• kldegraaf
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
daflux schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:20:
Heb toch ff geduld man, verleden week had mijn vriendin ook haar nieuwe nexus 4 in ontvangst genomen was denk ik op zaterdag. Android 4.2 niets speciaals gedaan en dag erna savonds zondag avond dus was de update er zonder iets te doen. Gewoon ff wachten het is niet dat die update iets heel speciaals brengt e...
Duidelijk :)

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-09 09:41
Sterker nog, ik vind de accuprestaties met 4.3 veel slechter :/

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:17

IkWilbert

Het is mij!

zodra ik bij de locatie netwerk en gps aanzet dan is mijn N4 met een paar uur leeg... Heb dit dus maar uitgezet. Draai trouwens gewoon stock (4.3)

I intend to live forever. So far, so good.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-09 15:05
@BASTARD, Wat is .48??

@IkWilbert, mijn accu gaat dan ook sneller leeg, vooral als ik Maps gebruik dan zit ik na 1 uur algauw rond de 25% a 30% accu.

En voor de rest, kldegraaf mijn Nexus 4 had al 4.3 toen ik hem kocht, en een kennis van mij heeft de 8Gb versie (ik had het geluk voor de 16Gb _/-\o_ ) van de Nexus 4 en hij heeft de update pas gisteren gekregen.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Radio firmware

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55

Ves

A gadget addicted Bounty

MegaTronics schreef op donderdag 26 september 2013 @ 07:52:
Bestaat er niet een app die de achtergrond apps op een nette manier afsluit (de automatische multitask knop en slepen app)?
Daar heb je geen app voor nodig.

Als je de ontwikkelaars optie hebt geactiveerd (aantal keren op Build Number klikken) kan je helemaal onderaan de achtergrond processen beperken. En zelfs applicatie sluiten na het verlaten.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou ik krijg als het goed is morgen of Maandag weer een Nexus 4, 3 maanden terug ook al gehad maar toe viel hij na 2 dagen van de wastafel -> kapot. Hopen dat het nu langer goed gaat! :) Moet ik gelijk 4.3 flashen of toch maar even wachten omdat ik hier negatieve berichten lees over de accuduur?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:21
Daar zijn de meningen over verdeeld.. bij de een beter, bij de ander minder. In een normale situatie zou 4.3 beter moeten zijn

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vraag me soms wel eens af of ik vreemde dingen doe... Mijn accu gaat met 4.3 nog steeds met gemak een hele dag mee, volgens mij zelfs iets langer dan met 4.2.x. Ik sluit nooit applicaties af, dat multitasken is namelijk geweldig en zit bijna de hele dag op WiFi met sync aan waar flink wat apps gebruik van maken en notificaties mee doen: Gmail, K9-Mail, RSS deed lezer (gReader), Twitter (Plume), Ingress en Calendar. Plus dat ik ook nog eens twee browsers gebruik waarin elk zo'n vijf tabs open staan, en ik browse regelmatig.
Enige grote verschil wat ik mij kan bedenken is dat ik geen WhatsApp gebruik, maar daar zal het toch niet aan liggen?
Ik zit nu op 47% lading en de time since unplugged is nu iets over de 23u en ik had hem niet eens volledig opgeladen maar tot zo'n 90% via USB aan de PC. Gewoon stock 4.3 ROM, niks unlocked en niet rooted, al in gebruik sinds december zonder ooit een factory reset gedaan te hebben. Wel Google Now uitgeschakeld sinds het begin, maar verder geen noemenswaardige veranderingen in de settings.

Klinkt misschien als opscheppen maar ik bedoel het meer als verbazing van: waar maken jullie je zo druk over?

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 27-09-2013 08:46 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

In dit topic zijn sinds een paar maanden al meerdere mensen langsgekomen met dramatisch teruggelopen batterijduur sinds 4.3. Bij mij ook, voor de update deed ik 3 dagen met een accu en daarna hooguit een dag met exact hetzelfde gebruik etc. (alles stock, NL versie, niets geroot of wat dan ook)
Dat de meeste mensen geen verschil merken of juist betere accuduur hebben sinds 4.3 betekent niet dat het probleem niet bestaat.
Een veel genoemde oplossing is flashen van de radio-rom naar de oude versie .48.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natsu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 06:42
Ik geloof dat de meeste problemen in de radio-firmware van 4.3 zitten. En dat is heel erg afhankelijk van je situatie of je daar wel of niet last van hebt.

Ik had er in ieder geval wel last van (Tele2). Slechte batterijduur en simlocks.. Sinds ik radio .48 heb geflasht nergens meer last van. Mijn batterij gaat nu ook makkelijk weer 2 dagen mee.

Valt me toch echt tegen dat ik op een nexus device nu al 2 maanden geen stock android meer kan draaien...
Hopelijk heeft hier zeuren om een update meer zin dan op het bugreport op googlecode: https://productforums.goo...nexus/nexus-4/hC_tOSiFnWM

[ Voor 2% gewijzigd door Natsu op 27-09-2013 12:12 . Reden: link verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Icm met Tele2 hoor ik het inderdaad ook vaker.
Ik wil ook niet aangeven dat de problemen niet bestaan. Enkel dat het topic de laatste tijd overspoelt wordt door reacties van problemen met de accuduur, gegrond of niet. Mijn ervaring is juist een goede en het verbaast mij dan ook dat er zovelen zijn die ergens last van hebben.

