[Philips Hue] Ervaringen & discussie Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste
Acties:
  • 989.758 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:31
xbeam schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:34:
Alleen na de nieuwste update krijg ik vaak de melding van Siri dat hij de lampen niet kan vinden. En als ik dan naar de hue app ga werken de lampen en staan ook goed gekoppeld met HomeKit. Geen uitroep tekens. Dat de verbinding verbroken is.
Precies de ervaring die ik ook heb. Siri/Homekit werkt vaker niet dan wel. Gebeurt bijvoorbeeld vaak dat ik mijn lampen wel met Homekit aan kan zetten, maar vervolgens niet kan uitzetten. Dan kunnen de lampen ineens niet meer gevonden worden. "I'm sorry, I'm unable to do that" (Ik heb Siri in het Engels). Als ik dan direct daarna de lampen probeer uit te zetten met de Hue Widget dan werkt dat gewoon perfect.

Volgens mij is de implementatie van Homekit door Philips gewoon brak waardoor het de helft van de tijd niet werkt. De connectie naar de lampen en de bridge is namelijk gewoon goed omdat de Hue app zelf wel goed werkt. Ik heb de bridge ook al eens een factory reset gegeven om te kijken of dat een oplossing was, maar ook dat hielp niets.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ja heel irritant, ik was al bang dat het aan mij lag ;-) kan namelijk niets over terug vinden op Google.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Bah, omdat PostNL niet op tijd kan komen en ik 's avonds weg moest, pakketje niet aan kunnen nemen.
Blijft toch een waardeloos bedrijf. Nu maar wachten tot dinsdagavond.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-03 23:47
Inmiddels 2 maanden in bezit van Philips hue, en sinds kort ook 2 livingwhites pluggen weten te bemachtigen, en gebruik de app Iconnecthue. Maar loopt tegen het volgende dim probleem aan.

Als ik een scene start dan staan de lampen op verschillende percentage gedimd.
Als ik via de widget van Iconnect hue 1 stap terug dim zet hij eerst alle lampen gelijk in percentage.
Dus sommige lampen worden dan eerst veller.
Heb ik iets niet goed ingesteld, of dit een bug in de app ?

Start scene dim percentage 35%
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2zptkj7.png
In de hue app is terug te zien dat de lampen op verschillende percentages staan
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/16icvia.png
Door 1 keer op dim min te drukken gaat hij naar 25%
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/24es50z.png
Alle lampen worden gelijk gezet en sommige zijn flink veller
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2el4fau.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Patrick80 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:41:
Inmiddels 2 maanden in bezit van Philips hue, en sinds kort ook 2 livingwhites pluggen weten te bemachtigen, en gebruik de app Iconnecthue. Maar loopt tegen het volgende dim probleem aan.

Als ik via de widget van Iconnect hue 1 stap terug dim zet hij eerst alle lampen gelijk in percentage.
Patrick, ik heb je een PM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 17:04
ATS schreef op zondag 10 januari 2016 @ 11:00:
[...]

Die van mij lag op 3m van de bridge en werkte ook met heel stevig indrukken niet goed.
Het kan natuurlijk zijn dat je toevallig een defecte unit had.
Ik heb er momenteel 3 van in gebruik in omgebouwde Eltako schakelaars en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:27
Weet iemand hier zo ook of de hue lampen dimmen op pwm en zo ja welke frequentie? Bij bijvoorbeeld de wake up light van philips stoor ik mij aan het licht dat op 100 hz dimt. Ik merk dat direct en het geeft mij een zeer a-relaxed lichtbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:06
Weet iemand of de afstandsbediening van Philips IRIS ook werken met HUE en dus de lightstrip plus ??

bedankt
groet.,
Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-05 09:26
hjw-001 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:30:
Weet iemand of de afstandsbediening van Philips IRIS ook werken met HUE en dus de lightstrip plus ??

bedankt
groet.,
Henk
Dat zou moeten werken, ergens in dit topic staat een link hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:03
Ik heb Hue ook helemaal ontdekt nu. In ons nieuwe appartement wil ik alles met Hue verlichting gaan inrichten.
Hoe zit het qua ervaringen met gebruik in de badkamer? Blijven de lampen heel?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Bushalte schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:31:
Ik heb Hue ook helemaal ontdekt nu. In ons nieuwe appartement wil ik alles met Hue verlichting gaan inrichten.
De badkamer heeft verschillende zone's:
Zone 1; Alle armaturen die u hier gebruikt moeten ten eerste werken op max. 12V om de veiligheid te garanderen. De IP-bescherming moet minimaal IP67 zijn, het moet dus beschermd zijn tegen onderdompelen in water.
Zone 2; In deze zone is de waarschijnlijkheid van waterstralen aanwezig, dus moet de verlichting hier tegen bescherm zijn. U zult dus verlichting moeten plaatsen met een minimale IP-waarde van IP44.
Zone 3; Deze zone komt eigenlijk niet in aanraking met druppels water, maar kan wel met condens te maken krijgen. Een IP-waarde van IP21 is hier voldoende.

De GU10 heeft als het goed is een IP20 classificering.

Aangeraden wordt het niet, maar zoals hieronder staat kan je het gewoon proberen

[ Voor 4% gewijzigd door Jochemd13 op 10-01-2016 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Bushalte schreef op zondag 10 januari 2016 @ 19:31:
Als je een goede "behuizing" gebruikt mag het sowieso al niet uitmaken. Dan komt er ook geen vocht bij. Maar aangezien er veel gebruikers ook Hue lampen buiten gebruiken, zal in de badkamer ook geen probleem zijn.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:43
Light Gallery heeft weer kortingen, ook op Hue nu, overal 30% op.
Voorbeeldje, de Lux aan 20€: http://www.lightgallery.com/nl/hue-hue-lux-led-lamp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:03
Fire69 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:00:
Voorbeeldje, de Lux aan 20€: http://www.lightgallery.com/nl/hue-hue-lux-led-lamp.html
Jammer dat de starterskit met de oude bridge is.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Bushalte schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:32:
[...]

