De eerste paar procenten zijn nooit echt representatief. En met"voor mijn gevoel" kunnen we niet veel... hoeveel screen on time icm totale standby tijd haal je met 1 accu lading
Hoe kan ik dat meten? Als ik naar accu geschiedenis ga, zie ik: 1u 44, 44m en 34s op accu. Ik heb 94% over.Prulleman schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:51:
De eerste paar procenten zijn nooit echt representatief. En met"voor mijn gevoel" kunnen we niet veel... hoeveel screen on time icm totale standby tijd haal je met 1 accu lading
Instellingen - Accu - Op 'Scherm' klikken voor meer informatie.
Tijd actief moet je naar kijken
Tijd actief moet je naar kijken
I bad beat my meat by busting my nuts!
Tijd actief staat op 21m en 21. percentage is 90% accu.
Ik heb een custom kernel op mijn toestel en ik heb amper last van throttling, lang leve lage voltages.Laguna schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:44:
@Cubic X & ThijsLuke
Bekijk onderstaande video scheelt jullie weer testen..
[video]
En verder wat FabianNL al zei.
Welke kernel is dat? Franco's?Phntm schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:07:
[...]
Ik heb een custom kernel op mijn toestel en ik heb amper last van throttling, lang leve lage voltages.
En vanavond nog een X posten als je accu bijna leeg is.MaStar schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:26:
Tijd actief staat op 21m en 21. percentage is 90% accu.
Is je toestel nieuw? De eerste paar accu cycli zijn ook niet altijd optimaal
Toestel is niet nieuw meer. Ik zal het later nog een keer posten. Sinds januari in gebruik.Prulleman schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:24:
[...]
En vanavond nog een X posten als je accu bijna leeg is.
Ik heb een vraagje over de Galerij app, is het mogelijk om alle mappen die hier in staan op alfabetische volgorde te zetten, op mijn Tab 10.1 gaat dit automatisch en dat is een stuk overzichtelijker ??
Ik zie wel al mijn mappen incl alle picasa mappen.
Bvd
Bvd
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Ik zou zeggen, probeer QuickPic eens: Google Play: QuickPicrobotjoek schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:29:
Ik heb een vraagje over de Galerij app, is het mogelijk om alle mappen die hier in staan op alfabetische volgorde te zetten, op mijn Tab 10.1 gaat dit automatisch en dat is een stuk overzichtelijker ??
Bvd
Deze kan dat volgens mij wel en is echt één van de betere galerie apps. Gebruik het zelf al jaren...
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Daar had ik idd naar gekeken, maar die ondersteunt picasa en andere webalbums niet !!
Iemand anders een idee ?
Maar in de gewone galerij kan t dus niet he ?!
Iemand anders een idee ?
JunkO schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:03:
[...]
Ik zou zeggen, probeer QuickPic eens: Google Play: QuickPic
Deze kan dat volgens mij wel en is echt één van de betere galerie apps. Gebruik het zelf al jaren...
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Volgens mij moet het met JustPictures! lukken. Ik kan in elk geval sorteren op naam en een hele hoop webalbums toevoegen, dus probeer die eens zou ik zeggenrobotjoek schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:49:
Daar had ik idd naar gekeken, maar die ondersteunt picasa en andere webalbums niet !!
Iemand anders een idee ?
[...]
Edit: Overigens kun je je vraag wellicht beter stellen in het Android Apps topic.
[ Voor 13% gewijzigd door RoelandO op 28-06-2013 19:13 ]
Hierbij mijn post in de avond. Batterij bijna leeg, nu nog op maar: 5%.Prulleman schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:24:
[...]
En vanavond nog een X posten als je accu bijna leeg is.
Status: tijd actief: 2 uur 25 minuten en 51 seconden. . 46% accu gebruikt door scherm en achtergrondverlichting. (dit staat bij mij op 'automatisch').
Ben redelijk ontevreden over de batterijduur. Einde van de avond haal ik nu niet....
Ik ben juist erg tevreden met de accu duur. Bij mijn normale gebruik haal ik bijna 2 dagen op een accu lading. Toestel ingesteld op 2G (snel zat voor whatssapp) en 's nachts gaat die met Battery Widget Reborn tussen 22:00 en 6:00 in de slaapstand (alleen GSM is dan nog actief). Overdag zit die op de wifi op mijn werk en thuis, waarbij de wifi bij geen gebruik in de slaapstand gaat (en 2G het internet verkeer afhandeld).
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
mn n4 loopt af en toe vast zoms bij het nemen van fotos of het bekijken van een webpagina.
soms 2 keer op een avond soms de hele week niet
beeld word zwart en reageert nergens meer op alleen nog de aan knop 10 seconden vasthouden zodat ie reboot
meer mensen die dit probleem hebben? mn vorige tel een samsung ace liep nooit vast vreemd.
draait gewoon stock android 4.2.2
soms 2 keer op een avond soms de hele week niet
beeld word zwart en reageert nergens meer op alleen nog de aan knop 10 seconden vasthouden zodat ie reboot
meer mensen die dit probleem hebben? mn vorige tel een samsung ace liep nooit vast vreemd.
draait gewoon stock android 4.2.2
[ Voor 4% gewijzigd door Goofy1978 op 29-06-2013 12:49 ]
Ben jaloers op deze tijden, hij is hier zojuist binnen een uur weer voor 50% leeg gelopen met dank aan de Media server... Hoop echt op een snelle update van Google, want dit begint steeds irritanter te worden.MaStar schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:50:
[...]
