Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik ga geen antivirus erop zetten. Ik installeer eigenlijk nooit iets buiten de store om, en als er al een virus in een app op de store weet te komen, dan gaat een antivirus het toch niet oppakken imo. Daarnaast, als ik al iets van buiten de store om installeer, is het van een bekende bron en niet 1 of andere vage site met apks. Ik maak me nergens druk om, en de keren dat ik antivirus installeerde om het eens te proberen, werd er nooit iets gevonden.

Ik gebruik reteveel custom roms en custom software, maar nog nooit iets gehad. Ik zou het niet doen dus, maar dat was wel duidelijk. Bespaart zeker batterij.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Ik heb een vraag, nu 4.4 eraan zit te komen, vraag ik me zelf af om me telefoon alvast te unrooten.
Of wat is de beste manier om nieuwe versie van android straks te installeren?
Draai, stock rom franko's kernel geroot met toolkit.
Moet ik een full wipe doen?
verkeerde forum 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Toniii op 26-10-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
  • Laatst online: 08-09 19:28
Er is bij mijn nexus 4 een barst in het scherm ontstaan. Het is niet groot en het zit rechtsboven in de hoek. Ik heb geen flauw idee hoe dit is gekomen, de telefoon is ook nooit op de grond gevallen (eerlijk waar! en er zijn ook geen sporen van). Ik heb dit toestel ongeveer een half jaar geleden bij belsimpel gekocht. Kan hier nou garantie voor claimen? Zo niet, hoeveel zou me dit grapje kosten, voor iemand die er al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
denial1986 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:07:
Er is bij mijn nexus 4 een barst in het scherm ontstaan. Het is niet groot en het zit rechtsboven in de hoek. Ik heb geen flauw idee hoe dit is gekomen, de telefoon is ook nooit op de grond gevallen (eerlijk waar! en er zijn ook geen sporen van). Ik heb dit toestel ongeveer een half jaar geleden bij belsimpel gekocht. Kan hier nou garantie voor claimen? Zo niet, hoeveel zou me dit grapje kosten, voor iemand die er al ervaring mee heeft?
Een nieuw schermpje is algauw 130 a 150 euro 8)7

Maar dit zou toch echt onder garantie moeten vallen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 14:39
denial1986 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:07:
Yup ik heb daar ervaring mee.

Allereerst;
Buitenland? Groot probleem;
Waar heb je jouw N4 gekocht? Bij MediaMarkt Nordhorn Duitsland? Dan heb je een groot probleem. MediaMarkt Nordhorn Duitsland geeft garantie tot de voordeur en de rest is aan jou en je advocaat.
Nederland?;
Als je het toestel hebt gekocht in NL dan zou ik teruggaan naar de verkoper. Leg het verhaal uit en naar alle waarschijnlijkheid moet je dan contact opnemen met LG. Dat gaat niet gemakkelijk, maar er bestaat een mogelijkheid dat zij dit opnemen binnen de fabrieksgarantie.
Garantie;
Bekijk deze link.
Zoek eerst uit of je überhaupt nog garantie hebt en zo ja bij wie je moet zijn.
Mijn ervaring;
Mijn ervaring is dat je beter geen toestel uit het buitenland kunt halen (of al hebben). Recht op garantie is is met een buitenlandse factuur moeilijk te halen. Garantieprocedures zijn nagenoeg onuitvoerbaar. Voor alle partijen. Een niet-door-mij-veroorzaakt breukje op de achterkant van het glas betekende een schadepost van € 250,-, uiteindelijk in de minne geschikt met MM Nederland.
Advies:
Om een lang verhaal kort te houden: de fabrieksgarantie is op jouw toestel vervallen. Helaas, maar waar. Dat betekent bij elk ander defect dat je deze niet kunt claimen. Bel en e-mail met LG, zsm. Zorg dat het breukje gemaakt word!.

Succes iig

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Volgens mij is Apple de enige die daar niet moeilijk over doet, maar daar betaal je de hoofdprijs voor.

Je zegt dat je ervaring mee hebt, hoe is het dan mogelijk dat bij hem zomaar een barst kwam dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drogeworst
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-09 14:39
Mizgala28 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:28:
Volgens mij is Apple de enige die daar niet moeilijk over doet, maar daar betaal je de hoofdprijs voor.

Je zegt dat je ervaring mee hebt, hoe is het dan mogelijk dat bij hem zomaar een barst kwam dan?
Een warme zomermiddag. Telefoon lag op tafel en toen ik deze oppakte ontstond er een HELE fijne lange barst in het glas op de achterkant. Spontaan. Zag er heel clean uit. Ik dacht nog; nou dat is kut, maar toch geniaal; een breuk op de achterkant die je niet ziet!. Tegelijkertijd dacht ik 2 dingen: het zal wel mijn eigen schuld zijn en ach ja dat gebeurt. Pas later las ik dat je op dat moment gelijk contact moet opnemen met LG. Ik dacht toen; dat is teveel moeite. Later ging diezelfde cleane breuk helaas in gebroken stuk "brokkelen". En dát zag er wel lelijk uit. Maar ik kon er mee leven.

2 maanden later stopte mijn printplaat met roken en moest mijn toestel terug ter reparatie. En toen bleek hoe belangrijk de breuk op de achterkant was. De printplaat viel onder fabrieksgarantie, en de breuk niet. Of wel; maar dan had ik dat eerder moeten claimen. Hoedanook; LG stond er op dat de achterkant eerst gerepareerd moest worden voordat de printplaat gerepareerd kon worden. Dit gaat overigens buiten het garantiebeginsel om die in NL en Europa met elkaar is afgesproken. In NL kan jeje dan beroepen op een deugdelijk toestel. En als je moord en brand schreeuwt aan de balie dan is het waarschijnlijk zo opgelost. Sterker als jij een rechtsbijstand inschakelt is het nagenoeg 1 telefoontje.

