Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 13:34
bert56 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:21:
[...]

Daflux,

Bedankt voor je antwoord. Helaas werkt dat niet. Als ik van rechts naar links schuif verdwijnt het toetsenbord voor de pin, maar alleen mijn klok kantelt en verder niks. Ik heb ook al geprobeerd mijn klok te verwijderen (van af het lockscreen) maar dat helpt ook niet
Probeer dan is op het + je te drukken om een extra lockscreen toe te voegen.

En bekijk dit filmpje is

YouTube: Android 4.2 lock screen widgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 23:12

mucuracat

YES

Hmm... nexus 4 vervangen door LG G2.
Weet niet wat ik met nexus 4 moet doen (luxe probleem 8) )
Verkopen of als reserve toestel bewaren!!

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 09-10-2013 15:07 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 10:18
mucuracat schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:06:
Tja, ben het ook aan het overwegen. Net even met de G2 gespeeld in de MM.
De N4 doe ik niet weg, maar ik wacht nog even op de Nexus 5 voor ik beslis.
Inderdaad, luxe probleem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
mucuracat schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 15:06:
Zit hier ook aan te denken. Hoe bevalt de G2 in vergelijking met de Nexus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

D-TECH schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:05:
[...]

Zit hier ook aan te denken. Hoe bevalt de G2 in vergelijking met de Nexus?
+Scherm (grootte en scherpte)
+Camera (film als foto)
+Geluid (in ieder geval beter dan N4)
+Snelheid (soms ook nadeel, omdat swipen sneller is dan de app die op moet starten ;) )
+4G? (nog niet getest, heb geen 4G in de buurt)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 15:26
daflux schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:37:
[...]

Probeer dan is op het + je te drukken om een extra lockscreen toe te voegen.

En bekijk dit filmpje is

YouTube: Android 4.2 lock screen widgets
Hallo Daflux,

Bedankt voor je volharding. Er verschijnt bij mij geen plusje, wat ik ook doe. Als ik de clock widget verwijder blijft mijn scherm gewoon leeg. Daarna komt hij weer terug. Het filmpje had ik al gezien. Het werkt bij mij niet. Ik gebruik een pincode op mijn lockscreen. daar kom ik niet onderuit, anders kan ik geen contact maken met de exchange server.
Mijn locksckscreen is dus een digitale klok met de datum en de tijd waarop mijn wekker in ingesteld en daaronder de keypad. Ik kan van af de klok naar beneden swipen, dan verschijnt een tweede tijd die ik heb ingesteld (world clock) Van links naar rechts en van rechts naar links swipen doet het beeld kantelen maar er verschijnt niks. Als ik dan weer lock is het keypad weer terug. Ik wil graag mijn agenda aan het lockscreen toevoegen. Wie weet wat ik fout doe?, staat er een instelling verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21
Misschien is het toch een Exchange policy, ik heb het enkel getest met een pin code, geen geforceerde code, je zou je Exchange account eens kunnen verwijderen.... wel handig om alle settings op te schrijven

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
Prulleman schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:41:
Misschien is het toch een Exchange policy, ik heb het enkel getest met een pin code, geen geforceerde code, je zou je Exchange account eens kunnen verwijderen.... wel handig om alle settings op te schrijven
Hoi Prulleman,

Dank je wel,

Om je exchange policy te verwijderen is (bij mijn beste weten) een volledige reset nodig. Dat was tenminste altijd zo. Maar misschien moet ik daarin toch eens gaan zoeken. Bedankt voor je input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
bert56 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:06:
[...]

Hoi Prulleman,

Dank je wel,

Om je exchange policy te verwijderen is (bij mijn beste weten) een volledige reset nodig. Dat was tenminste altijd zo. Maar misschien moet ik daarin toch eens gaan zoeken. Bedankt voor je input.
Ik vind nu dit op xda: "Basically stock email app may force you to set a security pin/pattern due to corporate security policies. This effectively makes any of your lock screen widgets, slider shortcuts unusable"
Het kan dus gewoon niet. Helaas moet ik het dus hier bij laten. Ik wil stock rom blijven draaien. Bedankt voor de hulp. Hopelijk heb ik iemand anders hier ook mee "geholpen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Laatst online: 21:19
bert56 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:12:
[...]
Ik vind nu dit op xda: "Basically stock email app may force you to set a security pin/pattern due to coroprate security policies. This effectively makes any of your lock screen widgets, slider shortcuts unusable"
Het kan dus gewoon niet. Helaas moet ik het dus hier bij laten. Ik wil stock rom blijven draaien. Bedankt voor de hulp. Hopelijk heb ik iemand anders hier ook mee "geholpen"
Je bent me net voor met je conclusie. Ik draai ook stock en gebruik ook een pincode vanwege de corporate exchange policy. Ik kan ook geen widgets toevoegen aan mij lock screen, terwijl ik dat in het verleden (voordat ik exchange gebruikte) wel kon).

Maargoed, je had dus net zelf de onderbouwing van je verhaal al gevonden :*)

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
zelf heb ik de email.apk gehacked zodat ie niet meer checked of de policy actief is (of iets dergelijks), dit betekend dat ik ook gewoon een slide lock kan gebruiken, maar ook een pin lock MET widgets.
op XDA is een scipt te vinden om de email.apk te "patchen". Dit zijn voor je werkgever natuurlijk wel dubieuze zaken...

maar verder zijn voor zover ik weet de policies ook verwijderd als je je exchange account verwijderd, tenminste met voorgaande toestellen/android versie was dit wel altijd het geval. Maar misschien is wel afhankelijk van de exchange instellingen

[ Voor 27% gewijzigd door Prulleman op 09-10-2013 21:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hier hetzelfde. Ook stock Android 4.3 en Exchange-policy. Ik kan ook niets op mijn lockscreen toevoegen, hoewel Spotify dit zelf wel doet bijv. tijdens afspelen.
Trouwens afgelopen weekend een factory reset gedaan in de hoop dat mijn accuduur weer terug naar normaal zou gaan, maar heeft helaas niets geholpen. Volgende stap is flashen van de radio naar .48.

