Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
het zal hier misschien al langsgekomen zijn maar ik heb de battery drains van mijn N4 achterhaald :p

- Facebook messenger (gedeinstalleerd)
- Bluetooth (zoveel mogelijk uitzetten)

die 2 zorgden ervoor dat ik vaak de middag amper haalde, terwijl ik niet zo heel veel doe. Nu kom ik met weinig gebruik net de dag weer door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:39

Kheos

FP ProMod
rg-mohwa schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 14:43:
de 3 softbuttons (onderaan) werken sinds vanmorgen niet meer. iemand daar ervaring mee ?
yup. Heb hem opgestuurd (was nog in garantie) en weer teruggekregen met een nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Ultraman schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:09:
Hehe, bij mij doen de softbuttons het keurig.
De hard-buttons beginnen echter wat minder te worden. Met name de power knop moet ik wel eens meerdere pogingen bij ondernemen om de telefoon te unlocken... :(
bij mij ook, heb inmiddels 2 quides gevonden, moet het zelf nog wel doen (eerst een T5 torx regelen)
http://forum.xda-develope...s-4-power-button-t2735908
http://moonlightknighthk....4-power-or-volume-button/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Nou als het goed is wordt Android L deze week officieel aangekondigd.

Ik vraag mij af of Nexus 4 ook de L update krijgt, hij is dan wel 2 jaar oud maar als de Moto G het kan krijgen hoort de Nexus 4 dat ook, de toestel kan het met gemak aan.

En als die de update krijgt blijft de vraag over hoe lang het duurt voordat die via OTA uitkomt, voor KK moest je vrij lang wachten vond ik, dan doet Apple dat helaas wel beter qua snelheid van uitbrengen van de OTA's.

Maar goed, wat de naam ook wordt ik ben benieuwd naar de de vorm van de easter egg die samen met de nieuwe versie uitkomt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 13-10-2014 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 01:41
Mizgala28 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:07:
Nou als het goed is wordt Android L deze week officieel aangekondigd.

Ik vraag mij af of Nexus 4 ook de L update krijgt, hij is dan wel 2 jaar oud maar als de Moto G het kan krijgen hoort de Nexus 4 dat ook, de toestel kan het met gemak aan.

En als die de update krijgt blijft de vraag over hoe lang het duurt voordat die via OTA uitkomt, voor KK moest je vrij lang wachten vond ik, dan doet Apple dat helaas wel beter qua snelheid van uitbrengen van de OTA's.

Maar goed, wat de naam ook wordt ik ben benieuwd naar de de vorm van de easter egg die samen met de nieuwe versie uitkomt :)
Android L (5.0) komt voor de Nexus 4 uit. Er zijn al verschillende 'Mako', wat de developer name voor Nexus 4 is, developer previews van L uitgekomen en het is ook al officieel aangekondigd. Ook is dat al meermaals in dit topic gezegd, dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:46
djmelvee schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:37:
Android L (5.0) komt voor de Nexus 4 uit. Er zijn al verschillende 'Mako', wat de developer name voor Nexus 4 is, developer previews van L uitgekomen en het is ook al officieel aangekondigd. Ook is dat al meermaals in dit topic gezegd, dacht ik..
Ik kan anders geen officiële Android L developer preview voor de Nexus 4 vinden, er zijn slechts ports beschikbaar.

Heb je een bron van die officiële aankondiging? Dit kan ik namelijk niet vinden.

Desalniettemin hoop ik dat de Nexus 4 wel de update naar Android L gaat krijgen!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

elpino.rv schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:43:
[...]

bij mij ook, heb inmiddels 2 quides gevonden, moet het zelf nog wel doen (eerst een T5 torx regelen)
http://forum.xda-develope...s-4-power-button-t2735908
http://moonlightknighthk....4-power-or-volume-button/
Hey nice. Daar kan ik op de duur wel iets mee. Bedankt :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
nMad schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 17:46:
[...]

Ik kan anders geen officiële Android L developer preview voor de Nexus 4 vinden, er zijn slechts ports beschikbaar.

Heb je een bron van die officiële aankondiging? Dit kan ik namelijk niet vinden.

Desalniettemin hoop ik dat de Nexus 4 wel de update naar Android L gaat krijgen!
De Nexus 4 wordt nog ondersteund. Zoek anders eventjes wat rond op Androidworld (punt en el) ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
djmelvee schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:57:
[...]

De Nexus 4 wordt nog ondersteund. Zoek anders eventjes wat rond op Androidworld (punt en el) ofzo..
Volgens de Google richtlijnen wordt de Nexus 4 niet meer ondersteund, de toestel is namelijk ouder dan 18 maanden.

Vandaar de twijfel of Android L voor de Nexus 4 uitkomt, en dan doel ik op de officiële van Google zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Mizgala28 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:28:
[...]

Volgens de Google richtlijnen wordt de Nexus 4 niet meer ondersteund, de toestel is namelijk ouder dan 18 maanden.

Vandaar de twijfel of Android L voor de Nexus 4 uitkomt, en dan doel ik op de officiële van Google zelf.
Zoals ik al zei, ga even kijken op Androidworld ipv jezelf herhalen. Ik zeg tegen je dat het officieel is bevestigd. Je gaat het daar vinden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Sinds kort is mijn scherm kapot van mijn nexus 4, in het midden (horizontaal) van mijn scherm registreert hij geen aanrakingen meer. Gelukkig boven het 'toetsenbord' zodat ik nog kan sms'en enz.