Maar met een buitenlands toestel ben je dus de klos.

Het is wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
My god, als ik al deze gruwelverhalen hoor over kapotte Nexus'es en garantie, brrr..

Ik heb mijn Nexus 4 al meerdere keren laten vallen - gelukkig op laminaat, nooit op steen - en hij werkt nog prima. Ik heb de mijne uit Oostenrijk laten halen, dus dat word dan niks als ik het zo lees.

Volgende week komt mijn Ringke Fusion cover binnen, dus dan ben ik in elk geval een stuk veiliger. Of lomper.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik heb zo'n simpele hoes van zacht maar vrij dik transparant plastic, die heeft goede grip en zelfs als ik de Nexus op een schuin oppervlak leg glijdt hij niet er van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.nl/graphics/450pixelp/38000.jpg

Ringke Fusion schijnt de enige en beste cover te zijn voor de N4 als ik zo alle tientallen reviews op Amazon mag geloven. En hier.

[ Voor 28% gewijzigd door Ricepuppet op 27-10-2013 12:25 ]

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ricepuppet schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:23:
[afbeelding]

Ringke Fusion schijnt de enige en beste cover te zijn voor de N4 als ik zo alle tientallen reviews op Amazon mag geloven. En hier.
Die heb ik zelf ook, maar ik vind de grip ervan slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb ook een Ringke Fusion thuis liggen, maar ik heb hem 1x een uur om de telefoon gehad en daarna nooit weer. Ik vind een cleane Nexus 4 toch echt het beste, wel heb ik hem in een Bugatti leren pouch in mijn broek- of jaszak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Cubic X schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:41:
Ik vind een cleane Nexus 4 toch echt het beste, wel heb ik hem in een Bugatti leren pouch in mijn broek- of jaszak.
Absoluut. Maar hij voelt en is ongelooflijk fragiel. Ik ga er, van alle telefoons die ik heb gehad, er het meest voorzichtig mee om. Al dat glas; plus, hij gaat elke dag mee in mijn motorjas (wel met waterdicht jasje eromheen - ik ben al een 1 telefoon vorig jaar verloren door hevige regenval tijdens motorrijden) maar dat 'voelt' ook niet als genoeg.

Ik had eerst deze Nillkin Flip Case besteld, maar die is nooit aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik ben zelf ook een voorstander van een "naakte" Nexus 4, maar dan durf ik dat ding niet eens met 1 hand te gebruiken, omdat hij slecht in mijn hand ligt en omdat ik kleine handen hheb.

Maar aan de andere kant, je kiest er zelf voor, ik ben zuinig op mijn spullen en ben super tevreden met mijn Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:42
Ik gebruik 'm nu zo'n 10 maanden met een Diztronic TPU case, perfect voor mij. Ik ben er voorzichtig mee maar een kale Nexus 4 vind ik toch te riskant. Deze case maakt 'm iets dikker en door het materiaal heb je ook een veel betere grip. Hij sluit heel goed aan, en er zitten geen gaten voor knoppen want die kun je gewoon door de casewand héén indrukken.

Afbeeldingslocatie: http://tpu-cases.com/images/nex4_dm_blk_2.jpg

De materiaal en afwerkingskwaliteit vind ik ook overeenkomen met de Nexus, niet onbelangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Cyclonist schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:22:
Ik gebruik 'm nu zo'n 10 maanden met een Diztronic TPU case, perfect voor mij. Ik ben er voorzichtig mee maar een kale Nexus 4 vind ik toch te riskant. Deze case maakt 'm iets dikker en door het materiaal heb je ook een veel betere grip. Hij sluit heel goed aan, en er zitten geen gaten voor knoppen want die kun je gewoon door de casewand héén indrukken.

[afbeelding]

De materiaal en afwerkingskwaliteit vind ik ook overeenkomen met de Nexus, niet onbelangrijk.
En ik heb juist een soortgelijke case, alleen dan transparant (niet helemaal, je kan er doorheen kijekn maar ziet dat glinster effect op de achterkant niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:39
Mizgala28 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:39:
[...]

Die heb ik zelf ook, maar ik vind de grip ervan slecht.
Heb ook de Ringke en al een paar keer mijn Nexus gered. De originele bumper was al kapot na een week onderaan bij de usb ingang. Grip niet echt denderend van de Ringke maar hij hij doet wat ie doet en je ziet de achterkant :-)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:16
Ik heb de standaard Google bumper die er bij zat, heb hem al 2 keer laten vallen en de bumper vangt die deukjes op ;) wel raar als ik hem uit de bumper haal, dan is hij echt heel smal en dun..heel apart!
En inderdaad onderaan kapot bij de usb ingang, maar daar irriteer ik me niet zo heel erg aan. Zelfs het originele plastic zit nog op de voor en achterkant :P

[ Voor 28% gewijzigd door maarud op 27-10-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denial1986
  • Laatst online: 08-09 19:28
drogeworst schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 10:19:
[...]

Yup ik heb daar ervaring mee.