Maar Tele2 is een provider om te vermijden dus als Nexus 4 gebruiker.
Gelukkig dat de oude radio firmware wel helpt, maar ik vraag me af hoevelen van jullie hierover contact hebben opgenomen met Google en mogelijk Tele2. Dat is eigenlijk de enige goede manier om van de bug af te komen.
Zo ben ik nog steeds geabonneerd op het bug report over wakelocks van PowerManager na draadloos opladen...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 14:26
elpino.rv schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:54:
[...]

Afsluiten van apps hoeft niet in android! Kost alleen maar MEER batterij.
Simpel voorbeeld:
de situatie: start chrome, bezoek een pagina met chrome en ga naar home. Een paar minuten later start weer chrome op en bezoek een andere pagina.

Mijn batterij kosten: chrome opstarten + bezoeken pagina + bezoek pagina (2e keer chome opstarten kost geen batterij omdat het programma nog 100% klaar in RAM staat)

Jouw situatie: hetzelfde maar dan + keer chrome 'killen' EN + opstarten/initialiseren/laatste geladen tabs+pagina's renderen etc etc.

Lees de echte techneuten maar eens over task killers, allen dezelfde conclusie: NIET GEBRUIKEN!
Android regelt het zelf optimaal.
Natuurlijk moet je wel programma's goed instellen zoals facebook etc dat ze niet elke seconden allemaal status updates gaan doen.

Wat je het beste kan doen tegen leeglopende batterij: installeer 'BetterBatteryStats', zie XDA voor gratis versie en ga kijken welke processen en apps wakelocks veroorzaken. Pak die aan en laat android gewoon lekker z'n werk doen.
Gedeeltelijk mee eens, maar helaas zijn er redelijk wat apps die matig gebouwd zijn waardoor deze, als ze in de achtergrond aan staan, nog data vragen van bijvoorbeeld android mediaserver (die is redelijk populair). Mediaserver blijft dan vervolgens in de achtergrond actief en voorkomt dat je processor een welverdiend dutje kan gaan doen (en dus minder energie gaat verbruiken). In een ideale wereld veroorzaken de meeste taskkillers meer problemen dan ze oplossen, maar in realiteit is het natuurlijk wat genuanceerder en kunnen sommige taskkillers in combinatie met veel slecht geschreven apps wel zeker meerwaarde hebben.

Als de batterijduur slecht is door de radio-problemen, dan gaat zo'n taskkiller meer kwaad dan goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ultraman schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:26:
Icm met Tele2 hoor ik het inderdaad ook vaker.
Ik wil ook niet aangeven dat de problemen niet bestaan. Enkel dat het topic de laatste tijd overspoelt wordt door reacties van problemen met de accuduur, gegrond of niet. Mijn ervaring is juist een goede en het verbaast mij dan ook dat er zovelen zijn die ergens last van hebben.

Maar Tele2 is een provider om te vermijden dus als Nexus 4 gebruiker.
Gelukkig dat de oude radio firmware wel helpt, maar ik vraag me af hoevelen van jullie hierover contact hebben opgenomen met Google en mogelijk Tele2. Dat is eigenlijk de enige goede manier om van de bug af te komen.
Zo ben ik nog steeds geabonneerd op het bug report over wakelocks van PowerManager na draadloos opladen...
Ik heb Telfort zakelijk. Ik heb (nog correcter imo) LG gecontact met mijn verhaal en als reactie kreeg ik een nieuwe accu, zonder gereedschap en instructies :| Zinloze reactie wat mij betreft, maar goed, tegen een reserve accu zeg ik geen nee, al kost het bloed, zweet en tranen om hem te verwisselen.
Het staat nog steeds op mijn planning om een factory reset te doen, dan wel 4.3 binnen te halen en kijken of het beter is. Zodra ik zeker weet dat het niet aan een brakke app ligt, ga ik weer terug naar LG. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om dingen te flashen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doe altijd na een update een factory reset bespaard 9 van de 10 keer een hoop frustratie.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:16

vhal

ಠ_ಠ

Is er nou echt geen manier om die 4.3 updatericoon uit je tray te halen? Ik zit op 4.2 en zie vooralsnog geen reden om te updaten.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
4.3 levert meer problemen op dan het fixed.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Gisteren een van de laatste nexus4'en mogen bemachtigen in de VS en wat een verschil met mijn galaxy nexus. Sneller, veel meer "responsive" en een stuk langere batterijduur..
Scherm was wel even wennen na twee generaties OLED gehad te hebben, daar waar zwart nu wat fletser is, is wit wel weer witter.
Tot nu toe geen problemen met 4.3, of in ieder geval niet van die aard dat het een probleem is (ben meteen naar 4.3 gegaan, heb dus geen ervaringen met 4.2).
Achterkant is wel minder flashy dan ik had gedacht naar aanleiding van de foto's en het scherm dat over de randen gebogen lijkt maakt het handgevoel een stuk beter.

Denk dat de nexus5 niet op het boodschappenlijstje komt de komende tijd, de 4 houdt me wel tevreden voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:17

Laguna

Connaisseur

vhal schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:10:
Is er nou echt geen manier om die 4.3 updatericoon uit je tray te halen? Ik zit op 4.2 en zie vooralsnog geen reden om te updaten.
Laguna in "[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie"

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 10:44
Hallo allen, ik heb een probleem maar kan niet de oorzaak en oplossing achterhalen. Heeft iemand misschien vergelijkbare ervaringen?

Mijn telefoon trekt de accu zeer snel leeg wanneer Wifi aanstaat maar géén verbinding heeft met een netwerk. Het gaat echt om tientallen procenten per uur. Het gekke is echter dat alle battery-apps niet aangeven dat WIFI de oorzaak is. Het verbruik door WIFI staat steevast op enkele procenten. In praktijk merk ik wel dat de accu niet wordt leeg getrokken wanneer ik handmatig WIFI uitzet.

