[Serie] Game of Thrones Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 129 Laatste
Acties:
  • 779.651 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Joffrey was slecht en een rotzak, maar mijn haat naar Ramsey toe is nu veel intenser dan de haat die ooit voor Joffrey had. GOT kennede wordt hij de nieuwe koning van de Seven Kingdoms of hij overleeft het in ieder geval.

Maar ik hoop toch echt dat hij doodgaat, ik had gehoopt dat Theon zou ingrijpen, tegen zijn karakter in, maar helaas. Ik hoop dat Sansa toch maar dat kaars in de toren gaat aansteken, want ze moet daar weg.

Ben wel blij hoe het is afgelopen is in Dorne, ik denk dat de broer van Oberyn gewoon Eliarra oid opsluit en dat Jaime en Bron vrijgaan om oorlog met de Lannisters te voorkomen. (Zit hij trouwens in een rolstoel?)

GOT bewijst iig weer wel haar waarde; Ramsey is een rotzak en zo gedraagt hij zich ook. Geheel in karakter, niet plotseling zoetsappig zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door moh.moh op 18-05-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Nu we inmiddels weer een stukje verder zijn in seizoen 5. Wat mis ik de omzwervingen van Arya Stark met de door haar zo foutief ondergewaardeerde trouwe The Hound. Uiteraard moest er wel eens een einde aan komen. Maar naar dat duo heb ik die betreffende seizoenen met het meest plezier gekeken.

Merk, afgezien van uiteraard Peter Dinklage prachtige rol van Tyrion, dat het mij eigenlijk voor de rest van de verhaallijnen totaal niet uitmaakt of ze het nu wel of niet overleven.

Vraag me af of dat mede een gevolg is van de stijl van de schrijver. Overdaad schaadt. Als je maar aan de lopende band hoofdpersonen om laat leggen, dan wordt je immuun voor het schrikeffect. Maar veel lezers en kijkers van de GOT reeks houden daar nu juist van. Dus geheel persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moh.moh schreef op maandag 18 mei 2015 @ 14:23:
Joffrey was slecht en een rotzak, maar mijn haat naar Ramsey toe is nu veel intenser dan de haat die ooit voor Joffrey had. GOT kennede wordt hij de nieuwe koning van de Seven Kingdoms of hij overleeft het in ieder geval.

Maar ik hoop toch echt dat hij doodgaat, ik had gehoopt dat Theon zou ingrijpen, tegen zijn karakter in, maar helaas. Ik hoop dat Sansa toch maar dat kaars in de toren gaat aansteken, want ze moet daar weg.

Ben wel blij hoe het is afgelopen is in Dorne, ik denk dat de broer van Oberyn gewoon Eliarra oid opsluit en dat Jaime en Bron vrijgaan om oorlog met de Lannisters te voorkomen. (Zit hij trouwens in een rolstoel?)

GOT bewijst iig weer wel haar waarde; Ramsey is een rotzak en zo gedraagt hij zich ook. Geheel in karakter, niet plotseling zoetsappig zijn.
Bronn of Jaime, een van de twee, werd volgens mij geraakt door die dagger. Geheel in stijl van de Martells zou het maar zo kunnen dat die de pijp uit gaan door gif de komende tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:31:
[...]

Bronn of Jaime, een van de twee, werd volgens mij geraakt door die dagger. Geheel in stijl van de Martells zou het maar zo kunnen dat die de pijp uit gaan door gif de komende tijd
Afbeeldingslocatie: http://giant.gfycat.com/NeglectedThinHermitcrab.gif

Bronn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:22
Dat einde had dan ook weer echt niet gehoeven.. :F Van Baelish krijg ik echt geen hoogte, zou hij dan toch de Lannisters nog gaan 'volgen', wanneer hij heer van het noorden kan worden..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:23

Jebus4life

BE User

Ja die is er dus aan (gezien de exploten van vaderlief met gif) lijkt me... Zou spijtig zijn, Bronn is echt 1 van de beste personages in de serie.
*Ze laten het ook net iets te nadrukkelijk zien naar mijn gevoel om niks te zijn
Gynnad schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:18:
Dat einde had dan ook weer echt niet gehoeven.. :F Van Baelish krijg ik echt geen hoogte, zou hij dan toch de Lannisters nog gaan 'volgen', wanneer hij heer van het noorden kan worden..
Die wil chaos, hoe meer chaos hoe meer hij kan profiteren. Hij is al van een absolute nobody opgeklommen. Zoals Varys het in een eerder seizoen zei: Littlefinger was born without land, wealth and armies. He has acquired the first 2, how long before he has the army?

Inmiddels is hij dus regent van de Vale en is hij misschien op weg om Warden of the North te worden in plaats van de Bolton's als hij die Winterfell kan innemen. Plots heeft hij dan 2 van de 7 kingdoms onder controle, dat is verre van slecht...
De ruzie tussen Cercei & de Tyrell's kan hem nog eens goed uitkomen op die manier ...

[ Voor 67% gewijzigd door Jebus4life op 18-05-2015 19:23 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 14:36
Sansa viel me een beetje tegen moet ik zeggen. Eerst nog heel stoer tegen dat vrouwke en dan weer zo'n mak lammetje tegen Ramsay.

Oh en die Theon gaat nog eens Berserk! :)

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dit seizoen weer leuk aangezien ze meer en meer van de boeken afwijken. Ik heb helaas niet zoveel van seizoen 4 genoten als de vorige 3. Voor degenen die de boeken niet hebben gelezen, wacht maar even af tot de serie af is (zowel GoT als ASOIAF) voordat je besluit de boeken te lezen. Zo zul je het meeste genot aan beleven.

Ik vond de scene aan het eind met Sansa pijnlijker om te zien/horen dan de "Casa del Rape" van Crastor, terwijl de verkrachting van Crastor's dochters toch veel exlpicieter was. Ik hoop dat Littlefinger snel weer naar Winterfell teleport of dat Stannis snel aanvalt.

Ik vind het GEWELDIG hoe incompetent Cersei is. Nou zal ze het zowel met Dorne als de Tyrell's moeten uitvechten, dat betekent dat ze haar handen vol zal hebben aan die twee (no allies to suppert her, Tywin had haar al gewaarschuwd) terwijl de Boltons ook al zouden ze winnen van Stannis zich niet achter de verliezende partij zullen scharen. Hetzelfde geld voor Walder Frey. Dat betekent geen allies in the North of Riverlands. Geinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 16:40
mijn voorspelling voor de aflevering van volgende week :

Sansa vermoord Ramsay op een of andere manier en Theon neemt de schuld op zich in een poging om vergiffenis te krijgen voor zijn verraad van Huis Stark :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Theon stond al op springen volgens mij, had eigenlijk net 1 seconde voor de aftiteling wel verwacht dat je nog net zag dat hij zich niet meer kon inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:37
Hmm, over het algemeen vind ik dit seizoen toch maar wat zwakjes. Met de verhaallijn van Robb weg, de Hound eruit, Jaime in de marge en de introductie van die reli-fanaten zijn er niet zo veel verhaallijnen meer die mij echt boeien.

Overigens kan ik mij echt niet voorstellen dat Roose Bolton niet even tegen Ramsay heeft gezegd dat hij normaal moet doen met Sansa omdat ze van adel is en er nog genoeg mensen zijn die sympathy voor haar hebben.

