[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste
Acties:
  • 188.388 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
sdirkx schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:45:
Je moet 'm toch afhalen? Maakt dan niks uit, toch? Wat bedoel je met 'gecontracteerd'?
Afhalen is geen probleem. Zou er dan direct een paar mee nemen voor mensen die hem ook willen en in mijn buurt wonen. (misschien den diesel verdelen dan)

En ik bedoelde gecontacteerd een typfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
yochi schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:32:
Heeft iemand de nexus 4 besteld bij de media markt in Aachen? En maakte ze er daar een probleem van dat je van België / Nederland bent? Ik weet dat er al mensen geweest zijn die media markt gecontracteerd hebben maar ik ben nu bezig over deze in Aachen specifiek.
~sarcasme modus aan~

In Aachen specifiek verkopen ze niet aan Nederlanders, daar maken ze echt een probleem van....... :N
De andere MediaMarkten verkopen wel aan Nederlanders.....

~sarcasme modus uit~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Als er een plek waar dat makkelijk is zal het Aachen zijn. De meeste winkels hebben daar even veel omzet van Nederlanders, Duitsers als Belgen (en nationaliteit geeft in dit geval niet eens aan waar ze dan wonen!) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 22:55
Waar kunnen jullie de actuele levertijd voor een besteld toestel zien? Mijn order-informatie in Google Wallet toont alleen dat ik hem op 4 december besteld heb en dat ze mijn bestelling ontvangen hebben bij Google. Verder zie ik alleen in de play store de actuele levertijd van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Volgens mij nergens. Als je weet wat de levertijd was op moment van bestellen, weet je hoelang je moet wachten (theoretisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 13:22
sdirkx schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:15:
[...]

Even mezelf quoten hoor... best grappig dit:
Probeer dus via UK Play store te bestellen... krijg ik net 2 mails van Google en 1 van VISA binnen 'mogelijke fraude op uw kaart', neem zsm contact op. Ik VISA bellen... oh, u probeert zeker bij Google te bestellen :+
Ik heb dus alsnog een akkoord kunnen geven op de betaling en kan over een paar minuten een retry doen.... ..en gelukt! _/-\o_ Afleveradres is Borderlinx

Nu maar afwachten :O Een N4 16Gb dus voor ca €385,=. Best netjes.
Krijg het niet voor elkaar met Borderlinx, mijn Google Wallet account pikt het +44 telefoonnummer niet. Bij navraag bij BL werd verteld dat Google niet naar BL verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Hoezo niet versturen naar Borderlinx? Was hier al iemand die aangaf dat de N4 bij Borderlinx was binnen gekomen hoor. Foute info gekregen dus.

[ Voor 9% gewijzigd door dutch79 op 07-12-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:02
Ik zie zojuist dat de datum van beschikbaarheid bij de MediaMarkt is verschoven naar 15.01.13. Een behoorlijke domper....

Bron: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-09 17:54
Misschien geldt dat voor voorbestellingen die vanaf vandaag worden gedaan? Ik ga dit weekend naar Engeland, indien nodig dus daar eentje te duur halen bij de Carphone Warehouse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
millerman_sf schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:56:
Misschien geldt dat voor voorbestellingen die vanaf vandaag worden gedaan? Ik ga dit weekend naar Engeland, indien nodig dus daar eentje te duur halen bij de Carphone Warehouse...
Dat hoop ik dan maar!
Nóg een maand langer wachten, dat wil ik eigenlijk niet! :P

Edit:
Is er iemand die dit kan bevestigen?

[ Voor 5% gewijzigd door -EvoLution- op 07-12-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Voor zover ik weet heeft Carphone Warehouse ze ook niet op voorraad. Een collega van me heeft hem enkel kunnen krijgen met contract bij O2 (hij moest toch een nieuw abo, dus niet zo'n probleem voor hem, voor mij echter geen optie :P). Zij hebben voorlopig nog een exclusiviteitsdeal (tot de 15e) meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:55
-EvoLution- schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:54:
Ik zie zojuist dat de datum van beschikbaarheid bij de MediaMarkt is verschoven naar 15.01.13. Een behoorlijke domper....

Bron: Klik
ik had het ook wel een beetje verwacht...de playstores kunnen niet gelijk leveren en dan zou er bij de mediamarkt ineens een voorraad zijn?...als ze al leverbaar zijn de 15e zullen dit enkelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Ik heb even met de Media Markt in Nordhorn gebeld. De man aan de telefoon vertelde mij allereerst dat er erg veel pre-orders vanuit Nederland zijn geplaatst.
Daarnaast vertelde hij dat mensen die hem in november al gepreorderd hebben de telefoon waarschijnlijk wél in december op kunnen halen. Wanneer je nu een preorder plaats zal je 'm niet eerder dan volgend jaar kunnen ophalen.
Echter, hij kon niet garanderen dat de telefoons daadwerkelijk nog in december verkrijgbaar zijn.

