Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Je kunt aan je toetsenbord via 'Taal en invoer -> Google-toetsenbord -> Talen' een tweede taal toevoegen. Standaard staat daar 'Systeemtaal gebruiken', die moet je uitzetten en vervolgens talen naar keuze aanzetten. Middels een long-press op de spatiebalk krijg je vervolgens een keuzemenu om je taal te selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35
bij mij is de wereldbol wel beschikbaar als knop naast de spatie, misschien dat die pas actief wordt als je een andere taal activeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Yep, ik heb het voor elkaar. Ik zat een menu item te hoog toen ik het eerder probeerde.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zsAuRUa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 21:48
Ik heb handmatig Android 5.0 op mijn nexus 4 geflasht. Eerst werkte alles perfect, maar later deed de onderste balk van mijn scherm het niet meer. Is dit puur toeval, heb telefoon niet laten vallen. Heb ik hier garantie op en hoe kan ik dit het beste oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
nMad schreef op zondag 16 november 2014 @ 08:59:
[...]

Toch zit in zowel kitkat als lollipop de mogelijkheid om het percentage in het icoontje weer te geven. Deze optie kan via een adb commando of met deze app geactiveerd worden:

https://play.google.com/s...gerama.android4batpercent

Root toegang is niet vereist.
Het is dan wel witte tekst op wit vlak, je ziet de cijfers van percentage als je accu grotendeels leeg is.

Verder hoor ik mensen dat het in de quicksettings zit, ja fijn dat weet ik maar het ging mij erom dat het in stock Android gewoon standard zou moeten zitten in de statusbalk, net zoals in alle skins en roms voor Android, het wordt al jaren aan Google gevraagd en die doen er niks mee (ze vinden het blijkbaar belangrijker om de silence modus te verprutsen)
BJR98 schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:24:
Ik heb handmatig Android 5.0 op mijn nexus 4 geflasht. Eerst werkte alles perfect, maar later deed de onderste balk van mijn scherm het niet meer. Is dit puur toeval, heb telefoon niet laten vallen. Heb ik hier garantie op en hoe kan ik dit het beste oplossen.
Het is een bug van Android 5.0, trouwens volgens mij ben je je garantie door handmatig flashrn kwijt (weet het niet zeker) echter zoals ik zei is het een bug in 5.0 die via adb opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Mizgala28 schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:07:
[...]
Het is dan wel witte tekst op wit vlak, je ziet de cijfers van percentage als je accu grotendeels leeg is.

Verder hoor ik mensen dat het in de quicksettings zit, ja fijn dat weet ik maar het ging mij erom dat het in stock Android gewoon standard zou moeten zitten in de statusbalk, net zoals in alle skins en roms voor Android, het wordt al jaren aan Google gevraagd en die doen er niks mee (ze vinden het blijkbaar belangrijker om de silence modus te verprutsen)
Heb er anders nog niemand over gehoord dat het zo'n erge tekortkoming is dat er geen percentages getoond worden, en als je het zo graag wilt weten stap over op een andere fabrikant/rom om ga kijken naar een WP/iOS toestel. En 2x de notificatiebalk naar beneden slepen laat het ook zien.

En waarom hebben ze de silence modes verpruts, je hebt nou de vrijheid om zelf te kiezen wat er stil gehouden word.
Het is een bug van Android 5.0, trouwens volgens mij ben je je garantie door handmatig flashrn kwijt (weet het niet zeker) echter zoals ik zei is het een bug in 5.0 die via adb opgelost kan worden.
Het is geen bug van Android 5.0 (was bij vorige versie ook al het geval), het is een bug van de Nexus4 die bij een klein aantal gebruikers voorkomt, vaak lost het opnieuw flashen het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
[...]

Precies, daar heb je dus niks aan. Vind het nogal raar dat ik een aparte app nodig heb voor zo'n standaard feature en dat dit in 5 blijkbaar nog niet geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Alleen is het bij Android 5 geen witte tekst meer maar hetzelfde grijs als bij de ongebruikte data-balkjes (balkjes van de wifi/3G)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
Ik heb android 5.0 weer opnieuw geflasht, maar mijn onderste knoppen blijven het niet doen, wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:49
BJR98 schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:43:
Ik heb android 5.0 weer opnieuw geflasht, maar mijn onderste knoppen blijven het niet doen, wat moet ik doen?
Ik op android police gelezen dat een full factory wipe kan helpen!

Wat een geklooi was dat flashen trouwens, eerst ziet Windows mijn telefoon niet, gedoe met ADB drivers. Nadat ik alles had verwijderd en nieuwe Google ADB driver heb gevonden werkte dit. Toen de 'missing system.img' error . De zip uitgepakt en alles los geflashed, en daarna wilde telefoon niet meer booten, blijft hangen op bewegende bolletjes voor 30 minuten. Nadat ik de cache via recover had gewist wilde hij eindelijke starten.... Goed gedaan Google !

[ Voor 44% gewijzigd door pipo1000 op 16-11-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
Is een full factory wipe, die optie in dat boot menu"of hoe dat ook mag heten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
BJR98 schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:43:
Als deze stappen niet werken lijkt het helaas op een hardware probleem, dat is ook de conclusie die ik van XDA haal.
- Factory reset
- Flash een factory image (telefoon word helemaal gewiped)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
Maar het rare is dat het alleen bij de knoppen zo is, op het moment dat ik op het lockscreen zit, werkt het onderste deel van touchscreen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:49
BJR98 schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:56:
Is een full factory wipe, die optie in dat boot menu"of hoe dat ook mag heten"?
yep, vanuit Recover ;

Finally, a warning: this "dirty" flash may cause you to experience the missing back / recents menu bug, where upon booting your device will have no back or recent apps navigation buttons. At this time, the only solution we are aware of is wiping the device. The old fix no longer works reliably. If anyone has a workaround, let us know.

