers.
Ik heb wel gemerkt bij mezelf dat ik weinig tijd heb voor gamen en ook BF3 na initieel 50 uur spelen daarna maanden stilligt. Nu het winter is, komt de zin en tijd maken weer wat terug. Maar ja, nu eerst FC3 hè.
Jongens, ik wil The War Z kopen. Zal ik met ingame geld doen (aka die $25 pack) of volstaat die van $15 wel?
Hey en ik speel samen met m'n broertje. Hoe kan ik hem makkelijk vinden? Is er iets van party support of dingen waarmee ik het makkelijker maak voor ons om samen te werken en/of elkaar te vinden?
Als je 20 uur hebt gespeeld (game uren niet echte uren) kun je een Clan aan maken, als je je broertje dan uitnodigt, zie je als je bij elkaar in het spel zit een pijltje boven je poppetjeapNia schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:51:
Hey en ik speel samen met m'n broertje. Hoe kan ik hem makkelijk vinden? Is er iets van party support of dingen waarmee ik het makkelijker maak voor ons om samen te werken en/of elkaar te vinden?
Ze hebben het aantal slots per server opgehoogt van 40 naar 70. Mijns inziens geen goede beslissing. Begint nu meer op COD goes Zombie MMO te worden. Gister in Campos city was het gewoon druk...BioHazard schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:05:
Jammer, begint nu veel te druk te worden op servers. Verpest de gameplay nogal.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Dit dus. Ik kan niet eens meer rustig mn vrienden bereiken zonder minstens in 3 vuurgevechten te belanden, en dus meestal ook te overlijden. Ik kan ook niet meer rustig zoeken naar items. Op elke loot spot loopt al wel een bewapend iemand die me weer kapotschiet. Veel plezier met mijn flashlight, sukkel.ChojinZ schreef op maandag 10 december 2012 @ 09:18:
[...]
Ze hebben het aantal slots per server opgehoogt van 40 naar 70. Mijns inziens geen goede beslissing. Begint nu meer op COD goes Zombie MMO te worden. Gister in Campos city was het gewoon druk...

Zucht, het concept is prima. Maar het wordt nu langzaam om zeep geholpen.
Precies hetzelfde als wat er bij DayZ is gebeurd. In plaats van een survival game is het gewoon een FPS waarbij je soms last hebt van zombies.
Schijnbaar is vannacht de eerste mutated zombie gedood, misschien dat dit meer een ´players-versus-zombies'-mentaliteit creëert i.p.v. 'player-versus-player'.
Wat een knakenspel. Voelt echt een beetje als een waste of money.
ik kom in het spel, zoek me kapot naar iets zinnigs... word steeds gesloopt door anderen, maar 1x een gozer meegemaakt die riep dat ie friendly was, en eentje die me passeerde zonder op me te schieten.. de rest molt me onherroepelijk.. verder echt een godsgruwelijke eeuwigheid lopen naar m'n vrienden.. kortom teamen met vrienden wordt (nog) niet goed gestimuleerd... ik vind het allemaal heel on-af voelen, en gerushed... je kan volgens mij zo veel meer met dit principe.. het killen van players bijvoorbeeld meer dan een morele kwestie maken...
ik kom in het spel, zoek me kapot naar iets zinnigs... word steeds gesloopt door anderen, maar 1x een gozer meegemaakt die riep dat ie friendly was, en eentje die me passeerde zonder op me te schieten.. de rest molt me onherroepelijk.. verder echt een godsgruwelijke eeuwigheid lopen naar m'n vrienden.. kortom teamen met vrienden wordt (nog) niet goed gestimuleerd... ik vind het allemaal heel on-af voelen, en gerushed... je kan volgens mij zo veel meer met dit principe.. het killen van players bijvoorbeeld meer dan een morele kwestie maken...
OK, ten eerste, de reden dat de game on-af voelt is omdat de game simpelweg niet af is. En juist hetgene wat deze game uniek maakt is de aparte approach, het niet overdreven stimuleren van bepaalde speelstijlen en simpelweg de game meer onderhevig maken aan morele keuzes.apNia schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:11:
Hoe zou jij nu teamplay willen stimuleren, of het killen van players willen faciliteren, zonder dat de game in traditionele teamplay systemen valt die inbreuk maken op de essentie van de game?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Tja het valt nu al weg uit de essentie van de game. Zombies zijn eerder vervelend dan dat ze echt lastig zijn.LiquidT_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:27:
[...]
OK, ten eerste, de reden dat de game on-af voelt is omdat de game simpelweg niet af is. En juist hetgene wat deze game uniek maakt is de aparte approach, het niet overdreven stimuleren van bepaalde speelstijlen en simpelweg de game meer onderhevig maken aan morele keuzes.
Hoe zou jij nu teamplay willen stimuleren, of het killen van players willen faciliteren, zonder dat de game in traditionele teamplay systemen valt die inbreuk maken op de essentie van de game?
Daarnaast kan ik beamen wat boven jou wordt gezegd. Ik loop gister nog geen 2 minuten ingame en krijg alweer een kogel in me rug.. het was een revived char waar nog geen gear op zat... Is het dan echt zo leuk om andere kapot te schieten? Laat me lekker met rust en met andere spelen zonder dat je iedereen maar moet killen.
Daarnaast heb ik zelf ook geen enkele manier van verdediging als je net begint. Hoe moet je dan in godsnaam weerstand bieden tegen personen die al geared zijn!
bl44t
Ik denk dat je de opzet van het spel niet snapt. Veel lopen is juist een karakter eigenschap van een spel zoals WarZ. Het zorgt ervoor dat het desolate post apocalyptisch gevoel versterkd wordt. Dat iedereen vijandig is niet meer dan logisch. Vriendelijkheid wordt namelijk in dit soort spellen slecht beloond.apNia schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:11:
Dat het niet "af" aanvoelt kan kloppen. Het spel is namelijk ook nog niet af. Sterker nog, het spel is net uit de Alpha-fase.
Maar bovenstaande was allemaal al bekend en als je de info op de site had gelezen had je dit allemaal al kunnen weten. Klinkt alsof je een impulse aankopen hebt gedaan zonder te kijken wat je nu precies kocht...
Tja, wen er maar aan want dat gedrag is standaard in dit soort spellen. Het is juist de bedoeling dat je continu op je hoede bent voor andere spelers. Maar wat had je zelf verwacht dan?YaaD schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:08:
[...]
Ik loop gister nog geen 2 minuten ingame en krijg alweer een kogel in me rug.. het was een revived char waar nog geen gear op zat... Is het dan echt zo leuk om andere kapot te schieten? Laat me lekker met rust en met andere spelen zonder dat je iedereen maar moet killen.
Uhhh.... niet aanvallen en hard wegrennen? Geloof het of niet, maar dit is juist een element wat veel mensen aanspreekt en waar de game heel erg op leunt. Het is dan ook een survival game. Het zou te makkelijk zijn als je meteen begint met een heavy gear en je meteen elke tegenstander aankan.YaaD schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:08:
[...]
Daarnaast heb ik zelf ook geen enkele manier van verdediging als je net begint. Hoe moet je dan in godsnaam weerstand bieden tegen personen die al geared zijn!
[ Voor 28% gewijzigd door ChojinZ op 12-12-2012 09:32 ]
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Dat is juist de bedoeling van de game, de game draait niet om zombies/PvE maar juist om speler interactie. Ik snap dat dat misschien niet is wat iemand zoekt in een zombie game, maar dan ben je gewoon verkeerd bij WarZ.YaaD schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:08:
[...]
Tja het valt nu al weg uit de essentie van de game. Zombies zijn eerder vervelend dan dat ze echt lastig zijn.
Tja, nogmaals, noem eens een mechanic die dit op een logische wijze oplost zonder de originele waardes van de games te verwateren.Daarnaast kan ik beamen wat boven jou wordt gezegd. Ik loop gister nog geen 2 minuten ingame en krijg alweer een kogel in me rug.. het was een revived char waar nog geen gear op zat... Is het dan echt zo leuk om andere kapot te schieten? Laat me lekker met rust en met andere spelen zonder dat je iedereen maar moet killen.
Daarnaast is dit ook gewoon een newbie issue volgens mij. Mensen snappen het niet, mensen denken dat dit een CoD met zombies is, dus killen wie je killen kan. Ik neem aan dat de community nog gaat settelen op wat meer teamplay. Daarnaast ligt het er ook aan dat mensen niet echt goed weten hoe ze moeten spelen. Als jij naar de grote steden of grote lootplekken gaat, ja dan kan je een kogel in je kop verwachten.
Het is frustrerend, maar juist de spanning om andere spelers tegen te komen is zo heerlijk aanwezig.
NietYaaD schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:08:
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Bingo!LiquidT_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:32:
[...]
Het is frustrerend, maar juist de spanning om andere spelers tegen te komen is zo heerlijk aanwezig.
Als je dan na een uur rondlopen iemand tegenkomt is de spanning best groot. En wat doe je? Zoek je contact? Ga je proberen zijn gear te stelen? Of zet je het snel op het rennen omdat je toch geen schrijn van kans maakt?
Exactly. Ik moet hierbij vooral terugdenken naar DayZ die toch het concept min of meer heeft bedacht: alle posts van Rocket (de developer) zijn echte eye-openers voor de design keuzes. Het concept van hem was sowieso niet persé als game bedoeld, maar ook als sociaal experiment: hoe reageren mensen op deze situatie? Dat mensen auto-defaulten naar kill on sight is echter in zoiets als War Z wel iets dat op termijn moet verbeteren, maar ik blijf er bij dat het aan het publiek ligt.ChojinZ schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:39:
[...]
Bingo!
Als je dan na een uur rondlopen iemand tegenkomt is de spanning best groot. En wat doe je? Zoek je contact? Ga je proberen zijn gear te stelen? Of zet je het snel op het rennen omdat je toch geen schrijn van kans maakt?
Om te reageren chojinz en liquidt_nl:
Veel lopen hoort er bij, voostrekt mee eens. Maar vinden van vrienden zou makkelijker moeten zijn. Keuze over je spawnplek bijvoorbeeld, ik noem maar wat. Zo elimineer je niet het lopen en maak je het spelen met vrienden makkelijker. Simpel gamedesign.