@hieronder; dat gevoel had ik ook. Die scenes hadden een te hoge "xena: warrior princess" vibe

[ Voor 9% gewijzigd door cheiron op 18-05-2015 21:07 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat een rare scenes zijn dat in Dorne, het lijkt wel een andere, veel goedkopere show. Het gebanjer door de duinen van Bronn en Jamie, Mycella die 2 keer zou oud is geworden, de bizarre leegheid van het paleis en dat rare tentje van de Sands en dan dat knullige 'gevecht' tussen de twee partijen die stomtoevallig op hetzelfde moment arriveren bij hun gezamelijke doel. Het voldoet op geen enkele manier aan de hoge standaard die de show gezet heeft.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

justmike schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:16:
mijn voorspelling voor de aflevering van volgende week :

Sansa vermoord Ramsay op een of andere manier en Theon neemt de schuld op zich in een poging om vergiffenis te krijgen voor zijn verraad van Huis Stark :?
Ik verwacht precies andersom. Je ziet dat Sansa Theon verafschuwt hoe hij zich gedraagt als slaafje van Ramsay. Hierdoor heeft ie mogelijk moed gekregen, omdat ie weet dat Sansa nog in hem geloofd. Nu hij Sansa zo ziet met Ramsay gaat ie een keer knappen en valt Ramsay aan. Sansa wil proberen het goed te maken, maar kan het niet. Dan zoekt ze toevlucht bij Brienne, want bij de Boltons is inmiddels helemaal niet meer veilig voor haar. Sansa vraagt hulp aan Brienne om Theon te redden uit de handen van de Boltons wat uiteraard voor één van hen niet goed gaat aflopen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Gynnad schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:18:
Bealish doet precies alles wat ik verwacht, en ook het trouwen voor de boom is een mooi stukje symbol voor those watching the eyes of the forest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
IJzerlijm schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:58:
Mycella die 2 keer zou oud is geworden
We zijn dan ook al wat jaartjes verder sinds het vertrek van Mycella.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UPcmC7b.gif

Ik had goede hoop voor de Sand Snakes, maar dit is toch wel Power Ranger niveau. Best een anti-climax en ik had echt gehoopt op meer. Zo komt Dorne er bekaaid vanaf. Geen Westeros vs Dornish fighting style part 2 (in navolging van The Mountain vs The Viper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 20:58
De titel van dit seizoen is 'A Feast for Crows', ik merk er nog weinig van.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Wat ik wel gek vond is dat de Sands Myrcella wilde meenemen en niet gelijk probeerde te doden. Dat was immers het doel dood Myrcella en dan komt Cersei er achteraan. Ik verwacht trouwens dat zij keihard op haar bek gaat tegenover Olenna, immers zij was in staat Joffrey te vermoorden en daar verdenkt nog geen een ziel haar van; haar zoon zat zelfs als rechter bij de trial van Tyrion.

Tyrion bewees vandaag weer zijn waarde door de slavendravers te overtuigen hun naar Meereen? te brengen. Ik vind het wel gek dat de slaven drijvers niet eerst Mormont hebben getest in te kijken of hij wel echt zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
Gevecht was echt van een bedenkelijke niveau idd. Ik ben het met IJzerlijm eens dat de scenes in Dorne van een bedenkelijk niveau zijn.
Maar GOT is voor mij al vrij lang niet meer zo spannend. Er zijn gewoon teveel verhaallijnen om je echt te boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:12
Gevecht was idd erg matig net als dieptepunt het stuk hierboven in de gif. Bronn was zooo traag..

Theon snapped nog wel maar legt dan het loodje denk ik. Die Ramsey is een te grote klootzak om nu al vermoord te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik hoop dat Olenna Cersei gaat bitchslappen door tussen neus en lippen het publiek geheim te laten ontvallen bij Brother Lancel en zijn religekkies (ofwel Cersei die het met Jaime doet aka incest) Eens zien wat ze dan een grotere zonde vinden: Margaery die als koningin en zus haar broer vrij wil krijgen en een leugentje om bestwil ophangt of Cersei die het met Jaime gedaan heeft en bastaardkids geproduceerd heeft die geen legitieuze claim voor de troon hebben. Verder hoop ik dat Bastard Bolton gevierendeeld wordt o.i.d. aan elke kant eentje: Sansa, Theon, Stannis èn Brienne ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 14:44

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zoals het nu in Dorne gaat wijkt ook compleet af van het boek...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Mx. Alba schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:54:
Ik heb het boek niet gelezen maar tot nu toe vind ik dit seizoen maar traag en saai. En zoals eerder aangegeven zijn de vecht scenes in Dorne ook niet om naar huis te schrijven.

Vroegah keek ik nog uit naar de volgende aflevering maar tot mijn verbazing was ik vandaag helemaal vergeten dat GOT alweer online stond.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben echt zwaar teleurgesteld. De wijzigingen t.o.v. het boek pakken niet echt goed uit met het gedoe in Dorne als technisch hoogstandje. Maar het dieptepunt was de slotscene van deze aflevering, walgelijk en onnodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Cocytus op 18-05-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mandrake466 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:01:
[...]

Ik heb het boek niet gelezen maar tot nu toe vind ik dit seizoen maar traag en saai. En zoals eerder aangegeven zijn de vecht scenes in Dorne ook niet om naar huis te schrijven.

Vroegah keek ik nog uit naar de volgende aflevering maar tot mijn verbazing was ik vandaag helemaal vergeten dat GOT alweer online stond.
Dit.

Ik heb nu een beetje een zelfde gevoel als ik had bij seizoen 4 van The Walking Dead: whatever.

Er moet echt heel snel wat tempo in komen nu, anders zou dit zo maar eens het laatste seizoen GoT voor mij kunnen zijn. :/

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Stelletje verwende en zeurende pubers... het is ook nooit goed! :+
Dan is het te traag, dan gebeurt er weer niks en zijn scènes onnodig schokkend.
Accepteer de serie zoals die is en laat de boeken er buiten en je kunt er een heel stuk meer van genieten.

Okay, ik vind de sandsnakes ook niet al te best maar daar laat ik mij het plezier in het kijken naar GoT niet door ontnemen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Dit heb ik wel vaker bij GOT; in het begin van het seizoen is het spannend, want het is weer terug. Vervolgens kakt het voor aflevering 4 tot en met 6 een beetje in, het noodzakelijke verhaal/de opzet moeten worden opgebouwd. Aflevering 7 eindigen we op een cliffhanger, 8 zet de stukken op de juiste plaats neer, 9 knalt en 10 loopt weer af met een sisser en set up voor het volgende seizoen. Nu zitten we, voor mij, dus een beetje in het gedeelte waarin een ieder roept dat het spannender en sneller moet, omdat het anders hun laatste seizoen wordt. Ik heb/had dat namelijk ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:02
sjaool schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:41:
Stelletje verwende en zeurende pubers... het is ook nooit goed! :+
Dan is het te traag, dan gebeurt er weer niks en zijn scènes onnodig schokkend.
Accepteer de serie zoals die is en laat de boeken er buiten en je kunt er een heel stuk meer van genieten.
Tsja, wacht je 5 jaar op de ontmaagding van Sansa. Is Reek de enige die mag kijken :+
Dat was met Dany toch wel anders

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 18-05-2015 23:51 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Mwah, heeft niks met verwend en/of puber zijn te maken, waarvan ik me trouwens onder beide niet schaar. ;)

Ik heb de boeken niet gelezen en eerlijk gezegd boeien die me ook niks. Maar de serie zoals die nu verloopt boeit me ook niet echt meer, en dat is zeer zeker anders geweest. Het laat me een beetje koud nu. Voor mij zijn het veel te veel verhaallijnen door elkaar, die ook nog eens niet elk evenveel aan bod komen, waardoor ik compleet de binding met karakters kwijt raak.

Ik bedoel....waar is die verhaallijn van Bran? Cliffhanger: hij rent een grot onder een boom in met levende skeletten achter zich aan, nieuw seizoen en no Hodor.

Niet dat ik dat nou zo'n indrukwekkende verhaallijn vind, maar het hele seizoen is er nog niks daarvan aan bod gekomen. En die whitewalkers zijn behalve in woord ook nooit meer in beeld geweest.

