Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:20
Mijn scherm van de Galaxy Nexus was ook achteruit gegaan. Je zag soms dat er er leestekens waren ingebrand in het scherm. Vooral met een witte achtergrond zag je dat best wel.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:59

Phntm

Tlingelingeling

Possible schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:34:
Mijn scherm van de Galaxy Nexus was ook achteruit gegaan. Je zag soms dat er er leestekens waren ingebrand in het scherm. Vooral met een witte achtergrond zag je dat best wel.
Hier had ik dus nooit last van op mijn eigen GN. Ik vind de kleuren van de amoled schermen nog steeds veel mooier dan die van het IPS schermpje in de LG Nexus 4. Men houdt immers van mooie kleurtjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 07:19
murphylee schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:34:
[...]

Dat was precies mijn gedachte toen de nexus 4 werd aangeboden op ibood. Verkoop mijn Gnexus en heb voor 200 euro een nieuwe telefoon waar ik nog 2 jaar plezier van heb :)

Maar nu ik ze allebei heb, ben ik toch aan het twijfelen of de Nexus 4 wel een meerwaarde heeft tov de Galaxy Nexus....

Even wat pro en cons op een rijtje (persoonlijke mening)

+ punten:
- Feel and look
- Snelheid (vooral te merken in games)
- Draadloos laden
Uhm.....

- punten:
- Scherm (Amoled fan)
- Kwetsbaarheid (glas every where, dus heb hem geheel bescherm. Originele bumper, en dbrand skin achterop en XO skin als screen protection) Hierdoor is die wel bulky geworden.
- Originele browser Google Chrome (heb de browser er wel op moeten flashen)

Dus ten opzichte van de GNexus weinig verbeteringen. Ze zijn allebei snappy, batterij duur ongeveer het zelfde en even groot.
Volgende week maar eens experimenteren met kernels op de Nexus 4
Ik ben ook van een Galaxy Nexus naar een Nexus 4 gegaan.
Wat het scherm betreft. De GN had veeeeeeel betere kijkhoeken. Die van de Nexus 4 zijn op z'n zachts gezegd matig. Maar goed de GN was amoled, dus dat 'brand in'. Na anderhalf jaar GN waren de notificationbar en de navigatie toetsen echt ingebrand, wat ik eigenlijk echt niet vind kunnen voor zo'n duur toestel. Gelukkg heeft de N4 daar geen last van.

Verder is de N4 op alle vlakken beter. Veel sneller, snappier, batterij is ook beter. Ik had op de GN de extended batterij, de N4 doet het beter dan de GN met de extended batterij.
Geweldig vind ik het draadloos laden! Ik heb zo'n LG puck (http://www.slashgear.com/...harger-hands-on-27271738/) gekocht en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout309t
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02 14:21
Heb een gek probleem met mijn N4.
Als ik ermee bel wordt mijn scherm zwart. Geen probleem, maar als ik van iemand de voicemail krijg kan ik op geen enkele andere manier de verbinding verbreken dan door de telefoon uit te schakelen.
Ik kan sowieso niet zelf het gesprek beëindigen, want ik krijg geen knoppen te zien.

Zie ik iets doms over het hoofd, of heb ik een instelling verkeerd staan? Heb hem pas een paar dagen in gebruik.
Had ook 4.2.2. op mijn SGS2 en dat ging perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
Wout309t schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:08:
Heb een gek probleem met mijn N4.
Als ik ermee bel wordt mijn scherm zwart. Geen probleem, maar als ik van iemand de voicemail krijg kan ik op geen enkele andere manier de verbinding verbreken dan door de telefoon uit te schakelen.
Ik kan sowieso niet zelf het gesprek beëindigen, want ik krijg geen knoppen te zien.

