Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:23
Ultraman schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:55:
[...]
Scherm? Iets mee mis? Het scherm vind ik juist prima 8)7

De camera is inderdaad maar gemiddeld. Maar doet wat hij moet doen.
Gugger schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:13:
[...]

Als je ze niet naast elkaar hebt liggen ben je inderdaad geneigd dat te denken. Heb je dat wel dan is het scherm van One X echt beduidend beter (of mijn N4 heeft een exemplarisch slecht scherm).
@Ultraman, mijn post was volledig gebaseerd op Gugger's review-post. Ik heb zelf geen van beide toestellen en twijfel over welke van de 2 ik ga halen ;)

Relatief minder is*, is dus de juiste omschrijving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:47

mucuracat

YES

:( Nou, scherm kapot.. LG Nederland geeft niet thuis!!! (Phone komt uit UK)
Europees garantie krap niet geldig voor LG :(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 19:31

Len

Leeg

Had je de telefoon al bij LG in NL geregistreerd?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Len schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:17:
Had je de telefoon al bij LG in NL geregistreerd?
Yep.. Dat vragen ze niet eens.. Kreeg zelfs eerst deze melding :
LG WEBCARE NL ‏@LG_WEBCARE_NL
@mucuracat De Nexus4 wordt door LG Benelux niet ondersteund.

Duh.. ze weten niet eens dat het in Nederland wel te krijgen is.. Heb de link van LG site naar ze gestuurd..
http://www.lg.com/nl/mobi...g-E960-Nexus-4-smartphone
En geen reactie meer :( Slecht slecht..
Met chatten zelfde verhaal. Volgende week maar met LG UK chatten.

Voor het geld moet je het al niet doen, maar ja.. je rechten als consument.
Een scherm vind je al rond 70 euro met benodigde gereedschap.

Met voordeel van twijfel gekocht. Was al bang voor de service van LG. Mijn gevoel is, jammer genoeg, bevestigd.

[ Voor 4% gewijzigd door mucuracat op 17-05-2013 18:45 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Hoi mensen,

Vandaag mn Nexus 4 in duitsland opgepikt. Tot nu toe dik tevreden alleen... Ik kan de interne disk van de Nexus niet op mn computer krijgen. Als ik overschakel naar PTP (camera) dan pakt ie hem wel. Ik heb nog de stockrom maar al wel geroot etc.
Iemand bekend met of een oplossing voor dit probleem?
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:59

Phntm

Tlingelingeling

PeterFdeVries schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:29:
Hoi mensen,

Vandaag mn Nexus 4 in duitsland opgepikt. Tot nu toe dik tevreden alleen... Ik kan de interne disk van de Nexus niet op mn computer krijgen. Als ik overschakel naar PTP (camera) dan pakt ie hem wel. Ik heb nog de stockrom maar al wel geroot etc.
Iemand bekend met of een oplossing voor dit probleem?
Thnx!
Android debugging aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Laatst online: 11-08 18:55
Aan gehad, maar ook uit. Maakt beiden geen verschil. De computer reageert ook wel met een geluidje als ik hem inplug of overschakel (standaard Windowsgeluid).

Problem solved: Heb de ADB drivers verwijderd die werden geinstalleerd voor het rooten. Apparaat opnieuw ingeplugd en was direct geregeld!

iig bedankt voor de moeite phntm!

[ Voor 36% gewijzigd door PeterFdeVries op 17-05-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

PeterFdeVries schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:49:
Aan gehad, maar ook uit. Maakt beiden geen verschil. De computer reageert ook wel met een geluidje als ik hem inplug of overschakel (standaard Windowsgeluid).

Problem solved: Heb de ADB drivers verwijderd die werden geinstalleerd voor het rooten. Apparaat opnieuw ingeplugd en was direct geregeld!

iig bedankt voor de moeite phntm!
Wat raar, want ik heb gewoon de generic adb drivers van Samsung op mijn PC staan, en die vormen geen bedreiging voor de verbinding tussen mijn N4 en mijn PC. Naja, ten minste is het probleem verholpen en kan jij gewoon weer genieten van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 00:03:
[...]

Inderdaad, de Nexus 4 heeft een prachtig scherm, die van de One X is alleen nèt wat beter!
Wat is er dan net beter aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:55
ionn schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 01:28:
[...]

Wat is er dan net beter aan?
Kleurtemperatuur van de one x is bijna perfect afgesteld (beste als je er een hebt met een acer scherm) en contrast is heel goed net als de zwartwaarden. Bij de N4 zijn deze punten net wat minder goed, maar nog steeds uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:45

vhal

ಠ_ಠ

Heb sinds gisteren weer een Androidtoestel na een uitstapje naar Windows. Wel weer even wennen maar vergeleken met de Lumia 800 en de bejaarde HTC Desire is de Nexus toch wel in alle opzichten een vooruitgang. Toevallig stond er nog CM rom op maar ik heb toch even de stock android ROM teruggezet om te kijken of dit werkzaam is. Het scherm vind ik al een stuk beter dan de vorige twee toestellen, alleen waren de zwartwaardes van de Lumia en de Desire wat beter.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
lion schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:13:
Wat voor ervaring hebben jullie met het fullscreen afspelen van video's die op Tweakers geplaatst worden. Hierbij gebruik ik de Chrome/Chrome Beta browser. Bij mij lukt het niet om fullscreen af te spelen als je op de betreffende knop klikt. Het wordt dan gewoon in hetzelfde venster afgespeeld zonder op fulsscreen over te schakelen. Je krijgt dan snel de melding "Press escape to exit fullscreen". De enige browser die de tweakers.net video's goed afspeelt is de nieuwe Opera Beta browser.

