Ik gebruik voor de toggles gewoon de widget van de Nexus 4 zelf. Wat daarbij nog mist is een switch voor 3g-verbinding. Wifi, bluetooth, gps en automatisch mail binnenhalen staan er wel bij. Nu moet ik nog speciaal voor 3g-verbinding naar de instellingen toe.
Notificaties kun je gewoon 'toggelen' .. Wifi / Bluetooth niet klikken maar iets langer vasthouden. (hadden ze beter andersom kunnen doen.. Maar ja...)Dubrillion schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:46:
[...]
......
Notifaction toggles inderdaad. Gewoon lekker bovenaan of net als HTC. Maar wel aan/uit. Niet het menu in.
Ook zelf aankunnen passen lijkt me handig.
.....
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Voor 3G toggle gebruik ik deze Widget:wouter03 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:51:
Ik gebruik voor de toggles gewoon de widget van de Nexus 4 zelf. Wat daarbij nog mist is een switch voor 3g-verbinding. Wifi, bluetooth, gps en automatisch mail binnenhalen staan er wel bij. Nu moet ik nog speciaal voor 3g-verbinding naar de instellingen toe.
Google Play: Gegevens ON-OFF
Werkt prima en doet precies dat: data-verbinding over 3G/HSDPA aan/uit toggelen.
Widgetsoid is ook een heerlijke widget en helemaal in te stellen naar smaak.
Google Play: Widgetsoid.
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Power Toggles is 1 van de populairste apps daarvoor en bevalt mij persoonlijk het beste van allemaal (en ik heb ze allemaal geprobeerd
).
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Bedankt voor de tip. Heb alles nu ingesteld en het werkt allemaal prima. Ziet er ook nog eens geweldig uit.aveenhuysen schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:44:
Widgetsoid is ook een heerlijke widget en helemaal in te stellen naar smaak.
Ik heb dé enige oplossing voor de Sleep of Death gevonden voor mijn Nexus 4 (of elke andere Android telefoon)
Lees dit artikel:
http://androidfannetwork....h-on-nexus-4/#comment-522
Lees dit artikel:
- Installeer de app 'Safe Charge' & zet deze aan.
Dit ding houd je telefoon uit de sleep. Weet niet of dat heel handig is. Ik laad mijn telefoon ook op in de auto. Dan zou dat wss in eens veel langzamer gaan, toch?Jeroen.Abeelen schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:43:
Ik heb dé enige oplossing voor de Sleep of Death gevonden voor mijn Nexus 4 (of elke andere Android telefoon)
Lees dit artikel:
- Installeer de app 'Safe Charge' & zet deze aan.
Moet je even het artikel lezen. Hij houdt hem alleen uit deep sleep, en het laden gaat nagenoeg even snel. Tevens als je dit probleem ervaart wil je alles proberen voor een oplossing. Niks is minder plezierig dan geen wekker in de morgen en denken dat je Nexus 4 kapot is.ECiftci schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:30:
[...]
Dit ding houd je telefoon uit de sleep. Weet niet of dat heel handig is. Ik laad mijn telefoon ook op in de auto. Dan zou dat wss in eens veel langzamer gaan, toch?
Tevens is het handig dat hij het scherm wel uitzet waardoor je geen branduren verspilt.
PS je kunt hem ook op manuel zetten zodat hij in je auto wel gewoon oplaad zonder deze optie.
Je kunt ook gewoon een andere wekker gebruiken 
Ik gebruik zelf Sleep As Android. Voorheen voor sleep tracking, maar tegenwoordig gewoon als wekker. Heb nog nooit een alarm gemist.
Ik gebruik zelf Sleep As Android. Voorheen voor sleep tracking, maar tegenwoordig gewoon als wekker. Heb nog nooit een alarm gemist.
Wat doet 'Sleep As Android' dan precies? Weerhoud die het toestel er ook van om een Sleep of Death te krijgen?frickY schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:50:
Je kunt ook gewoon een andere wekker gebruiken
SAA trackt je slaap, wanneer je diep slaapt, wanneer je minder diep slaapt. Je krijgt dan een grafiek te zien met hoe je slaapritme is.Jeroen.Abeelen schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:55:
[...]
Wat doet 'Sleep As Android' dan precies? Weerhoud die het toestel er ook van om een Sleep of Death te krijgen?
In theorie moet deze app een SOD voorkomen, omdat je telefoon de deep sleep modus niet in gaat omdat de sleep as android app je slaap aan het tracken is, zal er waarschijnlijk geen SOD optreden.
Echter is de vraag hoe je SOD definieert, er zijn een aantal versies:
- telefoon wordt niet wakker uit slaapmodus - scherm zwart, geen reactie, geen geluid.
- scherm gaat niet aan na slaapmodus, echter speelt de telefoon nog wel notificaties af en gaat het lampje bijv branden. Dit is een '4.2 SOD' die ook bij de GNEX veel voorkwam.
Ik heb nog steeds de nieuwe update van de play store niet ontvangen. Nog mensen die versie 3.10.14 hebben?
Je kan de nieuwe apk gewoon downloaden, zonder root of verder iets te moeten instellen:TheCeet schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:32:
Ik heb nog steeds de nieuwe update van de play store niet ontvangen. Nog mensen die versie 3.10.14 hebben?
http://www.androidpolice....google-play-store-4-0-25/
[ Voor 4% gewijzigd door Rick-Jan op 26-04-2013 18:08 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Ik weet het.Rick-Jan schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:07:
[...]
Je kan de nieuwe apk gewoon downloaden, zonder root of verder iets te moeten instellen:
Maar waarom heb ik nog de nieuwe versie niet officieel gekregen van Google zelf?
Omdat er zoveel devices zijn die het moeten krijgen volgens mijTheCeet schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:11:
[...]
Ik weet het.
Maar waarom heb ik nog de nieuwe versie niet officieel gekregen van Google zelf?
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Heb hem een paar uur geleden ook pas gekregen, dus heb geduld, komt vanzelf!TheCeet schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:11:
[...]
Ik weet het.
Die versie loopt al weer 2 versies achter. De meest recente versie is 4.0.27.Rick-Jan schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:07:
Je kan de nieuwe apk gewoon downloaden, zonder root of verder iets te moeten instellen:
kijk maar eens goed, staat er bovenHaay schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:33:
[...]
Die versie loopt al weer 2 versies achter. De meest recente versie is 4.0.27.
Direct naar de juiste pagina
Ik heb vroeger wel de nieuwe gedownload via apk bestand maar dan weer verwijderd. Het zal daar toch niks met te maken hebben? Ik wacht gewoon verder af. Ik heb hier nog een Xperia Neo liggen en deze heeft ook de update nog niet ontvangen.
crossposten doen we niet, in 1 topic is voldoende
[ Voor 87% gewijzigd door 13art op 28-04-2013 09:05 ]
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Ik las bij een gebruiker-review hier op Tweakers dat de kleuren niet veranderen met de kijkhoek. Echter op mijn Nexus 4 veranderen de kleuren wel degelijk als je onder een hoek kijkt.