Hierbij mijn post in de avond. Batterij bijna leeg, nu nog op maar: 5%.
Status: tijd actief: 2 uur 25 minuten en 51 seconden. . 46% accu gebruikt door scherm en achtergrondverlichting. (dit staat bij mij op 'automatisch').
Ben redelijk ontevreden over de batterijduur. Einde van de avond haal ik nu niet....
(Waarschijnlijk doet een hard-reset wonderen, maar vind van de zotte dat dit nodig is.)
Ik heb ook last gehad van media server bug, probleem zit hem erin dat sommige applicaties, zoals in mijn geval real racing 3, media server laten werken als ze op de achtergrond draaien, hierdoor wordt je CPU wakker gehouden waardoor je batterij de dag niet haalt (ik zat op 10% per uur). Als je netjes je app afsluit die mediaserver gebruikt, dan heb je nergens last van en kun je 2 dagen halen met je nexus 4 (natuurlijk wel sterk afhankelijk van je gebruik).
Ik denk ook niet dat je van Google veel hoeft te verwachten, vaak zit het probleem namelijk niet in media server maar een andere app die slecht geprogrammeerd is en media server actief houd als de app op de achtergrond draait.
Ik denk ook niet dat je van Google veel hoeft te verwachten, vaak zit het probleem namelijk niet in media server maar een andere app die slecht geprogrammeerd is en media server actief houd als de app op de achtergrond draait.
[ Voor 20% gewijzigd door Bastard op 29-06-2013 15:07 ]
Heb geen apps open staan naar mijn weten... Maar lijkt me dat het OS sowieso moet voorkomen dat een app continu op de achtergrond een proces laat lopen welke blijkbaar nogal CPU intensief is.Bastard schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 15:05:
Ik heb ook last gehad van media server bug, probleem zit hem erin dat sommige applicaties, zoals in mijn geval real racing 3, media server laten werken als ze op de achtergrond draaien, hierdoor wordt je CPU wakker gehouden waardoor je batterij de dag niet haalt (ik zat op 10% per uur). Als je netjes je app afsluit die mediaserver gebruikt, dan heb je nergens last van en kun je 2 dagen halen met je nexus 4 (natuurlijk wel sterk afhankelijk van je gebruik).
Weet dat juist Android volledige multi-task mogelijkheden biedt, maar op deze manier is er weinig lol aan.
Nacht van Assen en Nexus 4 zijn geen goede combi....
Iemand een idee wat een nieuw scherm gaat kosten als ik het laat doen?
Of zijn die schermen op ebay een beetje goed?
Verwijderd
laten doen 160/170 euro.richy t schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:14:
Nacht van Assen en Nexus 4 zijn geen goede combi....
schermen van ebay zijn gewoon orgineel maar je kan het ook via lgspare kopen (portugal)
scherm rond de 80 - 100 euro het vervangen is vrij makkelijk te doen
Greenify is echt geweldig als je een process hebt dat blijft lopen (zoals met de Media Server). Hij zal processen die je op de blacklist zet afsluiten nadat je scherm uitgaat, maar ze met rust laten zolang je het toestel gebruikt.
DeputyNL
Weet je toevallig ook hoe ik binnen de app Media server process kan selecteren? Ik kan alleen apps selecteren..deputy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:07:
Greenify is echt geweldig als je een process hebt dat blijft lopen (zoals met de Media Server). Hij zal processen die je op de blacklist zet afsluiten nadat je scherm uitgaat, maar ze met rust laten zolang je het toestel gebruikt.
Je kunt in Greenify enkel apps zien die je gestart hebt. Je moet dus eigenlijk de app die Media Server gebruikt in de lijst te zetten.
kaygoffin schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:14:
[...]
Weet je toevallig ook hoe ik binnen de app Media server process kan selecteren? Ik kan alleen apps selecteren..
DeputyNL
Ik ben verbaasd over jullie accuduur. Ik haal meestal makkelijk 2 dagen (lees 2 dagen 4 uur iets in die richting).
- Scherm iets meer dan 4 uur aan.
- Wifi tussen 23:00 en 6:00 uur uit.
- 2G aanstaan, gebruikt geen 3G.
- Ik gebruik geen whatsapp, wel Facebook, tweakers app, nu.nl etc
Kortom dik tevreden! Stock 4.2.2 trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door Mother_lepard op 04-07-2013 16:28 ]
Bij mij wordt het veroorzaakt door google play music app. Helaas is dit een systeem app die je niet kunt omzetten naar een user app en daardoor niet kunt toevoegen in Greenify. Misschien moet ik eens een andere mediaplayer gaan gebruiken?deputy schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 15:59:
Je kunt in Greenify enkel apps zien die je gestart hebt. Je moet dus eigenlijk de app die Media Server gebruikt in de lijst te zetten.
[...]
TjaMother_lepard schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:25:
Ik ben verbaasd over jullie accuduur. Ik haal meestal makkelijk 2 dagen (lees 2 dagen 4 uur iets in die richting).
Voor mail, whatsapp etc. is 2G ruim voldoende. Als ik meer power nodig heb, zet ik hem wel even om naar 3G.
* MegaTronics haalt ook wel de 2 dagen op een acculading.
Ik haal 1 dag en 10 uur met 3G aan en Wi-Fi, maar het kan zijn dat ik tegenwoordig mijn telefoon ook veel minder gebruik(Vakantie periode!)MegaTronics schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 17:08:
Voor mail, whatsapp etc. is 2G ruim voldoende. Als ik meer power nodig heb, zet ik hem wel even om naar 3G.