Wat ik trouwens nog steeds echt te debiel voor woorden vind is het backup-verhaal van Android. Je kan dus voor een factory-reset vanalles laten backuppen, maar precies hetgene wat je wilt doet hij niet:

- Na een factory-reset krijg je (mits aangevinkt) alle geïnstalleerde apps direct terug, maar geen enkele setting hiervan. Die apps toevoegen vind ik nog het minste werk, dus dat zou ik niet hoeven.
- Geen enkel SMS-je, Whatsapp-berichtje, oproepenhistorie etc. is gebackupt. Lijkt me peanuts en nauwelijks ruimte kosten om dat gewoon naar je Google-account te kunnen backuppen.
- Alle foto's en films etc. op de storage worden gewipet, waarom moet die telefoon je (virtuele) sd-card wipen?? Met een echte sd-card hoeft dit toch ook niet, het is gewoon domme storage.
- Zelf toegevoegde woorden aan je dictionary (dat zijn echt tientallen/honderden woorden na een paar maanden), allemaal weg. Hoe moeilijk is dit om ff te backuppen??
- Alle andere preferences en settings in je OS zelf, Google-apps en andere apps, weg!

Misschien zijn hier goede apps voor, maar Google zelf heeft dit nog niet lekker voor elkaar. Ik vermoed (maar heb geen eigen ervaring hiermee) dat Apple dit beter regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
TheLemon schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:36:
Hier hetzelfde. Ook stock Android 4.3 en Exchange-policy. Ik kan ook niets op mijn lockscreen toevoegen, hoewel Spotify dit zelf wel doet bijv. tijdens afspelen.
Trouwens afgelopen weekend een factory reset gedaan in de hoop dat mijn accuduur weer terug naar normaal zou gaan, maar heeft helaas niets geholpen. Volgende stap is flashen van de radio naar .48.

Wat ik trouwens nog steeds echt te debiel voor woorden vind is het backup-verhaal van Android. Je kan dus voor een factory-reset vanalles laten backuppen, maar precies hetgene wat je wilt doet hij niet:

- Na een factory-reset krijg je (mits aangevinkt) alle geïnstalleerde apps direct terug, maar geen enkele setting hiervan. Die apps toevoegen vind ik nog het minste werk, dus dat zou ik niet hoeven.
- Geen enkel SMS-je, Whatsapp-berichtje, oproepenhistorie etc. is gebackupt. Lijkt me peanuts en nauwelijks ruimte kosten om dat gewoon naar je Google-account te kunnen backuppen.
- Alle foto's en films etc. op de storage worden gewipet, waarom moet die telefoon je (virtuele) sd-card wipen?? Met een echte sd-card hoeft dit toch ook niet, het is gewoon domme storage.
- Zelf toegevoegde woorden aan je dictionary (dat zijn echt tientallen/honderden woorden na een paar maanden), allemaal weg. Hoe moeilijk is dit om ff te backuppen??
- Alle andere preferences en settings in je OS zelf, Google-apps en andere apps, weg!

Misschien zijn hier goede apps voor, maar Google zelf heeft dit nog niet lekker voor elkaar. Ik vermoed (maar heb geen eigen ervaring hiermee) dat Apple dit beter regelt.
Da ligt niet echt aan google ze en nee Apple doet dit niet beter.

Je weet toch dat App makers dit zelf kunnen implementeren, het is niet het werk van google om dit voor elke app dat bestaat zelf te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
daflux schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 08:59:
[...]

Da ligt niet echt aan google ze en nee Apple doet dit niet beter.

Je weet toch dat App makers dit zelf kunnen implementeren, het is niet het werk van google om dit voor elke app dat bestaat zelf te doen....
Daar ben ik het niet mee eens. Apple doet het weldegelijk beter, als je daar een back-up terug zet krijg je ALLES terug, van achtergrond tot SMSJES en Whatsapp gesprekken...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
DennusB schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:00:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Apple doet het weldegelijk beter, als je daar een back-up terug zet krijg je ALLES terug, van achtergrond tot SMSJES en Whatsapp gesprekken...
Ik krijg ook mijn achtergrond en settings terug ze. SMS'jes wel niet das waar maar er is een goede app die van echt alles een back up kan maken ben wel even de naam kwijt maar het is een bekende app.

[ Voor 8% gewijzigd door daflux op 10-10-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:28
Titanium backup?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 23:06
Dat werk niet als je niet geroot bent he...

Wat wel werkt is Helium Backup, Google Play: Helium - App Sync and Backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragrootenboer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:10
Ik onderbreek het gesprek even. Ik heb sinds gisteren een Nexus 4 overgenomen van een tweaker. Echt weer een stap sneller dan mijn HTC one X was. De kale android is zoals gezegd erg kaal ja, ik mis wel wat handige tweaks die Sense 5 wel had. Maar ik lig er niet wakker van ofzo!

Oja nu de vraag: Hoe maak ik in godsnaam een snapshot, heb alle combi's al geprobeerd!