Allereerst;
Buitenland? Groot probleem;
Waar heb je jouw N4 gekocht? Bij MediaMarkt Nordhorn Duitsland? Dan heb je een groot probleem. MediaMarkt Nordhorn Duitsland geeft garantie tot de voordeur en de rest is aan jou en je advocaat.
Nederland?;
Als je het toestel hebt gekocht in NL dan zou ik teruggaan naar de verkoper. Leg het verhaal uit en naar alle waarschijnlijkheid moet je dan contact opnemen met LG. Dat gaat niet gemakkelijk, maar er bestaat een mogelijkheid dat zij dit opnemen binnen de fabrieksgarantie.
Garantie;
Bekijk deze link.
Zoek eerst uit of je überhaupt nog garantie hebt en zo ja bij wie je moet zijn.
Mijn ervaring;
Mijn ervaring is dat je beter geen toestel uit het buitenland kunt halen (of al hebben). Recht op garantie is is met een buitenlandse factuur moeilijk te halen. Garantieprocedures zijn nagenoeg onuitvoerbaar. Voor alle partijen. Een niet-door-mij-veroorzaakt breukje op de achterkant van het glas betekende een schadepost van € 250,-, uiteindelijk in de minne geschikt met MM Nederland.
Advies:
Om een lang verhaal kort te houden: de fabrieksgarantie is op jouw toestel vervallen. Helaas, maar waar. Dat betekent bij elk ander defect dat je deze niet kunt claimen. Bel en e-mail met LG, zsm. Zorg dat het breukje gemaakt word!.

Succes iig
Ik heb hem in Nederland bij Belsimpel gehaald. Heb em nu een half jaar dus zou nog anderhalf jaar garantie moeten hebben. Vandaag is een deel van het scherm ook ongevoelig geworden voor aanraking. M.a.w. hij is praktisch onbruikbaar geworden. Echt uit het niet dit allemaal. Ik zit redelijk te stomen en ga morgen belsimpel maar eens bellen (hopen dat ik de telefoontoetsen nog wel kan gebruiken anders wordt ook dat nog lastig). Bedankt voor je verhaal in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
denial1986 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:18:
[...]

Ik heb hem in Nederland bij Belsimpel gehaald. Heb em nu een half jaar dus zou nog anderhalf jaar garantie moeten hebben. Vandaag is een deel van het scherm ook ongevoelig geworden voor aanraking. M.a.w. hij is praktisch onbruikbaar geworden. Echt uit het niet dit allemaal. Ik zit redelijk te stomen en ga morgen belsimpel maar eens bellen (hopen dat ik de telefoontoetsen nog wel kan gebruiken anders wordt ook dat nog lastig). Bedankt voor je verhaal in ieder geval!
Ik heb de mijne overgekocht van iemand die hem bij Belsimpel kocht (met bon en alles) hij was 8 dagen oud dus nu is hij net 2 maanden oud, maargoed niks mis mee.

Ik vroeg mij iets af, als mijn nexus vol is dan maakt de lader ervan een zacht maar irritant bzz geluid (net een mug maar iets anders) en alleen als dat ding vol is, ik wordt er gek van want ik wordt er snachts wakker van.

De oplossing is dat ik dagdromen gebruik, dan doet hij het niet (raar he).

Maar is dat wel goed voor je telefoon dat die DE HELE NACHT met de scherm aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 22:36:
[...]

Ik heb de mijne overgekocht van iemand die hem bij Belsimpel kocht (met bon en alles) hij was 8 dagen oud dus nu is hij net 2 maanden oud, maargoed niks mis mee.

Ik vroeg mij iets af, als mijn nexus vol is dan maakt de lader ervan een zacht maar irritant bzz geluid (net een mug maar iets anders) en alleen als dat ding vol is, ik wordt er gek van want ik wordt er snachts wakker van.

De oplossing is dat ik dagdromen gebruik, dan doet hij het niet (raar he).

Maar is dat wel goed voor je telefoon dat die DE HELE NACHT met de scherm aan staat?
Het is normaal dat je lader een hoog piepgeluid maakt als deze niets te doen heeft maar wel in het stopcontact zit. Dit is inherent aan de electronica die binneninzit. Door je scherm aan te laten zal de telefoon niet "klaar" raken met opladen en zal de lader de hele nacht stroom leveren. Sommige laders hebben hier meer last van dan andere dus je zal het allicht kunnen proberen met een andere lader (maar kijk wel uit met goedkope (chineze) laders, die schijnen wel eens stuk te gaan en je telefoon mee te nemen. Misschien heb je nog een lader van een vorige (highend) smartphone?)

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
Elfjes schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:02:
[...]

Het is normaal dat je lader een hoog piepgeluid maakt als deze niets te doen heeft maar wel in het stopcontact zit. Dit is inherent aan de electronica die binneninzit.
Klopt, maar die redenering is toch wat te makkelijk. De oplader van mijn Logitech Harmony laat ook een piepje horen, maar die is een stuk stiller. De lader van mijn iPad levert veel meer stroom, maar is gewoon stil als er secundair geen verbruik is. En de oude adaptertjes van Sony Ericsson die ik nog heb liggen, die zijn ook gewoon stil. LG heeft imho toch iets te eenvoudige elektronica gebruikt in hun oplader. Helaas.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:29
dreamscape schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:23:
[...]

Klopt, maar die redenering is toch wat te makkelijk. De oplader van mijn Logitech Harmony laat ook een piepje horen, maar die is een stuk stiller. De lader van mijn iPad levert veel meer stroom, maar is gewoon stil als er secundair geen verbruik is. En de oude adaptertjes van Sony Ericsson die ik nog heb liggen, die zijn ook gewoon stil. LG heeft imho toch iets te eenvoudige elektronica gebruikt in hun oplader. Helaas.
tip, gebruik gewoon een SE lader die stil is :) stroom is stroom

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Elfjes schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:02:
[...]

Het is normaal dat je lader een hoog piepgeluid maakt als deze niets te doen heeft maar wel in het stopcontact zit. Dit is inherent aan de electronica die binneninzit. Door je scherm aan te laten zal de telefoon niet "klaar" raken met opladen en zal de lader de hele nacht stroom leveren. Sommige laders hebben hier meer last van dan andere dus je zal het allicht kunnen proberen met een andere lader (maar kijk wel uit met goedkope (chineze) laders, die schijnen wel eens stuk te gaan en je telefoon mee te nemen. Misschien heb je nog een lader van een vorige (highend) smartphone?)
Mijn originele lg lader voor mijn n4 is muisstil, ook als de n4 vol is. Eigenlijk al mijn laders, HTC, Samsung,asus en lg maken geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
dreamscape schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:23:
[...]