http://www.androidpolice....res-how-to-get-around-it/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
Mijn engels is niet al te best, bedoelen ze met wiping the device dat ik terug moet gaan naar kitkat of dat ik 5.0 opnieuw moet instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
Als ik terug ga naar kitkat 4.4 en de bootloader weer op lock zet, dan kunnen ze toch nooit achterhalen dat ik überhaupt heb geflasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
terugbooten naar android 4.4.4 kitkat had geen zin, dus gewoon weer terug gegaan naar android 5.0, maar heeft iemand nog tips in het nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Laatst online: 16-02 09:22
pipo1000 schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:54:
...daarna wilde telefoon niet meer booten, blijft hangen op bewegende bolletjes voor 30 minuten. Nadat ik de cache via recover had gewist wilde hij eindelijke starten....
Die eerste boot ging bij mij ook niet goed, bleef ook hangen bij die bewegende bolletjes. Na een minuut of 5 was ik daar wel klaar mee en heb ik de power/unlock knop een tijdje ingerukt. Toen probeerde het ding het nog eens en sindsdien loopt het allemaal heel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
maar dat is mijn probleem niet, mijn probleem is dat de touch knoppen niks doen, maar ik weet zeker dat het niet aan het touchscreen ligt, want op lockscreen werkt camera op de onderste balk wel nog gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

lord.farquaad schreef op zondag 16 november 2014 @ 17:49:
[...]

Die eerste boot ging bij mij ook niet goed, bleef ook hangen bij die bewegende bolletjes. Na een minuut of 5 was ik daar wel klaar mee en heb ik de power/unlock knop een tijdje ingerukt. Toen probeerde het ding het nog eens en sindsdien loopt het allemaal heel aardig.
De eerste keer booten na de flash of een factory reset duurt gewoon erg lang. Uiteindelijk komt die er wel door.

Lollipop werkt goed, alleen weigert TomTom nu dienst. -O-

[ Voor 5% gewijzigd door MegaTronics op 16-11-2014 18:49 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
Ik denk toch dat het een hardware matig probleem is, want die camera werkt alleen, omdat dat gebied iets hoger zit. Nu heb ik handmatig geflasht en zou officieel mijn garantie verlopen zijn, maar op het moment dat ik de bootloader weer lock, kunnen zij dan zien dat ik hem ooit heb unlocked?

[ Voor 7% gewijzigd door BJR98 op 16-11-2014 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
BJR98 schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:49:
Ik denk toch dat het een hardware matig probleem is, want die camera werkt alleen, omdat dat gebied iets hoger zit. Nu heb ik handmatig geflasht en zou officieel mijn garantie verlopen zijn, maar op het moment dat ik de bootloader weer lock, kunnen zij dan zien dat ik hem ooit heb unlocked?
Ik snap alleen niet waarom je met het upgraden van een OS met de software van de fabrikant van het OS je recht op garantie zou verliezen? Je doet geen rare aanpassingen het is gewoon een ondersteunde upgrade methode van Google, en het is een developer telefoon.

En als je een factory image installeert en controlleerd of de bootloader locked is kunnen ze doorgaan niet zien dat hij ooit unlocked is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
revertive schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:53:
[...]

Ik snap alleen niet waarom je met het upgraden van een OS met de software van de fabrikant van het OS je recht op garantie zou verliezen? Je doet geen rare aanpassingen het is gewoon een ondersteunde upgrade methode van Google, en het is een developer telefoon.

En als je een factory image installeert en controlleerd of de bootloader locked is kunnen ze doorgaan niet zien dat hij ooit unlocked is geweest.
Klopt wat je zegt, echter bootloader unlocken = dag dag garantie.

ECHTER sommige fabrikanten blijken tegenwoordig minder moeilijk over te doen, en met een Nexus is dat helemaal geen probleem want je lockt de bootloader en zet Factory image erop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
Misschien een handige link voor als je wil updaten: http://www.reddit.com/r/A...ta_link_and_update_guide/
Op reddit zeggen sommige ook al dat ze de update binnen hebben.

Zelf wacht ik tot de officiële ota update, ik krijg bij zulke dingen het altijd voor elkaar om iets verkeerds te doen. Maar ik heb het gevoel dat het wachten nog wel een tijdje gaat duren. :(

[ Voor 20% gewijzigd door markdm op 16-11-2014 19:41 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markdm schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:40:
Misschien een handige link voor als je wil updaten: http://www.reddit.com/r/A...ta_link_and_update_guide/
Op reddit zeggen sommige ook al dat ze de update binnen hebben.

Zelf wacht ik tot de officiële ota update, ik krijg bij zulke dingen het altijd voor elkaar om iets verkeerds te doen. Maar ik heb het gevoel dat het wachten nog wel een tijdje gaat duren. :(
Kan in princiepe niets fout gaan. Dit is de OTA die je normaal aangeboden krijgt op jouw telefoon als je aan de beurt bent. Je hoeft hier ook geen root access voor te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:46:
[...]

Kan in princiepe niets fout gaan. Dit is de OTA die je normaal aangeboden krijgt op jouw telefoon als je aan de beurt bent. Je hoeft hier ook geen root access voor te hebben.
Ik neem dat je bedoelt dat je dit gewoon kan sideloaden zonder verlies van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:46
[...]

Oh ja?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/Screenshot_2014-11-16-20-11-07.png
FicoF schreef op zondag 16 november 2014 @ 15:45:
Precies, daar heb je dus niks aan. Vind het nogal raar dat ik een aparte app nodig heb voor zo'n standaard feature en dat dit in 5 blijkbaar nog niet geregeld is.
Je kan de app weer deïnstalleren nadat je de optie in hebt geschakeld. Of je doet het via adb zoals ik al zei.
BJR98 schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:49:
Nee, op de Nexus 4 is er geen 'tamper flag' aanwezig zoals bij de Nexus 5 dit wel het geval is.
Mizgala28 schreef op zondag 16 november 2014 @ 18:58:
Klopt wat je zegt, echter bootloader unlocken = dag dag garantie.

ECHTER sommige fabrikanten blijken tegenwoordig minder moeilijk over te doen, en met een Nexus is dat helemaal geen probleem want je lockt de bootloader en zet Factory image erop en klaar.
Onzin, want je kan je bootloader gewoon weer locken. En eerst je bootloader locken en daarna de factory image erop zetten zal niet gaan werken, andersom wel.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 19:46:
[...]

Nou, ik probeerde het en het werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 15-09 10:20

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Het is gewoon een verdomd slechte beurt met die silent mode. Eigenlijk stond mijn telefoon altijd op stil en je ziet toch notificaties. Nou ja. Vaker vliegtuigmodus dan maar ;-) ook wel lekker rustig.