Fout dus. De exemplaren die te koop waren op iBood zijn splinternieuw. Productie-code 306K maw in juni gefabriceerd in Korea. En dus ook gewoon met de rubberen puntjes. De mijne is vandaag immers aangekomen.Cubic X schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:37:
Ik weet niet waar je de Nexus 4 besteld hebt, maar als dat via iBood is dan krijg je sowieso een oude versie (zonder rubberen puntjes aan de onderkant).
[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 05-07-2013 21:02 ]
Waar vind je de productiecode?Twixie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:02:
[...]
Fout dus. De exemplaren die te koop waren op iBood zijn splinternieuw. Productie-code 306K maw in juni gefabriceerd in Korea. En dus ook gewoon met de rubberen puntjes. De mijne is vandaag immers aangekomen.
De eerste 4 karakters van het serie-nummer. Die staat op je doos geprint.Deezers schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:20:
Waar vind je de productiecode?
Oké, ik heb ook van iBood en heb 304K...Twixie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:26:
[...]
De eerste 4 karakters van het serie-nummer. Die staat op je doos geprint.
Weet dat je hier eigenlijk niet mag praten over levertijden etc. maar zou je foto willen maken van die onderkant rubbertjes?
Is gewoon Nederlandse versie van het toestel inderdaad, maar valt me op dat je bij Coolblue wel de officiële Bumper krijgt bij levering... zit dus blijkbaar verschil in.
Ik zat dus inderdaad fout. Mijn iBood Nexus 4 is ook gisteren binnengekomen en het is inderdaad een splinternieuwe, inclusief de puntjes aan de achterkant!Twixie schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:02:
[...]
Fout dus. De exemplaren die te koop waren op iBood zijn splinternieuw. Productie-code 306K maw in juni gefabriceerd in Korea. En dus ook gewoon met de rubberen puntjes. De mijne is vandaag immers aangekomen.
Nu nog wachten op mijn bescherming voordat ik hem daadwerkelijk in gebruik kan nemen.
Ik haat jouw, dat jij een HW_REV 12 model binnen hebt gekregen. Ik had hem via belsimpel.nl op 7 mei binnen en het was een HW_REV 11.Cubic X schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:25:
[...]
Ik zat dus inderdaad fout. Mijn iBood Nexus 4 is ook gisteren binnengekomen en het is inderdaad een splinternieuwe, inclusief de puntjes aan de achterkant!![]()
.
Nu nog wachten op mijn bescherming voordat ik hem daadwerkelijk in gebruik kan nemen.
@megupe: Gefelicitaart!
Ik heb zojuist een probleempje ontdekt bij mijn Nexus. Rechts-onder is er een gelige strook zichtbaar. Na wat googelen lijkt de Nexus 4 van 2 soorten problemen last te hebben: schermen die in het algemeen een gelige tint hebben en schermen met kleine gele puntjes. Het eerste probleem heb ik zeker niet dus ik vermoed dat mijn probleem onder de tweede categorie valt. Nu heb ik op het internet gevonden dat dit zou kunnen liggen aan de lijm die gebruikt wordt en dat dit probleem na enkele dagen vanzelf weg zou kunnen gaan. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Kan iemand van jullie dit bevestigen?
Of stuur ik mijn Nexus best onmiddellijk terug naar ibood?
Alvast bedankt!
Of stuur ik mijn Nexus best onmiddellijk terug naar ibood?
Alvast bedankt!
Ja.Bekos schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:11:
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Zaterdag mijn Nexus 4 binnen gekregen. Wat een toptoestel!
Heb afgelopen 2 jaar zonder enig probleem gebruik gemaakt van een HTC Sensation met VI-Rom. Zal niet lang duren voor de PAC-Rom erop staat met al het moois wat die ROM te bieden heeft. Software buttons wegtoveren en PIE-control erop.
Heb afgelopen 2 jaar zonder enig probleem gebruik gemaakt van een HTC Sensation met VI-Rom. Zal niet lang duren voor de PAC-Rom erop staat met al het moois wat die ROM te bieden heeft. Software buttons wegtoveren en PIE-control erop.
Heb de mijne vandaag opgehaald bij het postkantoor.
Mooi toestel en idd ook hier de puntjes ter bescherming van je achterkant.
Niet dat ik die nodig heb want tegelijkertijd zijn ook mijn originele bumercase + dbrand stickers binnen gekomen. (gelijk aanbrengen die handel)
Niet dat ik die nodig heb want tegelijkertijd zijn ook mijn originele bumercase + dbrand stickers binnen gekomen. (gelijk aanbrengen die handel)
je kunt het bij de verzekering proberen, valt onder binnenshuisverzekering..
Mijne was uit mn broekzak geglipt.. Ik heb de verzekering gebelt, die een reparateur mijn N4 liet ophalen en nu repareert..
Mijne was uit mn broekzak geglipt.. Ik heb de verzekering gebelt, die een reparateur mijn N4 liet ophalen en nu repareert..
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:31:
Oei het is echt heel lastig om te vinden waar ik terecht kan voor reparatie van mijn Nexus 4! :-)
Spares LG levert alleen aparte producten van Nexus 4?
Ik ben eigenlijk op zoek naar een plek waar ik heb kan afleveren en later weer kan ophalen. :-)
volgens mij waren die puntjes voornamelijk voor geluid. Als je plat op tafel hebt liggen, wordt de speaker ''afgesloten' en krijg je minder geluid.murphylee schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:18:
Heb de mijne vandaag opgehaald bij het postkantoor.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ook om te voorkomen dat de telefoon van een glad oppervlak afglijd. Mijn telefoon is ook al een aantal keer van de spoelbak van de wc afgegleden (gelukkig nog zonder gevolgen)mucuracat schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:32:
[...]
volgens mij waren die puntjes voornamelijk voor geluid. Als je plat op tafel hebt liggen, wordt de speaker ''afgesloten' en krijg je minder geluid.