Het killen van nieuwe players zou afgestraft moeten worden. Sterker nog. Ik vind dat het meer dan een morele kwestie moet zijn. Strafpunten op basis van een bepaalde factor (die speler zn xp ofzo). Ik ken het spel nog niet goed genoeg, maar er zijn no doubt goeie regels voor te verzinnen. Al is het alleen maar duidelijker zichtbaar of een speler een bedreiging is of niet. Nu is killen van spelers een loterij; heb ik prijs of niet? Either way, men neem de kans. En dat moet tegengewerkt worden. Yet again een (imo) gameplay error.
Veel lopen hoort er bij, voostrekt mee eens. Maar vinden van vrienden zou makkelijker moeten zijn. Keuze over je spawnplek bijvoorbeeld, ik noem maar wat. Zo elimineer je niet het lopen en maak je het spelen met vrienden makkelijker. Simpel gamedesign.
Het killen van nieuwe players zou afgestraft moeten worden. Sterker nog. Ik vind dat het meer dan een morele kwestie moet zijn. Strafpunten op basis van een bepaalde factor (die speler zn xp ofzo). Ik ken het spel nog niet goed genoeg, maar er zijn no doubt goeie regels voor te verzinnen. Al is het alleen maar duidelijker zichtbaar of een speler een bedreiging is of niet. Nu is killen van spelers een loterij; heb ik prijs of niet? Either way, men neem de kans. En dat moet tegengewerkt worden. Yet again een (imo) gameplay error.
Ja ik denk ook niet dat je er iets tegen kan doen, maar dat is meer de mentaliteit van mensen in het spel zelf. survival of the fittest laten we maar zeggen. Je zou ten minste kunnen zeggen dat iedere nieuwe survivor wat gear mee krijgt. Of iets van een safe zone voor nieuwelingen dat je zelf kan kiezen wanneer je de "echte" wereld kan benaderen..LiquidT_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:32:
[...]
Dat is juist de bedoeling van de game, de game draait niet om zombies/PvE maar juist om speler interactie. Ik snap dat dat misschien niet is wat iemand zoekt in een zombie game, maar dan ben je gewoon verkeerd bij WarZ.
[...]
Tja, nogmaals, noem eens een mechanic die dit op een logische wijze oplost zonder de originele waardes van de games te verwateren.
Daarnaast is dit ook gewoon een newbie issue volgens mij. Mensen snappen het niet, mensen denken dat dit een CoD met zombies is, dus killen wie je killen kan. Ik neem aan dat de community nog gaat settelen op wat meer teamplay. Daarnaast ligt het er ook aan dat mensen niet echt goed weten hoe ze moeten spelen. Als jij naar de grote steden of grote lootplekken gaat, ja dan kan je een kogel in je kop verwachten.
[...]
Niet
Ik weet ook wel dat het spanning met zich meebrengt... Maar als survivor in de post office campen tot andere komen, zal ook niet de bedoeling geweest zijn van het spel...
Ik snap dat je het een newbie issue noemt en soms ben ik ook gewoon te lui om eerst een kwartier rondom een stad te lopen.. Maar als iemand campt kun je hem toch niet zien...
Nou ja, helemaal schrappen van PvP zie ik dan ook niet zitten, ze krijgen een bandit status en daar zitten wel nadelen aan geloof ik.. Het is en blijft een wereld waarin iedereen vijandig kan zijn..apNia schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:57:
Veel lopen hoort er bij. Vinden van vrienden zou makkelijker moeten zijn. Keuze over je spawnplek bijvoorbeeld, ik noem maar wat. Zo elimineer je niet het lopen en maak je het spelen met vrienden makkelijker. Simpel gamedesign.
[ Voor 24% gewijzigd door YaaD op 12-12-2012 10:01 ]
bl44t
Dat kan ik enigszins begrijpen, maar anderzijds zijn groepen overpowered. Als mensen even met 1 klik een groep van 10 man kunnen vormen word de game ook wat moeilijker. Maar goed, dit is meer een mening, van mij hoeft het absoluut niet, maar ik zie niet hele hevige problemen. Je moet je enkel afvragen of ze zo graag willen dat iedereen met vrienden kan spelen.apNia schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:57:
Tja en daar loopt het dus spaak. Dit is absoluut niet de formule. Ik zou je willen aanraden eens wat rond te lezen op het forum, of eens de posts van Rocket op het DayZ forum te lezen. Die discussie loopt echt al maanden, maar het grootste probleem: deze game is zo sandbox mogelijk. Als je PvP gaat afstraffen wordt de game een PvE ervaring. En voor mensen die het wel eens zo spelen: de game wordt vreselijk saai op die manier. Ik zie liever wat zaken die je zou kunnen ondernemen met meerdere personen (dus niet persé belonen van PvE, maar het faciliteren), maar afstraffen van PvP zou de game echt kapot maken.Het killen van nieuwe players zou afgestraft moeten worden. Sterker nog. Ik vind dat het meer dan een morele kwestie moet zijn. Strafpunten op basis van een bepaalde factor (die speler zn xp ofzo). Ik ken het spel nog niet goed genoeg, maar er zijn no doubt goeie regels voor te verzinnen. Al is het alleen maar duidelijker zichtbaar of een speler een bedreiging is of niet. Nu is killen van spelers een loterij; heb ik prijs of niet? Either way, men neem de kans. En dat moet tegengewerkt worden. Yet again een (imo) gameplay error.
Nogmaals, verdiep je eens in de game en de keuzes die ze hebben gemaakt. PvP afstraffen is per definitie geen optie, want dat is nooit de opzet van de game geweest.
Voor WarZ kan ik er niet over spreken, omdat ik geen duidelijke uitspraak van de devs hierover kan vinden. Maar als mensen denken dat dat een oplossing is, zou het heel erg niet-sandbox zijn dit af te straffen. Het is juist lekker sandbox dat mensen zo aan het grieven zijn, en "realistisch". Buiten dat, als camper zul je ook eten/drinken moeten regelen.YaaD schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:59:
[...]
Ik weet ook wel dat het spanning met zich meebrengt... Maar als survivor in de post office campen tot andere komen, zal ook niet de bedoeling geweest zijn van het spel...
Bandit-status is wel een goede, maar dat is dus al geimplementeerd?
Begrijp me niet verkeerd, ik noem het een newbie issue vanuit de mentaliteit: newbies snappen nog niet wat de game inhoudt, het is geen CoD. Na een tijdje settelt de community en denk ik dat er ook minder shoot-on-sight mensen online zijn.Ik snap dat je het een newbie issue noemt en soms ben ik ook gewoon te lui om eerst een kwartier rondom een stad te lopen.. Maar als iemand campt kun je hem toch niet zien...
Ja oke, maar wat zou jij doen als je een survivor bent? Dan zoek je ook metgezellen en groepeer je. Ik kijk bijvoorbeeld The Walking dead, en daarin gebeurt hetzelfdeLiquidT_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:15:
[...]
Dat kan ik enigszins begrijpen, maar anderzijds zijn groepen overpowered. Als mensen even met 1 klik een groep van 10 man kunnen vormen word de game ook wat moeilijker. Maar goed, dit is meer een mening, van mij hoeft het absoluut niet, maar ik zie niet hele hevige problemen. Je moet je enkel afvragen of ze zo graag willen dat iedereen met vrienden kan spelen.
[...]
Tja en daar loopt het dus spaak. Dit is absoluut niet de formule. Ik zou je willen aanraden eens wat rond te lezen op het forum, of eens de posts van Rocket op het DayZ forum te lezen. Die discussie loopt echt al maanden, maar het grootste probleem: deze game is zo sandbox mogelijk. Als je PvP gaat afstraffen wordt de game een PvE ervaring. En voor mensen die het wel eens zo spelen: de game wordt vreselijk saai op die manier. Ik zie liever wat zaken die je zou kunnen ondernemen met meerdere personen (dus niet persé belonen van PvE, maar het faciliteren), maar afstraffen van PvP zou de game echt kapot maken.
Nogmaals, verdiep je eens in de game en de keuzes die ze hebben gemaakt. PvP afstraffen is per definitie geen optie, want dat is nooit de opzet van de game geweest.
[...]
Voor WarZ kan ik er niet over spreken, omdat ik geen duidelijke uitspraak van de devs hierover kan vinden. Maar als mensen denken dat dat een oplossing is, zou het heel erg niet-sandbox zijn dit af te straffen. Het is juist lekker sandbox dat mensen zo aan het grieven zijn, en "realistisch". Buiten dat, als camper zul je ook eten/drinken moeten regelen.
Bandit-status is wel een goede, maar dat is dus al geimplementeerd?
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik noem het een newbie issue vanuit de mentaliteit: newbies snappen nog niet wat de game inhoudt, het is geen CoD. Na een tijdje settelt de community en denk ik dat er ook minder shoot-on-sight mensen online zijn.
Je zou als developer ook kunnen kiezen tussen een PvE server en PvP.. Er is gebleken dat dat ook goed werkt. Of echt alleen een roleplaying omgeving bijvoorbeeld! Ben wel van mening dat PvP in zekere mate bij de game hoort, zolang je niet als kuddedier wordt afgeschoten.
Mja, in combinatie met het server hoppen en campen heb je een sterke combinatie te pakken die je lang op deze wijze kunt volhouden.
Weet ik, ik nam je opmerking ook niet als verkeerd op! Ik moet ook zeggen dat ik als beginner wat fouten maak zoals snel een dorp in rennen, maar nogmaals je kunt niet in gebouwen kijken om te zien wie er in zit.
bl44t
In het kader van realisme is het maar de vraag hoeveel "bekenden" je tegen zou komen natuurlijk. Maar goed, ik vind spawn plek kiezen wel een beetje "in het midden" vallen, als in dat ik wat dat betreft voor beiden wel wat vind te zeggen. Echter, als groepen maken nu zo moeilijk is met onbekenden, zou het het nogal moeilijk maken voor de solo spelers. Aan de andere kant, misschien motiveert het wel public groepen. Jammer dat de devs niet even zoiets kunnen "testen" zoals bij DayZ.YaaD schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:23:
[...]
Ja oke, maar wat zou jij doen als je een survivor bent? Dan zoek je ook metgezellen en groepeer je. Ik kijk bijvoorbeeld The Walking dead, en daarin gebeurt hetzelfdeWe zjin ten slotte kuddedieren!
