Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:53
Accu vervangen in de Nexus 4 is redelijk makkelijk en de prijs van de accu valt mee, bol.com verkoopt orginele Nexus 4 accu (kost 22,49 euro) en de verzendkosten zijn gratis.

Dus gewoon die 2 torx schroefjes los maken en dan de schroefjes van de accu losmaken (2 stuks) dan de accu rustig loswringen (zit vastgelijmd, lukt het echt niet, pak dan een haardroger).

Hierna, nieuwe erin, schroefjes van de accu vast, klepje erop en 2 schroefjes erin, klaar.

Als het losmaken van de accu meewerkt is het ongeveer 10 tot 15 minuten werk.

Linkje:

http://www.bol.com/nl/p/l...-4-e960/9200000011382307/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:53
djmelvee schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:44:
[...]

Is te vervangen, maar is geen gemakkelijke klus :9
Acht minuutjes toch ongeveer...en de tools zitten erbij!

[ Voor 4% gewijzigd door aveenhuysen op 22-12-2014 13:15 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 22:51
Niet voor de standaard persoon dan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:43
Afgelopen weekeinde ook maar eens lollipop op mijn nexus gezet. Tot op heden kan het mij nog niet echt bekoren. Om de sneltoetsen te benaderen moet je nu 2 keer naar beneden vegen (1 keer is notificaties), terwijl ik met KK rechts bovenin 1 keer veegde voor de sneltoetsen en links bovenin voor de notificaties. Welliswaar custom rom, maar toch. Batterij duur lijkt me tot nu toe gelijk gebleven. I vind hem ook trager aanvoelen dan KK. Met world of tanks blitz heb ik ook een 15 frames lagere framerate. Tis maar 15 frames, maar toch...
Al met al denk ik maar weer terug te gaan naar KK. Ben blij dat ik multirom heb ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:58
idef1x schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 01:49:
..Om de sneltoetsen te benaderen moet je nu 2 keer naar beneden vegen (1 keer is notificaties), ..
Bij Kitkat, en volgens mij ook nog steeds bij Lollipop, moet je met 2 vingers naar beneden vegen om in 1x bij de sneltoetsen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

djmelvee schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:22:
Niet voor de standaard persoon dan :')
Daarom is dit dan ook tweakers.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Pathogen schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:58:
[...]

Daarom is dit dan ook tweakers.net ;)
Dat wil niet zeggen dat hier mensen komen die geen flauw benul hebben van wat ze doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:21
daar gaat het natuurlijk niet om... het is heel simpel, je hebt ooit bewust of onbewust een toestel met een "vaste" accu gekocht. Uiteraard is het altijd mogelijk om deze toch zelf te vervangen, bij het ene toestel is het makkelijk, bij de andere niet. Bij een HTC M8 wil je hier volgens mij echt niet aan beginnen:
https://nl.ifixit.com/Tea...e+%28M8%29+Teardown/23615

Bij een N4 is het relatief eenvoudig, wil je het nog steeds niet, dan breng je em naar een service center, een GSM toko om de hoek of een handige maat

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik denk eerder een handige maat, ik ken iemand die een accu wou laten vervangen, bijna niet te doen, tenzij je een iPhone hebt.

Ik deed dat voor diegene, zelf ook voor het eerst en vond dat een vrij simpel klusje, en ik vind de prijs van de Nexus 4 accu bij bol.com ook meevallen, die is gewoon origineel en je hebt geen verzend kosten.

Dus, ik kreeg 20 euro (ik vroeg niks, kreeg gewoon als dank) en 22,49 voor de accu, de enige telcoboer die wel een accu voor Nexus 4 wou en kon vervangen vroeg echter meteen 90 euro, wat in mijn ogen overdreven duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Heeft iedereen hier die stock android draait problemen met de bug die zorgt dat je geen geluid hoort wanneer je belt of gebeld wordt? Serieus probleem dat overal over de wereld voorkomt zo te zien. Ik heb hierdoor nogal belangrijke telefoontjes gemist...
Meer info:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=82949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
deejaylethal schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:44:
Heeft iedereen hier die stock android draait problemen met de bug die zorgt dat je geen geluid hoort wanneer je belt of gebeld wordt? Serieus probleem dat overal over de wereld voorkomt zo te zien. Ik heb hierdoor nogal belangrijke telefoontjes gemist...
Meer info:
Nope, geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Meer info:
Yup, bellen tussen mij (N4 Lollipop) en mijn vrouw (N5 Lollipop) is een ramp tegenwoordig.

Gisteren ook een belangrijk belletje weggevallen, gelukkig hoorde de andere kant mij wel en lukte poging 2 alsnog.

[ Voor 9% gewijzigd door Pathogen op 23-12-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Ik zie vrij vaak screenshots van accuduur voorbij komen. Nu wil ik die van mij even posten. Ik reageer vaak 'daar heb ik geen last van' etc. Mijn telefoon is vanaf 7 uur van de lader. Bij redelijk tot stevig gebruik kom ik op het volgende om deze tijd. Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/pushbullet-uploads/ujviAB6rK2K-Lf8h35tv7K1mONCfnwahmUhKelhjI3Jy/Screenshot_2014-12-23-16-16-52.png

Redelijk goed te doen, lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 13:16
djmelvee schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 16:21:
Ik zie vrij vaak screenshots van accuduur voorbij komen. Nu wil ik die van mij even posten. Ik reageer vaak 'daar heb ik geen last van' etc. Mijn telefoon is vanaf 7 uur van de lader. Bij redelijk tot stevig gebruik kom ik op het volgende om deze tijd. [afbeelding]

Redelijk goed te doen, lijkt mij?
Je hebt je scherm ook nauwelijks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FicoF schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:16:
[...]

