Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dan heb je waarschijnlijk een Exchange-account gekoppeld.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21
Dank je! Ik had Lotus Traveler geïnstalleerd. Na verwijdering is 'Vertrouwd gezicht' wel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:57
Jivebunny schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:10:
En let op, wifi versus mobiel netwerk voor data is een echt groot verschil. wifi is bij mij ongeacht versie inderdaad 1% per uur of zo soms.

Maar zodra ik em niet aan de wifi hang, en alleen mobiel data gebruik over de hele dag, haal ik het einde niet eens.

Nu met 85% van de tijd aan de wifi heb ik 's avonds om 21 uur nog vaak 50% over...

Heb namelijk een tijdje zonder de wifi op werk gezeten, en alleen alles mobiel data gedaan. Om te janken de batterij dan.
Eens, ik gebruik mijn Nexus 4 zwaar en als ik hem om 7 uur van de lader haal, dan moet hij rond 21 á 22 uur, wel met wifi en helemaal geen 3G.

Met mix van wifi en 3G is de accu rond 12 uur leeg en als ik alleen aan de 3G zit is de accu tegen 11 uur al op 10% :(

Dus ja op 3G moet ik vaak 1 á 2 per dag de accu extra laden terwijl met wifi ik makkelijk de hele dag haal, ja de locatie staat aan maar met locatie uit merk ik geen verschil in accu tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Kan iemand mij vertellen waar ik (in nederland) een gloednieuwe Nexus 4 kan kopen. Vooralsnog alleen buitenlandse winkels als amazon kunnen vinden die dit toestel nog verkopen.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 10:18
Sinds gisteren de Lollipop erop. Vind het allemaal nogal wennen. Sommige apps doen het gewoon niet meer. Light manager (led kleur per app), Moneydroid, AutoData.

Instellingen voor het wel of niet rinkelen etc. zijn allemaal ingewikkeld geworden. Vroeger lang drukken op de aan uit knop en je kon het volume instellen. Nu alleen uitschakelen mobiel.
Voor al die mensen die periodes in willen stellen voor het wel of niet rinkelen, wel of niet piepen etc etc. Zijn allemaal apps voor. Nu moet het allemaal in Android. En verder vind ik dat ie batterij slurpt.......

Had iets totaal anders verwacht, maar al met al vind ik het toch niet allemaal zo bijzonder. Niet qua looks, niet qua snelheid, niet qua zuinigheid en zeker niet qua gebruiksgemak.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:54

Quad

Doof

DaLuca schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:27:
Kan iemand mij vertellen waar ik (in nederland) een gloednieuwe Nexus 4 kan kopen. Vooralsnog alleen buitenlandse winkels als amazon kunnen vinden die dit toestel nog verkopen.
Er zijn geen Nederlandse retailers meer die dit toestel nog verkopen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
DaLuca schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:27:
De winkels die hem nog nieuw verkopen doen dat vaak voor een prijs die fractie lager is dan die van de Nexus 5, dus dan kun je beter meteen de Nexus 5 halen.

2de hands kun je ze wel kopen, in mint condition zul je rond 130 a 180 euro kwijt zijn.
aveenhuysen schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:28:
Sinds gisteren de Lollipop erop. Vind het allemaal nogal wennen. Sommige apps doen het gewoon niet meer. Light manager (led kleur per app), Moneydroid, AutoData.

Instellingen voor het wel of niet rinkelen etc. zijn allemaal ingewikkeld geworden. Vroeger lang drukken op de aan uit knop en je kon het volume instellen. Nu alleen uitschakelen mobiel.
Voor al die mensen die periodes in willen stellen voor het wel of niet rinkelen, wel of niet piepen etc etc. Zijn allemaal apps voor. Nu moet het allemaal in Android. En verder vind ik dat ie batterij slurpt.......

Had iets totaal anders verwacht, maar al met al vind ik het toch niet allemaal zo bijzonder. Niet qua looks, niet qua snelheid, niet qua zuinigheid en zeker niet qua gebruiksgemak.
Een kennis heeft Nexus 4 met 5.0 erop, batterij duur is hetzelfde, telefoon is even snel dus ja daarvoor hoef je het niet te doen.

Maar hij gaat terug naar 4.4.4, want gebruiksvriendelijk is 5.0 niet, ik noem maar wat, dat nieuwe manier van instellen op stil of je patroon kunnen invoeren pas na indrukken van een knopje op het scherm, nee hoor.

En dan in het geval van Nexus 4 een half-afgemaakte design, nee ik wacht wel.

Wat hij (en ik) naar beniewd zijn, is er een mogelijkheid om de update melding naar 5.0 uit te schakelen en dat Nexus 4 dan geen melding geeft en geen 5.0 downloadt? Hij wil dat namelijk en ik als 5.0 in de toekomst (na updates) alsnog niet bevalt ook.

[ Voor 59% gewijzigd door Mizgala28 op 18-11-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Dat Lightmanager doet het alweer, dan moet je namelijk Bij inkomende oproepen en meldingen instellen op Atijd onderbreken.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 23:25
Mizgala28 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:50:
[...]

Wat hij (en ik) naar beniewd zijn, is er een mogelijkheid om de update melding naar 5.0 uit te schakelen en dat Nexus 4 dan geen melding geeft en geen 5.0 downloadt? Hij wil dat namelijk en ik als 5.0 in de toekomst (na updates) alsnog niet bevalt ook.
Enige wat ik hiervan terugvind is de app uit de Play Store die "disable service" heet, zie: link.
Hiermee zou je de service "SystemUpdateService" moeten uitschakelen, zodat je geen OTA-updates meer ontvangt.
Ik neem verder aan dat als je dat doet, je nog wel handmatig de update kan installeren binnen Instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Jorn1986 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:09:
[...]