Hebben meer mensen last dat de 3G verbinding wegvalt???
Dit gebeurt als ik even het scherm hebt uitgezet. Hij lijkt in een soort slaapstand te gaan, maar ook als ik er gewoon mee bezig ben is de verbinding niet goed. Als ik ga internetten valt het mee, maar als ik aan het WhatsAppen ben dan valt de verbinding spontaan weg. Dan moet ik een internetsite openen om weer verbinding te krijgen en dan komen de berichtjes weer binnen .... Wat kan ik hier aan doen, behalve wachten op 4.3 ???
Dit gebeurt als ik even het scherm hebt uitgezet. Hij lijkt in een soort slaapstand te gaan, maar ook als ik er gewoon mee bezig ben is de verbinding niet goed. Als ik ga internetten valt het mee, maar als ik aan het WhatsAppen ben dan valt de verbinding spontaan weg. Dan moet ik een internetsite openen om weer verbinding te krijgen en dan komen de berichtjes weer binnen .... Wat kan ik hier aan doen, behalve wachten op 4.3 ???
Geen last van... factory reset proberen?Dubrillion schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:06:
Hebben meer mensen last dat de 3G verbinding wegvalt???
I intend to live forever. So far, so good.
Nee ik heb dat al eens een keer geprobeerd. Toen ik de telefoon 3 dagen had kreeg ik er al last van.
Het schijnt te liggen aan 4.2.2. Als je het probleem ook Googled krijg je echt een sloot aan mensen die het ook hebben.
Het schijnt te liggen aan 4.2.2. Als je het probleem ook Googled krijg je echt een sloot aan mensen die het ook hebben.
Jep, heb het ook. In het begin niet, maar de laatste twee weken wel. WhatsAppjes komen een paar minuten later binnen, en ook internetten gaat niet lekker. Even restarten en het werkty weer voor 3 dagen, daarna valt het weer langzaam weg
Ik heb er ook al een paar weken enorm last van. Whatsappen is haast niet meer te doen.
Zo verstuur je 3 berichtjes met whatsapp binnen 20 seconden, de eerste wordt verzonden en de andere 2 duren opeens weer een paar minuten. Ff proberen of een reboot helpt, maar laat 4.3 maar komen!
Heb ook de nieuwste whatsapp via whatsapp zelf gedownload, maar dat gaf ook geen verbetering.
Ik mis ook een beetje de "opnieuw opstarten" optie bij het indrukken van de powerknop. Het is alleen uitschakelen of vliegtuigmodus.
Zo verstuur je 3 berichtjes met whatsapp binnen 20 seconden, de eerste wordt verzonden en de andere 2 duren opeens weer een paar minuten. Ff proberen of een reboot helpt, maar laat 4.3 maar komen!
Heb ook de nieuwste whatsapp via whatsapp zelf gedownload, maar dat gaf ook geen verbetering.
Ik mis ook een beetje de "opnieuw opstarten" optie bij het indrukken van de powerknop. Het is alleen uitschakelen of vliegtuigmodus.
[ Voor 15% gewijzigd door Ossi op 10-07-2013 10:29 ]
Als je root hebt, kun je Quick Boot gebruiken, werkt perfect.Ossi schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 10:27:
Ik heb er ook al een paar weken enorm last van. Whatsappen is haast niet meer te doen.
Je kan reparatie van je mobiel vergeten tenzij jij er zelf keihard voor gaat dokken. Ik heb iets gehoord over Dynafix? Even opzoeken die handel als je wilt.
Ik heb m niet geroot, maar dat speelt wel meer en meer in mijn gedachten om te doenMegaTronics schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:19:
[...]
Als je root hebt, kun je Quick Boot gebruiken, werkt perfect.
Ook om eens die Franco kernel te proberen, ben nog niet echt happy met het energieverbruik van de telefoon tot nu toe.
Ipv franco zou ik voor Harsh kernel gaan als je lager verbruik wilt.Ossi schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 14:16:
[...]
Ik heb m niet geroot, maar dat speelt wel meer en meer in mijn gedachten om te doen
Ook om eens die Franco kernel te proberen, ben nog niet echt happy met het energieverbruik van de telefoon tot nu toe.
Nou, LG's service is ge-wel-dig!
Zowat 6 e-mails heen en weer en ze begrijpen het probleem alsnog maar niet. Ik heb het gehad met hun, ik heb ze net verteld dat ik wel gewoon door het leven kan gaan met een stuk toestel. In januari heb ik immers toch een nieuwe toestel door mijn contract verlenging bij T-mobile. Beschrijf je het problem 4 of 5 keer en dan vertellen ze je om een system reformat te doen. Wat bezielt hun, sinds wanneer heeft een raar design flaw in de behuizing te maken met Android opnieuw installeren? Ik heb het gehad met hun, toen ik mijn TV door hun liet maken ging alles wel vlotjes. Ugh, I give up! LG service qua telefoons is de moeite gewoon niet waard. Zolang dit toestel het maar uithoud tot Januari. Het is zonde maar het kan niet anders. Ben niet van plan om weer geld neer te leggen. Bewaar ik liever voor mijn toekomstige toestel.