Alleen xprivacy wil nog niet installeren, of beter gezegd xposed site ligt al hele dag plat, althans de apk downloads

Edit: dat was natuurlijk in reactie op Cubic X..

[ Voor 7% gewijzigd door letatcest op 16-11-2014 20:54 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
nMAD, ik doelde op KK maar in dat geval ben ik wel tevreden met die meter als ik de 5.0 OTA krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 01:41
Goed gedaan pipo, bedoel je? Je had namelijk ook gewoon even kunnen wachten op de OTA, zodat je dit soort fratsen niet krijgt. Google zet niet voor niets nadrukkelijk bij de factory images erbij dat het voor developers is bedoeld. :9

OT:

Vandaag ook tijd gevonden te flashen, ging zonder problemen. Heb het echter op mijn eigen manier gedaan, zodat ik vrijwel geen gegevensverlies heb. Gewoon lekker een voor een, uiteraard in de juiste volgorde, de images flashen. :)

Ohja, en die silent mode weten we nu wel mensen. Dat zal ongetwijfeld worden gepatched, Google kennende.

[ Voor 31% gewijzigd door djmelvee op 16-11-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizgala28 schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:20:
[...]

Ik neem dat je bedoelt dat je dit gewoon kan sideloaden zonder verlies van data.
Yep.
markdm schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:48:
[...]

Nou, ik probeerde het en het werkt niet :(
Zoveel kan er toch niet fout gaan?
ota file downloaden.
via adb naar revovery
powerknop indrukken en dan de volume up
ota file sideloaden en wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 09:06

RobTweaks

Captain Hindsight

Ja, vrijwel geen ervaring met het flashen van telefoons. Maar al met al heeft het niet veel langer dan 15 minuten gekost om mij in te lezen en het proces met vertrouwen af te ronden.

Ben hier en daar ook een error tegengekomen (missing system image, verkeerde USB-driver, etc.), maar binnen 3 kwartier draaide alles helemaal stabiel. Kan nou niet zeggen dat het rocket science was.

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
Is inderdaad niet zo moeilijk, wat wel echt heel kut is, is dat ik het net allemaal heb gedaan en waarschijnlijk mijn touch sensor in de onderste zwarte balk dood is. Dat gebied doet helemaal niks meer en is gister gebeurd. Weten jullie hier een oplossing voor, kan dit ook software matig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
BJR98 schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:49:
Is inderdaad niet zo moeilijk, wat wel echt heel kut is, is dat ik het net allemaal heb gedaan en waarschijnlijk mijn touch sensor in de onderste zwarte balk dood is. Dat gebied doet helemaal niks meer en is gister gebeurd. Weten jullie hier een oplossing voor, kan dit ook software matig zijn?
Dude, ik heb zojuist 3 pagina's terug gelezen en ben om de 4 posts jou tegen gekomen met deze vraag. Als niemand je antwoord geeft, ziet het er dan naar uit dat iemand antwoord heeft:? Vraag even rond op XDA-Developers, die kunnen je beter en sneller helpen dan hier. Trust me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
RobTweaks schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:47:
Ja, vrijwel geen ervaring met het flashen van telefoons. Maar al met al heeft het niet veel langer dan 15 minuten gekost om mij in te lezen en het proces met vertrouwen af te ronden.

Ben hier en daar ook een error tegengekomen (missing system image, verkeerde USB-driver, etc.), maar binnen 3 kwartier draaide alles helemaal stabiel. Kan nou niet zeggen dat het rocket science was.
Alleen er staat: ' enter "adb reboot recovery" and press [return]' maar waar staat [return]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
markdm schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:04:
[...]

Alleen er staat: ' enter "adb reboot recovery" and press [return]' maar waar staat [return]?
Dat is je Enter toets. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
Iemand nog een goeie mogelijkheid gevonden voor de "Automatische Helderheid" functie? De 'nieuwe' mogelijkheid vind ik niet zo prettig als de oude, die zich constant aanpast aan het licht om je heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
StevoMark10 schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:11:
Iemand nog een goeie mogelijkheid gevonden voor de "Automatische Helderheid" functie? De 'nieuwe' mogelijkheid vind ik niet zo prettig als de oude, die zich constant aanpast aan het licht om je heen
Zet het uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Dat doe ik ook, 'error: device not found'

En dan nog twee vragen erover: ik heb die Google USB Driver gedownload maar wat moet ik er dan mee doen? Ik zie nergens iets om het uit te voeren of te installeren. En moet je de OTA file op je mobieltje of computer downloaden?
Sorry voor een enorme reusachtige n00b zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
markdm schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:16:
[...]

Dat doe ik ook, 'error: device not found'

En dan nog twee vragen erover: ik heb die Google USB Driver gedownload maar wat moet ik er dan mee doen? Ik zie nergens iets om het uit te voeren of te installeren. En moet je de OTA file op je mobieltje of computer downloaden?
Sorry voor een enorme reusachtige n00b zijn :(
Ik stel je voor eerst maar eens een tutorial te gaan zoeken hoe ADB werkt, want zo te horen heb je nog helemaal niets ingesteld. Durft te wedden dat je Bootloader ook nog locked is :')

Kijk hier maar eens.

Een nog slimmer plan lijkt me, in jouw geval, te wachten op de OTA. Krijg het idee dat je er niet al te veel kennis in hebt namelijk.. No offense, maar je zit wel te kloten met je core van je toestel he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
djmelvee schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:19:
[...]

Ik stel je voor eerst maar eens een tutorial te gaan zoeken hoe ADB werkt, want zo te horen heb je nog helemaal niets ingesteld. Durft te wedden dat je Bootloader ook nog locked is :')

Kijk hier maar eens.

Een nog slimmer plan lijkt me, in jouw geval, te wachten op de OTA. Krijg het idee dat je er niet al te veel kennis in hebt namelijk.. No offense, maar je zit wel te kloten met je core van je toestel he.
Ik ga er nu wel op wachtten. Ik weet dat ik een enorme n00b op dit gebied ben.
En ik weet dat mijn boatloader nog locked is, maar die tutorial heeft daar helemaal niks over gezegd dus wist niet dat dat moest.
Na even googlen blijk is ook de Android SDK te moeten downloaden voor de Google USB Driver, ook niks over gezegd.
Dan maar weer lekker wachtten, krijg ik vast en zeker de laatste oplage van de update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
markdm schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:49:
[...]