Zie ik iets doms over het hoofd, of heb ik een instelling verkeerd staan? Heb hem pas een paar dagen in gebruik.
Had ook 4.2.2. op mijn SGS2 en dat ging perfect.
misschien een screenprotector geplakt? Check je sensor(s), die detecteert of je de tel aan je oor hebt (en dus scherm op zwart moet) of niet (knoppen zichtbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

aan/uit knop zou dan alsnog moeten werken?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wout309t
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-02 14:21
elpino.rv schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:34:
[...]

misschien een screenprotector geplakt? Check je sensor(s), die detecteert of je de tel aan je oor hebt (en dus scherm op zwart moet) of niet (knoppen zichtbaar).
Klopt! En nu ik het zo eens bekijk loopt hij precies voor driekwart over 2 puntjes waarvan er 1 best eens die sensor zou kunnen zijn... Het is nl. een protector die iets kleiner is t.b.v. een bumper. Ik ga eens kijken wat er gebeurt zonder protector. ( Zo netjes zat hij er toch niet op... ;) )
Jivebunny schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:01:
aan/uit knop zou dan alsnog moeten werken?
Ga ik ook proberen. Heb hem alleen heel lang ingedrukt gehad om de tel. uit te zetten... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:52
Vanavond / morgen hopelijk 4.3 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:17
Ik heb een vraag over de glazen achterkant van dit toestel. Ik lees op sommige forums (o.a. Android Central) dat bij een paar mensen de achterkant spontaan was gebarsten over het gehele oppervlak! Nou kan ik mij niet voorstellen dat dit serieus " spontaan" kan gebeuren (vast iets met hitte->uitzetten van glas te maken) maar ik ben benieuwd of iemand dit misschien heeft meegemaakt? Heb al opgezocht hoe je dit kan vervangen mocht het mis gaan en er is genoeg keuze gelukkig.

Gebruikt iemand het toestel "naakt", dus zonder hoesje o.i.d? Heb ik die echt nodig? Of krast het glas heel snel? Ben in het algemeen heel voorzichtig met m'n toestellen.

Verder een erg interessant toestel voor de prijs. Wilde voor de Sony Xperia SP gaan vanwege de grotere accu, maar ik denk toch dat dit toestel meer bang voor buck geeft achteraf? De Galaxy Nexus was toch wel de beste android ervaring die ik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelandO
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Narathan schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:27:
Gebruikt iemand het toestel "naakt", dus zonder hoesje o.i.d? Heb ik die echt nodig? Of krast het glas heel snel? Ben in het algemeen heel voorzichtig met m'n toestellen.
Ik heb mijn Nexus4 nu anderhalf maand ongeveer en ik gebruik hem vrijwel altijd naakt. Ik heb de witte versie en kreeg bij het bestellen er de officiële bumper bij, maar ik vind dat dat toch behoorlijk wat afdoet aan het design en de feel van de telefoon. Zonder bumper ziet het er strak uit en voelt het erg luxe, terwijl het met de bumper nogal lomp en goedkoop aanvoelt. Soms, als ik mijn telefoon meeneem bij het hardlopen of een fietstocht bijvoorbeeld, druk ik hem voor de zekerheid nog wel in de bumper, maar verder dus naakt.

Ik ben zelf ook erg voorzichtig met mijn toestel. Ik stop hem nooit in dezelfde zak als mijn sleutels en leg hem altijd zorgvuldig ergens neer. Het scherm, de achterkant en de behuizing zijn bij mij nog helemaal krasvrij (even afkloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:17
Bedankt voor je snelle reactie! Dit was een beetje mijn grootste obstakel. Wellicht dat ik hem dan serieus ga overwegen te halen.

EDIT: besteld! :9

[ Voor 7% gewijzigd door Narathan op 24-07-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Prulleman schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:52:
kan je ze naast elkaar leggen voor een scherm vergelijk?
Wat Schmoove al aangeeft en andere ook hebben ervaren. Komt bij de meeste Amoled displays voor.
Schmoove schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 07:12:
[...]
Verder is de N4 op alle vlakken beter. Veel sneller, snappier, batterij is ook beter.
Geweldig vind ik het draadloos laden! Ik heb zo'n LG puck (Link) gekocht en dat werkt perfect.
Ik heb mijn vergelijkings-test gedaan met een GN met customrom VS. de stock rom van de Nexus 4.
Alles het zelfde ingesteld van homescreen tot apps. (Cashe en Dalvik-Cash gewiped)

Hierbij merkte ik dat de Nexus 4 sneller is (DUH :p) met het opstarten van apps maar dat het maar <1s is. Games daar in tegen starten wel degelijk sneller op.
Batterij duur hou ik me niet zo mee bezig. Dat is voor iedereen verschillend (gebruik, dekking, muziek luisteren/streamen etc.)

