Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
volgens mij kan hij ook zwart worden.Anoniem: 396639 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:56:
Iemand die trouwens weet of het notificatieledje meerde kleuren ondersteund?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
WallPapers vind ik er niet...
[ Voor 70% gewijzigd door CLB op 01-11-2012 17:39 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 91% gewijzigd door CLB op 01-11-2012 17:39 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Nexus 4 wallpapersCLB schreef op donderdag 01 november 2012 @ 16:49:
Waarschijnlijk gewoon multi-coloured zoals alle Nexussen
[...]
WallPapers vind ik er niet...
Ook een aardige hands-on impressie in http://blogs.computerworl...us-4-hands-on-impressions.
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
Beter zoeken
Al vind ik alle wallpapers bij Android eigenlijk niet echt geweldig.
@dof
Die link was al eerder vandaag gepost zie floepie05 in "[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie".
[ Voor 19% gewijzigd door Laguna op 01-11-2012 17:48 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
initial mpressions of the nexus 4 Door Android Police
[ Voor 5% gewijzigd door Gohan040 op 01-11-2012 21:23 ]
Zojuist gehoord dat ik nog een maand moet wachten op mijn iphine dus dat gaat hem niet worden. Integratie met je macbook moet geen probleem zijn! Agenda, bestanden, wachtwoorden en browsertabs etc heb ik allemaal gesynchroniseerd met osx. Voor alles is wel iets bedacht door Google. En ja qua lange software updates zit je ook goed want mijn nexus s krijgt nu binnenkort gewoon Android 4.2.Mr Ton schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:08:
[...]
Hier een zelfde probleem. iPhone 5 staat al een tijdje in de preorder en ik vond geen toestel interessant, totdat Google deze Nexus aankondigde. Mijn belangrijkste redenen om de iPhone te nemen zijn de lange software ondersteuning, mooie design, kleine formaat tov Android toptoestellen, accu duur, camera en integratie met mijn macbook. Tegenover de Nexus valt het software ondersteuning voordeel dan weg (tenminste, ik verwacht bij een Nexus ook wel 2/3 jaar ondersteuning, toch?) en het design is ook mooi. De rest van de punten blijven staan maar dan maakt de prijs van de Nexus veel goed.
Ben benieuwd naar de camera, zijn er al fotos van verschenen op internet?
Foto's zijn er ook al genoeg! Kan ze alleen niet invoegen met mijn nexus7/ipad dus je zal zelf wat moeten googlen.
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Tsja, ik vind hem met de dag mooier wordenGohan040 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:20:
Nog niet gezien hier
initial mpressions of the nexus 4 Door Android Police
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Nope nog niet.BombaAriba schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:11:
Is het nu eigenlijk al mogelijk om hem te preorderen? In UK? Dan gebruik ik gewoon dezelfde route die ik met de Nexus 7 heb gebruikt. Kan het zelf nu niet zien omdat die site geblockt wordt.
Tip: Gebruik voor dit soort trucs http://www.hidemyass.com/ en kies onder 'advanced options' een server uit de UK.
Waarom niet? Ik geloof niks van de berichten dat hij in de winkels voor een adviesprijs van ~€500 zal komen te liggen. Geen enkele grote site heeft dit bericht gerapporteerd, wat ik zie als bewijs dat het een onbetrouwbaar bericht is. Ook zie ik geen enkele reden waarom Google dit zou doen. En al zou Google deze strategie gebruiken, kan je me één reden vertellen waarom er winkels zullen zijn die het product dan gaan verkopen? Media Markt, Dixons etc etc. zijn niet dom... Ze zullen heus niet een product een plaatsje geven in hun winkels al hij door hun maker over het hele internet gepromoot wordt voor €200 minder.alwaysleft schreef op donderdag 01 november 2012 @ 21:54:
[...]
Tsja, ik vind hem met de dag mooier wordenlaat hem alsjeblieft gewoon 350 euro gaan kosten in de winkels, al denk ik van niet
Nee dat is nog niet mogelijk. Volgens de Amerikaanse sites zijn de links in de Play Store al wel online, maar is er behalve informatie nog niks te vinden. Enige plek waar je hem kan pre-orderen is Carphone Warhouse (Engelse variant van Phone House) en daar kan je hem enkel en alleen met abonnement bestellen.BombaAriba schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:11:
Is het nu eigenlijk al mogelijk om hem te preorderen? In UK? Dan gebruik ik gewoon dezelfde route die ik met de Nexus 7 heb gebruikt. Kan het zelf nu niet zien omdat die site geblockt wordt.