:/

[ Voor 40% gewijzigd door max op 18-05-2015 23:57 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

max schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:51:
Ik bedoel....waar is die verhaallijn van Bran? Cliffhanger: hij rent een grot onder een boom in met levende skeletten achter zich aan, nieuw seizoen en no Hodor.
Ik ben ook al heel lang geen puber meer. ;)

De verhaallijn van Bran en Hodor komt dit seizoen niet aan bod. Dit was van tevoren al bekend gemaakt. Ik denk dat we de White Walkers dan ook pas volgend seizoen weer terug gaan zien. Tenzij Jon Snow ze nog tegen het lijf gaat lopen in de komende afleveringen. Naar ik meen is seizoen 5 vooral zo geschreven om alle verhaallijnen weer bij elkaar te brengen. Dat beloofd in ieder geval alvast veel moois voor seizoen 6. :)

[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 19-05-2015 00:23 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
sjaool schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:22:
[...]

De verhaallijn van Bran en Hodor komt dit seizoen niet aan bod. Dit was van tevoren al bekend gemaakt. Ik denk dat we de White Walkers dan ook pas volgend seizoen weer terug gaan zien. Tenzij Jon Snow ze nog tegen het lijf gaat lopen in de komende afleveringen. Naar ik meen is seizoen 5 vooral zo geschreven om alle verhaallijnen weer bij elkaar te brengen. Dat beloofd in ieder geval alvast veel moois voor seizoen 6. :)
He bah, dat was juist DE reden om uit te kijken naar dit seizoen. Beetje jammer dus, vind dit hele seizoen een beetje tegenvallen, het einde van het vorige was zo'n spektakel en had juist verwacht dat het climax moment dit seizoen alleen maar hoger zou worden.. (op de een of andere manier doet mij dit denken aan de boeken van Harry Potter, deel 4 was geweldig en deel 5 was.. zeer lang en traag en saai).

Wachten op seizoen 6 duurt mij toch nog net iets te lang, er mag van mij echt wel even wat schot in komen en net zoals andere reacties hier al aangaven, de scene in Dorne was echt een cliche stukje, toevallig tegelijk aankomen, gevecht zag er niet uit (beetje show zoals in Arrow, ronddraaien en twirlen maar niet koelbloedig aanvallen).. dus ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Yamotek schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 01:04:
[...]

He bah, dat was juist DE reden om uit te kijken naar dit seizoen.
Ik vind het Bran-verhaal juist het minst interessante.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Beste mensen, hou in gedachten dat Dorne gefilmd is door een compleet nieuwe ploeg.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:39

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Cocytus schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:30:
[...]

Ik ben echt zwaar teleurgesteld. De wijzigingen t.o.v. het boek pakken niet echt goed uit met het gedoe in Dorne als technisch hoogstandje. Maar het dieptepunt was de slotscene van deze aflevering, walgelijk en onnodig.
Zo'n onzin,

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vpjoiZiAkzs&feature=youtu.be]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ze vergeten zelfs nog Incest rape on the church altar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Dat Myrcella opeens zo veel ouder is komt trouwens omdat Tommen met Margaery in bed duikt. Ze wilden daar geen kinderporno van maken dus moest Tommen een flink stuk ouder worden. En aangezien Myrcella ouder is dan Tommen moest zij ook wel "mee" verouderen want anders klopt er helemaal niets meer van. Wat vooral jammer is is dat ze daar dit seizoen pas achter kwamen. Als ze meteen vanaf het begin die karakters al ouder gecast hadden dan was er niets aan de hand.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het rare is dat de nieuwe actrice voor Mycella is twee jaar jonger is dan de eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16
Joosie200 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:42:
Ik hoop dat Olenna Cersei gaat bitchslappen door tussen neus en lippen het publiek geheim te laten ontvallen bij Brother Lancel en zijn religekkies (ofwel Cersei die het met Jaime doet aka incest) Eens zien wat ze dan een grotere zonde vinden: Margaery die als koningin en zus haar broer vrij wil krijgen en een leugentje om bestwil ophangt of Cersei die het met Jaime gedaan heeft en bastaardkids geproduceerd heeft die geen legitieuze claim voor de troon hebben. Verder hoop ik dat Bastard Bolton gevierendeeld wordt o.i.d. aan elke kant eentje: Sansa, Theon, Stannis èn Brienne ofzo :P
yup dit is toch wel het moment waarop je kunt zeggen "cercei heeft haar hand overspeelt". ze heeft een stel reli-idioten bewapend, waar ze geen controle overheeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
fuqua schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 07:43:
[...]

yup dit is toch wel het moment waarop je kunt zeggen "cercei heeft haar hand overspeelt". ze heeft een stel reli-idioten bewapend, waar ze geen controle overheeft.
Jup, die Olenna kan ze niet hebben denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is niet eens zo erg maar het alternatieve verhaal is gewoon te magertjes en past niet binnen Game of Thrones. Dat ze het er niet compleet uit wilden laten is begrijpelijk, dat ze het ook niet zo diep wilden uitwerken als in d boeken is ook begrijpelijk maar het compromis is helaas slecht uitgewerkt.
fuqua schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 07:43:
[...]

Ze is niet intelligent genoeg. Ze wilt het spel spelen zoals haar vader dat deed maar die wist veel beter wanneer je vrienden moest maken en wanneer vijanden. Enige wat zij nu doet is vijanden maken, dat schiet niet op.

[ Voor 34% gewijzigd door Tsurany op 19-05-2015 08:24 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

In de Goddelijke Wetten van Westeros is denk ik kinderen krijgen van je tweelingbroer nog veel erger dan homo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 19:28
IJzerlijm schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:29:
In de Goddelijke Wetten van Westeros is denk ik kinderen krijgen van je tweelingbroer nog veel erger dan homo zijn.
Nou, incest bij de Thargaryans was geen enkel probleem. Prima manier kennelijk om je bloedlijn 'schoon' te houden >:)
Echter, tijdens 1 van de vorige afleveringen werd Tommen wel voor bastaard uitgescholden door het volk volgens mij. Die denken er kennelijk niet zo makkelijk over, dus waarschijnlijk de goden ook niet :)

Zal Tommen de komende afleveringen nog meer als schattig en lief neergezet worden om dan in aflevering 9 op gruwelijke wijze (a la Red Wedding) tot zijn einde te komen?

Het is wel een heerlijke serie om allerlei bloedige plot theorieën op los te laten. Ik moet nog maar even wachten met de boeken lezen, dat zou een boel van de spanning wegnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Leo1010 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 02:13:
Beste mensen, hou in gedachten dat Dorne gefilmd is door een compleet nieuwe ploeg.
Helaas is er dat ook wel aan af te zien. De vechtscenes zijn slecht uitgevoerd en de dialogen zijn slap.

Voor de rest ben ik het wel met het commentaar eens. Teveel verhaallijnen en de conclusie is dat je nergens meer mee verbonden voelt. En dan moet je weten dat er in de boeken nog meer verhaallijnen spelen. Het is gewoon erg moeilijk te verfilmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 19:19
Ik moet zeggen dat ik dit seizoen eigenlijk best wel okay vind tot nu toe. Wellicht ben ik de enige, maar ik houd van het langzamere tempo. In de voorgaande seizoenen switchte men snel tussen de verschillende verhaallijnen (te snel naar mijn smaak) en nu blijven ze een stuk langer bij één verhaallijn. Prima wat mij betreft. Ik heb mij tot nu toe nog niet gestoord aan de verfilming. Wellicht dat andere kijkers een te grote verwachting hebben opgebouwd en er teveel vanuit gaan dat dit seizoen wel weer hetzelfde zal zijn als de voorgaande versies, qua tempo en actie. Ik zou zeggen, vergelijk dit niet met voorgaande seizoenen en geniet gewoon van de serie, de omgeving, de acteurs, het decor.

