Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 09:26
Laguna schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:13:
[...]

Jij kijkt serieus een HD film op je smartphone? 16GB is zat voor normaal gebruik, voor mensen die daarover vallen zijn er zat alternatieven.
is toch een 720p scherm? waarom niet?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Iets met schermdiagonaal, resolutie en kijkafstand? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Gonadan schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:16:
Iets met schermdiagonaal, resolutie en kijkafstand? :?
resolutie matched the scherm resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:41:
...
Enige alternatief is de Nexus 4 overslaan en maar een high end model kopen wat wel nog een uitbreiding slot heeft, maar dan passen die 1080p films er toch niet op vanwege fat32 limiet.
Vergeet niet dat Android gebaseerd is op Linux, dus er zijn meer mogelijkheden dan fat32.
Zo kun je met ext2 werken met 16GB bestanden en met een klein programmaatje kun je ext2 ook onder Windows gebruiken.

Zo heb ik een 64 GB micro SD kaartje. Android kan nog niet overweg met exfat, dus heb ik het kaartje maar ext4 zonder journal geformatteerd. Werkt zonder problemen met mijn Archos 80 (ICS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:14
Mijn Android tablet kan gewoon met NTFS overweg dus dat probleem is ook getackeld ;) Vast ook wel NTFS drivers voor de Nexus 4 te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door maarud op 09-11-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Laguna

Connaisseur

justice strike schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:14:
[...]

is toch een 720p scherm? waarom niet?
Tja als je geen TV/PC/laptop/tablet hebt misschien.. ik ga persoonlijk toch echt niet anderhalf uur naar m'n telefoon zitten staren. Een serie oid kan ik nog begrijpen, maar een telefoon is in mijn ogen niet bedoeld om er een reeks HD films op te zetten, dan is 64GB ook nog te weinig omdat je er niet al je films op kwijt kan 8)7

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Laguna schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:27:
[...]

Tja als je geen TV/PC/laptop/tablet hebt misschien.. ik ga persoonlijk toch echt niet anderhalf uur naar m'n telefoon zitten staren. Een serie oid kan ik nog begrijpen, maar een telefoon is in mijn ogen niet bedoeld om er een reeks HD films op te zetten, dan is 64GB ook nog te weinig omdat je er niet al je films op kwijt kan 8)7
ik zie het probleem niet. Je weet dat je met mhl gewoon je telefoon aan een tvkunt hangen he? dan is het opeens wel weer logisch dat je hd films erop hebt staan. Maargoed, ik wil niet altijd nadenken over het formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

justice strike schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:18:
resolutie matched the scherm resolutie.
Geloof ik, maar op een TV met een kleine diagonaal zie je vanaf de bank verderop ook het verschil tussen 1080 en 720 niet bijvoorbeeld. Vandaar dat velen nogal sceptisch zijn over de resolutie die de filmpjes op zo'n mobiel hebben.

Voor toepassingen die je daarna noemt, namelijk tonen op groter scherm, snap ik het weer helemaal.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

justice strike schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:33:
[...]

ik zie het probleem niet. Je weet dat je met mhl gewoon je telefoon aan een tvkunt hangen he? dan is het opeens wel weer logisch dat je hd films erop hebt staan. Maargoed, ik wil niet altijd nadenken over het formaat.
Klopt, maar alsnog ontgaat mij waarom je daarvoor je telefoon zou gebruiken als daarvoor veel makkelijkere en betere oplossingen beschikbaar zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Gonadan schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:57:
[...]

Geloof ik, maar op een TV met een kleine diagonaal zie je vanaf de bank verderop ook het verschil tussen 1080 en 720 niet bijvoorbeeld. Vandaar dat velen nogal sceptisch zijn over de resolutie die de filmpjes op zo'n mobiel hebben.

Voor toepassingen die je daarna noemt, namelijk tonen op groter scherm, snap ik het weer helemaal.
mja ik wil ook niet steeds de formaten veranderen. Dus als ik hd content heb ga ik dat niet reencoden.
Laguna schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:20:
[...]

Klopt, maar alsnog ontgaat mij waarom je daarvoor je telefoon zou gebruiken als daarvoor veel makkelijkere en betere oplossingen beschikbaar zijn.
omdat het gewoon handig is als je in een hotel je telefoon kunt aansluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door justice strike op 09-11-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:19
Hmm, zijn datum zegt 24 oktober. Die hebben ze dus al een poosje.
Tevens zie ik de PhotoSphere-functie nog niet, dus ze gebruikten nog niet de definitieve software?

Ziet er verder goed uit _O_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:21

BombaAriba

Ondertitel

Supremo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:15:
[...]

Dat is misschien de enige reden die jij kunt bedenken, maar er zijn er wel meer.

Ik ben net terug van een familiebezoekje Zuid-Korea. Mijn nichtjes halen amper 12 uur met hun smartphones. Die lopen bijna continu via Kakao Chat berichtjes te versturen. Vergeet dan niet dat de display dan natuurlijk ook aan staat.

Bij mijn nichtjes zat er dan ook standaard een extra lader met accu in de handtas. Als we ergens wat gingen drinken of eten, gingen ze meteen op zoek naar stopcontact.
Ja maar dan is het niet verschrikkelijk als je accu op is. Het is niet fijn maar je hebt geen contract waarin staat dat je 24/7 beschikbaar moet zijn via telefoon. Met mijn Nexus S haal ik de 10 uur screentime niet eens. Alleen mijn Blackberry haalt dat, maar dat is dan weer een smartphone 0.5 waar de Nexus 4 een 2.0 is dankzij ICS.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

justice strike schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:14:
mja ik wil ook niet steeds de formaten veranderen. Dus als ik hd content heb ga ik dat niet reencoden.
Ja precies, daarom snap ik het wel. Ik heb het zelf alleen nog ooit gedaan, ik kijk zelfs nooit films op mijn telefoon. Wat dat betreft is het altijd wel grappig met reviews en specificaties. Het is zo persoonlijk aan welke specificaties men waarde hecht, iedereen gebruikt zo'n ding weer anders.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

[...]