Zowat 6 e-mails heen en weer en ze begrijpen het probleem alsnog maar niet. Ik heb het gehad met hun, ik heb ze net verteld dat ik wel gewoon door het leven kan gaan met een stuk toestel. In januari heb ik immers toch een nieuwe toestel door mijn contract verlenging bij T-mobile. Beschrijf je het problem 4 of 5 keer en dan vertellen ze je om een system reformat te doen. Wat bezielt hun, sinds wanneer heeft een raar design flaw in de behuizing te maken met Android opnieuw installeren? Ik heb het gehad met hun, toen ik mijn TV door hun liet maken ging alles wel vlotjes. Ugh, I give up! LG service qua telefoons is de moeite gewoon niet waard. Zolang dit toestel het maar uithoud tot Januari. Het is zonde maar het kan niet anders. Ben niet van plan om weer geld neer te leggen. Bewaar ik liever voor mijn toekomstige toestel.
[ Voor 8% gewijzigd door Phntm op 11-07-2013 16:16 ]
Voorspelt niet veel goedsPhntm schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:15:
Nou, LG's service is ge-wel-dig!
Mijn toestel is terug onderweg naar ibood.
Laat me je het zo vertellen. Regelt iBood alles voor je? Profiteer ervan! Moet je het lekker zelf doen of geld betalen voor reparatie en vallen zelfs de meeste dingen buiten garantie? Laat ze maar dan lekker oprotten, ik hoop dat Google echt hun lesje heeft geleerd; LG is geen optie voor mobiele telefoons. Hop weg er mee, Sony en Samsung waren de betere keuzes geweest. Sony al helemaal, want hun telefoons zijn in top vorm, alleen komen ze met die lelijke Sony skin waar ik geen reet aan vind.Bekos schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:34:
[...]
Voorspelt niet veel goeds
Mijn toestel is terug onderweg naar ibood.
Je schrijft dat je het toestel van Belsimpel hebt. Die hebben het geïmporteerd, ben je daar al geweest met je klachten?Phntm schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:33:
[...]
Laat me je het zo vertellen. Regelt iBood alles voor je? Profiteer ervan! Moet je het lekker zelf doen of geld betalen voor reparatie en vallen zelfs de meeste dingen buiten garantie? Laat ze maar dan lekker oprotten, ik hoop dat Google echt hun lesje heeft geleerd; LG is geen optie voor mobiele telefoons. Hop weg er mee, Sony en Samsung waren de betere keuzes geweest. Sony al helemaal, want hun telefoons zijn in top vorm, alleen komen ze met die lelijke Sony skin waar ik geen reet aan vind.
LG levert het toestel gewoon niet in Nederland, dus ondersteunen ze het niet of half of een beetje of best effort...
ping 127.212.23.124
En toch vroegen ze mij in hun eerste e-mail of het toestel gekocht was in de Benelux. Zegt mij al genoeg, Belsimpel had hun vracht met Nexus 4 dezelfde week binnen als mediamarkt en saturn.pjottum schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:09:
[...]
Je schrijft dat je het toestel van Belsimpel hebt. Die hebben het geïmporteerd, ben je daar al geweest met je klachten?
LG levert het toestel gewoon niet in Nederland, dus ondersteunen ze het niet of half of een beetje of best effort...
en wat is nu eigenlijk het probleem?Phntm schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:15:
Beschrijf je het problem 4 of 5 keer en dan vertellen ze je om een system reformat te doen. Wat bezielt hun, sinds wanneer heeft een raar design flaw in de behuizing te maken met Android opnieuw installeren?
Aan de onderkant van het toestel tussen de mic en de rechter Torx schroef maak ik een klik verschijnsel mee; als je het drukt voelt het net als een knop aan. Dit is gebeurd naar een tijdje. Toestel was toen nog niet gevallen of tegen iets aangekomen. Alleen op het bureau gezeten of in mijn broek als ik ergens anders was dan thuis. Had ik eigenlijk hier een tijdje terug ook vermeld maar er werd niks erover opgemerkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Phntm op 12-07-2013 10:32 ]
Ik had dat ook, maar vond het niet erg genoeg om het toestel terug te sturen naar Duitsland. Inmiddels treed het een stuk minder op dan dat het in het verleden deed.Phntm schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:31:
[...]
Aan de onderkant van het toestel tussen de mic en de rechter Torx schroef maak ik een klik verschijnsel mee; als je het drukt voelt het net als een knop aan. Dit is gebeurd naar een tijdje. Toestel was toen nog niet gevallen of tegen iets aangekomen. Alleen op het bureau gezeten of in mijn broek als ik ergens anders was dan thuis. Had ik eigenlijk hier een tijdje terug ook vermeld maar er werd niks erover opgemerkt.
Heb sowieso af en toe last van problemen die zichzelf op lijken te lossen, zo werkt mijn vol+ button soms niet, maar ook dat lost zichzelf telkens op.
Normaal gesproken zou ik terug gaan, maar omdat ik dan naar Nordheim moet, heb ik daar weinig zin in, en vind ik de problemen daar niet groot genoeg voor.
Verwijderd
Mijn volume omlaag zat vast. Opengeschroeft, beetje gepield, dichtgeschroeft, probleem opgelostThe_Fes schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:37:
[...]
Ik had dat ook, maar vond het niet erg genoeg om het toestel terug te sturen naar Duitsland. Inmiddels treed het een stuk minder op dan dat het in het verleden deed.
Heb sowieso af en toe last van problemen die zichzelf op lijken te lossen, zo werkt mijn vol+ button soms niet, maar ook dat lost zichzelf telkens op.
