This space was intentionally left blank.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Die ene, met die snor
hij had hem laten vallen, maar de andere google developer had ook een barst op dezelfde plekTjado schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:29:
Moet je er wel bijzeggen dat hij hem op de grond heeft latten vallenAls je alleen het linkje bekijkt lijkt het of hij er al inzat ofzo..
Your point being?justice strike schreef op maandag 05 november 2012 @ 01:52:
[...]
hij had hem laten vallen, maar de andere google developer had ook een barst op dezelfde plek
Beter de achterkant dan het scherm
Ik vind het geen enkel probleem dat de achterkant mogelijk kan breken als je hem vanaf tafelhoogte laat vallen... Denk dat je met de meeste telefoons dan wel kans hebt dat er iets barst...
Over dat snijden, dat zal wel meevallen denk ik... Heb momenteel een iphone 4 waarin een flink gat/flinke barst zit (kan zelfs een chip-achtig iets ofzo naast de home button zien). Er lopen meerdere krassen/barsten over het display heen, maar heb er qua snijden ofzo geen problemen mee, ondanks dat ik vooral in het begin soms wat stukjes glas uit het gat aan het pulken was... Misschien meer geluk dan wijsheid tho, maar persoonlijk maak ik me daar iig niet te druk om...
Valt me nog wel mee dat het display van mn iPhone het uberhaubt nog doet... Het ziet opzich niet uit, maja een nieuw display is ook weer een investering in zo'n oude phone... Gelukkig wilde ik toch al een nieuwe phone kopen, dus deze kan in dat geval mooi dienst doen als telefoon voor het uitgaan
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat een gezever zeg van die gast..... hij heeft hem gewoon laten vallen. Als de achterkant van plastic was geweest en de nexus op de voorkant terecht was gekomen had hij dan ook geklaagd dat voorkant van glas was? Wat een pannekoek zeg...... toestellen vallen nu eenmaal en geloof me ik heb gezien dat ze van 20cm vallen en een barst in het scherm hebben maar ook van 2 meter en dat er nog geen krasje op zit. Om een toestel hierop te beoordelen vind ik echt de grootste onzin. Dit zou ook betekenen dat de iphone 4/4s slecht ontworpen zijn.... is toch ook glas?justice strike schreef op maandag 05 november 2012 @ 00:56:
hmmm eerste problemen komen al naar voren met deze nexus 4
YouTube: Nexus 4 hands-on review
En dat LTE gezever , 90% vd wereld gebruikt het nog niet en als het er wel in had gezeten had het toestel geen 349 gekost + google heeft geen zin om voor die eigenzinnige amerikaanse providers aparte toestellen te laten maken zoals met de galaxy nexus.... dit was een nexus maar moest bijna net zo lang wachten op updates als bv een sgs2!!!
[ Voor 14% gewijzigd door Gohan040 op 05-11-2012 09:13 ]
als hij 2 keer breekt in verschillende situaties dan is dat wel een puntje van aandacht. Of het vaker gebeurd dan de iphone kan ik niet bepalen, maar in mijn opinie moet het materiaal niet uitmaken, als hij veel breekt met plastic dan is dat ook slecht.Gohan040 schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:11:
[...]
Wat een gezever zeg van die gast..... hij heeft hem gewoon laten vallen. Als de achterkant van plastic was geweest en de nexus op de voorkant terecht was gekomen had hij dan ook geklaagd dat voorkant van glas was? Wat een pannekoek zeg...... toestellen vallen nu eenmaal en geloof me ik heb gezien dat ze van 20cm vallen en een barst in het scherm hebben maar ook van 2 meter en dat er nog geen krasje op zit. Om een toestel hierop te beoordelen vind ik echt de grootste onzin. Dit zou ook betekenen dat de iphone 4/4s slecht ontworpen zijn.... is toch ook glas?
gelukkig zal hij geen 349 euro kosten voor 90% van de landen in de wereldEn dat LTE gezever , 90% vd wereld gebruikt het nog niet en als het er wel in had gezeten had het toestel geen 349 gekost + google heeft geen zin om voor die eigenzinnige amerikaanse providers aparte toestellen te laten maken zoals met de galaxy nexus.... dit was een nexus maar moest bijna net zo lang wachten op updates als bv een sgs2!!!
Inderdaad, gelukkig houdt LG er een adviesprijs van 500-600 euro op na om haar eigen toestellen niet weg te concurrerenjustice strike schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:23:
gelukkig zal hij geen 349 euro kosten voor 90% van de landen in de wereld
De reacties op de facebookpagina van LG zijn werkelijk waar lovend.
Zou het glas trouwens niet veel sterker zijn? Ik dacht dat de Nexus 4 weer een nieuwe generatie Gorilla Glas had gekregen of klopt dit niet?
[ Voor 15% gewijzigd door BombaAriba op 05-11-2012 09:28 . Reden: glas ]
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Het glas is uit zich zelf gebroken? Puntje van aandacht lijkt me als de verkoop gestart is, en blijkt dat de toestellen barsten vertonen zonder dat ze gevallen zijn.... en niet op basis van 2 gevalletjes.... (neem gevalletjes maar letterlijk)justice strike schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:23:
[...]
als hij 2 keer breekt in verschillende situaties dan is dat wel een puntje van aandacht. Of het vaker gebeurd dan de iphone kan ik niet bepalen, maar in mijn opinie moet het materiaal niet uitmaken, als hij veel breekt met plastic dan is dat ook slecht.