Is er overigens een methode om filmpjes niet in de browser maar via een externe programma af te laten spelen zoals MX player? Zo ja, hoe?
Dat is geen nexus 4 specifiek probleem, ik heb hetzelfde probleem met Galaxy Nexus in Chrome, overigens werkte het eerst wel prima in chrome, dus of chrome heeft iets veranderd of tweakers, en aangezien ik met desktop ook opeens problemen had in meerdere browsers ga ik er gemakshalve maar vanuit dat tweakers een stukje code veranderd heeft..heb ook ergens tussendoor gelezen dat ze daarmee bezig zijn geweest..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:06
vhal schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 08:18:
Heb sinds gisteren weer een Androidtoestel na een uitstapje naar Windows. Wel weer even wennen maar vergeleken met de Lumia 800 en de bejaarde HTC Desire is de Nexus toch wel in alle opzichten een vooruitgang. Toevallig stond er nog CM rom op maar ik heb toch even de stock android ROM teruggezet om te kijken of dit werkzaam is. Het scherm vind ik al een stuk beter dan de vorige twee toestellen, alleen waren de zwartwaardes van de Lumia en de Desire wat beter.
Toestel rooten, Franco kernel installeren en zelf je kleuren tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

cordonbleu schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 01:58:
[...]

Kleurtemperatuur van de one x is bijna perfect afgesteld (beste als je er een hebt met een acer scherm) en contrast is heel goed net als de zwartwaarden. Bij de N4 zijn deze punten net wat minder goed, maar nog steeds uitstekend.
Die kleuren kun je trouwens makkelijk tweaken, stock is de nexus gewoon slecht afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Razer schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:44:
[...]

Ja, dit heb ik inmiddels ook al gedaan. Ziet er stukken beter uit en ik snap eerlijk gezegd niet waarom de kleuren stock zo zijn afgesteld...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Razer schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:44:
[...]

Franco valt niet bij iedereen in de smaak. Ik run de UV Semaphore kernel op mijn N4 waar Faux kleuren worden gebruikt en die zijn mooi(vind ik dan). Als je ontevreden er mee bent kan je trickstermod gebruiken op elke kernel en knoeien met de kleuren totdat ze jou bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 10:32
cordonbleu schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 01:58:
[...]

Kleurcontrast en zwartwaarden minder op de Nexus 4? Volgens deze review zijn dit juist de twee sterkste punten van het scherm van de N4; ongekend lage zwartwaarde voor een IPS scherm en (hierdoor) de hoogste contrastratio. Wel zijn de kleuren beter afgesteld op de HTC One X, maar zoals hierboven ook al gezegd is het scherm van de N4 nog steeds erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Afgelopen weekend veel foto's en filmpjes gemaakt met de N4 tijdens de 24 uur van de Nürburgring. Toestel zit in een Noreve flipover case, geen idee of dat de reden is maar het geluid van de filmpjes is ronduit belabberd. Daarnaast vind ik de prestaties van de camera nou ook niet altijd denderend, komt best vaak voor dat de foto's gewoon niet mooi scherp zijn terwijl ik wel wacht met doordrukken op de blauwe knop als het toestel gefocust heeft.

Meer negatieve ervaringen hier met de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:43
partyondude schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:59:
Afgelopen weekend veel foto's en filmpjes gemaakt met de N4 tijdens de 24 uur van de Nürburgring. Toestel zit in een Noreve flipover case, geen idee of dat de reden is maar het geluid van de filmpjes is ronduit belabberd. Daarnaast vind ik de prestaties van de camera nou ook niet altijd denderend, komt best vaak voor dat de foto's gewoon niet mooi scherp zijn terwijl ik wel wacht met doordrukken op de blauwe knop als het toestel gefocust heeft.

Yes, helaas wel. Gisteren bij het Game of Thrones event geweest, en een foto gemaakt met een vriend van mij op de troon. Foto was niet scherp op de een of andere manier. Ik heb het gevoel dat het een software probleem is. Want voordat ik op 4.2.2 zat, waren de foto's heel scherp, maar na 4.2.2 heb ik het gevoel dat de camera prestaties behoorlijk achteruit zijn gegaan.

Ik hoop eigenlijk dat er snel een nieuwe Nexus komt. Hoewel het een prachttoestel is, zijn er toch wat vervelende mankementen. De S4 Nexus leek mij eerst interessant, maar maakt geen gebruik van soft-touch knoppen, iets wat ik toch wel fijn vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 15:39

Fotografie van autoraces is met een instap spiegelreflex camera al een flinke opgave, met een telefoon is dat gewoon niet te doen. Op het moment dat jij de camera scherp hebt gesteld is de auto alweer een x aantal meter verplaatst. De auto focus kan het gewoon niet bijhouden. Dan moet je ook nog eens genoeg licht hebben om een redelijk snelle sluitertijd te kunnen gebruiken (of een hoge ISO waarde), beide niet ideaal op een kleine telefoon camera.
Ik gebruik mijn telefoon camera alleen voor snapshots en dan voldoet de N4 prima, voor betere foto's heb je toch nog steeds een echte camera nodig. En nee, dat ligt niet aan de N4. Foto's van mijn oude One X, een HTC One, Xperia Z, S3 en S4 (toestellen van vrienden/familie) zijn allemaal ondergeschikt aan een simpele digitale camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:51
Nexus 4 is helemaal top :D
Volgens de rumoren komt er ook een S4 en een HTC One die op ''kale'' Android draaien en met vlotte updates.. Ik kan alleen niet wachten op de update.

Me verbinding is ronduit traag. Duurt soms letterlijk minuten voor een WhatsApp binnenkomt op de WiFi.
Niet alleen bij mij thuis, maar ook bij me vriendin thuis. Ovde de 3G loopt hij de laatste tijd ook flink achter.
Waar me GNex binnen seconden een bericht stuurde zie ik nu soms twee minuten het bekende klokje van WhatsApp. Ligt dit aan mijn telefoon? Want word er een beetje gek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Vin87 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:09:
[...]