Normaal gesproken zou ik terug gaan, maar omdat ik dan naar Nordheim moet, heb ik daar weinig zin in, en vind ik de problemen daar niet groot genoeg voor.
Omdat ik vaak de telefoon in landscape mode heb blijf ik er tegen aan drukken en dat irriteert me gewoon.The_Fes schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:37:
[...]
Ik had dat ook, maar vond het niet erg genoeg om het toestel terug te sturen naar Duitsland. Inmiddels treed het een stuk minder op dan dat het in het verleden deed.
Blijkt dat de HW_REV12 of 306BK zoals ie hier bekend is gewoon de meeste design flaws kwijt is. Naja, volgende keer weet ik beter. Nexus telefoon van LG? Skip! En dat is dan natuurlijk mijn mening uit mijn korte maar vervelende ervaring.
Is dit de nieuwe Nexus?
nieuws: Google-topman toont Moto X-smartphone
Verwijderd
W.s.l. niet. Eerst gerucht dat er geen Nexus 5 zou komen - nu gaan geruchten dat LG de Nexus 5 zal maken.Deezers schreef op vrijdag 12 juli 2013:
Is dit de nieuwe Nexus?nieuws: Google-topman toont Moto X-smartphone
http://www.techzine.nl/ni...-5-met-android-5-0-a.html
Pffff, met een schermformaat van 5.2" is dat echt een no go hoor, kom op zeg

Hopelijk krijgt de Nexus 4 ook Android 5.0 :l Ik krijg mijne volgende week vrijdag binnen
Dat komt wel goed, hoef je niet bang voor te zijn.thorgal21 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:10:
Hopelijk krijgt de Nexus 4 ook Android 5.0 :l Ik krijg mijne volgende week vrijdag binnen
I intend to live forever. So far, so good.
Maar dat is geen antwoord op de vraag: heb je al contact met de winkel gehad?Phntm schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:30:
[...]
En toch vroegen ze mij in hun eerste e-mail of het toestel gekocht was in de Benelux. Zegt mij al genoeg, Belsimpel had hun vracht met Nexus 4 dezelfde week binnen als mediamarkt en saturn.
Er zijn denk ik 43628573 topics over garantie op GOT, en allemaal gaan ze erover dat je garantie moet krijgen van de winkel waar je het apparaat hebt gekocht.
Dus neem eens contact op met Belsimpel? Zeker die grijze import - dan gaat de nl-importeur je echt geen garantie geven dus de reacties tot nu toe zijn vooral heel aardig maar je hebt er niks aan.
ping 127.212.23.124
Het spreekt voor zich, ik neem contact op met LG omdat ik niks te maken wil hebben met een 3e partij reparateur. LG had voorheen netjes de reparatie afgehandeld van onze TV, waarom zouden ze hetzelfde niet doen bij hun eigen telefoon? Is toch een beetje common sense dit, dat als een persoon voor optie B gaat, dat optie A meestal met gekut niet goed is gekomen. LG repareert voor free, Belsimpel regelt de reparaties zelf niet, maar een derde partij en dat is Dynafix. Daar moet je tegen betaling laten repareren en in de meeste gevallen zeggen ze gewoon "LOLNOPE DIT IS GEEN GARANTIE! Dokken vriend." Ik kan het me nu niet veroorloven om te gaan dokken voor dit toestel. Dus ik klop liever aan bij Ome LG.pjottum schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 09:22:
[...]
Maar dat is geen antwoord op de vraag: heb je al contact met de winkel gehad?
Er zijn denk ik 43628573 topics over garantie op GOT, en allemaal gaan ze erover dat je garantie moet krijgen van de winkel waar je het apparaat hebt gekocht.
Dus neem eens contact op met Belsimpel? Zeker die grijze import - dan gaat de nl-importeur je echt geen garantie geven dus de reacties tot nu toe zijn vooral heel aardig maar je hebt er niks aan.
Sinds een paar weken ook in het bezit van de Nexus 4 (iBood aanbieding) en al paar keer gemerkt dat ik bij een open WiFi netwerk (McDonalds, Ikea) gewoon verbonden ben maar dat ik toch geen data verkeer heb. De WiFi en 3G icoontjes zijn dan ook niet blauw van kleur maar grijs. Kent iemand dit probleem ?
Voor de early birds die 4.3 willen hebben op de Nexus
http://forum.xda-develope...?p=43706869&postcount=532
Grijs vs blauw betekent niet dat je geen data verbinding hebt.sanook schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:00:
Sinds een paar weken ook in het bezit van de Nexus 4 (iBood aanbieding) en al paar keer gemerkt dat ik bij een open WiFi netwerk (McDonalds, Ikea) gewoon verbonden ben maar dat ik toch geen data verkeer heb. De WiFi en 3G icoontjes zijn dan ook niet blauw van kleur maar grijs. Kent iemand dit probleem ?
Blauw geeft aan dat er sync contact is met de Google services. Grijs geeft aan dat er geen sync met Google is. Connectiviteit kan er wel zijn terwijl het icoon grijs is, maar dat er (nog) geen contact met de Google services is.
Zit er bijvoorbeeld niet een of andere captive portal tussen bij die open netwerken? Waardoor bijvoorbeeld alleen je browser wordt doorgelaten zodra je akkoord bent gegaan met de voorwaarden.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Whatsapp en andere applicaties werken ook niet in ieder geval als de icoontjes grijs zijn.Ultraman schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:05:
[...]
Grijs vs blauw betekent niet dat je geen data verbinding hebt.