Wanneer WIFI wel verbinding heeft trekt het de accu ook niet leeg.

Het probleem deed zich voor het eerst voor toen 4.3 (stock) net was ingesteld. Daarna heb ik 4.2.2 weer teruggeflashed, het probleem blijft echter. Ik heb stock geprobeerd evenals CM 10.1. Ook enkele keren een Factory reset uitgevooerd. Probleem blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
wat zijn "alle battery-apps"?
heb je bv wakelock detector of better battery stats geprobeerd, zo niet daar beginnen :)

/edit als het met heen en weer flashen en resetten niet weg gaat kan het ook aan je radio liggen, hoewel wifi via de kernel wordt aangestuurd geloof ik...

[ Voor 39% gewijzigd door Prulleman op 30-09-2013 11:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
Ook hier sinds een korte tijd aanzienlijke problemen met de accu. Vooral 4.3 icm de nieuwste radio maakt grote problemen en zorgt er voor dat de batterij binnen de kortste keren leeg is. Ik ben een hele lichte gebruiker maar ik haal het einde van de dag niet met de Nexus 4 wat ik onacceptabel vind. Mijn oude Desire Z haalde 2 dagen bij licht gebruik, dus dan zou een Nexus die amper wordt gebruikt dit toch ook minstens moeten halen ?!

Echter heb ik dit probleem ook met 4.2.2 en de .48 radio. Ik moet mijn telefoon 's nachts echt in vliegtuigmodus zetten, anders is mijn telefoon de ochtend daarna echt leeg wat ik niet vind kunnen. Er moet dus iets veranderd zijn sinds een paar maanden.

Kan het er ook aan liggen dat ik een oude SIM kaart heb (Provider Vodafone, geen MVO)? Er worden vaker problemen gemeld met de batterij omdat dit aan de SIM kaart zou liggen. Feit is dat wanneer ik niet met het mobiele netwerk verbonden ben maar via WiFi de batterij het gewoon goed.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
speel ook eens met de locatie instellingen, wellicht dat daar iets niet lekker werkt icm wifi/netwerk, die laatste worden namelijk ook continu gebruikt voor je locatie bepaling

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 15:05
Iemand ervaring met water en een Nexus 4? Hij ligt nu in een bak met rijst te drogen. Helaas heb ik hem wel opgeladen in de tussentijd. Kan dit extra kwaad?

Edit: Vooruitgang! Bij opladen een knipperend rood ledje!

[ Voor 16% gewijzigd door Marijn100 op 30-09-2013 13:10 . Reden: Vooruitgang! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Marijn100 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:46:
Iemand ervaring met water en een Nexus 4? Hij ligt nu in een bak met rijst te drogen. Helaas heb ik hem wel opgeladen in de tussentijd. Kan dit extra kwaad?

Edit: Vooruitgang! Bij opladen een knipperend rood ledje!
ja dit kan kwaad, maar de belangrijkste vraag is wat is er mee gebeurd? in de wasmachine, in de wc, in de regen, in de sloot, paar druppeltjes, in een plas, bier eroverheen etc.
(essentiele info voor een zinnig antwoord :))

mijn vrouw dit heeft weekend haar xperia u uitgewassen, daarom krijgt zij nu mijn galaxy nexus en ik een N4 8)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 15:05
Prulleman schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:25:
[...]

ja dit kan kwaad, maar de belangrijkste vraag is wat is er mee gebeurd? in de wasmachine, in de wc, in de regen, in de sloot, paar druppeltjes, in een plas, bier eroverheen etc.
(essentiele info voor een zinnig antwoord :))

mijn vrouw dit heeft weekend haar xperia u uitgewassen, daarom krijgt zij nu mijn galaxy nexus en ik een N4 8)
Sloot it is... Net even open geschroefd even alles drooggedept met keukenrol en nu weer teruggegooid in die mooie bak met rijst.
Alles zag er wel redelijk intact uit, de drie stikkertjes die ik heb kunnen vinden zagen er wel knalrood uit. Het stikketje onder het moederbord meer roze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:16
Met wifi-locatie-scanning uit, de frnaco kernel en het nooit afsluiten van apps (let op, ook niet via de ingebouwde task manager) heb ik nu eindelijk een redelijke batterijduur. Ik haal precies het einde van de dag, begin er nu eindelijk beetje tevreden mee te raken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 23-09 13:34
Hier staat alles aan wat maar kan aanstaan. En ik moet moeite doen om de dag niet door te komen.
Al gebruik ik mijn gsm niet zo vaak gedurende de dag hij is toch constant online om van alles te ontvangen en te syncen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:16
Tja, ik app de hele dag door dus hij gaat snel plat... meestal een SOT van 3h dan is hij echt leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Jassy schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:10:
Ook hier sinds een korte tijd aanzienlijke problemen met de accu. Vooral 4.3 icm de nieuwste radio maakt grote problemen en zorgt er voor dat de batterij binnen de kortste keren leeg is. Ik ben een hele lichte gebruiker maar ik haal het einde van de dag niet met de Nexus 4 wat ik onacceptabel vind. Mijn oude Desire Z haalde 2 dagen bij licht gebruik, dus dan zou een Nexus die amper wordt gebruikt dit toch ook minstens moeten halen ?!