Dat wou ik ook net zeggen, als ik alleen een berichtje beantwoord of een belletje pleeg houdt mijn Nexus het 2 volle dagen vol en nog tot 12 uur de 3de dag.

Echter dat is nooit het geval, ik haal meestal tussen 4 tot 5 uur OST op wifi, telefoon gaat rond 8:00 uur van de lader en gaat rond 2:00 weer aan de lader, meestal met nog 4% accu over.

Maar ik ben ook een zware gebruiker, met 3G haal ik meestal tot begin van de middag, en max 2,5 OST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Meer info:
Geen last van. Ik draai rooted stock 5.0.1 en maak gebruik van T-Mobile.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
FicoF schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:16:
[...]

Wat ik ook niet begrijp, ik gebruik hem namelijk redelijk intensief zoals ik al zei :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
djmelvee schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:20:
[...]

Wat ik ook niet begrijp, ik gebruik hem namelijk redelijk intensief zoals ik al zei :9
Je ziet duidelijk dat wanneer jij je scherm aan hebt de accu op een zwarte piste gaat lijken. Ik heb regelmatig m`n telefoonscherm meer dan 2 uur aan. Dan is ie dus snel leeg.

Intensief gebruik is subjectief, daarnaast maakt het ook nogal een verschil welke apps je hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Moet je trouwens een simkaart in je toestel hebben voordat deze gaat updaten? Ik heb de Lolliop-update nog steeds niet gehad namelijk. Mijn simkaart zit in een M9, wat een nano-sim is, dus die kan ik niet zomaar overzetten....

[ Voor 34% gewijzigd door RaJitsu op 23-12-2014 22:04 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
FicoF schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 20:30:
[...]

Je ziet duidelijk dat wanneer jij je scherm aan hebt de accu op een zwarte piste gaat lijken. Ik heb regelmatig m`n telefoonscherm meer dan 2 uur aan. Dan is ie dus snel leeg.

Intensief gebruik is subjectief, daarnaast maakt het ook nogal een verschil welke apps je hebt draaien.
Ik zal maar geen volledige lijst neerzetten hier, is nogal uitgebreid namelijk :')

Zwarte Piste? Nu heb ik zin om te snowboarden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Meer info:
Hier net wel dit probleem gehad. Moest toestel opnieuw starten, daarna deed die het weer.

Welke provider? Hier Simyo, maar denk dat het een app probleem is ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 11:53
Fijne kerstavond en prettige kerstdagen allen!!!

o<:) o<:) o<:)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

• ATY77
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 20:25
Meer info:
Draai hier al een aantal dagen stock 5.0.1 en heb daar nog helemaal geen last van gehad. Draaide daarvoor stock 5.0 en na de 5.0.1 update heb ik wel een aantal maal de telefoon opnieuw moeten opstarten voordat hij weer verbinding maakte met het T-Mobile netwerk.

[ Voor 14% gewijzigd door ATY77 op 25-12-2014 13:51 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Meer info:
Ik heb dit probleem inderdaad gehad sinds 5.0.1, het heeft mij doen downgraden naar 4.4.4 voor nu. Ik had ook wat meer problemen, soms bij het unlocken had ik geen back/home/recents knoppen en geen statusbalk meer of enkel een zwart scherm waardoor ik geforceerd werd het apparaat te herstarten.

Uiteraard was dit een clean install via fastboot.

[ Voor 18% gewijzigd door Frietsaus op 25-12-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 16:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat vastlopen heb ik de laatste tijd ook last van, hij reageert dan gewoon nergens op naar staat wel aan. Beeld blijft zwart, wat je ook doet. Rest dan niets anders dan een harde reset.

Ik verdenk een app maar ben er niet uit welke, lastig achter te komen want na een verse start zijn veel stats gereset. Iemand een idee?

(Draai nog gewoon 4)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Gonadan, als je de Facebook app hebt, begin daarmee.

Nieuwe Facebook app is leuk en aardig en werkt prima, voor de rest is het ellende, zonder cache te legen neemt de app om de week a 2 weken ongeveer 500mb opslag in beslag (geen grap, alles geprobeerd) na cache legen is het sowieso 150mb+.

Verder, heleboel wakelocks en soms zelfs vaslopers in Android zelf (probleem verdween na blokkeren van locatie en dialer permissies in App Ops) om maar over ram verbruik te zwijgen (120mb tot 260mb, dus ik restartte de boel zo af en toe).

Ben nu terug naar een erg oude 3.9 versie, oud maar goud blijkbaar, geen problemen met vaslopers in Android, geen abnormaal veel wakelocks en vooral, geen gigantische verbruik in beide opslag en RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberdraakje
  • Laatst online: 31-08 08:52
Beste tweakers,

Ik heb een vraagje. Ik heb een Nexus 4 en een Ziggo mobiel abbonement. Ziggo maakt gebruik van het Vodophone netwerk, dat is mij bekend. Mijn vraag is of en wanneer ik eventueel de Lollipop update kan verwachten (Ziggo zelf kon mij niks vertellen)? Ik dacht dat ik laatst had gelezen dat de Vodaphone specifieke bug was opgelost, alleen ik heb nog steeds geen update melding gehad. Nu is er natuurlijk de optie om handmatig te updaten. Dat heb ik zelf nog nooit gedaan, maar is volgens mij wel goed te doen geloof ik. Mijn vraag is alleen, als ik dat doe kan ik dan in de toekomst nog wel die OTA updates binnen krijgen (mocht die nog wel volgen) of moet ik ze dan altijd handmatig installeren?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door uberdraakje op 29-12-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Je krijgt je updates wel later via de OTA binnen als je het nu handmatig doet, mitst je niet gaat rooten of dergelijke.