Enige wat ik hiervan terugvind is de app uit de Play Store die "disable service" heet, zie: link.
Hiermee zou je de service "SystemUpdateService" moeten uitschakelen, zodat je geen OTA-updates meer ontvangt.
Ik neem verder aan dat als je dat doet, je nog wel handmatig de update kan installeren binnen Instellingen.
Thx, hij probeert het wel en ik op ten duur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
@Mizgala28: eens geprobeerd op m'n eigen Nexus 4, maar hij blijft maar de melding tonen dat Android 5 OTA beschikbaar is binnen de meldingen.
De genoemde service was bij mij al disabled, maar op één of andere manier blijft de Android 5 systeemupdate als een soort van push bericht doorkomen.
Iemand anders een idee hoe het weg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 09:28
Ik heb nu een customrom slimline op mijn telefoon en heb hem geroot en heb er een custom recovery (twrp) op staan. Als ik nu eerst een backup maak met twrp en mijn oude originele android 4.4 terugzet en dan de ota of handmatig via adb android 5 op mijn nexus 4 zet. Behoud ik dan gewoon mijn custom recovery? Of is dan mijn twrp ook weg en is alles weer origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:27
Putifar schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:12:
Ik vind het maar onhandig dat ik eerst moet vegen alvorens te kunnen unlocken...
Dit vind ik ook niet echt handig. Ik zou liever direct mijn pattern zien. Tevens vind ik het onhandig dat je de notificatiebalk niet meer kunt zien zonder te unlocken. Natuurlijk heb je nu wel 'notification content' maar dit is eigenlijk niet zoals ik het zou willen.

Ook mis ik de Gallery app. Ik vind 'Photos' geen goed alternatief en ik weiger ook om hiervoor Google+ in te schakelen. Bij het installeren van de oude Gallery apk krijg ik helaas een error wanneer ik op edit klik.

Edit:
Ik heb nu onderstaande apps als alternatief voor de Gallery gebruikt. Dit werkt in mijn geval goed om even snel een fototje te bewerken. Als je in de Cyanogen Gallery op edit klikt dan opent hij automatisch Aviary. Toch jammer dat dit weer via third party apps moet.

Cyanogen Gallery: https://play.google.com/s...m.cyngn.gallerynext&hl=en
Photo Editor by Aviary: https://play.google.com/s...ary.android.feather&hl=en

[ Voor 25% gewijzigd door Bigf00t op 19-11-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 14:52
meneer deff schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:06:
Ik heb nu een customrom slimline op mijn telefoon en heb hem geroot en heb er een custom recovery (twrp) op staan. Als ik nu eerst een backup maak met twrp en mijn oude originele android 4.4 terugzet en dan de ota of handmatig via adb android 5 op mijn nexus 4 zet. Behoud ik dan gewoon mijn custom recovery? Of is dan mijn twrp ook weg en is alles weer origineel?
OTA weet ik niet, maar snelste voor jou is factory image pakken en dan niet alles flashen hiervan.
Factory image heeft eigenlijk weer een aantal sub onderdelen. Afhankelijk van wat je wilt moet je iets wel/niet flashen.
recovery.img: recovery, dus in jouw geval twrp
system,img: lollipop zelf
boot.img: kernel
radio.img: radio
userdata.img: je settings etc. Als je deze mee flasht ben je weer 'factory' nieuw. Ook SD kaart wordt gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
elpino.rv schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:08:
[...]

OTA weet ik niet, maar snelste voor jou is factory image pakken en dan niet alles flashen hiervan.
Factory image heeft eigenlijk weer een aantal sub onderdelen. Afhankelijk van wat je wilt moet je iets wel/niet flashen.
recovery.img: recovery, dus in jouw geval twrp
system,img: lollipop zelf
boot.img: kernel
radio.img: radio
userdata.img: je settings etc. Als je deze mee flasht ben je weer 'factory' nieuw. Ook SD kaart wordt gewist.
Mooi, dus ik moet via adb system.img, boot.img en radio.img erop zetten en dan behoud ik mijn twrp en lan ik gewoon ook weer mijn oude backup weer terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Bigf00t schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:44:
[...]

Dit vind ik ook niet echt handig. Ik zou liever direct mijn pattern zien. Tevens vind ik het onhandig dat je de notificatiebalk niet meer kunt zien zonder te unlocken. Natuurlijk heb je nu wel 'notification content' maar dit is eigenlijk niet zoals ik het zou willen.

Ook mis ik de Gallery app. Ik vind 'Photos' geen goed alternatief en ik weiger ook om hiervoor Google+ in te schakelen. Bij het installeren van de oude Gallery apk krijg ik helaas een error wanneer ik op edit klik.

Edit:
Ik heb nu onderstaande apps als alternatief voor de Gallery gebruikt. Dit werkt in mijn geval goed om even snel een fototje te bewerken. Als je in de Cyanogen Gallery op edit klikt dan opent hij automatisch Aviary. Toch jammer dat dit weer via third party apps moet.

Met quickpic kun je foto's bekijken en bewerken met een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneer deff
Bigf00t schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:44:
[...]

Edit:

Met quickpic kun je foto's bekijken en bewerken met een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:38
meneer deff schreef op woensdag 19 november 2014 @ 12:53:
[...]

Mooi, dus ik moet via adb system.img, boot.img en radio.img erop zetten en dan behoud ik mijn twrp en lan ik gewoon ook weer mijn oude backup weer terug zetten.
ik zou dan de usersettings.img ook meenemen daar het wel een heel compleet andere Android omgeving is geworden als ik het zo lees. dus alles maar weer opnieuw instellen.
Mijn twrp zou ik ook graag houden alsmede wat op de sdcard staat (vooral mijn foto's en osmand navigatie mappen en waypoints)

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 16:15
Blijkbaar zijn de OTA updates voor Lollipop nu toch ook in gang geschoten. Een collega heeft hem gisteren op zijn N4 gekregen. Nu maar hopen dat ik zelf niet te lang moet wachten want hier is nog niets te zien.