Hoort hier niet thuis, maar ik ben dan wel érg benieuwd wat die route dan is?BombaAriba schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:11:
maar dan kan je hem toch niet pre orderen?? alleen naar engels adresJasper schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:16:
[...]
Nope nog niet.
Tip: Gebruik voor dit soort trucs http://www.hidemyass.com/ en kies onder 'advanced options' een server uit de UK.
Klopt, het is puur om de site te bekijken. Pre orderen is sowieso onmogelijk, omdat ze zeker niet naar Nederland gaan versturen.alwaysleft schreef op donderdag 01 november 2012 @ 22:19:
[...]
maar dan kan je hem toch niet pre orderen?? alleen naar engels adres
@hieronder
Sorry ik dacht dat ik daarin zat!
[ Voor 29% gewijzigd door Strunkie op 01-11-2012 22:25 ]
^ Post is hierboven!
[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic !!!!!!!!!!!!!!!!!
Anoniem: 318025
Dat heer meer mee te maken dat mobiele chipsets zoveel beter zijn geworden dat het lijkt alsof de nieuwe mobieltjes niet veel beter zijn, in de praktijk merk je ook niet maar bij intensieve taken wel denk ik.Gonadan schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:35:
Op zich wel, maar ik heb tegenwoordig niet meer zoveel over voor nieuwe hardware. Vroegâh kreeg je nieuwe hardware, vernieuwd design, nieuwe software en écht nieuwe mogelijkheden. De stap naar een nieuwe mobiel was groot. Tegenwoordig is het net een PC, betere specs, wat gelikter. Misschien een iets uitgebreider OS, maar de programma's die je draait blijven hetzelfde (apps).
offtopic:
Daarom leek die 350 mij prachtig, de 500 à 600 die vaak gevraagd worden vind ik simpelweg te veel voor een bellende zakcomputer. Dat is persoonlijk, ik weet het, maar als hij alsnog dik 500 wordt ga ik denk ik liever voor een Galaxy Nexus. Iets mindere specs, maar kost dan de helft.
De software is ja ook zo geoptimaliseerd dat het heel vloeiend op A9 dual cores ook draait, een quadcore is dus helemaal geen pre eigenlijk.
Op dit moment gebruik ik nog een Desire (custom rom vanwege beperkt geheugen), de prestaties zijn nog steeds naar behoren. Qua Android-versie ga je uiteindelijk achter lopen natuurlijk, want de nieuwere versies hebben toch wat meer nodig. Wat ik wel merk is dat de apps steeds groter en vooral logger worden. Het is net als software op de PC, hoe meer kracht er beschikbaar is des te minder zuinig wordt ermee om gegaan. Als je niet te beroerd bent om die paar seconden langer te wachten op je spelletje dan kan je heel lang met een oude telefoon doen, maar wil je graag toch wat sneller blijven dan zal een upgrade een keer nodig zijn.Anoniem: 318025 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 09:15:
Dat heer meer mee te maken dat mobiele chipsets zoveel beter zijn geworden dat het lijkt alsof de nieuwe mobieltjes niet veel beter zijn, in de praktijk merk je ook niet maar bij intensieve taken wel denk ik.
De software is ja ook zo geoptimaliseerd dat het heel vloeiend op A9 dual cores ook draait, een quadcore is dus helemaal geen pre eigenlijk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Anoniem: 318025
Maar inderdaad nieuwere telefoons zoals Nexus 4 zijn wel meer future proof vanwege de meer performance dat die dingen hebben, maar mij gaat meer om de Android versie en die moet toch minimaal 4.0 zijn, maar bij Nexus devices krijg je de nieuwste android versie.
Daarbij zijn de apps gewoon het grootste probleem, vreten tegenwoordig geheugen en ruimte. Zelfs een viewer voor mobiele website kost tegenwoordig al dik anderhalve MB.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Hier nog wat nieuwe reviews:
http://www.engadget.com/2012/11/02/nexus-4-review/
http://techcrunch.com/201...-but-close-enough-for-me/
[ Voor 39% gewijzigd door Bwlian op 02-11-2012 16:08 ]
This space was intentionally left blank.
http://www.theverge.com/2...280/google-nexus-4-review
Conclusie hiervan is overigens dat het een mooi toestel is, maar dat het scherm relatief tegenvalt. Ook valt de glazen achterkant ook niet echt in de smaak, aangezien Josh de zijne ook al had gebroken door de telefoon te laten vallen.Razer schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:16:
Die van The Verge is ook online:
Engadget schrijft dat het één van beste schermen op een mobile device ooit is, dus dat zal wel meevallen.alex3305 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:29:
[...]