[...]

Waarom neem je op vakantie niet gewoon een laptop mee? Ik neem of mijn Macbook Pro of mijn Asus eeee pc mee op vakantie waardoor ik nooit een gebrek aan ruimte heb. Normaal heb ik ook altijd een ipod touch en telefoon mee waardoor dat ruimte gebrek toch veel minder opspeelt.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

BombaAriba schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:25:
Waarom neem je op vakantie niet gewoon een laptop mee? Ik neem of mijn Macbook Pro of mijn Asus eeee pc mee op vakantie waardoor ik nooit een gebrek aan ruimte heb. Normaal heb ik ook altijd een ipod touch en telefoon mee waardoor dat ruimte gebrek toch veel minder opspeelt.
Omdat niet iedereen een laptop op vakantie mee wil? Hij past niet echt je broekzak, moet allemaal extra meuk mee. Dat soort overwegingen zijn zo persoonlijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Gonadan schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:49:
[...]

Omdat niet iedereen een laptop op vakantie mee wil? Hij past niet echt je broekzak, moet allemaal extra meuk mee. Dat soort overwegingen zijn zo persoonlijk.
Ja maar als hij films zo belangrijk vind om er een andere telefoon voor te nemen. Maar het klopt wat je zegt, het is erg persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

[...]

Tja dan zal je het met 16GB moeten doen als je per se dit toestel wil.
[...]

Handig ja, maar hoe vaak bevind je je in een hotel en van die keren hoe vaak bevind je je in een hotel met een TV die MHL ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
BombaAriba schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 22:25:
[...]

ik reis licht. laptop gaat gewoon niet als je een week met je carryon moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-09 22:14
Typisch iets van de moderne tijd: het niet willen meesjouwen van veel apparaten, omdat één appraat al heel veel kan doen voor je.

Vroeger konden apparaten 'niets'.
Toen kregen we voor alles een apparaat: beeldscherm, PC-kast, printer, scanner, boxen, noem maar op.
Daarna kwamen er steeds meer alles-in-één apparaten, zoals laptops (scherm, modem, boxjes, toetsenbord, muis, allemaal in één apparaat).

Tegenwoordig zitten we in de overgang van die alles-in-één fase naar de alles-in-alles fase. We hebben nog steeds alles-in-één apparaten, zoals een smartphone als de Nexus 4. En die zullen alleen nog maar meer en meer uitgebreid worden met meer nieuwe functies (op een gegeven moment zul je die quad- of octo-core ook daadwerkelijk nodig hebben ;)).
Het nieuwe is: alle apparaten die we kennen krijgen alle functies. Met name internet komt overal in te zitten. Smart-TV's zijn al uitgevonden. Je koelkast op het internet aansluiten, zodat hij voedsel dat op raakt op je boodschappenlijst kan zetten of zelfs bestellen is een volgend voorbeeld. Je spiegel in de badkamer wordt een speaker en beeldscherm voor nieuws in de ochtend, het weer of stylingtips. Web 3.0 is waar we heen gaan: de cloud in het internet, waar je hele digitale leven in de vorm van apps kan plaatsvinden.

Goed, nu weer on-topic:
Ik vraag me af of er al iets bekend is over de geluidapparatuur in de Nexus 4? Ik zou graag willen weten wat voor DAC erin zit. Het maakt niet heel veel uit, aangezien als het goed is audio over de USB poort moet kunnen geleid worden voor een externe DAC, maar toch wil ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
erikieperikie schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 03:17:
Typisch iets van de moderne tijd: het niet willen meesjouwen van veel apparaten, omdat één appraat al heel veel kan doen voor je.

Vroeger konden apparaten 'niets'.
Toen kregen we voor alles een apparaat: beeldscherm, PC-kast, printer, scanner, boxen, noem maar op.
Daarna kwamen er steeds meer alles-in-één apparaten, zoals laptops (scherm, modem, boxjes, toetsenbord, muis, allemaal in één apparaat).

Tegenwoordig zitten we in de overgang van die alles-in-één fase naar de alles-in-alles fase. We hebben nog steeds alles-in-één apparaten, zoals een smartphone als de Nexus 4. En die zullen alleen nog maar meer en meer uitgebreid worden met meer nieuwe functies (op een gegeven moment zul je die quad- of octo-core ook daadwerkelijk nodig hebben ;)).
Het nieuwe is: alle apparaten die we kennen krijgen alle functies. Met name internet komt overal in te zitten. Smart-TV's zijn al uitgevonden. Je koelkast op het internet aansluiten, zodat hij voedsel dat op raakt op je boodschappenlijst kan zetten of zelfs bestellen is een volgend voorbeeld. Je spiegel in de badkamer wordt een speaker en beeldscherm voor nieuws in de ochtend, het weer of stylingtips. Web 3.0 is waar we heen gaan: de cloud in het internet, waar je hele digitale leven in de vorm van apps kan plaatsvinden.

Goed, nu weer on-topic:
Ik vraag me af of er al iets bekend is over de geluidapparatuur in de Nexus 4? Ik zou graag willen weten wat voor DAC erin zit. Het maakt niet heel veel uit, aangezien als het goed is audio over de USB poort moet kunnen geleid worden voor een externe DAC, maar toch wil ik het weten.
Zal wel hetzelfde qua audio output inzitten als de optimus g, en die is best goed: http://www.gsmarena.com/lg_optimus_g-review-835p7.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Laguna schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 23:32:
[...]