Ennuh... "cock merchant"? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:04
segil schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:54:
Ik moet zeggen dat ik dit seizoen eigenlijk best wel okay vind tot nu toe. Wellicht ben ik de enige, maar ik houd van het langzamere tempo. In de voorgaande seizoenen switchte men snel tussen de verschillende verhaallijnen (te snel naar mijn smaak) en nu blijven ze een stuk langer bij één verhaallijn. Prima wat mij betreft. Ik heb mij tot nu toe nog niet gestoord aan de verfilming. Wellicht dat andere kijkers een te grote verwachting hebben opgebouwd en er teveel vanuit gaan dat dit seizoen wel weer hetzelfde zal zijn als de voorgaande versies, qua tempo en actie. Ik zou zeggen, vergelijk dit niet met voorgaande seizoenen en geniet gewoon van de serie, de omgeving, de acteurs, het decor.

"He will know when he sees it's a dwarf sized cock", "guess again..."

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 15:30

Goner

What can I do you for ?

celshof schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:37:
[...]
Echter, tijdens 1 van de vorige afleveringen werd Tommen wel voor bastaard uitgescholden door het volk volgens mij. Die denken er kennelijk niet zo makkelijk over, dus waarschijnlijk de goden ook niet :)
Inderdaad, die incest beschuldiging is al vaker langs gekomen. Stannis heeft zelfs uitgebreid propaganda gemaakt ...
Vreemd dus dat die Sparrows - die via Lancel toch wel op de hoogte zouden moeten zijn - daar helemaal nog niks van gezegd hebben.
Het is wel een heerlijke serie om allerlei bloedige plot theorieën op los te laten. Ik moet nog maar even wachten met de boeken lezen, dat zou een boel van de spanning wegnemen :)
Ik heb de eerste 3 delen gelezen in afwachting van seizoen 5. Dan ben je zo ongeveer bij met de serie.

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 19-05-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
sjaool schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:22:
[...]

De verhaallijn van Bran en Hodor komt dit seizoen niet aan bod. Dit was van tevoren al bekend gemaakt.
Je hebt gelijk; maar het is niet met opzet bekendgemaakt. Eigenlijk wilden ze het niet bekend maken, maar de acteur die Hodor speelt, heeft het per ongeluk verteld in een interview.
“Ideally that wouldn’t have gotten out and it’s unfortunate it did,” Benioff said.
Maar ze hebben er wel een goede reden voor, lijkt het:
“The fact is, even though we’re making changes to the books and adapting as necessary, we’re trying to keep the various storylines the same as the books and trying to keep them roughly [chronologically] parallel. And last year we caught up to the end of Bran’s storyline [in George R.R. Martin’s most recent A Song of Ice and Fire novel, A Dance with Dragons]. So if we pushed him forward this season, then he’s way ahead of where the other characters are.”

[ Voor 8% gewijzigd door HyperioN op 19-05-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:56
Goner schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:57:
[...]

Inderdaad, die incest beschuldiging is al vaker langs gekomen. Stannis heeft zelfs uitgebreid propaganda gemaakt ...
Vreemd dus dat die Sparrows - die via Lancel toch wel op de hoogte zouden moeten zijn - daar helemaal nog niks van gezegd hebben.
Ja ach, volgens mij zijn die Sparrows uiteindelijk ook gewoon net zo corrupt als die oude religieuze leiders..Zoals bij elk geloof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
[...]

[...]
De reden waarom hij niks gezegd heeft kan je zien met de confrontatie met littlefinger, ze hebben zowat zijn hele bordeel afgebroken en iedereen in de cel gestopt en waren van plan hetzelfde te doen met hem lijkt het maar toen hij Cersei vernoemde mocht hij plots wel lopen. Denk dat Lancel zijn verleden verborgen houdt voorlopig en zo probeert Cersei te sparen.
Vind die hele religieuze gebeurtenissen trouwens een van de interessantste van het hele seizoen vooral naar Cersei dan, je blijft je constant afvragen wanneer ze het in haar gezicht zal terug krijgen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 21-09 21:52

Zeror

Ik Henk 'm!

CyBeR schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 02:08:
[...]

Ik vind het Bran-verhaal juist het minst interessante.
Ik vind die juist het meest interessantst. Het hele idee van "Winter is coming" waar veel personages het over hebben, heeft daar toch heel erg mee te maken.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR1691
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 14:26

CR1691

Hero of Time

Lancel heeft zelf ook het bed gedeeld met Cersei dus die zal zich op dat gebied sowieso rustig houden. Anders is die zelf ook aan de beurt.

PSN: Finally_Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
[...]

[...]

Ik heb de eerste 3 delen gelezen in afwachting van seizoen 5. Dan ben je zo ongeveer bij met de serie.
Volgens mij wist Tywin er ook niets van, dus dan is het niet zo gek dat 1 of ander neefje het ook niet weet. Van de andere kant, Lancel lijkt wel heel erg een volger, dus wellicht komt het (nog) niet in hem op om aan de mensen boven hem te vertellen hoe het zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CR1691 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:37:
Lancel heeft zelf ook het bed gedeeld met Cersei dus die zal zich op dat gebied sowieso rustig houden. Anders is die zelf ook aan de beurt.
Als dat het enige is komt ze er makkelijk vanaf.
Ze heeft ook 3 kinderen van haar broer... Als dat uitkomt is ze niet alleen zelf de sjaak, maar dan is Tommen zijn claim op de troon kwijt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Het ziet ernaar uit dat Cersei inderdaad een flinke flater heeft geslagen met die Faith Militant. Ze heeft een monster gecreëerd dat ze zelf niet meer onder controle heeft en dat zich in een oogwenk tegen haar kan keren. Ze denkt alleen nu nog dat ze het onder controle heeft want ze hebben precies gedaan wat zij graag wilde, maar dat kan zomaar omslaan... Daenerys kan haar draken tenminste nog aan een ketting leggen - Cerseis mussen zijn veel moeilijker te vangen!

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 19-05-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Grompie schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 11:57:
[...]

De reden waarom hij niks gezegd heeft kan je zien met de confrontatie met littlefinger, ze hebben zowat zijn hele bordeel afgebroken en iedereen in de cel gestopt en waren van plan hetzelfde te doen met hem lijkt het maar toen hij Cersei vernoemde mocht hij plots wel lopen. Denk dat Lancel zijn verleden verborgen houdt voorlopig en zo probeert Cersei te sparen.
Vind die hele religieuze gebeurtenissen trouwens een van de interessantste van het hele seizoen vooral naar Cersei dan, je blijft je constant afvragen wanneer ze het in haar gezicht zal terug krijgen :D.
Zoals ik het zie willen de Sparrows vooral de stad "zuiveren" van zondig gedrag. Hoeren zijn zondig en daarom opgepakt. Littlefinger zelf heeft geen directe zonden gepleegd in de ogen van de Sparrows. Maar ze weten natuurlijk wel wat voor figuur hij is. Ze willen hem dus even waarschuwen. Cersei gebruikt het nu om de Tyrells te pakken maar is zelf natuurlijk ook niet vrij van zonden.