Nog even afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 18:55
-EvoLution- schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:49:
Ik heb even met de Media Markt in Nordhorn gebeld. De man aan de telefoon vertelde mij allereerst dat er erg veel pre-orders vanuit Nederland zijn geplaatst.
Daarnaast vertelde hij dat mensen die hem in november al gepreorderd hebben de telefoon waarschijnlijk wél in december op kunnen halen. Wanneer je nu een preorder plaats zal je 'm niet eerder dan volgend jaar kunnen ophalen.
Echter, hij kon niet garanderen dat de telefoons daadwerkelijk nog in december verkrijgbaar zijn.

Nog even afwachten dus..
14 november hier :9.
Is in ieder geval al iets qua nieuws dat we dus horen. Mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:49
Hmm het gaat dus nog een beetje een loterij worden.. Ben benieuwd wanneer ze afhaalberichten zullen gaan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 10:04

duderuud

Sliden is koel

Ik hou van een gokje...als alles meezit heb ik 'm voor een hele lage prijs.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
-EvoLution- schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:49:

Nog even afwachten dus..
dan zit ik er gewoon bij :)ook eerste dag gelijk gereserveerd. Maar heb nog een iPhone 5 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Pino112 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 17:54:
[...]

14 november hier :9.
Is in ieder geval al iets qua nieuws dat we dus horen. Mooi.
Weet je trouwens de eerste dag dat je hem kon voorbestellen? Ik heb het ook gedaan op de 14de. Misschien hebben wij toch geen pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Op Saturn nog niks veranderd. Staat nog steeds 19dec op de website. Hoop dat ik hem de 19e in duitsland op kan halen, nog 1,5 week wachten. Heb hem de 21ste nov besteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
floepie05 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:02:
[...]

Weet je trouwens de eerste dag dat je hem kon voorbestellen? Ik heb het ook gedaan op de 14de. Misschien hebben wij toch geen pech?
Ik heb even teruggebladerd in het topic.. ;) en dat was rond 13 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:32
floepie05 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:02:
[...]

Ik heb hem op 6 november gereserveerd. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de britse ebay site word de 16gb versie verkocht voor een gemiddelde prijs van 400 euro door best wel vertrouwde verkopers. Zou het een goede keuze zijn om er een via ebay vast te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabri91
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 01:07
Hangt vanaf wat je wilt via de playstore ben je goedkoper uit en wellicht (als je gelukt hebt) krijg je het binnen een week opgestuurd met ebay heb je het wel sneller maar is het duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:47
jostefa schreef op woensdag 05 december 2012 @ 20:06:
Ik heb mijne net ook besteld in us. Wou eerst de 8 gb maar die was niet "in stock". Ben benieuwd!
Hij is gisteren binnen gekomen! In Amerika is hij dus gewoon op voorraad! Hij moet nu alleen nog naar Nederland toe :D

[ Voor 11% gewijzigd door jostefa op 08-12-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Nog steeds 6-7 weken wachttijd in de US - niet echt vooraad. Wanneer heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Zo te zien 3 dagen terug. Ik 4 dagen geleden in UK Store dus verwacht ook wel n beetje n bericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mediamarkt.de heeft de levertijd veranderd naar 15.01.13
http://data.mediamarkt.de...us-4?searchkategorie=1721

Je kan me niet gekker krijgen aha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atrax
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 12:10
Ik heb een 16gb besteld op 28 november in de playstore US. Vannacht geleverd bij contactpersoon.

11x Eging 245Wp & Involar MAC250A = 2695Wp, richting: Zuid, helling: 20º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Adarkar schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 22:05:
[...]

Ik heb hem op 6 november gereserveerd. Ik ben benieuwd.
8 november hier. :-)

Zouden we dan volgende week een mail krijgen dat we hem kunnen gaan afhalen?
Of gewoon met onze bestelnr naar daar en hopen dat we hem krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
floepie05 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 01:07:
Nog steeds 6-7 weken wachttijd in de US - niet echt vooraad. Wanneer heb je hem besteld?
Ik qoute mijzelf niet voor niets. Drie dagen geleden besteld gisteren binnen gekomen. Kortom: 16gb is gewoon leverbaar! 8)7. En inderdaad in de playstore stond 5-6 weken levertijd, blijkbaar niet dus.

[ Voor 10% gewijzigd door jostefa op 08-12-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Weet iemand waar ik de 16 gb versie ONDER de 370 euro kan krijgen? (dit is echt mijn top butget!)
Ik vind het niet zo erg om tot begin januari te moeten wachten.