Fotografie van autoraces is met een instap spiegelreflex camera al een flinke opgave, met een telefoon is dat gewoon niet te doen. Op het moment dat jij de camera scherp hebt gesteld is de auto alweer een x aantal meter verplaatst. De auto focus kan het gewoon niet bijhouden. Dan moet je ook nog eens genoeg licht hebben om een redelijk snelle sluitertijd te kunnen gebruiken (of een hoge ISO waarde), beide niet ideaal op een kleine telefoon camera.
Ik gebruik mijn telefoon camera alleen voor snapshots en dan voldoet de N4 prima, voor betere foto's heb je toch nog steeds een echte camera nodig. En nee, dat ligt niet aan de N4. Foto's van mijn oude One X, een HTC One, Xperia Z, S3 en S4 (toestellen van vrienden/familie) zijn allemaal ondergeschikt aan een simpele digitale camera.
Dat begrijp ik, maar ik heb de indruk dat deze camera gewoon slechtere prestaties levert dan mijn oude Samsung Galaxy Nexus en dat vind ik redelijk teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:30

Ik heb een paar weken terug bij een concert voor de fun wat filmpjes gemaakt. Waar dit met andere smartphones (Experia Arc S, HTC Sensation) redelijk ok ging is dit met de Nexus 4 inderdaad een drama. Beeld is redelijk, maar geluid is een drama. Zowel bij drukke als rustige nummers is het niet om aan te horen. U bent dus niet de enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Hmmm, dat vind ik een behoorlijke dealbreaker :|

Ik snap best dat een telefoon geen camera is en dus andere prestaties levert, maar om er nou op achteruit te gaan in vergelijk met mijn Samsung Galaxy Nexus vind ik eigenlijk niet acceptabel. Dat volledig overstuurde geluid verpest alle filmpjes :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Dubrillion schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:57:
Me verbinding is ronduit traag. Duurt soms letterlijk minuten voor een WhatsApp binnenkomt op de WiFi.
Niet alleen bij mij thuis, maar ook bij me vriendin thuis. Ovde de 3G loopt hij de laatste tijd ook flink achter.
Waar me GNex binnen seconden een bericht stuurde zie ik nu soms twee minuten het bekende klokje van WhatsApp. Ligt dit aan mijn telefoon? Want word er een beetje gek van
Geen idee, ik gebruik geen WA op mijn telefoon. Wel kan ik beamen dat pushmail van GMail niet direct een notificatie laat zien bij binnenkomst. Via 3G heb ik dit probleem niet. Maar het schijnt een bug te zijn wat je wel weer kan oplossen met een 3rd party app. Zie ook het bericht hieronder, geen idee of het echt werkt omdat ik toch alleen gebruik maak van 3G (lang leve de 10GB databundel..)
ECiftci schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:27:
[...]
Help deze app Google Play: Push Notifications Fixer
Laat even weten of het helpt. Problemen met notifications hebben in ieder geval te maken met drivers en hoe android notificaties ophaalt. Zou in 4.2.2 gefixt worden maar heeft het eindelijk niet gehaald naar de release...
Overigens valt mij de camera alleszins mee. Maar ja, ik kom dan van een HTC Desire/Nokia Lumia 800 af en dat waren niet bepaald de beste camera's.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:40
een oorzaak voor niet werkende goog push diensten kan ook een port block op je wifi zijn.
Hier op kantoor staan alleen de standaard poorten voor web open op het wifi, ik heb dus ook geen blauw wifi icoontje, maar grijs. Hierdoor krijg ik geen enkel bericht van de google push service binnen, ook geen hangouts of hangout video call

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Prulleman schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:36:
een oorzaak voor niet werkende goog push diensten kan ook een port block op je wifi zijn.
Hier op kantoor staan alleen de standaard poorten voor web open op het wifi, ik heb dus ook geen blauw wifi icoontje, maar grijs. Hierdoor krijg ik geen enkel bericht van de google push service binnen, ook geen hangouts of hangout video call
Maar dit is de eerste telefoon waar ik dat bij heb.
Hiervoor een Ace, Incredible S, Samsung Galaxy Nexus en nu een Nexus 4 gehad.
Op de één of andere manier is dat alleen bij deze telefoon voor gekomen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Dubrillion schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:03:
[...]

Maar dit is de eerste telefoon waar ik dat bij heb.
Hiervoor een Ace, Incredible S, Samsung Galaxy Nexus en nu een Nexus 4 gehad.
Op de één of andere manier is dat alleen bij deze telefoon voor gekomen |:(
Dacht dat ergens gelezen had dat het een 4.2.2 bug was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 17:08
vhal schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:31:
[...]

Geen idee, ik gebruik geen WA op mijn telefoon. Wel kan ik beamen dat pushmail van GMail niet direct een notificatie laat zien bij binnenkomst. Via 3G heb ik dit probleem niet. Maar het schijnt een bug te zijn wat je wel weer kan oplossen met een 3rd party app. Zie ook het bericht hieronder, geen idee of het echt werkt omdat ik toch alleen gebruik maak van 3G (lang leve de 10GB databundel..)

[...]

Overigens valt mij de camera alleszins mee. Maar ja, ik kom dan van een HTC Desire/Nokia Lumia 800 af en dat waren niet bepaald de beste camera's.
Dit probleem heb ik ook met mijn toestel.

Overigens heb ik ook last van een ander probleem:
Soms als ik buiten het bereik van mijn WiFi hotspots ga, krijg ik geen verbinding met het internet via de mobiele verbinding. Het signaal sterkte icoontje blijft dan maar grijs totdat ik airplane mode aan/uit zet.

Iemand anders hier ook last van?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Ansenyi schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:31:
[...]

Dit probleem heb ik ook met mijn toestel.

Overigens heb ik ook last van een ander probleem:
Soms als ik buiten het bereik van mijn WiFi hotspots ga, krijg ik geen verbinding met het internet via de mobiele verbinding. Het signaal sterkte icoontje blijft dan maar grijs totdat ik airplane mode aan/uit zet.

Iemand anders hier ook last van?
Heb je ook daadwerkelijk geen internet verbinding? Want het grijs blijven van het icoontje is op zich niet erg, als hij blauw word geeft het alleen aan dat hij aan het synchroniseren is met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verheecke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10-2022
Ik krijg sinds kort de melding "Geen externe opslag beschikbaar" wanneer ik naar de Gallerij ga, even heropstarten lost het probleem enkel tijdelijk op..
Nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 15:15
verheecke schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:12:
Ik krijg sinds kort de melding "Geen externe opslag beschikbaar" wanneer ik naar de Gallerij ga, even heropstarten lost het probleem enkel tijdelijk op..
Nog mensen met dit probleem?
je zou eens kunnen proberen de gegevens+cache te wissen van de gallerij app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
revertive schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:04:
[...]