Tja dan zal je het met 16GB moeten doen als je per se dit toestel wil.

[...]

Handig ja, maar hoe vaak bevind je je in een hotel en van die keren hoe vaak bevind je je in een hotel met een TV die MHL ondersteund?
een mhl adapter heeft gewoon HDMI aan de andere kant

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 13:42
Als je 16gb te weinig vindt kan je toch ook altijd uit de voeten met een USB stickje, een OTG kabel en stickmount? Heb vorige week een 32GB stick gekocht voor 11 euro en zo'n kabeltje kost ook geen drol op DX oid. Prima oplossing?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat werkt voor video's enzo goed maar als je veel foto's maakt dan kan je dat niet op de otg opslag opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:09:
Dat werkt voor video's enzo goed maar als je veel foto's maakt dan kan je dat niet op de otg opslag opslaan.
Hoezo niet? Je kan de foto's toch gewoon verplaatsen naar een usb stick... als je veel foto's maakt dan is misschien dropbox / google drive / Box ook een optie....

Dan iets anders....
Meer foto's van de binnenkant voor de geïnteresseerde onder ons:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-DUslv2PZSKU/UJr2hIWz37I/AAAAAAAAAC4/aOOcU7BynL4/s800/GetApplicationAttachment%2520%25281%2529-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-2aRTGVIpo2U/UJr2eOJAOKI/AAAAAAAAADY/QC83_nFAqvw/s800/GetApplicationAttachment%2520%25281%2529-2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-5EF7E_xz4bE/UJr2bw8J64I/AAAAAAAAADA/bcQ9xDLPt4o/s800/GetApplicationAttachment%2520%25281%2529-3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-DMXehjH2xsM/UJr2lTGzfGI/AAAAAAAAADI/fxnJXt_ZLeA/s800/GetApplicationAttachment%2520%25281%2529-4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-6O-T339LxDY/UJr2pFSMQJI/AAAAAAAAACc/lTeFAY1mYDc/s800/GetApplicationAttachment%2520%25281%2529-5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-z9J9t_EKwRM/UJr2oW6WwoI/AAAAAAAAADQ/-2EZjOzoM5E/s800/GetApplicationAttachment%2520%25281%2529-6.jpg

En in de user manual gevonden op de FCC site (staat onderaan) staat op pagina 62:

FM Radio
Your LG-E960 has a built-in FM Radio so
you can tune in to your favourite stations
and listen on the go.

NOTE: You need to use your
headphones to listen to the radio.
Insert it into the headphone jack.

Er zit blijkbaar misschien een FM radio in.......

Nu twijfel ik alleen een beetje omdat ik dit net ook tegen kwam (laatste pagina onderaan):

Troubleshooting
Hang up or freeze Intermittent software problem
Remove the battery, insert it again and switch on
the phone. 7(8)7
Try to perform a software update via the website.

[ Voor 81% gewijzigd door Gohan040 op 10-11-2012 13:11 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stja als ik veel foto's maak heb ik geen mobiel internet bij de hand want mijn vakanties beperken zich niet tot ons kikkerland.

Uiteraard je kunt de foto's achteraf nog op een usb stick zetten, maar als je maar een paar gb vrij heb heb je het zo vol met wat video's en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:38:
Stja als ik veel foto's maak heb ik geen mobiel internet bij de hand want mijn vakanties beperken zich niet tot ons kikkerland.
Dan zet je het juist op een usb stick als je in het buitenland bent. Heb je geen data voor nodig en kan je toch blijven filmen en foto's maken...
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:38:
Uiteraard je kunt de foto's achteraf nog op een usb stick zetten, maar als je maar een paar gb vrij heb heb je het zo vol met wat video's en foto's.
Discussie is hier nu vaak zat voorbij gekomen en er zijn oplossingen genoeg aangeboden. Als je je niet kan vinden in deze oplossingen dan koop of een goede (photo/video)camera of accepteer dat dit toestel 16gb heeft en niet gemaakt is om je hele foto en video collectie in op te slaan... Maar als ik jou zo hoor, en je gaat op vakantie maar schiet foto's en video's met je telefoon dan is dit toestel sowieso niet voor jou gemaakt... :N Koop b.v. een sgs3 en doe er een extra 64gb kaartje in. De s3 maakt waarschijnlijk ook nog eens mooiere foto´s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:35
Gohan040 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:04:
[...]

Dan zet je het juist op een usb stick als je in het buitenland bent. Heb je geen data voor nodig en kan je toch blijven filmen en foto's maken...

[...]

Discussie is hier nu vaak zat voorbij gekomen en er zijn oplossingen genoeg aangeboden. Als je je niet kan vinden in deze oplossingen dan koop of een goede (photo/video)camera of accepteer dat dit toestel 16gb heeft en niet gemaakt is om je hele foto en video collectie in op te slaan... Maar als ik jou zo hoor, en je gaat op vakantie maar schiet foto's en video's met je telefoon dan is dit toestel sowieso niet voor jou gemaakt... :N Koop b.v. een sgs3 en doe er een extra 64gb kaartje in. De s3 maakt waarschijnlijk ook nog eens mooiere foto´s
Of natuurlijk een Pureview 808, als je echt voor foto en video gaat. Dat terzijde, op 16GB kun je echt wel heel wat foto's kwijt. Je kunt nou eenmaal niet alles hebben voor zo'n lage prijs (hopelijk dat we hem in Nederland ook voor die prijs kunnen krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
DGonlag2 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:18:
[...]
Of natuurlijk een Pureview 808, als je echt voor foto en video gaat. Dat terzijde, op 16GB kun je echt wel heel wat foto's kwijt. Je kunt nou eenmaal niet alles hebben voor zo'n lage prijs (hopelijk dat we hem in Nederland ook voor die prijs kunnen krijgen)
Ja precies, snap het ook niet helemaal... ik schiet echt geen 10Gb ofzo vol in mijn vakantie.... en al helemaal niet met een telefoon.
Maar ben de nutteloze discussie een beetje zat :F , het is zoals het is 16Gb That´s it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gohan040 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:04:
[...]