Ik ga er nu wel op wachtten. Ik weet dat ik een enorme n00b op dit gebied ben.
En ik weet dat mijn boatloader nog locked is, maar die tutorial heeft daar helemaal niks over gezegd dus wist niet dat dat moest.
Na even googlen blijk is ook de Android SDK te moeten downloaden voor de Google USB Driver, ook niks over gezegd.
Dan maar weer lekker wachtten, krijg ik vast en zeker de laatste oplage van de update :(
De naam, Bootloader, zegt het al he. Waar refereer je naartoe, als je zegt dat er niets over is gezegd? Overal staat het namelijk, zelfs op de officiele site waar je de factory image van download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
djmelvee schreef op zondag 16 november 2014 @ 22:58:
[...]

De naam, Bootloader, zegt het al he. Waar refereer je naartoe, als je zegt dat er niets over is gezegd? Overal staat het namelijk, zelfs op de officiele site waar je de factory image van download.
In die reddit post is nooit het woord Bootloader genoemd. Daarom dacht ik er ook helemaal niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
markdm schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:12:
[...]

In die reddit post is nooit het woord Bootloader genoemd. Daarom dacht ik er ook helemaal niet aan.
Dé reddit post? Wtf, waar heb je het over!? Kijk op de developers site van Google waar je de images ook download, daar staat het behoorlijk duidelijk beschreven.

Of wacht, doe maar niet. Wacht maar gewoon op de OTA :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
djmelvee schreef op maandag 17 november 2014 @ 01:47:
[...]

Dé reddit post? Wtf, waar heb je het over!? Kijk op de developers site van Google waar je de images ook download, daar staat het behoorlijk duidelijk beschreven.

Kalm even, niet iedereen weet waar hij of zij moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Mizgala28 schreef op maandag 17 november 2014 @ 01:54:
[...]

Kalm even, niet iedereen weet waar hij of zij moet zoeken.
Ik ben heel kalm hoor :')

Maar zoals ik al in een eerdere reactie zei tegen de beste man/vrouw, lijkt het mij een goed plan om te wachten op de OTA als je zo onwetend bent. Je kunt er namelijk meer mee verpesten dan maken. OTA afwachten lijkt mij in dat geval slim. Probeer diegene er alleen maar voor te waarschuwen, meer niet. Hoe het nu overkomt, klinkt het alsof diegene meer gaat verkloten dan flashen. Vandaar mijn 'waarschuwing'. En vandaar ook dat ik erbij zet 'no offense, maar..' Begrijp dat het bot over kan komen, maar dat wordt in ieder geval niet zo bedoeld. Dat is altijd jammer van een geschreven tekst, je kunt niet horen hoe iemand iets 'zegt'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

wugfresh nrt downloaden, factory image downloaden, stappenplannen in die root kit volgen, android 5 gebruiken. Ook noobs kunnen het :-)

Dat gezegd hebbende, ben erg blij met android 5 na het een weekend gebruikt te hebben. Even wennen met de opties en bijvoorbeeld de do not disturb, maar daarna super relaxed. Hoop dingen hadden er al jaren in gemogen!

Het toestel is ook nog steeds snel, maar heel af en toe duurt het een seconde of 1,5 voordat een app geladen is. Tja. Daar kan ik wel op wachten. Verder is het allemaal supersmooth. De vraag is hoe lang het zo blijft, en of de batterij ook zo goed blijft als het nu al is. Volta is tot nu toe erg geslaagd.

[ Voor 66% gewijzigd door Jivebunny op 17-11-2014 08:55 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
djmelvee schreef op maandag 17 november 2014 @ 01:47:
[...]

Ik heb het over deze reddit postt die ik eerder in dit forum geplaatst heb. Ik ging er van uit dat die post precies zei wat je moest doen, wat dus niet blijkt te zijn (zoals bijvoorbeeld het kleine detail om je bootloader te unlocken zoals jij zei). Ik vond sommige dingen in die post ook gewoon onduidelijk.
En JA, ik wacht wel tot de OTA

[ Voor 5% gewijzigd door markdm op 17-11-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 16:04
Jivebunny schreef op maandag 17 november 2014 @ 08:52:
wugfresh nrt downloaden, factory image downloaden, stappenplannen in die root kit volgen, android 5 gebruiken. Ook noobs kunnen het :-)
Ik denk zeker dat het mij ook wel zou lukken, wacht alleen wel op de OTA. Zo`n stappenplan is leuk, maar als je niet begrijpt wat je doet gaat het vaak mis is mijn ervaring. Het lijkt erop alsof hier allerlei users komen die wel willen updaten en maar niet de moeite nemen om zichzelf even goed in te lezen.

Om de OTA sneller binnen te halen kon je bij KitKat de Google Service Framework cache leeghalen meen ik.Iemand daar al succes mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
markdm schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:02:
[...]

Ik heb het over deze reddit postt die ik eerder in dit forum geplaatst heb. Ik ging er van uit dat die post precies zei wat je moest doen, wat dus niet blijkt te zijn (zoals bijvoorbeeld het kleine detail om je bootloader te unlocken zoals jij zei). Ik vond sommige dingen in die post ook gewoon onduidelijk.
Daar staat ook wel redelijk duidelijk in wat te doen om te flashen. Maar de voorbereiden voor het flashen staat er niet bij. Als je er geen kennis van hebt, is het een lastig klusje. Maar met de juiste tutorial is het wel te doen. Zal, zodra ik thuis ben en als je wilt, een kijken waar ik er nog eentje heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
djmelvee schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:11:
[...]

Daar staat ook wel redelijk duidelijk in wat te doen om te flashen. Maar de voorbereiden voor het flashen staat er niet bij. Als je er geen kennis van hebt, is het een lastig klusje. Maar met de juiste tutorial is het wel te doen. Zal, zodra ik thuis ben en als je wilt, een kijken waar ik er nog eentje heb. :)
Dat verklaard het dus, daar had ik ook niet aan gedacht. Maar ik wacht wel gewoon, zolang duurt het waarschijnlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:29
Heb mijn Nexus 4 gisteren ook even van Lollipop voorzien. Wilde in eerste instantie wachten op de OTA maar mijn telefoon zat dusdanig vol dat een compleet schone installatie ook geen kwaad kon, buiten dat hoef ik nu niet te wachten natuurlijk :P Het flashen vond ik zelf vrij eenvoudig maar heb dat soort dingen wel een paar keer vaker gedaan, draaide eerder altijd custom roms op mijn ZTE Blade.