Jammer dat de starterskit met de oude bridge is.
Eigenlijk alleen maar oude producten op die site van de Hue serie.
Ik mis de Lightstrip plus, Hue White en meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Die hue lux is gewoon de standaard met gekleurde licht? Ik hoor in reviews dat de lichtoutput verwaarloosbaar is tussen de oude en de nieuwe. Als die idd 20 euro is bestel ik die wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28

tozzke

aka tozzert

De Hue Lux is enkel wit licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 11:24
Anoniem: 241568 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:39:
Weer een andere schakelmogelijkheid: zie hier
Heeft iemand die al getest?
Heeft weinig zin. Lampen worden iig nog als lampen herkend van alternatieve merken maar schakelaars moet je als "apparaten" toevoegen en daar heb je alleen de keuze voor de Tap en de Dimmer. Deze ga je dus niet op de bridge aansluiten. De kans dat Philips deze compatible gaat maken lijkt me heel klein.
warcow schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:32:
Die hue lux is gewoon de standaard met gekleurde licht? Ik hoor in reviews dat de lichtoutput verwaarloosbaar is tussen de oude en de nieuwe. Als die idd 20 euro is bestel ik die wel. :)
Lux en White zijn wit licht dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Vervelende beschrijving hebben ze er bij staan dan, geeft mij het idee dat het wel de kleur versie is. Zo is de prijs niks anders dan de pricewatch prijzen voor de hue lux.

Ik denk dat ik dan maar iets van 10 witte hue lampen haal en iets van 3 gekleurde. Vul die gekleurden dan wel aan zodra ze weer in de aanbieding zijn. Die nieuwe afstandsbediening lijkt mij ook wel handig erbij. Zijn meerdere daarvan afzonderlijk in te stellen? Dan zou ik per kamer een afstandsbediening kunnen doen die voor die kamer werkt.

[ Voor 54% gewijzigd door warcow op 10-01-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArJanE
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05 15:23
Dank voor de tip! Zojuist 2x een Hue E27 en 1x een Hue Bloom besteld! Hele nette prijs.. 😀👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
warcow schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:37:
Vervelende beschrijving hebben ze er bij staan dan, geeft mij het idee dat het wel de kleur versie is. Zo is de prijs niks anders dan de pricewatch prijzen voor de hue lux.

Ik denk dat ik dan maar iets van 10 witte hue lampen haal en iets van 3 gekleurde. Vul die gekleurden dan wel aan zodra ze weer in de aanbieding zijn. Die nieuwe afstandsbediening lijkt mij ook wel handig erbij. Zijn meerdere daarvan afzonderlijk in te stellen? Dan zou ik per kamer een afstandsbediening kunnen doen die voor die kamer werkt.
Je kan beter 10 Hue White lampen halen dan, goedkoper en meer lichtopbrengst.
De Hue White is de opvolger van de Lux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
arjandijk162 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:35:
[...]

Heeft weinig zin. Lampen worden iig nog als lampen herkend van alternatieve merken maar schakelaars moet je als "apparaten" toevoegen en daar heb je alleen de keuze voor de Tap en de Dimmer. Deze ga je dus niet op de bridge aansluiten. De kans dat Philips deze compatible gaat maken lijkt me heel klein.
Het heeft ongeveer netzoveel zin als een Living Colors remote... Die kan je ook niet toevoegen als device in de App maar je kan er bijna alles mee wat de app ook kan zonder je telefoon te hoeven pakken.
Die schakelaar van Dresden zal je waarschijnlijk ook kunnen touchlinken met je bridge en/of losse lampen en dus bijvoorbeeld de scenes die je aanmaakt met de app er vervolgens in kunnen opslaan, net zoals dat dus met de Living Colors ook mogelijk is.
Mooi schakelmateriaal voor aan de muur dus en toch hue compatibel vind ik heel zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:01
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen de dimmer de hue tap en detweede generatie afstandsbedieningen van de livingcolorr?

Zoals ik het zie kan je met de dimmer een aantal lampen aan en uit zetten en dimmen (maar geen kleur instellen). Met de hue tap kan je uit 4 scenes kiezen die je hebt geprogrammeerd terwijl je met de afstandsbedining beide kan doen (alleen kan je deze niet aan de muur hangen).

Zijn er nog meer verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:05

Nhz

Deventer

Dag mensen, ik wil ook beginnen met draadloos instelbare verlichting. Mijn doel is om de accent- en decorative verlichting ermee te schakelen. De primaire verlichting gaat dmv Fibaro ZWave dimmers. De wens is om in alle gewenste armaturen RGBW lichtbronnen te plaatsen.

Zoals zovelen zit ik te twijfelen tussen de Hue en MiLight. Ik heb Eenige tijd geleden een setje RGBW MiLights in actie gezien en een paar dingen vielen dingen op: kleur temperatuur wit licht is echt onacceptabel en de lamp fade niet mooi naar 0 bij uitschakelen via remote.

De Hue lampen faden wel mooi naar 0, het gaat me dan ook vooral om de kleurtemperatuur van de RGBW lampen. Ik heb zelf de lampen (nog) niet, maar naar mijn idee kan je dmv een witte led + een rode of gele led de kleurtemperatuur prima regelen. Kan de Hue RGBW dit wel en hoe bevalt dit in de praktijk?

Alvast bedankt.

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
mmmmmark schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:49:
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen de dimmer de hue tap en detweede generatie afstandsbedieningen van de livingcolorr?

Zoals ik het zie kan je met de dimmer een aantal lampen aan en uit zetten en dimmen (maar geen kleur instellen). Met de hue tap kan je uit 4 scenes kiezen die je hebt geprogrammeerd terwijl je met de afstandsbedining beide kan doen (alleen kan je deze niet aan de muur hangen).

Hue Tap en Dimmer zijn functioneel niet heel verschillend. Tap heeft geen batterij, dimmer wel. Dimmer kun je alles mee wat de tap kan, maar voor sommige dingen heb je een speciale app nodig. Je kunt dan 4 scenes uitkiezen.

Ab werkt los van de bridge. Hij kan je lampen van kleur veranderen, schakelen en dimmen, maar deze acties communiceert hij direct met de lamp dus geen tussenkomst van de Bridge. Je kunt dus ook geen bridge scenes programmeren. Wel kun je actuele scene opslaan onder een van de 3 sceneknoppen. Ik heb de Dimmer en de AB. De AB wordt wel minder gebruikt sinds ik een dimmer heb.
Clubbtraxx schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:08:
[...]