Echter heb ik dit probleem ook met 4.2.2 en de .48 radio. Ik moet mijn telefoon 's nachts echt in vliegtuigmodus zetten, anders is mijn telefoon de ochtend daarna echt leeg wat ik niet vind kunnen. Er moet dus iets veranderd zijn sinds een paar maanden.

Kan het er ook aan liggen dat ik een oude SIM kaart heb (Provider Vodafone, geen MVO)? Er worden vaker problemen gemeld met de batterij omdat dit aan de SIM kaart zou liggen. Feit is dat wanneer ik niet met het mobiele netwerk verbonden ben maar via WiFi de batterij het gewoon goed.
Haal eerst eens een nieuwe simkaart bij vodafone voordat je allerlei dingen gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nexus 4 heeft het zonet begeven. Krijg het toestel niet meer aan de praat. Als ik hem in de lader steek en power + vol beneden druk, begin het lampje wel rood te flikkeren, maar meer gebeurt er niet...

Iemand hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:51:
Mijn Nexus 4 heeft het zonet begeven. Krijg het toestel niet meer aan de praat. Als ik hem in de lader steek en power + vol beneden druk, begin het lampje wel rood te flikkeren, maar meer gebeurt er niet...

Iemand hulp?
Een langere tijd aan de lader hangen, paar uur misschien zelfs wel. Dit doet wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij was nog in de 90% toen het gebeurde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:56:
Mijn batterij was nog in de 90% toen het gebeurde?
gaf hij dat aan, of was het ook echt zo? Mijn tablet viel ineens uit met ong. 60% en na een tijdje aan de lader gehangen te hebben deed hij het weer, maar gaf minder dan 10% aan. In dit geval was de aanduiding denk ik niet helemaal correct toen hij uitviel (vanwege ongemerkt een lege batterij dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was in de auto verbonden met de oplader toen hij plots uitviel.

Hangt nu al een uur aan de lader en de telefoon ziet er redelijk dood uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 23:25
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:10:
Was in de auto verbonden met de oplader toen hij plots uitviel.

Hangt nu al een uur aan de lader en de telefoon ziet er redelijk dood uit...
Levert de huidige lader wel genoeg 'stroom'? Heb bovengenoemde probleem ook gehad, lange tijd aan de lader heeft dit dus opgelost. Hopelijk werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn oplader niet bij op werk, ben de oplader van een collega aan het gebruiken.

Output 5V - 1500mA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Ik denk dat die van de N4 meer geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
lijkt me niet... meeste telefoon laders zijn 1A / 1000mA mijn N7 2013 (tablet dus) heeft zelfs maar 1.35A
volgens google is de bijgeleverde lader 1.2A

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 01-10-2013 13:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste Tweakers,

Ik ben nieuw hier op het forum, maar ik lees al een paar weekjes mee.
Ik heb voor 271 euro een Nexus 4 besteld, en die is vandaag na slechts 6 dagen binnengekomen uit Hong Kong.
Alles ziet er goed uit, alleen is de stekker een UK/Hong Kong model. Ik wil hier denk ik wel een verloopstukje voor kopen, maar voor nu heb ik even een alternatief nodig.

De uitgangsspanning van de oplader is 5V bij 1.2 A, zoals hierboven al genoemd.
Ik heb ook Samsung laders liggen met output 5V bij 2.0 A. Kan ik deze zonder risico's gebruiken? Dus zal de telefoon automatisch de juiste spanning trekkken i.p.v dat de oplader dat regelt?

Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Laatst online: 15-09 15:15
^^ ja. Voltage moet altijd hetzelfde zijn, stroom mag hoger zijn. Het toestel pakt gewoon wat hij wilt pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:53
Prulleman schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:07:
lijkt me niet... meeste telefoon laders zijn 1A / 1000mA mijn N7 2013 (tablet dus) heeft zelfs maar 1.35A
volgens google is de bijgeleverde lader 1.2A
Mijn Nexus 7 (2012) geeft 2A en die gebruik ik ook altijd voor mijn N4.
Werkt nog steeds, of het goed is? Geen idee... Volgens mij hebben alle apparaten een beveiliging hiervoor toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aran
  • Laatst online: 27-09 10:44
@ prulleman en overige. Met de battaeryapps bedoel ik inderdaad beter battery status, wakelock detector, en gsman battery monitor. Al deze apps zien geen extreme waarden bij wifi. Wat hoog scoort zijn de waarden voor radio (45%). En verder scoren Android systeem en kernel hoog. Wakelocks zijner helemaal niet op kernel niveau (Franco). Wel enkele partial wakelocks. Maar die zij klein.

Voorheen ging mijn telefoon makkelijk 2/3 dagen mee. Radio gebruikte amper accu en wifi stond altijd aan. Ik had voorheen na 2/3 dagen zeker 3 uur screen on time. Nu amper 1 a 1,5 uur en dan is ie leeg. nu trekt de telefoon tientallen procenten per uur als wifi aanstaat maar geen verbinding heeft. Daarom moet ik wifi
handmatig uit zetten wanneer ik huis verlaat. Kan er iets hardwarematig kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
elpino.rv schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:37:
^^ ja. Voltage moet altijd hetzelfde zijn, stroom mag hoger zijn. Het toestel pakt gewoon wat hij wilt pakken.
Zou ik de samsung adapter dan permanent kunnen gebruiken? Of zou het toch verstandiger zijn om een verloopstuk te kopen?

In het instructieboekje staat het volgende namelijk:

''Use only the travel adapter and Micro USB cable that come with your Nexus 4. Using a different travel adapter or cable may damage your phone.''