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:49
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 09:48:
Mediamarkt.de heeft de levertijd veranderd naar 15.01.13
http://data.mediamarkt.de...us-4?searchkategorie=1721

Je kan me niet gekker krijgen aha
Aaaargh :o :+ Ik heb nog de stille hoop dat dit voor klanten is die nú nog willen voorbestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Yoshi schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:50:
[...]

8 november hier. :-)

Zouden we dan volgende week een mail krijgen dat we hem kunnen gaan afhalen?
Of gewoon met onze bestelnr naar daar en hopen dat we hem krijgen?
Als je voor niets daar heen wilt rijden moet je dat doen ja ;).

In de bevestigingsmail staat dat je bericht krijgt wanneer je hem op mag halen. Niet gelezen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
jostefa schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 10:55:
[...]

Ik qoute mijzelf niet voor niets. Drie dagen geleden besteld gisteren binnen gekomen. Kortom: 16gb is gewoon leverbaar! 8)7. En inderdaad in de playstore stond 5-6 weken levertijd, blijkbaar niet dus.
Heel vreemd dat. Ik heb ergens gelezen dat Google de bestellingen afrondt in een onjuist volgorde. Stond je bestel ooit in een "pending" status? Ik zit nog steeds op "pending" sinds 29 November, dus ik weet niet of het goed gaat met zo een onduidelijk status. Ik twijfel of ik nog een bestel moet doen als hij gewoon op voorraad is zoals je zegt. Ik zie in Wallet een "cancel" link staan waarbij je je bestel makkelijk kan annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
Er stond dit in de mail: You've made a purchase on Google Play. You will not be charged until your order has shipped. Ik moet helaas nu gaan ben Zondag avond weer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -EvoLution-
Cyclonist schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:18:
[...]

Aaaargh :o :+ Ik heb nog de stille hoop dat dit voor klanten is die nú nog willen voorbestellen..
Zie 1 van mijn vorige berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
http://www.androidworld.n...n-in-nederland-en-belgie/

Iemand ervaring met Optie 2: shoppingservice via levering uit de VS?

Hoeveel heeft dit in totaal gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 19:46
tijmen1 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 11:05:
Weet iemand waar ik de 16 gb versie ONDER de 370 euro kan krijgen? (dit is echt mijn top butget!)
Ik vind het niet zo erg om tot begin januari te moeten wachten.

Iemand ideeen?
Als je iemand kent in de UK die hem kan forwarden ben je voor € 359 + verzendkosten van UK naar NL klaar. verzendkosten zijn nog ong. € 15.

Dat hij gewoon op voorraad lijkt te zijn, geldt dat ook voor de UK playstore? En wat was de status voordat hij verzonden werd, 'pre-ordered'?
Ik heb hem een paar dagen geleden besteld, dus ik ben benieuwd.

[ Voor 19% gewijzigd door Nova163 op 08-12-2012 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 17:51
Besteld via tunnelbear en verzonden naar borderlinx. Now we wait! (hoop niet te lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
Danny79 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:53:
Besteld via tunnelbear en verzonden naar borderlinx. Now we wait! (hoop niet te lang)
Via welke CC heb je dan betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 17:51
yochi schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:07:
[...]

Via welke CC heb je dan betaald?
Bijenkorf mastercard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zit nu in duitsland en kan blijkbaar in de store de nexus 4 bestellen. Levertijd is wel 6a7 weken. Nu moet ik dus een duits adres hebben en dan doorsturen. Nu zag ik dit:
http://www.mailboxde.com/
Iemand mee gewerkt? Is dit veilig? Want dan ben ik voor 349€ plus de verzendkosten van dat bedrijf klaar.
En zolang dat onder de 50 euro blijft, vind ik het prima.

Of weet iemand een ander VEILIG manier om het te laten doorsturen.
(Ik heb al een keer meegemaakt dat mijn pakketje niet aankwam en dat het bedrijf niet "echt" was maar alleen op internet bestond)

[ Voor 22% gewijzigd door streamnl op 08-12-2012 16:47 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 15:50

marnix11

AFCA ★★★

streamnl schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:41:
Ik zit nu in duitsland en kan blijkbaar in de store de nexus 4 bestellen. Levertijd is wel 6a7 weken. Nu moet ik dus een duits adres hebben en dan doorsturen. Nu zag ik dit:
Iemand mee gewerkt? Is dit veilig? Want dan ben ik voor 349€ plus de verzendkosten van dat bedrijf klaar.

(Ik heb al een keer meegemaakt dat mijn pakketje niet aankwam en dat het bedrijf niet "echt" was maar alleen op internet bestond)
Ik gebruik dat bedrijf ook voor mijn bestelde N4. Het is de eerste keer dat ik er van gebruik maak, maar het kwam op mij wel professioneel over. Mailtjes met vragen worden ook netjes (Engels is wel wat gebrekkig) beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Is er iemand, die de Nexus 4 uit de UK via Borderlinx heeft besteld, die me kan helpen?
Ik heb een aantal vragen over Borderlinx zelf.