Het heeft ongeveer netzoveel zin als een Living Colors remote... Die kan je ook niet toevoegen als device in de App maar je kan er bijna alles mee wat de app ook kan zonder je telefoon te hoeven pakken.
Die schakelaar van Dresden zal je waarschijnlijk ook kunnen touchlinken met je bridge en/of losse lampen en dus bijvoorbeeld de scenes die je aanmaakt met de app er vervolgens in kunnen opslaan, net zoals dat dus met de Living Colors ook mogelijk is.
Mooi schakelmateriaal voor aan de muur dus en toch hue compatibel vind ik heel zinvol.
Helaas... Dresden werkt niet met Touchlink, je zult dus weinig kunnen met deze schakelaar en de bridge. Je enige mogelijkheid is om de Dresden bridge te kunnen gebruiken. Wellicht dat Philips externen gaat toelaten tot "Friends of Hue" want ook Busch Jeager is bezig ZLL compatible spul te maken, maar zoals het nu lijkt gaat dat niet werken met Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
mmmmmark schreef op zondag 10 januari 2016 @ 22:49:

Met de dimmer kan je ook scenes kiezen om te schakelen, voor de rest klopt je opsomming aardig geloof ik. Het leuke van de Gen2 remote is dat je daarmee kan switchen tussen de verschillende lampen met de pijltjes. Echt een faal van Philips dat de gen3 en eigenlijk ook de dimmer dat niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-05 08:43
Thanks! :) LC Iris + Hue bulb besteld.

Had met de Kerst 2 Hue Whites + Bridge gehad, maar kreeg daarnaast m'n LC Gen2 niet gekoppeld. Lijkt me dat een LC met Friends with Hue wel moet gaan werken. Hue bulb moet ik nog een plekje voor vinden, maar dat gaat wel lukken. 40 euri is toch een beter prijsje dan 60. 8)

XBL: Froggle | PSN: FroggleNL | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
arjandijk162 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:05:
Helaas... Dresden werkt niet met Touchlink, je zult dus weinig kunnen met deze schakelaar en de bridge. Je enige mogelijkheid is om de Dresden bridge te kunnen gebruiken. Wellicht dat Philips externen gaat toelaten tot "Friends of Hue" want ook Busch Jeager is bezig ZLL compatible spul te maken, maar zoals het nu lijkt gaat dat niet werken met Hue.
Is Touchlink geen ZLL onderdeel dan? Ik dacht van wel namelijk. Als het niet zo is zou je geen enkele schakelaar of AB kunnen linken. Hoe gaat bv Busch Jaeger materiaal dan compatibel zijn met Hue? Tenminste ze beweren dat dat zo is...

Zag bovendien nog het volgende tussen de features staan:

Weitere Features

An/Aus/Dimmen von Leuchten
Speichern von bis zu individuellen vier Lichtszenen
Suchen und Hinzufügen von Leuchten
Einzellichtsteuerung
Betrieb mit/ohne Gateway möglich
Designvielfalt durch wechselbare Taster-Aufsätze und Rahmen des Programmes F40 der Firma JUNG

Lijkt me toch een interessant ding...

[ Voor 23% gewijzigd door Clubbtraxx op 10-01-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Clubbtraxx schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:06:
[...]

Met de dimmer kan je ook scenes kiezen om te schakelen, voor de rest klopt je opsomming aardig geloof ik. Het leuke van de Gen2 remote is dat je daarmee kan switchen tussen de verschillende lampen met de pijltjes. Echt een faal van Philips dat de gen3 en eigenlijk ook de dimmer dat niet hebben.
Weet je hoe dit werkt? Als ik naar de dimmer kijk zie ik 4 knoppen (aan, uit, dimmen, feller?). Hoe selecteer je dan een scene?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
mmmmmark schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:12:
[...]

Weet je hoe dit werkt? Als ik naar de dimmer kijk zie ik 4 knoppen (aan, uit, dimmen, feller?). Hoe selecteer je dan een scene?
Heel makkelijk, in de Hue App je dimmer toevoegen, en daarna kan je kiezen welke lampen of scene je aan de knoppen wilt assignen.

[ Voor 8% gewijzigd door Clubbtraxx op 10-01-2016 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
mmmmmark schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:12:
[...]

Kan, maar je kan ook bepaalde knoppen langer indrukken, waardoor ze bijvoorbeeld andere lampen aanzetten. Het is maar net hoe je het zelf programmeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Froggle schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:15:
[...]

Kan, maar je kan ook bepaalde knoppen langer indrukken, waardoor ze bijvoorbeeld andere lampen aanzetten. Het is maar net hoe je het zelf programmeert.
Klopt, maar dat gaat dan weer niet met de standaard Hue app.
Met 3rd party apps heb je inderdaad nog een stuk meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
Zal is op zoek gaan naar een goedkope wallmount voor de gen 2 afstandsbedieningen (daar heb ik er nog 4 van liggen:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSURLSession
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 10:38
Ik heb vorige week mijn Philips Hue lampen binnengekregen en kwam net deze thread tegen.

Tot nu toe ben ik enorm blij met de lampen. Vooral het feit dat ze gekoppeld zijn met HomeKit en aan gaan als ik thuis kom, maakt mij als geek erg blij!

Mijn vriendin is echter een stuk minder blij. Ze wil de gewone schakelaars kunnen gebruiken.. Nu kan je de lampen door 2x "schakelen" wel aan krijgen, maar als je de lampen met een schakelaar uit doet, verbreken ze de verbinding met de controller en werken ze dus niet meer.

Wat is hier een goede oplossing voor, zonder een Philips Tab of Dimmer open te moeten schroeven? Zijn er wandschakelaars die met Philips Hue kunnen werken?

Ik heb in deze thread gezocht maar kom er niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Maurice_vB schreef op zondag 10 januari 2016 @ 23:40:
Wat is hier een goede oplossing voor, zonder een Philips Tab of Dimmer open te moeten schroeven? Zijn er wandschakelaars die met Philips Hue kunnen werken?