Conclusie hiervan is overigens dat het een mooi toestel is, maar dat het scherm relatief tegenvalt. Ook valt de glazen achterkant ook niet echt in de smaak, aangezien Josh de zijne ook al had gebroken door de telefoon te laten vallen.
The Verge bekijkt alles door Apple oogjes.

Wat ik me net afvroeg, zit daar die PhotoSphere.apk niet in? Simpelweg 'PhotoSphere.apk' vind ik niet...
Misschien een andere .apk? Zou die te installeren zijn op een ander toestel zonder Android 4.2? Zou tof zijn!
[ Voor 65% gewijzigd door CLB op 02-11-2012 16:38 ]
Bij The Verge geven ze alleen aan dat de kleuren een beetje "washed out" zijn, en het scherm van de HTC X Ons dus net iets mooier vinden. En om ze even te verdedigen: Joshua is juist een Nexus / Android fan.Razer schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:34:
[...]
Engadget schrijft dat het één van beste schermen op een mobile device ooit is, dus dat zal wel meevallen.
The Verge bekijkt alles door Apple oogjes.
PS. Grootste nadeel was ontbreken LTE, anders had ie ruim over een negen gescoord. Toppertje dus!
Dat grootste nadeel ben ik het echt mee oneens, dat er geen LTE is is niet fijn maar om dat nou zo zwaar te wegen. Zelfs in de VS is er op veel plekken nog geen goede LTE dekking en heb je dus niks aan die functie. Ik denk dat je het ook bijna niet merkt bij browsen, of je nou een goede 3g verbinding hebt van zo'n 7mb/s of een 4g verbinding, die ene internetpagina blijft ontzettend snel geladen. Verschil wat je zo kan halen is echt minimaal volgens mij.FabianNL schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:00:
[...]
Bij The Verge geven ze alleen aan dat de kleuren een beetje "washed out" zijn, en het scherm van de HTC X Ons dus net iets mooier vinden. En om ze even te verdedigen: Joshua is juist een Nexus / Android fan.
PS. Grootste nadeel was ontbreken LTE, anders had ie ruim over een negen gescoord. Toppertje dus!
Hij heeft het ook over een matige HSDPA verbinding of een goede LTE verbinding, dan snap ik wel dat het echt een groot gemis is. Het is natuurlijk wel een beetje terug naar het verleden, zeker als de LTE verbinding gewoon goed is. Want ik denk namelijk dat je het in de praktijk toch wel goed merkt, het verschil in verbinding. Maar, dat is voor ons allemaal toch niet van toepassing, dus daarom zeg ik ook: "toppertje!".BombaAriba schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:07:
[...]
Dat grootste nadeel ben ik het echt mee oneens, dat er geen LTE is is niet fijn maar om dat nou zo zwaar te wegen. Zelfs in de VS is er op veel plekken nog geen goede LTE dekking en heb je dus niks aan die functie. Ik denk dat je het ook bijna niet merkt bij browsen, of je nou een goede 3g verbinding hebt van zo'n 7mb/s of een 4g verbinding, die ene internetpagina blijft ontzettend snel geladen. Verschil wat je zo kan halen is echt minimaal volgens mij.
Wel vreemd trouwens dat The Verge de batterij juist als goed opmerkt, en Engadget slecht... Helaas nu even geen tijd om alles te lezen, maar dat valt me zo snel wel op.
Ik raak in ieder geval wel steeds meer overtuigd!
Ik ben ook erg sceptisch over LTE. Met HSDPA+ kun je volgens mij theoretisch wel 20 of 40 Mb/s halen, en voorlopig zal 3G toch een veel betere dekking hebben? Ik bedoel, op plaatsen waar je nu goede 3G-dekking hebt, is de snelheid perfect, en lijkt me LTE niet heel veel bij te kunnen dragen voor alles behalve bestanden downloaden. Op plaatsen waar je slechte 3G hebt zul je voorlopig toch ook geen goede LTE krijgen? Zeker de komende paar jaar niet, waarin de meerderheid geen LTE zal hebben.BombaAriba schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:07:
[...]