Btw thnx voor de link :)

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

Schmoove schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 07:12:
[...]Verder is de N4 op alle vlakken beter. Veel sneller, snappier, batterij is ook beter. Ik had op de GN de extended batterij, de N4 doet het beter dan de GN met de extended batterij.
Geweldig vind ik het draadloos laden! Ik heb zo'n LG puck (http://www.slashgear.com/...harger-hands-on-27271738/) gekocht en dat werkt perfect.
Moet je N4 kaal zijn om draadloos te laden? Ik heb een leren hoes eromheen, zou ik altijd mijn telefoon eruit moeten halen? Of kan er een millimeter of 3 van de oplader af kunnen zitten?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Len schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:59:
[...]

Moet je N4 kaal zijn om draadloos te laden? Ik heb een leren hoes eromheen, zou ik altijd mijn telefoon eruit moeten halen? Of kan er een millimeter of 3 van de oplader af kunnen zitten?
Bij mij laad die gewoon op terwijl die in zijn hoesje zit.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
Net aangekondigd dat vanaf vandaag Android 4.3 wordt uitgerold voor een rijtje Nexus telefoons en tablets waaronder de Nexus 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-07 09:44
Net 4.3 geinstalleerd en wat gelijk opvalt is dat bij mij de kleuren veel beter zijn geworden en dat ik ook hogere wifi snelheden haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosnor101
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 13:32
androidlover schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:22:
Net 4.3 geinstalleerd en wat gelijk opvalt is dat bij mij de kleuren veel beter zijn geworden en dat ik ook hogere wifi snelheden haal.
Dat heb ik ook gehoord inderdaad... Ik ben benieuwd! Mijn N4 is nog niet geroot :o dus ik moet wachten op officiële updates... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidlover
  • Laatst online: 29-07 09:44
hosnor101 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:23:
[...]

Dat heb ik ook gehoord inderdaad... Ik ben benieuwd! Mijn N4 is nog niet geroot :o dus ik moet wachten op officiële updates... |:(
Die zal je vandaag al krijgen dus nog heel eventjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
hosnor101 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:23:
[...]

en dat kan wel wat dagen duren helaas...
Als de batterijduur ook maar toeneemt!

[ Voor 6% gewijzigd door Megupe op 24-07-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Voor de mensen die niet kunnen wachten op 4.3, hier zijn de roms:

https://developers.google.com/android/nexus/images?hl=nl

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:54
ik heb een geroote nexus 4 en als je de factory image flasht wist hij volgens mij alles op telefoon...dus maar even een geroote flashable zip zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Over enkele momenten de gerootte 4.3 ROM hier te krijgen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2376574

Thread is deleted. Waarschijnlijk omdat het meerdere malen niet lukte een werkende ROM te leveren.

[ Voor 30% gewijzigd door Jivebunny op 24-07-2013 23:15 ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Nog andere mensen die nog geen melding hebben gekregen? Al een paar keer op 'Nu controleren' gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:50
Zarif schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:24:
Nog andere mensen die nog geen melding hebben gekregen? Al een paar keer op 'Nu controleren' gedrukt.
Ik denk dat je op dit moment in de meerderheid bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik heb ook nog geen melding gehad, maar ben dan ook wel geroot maar ook gewoon stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 12:05

thorgal21

Forum Noob

Niet geroot, stock rom, ook nog niks ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:04
De update wordt ook in fases uitgerold. Het Google Service Framework trucje werkt ook niet, misschien dat het morgen wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:52
Maandag is controleren want heb toch voorlopig oide smartphone voor op Tomorrowland :D
Ben wel benieuwd naar batterij en bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
De vragen zijn dan natuurlijk:
- wordt je toestel gewiped (ja dus, staat op de site)
- is er al een mogelijkheid om root access te krijgen bij deze ROM?

[ Voor 3% gewijzigd door PeterFdeVries op 24-07-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD092854
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 16:37
PeterFdeVries schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:46:
[...]