• tlpeter
  • Laatst online: 09-09 16:42
Er zijn hier genoeg ervaringsdeskundigen :) waar halen jullie een nieuw scherm vandaan?
Ik zie letterlijk honderden aanbieders maar ik zoek naar goede verkopers.

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 23:57
tlpeter schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:22:
Er zijn hier genoeg ervaringsdeskundigen :) waar halen jullie een nieuw scherm vandaan?
Ik zie letterlijk honderden aanbieders maar ik zoek naar goede verkopers.
Kijk even in het Nexus 5 forum! Daar zag ik op een van de laatste pagina's een reactie staan waarin er 2 instonden. Hierop had iemand gereageerd die zei dat er 1 van in ieder geval goede service levert en erg betrouwbaar is!

Edit:
Lanithro schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:30:
[...]

Touchfix is een betrouwbare toko. Bij mijn laatste project moest ik als laatste actie een goede reparateur vinden voor onze mobieltjes. Touchfix doet het snel en goed.
Linkje voor TouchFix: http://www.touchfix.nl/onderdelen/lg/nexus-4

Hoop dat je hier iets aan hebt :) !

[ Voor 30% gewijzigd door djmelvee op 20-11-2014 18:14 . Reden: Quote + Linkje ]

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

djmelvee schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:28:
[...]

Kijk even in het Nexus 5 forum! Daar zag ik op een van de laatste pagina's een reactie staan waarin er 2 instonden. Hierop had iemand gereageerd die zei dat er 1 van in ieder geval goede service levert en erg betrouwbaar is!

Edit:

[...]

Linkje voor TouchFix: https://www.touchfix.nl/reparaties/lg/nexus-5-d821

Hoop dat je hier iets aan hebt :) !
Dit is het Nexus 4 topic, dus aan een linkje naar onderdelen voor de Nexus 5 heeft hij niet veel. :P

http://www.touchfix.nl/onderdelen/lg/nexus-4

It takes one to know one...

• djmelvee
Dubbeldrank schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:48:
[...]

Dit is het Nexus 4 topic, dus aan een linkje naar onderdelen voor de Nexus 5 heeft hij niet veel. :P

http://www.touchfix.nl/onderdelen/lg/nexus-4
Ik ga ervan dat hij capabel genoeg is om zelf de sectie Nexus 4 weet te vinden. Sorry dat ik probeer te helpen hoor.

• tlpeter
  • Laatst online: 09-09 16:42
Ik kon ht wel vinden hoor :-)
Jeetje wat een prijzen zeg :X
Het is niet voor mij (ik heb een 5) maar voor mijn zoon.
Hij heeft mijn oude 4 en heeft deze laten vallen en heeft dus een gebroken glas waardoor het onderste stuk touchscreen niet meer werkt.
Ik had gehoopt op prijzen rond de 80 euro maar dat valt tegen.

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

tlpeter schreef op donderdag 20 november 2014 @ 18:17:
Ik kon ht wel vinden hoor :-)
Jeetje wat een prijzen zeg :X
Het is niet voor mij (ik heb een 5) maar voor mijn zoon.
Hij heeft mijn oude 4 en heeft deze laten vallen en heeft dus een gebroken glas waardoor het onderste stuk touchscreen niet meer werkt.
Ik had gehoopt op prijzen rond de 80 euro maar dat valt tegen.
Mijn vrouw heeft haar Nexus 4 in september laten stuiteren en naar de Mobieltjesdokter in Lelystad gebracht. Voor € 140,10 was die binnen een dag gerepareerd en hoef je zelf niet te klooien.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• bresjt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 21:06
Een tijdje terug in deze thread was gesproken over het feit dat de nexus 4 soms niet meer reageert, en enkel een power on reset (lang de power knop ingedrukt houden) kan het oplossen. Dit komt voor als de nexus verbonden is met een encrypted netwerk met tls certificaten (bvb eduroam of sommige bedrijfsnetwerken) of als je gebruik maakt van een activesync server.

Na de lollipop upgrade had ik gehoopt dat dit probleem verholpen zou zijn, maar helaas heb ik dit opnieuw gehad.

Voor diegenen die het probleem ook ervaren, er bestaat blijkbaar een workaround:
I found a workaround in another thread for this issue. Simply install "Safe Charge":
https://play.google.com/s...id=com.sash.sodeliminator

Some people had this issue when they charge their phone by night, however there is more to this bug than just when charging. It always happens when (encrypted) network traffic occurs and the screen is off. Many people have it when doing auto-updates in play store or syncing against an E-Mail-Server (ActiveSync).
The issue seems to be, that a certain sleep state prevents the screen from waking up again.
The only thing the above mentioned app does is set a WAKE_LOCK, so that the device does not go into this sleep state. I expected, that this would drain my battery, but I still got full 1-2 days even with this app.
bron:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=52926

[ Voor 8% gewijzigd door bresjt op 20-11-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Al die auto data apps zijn ook nutteloos nu....Lollipop has officially discontinued to provide API to enable/disable data.

Je kan steeds minder met dat hele Android. Vroeger kon je met WebSMS goedkoop smsjes sturen en die zag je dan ook in de gewone sms app staan van Android. Totdat die er ook werd uitgesloopt en zag je die ook niet meer..... Je kon ze nog wel sturen, maar je zag ze niet meer... Alles wordt maar dicht gespijkerd door Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
aveenhuysen schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 17:30:
Al die auto data apps zijn ook nutteloos nu....Lollipop has officially discontinued to provide API to enable/disable data.

Je kan steeds minder met dat hele Android. Vroeger kon je met WebSMS goedkoop smsjes sturen en die zag je dan ook in de gewone sms app staan van Android. Totdat die er ook werd uitgesloopt en zag je die ook niet meer..... Je kon ze nog wel sturen, maar je zag ze niet meer... Alles wordt maar dicht gespijkerd door Google.
Auto data apps?