Ik ben hem nu overigens via USB aan het opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De telefoon reageert nog altijd niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
ekko schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:21:
Ik heb er sinds de laatste update (?) last van dat de album covers niet meer gesynchroniseerd worden in Google Play Music. Hebben meer mensen last van dit probleem?

Heb overigens exact het zelfde probleem op mijn Nexus 7. (beide stock Android 4.3)
Misschien heb je het al opgelost, maar ik heb een oplossing gevonden voor dit probleem. Ga in de music app naar settings, account, en klik dan nog een keer je juiste google account aan. Daarna komen de covers vanzelf weer binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Manu_ op 01-10-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
gop1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:17:
[...]

Zou ik de samsung adapter dan permanent kunnen gebruiken? Of zou het toch verstandiger zijn om een verloopstuk te kopen?

In het instructieboekje staat het volgende namelijk:

''Use only the travel adapter and Micro USB cable that come with your Nexus 4. Using a different travel adapter or cable may damage your phone.''

Ik ben hem nu overigens via USB aan het opladen.
Gewoon gebruiken! Snap wel dat ze dat in de HL zetten, maar ik gebruik ook tig andere adapters voor mijn Nexus 4. Enige waar ik een keer een probleem mee had was een hele goedkope van eBay. Als hij hiermee aan het opladen was reageerde het touchscreen echt bizar slecht en registreerde hij overal aanrakingen. Diezelfde adapter met mijn HTC Desire had altijd goed gewerkt. Blijkbaar zit er een slechter filter in de Nexus 4 mbt ruis die doorschiet naar het touchscreen.

Maar voor jou, als het gewoon goede adapters zijn, gewoon gebruiken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja hoor, ik gebruik ook alle adapters door elkaar (zeker 5 verschillende)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Oke bedankt voor de tips!

Heb ondertussen een UK to EU plug besteld via Ebay ( 0,76 euro incl verzending, kon het niet laten), altijd handig voor in de toekomst.

Maar intussen zal ik dan gewoon de andere adapters gebruiken.

Nog een vraag: Ik zie net dat er geen normale SIM kaart in gaat maar een micro sim, hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb een abonnement dat nog 2 maanden doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:17

IkWilbert

Het is mij!

gop1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:04:
Oke bedankt voor de tips!

Heb ondertussen een UK to EU plug besteld via Ebay ( 0,76 euro incl verzending, kon het niet laten), altijd handig voor in de toekomst.

Maar intussen zal ik dan gewoon de andere adapters gebruiken.

Nog een vraag: Ik zie net dat er geen normale SIM kaart in gaat maar een micro sim, hoe hebben jullie dit opgelost? Ik heb een abonnement dat nog 2 maanden doorloopt.
Ik heb gewoon gebeld met mijn provider en een micro sim aangevraagd...

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
gop1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:04:
Bel ff je provider, heel veel providers geven je gratis een micro sim.
Zo niet, je kunt zelf gaan knippen of een belwinkel binnenlopen en ze aardig vragen of ze hem willen 'knippen' (hun hebben van die apparaatjes, soort perforator zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doerakje
  • Laatst online: 21:19
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:34:
De telefoon reageert nog altijd niet :/
Heb je al geprobeerd om alleen de powerbutton langere tijd ingedrukt te houden? Heeft bij mij eens geholpen (na een seconde of 40).

You can't be late until you show up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Moet 15 euro betalen voor een nieuwe SIM, dat of gaan knippen. Ik heb nu tijdelijk een nokia, dus daar zal die dan niet meer inpassen, lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Hallo allemaal,

Tevreden Nexus 4 gebruiker hier, heb hem inmiddels alweer sinds maart, en nog altijd even snel!

Het enige puntje wat ik graag wil verbeteren: de kleurweergave van het scherm.
Ik geloof dat dit aan te passen is als je het toestel "root", nietwaar?

Ikzelf ben niet bekend met dit soort praktijken, en houdt mijn telefoon het liefste zo standaard mogelijk.

Wat is nu de makkelijkste manier om het scherm toch zodanig te kalibreren dat de kleurweergave een stuk beter wordt (wat mogelijk is bij de Nexus 4 als ik hier en daar lees) ?

Is rooten hiervoor perse noodzakelijk, of zijn er ook andere manieren om dit te bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

gop1 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:44:
Moet 15 euro betalen voor een nieuwe SIM, dat of gaan knippen. Ik heb nu tijdelijk een nokia, dus daar zal die dan niet meer inpassen, lastig.
Als je laat knippen, gewoon omliggende overblijvende deel bewaren, prik je het kleinere deel zo weer in om een oude Nokia te gebruiken! Gratis en werkt perfect.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-09 07:13
kevinspui schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:14:
Hallo allemaal,

Tevreden Nexus 4 gebruiker hier, heb hem inmiddels alweer sinds maart, en nog altijd even snel!

Ikzelf ben niet bekend met dit soort praktijken, en houdt mijn telefoon het liefste zo standaard mogelijk.

Wat is nu de makkelijkste manier om het scherm toch zodanig te kalibreren dat de kleurweergave een stuk beter wordt (wat mogelijk is bij de Nexus 4 als ik hier en daar lees) ?

Is rooten hiervoor perse noodzakelijk, of zijn er ook andere manieren om dit te bereiken ?
Zover ik weet ondersteunt de standaard kernel dit niet, dus dan kom je al bij het unlocken van je bootloader, rooten, custom recovery en dan een andere kernel flashen(Franco bijvoorbeeld) voor verdere informatie bezoek XDA eens:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb een vraag. Ik zit al overal te zoeken maar wordt er niet wijzer van. Heb je met de recentste versie van android op de Nexus 4 4G?