De vragen zijn dan natuurlijk:
- wordt je toestel gewiped (ja dus, staat op de site)
- is er al een mogelijkheid om root access te krijgen bij deze ROM?
1. Als je de userdata.img niet mee flashed, dan zal al je data gewoon behouden blijven (zojuist gedaan)
Heb daar deze link voor gevolgd. http://forum.xda-develope...hp?p=34552123&postcount=1 Let wel, je bootloader moet unlocked zijn.
2. Root is ook beschikbaar en kan gedaan worden zoals het bij 4.2.2 ook ging.
- Flashen van custom recovery: http://www.clockworkmod.com/rommanager
- Flashen van de SuperSU root zip: http://download.chainfire...r66n-s005-130625-1.41.zip

Daarna kun je ervoor kiezen om de standaard recovery uit de factory image weer te flashen of je custom recovery te behouden.

[ Voor 26% gewijzigd door TD092854 op 25-07-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
  • Laatst online: 23-09 13:34
En iemand hier nu al de update gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
nee, hier ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:34
Wat duurt wachten toch lang zo, las op een Amerikaans forum dat daar helpt om de Google Services uit te zetten en opnieuw op te starten, hier helpt dat alleen weer niks...

Nog maar even wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Hier ook nog niks ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
RoelandO schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:41:
[...]

Ik heb mijn Nexus4 nu anderhalf maand ongeveer en ik gebruik hem vrijwel altijd naakt.
Valt dat niet onder artikel 239 - Schennis van de eerbaarheid ? Of gebruik je 'm alleen binnenshuis of op de naaktcamping ???

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 10:37
Zullen we doen dat degene die als eerst de OTA-update krijgt dat hier meldt, en de rest daar op wacht? ;)

Die dingen worden altijd in batches uitgerold. Kan dus nog gerust een week duren.

[ Voor 28% gewijzigd door frickY op 25-07-2013 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie001
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-02 14:38
TD092854 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 23:58:
[...]

1. Als je de userdata.img niet mee flashed, dan zal al je data gewoon behouden blijven (zojuist gedaan)
Heb daar deze link voor gevolgd. http://forum.xda-develope...hp?p=34552123&postcount=1 Let wel, je bootloader moet unlocked zijn.
2. Root is ook beschikbaar en kan gedaan worden zoals het bij 4.2.2 ook ging.
- Flashen van custom recovery: http://www.clockworkmod.com/rommanager
- Flashen van de SuperSU root zip: http://download.chainfire...r66n-s005-130625-1.41.zip

Daarna kun je ervoor kiezen om de standaard recovery uit de factory image weer te flashen of je custom recovery te behouden.
Rooten gaat waarschijnlijk niet lukken met de CWM recovery, hier zul je TWRP recovery voor moeten gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Helemaal mee eens
frickY schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:08:
Zullen we doen dat degene die als eerst de OTA-update krijgt dat hier meldt, en de rest daar op wacht? ;)

Die dingen worden altijd in batches uitgerold. Kan dus nog gerust een week duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:59

Phntm

Tlingelingeling

frickY schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:08:

Maak een aparte Nexus 4 JB 4.3 update topic waar jullie kunnen posten wie hem heeft en wat diegene ervan vindt. Het is blijkbaar nooit de bedoeling geweest dat iedereen hier. "Heb hem nog niet." "Ik ook niet" "Ik ook niet hoor" "JA IK HEB HEMM!!!!!!!!!!!!11111111111111111111111111".

Laat dit topic voor ervaringen en discussies over het toestel in het algemeen. De update kan een aparte topic krijgen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Of laten we gewoon afspreken dat je alleen post als je hem hebt.
En maar iemand hoeft dit te doen niet iedereen zo weten wanneer het uitrollen in Be/NL is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Of laten we er nog even verder over discussiëren, er staan nu ondertussen meer posts over wanneer we wel/niet mogen roepen of de update er is dan mensen die dat daadwerkelijk doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD092854
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-09 16:37
Markie001 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:37:
[...]

Rooten gaat waarschijnlijk niet lukken met de CWM recovery, hier zul je TWRP recovery voor moeten gebruiken ;)
Ik heb um gister anders gewoon geroot met CWM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Begrijp ik het goed dat als je 'm update je het toestel weer opnieuw moet rooten?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:37
Via sideload geupdate.