Ik heb geen idee wat het is en Google maakt mij niet meer wijzer.

Trouwens, nog steeds geen OTA, geen haast, ik denk dat ik die toch wel oversla door al die gebreken en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Mizgala28 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:52:
[...]

Auto data apps?

Ik heb geen idee wat het is en Google maakt mij niet meer wijzer.

Trouwens, nog steeds geen OTA, geen haast, ik denk dat ik die toch wel oversla door al die gebreken en nadelen.
Een app die bijvoorbeeld als je scherm uit is je 3g om de 10 minuten 1 minuut aanzet. Scheelt een hoop batterij hoor ;)

https://play.google.com/s....symbuzzer.autodata&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 19:05

The Wizard

Moderator Mobile
Ik denk dat aveenhuysen bedoeld dat de apps die de mobiele data verbinding in en uit kunnen schakelen niet meer werken onder 5.0.

Het ligt eraan wat je als nadelen ziet, heb hier een nexus 5 & 9 met 5.0 en vind het persoonlijk erg prettig werken.

En aveenhuysen is net een slagje sneller :P

[ Voor 8% gewijzigd door The Wizard op 21-11-2014 22:24 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Ik heb hem gesideload en hij slurpt gewoon batterij en dat terwijl er was beloofd dat ie juist zuiniger zou zijn. Ga hem maar even een fresh install geven, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Gisteren maar een fresh install gedaan van 4.4.4 maar was geen succes met SkipSoft Unified Android Toolkit v1.2.8 na het pushen van de file naar de Nexus in uitpakken en een error en verder niks. Uitgezet toen maar in recovery gegaan. Alle wipes gedaan die er waren en gereboot en toen een fresh start met 5.0. Wat apps erop gezet en vandaag maar eens kijken hoe het met het batterij verbruik gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isdatzo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:17
Ik draai nu ongeveer een week met 5.0 en ik moet zeggen dat m'n telefoon een stuk sneller en soepeler aanvoelt. Accugebruik in standby is aardig verbeterd, maar zodra je iets met je telefoon doet verdwijnen de procentjes alsnog waar je bij staat (niet sneller dan in 4.4.4).

Erg jammer dat de accuduur zo matig is, anders zou ik nog een hele tijd met de N4 vooruit kunnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:32

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Isdatzo schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:47:
Ik draai nu ongeveer een week met 5.0 en ik moet zeggen dat m'n telefoon een stuk sneller en soepeler aanvoelt. Accugebruik in standby is aardig verbeterd, maar zodra je iets met je telefoon doet verdwijnen de procentjes alsnog waar je bij staat (niet sneller dan in 4.4.4).

Erg jammer dat de accuduur zo matig is, anders zou ik nog een hele tijd met de N4 vooruit kunnen denk ik.
Hm, ik heb wat quirks gehad in 5, maar op kunnen lossen dus nu redelijk tevreden.

Jammer vind ik het nog steeds wel dat mijn accu echt snel leeg is - ook zonder noemenswaardig gebruik is 10 uur bijzonder .. - en de aan/uit knop de geest lijkt te gaan geven, wat broekzakbellen tot gevolg heeft als je niet oplet.

Wel is ie nog helemaal heel, geen krassen, barsten etc. wat ik toch veel gezien heb. :*)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Wie ooh wie kan mij helpen?
Ik zit momenteel op Android 5.0 en bemerk nu een probleem. Ik weet echter niet of ik dit ook al had op 4.4.4.
Ik heb op mijn telefoon nog maar 1 GB vrij. Op mijn intern geheugen heb ik ongeveer 4 GB gebruikt. Ik heb net na wat onderzoek te hebben verricht ontdekt dat alles wat op mijn intern geheugen staat 3 of 4 keer opgeslagen wordt. Bijvoorbeeld onder directory's als '/sdcard' en '/storage/emulated' maar ook onder '/storage/sdcard0'.
Het gekke is dat wanneer ik iets Wijzig in een van de directory's, het ook bij de anderen gewijzigd wordt. Alsof ze gekoppeld zijn aan elkaar.
Ik kan via ES file Explorer de root-functie niet aanzetten en derhalve ook niet een of meerdere verwijderen. Welke zou ik moeten verwijderen? Of is het een idee om harde reset te doen met media en alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 11:38
de directories zijn met symbolic links aan elkaar gekoppeld. er wordt niets dubbel opgeslagen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij instellingen - opslag kun je bekijken waar de opslag voor gebruikt word.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
idef1x schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:39:
de directories zijn met symbolic links aan elkaar gekoppeld. er wordt niets dubbel opgeslagen hoor
Hoe kan het dan dat wanneer ik deze directory's selecteer en bekijk via eigenschappen hoe groot alles is dat ik dan op 12 GB kom?
Bij bekijken van opslag via instellingen van Android kom ik op 4 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Ik vind het batterij verbruik erbarmelijk slecht geworden. Om 11.45 van de lader gehaald (100%) en om 21.23 nog 29% over met een schermtijd van 1.27 uur. Nog 3 uur over. Amper aangeraakt de mobiel vandaag en behalve wat Whatsapps, 2 belletjes en 25 minuten Waze aangehad.Als dat Waze aangaat zie je verbruikslijn bijna verticaal naar beneden duiken............... Waar zijn die batterijduur verbeteringen ik zie ze niet............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Wees blij, gister nacht toch maar een verse installatie erop gedaan, vandaag om 7 uur van de lader (ging om 7 uur naar bed) en dan om 11 uur op, 99% accu over, niks gedaan mee de hele dag, tot 16 uur, ik had nog steeds 97% over, wifi aan.