Is toch een amerikaan? Hij loopt te klagen over LTE, maar hoeft maar 349 te betalen. Het is nou niet bepaald een world review.... meer een usa review, anders had hij idd wel iets over de prijs kunnen zeggenjustice strike schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:23:
gelukkig zal hij geen 349 euro kosten voor 90% van de landen in de wereld
[ Voor 22% gewijzigd door Gohan040 op 05-11-2012 09:49 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het ligt er ook aan hoe schappelijk ze zijn met vervangen. Voor 30 euro wil ik mijn achterkant nog wel een keer laten vervangen, voor 70 euro wordt het al een heel ander verhaal.Gonadan schreef op maandag 05 november 2012 @ 08:59:
Het blijft altijd een afweging tussen design en kwetsbaarheid. Je wilt niet weten hoeveel iPhones ik gezien heb met een versplinterde achterkant. Terwijl ik mijn Desire al tientallen keren heb laten vallen, dan hoef ik alleen de batterij er maar opnieuw in te klikken, geen kras te zien. Maar ja, die is dan ook iets minder stijlvol.
Of je koopt een hoesje oid voor een tientje en hebt er nooit last van.Cyleo schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:47:
[...]
Het ligt er ook aan hoe schappelijk ze zijn met vervangen. Voor 30 euro wil ik mijn achterkant nog wel een keer laten vervangen, voor 70 euro wordt het al een heel ander verhaal.
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Of je hebt een hoesje wat er standaard omheen zit, waardoor het uiterlijk van je telefoon niet meer boeit. Net als met zo'n iPhone. Wat een mooi design, en dan lelijk rubber er omheen doen.BombaAriba schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:52:
Of je koopt een hoesje oid voor een tientje en hebt er nooit last van.

Of je hebt een hoesje waar je hem uit haalt, kan 'ie alsnog vallen zonder hoesje.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 99% gewijzigd door CLB op 05-11-2012 13:57 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Anoniem: 230001
Zou het niet weten maar je mag toch aannemen van wel. Wellicht dat de importeur van LG dit kan vertellen?giganielsie schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:48:
Wat ik mij dan wel afvraag, als Google en LG hem appart gaan verkopen, wordt de telefoon van LG dan nog wel meteen geupdate? Of krijg je hetzelfde geval als wat er nu al is bij de Nexus 3?
Als het goed is hebben we daar bij dit toestel geen last van. Dit was bij Nexus 3 zo slecht geregeld omdat Google toen voor een paar providers een aparte versie had gemaakt.(Zoals gebruikelijk is in VS, zie bijv ook de One X die daar dualcore heeft en hier quadcore)Anoniem: 230001 schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:00:
[...]
Zou het niet weten maar je mag toch aannemen van wel. Wellicht dat de importeur van LG dit kan vertellen?
Google heeft daar ditmaal niet voor gekozen en vandaar waarschijnlijk ook gekozen om geen 4g te ondersteunen omdat dat zoveel verschillende frequenties zijn en daarvoor dus ook meerdere Nexus 4 modellen zouden moeten zijn. Door het gebrek aan 4g(het grote minpunt in alle reviews
Voorlopig hebben we hier nog geen 4G en tegen de tijd dat het hier uitrolt heb ik alweer een andere telefoon.
Wel een nadeel vind ik het glas aan de achterkant. Hoe vaak mijn broer wel niet de achterkant van de iPhone 4 en 4S moet vervangen....
Voor de rest ben ik erg enthousiast. De 16Gb vind ik genoeg. Ik heb op mijn GNex wat muziek staan en voor ''echte'' games pak ik mij Nexus 7 die toch wat beter presteert dan de GNex.
Als de Nexus 4 hier komt voor de Play Store prijs ga ik het overwegen om hem te halen.
Nee hoor, je had ook de 'Samsung' versie, die AFAIK nog steeds niet is ge-update naar 4.1.2.BombaAriba schreef op maandag 05 november 2012 @ 14:35:
[...]
Als het goed is hebben we daar bij dit toestel geen last van. Dit was bij Nexus 3 zo slecht geregeld omdat Google toen voor een paar providers een aparte versie had gemaakt.(Zoals gebruikelijk is in VS, zie bijv ook de One X die daar dualcore heeft en hier quadcore)
Dus je zal het zelfde nu krijgen met LG denk ik. Een Google variant ('yakju'), een LG variant ('yakjuxw') en waarschijnlijk ook weer een Google Wallet/Amerika variant ('takju').
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Waar werd die Samsung versie dan verkocht? Niet in Europa, of wel? Zolang wij er maar geen last van hebbenquartex schreef op maandag 05 november 2012 @ 18:12:
[...]
Nee hoor, je had ook de 'Samsung' versie, die AFAIK nog steeds niet is ge-update naar 4.1.2.