Nu ben ik aan het twijfelen om er een nieuwe display in te stoppen omdat ik best tevreden ben met mijn N4 maar het lijkt me dat dit nogal weggesmeten geld is.

Nu ben ik wel ontgoocheld in het feit dat de nexus 6 geen kleine versie heeft, en een nexus 5 is ook al niet meer zo nieuw. Dus hoop ik op een remake van de nexus 5. Zijn er andere toestellen die ik best in het oog hou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
eSCe schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:52:
Sinds kort is mijn scherm kapot van mijn nexus 4, in het midden (horizontaal) van mijn scherm registreert hij geen aanrakingen meer. Gelukkig boven het 'toetsenbord' zodat ik nog kan sms'en enz.

Nu ben ik aan het twijfelen om er een nieuwe display in te stoppen omdat ik best tevreden ben met mijn N4 maar het lijkt me dat dit nogal weggesmeten geld is.

Nu ben ik wel ontgoocheld in het feit dat de nexus 6 geen kleine versie heeft, en een nexus 5 is ook al niet meer zo nieuw. Dus hoop ik op een remake van de nexus 5. Zijn er andere toestellen die ik best in het oog hou?
Remake N5 gaat niet gebeuren. N6 wordt vermoedelijk 5,9 inch. Morgen zal deze worden aangekondigd, naar verluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 19:28
Geen 5.0 voor Nexus 4 :( Niet te geloven eigenlijk hoe slecht de support is, vooral voor een nexus telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:07
denial1986 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:23:
Geen 5.0 voor Nexus 4 :( Niet te geloven eigenlijk hoe slecht de support is, vooral voor een nexus telefoon.
Heb je een bron? Het enige wat ik kan vinden is dat hier niks over bekend is of dat hij wel beschikbaar komt voor de Nexus 4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
Faeshaas schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 18:29:
[...]

Heb je een bron? Het enige wat ik kan vinden is dat hier niks over bekend is of dat hij wel beschikbaar komt voor de Nexus 4..
Hier de bron: http://googleblog.blogspo...be-together-not-same.html

er staat:

Android 5.0 Lollipop, which comes on Nexus 6, Nexus 9 and Nexus Player, will also be available on Nexus 5, 7, 10 and Google Play edition devices in the coming weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:35
Was een foutje, Nexus 4 krijgt hem wel: http://www.androidpolice....get-android-5-0-lollipop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
Ow nice! Ik was serieus teleurgesteld, maar dit is dan weer mooi nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kan de Nexus 4nog langer mee, en dan de 5 want de 6 is te groot.

Hopen dat L wel net zo soepel draait als KK op een N4, zeker omdat Google het vooral op zwakke hardware te hebben getest.

Nu geduldig op de OTA wachten en in de gaten houden wat de mensen zeggen over de performance van L erop, zat mensen die niet op de OTA wachten maar gewoon direct een image downloaden als die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:03
Mizgala28 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:00:
Kan de Nexus 4nog langer mee, en dan de 5 want de 6 is te groot duur.

Hopen dat L wel net zo soepel draait als KK op een N4, zeker omdat Google het vooral op zwakke hardware te hebben getest.

Nu geduldig op de OTA wachten en in de gaten houden wat de mensen zeggen over de performance van L erop, zat mensen die niet op de OTA wachten maar gewoon direct een image downloaden als die beschikbaar is.
FTFY :P
Ik was aan het wachten op de aankondiging van de Nexus 6 in de hoop daarmee mijn Nexus 4 te vervangen, maar helaas is die veel te duur. Nou ja, dan eerst lollipop maar eens proberen op de N4, hopelijk wordt ie daar al een stuk beter van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Ik heb Lollipop 5.0 sinds vandaag in gebruik op m'n Nexus 4, werkt heerlijk moet ik zeggen. De App-Tray is daarentegen niet om aan te zien, hoop dat ze daar nog wel iets aan gaan doen.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:25
djmelvee schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:56:
Ik heb Lollipop 5.0 sinds vandaag in gebruik op m'n Nexus 4, werkt heerlijk moet ik zeggen. De App-Tray is daarentegen niet om aan te zien, hoop dat ze daar nog wel iets aan gaan doen.. :')
Welke rom? Stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Port van de developer versie. Klik hier voor deze port. Draait ontzettend stabiel, nog geen een error gehad en staat er sinds vanochtend op. :)

[ Voor 24% gewijzigd door djmelvee op 21-10-2014 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 07:42
djmelvee schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:25:
[...]

Port van de developer versie. Klik hier voor deze port. Draait ontzettend stabiel, nog geen een error gehad en staat er sinds vanochtend op. :)
Werkte inderdaad goed, ik miste enkel de mogelijkheid om de powerknop niet te moeten gebruiken (volume2wake en tapstatustosleep). Volgens mij is xposed nog niet ondersteund voor ART.

Wel fantastisch dat onze Nexus 4 ook zo snel Android 5 zal krijgen!

Voorlopig draai ik terug op Purity...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
BeArt schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:35:
[...]

Werkte inderdaad goed, ik miste enkel de mogelijkheid om de powerknop niet te moeten gebruiken (volume2wake en tapstatustosleep). Volgens mij is xposed nog niet ondersteund voor ART.

Wel fantastisch dat onze Nexus 4 ook zo snel Android 5 zal krijgen!