[...]

Uh nee ik gebruik een compact camera voor foto's en omdat zo'n nieuwe mobiel 1080p op kan nemen zal ik de mobiel gebruiken voor opnemen van video.

Ik kan me trouwens wel vinden in de oplossingen, maar het is niet zo dat ik in de camera app kan instellen sla op de otg op, want bij mijn Nexus 7 heb ik juist zo'n kleine otg stukje en dan een kleine micro sd card reader omdat het geheel niet in de weg zit.

Op mijn Nexus 7 heb ik van de 13,43GB er nog 6,7GB over, dus het is niet dat ik 16GB te weinig vind, maar nu heb ik 32GB micro sd kaartje en daar staat wat meer op en dat komt gedeeltelijk door nandroid backups en een Nexus zou ik geen reden zien om er een custom rom op te draaien.

Ben wel beetje bang dat we nu zoet worden gemaakt met 16GB en dat Google volgend jaar hetzelfde flikt als bij de Nexus 7.

Maar als je toch al snel met otg aan de gang moet kun je net zo goed de 8GB versie nemen, maar ie zal wel alleen weer via playstore te koop zijn, want € 299 is een mooie prijs voor dit toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:41:
[...]

Uh nee ik gebruik een compact camera voor foto's en omdat zo'n nieuwe mobiel 1080p op kan nemen zal ik de mobiel gebruiken voor opnemen van video.

Ik kan me trouwens wel vinden in de oplossingen, maar het is niet zo dat ik in de camera app kan instellen sla op de otg op, want bij mijn Nexus 7 heb ik juist zo'n kleine otg stukje en dan een kleine micro sd card reader omdat het geheel niet in de weg zit.

Op mijn Nexus 7 heb ik van de 13,43GB er nog 6,7GB over, dus het is niet dat ik 16GB te weinig vind, maar nu heb ik 32GB micro sd kaartje en daar staat wat meer op en dat komt gedeeltelijk door nandroid backups en een Nexus zou ik geen reden zien om er een custom rom op te draaien.

Ben wel beetje bang dat we nu zoet worden gemaakt met 16GB en dat Google volgend jaar hetzelfde flikt als bij de Nexus 7.
1. Wat google in de toekomst doet weet niemand. :N (nou ja.... bijna niemand)
2. Meer dan 1 goede nandroid heb je niet nodig, zet oude backups op je pc (doe ik ook)
3. Film met je foon b.v 8-10 gb vol en zet het dan pas over naar usb stick. B.v. Als je weer in je hotel bent.
Sterker nog neem een externe "compacte" hd mee van b.v. 500gb en zet het desnoods daar op. Kan je heel je vakantie elke dag 10gb vol filmen en dus 50 dagen op vakantie.. 8)7 wel elke avond ever over zetten hè ;)
4. accepteer dat de nexus 4 16Gb heeft en vraag je af of je het met 32Gb dan wel gered had :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga deze voorlopig even skippen, de Nexus 7 heeft me geleerd beter geen early adopter van Google producten te kunnen zijn, want men schrijft nog geen 4 maanden na de Nexus 7 op markt kwam hebben er 32GB in gestopt ( 2 maanden voor Europa ).

Nou ik trap er niet nog eens in, ze zullen het vast weer doen, dus ik volg het nog rustig en bekijk me de alternatieven, al zijn er maar weinig telefoons met zo'n goeie prijs en snelste hardware van het moment, alleen de Xiaomi Mi2 komt in de buurt.

De rest komt eerdere in de buurt van de SGS3 en HTC One X, maar ze hebben wel een zeer goeie prijs specificatie verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:20

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Graag ontopic blijven.
Feit is dat er op dit moment een 8GB en een 16GB versie wordt uitgebracht. Is dat niet voldoende dan koop je hem niet. Wil je wachten op een variant met meer geheugen, dan moet je dat doen. Klagen over een al dan niet gebrek aan geheugen zorgt er niet voor dat dat ook echt gebeurd. Ik denk niet dat Google in dit topic meeleest.
Nu graag weer over het toestel :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
maarud schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 16:21:
Mijn Android tablet kan gewoon met NTFS overweg dus dat probleem is ook getackeld ;) Vast ook wel NTFS drivers voor de Nexus 4 te maken.
MS heeft toen met de rechtzaak tegen TomTom laten zien dat ze hun gepatenteerde filesystems als wapen kunnen en willen inzetten. NTFS is niet iets wat standaard vanuit Android ondersteund wordt. Handig als een fabrikant het meelevert, maar ik blijf daar liever ver van vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38
over 2 weken ga ik naar de US. Denk dat ik er 2 meeneem om te verkopen in NL. >:)
Lijken mij de beste android toestellen. Heb zelf een tijd de nexus s gehad (van 2 jaar terug)
En die beviel er goed. Standaard android heeft toch echt de voorkeur boven al die fabrikant specifieke versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Het is me nou niet helemaal duidelijk of de telefoon nou valt te bestellen in the Google Play store voor iemand uit Duitsland, ik heb namelijk familie in Duitsland die eventueel de telefoon voor me zouden kunnen bestellen.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Kasai schreef op maandag 12 november 2012 @ 09:00:
Het is me nou niet helemaal duidelijk of de telefoon nou valt te bestellen in the Google Play store voor iemand uit Duitsland, ik heb namelijk familie in Duitsland die eventueel de telefoon voor me zouden kunnen bestellen.
Misschien moet je even in het levertijden topic kijken..... daar is dit onderwerp al tig keer voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Gohan040 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:19:
Troubleshooting
Hang up or freeze Intermittent software problem
Remove the battery, insert it again and switch on
the phone. 7(8)7
Try to perform a software update via the website.
Crap, daar had ik nog niet over nagedacht. Elke telefoon die ik tot nu toe gehad heb heeft op zijn minst eenmaal een reset d.m.v. batterij verwijderen nodig gehad. Hoe ga je dat oplossen met een Nexus? Hopen dat hij leegloopt? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk xx seconden de powerbutton indrukken (net als bij bijvoorbeeld de HTC One X)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Maar hoe reageert hij daarom als de software muurvast staat? Bij mijn Desire kon ik dat soort methoden vergeten, daar moest gewoon de batterij uit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hij ziet dat als een softreset, c'est ca :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Zit dat dan in de hardware ingebouwd ofzo? Want als de software volledig hangt ziet 'ie niet zoveel. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
I don't know :) 15 seconden de powerbutton indrukken op de One X = softreset, dat is wat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Gonadan schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:26:
Maar hoe reageert hij daarom als de software muurvast staat? Bij mijn Desire kon ik dat soort methoden vergeten, daar moest gewoon de batterij uit.
Volgens mij is het niet een functie van software bij de OS niveau, maar wel onder de oppervlakte (recovery functie?). Het werkt prima op mijn One X, die op verschillende maar soms vervelende custom ROMs draait.