Dus je zal het zelfde nu krijgen met LG denk ik. Een Google variant ('yakju'), een LG variant ('yakjuxw') en waarschijnlijk ook weer een Google Wallet/Amerika variant ('takju').
@Debrillion:
De Nexus 4 is toch sneller dan de Nexus 7? Nexus 7 heeft een trage Tegra 3 chip set en de Nexus 4 krijgt een S4 Pro a la 1.5ghz, een nieuwe gpu en meer ram.
Nog een paar leuke posts met betrekking tot de Nexus 4 die ik heb gevonden. Verwacht wel partijdigheid
http://9to5google.com/201...class-smartphone-for-300/
http://9to5google.com/201...ce-of-the-299-lg-nexus-4/
De reviewer lukte het ieder geval niet om de accu in 1 dag op te krijgen dus dat is een goed teken!
Je vergeet daar even dat in Amerika LTE als wijdverspreid is en dat 3g daar in grote steden, overdag zodanig belast is dat er soms bijna geen bruikbare data verbinding is. In dat geval is geen LTE zo goed als onaanvaardbaar.Gohan040 schreef op maandag 05 november 2012 @ 09:39:
Is toch een amerikaan? Hij loopt te klagen over LTE, maar hoeft maar 349 te betalen. Het is nou niet bepaald een world review.... meer een usa review, anders had hij idd wel iets over de prijs kunnen zeggen
De glazen achterkant is toch echt een groot minpunt, dat breekt in no-time. Aluminium is al niet veel beter want dat deukt en krast als een dolle. Plastic is de enige, op lange termijn, duurzame oplossing. Ok, het ziet er niet uit maar: form < function.
Ga eens kijken op de Galaxy Nexus thread, dan zie je hoeveel mensen er zijn die hem hier kochten en hem moesten flashen naar de Google versie.BombaAriba schreef op maandag 05 november 2012 @ 20:52:
[...]
Waar werd die Samsung versie dan verkocht? Niet in Europa, of wel? Zolang wij er maar geen last van hebben
Hetzelfde zal gebeuren met de LG, zeker nu blijkt dat wij hem uit het buitenland moeten halen of de topprijs van 500+ euro in Nederland willen betalen.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Opslag of RAM?justice strike schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:11:
het geheugen ga je merken denk ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij zal RAM bedoelen, welke nu 2GB bedraagt. Tevens is de processor wel weer een stukje sneller, evenals GPU, de camera is een vooruitgang (blijkt op de Galaxy Nexus een tegenvaller te zijn?) en een 'volwaardig' 720p scherm. Al met al volgens mij wel een mooie update! Of je het echt gaat merken, tja, dat ligt aan het gebruik...
kwa opslag ga je er toch niet op voorruit of hebben we het over verschillende apparaten?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Uiteraard merk je dat, je hebt nu al vaak dat als je intensief bezig bent met een app en vervolgens naar je homescreen gaat dat die weer moet worden geladen. De S3, one X en nog veel meer hebben daar soms last van. Hopelijk is dat dus met de Nexus 4 anders.Gonadan schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 13:56:
Ah, ik dacht dat de Galaxy Nexus wel SD-slot had, mijn fout. Dan betreft het RAM dus, ben benieuwd of je dat merkt inderdaad. Android pakt toch wat 'ie pakken kan.
Ik heb hem vandaag ook maar 'besteld', een partij gaat hem voor mij bestellen de 13de en naar Nederland verzenden. Die paar tientjes extra zijn het mij wel waard om niet tot sint juttemus te wachten voordat hij in Nederland uitkomt en een normale prijs heeft.
Ik wacht ook nog steeds vol spanning op het bericht dat Google eindelijk 4.2 eens gaat pushen. De software is al klaar dus we wachten nu eigenlijk voor jan met de korte achternaam
Die processor en zeker de GPU draaien rondjes om de GN. Daarnaast is de camera verbeterd, en die was voor mij een reden om de GN niet te kopen dus ik ben enthousiastGonadan schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 09:32:
De specs zijn weer een stap hoger dan de Galaxy Nexus, maar qua scherm- en buitenmaten scheelt het zeer weinig. Ga je dan eigenlijk wel zoveel merken van de hogere specs of is het meer voor de toekomst? De specs van de Galaxy Nexus waren volgens mij op zich ook al niet verkeerd.
Ah kan je het daaraan zien. Wat voor zware apps draai jij dan dat je daar zo'n last van hebt? Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo'n zware gebruiker ben en dat ik de meeste apps afschiet na gebruik (rom ingebouwd).BombaAriba schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:20:
Uiteraard merk je dat, je hebt nu al vaak dat als je intensief bezig bent met een app en vervolgens naar je homescreen gaat dat die weer moet worden geladen. De S3, one X en nog veel meer hebben daar soms last van. Hopelijk is dat dus met de Nexus 4 anders.
Mja foto's maak ik met een fototoestel, dus het is voor mij niet zo belangrijk. Verder ben ik wel erg benieuwd, vergeleken met mijn huidige zal het wel als de brandweer gaan.Cyleo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:56:
Die processor en zeker de GPU draaien rondjes om de GN. Daarnaast is de camera verbeterd, en die was voor mij een reden om de GN niet te kopen dus ik ben enthousiast
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Edit:
Blijkbaar al eerder gepost, stom van mij.