Thxxxx :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Ragrootenboer schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:21:
Ik onderbreek het gesprek even. Ik heb sinds gisteren een Nexus 4 overgenomen van een tweaker. Echt weer een stap sneller dan mijn HTC one X was. De kale android is zoals gezegd erg kaal ja, ik mis wel wat handige tweaks die Sense 5 wel had. Maar ik lig er niet wakker van ofzo!

Oja nu de vraag: Hoe maak ik in godsnaam een snapshot, heb alle combi's al geprobeerd!

Thxxxx :D
Uit/aan knop + volume down samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragrootenboer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 20:10
Toch niet alles dus! Haha thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
Ik heb een probleem, ik krijg geen notificaties van Gmail alsik de Gmail app gebruik, van de stock mailapp wel maar heb ik mijn hotmail aan gekoppeld en wil beide gescheiden houden.

Weet iemand raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09 10:04
Ik wil mij bestaande toestel vervangen door een Nexus 4. Ik twijfel alleen heel erg omdat de Nexus vrij oud is (bijna een jaar uit) en er nu ook alweer sprake is van een Nexus 5. Denken jullie dat het slim is om nu nog een te kopen? Ik hoef niet de beste telefoon die er is te hebben, maar het lijkt me ook niks om na een (half)jaar met een te verouderd toestel rond te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 01:42
Op de een of andere manier voelt de Nexus 4 wat meer future-proof aan dan de Galaxy Nexus dat was toen de Nexus 4 net uit kwam. Ik heb zelf het gevoel alsof dit toestel nog makkelijk 2 jaar mee kan qua hardware (snelheid e.d.). Natuurlijk ben je gek om een Nexus 4 te kopen als een Nexus 5 voor een vergelijkbare prijs te koop zal zijn binnenkort. Ik zou even de kat uit de boom kijken dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TheLemon schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:36:

Waarom denk je dat het een "factory reset" heet? 8)7

Of kwam jouw telefoon uit de fabriek rollen met al je persoonlijke woorden en app-instellingen?
En volgens mij kun je bij de reset kiezen voor "also wipe SD-card" oid. Op een S2 iig wel, waarbij na een reset keurig alle foto's en films intact zijn gelaten, zelfs de Whatsapp gesprekken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Jeroenneman schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:24:
[...]

Waarom denk je dat het een "factory reset" heet? 8)7

Of kwam jouw telefoon uit de fabriek rollen met al je persoonlijke woorden en app-instellingen?
En volgens mij kun je bij de reset kiezen voor "also wipe SD-card" oid. Op een S2 iig wel, waarbij na een reset keurig alle foto's en films intact zijn gelaten, zelfs de Whatsapp gesprekken.
Waarom denk je dat er een functie "back up" heet als ie maar de helft herstelt? 8)7
Ik vind het persoonlijk ook raar en een gemiste kans dat Google dit niet goed aanpakt... Super eenvoudig om te realiseren en scheelt een hoop frustraties bij mensen (indien telefoon crasht, kapot gaat, nieuwe telefoon krijgen, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

BIj mij heeft die backup en restore functie van Google nooit gewerkt. Als ik het niet wilde, kreeg ik wel allerlei instellingen terug en als ik daarna dacht: "kom laat ik nog eens een reset doen, ik krijg toch weer alles terug" was het onmogelijk om maar ook enige instelling terug te krijgen. Aangezien ik meerder de apparaten aan mijn google account heb gekoppeld, vind ik het ook vervelend dat ik niet kan kiezen van wel apparaat ik instellingen wil restoren. Meestal maak ik zelf dus eerst een backup van instellingen, apps, en persoonlijke data.

Dus ja, ik ga met je mee dat de Google backup/restore optie slecht werkt, maar vooraf zelf geen backups maken van je persoonlijke data als je een factory reset doet, vind ik anderzijds ook wat naief ;)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

@FabianNL en Yukkie: my thoughts exactly. En ja, uiteraard heb ik de belangrijkste dingen eerst zelf gebackupt, zo naïef ben ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
Cyclonist schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:21:
Op de een of andere manier voelt de Nexus 4 wat meer future-proof aan dan de Galaxy Nexus dat was toen de Nexus 4 net uit kwam. Ik heb zelf het gevoel alsof dit toestel nog makkelijk 2 jaar mee kan qua hardware (snelheid e.d.). Natuurlijk ben je gek om een Nexus 4 te kopen als een Nexus 5 voor een vergelijkbare prijs te koop zal zijn binnenkort. Ik zou even de kat uit de boom kijken dus! :)
Ik ben het met je eens, maar ik denk dat die Nexus 5 toch aardig wat duurder zal worden, en ik ben al een maand aan het wachten ondertussen. Eens kijken of ik wat meer te weten kan komen over de Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

WoC schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:21:
Zoals een aantal hier heb ik ook last van de battery drain na de update naar Android 4.3. Na de grote update heb ik ook de kleine gehad (draai nu JWR66Y) maar dat verbeterde de batterijproblemen niet (bijvoorbeeld daling 25% in de nacht).
Telefoon is niet geroot oid. Telfort is mijn provider.
[...]
Ter info:
  • De Telfort sim was gloednieuw, heb ik laten wisselen bij aanschaf van de Nexus 4
  • Tijdens mij vakantie in het buitenland de dataverbinding uitgezet. Geen last meer van battery-drain.
  • Recentelijk overgestapt van Telfort naar Simyo (ook KPN netwerk). Vooralsnog ook in NL, met data aan natuurlijk, geen last meer van de battery-drain...
Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Laatst online: 15-09 15:15
WoC schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 10:24:
[...]
Ter info:
..
Ik blijf het allemaal maar vreemd vinden.
Het is allemaal niet zo heel vreemd hoor.. als je op een virtuele provider zit (dus via telfort op KPN of via tele2 op t-mobile etc) dan kun je last hebben van de drain. Daar zit de bug in bij de nieuwe radio die meegeleverd werd met android 4.3.
Oplossing is zoals al heel vaak besproken: terug gaan naar oude radio .48 van android 4.2.2

Feit blijft dat het een hele erg bug is, maar hij is wel gewoon verklaard en uit te leggen waarom de een er geen last van heeft en de ander wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 01:42
Joeneunited schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:29:
[...]