Hoe ervaren jullie het op je toestel? Bij mij zijn de kleuren vanaf rechts toch wel een stuk roder en vanaf links blauwer.
Iets anders: hoe kun je zo'n quick settings tile erbij kweken?
Hoe ervaren jullie het op je toestel? Bij mij zijn de kleuren vanaf rechts toch wel een stuk roder en vanaf links blauwer.
Ik herken dit, vanaf rechts bekeken oogt het scherm geler terwijl het vanaf links inderdaad wat blauwer lijkt.STFU schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:44:
Ik las bij een gebruiker-review hier op Tweakers dat de kleuren niet veranderen met de kijkhoek. Echter op mijn Nexus 4 veranderen de kleuren wel degelijk als je onder een hoek kijkt.
Het scherm lijkt inderdaad te verkleuren onder bepaalde hoeken.
--
Vanmiddag mijn Nexus terug gekregen van de reparateur. Vorige week maandag had ik het toestel opgestuurd naar W-Support in Duitsland (Wifi en bluetooth schakelden niet meer in). Uiteindelijk heb ik alleen de verzendkosten naar Duitsland hoeven te betalen. In tegenstelling tot wat LG Duitsland berichtte verstuurt de reparateur dus wel naar Nederland. Er is een moederbord swap uitgevoerd én ik heb een nieuwe achterkant met nopjes.
--
Vanmiddag mijn Nexus terug gekregen van de reparateur. Vorige week maandag had ik het toestel opgestuurd naar W-Support in Duitsland (Wifi en bluetooth schakelden niet meer in). Uiteindelijk heb ik alleen de verzendkosten naar Duitsland hoeven te betalen. In tegenstelling tot wat LG Duitsland berichtte verstuurt de reparateur dus wel naar Nederland. Er is een moederbord swap uitgevoerd én ik heb een nieuwe achterkant met nopjes.
Wat is W-Support? Is dat de dienst van LG in Duitsland?Vin87 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:37:
Van waar heb je jouw Nexus 4?
Een vraagje over het bereik. Ik heb KPN en woon in Veenendaal (gewoon in een woonwijk), maar ik heb beneden in huis soms nul streepjes bereik en ik kan soms zelfs niet eens bellen.
Het rare is dat de telefoon even later gewoon op 3 of 4 streepjes staat op dezelfde plek. Echter ondanks de 4 streepjes haal ik nu net maar 5 kB/s up en down via het telefoonnetwerk.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Ik heb geen andere SIM-kaart om te testen of het aan het netwerk ligt of aan de telefoon.
Wel weet ik dat ik met mijn feature-foon wel altijd kon bellen in huis. Daardoor heb ik nooit zo op het bereik gelet.
Het rare is dat de telefoon even later gewoon op 3 of 4 streepjes staat op dezelfde plek. Echter ondanks de 4 streepjes haal ik nu net maar 5 kB/s up en down via het telefoonnetwerk.
Zijn er mensen die dit probleem herkennen? Ik heb geen andere SIM-kaart om te testen of het aan het netwerk ligt of aan de telefoon.
Wel weet ik dat ik met mijn feature-foon wel altijd kon bellen in huis. Daardoor heb ik nooit zo op het bereik gelet.
Dit heeft te maken met schakelen tussen verschillende netwerken!
GPRS (2G)
3G
HSDPA
als je geen hsdpa dekking hebt schakelt ie terug naar 3G en alsook geen 3G dan naar GPRS....
er staan om dit duidelijk te maken ook verschillende letters bij het ontvangst icoontje op je tele! (H/3g/G)
GPRS (2G)
3G
HSDPA
als je geen hsdpa dekking hebt schakelt ie terug naar 3G en alsook geen 3G dan naar GPRS....
er staan om dit duidelijk te maken ook verschillende letters bij het ontvangst icoontje op je tele! (H/3g/G)
W-Support verzorgt de reparaties in Duitsland voor LG. Ze repareren de toestellen onder garantie. Mijn toestel is gekocht bij Saturn Duitsland in Kleve.daflux schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:06:
[...]
Wat is W-Support? Is dat de dienst van LG in Duitsland?
Van waar heb je jouw Nexus 4?
zijn er tips waar ik op moet letten bij overname van een 2e hands nexus? met veel voorkomende problemen?
Bears and Bulls
De veelvoorkomende problemen zijn een kraakje in de behuizing, het tikken van de autofocus (dat hebben ze volgens mij allemaal), barsten in het glas op de achterkant.mindcre8r schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:07:
zijn er tips waar ik op moet letten bij overname van een 2e hands nexus? met veel voorkomende problemen?
Rechtstreeks, dat scheelt waarschijnlijk weer een week aan verscheping en administratieve rompslomp. Verzendkosten waren 14,30 euro (aangetekend en verzekerd tot 500 euro)daflux schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:25:
En je hebt hem dan rechtstreeks naar daar verstuurd zonder eerst Saturn te contacteren?
[ Voor 34% gewijzigd door Vin87 op 03-05-2013 15:48 ]
Ik heb misschien een probleem met mijn nexus 4. Als ik bel hoor ik heel veel ruis zodra degene met wie ik bel praat. Als diegene stil is, is er geen ruis. Is dit een bekend probleem? En is het op te lossen?
Heb m inmiddels, wat een fijn toestel! Ongelofelijk! Ik vond al1 het HTC toetsenbord fijner met de leestekens.
Bears and Bulls
Proficiat en welkom bij de club!mindcre8r schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:41:
Heb m inmiddels, wat een fijn toestel! Ongelofelijk! Ik vond al1 het HTC toetsenbord fijner met de leestekens.
Genoeg andere toetsenborden die je kunt installeren om daar iets aan te doen

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 03-05-2013 22:51 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ja i know, welke lijkt daar het meeste op? Oh en als ik iemand wil bellen had mijn HTC zeg maar een t9 dialer.. Kan je dat ook instellen op de Nexus?
Bears and Bulls
Vind de Nexus 4 een fijn toestel om mee te werken. De gladde achterkant vind ik iets vervelender omdat ik telkens bang ben dat hij me uit me handen glipt. De voorkant vind ik teveel reflecteren, erg vervelend in de zon.