Voorlopig draai ik terug op Purity...
Een custom rom vergelijken met een stock Android versie.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 14:43
djmelvee schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:25:
[...]

Ik draai hem nu ook een paar dagen (B11), loopt beter dan verwacht van een geporte leak :)
Ik heb persoonlijk nog wel wat WiFi (moet handmatig connecten omdat authorisatie faalt) en Bluetooth (wil niet piaren met mijn carkit, maar ziet hem wel als paired device?) problemen waarvan ik hoop dat ze in de final opgelost zijn. Voor mij is deze ROM echter wel prima te gebruiken als daily driver :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 07:42
djmelvee schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 00:24:
[...]

Een custom rom vergelijken met een stock Android versie.. :')
helemaal stock is het niet volgens mij, maar ik begrijp je punt ;)
Ze doen goed werk daar bij XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Gurby schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:17:
[...]

Ik draai hem nu ook een paar dagen (B11), loopt beter dan verwacht van een geporte leak :)
Ik heb persoonlijk nog wel wat WiFi (moet handmatig connecten omdat authorisatie faalt) en Bluetooth (wil niet piaren met mijn carkit, maar ziet hem wel als paired device?) problemen waarvan ik hoop dat ze in de final opgelost zijn. Voor mij is deze ROM echter wel prima te gebruiken als daily driver :Y
Carkit ben ik eersgisteren inderdaad ook achter gekomen. Audio paired wel, contacts paired 'ie niet dus geen telefoon helaas haha. Zal ontgetwijfeld in de officiele OTA zijn opgelost allemaal, het is een blijft een port he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
https://www.youtube.com/watch?v=jJmmrC2Ej7U

Ik weet dat het een vroege poort is maar als ik zie hoe soepel deze poort werkt op de Nexus 4, wil ik eens weten hoe goed en soepel de officiele release van Google gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Mizgala28 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:09:
https://www.youtube.com/watch?v=jJmmrC2Ej7U

Ik weet dat het een vroege poort is maar als ik zie hoe soepel deze poort werkt op de Nexus 4, wil ik eens weten hoe goed en soepel de officiele release van Google gaat werken.
Zoals ik al had gezegd draai ik hem inderdaad al vanaf de dag dat 'ie er is. Loopt super, erg soepel en tot nu toe nog geen 1 keer een forced error gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Ik lees net dat vandaag de grote Lollipop OTA dat is voor alle Nexus apparaten. Ben benieuwd....

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
aveenhuysen schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:26:
Ik lees net dat vandaag de grote Lollipop OTA dat is voor alle Nexus apparaten. Ben benieuwd....
Alle nexus devices is wat overdreven geloof ik.

http://www.android.gs/and...10-what-you-need-to-know/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
aveenhuysen schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:26:
Nee alleen voor de wifi only tablets, blijkbaar heeft Google nogal problemen met de GSM update dus voor telefoons en tablets met 3G/4G modem.

Echter, we zullen het zien, ik wacht geduldig op de OTA voor mijn Nexus 4.

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 03-11-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik ga hopelijk voor het eerst ook een keer mee met een OTA.Tot nu toe kon ik iedere keer niet wachten en ben gewoon met de Factory images aan de haal gegaan.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Jivebunny schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:36:
Ik ga hopelijk voor het eerst ook een keer mee met een OTA.Tot nu toe kon ik iedere keer niet wachten en ben gewoon met de Factory images aan de haal gegaan.
Helaas, die missie is bij mij al afgeschreven. Sinds de port van 5.0 er is zit ik daar al op en die draait als een zonnetje. Kom er alleen gisteren achter dat mijn root helaas verdwenen is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 12:00
Ik ben weg hier. Ik heb bijna 2 jaar met volle tevredenheid gebruik gemaakt van de Nexus4 maar vorige week moest mijn laptop perse op de zijkant van de telefoon landen en dat heeft hij helaas niet overleefd. Barst in het scherm, hij gaat nog wel aan maar touch werkt niet meer.

Scherm vervangen vond ik persoonlijk te duur (+/- 130 euro).

Ik ben opzoek gegaan naar een andere telefoon en eigenlijk is er voor een normale prijs geen beter alternatief dan de One+. De nexus 5 is wel een mooie telefoon maar dan heb ik weer een accu die tegenvalt. De LG G2 is een mooie optie maar voor die prijs heb je ook al bijna een One+.

De grote heeft mijn een hele tijd tegen gehouden om naar de one+ te kijken maar uiteindelijk heb ik toch de telefoon besteld. Gisteren ontvangen en bij het openen van de doos moest ik wel even slikken want hij is idd groot. Maar zodra je er mee aan de gang gaat merk je eigenlijk niets meer van de grote. Eigenlijk ben ik er juist heel blij mee, ik zou niet meer terug willen.