Ik hoor dit wel vaker dat mensen geen update krijgen ook al is de Vodafone bug opgelost, wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberdraakje
Goed om te horen.

Als ik deze handleiding volg van google om the flashen geldt dat niet als rooten toch? https://developers.google.com/android/nexus/images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
uberdraakje schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:01:
Goed om te horen.

Als ik deze handleiding volg van google om the flashen geldt dat niet als rooten toch? https://developers.google.com/android/nexus/images
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:21
Met een stock rom heb je inderdaad nog geen root rechten, wel moet je je bootloader unlocken, lock je deze niet opnieuw zou je daar heel misschien problemen mee kunnen krijgen. Voor nexus devices hoef je gelukkig niks te registreren voor een unlock.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mizgala28 schreef op maandag 29 december 2014 @ 18:55:
Je krijgt je updates wel later via de OTA binnen als je het nu handmatig doet, mitst je niet gaat rooten of dergelijke.

Ik hoor dit wel vaker dat mensen geen update krijgen ook al is de Vodafone bug opgelost, wel apart.
Klopt, nog niet binnen. Maar ik heb dan ook nog niet gelezen dat de OTA daadwerkelijk is hervat, alleen dat de bug opgelost zou zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Prulleman schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:42:
Met een stock rom heb je inderdaad nog geen root rechten, wel moet je je bootloader unlocken, lock je deze niet opnieuw zou je daar heel misschien problemen mee kunnen krijgen. Voor nexus devices hoef je gelukkig niks te registreren voor een unlock.
Deels waar, als hij gaat sideloaden is een unlock onnodig.

Echter, zoals je zelf al zegt, met een Nexus device is bootloader unlocken en teruglocken een eitje.
Gonadan schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:07:
[...]

Klopt, nog niet binnen. Maar ik heb dan ook nog niet gelezen dat de OTA daadwerkelijk is hervat, alleen dat de bug opgelost zou zijn.
Klopt, ik heb ook niks over een hervatting gehoord, maar goed dat terzijde 5.0 bevalt mij niet want er zijn rare keuzes door Google gemaakt en dat vind ik niks, echter ergens in april ga ik wel updaten, namelijk ik heb al besloten om in mei volgend jaar voor een Nexus 6 of Galaxy Note 4 te gaan, en zoals het er nu naar uitziet wint de Note 4 grappig genoeg, TouchWiz overleef ik wel gewoon een andere launcher bijvoorbeeld.

Namelijk, ik heb de officiele 5.0 update voor de S5 gezien en qua inhoud bevalt dat wel (en qua bloatware kun je grotendeels nu zelf kiezen wat je wilt).

Dus het wordt spannend, Nexus 4 moet sowiezo in april aan 5.0 geloven en ik ook, want nu gaat het puur om software, de iets betere accu maar vooral de SD slot doen het bij de Note 4, tenzij ik een 64gb N6 kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
uberdraakje schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:09:
Beste tweakers,

Ik heb een vraagje. Ik heb een Nexus 4 en een Ziggo mobiel abbonement. Ziggo maakt gebruik van het Vodophone netwerk, dat is mij bekend. Mijn vraag is of en wanneer ik eventueel de Lollipop update kan verwachten (Ziggo zelf kon mij niks vertellen)? Ik dacht dat ik laatst had gelezen dat de Vodaphone specifieke bug was opgelost, alleen ik heb nog steeds geen update melding gehad. Nu is er natuurlijk de optie om handmatig te updaten. Dat heb ik zelf nog nooit gedaan, maar is volgens mij wel goed te doen geloof ik. Mijn vraag is alleen, als ik dat doe kan ik dan in de toekomst nog wel die OTA updates binnen krijgen (mocht die nog wel volgen) of moet ik ze dan altijd handmatig installeren?

Alvast bedankt.
Ik heb hem al een goede 2 weken binnen, maar zat bij een van de eerst, al dan niet de eerste, batch. Ik zit zelf bij Vodafone, dus verwacht hem gewoon binnenkort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uberdraakje
[...]

Oke, dus ik zou eigenlijk nog even moeten wachten. Dan doe ik dat wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mizgala28 schreef op zondag 28 december 2014 @ 23:42:
Gonadan, als je de Facebook app hebt, begin daarmee.

Nieuwe Facebook app is leuk en aardig en werkt prima, voor de rest is het ellende,
Ik heb altijd een haat/liefde verhouding met die app. Enerzijds kom ik er toch vaak op terug omdat hij beter lijkt te worden en toch wel prettig werkt. Anderzijds kieper ik hem er uiteindelijk toch altijd weer vanaf vanwege te veel aandacht eisen of performanceproblemen. Zo ook nu dus.

Sinds hij eraf is geen last meer gehad, maar dat klop ik nog even af. Rustig aankijken maar. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Wat ben ik blij nu, ben helemaal opnieuw begonnen met 5.0.1 van 4.4.4, alles ging goed (behalve dat Whatsapp grappig genoeg geen oude gesprekken wilde herstellen, zucht).

Dus meteen ook AOSP Gallery gesideloadt want die miste ik, werkt perfect en de edit opties ook (die het niet deden als je alleen de apk installeerde).

Instellingen zijn zwart maar die ken ik wel, niet nodig bij Gallery.