Niemand anders inmiddels hitte problemen? Ik ben af en toe bang dat ik men vingers eraan verbrand.... Normaal met browsen wordt hij al flink warm, maar als hij dan ook nog opgeladen wordt, is het echt geen plezier meer om em in je handen te hebben
Heb de dialer al gevonden: reactiv
Bears and Bulls
Achterkant is inderdaad redelijk glad... Je kan er een skin overheen plakken zoals vele andere hebben gedaan, zodat ie wat stroever is (en 'beschermd') of kijken naar de bumper? Voorkant kan je ook oplossen met een skin.maniak schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:28:
Vind de Nexus 4 een fijn toestel om mee te werken. De gladde achterkant vind ik iets vervelender omdat ik telkens bang ben dat hij me uit me handen glipt. De voorkant vind ik teveel reflecteren, erg vervelend in de zon.
Toestel wordt bij mij ook warm... Maar zo warm dat ik mijn vingers er aan verband? Dat vind ik wel meevallen... Hij kan wel echt heet worden, dat het niet meer fijn is vasthouden (alleen een klein gedeelte, aan de bovenkant van de achterkant). Je kan proberen een nieuw toestel te krijgen, of die minder heet wordt is echter de vraag.Rub3s schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:50:
Niemand anders inmiddels hitte problemen? Ik ben af en toe bang dat ik men vingers eraan verbrand.... Normaal met browsen wordt hij al flink warm, maar als hij dan ook nog opgeladen wordt, is het echt geen plezier meer om em in je handen te hebben
Dag tweakers,
sinds vandaag heb ik mijn nexus 4 binnen, en wat me meteen opviel is dat je door het scherm de "touch sensoren" ziet zitten, althans ik denk dat dat het zijn? zie de foto voor een duidelijk beeld, je ziet in het scherm duidelijk een soort vierkantjes, heeft iedereen dit? je ziet het heel duidelijk bij fel licht (buiten).
verder is het een top toestel, lekker soepel.
nog 1 vraag, kan je de apps in de apptray niet ordenen oid? stomme vraag miss maar ik kom er maar niet achter.
sinds vandaag heb ik mijn nexus 4 binnen, en wat me meteen opviel is dat je door het scherm de "touch sensoren" ziet zitten, althans ik denk dat dat het zijn? zie de foto voor een duidelijk beeld, je ziet in het scherm duidelijk een soort vierkantjes, heeft iedereen dit? je ziet het heel duidelijk bij fel licht (buiten).
nog 1 vraag, kan je de apps in de apptray niet ordenen oid? stomme vraag miss maar ik kom er maar niet achter.

Verwijderd
voor 30 euro bestel je al een nieuwe achterkant 2! twee schroeven los draaien nieuwe achterkant erop en klaar.Michel_716 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:28:
Gister mijn Nexus weer ontvangen van MediaMarkt Nordhorn.
(Mijn achterkant was spontaan gaan barsten)
Ralf heeft hem opgestuurd en het viel niet onder de garantie. Vervolgens heeft die protest aangetekend maar ook dacht mocht niet helpen.
Kon hem laten repareren voor €89,- maar dat kunnen ze vergeten. LG krijgt geen enkele cent meer van me.
Nu een backcover erop en vind het wel prima zo. Nooit meer een achterkant van glas iig voor mij.
Verwijderd
heb ik ook last vanMadbee schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:33:
Dag tweakers,
[afbeelding]
Volgens mij kan dat niet, ze staan op alfabetische volgorde. Je kunt wel de apps op je homescreen ordenen en groeperen.Madbee schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:33:
Is bij meerdere mensen voorgekomen. Kwam waarschijnlijk doordat ie heel snel van koud naar warm ging of andersom. Maar dat hoort onder garantie te vallen.Michel_716 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 12:28:
Gister mijn Nexus weer ontvangen van MediaMarkt Nordhorn.
(Mijn achterkant was spontaan gaan barsten)
Ralf heeft hem opgestuurd en het viel niet onder de garantie. Vervolgens heeft die protest aangetekend maar ook dacht mocht niet helpen.
Kon hem laten repareren voor €89,- maar dat kunnen ze vergeten. LG krijgt geen enkele cent meer van me.
Nu een backcover erop en vind het wel prima zo. Nooit meer een achterkant van glas iig voor mij.
Dat is idd de touch sensorlaag. Bij sommige toestellen met lcd display zie je het bijna niet, bij andere weer wat duidelijker. Bij de Xperia Z bijvoorbeeld is het nog iets duidelijker te zien.Madbee schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:33:
Dag tweakers,
[afbeelding]
Waar haal jij die vandaan?Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:39:
[...]
voor 30 euro bestel je al een nieuwe achterkant 2! twee schroeven los draaien nieuwe achterkant erop en klaar.
Ik heb er namelijk altijd graag één ''op voorraad'' in huis
Dat is inderdaad de touch matrix die je ziet. Hebben wel meer telefoons, hangt af van de gebruikte techniek tijdens de constructie van het scherm.Madbee schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:33:
Dag tweakers,
Met de stock launcher niet voor zover ik weet. Maar je kunt een alternatieve launcher installeren die het wel zou kunnen. Om de Samsung Galaxy S2 van mijn vriendin staat om die reden Go Launcher, maar die zit nog op Gingerbread.nog 1 vraag, kan je de apps in de apptray niet ordenen oid? stomme vraag miss maar ik kom er maar niet achter.
Ik zou eens gaan kijken naar Nova Launcher en Apex Launcher. Dat zijn populaire alternatieve launchers die wellicht deze functionaliteit bieden. Zoek er eens naar of probeer ze gewoon
Na een aantal jaren iPhone gebruik eindelijk weer eens terug op het Android gebeuren. Mijn iPhone 4S was defect geraakt en via Coolblue een nieuwe gekregen. Helaas bleek daar een knop niet te werken. Dus gelijk weer een nieuwe en die had stof onder het scherm.
Inmiddels is de Nexus 4 in NL beschikbaar en de gok genomen om deze mee te nemen. Kreeg nog mooi 150 euro terug en een gratis bumper van LG erbij.
1e reactie is echt heel positief! Het scherm is iets matter qua kleur vergeleken bij de iPhone, maar het is echt een heel mooi scherm. De gehele afwerking van de telefoon heeft me ook echt positief verrast.
Ik heb ook even naar de Sony Xperia Z gekeken, maar deze was mij echt te groot. Het scheelt misschien niet heel veel, maar de Nexus voelt veel kleiner in de hand. Nu weer druk met het custimizen van het homescreen.
Geluidskwalitiet bij het bellen is mij ook goed bevallen. Hij is wel beter voelbaar in mijn broekzak ten opzichten van de iPhone, maar ik ben er helemaal blij mee. Alleen de camera is een achteruitgang en ik mis de fotostream. Maar dat lossen we wel op met dropbox.
Inmiddels is de Nexus 4 in NL beschikbaar en de gok genomen om deze mee te nemen. Kreeg nog mooi 150 euro terug en een gratis bumper van LG erbij.