Ik heb in deze thread gezocht maar kom er niet echt uit.
Wel een Hue Tap openmaken maar dan heb je ook een echt goede oplossing die 'vriendin proof' is.
Zoek maar effe op Eltako in dit forum dan vind je de benodigde info.
Het komt er op neer dat je het binnenwerk van een Tap in een wandschakelaar gebruikt.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een hele mooie en goed werkende oplossing is.
Hoog tijd dat meneer Philips zelf gewoon met een kant en klare schakelaar komt maar dat schijnen ze niet te snappen bij Philips om de een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21
Vraagje over die Eltako knop: zo te zien een dubbele schakelaar:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/510EkZQxC3L._SL1000_.jpg

Maar de Philips tap lijkt 3 knoppen te hebben?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/05JRDP4.jpg

Wat wordt de indeling van de knoppen als je de tap gebruikt?
Heb je dan een semi-loze schakelaar op de dubbelknop?
Of kun je hem ook met een normale 1-knops schakelaar gebruiken, dus alleen aan-uit?

In dat geval is de dimmer-ombouw oplossing mooit, met de 4 knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
De Tap heeft gewoon vier knoppen, de drie kleintjes en het hele ding zelf werkt ook als knop.
Als je het binnenwerk ervan bekijkt zie je de vierkante Enocean module liggen, die moet je even wisselen met de module uit de Eltako schakelaar.

Je hebt met twee wipjes dan vier mogelijkheden om te schakelen, twee keer omhoog en twee keer omlaag.
Werkt perfect...

[ Voor 14% gewijzigd door Clubbtraxx op 11-01-2016 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
OK, thanks.
Nog 1 vraagje dan. Iemand een idee/ervaring met zo'n Busch-Jaeger raampje, gaat het dan in 1 gat passen, of werkt 't alleen met een losse schakelaar?
Afbeeldingslocatie: https://www.klusspullen.nl/productimages/catalog/224102_busch-jaeger_standaard_si_2513_212_506.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
matthijst schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:34:
OK, thanks.
Nog 1 vraagje dan. Iemand een idee/ervaring met zo'n Busch-Jaeger raampje, gaat het dan in 1 gat passen, of werkt 't alleen met een losse schakelaar?
[afbeelding]
Als je deze schakelaar haalt, dan past die in Busch-Jaeger Reflex of Duro serie schakelmateriaal:

http://www.amazon.de/dp/B...r=1&keywords=eltako+ft55r

En inderdaad achter zo'n raampje kan je gewoon 3 van deze schakelaars kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroymk
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10-2022
Sry, double posted: verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door elroymk op 11-01-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
elroymk schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:46:
[...]

Ze hebben er kennelijk 2; hier staat een andere 58,99€: https://www.conrad.nl/nl/...e-schakelaar-1295616.html. Omdat ze volgens Conrad een verschillende EAN hebben zou er verschil moeten zijn. Versie 1 en 2 ????
Al vaker behandeld hier, er is geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Let wel dat het hier om de oude lampen gaat, ook bij de gewone Hue (600lm vs. 806lm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 11:58
Clubbtraxx schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:42:
[...]

Als je deze schakelaar haalt, dan past die in Busch-Jaeger Reflex of Duro serie schakelmateriaal:

Even voor de duidelijkheid, dit schakelmateriaal kun je gebruiken ipv de philips dimmer of alleen aan/uit? Is deze te herkenning in de Hue app? of hoe werkt dit.

Lees namelijk dit:

http://www.eltako.com/fil..._fiche_wireless_FT55R.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArJanE
juptache schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:39:
[...]

Let wel dat het hier om de oude lampen gaat, ook bij de gewone Hue (600lm vs. 806lm).
Is dit ook echt een merkbaar verschil? Heb zelf nu nog enkel Philips Hue White (806lm). Geen RGB lampen tot op heden.. Benieuwd naar de 2 bestelde lampen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
grote_oever schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:11:
[...]

Even voor de duidelijkheid, dit schakelmateriaal kun je gebruiken ipv de philips dimmer of alleen aan/uit? Is deze te herkenning in de Hue app? of hoe werkt dit.

Lees namelijk dit:

http://www.eltako.com/fil..._fiche_wireless_FT55R.pdf
Begrijpend lezen is ook een vak 8)7 Een paar berichten hierboven leg ik nog uit wat je er mee kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
ArJanE schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:15:
[...]

Is dit ook echt een merkbaar verschil? Heb zelf nu nog enkel Philips Hue White (806lm). Geen RGB lampen tot op heden.. Benieuwd naar de 2 bestelde lampen!
Als ik het goed begrijp:
Nieuwe lamp gaat vooral met wit licht een klein beetje feller, nauwelijks merkbaar.
Met kleur merk je geen verschil.
Dimt wel lager dan de v1
Levensduur mogelijk wat hoger (soms wordt 25.000 opgegeven ipv de 15.000 van de v1, of dit ook echt zo is kan ik je niet vertellen)

Ik overweeg ook nog de v1's te halen of even de btw dagen van mediamarkt afwachten(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik wist niet dat er ook nieuwe kleurlampen waren? Per wanneer? En waarom is dit een groter verschil dan eerdere revisies? Ik heb twee soorten die iets van elkaar in kleur verschillen, en de kleur van het zilverkleurige gedeelte verschilt ook iets, maar volgens mij zijn het beide v1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 20:53

Shapeshifter

Get it over with

Clubbtraxx schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:42:
[...]

Je moet echter nog wel de wipper (het stukje plastic waarmee je daadwerkelijk schakelt) van de eltako gebruiken toch? Dus het is wel belangrijk om een matchende kleur te vinden...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
eew schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:42:
Ik wist niet dat er ook nieuwe kleurlampen waren? Per wanneer? En waarom is dit een groter verschil dan eerdere revisies? Ik heb twee soorten die iets van elkaar in kleur verschillen, en de kleur van het zilverkleurige gedeelte verschilt ook iets, maar volgens mij zijn het beide v1's.
Samen met de introductie van de nieuwe bridge v2 zijn ook Hue Color & White en Hue White lampen in de markt gezet. De nieuwe Color zijn wat kleur echter en hebben meer lumen. De White is ook feller geworden en vervangt de Hue Lux lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Shapeshifter schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:46:
[...]