Verder ook Google Now launcher gedownload, paar apps weggeladen en klaar, wat wel tegenviel is dat ik vaak pdf bestanden lees op Android en waar de oude Quickoffice die ondersteuning wel heeft, hebben de nieuwe versies van Google dat niet.

Ben voorlopig blij mee, andere aanpak nu en werkt voor zover goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 22:30
Nog mensen last met random reboots sinds upgrade naar 5.0 ? Ik weet niet hoe vaak mijn toestel reboot, maar ik merk het toch meerdere keren op per maand. Met google nog niet veel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:58
Heb sinds kort wel last dat mijn toestel spontaan uitvalt. Maar ik verdenk daarvan eerder de batterij dan de 5.0.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
frickY schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:29:
Heb sinds kort wel last dat mijn toestel spontaan uitvalt. Maar ik verdenk daarvan eerder de batterij dan de 5.0.1 update.
Als de batterij bijna leeg is gaat bij mij het scherm soms niet meer aan. Als ik humaan de lading leg ook niet, volume down + power inhouden geeft pas weer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:19
Mijn koptelefoon kwam elke keer uit de hoofdtelefoonsluiting springen, dus ff met een prikkertje schoongemaakt en kwam wat stof uit ja. Nu blijft de koptelefoon weer netjes er in zitten, maar geeft ie alleen nog maar rechts geluid door. Dacht eerst dat mijn oortjes kapot waren, maar die doen het gewoon prima op andere devices. Waarschijnlijk is de headphone jack dus kaduuk. Baal hier wel van want ik luister eigenlijk altijd muziek op mijn telefoon, en opsturen heb ik niet zo'n zin in want kan wel een maand duren voor zoiets kleins vrees ik. Oplossing is een simpele MP3-speler kopen maar vind Google Music wel fijn werken met syncen offline lists enz..

Balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:04:
Nog mensen last met random reboots sinds upgrade naar 5.0 ? Ik weet niet hoe vaak mijn toestel reboot, maar ik merk het toch meerdere keren op per maand. Met google nog niet veel gevonden.
Meerdere mensen hebben dit ook.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=57851191

Ik heb er af en toe ook last van. En mijn batterij zit altijd boven de 50%, dus daar heeft het niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-08 22:30
Ze hebben het daar over Sleep Of Death, wat lijkt te suggereren dat het toestel uit blijft. Bij mij is het echter telkens een reboot, maw ineens merk ik dat het toestel door de opstart-animatie geen loopt. Ook bizar is dat het toestel dit zelf blijkbaar niet als een herstart ziet, want de uptime teller (te vinden onder Status) blijft gewoon doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowel sleep of death als reboot meerder malen meegemaakt. Niet vaak weliswaar, maar dat hoort niet. Ik draait op stock 5.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over mijn LG Nexus 4. Ik heb deze sinds december 2013.
Bij het bellen (met de Google Dialer werkt dat denk ik) heb ik problemen. Bijvoorbeeld als ik iemand bel. De telefoon gaat dan goed over. Het scherm blijft dan zwart. Als degene die ik bel niet opneemt en ik krijg bijvoorbeeld de voicemail kan ik niet ophangen. Ik kan nergens op klikken omdat het scherm zwart blijft. Ik heb de telefoon al een keer geheel gereset, maar dat heeft het helaas niet opgelost.
Kan iemand mij helpen en vertellen hoe ik dit kan oplossen.

Alvast dank
Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:55:
Ik heb een vraagje over mijn LG Nexus 4. Ik heb deze sinds december 2013.
Bij het bellen (met de Google Dialer werkt dat denk ik) heb ik problemen. Bijvoorbeeld als ik iemand bel. De telefoon gaat dan goed over. Het scherm blijft dan zwart. Als degene die ik bel niet opneemt en ik krijg bijvoorbeeld de voicemail kan ik niet ophangen. Ik kan nergens op klikken omdat het scherm zwart blijft. Ik heb de telefoon al een keer geheel gereset, maar dat heeft het helaas niet opgelost.
Kan iemand mij helpen en vertellen hoe ik dit kan oplossen.

Alvast dank
Pim
Klinkt alsof de proximity sensor vervuild is. Even je scherm linksboven goed poetsen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
dit had ik ook nadat mijn screenprotector over de sensor hing. Ik heb de hoekjes er dan af geknipt en probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaTronics en cplatinc: Het lijkt te werken. Bedankt voor de tip! Zoiets had ik zelf nog niet verzonnen :-). Hoe simpel kan het zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 14:58
Nog steeds geen Lollipop binnengekregen op mijn Nexus 4. Is Vodafone alweer begonnen met het uitrollen ervan? Ik heb trouwens ART aanstaan op 4.4 moet ik dat eerst uitschakelen voordat ik een update krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Mithrildor schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:56:
Nog steeds geen Lollipop binnengekregen op mijn Nexus 4. Is Vodafone alweer begonnen met het uitrollen ervan? Ik heb trouwens ART aanstaan op 4.4 moet ik dat eerst uitschakelen voordat ik een update krijg?
Sideloaden of Factory Image installatie, ik denk dat mensen gewoon geen Lollipop krijgen door die bug ondanks dat deze opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:25
Deezers schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:32:
Mijn koptelefoon kwam elke keer uit de hoofdtelefoonsluiting springen, dus ff met een prikkertje schoongemaakt en kwam wat stof uit ja. Nu blijft de koptelefoon weer netjes er in zitten, maar geeft ie alleen nog maar rechts geluid door. Dacht eerst dat mijn oortjes kapot waren, maar die doen het gewoon prima op andere devices. Waarschijnlijk is de headphone jack dus kaduuk. Baal hier wel van want ik luister eigenlijk altijd muziek op mijn telefoon, en opsturen heb ik niet zo'n zin in want kan wel een maand duren voor zoiets kleins vrees ik. Oplossing is een simpele MP3-speler kopen maar vind Google Music wel fijn werken met syncen offline lists enz..