Dat zou ik ook fijner vinden. Hoe dan ook vraag ik mij dan af hoe PvP wordt afgehandeld. Maar dat zou wel acceptabel zijn.Je zou als developer ook kunnen kiezen tussen een PvE server en PvP.. Er is gebleken dat dat ook goed werkt. Of echt alleen een roleplaying omgeving bijvoorbeeld! Ben wel van mening dat PvP in zekere mate bij de game hoort, zolang je niet als kuddedier wordt afgeschoten.
Ik had gehoopt dat hoppen was opgelostMja, in combinatie met het server hoppen en campen heb je een sterke combinatie te pakken die je lang op deze wijze kunt volhouden.
phew!Weet ik, ik nam je opmerking ook niet als verkeerd op!
Maar niemand voorkomt dat grote groepen elkaar vinden. Dat is ook een beetje onderdeel van het spel lijkt me. Of voor elke game met een "survival of the fittest" element. Maar goed punt, het makkelijk vormen zou inderdaad niet wenselijk zijn. Wellicht alleen spawnen bij clanmates, waarvan max 2-3 in hetzelfde gebied kunnen spawnen. Dat zou wel kunnen zonder dat je het bundelen van grote groepen mensen stimuleert.LiquidT_NL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:15:
[...]
Dat kan ik enigszins begrijpen, maar anderzijds zijn groepen overpowered. Als mensen even met 1 klik een groep van 10 man kunnen vormen word de game ook wat moeilijker. Maar goed, dit is meer een mening, van mij hoeft het absoluut niet, maar ik zie niet hele hevige problemen. Je moet je enkel afvragen of ze zo graag willen dat iedereen met vrienden kan spelen.
Ik heb ook geen seconde gezegd dat ik vind dat PvP afgestraft zou moeten wordenTja en daar loopt het dus spaak. Dit is absoluut niet de formule. Ik zou je willen aanraden eens wat rond te lezen op het forum, of eens de posts van Rocket op het DayZ forum te lezen. Die discussie loopt echt al maanden, maar het grootste probleem: deze game is zo sandbox mogelijk. Als je PvP gaat afstraffen wordt de game een PvE ervaring. En voor mensen die het wel eens zo spelen: de game wordt vreselijk saai op die manier. Ik zie liever wat zaken die je zou kunnen ondernemen met meerdere personen (dus niet persé belonen van PvE, maar het faciliteren), maar afstraffen van PvP zou de game echt kapot maken.
Ik vind dat er iets gedaan moet worden aan het feit dat het begin nogal een uphill battle is. Een indicator kan aangeven hoe nieuw iemand is. Een indicator kan aangeven hoe waardevol iemand z'n inventory is. Vervolgens kan je misschien overwegen iemand met rust te laten. Wellicht een penalty als je mensen killed die net gespawned zijn/minder dan een uur oud zijn ofzo. Ik snap niet goed wat daar tegen op in te brengen is?
Ik heb gewoon het gevoel dat War Z in z'n core een heel goed principe is (of DayZ for that matter) maar er gamedesignkeuzes zijn gemaakt die verkeerd zijn en makkelijk opgelost kunnen worden. Volgens mij kan er veel meer uit dit spel gehaald worden.
Sorry, zie nu dat je "nieuwe" spelers bedoelde.apNia schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:40:
Ik heb ook geen seconde gezegd dat ik vind dat PvP afgestraft zou moeten worden
Dat is toen bij DayZ ook voorgesteld, maar het punt van indicators is dat die niet alleen de immersie weghalen, maar ook mensen kunnen verraden die aan het hiden zijn (als het gewoon een overlay indicator is, zoals een name tag).Ik vind dat er iets gedaan moet worden aan het feit dat het begin nogal een uphill battle is. Een indicator kan aangeven hoe nieuw iemand is. Een indicator kan aangeven hoe waardevol iemand z'n inventory is. Vervolgens kan je misschien overwegen iemand met rust te laten. Wellicht een penalty als je mensen killed die net gespawned zijn/minder dan een uur oud zijn ofzo. Ik snap niet goed wat daar tegen op in te brengen is?
Ik wil overigens niet zeggen dat je niet gelijk hebt dat het een probleem is, alleen de gevolgen van ingrijpende veranderingen zijn ook moeilijk te overzien. Als ik zo'n mechanic echt heel specifiek wil invullen kom ik niet echt op systemen die het probleem oplossen zonder de core principes van de game aan te tasten. Maar goed, dat kan ook aan mijn eigen creativiteit liggen. Ik vind het alleen moeilijk een hele zinnige invulling te geven aan zoiets.
Nou, volgens mij is het probleem juist dat de core die er is uitgaat van zo min mogelijk regels, gezien regels de core ervaring die moet worden neergezet al snel verstoren. Juist de oplossingen voor deze problemen zie ik totaal niet als makkelijk, maar juist heel moeilijk, omdat door het gebrek aan regels/mechanics extra toevoegingen hiervan een extra grote impact hebben.Ik heb gewoon het gevoel dat War Z in z'n core een heel goed principe is (of DayZ for that matter) maar er gamedesignkeuzes zijn gemaakt die verkeerd zijn en makkelijk opgelost kunnen worden. Volgens mij kan er veel meer uit dit spel gehaald worden.
Volgens mij is het probleem ook dat de game gewoon TE populair is bij veel verschillende mensen. Sommige mensen willen de game precies zoals hij bedoeld is, anderen willen meer focus op PvE, weer anderen meer focus op PvP, sommigen willen nog meer mechanics, weer anderen willen de zombies moeilijker, etc. etc. Ik vind het vooral moeilijk bij WarZ. Bij DayZ had ik gewoon de instelling dat wat Rocket wilde, gewoon moest worden gedaan. DayZ was ook in zeer zekere zin kunst, als in dat de artiest wat mij betreft bepaalt hoe het er uit ziet. Het gejatte concept van War Z maakt dat ook wat moeilijker: ik zie hun niet als de bedenker van het concept, dus wil hun ook niet te veel vrijheid zien nemen in het concept. Het had toch het mooist geweest als de WarZ lui Rocket gewoon er bij hadden betrokken, ik ben ook wel erg benieuwd naar zijn standalone game.
Ik wil niet zeggen dat je ongelijk hebt, de game heeft echt zat problemen. Maar juist het gebrek aan mechanics maakt het geheel een unieke ervaring met sociale aspecten, en ik ben bang dat sommige mechanics die mensen voorstellen (niet die van jou in het algemeen) de game juist meer generiek gaan maken of dat sociale aspect uithollen.
Iemand hier die nog een guest pass over heeft? Ik zou het spel graag eerst even willen testen voordat ik over ga op een purchase, iemand zo vriendelijk?
Ja goeie punten. Zeker ook van die indicators. Maar dat moet DENK ik wel op te lossen zijn. Maar de essentie van het "basic" gevoel haal je er wel mee onderuit, en daarmee misschien ook een deel van de spanning. Ik vraag me alleen af hoe je die spanning kan behouden EN het starter-friendly kan maken. Lastig. Want te veel indicators en regeltjes maken het misschien inderdaad een te vlakke game. Food for thought in ieder geval. Voor mij als gameplay fanatic een zeer interessante ervaring. Maar het zou me niet verbazen als er iemand om de hoek komt met een DayZ/War Z version 2.0 waar de essentie overeind blijft maar de scherpe randjes er af zijn.LiquidT_NL schreef op donderdag 13 december 2012 @ 09:03:
[...]
Sorry, zie nu dat je "nieuwe" spelers bedoelde.
[...]
Dat is toen bij DayZ ook voorgesteld, maar het punt van indicators is dat die niet alleen de immersie weghalen, maar ook mensen kunnen verraden die aan het hiden zijn (als het gewoon een overlay indicator is, zoals een name tag).
Ik wil overigens niet zeggen dat je niet gelijk hebt dat het een probleem is, alleen de gevolgen van ingrijpende veranderingen zijn ook moeilijk te overzien. Als ik zo'n mechanic echt heel specifiek wil invullen kom ik niet echt op systemen die het probleem oplossen zonder de core principes van de game aan te tasten. Maar goed, dat kan ook aan mijn eigen creativiteit liggen. Ik vind het alleen moeilijk een hele zinnige invulling te geven aan zoiets.
[...]
Nou, volgens mij is het probleem juist dat de core die er is uitgaat van zo min mogelijk regels, gezien regels de core ervaring die moet worden neergezet al snel verstoren. Juist de oplossingen voor deze problemen zie ik totaal niet als makkelijk, maar juist heel moeilijk, omdat door het gebrek aan regels/mechanics extra toevoegingen hiervan een extra grote impact hebben.
Volgens mij is het probleem ook dat de game gewoon TE populair is bij veel verschillende mensen. Sommige mensen willen de game precies zoals hij bedoeld is, anderen willen meer focus op PvE, weer anderen meer focus op PvP, sommigen willen nog meer mechanics, weer anderen willen de zombies moeilijker, etc. etc. Ik vind het vooral moeilijk bij WarZ. Bij DayZ had ik gewoon de instelling dat wat Rocket wilde, gewoon moest worden gedaan. DayZ was ook in zeer zekere zin kunst, als in dat de artiest wat mij betreft bepaalt hoe het er uit ziet. Het gejatte concept van War Z maakt dat ook wat moeilijker: ik zie hun niet als de bedenker van het concept, dus wil hun ook niet te veel vrijheid zien nemen in het concept. Het had toch het mooist geweest als de WarZ lui Rocket gewoon er bij hadden betrokken, ik ben ook wel erg benieuwd naar zijn standalone game.
Ik wil niet zeggen dat je ongelijk hebt, de game heeft echt zat problemen. Maar juist het gebrek aan mechanics maakt het geheel een unieke ervaring met sociale aspecten, en ik ben bang dat sommige mechanics die mensen voorstellen (niet die van jou in het algemeen) de game juist meer generiek gaan maken of dat sociale aspect uithollen.
Zijn er mensen hier die het al langere tijd spelen? Ik kom zelf van Starcraft 2/League of Legends; games met ontzettend veel leermomenten. Is War Z dat voor jullie gevoel ook? Of komt het toch voornamelijk op een paar essentiele punten en vooral skill aan?
Gisteren ook maar even gekocht 
Het is wel vermakelijk, zat net in de military base te zoeken naar items. Ik was blijkbaar niet de enige, zie een random dude op mij af komen rennen van ver. Blijkbaar had hij mij gezien want hij had een stuk of 4 zombies achter zich. Toch maar mijn sniper gepakt en een headshot gegeven
Boos dat hij was haha. Blijkbaar had dat schot andere spelers aangetrokken want even later werd ik zelf beschoten, ook deze persoon afgeschoten en die had toch wel wat leuke spulletjes.