1e reactie is echt heel positief! Het scherm is iets matter qua kleur vergeleken bij de iPhone, maar het is echt een heel mooi scherm. De gehele afwerking van de telefoon heeft me ook echt positief verrast.
Ik heb ook even naar de Sony Xperia Z gekeken, maar deze was mij echt te groot. Het scheelt misschien niet heel veel, maar de Nexus voelt veel kleiner in de hand. Nu weer druk met het custimizen van het homescreen.
Geluidskwalitiet bij het bellen is mij ook goed bevallen. Hij is wel beter voelbaar in mijn broekzak ten opzichten van de iPhone, maar ik ben er helemaal blij mee. Alleen de camera is een achteruitgang en ik mis de fotostream. Maar dat lossen we wel op met dropbox.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
GrazendeKoe schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:13:
Ik heb misschien een probleem met mijn nexus 4. Als ik bel hoor ik heel veel ruis zodra degene met wie ik bel praat. Als diegene stil is, is er geen ruis. Is dit een bekend probleem? En is het op te lossen?
Thanks, ik stoor me er na een paar dagen al bijna niet meer aan, alleen onder fel zonlicht zie je het goed.Ultraman schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:15:
[...]
Dat is inderdaad de touch matrix die je ziet. Hebben wel meer telefoons, hangt af van de gebruikte techniek tijdens de constructie van het scherm.
[...]
Met de stock launcher niet voor zover ik weet. Maar je kunt een alternatieve launcher installeren die het wel zou kunnen. Om de Samsung Galaxy S2 van mijn vriendin staat om die reden Go Launcher, maar die zit nog op Gingerbread.
Ik zou eens gaan kijken naar Nova Launcher en Apex Launcher. Dat zijn populaire alternatieve launchers die wellicht deze functionaliteit bieden. Zoek er eens naar of probeer ze gewoon
Het kan idd blijkbaar niet met de stock launcher, ik wen wel aan deze menu's want ik heb altijd het gevoel dat Apex en dergelijke de accu meer belasten dan de stock launcher.
mijn vorige One X was ook volledig custom en de drain was best hoog, daarom wil ik hem zo lang mogelijk "naturel" houden.
@ arjen, dit lijkt me nogal een probleem ja, garantie?
Zit nu al een tijdje te kijken hoe ik bij mijn bestanden kan komen... Geen mass storage is echt een gemis. Is dit op een of andere manier nog te activeren? Eventueel (het liefst eigenlijk) via de recovery.
Airdroid werkt maar dat werkt niet zo heel lekker en zo hoor je niet bij je bestanden te komen..
Een FTP server installeren is dan nog handiger mijn inziens, maar wat nou als je android niet wil of KAN booten, als je gewoon even clean bij je bestanden wil komen via de recovery, geen optie? Moet dan heel een werkende android installatie regelen?
Daarbij vraag ik me eigenlijk af hoe die android encryptie werkt, als ik alles versleutel, maar een andere rom installeer blijft alles encrypted neem ik aan en dan kan de nieuwe rom gewoon nog bij de bestanden in de emulated sdcard?
Airdroid werkt maar dat werkt niet zo heel lekker en zo hoor je niet bij je bestanden te komen..
Een FTP server installeren is dan nog handiger mijn inziens, maar wat nou als je android niet wil of KAN booten, als je gewoon even clean bij je bestanden wil komen via de recovery, geen optie? Moet dan heel een werkende android installatie regelen?
Daarbij vraag ik me eigenlijk af hoe die android encryptie werkt, als ik alles versleutel, maar een andere rom installeer blijft alles encrypted neem ik aan en dan kan de nieuwe rom gewoon nog bij de bestanden in de emulated sdcard?
je kan steeds aan je bestanden door hem aan een computer te hangen. via recovery heb ik geen idee hoe het werkt...
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
In de recovery kan je wel via adb je bestanden wel naar je pc kopiëren. dus het kan zeker wel.
Wat is er mis met MTP dan? Werkt net zo goed hier en "veiliger" voor je data dan directe mass storage.TWeaKLeGeND schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:51:
Zit nu al een tijdje te kijken hoe ik bij mijn bestanden kan komen... Geen mass storage is echt een gemis
MTP werkt ten eerste alleen als je toestel geboot is (in android), en dat kan of wil je niet altijd doen.
Daarnaast is het niet zo betrouwbaar heb ik gemerkt, het is niet voor niks media oriented, ik kreeg een zipje niet normaal over, pas na een rename naar .mp3 en op pc weer .zip maken kwam dat goed. Ook de weergave van wat er nou precies aan bestanden is, komt hier waardeloos over, tijdens kopieren is browsen op je toestel via de verkenner vrij moeilijk, en als ik even wil kijken hoeveel data er totaal op mijn toestel staat om te controleren of alles goed is overgekomen is dat onmogelijk, ik kan niet even alles selecteren en op eigenschappen klikken om te zien hoeveel files en hoe groot ze zijn. Heel veel nadelen met 1 voordeel, dat de data die op je toestel staat veiliger is, maar goed backups maken word er wel aanzienlijk moeilijker door.
Wil je even een nieuwe rom installeren om dat de oude raar doet of helemaal niet boot, kan je niet ff micro sd eruit halen, kan je niet ff naar recovery en mass storage aangooien, nee je moet een pc hebben met drivers adb etc en dan bestand pushen.. allemaal te doen, maar wel jammer. Werkt USB OTG nu wel via recovery om DIT probleem te verhelpen?
Het is vergeefse hoop, maar alsjeblieft alsjeblieft google, geef me weer volledige hardware/software onafhankelijke controle over mijn files en introduceer een micro sd slot in de nexus 5
TLDR: MTP is heel erg buggy in mijn ervaring met elk toestel op elke pc
Daarnaast is het niet zo betrouwbaar heb ik gemerkt, het is niet voor niks media oriented, ik kreeg een zipje niet normaal over, pas na een rename naar .mp3 en op pc weer .zip maken kwam dat goed. Ook de weergave van wat er nou precies aan bestanden is, komt hier waardeloos over, tijdens kopieren is browsen op je toestel via de verkenner vrij moeilijk, en als ik even wil kijken hoeveel data er totaal op mijn toestel staat om te controleren of alles goed is overgekomen is dat onmogelijk, ik kan niet even alles selecteren en op eigenschappen klikken om te zien hoeveel files en hoe groot ze zijn. Heel veel nadelen met 1 voordeel, dat de data die op je toestel staat veiliger is, maar goed backups maken word er wel aanzienlijk moeilijker door.
Wil je even een nieuwe rom installeren om dat de oude raar doet of helemaal niet boot, kan je niet ff micro sd eruit halen, kan je niet ff naar recovery en mass storage aangooien, nee je moet een pc hebben met drivers adb etc en dan bestand pushen.. allemaal te doen, maar wel jammer. Werkt USB OTG nu wel via recovery om DIT probleem te verhelpen?