Dan maar hopen tot Google wat video's voor de Nexus 4 online zet op de dertiende:
YouTube: Google Nexus
[ Voor 36% gewijzigd door BombaAriba op 06-11-2012 21:08 . Reden: Reactie ]
Business Insider: Google's Latest Smartphone, The Nexus 4
http://www.techradar.com/...9/review/1#articleContent
Vond de geschreven review van the verge trouwens erg goed, ben echt enthousiast over dit toestel.BombaAriba schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:57:
Hadden jullie deze video al allemaal gezien? The Verge heeft een interview in het hoofdkantoor van Google met als onderwerp de Nexus 4 en 10. Vooral het eerste is interessant![]()
[video]
Edit:
Blijkbaar al eerder gepost, stom van mij.
Dan maar hopen tot Google wat video's voor de Nexus 4 online zet op de dertiende:
YouTube: Google Nexus
Dit klinkt toch nergens naar?
YouTube: Google Nexus 4 review: HD video sample
Nice!! Ik ook, hebb0n!111alwaysleft schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 23:26:
Hier een heel positieve uitgebreide review; damn. I want one now!!
http://www.techradar.com/...9/review/1#articleContent
Vind eigenlijk het hele video gedeelte vrij matig.CRXed schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:48:
Wat me wel opvalt elke keer bij reviews over de videorecorder, is dat er steeds zo'n verschrikkelijk slecht geluid bij is opgenomen!
Dit klinkt toch nergens naar?
YouTube: Google Nexus 4 review: HD video sample
Als ik dan weer zou moeten kiezen tussen de OneX en de Nexus 4 zou ik toch voor de Nexus 4 gaan. Ik gebruik wel eens video, maar het is voor mij niet echt belangrijk. Fatsoenlijke foto's en een soepele telefoon vind ik belangrijker.
Maarja, bij de Engadget video is het precies hetzelfde
YouTube: Google Nexus 4 1080p sample vid
En deze is ook niet echt geweldig, al kan dat door de wind komen: YouTube: Google Nexus 4: Sample Video
[ Voor 103% gewijzigd door CRXed op 07-11-2012 12:18 ]
Ook staat er een verklaring waarom de telefoon direct zoveel schade heeft als je hem laat vallen.
De Nexus4 heeft bijna geen impact zones.
"
Lack of impact zones - Many current devices including Samsung’s entire lineup include impact areas around the bolts and the edge of the device. This allows the device to sustain impact without altering the physical structure of the board, causing components to come lose. The absence of impact areas causes a device to be more fragile and less resistant to impacts. This also increases a device’s warpage risk, which can alter device dimensions and cause the Spring Connections to fail".
Link: http://www.xda-developers...-potential-quality-issues
die is al eerder gepost. Schijnt ook wel onzin te zijn. Zo wordt er aangegeven dat er dubbelzijdig tape gebruikt wordt (wat niet zou moeten volgens de schrijver), terwijl dat tape ook in satellieten gebruikt wordt.marknh schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:26:
Op XDA-Developers hebben ze de hardware eens goed bekeken en ze komen tot de voorlopige conclusie dat de Nexus 4 toch een downgrade is in kwaliteit t.o.v. de de huidige Galaxy Nexus.
Ook staat er een verklaring waarom de telefoon direct zoveel schade heeft als je hem laat vallen.
De Nexus4 heeft bijna geen impact zones.
"
Lack of impact zones - Many current devices including Samsung’s entire lineup include impact areas around the bolts and the edge of the device. This allows the device to sustain impact without altering the physical structure of the board, causing components to come lose. The absence of impact areas causes a device to be more fragile and less resistant to impacts. This also increases a device’s warpage risk, which can alter device dimensions and cause the Spring Connections to fail".
Link: http://www.xda-developers...-potential-quality-issues
[ Voor 6% gewijzigd door justice strike op 07-11-2012 12:30 ]
Ik hoop het ik heb mijn Galaxy Nexus al 2 keer laten vallen en dat heef nooit problemen opgelevert.justice strike schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:30:
[...]
die is al eerder gepost. Schijnt ook wel onzin te zijn. Zo wordt er aangegeven dat er dubbelzijdig tape gebruikt wordt (wat niet zou moeten volgens de schrijver), terwijl dat tape ook in satellieten gebruikt wordt.
Zou jammer zijn dat bij de eerse val de Nexus 4 dan al niet meer functioneert.