Je moet echter nog wel de wipper (het stukje plastic waarmee je daadwerkelijk schakelt) van de eltako gebruiken toch? Dus het is wel belangrijk om een matchende kleur te vinden...
Klopt, die wippers zet je over op de Hue Enocean module.
De kleur van de FT55r matched met Alpine Weiss, de meer vierkante versie zoals stukje hierboven afgebeeld is Rein Weiss. Die kleuren kom je ook weer tegen bij de Busch-Jaeger schakelmateriaal series dus er is al voor je over nagedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 11:58
Clubbtraxx schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:44:
[...]

Begrijpend lezen is ook een vak 8)7
Normaal reageren is ook een vak.... Maar bedankt, je snapt dat de discussie die soms in dit topic door elkaar loopt niet voor iedereen altijd even begrijpelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 21:02
Tot op heden ben ik alles behalve onder de indruk van de Customer service van de (officiële) Philips webshop.

5 janauri een starterspack V2 besteld. Helaas kreeg ik een single pack geleverd. Gelukkig kan ik bewijzen dat er iets fout is gegaan. Op de delivery note staan namelijk 2 aparte order nummers (zie foto) en 2 artikelnummers. Wat er precies fout is gegaan is me een raadsel, het was mijn eerste en enige bestelling ooit daar en ik heb toch echt maar 1 artikel besteld.

Philips Delivery note

Hoe dan ook, ik bellen en na bijna een kwartier in de wacht gestaan te hebben mijn verhaal gedaan. De betreffende medewerker beloofde een ''full investigation'' te starten.. Nu zijn we een halve week verder dus zojuist toch zelf nog maar eens gebeld betreffende de stand van zaken. Die was nog ongewijzigd, het lag nog steeds bij de IT-afdeling die onderzoek moet doen.

Shops als Coolblue en Fonq zouden opzeker genoegen nemen met de afwijkende delivery note en het direct oplossen. Het zou Philips sieren als ik dit lampje mag houden en ze alsnog de starterspack opsturen. Benieuwd hoe het afloopt.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 11-01-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb net de twee artikel nummers gegoogled:
929001142012 = Philips Hue Wit en gekleurd licht Losse lamp E27
8718696461693 = Philips Hue White and colour ambience Starter kit E27

Philips 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroymk
Ik heb nog een Bridge V1 maar gebruik toch de homekit functies doormiddel van Homebridge.
Ik heb de homebridge op een ubuntu server geïnstalleerd en gestart, daarna krijg ik dan de melding dat ik de pincode in de homekit app moet invoeren. Maar welke App is dat, heb verschillende (elegato-eve, insteon+) geprobeerd maar die schijnen voor hun eigen devices te zijn, althans ik krijg geen devices/accessoires toegevoegd,

edit: ook niet bij de aangeschafte MyTouchHome (de laatste is al 2 uren aan het zoeken en ik heb lampen genoeg (20))

[ Voor 22% gewijzigd door elroymk op 11-01-2016 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
turt schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:05:
Ik heb net de twee artikel nummers gegoogled:
929001142012 = Philips Hue Wit en gekleurd licht Losse lamp E27
8718696461693 = Philips Hue White and colour ambience Starter kit E27

Philips 8)7
Ja precies: de losse lamp hebben ze geleverd, maar was helemaal niet door mij besteld :')

En als ik inlog en naar mijn bestelgeschiedenis ga dan staat daar ook echt enkel de starter kit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turt
  • Laatst online: 11-09-2024
Vorige maand heeft Amazon twee AAA batterijen in plaats van een 64GB usb sleutel geleverd 8)7
Ze hebben rechtstreeks de usb sleutel opnieuw opgestuurd en de 2 batterijen kon ik houden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:08
outlandos schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:32:
Tot op heden ben ik alles behalve onder de indruk van de Customer service van de (officiële) Philips webshop.

5 janauri een starterspack V2 besteld. Helaas kreeg ik een single pack geleverd. Gelukkig kan ik bewijzen dat er iets fout is gegaan. Op de delivery note staan namelijk 2 aparte order nummers (zie foto) en 2 artikelnummers. Wat er precies fout is gegaan is me een raadsel, het was mijn eerste en enige bestelling ooit daar en ik heb toch echt maar 1 artikel besteld.

[afbeelding]

Hoe dan ook, ik bellen en na bijna een kwartier in de wacht gestaan te hebben mijn verhaal gedaan. De betreffende medewerker beloofde een ''full investigation'' te starten.. Nu zijn we een halve week verder dus zojuist toch zelf nog maar eens gebeld betreffende de stand van zaken. Die was nog ongewijzigd, het lag nog steeds bij de IT-afdeling die onderzoek moet doen.

Shops als Coolblue en Fonq zouden opzeker genoegen nemen met de afwijkende delivery note en het direct oplossen. Het zou Philips sieren als ik dit lampje mag houden en ze alsnog de starterspack opsturen. Benieuwd hoe het afloopt.
Ik had precies hetzelfde. Ook een starterskit besteld en kreeg ook een enkele lamp :|
Bij mij lag het probleem nu bij een 2de lijns.
Hopelijk sturen ze gewoon een starterskit na. Want ik wacht nu ook al bijna een week extra.
Woensdag maar weer is bellen als ik nog niks gehoord heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Tijd voor een update van de topicstart? Meer dan de helft van de vragen komen telkens terug. Heb Damarcus al een DM gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rixster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-04 11:49
Miljaar, mijn 2 dagen oude Bloom kan plots geen rood licht meer maken, mijn warme geel is nu lime groen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
tomcool schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:10:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Ook een starterskit besteld en kreeg ook een enkele lamp :|
Hopelijk sturen ze gewoon een starterskit na. Want ik wacht nu ook al bijna een week extra.
Lekker slordig dan! Ze hadden vandaag ook weer een enorme lange wachtrij telefonisch. Er werd mij zelfs gevraagd mijn nummer achter te laten zodat ze mij morgen zouden kunnen terugbellen. Ik vermoed dat wij niet de enige zijn met dit probleem. Hou me svp op de hoogte betreffende de afloop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
grote_oever schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:33:
[...]