Ik ga nog wel wat proberen met mijn nexus4. Ik wil kijken of ik hem via de computer over usb kan besturen en op die manier er misschien nog data vanaf kan krijgen / kan zien welke apps ik ook al weer in gebruik had. Hiervoor is het wel nodig om usb fout opsporing aan te hebben en helaas heb ik dat een keer uitgezet. Ik heb nog wel wat links gevonden met mogelijke oplossingen maar die moet ik nog testen. Mocht het lukken dan zal ik de resultaten hier nog delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
http://www.androidpolice....-with-a-free-bumper-case/

Refurbished inclusief bumper case...goedkoper dan een scherm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 09:32
Is het scherm zelf ook echt kapot of alleen het glas en touchgedeelte?
Bij mij is laatst alleen het glas en touchgedeelte (digitizer) kapot gegaan, nieuwe onderdelen daarvoor kosten slechts 15E. Maarja dan moet je het wel zelf vervangen wat niet echt makkelijk is.
Iemand ervaring met vervangen van de digitizer en het glas? Wil dit met een fohn of moet ik toch echt van iemand een heatgun zien te lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:29
Vanaf vandaag zou Lollipop ook voor de Nexus 4 worden uitgerold, ben benieuwd :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
MiBe schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:53:
Vanaf vandaag zou Lollipop ook voor de Nexus 4 worden uitgerold, ben benieuwd :)
De images, de OTA duurt nog een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Android 5.0 voor de Moto G 2014 wordt op dit moment uitgerold in Amerika, we hebben echter nog geen bevestiging van Nederlandse gebruikers, maar verwachten de update ook hier op korte termijn. Heb jij hem al binnen?

Update: het betreft een zogenaamde Soak Test, waarbij een kleine groep gebruikers de update binnenkrijgt om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
djmelvee schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:17:
Android 5.0 voor de Moto G 2014 wordt op dit moment uitgerold in Amerika, we hebben echter nog geen bevestiging van Nederlandse gebruikers, maar verwachten de update ook hier op korte termijn. Heb jij hem al binnen?

Update: het betreft een zogenaamde Soak Test, waarbij een kleine groep gebruikers de update binnenkrijgt om te testen.
Zoals al in de Nexus 5 topic al is gezegd, deze keer geen soak test maar de echte OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Toch niet. Het is wel degelijk een Soak-Test. Dit wordt op verscillende, betrouwbare, fora gemeld. AndroidPolice en AndroidWorld bijvoorbeeld.

Bron.

UPDATE VAN DAVID SCHUSTER OP GOOGLE+

[ Voor 19% gewijzigd door djmelvee op 12-11-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

https://developers.google.com/android/nexus/images

Hier staan de images voor de Nexus 5, 7 (wifi) en 10 al online. Ben benieuwd of de 4 ook vandaag komt.

It takes one to know one...

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Ik wacht nog even op een paar reviews voordat ik ga upgraden...en nog even uitzoeken of ik wel een ongeroote Android 5 wil :+

• djmelvee
Root voor Lollipop heeft ChainFire al voor elkaar gekregen. Nu nog hopen dat de Nexus 4 ook snel voor elkaar is, wat mij geen probleem lijkt. :D

[ Voor 2% gewijzigd door djmelvee op 13-11-2014 18:24 . Reden: Fixed URL ]

• djmelvee
Iemand een idee wanneer 5.0 verschijnt voor Nexus 4? Ik ram al de hele dag ongeduldig op F5 :')

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
djmelvee schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:24:
Iemand een idee wanneer 5.0 verschijnt voor Nexus 4? Ik ram al de hele dag ongeduldig op F5 :')
Doe maar rustig aan, kan nog wel een tijd duren (eind van het jaar bijv.) dat ie voor iedereen beschikbaar is.

• djmelvee
Cubic X schreef op donderdag 13 november 2014 @ 18:54:
[...]

Doe maar rustig aan, kan nog wel een tijd duren (eind van het jaar bijv.) dat ie voor iedereen beschikbaar is.
Daar geloof ik niet al te veel van. Er is gezegd dat voor de bestaande Nexus toestellen (4, 5, 7 en 10) heel snel de factory images online komen te staan. Voor de 5, 7 en 10 zijn deze al uitgekomen. De 4 is dus nog de enige waarvoor deze online moeten komen en het lijkt mij niet dat ze hier dik 2 maanden over gaan doen :p

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
djmelvee schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:02:
Daar geloof ik niet al te veel van.
Ja, vraag het dan niet, wijsneus :X

Punctuality is the politeness of kings

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 12:00
djmelvee schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:02:
[...]

Daar geloof ik niet al te veel van. Er is gezegd dat voor de bestaande Nexus toestellen (4, 5, 7 en 10) heel snel de factory images online komen te staan. Voor de 5, 7 en 10 zijn deze al uitgekomen. De 4 is dus nog de enige waarvoor deze online moeten komen en het lijkt mij niet dat ze hier dik 2 maanden over gaan doen :p
Er is toch vanaf het begint aangegeven dat de Nexus4 de update later / veel later zou krijgen. dus ik denk ook dat het nog wel even gaat duren.

• djmelvee
dreamscape schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:35:
[...]

Ja, vraag het dan niet, wijsneus :X
Ohja, een deel van een post gaan quoten om vervolgens een flame te beginnen. Way to go _/-\o_ !
SuperKneus schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:38:
[...]

Er is toch vanaf het begint aangegeven dat de Nexus4 de update later / veel later zou krijgen. dus ik denk ook dat het nog wel even gaat duren.
Dat is het hem nou juist, zeiden ze dit ook niet over de Nexus 7 en 10? Volgens mij namelijk wel, vandaar..

[ Voor 42% gewijzigd door djmelvee op 13-11-2014 19:39 ]

• Cubic X
djmelvee schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:38:
[...]

Ohja, een deel van een post gaan quoten om vervolgens een flame te beginnen. Way to go _/-\o_ !

[...]