Ik zeg ook niet dat de lader van LG nou zo'n goede lader is. Ik gebruik hem zelf nauwelijks. Ik zeg alleen dat het niet iets is waar je direct wat aan kan doen (anders dan een andere lader pakken). Volgens mij kan je hem niet hiervoor ter garantie aanbieden, al kan je het natuurlijk wel proberen.

oh en protip: luister veel naar harde muziek en de laders worden vanzelf een stuk stiller :+

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
mijn samsung GN lader en LG N4 lader piepen beide, mijn asus N7 lader en oude HTC HD2 niet.
volgens mij gewoon goedkoper prul componenten gebruikt om $0.20 te besparen... :(

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 19:13
Elfjes schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:49:
oh en protip: luister veel naar harde muziek en de laders worden vanzelf een stuk stiller :+
Wel even wennen aan de permanente pieptoon in je oren :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
X-plosive schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 11:23:
[...]

Wel even wennen aan de permanente pieptoon in je oren :>
Ja, wat wil je nou, een piepende lader of piepende oren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Nah, ik heb nog een lader van een LG L3 liggen, goedkoop ding maar piept niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

drogeworst schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:10:
[...]

Een warme zomermiddag. Telefoon lag op tafel en toen ik deze oppakte ontstond er een HELE fijne lange barst in het glas op de achterkant. Spontaan. Zag er heel clean uit. Ik dacht nog; nou dat is kut, maar toch geniaal; een breuk op de achterkant die je niet ziet!. Tegelijkertijd dacht ik 2 dingen: het zal wel mijn eigen schuld zijn en ach ja dat gebeurt. Pas later las ik dat je op dat moment gelijk contact moet opnemen met LG. Ik dacht toen; dat is teveel moeite. Later ging diezelfde cleane breuk helaas in gebroken stuk "brokkelen". En dát zag er wel lelijk uit. Maar ik kon er mee leven.
(..)
Die barst heb ik ook. Is een bekend probleem. (bij mij gebeurde het gewoon op straat al typende: ineens hoor ik heel zacht iets van kkrkrkk en zit er een barst in!) Ik kocht hem via een internetwinkel uit de UK. LG Nederland vindt dan dat je met LG UK contact moet opnemen. Het is slechts cosmetisch, maar wel erg stom. Vooral dat er geen oplossing geboden wordt. Het opsturen van een nieuw achterkantje was voldoende geweest. Had daar nog best wat geld voor willen betalen. Maar helaas. Gelukkig vooralsnog geen brandende printplaat ;)

Heb zo'n case: HB-E960-BLACK

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je er voor wil betalen, dan kan je toch ook gewoon zelf een nieuwe achterkant bestellen. Heb je geen LG voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

't Werd een principe-kwestie. Het toegeven van een probleem met een product of niet. Niet dus. Maar het maakt verder niet uit voor de werking en er zit toch een cover overheen ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kldegraaf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Mijn batterij doet het niet meer goed. Meer mensen hier ervaring mee?
Heb hem snachts opgeladen en haal hem 100% vol van de opladeren en dan krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/xoun5e1tb/Screenshot_2013_10_27_11_01_17.png

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/66bxfbas5/Screenshot_2013_10_29_07_23_36.png

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/pwy6rrd15/Screenshot_2013_10_29_07_24_10.png

1e keer was zondag. Na reboot bleef de batterij zo leeg, opnieuw opgeladen en ging 1 dag goed. Nu vanmorgen hetzelfde verhaal, in 14 seconden van 100% naar 35%....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kldegraaf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Alles is nog origineel op mijn telefoon. Niet geroot ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 13:34
Misschien is volledige reset doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:19
kldegraaf schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:38:
Mijn batterij doet het niet meer goed. Meer mensen hier ervaring mee?
Heb hem snachts opgeladen en haal hem 100% vol van de opladeren en dan krijg ik dit:

*knip*

1e keer was zondag. Na reboot bleef de batterij zo leeg, opnieuw opgeladen en ging 1 dag goed. Nu vanmorgen hetzelfde verhaal, in 14 seconden van 100% naar 35%....
Batterij keer volledig ontladen en weer opladen? Niet optimaal voor een batterij, maar kan hem soms wel weer even 'resetten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
https://groups.google.com...roid-building/JVLaFRoJxFk
In the coming weeks, other Nexus devices (Nexus 4, 7, and 10) will receive their KitKat update, and we'll make those proprietary binaries and factory images available at that time.
Begrijp ik goed dat de factory image dan ook pas beschikbaar is op het moment dat de OTA uitrolt? Dat wordt nog even wachten dus...

Daarnaast heb ik een vermoeden dat de Nexus 4 niet dezelfde nieuwe launcher als de Nexus 5 krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Laatst online: 15-07 10:32
Frietsaus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:31:
https://groups.google.com...roid-building/JVLaFRoJxFk

[...]

Begrijp ik goed dat de factory image dan ook pas beschikbaar is op het moment dat de OTA uitrolt? Dat wordt nog even wachten dus...

Daarnaast heb ik een vermoeden dat de Nexus 4 niet dezelfde nieuwe launcher als de Nexus 5 krijgt.
Hoezo dat vermoeden? Ik hoop echt dat de N4 wel dezelfde launcher krijgt, hij ziet er immers echt mooi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik baseer het enkel op wat ik zie, maar in Google's blogpost wordt gesproken over "The Nexus 5 Launcher", ok dan kan die alsnog in de Nexus 4 komen. Maar toen zag ik deze site:

http://developer.android.com/about/versions/kitkat.html

Daar is een Nexus 7 te zien die wel KitKat draait (zie statusbalk icoontjes en camera icoon) maar geen transparantie en nog de 4.3 style launcher. Daarom mijn vermoeden dat de Nexus 4 hetzelfde zal krijgen en de nieuwe launcher mogelijk Nexus 5 exclusief is.