Het is vergeefse hoop, maar alsjeblieft alsjeblieft google, geef me weer volledige hardware/software onafhankelijke controle over mijn files en introduceer een micro sd slot in de nexus 5
TLDR: MTP is heel erg buggy in mijn ervaring met elk toestel op elke pc
[ Voor 35% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 09-05-2013 13:27 ]
Kan je ook hele geheugen in 1 command naar je pc pushen of moet je elk bestand 1 voor 1 doen?stardusk schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 10:49:
In de recovery kan je wel via adb je bestanden wel naar je pc kopiëren. dus het kan zeker wel.
Als iemand zijn telefoon eens een keer flink warm wordt, zou die eens met de app 'System tweaks' de temperatuur van de cpu kunnen meten?
Als hij bij mij flink warm wordt, is hij 80+ graden.... waarschijnlijk niet de bedoeling.
Als hij bij mij flink warm wordt, is hij 80+ graden.... waarschijnlijk niet de bedoeling.
Idle: rond de 30 graden
Internetten met Chrome bèta: kleine 50 graden
Slimport en laden: 65 graden
Warmste temperatuur die ik heb gezien is net boven de 70 graden. Wanneer wordt jouw toestel 80+?
Warmste temperatuur die ik heb gezien is net boven de 70 graden. Wanneer wordt jouw toestel 80+?
Weet iemand de correcte instellingen voor mms te ontvangen bij proximus.
Verzenden lukt probleemloos maar de te ontvangen mmsjes belanden steeds in mijn mailbox..
Verzenden lukt probleemloos maar de te ontvangen mmsjes belanden steeds in mijn mailbox..
Ik zit al een hele tijd te denken aan een N4 als mn volgende phone, maar bedacht me opeens: waarom geen (2e) hands One X?
Een 2e hands HOX 32gb heb je voor 280-310 euro, een N4 16gb uit duitsland voor 370.
Ik vind de N4 echt een nice toestel, met goede specs en een nette prijs maar lees toch ook wel redelijk wat probleempjes hier in dit topic. De HOX heeft ook goede specs, net wat minder dan N4 uiteraard maar ben niet echt iemand die gaat gamen op zn mobiel, en inmiddels zowel nieuw als 2e hands ook wel een aardige prijs.
Iemand duidelijke pro's of con's voor 1 van deze foons? (gezien ik dit in het N4 topic post zullen de reacties wel wat biased zijn, maargoed alle info is welkom
)
Een 2e hands HOX 32gb heb je voor 280-310 euro, een N4 16gb uit duitsland voor 370.
Ik vind de N4 echt een nice toestel, met goede specs en een nette prijs maar lees toch ook wel redelijk wat probleempjes hier in dit topic. De HOX heeft ook goede specs, net wat minder dan N4 uiteraard maar ben niet echt iemand die gaat gamen op zn mobiel, en inmiddels zowel nieuw als 2e hands ook wel een aardige prijs.
Iemand duidelijke pro's of con's voor 1 van deze foons? (gezien ik dit in het N4 topic post zullen de reacties wel wat biased zijn, maargoed alle info is welkom
[ Voor 12% gewijzigd door Het Vosje op 12-05-2013 17:31 ]
Verwijderd
Het allergrootste voordeel van de N4 is het feit dat stock Android op draait. Dit zorgt ervoor dat je Android ervaart zoals het bedoelt is; geen onnodige menu's en onduidelijkheden zoals je meer hebt met Sense op de One X. Daarnaast ben je gegarandeerd van de nieuwste Androidversies op de N4, en ik durf nu al te zeggen dat de N4 langer ondersteund gaat worden dan de One X. Erg belangrijk in mijn optiek! Maar de One X is natuurlijk ook geen verkeerd toestelletjeHet Vosje schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:29:
Ik zit al een hele tijd te denken aan een N4 als mn volgende phone, maar bedacht me opeens: waarom geen (2e) hands One X?
Iemand duidelijke pro's of con's voor 1 van deze foons? (gezien ik dit in het N4 topic post zullen de reacties wel wat biased zijn, maargoed alle info is welkom)
voor 370 heb je een nieuw toestel met betere hardware wat meestal dus toch voor de toekomst veiliger is. Als je de htc One x nieuw koopt is hij nog steeds 400 euro. 2de hands is hij uiteraard goedkoper maar dan zit je met een 2de hands toestel iets dat ik niet zo meteen zou durven. (maar goed ik ben dan ook een bange kip.)Het Vosje schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:29:
Iemand duidelijke pro's of con's voor 1 van deze foons? (gezien ik dit in het N4 topic post zullen de reacties wel wat biased zijn, maargoed alle info is welkom)
uiteraard het hele stock android is een voordeel maar Sense is ook mooi.
Nu zou ik wel direct de 32 gb opslag van de htc op mijn nexus willen hebben. Net als de behuizing (ja dat glas is mooi maar zo breekbaar en zo veel vingerafdrukken!)
Ik weet dat hier veel probleempjes staan maar heb er zelf nog geen enkel gehad. (neemt een houten bank vast) En die zullen er met de htc vast ook wel zijn!
Ook is de batterij van de Nexus echt goed. (ondanks alles dat je leest) Ik haal er tegenwoordig 3 dagen uit en dat is vooral doordat hij 's nachts als je de wifi uitzet gewoon 0% accu gebruikt! Gemiddeld haal ik iets meer dan 3 uur screen on time
ik twijfelde sterk tussen deze 2 toestellen maar de snellere gpu en het grotere ram gaven voor mij de doorslag.
I7-7700k - Radeon HD 7950 Crossfire - 16 GB Ram - 512 GB SSD - Antec Nine Hunderd
Vaak bij het opladen en als er een aantal apps openstaan (o.a. de Dolphin browser). Gisteravond haalde ik weer een nieuw record: 92 graden. Ding was amper vast te pakkenVin87 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:49:
Idle: rond de 30 graden

Vraag me dat over een paar dagen nog eens, dan is de N4 die ik voor mijn vrouw besteld heb binnenHet Vosje schreef op zondag 12 mei 2013 @ 17:29:
Heb zelf een One X. Ik kan je wel vertellen dat het One X topic ook vol staat met problemen, dus dat lijkt me geen punt om je beslissing vanaf te laten hangen.
Mij lijken de updates van de N4 een groot voordeel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zeer gecharmeerd ben van Sense! Wat andere mensen er ook van mogen vinden, het biedt een aantal zeer nuttige toevoegingen (waarvan contacten uit diverse bronnen samenvoegen een heel goede is). Daarnaast denk ik dat de One X een betere camera heeft en waarschijnlijk een iets mooier scherm en een FM radio.
Ik zal er over een aantal dagen eens op terugkomen als ik ze heb kunnen vergelijken als je dat op prijs stelt.