Is kijken hoe de update bevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Heb m ook draaien, klein uurtje. Eerste opmerkingen:
- Rechtsboven staat de tijd er niet meer als je nog gelocked bent (dus voor je swype/pincode invoer). Is op zich wel logisch, want de tijd staat groot in beeld
- De power widget die ik gebruik kan nu de GPS niet meer aan/uit zetten. Android's eigen 'energiebeheer' wel. Zal vast wel opgelost worden in mijn widget, ben bang dat alle power widgets hier last van hebben.
- Had gehoopt dat de nieuwe T9 dialer ook snelkeuzes aan zou kunnen (dus lang 2 indrukken = bel x, lang 3 = bel y etc), maar helaas.. T9 hebben ze goed gemaakt, maar ik blijf dus nog even bij mijn custom dialer vanwege de snelkeuze functionaliteit.
- Bij instellingen van de app Lightflow (om je LEDje te besturen) had ik 'run in foreground' vinkje aanstaan. Linksboven in notificatie centre kwam er nu altijd een icoon van lightflow te staan met de opmerking dat hij actief is. Kun je niet verwijderen die melding. Tot nu toe werkt lightflow ook goed met dat vinkje uit.

Verder weinig op/aanmerkingen.. er is ook niet zo heel veel verandert qua UI. Onderwater (kernel dus) schijnt er volgens de maker van de faux kernel wel veel verandert te zijn. Quote van hem 'This is the biggest updates from CAF yet for Mako.. (basically, CAF re-coded whatever crap from LG). From the kernel's perspective, this is almost a different phone with all the driver/firmware updates....'

[ Voor 12% gewijzigd door elpino.rv op 25-07-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:08
Ik ben benieuwd of die wifi notificatie bug nu eindelijk gefixt is. Had jij daar voorheen last van en hoe werkt het nu?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Ansenyi schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 20:58:
Ik ben benieuwd of die wifi notificatie bug nu eindelijk gefixt is. Had jij daar voorheen last van en hoe werkt het nu?
Ik ook, nou ja, niet zozeer notificatie, maar meer dat het soms de connectie met internet lijkt te verliezen op Wi-Fi, terwijl de Nexus denkt dat die er nog is, en je in slechte gevallen gewoon soms een half uur ongemerkt zonder internet, en dus push berichten zit.

Zelfs bij unlocken en openen van bv Whatsapp duurt het dan soms nog letterlijk minuten voor er een internet verbinding is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
Ik heb de update officieel binnen.
bewijs:Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20214977/Screenshot_2013-07-25-21-30-50.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

TheCeet schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:32:
bewijs:[afbeelding]
Hier nog steeds niks cru cru cru ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
TheCeet schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:32:
bewijs:[afbeelding]
Heb je de google services herstart of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
StevoMark10 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:38:
[...]

Heb je de google services herstart of?
Dus in deze volgorde moet je het doen: Naar apps gaan, 2 maal naar rechts gaan jaar alle apps. Dan zoek je "Google Services Framework", dan "nu stoppen" en daarna "gegevens wissen". Wachten tot melding tevoorschijn komt van locatie en je klikt op "akkoord". Dan druk je op powerbutton voor hem uit te schakelen. Je schakelt hem uit na op akkoord te klikken, dan start je terug op en ga terug kijken om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

TheCeet schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:44:
[...]

Dus in deze volgorde moet je het doen: Naar apps gaan, 2 maal naar rechts gaan jaar alle apps. Dan zoek je "Google Services Framework", dan "nu stoppen" en daarna "gegevens wissen". Wachten tot melding tevoorschijn komt van locatie en je klikt op "akkoord". Dan druk je op powerbutton voor hem uit te schakelen. Je schakelt hem uit na op akkoord te klikken, dan start je terug op en ga terug kijken om te updaten.
Melding van Locatie komt niet bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
Bij mij was het zoals onderstaand filmpje
YouTube: How To Manually Pull The Android 4.3 Jelly Bean OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
[...]

Hmm, hij ziet bij mij nog geen update? schakel je Google Services Framework ook uit of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt niet hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Er onder staat "werkt niet bij 3g versies". Heb jij een 3G versie TheCeet?