Heb je ook daadwerkelijk geen internet verbinding? Want het grijs blijven van het icoontje is op zich niet erg, als hij blauw word geeft het alleen aan dat hij aan het synchroniseren is met Google.
Yup totaal geen internet verbinding.
Helaas kan ik dan geen web pagina's openen en blijven Whatsapp berichtjes onverzonden..

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

revertive schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:04:
[...]

Die mening deel ik niet. Als het icoontje grijs blijft als ik wil internetten, werkt het ook echt niet. Alleen als het blauw is, kan ik internetten/whatsappen/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 07:01
Verwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:13:
[...]

Die mening deel ik niet. Als het icoontje grijs blijft als ik wil internetten, werkt het ook echt niet. Alleen als het blauw is, kan ik internetten/whatsappen/etc.
Dit probleem ervaar ik ook, niet elke dag maar ik denk wel 2 a 3 keer per week. Het icoontje blijft grijs en wordt echt niet blauw, ongeacht wat ik start aan internet applicatie op de telefoon. Pas als ik wifi disable en weer enable wordt het icoontje grijs.

Daarnaast heb ik op mijn telefoon af en toe een melding als deze:
Afbeeldingslocatie: https://imageshack.us/scaled/medium/62/screenshot2013052206491.png

Deze meldingen kreeg ik op mijn vorige telefoon (HTC Desire Z) nooit en ik kan mij niet voorstellen dat nu.nl met regelmaat storingen op zijn servers heeft. Deze problemen heb ik niet vanaf andere apparaten op mijn wifi netwerk thuis, op mijn werk heb ik overigens nooit problemen met mijn Nexus 4 op Wifi.

Thuis staat een WNDR-3700 met DD-WRT en op mijn werk Cisco Aironet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Laat Android 4.3 maar snel komen.
Het is tamelijk vervelend als je soms minuten moet wachten op belangrijke berichten.

Dan zie je de tijd dat het verzonden is door de ander en wanneer ik het dan lees zit er soms 6 minuten tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
X-plosive schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:40:
[...]

Daarnaast heb ik op mijn telefoon af en toe een melding als deze:
die krijg ik ook soms bij nu.nl.. alleen daar, dus ik denk dat dat aan hun kant ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Is een server foutmelding, dus dat ligt niet aan je nexus hoor, je browser vraagt gewoon een pagina op en die server snapt het request niet.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:32
Raar probleem laatste dagen. Mijn batterij loopt letterlijk leeg.
Vorige nacht gaan slapen met nog zo'n 11% ik werd wakker na 6u slaap en batterij was leeg. Gisteren dan factory reset gedaan. Terug gaan slapen en was 60% nu terug 6u geslapen was de batterij 43%.

Vroeger had ik dit probleem niet. Wat zou dit kunnen zijn? Wat kan ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
TheCeet schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:21:
Vorige nacht gaan slapen met nog zo'n 11% ik werd wakker na 6u slaap en batterij was leeg. Gisteren dan factory reset gedaan. Terug gaan slapen en was 60% nu terug 6u geslapen was de batterij 43%.

Vreemd ja, ik zou je batterij verbruik eens bekijken. Met de ingebakken Android tool of, nog beter, met BetterBatteryStats (gratis via XDA). Met de laatste tool kun je ook goed zien of hij wel in deep sleep gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
elpino.rv schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:14:
[...]

Vreemd ja, ik zou je batterij verbruik eens bekijken. Met de ingebakken Android tool of, nog beter, met BetterBatteryStats (gratis via XDA). Met de laatste tool kun je ook goed zien of hij wel in deep sleep gaat.
Ok heb ik gedaan. Ik ben nu bezig met telefoon nog eens volledig op te laden en dan morgen hier de log te plaatsen en zien wat het geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
TheCeet schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:21:

Toevallig een autolader gebruikt?
Ik had exact hetzelfde nadat ik de Nexus met een crappy autolader had opgeladen. Sindsdien liep de batterij zonder iets te doen in krap een halve dag helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
HwKok schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:00:
[...]

Toevallig een autolader gebruikt?
Ik had exact hetzelfde nadat ik de Nexus met een crappy autolader had opgeladen. Sindsdien liep de batterij zonder iets te doen in krap een halve dag helemaal leeg.
Ik heb de Nexus 4 sinds Januari. Sindsdien heb ik een autolader gebruikt. Gekocht in Fnac. Al die tijd geen problemen gehad. Sinds gisteren.
Ik heb dinsdag wel m'n autolader terug gebruikt.

Kan het zijn dat het toch aan de autolader ligt?
Ik heb LG ook al gecontacteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikvandinteren
  • Laatst online: 23-11-2020
Ik heb een Engelse Nexus 4. Nou wil ik een Nederlandse micro-USB lader erbij halen. De officiële LG lader kan ik nergens vinden. Heeft iemand een typenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-07 23:07
rikvandinteren schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:28:
Ik heb een Engelse Nexus 4. Nou wil ik een Nederlandse micro-USB lader erbij halen. De officiële LG lader kan ik nergens vinden. Heeft iemand een typenummer?
lg mcs-01er

http://www.spareslg.com/c...___from_store=spareslg_pt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
Ik heb ondertussen al een tussentijdse log:
https://dl.dropboxusercon...-2013-05-23_153523904.txt

Maar ik ben vanmiddag overgeschakeld naar andere provider dus stats zijn gereset. Ik laat hem nu terug op tot 100% en dan laat ik hem ong 24uur lang informatie verzamelen.
Ik heb ook alle standaardapps geüpdate ondertussen.

Ik hoop dat m'n batterij geen schade heeft... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Ik zie hier geen gekke dingen in, gaat in deep sleep, 1,1%/h batterij gebruik is volgens mij ook niet abnormaal met de standaard kernel (een custom kernel zal je veel minder %/h geven, maar daar gaat het hier niet over).
Enige gekke is dan "No or Unknown Signal (): 2 h 43 m 10 s (9790 s) Ratio: 100,0%", maar je zei dat je aan het overstappen was.