Nja hoe dan ook, de XDA devs zullen de nieuwe launcher vast wel zodanig verbouwen dat 'ie ook werkt op andere Android apparaten waaronder de 4.

[ Voor 12% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Frietsaus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:22:
Ik baseer het enkel op wat ik zie, maar in Google's blogpost wordt gesproken over "The Nexus 5 Launcher", ok dan kan die alsnog in de Nexus 4 komen. Maar toen zag ik deze site:

Daar is een Nexus 7 te zien die wel KitKat draait (zie statusbalk icoontjes en camera icoon) maar geen transparantie en nog de 4.3 style launcher. Daarom mijn vermoeden dat de Nexus 4 hetzelfde zal krijgen en de nieuwe launcher mogelijk Nexus 5 exclusief is.

Nja hoe dan ook, de XDA devs zullen de nieuwe launcher vast wel zodanig verbouwen dat 'ie ook werkt op andere Android apparaten waaronder de 4.
Via via krijg je het toch wel voor elkaar, het is immers Android.

"Dat vind ik ook, kijk eens naar Apple die heeft een update uitgebracht voor een 3 jaar oude iPhone 4, uiteindelijk gaat dat ding dus 4 jaar mee.

Dan is je Galaxy Nexus, die in tegenstelling tot iOS 7 op de iPhone 4 dus wel met gemak Android 4.4 aankan, in de steek gelaten, ik vraag mij af of mijn Nexus 4 volgend jaar ook zo zal eindigen :(

Gelukkig is het Android, en als je Android 4.2.2 op een Nexus One kan zetten (die maar tot 2.3.7 gaat) dan denk ik dat de mod wereld ervoor zorgt dat niet alleen 4.4 maar ook 5.0 op de GN zal werken, want de toestel die kan het moeiteloos aan.

Zonde, mijn zusje kreeg van mij JUIST een GN omdat ik toch echt zeker van was dat die officieel 4.4 krijgt, Google stelt mij teleur."

Dat is een stukje van mij uit het GN topic, ben wel teleurgesteld, oké via mod krijg ik hem uiteindelijk toch wel erop en het zal soepel werken omdat de telefoon het aankan, maar dat Google een Nexus in de steek laat, sorry hoor maar dit is belachelijk, Nexus telefoons zijn toch zodat ze ALTIJD UP-TO DATE zijn, en constant updates van Google krijgen? Nou een GN is amper 2 jaar oud en nu al geen updates meer, terwijl die het met gemak aankan.

Nu maak ik mij zorgen of volgend jaar mijn Nexus 4 niet zo gaat eindigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als Google zich strak aan die 18 maanden houdt dan is het met 6 maanden over voor de 4. Ouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
Mizgala28 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:28:
[...]

Via via krijg je het toch wel voor elkaar, het is immers Android.

"Dat vind ik ook, kijk eens naar Apple die heeft een update uitgebracht voor een 3 jaar oude iPhone 4, uiteindelijk gaat dat ding dus 4 jaar mee.

Dan is je Galaxy Nexus, die in tegenstelling tot iOS 7 op de iPhone 4 dus wel met gemak Android 4.4 aankan, in de steek gelaten, ik vraag mij af of mijn Nexus 4 volgend jaar ook zo zal eindigen :(

Gelukkig is het Android, en als je Android 4.2.2 op een Nexus One kan zetten (die maar tot 2.3.7 gaat) dan denk ik dat de mod wereld ervoor zorgt dat niet alleen 4.4 maar ook 5.0 op de GN zal werken, want de toestel die kan het moeiteloos aan.

Zonde, mijn zusje kreeg van mij JUIST een GN omdat ik toch echt zeker van was dat die officieel 4.4 krijgt, Google stelt mij teleur."

Dat is een stukje van mij uit het GN topic, ben wel teleurgesteld, oké via mod krijg ik hem uiteindelijk toch wel erop en het zal soepel werken omdat de telefoon het aankan, maar dat Google een Nexus in de steek laat, sorry hoor maar dit is belachelijk, Nexus telefoons zijn toch zodat ze ALTIJD UP-TO DATE zijn, en constant updates van Google krijgen? Nou een GN is amper 2 jaar oud en nu al geen updates meer, terwijl die het met gemak aankan.

Nu maak ik mij zorgen of volgend jaar mijn Nexus 4 niet zo gaat eindigen...
Het verbaast mij inderdaad ook dat de Galaxy Nexus geen update krijgt naar Kitkat. Zeker omdat ze Kitkat 'lichter' hebben gemaakt om op oudere apparaten te draaien. Het zou mij dan ook enorm teleurstellen als de Nexus 4 volgend jaar geen update krijgt naar Android 5.0. Dit terwijl de Nexus 4 qua specificaties toch nauwelijks onder doet aan de Nexus 5.

Misschien heeft Google ervoor gekozen om de update niet uit te rollen op de GN, niet vanwege technische bezwaren, maar puur vanwege marketing. Op deze manier dwingt Google eigenlijk gebruikers (de echte tweakers) om over te stappen op een nieuwere telefoon. Wat dat betreft ben je bij Apple's iOS beter af; zelfs de iPhone 4 (2010) krijgt 3,5 jaar later een update naar iOS 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zou het niet zo kunnen zijn dat er driverproblemen waren met de nieuwe kernel? Die TI OMAP chips zijn vrij oud ik weet niet of TI daar nog ondersteuning op geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Frietsaus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:35:
Zou het niet zo kunnen zijn dat er driverproblemen waren met de nieuwe kernel? Die TI OMAP chips zijn vrij oud ik weet niet of TI daar nog ondersteuning op geeft?
Nu je het zo zegt zou dat het ook kunnen zijn, maar we zien het volgend jaar wel, ik maak mij daar niet bepaald zorgen over, Nexus 4 is een populair toestel dus zelfs als Google stopt met updaten, alsnog gaat de community de toestel ondersteunen.