Eerste indrukken van het OS zijn goed. Draait soepel en de meeste van de apps die ik gebruik werken probleemloos, alleen Sygic lijkt nog niet lekker te werken dus navigeer tot die tijd wel met Waze. Heb de standaard launcer wel direct vervangen door Google Now, draaide die ook al onder KitKat. Zoals in dit topic al genoemd werd is de agenda app er niet op vooruit gegaan, verder heb ik weinig te klagen. Hoop vooral dat de accuduur er wat op vooruit gaat, aangezien dat vooralsnog de achilleshiel van de Nexus 4 is. Onder KitKat haalde ik het vaak net geen hele dag, hoop dat Volta in Lollipop hier enigszins verandering in gaat brengen. Hij staat er echter nog te kort op om daar nu iets zinnigs over te kunnen zeggen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
markdm schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:15:
[...]

Dat verklaard het dus, daar had ik ook niet aan gedacht. Maar ik wacht wel gewoon, zolang duurt het waarschijnlijk niet meer.
Ik verwacht dat dit niet veel langer gaat duren dat de OTA van de Nexus 5, die ergens deze week of begin volgende week wordt verwacht. Ligt eraan in welke batch van de uitrol je zit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

Hier een guide om lollipop op je Nexus 4 te zetten, zonder dat je root nodig hebt en zonder dat je apps eraf geknikkerd worden: http://www.reddit.com/r/A...ta_link_and_update_guide/

Ga ik vanavond ook eens proberen!

[edit] Ik zie dat het al meer gepost is hier 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Rub3s op 17-11-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
MiBe schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:38:
Heb mijn Nexus 4 gisteren ook even van Lollipop voorzien. Wilde in eerste instantie wachten op de OTA maar mijn telefoon zat dusdanig vol dat een compleet schone installatie ook geen kwaad kon, buiten dat hoef ik nu niet te wachten natuurlijk :P Het flashen vond ik zelf vrij eenvoudig maar heb dat soort dingen wel een paar keer vaker gedaan, draaide eerder altijd custom roms op mijn ZTE Blade.

Eerste indrukken van het OS zijn goed. Draait soepel en de meeste van de apps die ik gebruik werken probleemloos, alleen Sygic lijkt nog niet lekker te werken dus navigeer tot die tijd wel met Waze. Heb de standaard launcer wel direct vervangen door Google Now, draaide die ook al onder KitKat. Zoals in dit topic al genoemd werd is de agenda app er niet op vooruit gegaan, verder heb ik weinig te klagen. Hoop vooral dat de accuduur er wat op vooruit gaat, aangezien dat vooralsnog de achilleshiel van de Nexus 4 is. Onder KitKat haalde ik het vaak net geen hele dag, hoop dat Volta in Lollipop hier enigszins verandering in gaat brengen. Hij staat er echter nog te kort op om daar nu iets zinnigs over te kunnen zeggen.
Volgens Google helpt project Volta vooral met het verlengenbvan de stand-by accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:19
Heb 5.0 ook draaien hier. Helaas kan ik niet meer sms-en, Hollandsnieuwe, op het Vodafone netwerk dus. Heb al even gezocht maar kan nog geen werkende oplossing vinden helaas.

Er verschijnt een 011 voor elk telefoonnummer waar ik een sms heen wil sturen. Hopelijk komt er snel een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

martijn k. schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:17:
Er verschijnt een 011 voor elk telefoonnummer waar ik een sms heen wil sturen. Hopelijk komt er snel een fix.
Wat is je location, je land of taal waarin je draait? 011 is namelijk een netnummer voor alle Amerikaanse landen??? Misschien heeft het daar mee te maken? Als je gewoon Nederlands draait is en dit probleem hebt, weet ik het ook niet.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Jivebunny schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:43:
[...]

Wat is je location, je land of taal waarin je draait? 011 is namelijk een netnummer voor alle Amerikaanse landen??? Misschien heeft het daar mee te maken? Als je gewoon Nederlands draait is en dit probleem hebt, weet ik het ook niet.
Hij zegt dat 011 juist verschijnt zodra hij een sms wilt sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Ja bellen werkt gewoon, enkel sms geeft dit probleem. Zo ook op de nexus 5, lees dat topic maar eens hier. Ook op XDA heb ik het probleem gevonden, maar voor zover ik kan vinden heeft enkel Vodafone NL dit probleem (en alle dochters hiervan) en wordt er helaas niet teveel aandacht aan besteedt op XDA.

Ik heb verder niet zoveel geprobeerd, dit hebben anderen al gedaan (voornamelijk nexus 5 gebruikers). Alle sms apps geven dit probleem, sms provider nummer staat gewoon goed. Downgrade je naar 4.4.4 is het probleem verholpen, maar daar heb ik geen zin in natuurlijk.

Ook heb ik een topic gevonden op het Vodafone forum, Vodafone schijnt er in elk geval mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Vreemd, 011 staat nu niet meer in beeld in Hangouts. Maar sms werkt nog steeds niet, tenzij ik mijzelf een sms verstuur, deze komt wel aan...

Hopelijk wordt dit snel opgelost.

edit-

Link naar vodafone forum met hetzelfde probleem:

http://forum.vodafone.nl/...roid-Lollipop/td-p/215639

[ Voor 31% gewijzigd door martijn k. op 17-11-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Vreemd, heb ook Nexus 4 met Vodafone NL... Geen enkel probleem met SMSen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De logica van het uitroepteken bij het signaal icoontje ontgaat mij een beetje.
Dit is om aan te geven dat je niet op het internet zit(3/4G en/of wifi), terwijl je eerder zou denken dat je geen ontvangst/bereik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markdm schreef op maandag 17 november 2014 @ 09:02:
[...]