Was dat toevallig gisteren ook zo? Want als jouw SIM kaart niet kan/mag registreren op een netwerk gaat hij vol gas zenden om maar ergens op te connecten wat de hele tijd mislukt, dat kost echt ONTZETTEND veel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
elpino.rv schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:28:
[...]

Ik zie hier geen gekke dingen in, gaat in deep sleep, 1,1%/h batterij gebruik is volgens mij ook niet abnormaal met de standaard kernel (een custom kernel zal je 0,1%/h geven, maar daar gaat het hier niet over).
Enige gekke is dan "No or Unknown Signal (): 2 h 43 m 10 s (9790 s) Ratio: 100,0%", maar je zei dat je aan het overstappen was.

Was dat toevallig gisteren ook zo? Want als jouw SIM kaart niet kan/mag registreren op een netwerk gaat hij vol gas zenden om maar ergens op te connecten wat de hele tijd mislukt, dat kost echt ONTZETTEND veel energie.
Deze namiddag viel m'n ontvangst weg. Of het van gisteren al aan de gang was weet ik niet. Ik kon nog perfect bellen en berichten sturen.

Morgen in de namiddag post ik terug een log. Ik ga ook de Facebook app nog downloaden omdat ik die wel veel gebruik.
Wil je morgen dan nog eens kijken naar de log?

Alvast bedankt voor je uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

TheCeet schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:35:
[...]

Deze namiddag viel m'n ontvangst weg. Of het van gisteren al aan de gang was weet ik niet. Ik kon nog perfect bellen en berichten sturen.

Morgen in de namiddag post ik terug een log. Ik ga ook de Facebook app nog downloaden omdat ik die wel veel gebruik.
Wil je morgen dan nog eens kijken naar de log?

Alvast bedankt voor je uitleg :)
Laat je dan een log zien, waar je eerst hem helemaal oplaadt en dan gewoon normaal gebruikt tot 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Weet iemand hoe ik mijn huidig datagebruik kan instellen?

De graph in de Nexus 4 loopt van maand tot maand maar ik kan niet zeggen: Nu staat ie op 400 MB, tel nu.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Snake schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:23:

De graph in de Nexus 4 loopt van maand tot maand maar ik kan niet zeggen: Nu staat ie op 400 MB, tel nu.
Volgens mij kan dit met 3G Watchdog

Google Play: 3G Watchdog

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
ionn schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:34:
[...]

Laat je dan een log zien, waar je eerst hem helemaal oplaadt en dan gewoon normaal gebruikt tot 1%
Ok.

Goed nieuws wel voor me. Toen ik wakker werd was er maar 1% minder batterij.
Dus het zal aan een applicatie liggen. Welke weet ik nog niet. Ik heb de voornaamste nu geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Vaak hebben provider ook eigen apps.. Bij T-mobile kan ik precies zien wat mijn gebruik is.

T-Mobile
Google Play: My T-Mobile.

Ziggo
Google Play: Ziggo Verbruik..

KPN
Google Play: MB Meter

Vodafone
Google Play: My Vodafone.

Tele 2
Google Play: MijnTele2 App.

Etc... ff zoeken en klaar... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haplo500
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online

Je kunt toch zelf instellen wanneer hij moet gaan tellen? Als je boven de grafiek met het dataverbruik op de datum tikt en dan kiest voor cyclus aanpassen, kun je zelf een startdatum opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Net ook de nexus 4 besteld bij belsimpel icm vodafone abbo.
Ben benieuwd heb wel reviews gelezen maar nooit in het echt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCeet
Dus nu is m'n batterij 2 dagen lang meegegaan.
Raar want vroeger was dit niet :) Mij hoor je nu toch niet meer klagen :p

Hier toch een log
https://dl.dropboxusercon...-2013-05-25_205408134.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Laatst online: 22-09 11:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Nu online
Nee, niks gemist... Of hij verzint iets, of hij heeft echt een uniek model te pakken! Er bestaat namelijk nog geen 32GB Nexus 4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:48:
[...]

Nee, niks gemist... Of hij verzint iets, of hij heeft echt een uniek model te pakken! Er bestaat namelijk nog geen 32GB Nexus 4...
Bij de beschrijving staat dat het om een Nezus gaat, daar zit waarschijnlijk het verschil :)
Hij zet er zelfs expliciet bij dat het niet de 16GB maar de 32GB versie is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
FabianNL schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:48:
[...]

Dat dacht ik ook, kon ook al niks vinden :p
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:51:
[...]

Bij de beschrijving staat dat het om een Nezus gaat, daar zit waarschijnlijk het verschil :)
Hij zet er zelfs expliciet bij dat het niet de 16GB maar de 32GB versie is.
Ah, Nezus had ik overheen gelezen. Waarom dan toch een product uit de PW linken :(
Edit: Op Nezus 4 wordt ik op Google ook niet veel wijzer :p

[ Voor 4% gewijzigd door agoNITE op 26-05-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
LG Nezus? Is dat niet gewoon een tikfout dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel een vage advertentie trouwens, specifiek zeggen dat het om een nieuwe 32GB gaat die niet bestaat en ook geen bon. Waar komt dat ding dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
Idd en dan 32gbit.. is dus 4gbyte!? Zal ik de mijne ook te koop zetten dan met 128gigabit.

[ Voor 44% gewijzigd door elpino.rv op 26-05-2013 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Maar een reportje gemaakt via Meld misbruik. Riekt aan alle kanten, op zijn minst kan de aanbieder een nieuwe duidelijke en kloppende add maken.

Adverteerder had een typfoutje gemaakt, inmiddels aangepast ;)

[ Voor 20% gewijzigd door agoNITE op 26-05-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via een collega uit de VS kan ik de Nexus 4 16gb voordelig bemachtigen (450€ vs 370$, lol ja moeilijke keuze). Nu probeerde ik uit te zoeken of het toestel wereldwijde garantie heeft maar kan het in de dit topic niet terugvinden. Ook de LG website werd ik niet wijzer van.