Maar nu ik het even bekijk, ik weet waarom een GN in ieder geval zo snel leeggaat, als dat ding in stand-by is zijn beide cores aan, terwijl bij de Nexus 4 dan alleen 1tje draait, en voor de rest (ongeveer 90% van de tijd) 2 cores het werk doen.

Wat ik ermee bedoel, het zou ook daaraan kunnen liggen, immers heeft Google Android 4.4 aangepast zodat die zuiniger is, en wie weet daarom geen update voor de GN uitbracht.

Het kan mij niet schelen, dit is en blijft belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
Frietsaus schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:22:

Het kan ook zo zijn dat dat de Tablet UI is van 4.4 :9. Maar inderdaad, op welke manier dan ook, krijgen we wel de launcher op de Nexus 4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Maar de transparantie is in basis een system ui ding, niet en launcher ding, die moet enkel ondersteunen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:45

Zym0tiC

^_^

Voor wie 4.4 al wil, PA heeft de eerste AOSP build klaar staan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2506678

Mirrors rond page 7

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Zym0tiC schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:06:
Voor wie 4.4 al wil, PA heeft de eerste AOSP build klaar staan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2506678

Mirrors rond page 7
Officiele final?

Anders wacht ik wel op de OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Mizgala28 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:39:
[...]

Officiele final?

aosp based, dus google heeft de source van 4.4 al vrij gegeven, ook voor de N7 zag ik al aosp builds.
aosp is niet gelijk aan de OTA/stock images, maar wel close as it gets
PA is overigens met behoorlijk wat custom zaken, hoewel dat in een eerste 4.4. build nog wel mee zal vallen

aosp is vaak verder dan de ota's (4.3.1 is bv wel als source beschikbaar maar niet als ota voor de N4 geloof ik)

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 01-11-2013 09:06 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Zym0tiC schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:06:

Mirrors rond page 7
Heb hem er al op staan, heel erg gaaf! Backup van Apps wordt niet automatisch weer vanuit de Playstore gedownload dus even met de hand alle apps weer installeren.

De balken boven en onder zijn wél transparant.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Enig idee of de telefoonfix voor de Nexus in 4.4 zit?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
MegaTronics schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:14:
Welke fix?

Ik heb die nieuwe launcher geprobeerd, leuk maar alles is wel heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 17:50
Ik heb nu de nieuwe 4.4 Launcher, Playservices, Camera, Hangout 2, Playstore geinstalleerd..

Normale batterydrain was 1% per 7 min.

Nu met hetzelfde gebruik en dezelfde apps en dezelfde settings: 1% per 12 min

Ik kan niet wachten op de 4.4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
MegaTronics schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:14:
Volgens mij was dat een bug in de radio, deze zit eigenlijk nooit bij een custom rom, alleen ota of stock images

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
Mizgala28 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 08:39:
[...]

Officiele final?

OTA komen meestal rond de twee weken later. Je kan denk ik beter de Google Factory images downloaden en installeren wanneer deze bescihkbaar zijn. Wel moet je bootloader dan geünlocked zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Prulleman schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:05:
[...]

Volgens mij was dat een bug in de radio, deze zit eigenlijk nooit bij een custom rom, alleen ota of stock images
Was een combinatie van volgens mij. Maar goed, 4.4 zal wel niet lang op zich laten wachten. Ik hou deze website wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ik heb eerder in dit topic vermeld dat ik ernstig last had van de beruchte NLPwakelock. Nu wil ik niet te vroeg victorie roepen, maar na het uninstallen van de app Cerberus zie ik nu na 24 uur en extreme verbetering. Daar waar ik voorheen nog geen 24 haalde op 1 lading, zit ik nu na 25 uur pas op 50%. Weliswaar met slechts een uur scherm tijd, maar toch bijna een verbetering van 100% op gisteren.
Dus mochten er users zijn met dezelfde bug en Cerberus geïnstalleerd, probeer het ook om deze app weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:33
Draak1978 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:40:
Ik heb nu de nieuwe 4.4 Launcher, Playservices, Camera, Hangout 2, Playstore geinstalleerd..

Normale batterydrain was 1% per 7 min.

Nu met hetzelfde gebruik en dezelfde apps en dezelfde settings: 1% per 12 min

Ik kan niet wachten op de 4.4!
Blijft bij jou ook het WiFi en GSM signaal icoontje wit na het installeren van 4.4 apps?

Edit: Ahh laat maar reboot fixed het.

[ Voor 3% gewijzigd door Razer op 01-11-2013 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 23:22
Benieuwd wanneer we de update naar 4.4 gaan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 13:01
Fly-guy schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:20:
Ik heb eerder in dit topic vermeld dat ik ernstig last had van de beruchte NLPwakelock. Nu wil ik niet te vroeg victorie roepen, maar na het uninstallen van de app Cerberus zie ik nu na 24 uur en extreme verbetering. Daar waar ik voorheen nog geen 24 haalde op 1 lading, zit ik nu na 25 uur pas op 50%. Weliswaar met slechts een uur scherm tijd, maar toch bijna een verbetering van 100% op gisteren.
Dus mochten er users zijn met dezelfde bug en Cerberus geïnstalleerd, probeer het ook om deze app weg te halen.
Mmmm wel de app ceberus geinstalleerd maar nooit laset gehad van deze bug. Ik doe wel erg kort met een volle lading maar dat komt omdat Ingress en Clash of Clans hem leegslurpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
SuperKneus schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 07:14:
[...]