edit: beat me to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
En anders loopt de batterij vanzelf wel weer leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Gonadan schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:08:
[...]

Crap, daar had ik nog niet over nagedacht. Elke telefoon die ik tot nu toe gehad heb heeft op zijn minst eenmaal een reset d.m.v. batterij verwijderen nodig gehad. Hoe ga je dat oplossen met een Nexus? Hopen dat hij leegloopt? :P
Mijn Sony (Xperia S) heeft ook geen verwijderbare accu en daar is het volumeknop omhoog+powerknop voor 5 seconden. Werkt prima onder alle omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Voor de mensen die wat extra ruimte willen misschien een wi-drive? Dit vind ik nog handig...
YouTube: Wi-Drive review - Wi-Fi Hard Drive for iOS & Android

[ Voor 3% gewijzigd door yochi op 12-11-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Gonadan schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:08:
[...]

Toevallig zat ik gisteren te zoeken hoe je de N4 kan resetten mocht die softwarematig helemaal vastzitten en toen vond ik de volgende informatie op deze site:
To restart your LG E960 Google Nexus 4 if it becomes unresponsive, press and hold the Power/Lock key for at least 10 seconds.

[ Voor 32% gewijzigd door Laguna op 12-11-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Werkt zoals eerder gezegd ook goed bij de OneX. Probleem bij de OneX is dat de power knop bovenaan zit en als je bijvoorbeeld op je hurken zit (veter strikken bijvoorbeeld) ik al snel het toestel voel rebooten omdat blijkbaar de knop wordt ingedrukt.
Is voor mij al een reden om naar de Nexus 4 te gaan kijken (en snelle updates& geen Sense meer) :)
De power knop bij de Nexus 4 zit op een voor mij meer logische plaats, aan de zijkant waar ik hem naar verwachting makkelijker met de duim aan/uit kan doen en geen onverwachte hurk-reboots meer.

[ Voor 21% gewijzigd door janvanduschoten op 12-11-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unknowndb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-07-2023
janvanduschoten schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:45:
Werkt zoals eerder gezegd ook goed bij de OneX. Probleem bij de OneX is dat de power knop bovenaan zit en als je bijvoorbeeld op je hurken zit (veter strikken bijvoorbeeld) ik al snel het toestel voel rebooten omdat blijkbaar de knop wordt ingedrukt.
Is voor mij al een reden om naar de Nexus 4 te gaan kijken (en snelle updates& geen Sense meer) :)
De power knop bij de Nexus 4 zit op een voor mij meer logische plaats, aan de zijkant waar ik hem naar verwachting makkelijker met de duim aan/uit kan doen en geen onverwachte hurk-reboots meer.
Misschien niet meer zo van die strakke broeken aantrekken? ;)

Ontopic: heb een tijdje een OneX gehad en gelukkig geen problemen mee gehad, met geen 1 van mijn telefoons trouwens. Hebben meer telefoons een plaatsing van de power knop aan de zijkant? Is er een reden waarom ze die aan de zijkant hebben geplaatst (behalve de spontane hurk-reboots)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
yochi schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:23:
Voor de mensen die wat extra ruimte willen misschien een wi-drive? Dit vind ik nog handig...
YouTube: Wi-Drive review - Wi-Fi Hard Drive for iOS & Android
Lijkt mij niet zo handig met een batterij duur van slechts 4 uren, korter dan 2 feature films. Maar in principe is het een mooie gedachte en iets over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

rajboen schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:37:
[...]

Ontopic: heb een tijdje een OneX gehad en gelukkig geen problemen mee gehad, met geen 1 van mijn telefoons trouwens. Hebben meer telefoons een plaatsing van de power knop aan de zijkant? Is er een reden waarom ze die aan de zijkant hebben geplaatst (behalve de spontane hurk-reboots)?
Ik weet niet hoe groot jouw handen zijn, maar over het algemeen is bij toestellen met een scherm van redelijk formaat de power knop veel makkelijker te bereiken met één hand via de zijkant dan via de bovenkant.

Het is mij ook een raadsel waarom HTC hieraan vasthoudt.