En toen begon het even fb gekeken, email, beetje chrome gebruikt en NOS, 53 minuten onscreen en 21% over :(

Scherm heeft 89% verbruik terwijl het bijna op laagste stand stond (trouwens auto helderheid doet het niet onder 5.0, zucht Google).

2 uurtjes terug direct KK erop, nu na 33 minuten gebruik zit ik op 91% accu over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 17:22
Mijn automatische helderheid werkt prima? Ook herken ik het exorbitante verbruik bij actief gebruik niet, althans, niet meer dan bij KitKat. Ik ben juist best tevreden over Lollipop. Het verbruik tijdens standby is verbeterd en tijdens actief gebruik ongeveer gelijk gebleven, merk daarin geen verschil in ieder geval. Door het lagere standby verbruik kom ik er nu juist vaker de dag mee door dan met KitKat.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kan, maar ik blijf tot een 5.0.x update voorlopig bij KitKat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Nu ook terug naar de KitKat en zal toch eens even testen ivm batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Laatst online: 12:27
Volgens mij ben ik niet de enige die zich stoort aan het nieuwe lockscreen:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79889

En zo zijn er nog wat meer kleine dingen die er naar mijn mening niet op vooruit gegaan zijn. Ik denk dat ik binnen enkele dagen ga downgraden naar 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bigf00t schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:49:
Volgens mij ben ik niet de enige die zich stoort aan het nieuwe lockscreen:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79889

En zo zijn er nog wat meer kleine dingen die er naar mijn mening niet op vooruit gegaan zijn. Ik denk dat ik binnen enkele dagen ga downgraden naar 4.4.4.
Dat vond ik zelfs irritanter dan de witte app drawer, echt belachelijk van Google, als de pattern er gewoon direct was of de gebruiker kreeg de keuze voor swipe of direct pattern, ik vind de swipe oplossing op de iPhone wel handiger, maar de oude Android manier nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Ik vind die lockscreen wel netjes, mis alleen de heads-up notifications die zouden komen? Of doe ik nu echt iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
djmelvee schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:28:
Ik vind die lockscreen wel netjes, mis alleen de heads-up notifications die zouden komen? Of doe ik nu echt iets verkeerd?
Volgens mij moest de app dat ondersteunen.

Alhoewel, geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Hmm 5.0 is op zich wel een aangenamere stijl en met een aantal gemakken t.o.v. KitKat, maar ook een hoop irritaties die hier al eerder zijn gemeld. Ook het hele 'do not disturb' idee komt slecht uit de verf, want apps zoals whatsapp werken hier gewoon (nog) niet mee.

Zoals gewoonlijk is early adoption dus toch weer irritant her en der. Ach ja. Misschien neem ik de moeite om te downgraden, misschien ook niet.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-09 13:31
Heb nu Lollipop via OTA. Blijkbaar zijn de problemen opgelost.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Mizgala28 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:27:
[...]

Volgens mij moest de app dat ondersteunen.

Alhoewel, geen idee...
Op de developer preview (port van de N5) zaten deze wel. Dus lijkt me niet. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-09 14:38
Oke, vanavond dus de ota van Android 5.0 op m'n N4 gezet.

Nu krijg ik echter steeds de melding 'Het proces com.android.phone is gestopt' en ik kan nu helemaal niks meer.

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Nielsdeboer schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:30:
Oke, vanavond dus de ota van Android 5.0 op m'n N4 gezet.

Nu krijg ik echter steeds de melding 'Het proces com.android.phone is gestopt' en ik kan nu helemaal niks meer.

Weet iemand raad?
Dit zou het moeten doen:

start op in recovery.vol knop up home en powerknop indrukken.en daar doe je een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
aveenhuysen schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:50:
[...]

Dit zou het moeten doen:

start op in recovery.vol knop down en powerknop indrukken.en daar doe je een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
Ik kan de home knop niet indrukken omdat ik steeds die melding in beeld heb. Zodra ik de melding weg klik verschijnt hij direct weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Nielsdeboer schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:59:
Ik kan de home knop niet indrukken omdat ik steeds die melding in beeld heb. Zodra ik de melding weg klik verschijnt hij direct weer.
Kun je hem ook niet uitzetten door heel lang powerknop in te drukken en daarna opstarten met vol down en power?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Nielsdeboer schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:59:
Volume Down en de Power knop tegelijk ingedrukt houden dan moet hij na een seconde of 10 rebooten en in de recovery terecht komen. Wat er op je scherm gebeurt maakt dan niet meer uit gewoon blijven vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
Kan ik nog iets doen om niet alles te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Nielsdeboer schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:16:
Kan ik nog iets doen om niet alles te verliezen?
Alles van je SDCard in je telefoon kopiëren naar een computer, verder valt er niet veel te redden zonder root. Of iemand anders moet nog iets weten om je apps te back-uppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
revertive schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:22:
[...]

Alles van je SDCard in je telefoon kopiëren naar een computer, verder valt er niet veel te redden zonder root. Of iemand anders moet nog iets weten om je apps te back-uppen?
Om te beginnen heeft een Nexus 4 geen SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
Apps vind ik niet zo spannend.

Het gaat me meer om m'n foto's en contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
Mizgala28 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:25:
[...]

Om te beginnen heeft een Nexus 4 geen SD kaart.
Check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haplo500
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nielsdeboer schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 00:25:
Apps vind ik niet zo spannend.

Het gaat me meer om m'n foto's en contacten.
App gegevens kun je ook vaak nog redden met Helium App Sync & Backup uit de Play Store. Zonder root moet je dan wel ook een applicatie op je pc installeren en je telefoon herkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:12
Niels, lees even goed de tips die gegeven zijn.

Stap 1 zet je telefoon uit door de powerknop 10sec in te houden.
Stap 2 start je telefoon op met volume down + power.

Je komt nu in de booloader / recovery.

Nu kan je met adb je gegevens kopieren.