Balen!
Als je aan een nieuwe jack kunt komen is die heel makkelijk te vervangen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Deezers schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:32:

Balen!
https://nl.ifixit.com/Gui...io+Jack+Replacement/13051

http://www.mytrendyphone.nl/shop/lg-nexus-4-123384p.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STFU
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 23:07
[...]

Waar kun je vinden wat de status is de OTA-updates voor de Nexus 4? Ik kan alleen maar sites vinden met info hoe je handmatig een update forceert.

En waarom is de OTA-update uitgezet eigenlijk? Te veel bugs (sms-bug) in Android 5? Ik had een tijdje terug wel de mogelijkheid om Android 5 te installeren, alleen nog niet gedaan en opeens was de melding weg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Deze week met Lollipop 5.0.1 en Nexus 4:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fTjHDsm5do63aIRZGBzLQqkw/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f7F1N5CBRKwDT09E3uD8jiJo/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xvZTAFXHA9BzAPppioC74Rv1/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7SaPJXYkSPiuzXWrxdPC8l39/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Dllj2w3NJxlbbp0o7mZwIX12/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6UPLGGFRB6y9XkGfnAizFuMT/medium.png

Moest hem wel 1 keer deze week en vorige week herstarten door de memory bug.

[ Voor 74% gewijzigd door Mizgala28 op 16-01-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Ik dacht eerst ook geen last te hebben van de memoriebug totdat ik merkte dat mijn telefoon alleen met veel haperingen dumpertfilmpjes afspelen kon. Toen ik bij het geheugengebruik keek kreeg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/zto92yjy4smzblm/Screenshot_2015-01-16-16-11-50.png?dl=0

Kort daarna lijkt alles zich te resetten. Ik wilde een harde reset doen om te kijken of het verbeterde maar heb besloten de nieuwe Androidversie af te wachten, aangezien die bug in deze versie zit.
Downgraden naar 5.0 is ook niks omdat ik me Stoor aan de updatemelding die dan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Je afbeelding doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Misschien een idee om Dolphin Browser vaarwel te zeggen? 669 mb geheugen gebruik!? Holy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
djmelvee schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 14:15:
Misschien een idee om Dolphin Browser vaarwel te zeggen? 669 mb geheugen gebruik!? Holy..
Ja, dat leek me ook niet helemaal gezond idd haha.
Wat is je alternatief? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
PeterFdeVries schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:57:
[...]

Firefox of Chrome, Chrome werkt het fijnst, maar Firefox is snel en heeft heel veel opties die de desktop versie ook heeft (zoals add-ons of ad-block in de browser).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
PeterFdeVries schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:57:
[...]

Gebruik zelf gewoon Chrome..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
STFU schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 06:43:
[...]
Waar kun je vinden wat de status is de OTA-updates voor de Nexus 4? Ik kan alleen maar sites vinden met info hoe je handmatig een update forceert.
Ik ben ook wel benieuwd. Vind het nu toch wel errug lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Het is al zo vaak gezegd, als je nu die ota niet kreeg, dan kont hij door een stomme fout van google ook niet binnen, dan blijft Factory image en sideloaden over.

Trouwens, voor die vragen is er een Android Lollipop topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Mizgala28 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:04:
Het is al zo vaak gezegd, als je nu die ota niet kreeg, dan kont hij door een stomme fout van google ook niet binnen, dan blijft Factory image en sideloaden over.

De OTA komt er dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FicoF schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:10:
[...]

De OTA komt er dus niet?
Ik betwijfel het, te veel mensen met dat probleem.

Ik had ook dat probleem, na 1,5 maand wachten maar een Factory image geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:16

KingCrash

Angry Rabbit

Zojuist OTA 5.0.1 binnengehad op mijn nexus4 (Vodafone)

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mizgala28 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:04:
Lijkt me zowel in dat topic als hier prima op zijn plaats. Betreft toch specifiek Nexus 4.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-08 13:36

mark-k

AKA markkNL

Ik krijg net een melding dat ik 5.0.1 kan downloaden, maar heb overal verhalen gelezen over bugs etc. Kan iemand mij vertellen of inmiddels alles is opgelost, of is het verstandiger om nog ff op 4.4.4 te blijven?

Ik heb met 4.X al problemen gehad met de virtual provider bug (dat je netwerk er elke keer uit vloog) en mijn accu zwaar verneukt toen door een bug, heb geen zin in weer allerhande problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
mark-k schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:32:
Ik krijg net een melding dat ik 5.0.1 kan downloaden, maar heb overal verhalen gelezen over bugs etc. Kan iemand mij vertellen of inmiddels alles is opgelost, of is het verstandiger om nog ff op 4.4.4 te blijven?

Ik heb met 4.X al problemen gehad met de virtual provider bug (dat je netwerk er elke keer uit vloog) en mijn accu zwaar verneukt toen door een bug, heb geen zin in weer allerhande problemen.
De enige bug waar je zeker last van krijgt is memory bug, helaas in mijn geval van kwaad naar erger, van om de 7 dagen naar om de 3 dagen herstarten, herstarten is genoeg dan werkt alles weer snappy.

Dus wachten of niet, afhankelijk maar ik zal je zo zeggen ik kan met die enige in mijn geval bug wel leven, maar 4.4.4 is inderdaad stabieler.

Oh ja de Gallery is weg maar die kun je makkelijk terug zetten via sideload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mizgala28 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 01:10:
[...]