Het is wel vermakelijk, zat net in de military base te zoeken naar items. Ik was blijkbaar niet de enige, zie een random dude op mij af komen rennen van ver. Blijkbaar had hij mij gezien want hij had een stuk of 4 zombies achter zich. Toch maar mijn sniper gepakt en een headshot gegeven
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Waarom spawnen al mijn characters zonder een flashlight/zonder basic survival gear?
Die krijg je alleen maar wanneer je met een character voor de eerste keer spawned. Als je daarna opnieuw wil spawnen kan/moet je de gear uit je global inventory gebruiken.
Nieuwe karakters bedoel ik ook.
Zijn der mensen die al ervaring hebben met clans ? Ik zit nu in een clan en wij raiden steden met een groep van 8+ man. W hebben meerder karakters rond de steden staan en belangrijke punten , die kunnen in joinen als je afgeschoten bent of een clan maatje "contact". We zijn eigenlijk een groep Bandits die alles pakken wat te pakken is
. Best leuk.
Verder blij dat de meesten hackers gebanned zijn.

Verder blij dat de meesten hackers gebanned zijn.
mijn wensen zijn ingewilligd!rgras schreef op zondag 16 december 2012 @ 15:48:
Gisteren spawnde een clanmate op 5 meter afstand van ons groepje, toeval?
apNia schreef op woensdag 12 december 2012 @ 20:40:
Wellicht alleen spawnen bij clanmates, waarvan max 2-3 in hetzelfde gebied kunnen spawnen.
Ik zoek nog een clan.. niemand uit mij vrienden groep wil War Z spelen
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Verwijderd
Voor wie dadelijk nog wat interessants wil zien: over een paar minuten een stream om te zien hoe makkelijk het is om keihard te hacken en mensen af te slachten!
http://nl.twitch.tv/thehackz
http://nl.twitch.tv/thehackz
"Dit kanaal is gesloten vanwege overtreding van de gebruikersvoorwaarden"
The hell?
The hell?
WarZ is nu te verkrijgen op Steam...
LOL @ steamforum
LOL @ steamforum
[ Voor 25% gewijzigd door Odessa op 17-12-2012 22:26 ]
Ah nice.. ja veel mensen lopen te klagen over bugs etc. Ik ben er tot nu toe twee tegen gekomen. Over een verticaal hek heen klimmen alsof het een trap is en een boom beklimmen.Odessa schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:23:
WarZ is nu te verkrijgen op Steam...
LOL @ steamforum
Hackers ben ik nog niet tegen gekomen, veel mensen lopen te schreeuwen HACKER terwijl ze gewoon gesniped worden.
Hopelijk friends functie erbij, zou wel wat handiger zijn.
Bestaande keys kunnen geconverteerd worden naar een steam key voor War Z op een special page ofzo (hoe dat precies werkt, of wanneer het geïmplementeerd wordt is nog niet duidelijk.)
Hopelijk worden mijn items dan wel bewaard.
edit: http://forums.thewarz.com...oundation-Release-and-YOU!
een wipe dus
[ Voor 34% gewijzigd door Baiko op 17-12-2012 23:42 ]
ik word echt zo gek van dit spel.. ik wil het echt graag spelen, maar tot dusver is het steeds kruipen naar houten hutjes, shit vinden, naar het volgende clustertje hutjes gaan, doodgeschoten worden 
wtf moet ik hier aan doen? ik ben maar 2 mensen tegen gekomen die me hebben laten leven... de rest is KOS
wtf moet ik hier aan doen? ik ben maar 2 mensen tegen gekomen die me hebben laten leven... de rest is KOS
Dus als ik het goed begrijp was dat ook de laatste?rgras schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:58:
De wipe is enkele dagen geleden al geweest.
Wat ik gedaan heb is een tweede character aangemaakt en deze in een huisje geplaatst bij de helicopter in Noro Military Base, zo af en toe even inloggen om te kijken of er wat items liggen. Met deze items vervolgens zo voorzichtig mogelijk naar een safe zone rennen en ze in je global inventory plaatsen, zo heb je een buffertje.apNia schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 00:00:
ik word echt zo gek van dit spel.. ik wil het echt graag spelen, maar tot dusver is het steeds kruipen naar houten hutjes, shit vinden, naar het volgende clustertje hutjes gaan, doodgeschoten worden
Delta peak station is ook een leuke plek, over het algemeen wat rustiger naar mijn inzien.
Je flashlight zo snel mogelijk vervangen door een hamer, 2-3 klappen is een zombie vaak wel dood. Hierdoor kan je wat onbenulliger door camps heen gaan.
Goed kijken voordat je zomaar ergens naar binnen gaat.
Thanks voor de tips baiko, daar kan ik wat mee 
Het probleem is, vanavond vond ik een gun, ik helemaal blij. Via het bos liep ik naar een ander stuk. Ik werd in m'n rug geschoten. En voor ik ook maar kon liggen was ik kapot. Iedereen is zo vijandig. Gisteren ook, echt een eeuwigheid op m'n buik gelegen voor supplies. Komt er een gast aan met z'n vriendje en knalt me gewoon on sight kapot en scheldt me uit. Het is steeds die routine; eeuwen zoeken naar de juiste supplies (ik wil niet door zombies gespot worden immers zolang ik geen flashlight/hamer/ander wapen heb) om vervolgens in een fractie kapot geknald te worden. Is dit nou anders in DayZ?
En ik las in een guide dat die beetje spooky geluiden die je soms hoort, aanduiden dat er een Player in de buurt is. Klopt dat?
Het probleem is, vanavond vond ik een gun, ik helemaal blij. Via het bos liep ik naar een ander stuk. Ik werd in m'n rug geschoten. En voor ik ook maar kon liggen was ik kapot. Iedereen is zo vijandig. Gisteren ook, echt een eeuwigheid op m'n buik gelegen voor supplies. Komt er een gast aan met z'n vriendje en knalt me gewoon on sight kapot en scheldt me uit. Het is steeds die routine; eeuwen zoeken naar de juiste supplies (ik wil niet door zombies gespot worden immers zolang ik geen flashlight/hamer/ander wapen heb) om vervolgens in een fractie kapot geknald te worden. Is dit nou anders in DayZ?
En ik las in een guide dat die beetje spooky geluiden die je soms hoort, aanduiden dat er een Player in de buurt is. Klopt dat?
Kan van alles zijn ja. Wat je in het achterhoofd moet houden is dat je eigen survival belangrijker is als een 9mm gun.apNia schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 01:19:
Thanks voor de tips baiko, daar kan ik wat mee
Wat ik meestal doe voordat ik een dorp/camp binnen loop is even crouchen en in first person ga (c op je toetsenbord) en met de rechtermuisknop een stukje inzoomen.. of een verrekijker als je die hebt. Even kijken wat voor activiteit er heerst in dat dorp. Liggende zombies betekent niet automatisch dat ze dood zijn, sommigen liggen gewoon en staan op als je langs loopt.
Kijk goed of er lopende zombies om het dorp/camp zwermen, controleer politie bureau's, post offices en supermarkten of je flashlight activity ziet of mensen ziet lopen.
Het is dan aan jezelf om een camp binnen te vallen de ja of de nee
Ga vooral niet als een gek lopen schieten binnen een dorp.. trekt gelijk alle zombies aan, maar ook zeker andere spelers.
Zie je in chat Proximity chat (groen gekleurd) dan weet je zeker dat er spelers dicht in de buurt zijn. Zie je dat ze een flashlight in de handen hebben zonder wapen op de rug, dan kan je er vanuit gaan dat het een net gespawnde speler is. Ga vooral niet lopen chatten, observeer wat de speler(s) doen.
Verder zet ik tijdens night time mijn brightness in game een stuk hoger zodat ik veel meer zie.. de meeste spelers farmen de loot spots liever niet in de nacht, op uitzonderingen na, schiet die lekker af voor goeie loot (night vision goggles etc).
Zag de game in steam verschijnen voor 13.49. Vreemd dat het sinds een paar weken al terug is gevallen van 20 naar 13.49. Nog vreemder dat je ook een editie van 40+ euro kunt kopen met ingame credits. (pay-to-win?).
Even dacht ik, voor dat geld kan ik het wel proberen. Totdat ik op het steam forum dit filmpje tegen kwam.
YouTube: The War Z... False Advertising on Steam?!
Gewoon de helft van de info op de store page is gelogen.... Hoe kan zoiets op steam komen (in ieder geval met deze opschrijving en niet gemarked als Beta wat het volgens sommigen nog is).
Het levert wellicht een mooie speel-ervaring op als ik sommige verhalen hier lees maar dit zijn wederom berichten welke voor mij weer bevestigen waarom ik hem destijds ook al niet gekocht heb.
Vind het maar een vreemde bedoeling...
Even dacht ik, voor dat geld kan ik het wel proberen. Totdat ik op het steam forum dit filmpje tegen kwam.
Gewoon de helft van de info op de store page is gelogen.... Hoe kan zoiets op steam komen (in ieder geval met deze opschrijving en niet gemarked als Beta wat het volgens sommigen nog is).
Het levert wellicht een mooie speel-ervaring op als ik sommige verhalen hier lees maar dit zijn wederom berichten welke voor mij weer bevestigen waarom ik hem destijds ook al niet gekocht heb.
Alhoewel ik de game nog steeds vermakelijk vind, klopt dat filmpje grotendeels wel. De developers hebben keer na keer belofte gebroken en hierdoor zit er echt pas 30% van de beloofde content in de game. Ze hebben er nu snel een "foundation-release" sticker op geplakt om zoveel mogelijk te cashen lijkt het.Schnoop schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:02:
Zag de game in steam verschijnen voor 13.49. Vreemd dat het sinds een paar weken al terug is gevallen van 20 naar 13.49. Nog vreemder dat je ook een editie van 40+ euro kunt kopen met ingame credits. (pay-to-win?).
Ze hadden beter de prijs hoog kunnen houden en wat meer man inhuren, want nu lijkt het erop alsof ze snel willen cashen en daarna de game dood laten bloeden. Erg jammer, want de game heeft veel potentie alleen is het team erachter gewoon enorm traag.
Sommige punten uit dat filmpje misschien, maar hij had zich beter kunnen beperken tot de harde "leugens". Zeuren dat de country side helemaal niet zo desolaat is vind ik een beetje zout op slakken leggen.