Ik hoop wel voor je dat je usb debug aan heb staan en je je telefoon al een keer op de computer hebt aangesloten (ivm het handshake certificaat) zo niet dan wordt het moeilijk.,

Als je gegevens gekopieerd zijn zou ik dmv adb een custom recovery flashen, vervolgens android 5.0 of 4.4.4 zip kopieren en die dan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
Ik heb 'm momenteel aan m'n computer hangen, maar hij wordt niet gezien.

Ik ga maar een factory reset doen. Dan maar alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik kan wel wat suggesties/hulp gebruiken met flashen.

Na wat gepruts met de USB-instellingen en drivers op mijn Win7 PC heb ik ADB zover gekregen om mijn N4 te herkennen. Jeej! :)

Ik reboot in recovery, selecteer optie om OTA file aan te bieden en zodra het scherm van mijn N4 overgaat om te vragen om het bestand te verzenden via ADB verbreekt de verbinding. Keer op keer.

Iemand enig idee wat ik anders kan/moet doen?
Alvast bedankt!

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:56
Je zou voor de makkelijke weg kunnen gaan met de toolkit van wugfresh.

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 15:02

Rub3s

+3 , omdat het kan

@TangledUnivers
Uit het reddit topic wat denk ik op jouw probleem slaat (ik had hetzelfde):
For anyone having the error device not found when trying to do the adb sideload "update file name.zip". Open your device manager and see if your nexus is showing under the "other devices" and missing the driver. To fix this right click on nexus and select update driver software. Then select Browse my computer for driver software. Click down at the bottom "Let me pick from a list of device drivers on my computer". Double click "Android Device" then select "Android ADB Interface and click next. You'll get a warring about using the unsigned driver, just ok that. Now the abd sideload "update file name.zip" will work. Credit for this belongs to TheAJMxD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt doerakje en Rub3s!

Wugfresh kende ik nog niet, thanks, zal het onthouden voor de toekomst.

@Rub3s: ik dacht dat ik deze stappen al correct uitgevoerd had, maar niet dus!
De devicemanager laat geen problemen zien bij "ADB devices" maar er popt een error op by het sideload commando in recovery.
Vanaf dat moment heb ik de stappen gevolgd die jij omschreef en dat werkt. Thanks! :)

Volgende probleem na 100% overdracht in CMD scherm is echter dat mijn N4 laat zien:

E: footer is wrong
E: signature verification failed
Installation aborted.

(En de USB verbinding verbrak weer.)

Iemand enig idee?

Alweer alvast bedankt!

edit: oh wacht eens even...volgens mij moet ik eerst image-occam-lrx21t.zip uit het tgz archive extracten en die gebruiken ipv de tgz file zelf...

edit 2: nee dus :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsdeboer
Vanmorgen dus Factory reset gedaan en nu draait Lollipop als een zonnetje.
Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:12
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 17:11:
Iemand enig idee?

Alweer alvast bedankt!

edit: oh wacht eens even...volgens mij moet ik eerst image-occam-lrx21t.zip uit het tgz archive extracten en die gebruiken ipv de tgz file zelf...

edit 2: nee dus :/
http://forum.xda-develope...sh-factory-image-t2010312

Lees dat aub even goed door voordat je nog wat doet. Heb het gevoel dat je niet heel goed weet wat je aan het doen bent op het moment.

Edit: zie net dat je een OTA zip probeert te side loaden. Daar kun je ook wel een goede tutorial van vinden op de xda forums.

[ Voor 9% gewijzigd door nMad op 25-11-2014 19:50 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:01

RedFox

Heb je een OV ofzo?

djmelvee schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:39:
[...]

Op de developer preview (port van de N5) zaten deze wel. Dus lijkt me niet. :')
Heb je de notifications wel aanstaan? (Settings > Sounds & Notification > When device is locked). Ik zie gewoon notificaties op m'n lockscreen, bijvoorbeeld van mail en whatsapp.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
RedFox schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:53:
[...]

Heb je de notifications wel aanstaan? (Settings > Sounds & Notification > When device is locked). Ik zie gewoon notificaties op m'n lockscreen, bijvoorbeeld van mail en whatsapp.
Had het inderdaad zelf ook al gevonden, thanks! Toch is het anders dan hoe het er op de Dev-Prev uitzag, vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Deze keer de OTA gsideloadt in plaats van Factory reset, werkt soepel maar af en toe ene stottering.

Valt mee maar ik mis veel dingen dus ik ga terug, accu duur momenteel is netjes 92% en pas 30 minuten on-screen, alleen wat verbruikt wat klopt niet, 4% scherm, 1% Android os en chrome is toch echt geen 100%.

Ook lijkt de tekst en de multitasking scherm niet scherp, zit zo'n irritante blur overheen.

Ik ga wel terug maar speel er wel even mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Mizgala28 op 25-11-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:12
Mizgala28 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 22:00:
Deze keer de OTA gsideloadt in plaats van Factory reset, werkt soepel maar af en toe ene stottering.

Valt mee maar ik mis veel dingen dus ik ga terug, accu duur momenteel is netjes 92% en pas 30 minuten on-screen, alleen wat verbruikt wat klopt niet, 4% scherm, 1% Android os en chrome is toch echt geen 100%.

Ook lijkt de tekst en de multitasking scherm niet scherp, zit zo'n irritante blur overheen.