Lancel is volgens mij zelf een zondaar in zijn ogen en juist daarom bij de Sparrows gegaan. Ik denk dat de Sparrows al meer weten dat Cersei hoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Zou dit het begin van het einde zijn van Bronn? (Die kras op zijn arm)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Chiron schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:56:
Zou dit het begin van het einde zijn van Bronn? (Die kras op zijn arm)
ziet het wel naar uit...

verder helemaal eens met onderstaand:
IJzerlijm schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:58:
Wat een rare scenes zijn dat in Dorne, het lijkt wel een andere, veel goedkopere show. Het gebanjer door de duinen van Bronn en Jamie, Mycella die 2 keer zou oud is geworden, de bizarre leegheid van het paleis en dat rare tentje van de Sands en dan dat knullige 'gevecht' tussen de twee partijen die stomtoevallig op hetzelfde moment arriveren bij hun gezamelijke doel. Het voldoet op geen enkele manier aan de hoge standaard die de show gezet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Ben zelf eigenlijk alleen benieuwd naar
- Hoe bad ass Arya gaat worden? Een echte assassin of??
- Cercei keihard genaaid zien worden door de faith militants...dat zit er gewoon aan te komen kan niet anders!
- Draken...draken en nog meer draken AUB.

De rest boeit me eigenlijk steeds minder, vetste verhaallijn blijf ik nu die van Arya+ Dragon queen D ;p vinden, het gaat alleen allemaal zo traag.

[ Voor 8% gewijzigd door Jumpiefox op 19-05-2015 13:05 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Zo zijn er nog wel meer "tijdbommen" op het moment...

Cersei kan op elk moment haar kop verliezen als de Mussen besluiten haar aan te pakken.
Margaery en haar broer staan ook op het randje van de afgrond.
Jon Snow is flink in populariteit gedaald en een muiterij zoals die die Lord Commander Mormont over zich heen kreeg is een reële mogelijkheid.
Jorah heeft Greyscale te pakken.
Tyrion misschien ook?
Sowieso zijn die twee onderweg naar Meereen waar hun leven niet zeker is en zijn ze gevangen door slavenhandelaars wat ook geen goed prospect is...
Daenerys kan zomaar opgeslokt worden door haar gefrustreerde en hongerige huisdiertjes, om het nog maar niet te hebben over de Sons of the Harpy...
Myrcella is gekidnapt - maar wat staat haar te wachten?
De Sand Snakes zijn opgepakt.
De Boltons staan op het punt om onder de voet gelopen te worden door Stannis, wellicht in samenwerking met een leger uit de Vale onder leiding van Petyr.
Petyr moet ook op zijn tellen passen met die mussen - maar hij glipt altijd overal tussendoor...

Eigenlijk staat alles compleet op losse schroeven en bij het eerste zuchtje wind gaat het hele kaartenhuis omvallen - welke richting op... dat is de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Mx. Alba op 19-05-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Maar ook:
Komt de profetie van die heks uit en gaat Tommen eraan?
Wie knakt eerder: Sansa of Theon, wie is het snelste in de onvermijdelijke dood van Ramsey?
Wie hakt wie in de pan, Stannis the Mannis of Roose Bolton of.. Petyr Baelish als lachende derde die met Winterfell heen gaat en Sansa.
Wiens identiteit gaat Arya aannemen?
Zal Brienne op tijd op aangeven van Sansa Winterfell binnenstormen maar gedood worden want onder de voet gelopen door de diverse legers?
Zal Daenarys inderdaad trouwen met die high lord van Mereen of steekt er wat anders achter om de Sons of Harpy te stoppen?
Zal Bronn inderdaad een langzame dood sterven in navolging van Jorah?
Komt Meryn Trant met Mace Tyrell aan in Braavos en is dit Arya haar eerste kill als faceless woman?

[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 19-05-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 19:26

burgt

Starbass

Ik vind het wel goed, genoeg spanning en opbouw naar andere zaken. Alleen zo jammer dat ze zo snel gaan met alles en dat de uitdieping wat mist.

Maar de sandsnakes vallen me ook wat tegenja.. (van wat ik ervan gehoord heb, ik heb pas 2 boeken uit en hobbel er wat achteraan)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

RocketKoen schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 12:45:
[...]
Ze heeft ook 3 kinderen van haar broer...
En blijkbaar is daar bewijs van ... Jon Arryn en Eddard Stark hebben het allebei ontdekt (ben wel effe kwijt hoe precies) en zijn allebei dood. Maar het bewijs is er waarschijnlijk nog.

EDIT: waarschijnlijk kreeg Ned het vermoeden door al die bastaard-kinderen van Robert te bezoeken ... maar Jon Arryn ?

[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 19-05-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:26
Was het niet Stannis die dat ontdekt had samen met Jon Arryn?
Na de dood van Jon was Stannis slim genoeg om de benen te nemen. En Ned heeft alleen de stappen gevolgd van Jon om zo dezelfde conclusie te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:30
Goner schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:01:
[...]
EDIT: waarschijnlijk kreeg Ned het vermoeden door al die bastaard-kinderen van Robert te bezoeken ... maar Jon Arryn ?
Ned had ook nog wat stamboom onderzoek gedaan en daar bleek geloof ik uit dat elke echte Baratheon donkere haren had.

Even youtube geraadpleegd en het was dit stukje: YouTube: Eddard Stark - Reading the past of crown

[ Voor 18% gewijzigd door ADDG op 19-05-2015 14:23 . Reden: youtube link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online

Nu nog eentje met Power Rangers intro :D

[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 19-05-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Joosie200 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:12:
Wie hakt wie in de pan, Stannis the Mannis of Roose Bolton of.. Petyr Baelish als lachende derde die met Winterfell heen gaat en Sansa.
Ik denk dat het plan van Baelish effectief is om Winterfell in te nemen en vervolgens te doen wat de queen wil, Sansa's head on a spike ^^

Dan krijgt hij (of daar ging Cercei toch met Tommen over spreken) het wardenschap over het noorden waardoor hij zowel de vale als het noorden (als de riverlands?) in handen heeft. Daarna moet hij enkel nog bekend maken/met bewijs komen dat Tommen inderdaad een bastaard is en alle andere allianties brokkelen plots uit elkaar.

Even recappen hoe ik het nu zie:
Dorne: Unaffiliated (op dit moment zou ik hen niet als trouw aan de kroon beschouwen, maar als prins Tristan trouwt mer Myrcella zal dat wel veranderen).
Reach: Allied met de koning (aangezien margaery koningin is)
Stormlands: Stannis (die zit daar niet bepaald, maar de lords van de stormlands zijn trouw aan Stannis lijkt mij, hoewel daar op dit moment geen oorlog meer woedt aan die kant.
Westerlands: Allied met de koning. Maar met de dood van Tywin en Kevan die geen zin heeft in de spelletjes van Cercei is dat ook aan het afbrokkelen (al vermoed ik dat hij wel trouw blijft aan de kroon).
Riverlands: Hier is verwarring over. Baelish is de de jure ruler geworden van de riverlands na de red wedding, maar eigenlijk is het walder frey die daar momenteel de touwtjes in handen heeft? Misschien kunnen de boekenlezers (liefst zonder spoilers...) daar iets dieper op ingaan?
The Vale: Trouw aan Baelish (aangezien hij de regent is) (die enkel trouw is aan zichzelf en aan wie het op dat moment goed uitkomt. Op dit moment het sterkste van de 7 kingdoms trouwens? Enige (buiten Dorne) die zich totaal buiten de oorlog gehouden hebben.
The North: Trouw aan Bolton (?) (die enkel bezig is met z'n eigen greep op het noorden).

Overal dienen wat nuances gezet te worden uiteraard. Maar Cersei is erg goed bezig op een korte periode van de tijd al haar allies weg te duwen. De enige die ze dichterbij trekt is diegene die ze absoluut niet kan vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was alweer aflevering 6... Nog maar 4 dit seizoen te gaan en dan mogen we weer een jaar wachten.

Er lopen wel heel veel lijnen door elkaar en er is weer de nodige haat over en weer. De komende afleveringen mogen er daarom wat mij betreft wel wat van die lijntjes beëindigd worden.