Ik ben het met je eens, maar ik denk dat die Nexus 5 toch aardig wat duurder zal worden, en ik ben al een maand aan het wachten ondertussen. Eens kijken of ik wat meer te weten kan komen over de Nexus 5.
Daar is nog weinig over bekend inderdaad, maar ik verwacht toch dat Google hem met een zeer concurrerende prijs in de markt zal zetten (~400 euro).

Overigens was de Nexus 4 16GB een korte tijd te koop voor 250 euro in de Play Store (UK/Duitsland), dat was eigenlijk wel een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
elpino.rv schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 10:42:
[...]

Het is allemaal niet zo heel vreemd hoor.. als je op een virtuele provider zit (dus via telfort op KPN of via tele2 op t-mobile etc) dan kun je last hebben van de drain. Daar zit de bug in bij de nieuwe radio die meegeleverd werd met android 4.3.
Oplossing is zoals al heel vaak besproken: terug gaan naar oude radio .48 van android 4.2.2

Feit blijft dat het een hele erg bug is, maar hij is wel gewoon verklaard en uit te leggen waarom de een er geen last van heeft en de ander wel.
Ik heb ook last van een drain, maar zit bij bij Vodafone. Een wakelock detector geeft aan dat er twee processen schuldig zijn, namelijk nlpcollectorwakelock en nlpwakelock.
Ik heb dit ook op mijn nexus7 (wifi).
Het enige wat helpt is toegang tot mijn locatie via wifi netwerken uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeneunited
Cyclonist schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:28:
[...]

Daar is nog weinig over bekend inderdaad, maar ik verwacht toch dat Google hem met een zeer concurrerende prijs in de markt zal zetten (~400 euro).

Overigens was de Nexus 4 16GB een korte tijd te koop voor 250 euro in de Play Store (UK/Duitsland), dat was eigenlijk wel een no-brainer.
Ik hou het wel in de gaten, maar wat ik tot nu toe lees kan me niet echt verleiden. Vooral de grootte van het toestel (ivm 5" scherm) staat me wat tegen. Dan lijkt me 250 voor een N4 een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Fly-guy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:36:
[...]

Ik heb ook last van een drain, maar zit bij bij Vodafone. Een wakelock detector geeft aan dat er twee processen schuldig zijn, namelijk nlpcollectorwakelock en nlpwakelock.
Ik heb dit ook op mijn nexus7 (wifi).
Het enige wat helpt is toegang tot mijn locatie via wifi netwerken uitzetten.
http://forum.xda-develope...?p=46054200&postcount=227

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Mmm, tientallen topics gelezen, behalve deze. Meteen toegepast, hopen dat het de oplossing is. Kiezen tussen slechte batterij of geen google now is onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 23:22
Heb de laatste dagen ook last van "nlpcollectorwakelock"
Bij google instellingen heb ik nu "Location Reporting = Off." Hopelijk is het probleem opgelost vanaf nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:45:
[...]

Mmm, tientallen topics gelezen, behalve deze. Meteen toegepast, hopen dat het de oplossing is. Kiezen tussen slechte batterij of geen google now is onmogelijk.
Het is slechts pas een anderhalf uur geleden dat ik dit heb toegepast, maar in plaats van 5% per uur batterijgebruik (idle) is het nu 2% per half uur (oftewel nu zit ik op 97%). Ook staat android OS niet meer op plaats 1, maar is het nu phone idle (niet geheel onlogisch met 1m43s aan scherm tijd)

Het lijkt dus de goede kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Waarschijnlijk domme vraag, maar waar vind ik deze setting in een NL Android 4.3? Is dat soms Instellingen -> Locatietoegang -> Wifi en mobiele netwerklocatie (onder locatiebronnen)?

p.s. Ik neem aan dat je 2% per uur bedoelt? Van 5% per uur naar 2% per half uur vind ik niet echt een verbetering.

[ Voor 24% gewijzigd door TheLemon op 14-10-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Je moet kijken naar een app Google instellingen (groen icoontje) en daar onder locatie vind je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik heb een klein probleempje met mijn Nexus 4, Ik heb elke keer 'geen service', ik kan dan dus niet bellen of gebeld worden. Als ik het toestel opnieuw opstart, heb ik weer bereik, maar binnen de kortste keren valt dit weer weg.

Heeft iemand hetzelfde probleem en eventueel de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Is een bekend probleem bij virtuele providers sinds 4.3. Workaround is de radio van 4.2.2 te flashen of nog even wachten op kitkat (4.4) waar het gefixed zou zijn.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
TheLemon schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:47:
Waarschijnlijk domme vraag, maar waar vind ik deze setting in een NL Android 4.3? Is dat soms Instellingen -> Locatietoegang -> Wifi en mobiele netwerklocatie (onder locatiebronnen)?

p.s. Ik neem aan dat je 2% per uur bedoelt? Van 5% per uur naar 2% per half uur vind ik niet echt een verbetering.
Je hebt gelijk, 1% per half uur, dus 2% per uur (en dat werd nog wat minder na wat langer wachten, ongeveer 5% per 2 uur...