De grootste failboot launch van dit jaar ook weer gehad geloof ik. Ik wou dat ik warz had uitgebracht. Lekker super snel cashen op een extreem gare game waar ke 0,0 moeite voor hebt gedaan. En dan nog topseller worden in steam, echt hilarisch hoe dom zijn mensen.
En de game heeft geen potentie. Het is gewoon gemaakt als cashcow, dat was vanaf het prille begin al vrij duidelijk en nog steeds zijn er mensen die dan denken dat het wel goed komt. Developers maken geen games omdat ze het leuk vinden......
En de game heeft geen potentie. Het is gewoon gemaakt als cashcow, dat was vanaf het prille begin al vrij duidelijk en nog steeds zijn er mensen die dan denken dat het wel goed komt. Developers maken geen games omdat ze het leuk vinden......
[ Voor 32% gewijzigd door Postius op 18-12-2012 15:18 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Dit is dus die toon waar ik het over had in het XCOM topic:Postius schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:16:
De grootste failboot launch van dit jaar ook weer gehad geloof ik. Ik wou dat ik warz had uitgebracht. Lekker super snel cashen op een extreem gare game waar ke 0,0 moeite voor hebt gedaan. En dan nog topseller worden in steam, echt hilarisch hoe dom zijn mensen.
LiquidT_NL in "[Multi] XCOM: Enemy Unknown"
Vind je niet dat je wel heel veel krachttermen gebruikt en aannames?
YouTube: The Bore Z
Duidelijk... dit is geen geld waard.
Raar dat Valve dit op steam laat.
Duidelijk... dit is geen geld waard.
Raar dat Valve dit op steam laat.
[ Voor 13% gewijzigd door ArnoAG op 18-12-2012 19:59 ]
Incompl te
Ik vind het anders erg vermakelijk voor 11 euro en 34 cent. Ik zal wel dom zijn omdat ik het een leuk spel vindPostius schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 15:16:

[ Voor 4% gewijzigd door Baiko op 19-12-2012 00:12 ]
Wat doet deze game dan eigenlijk anders dan DayZ? Waarom is hier zo veel kritiek op (afgezien van dat het, discustabel, een rip is)?
Ik heb geen idee of het een rip is, ik heb DayZ namelijk nooit gespeeld. Ik heb wel video's gezien van DayZ en heb ook overwogen het te kopen, echter kwam ik uit op War Z video's op youtube. War Z sprak mij meer aan vanwege de (iets) betere graphics.apNia schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:41:
Wat doet deze game dan eigenlijk anders dan DayZ? Waarom is hier zo veel kritiek op (afgezien van dat het, discustabel, een rip is)?
Ik heb geen idee waarom er zoveel kritiek is op de game. Ik denk dat mensen gewoon keihard af worden geslacht en daarom huilie huilie gaan doen. Mensen leveren veel kritiek maar ik vind niet dat ze het goed onderbouwen.
edit: Zojuist even die video bekeken van TotalBiscuit, ik waardeer zijn video's meestal. Alleen is dit wel een erg grote noob in WarZ

[ Voor 16% gewijzigd door Baiko op 19-12-2012 03:27 ]
Eens, hij speelt de game alsof het een FPS is ofzoBaiko schreef op woensdag 19 december 2012 @ 02:46:
[...]
Ik heb geen idee of het een rip is, ik heb DayZ namelijk nooit gespeeld. Ik heb wel video's gezien van DayZ en heb ook overwogen het te kopen, echter kwam ik uit op War Z video's op youtube. War Z sprak mij meer aan vanwege de (iets) betere graphics.
Ik heb geen idee waarom er zoveel kritiek is op de game. Ik denk dat mensen gewoon keihard af worden geslacht en daarom huilie huilie gaan doen. Mensen leveren veel kritiek maar ik vind niet dat ze het goed onderbouwen.
edit: Zojuist even die video bekeken van TotalBiscuit, ik waardeer zijn video's meestal. Alleen is dit wel een erg grote noob in WarZJe kan niet zomaar een camp binnen rennen.. je moet met je flashlight afgelegen plekjes looten. Rustig zombie voor zombie pullen en dood maken.
bl44t
Ik heb zelf DayZ wel gespeeld. En ja, de games zijn bijna exact hetzelfde. De verschillen zijn dan de features als meerdere chars, global inventory, een market, en je startgear. Maar verder: het was ook schandalig donker, van plek naar plek trekken voor loot (waar de zombies zich voornamelijk ook bevinden), Bandits, zelfs de sociale "problemen" als KoS en grievers zijn aanwezigBaiko schreef op woensdag 19 december 2012 @ 02:46:
[...]
Ik heb geen idee of het een rip is, ik heb DayZ namelijk nooit gespeeld. Ik heb wel video's gezien van DayZ en heb ook overwogen het te kopen, echter kwam ik uit op War Z video's op youtube. War Z sprak mij meer aan vanwege de (iets) betere graphics.
edit: Zojuist even die video bekeken van TotalBiscuit, ik waardeer zijn video's meestal. Alleen is dit wel een erg grote noob in WarZJe kan niet zomaar een camp binnen rennen.. je moet met je flashlight afgelegen plekjes looten. Rustig zombie voor zombie pullen en dood maken.
Dit heb ik al eerder aangehaald: ik denk dat een groot deel van de problematiek simpelweg is dat de game dusdanig "anders" is dan wat we gewend zijn qua online shooters, en mensen daar niet mee kunnen copen. Bij DayZ (waar ik een stuk meer van heb gespeeld/gelezen, maar het is allemaal erg applicable hier) begon iedereen langs de kust met een pistol. Je had dan gewoon op een server een mannetje of 10 of 20, die gewoon na spawn direct naar de grote steden renden om daar te gaan lopen schieten op alles wat beweegt. En als ze dood waren: respawn, rennen naar stad, schieten. Ook survivors die zelf vers waren gespawned (en weinig nuttigs bij zich droegen) werden doodgeschoten, want tja dat was weer een "frag".YaaD schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:59:
[...]
Eens, hij speelt de game alsof het een FPS is ofzoEn dan boos worden als ie van een berg afklettert en health kwijt is. Het is ff een omslag hoor, de game, maar je moet niet denken dat je een FPS speelt
En je ziet het wederom op het forum (net als bij DayZ): mensen willen PvE servers, mensen willen scores, mensen willen mechanics om grieven te voorkomen, mensen willen mechanics om het meer CoD te maken, etc. etc. Spelers lijken zich niet te beseffen dat het DayZ/WarZ concept geen Left for Dead is (zombies schieten met teammates) of CoD (elkaar verrot schieten), maar een "survival simulatie" in een post-apocalyptische wereld.
En dat filmpje van TotalBiscuit laat dit inderdaad deels zien, zijn klachten zitten voornamelijk in het feit dat het leeg is en dat hij dingen niet "snapt", maar goed dat doet hij ook een beetje zelf gezien de routes die hij neemt. Sowieso is dit blijkbaar zijn eerste 40 minuten ooit (hij had nog geen prone knop gevonden), dus dan vraag ik mij af in hoeverre zijn mening nu echt zo valide is. Ook zijn onbegrip in het concept is als hij rond de 31 minuten loopt te klagen dat je items kwijt raakt als je dood gaat.
En naast het feit dat ik het heerlijk vind om naar dat gerant van die video reviewers te luisteren, meestal zijn ze wel altijd OF ontzettend positief, OF ontzettend negatief. En als ze negatief zijn, zeiken ze over ALLES (zoals die korte rant over de "grave" toets). Hij geeft rond de 30 minuten aan dat hij negatief was toen hij aan de review begon, en rond de 32 minuten zegt hij dat hij expres een server heeft genomen met weinig spelers. Ik vind het nogal triest om dan te zeuren dat er te weinig gebeurt (en het "The Bore Z" noemt). Ook zijn gerant op het einde over Steam vind ik gelul, er zijn echt wel wat fouten gemaakt door Steam, maar de zaken die hij er allemaal bij haalt zijn compleet irrelevant. Het enige waar ik hem echt gelijk in moet geven is dat de game gewoon niet af is. En dan kan ik de klachten wel begrijpen.
Ik zeg ook niet dat de game perfect is, maar het was al vanaf het begin duidelijk dat:
- de game heel anders zou zijn dan andere games, zelfs andere zombie games;
- de game bijna exact hetzelfde als DayZ zou zijn.
Ik blijf er bij dat het een verwachtings-kwestie is. Als jij actie verwacht, dan snap ik dat deze game nogal tegenvalt. Maar het concept is juist "leeg" (in de steam omschrijving staat "desolate countryside", waar in een eerder gepost filmpje weer werd geklaagd dat het te vol was
En daarom zei ik ook laatst, het duurt even voor de community settelt: er gaan mensen weg die denken dat het CoD is, en langzaam maar zeker worden de verkopen minder, is de hype weg en lijkt de game meer op hoe het hoort. Bij DayZ was dat exact zo, maar dan andersom: hoe populairder de game werd (en hoe meer Arma werd verkocht), hoe beroerder de situatie op de servers qua spelers.
edit: overigens dat van die berg heeft hij wel een beetje gelijk in, dat is nog een nare bug. Ik liep laatst gewoon van een helling af, ben ik dood
edit2: misschien is voor mij de beste omschrijving wel dat op het moment WarZ de beste implementatie is van het DayZ concept wat je kan krijgen op het moment. Dat de game verbleekt bij andere titels maakt mij niets uit, als je een DayZ achtige game wil spelen moet je WarZ hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door LiquidT_NL op 19-12-2012 10:11 ]
Mooi uitgelegdLiquidT_NL schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:42:
[...]
Ik heb zelf DayZ wel gespeeld. En ja, de games zijn bijna exact hetzelfde. De verschillen zijn dan de features als meerdere chars, global inventory, een market, en je startgear. Maar verder: het was ook schandalig donker, van plek naar plek trekken voor loot (waar de zombies zich voornamelijk ook bevinden), Bandits, zelfs de sociale "problemen" als KoS en grievers zijn aanwezig
[...]
[...]