[ Voor 4% gewijzigd door thorgal21 op 25-07-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
Ik woon in België, misschien kan dat er iets mee te maken hebben?

Wat bedoel je precies met 3G versie?

[ Voor 23% gewijzigd door TheCeet op 25-07-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

nvm, had niet doorgelezen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na 6x proberen pakt die hem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Dan ga ik het ook een aantal keer proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Wat is de reden dat jullie zo graag zo snel mogelijk 4.3 willen hebben?
De nieuwe features zijn niet echt 'wow' imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

filenox schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:16:
Wat is de reden dat jullie zo graag zo snel mogelijk 4.3 willen hebben?
De nieuwe features zijn niet echt 'wow' imho :)
Komop, 4.3 is uit en ergens in de lucht, maar wij kunnen hem niet downloaden ;( IK WIL HEM HEBBEN GRRRR }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Wil zonder enige root / CWM / andere non-officiele software werken, gewoon clean werkt het best ;) Ik wacht liever een weekje dan dat mn telefoon kapot is en mn garantie foetsie is als je het fout hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
De kans dat er iets fout gaat bij het rooten van een developertoestel, aka een Nexustoestel is wel héél erg klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:07
[...]

Danku :D Werkt voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Laatst online: 15-07 10:32
Voor degenen die niet kunnen wachten: Download de stock image van Google developers, unzip alles en flash de bootloader, radio, system, boot en recovery met de Nexus 4 toolkit, optie 11. Hierbij behoud je ook alle apps en data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Het lukt mij maar niet om te tricken :p krijg sinds vanochtend wel die locatie services, maar update komt maar niet binnen :p Ach, volgende week maar verder gaan en hopen dat hij dan OTA is binnen gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 08:39
[...]

Bij mij werkte het na 3x met nieuw starten, en 1 keer zonder.. Nieuw staten lijkt dus overbodig te zijn!

De update brengt zelf verder op het eerste gezicht, zoals verwacht niets speciaals. Moet op de langere duur nog maar blijken of er iets veranderd is aan de accuduur of de prestaties.

edit:
Mijn Nexus komt uit Duitsland, Saturn Bochum

[ Voor 3% gewijzigd door garagaholic op 26-07-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 20:17
kunnen mensen waarbij het lukt aangeven waar ze hun nexus vandaan hebben? Mijne komt uit Duitsland en krijg de update met geen mogelijkheid tevoorschijn. Zijn het toevallig de britse modellen die het al wel doen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 14:51
Ik ga zo proberen 4.3 binnen te halen met de framework manier. Bij vorige OTA's hielp het ook wel eens als je de tijd vooruit zette. Als het gelukt is geef ik een gil. Ik zit met smart op 4.3 te wachten om te kijken of die bluetooth verbinding beter is geworden met me autoradio. En of de 3G verbinding behouden blijft en ik niet minuten op me WhatsAppjes hoeft te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
Mijn toestel komt uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ik heb em uit Duitsland en ik kreeg de update ook niet. Heb em zelf even geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Ik heb hem ook uit Duitsland, en het lukt mij ook niet met die framework manier. Nog maar even wachten dan (al heb ik daar geen geduld voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_phobos
  • Laatst online: 22-09 20:56
Heb mijn toestel besteld bij iBood, op de doos staat NLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 23-09 15:14
Zo, na drie weken heb ik mijn Nexus weer gerepareerd terug uit Duitsland. De GPS werkte niet meer en dat is echt heel onhandig op vakantie.
Nu zijn die Duitsers zo slim geweest om een stuk telefoon te vervangen en heeft hij een nieuw IMEI-nummer. En dat staat natuurlijk niet vermeld op de reparatiebon.

Lekker handig... als ik later nog ooit garantie moet claimen, heb ik een toestel met een ander serienummer dan op de aankoopfactuur staat en geen enkel bewijs dat dat echt zo hoort.

Dan geh ich toch maar in meinen besten Deutsch eben een mailchen sturen naar die mutterfickers. Ik wil namelijk wel even schwarz op weiss dat dat klopt.