En je vindt het waar daflux al zei, het google instellingen appje.

-EDIT-

Alsof de duvel ermee speelt, de laatste twee uur weer een enorm verbruik met android OS weer als boosdoener. Weer de NLPcollectorwakelock.Zoals het er nu voorstaat haal ik de 24 uur net met dan nog geen 2 uur scherm tijd.

[ Voor 22% gewijzigd door Fly-guy op 14-10-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
MegaTronics schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:08:
Is een bekend probleem bij virtuele providers sinds 4.3. Workaround is de radio van 4.2.2 te flashen of nog even wachten op kitkat (4.4) waar het gefixed zou zijn.
Mag ik vragen op welke reactie je reageerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-09 09:37
offtopic; excuses:

Ik kwam in de play store de 3D Jelly Bean Live Wallpaper van Parallax tegen en daar vond ik een interessante iconpack en clock widget. Echter kan ik nergens achter komen welk icon pack dit is of welke clock widget gebruikt is.

Het gaat om deze afbeelding:
https://lh3.ggpht.com/2MA...xM1EFdl3Fr087If1g=h900-rw

Weet iemand hoe deze heten?
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

gop1 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:24:
[...]

Op die van jou :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06
gop1 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:24:
[...]

Het was een reactie op jouw post :)

whoops, heel erg spuit 11 dit, eerst refreshen, dan posten..

[ Voor 16% gewijzigd door TheFes op 15-10-2013 11:19 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:14
MegaTronics schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:08:
.48 radio flashen heeft bij mij niet geholpen en zelfs terug gaan naar 4.2.2 niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richy t schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:34:
[...]

.48 radio flashen heeft bij mij niet geholpen en zelfs terug gaan naar 4.2.2 niet...
Ik heb 4.2.2 (CM 10.1) en heb ook een battery drain als ik Wifi-/netwerk locatie aanzet.
Google Play Services zorgt dan voor battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:50:
[...]

Ik heb 4.2.2 (CM 10.1) en heb ook een battery drain als ik Wifi-/netwerk locatie aanzet.
Google Play Services zorgt dan voor battery drain.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2385843

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Fly-guy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 21:46:
[...]
Je hebt gelijk, 1% per half uur, dus 2% per uur (en dat werd nog wat minder na wat langer wachten, ongeveer 5% per 2 uur...

En je vindt het waar daflux al zei, het google instellingen appje.

-EDIT-

Alsof de duvel ermee speelt, de laatste twee uur weer een enorm verbruik met android OS weer als boosdoener. Weer de NLPcollectorwakelock.Zoals het er nu voorstaat haal ik de 24 uur net met dan nog geen 2 uur scherm tijd.
Dat is wel heel erg, ik haal 3,5 tot 4.5 uur schermtijd, maar vaak is het zo dat ik tegen de 16 a 18 uur een lege telefoon heb, en vaak ben ik dan nog lang niet thuis.

Als 4.4 dit niet oplost ga ik vrolijk terug naar 4.2.2, nu heb ik 4.3 maar heb nog geen zin in downgraden, even op 4.4 wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

elpino.rv, ik heb je eerder gelinkte posts op xda-developers.com gelezen, maar kom er nog niet uit hoe ik de .48 radio kan flashen. Althans, niet zonder mijn Nexus weer te wipen. Weet jij of dat mogelijk is en zo ja, kun je dat uitleggen aan iemand die relatief noob is op het gebied van Linux, root access, ROM flashen etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
volgens mij kan je geen radio flashen zonder te unlocken, en unlocken gaat niet zonder wipe.
Maar aangezien je het over weer wipen hebt is je toestel wellicht unlocked? dan hoef je niet nog een keer te wipen.

Als je bootloader unlocked is kan je eenvoudig via fastboot een nieuwe radio.img bestand flashen, als je custom recovery hebt, dan kan je ook een radio.zip file flashen.

Verder zijn specifieke vragen wel handig, anders gaan we hier guides copy pasten/vertalen etc. Dat is niet de bedoeling van dit forum

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nee helaas nog locked, ik heb laatst een Factory reset gedaan, vandaar dat ik schreef 'weer'.
Ik vind mijn vraag behoorlijk specifiek en relevant, omdat veel mensen in dit topic battery issues hebben en dat mogelijk opgelost wordt met die radio.
Een guide hiervoor vind ik juist extreem waardevol en een forum als dit is daar zeer geschikt voor. GoT is voor veel mensen een stuk bereikbaarder dan bijv. Xda en ook daar vind ik geen goede, simpele guide in één post.

Maar voor de duidelijkheid mijn specifieke vra(a)g(en):
Kun je je radio flashen zonder wipe en kan iemand een makkelijke, korte step-by-step guide hiervoor geven, met of zonder wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Tot nu toe geen problemen gehad met mijn Nexus. Alles werkt perfect. Maar 1 klein ding niet.

Zal wel een bug zijn, maar als ik mijn wekker/alarm instel, mijn telefoon op stil zet, gaat dat ding niet af.

Vanmorgen mij 10 minuten verslapen, gelukkig heb ik een biologische klok, dus was ik ruim in mijn marge wakker.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
TheLemon schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:07:

Maar voor de duidelijkheid mijn specifieke vra(a)g(en):
Kun je je radio flashen zonder wipe en kan iemand een makkelijke, korte step-by-step guide hiervoor geven, met of zonder wipe?
nee, kan alleen door bootloader te unlocken en bootloader unlocken betekent wipe.
Je moet dit zien als een security risk, jij kan niet zomaar een custom rom/custom (of oude) radio flashen op je toestel. Dit is gedaan om je gegevens te beschermen. Stel dat jij je telefoon verliest met belangrijke data, dan kan die persoon een custom rom of iets anders customs erin flashen zodat hij toegang krijgt tot alle jouw gegevens zonder bv. een pincode/swype beveiliging.