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Kale android lijkt me zeker wat om een keer te ervaren, hoewel ik Sense ook een vrij prima skin vind. De updates en ondersteuning zijn wel relaxt ja, hoewel de community er met customroms er tot nog toe ook voor zorgt dat je ook met oudere foons nieuwe features kan gebruiken.Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 19:39:
[...]
Het allergrootste voordeel van de N4 is het feit dat stock Android op draait. Dit zorgt ervoor dat je Android ervaart zoals het bedoelt is; geen onnodige menu's en onduidelijkheden zoals je meer hebt met Sense op de One X. Daarnaast ben je gegarandeerd van de nieuwste Androidversies op de N4, en ik durf nu al te zeggen dat de N4 langer ondersteund gaat worden dan de One X. Erg belangrijk in mijn optiek! Maar de One X is natuurlijk ook geen verkeerd toestelletje
Het extra ram is zeker een voordeel. GPU is leuk maar zoals vermeld ben ik niet echt een mobiele gamer. Batterijduur zal ik er sowieso op vooruit gaan, mn huidige heb ik alweer dik 2.5 jaar en die batterij kan ik halverwege de dag alweer bijladenBavardia schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:47:
[...]
voor 370 heb je een nieuw toestel met betere hardware wat meestal dus toch voor de toekomst veiliger is. Als je de htc One x nieuw koopt is hij nog steeds 400 euro. 2de hands is hij uiteraard goedkoper maar dan zit je met een 2de hands toestel iets dat ik niet zo meteen zou durven. (maar goed ik ben dan ook een bange kip.)
uiteraard het hele stock android is een voordeel maar Sense is ook mooi.
Nu zou ik wel direct de 32 gb opslag van de htc op mijn nexus willen hebben. Net als de behuizing (ja dat glas is mooi maar zo breekbaar en zo veel vingerafdrukken!)
Ik weet dat hier veel probleempjes staan maar heb er zelf nog geen enkel gehad. (neemt een houten bank vast) En die zullen er met de htc vast ook wel zijn!
Ook is de batterij van de Nexus echt goed. (ondanks alles dat je leest) Ik haal er tegenwoordig 3 dagen uit en dat is vooral doordat hij 's nachts als je de wifi uitzet gewoon 0% accu gebruikt! Gemiddeld haal ik iets meer dan 3 uur screen on time
ik twijfelde sterk tussen deze 2 toestellen maar de snellere gpu en het grotere ram gaven voor mij de doorslag.

Heb mn huidige ook 2ehands, via Tweakers durf ik een stuk meer elektronica te kopen dan via marktplaats oid.
Dat stel ik zeker op prijs, gezien het 1 van deze 2 toestellen gaat wordenGugger schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:57:
[...]
Vraag me dat over een paar dagen nog eens, dan is de N4 die ik voor mijn vrouw besteld heb binnen
Heb zelf een One X. Ik kan je wel vertellen dat het One X topic ook vol staat met problemen, dus dat lijkt me geen punt om je beslissing vanaf te laten hangen.
Mij lijken de updates van de N4 een groot voordeel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook zeer gecharmeerd ben van Sense! Wat andere mensen er ook van mogen vinden, het biedt een aantal zeer nuttige toevoegingen (waarvan contacten uit diverse bronnen samenvoegen een heel goede is). Daarnaast denk ik dat de One X een betere camera heeft en waarschijnlijk een iets mooier scherm en een FM radio.
Ik zal er over een aantal dagen eens op terugkomen als ik ze heb kunnen vergelijken als je dat op prijs stelt.
Lastige keuze gezien het beide gewoon prima toestellen zijn voor het geld, daarom twijfel ik ook zo dus het zullen waarschijnlijk de kleine specifieke puntjes zijn die de doorslag gaan geven

Twitter, whatsapp, facebook etc contacten kan je op de nexus 4 ook samenvoegen. Ik neem aan dat je dat bedoeld?Gugger schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:57:
[...]
Wat andere mensen er ook van mogen vinden, het biedt een aantal zeer nuttige toevoegingen (waarvan contacten uit diverse bronnen samenvoegen een heel goede is).
Even een vraagje... hoe groot is de kans dat google een nieuwe nexus smartphone lanceert deze google I/O? Ze doen dat toch bij mijn weten bij iedere nieuwe release van Android?
[ Voor 25% gewijzigd door Chip. op 13-05-2013 17:22 ]
als jij het weet... hier aantal roddels..Wouser schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:22:
Even een vraagje... hoe groot is de kans dat google een nieuwe nexus smartphone lanceert deze google I/O? Ze doen dat toch bij mijn weten bij iedere nieuwe release van Android?
http://www.androidworld.n...-2013-deel-1-androidhome/
http://www.androidworld.n...ial&utm_campaign=wordtwit

http://www.allaboutphones...us-4-uit-de-schappen.html
[ Voor 19% gewijzigd door mucuracat op 13-05-2013 17:31 ]
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
En hier ontkennen ze alvast alles :mucuracat schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:29:
[...]
als jij het weet... hier aantal roddels..
http://www.androidworld.n...-2013-deel-1-androidhome/
http://www.androidworld.n...ial&utm_campaign=wordtwit
![]()
http://www.allaboutphones...us-4-uit-de-schappen.html
nieuws: 'Geen grote productaankondigingen en software-updates op Google I/O'
It's a conspiracy I tell you !
Om überhaupt FaceBook contacts in je Google contacts te kunnen laden heb je dan weer een 3rd party app nodig (bv. HaxSync for Facebook)T homass schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:19:
[...]
Twitter, whatsapp, facebook etc contacten kan je op de nexus 4 ook samenvoegen. Ik neem aan dat je dat bedoeld?
[ Voor 24% gewijzigd door agoNITE op 13-05-2013 17:36 ]
dubbel
[ Voor 96% gewijzigd door agoNITE op 13-05-2013 17:36 ]
Speculeren is altijd leuk! Maar mijn verwachting is dat ze een 32GB versie aankondigen, wellicht met LTE. Een Nexus 5 geloof ik nog niet in, daarvoor is het nog te vroeg in mijn ogen. Het is tenslotte nog steeds een (zo goed als) high-end toestel. Alleen de resolutie kan een kleine bump krijgen en de processor kan marginaal sneller gemaakt worden, niet echt spannend te noemen...Wouser schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:22:
Verwijderd
Miniem, hoogstens een lte/32gb upgrade idd, maar zelfs daar zou ik niet van uit gaan. Verheug me wel op Android 4.3 dat (waarschijnlijk) aangekondigd gaat worden! Meteen beschikbaar voor de N4 uiteraardWouser schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:22:
Krijg hier net een update binnen voor de store: http://t.co/WoQQLu4xwQ
[ Voor 40% gewijzigd door Snake op 13-05-2013 22:46 ]
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Da's dan toch ook laat. Update is al vanaf midden april aan het uitrollen.Snake schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:45:
Krijg hier net een update binnen voor de store: http://t.co/WoQQLu4xwQ
Ben erg benieuwd of ze een nieuwe Nexus aankondigen.