De enige bug waar je zeker last van krijgt is memory bug, helaas in mijn geval van kwaad naar erger, van om de 7 dagen naar om de 3 dagen herstarten, herstarten is genoeg dan werkt alles weer snappy.

Dus wachten of niet, afhankelijk maar ik zal je zo zeggen ik kan met die enige in mijn geval bug wel leven, maar 4.4.4 is inderdaad stabieler.

Oh ja de Gallery is weg maar die kun je makkelijk terug zetten via sideload.
Dan ga ik maar wachten op een fatsoenlijke versie, geen zin in dat gedoe. Je zou toch denken dat een bedrijf zo groot als google wel eens zijn eigen producten zou testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
mark-k schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 01:25:
[...]

Dan ga ik maar wachten op een fatsoenlijke versie, geen zin in dat gedoe. Je zou toch denken dat een bedrijf zo groot als google wel eens zijn eigen producten zou testen...
Dachten vele ook van Apple, die testte de boel vroeger ook goed tot iOS 7 en 8 (die laatste is de grootste ramp van de 2)

En android? Helaas heeft Google het ook nu verpest, te veel bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Mizgala28 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 01:28:
[...]

Dachten vele ook van Apple, die testte de boel vroeger ook goed tot iOS 7 en 8 (die laatste is de grootste ramp van de 2)

En android? Helaas heeft Google het ook nu verpest, te veel bugs.
Ja, had gehoopt dat ze van de vorige blunder geleerd hadden, maar helaas. Kwaliteit is niet meer belangrijk, iedereen heeft t toch nodig en er zijn genoeg mensen die toch wel blijven betalen ook al kun je ze van tevoren zeggen dat t crap wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Ik heb de OTA ook eindelijk binnen, maar eens kijken hoe dat bevalt. Wat me nu opvalt is dat als ik door alle apps scrol de achtergrond wit is. Dat ziet er echt niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:42

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

dan heb je waarschijnlijk de Google Now launcher. onder Settings -> home kun je die terug zetten naar de standaard Launcher.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Klinkt een beetje als aanstellerij, elke versie heeft zijn nukken. Er zijn wat flinke veranderingen waar je wel of niet blij mee zult zijn, maar over het algemeen is Lollipop gewoon een verbetering.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:22

Kheos

FP ProMod
[...]
Ken je iets van testen? Een van de 7 hoofdprincipes van ISTQB (International Software Testing Qualifications Board) is namelijk "Exhaustive testing is impossible". (bonuspunten voor wie de overige principes kan opnoemen zonder ze op te zoeken :)).
Maw: je kunt niet alles testen. Het is niet omdat iemand, of een paar mensen tegen een bug aanlopen dat het product onvoldoende getest is, de kwaliteit er op achteruit gaat, het geen fatsoenlijke versie is, vroeger alles beter was...

Als we alle users zonder issues die dus ook geen issues posten op fora en niet reageren op issues op fora (kortom, users die online quasi onzichtbaar zijn) op een hoop gooien, en alle users met issues op een andere hoop gooien, lijkt mij de ontevreden hoop ergens in de schaduw van de tevreden hoop te liggen. Als jij dan zegt: "er bestaan ontevreden users, dus dan ga ik maar wachten op een fatsoenlijke versie" vind ik dat persoonlijk een vreemde gedachtengang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 01-09 13:57
Yukkie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:36:
dan heb je waarschijnlijk de Google Now launcher. onder Settings -> home kun je die terug zetten naar de standaard Launcher.
Waar kun je dit precies doen? (ik heb mijn telefoon op Nederlands staan).
Bedoel je in het instellingen menu van Android? en welk submenu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

>:)
Kheos schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:15:
[...]

Ken je iets van testen? Een van de 7 hoofdprincipes van ISTQB (International Software Testing Qualifications Board) is namelijk "Exhaustive testing is impossible". (bonuspunten voor wie de overige principes kan opnoemen zonder ze op te zoeken :)).
Maw: je kunt niet alles testen. Het is niet omdat iemand, of een paar mensen tegen een bug aanlopen dat het product onvoldoende getest is, de kwaliteit er op achteruit gaat, het geen fatsoenlijke versie is, vroeger alles beter was...

Als we alle users zonder issues die dus ook geen issues posten op fora en niet reageren op issues op fora (kortom, users die online quasi onzichtbaar zijn) op een hoop gooien, en alle users met issues op een andere hoop gooien, lijkt mij de ontevreden hoop ergens in de schaduw van de tevreden hoop te liggen. Als jij dan zegt: "er bestaan ontevreden users, dus dan ga ik maar wachten op een fatsoenlijke versie" vind ik dat persoonlijk een vreemde gedachtengang.
Natuurlijk kun je niet alles testen, maar het gaat hier niet om kleine bugs die maar soms voorkomen. Het feit dat de nexus6 al met een slechte rom uit kwam doet mij toch geloven dat ze er minder aandacht aan geven dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Pusherman_ schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:55:
[...]

Waar kun je dit precies doen? (ik heb mijn telefoon op Nederlands staan).
Bedoel je in het instellingen menu van Android? en welk submenu dan?
euh tja, ik heb em dus in t engels staan :) In het instellingen menu inderdaad. Bij mij heet het home, dus bij jouw wellicht thuis? Staat in sub-menu device (apparaat?) bovenaan, boven display (Scherm?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 01-09 13:57
Yukkie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:04:
[...]

euh tja, ik heb em dus in t engels staan :) In het instellingen menu inderdaad. Bij mij heet het home, dus bij jouw wellicht thuis? Staat in sub-menu device (apparaat?) bovenaan, boven display (Scherm?).
ik denk dat ie er bij mij niet staat omdat ik geen alternatieve launcher heb geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

hmm.Ik had die Goolge Now launcher als alternatief geïnstalleerd staan. Maar heb die later weer gedeactiveerd (nog voor ik Lolipop had trouwens). Mogelijk dat dat er mee te maken heeft dat ik nog kan kiezen.