* dreamscape is na drie weken iPhone 4 wel weer heel bij met zijn Nexus 4.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:07
Nou nou, het zit ook niet mee zeg, na de update de volgende melding in de Play Store.
Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/0/AAC_aBj-qiWkOOAX6yDIBF8zQzX8aY_7wcIVVbn_4ond-Q/12/11859379/png/1024x768/3/1374832800/0/2/2013-07-25%2023.23.26.png/zxsXKNtMi1q4jRzwcQx2_qIjvI8riuO9vDYgJOYTx8U

De oplossing? Google account even verwijderen en weer opnieuw toevoegen bij het opstarten van de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Hentai
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-11-2024
He dit had ik ook na het trucje met framework. Waar verwijder je je account in de playstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
gewoon je account verwijderen in de telefoon, opnieuw opstarten en je google account weer toevoegen. heb het zelfde gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Hentai
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-11-2024
O ja. Dank. Opnieuw opstarten blijkt niet eens nodig. verwijderen en weer toevoegen is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daflux
Hoe verwijderen jullie dat account ik heb namelijk geen verwijder knop?
Bij facebook bv heb ik die wel...

Oke gevonden als je op google acount klikt moet je op synchroniseren drukken.
En in dat volgend scherm op de 3 puntjes en dan kan je het wel verwijderen.

[ Voor 42% gewijzigd door daflux op 26-07-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsLuke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:12
Ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat de eerste custom 4.3 roms er zijn.
Erg tevreden over de Slimbean rom icm franco kernel. Voor mijn gevoel net iets soepeler dan PA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Laatst online: 21:21
Blijft nog lekker op men 4.2.2 AOKP... vind dat die zo veel heerlijke functies heeft, wacht wel op 4.3 AOKP:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 04:03
Op android world staat een artikel hoe de nexus 4 handmatig kan worden geupgrade. Vrij eenvoudig en werkte perfect! Draait voor mijn gevoel net ff soepeler... maar meer ook niet. Dus als het niet lukt, je mist niets ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik heb nu ook een fout in de playstore, als ik mijn Google account verwijder gaan dan niet alle opgeslagen contacten verloren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15

mucuracat

YES

Mastasidaz schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:12:
Ik heb nu ook een fout in de playstore, als ik mijn Google account verwijder gaan dan niet alle opgeslagen contacten verloren?
Nee, je contacten keren terug :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 08:39
Merk nu dat ik geen facebook messenger notificaties meer krijg.. Dat is toch wel een vervelend bij-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Ik had na het verwijderen van mn account overigens wel echt een ellende met mijn contacten. Er zaten gewoon random contacten aan elkaar gekoppeld, waardoor ik bv. in Whatsapp bij twee conversaties ineens de naam van éen contact zag staan. Handmatig even alles langs moeten gaan om te checken wat er gelinked was.

Geen idee of het echt hierdoor veroorzaakt werd of nu gewoon toevallig gelijk aan het licht kwam en whatsapp het bv. verneukte omdat het ineens alle contacten zag verdwijnen, en toen weer terug zag keren.

Nu aan het sideloaden trouwens, fluitje van een cent en ben wachten zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Laatst online: 23-09 14:51
Ik kreeg hem net opeens binnen. Had de framework gewist en opnieuw opgestart. Opeens stond de melding van de update er. Mijn N4 komt uit Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 23-09 15:14
Naar aanleiding van:
dreamscape schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:10:
(...)

Dan geh ich toch maar in meinen besten Deutsch eben een mailchen sturen naar die mutterfickers. Ik wil namelijk wel even schwarz op weiss dat dat klopt.
Eind van de middag kreeg ik een mail met een scan van een fax (meta-meta-communicate) waarop nog net leesbaar staat dat de boel geswapt is, met het oude en nieuwe IMEI-nummer. Eind goed, al goed...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:57
Dubrillion schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:01:
Ik kreeg hem net opeens binnen. Had de framework gewist en opnieuw opgestart. Opeens stond de melding van de update er. Mijn N4 komt uit Duitsland
Gisteren ook mijn framework gewist. Had geen effect. Vanochtend kreeg ik een foutmelding bij het binnenhalen van een update voor Google Hangouts. Er verschijnt een pop-up mededeling met de titel 'Fout'. De mededeling is:
'Update voor 'Hangouts (vervangt Talk)' kan niet worden gedownload wegens een fout. (Fout bij het ophalen van informatie van de server. [RPC:S-5:AEC-0])'