Stuur even een DM. :)

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 02-09 12:59
streamnl schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 16:41:

Ik zou echt niet bestellen via dat bedrijf ziet er mij niet echt uit!
Ik wou er ook eerst mee bestellen maar na wat verder onderzoek te doen ben ik er achter gekomen dat het wel heel fishy is...

Echt te goedkoop in vergelijking met andere doorzend services.
Kijk eens naar die reviews de meeste zijn in het russisch of een of andere taal, ze zijn van lang geleden, het zijn er niet zoveel van ook.

Site vind ik er ook niet zo proffesioneel uitzien en ik heb ook eens reviews van dit bedrijf op internet gezocht en kon niets vinden....

Allemaal reden genoeg om te bedenken dat dit bedrijf niet te vertrouwen is en zeker als het om een toestel van rond de 350 euro gaat dan betaal ik liever iets meer aan een duurdere verzendservice dat wel degenlijk echt en betrouwbaar is....

Laat mij in iedergevel iets weten als je ermee besteld en je toestel ook degenlijk aan komt, maar ik zou het niet vertrouwen.

Op mails beantwoorden zegt niets, dat is heel gemakkelijk om te doen.
Misschien via btw nr enzo is opzoeken en op adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik er een bestel in de UK playstore, en dan via boderlinx laat versturen, moet ik dan ook douane kosten betalen?.....

en hoeveel kost het op met boderlinx naar nederland te sturen?..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
1 voor
1 tegen.
En mijn mening is dat ik het ook niet helemaal vertrouw, vandaar dat ik het hier vroeg of er iemand ervaringen mee had.
De levertijd was toch 6 a 7 weken. Ik rijd 15jan. wel de grens over en kijk wat rond bij winkels.

In ieder geval bedankt voor jullie mening.
daflux schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:59:
[...]

Allemaal reden genoeg om te bedenken dat dit bedrijf niet te vertrouwen is en zeker als het om een toestel van rond de 350 euro gaat dan betaal ik liever iets meer aan een duurdere verzendservice dat wel degenlijk echt en betrouwbaar is....
Wat is in jouw ogen wel een betrouwbare verzendservice?

[ Voor 44% gewijzigd door streamnl op 08-12-2012 20:32 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via twitter gevonden: http://twitter.com/kdegrote/status/275655695989362688
Doorstuur service lijkt te werken.

En ook:
http://delvauxkoen.blogsp...-4-from-germany-when.html

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2012 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 15:50

marnix11

AFCA ★★★

daflux schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 18:59:
[...]
Misschien via btw nr enzo is opzoeken en op adres?
http://www.mailboxde.com/contacts.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die mijn vraag kant beantwoorden?.. of ik ook doune kosten moet betalen wanneer ik hem via borderlinx?...

wat kost het via borderlinx trouwens om hem uit de UK naar NL ?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Laatst online: 14-09 17:37
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:43:
Niemand die mijn vraag kant beantwoorden?.. of ik ook doune kosten moet betalen wanneer ik hem via borderlinx?...

wat kost het via borderlinx trouwens om hem uit de UK naar NL ?...
http://www.belastingdiens...agage/vanuit_een_eu_land/

Ik heb overigens ook 3- weken geleden een pakketje uit de UK laten overkomen maar ik heb niks extra's betaald oid. ( 55 euro ). Geen idee dus of je BTW oid moet gaan betalen.

Die douane is overigens wel ouderwets. Ze denken nog steeds dat we wijn, bier en rookwaar smokkelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freedzed6 schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 21:53:
[...]

http://www.belastingdiens...agage/vanuit_een_eu_land/

Ik heb overigens ook 3- weken geleden een pakketje uit de UK laten overkomen maar ik heb niks extra's betaald oid. ( 55 euro ). Geen idee dus of je BTW oid moet gaan betalen.

Die douane is overigens wel ouderwets. Ze denken nog steeds dat we wijn, bier en rookwaar smokkelen ;)
55 euro was verzendkosten ? of.... dus geen doane kosten?.. mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Hier ook eentje besteld vanuit de UK playstore. Het is wel even wat werk:

- Gebruik Tunnelbear (of een andere VPN),
- Registreer een borderlinx account,
- Pas je Google Wallet adres aan naar het Borderlinx adres,
- Ga naar de Playstore, en voer je CC in met Borderlinx adres als thuis adres,
- Bestel de N4

Levertijd 6-7 weken (ouch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Heb al enkele dagen geleden (als 1 van de eerste) de hiervoor beschreven methode (UK play store + Borderlinx) besteld, alleen mijn betaling komt er niet doorheen tot op heden. Al 3x afgewezen en iedere keer weer een retry gedaan (1e keer via helpdesk VISA geakkordeerd en leek toen allemaal goed te gaan).
Ben dus benieuwd of er iemand ook al met een VISA heeft betaald, want vraag me nu toch af waarom de betaling anders iedere keer wordt afgewezen |:(

[ Voor 11% gewijzigd door dutch79 op 08-12-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 20:21:
Als ik er een bestel in de UK playstore, en dan via boderlinx laat versturen, moet ik dan ook douane kosten betalen?.....

en hoeveel kost het op met boderlinx naar nederland te sturen?..
Nee, vanuit de UK geen douanekosten of BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
In de US was het altijd zo dat de "billing" adres die je indient en je adres die je CC provider alvast heeft overeenkomen moeten. En ja, het controleren ervan duurt heel eventjes (een of twee seconden) tijdens de transactie, zelfs met online aanschaffen. Je krijgt gewoon rechtstreeks te zien of het goed ging. Ik weet niet hoe het mogelijk is dat je billing adres zich kan vinden in de UK als je een NL CC gebruikt. Misschien werkt het toch anders hier in europa.

[ Voor 7% gewijzigd door floepie05 op 08-12-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al bijna de hoop al opgegeven om een Nexus 4 te verkrijgen. Het was ook te mooi om waar te zijn. Een clean top android toestel voor een aantrekkelijke prijs. Ja hoor bijna overal behalve in Nederland.

Kut Google.
Kut LG.

Wedden dat LG er straks toch EUR600+ voor gaat vragen als het ding uitkomt ergens medio 2013? Vieze vuile gore geldgraaiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 00:32:
Ik heb al bijna de hoop al opgegeven om een Nexus 4 te verkrijgen. Het was ook te mooi om waar te zijn. Een clean top android toestel voor een aantrekkelijke prijs. Ja hoor bijna overal behalve in Nederland.

Kut Google.
Kut LG.

Wedden dat LG er straks toch EUR600+ voor gaat vragen als het ding uitkomt ergens medio 2013? Vieze vuile gore geldgraaiers.
Je kan de schuld niet bij lg en google leggen hoor en geld heeft hier ook totaal niets mee temaken :D lg had blijkbaar de grote vraag niet voorzien en heeft daardoor onvoldoende aanbod. De verkoop van de nexus 4 begint stilletjes aan stabiel te worden en als je hoogstens nog 4 weken wacht zal je er zeker één vast kunnen krijgen in de mediamarkt in Duitsland en misschien zelfs via webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 18:54

Kut Google.
Kut LG.

Dus eigenlijk zijn ze graaiers omdat ze in andere landen een absurd goedkope telefoon wegzetten? Wat zijn die merken dan die wereldwijd iedereen de hoofdprijs laten betalen?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Vaevictis_ schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 22:34:
Hier ook eentje besteld vanuit de UK playstore. Het is wel even wat werk:

- Gebruik Tunnelbear (of een andere VPN),
- Registreer een borderlinx account,
- Pas je Google Wallet adres aan naar het Borderlinx adres,
- Ga naar de Playstore, en voer je CC in met Borderlinx adres als thuis adres,
- Bestel de N4

Levertijd 6-7 weken (ouch).
Lijkt me niet dat je betaling goedgekeurd gaat worden, aangezien nu het adres waar je creditcard op geregistreerd staat afwijkt van het adres wat je bij de Play Store bij je creditcard hebt opgegeven.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Laguna schreef op zondag 09 december 2012 @ 02:37:
[...]

Lijkt me niet dat je betaling goedgekeurd gaat worden, aangezien nu het adres waar je creditcard op geregistreerd staat afwijkt van het adres wat je bij de Play Store bij je creditcard hebt opgegeven.
Nee die is uiteraard ook aangepast naar het Borderlinx account. Als ze gaan controleren of het UK CC is dan val ik wel door de mand, maar goed dan zou je dus ook nooit met een CC iets in het buitenland kunnen bestellen.

Volgens mij gaat dit zo wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Naja op die manier is mijn betaling al n keer of 3 afgewezen. Iedere keer zit er 2 dagen tussen. Dus er wordt wel ergens een check gedaan.
Maar goed, ik heb VISA. Volgens mij heeft bv Mastercard daar geen last van. Zou t wel met n andere CC willen proberen, maar de mensen in mn omgeving hebben allemaal VISA. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
sdirkx schreef op zondag 09 december 2012 @ 10:41:
Naja op die manier is mijn betaling al n keer of 3 afgewezen. Iedere keer zit er 2 dagen tussen. Dus er wordt wel ergens een check gedaan.
Maar goed, ik heb VISA. Volgens mij heeft bv Mastercard daar geen last van. Zou t wel met n andere CC willen proberen, maar de mensen in mn omgeving hebben allemaal VISA. :(
Heb inderdaad mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163

Kut Google.
Kut LG.

Wat is er tegen de telefoon te bestellen met Borderlinx of een dergelijke dienst? Dan heb je alsnog een telefoon voor onder de € 400, die rustig € 600 waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik ben inmiddels weer in Nederland en heb besloten dat ik hem gewoon in een winkel ga halen (mediamarkt, Saturn of O2 etc etc).
Ik rijd eind januari wel naar Duitsland. Dan heb ik ook een fysieke aanspreekpunt mits er iets fout gaat.

PS is er eigenlijk iets bekend of wij in de nabije toekomst ook de volledige toegang krijgen in Google play?

[ Voor 19% gewijzigd door streamnl op 09-12-2012 13:09 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 17:32
streamnl schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:07:
Ik ben inmiddels weer in Nederland en heb besloten dat ik hem gewoon in een winkel ga halen (mediamarkt, Saturn of O2 etc etc).
Ik rijd eind januari wel naar Duitsland. Dan heb ik ook een fysieke aanspreekpunt mits er iets fout gaat.

PS is er eigenlijk iets bekend of wij in de nabije toekomst ook de volledige toegang krijgen in Google play?
Dat ga ik ook proberen. Is het ritje wel waard. Zou wel van tevoren even mailen dat ze er een voor je apart leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040

Kut Google.
Kut LG.

:F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F

Ooit gehoord van 1st world problems?
Nou jij benoemd er dus 1. Bovendien slaat je opmerking kant nog wal.
Google verkoopt de toestellen tegen minimale winst marge waardoor de vraag hoger is dan verwacht.
Hierdoor moet er dus meer productie gedraaid worden wat weer tijd kost.
En LG vieze vuile geld graaiers noemen terwijl het toestel helemaal nog niet voor 600 hier in de winkel ligt is een beetje vreemd niet? Het zou overigens niet raar zijn aangezien LG ook nog zijn andere modellen wil verkopen en dan zou het een beetje stom zijn om de N4 zelf voor 349 te verkopen terwijl de optimus G 500 of 600 kost. Ooit gehoord van eigen ruiten ingooien?

Als jij b.v. geen goede doelen steunt ben jij dan ook een vieze vuile geld graaier? .... Nee lijkt me niet, er is namelijk misschien een reden dat je dat niet doet..... nou LG heeft die waarschijnlijk ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Gohan040 op 09-12-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 14:39
Even een vraagje. Als ik de Nexus 4 probeer te pre-orderen op de Mediamarkt site kan ik alleen maar 'Deutschland' kiezen als land. Maakt dat wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Eigen ruiten ingooien? LG zou maximaal 100.000 stuks verkopen van dat toestel na de screwups met eerdere android 'toppers'. Dus 100.000 * 300 winst. Hoe is het dan eigen ruiten ingooien als ze de N4 met 25 euro winst enkele miljoenen keren kunnen verkopen, en meteen weer een goede naam opgebouwd hebben voor de volgende generatie LG? Dubbel winst! En hoeveel reclame hoeven ze te maken? 0,0 Tripple winst, want die LG Optimus G zal vele miljoenen aan reclame kosten om goed aan de man te brengen, vandaar dat het toestel wel 600 euro moet kosten.

Het enige mogelijke ruiteningooierij is dat er nu überhaupt een top spec voor een mid range prijs word verkocht, waardoor de consument de mid range prijs misschien wel als 'normale top range prijs' zal gaan zien. Maar dat probleem hebben ze hoe dan ook wel, wat ze ook besluiten te doen vanaf nu met de distributie van de N4.

[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 09-12-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Rivalo schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:18:
Even een vraagje. Als ik de Nexus 4 probeer te pre-orderen op de Mediamarkt site kan ik alleen maar 'Deutschland' kiezen als land. Maakt dat wat uit?
Nee, volgens vele medewerkers aan de telefoon niet nee, je krijgt afhaal mail, die print je uit, en je komt langs met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
En die van de Mediamarkt van €395, dat is de 16GB variant lijk me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Rivalo schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:31:
En die van de Mediamarkt van €395, dat is de 16GB variant lijk me?
Dit staat er niet bij dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivalo
Gohan040 schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:33:
[...]

Dit staat er niet bij dan???
Ik zag het al, mijn fout ;)
Het is de 16GB versie

[ Voor 5% gewijzigd door Rivalo op 09-12-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmen1
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
dat is idd de 16 gb versie, dat staat erbij :)

Ik vroeg me af: stel ik haal een n4 uit Duitsland, dan neem ik aan dat je de taal makkelijk naar Nederlands kan wijzigen.

Is dit het geval, of blijven sommige dingen dan toch nog in het Duits?
:?

[ Voor 68% gewijzigd door tijmen1 op 09-12-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twowheeler schreef op zondag 09 december 2012 @ 13:41:
[...]

Dat ga ik ook proberen. Is het ritje wel waard. Zou wel van tevoren even mailen dat ze er een voor je apart leggen ;)
Dat mailen hoeft niet eens, je kun dat gewoon op de product pagina checken of ie op voorraad is in een filiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Je kunt in Android de taal instellen, alles zal dan NL worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guzanni
  • Laatst online: 25-05 10:08
Ik zie nu opeens op de mediamarkt site het volgende staan:

Das Nexus 4 von LG ist mit modernster Hardware, der neuesten Android™-Version und den neuesten Google™-Apps ausgestattet. Sie halten garantiert das Beste von Google™ in Ihrer Hand.
Kategorie: Smartphones
Veröffentlichung: 15.01.13

15 januari 2013... zal dat dan voor iedereen gelden of alleen voor mensen die hem vanaf nu bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk voor iedereen...
Ik kom toch op 393 euro uit via Borderlinx (0.5kg als gewicht, UK --> NL).
Hoe komen jullie op rond de 380 euro uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guzanni schreef op zondag 09 december 2012 @ 16:35:
Ik zie nu opeens op de mediamarkt site het volgende staan:

Das Nexus 4 von LG ist mit modernster Hardware, der neuesten Android™-Version und den neuesten Google™-Apps ausgestattet. Sie halten garantiert das Beste von Google™ in Ihrer Hand.
Kategorie: Smartphones
Veröffentlichung: 15.01.13

15 januari 2013... zal dat dan voor iedereen gelden of alleen voor mensen die hem vanaf nu bestellen?
Gefeliciteerd, je bent de 3e die deze datum vermeldt :+
Als je een beetje wat berichten terugleest zie je ook dat hierover met MM is gebeld door iemand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-08 10:57
Ik heb er ook maar eentje gepreorderd in Nordhorn Deutschland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Same here. Eigenlijk wacht ik al sinds 4 oktober op een iphone 5 bij Dixons, die nu pas in januari geleverd wordt als ik geluk heb. Maar ik ben nu erg enthousiast over de Nexus, zeker voor deze prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpireZ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-09 21:13
ph4ge schreef op zondag 09 december 2012 @ 02:14:
[...]

Dus eigenlijk zijn ze graaiers omdat ze in andere landen een absurd goedkope telefoon wegzetten? Wat zijn die merken dan die wereldwijd iedereen de hoofdprijs laten betalen?
Dat zijn ook vieze graaiers:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Waarom preordt iedereen hem bij de MM in Nordhorn?
Ik heb hem op 5-12 gepreorderd bij de MM in Duisburg. Voor mij is dat net iets dichterbij (vanaf Rotterdam)
Zou dat nog uitmaken? Wellicht dat niemand hem daar gepreorderd heeft en ik hem dus wel aankomende zaterdag kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Ik hier heb diezelfde hoop, heb bij een MM filiaal gepreordered waar er veel minder nederlanders langs zullen willen gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
  • Laatst online: 19-12-2022
Wat een ellende. Heb een kameraad met familie in de VS en hij gaat daar kerst en de jaarwisseling vieren. Maar met die 6-7 weken voorgestelde levertijd zal hij al terug zijn voordat de telefoon daar wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:14:
Ik hier heb diezelfde hoop, heb bij een MM filiaal gepreordered waar er veel minder nederlanders langs zullen willen gaan :-)
Goed idee, ook mar gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Broner schreef op zondag 09 december 2012 @ 20:17:
Wat een ellende. Heb een kameraad met familie in de VS en hij gaat daar kerst en de jaarwisseling vieren. Maar met die 6-7 weken voorgestelde levertijd zal hij al terug zijn voordat de telefoon daar wordt geleverd.
Ik lees veel berichten van mensen die 6-7 weken zien en hem binnen drie dagen krijgen. Je kan even in dit draadje op XDA kijken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1962514

En anders gewoon bestellen en als hij niet op tijd is gewoon het pakketje weigeren, als je hem niet accepteert hoef je niet te betalen, misschien de verzendkosten maar de poging is wel 10 dollar waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:27:
[...]

Ik lees veel berichten van mensen die 6-7 weken zien en hem binnen drie dagen krijgen. Je kan even in dit draadje op XDA kijken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1962514

En anders gewoon bestellen en als hij niet op tijd is gewoon het pakketje weigeren, als je hem niet accepteert hoef je niet te betalen, misschien de verzendkosten maar de poging is wel 10 dollar waard?
Supergoed idee. Bedankt! Ik had zelf nog niet gedacht aan deze escape route. Nu moet ik dit nog even asap regelen om mijn kansen te vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Pakketje weigeren is n beetje te laat, want als Google verzend wordt je geld afgeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
sdirkx schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:26:
Pakketje weigeren is n beetje te laat, want als Google verzend wordt je geld afgeschreven :)
Moet morgen maar eens uitzoeken of je in Amerika een pakketje binnen een x aantal dagen kan terugsturen zonder opgaaf van reden. Als het aankoopbedrag dan wordt terugbetaald dan is het de moeite om het gokje te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:47:
[...]

Dat mailen hoeft niet eens, je kun dat gewoon op de product pagina checken of ie op voorraad is in een filiaal.
site/link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broner
Broner schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:33:
[...]

Moet morgen maar eens uitzoeken of je in Amerika een pakketje binnen een x aantal dagen kan terugsturen zonder opgaaf van reden. Als het aankoopbedrag dan wordt terugbetaald dan is het de moeite om het gokje te nemen.
Return Policy

If for any reason you do not wish to keep your Device, you have up to 15 days from the date the Device is delivered to you to cancel your purchase of the Device and your contract with Google. If you exercise your right of cancellation and the Device has been delivered to you, you are responsible for returning the Device as soon as possible and at your own cost. To initiate a return please contact Google Play Support and obtain a return authorization. For some returns Google may charge you a restocking fee. Please review the restocking policies posted here to determine whether such fees apply to you. Upon Google's receipt of the returned Device, Google will issue a refund in your Google Wallet account using your initial payment method minus any applicable shipping and handling and restocking fees.

You must take reasonable care of the items that you wish to return, and we request that you return the Device with its original packaging and any accessories. Upon Google's receipt of the returned Device, Google will issue a refund in your Google Wallet account for the amount paid for the Device, less any shipping and handling charges, within a reasonable time. If you decide to cancel the purchase of the relevant Device as set out in this paragraph and if you fail to return the Device in accordance with these Terms, you may be charged a sum for our direct cost of recovering that Device, and we may deduct that sum from your refund.

Ok, dat is dus duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 23:45
Broner schreef op zondag 09 december 2012 @ 22:33:
[...]

Volgens mij moet je dan nog wel een klein bedrag betalen, dit staat ergens in de voorwaarden van de Play store. Durf even niet te zeggen hoeveel het is, helaas.

edit: laat maar :+ Ik doelde dus op die "restocking fee", zoals Google het noemt.

[ Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 10-12-2012 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Nu online
Na wat twijfelen en kijken waar ik hem ging bestellen, net besteld bij Google Play UK met Borderlinx als tussenpartij.
Alles in één keer goed gegaan met de betaling, nu hopen dat de rest ook goed gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Welke CC? Na een paar dagen kan de betaling alsnog worden afgewezen, dus ff afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nog steeds te twijfelen tussen Borderlinx of de MM. In principe heb ik aan de 8 GB genoeg (alleen wat muziek op mobiel opgeslagen via Spotify (offline), weinig foto's/video's/games). Via BL betaal ik dan ongeveer 335 euro voor de 8gb versie (via UK). Bij MM is alleen de 16gb beschikbaar voor 395 euro. Toch bijna 60 euro duurder voor alleen wat extra geheugen...

Even deze week afwachten of ik bij de eerste levering van MM zit (15 november besteld, redelijke vroeg dus, maar zeker niet 1 van de eerste). Daarna maar de beslissing maken, heb ook wel wat over om hem eerder te hebben, in plaats van te wachten op de Uk Play store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Nu online
Mastercard, dus geen Visa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

ralfbosz

xm create bosz -c

Nederlandse kaart???

Damn ik had een UK-kaart van MoneyBookers (wel NL-adres), maar die heb ik opgezegd (was ook debet).

Oh wacht die heb ik nog wel, alleen het nummer, niet de kaart.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedje85
  • Laatst online: 25-08 17:56
Zou iemand eens stap voor stap kunnen beschrijven wat de beste methode is om een Nexus 4 aan te schaffen?
-Bestellen bij Google UK? Hoe kom ik dan in de UK play store? Via een UK proxy?
-Naar Duitsland rijden, bij welke winkel is hij dan überhaupt beschikbaar?
-Borderlinx? Is dit veilig?

Super bedankt van een Androidliefhebber!

[ Voor 7% gewijzigd door zedje85 op 10-12-2012 10:57 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het organiseren van inkoopacties en het vragen aan andere gebruikers of ze een toestel voor je willen kopen is niet toegestaan.

Gebruik de zoekfunctie eerst voordat je een vraag stelt. Posts met vragen die al zijn beantwoord zullen vanaf nu een schopje krijgen.