Ik heb zelf geen 4G via Simyo op mijn N4 dus maakt het niet uit voor mij, maar mijn zus wil een nieuwe telefoon die 4G ondersteunt maar weet dus niet of ik dit toestel kan voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Lennart95 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:41:
Ik heb een vraag. Ik zit al overal te zoeken maar wordt er niet wijzer van. Heb je met de recentste versie van android op de Nexus 4 4G?

Ik heb zelf geen 4G via Simyo op mijn N4 dus maakt het niet uit voor mij, maar mijn zus wil een nieuwe telefoon die 4G ondersteunt maar weet dus niet of ik dit toestel kan voorstellen.
nee, alleen via een 'hack' (oude radio erop zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
oke, super bedankt voor het snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 16:45
Als je zoekt op nexus4 lte vind je hier meer over.
Het standaard toestel ondersteund dit inderdaad niet (meer), maar de hardware is wel aanwezig.

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 01-10-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:19
Onthou echter dat ook met gemodde radio de Nexus 4 niet op Nederlandse LTE netwerken werkt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
JBSDM schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:04:
[...]

Zover ik weet ondersteunt de standaard kernel dit niet, dus dan kom je al bij het unlocken van je bootloader, rooten, custom recovery en dan een andere kernel flashen(Franco bijvoorbeeld) voor verdere informatie bezoek XDA eens:)
Oke, bedankt voor de informatie.

Heb al regelmatig eens op XDA gekeken (ook naar andere zaken), maar durf het niet aan om deze zaken zelf te doen bij mijn telefoon. Ik ben bang dat ik het sloop :'( !

En elke tutorial lijkt ook net weer anders te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kevinspui schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:28:
[...]

Heb al regelmatig eens op XDA gekeken (ook naar andere zaken), maar durf het niet aan om deze zaken zelf te doen bij mijn telefoon. Ik ben bang dat ik het sloop :'( !

Wugfresh toolkit is erg makkelijk, recent voor mijn n7 en gister op mijn n4 gebruikt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Ik heb gisteren mijn Nexus 4 uitgepakt, en ik bedenk me net pas, dat er helemaal geen seals op de verpakking zaten!! Ik heb even wat unboxing video's bekeken en daar is te zien dat er twee zwarte seals op de verpakking zitten.

Deze zaten er bij mij dus niet!

Heb ik hier te maken met een refurbished toestel? Ik kan namelijk helemaal geen gebruiksporen aantreffen op het toestel. Er zaten protectors aan voor en achterzijde. Er zijn geen resten van seals te zien en ook alle accessoires zaten netjes in de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
kevinspui schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:28:
[...]

Had dit zelf ook maar heb gewoon de Nexus Toolkit gebruikt, is duidelijk kwa driver installatie en is zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
gop1 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:51:
Ik heb gisteren mijn Nexus 4 uitgepakt, en ik bedenk me net pas, dat er helemaal geen seals op de verpakking zaten!! Ik heb even wat unboxing video's bekeken en daar is te zien dat er twee zwarte seals op de verpakking zitten.

Deze zaten er bij mij dus niet!

Heb ik hier te maken met een refurbished toestel? Ik kan namelijk helemaal geen gebruiksporen aantreffen op het toestel. Er zaten protectors aan voor en achterzijde. Er zijn geen resten van seals te zien en ook alle accessoires zaten netjes in de verpakking.
Ik heb mijn nexus4 direct van google en moest wel het een en ander verbreken. (twee zwarte "plakbandjes" die de deksel op de bodem houden om het zo maar te zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zijn de fotos van de N4 ten opzichte van n iphone 5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Fly-guy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:13:
[...]

Ik heb mijn nexus4 direct van google en moest wel het een en ander verbreken. (twee zwarte "plakbandjes" die de deksel op de bodem houden om het zo maar te zeggen)
Hi, ik kreeg net mail terug van de verkoper dat zij het hadden opengemaakt voor verzending om te kijken of alles werkt.

Ik vind het best raar, maar ik zie voor de rest ook geen gebruikssporen of dergelijke.

Dit lijkt mij toch geen normale gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:50:
dat is niet zo moeilijk te vinden volgens mij.. verder is het algemeen bekend dat iphones bekend staan om goede camera's en nexus devices om slechte (misschien komt daar vanaf de N5 verandering in)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:50:
Nexus 4 naast iPhone 5

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/2eby5om.jpg

Note 2 naast Nexus 4 en iPhone 5

Afbeeldingslocatie: http://oi40.tinypic.com/29c1646.jpg

En Ultra Z naast Nexus 4 8)7

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/358qnfl.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Mizgala28 op 02-10-2013 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

kevinspui schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:14:
Hallo allemaal,

Wel root nodig, maar geen custom rom, franco heeft een mooie app gemaakt : Google Play: Nexus 4 Display Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:51:

Iemand hulp?
red light of death komt bij meer voor.
Check dit :
- YouTube: Nexus 4 "red light of death" fix
- http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2250454

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:34:
[...]

Nexus 4 naast iPhone 5

[afbeelding]

Note 2 naast Nexus 4 en iPhone 5

[afbeelding]

En Ultra Z naast Nexus 4 8)7

[afbeelding]
Ik denk dat hij eerder foto's gemaakt met de beide toestellen bedoelde dan foto's van de beide toestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luigi87
  • Laatst online: 26-09 23:07

luigi87

Domotica Fanaticus

Heeft iemand hier ervaring met het flashen van een radio?
Zou die gene mij het kunnen uitleggen.