Edit: Wellicht is dit een mogelijkheid (weet niet of het werkt). Ga in het settings menu naar apps en kies dan voor de lijkst met alle apps. Als daar Google Now tussen staat, dan kun je daar wellicht kiezen voor clear defaults. Volgens mij moest ik ook zoiets doen toen ik weer terug wilde van de Google Now launcher naar de default launcher.

[ Voor 45% gewijzigd door Yukkie op 23-01-2015 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:15
Gisteravond ook eindelijk de melding ontvangen dat ik kon updaten naar 5.0.1. *O*
Vanmiddag geïnstalleerd en sindsdien niets dan drama. -O-

Veel apps (van vooral Google) weigeren op te starten, of werken zeer moeizaam. Krijg ook constant meldingen dat services of processen niet reageren dan wel gestopt zijn, waaronder Google Play-services. Al met al: niet blij met de update. :N
Is er een optie de update opnieuw uit te voeren? Ik heb het idee dat hij op één of andere manier wat dingetjes niet goed heeft opgepakt. Dus wil een nieuwe poging doen.. Factory Reset? Alleen ben ik liever niet al mijn apps, instellingen, bestanden, etc. kwijt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoudman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-08-2024
Vanmorgen ook de update 5.0.1 binnengekregen. Na opladen zie ik bij "accu" staan dat hij ongeveer over 4 uur leeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Yukkie schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:36:
Ook dan is ie niet mooi en dan heb ik dus geen Now meer, juist een handige functionaliteit van Android. Waarom is die achtergrond niet gewoon transparant? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Nee joh, de Google Now launcher staat los van Google Now zelf. Als je van geheel beneden naar boven swiped heb je nog steeds beschikking over je Google Now cards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-07 14:25
KingCrash schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:53:
Zojuist OTA 5.0.1 binnengehad op mijn nexus4 (Vodafone)
Ik ook. Vodafone 5.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebstr
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:00
Merijn. schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:59:
Gisteravond ook eindelijk de melding ontvangen dat ik kon updaten naar 5.0.1. *O*
Vanmiddag geïnstalleerd en sindsdien niets dan drama. -O-

Veel apps (van vooral Google) weigeren op te starten, of werken zeer moeizaam. Krijg ook constant meldingen dat services of processen niet reageren dan wel gestopt zijn, waaronder Google Play-services. Al met al: niet blij met de update. :N
Is er een optie de update opnieuw uit te voeren? Ik heb het idee dat hij op één of andere manier wat dingetjes niet goed heeft opgepakt. Dus wil een nieuwe poging doen.. Factory Reset? Alleen ben ik liever niet al mijn apps, instellingen, bestanden, etc. kwijt. :X
Had iets soortgelijks. Oa Play Store liep vast. Ik heb een nieuwe versie van Google Play services gedownload (6.6.03) en dat heeft het vooralsnog opgelost. Misschien werkt dat..... (had 6.5.nogwat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Android 5 is een ramp hier. Verbind niet meer met wifi als ik weer thuiskom en wifi ischakelen doet ie gewoon niet zonder toestel opnieuw opstarten, vliegmodus aan/uit werkt ook niet. Meer mensen last van dat hij op mobiel internet blijft en niet meer met wifi connect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Inmiddels doet de Wifi het helemaal niet meer. De nexus kan/wil gewoon niet meer Wifi netwerken zien. Is dus een Android 5 bug. Zit er sterk aan te denken om fabrieksinstellingen te resetten maar ook dit is geen garantie bij veel users. Heb mobiel internet maar uitgezet, heb geen onbeperkte bundel. Maar kan nu dus eigenlijk niks meer op mijn telefoon doen zonder werkend wifi... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Deezers schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:22:
Inmiddels doet de Wifi het helemaal niet meer. De nexus kan/wil gewoon niet meer Wifi netwerken zien. Is dus een Android 5 bug. Zit er sterk aan te denken om fabrieksinstellingen te resetten maar ook dit is geen garantie bij veel users. Heb mobiel internet maar uitgezet, heb geen onbeperkte bundel. Maar kan nu dus eigenlijk niks meer op mijn telefoon doen zonder werkend wifi... :(
Als je terug wilt naar 4.4.4 kan dat, maar ook dan krijg je een factory reset, ik zou dus maar met android 5.0 eerst een reset proberen.

Ik had zelf erg veel last van bugs en vage dingen toen ik een sideload deed, toen ik later na een tijdje (terug bij 4.4.4) weer een een compleet schone 5.0.1 installeerde werkte alles op de memory bug na perfect.