Dat is het hem nou juist, zeiden ze dit ook niet over de Nexus 7 en 10? Volgens mij namelijk wel, vandaar..
Volgens mij heeft Google problemen met de mobile data driver, vandaar dat ie wel uit is voor WiFi-only devices. Geen idee hoelang het gaat duren totdat het gefixed is. De Nexus 4 is al een ouder toestel natuurlijk, dus deze zal minder prioriteit hebben denk ik.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
djmelvee schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:38:
[...]

Je stelt een vraag, krijgt een eerlijk antwoord en roept dan "Daar geloof ik niet al te veel van".

Sorry, maar misschien moet je het dan niet vragen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

"Locked and loaded"
https://plus.google.com/u...1511005/posts/9imJjjKynYP

Hij komt er nu dus echt bijna aan! Volgens sommige reacties zou het om 9u onze tijd moeten zijn....

[ Voor 20% gewijzigd door swtimmer op 14-11-2014 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
SuperKneus schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:10:
Ik ben weg hier. Ik heb bijna 2 jaar met volle tevredenheid gebruik gemaakt van de Nexus4 maar vorige week moest mijn laptop perse op de zijkant van de telefoon landen en dat heeft hij helaas niet overleefd. Barst in het scherm, hij gaat nog wel aan maar touch werkt niet meer.

Ik ben opzoek gegaan naar een andere telefoon en eigenlijk is er voor een normale prijs geen beter alternatief dan de One+. De nexus 5 is wel een mooie telefoon maar dan heb ik weer een accu die tegenvalt. De LG G2 is een mooie optie maar voor die prijs heb je ook al bijna een One+.

De grote heeft mijn een hele tijd tegen gehouden om naar de one+ te kijken maar uiteindelijk heb ik toch de telefoon besteld. Gisteren ontvangen en bij het openen van de doos moest ik wel even slikken want hij is idd groot. Maar zodra je er mee aan de gang gaat merk je eigenlijk niets meer van de grote. Eigenlijk ben ik er juist heel blij mee, ik zou niet meer terug willen.

Ik ga nog wel wat proberen met mijn nexus4. Ik wil kijken of ik hem via de computer over usb kan besturen en op die manier er misschien nog data vanaf kan krijgen / kan zien welke apps ik ook al weer in gebruik had. Hiervoor is het wel nodig om usb fout opsporing aan te hebben en helaas heb ik dat een keer uitgezet. Ik heb nog wel wat links gevonden met mogelijke oplossingen maar die moet ik nog testen. Mocht het lukken dan zal ik de resultaten hier nog delen.
Mij gebeurt vanochtend hetzelfde :/ Bijkomend probleem is dat het aan een zwembad in Thailand gebeurt en ik hier nog ruim n week zit...

Barst in het scherm (waar ik nog mee zou kunnen leven) maar touch doet het hier ook niet meer.

Ik ga ook voor de OnePlus, jammer dat ie zo lastig verkrijgbaar is. Maar eerst moet ik deze week zien te overleven. Niet kunnen bellen, SMSen, whatsappen en vooral foto's maken is toch wel erg balen...

Ik hoop ook dat ik mn data terug kan halen, dus ben benieuwd naar je ervaringen. Voorlopig kan ik even niks hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
dreamscape schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:30:
[...]

Je stelt een vraag, krijgt een eerlijk antwoord en roept dan "Daar geloof ik niet al te veel van".

Sorry, maar misschien moet je het dan niet vragen...
Volgens mij beargumenteer ik mijn mening toch redelijk. Ik roep dus niet zomaar wat. Maar prima, ik ga hier in ieder geval geen discussie over voeren, beetje zinloos en niet van al te hoge toegevoegde waarde. :')
Cubic X schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:23:
[...]

Volgens mij heeft Google problemen met de mobile data driver, vandaar dat ie wel uit is voor WiFi-only devices. Geen idee hoelang het gaat duren totdat het gefixed is. De Nexus 4 is al een ouder toestel natuurlijk, dus deze zal minder prioriteit hebben denk ik.
Dit heb ik inderdaad ook gelezen, maar ik denk dat ze toch wel aparte teams hebben werken aan de verschillende toestellen. Logisch dat een ouder toestel mindere prioriteit heeft, maar zag gisteren een post van Android Developers waarin ze zeiden dat ze verwachten Lollipop binnen enkele weken (ong. twee) online te zetten. Zou leuk zijn, tot die tijd maar de Developer Port draaien :>

edit:
swtimmer schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 05:56:
"Locked and loaded"
https://plus.google.com/u...1511005/posts/9imJjjKynYP

Hij komt er nu dus echt bijna aan! Volgens sommige reacties zou het om 9u onze tijd moeten zijn....
Nog minder dan 2 weken dus :D Zou wel tof zijn he!

[ Voor 12% gewijzigd door djmelvee op 14-11-2014 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellsau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 14:07
Ik zie berichten op die google plus pagina dat het er nu bijna zou moeten zijn en hier zeggen mensen dat het nog wel een weekje of meer kan duren.