Ik ken XDa niet als een site die met onzin nieuws komt
[ Voor 19% gewijzigd door justice strike op 07-11-2012 13:22 ]
verder zou ik niet op een stiekem sd slot rekenen, dat zou al wel bekend geweest zijn
Hij is al een keer open geweest, dus het wordt passen en meten met die 16 GBjustice strike schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:21:
wat ik mij nu afvraag is hoe deze telefoon zich gaat verhouden met een gnote2. nadeel van de gnote is wel dat hij de spen en exynos heeft (waardoor je niet aosp zou kunnen draaien). Maar afgezien daarvan lijkt mij dat de specs elkaar neit veel ontlopen (en wellicht in het voordeel van de gnote2 zijn). Verder ben ik benieuwd of deze niet gewoon een interne sdcard slot heeft die bij het openmaken makkelijk te vervangen is (ala windows phone 7)
Lijkt me ook behoorlijke onzin... ik snap tot een bepaalde hoogte de redenering wel maar dan maken meer fabrikanten slechte kwaliteit telefoons. HTC is dan hier een voorbeeld van. Kijk even naar de afbeelding van een HTX one Xjustice strike schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:30:
[...]
die is al eerder gepost. Schijnt ook wel onzin te zijn. Zo wordt er aangegeven dat er dubbelzijdig tape gebruikt wordt (wat niet zou moeten volgens de schrijver), terwijl dat tape ook in satellieten gebruikt wordt.

en op basis van deze foto.........

kan hij concluderen dat er dubblezijdige tape gebruikt word? ik zie tape ,dient als shield waarschijnlijk maar ik kan niet zien dat deze dubbelzijdig is en dus onderdelen bij elkaar houd... maar goed , vind het nogal voorbarig om een niet uitgebracht product op kwaliteit en duurzaamheid te beoordelen.
YouTube: Comparatif vidéo : LG Nexus 4 vs Nokia Lumia 920 vs Sony Xperia T
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Ik kijk er zeer naar uit om dit toestel zelf in de hand te nemen, ben namelijk hard op zoek naar een opvolger voor m'n Desire!
EDIT: Inmiddels staat hun geschreven review ook online. Hoewel deze website duidelijk pro-Android is, toch een vrij uitgebreide review met veel nuttige informatie. Hun conclusie?
The Nexus 4, LG's first phone in Google's premier line, easily is the best "stock" Android phone thus far, and it's the best in the Nexus line since HTC's Nexus One. The hardware is more top-of-the-line than we're used to in the Nexus platform. The design improves on what LG's done with its own Optimus G. And the software improvements in Android 4.2 make the platform that much more impressive. The phone's not without compromise, but it's also an easy phone to recommend, especially for the price.
[ Voor 58% gewijzigd door Limit-NL op 07-11-2012 20:18 . Reden: Link naar geschreven review toegevoegd ]

Hopakee over de Optimus G heen!Gohan040 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:27:
Nog niet gepubliceerde "nieuwe" benchmark resultaten van Anandtech.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron is XDA
Deze zijn wel in zijn frigo gedaan, blijkbaar is een probleem met thermal throttling van de cpu.Gohan040 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:27:
Nog niet gepubliceerde "nieuwe" benchmark resultaten van Anandtech.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bron is XDA
Bron http://www.anandtech.com/...andtech-podcast-episode-9 (rond 50 min)
De volledige review van anandtech zouden we trouwens ook deze week mogen verwachten volgens Brian Klug (de reviewer) op reddit.
[ Voor 10% gewijzigd door Cooki3s op 07-11-2012 20:36 ]
Klopt inderdaad, iig met zijn toestel... Volgens hem was de clock snelheid van de processor dan ook 1.153Ghz ipv 1,5Ghz door het probleem met de thermal throttling... Dit kan natuurlijk de mindere prestaties wel verklaren maar hoop wel dat dit opgelost kan worden.Cooki3s schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:32:
[...]
Deze zijn wel in zijn frigo gedaan, blijkbaar is een probleem met thermal throttling van de cpu.
Bron http://www.anandtech.com/...andtech-podcast-episode-9 (rond 50 min)
De volledige review van anandtech zouden we trouwens ook deze week mogen verwachten volgens Brian Klug (de reviewer) op reddit.
Brian Klug op Twitter
"I said this on the podcast already but the Nexus 4 thermal limits seem rather low, the phone doesn’t get *that* hot externally to me."
[ Voor 14% gewijzigd door Gohan040 op 07-11-2012 20:52 ]
Ik denk dat ze daar gewoon erg voorzichtig mee zijn, op zich baart het mij nog geen zorgen. Ben wel erg benieuwd naar Anand's review, altijd een van de sites die ik het meest vertrouw.Gohan040 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:47:
[...]
Klopt inderdaad, iig met zijn toestel... Volgens hem was de clock snelheid van de processor dan ook 1.153Ghz ipv 1,5Ghz door het probleem met de thermal throttling... Dit kan natuurlijk de mindere prestaties wel verklaren maar hoop wel dat dit opgelost kan worden.
Brian Klug op Twitter
"I said this on the podcast already but the Nexus 4 thermal limits seem rather low, the phone doesn’t get *that* hot externally to me."