Als je dus wilt gaan tweaken moet je je bootloader eenmalig unlocken (je kan hem evt daarna weer locken) zodat je custom spul erop kan gaan zetten. Dit zal dus betekenen dat ALLES gewist wordt. Zowel de normale instellingen/apps etc maar OOK de hele interne SDkaart (foto's, mp3 etc etc). Hij wordt 100% factory default zoals je hem hebt gekocht.

Handleiding in het kort (ik verwacht dat je zelf ook ff energie erin steekt):
- download een toolkit + drivers voor de nexus 4 waarin je kunt unlocken/rooten etc
- ik ga ervanuit dat je een gmail account hebt die gesynct wordt, hiermee komen na het wissen contacten, agenda en apps terug.
- maak VOORDAT je begint evt backups van je SMS'jes en andere apps (kun je vaak in app doen)
- maak VOORDAT je begint een backup van heel je sdkaart naar de PC (gewoon via data verbinding) zodat je foto's, mp3 etc nog hebt.
- maak in de toolkit een backup van je toestel die je terug kunt pushen als je bootloader geunlocked is. Let op, deze zal NIET alles restoren
- unlock de bootloader en evt root
- push backup terug en zorg dat hij weer is zoals je eerst had (ringtunes etc), restore app data, smsjes etc
- installeer custom recovery (advies, maakt het makkelijker voor je), bv TWRP
- download .48 radio (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087227) en zet 'm op je tel
- start op in custom recovery en installeer zip file

that's it.

[edit] of wacht nog ff 1 a 2 weken op kitkat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door elpino.rv op 17-10-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Ricepuppet schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:17:
Tot nu toe geen problemen gehad met mijn Nexus. Alles werkt perfect. Maar 1 klein ding niet.

Zal wel een bug zijn, maar als ik mijn wekker/alarm instel, mijn telefoon op stil zet, gaat dat ding niet af.

Vanmorgen mij 10 minuten verslapen, gelukkig heb ik een biologische klok, dus was ik ruim in mijn marge wakker.
Mijn GSM Staat altijd op trillen en het alarm gaat mooi af met geluid.

Kijk even bij je geluidsinstellingen of daar het geluid van je alarm wel aanstaat (telefoon geluid hoeft daarvoor niet aan te staan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja... zou het even nog een keer overdag testen, alarm volume staat helemaal los van ring/notification volume, deze zijn in principe wel gekoppeld.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
daflux schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:02:
[...]

Mijn GSM Staat altijd op trillen en het alarm gaat mooi af met geluid.

Kijk even bij je geluidsinstellingen of daar het geluid van je alarm wel aanstaat (telefoon geluid hoeft daarvoor niet aan te staan...)
Hoe kan je dan ongestoord slapen, elk mailtje of berichtje trilt hij van :) (ik slaap heel licht b.t.w.)

Ik heb even gekeken bij de geluidsinstellingen; die staat op max. bij 'wekkers'. Af en toe gaat de wekker namelijk wel af; heel apart.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
vreemd... bij mij gaat ie alleen niet af als ik een nieuwe rom heb geflashed en vergeten ben de wekker weer aan te zetten :o (restore meestal alleen user apps)

wat betreft meldingen in de nacht, daar zijn natuurlijk ook 100 trucjes voor, zelf gebruik ik lightflow voor mijn meldingen, standaard melding geluid staat uit, apps waarvan ik een melding wil hebben regel ik met lightflow (ledje, geluidje, trillen alle combi's mogelijk). Verder is in lightflow geregeld dat tussen 23:00 en 7:00 -geen- meldingen via geluid of led aankomen (alleen led voor laadstatus)

geluid staat dus snachts nog gewoon aan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Ricepuppet schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:57:
[...]

Hoe kan je dan ongestoord slapen, elk mailtje of berichtje trilt hij van :) (ik slaap heel licht b.t.w.)

Ik heb even gekeken bij de geluidsinstellingen; die staat op max. bij 'wekkers'. Af en toe gaat de wekker namelijk wel af; heel apart.
Alles van mailtjes, facebook, whatsapp staat af eigenlijk staat alles van internet af juist Telefoon en berichtjes (sms'en) niet maar hierop word ik alleen in noodgevallen gecontacteerd dus ik heb daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

elpino.rv schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:40:
[...]
Verhaal...

[edit] of wacht nog ff 1 a 2 weken op kitkat ;)
Dank! Ik had uiteraard al wat zitten inlezen op xda-developers, maar het was me nog niet helemaal duidelijk.
Komt Kitkat echt al zo snel naar de Nexus 4 denk je? Want dan wacht ik idd even daarop eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Kitkat komt zeer waarschijnlijk 28 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Lennart95 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:00:
Kitkat komt zeer waarschijnlijk 28 oktober.
Ik hoop het, want er moet iets gebeuren met ijn telefoon, in een nacht van 9 uur van 92 naar 56% batterij zonder draaiende apps lijkt me niet gewenst. Factory reset is de volgende stap, maar dan liever als er meteen kitkat opkomt en ik niet twee keer alles weer mag instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:39
Hier in de spaanse play store zijn ze snel weer leverbaar!!! Al verplaatst!