Ik wil namelijk de radio terug flashen naar .48 om de bug te verhelpen.
Momenteel ben ik namelijk erg slecht te bereiken.

- leeg -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
Groverp08 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:45:
[...]

Wel root nodig, maar geen custom rom, franco heeft een mooie app gemaakt : Google Play: Nexus 4 Display Control
Bedankt voor de link, zoiets zoek ik inderdaad! Hoe zijn jullie ervaringen met deze app? Gaat het scherm er echt flink op vooruit, (niveau van HTC one X moet haalbaar zijn) ?

En als ik mijn telefoon "root", dan blijven alle contacten/apps/bestanden staan toch?
Verandert er hiermee ook iets in updates?

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ik heb al een tijdje (vanaf het begin eigenlijk) dramatisch lage wifi (download) snelheden met mijn nexus4. Heb met mijn router (netgear wnr3700v2) op max 54mbps (stond op max 300) gezet en mijn nexus4 vliegt weer door de downloads heen (van 1 naar 8 Mbps met uitschieters naar de 10).

Iemand met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
kevinspui schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:19:
[...]

Bedankt voor de link, zoiets zoek ik inderdaad! Hoe zijn jullie ervaringen met deze app? Gaat het scherm er echt flink op vooruit, (niveau van HTC one X moet haalbaar zijn) ?

En als ik mijn telefoon "root", dan blijven alle contacten/apps/bestanden staan toch?
Verandert er hiermee ook iets in updates?

Bedankt! :)
Ik heb het zelf ook gedaan en de kwaliteit gaat echt heel erg vooruit, kan me nu niet meer voorstellen dat ik eerst met de stock kleuren heb gewerkt... echt groot verschil:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:01
JBSDM schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 18:41:
[...]

Ik heb het zelf ook gedaan en de kwaliteit gaat echt heel erg vooruit, kan me nu niet meer voorstellen dat ik eerst met de stock kleuren heb gewerkt... echt groot verschil:)
Hoe stel je het dan in, trial & error tot je de "juiste" instellingen hebt gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
Megupe schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:09:
[...]

Hoe stel je het dan in, trial & error tot je de "juiste" instellingen hebt gevonden?
Gamma instellingen doet die vanzelf, verder staan hier persoonlijke voorkeuren van mensen: http://forum.xda-develope...ead.php?t=2035672&page=10 even kijken wat je het best ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Fly-guy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:04:
[...]

Ik denk dat hij eerder foto's gemaakt met de beide toestellen bedoelde dan foto's van de beide toestellen...
Afbeeldingslocatie: http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/012/132/thatsthejoke.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
Guys, ik probeer uit te vinden hoe ik mijn Nexus 4 het makkelijkst kan rooten, maar ik wil graag de standaard Android blijven draaien, dat is geen probleem toch? Ook blijven al mijn apps/documenten/contacten etc. intact als ik root toch?

En kan iemand een goede tutorial vinden die werkt? Ik durf het niet aan om lukraak iets te proberen.

Is zoiets als dit goed?: http://nexus7.wonderhowto...an-windows-guide-0148100/

Ook zie ik vaak "custom recovery" staan, wat wordt hiermee precies bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
kevinspui schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:45:
Guys, ik probeer uit te vinden hoe ik mijn Nexus 4 het makkelijkst kan rooten, maar ik wil graag de standaard Android blijven draaien, dat is geen probleem toch? Ook blijven al mijn apps/documenten/contacten etc. intact als ik root toch?

En kan iemand een goede tutorial vinden die werkt? Ik durf het niet aan om lukraak iets te proberen.

Is zoiets als dit goed?: http://nexus7.wonderhowto...an-windows-guide-0148100/

Ook zie ik vaak "custom recovery" staan, wat wordt hiermee precies bedoeld?
1. nee bij rooten gaat je toestel terug naar fabrieks instellingen. Dit omdat de bootloader geunlocked moet worden en hierbij wordt alles gewist.. maar dan ook echt ALLES, ook je foto's/muziek etc etc
Bij de meeste rootkits kun je eerst een backup trekken, dan rooten en dan weer terug pushen. Dat is het makkelijkste. Je bent hierna nog steeds wat instellingen kwijt (bv gekozen ringtune, facebook wachtwoord en nog wat dingen). Ik zou sowieso een backup maken van heel de 'sd-card' mbv je PC.
Kan zijn dat het tegenwoordig beter is geregeld, maar zo zat het bij mij (8 maanden geleden).

Als je geen backup maakt komen ook sommige dingen gewoon terug als je een gmail adres gebruikt op je telefoon (zoals contacten, agenda en geinstalleerde apps). Wat niet terug komt zijn bv. je foto's, muziek, documenten, telefoon instellingen (behalve background en wifi wachtwoorden) en app instellingen.

2. Goed doen is dus, zoals in 1 gezegd, een toolkit gebruiken. Ik zou voornamelijk XDA bekijken.

3. Je kunt gewoon standaard ROM (huidige android versie) draaien met root.

4. Custom recovery: je kunt je toestel booten in recovery. (volume down + power on).
Deze recovery kun je ook flashen naar een andere (CWM of TWRP wordt veel gebruikt, ben zelf fan van TWRP). Hier kun je meer dingen kiezen (bv. selectieve wipe, full backup/restore doen, makkelijker onderdelen installeren zoals een andere radio etc etc). Altijd doen als je toch gaat rooten dus!