Normaal reageren is ook een vak.... Maar bedankt, je snapt dat de discussie die soms in dit topic door elkaar loopt niet voor iedereen altijd even begrijpelijk is.
Trek het je vooral niet persoonlijk aan, maar feit is dat er vaak dezelfde vragen terugkomen die al meerdere keren zijn beantwoord. Dus eerst lezen en dan vragen is toch het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Klopt het dat de aanbieding voorbij is? wanneer ik zoek op hue kom ik alleen de Hue armaturen tegen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 15:48

DarkSide

theres no place like ::1

Denk dat de voorraad op is idd.
En dus geen aanbiedingen meer

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:16
matthijst schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:34:
OK, thanks.
[afbeelding]
Past exact! Deze ramen heb ik ook, zelfs 4 raams. En daar heb ik inmiddels 5 taps ingebouwd ondertussen door het huis heen :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 29-05 13:56
Is er online ergens een duidelijke handleiding te vinden van hoe je zo'n tap in het schakelwerk verwerkt? Ik ben niet zo'n held met dit soort acties, maar zou het wel tof vinden. Ik heb echter in het hele huis Gira (F100). Is het dan ook mogelijk, of houdt het dan op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
GustavSan schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:26:
Is er online ergens een duidelijke handleiding te vinden van hoe je zo'n tap in het schakelwerk verwerkt? Ik ben niet zo'n held met dit soort acties, maar zou het wel tof vinden. Ik heb echter in het hele huis Gira (F100). Is het dan ook mogelijk, of houdt het dan op?
Is niet nodig. Het stelt niks voor.

Tape uit elkaar
Eltako switch vervangen voor die uit de tap.
Schakelaar van de muur halen
Bruin en zwart aan elkaar koppelen (stroom uitschakelen even voor veiligheid)
Eltako schakelaar inbouwen en klaar.

Gira niet zeker, maar vervang de ramen anders voor Bush jaeger. Dan past het zeker en kost de wereld niet.

Waar woon je. Heb nog 2 eltako liggen. Kan je passen en evt overnemen.

[ Voor 4% gewijzigd door water_escape op 11-01-2016 19:31 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
De hue white werd mij hier aangeraden boven de hue lux. Is de hue white er ook met een platte kant ipv zo'n bol? Dan sluit het mooi aan bij de hue color's die ik wil en kan ik het vlak met het plafond maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Laatst online: 29-05 13:56
water_escape schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:30:
[...]

Is niet nodig. Het stelt niks voor.

Tape uit elkaar
Eltako switch vervangen voor die uit de tap.
Schakelaar van de muur halen
Bruin en zwart aan elkaar koppelen (stroom uitschakelen even voor veiligheid)
Eltako schakelaar inbouwen en klaar.

Gira niet zeker, maar vervang de ramen anders voor Bush jaeger. Dan past het zeker en kost de wereld niet.

Waar woon je. Heb nog 2 eltako liggen. Kan je passen en evt overnemen.
Ah ok. Hmm. Ik heb mijn hele huis vol met Gira F100. Ik zie het niet zo zitten om met ander schakelmateriaal te werken. Daarbij heb ik in een raam van 5 vakken nog 3 vakken vrij :)...het was leuk als ik hier de tap in kan verwerken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
water_escape schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:10:
[...]

Past exact! Deze ramen heb ik ook, zelfs 4 raams. En daar heb ik inmiddels 5 taps ingebouwd ondertussen door het huis heen :).
Welke kleur moet je hebben?
Gewoon "Weiss" voor crèmekleurig?
Of alpine-Weiss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
warcow schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:42:
De hue white werd mij hier aangeraden boven de hue lux. Is de hue white er ook met een platte kant ipv zo'n bol? Dan sluit het mooi aan bij de hue color's die ik wil en kan ik het vlak met het plafond maken.
Ze zijn beiden in enkel één vorm. Dus of de Lux of de White.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
matthijst schreef op maandag 11 januari 2016 @ 20:06:
[...]

Welke kleur moet je hebben?
Gewoon "Weiss" voor crèmekleurig?
Of alpine-Weiss?
Alpinweiss is de meer crèmekleurige variant die Busch-Jaeger ook gebruikt voor Reflex-SI e.d.
Reinweiss is echt spierwit dus afhankelijk wat je hebt hangen de juiste kleur bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
GustavSan schreef op maandag 11 januari 2016 @ 19:48:
[...]

Ah ok. Hmm. Ik heb mijn hele huis vol met Gira F100. Ik zie het niet zo zitten om met ander schakelmateriaal te werken. Daarbij heb ik in een raam van 5 vakken nog 3 vakken vrij :)...het was leuk als ik hier de tap in kan verwerken....
Deze versie is er ook nog, komt kwa design redelijk dicht in de buurt van Gira F100 zo lijkt het.
Je kan er eentje bestellen bij bv Amazon, past het niet stuur je het gewoon terug.

http://www.amazon.de/gp/p...4836&ref_=sr_1_58&sr=8-58

[ Voor 9% gewijzigd door Clubbtraxx op 11-01-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 12:49
Is deze hier al eens langs gekomen?
https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/
Zou best eens interressant kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LearnDriver
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 20:10
Je zou zeggen dat het moet werken, ze zeggen:
De vereniging van veel gerenommeerde fabrikanten in de ZigBee Alliance www.zigbee.org breidt het toepassingsspectrum aanzienlijk uit. Zo kunnen bijvoorbeeld de armaturen, lampen en lichtlijnen uit het Philips hue- of het OSRAM LIGHTIFY-systeem worden gecombineerd met de Busch-Jaeger-componenten.
Maar Hue kennende zal dat wel weer niet zo zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Jasper1975 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 22:24:
Is deze hier al eens langs gekomen?
https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/
Zou best eens interressant kunnen zijn.
Hmmm, search al getest?
[Philips Hue] Ervaringen & discussie

[ Voor 3% gewijzigd door arjandijk162 op 11-01-2016 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wel langsgekomen dus, maar 0 ervaring ermee hier..
In hun handleiding staat wel expliciet een scenario icm de Hue bridge beschreven, maar geen idee hoe je de knoppen kunt programmeren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 januari 2016 @ 23:22:
Wel langsgekomen dus, maar 0 ervaring ermee hier..
In hun handleiding staat wel expliciet een scenario icm de Hue bridge beschreven, maar geen idee hoe je de knoppen kunt programmeren..
Zo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Zei ik toch, dat touchlink zou moeten werken met Busch-Jaeger.
Goedkoop gaat het niet zijn maar ze maken interessante serie schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Clubbtraxx schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:50:
[...]