Google Nexus 4 Review: The Beautifully-Crafted, Premium Flagship Phone That Android Deserves
Nogal vreemde review, ze vergelijken de Nexus 4 met een Verizon Galaxy Nexus (CDMA/LTE) en klagen er dan over dat de batterijduur van de Galaxy Nexus enorm slecht is.habermas schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:31:
nog een uitgebreide review op AndroidPolice:
Google Nexus 4 Review: The Beautifully-Crafted, Premium Flagship Phone That Android Deserves

De LTE Galaxy Nexus is dan ook berucht om zijn vrij slechte batterij duur, maar de internationale variant (HSPA+, zoals de Nexus 4) haalt toch een pak betere resultaten op dat vlak.
http://androidandme.com/2...gn=nexus-4-review-roundup
Anoniem: 318025
Die review is me juist te positief eerlijk gezegd, ze kraken alles af wat plastic is en dat je maar 16GB maximaal aan opslag kan hebben word totaal voorbij aan gegaan en dat de batterij niet verwisselbaar is hoor je ze ook niet over.habermas schreef op donderdag 08 november 2012 @ 09:31:
nog een uitgebreide review op AndroidPolice:
Maar kwa design vind ik die Nexus 4 gewoon lelijk en dan plaatsen ze onderaan twee zichtbare schroeven, nou ja ik vraag me af wie dat bedacht heeft want het ziet echt niet mooi uit.
Hoeveel procent van de smartphones krijgt dan ook daadwerkelijk een nieuwe batterij? Hoeveel procent van de gebruikers heeft die 32GB ook écht nodig? En hoe zit het met de Clouddiensten?Anoniem: 318025 schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:50:
Die review is me juist te positief eerlijk gezegd, ze kraken alles af wat plastic is en dat je maar 16GB maximaal aan opslag kan hebben word totaal voorbij aan gegaan en dat de batterij niet verwisselbaar is hoor je ze ook niet over.
Jij klinkt wat te negatief, misschien verschil jij gewoon van mening met die reviewers?Maar kwa design vind ik die Nexus 4 gewoon lelijk en dan plaatsen ze onderaan twee zichtbare schroeven, nou ja ik vraag me af wie dat bedacht heeft want het ziet echt niet mooi uit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb nu vooral muziek op me telefoon staan, de 8GB versie zou ik dus sowieso zo vol hebben want er blijft iets van 6GB voor opslag voor die opslag over, zou het net gaan maar dan hou je bijna geen ruimte over voor foto's te schieten en ik heb juist geen mobiel internet.
Ja ik verschil van mening, vooral de achterkant vind ik niet zo mooi, dat glas meer premium gevoel heeft okay maar ik vind het design nou niet echt mooi, ik vind vooral wat binnen in zit wel goed voor het geld, maja wellicht komt het omdat android police hem op een bepaalde manier gefotografeerd heeft.
Ik vind hem wel beter uitzien dan de voorgaande Nexus telefoons, maar HTC en Samsung hebben het duidelijk beter begrepen, de Nexus 4 is gewoon een telefoon voor ons hongerige specs nerds, dus dan heb je al gauw oh wat maakt uit dat het design niet zo mooi is.
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 09-11-2012 09:26 ]
Zelf met mn S2 gehad dat de accu brak begon te worden en toen dus een nieuwe accu gekocht en die er in gedaan. Dat zal met een vaste accu niet zo makkelijk gaan.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb een reserve batterij in me beurs, met mijn telefoon geen overbodige luxe vooral wanneer je moet vliegen, alleen al de reis naar vliegveld zal de batterij flink leeg trekken.mngm schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:36:
Ik ken heel veel mensen met een smartphone (wie heeft er eigenlijk geen smartphone?), en ik ken niemand die een extra batterij heeft, terwijl die meestal wel verwisselbaar is. Gewoon iedere nacht opladen, en dan heb je geen problemen.
Zonder reserve batterij zul je opgeven moment moeten zeggen en nu moet mijn telefoon uit anders als ik straks aan kom op mijn vakantie bestemming dan kan ik niet bellen.
Nogmaals de vraag, hoeveel procent van de gebruikers zal een back-up batterij kopen voor het geval de normale leeg is? En als de batterij minder wordt? Bij iedereen die ik ken is dat juist een mooi excuus om aan een nieuwe telefoon te gaan.Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:12:
Gaat zich niet om de batterij maar gaat zich erom dat je goedkoop backup batterijen kan kopen, want als je eens je batterij leegt hebt en geen oplader hebt kun je de batterij niet verwisselen.. Ik zou met 16GB uit de voeten kunnen, maar ik vind het toch wel weinig.
Tja, als je hem inderdaad als volwaardig mediaspeler en fototoestel wilt gebruiken dan kan ik mij voorstellen dat het krap kan worden. Maar ook dan, heb je het écht nodig of ben je gewoon te belazerd om een selectie van je MP3's te maken.Ik heb nu vooral muziek op me telefoon staan, de 8GB versie zou ik dus sowieso zo vol hebben want er blijft iets van 6GB voor opslag voor die opslag over, zou het net gaan maar dan hou je bijna geen ruimte over voor foto's te schieten en ik heb juist geen mobiel internet.
Maargoed, dat is een persoonlijke keuze. Ik snap best dat je het ontbreken van een SD-slot als nadelig ziet.