Mmmm wel de app ceberus geinstalleerd maar nooit laset gehad van deze bug. Ik doe wel erg kort met een volle lading maar dat komt omdat Ingress en Clash of Clans hem leegslurpen
op mijn Galaxy nexus ook nooit last gehad van die app, misschien dat een nieuwe install het probleem ook oplost, maar de uninstall alleen al zorgde ervoor dat mijn batterij ineens wel met fatsoenlijk gebruik een dag volhield. Binnenkort opnieuw die app installeren en kijken of de batterij weer zo snel leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Laatst online: 08:54
Fly-guy schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 16:20:
Heb je toevallig wel eens gekeken naar de app Greenify. Hiermee zou je het probleem wel eens kunnen oplossen als je weet welke app het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Glaxo schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:16:
[...]

Heb je toevallig wel eens gekeken naar de app Greenify. Hiermee zou je het probleem wel eens kunnen oplossen als je weet welke app het probleem veroorzaakt.
Ik weet welke app het probleem was, dat was ceberus. Deze app uninstallen en meteen 100% verbetering in batterij. Niet meer androidOS als hoofdgebruiker en niet meer >50% awake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Komt het vaker voor dat de "verf" van het chromen randje afbladdert? Ik zag gisteren op mijn 3 weken oude Nexus 4 een vuiltje zitten, althans dat dacht ik. Ik veeg het vuiltje weg blijkt dat het een stuk verf van de chromen rand is.

Ik weet 100% zeker dat mijn toestel nergens tegenaan gekomen is en zeker niet is gevallen. En het lijkt mij een beetje vreemd als een toestel na 3 weken al zodanig slijt. Ik heb hem RMA gestuurd, maar ik ben bang dat ze er niet zoveel aan zullen doen maar we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik heb mijn Nexus 4 al bijna 2 maanden en ik heb dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 13:35
Sinds vanavond heb ik ook een Nexus 4.

Ik heb wel 2 vragen:

1. Blijkbaar bestaat er geen otterbox voor dit toestel. Bestaat er een alternatief? Ik zoek dus een cover waarme het toestel van kallen zonder stuk te zijn.

2. Op het 'startscherm' staan nu 4 items naast elkaar. Kan ik dit ergens aanpassen dat er 5 naast elkaar kunnen? Of moet ik daarvoor een andere launcher voor installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Accessoires kopen voor de Nexus 4 is een ramp, maar er is wel een site voor hier heb je wel hoesjes.

Nee daar heb je een andere launcher voor nodig..

Ik heb iets grappigs ontdekt, ik had tijdje terug Google back-up uitgeschakeld op mijn nexus 4 in hoop de batterij te sparen, sinds 3 dagen staat hij weer aan en is mijn batterijduur met 20 a 30 minuten langer geworden, zet ik het uit dan wordt het weer korter.

Best grappig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Drossie schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:11:
Sinds vanavond heb ik ook een Nexus 4.

Ik heb wel 2 vragen:

1. Blijkbaar bestaat er geen otterbox voor dit toestel. Bestaat er een alternatief? Ik zoek dus een cover waarme het toestel van kallen zonder stuk te zijn.
Leef je uit. Staat genoeg tussen wat er op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik weet niet waarom maar de laatste tijd gaat mijn Nexus 4 batterij langer mee, en dat terwijl ik toch echt niks heb veranderd en het gebruik hetzelfde is.
Behalve dan dat ik Google back-up aan deed nu, wel grappig maar ik heb vandaag geen 3G gebruikt, in dat geval mag er 1 a 1,5 uur on-screen eraf, maar dit is wel netjes moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/swes7a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/2vnkjlz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/2euhdt4.jpg

Happy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Mizgala28 schreef op zondag 03 november 2013 @ 01:25:
Ik weet niet waarom maar de laatste tijd gaat mijn Nexus 4 batterij langer mee, en dat terwijl ik toch echt niks heb veranderd en het gebruik hetzelfde is.
Behalve dan dat ik Google back-up aan deed nu, wel grappig maar ik heb vandaag geen 3G gebruikt, in dat geval mag er 1 a 1,5 uur on-screen eraf, maar dit is wel netjes moet ik zeggen.

Happy :D
Ik heb dit ook gemerkt. Ik heb tijden last gehad van het feit dat het 'Android-systeem' een hele hap van mn batterij wegnam (na opstarten was het weer ok), maar sinds een week (?) is dit niet meer voorgekomen. Niks veranderd ook en de batterij gaat een stuk langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Gisteren heb ik stock 4.3 er weer op gezet nadat het niet lukte om 4.4 werkend te krijgen. Alleen doet nu mijn notificatieled het niet bij Whatsapp. De led zelf doet het wel. Heb hem geroot maar dat maakt verder niet zoveel uit.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 13:35
Mizgala28 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:45:
Accessoires kopen voor de Nexus 4 is een ramp, maar er is wel een site voor hier heb je wel hoesjes.
Bedankt. Zonet de Ballistic case besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:10

IkWilbert

Het is mij!

NL Alert werkt in ieder geval op de nexus 4 :)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Laatst online: 08-06 18:52
wow, iemand anders net die nl-alert instelling gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
IkWilbert schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:01:
ha, looks like it :) dacht even dat m'n Nexus gehackt werd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 27-09 21:12
Ik heb nog niks gehad en het staat wel aan.

Edit, komt net binnen.