Jon Snow ging trouwens de Wildlings toch proberen over te halen om mee te knokken in ruil voor een veilig onderkomen aan de goede kant van de Muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:50
Ik vind die sparrows een beetje raar in de serie. Aan de bovenkant heb je de high sparrow, een soort dalai lama die anderen helpt en geen aardse bezitting hoeft. Aan de andere kant heb je zijn volgelingen; een stel agressievelingen die de 7 pointed star in hun voorhoofd snijden en er vol op uit zijn hun geloof met geweld over te brengen.

Het klopt gewoon niet zo met elkaar.. met zo iemand aan het hoofd verwacht je hele vreedzame volgelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Jebus4life schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:16:
[...]
Ik denk dat het plan van Baelish effectief is om Winterfell in te nemen en vervolgens te doen wat de queen wil, Sansa's head on a spike ^^

Dan krijgt hij (of daar ging Cercei toch met Tommen over spreken) het wardenschap over het noorden waardoor hij zowel de vale als het noorden (als de riverlands?) in handen heeft. Daarna moet hij enkel nog bekend maken/met bewijs komen dat Tommen inderdaad een bastaard is en alle andere allianties brokkelen plots uit elkaar.

Naah, hij wil eerder Cersei's head on a spike zien dan Sansa's. Sansa is voor nu in Westeros de key to the North bij gebrek aan overige in levende zijnde Starks zo ver men weet dan (Jon heeft geweigerd, Rickon zit met Osha ergens in een hideout, Bran is druk in de weer met zijn vliegbevret en Arya, die is binnen no time faceless ergo no more Arya) Hij heeft maar 1 doel voor ogen: Warden of the North worden, daarvoor gaat ie niet Sansa voor opofferen want hij krijgt toch wel wat ie wil, laat sluw Stannis knokken met de Boltons en wie overblijft veegt ie aan de kant met zijn leger uit de Vale.

Daarna idd publiek kenbaar maken hoe het nu echt zit met de Lannisters. Maar ik voorzie dat Olenna daar hem te snel af is, om haar kleindochter en zoon te helpen uit de handen van de Reli's te geraken. Dan is hij aldus zijn concullega Varys hard op weg de ladder te beklimmen. Hij kwam met niks, is nu Lord of the Vale, Warden of the North TBA ;) nog even en hij heeft echt zijn eigen legertje prima voor elkaar naast de titulatuur op orde. Alles is voor Bassie? Naah, alles is voor Baelish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Jebus4life schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:16:
[...]

Dorne: Unaffiliated (op dit moment zou ik hen niet als trouw aan de kroon beschouwen, maar als prins Tristan trouwt mer Myrcella zal dat wel veranderen).
Reach: Allied met de koning (aangezien margaery koningin is)
Stormlands: Stannis (die zit daar niet bepaald, maar de lords van de stormlands zijn trouw aan Stannis lijkt mij, hoewel daar op dit moment geen oorlog meer woedt aan die kant.
Westerlands: Allied met de koning. Maar met de dood van Tywin en Kevan die geen zin heeft in de spelletjes van Cercei is dat ook aan het afbrokkelen (al vermoed ik dat hij wel trouw blijft aan de kroon).
Riverlands: Hier is verwarring over. Baelish is de de jure ruler geworden van de riverlands na de red wedding, maar eigenlijk is het walder frey die daar momenteel de touwtjes in handen heeft? Misschien kunnen de boekenlezers (liefst zonder spoilers...) daar iets dieper op ingaan?
The Vale: Trouw aan Baelish (aangezien hij de regent is) (die enkel trouw is aan zichzelf en aan wie het op dat moment goed uitkomt. Op dit moment het sterkste van de 7 kingdoms trouwens? Enige (buiten Dorne) die zich totaal buiten de oorlog gehouden hebben.
The North: Trouw aan Bolton (?) (die enkel bezig is met z'n eigen greep op het noorden).

Overal dienen wat nuances gezet te worden uiteraard. Maar Cersei is erg goed bezig op een korte periode van de tijd al haar allies weg te duwen. De enige die ze dichterbij trekt is diegene die ze absoluut niet kan vertrouwen.
Bealish is alleen de warden van de Riverlands. Hij bemoeit zich niet met dit gebied omdat de oorlog hier het hevigst is. Hij zou daar niet veilig zijn. Dit is dus een positie waar hij momenteel niet veel mee doet, maar dat maakt het natuurlijk niet minder belangrijk.

Hij is officieel geen heerser of warden van de Vale. Dat is dat joch. Maar omdat hij namens hem kan regeren kun je zeggen dat hij indirect ook de warden van the Vale is.

The North is wel en niet trouw aan Bolten. Hij is officieel de warden en er zijn ook huizen die hem steunen (om verscheidene redenen), maar hij heeft niet heel het noorden achter zich omdat veel huizen nog steeds trouw zijn aan de Starks en Bolten dus als een verrader zien. Daarom is het huwelijk met Sansa ook zo belangrijk voor ze. De gedachte is dat alle huizen dan dus de Boltens zullen steunen en zij kunnen deze steun goed gebruiken tegen Stannis.

Je vergeet nog de Iron islands (?). Dat zijn de eilanden waar de Greyjoys de macht hebben. Zij zijn sinds de oorlog ook niet meer trouw aan het koninkrijk. Het valt mij op dat we daar al lang niks meer van gezien hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het verhaal van Greyboys en Iron Islanders loopt zo enorm achter op de serie dat ze waarschijnlijk aan het einde van dit seizoen een referentie er naar maken en hopelijk als opener doen in season 6.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Petyr Baelish houdt gewoon zo lang mogelijk zo veel mogelijk opties open. Hij gaat met een leger vanuit de Vale richting Winterfell en afhankelijk van hoe de zaken zich ontwikkelen kan hij nog alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Veruit de slimste man in heel Westeros. Enige die het doorhad was Varys :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Mx. Alba schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:42:
Petyr Baelish houdt gewoon zo lang mogelijk zo veel mogelijk opties open. Hij gaat met een leger vanuit de Vale richting Winterfell en afhankelijk van hoe de zaken zich ontwikkelen kan hij nog alle kanten op.
Vermoed dat hij gewoon weg liefst met Sansa in bed duikt en eerst warden of the north wordt. Vermoed dat hij Stannis gaat steunen die helpen het noorden veroveren en zo met sansa kan trouwen aangezien de boltons wel zullen hangen. Heeft hij meteen een heel rijk erbij, en de tyrells zullen zich ook wel snel aansluiten bij Stannis na wat Cersei allemaal aan het uitspoken is.

Maar GoT kennende kunnen we er ook weer helemaal naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

O ja ik ben er ook vrij zeker van dat dat is wat hij het liefste wil. Maar hij zal andere opties niet afdanken totdat het strikt noodzakelijk is om die schepen te verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Jebus4life schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 15:48:
Veruit de slimste man in heel Westeros.
Gewetenloos zou ik zeggen ; hij is wel de man die Ned Stark heeft verraden hè ? Hopelijk komt Sansa daar ooit achter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Waar ik nog niet zo zeker van ben is of de lords of the Vale zich wel zo makkelijk achter Baelish scharen en hun legers naar het noorden sturen. Zo blij zijn ze niet met hem. En om nu zomaar even de veilige haven te verlaten voor een oorlog waar ze geen persoonlijke winst uit kunnen halen vraag ik me af. Bovendien moeten de legers van de Vale nog wel langs Moat Caillin. Ik hoop maar dat er op dat moment niemand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hmm, er gaat een theorie dat Littlefinger de kroon (toen hij nog master of coin was) expres in de schulden had gestoken zodat de Iron Bank later geld terug zou gaan claimen uit Westeros. Dus ook van de Lords uit de Vale. Littlefinger is nogal rijk en schiet het goud voor in de ruil van wards (Robin) om zodoende invloed te krijgen over de Vale.