Qua design ben ik het wel met je eens, al blijft het een kwestie van smaak. Dit is het eerste Nexus toestel wat ik mooi zou kunnen noemen, maar als je het vergelijkt met een S3 Titanium dan is het toch heel iets anders. Ik heb ook het gevoel dat de Nexus er altijd een beetje 'technisch' uit moet zien, dat spreekt veel 'nerds' toch vaak wel aan. Als je alles gelikt wilt hebben moet je gewoon lekker Apple kopen.Ja ik verschil van mening, vooral de achterkant vind ik niet zo mooi, dat glas meer premium gevoel heeft okay maar ik vind het design nou niet echt mooi, ik vind vooral wat binnen in zit wel goed voor het geld, maja wellicht komt het omdat android police hem op een bepaalde manier gefotografeerd heeft.
Ik vind hem wel beter uitzien dan de voorgaande Nexus telefoons, maar HTC en Samsung hebben het duidelijk beter begrepen, de Nexus 4 is gewoon een telefoon voor ons hongerige specs nerds, dus dan heb je al gauw oh wat maakt uit dat het design niet zo mooi is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus jij vindt een egaal zwarte achterkant met glas niet mooi, maw de achterkant van de iPhone 4/S vind je ook niet mooi? Aangezien je 90% van de tijd de achterkant als egaal zwart zal waarnemen. Het is een subtiel effect dat op foto's een vertekend beeld geeft.Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:12:
Ja ik verschil van mening, vooral de achterkant vind ik niet zo mooi, dat glas meer premium gevoel heeft okay maar ik vind het design nou niet echt mooi, ik vind vooral wat binnen in zit wel goed voor het geld, maja wellicht komt het omdat android police hem op een bepaalde manier gefotografeerd heeft.
Verder vind ik het ontwerp van de Nexus lijn niet onderdoen voor toestellen die HTC en Samsung zelf uitbreng, maar dat is natuurlijk weer mijn persoonlijke mening.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
En nog een heel uitgebreide review op Androidcentral.com.
Ja die achterkant vind nou niet zo super mooi ja, het is wel leuk gedaan met dat effect in het glas maar ik vind dat andere fabrikanten een mooiere design hebben, kwa gebruik van materiaal is het premium, maar ik zou deze telefoon niet kopen vanwege zijn looks, wellicht eerdere vanwege de goeie prijs kwaliteit verhouding.Laguna schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:11:
[...]
Dus jij vindt een egaal zwarte achterkant met glas niet mooi, maw de achterkant van de iPhone 4/S vind je ook niet mooi? Aangezien je 90% van de tijd de achterkant als egaal zwart zal waarnemen. Het is een subtiel effect dat op foto's een vertekend beeld geeft.
Verder vind ik het ontwerp van de Nexus lijn niet onderdoen voor toestellen die HTC en Samsung zelf uitbreng, maar dat is natuurlijk weer mijn persoonlijke mening.
Ik heb niks met iPhones en de iPhone 4 heeft aangetoond hoe kwetsbaar een glazen achterkant is, nou zou ik hem niet laten vallen en er een silicone hoesje om doen, maar glas breekt zeker eerdere en schijnt ook nog te krassen, dus dat hoesje gaat een must worden.
Je schijnt hem bij de Nexus 4 vrij gemakkelijk te kunnen vervangen. Achterkant losschroeven en -klikken, en dan kun je de batterij er zo uithalen. Dus dat is geen probleem; alleen als je hem op reis even wilt verwisselen, dat wordt lastig. Dan kun je beter zo'n mobiele oplader kopen: met een grote kun je je telefoon meerdere keren opladen.l3art schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:42:
Het enige nadeel van een vaste batterij, die ik me kan bedenken is, dat mocht de accu op een gegeven moment wat brak worden, dan kan je hem dus niet eenvoudig vervangen.
Zelf met mn S2 gehad dat de accu brak begon te worden en toen dus een nieuwe accu gekocht en die er in gedaan. Dat zal met een vaste accu niet zo makkelijk gaan.
Al tig buitenlandse reviews.. beetje jammer dat Google blijkbaar geen testexemplaar naar Nederland heeft gestuurdHaay schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:27:
Geweldige review van de Nexus 4 op ComputerWorld.com.
En nog een heel uitgebreide review op Androidcentral.com.
[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 09-11-2012 10:50 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Een extra accu is makkelijker, maar ik heb nu een jaar een Xperia S zonder verwisselbare accu en ik moet zeggen dat het prima te doen is. Bijna alle dagen red ik het eind van de dag wel, en anders hang ik hem inderdaad aan een externe accu. Voordeel van die externe accu is ook nog eens dat ik mijn e-reader er mee op kan laden (tablet helaas niet, zal wel propiertair zijn).Cerberus_tm schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:40:
[...]
Je schijnt hem bij de Nexus 4 vrij gemakkelijk te kunnen vervangen. Achterkant losschroeven en -klikken, en dan kun je de batterij er zo uithalen. Dus dat is geen probleem; alleen als je hem op reis even wilt verwisselen, dat wordt lastig. Dan kun je beter zo'n mobiele oplader kopen: met een grote kun je je telefoon meerdere keren opladen.
Had daarvoor een Desire met een DealExtreme accu, hoewel het fijn was dat je direct weer met een volle accu zat was het ook altijd klooien. Daarnaast gaan de nieuwe telefoons wel iets langer met de accu mee dan mijn Desire destijds (daar moest je echt een extra accu bij hebben).