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 12-11-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb geen kleine handen en bij mijn Desire was het dan ook geen probleem. De OneX krijg ik niet eenvoudig aan met 1 hand, ik moet altijd even met de andere hand de power knop indrukken. Imo is een power knop aan de zijkant, zoals bij de Nexus 4, een stuk praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

floepie05 schreef op maandag 12 november 2012 @ 10:46:
Volgens mij is het niet een functie van software bij de OS niveau, maar wel onder de oppervlakte (recovery functie?). Het werkt prima op mijn One X, die op verschillende maar soms vervelende custom ROMs draait.
Dat zal dan wel ja, maar eens googlen of mijn Desire dan niet ook een stiekeme combinatie heeft. ;)
Laguna schreef op maandag 12 november 2012 @ 11:36:
Toevallig zat ik gisteren te zoeken hoe je de N4 kan resetten mocht die softwarematig helemaal vastzitten en toen vond ik de volgende informatie op deze site:
Kijk, dat is mooi, scheelt weer een zorg. :)
Dat had ik met mijn Desire altijd op vakantie, dan laat ik hem uitgeschakeld vanwege accu en omdat ik hem toch niet intensief gebruik. Bij elke keer hurken o.i.d. voelde ik hem weer aan gaan. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb bij mijn HTC Sensation ook de powerknop bovenop zitten. Nooit last gehad van wat hierboven word genoemd. Verder baal ik wel van de unibody, had liever gezien dat ik de batterij gewoon kon verwisselen. Heb voor mijn HTC Sensation 2 Anker batterijen besteld en het gaat echt moeilijk worden om nu terug te gaan.

Gelukkig heb ik mijn laptop vaak bij me dus kan ik hem zo opladen. Iemand ervaring met zon Duracell charger oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Bedoel je de Duracell draadloos mat charger? Dat gaat niet lukken volgens een Duracell bron zelfs. Die volgt n de qi standard niet.

[ Voor 3% gewijzigd door floepie05 op 12-11-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik zag laatst zo'n duracell charger, met usb kabel, ergens in een advertentie staan. Weet de prijs ook niet van het ding. Is het draadloos opladen trouwens aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:31:
Is het draadloos opladen trouwens aan te raden?
Nee niet doen ............. :N

Zonder flauwekul, ik heb er eerlijk gezegd nog niks van gezien. Heb dus ook geen flauw idee hoeveel langer dit duurt b.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga morgen even bellen met contact persoon van LG, werk zelf bij 1 ben toch niet gek electronica ketens. En nadat mijn mobiel gestolen is meteen opzoek geweest naar het volgende toestel. Kwam eigenlijk meteen op dit product. Zodra ik wat meer informatie heb over eventueel levertijd en prijs laat ik het meteen weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:14:
Ik ga morgen even bellen met contact persoon van LG, werk zelf bij 1 ben toch niet gek electronica ketens. En nadat mijn mobiel gestolen is meteen opzoek geweest naar het volgende toestel. Kwam eigenlijk meteen op dit product. Zodra ik wat meer informatie heb over eventueel levertijd en prijs laat ik het meteen weten!
Waarom de cross post?

Waarom geen topic rapport?

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 12-11-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat in het verkeerde topic. Hoe krijg ik deze verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 22:22:
Zat in het verkeerde topic. Hoe krijg ik deze verwijderd?
Niet. Nu weer graag ontopic. Accessoires horen trouwens in een ander topic thuis. Als die er nog niet is, maak er dan gerust een aan :)

[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 12-11-2012 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Werkt zoals eerder gezegd ook goed bij de OneX. Probleem bij de OneX is dat de power knop bovenaan zit en als je bijvoorbeeld op je hurken zit (veter strikken bijvoorbeeld) ik al snel het toestel voel rebooten omdat blijkbaar de knop wordt ingedrukt. ...
En als je je telefoon nou eens andersom in je zak doet? Helpt dat? (Het schijnt dat de ene helft van de mensen hun telefoon rechtop in hun zak hebben en de andere helft onderste-boven. Heb mijn Galaxy Nexus zelf van nature onderste-boven, maar dan is de USB-poort naar boven en wordt hij dus eerder nat, in theorie.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

We gaan hier nu nogal offtopic maar ik zal het eens proberen. De irritatie is al voldoende dat ik nu en ander toestel zoek en het zal zeer waarschijnlijk de Nexus worden.
Nu graag weer ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

Nou laat dat bestellen maar beginnen! Google heeft al bekend gemaakt gelijk vandaag te verschepen! Dus dan nog even van Engeland naar NL laten verzenden en ik heb hem :-)

En om ook nog maar eens dat van de uitknop te bevestigen: het werkt hetzelfde als bij iedere laptop waar je de accu niet uit kan halen. (Macbook Pro etc) Knop lang ingedrukt houden ook al is het os vastgelopen helpt. De stroom gaat er dan gewoon vanaf waardoor de telefoon geforceerd uit gaat.

[ Voor 46% gewijzigd door BombaAriba op 13-11-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 09:42
Google Nexus 4 Sells Out In Less Than An Hour

The Nexus 4 was so popular that a it reportedly sold out within the hour.
Dat was natuurlijk wel te verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 08:04
Zo krijg net een email dat ik hem kan bestellen!!! Heb nu een Galaxy S2 en wacht op de JB update of ga ik maar gelijk hiervoor. Hoor liever eerst wat de gebruikerservaringen zijn van de Nexus 4.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan jij hem dan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
fout

[ Voor 94% gewijzigd door justice strike op 13-11-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dafuq? Er staan al twee beoordelingen van de Nexus op tweakers, lekker geloofwaardig. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jasper schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 08:17:
[...]

Dat was natuurlijk wel te verwachten :)
Echt overal ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 08:04
Woon in Spanje. Zal eens kijken of ik een order kan plaatsen. Het is toch al bijna Sinterklaas!!!

Moet het alleen even thuis doen, want op het werk kom ik op de UK Playstore......