Ik ben zeer benieuwd en nieuwsgierig naar de nieuwe functionaliteiten. Dus mocht je de update op een gegeven moment kunnen downloaden voor je Nexus 4 laat het ons dan weten!:D

Dotabuff profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
djmelvee schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 09:12:
Volgens mij beargumenteer ik mijn mening toch redelijk. Ik roep dus niet zomaar wat. Maar prima, ik ga hier in ieder geval geen discussie over voeren, beetje zinloos en niet van al te hoge toegevoegde waarde. :')
offtopic:
Maar toch even het laatste woord willen hebben zonder de discussie te willen voortzetten? :P
hellsau schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:44:
Ik zie berichten op die google plus pagina dat het er nu bijna zou moeten zijn en hier zeggen mensen dat het nog wel een weekje of meer kan duren.

Ik ben zeer benieuwd en nieuwsgierig naar de nieuwe functionaliteiten. Dus mocht je de update op een gegeven moment kunnen downloaden voor je Nexus 4 laat het ons dan weten!:D
Ben ook wel benieuwd, maar ik denk dat we het hier snel genoeg lezen al hij daadwerkelijk beschikbaar is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 06-09 16:40
Moet ik ART eigenlijk uitschakelen voordat ik kan updaten naar 5.0 of gaat dat goed met ART nog aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
SuperKneus schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:10:

ik had een zeer gelijkaardig probleem. N4 laten vallen en touch werkte niet meer.
Ik wist ook totaal niet naar wat ik moest over stappen. De meeste recente telefoons zijn veel te groot naar mijn mening en/of te duur.
Uiteindelijk heb ik tweedehands een vrij nieuwe Nexus 5 kunnen over kopen en ben daar eigenlijk super tevreden over. Ondanks het 0,3" grotere scherm is de behuizing nauwelijks groter. En verder is het gewoon op alle vlakken een betere nexus 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 14:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Jeeeujj :D staat er op!

[ Voor 39% gewijzigd door nMad op 14-11-2014 22:53 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, hoe de performance is, of er bugs zijn en hoe snel de accu leegaat, alles in vergelijking met KK dus.

Ik kijk nog geduldig de kat uit de boom en wacht op de OTA, heb geen zin in een update die flinke nadelen heeft, vooral qua batterij duur en performance, want voor een 2 jaar oud toestel is de Nexus 4 onder KK nog steeds super smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJR98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 21:48
De eerste keer dat ik niet heb gewacht op de ota, maar zelf heb geflasht. Ben zo blij met android 5 en ben ook 1 van de eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Yay! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met Android 5.0? En hoe is de accu? Ben er zeer benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Schandalig, de Galerij app is weg, ik ben nou niet bepaald een fan van de Photo app maar zou die wel gebruiken ALS je niet perce de Google+ app aan moet hebben (inloggen is niet vereist gelukkig).

Belachelijk, kunnen ze die app niet los aanbieden? Weet iemand of een losse Galerij apk dan normaal werkt als je die installeert?

En verder, blunder van het jaar, SMS app moet je los downloaden, ik weet dat Hangouts ook kan SMSen maar sorry Google, dit is een zielige poging om mensen Hangout te willen laten gebruiken.

Zucht.

Edit:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1HwhmS7EQeA&list=UUozb0ZGClhd2ZQzHIjZbrLQ]

[ Voor 9% gewijzigd door Mizgala28 op 15-11-2014 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35
Heb hem er ook op gezet net, had gelezen dat er nieuwe camera opties zouden komen en een raw modus, deze kan ik niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bramster schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 02:31:
Heb hem er ook op gezet net, had gelezen dat er nieuwe camera opties zouden komen en een raw modus, deze kan ik niet vinden?
Blijkbaar niet voor de Nexus 4.

Dat terzijde:

Aan het einde kun je een beetje van de nieuwe 5.0 look zien op de Nexus 4, waarom de oude launcher er aanwezig is, is mij een raadsel, vind het niet erg want ik vind de nieuwe witte vreselijk, wel apart dat bij de Nexus 4 WEL de SMS app er is.

Vreemd, ziet er half afgemaakt uit ik denk dat ik de boel voorlopig oversla, te veel nadelen (in mijn geval) en ik wil eens weten hoe het met performance en accu duur zit.

[ Voor 47% gewijzigd door Mizgala28 op 15-11-2014 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 14:33
Hoe zit het met de snelheid van de Nexus 4? Is die nog steeds 'snappy' in gebruik na Lollipop? Mijn Galaxy Nexus is wel erg traag aan het worden (op 4.3) en ben eigenlijk opzoek naar iets anders, maar de Nexus 5 is me 2e hands nog net wat te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marss911
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 02:33:
[...]

Blijkbaar niet voor de Nexus 4.

Dat terzijde:

[video]

Aan het einde kun je een beetje van de nieuwe 5.0 look zien op de Nexus 4, waarom de oude launcher er aanwezig is, is mij een raadsel, vind het niet erg want ik vind de nieuwe witte vreselijk, wel apart dat bij de Nexus 4 WEL de SMS app er is.

Vreemd, ziet er half afgemaakt uit ik denk dat ik de boel voorlopig oversla, te veel nadelen (in mijn geval) en ik wil eens weten hoe het met performance en accu duur zit.
Installeer net zoals de video ook aangeeft: "Google now launcher" en vervang deze met de stock launcher. Dat moet het probleem oplossen en verwijderd ook de zwarte bars boven- en onderin! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Thx voor de tip maar zoals ik al zei bevalt mij de stock launcher, vooral omdat bij de stock launcher in de breedte meer apps in de app drawer passen dan in de Google Now Launcher.