De enige reden voor verwisselbare accu's is als je heel veel belt voor zakelijk gebruik. Maar de meeste mensen die dat doen hebben nog gewoon nokia's. Smartphones zijn ook nog eens duur en werknemers gaan er nog best vaak spelletjes etc mee doen. Of even facebook kijken.Cyleo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 10:50:
[...]
Een extra accu is makkelijker, maar ik heb nu een jaar een Xperia S zonder verwisselbare accu en ik moet zeggen dat het prima te doen is. Bijna alle dagen red ik het eind van de dag wel, en anders hang ik hem inderdaad aan een externe accu. Voordeel van die externe accu is ook nog eens dat ik mijn e-reader er mee op kan laden (tablet helaas niet, zal wel propiertair zijn).
Had daarvoor een Desire met een DealExtreme accu, hoewel het fijn was dat je direct weer met een volle accu zat was het ook altijd klooien. Daarnaast gaan de nieuwe telefoons wel iets langer met de accu mee dan mijn Desire destijds (daar moest je echt een extra accu bij hebben).
Maar de accu is vervangbaar, het is alleen wat moeilijker. Ik heb een review gelezen waar ze de accu daadwerkelijk vervangen hebben en dat koste bijna geen moeite naast die schroefjes.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is misschien de enige reden die jij kunt bedenken, maar er zijn er wel meer.BombaAriba schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 11:07:
[...]
De enige reden voor verwisselbare accu's is als je heel veel belt voor zakelijk gebruik.
...
Ik ben net terug van een familiebezoekje Zuid-Korea. Mijn nichtjes halen amper 12 uur met hun smartphones. Die lopen bijna continu via Kakao Chat berichtjes te versturen. Vergeet dan niet dat de display dan natuurlijk ook aan staat.
Bij mijn nichtjes zat er dan ook standaard een extra lader met accu in de handtas. Als we ergens wat gingen drinken of eten, gingen ze meteen op zoek naar stopcontact.
Je hebt ook nog iets wat 'verslaafd zijn' heet he.Supremo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:15:
[...]
Dat is misschien de enige reden die jij kunt bedenken, maar er zijn er wel meer.
Ik ben net terug van een familiebezoekje Zuid-Korea. Mijn nichtjes halen amper 12 uur met hun smartphones. Die lopen bijna continu via Kakao Chat berichtjes te versturen. Vergeet dan niet dat de display dan natuurlijk ook aan staat.
Bij mijn nichtjes zat er dan ook standaard een extra lader met accu in de handtas. Als we ergens wat gingen drinken of eten, gingen ze meteen op zoek naar stopcontact.
verslaafd is afwijkend van de norm. Dat is daar niet afwijkend van de norm.Pino112 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:23:
[...]
Je hebt ook nog iets wat 'verslaafd zijn' heet he.
even een andere vraag. Aangezien dit de eerste device is met een 2 gb ram ben ik benieuwd wat de impact gaat zijn voor de verdere android development. Ik kijk al eigenlijk niet meer naar devices met midner geheugen uit angst dat het minder ver ontwikkeld gaat worden.
[ Voor 35% gewijzigd door justice strike op 09-11-2012 13:46 ]
Dan hou je wel niet zoveel over voor maken van video's, maar met otg kun je dat wel allemaal overzetten.
een hd film is al snel 4 tot 8 gbAnoniem: 318025 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:09:
Zit ik wat te klagen over dat er maar maximaal 16GB is en kijk ik hoe groot de muziek folder werkelijk is en dan is ie maar 3,31GB dus 8GB Nexus 4 zou het ook gewoon kunnen volstaan.
Dan hou je wel niet zoveel over voor maken van video's, maar met otg kun je dat wel allemaal overzetten.
Daar komt OTG juist om de hoek kijken. Ik bedoelde zelf filmen in 1080p, ik heb eigenlijk alleen kleine filmtjes in HD kwaliteit met me huidige telefoon gemaakt.
otg is echt geen feasible oplossing. moet je extra kabeltjes en usb sticks meenemen.Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 15:13:
[...]
Daar komt OTG juist om de hoek kijken. Ik bedoelde zelf filmen in 1080p, ik heb eigenlijk alleen kleine filmtjes in HD kwaliteit met me huidige telefoon gemaakt.
Enige alternatief is de Nexus 4 overslaan en maar een high end model kopen wat wel nog een uitbreiding slot heeft, maar dan passen die 1080p films er toch niet op vanwege fat32 limiet.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 09-11-2012 15:42 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Super toch? Als ik 12 uur kon halen met een smartphone terwijl ik constant zit te appen.. wow.. dat zou super zijnSupremo schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 13:15:
[...]
Dat is misschien de enige reden die jij kunt bedenken, maar er zijn er wel meer.
Met de telefoons die ik tot nu toe had (iPhone 4 en HTC DZ) kon ik amper 17u 's middags halen als ik die dag zat te appen en te mailen.. je ziet gewoon letterlijk het batterij-percentage teruglopen
Jij kijkt serieus een HD film op je smartphone? 16GB is zat voor normaal gebruik, voor mensen die daarover vallen zijn er zat alternatieven.
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]