Dit heb ik al eerder aangehaald: ik denk dat een groot deel van de problematiek simpelweg is dat de game dusdanig "anders" is dan wat we gewend zijn qua online shooters, en mensen daar niet mee kunnen copen. Bij DayZ (waar ik een stuk meer van heb gespeeld/gelezen, maar het is allemaal erg applicable hier) begon iedereen langs de kust met een pistol. Je had dan gewoon op een server een mannetje of 10 of 20, die gewoon na spawn direct naar de grote steden renden om daar te gaan lopen schieten op alles wat beweegt. En als ze dood waren: respawn, rennen naar stad, schieten. Ook survivors die zelf vers waren gespawned (en weinig nuttigs bij zich droegen) werden doodgeschoten, want tja dat was weer een "frag".
En je ziet het wederom op het forum (net als bij DayZ): mensen willen PvE servers, mensen willen scores, mensen willen mechanics om grieven te voorkomen, mensen willen mechanics om het meer CoD te maken, etc. etc. Spelers lijken zich niet te beseffen dat het DayZ/WarZ concept geen Left for Dead is (zombies schieten met teammates) of CoD (elkaar verrot schieten), maar een "survival simulatie" in een post-apocalyptische wereld.
En dat filmpje van TotalBiscuit laat dit inderdaad deels zien, zijn klachten zitten voornamelijk in het feit dat het leeg is en dat hij dingen niet "snapt", maar goed dat doet hij ook een beetje zelf gezien de routes die hij neemt. Sowieso is dit blijkbaar zijn eerste 40 minuten ooit (hij had nog geen prone knop gevonden), dus dan vraag ik mij af in hoeverre zijn mening nu echt zo valide is. Ook zijn onbegrip in het concept is als hij rond de 31 minuten loopt te klagen dat je items kwijt raakt als je dood gaat.
En naast het feit dat ik het heerlijk vind om naar dat gerant van die video reviewers te luisteren, meestal zijn ze wel altijd OF ontzettend positief, OF ontzettend negatief. En als ze negatief zijn, zeiken ze over ALLES (zoals die korte rant over de "grave" toets). Hij geeft rond de 30 minuten aan dat hij negatief was toen hij aan de review begon, en rond de 32 minuten zegt hij dat hij expres een server heeft genomen met weinig spelers. Ik vind het nogal triest om dan te zeuren dat er te weinig gebeurt (en het "The Bore Z" noemt). Ook zijn gerant op het einde over Steam vind ik gelul, er zijn echt wel wat fouten gemaakt door Steam, maar de zaken die hij er allemaal bij haalt zijn compleet irrelevant. Het enige waar ik hem echt gelijk in moet geven is dat de game gewoon niet af is. En dan kan ik de klachten wel begrijpen.
Ik zeg ook niet dat de game perfect is, maar het was al vanaf het begin duidelijk dat:
- de game heel anders zou zijn dan andere games, zelfs andere zombie games;
- de game bijna exact hetzelfde als DayZ zou zijn.
Ik blijf er bij dat het een verwachtings-kwestie is. Als jij actie verwacht, dan snap ik dat deze game nogal tegenvalt. Maar het concept is juist "leeg" (in de steam omschrijving staat "desolate countryside", waar in een eerder gepost filmpje weer werd geklaagd dat het te vol was), het concept is juist langzaam en ja, voor sommigen is dat saai. Punt is ook dat door de pace de game gewoon niet goed uit de verf komt met 40 minuten spelen. Hij klaagt dat het geen game is, dat hoorde je vaak op de DayZ server: inderdaad, het is niet persé een game, maar meer een survival-simulatie en sociaal experiment.
En daarom zei ik ook laatst, het duurt even voor de community settelt: er gaan mensen weg die denken dat het CoD is, en langzaam maar zeker worden de verkopen minder, is de hype weg en lijkt de game meer op hoe het hoort. Bij DayZ was dat exact zo, maar dan andersom: hoe populairder de game werd (en hoe meer Arma werd verkocht), hoe beroerder de situatie op de servers qua spelers.
edit: overigens dat van die berg heeft hij wel een beetje gelijk in, dat is nog een nare bug. Ik liep laatst gewoon van een helling af, ben ik dood
edit2: misschien is voor mij de beste omschrijving wel dat op het moment WarZ de beste implementatie is van het DayZ concept wat je kan krijgen op het moment. Dat de game verbleekt bij andere titels maakt mij niets uit, als je een DayZ achtige game wil spelen moet je WarZ hebben.
Voor de falling damage van bergen heb ik een trucje voor. Als je een berg afgaat blijven springen, als je character niet springt weet je bijna zeker dat je falling damage krijgt. Als je character dus zweeft in plaats van springt, terug lopen.
Het spel is gemaakt door Sergey Titov.apNia schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:41:
Dat is al meer dan genoeg reden om het absoluut niet te kopen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
- Leugens in de beschijving op steam.apNia schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:41:
- "uitmelkerij" (eerst geld vragen voor de game, daarna voor de items, en daarna om te mogen SPAWNEN)
- Veel nare verhalen van mensen die proberen hun geld terug te krijgen.
- (zeer waarschijnlijke) Leugens van de developers over de development van de game.
Dat het concept afgekeken is van Day-z maakt me geen bal uit, originele concepten kom je nauwlijks meer tegen. De uitvoering is daarintegen WEL belangrijk. En daar mankeert veel te veel aan als ik alle verhalen mag geloven.
Incompl te
Als je de TOS signed dan ga je akkoord dat je geen refund aan mag vragen.ArnoAG schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:28:
[...]
- Leugens in de beschijving op steam.
- "uitmelkerij" (eerst geld vragen voor de game, daarna voor de items, en daarna om te mogen SPAWNEN)
- (zeer waarschijnlijke) Leugens van de developers over de development van de game.
Dat het concept afgekeken is van Day-z maakt me geen bal uit, originele concepten kom je nauwlijks meer tegen. De uitvoering is daarintegen WEL belangrijk. En daar mankeert veel te veel aan als ik alle verhalen mag geloven.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Blijkbaar is dat er laatst pas in gepatched, nadat je al voor je spel hebt betaald.Rynji schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:32:
[...]
Als je de TOS signed dan ga je akkoord dat je geen refund aan mag vragen.
http://www.gamespot.com/n...-war-z-developers-6401741
Na een update zou een spel BETER moeten worden, dit is belachelijk en het is nog belachelijker hoeveel mensen er voor vallen.
Incompl te
Blijkbaar is WarZ verwijderd uit Steam. Ik vind het alleszins niet meer terug.
Zoek ook eens op 'Sergey Titov' via google en neem de twzwiki.com die nog in de cache van google zit.
Iemand heeft zich geamuseerd..
"Sergey Titov is a fat lying cunt (like everyone from NFOhump), a producer and a scam artist who licenses his work to several game companies. He currently lives in his mothers basement. He has destroyed a total of 6 games all of them shit. Titov is the executive producer of The War Z a shameless money grab on the success of DayZ"
Zoek ook eens op 'Sergey Titov' via google en neem de twzwiki.com die nog in de cache van google zit.
Iemand heeft zich geamuseerd..
"Sergey Titov is a fat lying cunt (like everyone from NFOhump), a producer and a scam artist who licenses his work to several game companies. He currently lives in his mothers basement. He has destroyed a total of 6 games all of them shit. Titov is the executive producer of The War Z a shameless money grab on the success of DayZ"
http://kotaku.com/5969836/the-war-z-removed-from-steam
Van steam gehaald dus.
Veel te laat maar je kan je geld terug krijgen via steam zelf.
Van steam gehaald dus.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dit dus.ArnoAG schreef op woensdag 19 december 2012 @ 19:28:
[...]
- Leugens in de beschijving op steam.
Gewoon een dikke brei van onprofessionalisme en gebruik van smerige en cheap tricks. Ook vond ik deze site http://warzscam.tumblr.com/
Ik had de game eergisteren nog bij mijn Steam wishlist gezet, maar na het lezen van die site, begon mijn bloed werkelijk te koken...
Ikzelf heb er helemaal niets op tegen dat er een game à la DayZ komt, maar als je dan:
- geen respect hebt voor de community
- duidelijk snel-snel mee op de DayZ-kar wilt springen door War Inc lichtjes aan te passen zodat het een DayZ-kloon wordt
- je valse beloftes maakt op je Steam store page én op de forums
- je geld gaat vragen om een clan te mogen oprichten, of geld vraagt om je gekillede character sneller te unlocken nadat deze gekilled was
dan ben ik het toch ook wel beu.
Ik heb dus NIETS tegen concurrentie in het DayZ-genre. Ik kijk zelfs uit naar een DayZ competitor die nu nog in zeer vroege Alpha is, maar waar je nog alles kunt van verwachten: http://www.thedeadlinger.com/
Daar hebben ze niet gewoon een oude game genomen en snel een zombiejasje over gegoten. Daar hebben ze écht moeite gedaan en starten ze van de grond op. (Btw, dit is een Kickstarter game)
Ze communiceren ook veel en geven video's vrij van de updates, etc. Ook geen loze beloftes.
Ik boycot WarZ dus uit principe. Net zoals ik dit indertijd bij CoD-games ook deed omdat de innovatie ver zoek was.
Maar als men iets goed doet dan zeg ik het ook wel: geen kwaad woord over CoD Black Ops 2 omdat er eindelijk terug - in mijn ogen - genoeg innovatie in die franchise zit.
Hier zie je duidelijk dat ze gewoon een oudere game van hen namen, en er wat tweaks aan maakten. Snel-snel willen ze dus cashen op het succes van DayZ.
Also, ik ben geen DayZ fanboy. Ik heb de game zelfs nog niet.

Lmao!DanielWW2 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 20:08:
http://kotaku.com/5969836/the-war-z-removed-from-steam
Van steam gehaald dus.
And people are going wild:
http://forums.thewarz.com...rchase-page-issues/page15
Even more fun to be had:
http://forums.thewarz.com...-War-Z-removed-from-Steam
[ Voor 12% gewijzigd door Asgaro op 19-12-2012 20:32 ]
Sums it up: YouTube: Rhinocrunch: WarZ (PC)
Incompl te
Ik vind het een goeie zaak dat ze van Steam getrapt zijn hoor. Maar het wordt ook wel een beeeeetje bandwagon-ish. Total Biscuit, groot fan van de beste man, maar die video van 'm sloeg nergens op. En als dit soort images op 4chan verschijnen:

OMG CONSPERACY!
Ik heb altijd gewerkt in de buurt van creatieve mensen en sinds kort werk ik zelf in de gamesindustrie, en (concept)artist gaan nagenoeg altijd zo te werk.