Ik gaf het alleen aan voor de mensen die het nog niet wisten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bramster schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 02:31:
Die opties zijn er ook, echter de camera maakt er geen gebruik van. Verschil tussen API en app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ahhh.... toch niet vol te houden. Heb even een momentje rust op zaterdag... zit ik hier de factory image te downloaden hahahah. zucht. Weer niet met de OTA mee.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Eerste ervaringen van een paar uurtjes gebruik zijn goed. De telefoon voelt responsiever aan. Bijvoorbeeld het zoomen in Google maps gaat nu zonder haperingen terwijl dit met kitkat wel eens wat haperde. Accu verbruik lijkt goed maar daar is nog niet zoveel nuttigs over te zeggen na zo'n kort verbruik.

Verschil met de Nexus 5, die mij vriendin heeft, is dat lollipop zonder Google now launcher komt. Bij de Nexus 5 loopt het ook net allemaal nog wat soepeler.

Features die ik in de praktijk tot nu toe gebruik zijn:
- meldingen als pop-up bovenaan het scherm
- meldingen op het vergrendelde scherm
- tijdens de nachtelijke uren geen geluiden behalve van favoriete contacten

Enige app waarvan ik vind dat die er echt hard op achteruit is gegaan met het material design is de agenda app. Voorheen kon ik met de weekweergave de hele week in een opslag bekijken qua afspraken. Nu zie ik maar een paar uurtjes van 5 dagen. Het is veel te veel ingezoomd met veel loze witruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Smart lock op basis van gezichtsherkenning werkt ook wel goed moet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-09 11:34

jacobras

Developer

nMad schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:55:
Enige app waarvan ik vind dat die er echt hard op achteruit is gegaan met het material design is de agenda app. Voorheen kon ik met de weekweergave de hele week in een opslag bekijken qua afspraken. Nu zie ik maar een paar uurtjes van 5 dagen. Het is veel te veel ingezoomd met veel loze witruimte.
Mee eens. De weekweergave zit verstopt in landschaporiëntatie, draaie je toestel maar eens. Vind het vooral een gemis dat je niet meer met twee vingers kan in- en uitzoomen.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Als je op de maand naam klikt krijgt je bovenaan de maand weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Ook hier de factory-image maar eens geinstalleerd, wel direct weer geroot en de DPI veranderd want by default vindt ik alles veel te groot...

Als mij iets op valt is het dat het toestel flink warm wordt terwijl ik hem gebruik, ben er nu natuurlijk ook wel even flink mee aan het spelen en hij moet flink wat gegevens downloaden maar ik heb het idee dat hij veel warmer wordt dan met 4.4. Iemand deze ervaring ook?

Het zou er mee te maken kunnen hebben dat ik eerder een custom ROM met een vrij restrictieve CPU governor gebruikte. Hoop dat het geen invloed heeft op de accuduur, ik haalde eerder ruim de avond met 40 procent resterend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 10:20

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Nou, eerst maar weer eens uitzoeken hoe te rooten :+ Ik zou het eens moeten opschrijven hoe het moet via Ubuntu... maar eerste indruk positief!

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Laatst online: 07-09 17:37
Rooten is nog niet veel over te vinden... Veel instructies die voor oudere android-versies wel werken maar nog niet voor Lollipop. Ben dus ook al even aan het prutsen geweest...

Heb het voor elkaar gekregen via de volgende instructies:
Chainfire's CF-Auto-Root

Komt neer op de archive downloaden, uitpakken en via fastboot (eventueel meegeleverd) een img flashen... Niet heel moeilijk

Issue met het warm worden van het toestel lijkt inmiddels verminderd. De accu-grafiek laat ook duidelijk zien dat diverse dataverbindingen rond dat tijdstip flink wat aan de accu heeft lopen zuigen... Blijkbaar is het downloaden van ong. 1200 Spotify-tracks en allerlei updates niet heel fijn voor je accu...

Ik vindt Lollipop overigens er werkelijk prachtig uitzien en het lijkt vooralsnog ook extreem goed te werken... _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door hiekikowan op 15-11-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Het enige waar ik tot nu toe over val is dat je de meldingen van applicaties op je vergrendelde scherm kunt uitzetten, maar dan kun je ook spotify niet meer in vergrendelde toestand bedienen... Maar ik geloof dat je verschillende dingen ook per app kunt aangeven. Anders toch Tasker maar eens leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik vroeg mij eigenlijk af of iemand even een screenshot kan plaatsen hoe de bediening van Play Music in het vergrendelscherm uitziet, ben er namelijk benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 20:06
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:06:
Ik vroeg mij eigenlijk af of iemand even een screenshot kan plaatsen hoe de bediening van Play Music in het vergrendelscherm uitziet, ben er namelijk benieuwd naar.
Afbeeldingslocatie: https://dl-web.dropbox.com/get/Screenshot_2014-11-15-20-12-32.png?_subject_uid=130450795&w=AAAMtkR9qSK4qoTBZfDLwHYFatbmEKWh_0_zd-dxj1hvCQ

There you go.

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Mizgala28 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:06:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-4KhvfQ5VRts/VGep5lS1hPI/AAAAAAAAfc4/EWfitMrx9C4/w425-h708-no/15-11-14%2B-%2B1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Thx voor de pic, is die batterij percentage meter standard in Android 5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Tijdens het laden op het lockscreen staat het er bij, anders niet
een optie om het aan te zetten kan ik nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 05:45
De nieuwe agenda is inderdaad een domper... Ik heb van de week de update voor Kitkat gekregen, maar hij is minder overzichtelijk door de grote witte vlakken. Op de Nexus 7 werkt het beter.