In de Reddit post staat dus wel duidelijk wat te doen;
Prerequisites:

Install Minimal ADB

Install Android USB Driverr

Enable developer options, then enable USB Debugging

Download the OTA file (link above)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-09 18:29
Ik heb gisteren de OTA geflasht. Mijn eerste indrukken: Alles loopt net zo soepel als op kitkat, maar ook niet beter (niet dat daar over te klagen valt, ik had eigenlijk nooit problemen met de prestaties).
Maar er is wel een aantal kleine problemen:
1. Ik had een pincode ingesteld zodat ik de nieuwe face-unlock kon proberen, maar nu kan ik de vergrendeling niet meer uitzetten. Ik kan wisselen tussen verschillende ontgrendelmethodes, maar helemaal uitzetten mag niet meer. Ook als ik face unlock uitzet en alle gegevens daarvan weggooi.
2. De batterijstatistieken kloppen van geen kant. Alles bij elkaar komen de percentages net boven de 50% uit. Hij zegt ook niet meer hoe lang hij al op een batterij doet, alleen wanneer ik hij voor het laatst op 100% was.
3. Het nieuwe multitaskscherm is onhandig en irritant. Er staat een zoekbalk die ik niet nodig heb en hoewel het er leuk uitziet, is het totaal niet overzichtelijk. Geef mij die ouwe maar. Is dit er met een launcher uit te modden of moet ik dan aan de custom rom?
Over het algemeen ben ik wel tevreden hoor, ook al is er niet eens zo heel veel veranderd (de grootste veranderingen zitten in de verschillende apps, maar daar krijgt toch iedereen updates van). Maar het voelt toch lekker om het nieuwste te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:15
debroervanhenk schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:51:
3. Het nieuwe multitaskscherm is onhandig en irritant. Er staat een zoekbalk die ik niet nodig heb en hoewel het er leuk uitziet, is het totaal niet overzichtelijk. Geef mij die ouwe maar. Is dit er met een launcher uit te modden of moet ik dan aan de custom rom?
over de zoekbalk, installeer een andere launcher, bv Nova launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03
Ik ben mijn Nexus 4 echt zooooooooooo zat....

Moest vanmorgen een telefoonnummer bellen wat in mijn telefoonboek staat. Telefoonnummer heb ik vorige week nog gebeld, maar vanmorgen kon dat opeens niet meer, want het was een "niet bestaand nummer"... 8)7 |:( |:(

Er is altijd wel wat mis met dat ding, vanmorgen heeft ie alle hoeken van de auto gezien :') :')
Dat is het enige goede schijnbaar, niet kapot te krijgen O-)

Hopelijk vandaag een OnePlusOne pre-orderen, dan kan deze linea recta de vuilnisbak in (lees, een muur koppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Ik heb gisteren de OTA geflasht. Mijn eerste indrukken: Alles loopt net zo soepel als op kitkat, maar ook niet beter (niet dat daar over te klagen valt, ik had eigenlijk nooit problemen met de prestaties).
1. Ik had een pincode ingesteld zodat ik de nieuwe face-unlock kon proberen, maar nu kan ik de vergrendeling niet meer uitzetten. Ik kan wisselen tussen verschillende ontgrendelmethodes, maar helemaal uitzetten mag niet meer. Ook als ik face unlock uitzet en alle gegevens daarvan weggooi.
2. De batterijstatistieken kloppen van geen kant. Alles bij elkaar komen de percentages net boven de 50% uit. Hij zegt ook niet meer hoe lang hij al op een batterij doet, alleen wanneer ik hij voor het laatst op 100% was.
Over het algemeen ben ik wel tevreden hoor, ook al is er niet eens zo heel veel veranderd (de grootste veranderingen zitten in de verschillende apps, maar daar krijgt toch iedereen updates van). Maar het voelt toch lekker om het nieuwste te hebben.
1) Wellicht komt dit omdat encryptie is ingeschakeld?

2) Dat heb ik inderdaad ook al gezien. Lijkt wel of het nu een percentage is van de 'totale accu' i.p.v. het deel wat is verbruikt, zoals dit eerst het geval was.
Ossi schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:19:
Hopelijk vandaag een OnePlusOne pre-orderen, dan kan deze linea recta de vuilnisbak in (lees, een muur koppen).
Stuur hem dan maar naar mij toe, ik vergoed de verzendkosten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door nMad op 17-11-2014 14:43 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
nMad schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:42:
[...]

Zonet mijn n4 gelollipopped en de encryptie staat standaard UIT bij mij. Had onder kitkat zelf de encryptie aangezet, maar staat nu dus weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Mizgala28 schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:13:
[...]

Volgens Google helpt project Volta vooral met het verlengen van de stand-by accu duur.
Het grootste deel van mijn tijd staat mijn Nexus 4 ook in stand-by. Vond hem onder KitKat altijd vrij veel verbruiken in idle-modus dus kan eventueel het verschil betekenen tussen de dag net wel of net niet halen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ossi schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:19:
Ik ben mijn Nexus 4 echt zooooooooooo zat....

Moest vanmorgen een telefoonnummer bellen wat in mijn telefoonboek staat. Telefoonnummer heb ik vorige week nog gebeld, maar vanmorgen kon dat opeens niet meer, want het was een "niet bestaand nummer"... 8)7 |:( |:(

Er is altijd wel wat mis met dat ding, vanmorgen heeft ie alle hoeken van de auto gezien :') :')
Dat is het enige goede schijnbaar, niet kapot te krijgen O-)

als je scherm nog heel is wil ik hem graag overnemen voor een leuk bedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 06-09 16:40
Mizgala28 schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:13:
[...]

Volgens Google helpt project Volta vooral met het verlengenbvan de stand-by accu duur.
Ja en nee. Project Volta maakt het makkelijker voor app ontwikkelaars om niet te veel stroom tijdens standby te gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld door toe te staan dat wakes op een handiger moment worden uitgevoerd (bijvoorbeeld wanneer andere apps dat ook nodig hebben), dan hoeft de telefoon minder vaak wakker te worden en gebruikt ie dus minder stroom. Het is echter aan app ontwikkelaars om hier ook gebruik te van gaan maken, het zal dus waarschijnlijk even duren voordat je Project Volta echt gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
MiBe schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:22:
[...]