Dat grootste nadeel ben ik het echt mee oneens, dat er geen LTE is is niet fijn maar om dat nou zo zwaar te wegen. Zelfs in de VS is er op veel plekken nog geen goede LTE dekking en heb je dus niks aan die functie. Ik denk dat je het ook bijna niet merkt bij browsen, of je nou een goede 3g verbinding hebt van zo'n 7mb/s of een 4g verbinding, die ene internetpagina blijft ontzettend snel geladen. Verschil wat je zo kan halen is echt minimaal volgens mij.
Ik had ook niet gehoord over dat 3G in America slechter is, dat ze met een ander protocol lagere snelheden halen? Misschien heeft dat er ook iets mee te maken? Want ze zeggen allemaal dat een bepaalde provider wél goede snelheden haalt met 3G. Misschien is 3G langzamer op CDMA?
Overigens vind ik web-browsen prima snel op 3G: via Wifi gaat het niet eens heel veel sneller.
[ Voor 3% gewijzigd door Cerberus_tm op 02-11-2012 17:56 ]
heel apart dit, ze gebruiken dus een ander scherm dan de optimus g, wat juist geroemd wordt qua scherm. Apart.alex3305 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:29:
[...]
Conclusie hiervan is overigens dat het een mooi toestel is, maar dat het scherm relatief tegenvalt. Ook valt de glazen achterkant ook niet echt in de smaak, aangezien Josh de zijne ook al had gebroken door de telefoon te laten vallen.
Het scherm is al aangehaald, maar die achterkant is de grootste onzin natuurlijk. Althans, er zit nogal veel bias in dat statement. Natuurlijk heeft een glazen kant een stuk meer kans op breken, maar daar waar het bij de iPhone enkel halleluja was, is het bij deze telefoon opeens een probleem. Terwijl de N4 itt de iPhone 4 juist beter glas heeft.alex3305 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:29:
[...]
LTE is in Europa natuurlijk echt nutteloos. Er is nog geen enkele (ok, een beetje) sprake van de invoer van die techniek. Voordat dat betaalbaar is zijn we wel weer even verder. Het ontbreken van LTE wordt vooral door Amerikaanse reviewers als nadeel gezien, omdat daar de situatie (blijkbaar) nogal anders ligt. HSDPA+ is daar niet wat het hier wel is (muv een aantal netwerken) terwijl LTE juist vrij breed verkrijgbaar is en goede snelheid biedt. Ontbreken van die techniek kan daar dus daadwerkelijk voor een 'probleem' zorgen.
[ Voor 27% gewijzigd door Morphix op 02-11-2012 18:03 ]
Zo negatief is The Verge toch niet over het scherm? Enkel dat het niet super levendig is, maar daarbuiten kan het mee met de beste schermen op de markt, die van de One X en iPhone 5.Morphix schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:00:
[...]
Het scherm is al aangehaald, maar die achterkant is de grootste onzin natuurlijk. Althans, er zit nogal veel bias in dat statement. Natuurlijk heeft een glazen kant een stuk meer kans op breken, maar daar waar het bij de iPhone enkel halleluja was, is het bij deze telefoon opeens een probleem. Terwijl de N4 itt de iPhone 4 juist beter glas heeft.
Ik ben zelf door deze zeer positieve review van The Verge nog meer gaan twijfelen over mijn keuze voor de iPhone 5. Alleen door het gebrek van LTE haalt de Nexus slechts een 8.3, terwijl de Lumia 920 een 7.9 haalde eerder vandaag, en daar waren ze niet zo positief over. Mn iPhone staat nog in de preorder dus ik kan nog cancellen, daar ga ik nog eens een weekend over nadenken. Vind hem eigenlijk te groot maar de prijs maakt veel goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Mr Ton op 02-11-2012 18:03 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Nexus 4 zou ik doen. Heb nu de iphone 5, maar mis nu al Android qua geheel. Zoveel meer instel mogelijkheden, en Nexus 4 is zo veel goedkoper.Mr Ton schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:03:
[...]
Zo negatief is The Verge toch niet over het scherm? Enkel dat het niet super levendig is, maar daarbuiten kan het mee met de beste schermen op de markt, die van de One X en iPhone 5.
Ik ben zelf door deze zeer positieve review van The Verge nog meer gaan twijfelen over mijn keuze voor de iPhone 5. Alleen door het gebrek van LTE haalt de Nexus slechts een 8.3. Mn iPhone staat nog in de preorder dus ik kan nog cancellen, daar ga ik nog eens een weekend over nadenken. Vind hem eigenlijk te groot maar de prijs maakt veel goed.