Ik wacht met twee toestellen op de OTA update. Duurt lang... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Bramster schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 22:08:
Tijdens het laden op het lockscreen staat het er bij, anders niet
een optie om het aan te zetten kan ik nergens vinden
Eigenlijk belachelijk, ik heb meer interesse hoeveel accu ik nog over heb als ik NIET laad, ah ja Google logica is compleet verdwenen met 5.0, lijkt net een hoofdloze kip soms die niet weet wat die wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Mizgala28 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 23:36:
[...]

Eigenlijk belachelijk, ik heb meer interesse hoeveel accu ik nog over heb als ik NIET laad, ah ja Google logica is compleet verdwenen met 5.0, lijkt net een hoofdloze kip soms die niet weet wat die wil.
Omdat :? Downgrade dan lekker naar 4.4 of 2.3 als je er zoveel problemen mee hebt dat Google zichzelf verbeterd en grenzen gaat verleggen :')

Oh, CyanogenMod is op het moment bezig met CM12. Flash deze anders, heb je veel meer customization waaronder een percentage bij je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
djmelvee schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:49:
[...]

Omdat :? Downgrade dan lekker naar 4.4 of 2.3 als je er zoveel problemen mee hebt dat Google zichzelf verbeterd en grenzen gaat verleggen :')

Oh, CyanogenMod is op het moment bezig met CM12. Flash deze anders, heb je veel meer customization waaronder een percentage bij je batterij.
Met downgraden bereik ik niks, Google is nog steeds de enige die geen percentage meter in stock Android heeft geïntroduceerd (in alle gevallen) terwijl alle skins van fabrikanten, alle roms, iOS en zelfs WP die wel hebben.

Dat noem ik geen verbetering, dit wordt al jaren van Google gevraagd en hum doen niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
In het quick settings menu staat het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Mizgala28 schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:59:
[...]

Met downgraden bereik ik niks, Google is nog steeds de enige die geen percentage meter in stock Android heeft geïntroduceerd (in alle gevallen) terwijl alle skins van fabrikanten, alle roms, iOS en zelfs WP die wel hebben.

Dat noem ik geen verbetering, dit wordt al jaren van Google gevraagd en hum doen niks mee.
Toch zit in zowel kitkat als lollipop de mogelijkheid om het percentage in het icoontje weer te geven. Deze optie kan via een adb commando of met deze app geactiveerd worden:

https://play.google.com/s...gerama.android4batpercent

Root toegang is niet vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjan
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09 05:45
nMad schreef op zondag 16 november 2014 @ 08:59:
[...]

Toch zit in zowel kitkat als lollipop de mogelijkheid om het percentage in het icoontje weer te geven. Deze optie kan via een adb commando of met deze app geactiveerd worden:

https://play.google.com/s...gerama.android4batpercent

Root toegang is niet vereist.
Aight, dat is handig! Scheelt weer een app een notificatie icoontje... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Iets wat ik niet meer voor elkaar krijg (of ik mis echt wat) is de boel gewoon op stilstil zetten. Voorheen werkte dat gewoon door op de volumeknop te drukken, maar nu gaat dat nie tverder dan trilstand. Heel irritant.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h7SiTIMqA0OQVqqkFPV8FQHb/medium.png

Ah, ik ben niet de enige:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79445#c6

ooooh dit is echt zo irritant. Update niet naar lollipop als je een stille telefoon wilt kunnen houden...

[ Voor 34% gewijzigd door letatcest op 16-11-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
letatcest schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:46:
Iets wat ik niet meer voor elkaar krijg (of ik mis echt wat) is de boel gewoon op stilstil zetten. Voorheen werkte dat gewoon door op de volumeknop te drukken, maar nu gaat dat nie tverder dan trilstand. Heel irritant.
[afbeelding]

Ah, ik ben niet de enige:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=79445#c6

ooooh dit is echt zo irritant. Update niet naar lollipop als je een stille telefoon wilt kunnen houden...
Je moet op 'Geen' drukken, dan is ie helemaal stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Laatst online: 22:21

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Wel oppassen dan 'geen' echt helemaal niks is, ook geen alarm ;)

Priority mode werkt ook en laat alleen alarms en calls door.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
Priority mode kun je instellen tussen Events and Reminders (neem aan ook alarmen), Calls en/of Messages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Laatst online: 16-02 09:22
Percentage accu is ook te zien als je de notificatiebalk (in 2 stappen) naar beneden sleept. Bij de 2e stap zie het optie tandwieltje opzij rollen en komt er een percentage bij de accu indicator. Erg slick.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o1gJPx8.jpg

Wat mij vooralsnog tegenvalt is het toetsenbord. Ik maak aanmerkelijk meer typo's dan met het 4.x toetsenbord. Dat kan een kwestie van gewenning zijn, we zullen zien.

Vooral de mogelijkheid om snel van taal te wisselen mis of kan ik niet vinden. Ik wissel op en gemiddelde dag diverse keren van Nederlands naar Engelse invoer en vice versa. Dat kon bij Android 4.x erg snel met de taalknop naast de spatiebalk. Misschien zie ik het niet, maar ik mis die functionaliteit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rT64cFB.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door lord.farquaad op 16-11-2014 14:01 . Reden: typo's ]

Pagina: 1 ... 57 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]