(er is een android 5.0 topic mensen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Laatst online: 13:15
Had iets soortgelijks. Oa Play Store liep vast. Ik heb een nieuwe versie van Google Play services gedownload (6.6.03) en dat heeft het vooralsnog opgelost. Misschien werkt dat..... (had 6.5.nogwat)
Denk dat bij mij die Play Services ook de boosdoener was. Daar begon in ieder geval iedere keer de ellende mee.
Inmiddels is het gelukt een back-up te maken van m'n bestanden en heb ik toch een factory reset gedaan. Ik had verwacht dan weer op Android 4.x te zitten en alle updates opnieuw te moeten doorlopen, maar tot mijn verbazing heeft de telefoon wel 5.0.1 gehouden. Nu geen problemen meer en werkt voor zover ik heb kunnen testen alles zoals t moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Boh echt google valt me nu wel heel erg tegen. Nadat ik compleet gek werd van elke keer die melding dat er een update was, die op een gegeven moment ook niet meer weg te klikken was, maar eens geupgrade onder het motto "what's the worst that could happen?". Nou, eerst blijft hij hangen tijdens de update bij "starting apps", daarna zo'n 100 reboots gehad en inmiddels is zelfs de melding "Google Play Store is not responding" not responding... Maar eens kijken of ik zo nog een backup van wat zooi kan maken, had al een boel apps weggegooid in de hoop dat dat het zou oplossen, maar helaas. Daarna maar een reset doen en meteen kijken of ik dan kan rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:29

Rub3s

+3 , omdat het kan

Hebben jullie soms ook dat het toetsenbord loopt te kutten? Soms moet ik wel 3x op de spatiebalk drukken, voordat hij daadwerkelijk een spatie neerzet. Bij alle drie de keren voel je wel dat de spatiebalk is ingedrukt, maar hij zet hem niet neer. Ik heb spellingscontrole al uitgezet, maar dat heeft niet geholpen...

Android 5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Rub3s schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:06:
Hebben jullie soms ook dat het toetsenbord loopt te kutten? Soms moet ik wel 3x op de spatiebalk drukken, voordat hij daadwerkelijk een spatie neerzet. Bij alle drie de keren voel je wel dat de spatiebalk is ingedrukt, maar hij zet hem niet neer. Ik heb spellingscontrole al uitgezet, maar dat heeft niet geholpen...

Android 5.0.1
Herinstalleer de toetsenbord eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:29

Rub3s

+3 , omdat het kan

Mizgala28 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:53:
[...]
Herinstalleer de toetsenbord eens.
Ik heb even alle updates ervan verwijderd, en weer volledig geupdate. Ben benieuwd...

Hier hebben ook een aantal Nexus 4 gebruikers het: https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=80637#c88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Man wat een bagger release. Mijn volgende toestel wordt geen Nexus meer.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022
Rub3s schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:06:

Android 5.0.1
heb ik enkel bij de app 'tinfoil for facebook', voor de rest nergens... Ik dacht dat het probleem bij de app lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebstr
  • Laatst online: 16:00
Heb ook weer iets geks.

Ik kan mijn n4 niet meer uitschakelen met de power knop. Ook een screenshot lukt zo niet meer (daardoor kwam ik erachter)

Het gekke is dat de knop wel werkt om het scherm te (de)activeren.

Een deel van de functies van de power knop zijn ineens verdwenen. Het lijkt me dus een software dingetje. Iemand hier ervaring mee? Of een mogelijke oplossing? N4 draait op stock 5.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
  • Laatst online: 07-08 21:29
De achterkant van mijn nexus 4 is gebroken omdat mijn dochter erop stond. Grr…
Na een tijdje werkte mijn camera niet meer. Als ik de app opende kreeg ik alleen beeld van mijn front camera. En kort daarna verdween de standaard Google camera van mijn home screen en uit de appdrawer. Opnieuw geïnstalleerd, maar krijg hem niet aan de praat.

Wie kan me vertellen wat ik moet doen. Ik ben een uitgebreide inboedel verzekering en schade wordt vergoed met eigen risico van 50 euro. Verstandig om te laten repareren?
En waar kan ik dan het beste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hmm, dat lollipop traag is, is mij weer eens bewezen.

Behalve dat ik tegenwoordig om de 12 uur moet herstarten voordat dat ding door die memory bug gaat laggen als de pest (ter vergelijking, vorige week was dat om de 24 uur, 2 weken terug om de 3 dagen en bij verse installatie om de week) werkt hij soepel op lollipop, en ja ik heb het geprobeerd factory reset werkt voor een tijdje (curse on you Google, schiet op met die 5.1!)

Maar goed, Moto G 2de Gen gekregen bij verlening, vandaag binnen en vergeleken met Nexus 4, die Moto G had nog 4.4.4 dus even beide herstarten en testen maar.

Dus Moto G was niet alleen qua animaties, maar ook qua apps starten sneller dan Nexus 4 op stock 5.0.1, KitKat is echt sneller, daarna heb ik op de Moto G de 5.0.2 OTA geïnstalleerd want die was binnen en toen weer getest, Nexus 4 was stuk sneller, conclusie is simpel android lollipop is gewoon erg traag qua apps starten en is trager door de animaties (en ze kunnen niet allemaal uit) dan KitKat.

Ik zie het wel hoe het met 5.1 zal gaan, Moto G 2de Gen is nu mijn normale toestel, Nexus 4 eindigt als mijn rom en aanpas slaafje, als 5.1 uit is ga ik Nexus 4 weer een tijdje gebruiken als de ellende van 5.0.(1 en 2) weer terug komt, ga ik op beide toestellen terug naar KitKat.

Nu heb ik wel de tijd om iets te testen, hoe lang Nexus 4 het uithoudt op stand-by met wifi en gsm aan, verder staat alles erop dus het zal wel wat realistische test worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Mizgala28 op 28-02-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Nergens geen last van om eerlijk te zijn met 5.0.1. Af en toe inderdaad ietwat lag(ish) maar dat is na 10 seconden weer over. Behalve bij het installeren van nieuwe apps, dan gaat 'ie wel irritant laggen, maar buitenom dat werkt hij nog steeds heerlijk :)
Pagina: 1 ... 61 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]