Weet iemand hoe dit gaat mocht ik aanspraak willen maken op garantie bij een US toestel?
offtopic? OEM bumpercase ook gelijk meebestellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 01:18:
Via een collega uit de VS kan ik de Nexus 4 16gb voordelig bemachtigen (450€ vs 370$, lol ja moeilijke keuze). Nu probeerde ik uit te zoeken of het toestel wereldwijde garantie heeft maar kan het in de dit topic niet terugvinden. Ook de LG website werd ik niet wijzer van.

Weet iemand hoe dit gaat mocht ik aanspraak willen maken op garantie bij een US toestel?
Nee, LG Nederland helpt je niet. Ze verwijzen naar de winkel waar je het gekocht heb :(

Lijkt wel of ze aparte landelijke LG dependances zijn die zelfde naam gebruiken, Meer niet |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
TheCeet schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:59:
Dus nu is m'n batterij 2 dagen lang meegegaan.
Raar want vroeger was dit niet :) Mij hoor je nu toch niet meer klagen :p

Hier toch een log
https://dl.dropboxusercon...-2013-05-25_205408134.txt
Hier is een log van mij http://db.tt/Xeef6JFh. Ik vind het toch wel merkwaardig dat "No or Unknown Signal" zo hoog is. :?
Hij is een dag en een uur meegegaan.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de glazen voor en achterkant en de dunne rand.. is er hier iemand die het toestel zonder bumper of case gebruikt?

Of is het verstandig om gelijk die OEM bumper erbij te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Lijkt me bijzonder verstandig om dat te doen ja. Dit is het eerste toestel wat ik gebruik met een flipcase en dat scheelt enorm, telefoon ziet er gewoon ondanks een aantal malen stuiteren, als nieuw uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groverp08
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59

Groverp08

Vergeet niet te genieten!

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:56:
Gezien de glazen voor en achterkant en de dunne rand.. is er hier iemand die het toestel zonder bumper of case gebruikt?

Geen bumper, maar een ouderwetse case : http://alexyoung.org/images/android_case.png
En gaat al maanden heel goed.

Maar het is voor iedereen anders, bedenk hoe je zelf altijd met je telefoon omgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:56:

Geen bumper, geen case, helemaal niks hier. En ondanks dat ie al meerdere malen is gevallen, nog in goede staat! Wel op de achterkant wat krasjes en op de metalen ring ergens, maar niks bijzonders. Vind het zonde van zo'n mooie telefoon om deze "weg te stoppen" in een case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
FabianNL schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:50:
[...]

Geen bumper, geen case, helemaal niks hier. En ondanks dat ie al meerdere malen is gevallen, nog in goede staat! Wel op de achterkant wat krasjes en op de metalen ring ergens, maar niks bijzonders. Vind het zonde van zo'n mooie telefoon om deze "weg te stoppen" in een case.
hier hetzelfde, zelfde reden! Enige wat ik wel heb gedaan is een screenprotector op de achterkant. 2 redenen, de ene is dat hij inderdaad snel krast (alleen achterkant, voorkant niet), maar de belangrijkste reden is dat hij stroever wordt.. De achterkant is ERG glad en glijdt daardoor snel ergens vanaf of uit je handen als je hem bv uit je broekzak wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:48
Ook ik heb helemaal niets om mijn Nexus 4 heen. Ik heb alleen een leren hoesje waar ik hem in schuif als ik hem in mijn broekzak stop, en waar ik hem soms wel eens op leg.

Ben me wel extra bewust van de relatieve kwetsbaarheid van de Nexus 4, dus ik hanteer hem wel voorzichtiger dan m'n vorige (Desire-Z) smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties en ervaringen. Ik ben zelf er ook vóór om een mooi toestel zonder bescherming te gebruiken maar gezien de gladde achterkant weet ik zeker dat hij bij mij vaak van de bank gaat glijden. Een batterycover van een rubberized kunstof vind ik logischer. Maar vorm gaat boven functie bij verkoop.

Opvallend genoeg zijn er weinig flip cases van de bekende merken voor de Nexus 4. (Krusell, Muvit). Ook in de het accesoires topic kom ik weinig spannends tegen. Alleen de Nillkin zien er wel okay uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Witte Nexus 4 officieel aangekondigd. Wordt gewoon met Android 4.2(.2) geleverd. http://www.lgnewsroom.com/newsroom/contents/63454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
In mijn opinie jammer dat die niet geheel wit is (en geen 32GB / 64GB versies maarja)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Had van mij ook wel helemaal wit mogen zijn, of in ieder geval zoals de Galaxy Nexus is. Meer opslag was zeker welkom geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:55
Weet niet wat hier nu zo spannend aan is. Alleen de kleur is anders. Had liever een variant met meer opslag en vooral 4g ondersteuning gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:51
Hier de Nexus zonder hoesje en gaat gewoon prima. Enkel krasje op voorkant, maar geen hinder ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 08:46

Booth

¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 01:18:

Ik heb hem zojuist besteld bij de Saturn, voor €390,-. Misschien iets om te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Booth schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:21:
[...]

Ik heb hem zojuist besteld bij de Saturn, voor €390,-. Misschien iets om te overwegen?
O, nette prijs.. Kwam vanmorgen nog langs bij IBOOD hunt voor €379 + €5,95 verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:39
Afgelopen zaterdag één in de MediaMarkt in Nordhorn (Duitsland) voor €369,- gekocht. Maar wat een heerlijk toestel is het zeg! Thuis meteen via ebay de Ringke Fusion Premium case bestelt en een screen protector van BestSkinsEver.

Iemand toevallig met die case en/of screen protector?

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
--

[ Voor 100% gewijzigd door maarud op 29-05-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
GerbenKwakkel schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:54:
Afgelopen zaterdag één in de MediaMarkt in Nordhorn (Duitsland) voor €369,- gekocht. Maar wat een heerlijk toestel is het zeg! Thuis meteen via ebay de Ringke Fusion Premium case bestelt en een screen protector van BestSkinsEver.