Het grootste deel van mijn tijd staat mijn Nexus 4 ook in stand-by. Vond hem onder KitKat altijd vrij veel verbruiken in idle-modus dus kan eventueel het verschil betekenen tussen de dag net wel of net niet halen.
Als hij veel gebruikte in stand-by is er echt iets mis. Bij mij is het 1% per uur ofzo.
Heb je een virtuele provider (bv. telfort op KPN netwerk)? Zo ja, flash dan sowieso maar de .48 radio! (Bij KitKat dan)
Gebruik anders eens betterbatterystats (zie XDA voor gratis versie), en check wat zoveel batterij slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
nMad schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:42:
Bij mij heeft encryptie nooit aangestaan, en dat is nu ook niet het geval.

elpino.rv schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:13:over de zoekbalk, installeer een andere launcher, bv Nova launcher
Ik heb Nova al geïnstalleerd en heb ook geen zoekbalk op het thuisscherm, maar dat doet niets aan het multitaskscherm. Ik weet ook niet of een launcher dat überhaupt kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:00
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AHS5xHVl.jpg

OTA update aan het downloaden. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
Bigf00t schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:13:
[afbeelding]

OTA update aan het downloaden. Ik ben benieuwd!
Hier is hij ook bezig! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Jammer hier werkt het niet.

Alle opdrachten doen het gewoon telefoon gaat in recovery en zodra ik de opdracht geef adb sideload ...zip

loading: ....zip
error: device not found.

En niks dan meer....iemand een idee.

Anders wacht ik op de OTA. Maar kan niet zo moeilijk zijn toch...

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

Ook bij schoonzus komt de OTA al binnen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aveenhuysen schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:41:
Jammer hier werkt het niet.

Alle opdrachten doen het gewoon telefoon gaat in recovery en zodra ik de opdracht geef adb sideload ...zip

loading: ....zip
error: device not found.

En niks dan meer....iemand een idee.

Anders wacht ik op de OTA. Maar kan niet zo moeilijk zijn toch...
Wat zie je als je "adb devices" intypt? Je zou hier jouw telefoon moeten zien.
Is dat niet het geval, dan zou ik de drivers opnieuw installeren en kijken of je usb debugging wel aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Op mijn N4 (Android 5.0) heb ik de 3G Watchdog app om datagebruik bij te houden. Echter geeft de app veel te hoog datagebruik aan. Telfort en Android zelf geven maar 1/3 van het gebruik aan van wat Watchdog aangeeft. En ik ga er van uit dat Telfort sowieso klopt.

Iemand hier ook last van ?

[ Voor 3% gewijzigd door thorgal21 op 17-11-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:58:
[...]

Wat zie je als je "adb devices" intypt? Je zou hier jouw telefoon moeten zien.
Is dat niet het geval, dan zou ik de drivers opnieuw installeren en kijken of je usb debugging wel aan hebt staan.
Het serienummer .......... device

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Nu doet ie het wel. Even deze drivers geinstalleerd (Windows 8.1 Pro)

You should post this answer in Stack Exchange's Android Enthusiast. Anyway, try to install the universal ADB Driver: download.clockworkmod.com/test/UniversalAdbDriverSetup6.msi – Leonardo Sapuy Nov 29 '13

http://stackoverflow.com/...indows-8-64-bit-no-compat

Bedankt voor de hulp :) :) :)

[ Voor 25% gewijzigd door aveenhuysen op 17-11-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 15-09 10:20

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

't Is een eindje zoeken, maar het zit bij beveiliging --> smart lock, keertje pin invoeren en dan kun je daar gezichtsherkenning verwijderen.

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:33
Ik zit sterk te overwegen om weer terug naar Kitkat te gaan. Ik merk geen noemenswaardig prestatieverschil tussen ART en Dalvik, waarmee 5.0 eigenlijk alleen grafisch een verandering is. Functioneel zitten er wat handige nieuwe elementen in, zeker, maar daar staan net zoveel onhandigheden tegenover. Zowel bugs (o.a. niet meer kunnen SMSen op VF, het niet kunnen sluiten van alle recent windows) als bewuste keuzes van Google. Zeker het 'geen alarm in stille modus' vind ik een merkwaardige keuze 8)7. Daarnaast werkt ongeveer 25% van m'n apps niet meer (volledig) en ook het ontbreken van ondersteuning door Xposed ervaar ik als een verlies in gebruiksgemak van de telefoon.

Eigenlijk de eerste keer sinds 1.6 dat ik toch een beetje teleurgesteld ben in een grote update van Android, hoewel ik erken dat dat ook deels de schuld is van app-ontwikkelaars. Android 5.0 heeft voor mij potentie, maar pas zodra de bugs zijn gladgestreken en developers hun apps op orde hebben (en er met Xposed weer wat te tweaken valt >:)).

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

Tom Paris schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:49:
het niet kunnen sluiten van alle recent windows
Wat bedoel je hiermee? Onder KitKat kon je toch ook niet alle recent gebruikte apps in één keer sluiten, of begrijp ik je verkeerd?
Daarnaast werkt ongeveer 25% van m'n apps niet meer (volledig)
Ben ik wel benieuwd welke apps je gebruikt. Zelf nog geen noemenswaardige problemen tegengekomen, behalve Inbox die blijft crashen als ik wat met oude mails wil doen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
jacobras schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:12:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Onder KitKat kon je toch ook niet alle recent gebruikte apps in één keer sluiten, of begrijp ik je verkeerd?
Dit: http://www.androidpolice....er-youve-cleared-them-all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
Zeker het 'geen alarm in stille modus' vind ik een merkwaardige keuze 8)7.
Je hebt 3 keuzes
- Geen: Oftewel helemaal niks, lijkt me logisch.
- Prioriteit: Dingen die prioriteit hebben, in te stellen in Instellingen -> Geluid & Meldingen -> Onderbrekingen.
- Alle: Alle geluiden staan aan.

En daarom is het dus dat je je alarm niet hoort als je Geen kiest er komt geen geluid van je telefoon. 8)7 Als je een wekker wilt dan moet je Prioriteit kiezen, een wekker is standaard prioriteit dus die hoef je niet in te stellen bij instellingen.

[ Voor 12% gewijzigd door revertive op 18-11-2014 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Pff ik twijfel nu een beetje of ik voor 5.0 ga, dus als de OTA melding binnen is maar een back-up maken via wug fresh en daarna normaal OTA installeren, niet goed dan ga ik vrolijk terug tot Google de boel fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
revertive schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:26:
[...]