Ik ga ook voor de 32Gb / LTE versie.
Geen problemen mee. Al had de 32Gb wel lekker geweest ipv 16Gb.
Resolutie interesseert me niet echt. Mijn vriendin heeft een Xperia Z en merk niet eens
het verschil in resolutie
Ik ga ook voor de 32Gb / LTE versie.
Geen problemen mee. Al had de 32Gb wel lekker geweest ipv 16Gb.
Resolutie interesseert me niet echt. Mijn vriendin heeft een Xperia Z en merk niet eens
het verschil in resolutie
ik heb liever onze resolutie. Anders is dat toch maar overbodig accu slurpen + meer power nodig voor hetzelfde van de soc
Neen, dit is nog eens een nieuwe, kijk eens, eerst was het groen (1 maand geleden), en nu dit...TheCeet schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:44:
[...]
Da's dan toch ook laat. Update is al vanaf midden april aan het uitrollen.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ik heb die knopjes voor Apps - Games - Music niet. Maar Music is sowieso in de Benelux nog niet beschikbaar bij mijn weten. En Games zal pas tijdens de Google I/O gereleased worden, toch?Snake schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:29:
Neen, dit is nog eens een nieuwe, kijk eens, eerst was het groen (1 maand geleden), en nu dit...
Games in de Play Store app is niets meer dan een snelkoppeling naar games die al in de Play Store staan. Staat los van Play Games wat mogelijk op de komende Google I/O released gaat worden.Haay schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:44:
[...]
Ik heb die knopjes voor Apps - Games - Music niet. Maar Music is sowieso in de Benelux nog niet beschikbaar bij mijn weten. En Games zal pas tijdens de Google I/O gereleased worden, toch?
Grappig, nu heb ik dat knopje Games ook, en daarnaast een knopje Keuze van de redactie.agoNITE schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:59:
Games in de Play Store app is niets meer dan een snelkoppeling naar games die al in de Play Store staan. Staat los van Play Games wat mogelijk op de komende Google I/O released gaat worden.
Music is al een tijdje uit ze in Belgie...Haay schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:44:
[...]
Ik heb die knopjes voor Apps - Games - Music niet. Maar Music is sowieso in de Benelux nog niet beschikbaar bij mijn weten. En Games zal pas tijdens de Google I/O gereleased worden, toch?
ik heb het niet echt gemerkt bij mij, maar het kan zijn dat de andere kant via een VoIP verbinding komt en dan hebben ze een techniek dat hij bij geen spraak geheel stopt met zenden (scheelt weer bandbreedte) waardoor jij dus een geheel stille verbinding van de andere kant hebt.GrazendeKoe schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:13:
Hallo heren, komt het ook bij jullie voor als jullie nokia oordopjes gebruiken dat Google Now nonstop activeert?
Hoe zinvol is het nu nog deze telefoon aan te schaffen? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe telefoon: ongeveer 4,5 inch, 720P, quadcore en een goede camera. Dan voldoet de Nexus dus.
Ik heb me ook verdiept in de chinaphones, maar de toestellen met een vergelijkbare processor zijn bijna net zo duur als de nexus (uit Duitsland).
Ik heb me ook verdiept in de chinaphones, maar de toestellen met een vergelijkbare processor zijn bijna net zo duur als de nexus (uit Duitsland).
Als hij voldoet is het al zinvol genoeg lijkt me.
Tevens worden Nexus-toestellen vaak nog lang ondersteund en je bent zeker van updates.
'nog' ? zo oud is hij toch nog niet.. 1/2 jaartje!!greatgonzo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:34:
Hoe zinvol is het nu nog deze telefoon aan te schaffen? Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe telefoon: ongeveer 4,5 inch, 720P, quadcore en een goede camera. Dan voldoet de Nexus dus.
let er op dat de camera gewoon goed is. Niet super ofzo.
Verder echt een SUPER toestel.
Snap al dat gedoe over de camera niet.. Hij heeft een camera, die voldoet aan de eisen om foto's te maken, met een normale kwaliteit. Als je zo nodig hele hoge kwaliteit foto's wil maken, koop dan geen telefoon maar gewoon gelijk een camera:)
ik snap dat wel. Telefoon heb je altijd bij, dus leuk om even snel een shot te maken als je op een leuke plek bent of bv op een festival, cafétje. Camera neem ik alleen mee als ik echt een dagje weg ga (of langer).Hallodokter schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:57:
Snap al dat gedoe over de camera niet.. Hij heeft een camera, die voldoet aan de eisen om foto's te maken, met een normale kwaliteit. Als je zo nodig hele hoge kwaliteit foto's wil maken, koop dan geen telefoon maar gewoon gelijk een camera:)
Hij staat bij mij niet op nr. 1 in de lijst qua belangrijkheid, maar toch wel op nr 5 of 6 in de top 10.
Als ik foto's zie van een galaxy s3 dan is dat toch echt wel stukken beter.
ik snap het wel. En als je op gsmarena echt de foto's gaat vergelijken zie je dat de nexus 4 het echt niet zo goed doet.Hallodokter schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:57:
Ik ken veel mensen die zeggen het moet allemaal in 1 apparaat dus geen aparte camera meer willen. En dan voldoet de nexus 4 gewoon niet. (nu goed degene die dat zegt vindt enkel de 808 pureview goed genoeg maar die draait op symbian dus dat is ook geen optie)
Voor mij is het genoeg maar ik begrijp dat het voor andere mensen een afknapper is
Inmiddels beide toestellen aardig kunnen vergelijken side-by-side. Eerlijk gezegd ben ik er niet uit welke ik je nu moet aanradenHet Vosje schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:44:
[...]
Dat stel ik zeker op prijs, gezien het 1 van deze 2 toestellen gaat worden![]()
Lastige keuze gezien het beide gewoon prima toestellen zijn voor het geld, daarom twijfel ik ook zo dus het zullen waarschijnlijk de kleine specifieke puntjes zijn die de doorslag gaan geven
De N4 heeft wat mij betreft een iets prettiger gevoel in de hand, met name omdat hij iets dikker is. In je broekzak is het echter weer net andersom. Ik vind de telefoons allebei mooi en verzorgd vormgegeven. Ik kan niet zeggen welke ik mooier vind. Zonder hoesje is dat de One X. Stop je echter een case om, dan is de One X een hork, waar de N4 met de officiële case nog steeds erg mooi is.