[ Voor 59% gewijzigd door aveenhuysen op 18-10-2013 17:11 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Ik wil graag een backup gemaakt in TWERP van een rom, omzetten naar een zip zodat ik die later opnieuw
via TWERP kan instaleren.Zo kan ik ook die zip op mijn PC bewaren of in dropbox.
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Een TWRP backup (geen twerp) kan je gewoon via TWRP restore terug zetten, scheelt een hoop onnodige stappen, als het al mogelijk is

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
Prulleman schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 17:27:
Een TWRP backup (geen twerp) kan je gewoon via TWRP restore terug zetten, scheelt een hoop onnodige stappen, als het al mogelijk is
Klopt. Alleen als je alles wipe is ook je backup weg. Zou handig zijn moest je een zipje op je pc hebben.
Dat was gewoon mijn vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Ja, de files die twrp aanmaakt kan je ook gewoon naar je pc of dropbox kopiëren... je mag ze ook in een zip stoppen, je kan ze alleen niet als zip installeren, maar gewoon in de twrp map terug zetten en twrp recovery starten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Vanochtend weer geen alarm die afging. Iemand die een excellente alarm app weet? (zonder reclame o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Ricepuppet schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 07:33:
Vanochtend weer geen alarm die afging. Iemand die een excellente alarm app weet? (zonder reclame o.i.d.)
Ik heb deze gebruikt toen ik mijn SGS2 had waarvan de standaard wekker ook niet afging.

Werkte daarna prima.

Google Play: Alarm Clock Plus★

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Thanks, maar deze zit vol met reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Ricepuppet schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:40:
Thanks, maar deze zit vol met reclame.
Voor 75 cent zonder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Ik gebruik al heel lang Sleep as Android. Initieel als sleep-tracker waarbij hij je op een zo gunstig mogelijk moment wekt, maar momenteel puur als wekker.

Werkt zeer fijn met twee grote buttons, groen voor snooze en rood voor cancel. Waarbij je bij longpress op snooze ook de snooze-tijd nog kunt wijzigen.
sleep-as-android-snooze
Ik ben 'sochtends niet de helderste en bij andere wekkers weet ik vaak niet wat ik moet doen, waarbij ik vaak per ongeluk dismiss in plaats van snooze. Is me bij deze app nog niet gebeurd.

[ Voor 32% gewijzigd door frickY op 21-10-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
Ik weet al wat het probleem is.

Gisteren even een paar keer getest. Als hij aan de lader hangt, wil hij niet afgaan. Als hij niet oplaad, gaat hij wel af.

Alleen zet ik hem elke nacht aan de lader, dus dat werkt niet zo lekker op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb mijn Nexus 4 nu iets meer als een week en het is een perfect toestel, ik wilde geen 5 die is me te groot.
Met Nova Prime als launcher en NiLS als notificatie app kan ik genoeg aanpassen want de stock Android 4.3 miste imho toch een paar opties als je van een iPhone afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

Laguna

Connaisseur

Bierkameel schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:18:
Ik heb mijn Nexus 4 nu iets meer als een week en het is een perfect toestel, ik wilde geen 5 die is me te groot.
Met Nova Prime als launcher en NiLS als notificatie app kan ik genoeg aanpassen want de stock Android 4.3 miste imho toch een paar opties als je van een iPhone afkomt.
Echt mensen die aankomen met het argument dat de 5 te groot is 8)7

Fysiek is het toestel ongeveer hetzelfde formaat (iets kleiner zelfs) dus waarom zou dan een groter scherm een probleem zijn?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Laguna schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:07:
[...]

Echt mensen die aankomen met het argument dat de 5 te groot is 8)7

Fysiek is het toestel ongeveer hetzelfde formaat (iets kleiner zelfs) dus waarom zou dan een groter scherm een probleem zijn?
Misschien omdat zijn vingers net de top kunnen raken en de Nexus 5 een groter scherm heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het drama met m'n gebroken Nexus (paar pages terug) heeft Media Markt Norhorn een nieuw model toegestuurd! Compleet met nopjes op de achterkant :) Eens kijken of een vers model ook een betere accuduur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Nou, heb de mijne te koop gezet (dubbel gevoel).

Overgestapt op LG G2

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

[ Voor 7% gewijzigd door mucuracat op 23-10-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:10:
Na het drama met m'n gebroken Nexus (paar pages terug) heeft Media Markt Norhorn een nieuw model toegestuurd! Compleet met nopjes op de achterkant :) Eens kijken of een vers model ook een betere accuduur heeft.
Wat voor nopjes, heb je een foto? Ben wel benieuwd, want ik vind die gladde achterkant erg irritant, hij glijdt altijd alle kanten op, alsof hij op een ijsbaan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-09 14:47

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zeg, ik heb iets vreemds: ik kan mijn volume van bellen niet wijzigen. Niet in de speaker-stand en ook niet in de 'normale' stand. Ik vind wel bugs waarbij het volume niet blijft staan op hoe luid je hem als laatste hebt ingesteld, maar deze bug vind ik nergens. En het is nogal irritant, vooral omdat hij wel op z'n hardst lijkt te staan.

Edit: ik denk dat ik het ontdekt heb: als Skype draait, wil het niet. Typisch.

[ Voor 10% gewijzigd door letatcest op 23-10-2013 15:14 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Het nieuwe model heeft 4 opstaande plastic bobbeltjes waar hij op ligt, in plaats van op het glas.
Afbeeldingslocatie: http://pocketnow.com/wp-content/uploads/2013/03/nexus4-new.jpg

Dat geglij is inderdaad ontzettend irritant. Ik heb er mede daarom nu ook een dbrand-sticker op zitten die dat grotendeels oplost.