Anoniem: 477025
Tja, ik denk dat ik gewoon bij mijn keus voor de iPhone blijf. Ben wel een beetje klaar met al dat instellen en Android, al is Android 4.2 op een nieuwe telefoon heel wat anders dan een ICS custom rom op een SGS1 natuurlijk. En dat minimalistische ontwerp van de iPhone trekt me juist enorm aan, lekker klein dat ding, en toch zo krachtig.alwaysleft schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:04:
[...]
Nexus 4 zou ik doen. Heb nu de iphone 5, maar mis nu al Android qua geheel. Zoveel meer instel mogelijkheden, en Nexus 4 is zo veel goedkoper.Ik wist het wel
[ Voor 13% gewijzigd door Mr Ton op 02-11-2012 18:08 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
Ik was hier ook zeer benieuwd naar, maar moet zeggen dat ik het hier in België/Nederland niet echt nuttig vind.habermas schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:13:
alleen al voor Google Now zou ik voor Android kiezen...
Het geeft mij enkel de reistijd naar het werk.
Het geeft amper goeie resultaten als je bv een afspraak bij klanten in je agenda plaatst.
Bij mij werkt het (In NL, Utrecht en omstreken) juist uitstekend. Ik voer echt alles in op Google agenda en als ik wakker wordt en op mijn telefoon kijk zie ik automatisch hoeveel files er zijn en wanneer ik moet vertrekken. Ook berekend hij alles goed als ik met openbaar vervoer ga. Het weer geeft hij ook altijd goed weer zonder dat ik er specifiek om vraag.(Hij heeft door dat ik op een bepaalde tijd altijd even naar het weer kijk.) En als ik iets(bijv een winkel) op mijn macbook of ipad/nexus7 zoek krijg ik gelijk de vraag op mijn telefoon of ik er naartoe wil navigeren en hoe laat ik dan zou moet vertrekken om er een bepaalde tijd te zijn. Ook berekend hij altijd hoe lang je erover doet om thuis te komen vanaf de locatie waar je bent. Die locatie wordt wel gewoon goed gevonden, in tegenstelling tot Apple mapsAnoshky schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:22:
[...]
Ik was hier ook zeer benieuwd naar, maar moet zeggen dat ik het hier in België/Nederland niet echt nuttig vind.
Het geeft mij enkel de reistijd naar het werk.
Het geeft amper goeie resultaten als je bv een afspraak bij klanten in je agenda plaatst.
Het is ook echt ontiegelijk fijn dat Google Nederlandse taal verstaat, dat vind ik echt het grote voordeel tov Siri. Door mijn nederlandse accent accepteerd Siri toch vaak niet wat ik zeg.
[ Voor 6% gewijzigd door BombaAriba op 02-11-2012 18:43 ]
Theverge is iets positiefer dan Engadget vond ik. Heb het allebei (ietwat snel) doorgelezen.
Theverge vind het ontbreken van LTE een heel groot probleem, hebben wij weinig last van met deze dure databundels en een nog niet uitgerold LTE netwerk.
@hieronder, oeps dacht dat ik die allemaal al gelezen had, maar nee dus
Mijn excuses. Ik heb nog heel wat meer leesvoer erbij zie ik,
[ Voor 62% gewijzigd door nodig op 02-11-2012 19:34 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Bwlian op 02-11-2012 19:33 ]
Waar zie je dat, dat de browser niet soepel loopt? Er waren wat bugs met google chrome en de nexus 4, die zijn al opgelost sinds vandaag: http://www.androidauthori...exus-4-10-support-127946/Kirretje schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:19:
De browser loopt wel erg matig vind ik. Chrome is sowieso al nie zo soepel. Dan vergelijk ik het met de stock sgs3 browser. Vreemd dat ze dit niet soepel kunnen krijgen
Super nieuws dus
[ Voor 26% gewijzigd door alwaysleft op 02-11-2012 19:59 ]
Op Nexus 7 is Chrome anders wel soepel en wordt regelmatig geupdate.Kirretje schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:19:
De browser loopt wel erg matig vind ik. Chrome is sowieso al nie zo soepel. Dan vergelijk ik het met de stock sgs3 browser. Vreemd dat ze dit niet soepel kunnen krijgen
@Crazyans Heb je bronnen? Ik heb zelf nog niet echt zwaar negatieve berichten over de accuduur kunnen lezen.