[ Voor 30% gewijzigd door aveenhuysen op 13-11-2012 12:26 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:02
http://www.anandtech.com/show/6440/google-nexus-4-review
De review van AnadTech, meestal wel een van de betrouwbaardere/uitgebreidere reviews daar... Ik ga even lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
FabianNL schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:26:
De review van AnadTech, meestal wel een van de betrouwbaardere/uitgebreidere reviews daar... Ik ga even lezen :)
Ah, mooi, altijd goede reviews. Hier ga ik vanavond even voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:31:
Nee, ik zag laatst zo'n duracell charger, met usb kabel, ergens in een advertentie staan. Weet de prijs ook niet van het ding. Is het draadloos opladen trouwens aan te raden?
werkt prima 10 euro bij de kruitvat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 15:26:
De batterij van Nexus 4 gebruikt best veel kan ik in die review lezen, op 3G kan je er 4 uurtjes mee browsen, dus kan wel stellen dat de niet verwijderbare batterij toch een beetje een nadeel zal wezen.

Met wifi vind ik de surf tijd overigens niet slecht, 6 uurtjes is wel redelijk vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Dat is kut. Zijn er nog geen plannen om met een aantal Tweakers een batch te bestellen in Amerika o.i.d? Heb dat wel eerder gezien in topics van andere phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 16:57
Pokke LG :'(

Dan maar naar Duitsland rijden een x....

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon bij de Duitse grens dus kan hem altijd gaan halen in de Duitse MediaMarkt, maar retail zou hij sowieso duurdere zijn, € 395 staat ie als preorder, maja ze verwachten hem pas 15.12.12, dus dat is ook nog een hele maand.

Ik kan de beslissing van LG wel begrijpen, want had men hem hier verkocht voor de retail prijzen die rond gingen dan had het toch niet goed verkocht.

Ik denk dat ik toch maar de Chinese route neem en niet de Koreaanse, want via China krijg je genoeg betaalbare high end toestellen, de Nexus 4 is niet uniek ofzo daarin, alleen Google subsieert hem via de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba

BombaAriba

Ondertitel

FloggingHank schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:37:
[...]

Dat is kut. Zijn er nog geen plannen om met een aantal Tweakers een batch te bestellen in Amerika o.i.d? Heb dat wel eerder gezien in topics van andere phones.
Volgens mij is dat tegenwoordig verboden om te organiseren op dit forum.

Als je de gebruikerservaringen her en der ziet is iedereen wel echt positief. Niet zoals bij de iPhone 5 gezeik over bijv. krasjes.

Nu is het alleen nog hopen dat LG er hier snel en veel van kan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Dit topic is voorlopig redelijk nutteloos. Geen levering in NL en daarbuiten voorlopig ook amper leverbaar.
Zie topic over levertijden... Je zou inderdaad bijna naar Chinese alternatieven gaan kijken: Huawei ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:43:
Ik woon bij de Duitse grens dus kan hem altijd gaan halen in de Duitse MediaMarkt, maar retail zou hij sowieso duurdere zijn, € 395 staat ie als preorder, maja ze verwachten hem pas 15.12.12, dus dat is ook nog een hele maand.

Ik kan de beslissing van LG wel begrijpen, want had men hem hier verkocht voor de retail prijzen die rond gingen dan had het toch niet goed verkocht.

Ik denk dat ik toch maar de Chinese route neem en niet de Koreaanse, want via China krijg je genoeg betaalbare high end toestellen, de Nexus 4 is niet uniek ofzo daarin, alleen Google subsieert hem via de playstore.
Maar dat zijn geen nexus toestellen ;) Maarja mijn sgs2 kan nog even vooruit, als mijn abbo straks in mei afloopt maar eens kijken wat er te krijgen is.

Ik hoop op een mooi nexus toestel van htc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Hoe gaan jullie het doen nu met het dragen van de N4?
Mijn SGS heb ik in mijn broekzak met het scherm op mijn been zeg maar, zodat ik als ik mijn telefoon eventueel stoot dit met de achterkant doe, en daar zit een BarelyThere-case om.
Maar de N4 heeft glas aan de achterkant, dus dan wordt de kans natuurlijk groter dat als ik hem stoot dat het glas kapot gaat..
Of zal dat niet zo snel gaan?
Heb in de afgelopen twee jaar mijn SGS nooit gestoten, maar je weet maar nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 10:27
Pino112 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:58:
Hoe gaan jullie het doen nu met het dragen van de N4?
Mijn SGS heb ik in mijn broekzak met het scherm op mijn been zeg maar, zodat ik als ik mijn telefoon eventueel stoot dit met de achterkant doe, en daar zit een BarelyThere-case om.
Maar de N4 heeft glas aan de achterkant, dus dan wordt de kans natuurlijk groter dat als ik hem stoot dat het glas kapot gaat..
Of zal dat niet zo snel gaan?
Heb in de afgelopen twee jaar mijn SGS nooit gestoten, maar je weet maar nooit..
Ik moest lachen :+

Mijn sgs2 tig keer laten stuiteren en aan cases en stickers doe ik niet. Het is een gebruiksvoorwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Crazyanz schreef op woensdag 14 november 2012 @ 00:00:
[...]

Ik moest lachen :+

Mijn sgs2 tig keer laten stuiteren en aan cases en stickers doe ik niet. Het is een gebruiksvoorwerp
:D True, maar ik wil op zich wel dat ie weer twee jaar mee gaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Is er nou al iemand die m heeft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 23:58:
[...]

Maar dat zijn geen nexus toestellen ;) Maarja mijn sgs2 kan nog even vooruit, als mijn abbo straks in mei afloopt maar eens kijken wat er te krijgen is.

Ik hoop op een mooi nexus toestel van htc
Das waar, maar ik hoef ook niet perse allemaal Nexus toestellen en die Huawei Honor 2 is gewoon bijna de helft goedkoper dan de Nexus 4 ( In vergelijking met Media Markt prijs ) en die heeft wel een sd kaart slot en verwijderbare batterij welke tevens grotere mah heeft.