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 23-10-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb ook van die minuscule nokjes, maar alleen aan de onderkant, twee stuks dus. Dat is in de praktijk niet genoeg. Ik zat ook al aan een strookje isolatietape o.i.d. te denken, maar dat is niet zo fraai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

TheLemon schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:16:
Ik heb ook van die minuscule nokjes, maar alleen aan de onderkant, twee stuks dus. Dat is in de praktijk niet genoeg. Ik zat ook al aan een strookje isolatietape o.i.d. te denken, maar dat is niet zo fraai.
Volgens mij was de grootste reden voor deze nopjes niet het afgeleiden, maar voor het geluid.
Als je telefoon plat op tafel ligt, wordt het geluid gedempt en wordt dus voorkomen met deze nopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
mucuracat schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 15:20:
[...]

Volgens mij was de grootste reden voor deze nopjes niet het afgeleiden, maar voor het geluid.
Als je telefoon plat op tafel ligt, wordt het geluid gedempt en wordt dus voorkomen met deze nopjes.
Er zijn meerdere mensen die dat zeggen, maar het kan wel kloppen vind ik.

Trouwens, als ik een SMS binnen krijg moet ik eerst die hele telefoon ontgrendelen om de SMS ringtone stil te krijgen, dat ding maakt dus paar seconden lang lawaai, kun je dat niet met een simpele optie wijzigen, bv op power drukken en dan is die stil?

Verder werd ik laatst gebeld toen ik mijn koptelefoon in mijn oren had, maar omdat mijn algemene ringtone volume vrij hoog is was dat enorm schrikken met hoofdtelefoon op, heeft Android geen aparte instellingen voornringtobe via hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:55:
[...]

Ik hoop het, want er moet iets gebeuren met ijn telefoon, in een nacht van 9 uur van 92 naar 56% batterij zonder draaiende apps lijkt me niet gewenst. Factory reset is de volgende stap, maar dan liever als er meteen kitkat opkomt en ik niet twee keer alles weer mag instellen.
Bij mij was Google Play Services telkens de boosdoener, elke keer wat anders (Contacts sync, systemupdateservice, etc.).
Zat op CM 10.1.2.

Nu Vanir aan het installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
Nog mensen waar het wifi icoontje grijs is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
TheCeet schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 23:41:
Nog mensen waar het wifi icoontje grijs is?
Wifi zelden, maar wel vaak van mobiel internet, terwijl ik vrolijk door kan gaan met internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Laatst online: 21:12
Regelmatig beide grijs terwijl het gewoon werkt.
Telfort is de provider als het er al iets mee te maken kan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Grijs is geen verbinding met de google push diensten (gmail, hangt, play store updates etc.)
Internet -kan- dan nog gewoon werken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Prulleman schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 07:36:
Grijs is geen verbinding met de google push diensten (gmail, hangt, play store updates etc.)
Internet -kan- dan nog gewoon werken
O wat vet, dat heb ik ook nooit geweten :P Handig deze info :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 14:09
Ik heb gisteren en S4 besteld bij me nieuwe abonnement. Deze heb ik gelijk door verkocht, want ik hou me N4 tot de N5 komt. Nu zit hier wel een 4G abonnement bij. Dat is van KPN, maar dat ondersteund de N4 natuurlijk niet. Hoe moet ik me instellingen zetten? Gewoon op internet of op 4G? Misschien niet de juiste vraag voor hier, maar misschien heeft iemand dit ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
DennusB schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 07:58:
[...]

O wat vet, dat heb ik nooit geweten :P Handig deze info :)
Bij mij op kantoor is bv de poort die hier voor gebruikt wordt geblokkeerd, alles werkt, maar wel met grijze iconen en geen push notificaties

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cplatinck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-01-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 14:09
Bedankt voor de snelle reactie. Maar de vraag was eigenlijk of ik in me Nexus 4 nog iets moet wijzigen?
Heeft het bijvoorbeeld invloed als ik de 3G instellingen laat staan of kan ik beter de 4G instellingen invoeren?

EDIT: Ik heb de instellingen van 4G ingevoerd. Ik merk geen enkel verschil, dus laat hem wel gewoon staan.
Ga ik problemen merken dan kan ik de oude APN weer aanvinken d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door Dubrillion op 24-10-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Dubrillion schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 09:46:
Bedankt voor de snelle reactie. Maar de vraag was eigenlijk of ik in me Nexus 4 nog iets moet wijzigen?
Heeft het bijvoorbeeld invloed als ik de 3G instellingen laat staan of kan ik beter de 4G instellingen invoeren?
Het heeft absoluut geen invloed omdat de enige 4G band die de Nexus 4 ondersteund band 4 is, dat werkt niet in EU het is voor Mexico en Canada bedoelt, en in VS alleen voor T-Mobile.

Het heeft absoluut geen invloed maar Nexus 4 ondersteund sowieso HSDPA+ dus dan is de limiet met theoretische 40mbps ook zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
Ik heb m'n router gereset en nog steeds lukt het niet. Op m'n school was het wel blauw.
Raar probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ben weer terug gegaan naar 4.2.2. De Black screens of death door apps op 4.3 was mij te regelmatig zonder dat ik er de vinger op kon leggen welke het nu was. Blah. Nu is de gps fix weer traag met de .48 radio haha. Kan ook nooit lekker lopen :P

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik vraag me af, zal ik een Antivirus op mijn Nexus 4 zetten? Veel mensen gebruiken dan AVG dus ik vraag me af of het wel noodzakelijk is (nooit bv een virus op Windows gehad en toch heb ik een antivirus)

Alleen dan de accu, of dat dan niet nog slechter wordt.

Dus, wel of niet antivirus?
Pagina: 1 ... 42 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]