Vanavond rond tien uur zag ik dat Android 4.3 klaar stond om te worden geïnstalleerd. Meteen gedaan. (Mijn zoon checkte onmiddelijk zijn Nexus 7 die ook de update binnen kreeg.) Na de update blijken nu ook de update van Skype en Maps dezelfde foutmelding te veroorzaken... Heeft iemand dezelfde ervaring en eventueel een oplossing? :?

edit: Mijn zoon heeft overigens geen problemen met app-updates. Maar die had ook niet geknoeid met Framework.

[ Voor 5% gewijzigd door Putifar op 26-07-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mijn auto heeft geen A2DP bluetooth (BMW 116).

Als ik met mijn iPhone 4 google maps gebruikte werd de 'telefoneer mij' truk gebruikt waar de app u zogezegd belt waardoor er toch navigatie door mijn auto boksen komt.

Nu met mijn Nexus 4 lijkt dit niet te werken. Iemand enig idee of dit normaal wel moet werken of dat ik ergens iets speciaal moet instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

[/quote]
Putifar schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:12:
[...]

Gisteren ook mijn framework gewist. Had geen effect. Vanochtend kreeg ik een foutmelding bij het binnenhalen van een update voor Google Hangouts. Er verschijnt een pop-up mededeling met de titel 'Fout'. De mededeling is:
'Update voor 'Hangouts (vervangt Talk)' kan niet worden gedownload wegens een fout. (Fout bij het ophalen van informatie van de server. [RPC:S-5:AEC-0])'

Vanavond rond tien uur zag ik dat Android 4.3 klaar stond om te worden geïnstalleerd. Meteen gedaan. (Mijn zoon checkte onmiddelijk zijn Nexus 7 die ook de update binnen kreeg.) Na de update blijken nu ook de update van Skype en Maps dezelfde foutmelding te veroorzaken... Heeft iemand dezelfde ervaring en eventueel een oplossing? :?

edit: Mijn zoon heeft overigens geen problemen met app-updates. Maar die had ook niet geknoeid met Framework.
Lees de post boven je eens ...

:o

pfffff

[ Voor 56% gewijzigd door Len op 26-07-2013 23:19 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
Len schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 23:17:
[/quote]
[...]

Lees de post boven je eens ...

:o

pfffff
Ja, ik zal wel heel dom zijn, maar welke post bedoel je???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:26
Marijn100 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:21:
Nou nou, het zit ook niet mee zeg, na de update de volgende melding in de Play Store.
[afbeelding]

De oplossing? Google account even verwijderen en weer opnieuw toevoegen bij het opstarten van de Play Store.
Deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
Ok, dank je. Ik snapte niet waar dat over ging omdat de afbeelding in de post van Marijn bij mij niet wordt geladen. Nogmaals dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 14:11
Ook mijn ibood toestel heeft de 4.3 update net binnen gekregen. Geen problemen ondervonden na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 10:04
Bij mij is hij ook binnen.
Ik had in het begin een vreemde bug... Mijn home button werkte niet meer en er was geen netwerk ontvangst. Zelfs bij het opnieuw opstarten werd de unlock code van mijn sim-kaart overgeslagen en ging direct naar het homescreen. Als ik het snel genoeg intypte waren beide problemen weg.

Nu ben ik erachter dat mijn sim-kaart code automatisch 'verdwijnt'. Ik weet alleen niet hoe ik dit schermpje weer terug kan oproepen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:20
Inmiddels de Nexus 4 uit de UK binnengekregen. Het toestel ziet er gloednieuw uit en totaal geen problemen mee.

Vergeleken met mijn Galaxy Nexus een erg verschil! Hoewel ik wel amoled gewend ben / fan was, is dit ook een prima scherm!

Ik ben er erg blij mee! Draai inmiddels OCTA rom en deze bevalt mij prima! De android 4.3 customs roms die er op XDA rond zweven waren mij nog te buggy. Vooral het touch gedeelte werkt nog niet helemaal lekker.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Pagina: 1 ... 33 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]