Blauw geeft aan dat er sync contact is met de Google services. Grijs geeft aan dat er geen sync met Google is. Connectiviteit kan er wel zijn terwijl het icoon grijs is, maar dat er (nog) geen contact met de Google services is.
Zit er bijvoorbeeld niet een of andere captive portal tussen bij die open netwerken? Waardoor bijvoorbeeld alleen je browser wordt doorgelaten zodra je akkoord bent gegaan met de voorwaarden.
Als er een portal tussen zit, krijg je dan niet vanzelf een melding hiervan ? Was althans op mij SE Arc S met Android 4.0.4 wel zo. Maar sowieso dacht ik dat McDonalds tegenwoordig zonder zo'n portal werkt.
bij de mcD weet ik het niet, maar ik heb ook wel eens een portal gezien waarbij je alleen de voorwaarden moest accepteren.
Mijn GN geeft na een tijdje een melding dat ik me moet aanmelden oid. als ik op de melding klik kom ik op de aanmeld pagina van de wifi uit. Het kan dus zijn dat deze niet gelijk komt.
zoals gezegd, grijs betekend niet verbonden met google, de oorzaak hiervan kan zijn dat de poort niet open staat (5226), of dat het internet niet werkt achter het acces point, of ???
Mijn GN geeft na een tijdje een melding dat ik me moet aanmelden oid. als ik op de melding klik kom ik op de aanmeld pagina van de wifi uit. Het kan dus zijn dat deze niet gelijk komt.
zoals gezegd, grijs betekend niet verbonden met google, de oorzaak hiervan kan zijn dat de poort niet open staat (5226), of dat het internet niet werkt achter het acces point, of ???
En heeft niets met je Nexus 4 te makensanook schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:00:
Open je browser en kijk of je moet inloggen op de portal.
Als je kunt en mag inloggen, dan heb je internet verbinding. Anders jammer.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik wacht nog wel even totdat er stabiele custom roms zijn:)KL643 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:24:
Voor de early birds die 4.3 willen hebben op de Nexushttp://forum.xda-develope...?p=43706869&postcount=532
hopelijk wordt de source de 24e vrijgegeven, dan kunnen de developers ermee aan de slag. ik hoop dat het mergen van de aanpassingen in de rom tweaks niet al te ingrijpend is, bij 4.0 > 4.1 duurde het erg lang voordat er bv een nieuwe AOKP build kwamThijsLuke schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:15:
[...]
Ik wacht nog wel even totdat er stabiele custom roms zijn:)
Verwijderd
Verdomme, ik heb dus net mijn N4 laten vallen omdat de leuning van de terrasstoel ermee kapte...
Nu zit er dus een kleine barst rechtsonder in de hoek. Dit stuk van het scherm reageert nu dus niet meer.
Ik heb de telefoon in Mei gekocht in de Saturn in Kleve. Vergoedt LG deze schade (gedeeltelijk) of wordt dit een duur grapje. Iemand ervaring hiermee?
Nu zit er dus een kleine barst rechtsonder in de hoek. Dit stuk van het scherm reageert nu dus niet meer.
Ik heb de telefoon in Mei gekocht in de Saturn in Kleve. Vergoedt LG deze schade (gedeeltelijk) of wordt dit een duur grapje. Iemand ervaring hiermee?
Wat denk je zelf? Je hebt je telefoon laten vallen. Hoe spijtig dat ook is, het is je eigen schuld. Wat ik je wel zou aanraden is even bij je inboedel verzekering checken. Destijds viel mijn gevallen smartphone daar wel onder zodat het me niets gekost heeft (Univé). Succes ermee!
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
ik heb zojuist ook mijn Nexus 4 later stuiteren.. Glas echt kapot (zelfs stukjes glas eruit). Nadeel van die touchlaag-in-screen is dus dat als het glas kapot is je touchlaag het ook niet meer doet. Gelukkig heb ik nog een galaxy nexus liggen (ook met veel barsten
) waar de touchlaag het door alle barsten nog wel doet.
Ik heb wel een klein probleem: Hoe zet je de nexus 4 uit als je scherm het niet doet? Power voor 10+ seconden indrukken zorgt alleen voor een reboot. Ik wil hem eigenlijk uitzetten voor ik hem laat repareren.
Ik heb wel een klein probleem: Hoe zet je de nexus 4 uit als je scherm het niet doet? Power voor 10+ seconden indrukken zorgt alleen voor een reboot. Ik wil hem eigenlijk uitzetten voor ik hem laat repareren.
Wachten totdat de batterij leeg is? Of anders de batterij eruit schroeven.Danfoss schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 21:10:
ik heb zojuist ook mijn Nexus 4 later stuiteren.. Glas echt kapot (zelfs stukjes glas eruit). Nadeel van die touchlaag-in-screen is dus dat als het glas kapot is je touchlaag het ook niet meer doet. Gelukkig heb ik nog een galaxy nexus liggen (ook met veel barsten) waar de touchlaag het door alle barsten nog wel doet.
Ik heb nu sinds vrijdag mijn Nexus 4, maar als ik berichten via WhatsApp binnen krijg, komen die niet binnen totdat ik mijn scherm heb geunlockt. Wifi staat altijd behouden in slaapstand. Heeft iemand hier ook last van gehad en dit kunnen fixen?
Dat heeft meer met Whatsapp dan met de N4 te maken volgens mij.
Ik ontvang net een voicemailbericht, maar heb helemaal geen gemiste oproep, en de telefoon is ook niet afgegaan... Voicemail is inderdaad van vandaag. Kan dit aan de Nexus zelf liggen? Was ook niet in een app bezig ofzo, lag gewoon op tafel zonder eraan te zitten. Onhandig!