[ Voor 23% gewijzigd door tlpeter op 04-11-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 13:17

jacobras

Developer

IkWilbert schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:01:
Ben nog nooit zo geschrokken van mijn telefoon :o. Vraag me wel af of je het ontvangen berichtje ergens terug kan lezen? Drukte 'm van schrik weg :P

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 21:37
Haha hier kwam de NL-Alert ook binnen, dacht eerst dat m'n Nexus was vastgelopen ofzo met de trilmotor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

jacobras schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:17:
[...]

Ben nog nooit zo geschrokken van mijn telefoon :o. Vraag me wel af of je het ontvangen berichtje ergens terug kan lezen? Drukte 'm van schrik weg :P
Nee, bericht is dan echt weg.
Blijkt dus toch te kunnen :)

[ Voor 5% gewijzigd door IkWilbert op 04-11-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
Ik kreeg het bericht, alleen toen ik m uit m'n broekzak haalde draaide mijn schermoriëntatie en verdween de popup... Handig :+

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacobras schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:17:
[...]

Heb je nergens een losse Cell Broadcast app staan? Daar kon ik de berichten (2) terugvinden op de LG Optimus G (Android 4.1.2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-09 13:17

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:27:
[...]

Heb je nergens een losse Cell Broadcast app staan? Daar kon ik de berichten (2) terugvinden op de LG Optimus G (Android 4.1.2)
Vond 'm toevallig net terug! Bij SMS/MMS naar menu -> cell broadcasts.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elfjes
  • Niet online
jacobras schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:32:
[...]

ah thanks, ik zocht al zoiets :)

Bla bla bla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wat offtopic, maar ik heb die NL-alert niet gehad. Heb een SGS2 met MIUI. Kan ik er van uitgaan dat die alert niet nog komt? Heb zelf verder niets ingesteld wat ermee te maken heeft.

Ik heb zo meteen een toets op school en het lijkt me niet grappig als dat ding hem gaat flippen in mijn broekzak tijdens een toets ( mobieltjes zijn op die school verboden tijdens lessen/toetsen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

jacobras schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:32:
[...]

Verrek, dat wist ik niet eens. Was altijd in de veronderstelling dat het bericht weg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 27-09 21:12
Meet mensen die er meerdere hebben gehad?
Ik 3 total maar ik stapte net in de auto dus het zou kunnen zijn per lokatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ik ook 3 (op dezelfde locatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:56
Ik heb twee dezelfde cell broadcasts op dezelfde locatie gehad (Apeldoorn)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Heb het vandaag voor de grap aangedaan maar het kost te veel accu.

En ik kreeg het met vol bereik pas om 12:43 binnen, dan weet ik allang ook zonder dat er iets aan de hand is.

Bagger systeem, hadden ze beter via SMS moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:56
Cell broadcasts kosten veel accu? Hoe kom je daarbij?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja... volgens mij is het idee gelijk aan sms of telefoontjes kunnen ontvangen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Mizgala28 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:06:
..
Bagger systeem, hadden ze beter via SMS moeten doen.
Nee want dan moet elke telefoon apart worden aangesproken en dat gaat gewoon niet ivm overbelasting, vandaar een broadcast!

Dat is het niet overal lekker werkt moet natuurlijk verbeterd worden, maar daarvoor zijn deze testen.

Quote van tweakers nieuws zelf over NL-alert:
'Het alarmsysteem werkt met een aparte frequentie, waardoor het bericht ook uitgezonden kan worden als de rest van het mobiele netwerk plat ligt, als een vluchtstrook op de snelweg van het mobiele netwerk.'

[ Voor 38% gewijzigd door elpino.rv op 04-11-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 11:21
Kitkat fixt ook de Nexus 4 en Android 4.3 bug genoemd in deze thread https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=58317 (De bug waarbij de foon de verbinding met MVNO netwerken kwijt raakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 09:41
Zou mooi zijn als de batterij weer dezelfde prestaties als onder 4.2 neer gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:53
Terug van PA 3.99 RC2 naar JB 4.3 en weer gelocked. In afwachting van 4.4.
Na het lezen van de verve recensie toch wel wat meer overtuigd dat deze telefoon na upgrade software wel weer een paar maanden mee kan. Voor mij zijn de verschillen iig te klein om een afschrijving van ca 50% te legitimeren in 10 mnd.

[ Voor 0% gewijzigd door peacelord op 04-11-2013 19:35 . Reden: spelling ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 01:42
nMad schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:28:
Ik heb twee dezelfde cell broadcasts op dezelfde locatie gehad (Apeldoorn)
2 Stuks inderdaad ontvangen. Eerste keer overigens, eerder dit jaar werkte het nog niet op mijn Nexus. Had er niet meer aan gedacht, wilde de telefoon opnemen en had even zoiets van 'hùh?' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
nMad schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:07:
Cell broadcasts kosten veel accu? Hoe kom je daarbij?
Meerdere malen getest met cell broadcasting aan en uit.

Conclusie? Scheelt tussen 15 a 28 minuten on-screen tijd, lijkt weinig maar stel dat die 15 a 28 minuten je leven kunnen redden.

Als ik het niet goed had uitgetest, dan had ik nooit die conclusie getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
peacelord schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:33:
Terug van PA 3.99 RC2 naar JB 4.3 en weer gelocked. In afwachting van 4.4.
Na het lezen van de verve recensie toch wel wat meer overtuigd dat deze telefoon na upgrade software wel weer een paar maanden mee kan. Voor mij zijn de verschillen iig te klein om een afschrijving van ca 50% te legitimeren in 10 mnd.
Ik heb juist gisteren PA 3.99 RC2 geinstalleerd... echter kreeg mijn netwerk niet aan de gang. Zowel cell signal als apn's.... NIETS.... toen maar weer terug gegaan mbv mijn nandroid:-(

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:53
Hmmm. Probleem herken ik niet. Ik liep m.n. aan tegen stabaliteitsissues en hoog batterij gebruik.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Pagina: 1 ... 43 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]