Sowieso is hij doordat het met Lysa was getrouwd vrij belangrijk geworden, en nu met Sansa erbij heeft hij sowieso vrij veel invloed daar. Misschien zijn ze niet zo blij met Pyter, maar met de Boltons als buren zullen ze wel helemaal niet blij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online

Fantastisch :D

[ Voor 13% gewijzigd door Joosie200 op 19-05-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
MrFl0ppY schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:11:
Waar ik nog niet zo zeker van ben is of de lords of the Vale zich wel zo makkelijk achter Baelish scharen en hun legers naar het noorden sturen. Zo blij zijn ze niet met hem. En om nu zomaar even de veilige haven te verlaten voor een oorlog waar ze geen persoonlijke winst uit kunnen halen vraag ik me af. Bovendien moeten de legers van de Vale nog wel langs Moat Caillin. Ik hoop maar dat er op dat moment niemand is.
Ik kan iets verkeerds hebben begrepen, maar Bealish moet Bolton vermoorden en Sansa's hoofd een mooie plek geven.

Voor dit eerste heeft hij zijn eigen legers niet eens nodig, kan Stannis voor hem doen. Het tweede ben ik benieuwd naar. De man heeft geen geweten, maar zijn voorliefde voor mevrouw Stark zie ik hem ook niet snel opgeven. Dat punt wordt dus heikel om warden of the north te worden. De rest zit wel goed. Ik vraag me alleen af of Stannis zin heeft in Baelish als Warden of the North. Als hij dat niet heeft, zal Baelish toch een legertje op moeten trommelen...

En zo blijven we lekker aan het speculeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 17:47
Dat was een vrij wrede wedding.... Helaas ging er niemand dood, had toch wel stiekem gehoopt dat iemand ging ingrijpen. Sansa is door de seizoenen heen als een heel teder meisje opgesteld dus dit vind ik toch wel erg zielig voor haar. Die Bolten lijkt wel echt een tweede Joffery te worden...

Ben wel benieuwd of we nog een tweede wedding krijgen, of van Marcella dan wel van Daenerys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
levik7 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:06:
Dat was een vrij wrede wedding.... Helaas ging er niemand dood, had toch wel stiekem gehoopt dat iemand ging ingrijpen. Sansa is door de seizoenen heen als een heel teder meisje opgesteld dus dit vind ik toch wel erg zielig voor haar. Die Bolten lijkt wel echt een tweede Joffery te worden...

Ben wel benieuwd of we nog een tweede wedding krijgen, of van Marcella dan wel van Daenerys.
Is dit je eerste GoT bruiloft ofzo? :P Alleen Sansa's eerste bruiloft was minder wreed.
Joffrey en Renley zijn nooit toegekomen aan het consumeren van hun huwelijk (en Tyrion dan).
Bij een Dany's bruiloft hebben een paar gasten elkaar vermoordt. En ze werd na afloop ongeveer net zo liefhebbend ontmaagd als Sansa.
En bij de bruiloft van Edmure wordt zijn hele familie uitgemoord, als wraak op de bruiloft van Robb.

In dat land kun je maar beter vrijgezel blijven ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
A dothraki wedding without at least 3 deaths is considered a dull affair. ;)

(ik vraag mij soms af of dit ook niet geldt voor de huwelijken in Westeros)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De bruiloft tussen Tommen en Margery verliep vrij soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
m4yall schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:53:
[...]

Ik kan iets verkeerds hebben begrepen, maar Bealish moet Bolton vermoorden en Sansa's hoofd een mooie plek geven.

Voor dit eerste heeft hij zijn eigen legers niet eens nodig, kan Stannis voor hem doen. Het tweede ben ik benieuwd naar. De man heeft geen geweten, maar zijn voorliefde voor mevrouw Stark zie ik hem ook niet snel opgeven. Dat punt wordt dus heikel om warden of the north te worden. De rest zit wel goed. Ik vraag me alleen af of Stannis zin heeft in Baelish als Warden of the North. Als hij dat niet heeft, zal Baelish toch een legertje op moeten trommelen...

En zo blijven we lekker aan het speculeren :)
Baelish is in mijn ogen het klassieke voorbeeld van divide and conquer. Hij praat links en rechts, zet een aantal legers tegen elkaar op en plukt er zelf de vruchten van.

Ik denk niet dat hij Sansa iets aan zal doen, mijn vermoeden:
- Bolton/Stannis gaan de strijd met elkaar aan om het noorden.
- Baelish heeft via Cercei een officieel decreet geregeld bij de koning waarmee hij "legaal" het Noorden in kan nemen.
- Zodra dit decreet is uitgevaardigd heeft hij Cercei niet meer nodig en zorgt hij persoonlijk voor haar ondergang, hulp is in alle hoeken aanwezig... bijv. bij de Tyrells of hij zou bewijs kunnen verzamelen voor de relatie tussen Cercei en Jaime en de religiefanaten een zaak aan kunnen laten spannen.
- Ipv het noorden met geweld over te nemen sluit hij zich aan bij de winnaar van de Bolton/Stannis strijd. Waarschijnlijk Stannis en dan wordt hij via die weg warden of the north.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
XyritZz schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:42:
[...]
Ik denk niet dat hij Sansa iets aan zal doen,
Dat denk ik ook niet, juist vanwege:
- Ipv het noorden met geweld over te nemen sluit hij zich aan bij de winnaar van de Bolton/Stannis strijd. Waarschijnlijk Stannis en dan wordt hij via die weg warden of the north.
Aansluiten bij de winnaar en trouwen met Sansa. Trouwen met een Stark is waarschijnlijk de makkelijkste manier om snel iedereen aan zich te binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

levik7 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 00:06:

Ik vind het anders vrij duidelijk geworden dat Sansa in de laatste afleveringen al lang niet meer het tedere, verlegen en naïve meisje was dat ze vroeger was. Vooral haar koele gesprek met Myranda duidt er op dat ze accepteert wat haar rol is in deze wereld, en dat ze hoog of laag kan springen, maar dat huilen haar niet meer kan helpen.

Daarnaast zal Ramsay geen tweede Joffrey worden. Joffrey's daden kwamen vrijwel allemaal voort uit emotie, en zijn nogal korte lontje. Ramsay martelt mensen voor zijn eigen entertainment of juist uit verveling. Koel en emotieloos, en is erg egoïstisch. De enige persoon waar hij zich wat van aan trekt is zijn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-09 20:25
hyptonize schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:02:
Daarnaast zal Ramsay geen tweede Joffrey worden. Joffrey's daden kwamen vrijwel allemaal voort uit emotie, en zijn nogal korte lontje. Ramsay martelt mensen voor zijn eigen entertainment of juist uit verveling. Koel en emotieloos, en is erg egoïstisch. De enige persoon waar hij zich wat van aan trekt is zijn vader.
Nou, Joffrey was ook echt een psychopaat, hoe hij die hoeren voor zijn plezier martelde en er zelfs een vermoordde.

Over Baelish: hij zal wel een erg grote rol gaan spelen in het einde van dit seizoen en de volgende.
Baelish zei al tegen Cercei dat ze moest wachtten totdat iedereen zwak is om dan aan te vallen, dat is precies wat hij gaat doen. Maar ik denk dat hij nog wel langer zal wachtten dan de slag tussen Stannis de mannis en de Bultons, later zullen ze nog zwakker zijn en is het een nog grotere verrassing.

[ Voor 27% gewijzigd door markdm op 20-05-2015 10:24 ]

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 21-09 06:03
markdm schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:14:
[...]

Nou, Joffrey was ook echt een psychopaat, hoe hij die hoeren voor zijn plezier martelde en er zelfs een vermoordde.
Ramsay vind ik wat slimmer dan Joffrey, hij denkt wat meer na over de mogelijke gevolgen.
Joffrey deed dat totaal niet, die was gewoon oppervlakkig vol met haat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
sjaak88 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:24:
[...]