Verder is de N4 supersnel en snappy met de kale Android, echt een genot! Daarentegen miste ik bij het instellen echt de contact opties die Sense je biedt op de HTC. Dit uiteindelijk met een losse app wel opgelost, maar het contactmanagement van HTC is zeker beter.
Ware het hierbij gebleven, dan was mijn voorkeur welhaast zeker naar de N4 uitgegaan, zeker als je daar de Google ondersteuning bij in gedachten houdt. Er zijn echter 2 punten die ik op mijn One X dusdanig beter vind, dat ik de 2 als totaalconcept toch gelijkwaardig acht. Ten eerste kan het scherm van de Nexus niet in de schaduw staan van dat van mijn One X. Dan bedoel ik niet de kijkhoeken of de pixeldichtheid, maar de kleurechtheid en het contrast. Naast de One X zien kleuren er op de N4 maar flets en vaal uit, waar ze op de One X van het scherm spatten (zonder hierbij onecht te worden zoals Amoled schermen). Ik begrijp van internet dat dit met name in de calibratie van het scherm zit en dat dit met apps opgelost kan worden, maar root is dan wel vereist. Ik heb nog niet in volle zon kunnen testen, maar ik kan me voorstellen dat het One X scherm dan nog een grotere afstand neemt.
Het tweede punt is de camera. Hoewel het verschil hierbij niet dag en nacht is zoals met het scherm, is de One X ook op dit vlak duidelijk de betere. Als je dit belangrijk vind (ik ben zo iemand), dan weet ik niet of de Nexus 4 wel het toestel voor je is.
Verder had ik nog wat kleine irritaties bij de Nexus 4. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk een MP3 als ringtone te selecteren, dan moet je die eerst in een speciale map zetten. Op Sense kun je gewoon elke MP3 selecteren. Dit soort dingen zijn niet zo'n groot probleem voor tweakers, maar mijn vrouw snapt niet (en terecht) waarom dit zo omslachtig moet.
Kortom; het zijn beide nog steeds prima toestellen waar je niet echt mis mee kunt gaan. Hou je van puur Android, snelle updates en glas, kies dan de Nexus 4. Vind je het beste scherm of een (redelijk) goede camera belangrijker dan dat, wellicht zal je dan gelukkig worden met de One X.
Hopelijk heb je hier wat aan. Als ik momenteel zelf de keuze zou moeten maken, dan had ik het nog zo net niet geweten, maar als de schermcalibratie van de N4 gefixt wordt had ik denk ik uiteindelijk die gekozen en de camera voor lief genomen.
Iemand al iets vernomen over de mogelijk nieuwe versie van de Nexus 4?
Super, thanks Gugger!
De snelheid/snapppiness van de N4 was wat me vooral aantrok, uiteraard naast de andere USPs van het toestel. Is deze echt VEEL beter dan de One X of gewoon net wat gelikter? Ik kom nu van een relatief oude foon met customrom dus qua snelheid ga ik er sowieso flink op vooruit.
Heb opzich weinig tegen de Sense schil (alleen maar HTC smartphones gehad so far), hoewel ik niet echt gebruik maak van de uitgebreide contact-synchronisatie opties, dus kan daar zeker mee leven tov. een kale android van de N4.
Jammer dat het scherm en de camera zo tegenvallen van de N4, maar ik begrijp dat de batterij van de N4 dan wel weer langer meegaat.
Lastiglastig, beide foons zullen geen slechte keuze zijn lijkt me. Maar ik was al een beetje '

Zal het topic nu niet meer vervuilen met mn getwijfel, hopelijk kan ik over niet al te lange tijd hier (of in t One X topic
[YouTube: http://youtu.be/CiPwdxPEyz8]
heb zelfde probleem als toegevoegde filmpje
heb zelfde probleem als toegevoegde filmpje
[ Voor 63% gewijzigd door mucuracat op 16-05-2013 23:23 ]
Scherm? Iets mee mis? Het scherm vind ik juist primaHet Vosje schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:29:
Jammer dat het scherm en de camera zo tegenvallen van de N4, maar ik begrijp dat de batterij van de N4 dan wel weer langer meegaat.

De camera is inderdaad maar gemiddeld. Maar doet wat hij moet doen.
Verwijderd
Inderdaad, de Nexus 4 heeft een prachtig scherm, die van de One X is alleen nèt wat beter!Ultraman schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 23:55:
[...]
Scherm? Iets mee mis? Het scherm vind ik juist prima
De camera is inderdaad maar gemiddeld. Maar doet wat hij moet doen.
Verwijderd
http://www.androidpolice....ne-10th-with-android-4-3/
Aha! Zeer interessant, de witte versie is best nice
Aha! Zeer interessant, de witte versie is best nice
Als je ze niet naast elkaar hebt liggen ben je inderdaad geneigd dat te denken. Heb je dat wel dan is het scherm van One X echt beduidend beter (of mijn N4 heeft een exemplarisch slecht scherm).Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 00:03:
[...]
Inderdaad, de Nexus 4 heeft een prachtig scherm, die van de One X is alleen nèt wat beter!
Even een vraag.
Is het makkelijk om de achterkant van de telefoon los te maken en opnieuw te plaatsen?
Mijn Nexus 4 is enige tijd geleden gerepareerd en de achterkant zit er niet helemaal netjes op...
Is het makkelijk om de achterkant van de telefoon los te maken en opnieuw te plaatsen?
Mijn Nexus 4 is enige tijd geleden gerepareerd en de achterkant zit er niet helemaal netjes op...
Is best makkelijk ja.Jelmar1990 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 11:50:
Even een vraag.
http://www.ifixit.com/Teardown/Nexus+4+Teardown/11781/1
Wat voor ervaring hebben jullie met het fullscreen afspelen van video's die op Tweakers geplaatst worden. Hierbij gebruik ik de Chrome/Chrome Beta browser. Bij mij lukt het niet om fullscreen af te spelen als je op de betreffende knop klikt. Het wordt dan gewoon in hetzelfde venster afgespeeld zonder op fulsscreen over te schakelen. Je krijgt dan snel de melding "Press escape to exit fullscreen". De enige browser die de tweakers.net video's goed afspeelt is de nieuwe Opera Beta browser.
Is er overigens een methode om filmpjes niet in de browser maar via een externe programma af te laten spelen zoals MX player? Zo ja, hoe?
Is er overigens een methode om filmpjes niet in de browser maar via een externe programma af te laten spelen zoals MX player? Zo ja, hoe?
Let op:
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]
~~~[html]Berichten met prijsinformatie en/of levertijd hebben een eigen topic, <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531584/last">~~~[Google Nexus 4/LG Nexus] levertijden- en abonnemententopic</a> en horen niet in dit topic.<br>
Alles over accessoires voor de Nexus 4 hoort thuis in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1526439/last">Accessoires voor de Google Nexus 4 - LG Nexus</a>.~~~[/html]