[ Voor 9% gewijzigd door elpino.rv op 03-10-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
custom recovery is niet nodig voor rooten, de wugfresh toolkit kan 1 malig een custom recovery booten zonder de stock recovery te overschrijven, hiermee worden dan de juiste zaken om te rooten geflashed en verder blijft alles stock. (mijn N7 heb ik op die manier geroot, mijn N4 heeft wel TWRP)

bootloader unlock is wel de beste manier om te rooten, maar wiped inderdaad alles.

wellicht zijn er andere manier, zoals bv hier voor de oude N7 met 4.2:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2233852

maar dan gebruik je dus een exploit terwijl de Nexus serie juist zo makkelijk via de officiele wel te unlocken is....

met deze kennis dus al mijn nexus devices op dag 1 unlocked :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
Bedankt voor de informatie heren!

Ik zal e.e.a. binnenkort allemaal nog eens doorlezen dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 15:26
Ben al een tijdje een tevreden Nexus 4 gebruiker maar het lukt mij niet om een feature te gebruiken die wel zou moeten werken. Ik wil graag mijn agenda op mijn lockscreen, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Ik heb van links naar rechts en van rechts naar links geveegd, maar de 'plus' waarmee ik widgets kan toevoegen verschijnt niet.
Ik moet noodgedwongen unlocken met een cijfercode, dus mijn keypad is in beeld.

Iemand enig idee?

Alvast mijn dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Agenda is privacy gevoelig en dus alleen beschikbaar zonder code lock..? Ik kan het bij mijn custom rom met slide lock wel gewoon

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29

Bleh!

:)

Ik heb gewoon de agenda als widget op het lockscreen. Als je bij een gelocked scherm aan de (linker)rand van het scherm begint met vegen (naar rechts) dan moet de plus naar voren komen. Voordat je dan iets kunt toevoegen moet je uiteraard unlocken.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Klopt... zojuist ook getest, krijg na opzij slepen van het eerste scherm gewoon een plus en na klik komt de pin, daarna kan ik gewoon alle widget toevoegen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-12-2024

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Wellicht een 4.3.1 update in aantocht (ook voor Nexus 4): http://www.androidpolice....android-4-3-1-ota-jls36i/

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
Bleh! schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:33:
Ik heb gewoon de agenda als widget op het lockscreen. Als je bij een gelocked scherm aan de (linker)rand van het scherm begint met vegen (naar rechts) dan moet de plus naar voren komen. Voordat je dan iets kunt toevoegen moet je uiteraard unlocken.
Helaas, bij mij verschijnt geen plus. Het enige wat ik zie is dat mijn klok op elegante wijze kantelt. Ik kan wel de klok selecteren door hem vast te houden, maar dan verschijnt alleen verwijderen en geen plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29

Bleh!

:)

bert56 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:02:
[...]

Helaas, bij mij verschijnt geen plus. Het enige wat ik zie is dat mijn klok op elegante wijze kantelt. Ik kan wel de klok selecteren door hem vast te houden, maar dan verschijnt alleen verwijderen en geen plus.
Waarschijnlijk is dat een lege pagina (waar een widget kan staan) en moet je door bladeren. (dus verder laten kantelen). De interface is even wennen...

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
dat kantelen gebeurd alleen in landscape toch? bij mij slide ie gewoon naar de linkerkant

(hoewel die in landscape ook gewoon naar een lege pagina met een plusje kantelt...)

draai je wel stock? klinkt een beetje als een custom rom setting waarmee je de extra pagina's hebt uitgeschakeld...

of misschien een app als deze:
Google Play: Lockscreen Policy

[ Voor 40% gewijzigd door Prulleman op 04-10-2013 13:02 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
bert56 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:02:
[...]

Je moet onder die clock swipen.
Dus waar je eigenlijk je pin moet ingeven op dat vlak moet je naar links of rechts schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Manu_ schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:34:
[...]

Misschien heb je het al opgelost, maar ik heb een oplossing gevonden voor dit probleem. Ga in de music app naar settings, account, en klik dan nog een keer je juiste google account aan. Daarna komen de covers vanzelf weer binnen.
Thanks, inmiddels werkt het (?) plotseling weer, zowel op N4 als N7 (stock Android 4.3). Misschien refresh issue, of toch een bugfix in de recenste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55

Ves

A gadget addicted Bounty

Staat niks over dat het ook voor de Nexus 4 zal komen. Denk dat dit meer een fix is voor de problemen die de Nexus 7 heeft.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
VesNL schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:48:
[...]

Staat niks over dat het ook voor de Nexus 4 zal komen. Denk dat dit meer een fix is voor de problemen die de Nexus 7 heeft.
Voor zo ver ik het weet is het een fix voor de LTE versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
daflux schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:23:
[...]

Je moet onder die clock swipen.
Dus waar je eigenlijk je pin moet ingeven op dat vlak moet je naar links of rechts schuiven.
Daflux,

Bedankt voor je antwoord. Helaas werkt dat niet. Als ik van rechts naar links schuif verdwijnt het toetsenbord voor de pin, maar alleen mijn klok kantelt en verder niks. Ik heb ook al geprobeerd mijn klok te verwijderen (van af het lockscreen) maar dat helpt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
Prulleman schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:58:
dat kantelen gebeurd alleen in landscape toch? bij mij slide ie gewoon naar de linkerkant

(hoewel die in landscape ook gewoon naar een lege pagina met een plusje kantelt...)

draai je wel stock? klinkt een beetje als een custom rom setting waarmee je de extra pagina's hebt uitgeschakeld...

of misschien een app als deze:
Google Play: Lockscreen Policy
Ik draai stock en heb lockscreen policy al geprobeert
Pagina: 1 ... 41 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]