Tips, geldt voor alle screenprotectors:
1. laat je originele protectors er nog op zitten totdat je de nieuwe hebt
2. doe het in de badkamer, douche aan, flink wat stoom en dan uitvoeren.
3. beste resultaat is natuurlijk in 1x goed doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

elpino.rv schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:10:
[...]

Tips, geldt voor alle screenprotectors:
1. laat je originele protectors er nog op zitten totdat je de nieuwe hebt
2. doe het in de badkamer, douche aan, flink wat stoom en dan uitvoeren.
3. beste resultaat is natuurlijk in 1x goed doen
Of je koopt XO skins, beste screenprotectors die ik ken. Komt met een leuk goedje waarmee je, mits je hem vochtig houdt met dat goedje, het zo vaak als je wilt erop en eraf kan halen totdat je het beste resultaat hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Phntm schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:20:
[...]

Of je koopt XO skins, beste screenprotectors die ik ken. Komt met een leuk goedje waarmee je, mits je hem vochtig houdt met dat goedje, het zo vaak als je wilt erop en eraf kan halen totdat je het beste resultaat hebt.
hmm.. gisteren was er 50% korting :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

GerbenKwakkel schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:54:
en een screen protector van BestSkinsEver.

Ja, prima screenprotector al vind ik hem wel wat aan de stroeve kant. De zijkanten heb ik niet geplakt omdat hij anders niet meer in mijn Brodithouder past.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Heb dit toestel nu drie maanden. Nog steeds heel, heel tevreden. Batterijduur is acceptabel tot goed. Grootte is prima, ik vind het nog steeds een prachtig toestel om naar te kijken, en ook het scherm en de algehele snelheid bevallen me prima.

Ik had hem voor 390,- aangeschaft en ben van mening dat dat voor zo'n snel toestel een goede investering is geweest. Ik gebruik wel een hoesje, vind geel nog wel leuk staan bij een zwart toestel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:50

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb net weer wat posts verplaatst naar de juiste topics. Dit topic is bedoeld om het toestel zelf te bespreken. Posts over accessoires en levertijden in de bijbehorende topics, zie topicwaarschuwing.

Nu graag weer ontopic :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Lumia 920 van mijn werk en een Nexus 4 prive. Windows Phone heeft ook voordelen, maar ik vind de Lumia 920 wel wat te zwaar. De accuduur van de 920 is ook matig, soms haal ik de avond nog niet eens...
De Nexus 4 kan wel anderhalve dag meegaan bij gemiddeld gebruik.
Ik vind de Nexus 4 de beste telefoon die ik ooit gehad heb :) En dat zijn er nogal wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik word een beetje gek van mijn verbinding van me telefoon.
WhatsApp berichtjes duren 5 minuten om binnen te komen.
Over de 3G en als ik op de WiFi zit soms nog langer.
Het schijnt dat 10juni Android 4.3 uitrolt. Hopelijk hebben ze dan een oplossing, want
word er aardig gek van ondertussen.

Edit: Zit ondertussen al 19 minuten te wachten voor me berichtje verstuurd word |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Dubrillion op 04-06-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
Dubrillion schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:20:
Ik word een beetje gek van mijn verbinding van me telefoon.
WhatsApp berichtjes duren 5 minuten om binnen te komen.
Over de 3G en als ik op de WiFi zit soms nog langer.
Het schijnt dat 10juni Android 4.3 uitrolt. Hopelijk hebben ze dan een oplossing, want
word er aardig gek van ondertussen.

Edit: Zit ondertussen al 19 minuten te wachten voor me berichtje verstuurd word |:(
Dit is inderdaad irritant. Ik heb er zelfs aan gedacht om hem te vervangen met een Galaxy S4. Ik hoop echt dat die connectie en wifi bugs verholpen zijn in de aankomende update.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ansenyi schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Dit is inderdaad irritant. Ik heb er zelfs aan gedacht om hem te vervangen met een Galaxy S4. Ik hoop echt dat die connectie en wifi bugs verholpen zijn in de aankomende update.
Als ik echt iets belangrijks heb bel of word ik wel gebeld.
Maar het is gewoon irritant als je met iemand zit te WhatsAppen en dan je telefoon even weg legt en deze in een soort ''slaap'' gaat waardoor berichtjes er gelijk 5 a 7 minuten over doen. Op de WiFi krijg ik soms pas alles binnen op het moment dat ik even met internet verbind ofz.

Ik hoop inderdaad ook dat 4.3 dit allemaal aanpakt (inclusief de bluetooth verbinding problemen). De N4 is een pracht telefoon en ik koop niks anders meer dan een Nexus, maar dit vind ik erg kwalijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:04
Hallo,

Ik heb sinds kort een Nexus en ik vroeg mij enkele dingen af die ik niet kon vinden

1. Kan je de snelle instellingen aanpassen, met name nieuwe instellingen toevoegen op het scherm?

2. Hoe kan je homescreens toevoegen/verwijderen? Het zal er makkelijk wezen, maar ik zal er over heen kijken.

3. Klopt het nou wel of niet dat de Nexus een notificatie led heeft? Ik krijg deze met geen mogelijkheid ingeschakeld. Ook niet 3rd. party apps. Het vinkje 'trackball ingeschakeld' staat aan.

Mocht iemand antwoorden hebben, vriendelijk bedankt.

Mijn device is unroot op stock 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
CuBras schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:04:
Hallo,

Ik heb sinds kort een Nexus en ik vroeg mij enkele dingen af die ik niet kon vinden

1. Kan je de snelle instellingen aanpassen, met name nieuwe instellingen toevoegen op het scherm?

2. Hoe kan je homescreens toevoegen/verwijderen? Het zal er makkelijk wezen, maar ik zal er over heen kijken.

3. Klopt het nou wel of niet dat de Nexus een notificatie led heeft? Ik krijg deze met geen mogelijkheid ingeschakeld. Ook niet 3rd. party apps. Het vinkje 'trackball ingeschakeld' staat aan.

Mocht iemand antwoorden hebben, vriendelijk bedankt.