Ik ga wel terug maar speel er wel even mee.
Gespecificeerd accuverbruik van apps is nu van de totale accucapaciteit in plaats van de gebruikte accucapaciteit. Of bedoel je dat 92 + 4 + 1 +1 geen 100 is?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik merk nu na een tijdje dat mijn standby tijd schrikbarend is toegenomen. Het is nog steeds geen super performer en zodra het scherm aangaat hoor je de batterij praktisch leeggezogen worden, maar laat ik 'm liggen, dan gaat het een stuk beter dan "vroeger"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Fly-guy schreef op woensdag 26 november 2014 @ 17:57:
Ik merk nu na een tijdje dat mijn standby tijd schrikbarend is toegenomen. Het is nog steeds geen super performer en zodra het scherm aangaat hoor je de batterij praktisch leeggezogen worden, maar laat ik 'm liggen, dan gaat het een stuk beter dan "vroeger"..
Ik heb ook het probleem dat mijn batterij langer mee gaat, het bevalt me wel :D

Het punt dat je je batterij praktisch leeggezogen hoort worden (wow, wat een kromme zin) komt mij dan weer niet echt bekend voor. Het is geen powerhouse en ook nooit geweest, maar toch merk ik wel dat mijn N4 langer meegaat dan ooit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ik vind Android 4.4 KitKat leuk genoeg voorlopig op de Nexus 4, hoe kan ik de OTA-update popup uitschakelen? Iedere keer druk ik er bijna per ongeluk op bij de notificaties, maar wil (nog) niet updaten naar 5.0.

Oplossingen op internet die ik heb geprobeerd waren:
*Naar Instellingen -> Apps -> Alle apps, vervolgens bij Google Services Framework de notificaties uitzetten, rebooten, maar hielp niet.
*Eerder met een app "disable service" gewerkt en onder System Apps gekeken naar Google Services Framework en het vinkje weghalen bij "SystemUpdateService": hielp helaas niet. Het lijkt er op dat de nieuwe versie van Google Play Services die service gewoon weer aan zet. Mogelijke oplossing is om terug te gaan naar een oude versie van de Google Play Services, maar heb gelezen dat de Play Store dan niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:59

nFo

Hoe krijg je die zwarte menu's weer terug ?
Alles in het wit kost toch veel te veel energie en doet zeer aan mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 16:56

Len

Leeg

De nexus 4 heeft geen oled, dus wit of zwart maakt niet uit met energieverbruik. :)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:59

nFo

Len schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:28:
De nexus 4 heeft geen oled, dus wit of zwart maakt niet uit met energieverbruik. :)
Ah zo, 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Pff al die mensen die wel de update hebben maar hem niet willen en ik krijg hem maar niet. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
nFo schreef op woensdag 26 november 2014 @ 20:20:
Hoe krijg je die zwarte menu's weer terug ?
Alles in het wit kost toch veel te veel energie en doet zeer aan mijn ogen.
Wit? Ik heb gewoon op Nexus 4de oude zwarte launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Mizgala28 schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:52:
[...]

Wit? Ik heb gewoon op Nexus 4de oude zwarte launcher.
Precies, de originele launcher van de N4 is nog steeds als vanouds. Echter, zodra je de Google Now Launcher geïnstalleerd hebt, veranderd deze naar de launcher zoals deze op de nieuwere Nexus devices is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Laatst online: 12:15
djmelvee schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:28:
[...]

Precies, de originele launcher van de N4 is nog steeds als vanouds. Echter, zodra je de Google Now Launcher geïnstalleerd hebt, veranderd deze naar de launcher zoals deze op de nieuwere Nexus devices is.
hij veranderd pas als je hiervoor kiest. Gaat niet vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Megupe schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:01:
[...]

hij veranderd pas als je hiervoor kiest. Gaat niet vanzelf.
Dat zeg ik?
djmelvee schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:28:
[...]

Echter, zodra je de Google Now Launcher geïnstalleerd hebt, veranderd deze naar de launcher zoals deze op de nieuwere Nexus devices is.

[...]

[ Voor 28% gewijzigd door djmelvee op 26-11-2014 23:12 ]

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 20:18
djmelvee schreef op woensdag 26 november 2014 @ 18:49:
[...]

Ik heb ook het probleem dat mijn batterij langer mee gaat, het bevalt me wel :D

Het punt dat je je batterij praktisch leeggezogen hoort worden (wow, wat een kromme zin) komt mij dan weer niet echt bekend voor. Het is geen powerhouse en ook nooit geweest, maar toch merk ik wel dat mijn N4 langer meegaat dan ooit. :D
En heb je een factory reset gedaan of niet?
Ik niet, maar overweeg het toch te doen. Waarmee neem je best een backup van de apps, smsen,... Mijn toestel is niet geroot.

• djmelvee
Drossie schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:16:
[...]

En heb je een factory reset gedaan of niet?
Ik niet, maar overweeg het toch te doen. Waarmee neem je best een backup van de apps, smsen,... Mijn toestel is niet geroot.
Ik heb hem handmatig geflasht. Als je geen root hebt gaat het lastig worden om van al die dingen een backup te maken ben ik bang..

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ach ja, ik kijk eigenlijk niet terug in mijn smsjes, en de meeste apps hebben vaak een login met cloudstorage van gegevens tegenwoordig. Enige wat ik vaak de moeite vind is een backupje maken van Whatsapp. Volgens mij kun je qua gegevens daar gewoon bijkomen met de eerste de beste File explorer app (ES File explorer). Even die folder terugzetten op je sdkaart en whatsapp opnieuw starten (na te hebben geflashed).

En dit alles kan volgens mij best zonder root. Volgens mij ga je alleen savegames van spelletjes e.d. verliezen (ja en foto's die je hebt gemaakt, maar ook die kan je zonder root kopiëren).

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• elpino.rv
Jivebunny schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:54:
Ach ja, ik kijk eigenlijk niet terug in mijn smsjes, en de meeste apps hebben vaak een login met cloudstorage van gegevens tegenwoordig. Enige wat ik vaak de moeite vind is een backupje maken van Whatsapp. Volgens mij kun je qua gegevens daar gewoon bijkomen met de eerste de beste File explorer app (ES File explorer). Even die folder terugzetten op je sdkaart en whatsapp opnieuw starten (na te hebben geflashed).