Is de Tweakers.net redactie eigenlijk in het bezit van een Nexus 4?
Zal wel niet aangezien die hier niet te koop komt op 13 november, discriminatie.BombaAriba schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:27:
[...]
Op Nexus 7 is Chrome anders wel soepel en wordt regelmatig geupdate.
@Crazyans Heb je bronnen? Ik heb zelf nog niet echt zwaar negatieve berichten over de accuduur kunnen lezen.
Reviewers krijgen meestal wel eerder een exemplaar, maar wanneer dat dan is, geen idee.Zal wel niet aangezien die hier niet te koop komt op 13 november, discriminatie.
Bij the Verge zijn ze juist ENORM positief over de accu. Echt 2x zo goed als de Galaxy Nexus:BombaAriba schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 20:27:
[...]
Op Nexus 7 is Chrome anders wel soepel en wordt regelmatig geupdate.
Bron: http://www.theverge.com/2...280/google-nexus-4-reviewBattery life was also top notch. I'm used to getting just about a day of use on my Galaxy Nexus (that's taking it off of the charger around 8AM or 9AM, and putting it back on around 2AM). Some days it doesn't quite make it that long, depending on my workload. The Nexus 4 fared much better. At the time of this writing, I've had it off of its charger for 10 hours and 30 minutes and it's still got 45 percent battery life.
Mijn huidige Galaxy Nexus is ook geen batterij wonder maar daar heb je tenminste nog de mogelijkheid te wisselen.
Hier een test met de Nexus 4 met helaas ook wat verontrustende uitkomsten.
"The Nexus 4 was really hot by the end of our GLBenchmark run, which does point to some thermal throttling going on here. I do wonder if the Snapdragon S4 Pro is a bit too much for a smartphone, and is better suited for a tablet at 28nm "
"The Nexus 4 doesn't break any records for 3G battery life, it ends up relatively low on our list - even the Galaxy S 3 manages to do better here on 3G".
Hier de gehele test samen met de Nexus 10;
http://www.anandtech.com/...us-4-and-nexus-10-review/
Ja hoor! Dat wireless charging ding zit er niet standaard bijdisturbedmind schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:37:
Hier nog een unboxing video van de Nexus 4 YouTube: Nexus 4 Unboxing
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Wat wil je voor maar $299 of $349.westergas schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:00:
[...]
Ja hoor! Dat wireless charging ding zit er niet standaard bij
Anoniem: 315662
had je dat dan echt verwacht? misschien moet je even goed naar de specificaties kijken en dan bedenken of het realistisch is om voor die prijs een draadloze oplader er bij te verwachten.westergas schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:00:
[...]
Ja hoor! Dat wireless charging ding zit er niet standaard bij
Ik kon het niet vinden op The Verge en andere websites.
Want op mijn S3 krijg ik maar +- 3 uur screen-on time wat ik zelf veelste weinig vind.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Anoniem: 230001
Enige nadeel voor mij is dat de batterij niet verwisselbaar is maar dat wordt sowieso al steeds minder lijkt het wel omdat alles zo dun mogelijk moet. Als een batterij minstens twee jaar 100% blijft werken is het echter geen probleem.
Ik verwacht geen spannende dingen, mijn Desire van bijna 3 jaar oud presteert nog steeds aardig hetzelfde qua batterij tijd.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Heb al vanaf 1997 een mobiele telefoon en verder nooit echt last gehad van slechte batterijen maar het idee dat je er zelf wat aan kunt doen zonder je telefoon een week kwijt te zijn bevalt me wel.
Die batterij zal me echter niet weerhouden van het kopen van de N4 want je krijgt erg veel smartphone voor relatief weinig geld. Vraag me af hoe bv HTC en Samsung hier op reageren.
2x Zo goed als de Galaxy Nexus is niet zo moeilijk.. Binnen 4 uur gebruik een Galaxy Nexus opkrijgen is geen moeilijke opgave. Nooit begrepen hoe dat nou kon en waarom Google het toestel in die toestand heeft uitgebracht.ex87 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 09:46:
[...]
Bij the Verge zijn ze juist ENORM positief over de accu. Echt 2x zo goed als de Galaxy Nexus:
[...]