Ramsay vind ik wat slimmer dan Joffrey, hij denkt wat meer na over de mogelijke gevolgen.
Inderdaad, ze zijn allebei ziek en gestoord, maar Joffrey was daar bovenop ook nog eens heel dom. Hij luisterde totaal niet naar advies en naar Tywin, terwijl Ramsay wel goed naar zijn vader luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 21:52
sjaak88 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:24:
[...]

Joffrey zat ook in een betere positie dan Ramsay altijd heeft gezeten natuurlijk. 'Zoon' van de koning en troonopvolger. Dan hoef je niet zoveel na te denken over mogelijke gevolgen. Dat er toch gevolgen hebben plaatsgevonden is wel logisch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:00
Ik sluit me aan bij de meeste meningen dat dit seizoen een beetje tegenvalt,

het hele sand snake jamie bronn gevecht was te toevallig, ook erg knullig gedaan... als je het nog een keer terugkijkt moet je eens kijken naar Myrcella tijdens het gevecht haar bewegingen slaan nergens op.

Wat mij opviel was dat ik pas dinsdag eraan dacht om naar de aflevering te kijken, een teken dat het minder is ... maargoed...

er kwamen een paar dingen langs de laatste posts;

De targaryans kwamen weg met incest (in de boeken werd het zo uitgelegd) omdat zij een magisch element hadden; paarse ogen hun kleur haar, altijd al beter bestend tegen hitte (maar niet zover dat vlammen hen niet verbranden).

Walder Frey is nu de lord van de Riverlands en een van zijn (vele) (klein)zoons zit in Riverrun. Edmure leeft nog maar is gevangen Walder Frey's bedoeling is dat hij alleen dochters krijgt.

Er kwam nog een lijstje met de provincies langs welke bij wie horen, vergeet niet dat er ook lang een oorlog heeft gewoed;

De riverlands zien er grotendeels zo uit;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qhzx0hp.png
Veel troepen en bevolking zijn gewond/dood en er is te weinig eten voor de komende winter.

Het noorden heeft waarschijnlijk de zwaarste verliezen, daarnaast zijn ook veel mensen van adel en soldaten gestorven door de red wedding. Bolton heeft alleen zijn eigen manschappen nog veel steun kan hij niet verwachten van de meeste gebieden. Mogelijk alleen de gebieden waar een nieuw huis aan de macht is gekomen. En laten we niet vergeten wat de Ironborn hebben uitgespookt.

De stormlands hebben door de battle of the blackwater de nodige verliezen gehad. (zie onder voor meer)
De lannisters van de westerlands hebben ook de nodige verliezen gehad, Rob heeft veel verliezen toegebracht bij drie veldslagen.
De Reach heeft ook de nodige verliezen gehad in de oorlog.

The vale heeft geen oorlog gehad en hebben nog verse troepen.
Dorne heeft ook geen oorlog gezien en dus ook verse troepen.
Waarschijnlijk gaan deze twee een sleutel rol spelen.

Er zijn nog twee partijen die apart kunnen worden genoemd;
Het is niet duidelijk hoeveel troepen Stannis nu echt heeft maar waarschijnlijk ook veel huurlingen sinds hij een smak geld heft gekregen van de Iron Bank.
De wildlings zijn er ook nog, die kunnen altijd nog van alles geks gaan doen;

Mijn voorspelling, (komt niet uit de boeken) er een wildling VS undead veldslag komt.

Cersei's domme politieke manouvres zijn in de serie dommer in de boeken. Daarnaast begint ze meer en meer op haar voormalige man te lijken, te veel eten en drinken, dit komt niet echt naar voren in de serie.

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
klaw schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:43:
Cersei's domme politieke manouvres zijn in de serie dommer in de boeken. Daarnaast begint ze meer en meer op haar voormalige man te lijken, te veel eten en drinken, dit komt niet echt naar voren in de serie.
Een Cercei met overgewicht lijkt me nog best grappig worden :+

Ik sluit me volledig aan bij de rest van je post, maar je vergeet één ding, Baelish, hij gaat ook nog een zeer grote rol spelen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
markdm schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:52:
[...]

Een Cercei met overgewicht lijkt me nog best grappig worden :+

Ik sluit me volledig aan bij de rest van je post, maar je vergeet één ding, Baelish, hij gaat ook nog een zeer grote rol spelen verwacht ik.
Cersei heeft (nog) geen overgewicht maar begint aan te komen in de boek 4. Daarnaast drinkt ze ook veel, we zien haar dat niet doen in de serie maar anderen hebben het er wel over/ leveren commentaar.
het ging meer over de militaire sterkte van de gebieden maar Baelish heeft natuurlijk de Vale in handen (praktisch in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Laatst online: 21-09 06:03
klaw schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:34:
[...]

Cersei heeft (nog) geen overgewicht maar begint aan te komen in de boek 4. Daarnaast drinkt ze ook veel, we zien haar dat niet doen in de serie maar anderen hebben het er wel over/ leveren commentaar.
het ging meer over de militaire sterkte van de gebieden maar Baelish heeft natuurlijk de Vale in handen (praktisch in ieder geval).
Ik vind juist wel dat het goed naar voren komt dat Cersei van wijn houdt, zoals bij Tyrion allleen subtieler.
Ook de scene dat ze naar Margeary kwam en ze zeiden dat ze nog niet op de vroege tijdstip drinken was een sneer naar haar drank gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
segil schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:54:

Nee hoor, ik vind dit seizoen ook prima. Ben erg benieuwd en dat het langzaam gaat maakt mij niks uit. Laat ze het lekker uitrekken, het boeit mij allemaal toch wel.
Maar wat ik liever niet heb is dat ze heel dit Dorne gebeuren verder gaan uitwerken op een B-manier.
Leo1010 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 02:13:
Gefilmd, geschreven of geacteerd? Of allemaal?
Want ik vond eigenlijk de scripting erg zwak, en door de B-acteurs komt dit natuurlijk erg naar voren.
Jammer dat ze nou eenmaal deze keuzes hebben gemaakt en erbij zullen moeten blijven staan.
Ik hoop daarom dat dit Dorne gebeuren snel afgewikkeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaw
sjaak88 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:41:
[...]

Ik vind juist wel dat het goed naar voren komt dat Cersei van wijn houdt, zoals bij Tyrion allleen subtieler.
Ook de scene dat ze naar Margeary kwam en ze zeiden dat ze nog niet op de vroege tijdstip drinken was een sneer naar haar drank gedrag.
Hoewel ze beide drinken lijken ze helemaal niet op elkaar. Tyrion is als hij dronken is nog steeds redelijk scherp.
Ze lijkt echter veel meer op haar man Robert Baratheon, beide hebben macht gekregen op ieder hun eigen manier;

Robert door oorlog,
Cersei door politieke spelletjes,

Maar beiden kunnen niet regeren en beide zijn zuipschuiten en eten ook veel. Alleen waar hij John Arryn had en andere bekwama mensen om zich heen. Heeft zij haar vader verloren, en de rest van de small concil weggestuurd nu probeert ze haar vader te emuleren, bijvoorbeeld wanneer Lady Olenna (Queen of Thorns) langskomt zit ze druk te schrijven. Maar ze maakt gewoon domme beslissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Volgende week geen nieuwe aflevering trouwens. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10

Koppensneller

winterrrrrr

Arrne schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:01:
Volgende week geen nieuwe aflevering trouwens. :(
Volgens IMDb wel :)

IMDB: "Game of Thrones" The Gift (TV Episode 2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:42
Pagina: 1 ... 82 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De spelregels:

Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.

Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.

Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie over nog niet uitgezonden afleveringen op basis van casting info, info op basis van trailers / previews

Discussie over spoilertags etc: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic