Ik ook

De eerste generatie Hue bulbs hadden een vervelend probleempje: sommige lampen werden spontaan wit als ze onder de 30% vermogen brandden. Ik heb tot 3 maal toe lampen omgeruild (zelfs de omgeruilde lampen vertoonden die kuren). Aanvankelijk gaf Philips niet toe dat het om een bug ging; maar bij het tweede gesprek wisten ze dondersgoed van het probleem af; ik was gelukkig niet de enige.
Inderdaad, die hadden een voedingsprobleem. Als je te ver dimde, ging de stroom er even af, waardoor ze een reset deden en terug op 100% aan gingen.
Dat is toch wel redelijk snel verholpen geweest, ik heb 1 lamp moeten laten wisselen.
(maar ik ben dan ook nooit verder geraakt dan de 3 starter-lampen door gebrek aan degelijke schakelmanieren)
Het gekke is dat de kleine GU10 spots (daar ik heb ik er 12 van) daar nooit last van gehad hebben.
Toen op Amazon de V2 lampen in de aanbieding waren voor 33,-- was ik er wel vanuit gegaan dat deze kinderziekte er uit was. Maar helaas. Twee van de drie lampen vertonen dit ziektebeeld.
3 x per dag (vooral tijdens een transitie) schiet hij naar 100% wit; dat haalt lekker de sfeer eruit!
Ik dacht, misschien ligt het aan de fitting, dus wisselde ik twee lampen om. Maar nee, dezelfde bulb ging uit z'n dak.
Ik weet niet of jullie het ook is opgevallen, maar bij het wisselen van de lampen voelt de V1 lauw aan en de V2 bijna heet; lijkt me toch niet ook niet de bedoeling... Mijn lampen branden altijd rond de 40% vanwege het grote aantal lampen.
Het zou me toch wel heel erg verwonderen dat ze nu in de V2 dezelfde fout zouden maken.
Heb je nog al meldingen gezien dat de V2's die doen? Ik weet niet of Everyhue.com nog redelijk actief is? Anders zal je het daar toch wel zien voorbij komen.
transformer schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:41:
Is hier iemand die de GU10 spots buiten gebruikt? Ik wil mijn buitenverlichting ook graag vervangen door Hue echter ben ik benieuwd hoe de lampen zich buiten houden ivm vocht.
De spots zijn gewoon open aan de onderkant dus anders zal ik die ook moeten vervangen
Yep, hier al een kleine 2 jaar een GU10 in een open buitenspot. Doet het nog steeds zoals het moet