Bron: http://www.theverge.com/2...280/google-nexus-4-review
Als het goed is garanderen ze 80% accugezondheid om het zo maar te zeggen na die 800 cycles. Dus na zo'n ±1000 cycles zal het op de 70% liggen en in die drie jaar zal er vast wel een leuke nieuwe Nexus zijn die ook voor die prijs te koop is. Zo'n 120 euro per jaar afschrijven op een mobiel is te doen.janvanduschoten schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 11:45:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze 800 load cycles garanderen, dat is waarschijnlijk dus een 2 1/2 jaar. Daarna is alles meegenomen
Ik verwacht geen spannende dingen, mijn Desire van bijna 3 jaar oud presteert nog steeds aardig hetzelfde qua batterij tijd.
Android 4.2 zou trouwens ook voor verbeterde accuduur moeten zorgen als het goed is
[ Voor 42% gewijzigd door BombaAriba op 03-11-2012 13:08 ]
Dan is de afschrijving goed te doen, maar ook over de prijs in de losse verkoop is net zoveel onduidelijkheid als over de accuduur. Volgens meerdere sites zal die veel hoger uitvallen dan in de Play Store.BombaAriba schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:02:
Als het goed is garanderen ze 80% accugezondheid om het zo maar te zeggen na die 800 cycles. Dus na zo'n ±1000 cycles zal het op de 70% liggen en in die drie jaar zal er vast wel een leuke nieuwe Nexus zijn die ook voor die prijs te koop is. Zo'n 120 euro per jaar afschrijven op een mobiel is te doen.
Android 4.2 zou trouwens ook voor verbeterde accuduur moeten zorgen als het goed is
Er is helaas nog veel onduidelijkheid over veel zaken.
Zelfs al zou het toestel 500 euro kosten, dan nog is het toch waard? Qua specs is dit nu toch het beste Android toestel of zie ik dat verkeerd? De CPU is toch sneller dan die van S3 en HTC One x? Sommige benchmarks komt het heel dichtbij de iPhone 5 van 670 euro en in de toekomst zullen die benchmarks alleen maar verbeteren door software-updates van het OS en Chrome etc.marknh schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:30:
[...]
Dan is de afschrijving goed te doen, maar ook over de prijs in de losse verkoop is net zoveel onduidelijkheid als over de accuduur. Volgens meerdere sites zal die veel hoger uitvallen dan in de Play Store.
Er is helaas nog veel onduidelijkheid over veel zaken.
voor 500 euro ga ik toch eerder voor de gnote 2.BombaAriba schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:37:
[...]
Zelfs al zou het toestel 500 euro kosten, dan nog is het toch waard? Qua specs is dit nu toch het beste Android toestel of zie ik dat verkeerd? De CPU is toch sneller dan die van S3 en HTC One x? Sommige benchmarks komt het heel dichtbij de iPhone 5 van 670 euro en in de toekomst zullen die benchmarks alleen maar verbeteren door software-updates van het OS en Chrome etc.
Dan heb je andere ervaringen dan ikBombaAriba schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:02:
[...]
2x Zo goed als de Galaxy Nexus is niet zo moeilijk.. Binnen 4 uur gebruik een Galaxy Nexus opkrijgen is geen moeilijke opgave. Nooit begrepen hoe dat nou kon en waarom Google het toestel in die toestand heeft uitgebracht.
Anoniem: 251764
Yes: Glonass support! Daar zat ik op te wachten.ferdw schreef op donderdag 01 november 2012 @ 06:25:
Hier een thread met antwoorden van iemand die er reeds één heeft. O.a Glonass support in de gps!
http://forums.androidcent...-questions-fire-away.html
Ik gebruik GPS erg veel op mijn smartphone voor navigatie en sport; Glonass is daarom erg welkom...
http://thenextweb.com/goo...g-hikes-its-retail-price/
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Dat is de prijs waarvoor LG hem blijkbaar wil verkopen.quartex schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 18:31:
Ziet er inderdaad naar uit dat ie rond de €599 gaat kosten. =\
http://thenextweb.com/goo...g-hikes-its-retail-price/
Vraag me af of het wel hetzelfde model is want dat is toch wel een absurd groot verschil met de prijs die Google er zelf voor vraagt als je via de Store koopt.

Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, [Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic en horen niet in dit topic!