Again, volkomen terecht, en het bedrijf achter WarZ zit echt vol met corrupte smeerpijpen, maar het voel nu wel een beetje als internet goes rebelrebelrebelrebelrebel.

OMG CONSPERACY!
Ik heb altijd gewerkt in de buurt van creatieve mensen en sinds kort werk ik zelf in de gamesindustrie, en (concept)artist gaan nagenoeg altijd zo te werk.
Again, volkomen terecht, en het bedrijf achter WarZ zit echt vol met corrupte smeerpijpen, maar het voel nu wel een beetje als internet goes rebelrebelrebelrebelrebel.
Das mooi, toch?apNia schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:03:
Er zijn oneindig veel corrupte praktijken in de wereld, maar via het internet kan je ontevreden mensen samenbrengen. Toch in het geval van virtuele goederen - zoals dus games - waarbij de stap naar klagen op het internet, snel gemaakt is.
Als Steam niet per game een apart subforum zou gehad hebben, zou ik vrij zeker geweest zijn dat de game nog steeds op Steam zou staan. Gewoon omdat je geen plaats zou hebben om de wantoestand aan te kaarten en aan anderen uit te leggen.
Power to the internetz!
Ja helemaal mee eens hoor. Maar ik ben bang dat het, wat weer typisch internet is, de andere kant opschiet. Dat je troep krijgt als Total Biscuit's video die volgens mij redelijk biased aan de game begon en nu mensen weer een verkeerd beeld geeft.
Geef ik je gelijk in. Ik heb ook zijn video bekeken en in de eerste paar minuten kan je al gewoonweg aan de toon waarop die alles zegt, merken dat het geen positieve video wordt...apNia schreef op woensdag 19 december 2012 @ 21:49:
Ja helemaal mee eens hoor. Maar ik ben bang dat het, wat weer typisch internet is, de andere kant opschiet. Dat je troep krijgt als Total Biscuit's video die volgens mij redelijk biased aan de game begon en nu mensen weer een verkeerd beeld geeft.
Ik ben zelf niet op Total Biscuit gesubscribed omdat ik vind dat hij wel meer zijn "hoog uit de lucht gevallen"-momentjes heeft.
Bij zijn Far Cry 3 review bv: een reviewsite had gezegd dat de game "like Skyrim with guns" is. Total Biscuit vond het zo nodig om toch wel een paar minuten door te drammen over hoe fout deze quote wel niet is. Terwijl iedereen toch gerust zijn eigen mening mag hebben en niet hij alleen de alwetende-in-games is?
Als je deze leugenaars en bedriegers verdedigd heb je echt een steekje los.
http://kotaku.com/5969784...azy-detail-we-know-so-far
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QXcrA-7idsk]
Komt betrouwbaar over..
http://kotaku.com/5969784...azy-detail-we-know-so-far
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QXcrA-7idsk]
Komt betrouwbaar over..
Ik hoop wel dat mensen snappen dat gare steam pages en zeer controversiele lead devs niets te maken hebben met hoe goed/slecht de game is? Nu wil ik niet persé zeggen dat de game goed is op het moment, maar we moeten dit toch echt los zien van elkaar. Als iemand vraagt wat het verschil met DayZ is en iemand post:
Ik wil overigens niet zeggen dat de kritiek op de dev onterecht is, maar laten we nu geen zaken door de war halen.
Dan zie ik echt 0 over de werkelijke game. Het lijkt inderdaad op een bandwagon op deze manier. Ik wacht zelf toch gewoon even af wat de game gaat doen, het is voor mij toch een tussendoortje tot DayZ standalone.- Leugens in de beschijving op steam.
Ik wil overigens niet zeggen dat de kritiek op de dev onterecht is, maar laten we nu geen zaken door de war halen.
Een goede multiplayer ervaring word niet alleen gebracht door het spel zelf. Ook de support er omheenLiquidT_NL schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:44:
Ik hoop wel dat mensen snappen dat gare steam pages en zeer controversiele lead devs niets te maken hebben met hoe goed/slecht de game is? Nu wil ik niet persé zeggen dat de game goed is op het moment, maar we moeten dit toch echt los zien van elkaar. Als iemand vraagt wat het verschil met DayZ is en iemand post:
[...]
Dan zie ik echt 0 over de werkelijke game. Het lijkt inderdaad op een bandwagon op deze manier. Ik wacht zelf toch gewoon even af wat de game gaat doen, het is voor mij toch een tussendoortje tot DayZ standalone.
Er worden dingen verteld die gewoon niet kloppen, en ook niet op korte termijn haalbaar zijn. Ja, dan gaan mensen ook vraagtekens zetten bij het spel zelf.. Is dit vreemd? Nee verre van, een product kan nog zo goed zijn. Als de marketing slecht is, word het vanzelf een lachertje en gaan mensen het ontwijken.
Ik ben trouwens erg blij dat ik het spel niet gekocht heb, 24h guest pass gehad en het twee uur of wat gespeeld (met plezier). Maar een uur, let alone 4 uur moeten wachten op spawnen in de huidige versie? Mwhah, donder toch een eind op..
[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 20-12-2012 08:52 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Nou ja, dat is dan een mening. De punten van de dev die worden aangehaald vind ik geen nadeel voor de game zelf. Kijk, de game is slecht als hij buggy is, niet omdat de dev geen bug fixes uitbrengt. Het is wel een oorzaak, maar niet persé een slecht iets. Counterstrike wordt ook niet meer ondersteund bijvoorbeeld.D4NG3R schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:50:
[...]
Een goede multiplayer ervaring word niet alleen gebracht door het spel zelf. Ook de support er omheen, En laat dat laatste nou eens bar en bar slecht zijn.
Nogmaals, ik erken de problemen met de game en de dev, en ze hebben zeker een causaal verband, maar ik snap niet wat de beschrijving op Steam te maken heeft met de game. Of de nare verhalen, of leugens van de dev.
Nogmaals, kritiek mag je hebben op het spel. Maar ik snap niet wat het probleem met de respawn tijd is. DayZ had permadeath, dus een uurtje wachten met je character is dan nog mild. Je kan 6 characters hebben, dus als je langer dan 10 min gemiddeld per character doet kan je gewoon doorspelen. Het is in ieder geval wel trouw aan het concept, maar als je dat niets vindt, tja dan is het zo natuurlijkIk ben erg blij dat ik het spel niet gekocht heb, 24h guest pass gehad en het even gespeeld. Maar een uur, let alone 4 uur moeten wachten op spawnen? Mwhah, donder toch een eind op.. (There ik spreek over het spel zelf).
edit:
Dat is allemaal waar. Maar ik hoop dat we hier op Tweakers zo kritisch zijn om goed op te letten dat de slechte reputatie van de dev niets te maken heeft met de ervaring die je hebt tijdens het gamen. Het kan uiteraard wel een goede reden zijn de game links te laten liggen. Maar nogmaals, als iemand vraagt om het verschil tussen twee games, dan snap ik niet hoe je 4 punten kan noemen die niets met de game te maken hebben. Uiteraard is het wel een valide sidenote.D4NG3R schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:50:
Er worden dingen verteld die gewoon niet kloppen, en ook niet op korte termijn haalbaar zijn. Ja, dan gaan mensen ook vraagtekens zetten bij het spel zelf.. Is dit vreemd? Nee verre van, een product kan nog zo goed zijn. Als de marketing slecht is, word het vanzelf een lachertje en gaan mensen het ontwijken.
En ik heb wel echt dat bandwagon gevoel, dat echt nu alles erbij wordt gehaald (zoals dat 4Chan plaatje). Maakt de kritiek op de dev verder niet minder waar!
[ Voor 26% gewijzigd door LiquidT_NL op 20-12-2012 09:02 ]
http://uk.pc.gamespy.com/pc/the-war-z/1226980p1.html
Geef dan gewoon toe dat je fout zit in plaats van er om heen te draaien en het niet durven te zeggen. Ben ik blij dat ik deze game niet gekocht heb en ga deze dus ook zeker niet kopen.
Geef dan gewoon toe dat je fout zit in plaats van er om heen te draaien en het niet durven te zeggen. Ben ik blij dat ik deze game niet gekocht heb en ga deze dus ook zeker niet kopen.
[ Voor 6% gewijzigd door Tripwire999 op 20-12-2012 13:30 ]
Oef, dat is wel echt een hap domme antwoorden, hier hadden ze zo veel recht kunnen zetten als ze niet als retards lullen...
Oh en in het artikel:
Oh en in het artikel:
Made me laugh
"Reeeeefunds. Reeeeeeeeefunds." (Read to tune of "Braaaaains!")
DayZ is een alpha mod waar je niet voor hoeft te betalen?apNia schreef op woensdag 19 december 2012 @ 00:41:
Ik heb al buckets popcorn op, WarZ is echt de grootste launchfail van de afgelopen jaren! Geniaal om het op de voet te volgen! Het wordt steeds beter.......TBC!
@Apnia: Anders doe je zelf is wat moeite om wat te lezen
of googlen, ben je er in 1 minuut achter. Maar het komt er op neer dat er werd gezegd dat er allerhande features inzaten, die er gewoon totaal niet inzaten. Vervolgens stond ook nog in de TOS van warZ dat je geen refund zou krijgen nooit niet, wat al tegen de wet is in zat landen in de EU. Vervolgens heeft de hoofd developer aangegeven dat het niet aan hun lag maar aan alle mongeaulen die niet kunnen lezen en dat hun zelf geniaal zijn en ABSOLUUT niks verkeerds hebben gedaan. Dat en nog wat kleine dingen zorgt ervoor dat je jezelf vrij onpopulair kan maken in vrij korte tijd. Daarnaast hebben zegewoon de F2P game War inc (die echt bar slecht is) gepakt en wat zombies toegevoegd en alle bugs erin gelaten. En nu vragen ze er geld voor.
Hier is een soort van tijdlijn opgezet: http://www.reddit.com/r/g...nation_and_full_timeline/
@APnia: Dan moet je je vraag beter spelen en niet vragen waar de kritiek vandaan komt en dan bijdehand doen, ik kan er niks aan doen als welke vragen jij stelt he
maar liquid schijtn het spel tot het einde te willen verdedigen dus die weet er vast meer van.