Je hebt 3 keuzes
- Geen: Oftewel helemaal niks, lijkt me logisch.
- Prioriteit: Dingen die prioriteit hebben, in te stellen in Instellingen -> Geluid & Meldingen -> Onderbrekingen.
- Alle: Alle geluiden staan aan.

En daarom is het dus dat je je alarm niet hoort als je Geen kiest er komt geen geluid van je telefoon. 8)7 Als je een wekker wilt dan moet je Prioriteit kiezen, een wekker is standaard prioriteit dus die hoef je niet in te stellen bij instellingen.
Met die uitleg volg je Google, en dat kan :) Ik zie het zo: je stelt een alarm in omdat je die juist wel wil horen. Stille modus of niet. Zo heeft het ook altijd gewerkt. Ik verwelkom de Priority Mode, maar geef de gebruiker dan een keuze tav het alarm.

Bij mij staat onder 'Priority Interruptions' 'Messaging' uit, toch pingelt Whatsapp continue in Priority mode. Als ik een alarm als wekker wil zetten, moet ik dus ook de hele nacht naar Whatsapp luisteren.

En ja, je kunt een 'downtime' instellen, maar dat zijn toch meer handelingen dan het oude systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door Tom Paris op 18-11-2014 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Tom Paris schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:40:
Bij mij staat onder 'Priority Interruptions' 'Messaging' uit, toch pingelt Whatsapp continue in Priority mode. Als ik een alarm als wekker wil zetten, moet ik dus ook de hele nacht naar Whatsapp luisteren.

En ja, je kunt een 'downtime' instellen, maar dat zijn toch meer handelingen dan het oude systeem.
Dat WhatsApp er doorheen komt in priority schijnt te komen omdat een WhatsApp verkeerde api gebruikt om die geluiden af te spelen. Zal zsm wel worden verholpen. Tot die tijd heb ik WhatsApp op stil gezet en met trillen aan. Het trillen wordt wel tegen gehouden in priority modus. Bovendien heb ik elke nacht van 2300u-7000u down time ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debroervanhenk
letatcest schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:58:
[...]
't Is een eindje zoeken, maar het zit bij beveiliging --> smart lock, keertje pin invoeren en dan kun je daar gezichtsherkenning verwijderen.
Ik kan de smart unlock wel verwijderen... maar ik wil de vergrendeling verwijderen. En dat kan nu niet meer. Ook niet als ik de gezichtsherkenning uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Tom Paris schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:40:
[...]
Ik heb events en herinneringen uitgezet in priority mode en geen last van whatsapp. Misschien is dat een voldoende workaround? Ik heb niet echt dat ik daardoor afspraken mis of zo.

Correctie, na nogmaals testen werkt het toch niet... :-( Bah.

[ Voor 6% gewijzigd door Jivebunny op 18-11-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

Tot zover heeft schoonzusje van Android 5.0 kunnen genieten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/L3R20Cu.png

Op naar de Turk. :')

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Zonde hoor. Hopelijk komt ie terug als nieuw (foto dan maar ook :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
elpino.rv schreef op maandag 17 november 2014 @ 16:56:
[...]

Als hij veel gebruikte in stand-by is er echt iets mis. Bij mij is het 1% per uur ofzo.
Heb je een virtuele provider (bv. telfort op KPN netwerk)? Zo ja, flash dan sowieso maar de .48 radio! (Bij KitKat dan)
Gebruik anders eens betterbatterystats (zie XDA voor gratis versie), en check wat zoveel batterij slurpt.
Bij mij minstens het dubbele, als dat ding 16 uur niet aan de lader hangt zit je dan al snel op 30%+

Heb inderdaad een virtuele provider (Ben -> T-Mobile netwerk), maakt dat zoveel verschil qua stand-by verbruik dan? Mocht het straks ook mogelijk zijn om die op Lollipop te flashen is dat wellicht interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
MiBe schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:41:
[...]

Bij mij minstens het dubbele, als dat ding 16 uur niet aan de lader hangt zit je dan al snel op 30%+

Heb inderdaad een virtuele provider (Ben -> T-Mobile netwerk), maakt dat zoveel verschil qua stand-by verbruik dan? Mocht het straks ook mogelijk zijn om die op Lollipop te flashen is dat wellicht interessant.
Er zaten verschillende bugs in de radio o.a. met virtuele providers. .48 was een hele stabiele radio, die daarna allemaal zijn gekomen hadden bijna allemaal wel wat. In het forum op XDA zie je ook veel mensen die terug gaan naar de .48 als ze problemen hebben. Hopelijk is die van lollipop beter.
http://forum.xda-develope...modem-collection-t2087227

Ben wel benieuwd naar de resultaten hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

En let op, wifi versus mobiel netwerk voor data is een echt groot verschil. wifi is bij mij ongeacht versie inderdaad 1% per uur of zo soms.

Maar zodra ik em niet aan de wifi hang, en alleen mobiel data gebruik over de hele dag, haal ik het einde niet eens.

Nu met 85% van de tijd aan de wifi heb ik 's avonds om 21 uur nog vaak 50% over...

Heb namelijk een tijdje zonder de wifi op werk gezeten, en alleen alles mobiel data gedaan. Om te janken de batterij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb gisteren gewoon de OTA gekregen (N4, Simyo), net als mijn vrouw (N5, Tele2). Geen problemen, wel een hoop om aan te wennen zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

De OTA is inmiddels op pauze gezet, voor zowel de Nexus 5 als 4: http://androidworld.nl/ni...breekt-uitrol-android-50/. Kreeg gisteren op mijn Nexus 4 de "an update is available"-popup, vanmorgen was die verdwenen en gaf het systeem aan up-to-date te zijn. Interessant dat ook de popup dus verdwijnt als een update wordt ingetrokken. Wel zo handig.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21
Heeft iemand de functie 'Vertrouwd gezicht' onder 'Smart Lock' werkend? Op mijn Nexus 4 is deze optie grijs met de mededeling 'Uitgeschakeld door beheerder'.

Ik vind het maar onhandig dat ik eerst moet vegen alvorens te kunnen unlocken...
Pagina: 1 ... 58 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]