[ Voor 14% gewijzigd door CRXed op 03-11-2012 20:25 ]
Anoniem: 172410
Ik meen dat dat een gerucht was dat later onwaar bleek te zijnBombaAriba schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:02:
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 03-11-2012 23:41 ]
De batterij is een BL-T5 die normaal gezien echt heel erg goed presteert. Hij is rated op 2100mAh @ 3.8v en kan minimaal 2030mah op 3.8 leveren met een efficiëntie of hoe je het ook wil noemen van 7,7W/h. Onder optimale omstandigheden levert hij tot wel 9W/h. Samen met de zuinige CPU zal dit toestel echt goede prestaties moeten leveren op dit vlak. Natuurlijk enkel wanneer de software goed geoptimaliseerd is (ik verwacht bij de launch).
Ook is het toestel zowel van binnen als buiten uitzonderlijk goed gebouwd. Het gehele PCB bevat bescherming en koelingselementen. Ik heb al een hoop telefoons vanbinnen gezien, en ik kan je zeggen dat dit een heel wat beter is gebouwd dan de One X.
Bewijs: http://i.imgur.com/3oFPl.jpg
I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0
http://www.appy-geek.com/...ionid=3&articleid=4980697
Bij een review kreeg de batterijduur een 9 en bij een praktijktest was een andere reviewer tevreden. Het hangt van je eigen gebruik af natuurlijk maar ze geven niet zomaar een 9 lijkt me.Soulaiman schreef op zondag 04 november 2012 @ 03:20:
Al die reactie ivm de slechte accuduur zijn te wijten aan de toestellen die nog op een oude, ongeoptimaliseerde kernel van Google draaien. Sommige reviewers hebbene r echt geen last van, en anderen dan weer wel. Google zegt zelf dat de software bij de release pas volledig geoptimaliseerd zal zijn. Waarschijnelijk wouden ze het toestel zo snel mogelijk af hebben en zijn ze nu nog bezig of al klaar met de "finishing touches" aan te brengen aan de software.
De batterij is een BL-T5 die normaal gezien echt heel erg goed presteert. Hij is rated op 2100mAh @ 3.8v en kan minimaal 2030mah op 3.8 leveren met een efficiëntie of hoe je het ook wil noemen van 7,7W/h. Onder optimale omstandigheden levert hij tot wel 9W/h. Samen met de zuinige CPU zal dit toestel echt goede prestaties moeten leveren op dit vlak. Natuurlijk enkel wanneer de software goed geoptimaliseerd is (ik verwacht bij de launch).
Ook is het toestel zowel van binnen als buiten uitzonderlijk goed gebouwd. Het gehele PCB bevat bescherming en koelingselementen. Ik heb al een hoop telefoons vanbinnen gezien, en ik kan je zeggen dat dit een heel wat beter is gebouwd dan de One X.
Bewijs: http://i.imgur.com/3oFPl.jpg
[ Voor 91% gewijzigd door Jay-v op 04-11-2012 15:11 ]

are you kidding me? In benchmarks op anandtech presteert de s4 volgens mij minder goed dan ik verwachtte!BombaAriba schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 13:37:
[...]
Qua specs is dit nu toch het beste Android toestel of zie ik dat verkeerd? De CPU is toch sneller dan die van S3 en HTC One x? Sommige benchmarks komt het heel dichtbij de iPhone 5 van 670 euro en in de toekomst zullen die benchmarks alleen maar verbeteren door software-updates van het OS en Chrome etc.
Die gaan echt wel omhoog als het toestel uit komt.... maar vind benchmarks niet altijd even veel zeggen,Kenny1001 schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:22:
[...]
are you kidding me? In benchmarks op anandtech presteert de s4 volgens mij minder goed dan ik verwachtte!
lijkt me belangrijker dat het toestel snel is in gebruik ipv snel in de benchmarks. De Galaxy Nexus is qua benchmarks ook niet de beste.... maar in gebruik kan hij nog prima mee met de huidige toestellen.
+1, ik vermoed dat het nog geen definitieve versie is. De specs zjin er imo te goed voor.Gohan040 schreef op zondag 04 november 2012 @ 17:27:
[...]
Die gaan echt wel omhoog als het toestel uit komt.... maar vind benchmarks niet altijd even veel zeggen,
lijkt me belangrijker dat het toestel snel is in gebruik ipv snel in de benchmarks.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Tja, Ik had een blackberry en ik gebruikte dat ding zodanig vaak dat ik door 2 batterijen heen sleet binnen 1.5 jaarJeroenneman schreef op zondag 04 november 2012 @ 21:50:
Eeuwig jammer dat de batterij er niet makkelijk uit kan en dat er geen SD slot inzit. Als ik iets handig vind aan mijn huidige S2, dan is het wel hoe gemakkelijk het is om de batterij te verwisselen.
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]