En eerlijk gezegd vind ik niet zo erg dat niet Nexus toestellen niet zo vaak ge update worden, ik ben allang blij als Huawei JB uit rolt en dat gaan ze ook wel doen, 4.2 is verdere ja niet zo'n grote update.

Uiteraard blijft jammer dat wij niet die Nexus 4 kunnen kopen, maar ik was zelf sowieso al niet kapot van LG, alleen vanwege Google zou ik hem misschien gekocht hebben en ja plastic is niet slecht, men maakt ons nu wijs dat plastic slecht is, maar vergeet te zeggen dat glas erg breekbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch79
Valt nog te bezien voor welke prijs je de honor 2 hier straks kunt krijgen...
Meer info is hier welkom:
[Huawei Honor 2] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:59
Dit is toch wel een flinke domper. Ben nu toch weer aan het overwegen om voor een SGS3 te gaan. Misschien iets oudere hardware en wat duurder, maar daar kan wel mijn 32gb sd-kaart in, heeft LTE ondersteuning en draait met android 4.1 ook soepel. Lastig lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:14
Viel wel te verwachten toch? Ach, Duitsland is dichtbij... dus ik zie het probleem niet om hem daar gewoon te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 15-09 16:42
Duitsland is best ver weg vanaf waar ik woon.
Misschien me broer lief aankijken.
Die heeft een lease auto en kan onbeperkt kilometers rijden.

Volgende maand maar naar de ''kerstmarkt'' in Aken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Of regel iets met een mede-Tweaker die wel bij de grens woont. Maar het verkrijgen van de telefoon is meer iets voor in het andere topic.

De review van Anandtech is echt geweldig, veel oog voor detail en ik ben een hoop meer te weten gekomen. Het ontbreken van LTE maak ik mij geen zorgen om; we hebben in Nederland geen LTE op dit moment, voordat er een beetje netwerk ligt zijn we denk ik wel een jaar verder. En dan verwacht ik dat het nog voornamelijk steden zullen zijn, met de Randstad als startpunt.
Als je het geluk hebt om in een stad te wonen waar de providers LTE als een van de eersten uitrollen, dan wordt het ontbreken er van pas een beetje jammer. Ik acht de kans dat ik daar bij hoor vrij klein ;)
Ik woon niet in de Randstad, en het compenseert dat alle plekken waar ik regelmatig kom bruikbaar WiFi aanwezig is.

Waar ik wel nog graag meer over te weten kom is die thermal throttling. Ik heb het idee dat ze de drempelwaarde wat aan de lage kant hebben afgesteld. Wat dat betreft is het niet erg dat ik nog een maand moet wachten, want er zijn vast mensen die er mee aan de slag gaan.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Als je Brian een beetje volgt zoals ik dan boeit LTE nog veel minder. De manier en snelheid waarop het uitgerold wordt -ook in de VS- maakt het de komende paar jaar echt niet boeiend. HSPA+ geeft in de VS betere snelheden (even los van de brakke dekking van LTE).

Throttle grens staat op 60 graden als ik me niet vergis, is dus wel wat aan de lage kant; aan de andere kant geeft Brian ook aan dat het in games en dergelijke niet gebeurd, alleen tijdens de extreme benchmarks. Beetje alsof je Linpack + Furmark op je PC draait tegenover daadwerkelijk gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1de0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 17:31
De throttle grens staat niet voor niks afgesteld op 60 graden. Het is van de get go een crippled toestel, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:25

Vis

Het is echt een gemis dat de LG Nexus 4 niet naar NL komt vind ik...
Ik hoop niet dat het einde van de Nexus in de BNL is aangekomen, want mocht de Nexus 4 een succes worden wereldwijd, dan zal er volgend jaar wel weer een nieuwe Nexus (5?) uitgebracht worden, waarschijnlijk ook door LG. En waarom zou die dan wel in de BNL worden uitgebracht?

Vind het erg jammer... Niet dat ik hem wou, want moet nog langer als 1 jaar met mn GN.. maar toch! Een groot gemis!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 15-09 16:42
Vis schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:12:
Het is echt een gemis dat de LG Nexus 4 niet naar NL komt vind ik...
Ik hoop niet dat het einde van de Nexus in de BNL is aangekomen, want mocht de Nexus 4 een succes worden wereldwijd, dan zal er volgend jaar wel weer een nieuwe Nexus (5?) uitgebracht worden, waarschijnlijk ook door LG. En waarom zou die dan wel in de BNL worden uitgebracht?

Vind het erg jammer... Niet dat ik hem wou, want moet nog langer als 1 jaar met mn GN.. maar toch! Een groot gemis!
Ik ben het met je eens.
Als de Nexus 4 hier kwam voor 350 a 400 euro ging ik hem halen en verkocht ik mijn GNex.
Nu hou ik er nog even aan vast.

Hoop wel dat de Nexus (5) volgend jaar wel beschikbaar is als ik een nieuwe telefoon mag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

g1de0n schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:47:
De throttle grens staat niet voor niks afgesteld op 60 graden. Het is van de get go een crippled toestel, blijkbaar.
Wat bedoel je daarmee? In welke dagelijkse situatie zou dat dan een probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Wel balen. Had hem op het oog als opvolger voor mn Desire (werd onderhand tijd ook :+ ). Heb nog contacten in Spanje, dus misschien die maar eens inschakelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ben naar aanleiding van de Anandtech review wel benieuwd naar de geluidskwaliteit via dopjes van de N4, waren ze nog niet heel erg over te spreken en is bij mij altijd een veelgebruikte belangrijke feature.
Pagina: 1 ... 6 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]