Mijn device is unroot op stock 4.2.2
1. Met snelle instellingen bedoel je dan de standaard 'Energiebeer' widget van android zelf? Dus dat je snel Wifi, bluetooth etc aan/uit kan zetten? Die 'Energiebeheer' kun je niet aanpassen.
Wel zijn er HEEEEEL veel widgets die je wel aan kan passen te vinden in de store. Sommige gratis, andere beetje betalen. Ik heb zelf SwitchPro Widget. Heel tevreden over. Kun je op een scherm helemaal customizen, maar ook toggles configureren in de notificatie drop-down.
Tip in stock/zonder extra widgets: je kunt met 2 vingers naar beneden (van bovenaf aan), ook in een snel instellingen menu komen. (kan iik met 1 vinger naar beneden en dan icoon rechtsboven)

2. Weet ik niet, maar tip: neem Nova Launcher, veel beter dan stock.

3. Notificatie LED werkt ALLEEN als je scherm uit staat. Veel voorkomende fout voor de beginnelingen ;).
Probeer anders 'Lightflow' eens.. ook ideale app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
elpino.rv schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:17:
[...]

1. Met snelle instellingen bedoel je dan de standaard 'Energiebeer' widget van android zelf? Dus dat je snel Wifi, bluetooth etc aan/uit kan zetten? Die 'Energiebeheer' kun je niet aanpassen.
Wel zijn er HEEEEEL veel widgets die je wel aan kan passen te vinden in de store. Sommige gratis, andere beetje betalen. Ik heb zelf SwitchPro Widget. Heel tevreden over. Kun je op een scherm helemaal customizen, maar ook toggles configureren in de notificatie drop-down.
Tip in stock/zonder extra widgets: je kunt met 2 vingers naar beneden (van bovenaf aan), ook in een snel instellingen menu komen. (kan iik met 1 vinger naar beneden en dan icoon rechtsboven)

2. Weet ik niet, maar tip: neem Nova Launcher, veel beter dan stock.

3. Notificatie LED werkt ALLEEN als je scherm uit staat. Veel voorkomende fout voor de beginnelingen ;).
Probeer anders 'Lightflow' eens.. ook ideale app.
Volgens mij bedoelen wij hetzelfde inderdaad. Het is het menu wat je met 2 vingers omlaag trekt bij je notificatie balk. Ik dacht dat die actie om aan te passen standaard was, maar ik realiseer nu dat ik cyanogenmod draaide op MN vorige telefoon.

2. Die ken ik! Fijne launcher! Ik was alleen benieuwd of je in stock ook gewoon je homescreen kon verwijderen. Dit kon bij 2.3 namelijk wel.

3. Wbt. Lightflow. Die heb ik gebruikt ervoor. En ik had ook mijn scherm uitstaan. Misschien dat ik een instelling verkeerd had staan? Moet de app bijvoorbeeld onder instellingen-> toegankelijkheid aan staan? Dat had ik eerst wel.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:19
Dubrillion schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:37:
[...]

Als ik echt iets belangrijks heb bel of word ik wel gebeld.
Maar het is gewoon irritant als je met iemand zit te WhatsAppen en dan je telefoon even weg legt en deze in een soort ''slaap'' gaat waardoor berichtjes er gelijk 5 a 7 minuten over doen. Op de WiFi krijg ik soms pas alles binnen op het moment dat ik even met internet verbind ofz.

Ik hoop inderdaad ook dat 4.3 dit allemaal aanpakt (inclusief de bluetooth verbinding problemen). De N4 is een pracht telefoon en ik koop niks anders meer dan een Nexus, maar dit vind ik erg kwalijk |:(
Ik heb een Galaxy Nexus en zit er over te denken een Nexus 4 te kopen. Mijn Galaxy Nexus heeft in ieder geval geen last van dit soort problemen (ook 4.2.2).
Is dit een Nexus 4 probleem of een Android 4.2 probleem? Of hebben enkel sommige Nexus 4 devices hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
Schmoove schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:37:
[...]

Ik heb een Galaxy Nexus en zit er over te denken een Nexus 4 te kopen. Mijn Galaxy Nexus heeft in ieder geval geen last van dit soort problemen (ook 4.2.2).
Is dit een Nexus 4 probleem of een Android 4.2 probleem? Of hebben enkel sommige Nexus 4 devices hier last van?
Ik heb tot nu toe nog geen hinder ondervonden. Echter heb ik het toestel pas 3 dagen. Mijn berichtjes komen wel gewoon binnen zonder problemen.
Het kan zijn dat een instelling verkeerd staat in whatsapp of een systeem instelling?
Anders een soft-reset proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
CuBras schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:27:
[...]

Volgens mij bedoelen wij hetzelfde inderdaad. Het is het menu wat je met 2 vingers omlaag trekt bij je notificatie balk. Ik dacht dat die actie om aan te passen standaard was, maar ik realiseer nu dat ik cyanogenmod draaide op MN vorige telefoon.

2. Die ken ik! Fijne launcher! Ik was alleen benieuwd of je in stock ook gewoon je homescreen kon verwijderen. Dit kon bij 2.3 namelijk wel.

3. Wbt. Lightflow. Die heb ik gebruikt ervoor. En ik had ook mijn scherm uitstaan. Misschien dat ik een instelling verkeerd had staan? Moet de app bijvoorbeeld onder instellingen-> toegankelijkheid aan staan? Dat had ik eerst wel.

Bedankt voor je reactie!
1. Is idd niet aan te passen, enkel mbv apps/widgets vanuit de play store kun je zoiets bereiken. Ik heb dus mbv SwitchPro Widget toggles als ik de notification-bar naar beneden trek.

3. Ja die instelling heb ik op 'aan' staan voor lightflow (volgens mij moest dat ook).
Ik heb in het begin bedenk ik me nu wat problemen gehad met lightflow (de 1ste keer).. Keer rebooten en toen ging t allemaal wel goed. Ik had toen ook een led-test app gevonden. Hier zag je een soort kleuren palette en kon je een kleur kiezen die (als je het scherm uitdeed) kwam. Weet niet meer hoe die heette.
Pagina: 1 ... 30 ... 63 Laatste

Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>

Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]