Deze versie is er ook nog, komt kwa design redelijk dicht in de buurt van Gira F100 zo lijkt het.
Je kan er eentje bestellen bij bv Amazon, past het niet stuur je het gewoon terug.

Volgens mij heb ik die liggen. Mag je testen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Ik ben al 'gebruiker' van het eerste uur.
De eerste generatie Hue bulbs hadden een vervelend probleempje: sommige lampen werden spontaan wit als ze onder de 30% vermogen brandden. Ik heb tot 3 maal toe lampen omgeruild (zelfs de omgeruilde lampen vertoonden die kuren). Aanvankelijk gaf Philips niet toe dat het om een bug ging; maar bij het tweede gesprek wisten ze dondersgoed van het probleem af; ik was gelukkig niet de enige.
Het gekke is dat de kleine GU10 spots (daar ik heb ik er 12 van) daar nooit last van gehad hebben.
Toen op Amazon de V2 lampen in de aanbieding waren voor 33,-- was ik er wel vanuit gegaan dat deze kinderziekte er uit was. Maar helaas. Twee van de drie lampen vertonen dit ziektebeeld.
3 x per dag (vooral tijdens een transitie) schiet hij naar 100% wit; dat haalt lekker de sfeer eruit!
Ik dacht, misschien ligt het aan de fitting, dus wisselde ik twee lampen om. Maar nee, dezelfde bulb ging uit z'n dak.
Ik weet niet of jullie het ook is opgevallen, maar bij het wisselen van de lampen voelt de V1 lauw aan en de V2 bijna heet; lijkt me toch niet ook niet de bedoeling... Mijn lampen branden altijd rond de 40% vanwege het grote aantal lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
Is hier iemand die de GU10 spots buiten gebruikt? Ik wil mijn buitenverlichting ook graag vervangen door Hue echter ben ik benieuwd hoe de lampen zich buiten houden ivm vocht.
De spots zijn gewoon open aan de onderkant dus anders zal ik die ook moeten vervangen

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
De Hue Lampen zijn in spanje weer (een beetje) in de aanbieding. 52 euro per stuk.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jelleujelle schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 09:34:
De Hue Lampen zijn in spanje weer (een beetje) in de aanbieding. 52 euro per stuk.

Klik
Kun je imho beter voor 1 euro meer ze gewoon in NL bestellen: pricewatch: Philips Hue Lamp Single Pack (GU10, 15.000 uur levensduur, Kleur,...

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 13:02
rrenzo schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:01:
De eerste generatie Hue bulbs hadden een vervelend probleempje: sommige lampen werden spontaan wit als ze onder de 30% vermogen brandden. Ik heb tot 3 maal toe lampen omgeruild (zelfs de omgeruilde lampen vertoonden die kuren). Aanvankelijk gaf Philips niet toe dat het om een bug ging; maar bij het tweede gesprek wisten ze dondersgoed van het probleem af; ik was gelukkig niet de enige.
Het gekke is dat de kleine GU10 spots (daar ik heb ik er 12 van) daar nooit last van gehad hebben.
Toen op Amazon de V2 lampen in de aanbieding waren voor 33,-- was ik er wel vanuit gegaan dat deze kinderziekte er uit was. Maar helaas. Twee van de drie lampen vertonen dit ziektebeeld.
3 x per dag (vooral tijdens een transitie) schiet hij naar 100% wit; dat haalt lekker de sfeer eruit!
Ik dacht, misschien ligt het aan de fitting, dus wisselde ik twee lampen om. Maar nee, dezelfde bulb ging uit z'n dak.
Ik weet niet of jullie het ook is opgevallen, maar bij het wisselen van de lampen voelt de V1 lauw aan en de V2 bijna heet; lijkt me toch niet ook niet de bedoeling... Mijn lampen branden altijd rond de 40% vanwege het grote aantal lampen.
Ik heb met de V1 bulbs ook dat probleem gehad: 3x moeten omruilen voordat ik allemaal goede had. Daarnaast maken ze een hoog piepgeluid in standby. Ik heb sinds kort ook 2 V2 bulbs. Nog geen last gehad van het "bright white light" syndroom en ze piepen ook niet. Ik zal vanavond even het stroomverbruik meten van de V2 variant. Heb er één in een staande lamp zitten, waar ik eenvoudig kan meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Het gaat om de E27 v2, niet de GU10 v1. De E27 is in NL voor €54 te koop.
pricewatch: Philips Hue Lamp Single Pack (E27 fitting, Kleur, 25.000 uur leve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 14:43
Ik ook :)
Inderdaad, die hadden een voedingsprobleem. Als je te ver dimde, ging de stroom er even af, waardoor ze een reset deden en terug op 100% aan gingen.
Dat is toch wel redelijk snel verholpen geweest, ik heb 1 lamp moeten laten wisselen.
(maar ik ben dan ook nooit verder geraakt dan de 3 starter-lampen door gebrek aan degelijke schakelmanieren)
Het zou me toch wel heel erg verwonderen dat ze nu in de V2 dezelfde fout zouden maken.
Heb je nog al meldingen gezien dat de V2's die doen? Ik weet niet of Everyhue.com nog redelijk actief is? Anders zal je het daar toch wel zien voorbij komen.
transformer schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:41:
Is hier iemand die de GU10 spots buiten gebruikt? Ik wil mijn buitenverlichting ook graag vervangen door Hue echter ben ik benieuwd hoe de lampen zich buiten houden ivm vocht.
De spots zijn gewoon open aan de onderkant dus anders zal ik die ook moeten vervangen
Yep, hier al een kleine 2 jaar een GU10 in een open buitenspot. Doet het nog steeds zoals het moet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-05 20:57
Wat is jullie ervaring met de geofencing functie van de Android app? Ik vind 'm làng niet zo accuraat als IFTTT, maar die heeft dan weer geen 'na zonsondergang'-mogelijkheid.