En dit alles kan volgens mij best zonder root. Volgens mij ga je alleen savegames van spelletjes e.d. verliezen (ja en foto's die je hebt gemaakt, maar ook die kan je zonder root kopiëren).
klopt, gewoon je Nexus aan je PC hangen en je 'SDCard' kopieren naar je PC. Hiermee backup je je foto's en whatsapp database. Na flashen/factory defaults de whatsapp map weer terugzetten, whatsapp installeren en hij komt vanzelf met de mededeling dat hij een bestaande database heeft gevonden en of je deze wilt gaan gebruiken.

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Ik kreeg gisteren de OTA. Ik heb uiteindelijk een factory reset moeten doen. Begin van de installatie ging goed. De apps werden geconverteerd en daarna kreeg ik bericht dat het systeem opnieuw ging opstarten. Ik heb daarna 2 uur naar rondvliegende balletjes gekeken. Uiteindelijk heb ik eerst geprobeerd de cache te wipen, maar dit leverde te weinig op. Een factory reset zorgde er voor dat het systeem in 15 minuten weer bij de tijd was.

Voor een beschrijving van de stappen zie dit topic op het Google Nexus 4 product forum

https://productforums.goo...8fHtyJOPQ%5B1-25-false%5D

Moraal: maak een backup voordat je update.

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Ook ik heb gisteren de OTA update ontvangen. Bij mij ging het perfect en heeft hij zonder problemen geupdate. Ik heb overigens ook nog nooit problemen gehad met updaten, ook niet bij andere android telefoons.
Maar mijn telefoon staat ook niet bomvol of heeft ook geen bizarre apps en ik root ook niks :P.

Ziet er allemaal wel fancy uit. Batterijverbruik is nog steeds normaal bij mij. Misschien houdt hij het nu wat langer uit.

Dotabuff profile

• Mizgala28
Dus even dit, batterij duur van vorige week voor sideload van 5.0 OTA en na de mislukte (qua batterijduur) clean install van 5.0.

(hieronder zonder auto helderheid)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3QrMAetdJnC1ZOaVIndJI249/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T2ivX3ALlYDRSTNYOm0trx3M/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qSPiZpMLt9qrKw3C28rJLyPV/full.png

En de dag ervoor (met auto helderheid)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dhLaHRs8Ir9ekEjQ7U0vWR3r/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kWn6J7jI8KgQrNJ9X1SjozIB/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OT8ikEBTSSEP87bDQEKV5IK0/full.png

Beide dagen zwaar gebruikt, alles stond aan behalve 3G en Google Now (die laatste gebruik ik niet)

Dus nu het 5.0 verhaal, toch maar dinsdag erop gezet, dit keer geen factory reset maar een OTA via sideload, ik vond het niks om de ergste punten te noemen is het trage werking van multitaks menu (vaak wil het niet meteen wegswipen) af en toe de animaties (en helemaal uitzetten maakt het niet beter), slechter bereik en veel sneller lege accu.

Dus gisternacht met spoed telefoon unlockt en 4.4.4 erop gezet met root (ik had nooit eerder ervoor root) meteen app ops erop, ART aan en OTA update service uit, ik wil 5.0 voorlopig niet, het is het gewoon niet voor mij.

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 20:18
Mijn god, haal jij 5u schermtijd? Ik haal meestal de 2u niet, wel via 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon is stuk na een val op de vloer. Doet niks meer bij aanzetten. Het geheugenkaartje zit op een chip (het is dus geen SD-kaartje of iets dergelijks). Is het toch mogelijk nog wat data (foto's) eraf te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Gisteren maar gewoon via de OTA de Lollipop binnengehaald, had hem vorige week al gesideload, maar afgelopen maandag weer terug naar KitKat. Update ging snel binnen 30 minuten klaar. Eens kijken hoe het deze dagen gaat. Anders maar eens een custom rom erop (Purity 4.4.4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 00:16:
Mijn telefoon is stuk na een val op de vloer. Doet niks meer bij aanzetten. Het geheugenkaartje zit op een chip (het is dus geen SD-kaartje of iets dergelijks). Is het toch mogelijk nog wat data (foto's) eraf te halen?
Had je USB debugging ooit aangezet in developers menu? Zo ja, misschien kun je met ADB er nog bij (dan moet hij wel opstarten in recovery, misschien doet hij dat nog wel maar zie je het alleen niet)

Anders opties die je eventueel had: dropbox en/of google+ auto sync van foto's? Bij mij upload hij automatisch alle foto's naar mijn dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:54

Quad

Doof

Hebben er mensen die Tele2 hebben na de update last dat ze geen verbinding meer hebben? Mijn schoonzus krijgt enkel een uitroepteken bij mobiele data te zien.

Apn al verwijderd en opnieuw aangemaakt, mobiele netwerk opnieuw geregistreerd maar helpt allemaal niks.

Roaming aan of uit maakt ook geen verschil.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranc
  • Laatst online: 19-08 07:13
Ja Quad, ik heb precies hetzelfde. (ik heb ook internet van Tele2)

Mijn Nexus 7 (2012) werkt nog goed (heeft nog geen lollipop), maar mijn nexus 4 met lollipop krijgt ook een uitroepteken bij het wifi-tekentje. Ik heb helaas ook nog geen oplossing kunnen vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 19:43
Ik heb tele2 en na het invoeren van de APN een reboot gedaan en alles werkte weer.

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/Xf4VSykg
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/F1CKJ5OJ

[ Voor 102% gewijzigd door Bo0bz op 30-11-2014 12:26 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranc
  • Laatst online: 19-08 07:13
Thx Bo0bz het werkt nu weer. Top!
Wat ik wel vreemd vind is dat ik deze APN niet in mijn lijst zie staan, maar wel mijn T-mobile APN (wat ik al ingesteld had). Maargoed het werkt, dus mij hoor je niet klagen ^__^
Pagina: 1 ... 59 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]