Wellicht even geen bereik gehad?Deezers schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:16:
Ik ontvang net een voicemailbericht, maar heb helemaal geen gemiste oproep, en de telefoon is ook niet afgegaan... Voicemail is inderdaad van vandaag. Kan dit aan de Nexus zelf liggen? Was ook niet in een app bezig ofzo, lag gewoon op tafel zonder eraan te zitten. Onhandig!
Grote kans dat de nieuwe Nexus 7 morgen wordt aangekondigd.
Waarschijnlijk dus ook 4.3. Ik kan niet wachten op de update ...
Hopelijk pakt die update het wegvallen van de 3G aan
Waarschijnlijk dus ook 4.3. Ik kan niet wachten op de update ...
Hopelijk pakt die update het wegvallen van de 3G aan
Verwijderd
Ik kon het zo 123 niet terug vinden in dit topic, maar gaat 4g met KPN/Hi werken op de Nexus 4? de één zegt dat het toestel 4 ondersteund, de ander zegt helaas van niet. Voor dat ik een speciaal 4 g abbo afsluit wil ik dit graag even weten.
4G is geen onderdeel van de specificaties van de Nexus 4.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:53:
Ik kon het zo 123 niet terug vinden in dit topic, maar gaat 4g met KPN/Hi werken op de Nexus 4? de één zegt dat het toestel 4 ondersteund, de ander zegt helaas van niet. Voor dat ik een speciaal 4 g abbo afsluit wil ik dit graag even weten.
Verwijderd
nee maar 4g/LTE kan je wel activeren als je *#*#4636#*#* belt vandaar...The_Fes schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:59:
[...]
4G is geen onderdeel van de specificaties van de Nexus 4.
Alleen als je een hele oude baseband gebruikt. Een keer een OTA-update en de 4G functionaliteit is weg. Daarnaast ondersteunde de Nexus alleen Band 4, welke niet in Europa gebruikt wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:26:
[...]
nee maar 4g/LTE kan je wel activeren als je *#*#4636#*#* belt vandaar...
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Vandaag is mijn Nexus 4 uit de UK verzonden die ik voor €261 excl verzendkosten heb gekocht!
Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Ik had hiervoor een Samsung Galaxy Nexus. Deze heb ik voor 100 verkocht waardoor de telefoon mij eigenlijk maar 161 euro heeft gekost
Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Ik had hiervoor een Samsung Galaxy Nexus. Deze heb ik voor 100 verkocht waardoor de telefoon mij eigenlijk maar 161 euro heeft gekost
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
thnx. niet het antwoord waar ik op gehopt had, maar bedankt. Het is nu helder.Tom Paris schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:41:
[...]
Alleen als je een hele oude baseband gebruikt. Een keer een OTA-update en de 4G functionaliteit is weg. Daarnaast ondersteunde de Nexus alleen Band 4, welke niet in Europa gebruikt wordt.
thorgal21 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:34:
Ik heb nu sinds vrijdag mijn Nexus 4, maar als ik berichten via WhatsApp binnen krijg, komen die niet binnen totdat ik mijn scherm heb geunlockt. Wifi staat altijd behouden in slaapstand. Heeft iemand hier ook last van gehad en dit kunnen fixen?
Dat is dus niet waar. Ik heb hier al last van sinds ik de N4 heb, en dat is al een aantal maanden.partyondude schreef op zondag 21 juli 2013 @ 15:12:
Dat heeft meer met Whatsapp dan met de N4 te maken volgens mij.
Het schijnt een bug in de WIFI driver te zijn.
In Android 4.3 zal dit zeer waarschijnlijk opgelost zijn.
Heb hier zelf wisselend last van. Ene periode wel en andere weer niet.
Wifi aan en uit zetten helpt altijd.
Wifi aan en uit zetten helpt altijd.
Dat was precies mijn gedachte toen de nexus 4 werd aangeboden op ibood. Verkoop mijn Gnexus en heb voor 200 euro een nieuwe telefoon waar ik nog 2 jaar plezier van hebPossible schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:43:
Ik ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Ik had hiervoor een Samsung Galaxy Nexus. Deze heb ik voor 100 verkocht
Maar nu ik ze allebei heb, ben ik toch aan het twijfelen of de Nexus 4 wel een meerwaarde heeft tov de Galaxy Nexus....
Even wat pro en cons op een rijtje (persoonlijke mening)
+ punten:
- Feel and look
- Snelheid (vooral te merken in games)
- Draadloos laden
Uhm.....
- punten:
- Scherm (Amoled fan)
- Kwetsbaarheid (glas every where, dus heb hem geheel bescherm. Originele bumper, en dbrand skin achterop en XO skin als screen protection) Hierdoor is die wel bulky geworden.
- Originele browser Google Chrome (heb de browser er wel op moeten flashen)
Dus ten opzichte van de GNexus weinig verbeteringen. Ze zijn allebei snappy, batterij duur ongeveer het zelfde en even groot.
Volgende week maar eens experimenteren met kernels op de Nexus 4
[ Voor 9% gewijzigd door murphylee op 23-07-2013 15:37 ]
kan je ze naast elkaar leggen voor een scherm vergelijk? heb zelf namelijk een 1,5 jaar oude (veel gebruikte) GN, en ik vind het scherm erg ver achteruit gegaan in die tijd... denk dat een nieuwe GN misschien beter is, maar na een jaar of langer...???
Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]