Het komt voor dat de lampen opeens aan en uit gaan en als ik thuis kom gaan de lampen aan, maar soms na een paar minuten ook weer uit. Of is het de brakke GPS van mijn LG G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11-2024

bitflusher

flushed die *** pc

Bobbus schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:07:
Wat is jullie ervaring met de geofencing functie van de Android app? Ik vind 'm làng niet zo accuraat als IFTTT, maar die heeft dan weer geen 'na zonsondergang'-mogelijkheid.

Het komt voor dat de lampen opeens aan en uit gaan en als ik thuis kom gaan de lampen aan, maar soms na een paar minuten ook weer uit. Of is het de brakke GPS van mijn LG G3?
Hier ook slechte ervaringen met geofencing in de hue app. Ik herken spontaan uit en aan gaan van lampen. Bij mij heeft het 2 dagen aangestaan en daarna uit. Een probleem wat minstens zo groot is is als je niet in je eentje in een hue huis woont. De app houdt er geen rekening mee dat er misschien meerdere mensen met een mobieltje in een huis kunnen wonen.

Hier overigens Moto E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Laatst online: 28-05 10:26
Clubbtraxx schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:50:
[...]
Deze toevallig maandag besteld. Komt vandaag of morgen binnen. Ik wil ze graag in een busch-jaeger future linear raam plaatsen. Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArJanE
ArJanE schreef op zondag 10 januari 2016 @ 21:45:
[...]

Dank voor de tip! Zojuist 2x een Hue E27 en 1x een Hue Bloom besteld! Hele nette prijs.. 😀👍
Nauw... De levering gaat niet helemaal voorspoedig via LightGallery, aflever adres is correct opgegeven maar men heeft de landcode naar BE gezet waardoor UPS nu 'foutief' onderweg is. Inmiddels achteraan geweest, benieuwd hoe lang het duurt voordat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Vandaag m'n Hue bulb en Living Colors Iris binnen van LightGallery. Geen problemen met de levering (UPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Scidd0w schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 14:22:
[...]
Deze toevallig maandag besteld. Komt vandaag of morgen binnen. Ik wil ze graag in een busch-jaeger future linear raam plaatsen. Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen...
Afbeeldingslocatie: http://www.busch-jaeger-catalogus.nl/files/images_ONLINE/f_1721-184k.jpg

Ik heb niet op de exacte maten gelet maar als die kloppen zou je met die serie een heel eind moeten komen.
Weet verder ook niet of dezelfde Enocean schakelaar daar in zit, maar dat ga jij ons vast vertellen binnenkort.
Hoop dat het past, hoe meer mogelijkheden hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Hue lampen binnen. Merk ik nu dat ik in m'n slaapkamer een E14 lamp heb. Doh.

Krijg ook m'n Living Colors gen 2 nog niet gevonden door Hue.

[ Voor 26% gewijzigd door VincentG op 12-01-2016 19:59 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Misschien toch iets te maken met de nieuwe bridge. Ik kreeg het ook niet voor elkaar. Heb die Gen2 verkocht en een Iris aangeschaft. Problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webmasternick
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-05 13:02
Hier voelen de V2 bulbs niet significant warmer aan dan de V1 bulbs.
Heb het stroomverbruik van V2 zojuist gemeten:
  • Bij 100% brightness (standaard kleurtemperatuur na reboot): 6.9W
  • Bij +/- 50% brightness: 2.7W
  • Bij +/- 25% brightness: 1.7W
Verbruik daaronder kan ik helaas niet meten met mijn apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11-2024

bitflusher

flushed die *** pc

webmasternick schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 21:23:
[...]

Hier voelen de V2 bulbs niet significant warmer aan dan de V1 bulbs.
Heb het stroomverbruik van V2 zojuist gemeten:
  • Bij 100% brightness (standaard kleurtemperatuur na reboot): 6.9W
  • Bij +/- 50% brightness: 2.7W
  • Bij +/- 25% brightness: 1.7W
Verbruik daaronder kan ik helaas niet meten met mijn apparatuur.
Bedankt voor het meten, Ik had niet verwacht dat het verbruik zo hard naar beneden zou gaan bij minder fel branden. Voor het meten van de lagere dingen kun je eventueel een stekkerdoos en daar een oude gloeilamp in prikken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het idle gebruik. Philips claimt 0,5W. Mocht je helemaal los willen gaan zou je het verschil tussen gewoon idle en idle in een druk mesh netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-03 23:47
Patrick80 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:41:

Start scene dim percentage 35%
[afbeelding]
In de hue app is terug te zien dat de lampen op verschillende percentages staan
[afbeelding]
Door 1 keer op dim min te drukken gaat hij naar 25%
[afbeelding]
Alle lampen worden gelijk gezet en sommige zijn flink veller
[afbeelding]
Niemand die dit probleem herkend ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
VincentG schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 19:47:
Hue lampen binnen. Merk ik nu dat ik in m'n slaapkamer een E14 lamp heb. Doh.

Krijg ook m'n Living Colors gen 2 nog niet gevonden door Hue.
Nog even wat over gelezen en het reset / remote connect gebeuren is dus nodig. Vanavond nog eens proberen.

Moet bekennen dat ik wat meer van sommige kleuren had verwacht. Echt groen komt er niet uit, in tegenstelling tot menig RGB LEDstrip. De Lightstrip Plus heeft moeite met sommige kleuren, waardoor de intensiteit enorm omlaag gaat.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroymk
VincentG schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 09:40:
Echt groen komt er niet uit, in tegenstelling tot menig RGB LEDstrip
Dat vind ik ook. Heb een paar groene spots (geen hue) rondom mijn huis, maar ik krijg het niet voor elkaar om de bulbs in mijn tuin dezelfde kleur groen te geven. Erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
tomcool schreef op maandag 11 januari 2016 @ 16:10:
[...]

Heb jij al iets gehoord van Philips? :?
Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.