Precies de ervaring die ik ook heb. Siri/Homekit werkt vaker niet dan wel. Gebeurt bijvoorbeeld vaak dat ik mijn lampen wel met Homekit aan kan zetten, maar vervolgens niet kan uitzetten. Dan kunnen de lampen ineens niet meer gevonden worden. "I'm sorry, I'm unable to do that" (Ik heb Siri in het Engels). Als ik dan direct daarna de lampen probeer uit te zetten met de Hue Widget dan werkt dat gewoon perfect.xbeam schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:34:
Alleen na de nieuwste update krijg ik vaak de melding van Siri dat hij de lampen niet kan vinden. En als ik dan naar de hue app ga werken de lampen en staan ook goed gekoppeld met HomeKit. Geen uitroep tekens. Dat de verbinding verbroken is.
Volgens mij is de implementatie van Homekit door Philips gewoon brak waardoor het de helft van de tijd niet werkt. De connectie naar de lampen en de bridge is namelijk gewoon goed omdat de Hue app zelf wel goed werkt. Ik heb de bridge ook al eens een factory reset gegeven om te kijken of dat een oplossing was, maar ook dat hielp niets.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.