@Apnia: Anders doe je zelf is wat moeite om wat te lezen
Hier is een soort van tijdlijn opgezet: http://www.reddit.com/r/g...nation_and_full_timeline/
@APnia: Dan moet je je vraag beter spelen en niet vragen waar de kritiek vandaan komt en dan bijdehand doen, ik kan er niks aan doen als welke vragen jij stelt he

[ Voor 95% gewijzigd door Postius op 21-12-2012 15:19 ]
OH ECHT? Nee bedankt, je herhaalt shit die de afgelopen dagen het hele internet overspoeld hebben. Ik had het over de game, niet alleen het beleid btw druif.Postius schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:21:
@Apnia: Anders doe je zelf is wat moeite om wat te lezenof googlen, ben je er in 1 minuut achter.
Dat de TOS niet voldoet aan de EU regelgeving is waar. Maar er zijn in het verleden zat games geweest die precies dezelfde stunts in TOS/EULA's uithaalde. Niks nieuws en ook niet heel bijzonder.Postius schreef op donderdag 20 december 2012 @ 16:21:
Ik heb al buckets popcorn op, WarZ is echt de grootste launchfail van de afgelopen jaren! Geniaal om het op de voet te volgen! Het wordt steeds beter.......TBC!
@Apnia: Anders doe je zelf is wat moeite om wat te lezenof googlen, ben je er in 1 minuut achter. Maar het komt er op neer dat er werd gezegd dat er allerhande features inzaten, die er gewoon totaal niet inzaten. Vervolgens stond ook nog in de TOS van warZ dat je geen refund zou krijgen nooit niet, wat al tegen de wet is in zat landen in de EU. Vervolgens heeft de hoofd developer aangegeven dat het niet aan hun lag maar aan alle mongeaulen die niet kunnen lezen en dat hun zelf geniaal zijn en ABSOLUUT niks verkeerds hebben gedaan. Dat en nog wat kleine dingen zorgt ervoor dat je jezelf vrij onpopulair kan maken in vrij korte tijd. Daarnaast hebben zegewoon de F2P game War inc (die echt bar slecht is) gepakt en wat zombies toegevoegd en alle bugs erin gelaten. En nu vragen ze er geld voor.
En ja, ze hebben War Inc als enginge gebruikt en niet heel veel aanpassingen gedaan. Maar ook dat is niets nieuws. Activision doet elk jaar precies hetzelfde met COD en die komen er ook gewoon mee weg.
Hetzelfde geldt ook voor het "DayZ rip-off" argument. Ja, het is idd een kloon en ze willen meerijden met het succes van DayZ. Maar dat doen andere games toch ook? BF3, COD, MOH, etc. pikken/kopieren toch allemaal van elkaar?
Ik wil niet zeggen dat ik het niet met je eens bent. Het zaakje stinkt zeker. Maar wat minder krachttermen zou wel prettig zijn. Je laat het nu allemaal wel heel dramatisch klinken...
WarZ: As the Zombies Turn 2
Geniaal.
Het is wel heel toevallig allemaal hoor... Spel naam is pas 6 maanden geleden ge''trademarkt'' (en nog fout ook) en het komt héél toevallig ook nog eens uit voor de standalone van DayZ.
Dan nog talloze bucks, glitchers, hackers, pay2win mechanics, leugens van de devs, van steam gekickt worden en allemaal andere ellende.
Ik wil het spel bijna kopen om te kijken hoe erg het is O_o Het is wel duidelijk dan WarZ gewoon een War INC mod is die in een maandje of maximaal 6 in elkaar gezet is ja.
Geniaal.
Het is wel heel toevallig allemaal hoor... Spel naam is pas 6 maanden geleden ge''trademarkt'' (en nog fout ook) en het komt héél toevallig ook nog eens uit voor de standalone van DayZ.
Dan nog talloze bucks, glitchers, hackers, pay2win mechanics, leugens van de devs, van steam gekickt worden en allemaal andere ellende.
Ik wil het spel bijna kopen om te kijken hoe erg het is O_o Het is wel duidelijk dan WarZ gewoon een War INC mod is die in een maandje of maximaal 6 in elkaar gezet is ja.
Pay2win klopt niet. De marketplace verkoopt voornamelijk kleding en voedsel maar de echt goede wapens zijn niet te koop en zal je toch echt moeten zoeken.Brutal1ty schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 10:57:
WarZ: As the Zombies Turn 2
Geniaal.
Overigens heb ik gister nog gespeeld. En ondanks de (gedeeltelijk terechte) kritiek blijft het wel een leuk spel. Ik vermaak me er meer mee dan DayZ. Want ook al is het een ripoff (iets waar ik overigens totaal niet mee zit) de graphics zijn een stuk beter, de gameplay leuker en het spel heeft veel minder bugs dan DayZ!
Nog meer mensen die last hebben van anderen die 10 meter hoog kunnen 'warpen' en je zo via het raam op de 5e verdieping weten te killen?
En waarom is het niet pay 2 win als de rest dat allemaal wel zegt? Dat je als betalende speler een dik voordeel hebt. Dat je beduidend meer voordeel hebt je als je voor dingen betaald? Tot en met de respawn aan toe! (al is dat dus weer terug gedraait)? Het lijkt tegenwoordig een sport om te roepen bij iedere f2p game dat het geen p2w is. Maar dat is 80% gewoon wel. Als je als betalende speler voordeel krijgt en dat is hier toch gewoon het geval? Dus p2w.ChojinZ schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 11:09:
[...]
Pay2win klopt niet. De marketplace verkoopt voornamelijk kleding en voedsel maar de echt goede wapens zijn niet te koop en zal je toch echt moeten zoeken.
Overigens heb ik gister nog gespeeld. En ondanks de (gedeeltelijk terechte) kritiek blijft het wel een leuk spel. Ik vermaak me er meer mee dan DayZ. Want ook al is het een ripoff (iets waar ik overigens totaal niet mee zit) de graphics zijn een stuk beter, de gameplay leuker en het spel heeft veel minder bugs dan DayZ!
Oh ja de keren dat ik benadeeld werd door mensen die gelijk konden respawnen na 3 minuten! Oh als ik dat zie kan ik wel een hap uit m'n tafel nemen! Echt pay 2 win!!!
Echt mooi voorbeeld van de internet bandwagon. Ja het is een beetje raar en corrupt. Maar geenszins pay2win.
Echt mooi voorbeeld van de internet bandwagon. Ja het is een beetje raar en corrupt. Maar geenszins pay2win.
Ikzelf heb een andere definitie van pay2win, maar hij verschilt niet heel veel met die van jou.Postius schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:15:
[...]
En waarom is het niet pay 2 win als de rest dat allemaal wel zegt? Dat je als betalende speler een dik voordeel hebt. Dat je beduidend meer voordeel hebt je als je voor dingen betaald? Tot en met de respawn aan toe! (al is dat dus weer terug gedraait)? Het lijkt tegenwoordig een sport om te roepen bij iedere f2p game dat het geen p2w is. Maar dat is 80% gewoon wel. Als je als betalende speler voordeel krijgt en dat is hier toch gewoon het geval? Dus p2w.
Pay2win zijn bijvoorbeeld de talloze gratis shooters waarbij je de sterkste wapens alleen kan kopen, of zoals bij war-z, dat je edibles + spawn kan kopen.
Maar bij bv FireFall (zit in de bèta) kan je alleen xp boosts kopen. Deze geven je wel sneller xp voor nieuwe gear/unlocks, maar dat geld alleen voor pve, waar je in principe in je starter gear nog prima mee kan helpen. Tevens is het ook geen 50% boost maar 15 maximaal.
Pay2win? Misschien, alleen 'win' je er niets mee en is voordeel dat dus gekocht word absoluut minimaal. Zulke spellen onderhouden kost geld en dit + de cosmetical items zijn de enige manier waarop dan geld verdient word.
Ik noem dat dus ook geen pay2win, maar eerder pay2nothavetospendthatmuchtimeingamebutnotgaininganytypeofrealadvantage
=p
Precies. Het enige wat ik hier kwalijk aan vind is dat de FAQ het volgende zegt:
En dat voelt niet helemaal als de waarheid aan. Maar pay2win als in degene met het meeste geld wint, dat is het niet.I want PAY FOR WIN! I have lots of money to spend!
Sorry pal, but this is the wrong game. Like in a real-world, post apocalyptic scenario, your money will mean much less than your natural survival skills, training and wits.
Om grote 'rellen' maar even voor te zijn.
De game mag misschien niet beloven wat het is en voor veel ontevredenheid hebben geleid maar maak aub geen reltopic van dit topic
De game mag misschien niet beloven wat het is en voor veel ontevredenheid hebben geleid maar maak aub geen reltopic van dit topic
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Postius schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:15:
[...]
En waarom is het niet pay 2 win als de rest dat allemaal wel zegt? Dat je als betalende speler een dik voordeel hebt. Dat je beduidend meer voordeel hebt je als je voor dingen betaald? Tot en met de respawn aan toe! (al is dat dus weer terug gedraait)? Het lijkt tegenwoordig een sport om te roepen bij iedere f2p game dat het geen p2w is. Maar dat is 80% gewoon wel. Als je als betalende speler voordeel krijgt en dat is hier toch gewoon het geval? Dus p2w.
Heb je het spel uberhaubt wel gespeeld? Kijk ff in de marketplace. Er is echt niets te koop wat jou groot voordeel gaat geven tegenover andere. Op een knuppel en knive na zijn er ook helemaal geen wapens te koop.
Ammo is er weer wel maar in heel beperkte mate en voornamelijk voor speciale items die niet te koop zijn. De marketplace nu is voornamelijk gevuld met leuke kleding accessoires.
En pay2win? Wat valt er te winnen dan? het is een sandbox/openworld game waarbij je zelf het doel moet verzinnen.

@ de rest:
semi-excuusbrief voor problemen rondom het spel van Sergey Titiv:
http://forums.thewarz.com...mmunity-from-Sergey-Titov
[ Voor 8% gewijzigd door ChojinZ op 27-12-2012 20:38 ]
Get the pitchforks! Burn the witch!psychoclown schreef op donderdag 27 december 2012 @ 17:52:
[mbr]Om grote 'rellen' maar even voor te zijn.
De game mag misschien niet beloven wat het is en voor veel ontevredenheid hebben geleid maar maak aub geen reltopic van dit topic :)[/]
Zo bedoel je vind de soap rond War-Z echt mooi vooral omdat ze alles doen wat iedereen beetje verwacht van een schurk als deze.Asgaro schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:43:
[...]
Get the pitchforks! Burn the witchzombies!